abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:59:53 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44580839
Gisteren vroeg de arts op het cb of het slaapzakje dik of dun was. Maar wat is dik en wat is dun? Ik ga uit van een dunne, het is er zo één van prenatal. Blauw, groen met een giraffe erop. Dan gaat er een dekentje met lakentje over. Maar idd ook meer om hem vast te leggen en eigenlijk niet tot aan zijn nek. Hij vindt het over het algemeen ook niet zo fijn om compleet toegedekt te liggen. Mede om die reden het slaapzakje.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44581029
Wij hebben ook zo'n giraffe slaapzak Denk toch dat dat een 'dikke' is, als ik bedenk hoe andere slaapzakken in de winkel aanvoelen.
Merlijn slaapt ook onder een lakentje en een deken, ín die slaapzak.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:11:52 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44581187
Ik krijg alleen zijn knuistjes nooit warm. Niet in de mouwen, niet een krabwantje aan. Maar hij lijkt er geen last van te hebben.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:19:17 #154
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44581410
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:32 schreef ik80 het volgende:
Vanaf wanneer hebben jullie je babytjes 's nachts een pyama aangedaan?
Ik heb het vanaf het begin gedaan. Omdat ik die kleine pyamaatjes zo schattig vond , en omdat ik dacht op die manier al een soort slaapritueel in te bouwen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:19:52 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44581427
Lis meisje, fijn dat je weer in je eigen bedje ligt!
  Jubileum moderator dinsdag 19 december 2006 @ 21:41:02 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44582154
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:47 schreef snoopy het volgende:
Lieve allemaal, we zijn weer thuis
Ze ligt daar waar ze hoort, in haar eigen bedje

Later meer.

Wat fijn Lekker thuis lief meisje en nu genieten van de kerstvoorpret met je grote broer en papa en mama
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:44:20 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44582272
Lis en Snoopy! Jeeeehheeeeuuu!
Och arme Anna toch.... Wat jong al zeg, dat ze nu al waterpokken heeft. Mijn kraamhulp zei dat het gevaarlijk kan zijn voor kleine babietjes, ik weet alleen niet tot welke leeftijd zij dat bedoelde...
En arme Arwen toch.... jammer Evenstar...
PV, als het straks met je borsten weer beter is zal Kendahl mss weer meer gaan groeien??
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:25 schreef kozakken het volgende:
Goed dat je het gaat vragen, want moederinstinct is er niet voor niets. En juist het uitspreken kan wel eens heel bevrijdend werken.
Ik heb het er op het CB over gehad. Ze vond dat Thies idd wel wat vluchtig in zijn aandacht was, maar ze kon ook wel degelijk zijn blik vangen. "Een nieuwsgierig wakker kind", zei ze. Nah, voorlopig weer even gerustgesteld dus.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:01 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, hoe is het met Thies (en jou)?
Thies weegt nu met 10 weken 6800 gram en is 61 cm lang.
Dus Fonzel, you rule!
Hij heeft ook zijn inentingen gehad. Pffffff.... Ik heb zó mee moeten huilen...
Maar ik geloof dat mama er uiteindelijk meer last van heeft gehad dan het kleine grote menneke...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:48:21 #158
103793 kozakken
Living the life
pi_44582397
Goed om te horen Moonah. Klinkt op zich wel als een prettig cb-bezoekje, toch?
En die lieve Thies, grote vent!
-bedelmodus: fotootje?-
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:54:53 #159
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44582624
Moonah, herkenbaar die mamatranen! De verpleegkundige was het gewend zei ze, de huilende mama's! En ook zo'n flinke jongen!

Pyjama hier nu ook present, maar vooral omdat we er een gekregen hadden met Sinterklaas! Ik wilde ook nog een slaapzakje halen, ivm loswoelen van de dekens.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:56:14 #160
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44582668
Even terugkomend op jullie gevoel over je kinderen.
Freek is vanaf het begin een beetje "anders" geweest, en ik heb dat ook zo gevoeld. Hoe anders bleek eigenlijk pas toen nr twee er was, toen realiseerde ik me dat Freek toch wel erg druk en aandachtbehoevend was.

We hebben ons af en toe best zorgen gemaakt, ook omdat er na zijn geboorte verteld werd dat ie best een hersenbeschadiging aan zijn slechte start over zou kunnen houden, maar het kon ook heel goed van niet .

Wij hebben steeds besloten om het allemaal maar af te wachten, en Freek is naar mijn gevoel best vaak langs het randje van "normaal" gegaan. Toch wilde ik daar liever geen melding van maken op het CB, bang dat we in een molen kwamen die misschien niet nodig bleek.

Enfin, lang verhaal kort te maken, hij gaat nu naar school, waar we bij de intake bewust niets verteld hebben van zijn slechte start. Hij doet het hartstikke goed, een sociale, gezellige druktemaker, aldus het 10 minuten gesprek. En ik zie zelf ook dat ie steeds meer bijtrekt, zeg maar.

Nu zal het voor iederren anders zijn, en moet je moederinstinct zeker niet negeren, ik wilde het jullie toch even vertellen .
pi_44582912
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef Moonah het volgende:

Thies weegt nu met 10 weken 6800 gram en is 61 cm lang.
Dus Fonzel, you rule!
't Is ook geen kleintje iig he!
Fons begint nu een beetje minder bij te komen in gewicht, wel nog steeds in lengte. Het zal zich een beetje stabiliseren denk ik.
pi_44583011
Bass-Miss heb je geen nieuwe Fons foto vandaag? Ik begon er al bijna aan te wennen.
The highlight of my day was het zelfs wel. I know I'm sad
Maar goed, bedel, bedel dus bij deze...
grá mo chroí
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:09:41 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44583162
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:56 schreef Leah het volgende:
Nu zal het voor iederren anders zijn, en moet je moederinstinct zeker niet negeren, ik wilde het jullie toch even vertellen .
Fijn dat Freek het zo goed doet op school.
En dank voor je verhaal en hart onder de riem.
Mijn lief is heel nuchter. Hij accepteert Thies gewoon volledig zoals hij is. Wat maakt het uit als hij 'iets' zou hebben, zegt hij. Hij doet het hardstikke goed. En hij is nou eenmaal zoals hij is, daar valt hoe dan ook niets aan te veranderen. Dat relativerende is ook wel een heel fijn tegenwicht hoor. Ik merk ook wel dat ik een beetje erg gefixeerd raak op het al dan niet contact maken door Thies... En tóch is dat niet voor niets....
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:10:21 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44583181
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:48 schreef kozakken het volgende:
-bedelmodus: fotootje?-
Ik heb niet eens een recente foto kwam ik achter.
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:27:02 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44583745
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Fijn dat Freek het zo goed doet op school.
En dank voor je verhaal en hart onder de riem.
Mijn lief is heel nuchter. Hij accepteert Thies gewoon volledig zoals hij is. Wat maakt het uit als hij 'iets' zou hebben, zegt hij. Hij doet het hardstikke goed. En hij is nou eenmaal zoals hij is, daar valt hoe dan ook niets aan te veranderen. Dat relativerende is ook wel een heel fijn tegenwicht hoor. Ik merk ook wel dat ik een beetje erg gefixeerd raak op het al dan niet contact maken door Thies... En tóch is dat niet voor niets....
Maar, en hier spreek ik dan echt even vanuit mijn vroegere vak, op de leeftijd van 10 weken is dat echt nog heel veranderlijk. Kan zomaar zijn dat ie nu even met hele andere dingen bezig is, en over twee weken wel heel sterk contact maakt. Niets zo onvoorspelbaar als een baby . Laat hem even zijn eigen ding doen, en probeer je er niet op te fixeren. Ik onderschat jouw moedergevoel niet, maar ik denk ook dat je meer "wetenschap" (door je vak) als een ander hebt. Dan kan ook een nadeel zijn .
Probeer het los te laten, en bekijk Thies over een week of 4 nog eens een keer "beroepsmatig".
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:32:08 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44583938
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:27 schreef Leah het volgende:
maar ik denk ook dat je meer "wetenschap" (door je vak) als een ander hebt. Dan kan ook een nadeel zijn .
Nou, daar had ik het dus op het CB ook over. In de klas herken ik de kinderen met 'iets' eigenlijk feilloos, fingerspitzengefühl... Als er onderzoek gedaan wordt blijk ik het zo'n beetje altijd aan het rechte eind te hebben. Maar ik voegde er meteen aan toe dat ik kinderen dus pas vanaf 4 jaar zie, en dat zij veel meer thuis is in de babies. Dus dat ik (vooralsnog... ) vertrouw op haar nuchtere visie dat ze zeker niets zorgwekkends constateerde.
Dankje Leah!
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:32:59 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44583977
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:27 schreef Leah het volgende:

[..]

Maar, en hier spreek ik dan echt even vanuit mijn vroegere vak,
Wat is jouw vroegere vak eigenlijk?
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:36:16 #168
103793 kozakken
Living the life
pi_44584091
En zo ontdekte ik gisteravond dat mijn zoon uitgebreid naar zijn papa lacht. En daarnaast merkte ik vandaag dat hij wel naar me kijkt, maar liever van veraf. (en dan vanaf de andere kant van de kamer me opeens echt breeduit toelachen)

Morgen CB en daar vraag ik het ook even na. Maar leah, tanx.. soms is een nuchtere kijk erg lekker. (alhoewel kozakkenman net zoals papa-van-thies ook nuchter is. ) gelukkig maar!)
pi_44584217
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:05 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Bass-Miss heb je geen nieuwe Fons foto vandaag? Ik begon er al bijna aan te wennen.
The highlight of my day was het zelfs wel. I know I'm sad
Maar goed, bedel, bedel dus bij deze...
Zie fototopic... net gemaakt.

Steeds tot uw dienst.
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:42:30 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44584310
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat is jouw vroegere vak eigenlijk?
Leidster KDV, maar heb al doende en lerende meer dingen gedaan, oa voor de kinderbescherming.
Al met al heb ik zo'n 15 jaar babies verzorgd . Juist vanaf 4 jaar wordt het voor mij allemaal wat onbekender .
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:46:03 #171
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44584458
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef kozakken het volgende:
En zo ontdekte ik gisteravond dat mijn zoon uitgebreid naar zijn papa lacht. En daarnaast merkte ik vandaag dat hij wel naar me kijkt, maar liever van veraf. (en dan vanaf de andere kant van de kamer me opeens echt breeduit toelachen)

Morgen CB en daar vraag ik het ook even na. Maar leah, tanx.. soms is een nuchtere kijk erg lekker. (alhoewel kozakkenman net zoals papa-van-thies ook nuchter is. ) gelukkig maar!)
En nog even voor jou, je eerste en tweede kind kunnen ZO enorm verschillen! Ik heb ook weleens gedacht dat er met nr 2 iets niet goed zat, omdat het zo weinig leek op wat Freek deed.

En lachen vanaf de andere kant van de kamer is bijzonder knap! Misschien is ie meer van het observerende .
pi_44584619
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:39 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Zie fototopic... net gemaakt.

Steeds tot uw dienst.
Je bent een schat
grá mo chroí
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:50:16 #173
103793 kozakken
Living the life
pi_44584632
Nou is de kamer niet zo groot ... (als hij op z'n vader lijkt, zou het me trouwens niets verbazen, dat observerde)

Het is zo bijzonder grappig hoe het werkt. Juist omdat het de tweede was, dacht ik al redelijk doorgewinterd te zijn. Nou... dat ben ik wel wanneer het gaat om verschonen, slaapsignalen, knuffelen, droogworstelen met te smalle mouwtjes en dat soort zaken.
Ook al heb ik me heel bewust voorbereid op het verschil tussen onze twee kinderen. Maar toch is het idd raar dat ze zo verschillen. Ook hier een kindje wat toch echt anders is dan onze Jonne.
(vriendin werkt ook al een groot aantal jaar op een kdv en die ziet de beide jongens regelmatig. Heerlijk objectief eikpunt )
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:11:39 #174
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44585409
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef Moonah het volgende:
PV, als het straks met je borsten weer beter is zal Kendahl mss weer meer gaan groeien??
Ja, had ik ook al bedacht. Waarschijnlijk is onze techniek niet goed en komt er op deze manier minder melk uit. Morgen dus kijken hoe we weer efficiënt kunnen gaan voeden. Met die pijn ben ik ook gespannen en daardoor kan de melk er ook minder soepel uitkomen. Dus ik denk dat Kendahl straks wel weer meer zal aankomen. Klein is hij niet hoor. Hij heeft best wel grote voeten ook
pi_44585748
Hoe is het met Poemojn eigenlijk, en Julliette? nog lekker aan het genieten
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')