abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16878569
Vervolg van (Water)pokke(n)topic

Arme Judith. Zo zielig als ze nog zo klein zijn. En het ergste vind ik dan nog dat ze het nogmaals kan krijgen, is het nog helemaal voor niets geweest ook.

Knorretje, hoe is het bij jou? Nog wat bijgekomen?

Jessie had jij het nog aan je vriendin gevraagd welk spulletje je kan gebruiken bij de hele kleintjes? en klopt het dus wat mijn apotheek zei?

Bij Bram komt er niets meer bij en het zijn nu bijna allemaal korstjes geworden. Moest wel lachen net, ging even boodschappen doen en in het dorp was er een of andere speurtocht bezig van een school. Het hele dorp liep vol kindertjes. Riep een jongetje "ahhh wat zielig hij heeft de waterpokken!". Oplettend hoor! Beter als al die ouwe mutsen die het hebben over haar pukkeltjes.

pi_16880067
Karin, ik heb haar nog niet gesproken. Ik heb haar net gemaild. Ze leest de mail alleen niet zo vaak als ik
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16948132
En ik heb nog steeds niks gehoord van die muts. Dus die ga ik dalijk amar eens bellen

Grijs hoe is het met Judith?

Janneke nog niks hier.

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 6 februari 2004 @ 19:32:39 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16952750
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:53 schreef jessie het volgende:
Janneke nog niks hier.

ik kan me zo voorstellen dat je haar elke keer volledig inspecteert, ik vind het zo zielig voor zulke hele kleintjes

Bram is een wandelend pokkie hoor, ze zijn wel allemaal ingedroogd maar wat ziet het er zielig uit. Hij is ook nog lang niet in zijn oude, normale, humeurtje. Hij trekt wel veel bekijks als we gaan wandelen.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel vrijdag 6 februari 2004 @ 21:08:30 #5
2628 Karin
pi_16955689
De pokjes zijn best aan het wegtrekken, hij knapt alweer aardig op. Vandaag was Bram naar opa en oma aangezien hij al 3 dagen geen koorts meer had vond ik dat het wel weer kon, daar wordt hij net zo goed in de gaten gehouden (zo niet beter) als thuis. Kom ik vanmiddag weer binnen was hij toch gloeiend heet! Knetterde van de koorts volgens mij. Ook rochelde hij een beetje. Na het eten ging het gelukkig wel weer wat beter, hij voelde al wat minder warm. Voordat hij naar bed ging toch even temperaturen, 39.1. Maar een paracetamolletje gegeven. Ik maak me toch wel zorgen hoor, ik heb gelezen dat longontsteking toch een complicatie kan zijn bij waterpokken. Zal wel weer overbezorgde moedermodus van mij zijn maar mocht het morgen nog zo zijn zit ik bij de huisartsenpost.
pi_16955852
Bo was toen de pokjes indroogde beter. Ze werd toen net als Bram wel ff snotverkouden, maar na een paar dagen was dat ook over.
Misschien is hij morgen weer wat beter Karin.
In principe kunnen ze van kou/buiten zijn (als je ze goed aankleed en dat zal je wel gedaan hebben, hoeven ze het buiten niet kouder als binnen te hebben) niet ziek worden he. Ziek word je van een virus (zoals het waterpokkenvirus) of van een bacterie. En niet van kou. het kan onaangenaam zijn als je al niet lekker bent, of je kunt last krijgen van je spieren, maar je kunt van de kou geen longontsteking krijgen. Dus ga je nou niet schuldig voelen omdat je met hem naar buiten gegaan bent. Hij vond het misschien best wel even lekker. voor Bram.
(zo denken mensen bv ook vaak nog dat je door kou een blaasontsteking op kan lopen)
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel vrijdag 6 februari 2004 @ 21:25:54 #7
2628 Karin
pi_16956242
Hahahahaha dankjewel Jessie. Ik weet dat je gelijk hebt maar voelde me toch een beetje schuldig, bedankt voor je lieve woorden.
Ik ben ook altijd van de "verkoudheid is geen koutje, het is een virus"-brigade. Maar bij sommige mensen zit de angst voor kou en tocht wel erg diep ingebakken he?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2004 @ 22:09:05 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16957440
Ik weet wel dat ik bijna altijd verkouden word als ik in de herfst/winter een keer zonder das naar buiten ben geweest. Maar dat heeft volgens mij meer met (persoonlijke) vatbaarheid te maken dan met kou
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_16965651
Door de kou gaat je weerstand naar beneden en ben je dus vatbaarder voor alle virusjes en bacterien die in de lucht hangen.

Hey heb ik dus toch nog wat aan mijn opleiding hier

pi_16971119
Lois wel grappig dat stukje wat jij schrijft over Bram. Dat lijkt net alsof het Karin is.

Bij Janneke nog steeds geen pokkies. Zou ze het dan toch overslaan.
*stille hoop heeft*
Lijkt me bijna onmogelijk met alle lebbers die Bo toch nog aan haar gegeven heeft

Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 16:22:32 #11
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16973291
Bij Judith zijn drogen de waterpokken in en komen er geen nieuwe meer bij . Het gaat dus weer de goede kant op.

Ik had Judith trouwens niet steeds geïnspecteerd. Als ze waterpokken krijgen, zie je dat snel genoeg. Ik zag gewoon plotsteling een waterpok achter haar oortje zitten en bij het verschonen zag ik er nog eentje op haar buik.

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!fossiel zaterdag 7 februari 2004 @ 20:39:01 #12
2628 Karin
pi_16980510
He fijn dat Judith weer opknapt! Is ze erg ziek geweest?

Vanmorgen had Bram geen koorts maar vanmiddag kwam het weer opzetten. Heb even de huisartsenpost gebeld, volgens die muts (die wel heel uitgebreid vragen had gesteld, erg netjes) kwam het wel eens voor dat ze een paar dagen na een ziekte weer koorts krijgen, even de laatste restjes. Moest het goed in de gaten houden en als hij hoge koorts krijgt (op dat moment was het 38.6) of hij een afwezige indruk ging maken moest ik weer aan de bel trekken.
Later vanmiddag was de koorts 39.4. Ik kijk het morgen nog even aan maar anders hang ik weer aan de telefoon.
Ik vind het zo zielig, hij is nu ruim een week ziek.

pi_16980984
He getsie balen joh. Nu kunnen kleintjes wel snel hoge koortst krijgen, maar ik zou er ook van schrikken hoor. Als je een zetpil geeft zakt het dan wel?
Bo is er ook wel even flink ziek van geweest hoor, alleen die koorts niet zo. Ik denk inderdaad dat het erbij hoort. Eet hij wel goed? Daaraan kan ik bij Bo altijd zien of ze zich weer beter begint te voelen. Als ze echt neit lekker is dan wilt ze alleen maar drinken en dat gaat er vaak al met moeite in. Ze wil dan zelfs geen koekjes en snoepjes. Zodra ze beter word gaat ze weer eten. En als ze zich dan echt weer goed voelt gaat ze heel erg bunkeren (schade inhalen )
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 22:59:57 #14
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16984985
Dat is wel vervelend als ze er zo ziek van zijn. Daan en Judith hebben er niet zoveel last van gehad. Daan was iets hangeriger en Judith sliep wat meer. Ze hadden geen van beiden koorts, wel iets verhoging.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_17060302
Nou Janneke heeft dus hoogstwaarschijnlijk de waterpokken
We gignen vandaag naar het CB voor Bo en voor Janneke die nog steeds de 3e prik moet. Bo nagekeken enzo. Bij het uitkleden van Janneke zag ik al wel een verdacht pukkie wat er vanochtend niet zat. De arts zag en het en zei gelijk de waterpokken hoor. Kleed haar maar weer aan en ga maar gauw weg
En inmiddels heeft ze er 3. Morgen zal het wel erger worden. Deze nacht was ze al steeds wakker dus ze voelt zich neit echt lekker en vandaag ook veel huilen.
Die callaminelotion mag ze gewoon hebben (niet voor zuigelingen, er staat geen exacte leeftijd bij, maar een zuigeling ben je dacht ik de eerste 6 weken?) Ook nog even op het CB aan de arts gevraagd en het mocht zei ze.
Ik had nog zo gehoopt dat ze het niet zou krijgen.

Dus knorretje doe jammer genoeg dan vrijdag maar niet komen. Maar mail me je echo wel heeeeeeeeel snel dan hoor

[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 10-02-2004 15:22]

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 februari 2004 @ 15:19:26 #16
13151 crew  Rewimo
pi_17060369
Ach jee, Jessie, nou ze komen echt allemaal aan de beurt hè... Beterschap hoor, voor je kleine meiske!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2004 @ 15:28:35 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_17060619
goh, dat janneke nu toch nog aan de beurt komt! wat zielig!
ik hoop dat ze er niet zoveel last van krijgt als bo
dikke voor janneke

fijn dat alle pokkies bij de andere kids weer aan het wegtrekken zijn!

pi_17061034
Ah, wat sneu voor Janneke, dus toch de waterpokken te pakken, wat een pokkezooi voor je Jessie!

Heb je van de week even tijd, dan kom ik ze even halen voor Chiara, is ze daar ook maar weer vanaf...

Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 februari 2004 @ 15:46:14 #19
13151 crew  Rewimo
pi_17061205
Chiara en Alicia zijn geloof ik de enigen die nog niet gepokt zijn. Knor, hoe is het bij jullie? Pokvrij?
pi_17061331
Ach arme Janneke! Beterschap meissie (mag wel, heb ze al gehad )

Als ik met winkelen bv. een kind met pokjes zie, weet ik niet hoe snel ik die winkel uit moet stuiven Stom eigenlijk, is meer een automatische reaktie van me. Eigenlijk kan je het maar beter gehad hebben die pokken ellende

Maar het blijft sneu bij die kleintjes.

pi_17061348
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:46 schreef Rewimo het volgende:
Chiara en Alicia zijn geloof ik de enigen die nog niet gepokt zijn. Knor, hoe is het bij jullie? Pokvrij?
Alicia had 'm toch al gehad? En Wilyan is ook nog pokjesvrij.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:52:28 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17061422
En bij Ailani waren het waarschijnlijk toch geen waterpokjes volgens haar moeder
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_17061441
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:52 schreef LadyS het volgende:
En bij Ailani waren het waarschijnlijk toch geen waterpokjes volgens haar moeder
dat is boffen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:54:31 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17061499
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:53 schreef melonovy het volgende:

[..]

dat is boffen!

En als het toch waterpokjes waren, dan boft ze ook, want dan heeft ze er nauwelijks last van gehad
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_17062209
Achgossie Janneke toch.
Beterschap
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')