Die gesloten/gebalde knuistjes had Thies ook altijd. Sinds we 2x bij de osteopaat zijn geweest is hij veel meer ontspannen.quote:Op maandag 18 december 2006 09:11 schreef kozakken het volgende:
Heel strak z'n handjes houden en zijn armpjes altijd een beetje verkrampt en heel fel ermee kunnen slaan. Armpjes ook wel, maar veel minder. Kracht en spanning zit vooral in zijn armpjes en handjes/vuistjes. Vnl. een gebald vuistje ahier
Oh, nou! Dát is echt te hopen Snoop!!!quote:Op zondag 17 december 2006 23:22 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, Snoopy. Hou je het daar nog een beetje uit? En hopelijk blijft de bv gaan.
Tijden zijn hier vergelijkbaar. Met dat verschil dat ik rond 22 uur geen voeding heb (Thies slaapt dan heel vast), maar wel rond 2/3 uur 's nachts.quote:Op maandag 18 december 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
Ik had Sjaks schema ook gekregen, maar na nog eens goed nadenken weet ik dat dat niet bij ons past. Wat ik nu aan 'rooster' aanhoudt is de voedingen, die doe ik elke 3,5/4 uur en eigenlijk niet eerder. Meestal zoiets als dit:
7:00-10:30-14:30-18:00-22:00-23:30
Als ik er een voeding aflaat, komt hij 's nachts. Dit is dus voor mij wel wennen, ik deed het meer op verzoek, maar Simon gaat het prima af.
Ook vergelijkbaar. Alleen badje doe ik tussen een voeding door, na één borst. Anders wordt Thies onrustig omdat hij wil eten!quote:Tussen de voedingen door wisselt het spelen/slapen/knuffelen wel. Na de voeding meestal 15/30 min. knuffelen en spelen, dan slapen of in de box spelen. Als hij te vroeg wakker wordt, spelen we ook weer of in de box/wipstoeltje.
Badje doe ik altijd voor een voeding, boodschappen of andere bezoekjes er direct na.
Meer vastigheid dan dit levert mij waarschijnlijk alleen maar stress op, ik doe verder ook maar een beetje hoe het zo uitkomt.
En zo is het opeens al weer veel minder beladen. Juist omdat ik dus klaarblijkelijk niet alleen staan met de zorgen (of angst. mooi gezegd moonah.)quote:Op maandag 18 december 2006 12:22 schreef Moonah het volgende:
Nou Kozakken, toch heb je zo'n gevoel niet voor niets... Moederinstinct denk ik dan. Al weet ik van mezelf dat ik nog niet altijd een goed onderscheid kan maken tussen intuitie en angst. Snap je?
Zo heb ik ook het idee dat er 'iets' met Thies is. Jij noemde net 'aankijken', en toen schoot het dus weer door me heen.
Thies keek als pasgborene echt dwars door je heen. Geen idee wat hij zag. Nu is dat stukken minder, maar echt aankijken doet hij nauwelijks. Hij kijkt meer naar mijn voorhoofd ofzo, maar écht oogcontact hebben we zelden. Ik ga dat vannmiddag ook op het CB vragen, wanneer kindjes echt oogcontact zouden 'moeten' hebben. Wellicht is het normaal wat hij doet, maar het voelt wat vreemd...
En net als jij stop ik die 'zorgen' ook diep weg...
Dat is het met mij ook een beetje denk ik.quote:Al weet ik van mezelf dat ik nog niet altijd een goed onderscheid kan maken tussen intuitie en angst.
Bij Jonne had ik dit niet. Daarom verbaasd het me ook zo.quote:Op maandag 18 december 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
Herkenbaar, de spoken. Kozakken, had je het bij Jonne ook, of is het nu nieuw voor je?
Ergens zal het wel bij alle moeders voorkomen, omdat je kleintje zo klein en kwetsbaar is en eruit ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |