abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44298411
quote:
Bron: NRC Handelsblad

Nooit veroordeeld
Joep Dohmen

Dion Graus heeft een geschiedenis van ruzies, rechtszaken, onbetaalde rekeningen, onjuiste declaraties en beschuldigingen van mishandeling. Als Kamerlid voor de Partij voor de Vrijheid pleit hij voor respect en fatsoen.

Wim Claessen heeft spijt. Spijt omdat hij, als directeur van TV Limburg, Geert Wilders voorafgaand aan de verkiezingen maandenlang via zijn televisiezender liet promoten.

Wild, Wilder, Wilders heette de serie die freelancer Dion Graus voor TV Limburg maakte. Avond aan avond kregen de Limburgers Wilders geserveerd: Wilders in zijn stamkroeg, Wilders in zijn kinderkamer, Wilders in de kantine van de voetbalclub. Kritische vragen stelde Graus niet.

„Ik zou me de volgende keer nog wel drie keer bedenken voordat ik dat weer zou doen”, zegt Wim Claessen. „Je beïnvloedt daarmee toch het stemgedrag. Ik denk dat TV Limburg voor een deel verantwoordelijk is voor de enorme hoeveelheid stemmen die Wilders in Limburg kreeg.” De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders scoorde bij de Kamerverkiezingen twee weken geleden landelijk 5,8 procent; in Limburg 11,5 procent, twee keer het landelijk gemiddelde.

Dion Graus (39) is nu één van de negen leden van de Kamerfractie van de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders. „We wisten niet dat hij bij Wilders op de lijst zou gaan staan”, zegt Wim Claessen. „De serie met Wilders was een springplank naar de politiek.”

Dion Graus. Wie is de Limburgse programmamaker die Geert Wilders een eigen serie aanbood op de regionale televisie, en daarna overstapte naar zijn politieke partij?

Op de internetsite van de PVV staat dat Graus een „hart van goud” en politieke idealen heeft. „Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand.” Graus heeft „geen pardon voor dierenmishandelaars”. Want wie een dier iets aandoet, is ook in staat een mens te mishandelen. Zo iemand „moeten we uit de samenleving weghalen”. Ook rept de site over zijn vroegere werk bij „een farmaceutische onderneming”.

Graus is niet scheutig met informatie. Hij spreekt over „veterinaire studies”. Graus: „Daar ben ik succesvol in geworden. Ik heb altijd héél veel succes gehad. En als je succes hebt, wat ik al van kinds af aan heb, dan heb je ook tegenstanders. Maar ik heb ook héél veel medestanders. Zoals mensen die onder mij gewerkt hebben. Ik was bijna vier jaar directeur van een groot farmaceutisch bedrijf.”

Welk bedrijf was dat?
„Dat ga ik natuurlijk niet zomaar zeggen.”

Waarom niet?
„Ik wil wel eerst met dat bedrijf overleggen of ze wel in de publiciteit willen.”

Het is niet ongebruikelijk dat Tweede Kamerleden vertellen waar ze gewerkt hebben.
„Mijn cv is nog niet gepubliceerd.”

Dion Graus was aanvankelijk autoverkoper. En later dus programmamaker. „Ik ben een hartstikke eerlijke jongen. Normaal gooi ik er alles uit. Helaas kan dat nu niet meer. Ik zou mensen in gevaar kunnen brengen. Want hoe je het ook ziet, we zijn toch een partij die wordt bedreigd.”

Als Dion Graus merkt dat de krant onderzoek doet naar zijn achtergrond – en hem met die bevindingen wil confronteren – ontsteekt hij in woede. „Ik werk niet meer mee. U heeft niet de goede mensen gebeld. Er zijn mensen met wie ik echt jarenlang gewerkt heb. Dat zijn allemaal héle belangrijke mensen. Die weten wie ik ben. Maar die belt u niet, hè? U probeert mijn jeugdige politieke carrière een nekslag toe te brengen.”

De zoektocht naar de achtergrond van Dion Graus begint bij TV Limburg. Voor deze commerciële zender maakte hij als freelancer sinds 2004 het dierenprogramma B eesten met Dion. In de aflevering van 26 april 2006 ging hij op zoek naar het beest in Geert Wilders. Later volgde de serie met en over Geert Wilders.

Graus verliet de zender in augustus met slaande deuren. „Opeens wilde hij een grote som geld”, zegt Wim Claessen die onlangs afscheid nam als directeur. „Hij had een declaratie van 90.000 euro. Dat was onzin.Wij hadden hem als freelancer gratis een platform geboden waardoor hij bekendheid voor zichzelf kon genereren. Dat is hem ook gelukt. Nu zit hij in de Tweede Kamer.”

Dion Graus zegt dat TV Limburg hem inmiddels een „ontiegelijk groot bedrag” heeft betaald. „Dat klopt dus niet”, zegt John Pa l m e n , opvolger van Wim Claessen.

Het conflict met TV Limburg is kenmerkend voor de carrière van Graus. Hij bleef nergens lang. Bedrijven melden verzonnen verhalen, leugens, ruzies, rechtszaken, onbetaalde rekeningen en onjuiste declaraties.

Neem Pascal Coumans, freelance cameraman. Hij werkte mee aan de serie die Graus maakte over Wilders. Coumans heeft sinds september vorig jaar een vordering van 1.600 euro op Graus. „Ik heb rekeningen en herinneringen gestuurd. Tot nu toe heeft hij niet betaald. De ene keer zegt hij dat hij het al heeft overgemaakt, de andere keer heeft de bank verwerkingsproblemen.”

En op een stuk bouwgrond van Graus ligt conservatoir beslag, blijkt uit een document van het kadaster. Dat is er in 2002 op gelegd door een installatiebedrijf dat zijn rekeningen van ruim 48.000 euro niet betaald zag door Graus. Als hij daarnaar gevraagd wordt, zegt Graus boos: „Hoe komt u daar bij? Daar ligt geen beslag op, op die grond! U bent niet goed geïnformeerd.”

Zijn carrière begon Graus als autoverkoper bij de BMW-dealer in Roermond. Zijn entree in de veterinaire wereld maakte Graus als dierenartsenbezoeker bij AST Farma, een diergeneesmiddelenbedrijf in Oudewater. Graus werkte er van 1997 tot voorjaar 1999.

Sebastiaan Tesink, directeur van AST Farma. „Zijn dienstbetrekking bij ons heeft maar iets langer dan een jaar geduurd. Wij vonden het achteraf nog erg lang, kan ik u zeggen. Hij is iemand die een prima eerste indruk maakt. Ik dacht dat ik de beste vertegenwoordiger van Nederland had binnengehaald. Na enige tijd bleek het tegendeel. Er waren dagrapporten en afrekeningen die niet klopten. Hij weet op een speciale manier mensen in te pakken, heeft een rijke fantasie en komt zijn afspraken niet na.”

Na een jaar en wat maanden draaide het op een rechtszaak uit. „De kantonrechter gaf Graus het advies om ons voorstel – twee maanden salaris – te accepteren”, zegt Tesink. „Het knappe van de man is dat hij telkens ergens anders weet op te duiken. Nu dus in de politiek. Ik verbaas mij erover dat dat zomaar kan.”

Na het ontslag trad Graus in dienst bij een dochterbedrijfje van Dopharma, Anisane in Raamsdonksveer. Het is een leverancier van geneesmiddelen voor gezelschapsdieren. Anisane, met vier medewerkers, is het „grote farmaceutische bedrijf” waarvan Graus de naam niet wilde noemen. Hij werkte er, naar eigen zeggen, „bijna vier jaar als directeur”.

Volgens Anisane was hij er nog geen drie jaar, van 1 juli 1999 tot 31 mei 2002. Hij was geen statutair directeur, maar verkoopmanager. In het Engels managing director. Succes bleef uit. Dopharma raakte in 2002 de exclusiviteit van een van de productlijnen van Anisane kwijt, zegt Wijnand de Bruijn, algemeen directeur externe zaken bij Dopharma.

De Bruijn: „Hoe is het mogelijk dat hij volksvertegenwoordiger is geworden? Je kunt je ook afvragen hoe hij het telkens voor elkaar kreeg om bij al die bedrijven in dienst te komen. Hij weet zich te verkopen. Dat zie je ook nu weer. Hij heeft veel verhalen, maar het zijn heel veel leugens. Uiteindelijk kom je daar achter. Toen hij een marketingplan moest maken, had hij het er maandenlang over. Maar er kwam niets op papier.”

De Bruijn wist van Graus „af te komen” toen Anisane de exclusiviteit van de productlijn verloor. „Ik heb op een gegeven moment tegen een ander bedrijf gezegd: je moet me van hem afhelpen.” Dat andere bedrijf is Vétoquinol , een Franse producent van diergeneesmiddelen.

Dion Graus had bij Vétoquinol van 1 juni 2002 tot 3 juni 2003 een jaarcontract als dierenartsenbezoeker. „Die periode heeft hij nietwerkend vol gemaakt”, zegt Gert Gerritsen, verkoopmanager Nederland van Vétoquinol. „Hij is op non-actief gesteld en dat was niet voor niks. Verder geef ik liever geen comment aar.”

Dierenarts Hans Schoon in Voerendaal zag Dion Graus in die tijd rondrijden in een auto met groene esculaap op de voorruit. Maar Graus is geen dierenarts. „Nee, dat dacht ik ook. Het is een beetje als Charles Schwietert.” De VVD-er Charles Schwietert moest in 1982 na drie dagen aftreden als staatssecretaris omdat hij zich had voorgedaan als doctorandus terwijl hij nooit was afgestudeerd. Schoon kent Graus als „overactief baasje, van alle markten thuis en nooit te beroerd om je als dierenartsenbezoeker van dienst te zijn”. „Wat die esculaap op zijn voorruit moest, weet ik ook niet.”

Zijn laatste baan in de veterinaire sector was als dierenartsenbezoeker bij Cavalor, een Belgische producent van paardenvoeding. Hij bleef vijf maanden. Toen verbrak het bedrijf de samenwerking. Directeur Peter Bollen van Cavalor: „Hij had altijd mooie verhaaltjes, maar geen resultaten. Verhalen over waar hij allemaal wel niet geweest was, maar bij controle klopte er niets van. En kilometers declareren die hij niet gemaakt had, op zulke dingen heb ik hem betrapt. Toen hij ontslagen werd, is er nog discussie geweest over geld waarop hij recht meende te hebben. Maar dat was niet gefundeerd.”

‘Opkomen voor de zwakkeren in de samenleving, voor ouderen en kinderen, dat ligt niet zo ver van het strijden voor de rechten van dieren”, zegt Dion Graus in de Kamerbode, het interne nieuwsblad van de Tweede Kamer van deze week. Zijn ambitie is: „een einde maken aan de hufterigheid en kruiperigheid. Die moeten plaatsmaken voor respect en fatsoen voor elkaar”.

Twee ex-partners van Graus hadden ook behoefte aan respect. Onafhankelijk van elkaar stapten ze naar de politie omdat Graus hen mishandeld, bedreigd en/of gestalkt zou hebben.

Op 24 oktober 2002 maakte zijn toenmalige echtgenote melding van mishandeling en bedreiging bij de politie in Heerlen. Een vrouwelijke dierenarts van Vétoquinol – met wie Graus een half jaar een relatie had – deed op 26 mei 2003 aangifte bij de politie Antwerpen wegens belaging en stalking door Dion Graus. Parket-woordvoerder Dominique Reyniers bevestigt de aangifte. Justitie in Antwerpen heeft de zaak niet vervolgd. Reyniers: „Niet omdat er onvoldoende bewijs was, maar wegens opportuniteitsredenen. Uit 50.000 zaken moeten wij een keuze maken, we kunnen niet alles doen.”

Een derde vrouw, een ex-vriendin die anoniem wil blijven, meldt ook dat ze door Graus belaagd werd. Ze deed geen aangifte, maar stuurde in 2004 aangetekende brieven naar Dion Graus. Daarna hielden volgens haar de „vernederende sms’jes en het gestalk” op.

Graus wuift de kwesties weg. „Ach, als je bij de pastoor vandaan komt, kun je zeggen dat hij je betast heeft. Een politieman neemt dan gewoon je aangifte op. Maar ik ben nooit veroordeeld.”

Na zijn vertrek uit de veterinaire wereld stortte Graus zich als ‘dierenombudsman’ op het wel en wee van gezelschapsdieren. Hij introduceerde het alarmnummer 113 voor dieren in nood. In oktober 2005 overhandigde de Limburgse gouverneur Leon Frissen hem de sleutels van een gesponsorde dierenambulance. Op de zijkant stond 113 en de naam van de sponsor. Frissen kondigde, op gezag van Graus, aan dat de dierenbeschermer héél Europa zou doorkruisen om ‘113’ te introduceren. Maar Graus reed niet door heel Europa. Hij reed vooral met de naam van de sponsor door het beeld van zijn dierenprogramma bij TV Limburg.

Het alarmnummer is tot op de dag van vandaag niet in gebruik. Dat is geen ramp, want de dierenbescherming heeft al jarenlang een alarmnummer. ‘113’ is nu omarmd door de PVV. En de ambulance van de dierenombudsman is terug bij de sponsor. „We hebben hem teruggevraagd”, vertelt Ludo Reuters van BMW-dealer Keram, „toen Graus kenbaar maakte dat hij de politiek in wilde”.

De band met Geert Wilders groeide tijdens het maken van de televisieserie. „Het werken met Geert Wilders is helemaal geweldig”, zei Graus op 23 november tegen de Limburgse publieke zender L1. „Het is perfect. Ik ben binnen de partij de enige echte hartsvriend van Geert. Hij is mijn bloedbroeder.”

In het interview toonde hij zich als politicus enthousiast. Nu niet voor de dieren, maar voor het „keihard aanpakken” va n allochtonen. Tegen die mensen heeft zijn partij „niks” zolang ze „zich aanpassen en integreren, Nederlands leren en niet per se met een boerka moeten lopen. Want die mensen horen hier niet.”

De verslaggever vroeg ook: „Het integratievraagstuk waar uw partij altijd op hamert, dat speelt toch niet of nauwelijks in Limburg?”

Graus antwoordde: „Nee nog niet, maar het gaat wel zover komen. Limburg heeft, wat dat betreft, nog geluk gehad. Maar ook daar moeten de grenzen dicht gaan, daar heeft Limburg ook baat bij. Want je hebt in bepaalde delen van Heerlen ook al wijken waar je niet meer veilig kunt lopen, waar politieauto’s in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen, die gewoon onze democratie niet accepteren en die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen. En die mensen gaan wij gewoon kei- en keihard aanpakken. Ook in Limburg. En geloof me dat het gaat gebeuren.”

Zijn er wijken in Heerlen waar je niet meer veilig bent? Zijn er politieauto’s door de bevolkingsgroepen waar Graus op doelt in brand gestoken?

„Nee”, reageert een woordvoerder van de politie Limburg-Zuid. „Heerlen heeft geen wijken waar je niet veilig kunt lopen en er zijn geen politieauto’s door allochtonen aangestoken. Dat is in 2001 wel één keer gedaan door jongeren van Nederlandse origine.”

Het dreigen van allochtonen met keiharde aanpak, gebaseerd op leugens, is bijzonder kwalijk, vindt beleidsadviseur Carolina de Fey van het Landelijk Bureau ter Bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR). „Dit is haat zaaien. Bevolkingsgroepen worden beschuldigd van strafbare feiten die ze niet gepleegd hebben.”

Justitie in Maastricht liet gisteren weten dat ze de uitspraken die Graus in het interview gedaan heeft, niet strafbaar vindt. Het LBR vindt het jammer en niet terecht dat het Openbaar Ministerie niet tot vervolging overgaat. B en W van Heerlen noemen de uitspraken van Graus „kwalijke stemmingmakerij”. Een woordvoerder: „Maar juridische actie ondernemen zou de man alleen maar een podium bieden en nog meer aandacht opleveren. Dat willen wij niet.”

Het ligt niet op de weg van de Kamercommissie voor de geloofsbrieven zich te verdiepen in het verleden van Dion Graus. De commissie controleert slechts de antecedenten van aanstaande Kamerleden en de rechtsgeldigheid van de verkiezingsprocedure. Zij kijkt bijvoorbeeld naar het Nederlanderschap en of iemand het kiesrecht is ontnomen. De commissie doet geen justitieel of fiscaal onderzoek.

De integriteit van kandidaat-leden is de verantwoordelijkheid van partijen zelf. Ook wanneer Kamerleden zijn verkozen wordt geen onderzoek gedaan. Alleen wanneer de veiligheidsdienst een dossier heeft van een (aankomend) Kamerlid, wordt dat aan de minister van Binnenlandse Zaken voorgelegd. Die kan er dan mee naar de partijvoorzitter stappen.

Heeft Dion Graus voorafgaand aan de verkiezingen lijsttrekker Geert Wilders geïnformeerd over de aangifte en melding tegen hem? Heeft hij de details gegeven over zijn arbeidsverleden? Heeft Wilders nader onderzoek gedaan en Graus om opheldering gevraagd?

Gisterochtend nam een fractiemedewerkster de mobiele telefoon van Wilders op. Ze zei: „Laten we afspreken dat de heer Wilders u belt als hij wil reageren op uw vragen.”

Wilders belde niet.
De PVV is een zinkend schip als Wilders niet gaat ingrijpen. Zachte helers maken stinkende wonden. En dit word een erg stinkende wond als Wilders niks doet.
lollig
pi_44298487
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:47 schreef ub40_bboy het volgende:
[afbeelding]
[..]

De PVV is een zinkend schip als Wilders niet gaat ingrijpen. Zachte helers maken stinkende wonden. En dit word een erg stinkende wond als Wilders niks doet.
Ik ga hier nu de amateurpsycholoog spelen met enkele profetische gaven, maar ik heb zo het vermoeden dat ongeacht de commotie omtrend zijn verleden, de redenen van zijn verleden in de toekomst voor nog wel meer problemen gaan zorgen. Ik-dacht-dat-de-minister-voor-mij-stond-momenten, zeg maar, onder andere.
pi_44298627
Ik ben erg benieuwd of de andere media hier morgen ook iets mee gaan doen. En of Wilders om een reactie zal worden gevraagd. Dion heeft niet lekker geslapen vannacht dat is een ding wat zeker is.
lollig
  zondag 10 december 2006 @ 13:00:00 #4
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44298734
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:55 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik ben erg benieuwd of de andere media hier morgen ook iets mee gaan doen. En of Wilders om een reactie zal worden gevraagd. Dion heeft niet lekker geslapen vannacht dat is een ding wat zeker is.
Nouja, als er dagelijks schuldeisers voor je deur staan en er een conservatoir beslag op je onroerend goed ligt, dan zal hij zich om de politieke malaise niet extra druk maken.

Wat een ontzettende pauper.
  zondag 10 december 2006 @ 13:06:09 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_44298938
Ha, oude LPF-tijden herleven...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_44299781
Wilders had zulke bekwame mensen uitgezochtdacht ik .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 13:35:15 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44299903
Maar z'n bril is wel hip
Carpe Libertatem
pi_44299949
Toen ik hem voor het eerst zag wist ik al dat het een pauper was, maar na het lezen van dit stukje weet ik ook dat ie niet spoort en al helemaal niet in de politiek thuishoort.
pi_44300746
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_44301223
Misschien een beetje gek............maar ik krijg bij die rechts-populistische partijtjes atijd zo'n "Jacobse en Van Es" dejavu !!!!
pi_44301387
Wat een aardig verloop had het eerste topic trouwens Met als hoogtepunt: 'waar is inlevingsvermogen goed voor?'
pi_44302517
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Tsja, dat is ook een manier om hem te verdedigen.
ik wil alleen maar zeggen dat er meer twijfelachtige sujetten in de 2e kamer zitten, en zeker de politiek trekt juist het verkeerd slag mensen aan. En ik moet bekennen dat als ik de staat van dienst van Graus zo bekijk, mijn eerste ingeving is dat hij prima past onder de Haagse kaasstolp.
  zondag 10 december 2006 @ 15:05:33 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44303270
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:12 schreef Pool het volgende:
Ja, dan is het maar goed dat er als tegenwicht racistische, liegende haatzaaiers in de Kamer zitten.
Wat is er racistisch aan?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 10 december 2006 @ 15:24:22 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44303855
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat is er racistisch aan?
quote:
waar politieauto’s in brand worden gestoken door bepaalde bevolkingsgroepen, die gewoon onze democratie niet accepteren en die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen.
Deze uitspraak is racistisch, omdat Graus zijn haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen probeert te ondersteunen met de leugen dat zij politieauto's in brand steken.

Gezien de context van zijn politieke partij en de huidige maatschappelijke (voor)oordelen is het volkomen duidelijk dat Graus op moslims doelt, wanneer hij het heeft over "bepaalde bevolkingsgroepen, die gewoon onze democratie niet accepteren en die ons geloof niet accepteren en die onze vrouwen hoeren noemen." Hij doelt daar duidelijk niet op de autochtonen die een paar jaar geleden een politiewagen in brand hebben gestoken. Hij heeft het over moslims.

Kortom: Graus hitst de bevolking op tegen moslims op grond van leugens. Dat is racistisch.
  zondag 10 december 2006 @ 15:30:35 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44304047
Moslims zijn geen ras. Dat van die politieauto's is onzin, maar dat er veel slechte wijken in Heerlen zijn met dit probleem staat buiten kijf. Kortom, Graus heeft het op een punt mis maar heeft voor de rest gewoon gelijk.
  zondag 10 december 2006 @ 15:33:33 #16
10710 gday
propria cures
pi_44304133
Had de Tweede Kamercommissie voor de Geloofsbrieven hier niet iets mee moeten doen eigenlijk?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 10 december 2006 @ 15:34:15 #17
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44304159
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:33 schreef gday het volgende:
Had de Tweede Kamercommissie voor de Geloofsbrieven hier niet iets mee moeten doen eigenlijk?
Die onderzoekt het justitieel verleden volgens mij niet...
  zondag 10 december 2006 @ 15:37:35 #18
10710 gday
propria cures
pi_44304265
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die onderzoekt het justitieel verleden volgens mij niet...
Ah, een Tweede Kamerlid mag dus in principe ook een strafblad hebben?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  zondag 10 december 2006 @ 15:41:35 #19
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44304383
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:30 schreef PJORourke het volgende:
Moslims zijn geen ras. Dat van die politieauto's is onzin, maar dat er veel slechte wijken in Heerlen zijn met dit probleem staat buiten kijf. Kortom, Graus heeft het op een punt mis maar heeft voor de rest gewoon gelijk.
Nee, en joden en negers zijn ook geen rassen. De biologische aanduiding van ras boeit niet bij de term racisme. Juridisch & maatschappelijk is het discrimineren van bevolkingsgroepen op grond van etniciteit gewoon racisme. Maar als de term je niet bevalt, dan noem jij het lekker 'discriminatie van moslims'. Inhoudelijk weet je precies wat er bedoeld wordt.

En als Graus vindt dat er veel slechte wijken zijn in Heerlen, dan moet hij dat zeggen. De uitspraak die hij nu deed, maakt hem gewoon tot een vuile racist. En iemand die zelf de boel oplicht en zijn rekeningen niet betaalt, moet sowieso zijn grote bakkes houden over 'slechte wijken'. Een goede wereld begint bij jezelf.
pi_44304394
quote:
Discriminerend dan, is dat minder erg?
pi_44305271
eeuwig gezeur over "disriminazie"
  zondag 10 december 2006 @ 16:17:45 #22
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44305417
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:12 schreef Godslasteraar het volgende:
eeuwig gezeur over "disriminazie"
Er wordt veel onterecht en niet-onderbouwd over discriminatie gezeurd ja, maar dat wil niet zeggen dat je er dan nooit meer over mag zeuren. In dit geval is het zeer terecht en zojuist heb ik ook onderbouwd waarom.

Maar ik begrijp dat jij het gedrag en de uitspraken van deze kerel volledig ondersteunt?
pi_44305769
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:17 schreef Pool het volgende:

[..]

Er wordt veel onterecht en niet-onderbouwd over discriminatie gezeurd ja, maar dat wil niet zeggen dat je er dan nooit meer over mag zeuren. In dit geval is het zeer terecht en zojuist heb ik ook onderbouwd waarom.

Maar ik begrijp dat jij het gedrag en de uitspraken van deze kerel volledig ondersteunt?
moslims in Nedeland, Europa, en eigenlijk in de gehele wereld, hebben het gepresteeerd zich volkomen belachelijk te maken, en zijn daardoor sociaal geïsoleerd geraakt, hebben zichzelf vrij effectief uitgerangeerd. Voorspelbaar en nauwelijks een verrassing ...

Ik ben nu 35, en heb de nodige pogingen gewaagd, heb zelfs eens een Koerdisch vriendinnetje gehad wat uiteraard stuk liep op de mannen in haar familie, en ik heb er onderhand ook geen trek meer in, te ingewikkeld, teveel gezeik, in tegenstelling tot andere immigranten die ik ken, Chinees, Hindoestaans, Zuid Amerikaans, Belgisch ... Dus ...
  zondag 10 december 2006 @ 16:31:27 #24
10710 gday
propria cures
pi_44305845
Niet alleen moslims kunnen gediscrimineerd worden
  zondag 10 december 2006 @ 16:38:31 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44306044
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:37 schreef gday het volgende:

[..]

Ja. De commissie voor de geloofsbrieven checkt alleen of een verkozen kandidaat Nederlander is, over passief kiesrecht beschikt, en volgens mij ook of de kandidaat een functie uitoefent die onverenigbaar is met het Kamerlidmaatschap:
quote:
Artikel 57 Grondwet
1. Niemand kan lid van beide kamers zijn.
2. Een lid van de Staten-Generaal kan niet tevens zijn minister, staatssecretaris, lid van de Raad
van State, lid van de Algemene Rekenkamer, Nationale ombudsman of substituut-ombudsman, of lid
van of procureur-generaal of advocaat-generaal bij de Hoge Raad.
3. Niettemin kan een minister of staatssecretaris, die zijn ambt ter beschikking heeft gesteld, dit
ambt verenigen met het lidmaatschap van de Staten-Generaal, totdat omtrent die beschikbaarstelling
is beslist.
4. De wet kan ten aanzien van andere openbare betrekkingen bepalen dat zij niet gelijktijdig met het
lidmaatschap van de Staten-Generaal of van een der kamers kunnen worden uitgeoefend.
  zondag 10 december 2006 @ 16:40:04 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44306087
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:29 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

moslims in Nedeland, Europa, en eigenlijk in de gehele wereld, hebben het gepresteeerd zich volkomen belachelijk te maken, en zijn daardoor sociaal geïsoleerd geraakt, hebben zichzelf vrij effectief uitgerangeerd. Voorspelbaar en nauwelijks een verrassing ...

Ik ben nu 35, en heb de nodige pogingen gewaagd, heb zelfs eens een Koerdisch vriendinnetje gehad wat uiteraard stuk liep op de mannen in haar familie, en ik heb er onderhand ook geen trek meer in, te ingewikkeld, teveel gezeik, in tegenstelling tot andere immigranten die ik ken, Chinees, Hindoestaans, Zuid Amerikaans, Belgisch ... Dus ...
...Dus.... is het maar terecht om ze valselijk te beschuldigen van het in brand steken van politieauto's.
Zo had ik het nog niet bekeken.
pi_44306625
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:40 schreef Pool het volgende:

[..]

...Dus.... is het maar terecht om ze valselijk te beschuldigen van het in brand steken van politieauto's.
Zo had ik het nog niet bekeken.
om het in de brand steken van een politieauto kan ik me eerlijk gezegd niet echt druk maken, die neiging heb ik ook wel eens gehad.

En sinds wanneer is een foutieve voorstelling van zaken een zonde in de Nederlandse politiek? Kijk, die Gaus heeft een nogal twijfelachtige carriere achter de rug, in die zin dat hij nou niet de indruk maakt capabel te zijn. Dat betekent dat hij ook in de 2e kamer snel door de mand zal vallen. Pech voor Wilders, had hij z'n kandidaten maar beter moeten scannen. Maar de focus op die uitspraak over het in de brand steken van een politieauto is niet vruchtbaar. Ik denk zelfs dat als men daar een punt van maakt, dat de PVV alleen maar ten goede zal komen.
  zondag 10 december 2006 @ 17:12:54 #28
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44307160
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

om het in de brand steken van een politieauto kan ik me eerlijk gezegd niet echt druk maken, die neiging heb ik ook wel eens gehad.

(..)

Maar de focus op die uitspraak over het in de brand steken van een politieauto is niet vruchtbaar. Ik denk zelfs dat als men daar een punt van maakt, dat de PVV alleen maar ten goede zal komen.
Aangezien de klacht van veel rechtse luitjes is dat moslims zich niet aan onze democratische waarden onderwerpen, verbaast het me dat jij het niet erg vindt dat politieauto's in brand worden gestoken. Iets dat volgens ons wetboek van strafrecht toch een ernstig misdrijf is.

Als het aan het CDA had gelegen, dan was het vergoeilijken van brandstichting van politieautos op zichzelf al strafbaar, maar dat terzijde.

En die focus lijkt me wel degelijk nodig. Graus heeft een hekel aan moslims en daarom schuift hij ze onterecht een ernstig misdrijf in de schoenen. Dat terwijl de daders van de brandstichting waarschijnlijk in Graus eigen sociale klasse gevonden kunnen worden: Limburgs tuig dat het niet nauw neemt met onze normen en waarden.
pi_44307316
quote:
Ik vind het toch diep triest dat je dit probeert goed te praten. Er is één keer een politieauto in brand gestoken, en hier waren autochtonen schuldig aan. De heer Graus doet het vervolgens voorkomen alsof er een patroon is van allochtonen die politie auto's in de fik steken. Dat is discriminatie, en de link naar racisme is vrij eenvoudig gemaakt hoor. Moslim zijn is misschien geen ras, maar bijvoorbeeld Marrokaan zijn betekent wel dat je van een ander ras bent dan 'blanken'.

Probeer nou niet recht te lullen wat duidelijk krom is.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_44307494
In Heerlen zijn natuurlijk problemen maar Marokkanen hebben een beduidend kleiner aandeel in die problemen als elders. De eigen bevolking moet je niet onderschatten. Heerlen heeft ooit een van de grootste kampen van Nederland gehad. De meeste problemen zijn trouwens drugsgerelateerd.
  zondag 10 december 2006 @ 17:45:24 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44308134
quote:
Noem jij dan eens de voorbeelden van 'terreur' die islamitische jongeren de laatste jaren in Heerlen hebben aangericht.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_44308233
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:12 schreef Pool het volgende:

[..]

Aangezien de klacht van veel rechtse luitjes is dat moslims zich niet aan onze democratische waarden onderwerpen, verbaast het me dat jij het niet erg vindt dat politieauto's in brand worden gestoken. Iets dat volgens ons wetboek van strafrecht toch een ernstig misdrijf is. [afbeelding]

Als het aan het CDA had gelegen, dan was het vergoeilijken van brandstichting van politieautos op zichzelf al strafbaar, maar dat terzijde.
De Nederlandse politie is een aanfluiting, veel meer dan veredelde parkeerwachters zijn het niet. Nou kun je je afvragen waar dat aan ligt, politie, justitie, de ministeries van binnenlandse zaken en justitie, een incompetent parlement vol met Dions ............
quote:
En die focus lijkt me wel degelijk nodig. Graus heeft een hekel aan moslims en daarom schuift hij ze onterecht een ernstig misdrijf in de schoenen. Dat terwijl de daders van de brandstichting waarschijnlijk in Graus eigen sociale klasse gevonden kunnen worden: Limburgs tuig dat het niet nauw neemt met onze normen en waarden.
Over Limbabwe hoef je me niets te vertellen. Een overgrootvader van mij, Jood en onroerendgoed makelaar, is ergens in de buurt van Venlo vermoord en beroofd. (ging destijds zo rond 1930 allemaal cash) Zijn zoon, mijn grootvader, is jaren later zelf maar op onderzoek uitgegaan. De bijdrage van de politie bestond daaruit mijn grootvader aan te raden zo snel mogelijk de streek te verlaten voordat hijzelf het loodje zou leggen.
Wat dat betreft is die Dion Graus een exponent van Limbabwiaanse folklore, en daar moeten we RESPECT voor hebben!
  zondag 10 december 2006 @ 17:50:26 #33
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44308293
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Over Limbabwe hoef je me niets te vertellen. Een overgrootvader van mij, Jood en onroerendgoed makelaar, is ergens in de buurt van Venlo vermoord en beroofd. (ging destijds zo rond 1930 allemaal cash) Zijn zoon, mijn grootvader, is jaren later zelf maar op onderzoek uitgegaan. De bijdrage van de politie bestond daaruit mijn grootvader aan te raden zo snel mogelijk de streek te verlaten voordat hijzelf het loodje zou leggen.
Wat dat betreft is die Dion Graus een exponent van Limbabwiaanse folklore, en daar moeten we RESPECT voor hebben!
Je beseft dat het zeer anti-semitische uitlatingen zouden zijn indien je dit niet over Limburgers maar over Joden gezegd zou hebben?
  zondag 10 december 2006 @ 17:50:32 #34
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44308296
Uit dit topic blijkt wel waar het figuren als Graus, PJORourke en Wilders echt om te doen is. Het gaat ze niet om de daadwerkelijke problemen met Marokkanen, want blijkbaar is het geoorloofd om problemen zelf uit de duim te zuigen. Nee, het gaat deze figuren om het zoeken van een zondebok.

Ten koste van die zondebok proberen ze zichzelf omhoog te werken en bedriegen ondertussen het volk.
  zondag 10 december 2006 @ 17:53:46 #35
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44308380
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:48 schreef Godslasteraar het volgende:
In dat geval verraadt Graus zijn eigen volk. Hij schuift de glorieuze verdiensten van de Limbabwianen, brandstichten enzo, in de voeten van de moslims. Die arme native Limbo's moeten een zware tijd hebben nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pool op 10-12-2006 18:04:28 ]
pi_44308527
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je beseft dat het zeer anti-semitische uitlatingen zouden zijn indien je dit niet over Limburgers maar over Joden gezegd zou hebben?
ow, en ik bedacht me juist dat Marrokanen eigenlijk een soort van Limburgers zijn, inclusief raar accentje
pi_44308674
Over nog zo'n topper op de lijst van de PVV is ook wel wat te vinden :

Hero Brinkman.

Ingezonden stukje uit de Vokskrant:
quote:
Met veel plezier las ik woensdag ochtend uw interview met onze vroegere
buurtregiseur en nu blijkbaar kandidaat 2e kamer lid Hero Brinkman.
Ik vind echter dat er een belangrijk element in het interview ontbrak,
namelijk de in de buurt algemeen bekende officieuze reden van zijn vertrek
als buurtregiseur.

Brinkman had zich namelijk politiek onmogelijk gemaakt met een aantal zeer
kwalijke acties. Zo was er onder meer het meerdere malen illegaal betreden
van woningen, het met de ME binnenvallen van een kinderpartijtje waar o.a.
ook het kroost van de stadsdeelvoorzitter aanwezig was, het voeren van een
onverholen racistische vendetta tegen bepaalde buurtbewoners,
mishandeling, beknotting van de vrijheid van meningsuiting en het tegen
werken van het huurteam bij het ondersteunen van een vrouw die werd
lastiggevallen door haar huisbaas.

“Last action” Hero Brinkman heeft zich zo geliefd gemaakt binnen de buurt
dat al sind enige jaren er een riante prijs is uitgeloofd voor het
veroveren van zijn dienstpet, een prijs die nog altijd staat.
Het vooruitzicht dat dit ongeleid projectiel het Amsterdamse corps
mogelijk veruilt voor een baan in Den Haag vervult mij, en veel
buurtbewoners met mij, dan ook met grote blijdschap en voorpret voor de
volgende Fortuijnistische zeperd.
Hero succes!!

Job Polak
Kraakspreekuur Amsterdam West
Met Agema, Brinkman en Graus wordt politiek weer leuk.
pi_44308723
ik bedenk me ook net dat ik géén enkele Limburger in mijn vriendenkring heb. Of geen enkele Limburger mij in zijn/haar vriendenkring.
pi_44309162
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
ik bedenk me ook net dat ik géén enkele Limburger in mijn vriendenkring heb. Of geen enkele Limburger mij in zijn/haar vriendenkring.
Lijkt me best moeilijk aangezien veel Limburgers zijn aangewezen op vertrek naar elders in Nederland. Heeft natuurlijk niks te maken met het beeld dat jij waarschijnlijk hebt van Limburg (het verhaaltje over je opa is wel aardig maar niet typisch voor Limburg), dat het een plaats is die je zo snel mogelijk moet verlaten. Ik begrijp wel waarom dat beeld is ontstaan: de provincie is divers, met een hoop menselijke ellende en rare plekken waar je wellicht inderdaad niet moet komen.
  zondag 10 december 2006 @ 18:28:34 #40
10710 gday
propria cures
pi_44309205
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
Zal ik je vriend worden dan?
pi_44309719
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:28 schreef gday het volgende:

[..]

Zal ik je vriend worden dan?
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Lijkt me best moeilijk aangezien veel Limburgers zijn aangewezen op vertrek naar elders in Nederland. Heeft natuurlijk niks te maken met het beeld dat jij waarschijnlijk hebt van Limburg (het verhaaltje over je opa is wel aardig maar niet typisch voor Limburg), dat het een plaats is die je zo snel mogelijk moet verlaten. Ik begrijp wel waarom dat beeld is ontstaan: de provincie is divers, met een hoop menselijke ellende en rare plekken waar je wellicht inderdaad niet moet komen.
tja, na een x-aantal posts in POL en NWS doorgelezen te hebben, en een dosis Nederlands en wereldnieuws, heb ik de neiging nogal melig te worden
  zondag 10 december 2006 @ 19:19:42 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44310266
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:37 schreef gday het volgende:

[..]

Ja, dat mag inderdaad. Tenzij iemand zijn/haar (passief) stemrecht is ontnomen, maar dat gebeurt enkel in zeldzame, uitzonderlijke situaties
  zondag 10 december 2006 @ 19:20:27 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310293
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:12 schreef Pool het volgende:
Nee, Graus heeft een hekel aan onaangepast, buitenlands tuig dat zich niet gedragen kan. Dat van die pliesiewagen is onzin, maar de rest van zijn statement niet.

Maar iemand die misstanden aankaart meteen een racist te noemen is zooo 2002
  zondag 10 december 2006 @ 19:22:46 #44
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310349
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef Pool het volgende:
Uit dit topic blijkt wel waar het figuren als Graus, PJORourke en Wilders echt om te doen is. Het gaat ze niet om de daadwerkelijke problemen met Marokkanen, want blijkbaar is het geoorloofd om problemen zelf uit de duim te zuigen. Nee, het gaat deze figuren om het zoeken van een zondebok.

Ten koste van die zondebok proberen ze zichzelf omhoog te werken en bedriegen ondertussen het volk.
Een zeer kwalijke opmerking. Ik praat dat van die politiewagen niet goed, maar het doet niets af aan de kern van zijn verhaal. Die problemen zijn er nu eenmaal, en het aanwijzen van de daders heeft niks te maken met zondebokdenken.
pi_44310607
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, Graus heeft een hekel aan onaangepast, buitenlands tuig dat zich niet gedragen kan. Dat van die pliesiewagen is onzin, maar de rest van zijn statement niet.
Het zou hem (en jou) sieren als dat woord niet gebruikt werd.
quote:
Maar iemand die misstanden aankaart meteen een racist te noemen is zooo 2002
Nee, racisme verbergen achter z.g. aankaarten van misstanden echter wel.
  zondag 10 december 2006 @ 19:36:27 #46
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44310721
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:20 schreef PJORourke het volgende:

Gelukkig geeft hij het goede voorbeeld.
  zondag 10 december 2006 @ 19:37:40 #47
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310756
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:32 schreef V.en.A het volgende:
Het zou hem (en jou) sieren als dat woord niet gebruikt werd.
Dat is toch wat het is?
quote:
Nee, racisme verbergen achter z.g. aankaarten van misstanden echter wel.
Heb je nog bewijslast voor die aantijging?
  zondag 10 december 2006 @ 19:38:09 #48
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310768
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:36 schreef Plato1980 het volgende:
Gelukkig geeft hij het goede voorbeeld.
Dat mag je hem kwalijk nemen ja.
  zondag 10 december 2006 @ 19:39:31 #49
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44310802
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat mag je hem kwalijk nemen ja.
Waarmee hij zijn recht van spreken dus verliest.
  zondag 10 december 2006 @ 19:40:30 #50
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310826
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:39 schreef Plato1980 het volgende:
Waarmee hij zijn recht van spreken dus verliest.
Zeker, maar dat maakt de kern van zijn verhaal niet minder waar...
  zondag 10 december 2006 @ 19:41:29 #51
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44310846
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zeker, maar dat maakt de kern van zijn verhaal niet minder waar...
Wat was dan de kern van zijn verhaal?
  zondag 10 december 2006 @ 19:43:04 #52
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44310883
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:41 schreef Plato1980 het volgende:
Wat was dan de kern van zijn verhaal?
Dat buitenlands tuig ook in Heerlen aan het oprukken is, al is het nog geen Rotterdam.
  zondag 10 december 2006 @ 19:45:27 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44310951
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat buitenlands tuig ook in Heerlen aan het oprukken is, al is het nog geen Rotterdam.
Het percentage buitenlanders is in Heerlen zeer laag en de criminaliteit daar hangt meer samen met het lage opleidingsniveau en de hoge werkloosheid onder de autochtone bevolking dan met de aanwezigheid van 'buitenlands tuig'.
pi_44311124
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het percentage buitenlanders is in Heerlen zeer laag en de criminaliteit daar hangt meer samen met het lage opleidingsniveau en de hoge werkloosheid onder de autochtone bevolking dan met de aanwezigheid van 'buitenlands tuig'.
Precies.
En nu is het helaas 1 van die autochtone mafketels gelukt om in de Tweede Kamer te komen Ik snap het echt niet, je hoeft Graus maar 1 minuut te horen praten of je weet toch al genoeg?! Het is één en al onzin wat er uitkomt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44311263
PJORourke, ik wil niet lullig zijn maar jij hebt echt een gigantisch bord voor je kop als je geen discriminatie /racisme ziet in de teksten en acties van Graus.
pi_44311360
quote:
Op zondag 10 december 2006 20:09 schreef Richardfun het volgende:
PJORourke, ik wil niet lullig zijn maar jij hebt echt een gigantisch bord voor je kop als je geen discriminatie /racisme ziet in de teksten en acties van Graus.
PJORourke uit zich op dezelfde manier, die zal er allicht geen kwaad in zien.
  zondag 10 december 2006 @ 20:36:48 #57
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44311412
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:45 schreef Plato1980 het volgende:
Dat sluit het oprukken van buitenlands tuig toch niet uit?
pi_44311971
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, en joden en negers zijn ook geen rassen.
Moslims en joden zijn geen rassen. Maar negers zijn dat wel. Net als blanken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_44312127
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is toch wat het is?
Alles is wat het is, tuig is tuig. De kwalificatie buitenlands is echter onnodig. Zoals je zelf al toegeeft was het tuig dat de politiewagen in de fik stak autochtoon. Er zal best allochtoon tuig daar wonen, het probleem blijft tuig, niet autochtoon of allochtoon.
quote:
[..]

Heb je nog bewijslast voor die aantijging?
Bewijslast? Ik denk dat je bewijs bedoelt.
Zoals ik hierboven al aangaf is slecht gedrag niet gebonden aan een bevolkingsgroep, sinds 2002 wordt dat wel zo gepresenteerd. Kan jij aangeven welk ander motief daar achter zou kunnen zitten?
  zondag 10 december 2006 @ 21:26:48 #60
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44312201
Tsja, je kan van alles gaan verzinnen om hele bevolkingsgroepen te beschimpen, maar he, er zit een kern in. Dat noemen we normaal gesproken ook wel een vooroordeel, en getuigt van dogmatiek. Dat hij niet wordt vervolgd is jammer maar helaas, we weten tenminste wat voor vlees er in de kuip zit.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44312723
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Noem jij dan eens de voorbeelden van 'terreur' die islamitische jongeren de laatste jaren in Heerlen hebben aangericht.
Heerlen , Gouda , Rotterdam of Utrecht wat maakt het uit?
Nederland is onderdehand één grote stad geworden , dus het gedrag van dat gajes is niet teen ypisch Heerlens probleem.
pi_44313069
Niemand ontkent dat er problemen zijn met buitenlanders in Nederland. Maar die Graus heeft een iq van -2 en moet gewoon zijn bek houden.
lollig
pi_44313115
Graus komt in ieder geval over als een psychopaat. Ik raad hem Kay van de Linde aan.
pi_44313891
Een opportunist en alleen simpele figuren als hem kunnen asociale politiek bedrijven in de vorm van one-issue met stomme kleine issues daarnaast. Dat ene issue wordt gevoed door manipulerende taal, misbruik van feiten en een dom gefrustreerd volk dat de afgelopen 22ste november op nummer een van de lijst heeft gestemd. Dit ene issue is niets meer dan een gecreeërde illussie dat ons Nederlandse volk overgeleverd is aan gevaarlijke processen, waar we geen greep op hebben en dat alleen opgelost kan worden door één man, één partij van de hogere hand...

Dit is mijn zienswijze
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  zondag 10 december 2006 @ 22:33:04 #65
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314379
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Maar die Graus heeft een iq van -2 en moet gewoon zijn bek houden.
Prachtige argumentatie. Die zal ik onthouden voor als Halsema weer aan de interruptiemicrofoon staat.
  zondag 10 december 2006 @ 22:35:09 #66
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314441
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef V.en.A het volgende:
Alles is wat het is, tuig is tuig. De kwalificatie buitenlands is echter onnodig. Zoals je zelf al toegeeft was het tuig dat de politiewagen in de fik stak autochtoon. Er zal best allochtoon tuig daar wonen, het probleem blijft tuig, niet autochtoon of allochtoon.
Je hebt geimporteerd tuig en inheems tuig. Die distinctie moet gemaakt worden want als we dat niet doen, worden we weer overspoeld met leugens over multiculturele harmonie.
  zondag 10 december 2006 @ 22:36:16 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314485
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Graus komt in ieder geval over als een psychopaat.
Nah, eerder een soort avonturier. Type niet zeiken, maar doen. Dat daarbij mensen benadeeld worden, zal hem worst wezen.
pi_44314635
Wat ik me nog afvroeg, iemand van de kamerleden van PVV is ook nog op internet bezig met bedreigen van linkse politici en oproepen tot oproer, las ik, volgens mij, op Fok! in een reactie van Kozzmic. Is dat nou dezelfde dude als deze Graus?
I´m back.
  zondag 10 december 2006 @ 22:40:46 #69
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_44314636
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:33 schreef PJORourke het volgende:
Prachtige argumentatie. Die zal ik onthouden voor als Halsema weer aan de interruptiemicrofoon staat.
Ga jij nu mensen beschuldigen van slechte argumentatie?

* Ooster dacht er het zijne van toen hij voor het eerst meneer Graus in beeld zag en schaamde zich voor die gedachte omdat het hebben van vooroordelen een slechte eigenschap is. Dat deze vooroordelen binnen een week werkelijkheid blijken te zijn is alleen maar jammer.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_44314690
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
Wat ik me nog afvroeg, iemand van de kamerleden van PVV is ook nog op internet bezig met bedreigen van linkse politici en oproepen tot oproer, las ik, volgens mij, op Fok! in een reactie van Kozzmic. Is dat nou dezelfde dude als deze Graus?
Graus is wel zelf door anonieme internetters bedreigd. Hij wil daar iets aan gaan doen
pi_44314734
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:40 schreef Ooster het volgende:* Ooster dacht er het zijne van toen hij voor het eerst meneer Graus in beeld zag en schaamde zich voor die gedachte omdat het hebben van vooroordelen een slechte eigenschap is. Dat deze vooroordelen binnen een week werkelijkheid blijken te zijn is alleen maar jammer.

Ha ha, prachtig verwoord
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  zondag 10 december 2006 @ 22:43:38 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314735
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Graus is wel zelf door anonieme internetters bedreigd. Hij wil daar iets aan gaan doen
Wat is daar mis mee?
pi_44314751
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Aan het bedreigen via internet?
I´m back.
  zondag 10 december 2006 @ 22:47:25 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314861
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
Aan het bedreigen via internet?
Nee, dat hij er iets aan zou willen gaan doen.
pi_44314876
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Niks, het is alleen naief
  zondag 10 december 2006 @ 22:48:34 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314909
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Niks, het is alleen naief
Hij kan natuurlijk een wetsvoorstel indienen met een of ander voorstel...
pi_44314925
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, dat hij er iets aan zou willen gaan doen.
Vrijheid van meningsuiting toch? Doe jij toch ook aan?
I´m back.
  zondag 10 december 2006 @ 22:50:03 #78
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44314965
-edit-
Op de man spelen
Rest van deze oude vete is verwijderd.

[ Bericht 85% gewijzigd door Sidekick op 11-12-2006 17:43:24 ]
pi_44316349
Ik ken een meisje van 18 die zegt dat hij gevraagd heeft hem te pijpen anders zou ie haar wel even ontslaan, ze was stagaire bij die zender.
  zondag 10 december 2006 @ 23:44:11 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44316507
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:41 schreef Ooster het volgende:
grappig dat je dit zegt. Ik krijg eigenlijk de indruk dat je geen idee hebt wat voor mensen er in Heerlen wonen en wat de recente criminaliteitscijfers zijn in Heerlen. Toch lijk je daar een prima oordeel over te kunnen vellen en beschuldig je anderen dat zij een oordeel over jouw vellen. Je meet een beetje met twee maten.
Vent, ik werk in Heerlen. Ik kom er dagelijks. En een oordeel over de wijken van Heerlen is toch wat anders dan loos gepsychologiseer over karakters die je niet kent.
pi_44316836
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je hebt geimporteerd tuig en inheems tuig.
Ja.
quote:
Die distinctie moet gemaakt worden
Nee
quote:
want als we dat niet doen, worden we weer overspoeld met leugens over multiculturele harmonie.
Kan je iets preciezer zijn over die leugens? Ik heb geen zin om de gaten in deze gedachtegang voor je in te vullen.
pi_44316978
Ach in nederland heb je altijd zeikerds die nooit gelukkig kunnen zijn en het systeem de schuld geven.
Er is nauwelijks een multicultureel probleem, integratie is een langzaam proces! Kijk maar naar een vergelijkbare immigratie aan het einde van 16de eeuw: Zuid-Nederlandse immigratie. Die trouwden ook generaties lang onder elkaar.

Maar goed, hoe kun je sowieso common sense van mensen die niet gestudeerd hebben ** kuch extreem rechts * kuch verwachten.
pi_44317673
quote:
Op zondag 10 december 2006 23:38 schreef RalfDeWolf het volgende:
Ik ken een meisje van 18 die zegt dat hij gevraagd heeft hem te pijpen anders zou ie haar wel even ontslaan, ze was stagaire bij die zender.
Smeuïg, .
  maandag 11 december 2006 @ 11:46:32 #84
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44323655
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:44 schreef Boosoog het volgende:

[..]

Heerlen , Gouda , Rotterdam of Utrecht wat maakt het uit?
Nederland is onderdehand één grote stad geworden , dus het gedrag van dat gajes is niet teen ypisch Heerlens probleem.
Ik vroeg naar een specifiek voorbeeld uit Heerlen.
pi_44325248
Er hangen schoenen hoog in de lucht in Heerlen. Aan kabels e.d. Wijst dit op een toekomstige gangwar misschien?
pi_44328982
Kunnen we het weer even over Graus zelf en de stagiaire en het onzedelijke voorstel hebben?

En dan een wat completer verhaal, waar waren ze wat, wat zei hij dan, wat zei zij dan? Is ze ontslagen? Heeft ze het maar gedaan?! WAT?
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44339427
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:35 schreef PJORourke het volgende:
Je hebt geimporteerd tuig en inheems tuig. Die distinctie moet gemaakt worden want als we dat niet doen, worden we weer overspoeld met leugens over multiculturele harmonie.
Maar Heerlen is een kutdorp met veel tuig, alleen wonen er niet veel allochtonen. Dus het is autochtoon kuttuig. Is wel belangrijk om dat ondersheid te maken, anders krijg je straks weer van die PVV kneuzen die gaan lopen jammeren dat een neger hun baan inpikt een een Turk hun (gejatte) scooter jat.
  maandag 11 december 2006 @ 22:02:11 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44339975
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:48 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar Heerlen is een kutdorp met veel tuig, alleen wonen er niet veel allochtonen. Dus het is autochtoon kuttuig. Is wel belangrijk om dat ondersheid te maken, anders krijg je straks weer van die PVV kneuzen die gaan lopen jammeren dat een neger hun baan inpikt een een Turk hun (gejatte) scooter jat.
Dat klopt, maar Graus heeft gelijk als hij zegt dat het allochtoon tuig oprukt.
pi_44340083
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef PJORourke het volgende:
Maar hij meet dan wel met twee maten. Laat hem eerst maar eens iets zeggen over dat autochtoon tuig, in plaats van allochtonen ten onrechte beschuldigen.
  maandag 11 december 2006 @ 22:12:11 #91
10710 gday
propria cures
pi_44340361
quote:

[..]

Dus als je zorgt dat je 1 ding zegt dat waar is, is het geoorloofd om daarnaast gewoon te brallen en dingen te ropeen die niet waar zijn? Hoop dat je het met me eens bent dat dat niet goed zou zijn.
  maandag 11 december 2006 @ 22:18:18 #92
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_44340590
Whehehe wat een amusant topic.
  maandag 11 december 2006 @ 22:23:08 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44340770
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:12 schreef gday het volgende:
Dus als je zorgt dat je 1 ding zegt dat waar is, is het geoorloofd om daarnaast gewoon te brallen en dingen te ropeen die niet waar zijn? Hoop dat je het met me eens bent dat dat niet goed zou zijn.
Ik heb toch al ad nauseam gezegd dat dat wat mij betreft niet mag?
  maandag 11 december 2006 @ 22:24:29 #94
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44340814
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:04 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar hij meet dan wel met twee maten. Laat hem eerst maar eens iets zeggen over dat autochtoon tuig, in plaats van allochtonen ten onrechte beschuldigen.
Waarom moet hij dat? Over autochtoon tuig is totaal geen controverse, iedereen vind (behalve GL dan) dat dat aangepakt moet worden.
  maandag 11 december 2006 @ 22:27:37 #95
10710 gday
propria cures
pi_44340940
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb toch al ad nauseam gezegd dat dat wat mij betreft niet mag?
Nou ja, je komt met 'ja maar'-posts over dat hij ook dingen zegt die volgens jou waar zijn. Vandaar...

[ Bericht 1% gewijzigd door gday op 11-12-2006 22:34:26 ]
pi_44340968
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:24 schreef PJORourke het volgende:
Waarom moet hij dat? Over autochtoon tuig is totaal geen controverse, iedereen vind (behalve GL dan) dat dat aangepakt moet worden.
Omdat het probleem (in Heerlen) ook helemaal niet allochtonen zijn. Als hij dan loopt te zeiken over allochtonen heeft hij daar een heel ander doel mee voor ogen.
  maandag 11 december 2006 @ 22:29:59 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44341043
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:28 schreef en_door_slecht het volgende:
Omdat het probleem (in Heerlen) ook helemaal niet allochtonen zijn. Als hij dan loopt te zeiken over allochtonen heeft hij daar een heel ander doel mee voor ogen.
Hij zegt dat Heerlen de problemen van de Randstad niet zal ontlopen, en dat allochtoon tuig ook in heerlen oprukt... dat is een iets andere discussie dan "de problemen van Heerlen" sec...
pi_44341303
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:29 schreef PJORourke het volgende:
Hij zegt dat Heerlen de problemen van de Randstad niet zal ontlopen, en dat allochtoon tuig ook in heerlen oprukt... dat is een iets andere discussie dan "de problemen van Heerlen" sec...
Dat heeft niets met allochtonen te maken, maar met tuig. Maar die Graus wil graag Moslims afzeiken, daarom begint hij daarover.
pi_44341520
quote:

[..]

Allochtoon tuig is natuurlijk ook vele malen erger dan het 'normale' tuig in Heerlen.
pi_44341594
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:35 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat heeft niets met allochtonen te maken, maar met tuig. Maar die Graus wil graag Moslims afzeiken, daarom begint hij daarover.
PJORourke ook, daarom is hij het zo innig met Graus eens. .
  maandag 11 december 2006 @ 22:50:08 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44341869
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar die Graus wil graag Moslims afzeiken
Dat is toch pure speculatie?
pi_44341953
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zou het? Het lijkt me toch een belangrijke voorwaarde om voor een hoge plaats op de lijst van Wilders in aanmerking te komen.
  maandag 11 december 2006 @ 22:56:13 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44342107
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:52 schreef du_ke het volgende:
Zou het? Het lijkt me toch een belangrijke voorwaarde om voor een hoge plaats op de lijst van Wilders in aanmerking te komen.
  maandag 11 december 2006 @ 22:58:58 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44342218
is het iemand al opgevallen dat die meneer Graus rode brilpootjes heeft? Nee zeker he?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44342313
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is wel volkomen logisch .
pi_44342381
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:58 schreef Aoristus het volgende:
is het iemand al opgevallen dat die meneer Graus rode brilpootjes heeft? Nee zeker he?
Jawel. .
  maandag 11 december 2006 @ 23:38:19 #107
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_44343643
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het ligt niet alleen aan mij hoor.
ocherm, je lijkt iig wel op wilders, die rolt zich ook in de slachtofferrol

en, onderscheidmakend huilebalkje, tuig is tuig, of het nou marokkaans is, westers of desnoods een kudde inuiten, het zou allemaal wegmoeten, daar heb ik geen wilders en onderscheid voor nodig om dat te concluderen...
put
your
clothes
on!
  maandag 11 december 2006 @ 23:44:18 #108
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44343828
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:38 schreef Jerruh het volgende:
ocherm, je lijkt iig wel op wilders, die rolt zich ook in de slachtofferrol
Ik neem een deel van de schuld toch op me?
quote:
en, onderscheidmakend huilebalkje, tuig is tuig, of het nou marokkaans is, westers of desnoods een kudde inuiten, het zou allemaal wegmoeten, daar heb ik geen wilders en onderscheid voor nodig om dat te concluderen...
Tuig is inderdaad tuig. En moet gelijk gestraft worden. Maar als we het onderscheid niet meer maken, dan krijgen we binnen de kortste keren weer te horen dat er geen probleem met moslims is. Dan gaan alle koppen weer collectief op struisvogelstand.
  maandag 11 december 2006 @ 23:48:57 #109
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_44343959
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik neem een deel van de schuld toch op me?
[..]

Tuig is inderdaad tuig. En moet gelijk gestraft worden. Maar als we het onderscheid niet meer maken, dan krijgen we binnen de kortste keren weer te horen dat er geen probleem met moslims is. Dan gaan alle koppen weer collectief op struisvogelstand.
ja maar sorry als ik het zeg: telkens de schuld bij 1 groep leggen is daarvan weer het egenovergestelde en zal ook niet werken. de spanningen die nu aan het ontstaan zijn, deels ook door opruiiing, zijn ook nederland onwaardig. als je dan trots bent om nederlander te zijn dan is het toch ook mogelijk om daar van uit te gaan en op een andere zaak ernaar te kijken dan alleen maar als HET probleem dat ALLES beheerst... nu zie ik alleen maar een vicueuze cirkel....
put
your
clothes
on!
  maandag 11 december 2006 @ 23:56:04 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44344192
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:48 schreef Jerruh het volgende:
ja maar sorry als ik het zeg: telkens de schuld bij 1 groep leggen is daarvan weer het egenovergestelde en zal ook niet werken.
Dat gebeurt ook niet, maar er ontstaat steeds heibel om bepaalde citaten. Nogmaals: niemand ontkent dat er autochtoon tuig is.
quote:
de spanningen die nu aan het ontstaan zijn, deels ook door opruiiing, zijn ook nederland onwaardig.
Wel nee, opruiing heeft er niks mee te maken. Nederland heeft jarenlang in een politiek-correct cocon gezeten en daar komen we nu uit. En dan komt er wat los. Er vallen toch geen doden? Gaat dus allemaal best netjes.
quote:
als je dan trots bent om nederlander te zijn dan is het toch ook mogelijk om daar van uit te gaan en op een andere zaak ernaar te kijken dan alleen maar als HET probleem dat ALLES beheerst... nu zie ik alleen maar een vicueuze cirkel....
Er is een vicueuze cirkel omdat links noch rechts zijn/haar zin krijgt. Niemand is dus tevreden over de moslimproblematiek en dus ettert het maar door. Trots heeft er verder weinig mee te maken.
  maandag 11 december 2006 @ 23:59:10 #111
10710 gday
propria cures
pi_44344300
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook niet, maar er ontstaat steeds heibel om bepaalde citaten. Nogmaals: niemand ontkent dat er autochtoon tuig is.
Het wordt misschien niet ontkend, maar vaak ook niet erkend.
pi_44345158
Dion Graus heeft minder scholing genoten dan een propedeuse-HBO'er. Ik begrijp niet waarom die dierenjosti door Wilders op de lijst is gezet: Is hij goed in koffie schenken of zo?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44345222
Wilders zelf had nog minder educatie
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:40:35 #114
10710 gday
propria cures
pi_44345310
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:36 schreef Xith het volgende:
Ik meende ergens ooit gelezen te hebben dat hij een hbo-studie had afgerond, maar ik kan dat niet meer terugvinden.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:40:36 #115
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44345311
quote:
Lincoln had ook niet veel hoor, Truman volgens mij ook niet. En kijk eens naar Wouter Bos: cum laude dit, cum laude dat maar handig is ie niet.

Kortom: educatie zegt niet zo veel over iemands politieke kwaliteiten.
pi_44345345
quote:
Wilders heeft een (particuliere) hbo-opleiding afgerond en enkele deelcertificaten rechten behaald . Die Graus heeft volgens mij nog niet eens een MBO niveau-4 afgerond. Het is niet voor niets dat hij zo geheimzinnig over zijn CV doet .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:43:03 #117
10710 gday
propria cures
pi_44345355
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lincoln had ook niet veel hoor, Truman volgens mij ook niet. En kijk eens naar Wouter Bos: cum laude dit, cum laude dat maar handig is ie niet.

Kortom: educatie zegt niet zo veel over iemands politieke kwaliteiten.
Wat je zegt is wel erg subjectief hoor.
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:45:04 #118
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44345385
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:40 schreef gday het volgende:
Ik meende ergens ooit gelezen te hebben dat hij een hbo-studie had afgerond, maar ik kan dat niet meer terugvinden.
Dit vind ik:

type of school en plaats (hoger-)beroepsonderwijs
- opleiding Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam
pi_44345413
opleiding(en)
school en plaats lager onderwijs
- Chr. lagere school te Venlo

type of school en plaats middelbaar onderwijs
- m.a.v.o. St. Thomascollege te Venlo
- h.a.v.o. St. Thomascollege te Venlo

type of school en plaats (hoger-)beroepsonderwijs
- opleiding Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam

academische studie en universiteit
- rechtsgeleerdheid (deelcertificaten) Open Universiteit

overige opleidingen
- topkadertraining 1992
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:03:16 #120
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44349396
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:44 schreef PJORourke het volgende:
Wat lul jij nu in de omgekeerde wereld. Dat onderscheid maakt jouw held Graus dus juist niet! Hij schuift namelijk delicten in de schoenen van moslims, die in werkelijkheid gepleegd zijn door autochtoon tuig.

Ik denk dat je zelf in de struisvogelstand schiet, door te denken dat er geen problemen met autochtonen zijn.
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:26:06 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44351312
quote:
Moslims zijn geen ras.
Oh, dus dan mag het, altijd , én onbeperkt.
quote:
Dat van die politieauto's is onzin, maar dat er veel slechte wijken in Heerlen zijn met dit probleem staat buiten kijf. Kortom, Graus heeft het op een punt mis maar heeft voor de rest gewoon gelijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:32:49 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44356972
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Pool het volgende:
Wat lul jij nu in de omgekeerde wereld. Dat onderscheid maakt jouw held Graus dus juist niet! Hij schuift namelijk delicten in de schoenen van moslims, die in werkelijkheid gepleegd zijn door autochtoon tuig.
Hij is mijn held niet. Integendeel. Maar hij zegt dat de problemen met allochtonen zoals je die in de Randstad kent, ook in Heerlen oprukken. Dat is gewoon waar. Ik heb al tien keer gezegd dat dat verhaal over die politiewagen nonsens is.
quote:
Ik denk dat je zelf in de struisvogelstand schiet, door te denken dat er geen problemen met autochtonen zijn.
Een paar posts geleden heb ik dit al ontkracht.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:33:25 #123
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44356993
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:26 schreef Yildiz het volgende:
Oh, dus dan mag het, altijd , én onbeperkt.
Nee, dan kan je het geen racisme noemen.
pi_44358804
Mijn indruk is na het lezen van dit topic dat Dion niet in Den Haag thuis hoort en zo bij de LPF zou passen!!
pi_44402610
Na dit alles gelezen te hebben lijkt Dion inderdaad niet thuis te horen in Den Haag. Die vent heeft zich omhoog gelogen en gezogen... zo kan Katja Schuurman het ook.
pi_44438854
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gezien zijn opmerking over die politieauto's is dat alles behalve speculatie. .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_44438927
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:32 schreef Panick het volgende:

[..]

Gezien zijn opmerking over die politieauto's is dat alles behalve speculatie. .
Laat maar joh. .
I´m back.
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:30:43 #129
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44448278
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:53 schreef Ludacriss het volgende:
Na dit alles gelezen te hebben lijkt Dion inderdaad niet thuis te horen in Den Haag. Die vent heeft zich omhoog gelogen en gezogen... zo kan Katja Schuurman het ook.
Dat lijkt me wel duidelijk. Triest dat deze man als volksvertegenwoordiger in de kamer zit.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44453516
Ik moet altijd erg aan hem denken als ik die Graus zie.
Helpt waar hij kan!
pi_44454825
Men heeft Graus trouwens helemaal niet eens nodig om die partij belachelijk te maken, iedereen die Wilders gisteren van leer heeft zien trekken in de Tweede Kamer heeft kunnen zien dat dit heerschap een onbeschofte schreeuwlelijk is die zelfs de meest basale omgangsvormen van beschaafde mensen weigert in acht te nemen, en liever kiest voor het zeer smerig en persoonlijk beledigen van bepaalde personen (Rutte in dit geval). Ik ben geenszins fan van de VVD of Rutte, maar wat Wilders gisteren allemaal riep was echt te gek voor woorden.
pi_44455479
Als een soort Berlusconi stond ie daar...
pi_44455703
Maar dan zonder al het geld
  zaterdag 16 december 2006 @ 10:35:30 #134
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44477719
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:20 schreef Richardfun het volgende:
Men heeft Graus trouwens helemaal niet eens nodig om die partij belachelijk te maken, iedereen die Wilders gisteren van leer heeft zien trekken in de Tweede Kamer heeft kunnen zien dat dit heerschap een onbeschofte schreeuwlelijk is die zelfs de meest basale omgangsvormen van beschaafde mensen weigert in acht te nemen, en liever kiest voor het zeer smerig en persoonlijk beledigen van bepaalde personen (Rutte in dit geval). Ik ben geenszins fan van de VVD of Rutte, maar wat Wilders gisteren allemaal riep was echt te gek voor woorden.
Toch is juist dit wat een deel van zijn kiezers in hem aanspreekt.
pi_44478345
Nou ja, dan weet je dus ook wat een groot deel van de Wilders stemmers voor kiezers zijn...
  donderdag 21 december 2006 @ 02:13:16 #136
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44617978
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom onderscheid maken in allochtoon en autochtoon tuig? Tuig is tuig lijkt me.
lege ton
pi_44620184
quote:
'Kamerlid tuigt zwangere vrouw af'

Gepubliceerd op 21 december 2006, 09:17

Tweede Kamerlid Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft in oktober 2002 zijn toen al acht maanden zwangere vrouw zodanig mishandeld dat zij in het ziekenhuis moest worden opgenomen.

Dit staat in een aangifte bij de politie tegen Graus, die deze krant heeft ingezien. Artsen die de toenmalige vrouw van het Kamerlid begeleidden, spraken van een „zeer bedreigende situatie.” In elk geval zijn tegen Graus zes aangiftes gedaan van zaken als mishandeling, bedreiging en stalking. Het betreft twee aangiftes van de ex-vrouw van het huidige Kamerlid, één van zijn voormalig schoonvader en één van een vriendin van zijn ex. De twee overige aangiftes werden gedaan door een vrouw waarmee Graus een buitenechtelijke relatie had en door haar collega die hij zou hebben gestalkt. Volgens de verklaringen is ook sprake van enkele doodsbedreigingen. Zo zou Graus gedreigd hebben de keel van zijn voormalig schoonvader door te snijden en diens huis in brand te steken. In de aangifte die de hoogzwangere vrouw tegen Graus heeft ingediend, staat dat het Kamerlid diverse keren geprobeerd heeft de keel van de vrouw dicht te knijpen. Ook zou hij met zijn hand de mond en de neus van de vrouw hebben dichtgedrukt, waardoor zij geen lucht kreeg. Tevens zou hij haar in de buik hebben ‘geduwd’.
http://www.ld.nl/nieuws/limburg/article1285933.ece
Dat soort acties passen wel bij de extremistische standpunten van zijn partijtje. Eerst zijn zijn vrouwen/collega's aan de beurt, en nu moeten schijnbaar ook de moslims/allochtonen eraan geloven...
pi_44622574
quote:
Op donderdag 21 december 2006 09:29 schreef knowall het volgende:

[..]

Dat soort acties passen wel bij de extremistische standpunten van zijn partijtje. Eerst zijn zijn vrouwen/collega's aan de beurt, en nu moeten schijnbaar ook de moslims/allochtonen eraan geloven...
Erg typerend voor de Wilders aanhang
Allah Al Watan Al Malik
pi_44624620
Nee Geert, je maakt in ieder geval niet de fouten van de LPF. Zo komt mijn voorgevoel over de kwaliteit van de lijst langzaam uit. Toch beter EenNL kunnen hebben maar het volk denkt niet na en maakt een fout blijkbaar graag twee keer.

Dion Graus beschuldigd van mishandeling ex-vrouw

Uitgegeven: 21 december 2006 11:29
Laatst gewijzigd: 21 december 2006 11:32

AMSTERDAM - Dion Graus, Tweede Kamerlid van de Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft in 2002 zijn toen hoogzwangere vrouw mishandeld. Zo meldt het Limburgs Dagblad donderdag. De krant zou een aangifte tegen Graus hebben ingezien.

De mishandeling zou dusdanig ernstig zijn dat de vrouw in het ziekenhuis was opgenomen. Artsen die de toenmalige vrouw van het Kamerlid begeleidden, spraken van een "zeer bedreigende situatie". Het was niet de eerste aangifte die tegen Graus is gedaan. ");

Er zijn volgens het Limburgs Dagblad zes aangiftes gedaan van zaken als mishandeling, bedreiging en stalking.

Doodsbedreigingen

De aangiftes zijn gedaan door zijn ex-vrouw, voormalig schoonvader, een vriendin van zijn ex, een collega en een vrouw waarmee Graus een buitenechtelijke relatie heeft gehad. In enkele van de verklaringen wordt zelfs sproken over doodsbedreigingen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_44624676
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:37 schreef -Jean- het volgende:
Nee Geert, je maakt in ieder geval niet de fouten van de LPF. Zo komt mijn voorgevoel over de kwaliteit van de lijst langzaam uit. Toch beter EenNL kunnen hebben maar het volk denkt niet na en maakt een fout blijkbaar graag twee keer.
Tja Pastors heeft zich minder goed kunnen profileren als de grote buitenlandershater .
pi_44624758
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:39 schreef du_ke het volgende:
Tja Pastors heeft zich minder goed kunnen profileren als de grote buitenlandershater .
In het kleine partijen debat was hij anders verdomd realistisch. Anders dan Wilders iig.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44624818
Het is toch wel ernstig als je er over nadenkt haha. Als er een iemand hard wil optreden tegen mishandeling en dergelijke en beloningen wil uitleveren als oma'tjes worden overvallen maar worden gered is het Wilders. En dan heeft hij dit tuig in zijn eigen partij.

Je kan linkse mensen niet meer kwalijk nemen dat ze hier hard om lachen.

Verschil met Pastors was dat hij mensen op zijn lijst had die al wat hadden gedaan. Dit is toch echt diep treurig. Het was te verwachten maar dit is echt een halve zool.
pi_44625005
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:42 schreef FJD het volgende:

[..]

In het kleine partijen debat was hij anders verdomd realistisch. Anders dan Wilders iig.
realisme is niet wat dit type kiezers wil. Ze willen iemand die hard uithaalt naar hoofddoekjes en waar mogelijk moslims beledigd.
pi_44625009
Meneer Graus komt opvallend vaak in het nieuws..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44625097
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:53 schreef venomsnake het volgende:
Meneer Graus komt opvallend vaak in het nieuws..
Linkse media.
pi_44625128
Bart Jan Spruyt was ook o.a. weggegaan omdat hij niet blij was dat hij bij de sollicitatieprocedure werd betrokken. Terecht dus
pi_44625236
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Linkse media.
Dat is ook zo, de kogel komt van links...

Maar ik ben benieuwd wat de heer Wilders nu gaat doen, laat hij deze kerel (waar links het op gemunt heeft ) gewoon in de fractie zitten of kwakt ie hem eruit?
Natuurlijk niet echt best voor het imago van de partij om binnen 1 maand al iemand op straat te moeten zetten..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44625238
Ik snap echt niet dat Wilders deze kerel nog niet gewipt heeft...
  donderdag 21 december 2006 @ 13:02:34 #149
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44625267
Jammer dat PJO er niet is. Ik zal wel even in zijn naam reageren:
quote:
Op donderdag 21 december 2006 zou PJORourke het volgende geschreven hebben:
Het is niet goed dat Graus een hoogzwangere vrouw mishandelt, maar inhoudelijk heeft hij natuurlijk wel gelijk. Er loopt in Heerlen en de rest van Nederland nu eenmaal allochtoon tuig rond dat problemen veroorzaakt. Dit tuig mag best een keer mishandeld worden. Graus heeft in dit geval misschien de verkeerde mishandeld, maar hij heeft wel gelijk dat hij de problemen een keer probeert aan te pakken.
pi_44625328
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:02 schreef Pool het volgende:
[..]
pi_44625339
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:01 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat is ook zo, de kogel komt van links...

Maar ik ben benieuwd wat de heer Wilders nu gaat doen, laat hij deze kerel (waar links het op gemunt heeft ) gewoon in de fractie zitten of kwakt ie hem eruit?
Natuurlijk niet echt best voor het imago van de partij om binnen 1 maand al iemand op straat te moeten zetten..
Dat is wel een lastig punt laat je hem zitten dan komt er nog meer rotzooi boven water (kan je op wachten) maar er nu al uittrappen is weer erg slecht voor het imago van je partij.
pi_44625500
quote:
[..]
pi_44625591
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:53 schreef du_ke het volgende:
realisme is niet wat dit type kiezers wil. Ze willen iemand die hard uithaalt naar hoofddoekjes en waar mogelijk moslims beledigd.
Dat kan wel zo zijn maar om Pastors dan van zulke uitspraken te beschuldigen gaat wat ver alhoewel ik daarbij moet zeggen dat ik z'n politieke standpunten op land niveau slechts ken van het kleine partijen debat. Over Wilders is geen discussie mogelijk nee
pi_44625623
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:01 schreef venomsnake het volgende:
Nee maar een mishandelaar van zwangere vrouwen in je partij laten zitten is ook niet echt handig
pi_44625651
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:14 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn maar om Pastors dan van zulke uitspraken te beschuldigen gaat wat ver alhoewel ik daarbij moet zeggen dat ik z'n politieke standpunten op land niveau slechts ken van het kleine partijen debat. Over Wilders is geen discussie mogelijk nee
Klopt Pastors wist zich wat dat betreft een stuk minder goed te profileren. En liep daarom de groep die dat soort praat wil horen mis.
  donderdag 21 december 2006 @ 13:17:39 #156
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44625698
Ondanks dat ik ook vind dat hij absoluut niet in de kamer thuis hoort, oordelen mensen over aangiften die geen enkele keer hebben geleid tot vervolging, laat staan tot een veroordeling. In Nederland ben je gelukkig nog steeds onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is.

Dion Graus
pi_44625748
Die Graus kan zich in ieder geval wel goed in leven in een moslimman.....

Tegen de tijd dat er nieuwe verkiezingen aankomen is dit overgewaaid en worden de underdogs van Wilders nog korter aan de ketting gelegd, om het zakie nog beter in het gareel te houden. 24/7 Discipline daar draait het allemaal om.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 21 december 2006 @ 13:23:45 #158
10710 gday
propria cures
pi_44625887
quote:
[..]

donderdag 21 december 2006 @ 13:30:50 #159
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44626107
Toch mooi dat we nu al weer gelijk krijgen
pi_44626386
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:15 schreef du_ke het volgende:
Klopt Pastors wist zich wat dat betreft een stuk minder goed te profileren. En liep daarom de groep die dat soort praat wil horen mis.
Waarbij dit natuurlijk de omgekeerde volgorde is die je tegenwoordig steeds vaker ziet.

In plaats van de kiezer naar de partij te laten komen schuiven we de partij naar de plek met de meeste kiezers. Nee de partij moet rechtser worden, daar zijn meer kiezers
pi_44626414
Waarom is Graus nooit berecht voor zn wandaden??
pi_44627039
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Waarom is Graus nooit berecht voor zn wandaden??
?

Er zijn al 2 topics over die man, dus hij is vast wel veroordeeld.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44627045
quote:
[..]
pi_44627154
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

?

Er zijn al 2 topics over die man, dus hij is vast wel veroordeeld.
Ja hier maar bedoel bij de rechtbank slimmerd
pi_44627369
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:03 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ja hier maar bedoel bij de rechtbank slimmerd
Dan is het weer een ouderwets zwartmakertje.
pi_44627403
Ik wil gewoon weten waarom hij niet veroordeeld is door de rechtbank aan de hand van die diverse aangiftes
pi_44627431
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:12 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik wil gewoon weten waarom hij niet veroordeeld is door de rechtbank aan de hand van die diverse aangiftes
Omdat iedereen zomaar aangifte kan doen (tegenwoordig schijnt het al via het Web 2.0 te kunnen) , de rechter bepaalt of de verdachte dader is.

Het zou natuurlijk een beetje een mooie boel worden, als je afgerekend gaat worden op aangiftes. Sommige mensen weten niet eens dat er uberhaupt aangifte tegen hun gedaan is, die kunnen zich dus ook niet verweren.
pi_44627485
Wat ik ervan gelezen heb had die vent gewoon vast moeten zitten
pi_44628680
Dus nu trekt GW zijn conclusies:
Graus uit de partij zetten, want de partij kan zich nu niet meer positioneren als tegen vrouwen mishandeling.

OF hij neemt genoegen met minder zetels en houd dit sujet de hand boven het hoofd?

Wat vinden de GW stemmers hier van dit partij slopende trojaans paard, waardoor GW geen vijanden meer nodig heeft met zulke vriendjes?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_44628876
Wat een figuur zeg, het brengt in ieder geval weer genoeg leven in de politiek.
pi_44628878
Nou ze weten het op het moment nog even niet:
quote:
Spoedberaad PVV over positie kamerlid Dion Graus

De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders is vanmiddag in spoedberaad bijeen. Het zou gaan over de posititie van het Heerlens kamerlid Dion Graus.

Het nieuwe kamerlid raakte in opspraak na diverse beschuldigingen van mishandeling en het niet betalen van rekeningen. Graus is daar echter nooit voor veroordeeld. Alle aanklachten tegen hem zijn geseponeerd. Niemand van de fractie is telefonisch bereikbaar. De woordvoerder van de Partij voor de Vrijheid laat weten vanmiddag mogelijk met een toelichting te komen.
Bron L1.

Fotoke van L1:
  donderdag 21 december 2006 @ 15:14:15 #172
42399 Deliverance
overwegend positief
  donderdag 21 december 2006 @ 15:15:17 #173
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44629219
Hoeveel maanden wachtgeld kan hij nou te tegemoet zien voor dat maandje tweede kamer lidmaatschap?
lege ton
pi_44629251
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:15 schreef nonzz het volgende:
Hoeveel maanden wachtgeld kan hij nou te tegemoet zien voor dat maandje tweede kamer lidmaatschap?
Eentje naar ik meen.
pi_44629270
De PVV-fractie heeft kennis genomen van de berichtgeving in de Limburger met daarin opgenomen beschuldigingen tegen Dion Graus. Net zoals bij eerdere beschuldigingen tegen de heer Graus geuit in diezelfde Limburger en NRC Handelsblad zijn geen van de beschuldigingen bewezen. Er zouden een zestal aangiften tegen de heer Graus gedaan zijn die geen van allen hebben geleid tot vervolging laat staan een veroordeling. En in Nederland is niemand schuldig zolang het tegendeel niet is bewezen. Belangrijk is te vermelden dat eerdere beschuldigingen tegen de heer Graus geuit in het NRC Handelsblad en de Limburger niet bleken te kloppen.

De fractie vindt het van belang dat de heer Graus in de gelegenheid wordt gesteld op de nieuwe verwijten te reageren en deze te weerleggen. Hier zal hij de komende weken aan werken. De fractie zal hier nader over spreken. Maar voor de fractie staat vast dat zonder bewezen schuld niemand, strafrechtelijk of politiek, mag worden veroordeeld.
pi_44629277
wat een clown
ik vind dat ze trouwens ook moeten screenen op uiterlijk, dit kan mij toch niet vertegenwoordigen?
pi_44629288
Je neemt een pil van Dion en je gaat meteen vrouwen slaan.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:18:31 #178
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44629299
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:17 schreef -Jean- het volgende:

En in Nederland is niemand schuldig zolang het tegendeel niet is bewezen.
[..]
Maar voor de fractie staat vast dat zonder bewezen schuld niemand, strafrechtelijk of politiek, mag worden veroordeeld.
. Zou iemand dat even aan Wilders door willen geven?
  donderdag 21 december 2006 @ 15:19:12 #179
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44629314
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:18 schreef pberends het volgende:
. . .
pi_44629344
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:18 schreef pberends het volgende:
pi_44629411
op de PVV site:
quote:
Een hart van goud. En dat hart klopt vooral voor dieren. Graus: "Dieren zijn pas echt de zwakkeren in de samenleving." Dus: dierenrechten in de grondwet en geen pardon voor dierenmishandelaars. Dion Graus is een bekende Limburger. De provincie kent hem als presentator op TV Limburg, waar zijn programma al jarenlang tot het meest bekeken programma's behoort. Eerder zat hij bij een farmaceutische onderneming. Graus wil het fatsoen terug in Nederland. Desnoods met harde hand. Graus komt in Den Haag ook op voor ouderen, door hem steeds betiteld als de motoren van de economie. Juist de mensen die Nederland door de crisis en de oorlog hebben gesleept moeten volop gesteund worden, zegt Graus. Dus zijn de praktijken van luierdagen, niet-werkende airco's en overbevolkte bejaardentehuizen hem een doorn in het oog.
Graus is PVV-woordvoerder Landbouw en van Welzijn en Sport. Hij is tweede woordvoerder Nederlands-Antilliaanse en Arubaanse Zaken.
Bron

pi_44629436
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:23 schreef venomsnake het volgende:
op de PVV site:
[..]

Bron

*proest*
pi_44629446
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:17 schreef Repeat het volgende:
wat een clown
ik vind dat ze trouwens ook moeten screenen op uiterlijk, dit kan mij toch niet vertegenwoordigen?

Een verbod op foute kapsels lijkt mij afdoende
pi_44629465
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:23 schreef venomsnake het volgende:
op de PVV site:
[..]

Bron

Allah Al Watan Al Malik
pi_44629593
Heeft iemand al de pot verwijt de ketel gezegd?

Moslims waren toch vrouwonvriendelijk?

Moest het ff kwijt, ook al is het 100x gezegd, sorry.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:32:06 #186
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44629645
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Eentje naar ik meen.
ow gelukkig.
lege ton
pi_44629701
Wat een heerlijke soap

ff een tvptje
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44630920
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:33 schreef cultheld het volgende:
Dion Graus heeft minder scholing genoten dan een propedeuse-HBO'er. Ik begrijp niet waarom die dierenjosti door Wilders op de lijst is gezet: Is hij goed in koffie schenken of zo?
Antwoord PVV: Nee, hij is goed in vrouwen slaan .
pi_44631295
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En sinds wanneer is een foutieve voorstelling van zaken een zonde in de Nederlandse politiek? Kijk, die Gaus heeft een nogal twijfelachtige carriere achter de rug, in die zin dat hij nou niet de indruk maakt capabel te zijn. Dat betekent dat hij ook in de 2e kamer snel door de mand zal vallen. Pech voor Wilders, had hij z'n kandidaten maar beter moeten scannen. Maar de focus op die uitspraak over het in de brand steken van een politieauto is niet vruchtbaar. Ik denk zelfs dat als men daar een punt van maakt, dat de PVV alleen maar ten goede zal komen.
Een bepaalde groep beschuldigen van iets wat ze niet hebben gedaan, puur om anderen op te zetten tegen deze groep is zeer kwalijk. Weet je wie dit ook deed? Adolf Hitler.
PWBF
  donderdag 21 december 2006 @ 16:27:57 #190
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44631354
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een bepaalde groep beschuldigen van iets wat ze niet hebben gedaan, puur om anderen op te zetten tegen deze groep is zeer kwalijk. Weet je wie dit ook deed? Adolf Hitler.
Ik vroeg me al af wanneer de eerste Hitlervergelijking verscheen. .
pi_44631371
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:27 schreef freako het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af wanneer de eerste Hitlervergelijking verscheen. .
Een paar minuten geleden dus. Ik vroeg me ook al af hoe lang het zou duren voordat ik zo'n reactie kreeg als die van jou. Nog korter dus.
PWBF
  donderdag 21 december 2006 @ 16:29:39 #192
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44631397
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een paar minuten geleden dus. Ik vroeg me ook al af hoe lang het zou duren voordat ik zo'n reactie kreeg als die van jou. Nog korter dus.
Ja, ik ben scherp. .
  donderdag 21 december 2006 @ 16:31:43 #193
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44631462
quote:
PVV wil dat Kamerlid Graus zich kan verdedigen

TWEEDE KAMER

DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamerlid Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid (PVV) werkt de komende weken aan een reactie op nieuwe beschuldigingen dat tegen hem aangiftes zijn gedaan van onder meer mishandeling, bedreiging en stalking.

Donderdag schreef dagblad De Limburger over een aangifte bij de politie dat Graus in 2002 zijn toen acht maanden zwangere vrouw zou hebben mishandeld.

Fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV zei donderdag in een verklaring dat geen van de afgelopen weken in media geuite beschuldigingen zijn bewezen. Graus moet volgens hem de kans krijgen zich te verdedigen. ,,In Nederland is iemand onschuldig zolang het tegendeel niet is bewezen'', aldus Wilders.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44631533
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:17 schreef -Jean- het volgende:
De PVV-fractie heeft kennis genomen van de berichtgeving in de Limburger met daarin opgenomen beschuldigingen tegen Dion Graus. Net zoals bij eerdere beschuldigingen tegen de heer Graus geuit in diezelfde Limburger en NRC Handelsblad zijn geen van de beschuldigingen bewezen. Er zouden een zestal aangiften tegen de heer Graus gedaan zijn die geen van allen hebben geleid tot vervolging laat staan een veroordeling. En in Nederland is niemand schuldig zolang het tegendeel niet is bewezen. Belangrijk is te vermelden dat eerdere beschuldigingen tegen de heer Graus geuit in het NRC Handelsblad en de Limburger niet bleken te kloppen.

De fractie vindt het van belang dat de heer Graus in de gelegenheid wordt gesteld op de nieuwe verwijten te reageren en deze te weerleggen. Hier zal hij de komende weken aan werken. De fractie zal hier nader over spreken. Maar voor de fractie staat vast dat zonder bewezen schuld niemand, strafrechtelijk of politiek, mag worden veroordeeld.
Ok, dus de heer Graus met z'n zes aangiftes die een zwangere vrouw het ziekenhuis in sloeg is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar een gehele bevolkingsgroep is bij voorbaat schuldig bij de PVV. Toch apart...
pi_44631584
Hij heeft de schijn erg tegen. En Wilders moet dit gewoon niet willen voor zijn partij als hij maar enigzins geloofwaardig wil blijven. Ik denk dat dit uitloopt op LPF taferelen.
lollig
pi_44631609
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Inderdaad, hij moet de zaak laten voorkomen en wanneer hij schuldig blijkt dan zal hij het veld moeten ruimen.

Maar er zijn er nog veel meer hoor die in de politiek zitten, die eigenlijk (al lang geleden) hadden moeten opstappen. Van sommige is het al bewezen en op sommige zal je een prive detective moeten zetten, maar als je ergens binnen een klub een beerput wilt opentrappen dan zal er uiteindelijk altijd wel 1 te vinden zijn.
pi_44631644
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Inderdaad, hij moet de zaak laten voorkomen en wanneer hij schuldig blijkt dan zal hij het veld moeten ruimen.

Maar er zijn er nog veel meer hoor die in de politiek zitten die eigenlijk het veld zouden moeten ruimen. Van sommige is het al bewezen en op sommige zal je een prive detective moeten zetten, maar als je ergens binnen een klub een beerput wilt opentrappen dan zal er uiteindelijk altijd wel 1 te vinden zijn.
Tsjah als Wilders zijn werk niet goed doet krijg je zulke zwervers in je fractie.
lollig
pi_44631677
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:37 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Tsjah als Wilders zijn werk niet goed doet krijg je zulke zwervers in je fractie.
Wilders kan je het niet kwalijk nemen, hij weet natuurlijk ook niet wie wel of niet zijn vrouw slaat.
pi_44631713
Het is natuurlijk mogelijk dat je een keer aangeklaagd bent zonder dat je iets hebt misdaan. De heer Graus is echter 6x aangeklaagd voor vergelijkbare vergrijpen (mishandeling), en waar rook is is meestal toch echt vuur...
  donderdag 21 december 2006 @ 16:40:01 #200
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44631718
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:36 schreef JohnDope het volgende:

maar als je ergens binnen een klub een beerput wilt opentrappen dan zal er uiteindelijk altijd wel 1 te vinden zijn.
1 op de 9? Knap werk...
  donderdag 21 december 2006 @ 16:40:07 #201
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44631724
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:34 schreef Richardfun het volgende:
maar een gehele bevolkingsgroep is bij voorbaat schuldig bij de PVV.
Tuurlijk jongen...
pi_44631810
Hey, kijk eens wie er niet meer gebanned is. En PJORourke, ik neem aan dat je dit ook geen probleem vindt? Een 8 maanden zwangere vrouw het ziekenhuis in tikken?

En ja, hij is niet veroordeeld. Dat is nou net de pest met iets als mishandeling, slachtoffers deinzen vaak terug/trekken hun verklaringen in uit angst. En dat kan ik me voorstellen, als je die kop van Graus ziet.
pi_44631877
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders kan je het niet kwalijk nemen, hij weet natuurlijk ook niet wie wel of niet zijn vrouw slaat.
Nou kom op zeg, je doet toch zeker wel een beeeeeetje onderzoek naar het verleden van iemand voordat je die in je partij naar binnen haalt?! Beetje naief om te denken: Goh het is een aardige kerel die me met z'n programma sympatiek in beeld heeft gebracht, laat ik 'm maar op de lijst zetten...
pi_44631898
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:43 schreef Richardfun het volgende:
Hey, kijk eens wie er niet meer gebanned is. En PJORourke, ik neem aan dat je dit ook geen probleem vindt? Een 8 maanden zwangere vrouw het ziekenhuis in tikken?

En ja, hij is niet veroordeeld. Dat is nou net de pest met iets als mishandeling, slachtoffers deinzen vaak terug/trekken hun verklaringen in uit angst. En dat kan ik me voorstellen, als je die kop van Graus ziet.
En dus heeft hij het gedaan? Zal ik jou ook eens beschuldigen?
pi_44631912
Als ik ooit de politiek inga gaat er trouwens wel eerst een stylist door m'n lijst heen, niks raar haar in mijn partij
pi_44631923
Of 27 verschillende idiote brillen.
pi_44631958
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:45 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nou kom op zeg, je doet toch zeker wel een beeeeeetje onderzoek naar het verleden van iemand voordat je die in je partij naar binnen haalt?! Beetje naief om te denken: Goh het is een aardige kerel die me met z'n programma sympatiek in beeld heeft gebracht, laat ik 'm maar op de lijst zetten...
In principe is het eerlijk is eerlijk. Wilders valt bijvoorbeeld niet meer te verwijten dan de PvdA die Guusje ter horst dronken laat rond rijden etc.
Of die marokkaanse man binnen de PvdA die zijn marokkaanse vrouw in marokko dumpte. Zo kunnen we nog wel even door gaan.

Wilders moet doen, waar al die politici in Den Haag nog nooit het lef voor gehad hebben: Wilders moet die man dan en publique de laan uit sturen.
(wanneer die man schuldig is bevonden door rechter)
  donderdag 21 december 2006 @ 16:48:20 #208
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44631981
quote:
Dat is dus nog niet bewezen...
quote:
Pure zwartmakerij van jou dus, die laatste zin.
pi_44632007
Diederik, als iemand zes keer door verschillende mensen voor mishandeling word aangeklaagd noem ik dat een patroon. Ik zeg niet bij voorbaat dat hij schuldig is, maar onschuldig is hij ook zeker niet. Kom op nou, drie verschillende mensen hebben aangifte van die mishandeling gedaan, zijn die allemaal niet goed snik dan?

Graus is op z'n minst 'van discutabele reputatie' te noemen en zo iemand kun je beter arm dan rijk zijn als rechtse splinterpartij. Er is vrij weinig nodig om elk schrijntje geloofwaardigheid te verliezen door dit soort types.

En PJO, jij vind dus niet dat het verdacht is, al deze aanklachten? Waar rook is, is vuur en zo? Zeker als het een fikse hoeveelheid rook is.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:52:05 #210
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44632101
quote:
Kan je nog lager zinken?
pi_44632112
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:49 schreef Richardfun het volgende:

En PJO, jij vind dus niet dat het verdacht is, al deze aanklachten? Waar rook is, is vuur en zo? Zeker als het een fikse hoeveelheid rook is.
Of een rookmachine
pi_44632147
PJO en JohnDope, als het hier om iemand van de SP/GL/PvdA was gegaan hadden jullie zeker niet zo terughoudend gereageerd, vrij hypocriet om deze man bij hoog en bij laag te blijven verdedigen alsof het een of andere wereldverbeteraar is.
pi_44632181
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:53 schreef Richardfun het volgende:
PJO en JohnDope, als het hier om iemand van de SP/GL/PvdA was gegaan hadden jullie zeker niet zo terughoudend gereageerd, vrij hypocriet om deze man bij hoog en bij laag te blijven verdedigen alsof het een of andere wereldverbeteraar is.
niet wat rond zwetsen. graag even inhoudelijk op mijn berichten in gaan aub.
pi_44632255
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In principe is het eerlijk is eerlijk. Wilders valt bijvoorbeeld niet meer te verwijten dan de PvdA die Guusje ter horst dronken laat rond rijden etc.
Je verzuimt onderscheid te maken tussen dingen die in het verleden gebeurd zijn en die uitgezocht hadden kunnen worden en dingen die gebeuren terwijl iemand al lid is van een partij. In die zin is het dus appels met peren vergelijken en valt Wilders dus weldegelijk meer te verwijten.
PWBF
  donderdag 21 december 2006 @ 16:56:53 #215
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44632268
quote:
maar onschuldig is hij ook zeker niet.
Weet je het nu beter dan het OM?
pi_44632288
quote:
Diederik, als iemand zes keer door verschillende mensen voor mishandeling word aangeklaagd noem ik dat een patroon.
Ik ook. Het kan echter bv ook wijzen op een hetze/wraakactie.
quote:
Ik zeg niet bij voorbaat dat hij schuldig is, maar onschuldig is hij ook zeker niet.
Oh nee? Je bent toch schuldig, óf niet?
quote:
Kom op nou, drie verschillende mensen hebben aangifte van die mishandeling gedaan, zijn die allemaal niet goed snik dan?
Heb je gezien uit welke hoek al die aangiftes komen? Inderdaad, steeds dezelfde...
quote:
Graus is op z'n minst 'van discutabele reputatie' te noemen en zo iemand kun je beter arm dan rijk zijn als rechtse splinterpartij. Er is vrij weinig nodig om elk schrijntje geloofwaardigheid te verliezen door dit soort types.
Natuurlijk is dit niet goed voor zijn reputatie, maar het is aan Wilders om te oordelen of hj dit erg vindt.
quote:
Dat is een walgelijke insteek, daar zijn al heel veel onschuldige mensen het slachtoffer van geworden.
pi_44632374
quote:
[b]Op donderdag 21 december 2006 16:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

Heb je gezien uit welke hoek al die aangiftes komen? Inderdaad, steeds dezelfde...

Dat is een walgelijke insteek, daar zijn al heel veel onschuldige mensen het slachtoffer van geworden.
Ja, uit de hoek van zijn ex-partners. Wat wil je daar nu mee zeggen?
PWBF
pi_44632429
Beantwoord me deze vraag dan maar: Zou je net zo vurig deze man z'n onschuld hier verdedigen als het iemand was van de SP/GL/Pvda...?
pi_44632452
Dat Graus zijn zwangere vrouw heeft mishandeld is een gerucht dat al een hele tijd de ronde doet. Het past in het beeld dat de man zelf al had afgegeven.
  donderdag 21 december 2006 @ 17:02:12 #220
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44632463
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:53 schreef Richardfun het volgende:
Dit is toch wel de wereld op z'n kop? Ik hanteer "innocent until proven guilty". Terwijl de PvdA Guusje ter Horst en Ama Carr, waarvan bewezen is dat ze fout zaten, gewoon laat zitten.
pi_44632468
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:01 schreef Richardfun het volgende:
Beantwoord me deze vraag dan maar: Zou je net zo vurig deze man z'n onschuld hier verdedigen als het iemand was van de SP/GL/Pvda...?
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Of die marokkaanse man binnen de PvdA die zijn marokkaanse vrouw in marokko dumpte. Zo kunnen we nog wel even door gaan.

Wilders moet doen, waar al die politici in Den Haag nog nooit het lef voor gehad hebben: Wilders moet die man dan en publique de laan uit sturen.
(wanneer die man schuldig is bevonden door rechter)
Een hetze tegen die man valt ook niet uit te sluiten, want groupies heeft die man ook meer dan ooit te voren (omdat hij in de media verschijnt).
pi_44632493
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]
Je vergelijking raakt kant noch wal.
PWBF
pi_44632544
quote:

Dat zal toch wat zijn, zeg, dat iedereen schuldig bevonden wordt, waar niet meer voor nodig is dan een beschuldiging .
  donderdag 21 december 2006 @ 17:06:47 #224
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44632585
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat Graus zijn zwangere vrouw heeft mishandeld is een gerucht dat al een hele tijd de ronde doet. Het past in het beeld dat de man zelf al had afgegeven.
Is dat bewijs? Het beeld dat de man zelf al had afgegeven?
  donderdag 21 december 2006 @ 17:07:13 #225
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44632597
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kan je nog lager zinken?
Ah, je bent er weer. Ik vond het zelf wel een sympathieke vorm van zaakwaarneming.
pi_44632629
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, uit de hoek van zijn ex-partners. Wat wil je daar nu mee zeggen?
Dat de aangiftes komen uit de hoek van zijn ex-vrouw, en de kring rond een buitenechtelijke relatie. Daar wil ik maar mee zeggen dat daar ook best een heel ander motief (bv wraak) achter kan zitten.
pi_44632692
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat de aangiftes komen uit de hoek van zijn ex-vrouw, en de kring rond een buitenechtelijke relatie. Daar wil ik maar mee zeggen dat daar ook best een heel ander motief (bv wraak) achter kan zitten.
Dat kan. Wat een pech voor deze meneer dat hij telksen van die wraakzuchtige vrouwen tegenkomt. Er zo een verbod op moeten komen, op dit soort aangiftes. Allemaal leugens van wraakzuchtige vrouwen.
PWBF
pi_44632710
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:07 schreef Pool het volgende:

[..]

Ah, je bent er weer. Ik vond het zelf wel een sympathieke vorm van zaakwaarneming.
Artikel 200
1. De belanghebbende is, voor zover zijn belang naar behoren is behartigd, gehouden de zaakwaarnemer de schade te vergoeden, die deze als gevolg van de waarneming heeft geleden.

2. Heeft de zaakwaarnemer in de uitoefening van een beroep of bedrijf gehandeld, dan heeft hij, voor zover dit redelijk is, bovendien recht op een vergoeding voor zijn verrichtingen, met inachtneming van de prijzen die daarvoor ten tijde van de zaakwaarneming gewoonlijk werden berekend.

Ik zou geld vragen
pi_44632764
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat kan. Wat een pech voor deze meneer dat hij telksen van die wraakzuchtige vrouwen tegenkomt. Er zo een verbod op moeten komen, op dit soort aangiftes. Allemaal leugens van wraakzuchtige vrouwen.
Je wil blijkbaar dat die man schuldig is he? Het zal mij persoonlijk een zorg zijn of hij schuldig is of niet, ik wijs er alleen op dat een aangifte geen veroordeling is. En gezien de zes (!) aangiftes en geen veroordeling wás er blijkbaar ook geen sterke zaak.
pi_44632808
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je doet gewoon aan stemmingmakerij jegens de persoon Graus. Dat is laag bij de grond. Als Graus veroordeeld zou zijn geweest, dan had je alle recht daartoe, maar anders niet.
pi_44632888
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dus heeft hij het gedaan? Zal ik jou ook eens beschuldigen?
Jonge er zijn aangiftes gedaan door allemaal verschillende mensen, ex-en etcetera. Hij heeft problemen gehad bij bijna al zijn werkgevers, hij heeft niks betaald voor de luxe verbouwing van zijn bungalow.

Hij heeft toch echt de schijn tegen.
lollig
pi_44632930
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:16 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Jonge er zijn aangiftes gedaan door allemaal verschillende mensen, ex-en etcetera. Hij heeft problemen gehad bij bijna al zijn werkgevers, hij heeft niks betaald voor de luxe verbouwing van zijn bungalow.

Alle schijn tegen? Waarom is hij dan nog niet veroordeeld? Laat je niet leiden door stemmingmakerij van een aantal gefrustreerde exen. Het gaat om de veroordeling en die heeft niet plaatsgevonden... waarschijnlijk ook terecht dan.
pi_44632971
Zal ik een topic in NWS openen "Moslim 6 keer aangeklaagd voor mishandelen vrouw" eens kijken wie daar hard gaan schreeuwen over achtelijke cultuur, kutmoslims etc. etc.

Was er al pot verwijt ketel geroepen?

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44633056
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:16 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Jonge er zijn aangiftes gedaan door allemaal verschillende mensen, ex-en etcetera.
Ach, er worden zoveel valse aangiftes gedaan door exen, dat zegt me niet zoveel.
quote:
Hij heeft problemen gehad bij bijna al zijn werkgevers, hij heeft niks betaald voor de luxe verbouwing van zijn bungalow.

Natuurlijk. Maar hij is niet veroordeeld, en ik heb zo het vermoeden dat er best een serieus onderzoek is geweest. Klaarblijkelijk valt het allemaal wel mee dus (althans met die mishandelingen, over andere zaken heb ik geen mening wegens te weinig kennis).
  donderdag 21 december 2006 @ 17:25:23 #235
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44633116
Zal me niets verbazen als Graus de NRC gaat aanklagen. En als iedereen daar op FOK! schande van spreekt zonder zijn echte naam er bij te zetten val die vast ook weer actie gaan voeren tegen het anoniem posten op internet.
  donderdag 21 december 2006 @ 17:26:50 #236
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44633151
Het gaat er helemaal niet om of hij schuldig is of niet. Hij moet als volksvertegenwoordiger een smetteloze reputatie hebben en het voorbeeld geven. Dit past daar niet in.
lege ton
  donderdag 21 december 2006 @ 17:30:56 #237
10710 gday
propria cures
pi_44633263
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:26 schreef nonzz het volgende:
Het gaat er helemaal niet om of hij schuldig is of niet. Hij moet als volksvertegenwoordiger een smetteloze reputatie hebben en het voorbeeld geven. Dit past daar niet in.
Ik snap Wilders totaal niet wat dit betreft. Hij probeert een rel te starten om dat hij hetschandalig vindt dat een MAAT van Volkert van der Graaf een partjimedewerker bij de PvdD is, maar iemand die verschillende aanklachten tegen zich heeft van verschillende kanten en alle schijn tegen zich heeft, laat hij lekker in de kamer zitten.
  donderdag 21 december 2006 @ 17:32:13 #238
10710 gday
propria cures
pi_44633302
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen...
Ah, je ban is voorbij!
pi_44633322
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:26 schreef nonzz het volgende:
Nonsens. Zo kun je makkelijk iemand uit de Kamer houden zeg, door gewoon maar wat praatjes rond te strooien. Het enige wat van belang is, is of je gekozen wordt. De kiezer mag oordelen, zoals het hoort in een democratie.
pi_44633687
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ja, dat betekent misschien wel dat als vrouwen hem willen verlaten dat hij ze gaat stalken, mishandelen en bedreigen.
lollig
pi_44633757
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ach, er worden zoveel valse aangiftes gedaan door exen, dat zegt me niet zoveel.
[..]

Natuurlijk. Maar hij is niet veroordeeld, en ik heb zo het vermoeden dat er best een serieus onderzoek is geweest. Klaarblijkelijk valt het allemaal wel mee dus (althans met die mishandelingen, over andere zaken heb ik geen mening wegens te weinig kennis).
Dat bungelow verhaal moet nog voor de rechter komen volgens mj.
lollig
pi_44633764
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je wil blijkbaar dat die man schuldig is he? Het zal mij persoonlijk een zorg zijn of hij schuldig is of niet, ik wijs er alleen op dat een aangifte geen veroordeling is. En gezien de zes (!) aangiftes en geen veroordeling wás er blijkbaar ook geen sterke zaak.
Het stuit mij erg tegen de borst hoe laagdunkend jij doet over dit soort aangiftes. Jij bestempeld deze vrouwen als wraakzuchtige aandachttrekkers. Door mensen als jij wordt het voor vrouwen die mishandeld/verkracht zijn steeds moeilijker om aangifte te doen, omdat ze de publieke schijn tegen hebben. Vooral wanneer de vermeende dader een publiek persoon betreft hebben mensen er vaak een handje van om de vrouw die aangifte doet te bestempelen als hoer, slet en weet ik veel wat. Hoewel dit in sommige gevallen terecht is, wordt het op deze manier steeds lastiger voor echte slachtoffers om hun verhaal te doen. Dat is niet alleen de schuld van de vrouwen die valse aangiftes doen, maar ook van types zoals jij.
PWBF
pi_44633780
Sommige mensen hier kunnen kennelijk maar niet inzien dat er een groot en essentieel verschil bestaat tussen beschuldiging en veroordeling.
pi_44633812
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:51 schreef zwambtenaar het volgende:
Sommige mensen hier kunnen kennelijk maar niet inzien dat er een groot en essentieel verschil bestaat tussen beschuldiging en veroordeling.
Dat kunnen we wel hoor. Bovendien hoef jij niet voor de zoveelste keer op dit verschil te wijzen, want het voegt daadwerkelijk niets toe aan de discussie.
PWBF
pi_44633838
even verplaatst uit het gesloten topic over deze vent:

Het valt me tegen van Wilders dat Graus mag blijven omdat hij (nog?) niet veroordeeld is.

Als er door meerdere personen aangiften worden gedaan en ook nog eens voor verschillende geweldsincidenten dan is de kans dat het alleen maar kwaadsprekerij is vrijwel nul.

En dus is het vreemd dat hij van Wilders toch nog het voordeel van de twijfel krijgt.
Wilders heeft kennelijk niet door dat hij zich daarmee buitenspel zet in het normen en waarden debat.
pi_44633859
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat kunnen we wel hoor. Bovendien hoef jij niet voor de zoveelste keer op dit verschil te wijzen, want het voegt daadwerkelijk niets toe aan de discussie.
Zolang er hier users zijn die in ieder geval de schijn omhoog houden het verschil niet te snappen, zal ik het verschil blijven etaleren.
pi_44633879
Ik had die man op non-actief gezet, tot de bodem uitzoeken wat er aan de hand is en daarna beslissen of ie door mag gaan of dat hij oprotten mag. Wilders houdt hem waarschijnlijk gewoon liever binnenboord, want tis toch een zetel wat het kan kosten. Dat is Wilders zijn goedrecht, maar dan moet Wilders niet over andere partijen beginnen omdat er bijvoorbeeld een oud collega van Volkert van der Graaf actief is binnen die partij.

Ik hoop gewoon dat Graus opstapt en zijn zetel meeneemt, dan weet Wilders ook hoe dat voelt
pi_44633893
Ik denk dat mijn broer zijn kookplaat nooit meer terug krijgt
pi_44633938
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik had die man op non-actief gezet, tot de bodem uitzoeken wat er aan de hand is en daarna beslissen of ie door mag gaan of dat hij oprotten mag. Wilders houdt hem waarschijnlijk gewoon liever binnenboord, want tis toch een zetel wat het kan kosten. Dat is Wilders zijn goedrecht, maar dan moet Wilders niet over andere partijen beginnen omdat er bijvoorbeeld een oud collega van Volkert van der Graaf actief is binnen die partij.

Ik hoop gewoon dat Graus opstapt en zijn zetel meeneemt, dan weet Wilders ook hoe dat voelt
Graus is de enige "hartsvriend" van Wilders. Het zijn "bloedbroeders". Dus dat zal hij wel niet doen.
PWBF
pi_44633949
quote:
De beschuldigingen zijn zó geloofwaardig dat een officiële veroordeling door de rechter niet interessant meer is.
pi_44633981
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Graus is de enige "hartsvriend" van Wilders. Het zijn "bloedbroeders". Dus dat zal hij wel niet doen.
Dat zegt meteen ook weer wat over Wilders
pi_44633993
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat zegt meteen ook weer wat over Wilders
Met die opmerking maak je geen vrienden hier!
pi_44634019
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:58 schreef rebel6 het volgende:

[..]

De beschuldigingen zijn zó geloofwaardig dat een officiële veroordeling door de rechter niet interessant meer is.
Pardon? En sinds wanneer is het legitiem om dan maar voor eigen rechter te gaan spelen? Welk inzicht denk jij zelf te hebben om ondanks het feit dat de rechter Graus niet heeft veroordeeld, Graus alsnog te kunnen veroordelen? Hoe moet die man dan ooit zijn onschuld aantonen, als mensen alleen maar geloven wat ze willen geloven?
  donderdag 21 december 2006 @ 18:01:49 #255
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44634032
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nonsens. Zo kun je makkelijk iemand uit de Kamer houden zeg, door gewoon maar wat praatjes rond te strooien. Het enige wat van belang is, is of je gekozen wordt. De kiezer mag oordelen, zoals het hoort in een democratie.
Maar waar is Wilders nu met z'n open politiek, zeggen waar het op staat en hard aanpakken van criminelen? Hij begint nu al met het beschermen van twijfelachtige personen van z'n eigen partij. Het pluche kleeft nu al. Hij had gewoon moeten zeggen dat hij het tot op de boden uit gaat zoeken... Dit gaat namelijk nog een keer opbreken als er ineens iets anders opduikt. Graus is gewoon politiek beschadigd, of hij nu schuldig is of niet
lege ton
pi_44634046
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik hoop dat er dan gigantische ruzie uitbreekt in de fractie omdat de andere mensen niet met Graus willen werken en dat er een nieuwe soap (ala LPF) komt.
lollig
pi_44634081
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:00 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Met die opmerking maak je geen vrienden hier!
Als iemand die tot 6 maal toe van mishandeling beschuldigd is je hartsvriend en bloedbroeder is en zelfs op je lijst wordt gezet, dan zegt meer over je dan dat iemand in je partij actief is die in een verleden een collega van Volkert van der Graaf is geweest. Volgens Wilders was dat laatste een groot schandaal, wat is het binnen de PVV dan wel niet?
pi_44634163
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:01 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Pardon? En sinds wanneer is het legitiem om dan maar voor eigen rechter te gaan spelen? Welk inzicht denk jij zelf te hebben om ondanks het feit dat de rechter Graus niet heeft veroordeeld, Graus alsnog te kunnen veroordelen? Hoe moet die man dan ooit zijn onschuld aantonen, als mensen alleen maar geloven wat ze willen geloven?
Je hebt gelijk dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is (geldt trouwens ook voor de collega van Van der G., die door Wilders al werd veroordeeld). Maar Wilders had van te voren beter zijn lijst moeten screenen en nu kan hij iig nog een onderzoek starten naar het verleden van Graus en Graus zelf voorlopig op non-actief zetten. Maar dat lijkt niet te gebeuren.
pi_44634204
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is (geldt trouwens ook voor de collega van Van der G., die door Wilders al werd veroordeeld). Maar Wilders had van te voren beter zijn lijst moeten screenen en nu kan hij iig nog een onderzoek starten naar het verleden van Graus en Graus zelf voorlopig op non-actief zetten. Maar dat lijkt niet te gebeuren.
Waarom zou Wilders? Omdat een buitenwereld dat nu eenmaal graag ziet? Het is natuurlijk binnen de fractie al lang besproken en uitgepraat. Op non-actief stellen is nergens voor nodig.
pi_44634211
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als iemand die tot 6 maal toe van mishandeling beschuldigd is je hartsvriend en bloedbroeder is en zelfs op je lijst wordt gezet, dan zegt meer over je dan dat iemand in je partij actief is die in een verleden een collega van Volkert van der Graaf is geweest. Volgens Wilders was dat laatste een groot schandaal, wat is het binnen de PVV dan wel niet?
Het meten met twee maten is geen mens vreemd.
lollig
pi_44634291
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:08 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Waarom zou Wilders? Omdat een buitenwereld dat nu eenmaal graag ziet? Het is natuurlijk binnen de fractie al lang besproken en uitgepraat. Op non-actief stellen is nergens voor nodig.
Omdat zijn partij en Wilders zelf nu ongeloofwaardig overkomen? Je houdt niet zomaar iemand aan die verdacht wordt voor zeer grote vergreipen als mishandeling van een hoog zwangere vrouw, daar ga je toch wel een onderzoek naar instellen. Valt mij zwaar van Wilders tegen en ik verwacht dat er binnenkort nog wel meer naar boven zal komen bij de PVV.
pi_44634322
quote:

[..]

Omdat Wilders anders ongeloofwaardig is en zichzelf buitenspel zet in het normen en waarden debat? Daarom misschien.
PWBF
pi_44634354
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat Wilders of een van zijn kornuiten het woord 'demoniseren' gaat uitspreken.
PWBF
pi_44634391
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:08 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het meten met twee maten is geen mens vreemd.
Maar je verliest er wel een hoop geloofwaardigheid mee. Zeker als je de een veroordeeld terwijl die persoon zelf niks verkeerd heeft gedaan terwijl iemand anders die verdacht wordt van een paar grote vergrijpen de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Daarnaast werd de PVV al voordat ze in de Kamer zaten beschuldigd van een tweede LPF met duistere figuren en nu het uitkomt doet Wilders niks, net als bij de LPF dus.
pi_44634457
Wie noemt z'n kind nou eigenlijk Dion?
PWBF
pi_44634520
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:01 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Pardon? En sinds wanneer is het legitiem om dan maar voor eigen rechter te gaan spelen?
Bij de vraag of iemand kan aanblijven kan een partij zich niet alleen baseren op wel of geen veroordelingen door de rechter.

Als Wilders geloofwaardig wil zijn richting zijn kiezers kan hij zich niet op de vlakte houden en zal hij zelf een inschatting moeten maken of de beschuldigingen aan het adres van Graus geloofwaardig genoeg zijn om hem weg te sturen.
quote:
Welk inzicht denk jij zelf te hebben om ondanks het feit dat de rechter Graus niet heeft veroordeeld, Graus alsnog te kunnen veroordelen?
Wat dacht je van de objectieve constateringen van een paar artsen en het feit dat behalve zijn schoonfamilie ook nog een andere ex-partner aangifte tegen hem heeft gedaan. Of zitten die allemaal in een complot tegen Graus?
quote:
Hoe moet die man dan ooit zijn onschuld aantonen, als mensen alleen maar geloven wat ze willen geloven?
Zo snel mogelijk tekst en uitleg geven natuurlijk.
pi_44634542
Ik wacht nog even op Martijn_77.
Die vindt dat linkse partijen alles in de doofpot stoppen.. Bij rechts zitten er blijkbaar geen eens consequenties aan crimineel gedrag.. .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_44634579
Inderdaad, zo snel mogelijk tekst en uitleg geven. Maar nee, meneer heeft eerst tijd nodig. Tijd nodig waarvoor? Om een ontken verhaal te verzinnen waarvan ze eerst zeker willen weten of het waterdicht is. Door het op deze manier te spelen maakt Graus zichzelf alleen nog maar meer verdacht wat mij betreft.
PWBF
pi_44634589
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:24 schreef Panick het volgende:
Ik wacht nog even op Martijn_77.
Die vindt dat linkse partijen alles in de doofpot stoppen.. Bij rechts zitten er blijkbaar geen eens consequenties aan crimineel gedrag.. .
Er zit een verschil tussen de PVV en heel rechts
pi_44634620
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Inderdaad, zo snel mogelijk tekst en uitleg geven. Maar nee, meneer heeft eerst tijd nodig. Tijd nodig waarvoor? Om een ontken verhaal te verzinnen waarvan ze eerst zeker willen weten of het waterdicht is. Door het op deze manier te spelen maakt Graus zichzelf alleen nog maar meer verdacht wat mij betreft.
En de PVV maakt zich alleen maar meer belachelijk, met een beetje pech wordt het juist nu breed in de media uitgemeten en nog verder onderzocht
pi_44634676
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En de PVV maakt zich alleen maar meer belachelijk, met een beetje pech wordt het juist nu breed in de meten uitgemeten en nog verder onderzocht
Jeuh, crisis in de PVV

PWBF
pi_44634706
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jeuh, crisis in de PVV

Van te voren kondigde hij toch aan in elk geval niet dezelfde fouten te gaan maken als de LPF ?
pi_44634725
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jeuh, crisis in de PVV

Ik heb het gevoel dat er nog velen zullen volgen
pi_44634735
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Van te voren kondigde hij toch aan in elk geval niet dezelfde fouten te gaan maken als de LPF ?
Wilders zal zijn best doen nieuwe fouten te maken
pi_44634861
Vreemd dat de nadruk ligt op de vermeende mishandelingen, en er in de reacties nauwelijks met een woord gerept wordt over het spoor van onbetaalde rekeningen, zijn gladde praatjes en merkwaardige verleden waar weinig van bekend is. Op zijn minst een dubieus persoon voor een rol in de Tweede Kamer.
Wilders heeft zich in laten pakken door Graus, iets wat hem duur kan komen te staan. Niet beginnen over links, rechts of demonisering. Welkom in de grote mensen wereld Geert en Dion!
pi_44634878
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Precies.
Ik denk trouwens niet dat er over een paar weken een verklaring komt, ze zien dit veel liever als een nachtkaars uitgaan...
pi_44634896
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wilders zal zijn best doen nieuwe fouten te maken
ook best een uitdaging .
pi_44634971
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het stuit mij erg tegen de borst hoe laagdunkend jij doet over dit soort aangiftes. Jij bestempeld deze vrouwen als wraakzuchtige aandachttrekkers. Door mensen als jij wordt het voor vrouwen die mishandeld/verkracht zijn steeds moeilijker om aangifte te doen, omdat ze de publieke schijn tegen hebben. Vooral wanneer de vermeende dader een publiek persoon betreft hebben mensen er vaak een handje van om de vrouw die aangifte doet te bestempelen als hoer, slet en weet ik veel wat. Hoewel dit in sommige gevallen terecht is, wordt het op deze manier steeds lastiger voor echte slachtoffers om hun verhaal te doen. Dat is niet alleen de schuld van de vrouwen die valse aangiftes doen, maar ook van types zoals jij.
Er zijn nu eenmaal veel valse aangiftes, dat is een gegeven. Zolang er geen veroordeling volgt, ga ik er in ieder geval van uit dat de beschuldigde het niet gedaan heeft. Zonder bewijs, geen oordeel. Een gezond standpunt.
  donderdag 21 december 2006 @ 18:42:12 #279
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_44634975
quote:
Ga dat even zeggen in Moslimbash topic nummer 100010
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_44634994
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:47 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ja, dat betekent misschien wel dat als vrouwen hem willen verlaten dat hij ze gaat stalken, mishandelen en bedreigen.
Dat kan, maar het is niet bewezen. Tot die tijd heeft de beste man m.i. niets misdaan.
  donderdag 21 december 2006 @ 18:49:00 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44635132
quote:
,,In Nederland is iemand onschuldig zolang het tegendeel niet is bewezen''
,,Zelfs die 150 verdachte terroristen worden door de AIVD voorlopig alleen verdacht, maar ze hebben nog niks gedaan. We kennen in Nederland het grondwetsartikel 103, dat zegt dat in noodsituaties de relevante grondwetsbepalingen tijdelijk opzij kunnen worden gezet. Je kunt dan mensen detineren zonder dat er een rechter aan te pas komt. Dat is een soort noodtoestand, je zet de rechtstaat even opzij om mensen aan te pakken die de rechtstaat opzij willen zetten.''

,,Ook voor mensen in de periferie rond die 150 vind ik dat, als ze aantoonbaar voor de radicale islam kiezen, we hen het land uit moeten kunnen zetten. En indien mogelijk moeten we hun de Nederlandse nationaliteit kunnen afnemen. Dat kan niet voor mensen die alleen Nederlander zijn, dat weet ik ook (een staat mag volgens de internationale rechtsregels niemand stateloos maken, nvdr.) . Maar Mohammed B. had bijvoorbeeld de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit. Het kabinet wil zulke mensen alleen uitzetten als ze bezig zijn met terrorisme, dat moet voor mij worden uitgebreid naar ernstige geweldmisdrijven.'

Mr Hypocrisie.
  donderdag 21 december 2006 @ 18:53:20 #282
10710 gday
propria cures
pi_44635244
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er zijn nu eenmaal veel valse aangiftes, dat is een gegeven. Zolang er geen veroordeling volgt, ga ik er in ieder geval van uit dat de beschuldigde het niet gedaan heeft. Zonder bewijs, geen oordeel. Een gezond standpunt.
quote:

[..]

Jullie zitten Wilders en Graus nu met hand en tand te verdedigen, maar wat vonden jullie twee ervan toen Wilders een rel wilde starten over die partijmedewerker van de PvdD?
  donderdag 21 december 2006 @ 18:54:17 #283
10710 gday
propria cures
pi_44635264
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waar 6 rookpluimen zijn, is vuur.
pi_44635265
Ik juich het van harte toe dat Wilders mensen als Graus en Agema heeft aangenomen. Dit maakt de Nederlandse politiek nou extra leuk. Wilders ga zo door!

Hoewel ik denk dat als Wilders zo door gaat hij al zijn zetels kwijt is bij de volgende verkiezingen.
lollig
pi_44635287
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:54 schreef gday het volgende:

[..]

Waar 6 rookpluimen zijn, is vuur.
Onjuist. Graus is vooralsnog onschuldig hoewel hij de schijn tegen heeft. Maar dat wil niks zeggen natuurlijk.
lollig
  donderdag 21 december 2006 @ 19:07:51 #286
10710 gday
propria cures
pi_44635585
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:55 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Onjuist. Graus is vooralsnog onschuldig hoewel hij de schijn tegen heeft. Maar dat wil niks zeggen natuurlijk.
Ja, maar dat is het gezegde toch. Maar goed, hij is inderdaad niet veroordeeld.. maar er zit toch een eigenaardig luchtje aan die gast. Ik snap niet hoe het anders kan komen dat er zoveel verschillende partijen zijn die negatieve ervaringen met hem hebben.
  donderdag 21 december 2006 @ 19:13:50 #287
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_44635773
Leipe Mocro slaat zijn (ex-)vriendin in elkaar!

dit soort topics gaan een hele andere draai krijgen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_44636821
Maar wees nu eens eerlijk. Als je Graus ziet met dat schattige toetje van hem. En heb je hem zien opkomen voor dierenrechten in het programma Rondom Tien een poos terug? Hoe kun je nu denken dat zo'n droppie vrouwen slaat ?
  donderdag 21 december 2006 @ 20:01:34 #289
10710 gday
propria cures
pi_44637250
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:48 schreef zwambtenaar het volgende:
Maar wees nu eens eerlijk. Als je Graus ziet met dat schattige toetje van hem. En heb je hem zien opkomen voor dierenrechten in het programma Rondom Tien een poos terug? Hoe kun je nu denken dat zo'n droppie vrouwen slaat ?
Reageer nou eens op deze vraag:
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:53 schreef gday het volgende:

[..]

[..]

Jullie zitten Wilders en Graus nu met hand en tand te verdedigen, maar wat vonden jullie twee ervan toen Wilders een rel wilde starten over die partijmedewerker van de PvdD?
pi_44637743
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:53 schreef gday het volgende:

[..]

[..]

Daar weet ik niet voldoende van om er een oordeel over te hebben. Maar wees gerust, ik verdedig dhr Graus niet omdat ik het met hem eens ben, maar omdat ik een bloedhekel heb aan goedkoop oordelen.
pi_44638138
Was er niet een keer een zogenaamde allochtoon die zogenaamd een mevrouw in elkaar had geslagen en haar hondje dood had gemaakt. Er was niets bewezen, geen rechtzaak, laat staan een veroordeling. Meneer Wilders was de eerste in de rij van trieste populisten die er schande van spraken, deze man al veroordeeld hadden en het land uit wilden zetten. Achteraf bleek het hele verhaal - na onderzoek - onzin. Nu geeft Wilders geen piep.

Moralen van dit verhaal: Wilders is een vuile hypocriet en de aantijgingen tegen Graus moeten onderzocht worden.
PWBF
pi_44638359
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:26 schreef Nielsch het volgende:
Was er niet een keer een zogenaamde allochtoon die zogenaamd een mevrouw in elkaar had geslagen en haar hondje dood had gemaakt. Er was niets bewezen, geen rechtzaak, laat staan een veroordeling. Meneer Wilders was de eerste in de rij van trieste populisten die er schande van spraken, deze man al veroordeeld hadden en het land uit wilden zetten. Achteraf bleek het hele verhaal - na onderzoek - onzin. Nu geeft Wilders geen piep.

Moralen van dit verhaal: Wilders is een vuile hypocriet en de aantijgingen tegen Graus moeten onderzocht worden.
Dit is onvergelijkbaar... Er was toen geen concrete verdachte. Wilders riep toen dus ook niet op tot het veroordelen van een concreet persoon, maar tot het oppakken van de daders. Wat niet wegneemt dat hij uiteraard wat meer zelfbeheersing had mogen vertonen, maar zijn verontwaardiging was niet direct afkeurenswaardig, want niet persoonsgericht.
  donderdag 21 december 2006 @ 21:03:45 #293
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44639337
Zometeen gaat Wilders een beloning uitloven voor het oppakken van de persoon die zijn zwangere vriendin heeft gemolesteerd.
pi_44639847
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:36 schreef Beaudillard het volgende:
Vreemd dat de nadruk ligt op de vermeende mishandelingen, en er in de reacties nauwelijks met een woord gerept wordt over het spoor van onbetaalde rekeningen, zijn gladde praatjes en merkwaardige verleden waar weinig van bekend is. Op zijn minst een dubieus persoon voor een rol in de Tweede Kamer.
Wilders heeft zich in laten pakken door Graus, iets wat hem duur kan komen te staan. Niet beginnen over links, rechts of demonisering. Welkom in de grote mensen wereld Geert en Dion!
Daar staat het eerste topic al mee gevuld
pi_44645257
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:19 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Daar staat het eerste topic al mee gevuld
Klopt. Maar nu het gaat om mogelijke mishandelingen is het ineens dat het bewezen moet worden. Met zo een reputatie op een ander gebied maak je je eigen positie niet erg sterk. Kortom, het weegt in zijn nadeel.
pi_44649549
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:48 schreef PJORourke het volgende:

Pure zwartmakerij van jou dus, die laatste zin.
Is dat ongeveer hetzelfde als Graus die beweert dat Marokkanen politieauto's in de fik zetten?
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:48:10 #297
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44652331
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

,,Zelfs die 150 verdachte terroristen worden door de AIVD voorlopig alleen verdacht, maar ze hebben nog niks gedaan. We kennen in Nederland het grondwetsartikel 103, dat zegt dat in noodsituaties de relevante grondwetsbepalingen tijdelijk opzij kunnen worden gezet. Je kunt dan mensen detineren zonder dat er een rechter aan te pas komt. Dat is een soort noodtoestand, je zet de rechtstaat even opzij om mensen aan te pakken die de rechtstaat opzij willen zetten.''

,,Ook voor mensen in de periferie rond die 150 vind ik dat, als ze aantoonbaar voor de radicale islam kiezen, we hen het land uit moeten kunnen zetten. En indien mogelijk moeten we hun de Nederlandse nationaliteit kunnen afnemen. Dat kan niet voor mensen die alleen Nederlander zijn, dat weet ik ook (een staat mag volgens de internationale rechtsregels niemand stateloos maken, nvdr.) . Maar Mohammed B. had bijvoorbeeld de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit. Het kabinet wil zulke mensen alleen uitzetten als ze bezig zijn met terrorisme, dat moet voor mij worden uitgebreid naar ernstige geweldmisdrijven.'

Mr Hypocrisie.
Mr Appels en Peren
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:55:27 #298
10710 gday
propria cures
pi_44655514
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:24 schreef Panick het volgende:

[..]

Is dat ongeveer hetzelfde als Graus die beweert dat Marokkanen politieauto's in de fik zetten?
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:12:00 #300
10710 gday
propria cures
pi_44655920
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
And the story goes on.... : http://mgl.digi-dition.nl(...)20061222_111_534.php

http://mgl.digi-dition.nl(...)_20061222_99_324.php

Hij wilde zijn eigen baby vermoorden
Holy...

Het is zo'n engeltje
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:26:47 #301
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44656314
3 strikes out, 6 strikes in
Slotje. Start maar een nieuwe als je wilt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')