Wat verwachten we ervan? Zal Bos misschien op het laatste moment definitief de voorkeur geven aan een linkse coalitie? Krijgen we van Rouvoet een stap naar links of rechts te zien? En hoe zal Mark Rutte het in godsnaam gaan opnemen tegen Marijnissen over armoede?quote:VERKIEZINGSSTRIJD IN EÉNVANDAAG
Tv-debat belooft vuurwerk
NED. 1, 18.20
door GERARD SMIT
Nog een weekje te gaan en dan weten we het! Het laatste verbale één-op-éénduel tussen Jan Peter Balkenende (CDA) en Wouter Bos (PvdA) is vanavond live te volgen in het grote EénVandaag-verkiezingsdebat. Plaats van handeling is de aula van de Erasmus Universiteit te Rotterdam, waar de kemphanen voor een kritisch publiek van ruim duizend studenten de beslissende tik moeten uitdelen.
In het lijsttrekkersdebat, dat voor de zesde keer door EénVandaag (voorheen TweeVandaag) is georganiseerd, kruisen ook Mark Rutte (VVD) en Jan Marijnissen (SP) en Femke Halsema (GroenLinks) en André Rouvoet (ChristenUnie) onderling de degens.
TROS-reporter Ferdinand Fransen, die de extra lange EénVandaag-special samen presenteert met AVRO-collega Karel van de Graaf, verwacht vuurwerk. „We zitten in een campagnefase waarin de messen geslepen worden. Balkenende en Bos kunnen elkaars bloed wel drinken, daarom komt dit debat precies op tijd. We gaan hen flink uit de tent lokken. Bijvoorbeeld over de vraag hoe Nederland er straks onder hun leiding uit zal zien. Speerpunten zijn vergrijzing en zorg. Rutte en Marijnissen debatteren over armoede en welvaart en Halsema en Rouvoet richten zich op de arbeidsmarkt en de rol van de vrouw in de samenleving.”
Fransen is blij dat het vanavond puur over de inhoud gaat. „Dat wordt bij alle hectiek over de poppetjes nogal eens vergeten. Ik heb zo mijn vraagtekens over al die optredens in quasigrappige programma’s. Je kunt de tv niet aanzetten of je ziet wel een paar lijsttrekkers voorbijkomen.”
Na afloop van het tv-debat bepaalt het EénVandaag Opiniepanel, bestaande uit 40.000 kijkers, wie het best uit de strijd is gekomen. Via de website www.eenvandaag.nl kunnen de kijkers het vervolg zien van de zaaldiscussie met de politici.
Ze hebben alleen de rationele partijen uitgenodigd.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:
Geen Wilders en wel groen links.
Gaan ze niet uit van de peilingen.
Wel groen links maar geen LPF dus ze gaan ook niet uit van de kamerzetels.
Laat ik maar niets zeggen over de linkse publieke omroep..
Nerd (of neem je nog wat te gooien mee? een oude telefoon ofzo)quote:Op woensdag 15 november 2006 09:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh, en ik ben er live bij in de zaal
Ik wil inderdaad ook nog een debat zonder publiek. Maarja...quote:
Erasmus universiteit: hoop economiestudenten, overwegend rechts. Ook een typisch 'linkse' beslissing van de publieke omroep om het hier te houden? Schei toch uit met je achterdochtige houding tegenover de publieke omroep. Er zijn nog altijd meer christelijke omroepen (NCRV, KRO, EO) dan linkse (VARA).quote:Op woensdag 15 november 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:
Geen Wilders en wel groen links.
Gaan ze niet uit van de peilingen.
Wel groen links maar geen LPF dus ze gaan ook niet uit van de kamerzetels.
Laat ik maar niets zeggen over de linkse publieke omroep..
Inderdaad. Het is grappig om naar te kijken vanwege de amusements waarde, maar niet omdat het inhoudelijk nu zo fantastisch is.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Meer van hetzelfde waarschijnlijk. Al die debatten zijn waardeloos. En dan wordt er direct na het debat middels een 'representatief' onderzoek weer iemand tot winnaar uitgeroepen... *ZUCHT*
Ik mag ook hopen dat Bakellende en Windvaan in de debat gaan met anderen. Anders wordt het weer een mooie boel. Er is voor 2006 nog nooit zo'n 1 to 1 debat gehouden met de mogelijke premiersquote:Op woensdag 15 november 2006 16:41 schreef Tikorev het volgende:
Weer Bos tegen Balkenende? Waarom niet eens Bos tegen Marijnissen, of Balkenende tegen Halsema?
En waarom hebben ze nu weer vier linkse partijen uitgenodigd en maar twee rechtse? En ook worden thema's als asielbeleid en integratie weer compleet genegeerd.
En dat ook nog die Karel van de Graaf, daar word ik ook strontziek van. Dat fossiel mag ook wel eens opstappen.
Kortom, ik heb er weer zin in...
Ja, klopt ook wel. Maar vind het gewoon jammer dat 'mijn' partij er niet bij zit.quote:Op woensdag 15 november 2006 17:33 schreef Argento het volgende:
Het lijkt erop dat men is uitgegaan van reeele kanshebbers op een deelgenootschap aan de coalitie. Alle andere partijen zijn geen optie voor welke coalitie dan ook.
M...m...ma....mag...mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 15 november 2006 09:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh, en ik ben er live bij in de zaal
Teirng inderdaad zeg, het gaat alleen maar om leuke oneliners.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:23 schreef Dentist het volgende:
och och, dat publiek is nu al irritant.. Dit gaat weer echt een one-liner-bonanza worden..
Dat zag ik ook al op het journaalquote:Op woensdag 15 november 2006 18:27 schreef golfer het volgende:
Het ingestudeerde grapje van Balkenende.
Precies hetzelfde wat hij eerder vanmiddag al zei over de VVD.
Meer geklap dan debat.quote:
is VoreG nu al lastig?quote:Op woensdag 15 november 2006 18:31 schreef golfer het volgende:
Kunnen die studentjes uit de zaal verwijderd worden?
jammer inderdaad.quote:
Leuke tactiek van Ruttequote:Op woensdag 15 november 2006 18:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Marijnissen - Rutte: onbeslist. Ze komen beide met hun eigen feiten.
inderdaad jaquote:Op woensdag 15 november 2006 18:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Leuke tactiek van Rutte. Rutte was duidelijk aan't liegen of hij sprong erg leuk met feiten om.
bovendien is dat een SP item!quote:Op woensdag 15 november 2006 18:35 schreef Toad het volgende:
Wel lekker debat. Rutte vind ik minder sterk dan Marijnissen, maar ja, dat neem ik hem niet zo kwalijk. Marijnissen is erg sterke debater.
Voor universitaire studenten oogt dit meer als een RTL-publiek.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:36 schreef rubbereend het volgende:
kut publiek hou je bek!
Hebben die lui geen tentamen morgen ofzoquote:Op woensdag 15 november 2006 18:36 schreef rubbereend het volgende:
kut publiek hou je bek!
Kijk jij naar een ander debat?quote:Op woensdag 15 november 2006 18:36 schreef Toad het volgende:
Bos 1 - 0 Balkenende
Ja, want het gaat natuurlijk om dat soort uiterlijkheden. Wie luistert er nog naar de inhoud?quote:Op woensdag 15 november 2006 18:37 schreef dVTB het volgende:
Duidelijke overwinning voor Marijnissen. Pijnlijke misser van Rutte om weg te lopen zonder hand te schudden.
Wat maakt het nou uit wanneer die voedselbanken zijn opgericht? Het gaat erom dat er wat aan gedaan wordt. Onder Balkenende hebben ze bestaan en zij hebben er NIKS aan gedaan. Daarom 1-0 voor Bos.quote:
dat telt hard mee ja; algemene beschaafdheid telt! Zie maar hoe Melkert is afgestraft voor zn gedrag tov Fortuyn!quote:Op woensdag 15 november 2006 18:38 schreef X. het volgende:
[..]
Ja, want het gaat natuurlijk om dat soort uiterlijkheden. Wie luistert er nog naar de inhoud?
ben ik met je eens, zolang je maar met een stevig stemgeluid en een soundbite je zin afmaakt klappen mens toch wel. bijzonder irritant, misschien dat zonder publiek deze mensen wel op een normale toon met elkaar praten.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:41 schreef T1andonly het volgende:
Ik vind die TV-debatten maar van 'n vrij laag niveau. Vooral met dat publiek erbij roepen sommige lijsttrekkers maar wat.
de VVD klaagt hard over het beleid onder paars van tijd tot tijdquote:Op woensdag 15 november 2006 18:39 schreef pberends het volgende:
Rutte wil dat schuldhulpverlening goed functioneerd... ja hallo VVD zit al tig jaar in de regering.
Wat lijken Rutte en Balkenende op elkaarquote:Op woensdag 15 november 2006 18:41 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
btw wat heeft Bos een ongelijke haarlijn![]()
Mooi dat hij als echte christen voor Sinterklaas koosquote:Op woensdag 15 november 2006 18:43 schreef nozem het volgende:
Gezellig, biertje erbij en genieten maar. Volgens mij hebben ze Rouvoet er enkel voor de vorm bijgehaald.
van der Vlies, dat mokkel van de partij voor de dieren....... dan zou het wel heel druk worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:45 schreef FritsBom het volgende:
Jammer trouwens dat mannen als Pastors, Pechtold of Wilders er niet zijn, eigenlijk niet eerlijk.
PvdA is linksquote:Op woensdag 15 november 2006 18:46 schreef Guppi het volgende:
Toch leuk he die idols-stippen.
En trekt Bos toch een beetje naar links..?
Het zou wel lekker zijn voor het debat als Wilbers erbij was.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:45 schreef FritsBom het volgende:
Jammer trouwens dat mannen als Pastors, Pechtold of Wilders er niet zijn, eigenlijk niet eerlijk.
Ja tuurlijk. Maar het zijn wel al-tijd dezelfden.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
van der Vlies, dat mokkel van de partij voor de dieren....... dan zou het wel heel druk worden.
Kan ik niet rouwig om zijn..quote:Op woensdag 15 november 2006 18:45 schreef FritsBom het volgende:
Al lang niet meer.quote:
Krijg je toch weer alleen gezeik op de manier hoe Wilders zich uit. Tijdverspilling.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Het zou wel lekker zijn voor het debat als Wilbers erbij was.
Nee ik heb Janquote:Op woensdag 15 november 2006 18:44 schreef BretsiG het volgende:
Zijn er nog meer mensen die Pim nu missen?
Zal ook een keer tijd worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:47 schreef Guppi het volgende:
Femke heeft tenminste wel nagedacht..
Mwah misschien zou het wel aardig zijn eens alle lijsttrekkers uit te nodigen en een debat in het formet 'Lagerhuis' houden.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
van der Vlies, dat mokkel van de partij voor de dieren....... dan zou het wel heel druk worden.
Dat stellen de mensen blijkbaar op prijs.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:45 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat een zouteloos gebazel, zowel ter linker- als ter rechterzijde. Ik erger me nog het meeste aan die agressieve debattechniek van Jan uit Oss. Onbeschoft gewoon.
zijn ook de groten; Fortuyn mocht ook aanschuiven.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:47 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar het zijn wel al-tijd dezelfden.
Eigenlijk is geen enkele partij meer wat het geweest is.quote:
dat zou wel mooi zijn ja!quote:Op woensdag 15 november 2006 18:49 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Mwah misschien zou het wel aardig zijn eens alle lijsttrekkers uit te nodigen en een debat in het formet 'Lagerhuis' houden.
Ik vind Halsema en Rouvoet beide niet echt boeiend.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:51 schreef nozem het volgende:
Jammer dat Rouvoet totaal geen overwicht en uitstraling heeft. Hij had zijn standpunten een stuk beter kunnen brengen. Het blijft toch vooral psychologische oorlogvoering, zo'n debat..
Echt niet. Laat ouders zelf bepalen waar ze dat geld aan besteden, en niet de politiek.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:47 schreef Guppi het volgende:
Femke heeft tenminste wel nagedacht..
Jaja. Je mag dusd wel 4 jaar lang lopen hakken op de voedselbanken, maar als de aap dan uit de mouw komt, dan wordt Woutertje boos... Een beetje hetzelfde als vorige week. Wouter mag wel 4 jaar lang op de persoon Balkenende spelen, maar als hij dan een keer zijn trekken thuis krijgt, is het land te klein...quote:Op woensdag 15 november 2006 18:36 schreef Toad het volgende:
Bos 1 - 0 Balkenende
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:55 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
WTF!! wat was dat voor studiekamergeleerde talk
Z'n campagneleider had hem daarvoor nog wel zo gewaarschuwd.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:55 schreef rubbereend het volgende:
Balkenende gaat weer in de hoogste versnelling praten
Dat is precies haar punt, bedankt voor de bevestiging.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:55 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Echt niet. Laat ouders zelf bepalen waar ze dat geld aan besteden, en niet de politiek.
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:53 schreef rebel6 het volgende:
De lompe manier van leugens verspreiden door Rutte (dat de SP de middeninkomens zou pakken) was het dieptepunt tot nu toe.
Het is vooral een egostrijd. Iedereen heeft z'n eigen standpunten in het hoofd en wil kost wat kost z'n gelijk halen. Het is gewoon vermaak. Balkenende en Bos kunnen vast prima samenwerken de komende jaren.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:54 schreef Guppi het volgende:
Eigenlijk best vreemd zo'n debat. Het lijkt wel of niemand het met elkaar eens is, er moet uiteindelijk toch een coalitie komen..
Hoezo dat? Ik kon hem precies verstaan hoor. Luister gewoon goed.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:56 schreef rubbereend het volgende:
Balekende slikt weer halve woorden in; na 4 jaar heeft de logepediste niet geholpen!
Ja maar dit debat is minder inhoudelijk dan de vorige. Met z'n zessen debatteren sucked gewoon. Maximaal 2 zou beter zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Het is vooral een egostrijd. Iedereen heeft z'n eigen standpunten in het hoofd en wil kost wat kost z'n gelijk halen. Het is gewoon vermaak. Balkenende en Bos kunnen vast prima samenwerken de komende jaren.
in mijn ogen daardoor slechte premier, ook al ben ik een kiezer uit het midden.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:57 schreef Sander10 het volgende:
Wie kan Balkenende verstaan?
HIj praat zo snel met dat hoge stemmetje en gebruikt moeilijke woorden die voor veel mensen onbegrijpelijk zijn.
Dat denk ik ook, maar ik hoop niet dat ze die kans krijgenquote:Op woensdag 15 november 2006 18:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Het is vooral een egostrijd. Iedereen heeft z'n eigen standpunten in het hoofd en wil kost wat kost z'n gelijk halen. Het is gewoon vermaak. Balkenende en Bos kunnen vast prima samenwerken de komende jaren.
Ik herken totaal dit beeld niet. Volgens mij voert Bos altijd een inhoudelijk debat.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:55 schreef Labtech het volgende:
[..]
Jaja. Je mag dusd wel 4 jaar lang lopen hakken op de voedselbanken, maar als de aap dan uit de mouw komt, dan wordt Woutertje boos... Een beetje hetzelfde als vorige week. Wouter mag wel 4 jaar lang op de persoon Balkenende spelen, maar als hij dan een keer zijn trekken thuis krijgt, is het land te klein...
Bij kiezers blijft alleen hangen dat het om 65+ gaat, de voorwaarde 'alleen met goed pensioen' weet volgens mij niemand behalve Wouter zelf.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:58 schreef rebel6 het volgende:
Rutte liegt alweer:
"Bos laat de mensen boven de 65 extra betalen voor de AOW"
Niet dus, alleen nieuwe 65+ ers met een zeer goed pensioen.
Dag Mark!
Misschien bij de domme kiezers, ja...quote:Op woensdag 15 november 2006 18:59 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Bij kiezers blijft alleen hangen dat het om 65+ gaat, de voorwaarde 'alleen met goed pensioen' weet volgens mij niemand behalve Wouter zelf.
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:57 schreef X. het volgende:
[..]
Hoezo dat? Ik kon hem precies verstaan hoor. Luister gewoon goed.
Ik heb Rouvoet wel eerder over Balkenende horen vallen, hij vond toen dat het geen partij van het geloof meer is, en daar had hij geen respect voor (zo begreep ik het). Dus niet helemaal koek en ei tussen die twee..quote:Op woensdag 15 november 2006 18:59 schreef greatgonzo het volgende:
Rouvoet valt Balkenende aan... que
En dat zijn er een heeeele boel. Gewoon zeggen: wel of niet bosbelasting, zonder extra voorwaarden. Dat blijft hangen, niet al die voorwaarden.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:00 schreef Flabofski het volgende:
[..]
Misschien bij de domme kiezers, ja...
Hé, da's denigrerend, houd daar eens mee op.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:00 schreef TheDutchMachiavell... het volgende:
nokken nu met die aanrechtsubsidie, volgende onderwerp
Hij komt goed uit z'n woorden, alleen jammer dat hij glashard liegt.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:58 schreef kevin85 het volgende:
Ik vind Mark Rutte erg sterk eigenlijk in dit debat
Ja, wel een slimme truc natuurlijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:59 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Bij kiezers blijft alleen hangen dat het om 65+ gaat, de voorwaarde 'alleen met goed pensioen' weet volgens mij niemand behalve Wouter zelf.
Communisme staat bekend om z'n emancipatie.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:02 schreef nozem het volgende:
Hier heeft Halsema een punt. Nederland loopt echt achter qua werkende vrouwen. Zelfs in de voormalige DDR werkten vrouwen aanzienlijk vaker en meer, en niet eens omdat ze dat per se moesten.
* vw_caddy gaat teiltje halen. Jurgen ook één?quote:
Tis wel hoe langer ie praat, hoe sneller ie gata praten.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:03 schreef rubbereend het volgende:
kijk nu praat Balkenende weer wat rustiger; dat komt stukken beter over
Ook het communisme heeft goede punten.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:03 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Communisme staat bekend om z'n emancipatie.
en de huursubsidie naar beneden; dus persaldo schiet je niks op met minder huurstijgingquote:Op woensdag 15 november 2006 19:04 schreef rebel6 het volgende:
Huurstijging nooit zo laag geweest.
1 jaartje toevallig niet, de komende jaren weer fors, dankzij het CDA.
Balkenende vind ik echt om zijn eigen beleid en standpunten heen draaien.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:05 schreef greatgonzo het volgende:
Opwindpaarden!!
Publiek moet oprotten bij dit soort debatten.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:05 schreef SCH het volgende:
Wat een anti-PvdA houding van die journalist
Balkenende wordt boe toe geroepen
Is dat zo?quote:Op woensdag 15 november 2006 19:06 schreef Falco het volgende:
Balk krijgt meer applaus dan Bos.
Energie is veel te weinig aandacht voor. Same story voor Europa en ook een beetje de migratie. Sociaal-economisch beleid domineert de verkiezingen.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:01 schreef pberends het volgende:
Wat een thema's... geen multikul samenleving en geen energie
Veiligheid ook niet...
Ik insinueer niets, het is gewoon iets wat je, volgens mij, ziet in communistische landen: vrouwen die werken. Want ja, gelijkheid, enzo.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:05 schreef nozem het volgende:
[..]
Ook het communisme heeft goede punten.
Wat wil je hier mee insinueren? Ik had ook Spanje als voorbeeld kunnen nemen, of Frankrijk.
niet opvallend, balkenende debatteert niet sterkquote:Op woensdag 15 november 2006 19:06 schreef jaspah het volgende:
wel een links publiek daar o fniet?
Volgens mij heb jij dan een gehoorprobleem.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:06 schreef Falco het volgende:
Balk krijgt meer applaus dan Bos. Had ik niet verwacht.
Rouvoet en andere politici in kleine partijen zijn vaak puike debaters. Maar ze hebben gewoon niet het draagvlak binnen de bevolking om hun stem echt te laten horen.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:05 schreef Peter83 het volgende:
Feit blijft dat die Rouvoet hier gewoon een prima debat voert. Voor mij de absolute winnaar.
O ja? Wanneer dan?quote:Op woensdag 15 november 2006 19:06 schreef Guppi het volgende:
Bos laat hem wel uitpraten..
Helemaal eens.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Publiek moet oprotten bij dit soort debatten.
Tis gewoon een bende ordinaire klapvee. En ze onderbreken het debat veel te vaak
Ik kom pas net binnenvallen en verbaasde me over hoeveel applaus JP kreegquote:Op woensdag 15 november 2006 19:07 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij dan een gehoorprobleem.![]()
quote:
Zeg dan gewoon niks.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik kom pas net binnenvallen en verbaasde me over hoeveel applaus JP kreeg. Maar je hebt gelijk merk ik nu.
Ja net toen ik typte dat Balkenende vast zo snel praatte om voor de onderbreking klaar te zijn, daarom viel het me opquote:
Ze klappen ook om elke scheet en drie knikkers.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Onzindebat op deze manier.
Mwah..quote:Op woensdag 15 november 2006 19:01 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Hij komt goed uit z'n woorden, alleen jammer dat hij glashard liegt.
Inderdaad. Minder bureaucratie en meer kwaliteit... dat is wat nodig is. Niet meer geld.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:09 schreef Ludacriss het volgende:
Daar heeft Bos een punt.... dat gvd extra kwaliteit aan mijn patiënten te bieden kan nu gewoon weg niet. Ik zit nu als verpleegkundige meer achter het bureau dan dat ik bij de mensen thuis ben.
Slechte verliezer ben je.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:10 schreef Jurgen21 het volgende:
Bos![]()
"Jammer dat het over de centen gaat"
Waarom begint Bos dan over verschillen tussen arm en rijk, voedselbanken etc. De hele politiek draait toch om centen![]()
Nou, de CDA-aanhang heeft anders ook weinig van zich laten horen...hoe zou dit nou komen? Omdat Bos gewoon Balkenende klem heeft gelult.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:10 schreef Timmehhh het volgende:
Bos heeft walgelijk PVDA publiek meegenomen zeg :S
dat denk ik ookquote:Op woensdag 15 november 2006 19:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Bos gaat weer zetels terugwinnen met dit debat....Balkenende is nergens meer.
Dat doet elke partij....quote:Op woensdag 15 november 2006 19:10 schreef Timmehhh het volgende:
Bos heeft walgelijk PVDA publiek meegenomen zeg :S
Ja, met roepen hoe kut het is. Maar weinig ideeën aandragen. Wat Balkenende zegt heeft best iets in zich. Er zijn dingen die niet goed gaan in de zorg. Daar moet je iets aan doen, zoals minder bureaucratie.quote:
ze lullen al 4 jaar over minder bureaucratie maar dat is nog nergens toegepast in de zorg.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad. Minder bureaucratie en meer kwaliteit... dat is wat nodig is. Niet meer geld.
ik denk niet dat iemand hierdoor nog van z'n keuze afstapt hoor. Al begin ik nu wel te twijfelen tussen SP en PVDA.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Bos gaat weer zetels terugwinnen met dit debat....Balkenende is nergens meer.
Tsja, daar schieten we niets mee op hequote:Op woensdag 15 november 2006 19:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat denk ik ookdieptepunt voor PvdA zal wel geweest zijn nu...... dat gaat de SP weer zetels kosten
tsja; gedurende de afgelopen maanden staat links vast op 66 a 67 zetels. Dus vooralsnog lukt dat niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:12 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tsja, daar schieten we niets mee op heD'r moeten zwevende en CDA kiezers naar de PvdA.
Ik denk eerder dat ie 5 zetels naar Bos zag vertrekken.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:11 schreef Guppi het volgende:
HAHAHA zag je Marijnissen verveeld naar het plafond kijken?
Dat gaat gewoon niet zonder geld. Want als ik meer kwaliteit wil gaan bieden word ik er niet voor betaald. Ik draai nu al overuren omdat er te weinig personeel is in de (thuis)zorg en krijg nu ook meer administratie werk te verduren. Hoe moet ik dat gaan doen als ze daar al niet voor gaan betalen? Krijgen we nooit van ons leven meer mensen aan het werk in de zorg en gaat de kwaliteit van zorg met stappen achteruit.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad. Minder bureaucratie en meer kwaliteit... dat is wat nodig is. Niet meer geld.
Komt ie gaat ie!quote:Op woensdag 15 november 2006 19:12 schreef Asskicker14 het volgende:
Marijnissen moet zich echt meer mengen in het debat, dit gaat hem zetels kosten.
quote:Op woensdag 15 november 2006 19:12 schreef DirtyHarry het volgende:
Als we bos zijn gang zouden laten gaan dan komt ie gok ik een miljardje of 50 tekort op de begroting
Er is altijd nog 40% die niet weet waar ze op gaan stemmen.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:12 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tsja, daar schieten we niets mee op heD'r moeten zwevende en CDA kiezers naar de PvdA.
Ga je nu ook al komen met die voorbeelden die JP steeds aanhaalt over die 1 of 2 verpleeghuizen die wel redelijk draaien? Balkenende kijkt met zijn effeciencyverhaal weg voor één van de grootste problemen van Nederland.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
owjah gelukkig worden die begrotingen niet doorgerekendquote:Op woensdag 15 november 2006 19:12 schreef DirtyHarry het volgende:
Als we bos zijn gang zouden laten gaan dan komt ie gok ik een miljardje of 50 tekort op de begroting
het SP programma heeft een groter overschot dan dat van de VVDquote:Op woensdag 15 november 2006 19:12 schreef DirtyHarry het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |