abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43539438
Welkom in het politiek cafe van het politiek café van Fok!. Hier kan gepraat worden over propaganda die niet wordt besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van gezemel en achterklap, zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor mensen die zich nog serieus bezig houden met politiek, en andere onzin. Iedereen is welkom.
pi_43539485
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet .
pi_43539506
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat dus niks met libertariers als HenriO van doen heeft. Met welke meer libertarisch ingestelde user eigenlijk wel?
[..]
Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.
quote:
Oh. Misschien moet je ergenis van dat forum niet hier mee naartoe nemen?
Het is geheel vergelijkbaar .
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Maar hoe weet je dat de bovengrens niet gehaald is? Er is immers maar een beperkt aantal forensen. Naast flexibele werktijden en het OV zijn er toch nog te vaak files, dan kan je toch best de capaciteit verhogen? Zowel in het OV als op de weg?
Uiteraard moet de capaciteit stijgen. Maar dat moet wel met beleid en goed doordacht gebeuren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43539513
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaar ?
pi_43539542
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
pi_43539561
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[afbeelding]
Allah Al Watan Al Malik
pi_43539593
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.

Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
pi_43539624
Hetzelfde probleem als met geprivatiseerde wegen. Werkt niet en onbetaalbaar .
pi_43539627
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaar ?
De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adepten .
pi_43539660
Als we gewoon individuele vrijheid op de weg hadden, dus geen regels, hadden we inderdaad helemaal geen file:

http://www.youtube.com/watch?v=uEQA9Z3S3UY
Allah Al Watan Al Malik
pi_43539701
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.

Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
Zie de casus Los Angeles. Geen overheidsinvestering in OV, iedereen moet de auto nemen (schijnt voor vrijheid te staan) waardoor het in de (lange) spitsuren één grote stilstaande massa en een smerige stad. Als je in zo'n file staat, voel jij je dan vrij eigenlijk?
pi_43539783
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adepten .
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoor .
pi_43539823
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
Als we gewoon individuele vrijheid op de weg hadden, dus geen regels, hadden we inderdaad helemaal geen file:

http://www.youtube.com/watch?v=uEQA9Z3S3UY
heilige koeien
pi_43539835
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.
Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?

Er zijn een hoop randdebielen op dit forum die verstandige maar niet ingelezen mensen op de loop zouden kunnen jagen - en HenriO is er daar niet een van.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43539856
pi_43539892
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?

Er zijn een hoop randdebielen op dit forum die verstandige maar niet ingelezen mensen op de loop zouden kunnen jagen - en HenriO is er daar niet een van.
Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities. En was laatst ook weer hoogst verontwaardigd toen iemand commentaar had op dat standaard Hitler is links copy paste verhaaltje.
pi_43539914
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:

Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43539918
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

heilige koeien
Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43540009
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uit .
pi_43540018
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities.
Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.
pi_43540024
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoor .
Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijken .
pi_43540052
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik oefen op m'n eigen schapen .
pi_43540062
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.
Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.
pi_43540078
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uit .
Tanger schijnt nu echt zo groot en druk te zijn, tis in 2 jaar tijd enorm gegroeid (mijn ouders zijn net terug, en vertelde me dat het nu echt qua grootte en drukte bijna verdubbeld is.) In Tanger rijden is trouwens helemaal een hel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43540087
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[afbeelding]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43540159
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.
pi_43540230
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.
Dat is dus juist m'n probleem ze proberen elk topic naar dat onderwerp te trekken .
En HenriO negeert mij al een tijdje omdat ik niet mag zeggen dat hij zelf het systeem in stand houdt . En Heiden wou me dood hebben geloof ik .

Maar met bv een Neworder is het prima in discussie gaan hoor .
pi_43540257
quote:
Rabobank: huizenprijzen zullen flink stijgen

De huizenprijzen zullen in de laatste maanden van dit jaar en in 2007 flink stijgen.

Kapitaalmarktrente
Dat verwachten economen van de Rabobank. In een kwartaalbericht over de woningmarkt in Nederland stellen de analisten dat de kapitaalmarktrente zich gunstig blijft ontwikkelen. Daardoor zijn koophuizen voor veel mensen aantrekkelijk.

Gemiddelde prijs
De huizenprijzen stegen in het derde kwartaal met 2,1% ten opzichte van de drie maanden daarvoor. In vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2005 was de stijging zelfs 6,2%. Een woning in Nederland kost nu gemiddeld 241.000 euro.
Over 20 jaar: een baksteen kost meer dan een auto.
pi_43540276
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijken .
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheid .

En ja ik ben van mening dat wie vervuilt moet betalen is dat echt zo raar?
pi_43540338
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:20 schreef sigme het volgende:
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.
Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.
pi_43540385
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:24 schreef du_ke het volgende:
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheid .

En ja ik ben van mening dat wie vervuilt moet betalen is dat echt zo raar?
Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.
pi_43540452
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ik .

Ofwel een stimulans om b.v. te gaan carpoolen.
pi_43540456
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik oefen op m'n eigen schapen .
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:31:22 #35
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43540477
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_43540549
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ik .

Ofwel een stimulans om b.v. te gaan carpoolen.
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken .

Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
pi_43540599
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het OV is kut. UITROEPTEKEN.
pi_43540647
quote:
American Men Losing Testosterone

A study finds that men in the United States have lower levels of testosterone than they did just one generation ago.

Average total testosterone levels in men aged 65 to 69 fell from 503 nanograms/decileter (ng/dL) in 1988 to 423 ng/dL in 2003, the New England Research Institutes in Watertown, Mass. Reports.

Researchers cannot pinpoint the drop, noting that aging, smoking and obesity can’t fully explain what’s happening.

Testosterone is the primary male sex hormone and plays an important role in maintaining bone and muscle mass. Low testosterone levels have been linked to health problems, including lowered libido and diabetes, reports HealthDay.

Normally, testosterone levels reach their heights while a man is in his 20s, and then they gradually fall, but this study found that overall testosterone levels are lower than they were 20 years ago.

"In 1988, men who were 50 years and older had higher serum testosterone concentrations than did comparable 50-year-old men in 1996. This suggests that some factor other than age may be contributing to the observed declines in testosterone over time," study lead author Thomas G. Travison said.

He and his colleagues analyzed blood samples — along with health and other information — from about 1,500 men in the greater Boston area who took part in the Massachusetts Male Aging Study. That study collected data in 1987-89, 1995-97, and 2002-04.

The findings were published in the Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:37:58 #39
Stranger than fiction
pi_43540706
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken .

Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.
pi_43540736
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
pi_43540770
Nou ben ik godbetert voorgedragen voor de Frans Weisglas Trofee
pi_43540794
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.
Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?

Je kunt beginnen met het belasten van kinderen. Mensen zorgen immers voor vervuiling.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:41:25 #43
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43540823
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..

"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
pi_43540847
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigen .
pi_43540875
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar moet je dan nog de aanschafkosten, onderhoudskosten, motorrijtuigbelasting, verzekering, parkeergeld etc. bij optellen hè. Ik heb ooit berekend dat een specifiek auto in zijn leven ca 10 euro per dag kost, als het stilstaat.
pi_43540938
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..

The users at fok prove you wrong.
pi_43540947
De werkelijke prijs van de trein zal zo ongeveer rond een 1ste klas kaartje liggen zonder korting.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:45:46 #48
158292 problematiQue
pi_43540965
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

The users at fok prove you wrong.
hoe dat zo?
pi_43540980
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Echter als je met 3 of meer personen in een auto zit of de trein voor midner dan een derde is gevuld zijn de verhoudingen weer anders .
pi_43541003
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus omdat het lastig te berekenen is mag je gewoon een eind in de rondte vervuilen?
pi_43541032
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?

Je kunt beginnen met het belasten van kinderen. Mensen zorgen immers voor vervuiling.
Over stokpaardjes gesproken .
pi_43541067
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
De werkelijke prijs van de trein zal zo ongeveer rond een 1ste klas kaartje liggen zonder korting.
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggen .
pi_43541107
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:48 schreef du_ke het volgende:
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggen .
Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?
pi_43541227
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigen .
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70

Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
pi_43541274
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:

De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.

"De mens wordt gedreven door een drang naar inefficientie."
pi_43541291
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling . En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
pi_43541343
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Voltarief is ¤ 26,70

Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit .
pi_43541367
Autodidact, bedankt voor je lijstje, ga je je nog opwerpen als vrijwilliger voor het tellen der stemmen?
pi_43541369
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling . En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
Daar betalen we wegenbelasting voor toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541401
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar betalen we wegenbelasting voor toch?
Dat is volgens mij niet genoeg.
pi_43541425
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet genoeg.
+ de inkomsten van boetes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541467
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef sigme het volgende:
Autodidact, bedankt voor je lijstje, ga je je nog opwerpen als vrijwilliger voor het tellen der stemmen?
Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.
pi_43541503
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Voltarief is ¤ 26,70

Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
pi_43541515
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.
pi_43541526
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaats
pi_43541543
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.

Het is veruit het fijnst om met de trein te reizen, en dat is onbetaalbaar natuurlijk.
Hoe was ik er anders achtergekomen als MYLF mee te tellen ?
pi_43541551
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen boetes amper hun eigen administratieve systeem betalen.
pi_43541555
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
reken op 800 euro p/jaar aan belasting.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541586
De comfort van een eigen ruimte is natuurlijk ook heel belangrijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541605
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
pi_43541617
De kilometerkostprijs prijs van de trein is ¤0,23 per kilometer.

Van Groningen naar Amsterdam kom je dan uit op ¤49,37 als de tariefeenheden op de site van de NS het aantal kilometers weergeeft (217). Een eerste klas kaartje kost ¤43,50. Dus zelfs dat dekt de lading niet.
pi_43541621
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Nee, maar negers praten wel hard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541644
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.
Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.

Maar ik had het best aan je willen slijten.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:05:49 #74
158292 problematiQue
pi_43541675
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef sigme het volgende:

[..]

De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.

"De mens wordt gedreven door een drang naar inefficientie."
zou je die is willen toelichten?
pi_43541676
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.
pi_43541702
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?
pi_43541703
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541741
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.

Maar ik had het best aan je willen slijten.
Dat laatste geloof ik best, maar ik bedank vriendelijk. Het zal met Excel ook prima kunnen denk ik.
pi_43541759
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.

Het is veruit het fijnst om met de trein te reizen, en dat is onbetaalbaar natuurlijk.
Hoe was ik er anders achtergekomen als MYLF mee te tellen ?
Een retourtje is goedkoper dan 2 enkeltjes (22 nogwat)

En je hebt gelijk treinreizen is gewoon erg prettig. Heerlijk wat rondkijken of een boekje lezen. Onbetaalbaar.
pi_43541778
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Hoeveel "winst" haalt de staat eigenlijk uit boetes dan?
pi_43541795
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaats
Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.
pi_43541820
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Als ik die Wijn voor m'n auto tref..

Dan heeft 'ie geluk dat ik geen idee heb hoe die vent eruit ziet.
pi_43541902
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging. Slechte zaak als het onderhoud uit de verkeersboetes betaald moet worden. Las ook zoiets over Nw Orleans daar werden meen ik de pro deo advocaten uit de verkeersboetes betaald. Maar door de katrina viel die inkomstenstroom weg en dus ook de pro deo advocaten.
pi_43541959
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Als ik die Wijn voor m'n auto tref..

Dan heeft 'ie geluk dat ik geen idee heb hoe die vent eruit ziet.
Een homo met krullen .

En voor je tripje naar amsterdam moet je ook nog je parkeergeld meerekenen. Dat is daar ook achterlijk hoog geloof ik.
pi_43541966
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:45 schreef problematiQue het volgende:

[..]

hoe dat zo?
Hoe efficient ben je bezig met het halen van je doelen als je fokt? Hoe veel beter kan je je tijd besteden aan leren, werken, sporten, relaties aangaan met "echte" mensen en daardoor je sociale status versterken etc.?
pi_43541972
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef du_ke het volgende:
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?
Het ligt eraan. Van Groningen naar Amsterdam is de kostprijs hoger dan een 1ste klas kaartje. Van mijn woonplaats naar Rotterdam is een 1ste klas kaartje duurder dan de kostprijs. Zit dan tussen 2de klas en 1ste klas in.

Maar dan zijn de kosten van aanleg van sporen niet meegerekend in de kosten. Er is wel een infraheffing voor het gebruik van het spoor. Tevens zie ik niets over de aanschaf van treinen bij de bedrijfslasten. Die komen ten laste van de overheid?

Een ritje met de trein is niet goedkoop.
pi_43541995
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Alleen tijdens Ramadan.
pi_43542031
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging.
Volgens mij ook ja.
pi_43542072
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

Alleen tijdens Ramadan.
Ja, dan hebben ze een klein levend varkentje in hun maag. brwaar ronk oink ronk
pi_43542097
In Thailand betaalde ik 10 euro voor een kaartje van Maleisië naar Hat Nai. Dat is 8 uur reizen.
pi_43542130
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, dan hebben ze een klein levend varkentje in hun maag. brwaar ronk oink ronk
pi_43542214
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.
idd. de Wallen schijnt heel mooi te zijn
pi_43542220
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
Koosje zei van niet!
Allah Al Watan Al Malik
pi_43542296
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een homo met krullen .
Oh, dat kan niet missen dan .
quote:
En voor je tripje naar amsterdam moet je ook nog je parkeergeld meerekenen. Dat is daar ook achterlijk hoog geloof ik.
Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.

Ik zou wat dat betreft graag zien dat de kosten voor het hebben van een auto dalen (zodat die auto me geen geld kost als ik met de trein ga) - uiteraard te compenseren door hogere kosten voor het gebruik van die auto. Dus wegenbelasting in de brandstofprijs.
pi_43542301
Koos Spee zou ik sowieso niet geloven.
pi_43542362
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.

Ik zou wat dat betreft graag zien dat de kosten voor het hebben van een auto dalen (zodat die auto me geen geld kost als ik met de trein ga) - uiteraard te compenseren door hogere kosten voor het gebruik van die auto. Dus wegenbelasting in de brandstofprijs.
re-ke-ning-rij-den
pi_43542490
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:
quote:
Opbrengst verkeersboetes 260 miljoen euro

De eerste elf maanden van 2004 heeft de staat 236,26 miljoen euro aan verkeersboetes geïnd. Een prognose voor het hele jaar komt uit op 260 miljoen. Dat is tien procent meer dan vorig jaar en het hoogste bedrag ooit.

De stijging valt toe te schrijven aan de verhoging van de boetes en de nieuwe verkeerswet. Het gros werd geïncasseerd via minnelijke schikkingen van het parket: 131,7 miljoen. Daarna volgen de onmiddellijke inningen (57,22 miljoen) en de boetes die door de rechter uitgesproken werden (47,33 miljoen).
Maar:
quote:
De meeropbrengst van de boetes gaat naar het verkeersboetefonds. Dat bedrag wordt verdeeld over de lokale politiezones.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67

Terwijl in Nederland:
quote:
Aantal verkeersboetes gestegen
DEN HAAG - Het aantal boetes voor verkeersovertredingen is vorig jaar met 6 procent gestegen. De extra inzet van trajectcontroles is de belangrijkste oorzaak, meldde het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag.

Het totaal aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen kwam vorig jaar uit op bijna 11 miljoen. Het aantal snelheidsovertredingen steeg van 7,27 miljoen naar 7,96 miljoen (+8,7 procent). Die toename komt volledig voor rekening van de trajectcontroles.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1
pi_43542492
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef sizzler het volgende:
In Thailand betaalde ik 10 euro voor een kaartje van Maleisië naar Hat Nai. Dat is 8 uur reizen.
In Turkije betaalde ik drie kwartjes (of zo, niks in elk geval) voor een eersteklas kaartje (zeer luxe). Istanbul - Ankara. Is ook wel 8 uur, denk ik. Stapvoets. Het was geweldig.
pi_43542554
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Maar:
[..]

Terwijl in Nederland:
[..]

Begrotingsgaten moeten gedicht worden. En Koos Spee die vol blijft houden dat het draait om verkeersveiligheid .
pi_43542556
Maar welk deel daarvan is "winst"? Ik kan me voorstellen dat het hele systeem van flitskasten, verkeerspolitie, mobiele flitsers, administratieve verwerking etc veel geld kost....
pi_43542563
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:23 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

re-ke-ning-rij-den
Dat is niet het complete verhaal, of je moet tolpoortjes op mijn (doodlopende) Drentse landweggetjes gaan zetten.
pi_43542614
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sigme het volgende:

[..]

In Turkije betaalde ik drie kwartjes (of zo, niks in elk geval) voor een eersteklas kaartje (zeer luxe). Istanbul - Ankara. Is ook wel 8 uur, denk ik. Stapvoets. Het was geweldig.
De benzineprijzen liggen er ook véél lager dan in NL.
pi_43542719
In POL heb je gewoon dom links-rechts gebash. Zodra ik m'n neus buiten POL steek word ik geconfronteerd met dit soort bagger:
quote:
Ik reageer snel overgevoelig op voedingsmiddelen en medicijnen. Vanwege dat en wat erfelijke factoren (trombose en een familielid met migraine met aura's door de pil), heb ik besloten dat ik niet aan de pil ga.
Doe mij dan maar Hitler-was-een-socialist.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:36:25 #104
158292 problematiQue
pi_43542809
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:12 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hoe efficient ben je bezig met het halen van je doelen als je fokt? Hoe veel beter kan je je tijd besteden aan leren, werken, sporten, relaties aangaan met "echte" mensen en daardoor je sociale status versterken etc.?
Fok kan een efficient middel zijn naar plezier of afleiding (ik zoek afleiding tijdens m'n werk bijvoorbeeld, fok is daar heel goed in). Ook kan je trouwens op Fok wel spreken van een sociale status vind ik; sigme staat hoger in aanzien dan yeremy, bijvoorbeeld.
Ik vind het best te rijmen.
pi_43542910
Napalm staat echter boven iedereen hè.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:42:09 #106
158292 problematiQue
pi_43543029
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:39 schreef Autodidact het volgende:
Napalm staat echter boven iedereen hè.
uiteraard
pi_43543090
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Juist gebruik belasten vind ik ook nuttiger dan bezit belasten.
pi_43543178
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Maar:
[..]

Terwijl in Nederland:
[..]

Je haalt aantal bekeuringen en opbrengst van die bekeuringen door elkaar zo te zien . Denk dat het elkaar niet zoveel scheelt.
pi_43543217
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is niet het complete verhaal, of je moet tolpoortjes op mijn (doodlopende) Drentse landweggetjes gaan zetten.
wat ze in Duitsland doen moeten ze zelf weten
pi_43543218
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:29 schreef Autodidact het volgende:
Maar welk deel daarvan is "winst"? Ik kan me voorstellen dat het hele systeem van flitskasten, verkeerspolitie, mobiele flitsers, administratieve verwerking etc veel geld kost....
Dat denk ik ook. Maar als er een hoop doden mee voorkomen kunnen worden is het zeker een nuttige investering .
pi_43543382
<Sidekick> Ik heb een dubbele nationaliteit; dronken en idioot. </Sidekick>
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_43543716
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je haalt aantal bekeuringen en opbrengst van die bekeuringen door elkaar zo te zien . Denk dat het elkaar niet zoveel scheelt.
Ohja, verkeerd bericht gekwoot.

In NL zou het om 490 miljoen euro gaan.
quote:
Nu al worden op de 7miljoen auto’s er 12 miljoen "boetes" uitgeschreven. Een score van een 170 % en rijdt blijkbaar elke automobilist gemiddeld 1,7x per jaar in deze snelheidsvalkuil ! Met een opbrengst van ¤ 490.000.000 (15 % meer dan in 2002) blijken boetes verkapte snelheidsbelastingen te zijn en is sprake gelegenheidswetgeving Justitie en politie maken misbruik van hun bevoegd heden en oneigenlijk gebruik van de wet.
http://www.onzinboetes.nl/juridisch/koosspee/
pi_43543760
quote:
Verdonk wil vicepremier worden
DEN HAAG - VVD-minister Rita Verdonk gaat er vanuit dat ze vicepremier wordt als de VVD na de Tweede Kamerverkiezingen weer in het kabinet komt met het CDA. Ze zei dat dinsdag bij BNR Nieuwsradio.

Bij de VVD blijft traditiegetrouw de politiek leider in het parlement, tenzij de liberalen de premier leveren. VVD-leider Mark Rutte blijft wat Verdonk betreft dan ook fractievoorzitter na de stembusgang van 22 november.
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_worden.html?p=3,1
pi_43543791
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:33 schreef sigme het volgende:
In POL heb je gewoon dom links-rechts gebash. Zodra ik m'n neus buiten POL steek word ik geconfronteerd met dit soort bagger:
[..]

Fok! is ook heel eng buiten POL
pi_43543798
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ohja, verkeerd bericht gekwoot.

In NL zou het om 490 miljoen euro gaan.
[..]

http://www.onzinboetes.nl/juridisch/koosspee/
Ik vind die hardrijdfundamentalisten wel aandoenlijk .

Wat is er nou zo moeilijk aan te accepteren dat je een boete kan krijgen als je te hard rijdt ?
pi_43543851
De meeste boetes worden gegeven voor kleine snelheidsovertredingen.
pi_43543856
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er nou zo moeilijk aan te accepteren dat je een boete kan krijgen als je te hard rijdt ?
Waar ze wel een punt mee hebben is dat verreweg de meeste bekeuringen uitgeschreven worden voor een snelheidsovertreding van minder dan 10 km te hard en ook nog eens op plaatsen waar dat voor de veiligheid niet uitmaakt.

Ik ga straks weer met 160 over de afsluitdijk, staan ze toch nooit

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2006 15:04:41 ]
pi_43543871
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Fok! is ook heel eng buiten POL

Bedankt voor het redden van de LibDem .
pi_43543873
quote:
[..]

Welk aura zou Hitler eigenlijk gekregen hebben van al die troep die hij slikte?
pi_43543878
quote:

[..]

True. Aan de andere kant: welk gevaar vorm je als je om 03:00 's nachts alleen op de snelweg 125 rijdt? Terwijl er genoeg onverantwoord gedrag binnen de bebouwde kom plaatsvindt bij scholen en winkelcentra. Daar besteed de politie relatief weer veel minder aandacht aan, wat vreemd is als je vanuit een veiligheidsbeginsel redeneert.
pi_43543938
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

[afbeelding]

Bedankt voor het redden van de LibDem .
Doe dat maar als ze na 22 november in de kamer komen
pi_43543941
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
De meeste boetes worden gegeven voor kleine snelheidsovertredingen.
Als dat zo erg is? Waarom zou je anders nog een limiet stellen?
pi_43544020
quote:

Ik heb er wel een principieel bezwaar tegen: je kan nu de overtreding gewoon afkopen als je maar genoeg geld hebt. Er zijn mensen die gewoon altijd te hard rijden, die boetes horen gewoon bij de kosten van de auto. Op die manier dient het z'n doel niet.
pi_43544035
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar ze wel een punt mee hebben is dat verreweg de meeste bekeuringen uitgeschreven worden voor een snelheidsovertreding van minder dan 10 km te hard en ook nog eens op plaatsen waar dat voor de veiligheid niet uitmaakt.

Ik ga straks weer met 160 over de afsluitdijk, staan ze toch nooit
Maar dan nog is een boete toch gewoon eigen risico?
En 20 euro voor 10 km te hard of 17 voor 9km. Is ook weer niet overdreven hoog ofzo.
pi_43544058
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb er wel een principieel bezwaar tegen: je kan nu de overtreding gewoon afkopen als je maar genoeg geld hebt. Er zijn mensen die gewoon altijd te hard rijden, die boetes horen gewoon bij de kosten van de auto. Op die manier dient het z'n doel niet.
Jij stelt inbeslagname voor?
pi_43544062
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wel een nadeel. Maar inkomensafhankelijke boetes is ook niet alles.
Misschien eerder het rijbewijs innemen ofzo.
pi_43544114
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:04 schreef sizzler het volgende:

[..]

True. Aan de andere kant: welk gevaar vorm je als je om 03:00 's nachts alleen op de snelweg 125 rijdt? Terwijl er genoeg onverantwoord gedrag binnen de bebouwde kom plaatsvindt bij scholen en winkelcentra. Daar besteed de politie relatief weer veel minder aandacht aan, wat vreemd is als je vanuit een veiligheidsbeginsel redeneert.
quote:
De boetetarieven zijn er voor snelheidsoverschrijdingen vanaf 7 km/u.
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127
pi_43544167
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Welk aura zou Hitler eigenlijk gekregen hebben van al die troep die hij slikte?
Zonder enige terughoudendheid durf ik hier wel te stellen dat iedere auralezer je zal vertellen dat diens auro pik- en pikzwart was (en is, je kan vast aura's ook zien op foto en filmmatriaal, als je een beetje begaafd bent. Moeten natuurlijk wel originele foto's en filmpjes zijn, geen kopie van kopie, want dan verwatert het ).
pi_43544215
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Zonder enige terughoudendheid durf ik hier wel te stellen dat iedere auralezer je zal vertellen dat diens auro pik- en pikzwart was
Monetair aura?
pi_43544220
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar dan nog is een boete toch gewoon eigen risico?
En 20 euro voor 10 km te hard of 17 voor 9km. Is ook weer niet overdreven hoog ofzo.
Is ook eigen risico maar het is natuurlijk wel frappant dat in veel regio's de laatste 2 maanden van het jaar op wel heel makkelijke lokaties (A6 bijvoorbeeld in de polder) bijna dagelijks gecontroleerd wordt door de politie omdat ze nog even hun quota moeten halen.

Ik heb niks tegen snelheidscontroles maar die dienen dan wel uitgevoerd te worden om de verkeersveiligheid te verhogen niet om de kas te spekken.
pi_43544237
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Is ook eigen risico maar het is natuurlijk wel frappant dat in veel regio's de laatste 2 maanden van het jaar op wel heel makkelijke lokaties (A6 bijvoorbeeld in de polder) bijna dagelijks gecontroleerd wordt door de politie omdat ze nog even hun quota moeten halen.

Ik heb niks tegen snelheidscontroles maar die dienen dan wel uitgevoerd te worden om de verkeersveiligheid te verhogen niet om de kas te spekken.
Die boetesquota zijn inderdaad onzinnig .
pi_43544244
quote:

[..]

misschien zie je ze gewoon niet staan terwijl ze er wel zijn, ik zag bv. in Blik Op De Weg dat ze camera's nu ook als een vuilcontainer vermommen
pi_43544344
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:05 schreef du_ke het volgende:
Als dat zo erg is? Waarom zou je anders nog een limiet stellen?
Het draait toch om de verkeersveiligheid. Richt je dan als politie op andere zaken. Zoals alcoholcontroles, fietsers zonder licht, controleren op gevaarlijke wegen etc.

Als ik 130 rijd op de snelweg. Wat breng ik de verkeersveiligheid dan in gevaar zeg .
pi_43544364
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

misschien zie je ze gewoon niet staan terwijl ze er wel zijn, ik zag bv. in Blik Op De Weg dat ze camera's nu ook als een vuilcontainer vermommen
Dat is al jaren zo toch ?

EN die vallen ook wel op als ze op woensdag buiten staan wanneer het vuil op maandag wordt opgehaald .
pi_43544381
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het draait toch om de verkeersveiligheid. Richt je dan als politie op andere zaken. Zoals alcoholcontroles, fietsers zonder licht, controleren op gevaarlijke wegen etc.

Als ik 130 rijd op de snelweg. Wat breng ik de verkeersveiligheid dan in gevaar zeg .
Dat was de vraag niet.
Jij wilt dus gewoon af van de limieten?
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:20:46 #136
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43544430
quote:

[..]

True. Aan de andere kant: welk gevaar vorm je als je om 03:00 's nachts alleen op de snelweg 125 rijdt?
Slecht voor het milieu en de geluidsoverlast.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43544542
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is al jaren zo toch ?

EN die vallen ook wel op als ze op woensdag buiten staan wanneer het vuil op maandag wordt opgehaald .
aha! en mijn moeder maar denken dat ze op vakantie zijn
pi_43544561
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Dat was de vraag niet.
Ik wil af van het nodeloos spekken van de staatskas.
pi_43544584
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:

Op snelwegen zoals de A6, A7 en A28 (en er zullen nog wel meer zijn) zou dit helemaal niet zo gek zijn, volgens de Duitsers is dit ook nog eens beter voor de verkeersveiligheid omdat volgens onderzoek van de Adac 120 km/u een snelheid is waarbij mensen minder opletten dan bij hogere snelheden.
pi_43544652
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:13 schreef Apropos het volgende:

[..]

Monetair aura?
Samenvoeging van aura en aureool, denk ik.

Wat maakt Freud ervan? (Laat me raden: anale fixatie. Als die man ergens op gefixeerd was..)
pi_43544725
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:27 schreef sigme het volgende:
Wat maakt Freud ervan? (Laat me raden: anale fixatie. Als die man ergens op gefixeerd was..)
Auto-erotiek, denk ik.
pi_43544858
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:33:45 #143
158292 problematiQue
pi_43544861
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Samenvoeging van aura en aureool, denk ik.

vast een trauma uit je jeugd.
pi_43544914
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Waar het vooral om gaat zijn mensen die inhalen in woonwijk bij een basisschool. Dan kan je net 50 rijden, maar als er een kind over steekt dan heb je een probleem.
pi_43544958
quote:
Okee. Dus ik mag al 130?
pi_43545018
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:33 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Onderbewust he, onderbewust.
pi_43545068
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waar het vooral om gaat zijn mensen die inhalen in woonwijk bij een basisschool. Dan kan je net 50 rijden, maar als er een kind over steekt dan heb je een probleem.
bij mij hebben ze allemaal 30 km zones van gemaakt, niet dat er dan geen problemen meer kunnen ontstaan met bv. inhalen maar dan staat het ook vol busjes ed.

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 14-11-2006 15:55:25 ]
pi_43545087
quote:
Nederlandse economie groeit 2,6 procent

VOORBURG - De Nederlandse economie is in het derde kwartaal 2,6 procent gegroeid vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van het tweede kwartaal bedroeg de economische groei 0,6 procent. Dat is een fractie minder dan gemiddeld in de eerste helft van dit jaar.

Dat blijkt uit de eerste ramingen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De groei van het bruto binnenlands product (bbp), de som van alle in Nederland geproduceerde goederen en diensten, is behaald met een werkdag minder dan vorig jaar, aldus het CBS dinsdag.
http://www.telegraaf.nl/b(...)6_procent.html?p=8,1
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:50:33 #149
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43545467
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:33 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Wie zegt dat het traumatisch was. Misschien gewoon onbewust verlangen naar die goeie ouwe tijd toen seks nog simpel was.
quote:
Lantarenpaalverhaal- Harrie Jekkers

Het is 1 juli 1958. Ik ben jarig en parkeer onder de huiskamertafel mijn pasgekregen, rode brandweerauto tussen de voeten van buurvrouw De Wit. Ik ben die dag zeven jaar geworden. Omringd door een woud van nylon koffievisite-benen die bij elke beweging zachtjes knisperen, kijk ik nieuwsgierig omhoog. De benen van buurvrouw De Wit verdwijnen onder een groene plooirok
Waar zouden ze ophouden?
Ik pak een van de brandweermannen van de achterbank en schuif de ladder van de auto uit tussen de benen van buurvrouw De Wit. Langzaam klimt de brandweerman tussen de nylonkousen omhoog. Bovenaan kijkt hij onderzoekend van links naar rechts en tuurt vervolgens tussen de dijen in de duisternis. Niks bijzonders. Ik schuif op mijn knieen een stukje naar voren. Verderop onder de jurk houden de nylons op, maar de benen gaan gewoon door! Waarheen?
De brandweerman maakt een klein sprongetje en komt zwevend op de rand van de stoel tot stilstand tussen de benen van buurvrouw De Wit. Ik buig zover mogelijk voorover. De kous houdt niet echt op. Een klein, dun, zwart stukje loopt nog verder door omhoog. Voorzichtig trippelt de brandweerman naar voren. De warme dijen strelen de zijkanten van mijn hand. Met een gil slaat buurvrouw De Wit haar knieen als een bankschroef tegen mijn oren. Dan gilt ze opnieuw, spreidt haar benen met een ruk en schuift haar stoel achteruit. Ik zie nog net hoe de benen verdwijnen in een roze onderbroek. Aan de andere kant van de tafel staan de benen van mijn moeder op. Haar hoofd verschijnt rood en ondersteboven onder de franjes van het tafelkleed
"Wat zit je daar toch allemaal uit te spoken?"
Ik besluit om te gaan huilen
"Rustig maar", zegt mijn moeder. "Pak maar een mariakaakje en ga maar buiten spelen"
Even later zet ik op straat mijn step tegen een lantarenpaal. Ik begin te klimmen. Mijn dijen, die schuren langs de lantarenpaal. De warmte van het ijzer dringt door mijn broek. Als ik bijna boeven ben word ik overvallen door een merkwaardige sensatie. Ik klem me vast aan de lantarenpaal. Een warm gevoel schiet via mijn liezen omhoog langs mijn ruggegraat. Opeens zie ik de roze broek en de benen van buurvrouw De Wit. Het gevoel zwelt aan en het lijkt alsof mijn hele lichaam wil zingen. Ik kijk om me heen. De straat, de huizen, de tuintjes, de bomen, de hele buurt waarvan ik elk hoekje en gaatje ken, verandert in een sprookjeswereld waarin alles klopt en iedereen gelukkig is
Ik druk mijn lippen tegen het ijzer en klim hoger, steeds hoger en dan ebt het gevoel weg.
Ik laat mezelf een stuk zakken en klim opnieuw omhoog, tot aan de ronding van de lantarenpaal, maar het gevoel komt niet meer terug. Kwaad draai ik de lamp uit de fitting en smijt hem omlaag. Jarenlang bleef ik geloven in dat er magische toverkracht school in lantarenpalen. Ik hield dit geheim voor mezelf en elke dag klom ik omhoog
Nooit stelde de lantarenpaal me teleur. Altijd, als ik bijna boven was, veranderde de wereld in het gelukzalige sprookje dat ik nergens anders kon vinden. Pas op mijn dertiende, toen ik via vriendjes en beduimelde pornoblaadjes langzaam begon te begrijpen dat de ooievaar een gewone ordinaire klotevogel was, staakte ik mijn klimpartijen en begon ik gewoon mijn handen te gebruiken, net als iedereen. Vooral op het strand was dat makkelijk. Daar waren geen lantarenpalen
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43545516
Voor Napalm:
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:53:59 #151
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43545593
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:51 schreef sigme het volgende:
Voor Napalm: [afbeelding]
Bend over biatch !
pi_43545666
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

Bend over biatch !
Nietus! Ik heb gewoon gelijk .

In mijn lezing dan
pi_43545721
Weet ik ook eindelijk waarom ik een stuk sneller zo'n lantarenpaal beklom dan die slome jongens.
pi_43545792
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

Bend over biatch !
Bij nader inzien heb ik hier een te leuk popje voor:

dinsdag 14 november 2006 @ 16:01:31 #155
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43545833
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:58 schreef sigme het volgende:
Weet ik ook eindelijk waarom ik een stuk sneller zo'n lantarenpaal beklom dan die slome jongens.
Waarschijnlijk omdat je droomde.

Net als bij je post hiervoor.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:07:36 #156
158292 problematiQue
pi_43546046
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:58 schreef sigme het volgende:
dat zal het trauma zijn waarom je auro schreef, die wil naar het weten waarom die je al vanaf je jeugd met je meedraagt....onbewust.
pi_43546050
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je droomde.

Net als bij je post hiervoor.
Meer wegen naar dromen.

Ik ga mijn nachtmerriekantoor verlaten. Later!
pi_43546105
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:07 schreef problematiQue het volgende:

[..]

dat zal het trauma zijn waarom je auro schreef, die wil naar het weten waarom die je al vanaf je jeugd met je meedraagt....onbewust.
Jeetje. Ik moet toegeven, mijn hersens lopen knarsend vast op zo'n zin.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:10:12 #159
158292 problematiQue
pi_43546137
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Jeetje. Ik moet toegeven, mijn hersens lopen knarsend vast op zo'n zin.
even praktisch dan, probeer nog is 'aura' te schrijven, kijken of je genezen bent.
pi_43546198
oura.

dinsdag 14 november 2006 @ 16:13:32 #161
158292 problematiQue
pi_43546258

ik denk dat het dieper in je onbewuste zit.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:13:52 #162
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_43546266
Jeutje, over de deel 1000 al mên. Ik lurk zo af en toe weer eens in POL, maar er zijn wel erg weinig "oude" users over zeg. Nieuw bloed, nieuwe discussies!
pi_43546291
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:13 schreef Silmarwen het volgende:
Jeutje, over de deel 1000 al mên. Ik lurk zo af en toe weer eens in POL, maar er zijn wel erg weinig "oude" users over zeg. Nieuw bloed, nieuwe discussies!
Silly!

dinsdag 14 november 2006 @ 16:15:11 #164
54772 Silmarwen
pi_43546306
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:14 schreef sizzler het volgende:

[..]

Silly!

Sizzler!

Zeg, waarom ben jij niet gewoon weer POL-mod
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:17:04 #165
54772 Silmarwen
pi_43546366
O, ik had trouwens een mega lange post in je Grondwet volgens Kant topic gemaakt en toen drukte ik op een verkeerd knopje.
Kan het kort houden, was het met je eens behalve dat de rede sneller evolueert dan de Grondwet en dat er daarom een discrepantie ontstaat. Ik had het alleen wat meer onderbouwd en uitgebreider beschreven.
pi_43546395
quote:
*Weer een kandidaat minder voor de Fortuyn trofee*
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:19:07 #167
54772 Silmarwen
pi_43546456
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

*Weer een kandidaat minder voor de Fortuyn trofee*
Zal ik maar weer weggaan dan.
pi_43546486
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:19 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Zal ik maar weer weggaan dan.
Nee, we hebben niet eens een reserve-Schot.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:20:50 #169
54772 Silmarwen
pi_43546521
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, we hebben niet eens een reserve-Schot.
Zeg, van wie ben jij een kloon. Ik weet helemaal niet meer wie wie is hier.
Ik word oud mên.
pi_43546553
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:20 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Zeg, van wie ben jij een kloon. Ik weet helemaal niet meer wie wie is hier.
Ik word oud mên.
Ik weet niet eens meer onder welke naam jij me kende. Johan_de_With?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:23:17 #171
54772 Silmarwen
pi_43546604
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik weet niet eens meer onder welke naam jij me kende. Johan_de_With?
Yups, en nog eentje volgens mij. Hoe is het in Leiden?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:23:53 #172
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43546628
quote:
Silmarwen
pi_43546644
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:15 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Sizzler!

Zeg, waarom ben jij niet gewoon weer POL-mod
Geen tijd en we hebben al drie supermods.
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:17 schreef Silmarwen het volgende:
O, ik had trouwens een mega lange post in je Grondwet volgens Kant topic gemaakt en toen drukte ik op een verkeerd knopje.
pi_43546649
PvdD wil accijns op vlees

Kijk een goed idee!
quote:
maar in de VS wordt 50% van de watervoorziening en 80% van de landbouwgrond gebruikt om voedsel voor dieren te kweken. 70% van het graan wordt bijvoorbeeld voor veevoer gebruikt.

Met name het watergebruik, is schrikbarend. Voor 1 pound (=453g) aardappelen is zo’n 60 pound water nodig. Voor een pound rundvlees echter 12,000 gallon. (Dat is meer dan 45 duizend liter). Koeien drinken echt ontzettend veel per dag. (Rijst vraagt overigens ook veel.)
pi_43546659
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:23 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Yups, en nog eentje volgens mij. Hoe is het in Leiden?
Goed hoor. Ben jij klaar?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:25:03 #176
54772 Silmarwen
pi_43546665
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Silmarwen
Reya!
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:25:27 #177
54772 Silmarwen
pi_43546686
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:24 schreef Apropos het volgende:

[..]

Goed hoor. Ben jij klaar?
Ben ik klaar waarmee.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:26:04 #178
54772 Silmarwen
pi_43546708
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geen tijd en we hebben al drie supermods.
[..]

Ze doen het niet slecht.

Ik baalde behoorlijk, Knut mocht zelfs niet van mij praten toen ik die post maakte.
pi_43546718
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:25 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ben ik klaar waarmee.
Je opleiding!
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:27:54 #180
54772 Silmarwen
pi_43546780
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

Je opleiding!
Ik doe er zelfs een jaar langer over. Ik ben dit jaar helaas uitgeschakelt door een hernia, dus ipv 4 jaar wordt het 5 jaar. Plus nog 2 jaar masters uiteraard.

Ik ben wel klaar met Leiden, woon nu in de buurt van PB.
pi_43546830
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:27 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben dit jaar helaas uitgeschakelt door een hernia,
Hoe dat zo?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:30:04 #182
54772 Silmarwen
pi_43546855
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:29 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Wilde seks is slecht voor je rug.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:34:56 #183
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547014
tering hee, rij ik net nietsvermoedend m'n eigen straat binnen, kijk ik recht in dat porum van Rutte. Ik wil verhuizen, de buurt gaat achteruit
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43547209
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:34 schreef Aoristus het volgende:
tering hee, rij ik net nietsvermoedend m'n eigen straat binnen, kijk ik recht in dat porum van Rutte. Ik wil verhuizen, de buurt gaat achteruit
IRL of op een poster?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:40:18 #185
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43547215
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:30 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Wilde seks is slecht voor je rug.
Jullie zijn nu toch een getrouwd stel? Dan moet je natuurlijk niet meer aan dergelijke dingen beginnen
pi_43547257
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

IRL of op een poster?
Je dacht toch niet dat Rutte daar kwam?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:41:30 #187
54772 Silmarwen
pi_43547272
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef Reya het volgende:

[..]

Jullie zijn nu toch een getrouwd stel? Dan moet je natuurlijk niet meer aan dergelijke dingen beginnen
Wie zegt dat het met Knut was.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:43:08 #188
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547337
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

IRL of op een poster?
in het echt, hij ging waarschijnlijk naar dat lelijke sbs6 gebouw , maar waarom door MIJN straat? Zie je mij in Wassenaar soms ??
pi_43547415
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

in het echt, hij ging waarschijnlijk naar dat lelijke sbs6 gebouw , maar waarom door MIJN straat? Zie je mij in Wassenaar soms ??
Oei, ik had het mis. Maar Harry waarborgt mijn dedain.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:45:06 #190
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43547426
.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43547429
Silliepillie!~
Allah Al Watan Al Malik
pi_43547431
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:41 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Wie zegt dat het met Knut was.
De tweede POL-meet, toch?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:45:31 #193
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547436
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:44 schreef Apropos het volgende:

[..]

Oei, ik had het mis. Maar Harry waarborgt mijn dedain.
op de schaal van je 10 vingers, hoe vaak heb je het mis?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:45:55 #194
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43547450
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

De tweede POL-meet, toch?
En, was ze goed?
pi_43547506
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:45 schreef tvlxd het volgende:
.
D'R@b of d'ronder? (Het bed, dan.)
pi_43547548
Weet iemand hoe R@b er eigenlijk uitziet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_43547586
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:45 schreef Aoristus het volgende:

[..]

op de schaal van je 10 vingers, hoe vaak heb je het mis?
Op de schaal van je 10 vingers, hoe oud was je laatste vriendin?
pi_43547606
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
.
pi_43547623
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Plantage Middenlaan?
pi_43547639
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik wil af van het nodeloos spekken van de staatskas.
Nogmaals dat is de vraag niet.

Wat is het nut van een maximumsnelheid nog als je er niet op mag controleren van jou?
pi_43547667
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Hij schijnt op Robbie Williams te lijken.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:51:27 #202
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547688
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:48 schreef Apropos het volgende:

[..]

Op de schaal van je 10 vingers, hoe oud was je laatste vriendin?
2 handen op 1 buik borst
pi_43547699
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Okee. Dus ik mag al 130?
Dat zit net een beetje op de grens .
pi_43547707
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

.
Onbegrijpelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:52:14 #205
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547720
quote:
Verkiezingsrelletje na aanval op zorgplan CDA

Van onze verslaggever Philippe Remarque

DEN HAAG - Tussen CDA en PvdA is een verkiezingsrelletje ontstaan over een uitspraak van PvdA-Kamerlid Frank Heemskerk. Hij noemde het CDA-plan om miljarden te besparen op de zorg door meer efficiëncy ‘bloedlink’.

Uitgedaagd door een journalist voorspelde Heemskerk dinsdag dat daardoor ‘meer mensen zullen doodgaan’. Ziekenhuizen concentreren zich volgens hem op lucratieve verrichtingen en verwaarlozen de spoedeisende hulp.

CDA-lijsttrekker Balkenende belde enkele uren later PvdA-lijsttrekker Bos op om te protesteren en sprak diens voicemail in. Hij vindt de opmerking bedenkelijk en wil niet dat de verkiezingscampagne zo wordt gevoerd.

Bos de sprak op zijn beurt de voicemail van Balkenende in om de zaak te sussen. De PvdA heeft grote bezwaren tegen het CDA-plan voor marktwerking in de zorg, maar wil niet beweren dat daardoor doden zullen vallen, aldus Bos.
Wanneer houdt dat gelul eens een keer op
pi_43547777
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk.
Waarom wil je dat weten?
pi_43547781
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Na de verkiezingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43547806
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:53 schreef Apropos het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten?
Omdat ik nieuwsgierig ben.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:54:26 #209
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43547810
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nog een week, dan nog wat geouwehoer over de coalitie, en dan is alles weer terug in het oude patroon
pi_43547844
Ik ben de PVDA een beetje beu.
pi_43547866
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:55 schreef Apropos het volgende:
Sp for teh win.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43547869
Echte pepernoten .
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:56:05 #213
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547870
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Nog een week, dan nog wat geouwehoer over de coalitie, en dan is alles weer terug in het oude patroon
ben er ook bang voor. Het valt me nog mee dat Balkenende z'n ontstoken voet niet heeft gebruikt als excuus
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:56:36 #214
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547889
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:55 schreef Apropos het volgende:
Ik het CDA, wat kunnen we er aan doen?
pi_43547903
Waarom heeft een paard benen, maar wel een bek?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:57:22 #216
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43547927
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:56 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ben er ook bang voor. Het valt me nog mee dat Balkenende z'n ontstoken voet niet heeft gebruikt als excuus
Of politici die zich voor hun fouten excuseren omdat ze misbruikt zijn in hun jeugd.
pi_43547933
En waarom brengen wij strijdkrachten op de been?
pi_43547942
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Of politici die zich voor hun fouten excuseren omdat ze misbruikt zijn in hun jeugd.
Hebben we die ook al?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:58:07 #219
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43547953
komt door de voicemailcultuur, Jehan
pi_43547986
Ik ga een eigen partij beginnen, wie steunt me!
Allah Al Watan Al Malik
pi_43548004
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dat lijkt me een prima partijnaam.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:00:17 #222
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43548020
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hebben we die ook al?
Nee, nog niet.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:00:26 #223
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43548025
quote:
in gedachten zijn we allemaal bij je
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:01:57 #224
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43548068
quote:
[..]

Hitler was een socialist.
pi_43548125
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat lijkt me een prima partijnaam.
Welk gedeelte? Wie steunt me?
Allah Al Watan Al Malik
pi_43548131
quote:
Waarom heeft een paard benen, maar wel een bek?
Hij is half dier-half beest.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:05:09 #227
93744 Finder_elf_towns
pi_43548177
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Die gaan we als logo voor mijn partij gebruiken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43548206
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welk gedeelte? Wie steunt me?
Precies.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:08:28 #230
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43548267
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die gaan we als logo voor mijn partij gebruiken.
Jij een wolfje kunnen samen wel in een fractie in de Tweede Kamer, dat vult de leemte van de LPF enigszins
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:08:56 #231
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43548280
quote:
Ik steun je immaterieel.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:13:00 #232
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43548427
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

D'R@b of d'ronder? (Het bed, dan.)
Het liefst zou ik in een rookvolle kamer zo lang mogelijk onder mijn bed blijven liggen...
1 kernfysicus
pi_43548557
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:13 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Het liefst zou ik in een rookvolle kamer zo lang mogelijk onder mijn bed blijven liggen...
Ga je wel naar college?
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:17:09 #234
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43548595
Dat kan barsten.
1 kernfysicus
pi_43548649
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:17 schreef tvlxd het volgende:
Dat kan barsten.
Flink zo.
pi_43549721
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:53:06 #237
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43549736
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

Flink zo.
Ach, wel nee, maar zo is het nu eenmaal.
1 kernfysicus
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:47:37 #238
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43551397
Perfectie moet je niet veranderen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_43551455
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:53 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ach, wel nee, maar zo is het nu eenmaal.
Onamerikaanse bezigheid.
pi_43551504
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:47 schreef Sidekick het volgende:
Perfectie moet je niet veranderen.
Never change a winning formula.
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:50:58 #241
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43551514
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:52 schreef sizzler het volgende:
Rutte wordt uitgefeest door publiek (FILMPJE!!!)

Damn wat een kneus!
Jij begrijpt m'n verontwaardiging tenminste
pi_43551719
pi_43551725

wederom een kwaliteitsbijdrage van Godslasteraar!
pi_43551982
quote:
Je hoopt dat ze gaan zoenen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:13:50 #245
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43552388
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Onamerikaanse bezigheid.
Ik ben onamarikaans.
1 kernfysicus
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:13:58 #246
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43552396
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:03 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je hoopt dat ze gaan zoenen.
ik hoopte onder het rokje te kunnen kijken, maar helaas
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:15:40 #247
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43552454
Doei, ik ga naar de pub.
1 kernfysicus
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:16:39 #248
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43552489
A German man deported from the US has gone on trial in the Germany city of Mannheim for alleged Holocaust denial.

Germar Rudolf published a study saying the Nazis did not use gas to kill Jews at the Auschwitz concentration camp.

The prosecution says he "represented the Holocaust as invention" and used the internet to spread his documents.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6147400.stm

Turkse toestanden.
1 kernfysicus
pi_43552529
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:16 schreef tvlxd het volgende:
A German man deported from the US has gone on trial in the Germany city of Mannheim for alleged Holocaust denial.

Germar Rudolf published a study saying the Nazis did not use gas to kill Jews at the Auschwitz concentration camp.

The prosecution says he "represented the Holocaust as invention" and used the internet to spread his documents.

Turkse toestanden.
Was maar naar de pub gegaan. De surrogaatbaarmoeder.
pi_43552573
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:16 schreef tvlxd het volgende:

Turkse toestanden.
wel bij de feiten blijven he
quote:
Quote of the day

"Turkey has a marvelous history. But it is not a European history."

Frits Bolkestein, former member of the European Commission
pi_43552635
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik wel borstomvang, lengte en kookvaardigheden.
Bron?
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:28:57 #252
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43552824
http://frontpage.fok.nl/video/4684

Het gaat goed met Cuba, op de lange termijn is het altijd de winnaar gebleken
pi_43553377
quote:
Nederlandse economie groeit met 2,6%
` De Nederlandse economie is in het
derde kwartaal met 2,6% gegroeid ten
opzichte van een jaar eerder.Het gaat
om een voorlopig cijfer van het CBS.De
groei is behaald met een werkdag minder
dan vorig jaar.

De uitvoer lag 6,1% hoger dan vorig
jaar,maar de groei vlakt wel wat af ten
opzichte van de eerste jaarhelft.Verder
besteedden huishoudens 2% meer,vooral
aan duurzame goederen.Bedrijven staken
meer geld in machines,bedrijfsauto's en
computers.

Door de groei is het aantal banen in
een jaar tijd gestegen met 84.000.Dat
is een stijging met 1,1%.
Grappig, RTL Nieuws liet net zien dat de groei in België 3,1% is en in UK en Duitsland 2,8%. Balkenende .
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:11:37 #254
93744 Finder_elf_towns
pi_43554215
Balk [14.gif]
pi_43554572
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Grappig, RTL Nieuws liet net zien dat de groei in België 3,1% is en in UK en Duitsland 2,8%. Balkenende .
Wat een topkabinet hebben we ook .
pi_43554657
Die Verdonk toch ook....
pi_43554858
Zijn we Trotskist geworden, dokter?
pi_43555344
Hoe zijn de omstandigheden in die andere landen?
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:38:17 #260
Stranger than fiction
pi_43555406
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja daar wordt het leven vrij duur van ja. Dat klopt, maar een beetje verantwoordelijkheidsgevoel lijkt me hier wel op de plaats.
pi_43555680
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Bron?
Ooit iemand gezien zonder lengte, borstomvang of kookvaardigheden?
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:45:39 #262
158292 problematiQue
pi_43555705
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:45 schreef pberends het volgende:

[..]

ik vond trouwens dat ze het stukje over de SP heel subtiel negatief neerzette. "SP wil dat de HRA voor iedereen gaat gelden. Huizen tot 350.000...." Dat is dus niet iedereen, de gluiperds.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:46:28 #263
158292 problematiQue
pi_43555752
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef sigme het volgende:

[..]

die is echt vlijmscherp.
pi_43555765
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. Daarna nooit meer.
pi_43555784
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:45 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ik vond trouwens dat ze het stukje over de SP heel subtiel negatief neerzette. "SP wil dat de HRA voor iedereen gaat gelden. Huizen tot 350.000...." Dat is dus niet iedereen, de gluiperds.
Ja, maar bij elk politiek onderwerp in de media zie ik wel een fout.

NOS ook, die zegt er niet bij de dat belastingbetaler opdraait voor dat ziekenfonds voor illegalen, plannetje van GroenLinks. Alsof het gratis is .
pi_43555852
quote:
Lijkt me verwant aan 'op de been zijn'.

Wat wou je anders met die strijdkrachten?
pi_43555867
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Lijkt me verwant aan 'op de been zijn'.

Wat wou je anders met die strijdkrachten?
Let op de cursivering, he.
pi_43555926
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:46 schreef problematiQue het volgende:

[..]

die is echt vlijmscherp.
Het was het eerste wat ik erover opmerkte, maar het zal wel een afwijking van mij zijn, dit soort zinnetjes zo lezen. Het werd niet erg opgepakt, in elk geval .
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:52:13 #269
158292 problematiQue
pi_43555951
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:47 schreef pberends het volgende:

[..]

NOS ook, die zegt er niet bij de dat belastingbetaler opdraait voor dat ziekenfonds voor illegalen, plannetje van GroenLinks. Alsof het gratis is .
ik verdenk dat RTL4 journaal wel vaker van een eigen agenda. Het is vaak heel subtiel subjectief. Ze omschreven de SP ook als 'de club van marijnissen' op hun teletekst. Kom op zeg, het is geen kookvereniging.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:52:51 #270
93744 Finder_elf_towns
pi_43555967
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:26 schreef Autodidact het volgende:
Zijn we Trotskist geworden, dokter?
Nâh, Ik ben alleen wat teksten van hem aan het doornemen.
pi_43556011
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Let op de cursivering, he.
Dat deed ik, maar ik begrijp de vraag niet.
Welk alternatief speelt er door je hoofd?

Strijkrachten op een been brengen? Op het been? Op been brengen? Nog iets anders?
pi_43556054
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:47 schreef pberends het volgende:

[..]

dat wordt misschien als vanzelfsprekend geacht...
pi_43556065
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat deed ik, maar ik begrijp de vraag niet.
Welk alternatief speelt er door je hoofd?

Strijkrachten op een been brengen? Op het been? Op been brengen? Nog iets anders?
In het normale taalgebruik hebben we het inderdaad over ''het'' been. Ik vraag me dus af wat de oorsprong van deze uitdrukking is.
pi_43556089
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nâh, Ik ben alleen wat teksten van hem aan het doornemen.
Trotski is een gefnuikte Stalin, onthoud dan wel.
pi_43556123
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

In het normale taalgebruik hebben we het inderdaad over ''het'' been. Ik vraag me dus af wat de oorsprong van deze uitdrukking is.
Misschien van benen ?
pi_43556267
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien van benen ?
Dat is een stuk plausibeler dan ''baan'', inderdaad.
pi_43556279
James Bondt doodt een onschuldig dier!
pi_43556404
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

Gokje: ik denk dat been vroeger als meervoudsvorm geldig is geweest.
pi_43556543
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Gokje: ik denk dat been vroeger als meervoudsvorm geldig is geweest.
Zijn daar meer voorbeelden van, dat je weet?
pi_43556598
Als je je dood wil lachen:

de beste aflevering van Dit was het nieuws van vorig seizoen, met de "ouwe dronken man":

mms://cachemedia.omroep.nl/bongo01/0/tros/dwhn/DWHN_060608_afl120.asf
http://cachemedia.omroep.(...)HN_060608_afl120.asf
pi_43556761
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zijn daar meer voorbeelden van, dat je weet?
Schoen was vroeger meervoud van schoe, eier van ei.
Er zijn er nog een paar. Ik meen dat in de 17e eeuw er flink in huisgehouden is door domweg de regel: meervoud eindigt op -en of -s geldig te verklaren.

Hier iets wat ik zojuist opgoogelde:
quote:
Meervoudsvorming

"Hij schupte uit kaoighei meej twee beên ineens." In het Algemeen Beschaafd Nederlands, waar men het gebruikte beeld vermoedelijk wel niet zal tegenkomen, zouden we hier zeggen: "Hij schopte van kwaadheid met twee benen tegelijk". Dat is een kostelijke overdrijving, die zelfs voor het onmogelijke niet terugschrikt. Niettemin zet ze behoorlijk kracht bij aan de aard van het schoppen en daaraan voorafgegane woede.

Er zit echter nog méér interessants in de gegeven uitdrukking. Er is namelijk sprake van "been" terwijl er zeer duidelijk "benen" bedoeld wordt. Dit gebruik van enkelvoud voor meervoud is hier niet een op zichzelf staand geval. Men kan deze verwisseling in ons dialect regelmatig ontmoeten. Een boer heeft bijvoorbeeld "twintig koei". En niet de "koeien" maar de "koei" lopen in de wei of worden gemolken. De ouderwetse Tilburger of Brabander vraagt niet waar zijn "schoenen" staan, maar hij heeft het over zijn "schoen". Logisch had men derhalve in Tilburg niet een "koeienmert" (markt) maar een "koeimert" en ook een "Koeistraat", waarbij dus niet aan één maar aan meerdere koeien werd gedacht. Niet al te best thuis zijnde in de diepe geheimen van onze schone taal hebben latere geslachten vermoedelijk in de "i" geen meervoudsvorm meer gevoeld. Ze hebben het wat sjieker willen maken en het - naar zij meenden - méér naar het ABN getrokken. Daarmee werd echter een taalverarming geïntroduceerd, omdat de collectiviteitsgedachte verdween. Zo zitten wij - en ook wel andere plaatsen - dan met een Koestraat, die voor ons best een Koeistraat had mogen zijn. Wat er uit één zo'n Tilburgs zinnetje toch niet allemaal te voorschijn kan komen!
pi_43556868
Dank!
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:48:35 #283
Stranger than fiction
pi_43558380
quote:

[..]

Ach man, ik probeer me continu aan de snelheid te houden, maar ze houden vooral van flitsen wanneer je ineens van 120 naar 70 moet, 50 meter na het bordje 70.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:51:41 #284
Stranger than fiction
pi_43558526
Tarieven snelheidsovertredingen

U heeft aangegeven:

* U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
* U reed op de autosnelweg.
* U reed met een snelheid van 90 km/u.
* De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 70 km/u.
* U heeft de maximumsnelheid dus met 20 km/u overschreden.
* Bovendien werden er ter plaatse wegwerkzaamheden verricht.

Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 17 km/u.

Het boetebedrag:

* Het boetebedrag: ¤ 87,-.
* Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: ¤ 105,-.
* Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: ¤ 91,-.
pi_43558609
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ach man, ik probeer me continu aan de snelheid te houden, maar ze houden vooral van flitsen wanneer je ineens van 120 naar 70 moet, 50 meter na het bordje 70.
Dat is inderdaad erg flauw.
pi_43559813
quote:
'Kohls meisje' één jaar aan de macht

door onze correspondent Rob Savelberg

BERLIJN - Dik twaalf maanden geleden werd Gerhard Schröder door de Duitse kiezer naar huis gestuurd. Daarmee was de weg voor de eerste vrouwelijke, Oost-Duitse bondskanselier geplaveid. Angela Merkel, ,,het meisje'' van Helmut Kohl, kon de fakkel na de vervroegde verkiezingen overnemen.

Ze presenteerde op 11 november 2005 de eerste grote coalitie sinds 1969 tussen sociaal-democraten en conservatieven. De weidse blik uit het pompeuze Kanzleramt in Berlijn wilde SPD-voorman Schröder evenwel nog niet kwijt. Hij had tot na de verkiezingsuitslag nog heftig en overmoedig tegengestribbeld. Schröder wilde de vruchten van zijn omstreden arbeidsmarkthervormingen plukken en natuurlijk van het Wereldkampioenschap voetbal genieten. Dat deed Merkel in zijn plaats: er zijn nu honderdduizenden werklozen minder dan vorig jaar, de staatskas ontvangt miljarden euro's aan belastingmeevallers, de export boomt en de conjunctuur stijgt snel. En Merkel maakte goede sier met het ultieme zomersprookje van Klinsmanns 'Mannschaft'.

Het verschil in regeringsstijl tussen Merkel en Schröder was opvallend. 'Der Gerd' droeg het imago van mannetjesputter en ondersteunde politieke beslissingen in zijn kabinet niet zelden met een daverend ,,Basta!''. Daarentegen regeert 'Angie vooral in koel overleg met haar ministers. ,,Weiter so!'' is haar lijfspreuk. Schröder trad vooral op als vriend van de massa. Merkel lijkt daarnaast wat stijfjes. Voor haar kanselierschap oogde ze vaak nerveus en zat ze niet altijd lekker in haar vel. Maar haar adviseurs gaven de CDU-voorzitster een grondige restyling. Met een nieuw kapsel en opvallende ontspannenheid begon ze aan haar moeilijkste baan. Ze wilde zich niet zoals Schröder vastleggen op een significante verlaging van de torenhoge werkloosheid. Dat het legioen van ruim vier miljoen Duitsers zonder baan momenteel krimpt kan niet op haar rekening worden bijgeschreven. De omstreden hervorming Hartz IV was al onder de roodgroene regering van Schröder ingezet en voor de aantrekkende wereldconjunctuur kan Merkels politiek ook niet verantwoordelijk gemaakt worden.

Haar grootste wapenfeit lijkt tot dusver het opkrikken van de btw tot negentien procent. ,,De grootste belastingverhoging uit de geschiedenis van de Bondsrepubliek'', klaagt de liberale oppositieleider Guido Westerwelle van de FDP. Ook vooraanstaande economen en vakbondsleiders zijn not amused. Ze vrezen dat de juist weer flink aantrekkende Duitse economie wordt afgeremd. Producten met het etiket made in Germany kunnen onnodig duurder worden.

Lange adem
Bij de totstandkoming van de samenwerking met de SPD bewees Merkel haar engelengeduld. Ook bij haar lange weg naar de top van de CDU had ze een lange adem nodig. Overal lagen mannelijke concurrenten op de loer. Lastige minister-presidenten, zoals Edmund Stoiber uit Beieren en Ronald Koch uit Hessen, wilden haar liever vandaag dan morgen kwijt. Maar Merkel laveerde handig om haar politieke rivalen heen, waaronder ook oud-fractievoorzitter Friedrich Merz. Nu is ze de onbetwiste nummer één bij de christen-democraten. Na haar aantreden bleek Merkel (52) vriendelijker dan gedacht. Ze is net als haar man Joachim Sauer een nuchter analyserende wetenschapper. Ze geeft niet om statussymbolen en wees de kille ambtswoning in het Kanzleramt resoluut van de hand. Haar oude huis tegenover het Pergamon-museum in Berlijn vond ze groot genoeg. Ook al gedraagt de Oost-Duitse domineesdochter zich erg gewoontjes, toch neemt ze elke zaterdag video-podcasts op. Daarmee is ze wereldwijd het eerste staatshoofd dat haar burgers zo toespreekt.

Europa

Volgend jaar neemt Merkel het voorzitterschap van de G8-top in Heiligendamm op zich. Dan zal 'de machtigste vrouw ter wereld', zoals het Amerikaanse zakenblad Forbes haar noemde, nog meer in de internationale schijnwerpers komen te staan. Ook zal Duitsland tot juli 2007 voorzitter van de Europese Raad zijn. Merkel heeft aangekondigd de Europese Grondwet, ook na het 'nee' uit Nederland en Frankrijk, nieuw leven in te willen blazen. Merkel maakte in 2005 een vliegende start in de buitenlandse politiek. Ze werd in Parijs door Jacques Chirac met een handkus en een diepe buiging ontvangen. De christen-democrate verbeterde tevens de onder Schröder sterk bekoelde relatie met Washington. Toch bekritiseerde ze ook het Amerikaanse strafkamp Guantánamo-Bay op Cuba, iets wat haar SPD-voorganger nooit openlijk gedaan had. Ook tegenover Vladimir Putin spreekt ze duidelijke taal. Bij haar eerste bezoek in Moskou ontmoette ze demonstratief mensenrechtenactivisten, die het Kremlin liever niet in Rusland zag.

Ook toonde ze zich tegenover Putin meerdere malen bezorgd over de gevaren van diens Tsjetsjeense beleid. Dat had Gerhard Schröder tegenover de voormalig KGB-agent, die hij nog steeds een ,,loepzuivere democraat,, noemt, nooit gedurfd. Ook aan het firmament van de Europese Unie straalde Merkel. Bij haar eerste EU-top in Brussel speelde ze gelijk de hoofdrol. Ze deelde financiële cadeautjes uit, onder meer aan Polen. Ondanks dit royale gebaar was de natuurkundige niet direct in Warschau welkom. Eigenlijk wilde de Bundeskanzlerin bij haar eerste buitenlandse bezoek naar de Poolse hoofdstad.

Maar de gebroeders Kaczynski, die zowel het ambt van premier als dat van president bekleden, hadden zogenaamd geen tijd. Het werd Merkel niet in dank afgenomen dat haar partij een voorstander van het in Berlijn geplande Centrum tegen Verdrijvingen is. Na de Tweede Wereldoorlog werden zo'n veertien miljoen Duitsers verdreven, vooral uit Polen. Twee tentoonstellingen over dit thema in de metropool aan de Spree zetten veel kwaad bloed bij Lech en Jaroslav Kaczynski. In de CDU is de Bund der Vertriebenen nog altijd zeer invloedrijk. De voorzitter van deze vereniging van verdreven Duitsers, Erika Steinbach, geldt in Polen als persona non grata. Ten oosten van de Oder is men bang dat de Duitsers hun na 1945 onteigende gebieden weer terugwillen.

Voor het Europese Hof voor de mensenrechten in Straatsburg loopt een rechtzaak, aangespannen door de stichting Preussische Treuhand. Die willen een derde van het Poolse territorium aanvechten. Ook met Turkije staat Merkel op gespannen voet. Ze dreigde vorige week met het stopzetten van de gesprekken over toetreding tot de Europese Unie als Ankara de handel met Cyprus niet accepteert. Schepen van het zuidelijk deel van het eiland kunnen geen Turkse havens aandoen. In haar verkiezingscampagne had de protestantse politica zich al tegen een opname van Turkije in de EU uitgesproken. De circa drie miljoen Turken in de Bondsrepubliek waren hier niet blij mee.

Moe
Terug naar de binnenlandse politiek. Daar is, afgezien van een moeizame hervorming van het duurste gezondheidssysteem ter wereld, niet veel besloten. Ja, het 'oudergeld' werd ingevoerd, waarbij ook de man nu twee maanden op een baby moet passen. En de pensioenleeftijd werd tot 67 jaar opgeschroefd. Maar verder ziet de regering-Merkel er al moe uit. Het weekblad Der Spiegel publiceerde afgelopen week een titelbeeld met daarop Merkel als Don Quichotte, die voor de enorme klus staat Duitsland verder te hervormen. Ze wordt bijgestaan door vice-kanselier Franz Müntefering. De SPD-man zit op een ezel en komt nauwelijks vooruit. Actuele opiniepeilingen laten zien dat de populariteit van zowel Merkel als haar coalitie daalt en beide partijen tienduizenden leden verliezen.

Maar Merkel laat zich niet zo snel uit het veld slaan. Ze plant haar beslissingen doordacht en blijft daarbij bescheiden. De domineesdochter weet waar haar wortels liggen. Nog steeds heeft ze geen dikke villa op het chique eiland Sylt, maar een bescheiden 'datsja', een buitenhuisje in de Oost-Duitse Uckermark. In haar DDR-tijd moest Merkel twaalf jaren wachten op een autootje. Dat was in Honeckers heilstaat heel normaal. Het revolutiejaar 1989 verhinderde dat ze ook daadwerkelijk in een Trabant rondreed. Sinds de hereniging heeft ze een Golfje. Wat ze niet nodig heeft, daar begint ze niet aan.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=81577
pi_43561151
sexual assault with a concrete dildo?

dinsdag 14 november 2006 @ 22:54:54 #289
Stranger than fiction
pi_43561482
Hoe is het met je site Autodidact?
pi_43561840
Wat staat de SP hoog in de peilingen. Zijn er zoveel PvdA'ers die Bos niet te pruimen vinden en daarom uitwijken naar de SP?
pi_43562296

dat heb ik nou ook altijd
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:20:15 #293
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43562511
Lijmen het been. Karel Elschot als ik me niet vergis.
quote:
Volgens mij was het op den been brengen.
pi_43562714
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:02 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/news/884(...)ogkleppen_op_vk.html

Oh God, het blondje heeft nu ook een column bij nu.nl .
Een soapie met een mening die probeert interessant en quasi-intellectueel over te komen. Het moet toch niet gekker worden.

Wat is dat toch met linkse mensen die en masse Al Gore omhelzen als een Messias .
pi_43562823
* Hanzel und Gretyl - Third Reich from the Sun

dinsdag 14 november 2006 @ 23:31:50 #296
93744 Finder_elf_towns
pi_43563155
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:49 schreef zakjapannertje het volgende:
Onder De Tram begint
Was weer leuk .
pi_43563227
Nederland 3 mogen ze overigens per direct opheffen. Al die zogenaamd leuke, hippe en snelle programma's. Is tegenwoordig iedereen cabaretier en heeft dat woord geen enkele betekenis meer.
pi_43563373
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:41 schreef MrX1982 het volgende:
Nederland 3 mogen ze overigens per direct opheffen. Al die zogenaamd leuke, hippe en snelle programma's. Is tegenwoordig iedereen cabaretier en heeft dat woord geen enkele betekenis meer.
Heb je net onder de tram gezien? Nier overdreven hip of snel en zelfs enige diepgang. De staat van verwarring is vaag maar DWDD kijk ik erg graag. Net als bv de lama's lijst 0 of katja vs de rest.
pi_43563523
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:45 schreef du_ke het volgende:
Heb je net onder de tram gezien? Nier overdreven hip of snel en zelfs enige diepgang. De staat van verwarring is vaag maar DWDD kijk ik erg graag. Net als bv de lama's lijst 0 of katja vs de rest.
De aankondigingen van die programma's maken me al verdrietig. Al die zogenaamd hippe en leuke programma's. Ik zie het leuke er niet in. BNN is sowieso een tv dieptepunt.
pi_43563716
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De aankondigingen van die programma's maken me al verdrietig. Al die zogenaamd hippe en leuke programma's. Ik zie het leuke er niet in. BNN is sowieso een tv dieptepunt.
Wat vind je dan wel leuk? Beauty and the nerd? Of lingo?

En ik kan je echt aanraden om eens een aflevering van onder de tram te kijken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')