Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat dus niks met libertariers als HenriO van doen heeft. Met welke meer libertarisch ingestelde user eigenlijk wel?
[..]
Het is geheel vergelijkbaarquote:Oh. Misschien moet je ergenis van dat forum niet hier mee naartoe nemen?
Uiteraard moet de capaciteit stijgen. Maar dat moet wel met beleid en goed doordacht gebeuren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat de bovengrens niet gehaald is? Er is immers maar een beperkt aantal forensen. Naast flexibele werktijden en het OV zijn er toch nog te vaak files, dan kan je toch best de capaciteit verhogen? Zowel in het OV als op de weg?
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaarquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet
.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet
.
De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adeptenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaar?
Zie de casus Los Angeles. Geen overheidsinvestering in OV, iedereen moet de auto nemen (schijnt voor vrijheid te staan) waardoor het in de (lange) spitsuren één grote stilstaande massa en een smerige stad. Als je in zo'n file staat, voel jij je dan vrij eigenlijk?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.
Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adepten.
heilige koeienquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
Als we gewoon individuele vrijheid op de weg hadden, dus geen regels, hadden we inderdaad helemaal geen file:
http://www.youtube.com/watch?v=uEQA9Z3S3UY
Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.
Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities. En was laatst ook weer hoogst verontwaardigd toen iemand commentaar had op dat standaard Hitler is links copy paste verhaaltje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?
Er zijn een hoop randdebielen op dit forum die verstandige maar niet ingelezen mensen op de loop zouden kunnen jagen - en HenriO is er daar niet een van.
Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.
Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uitquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities.
Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijkenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoor.
Ik oefen op m'n eigen schapenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.
Tanger schijnt nu echt zo groot en druk te zijn, tis in 2 jaar tijd enorm gegroeid (mijn ouders zijn net terug, en vertelde me dat het nu echt qua grootte en drukte bijna verdubbeld is.) In Tanger rijden is trouwens helemaal een hel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uit.
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.
Dat is dus juist m'n probleem ze proberen elk topic naar dat onderwerp te trekkenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.
Over 20 jaar: een baksteen kost meer dan een auto.quote:Rabobank: huizenprijzen zullen flink stijgen
De huizenprijzen zullen in de laatste maanden van dit jaar en in 2007 flink stijgen.
Kapitaalmarktrente
Dat verwachten economen van de Rabobank. In een kwartaalbericht over de woningmarkt in Nederland stellen de analisten dat de kapitaalmarktrente zich gunstig blijft ontwikkelen. Daardoor zijn koophuizen voor veel mensen aantrekkelijk.
Gemiddelde prijs
De huizenprijzen stegen in het derde kwartaal met 2,1% ten opzichte van de drie maanden daarvoor. In vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2005 was de stijging zelfs 6,2%. Een woning in Nederland kost nu gemiddeld 241.000 euro.
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheidquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijken.
Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:20 schreef sigme het volgende:
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.
Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:24 schreef du_ke het volgende:
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheid.
En ja ik ben van mening dat wie vervuilt moet betalen is dat echt zo raar?
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ikquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbankenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ik.
Ofwel een stimulans om b.v. te gaan carpoolen.
Het OV is kut. UITROEPTEKEN.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
quote:American Men Losing Testosterone
A study finds that men in the United States have lower levels of testosterone than they did just one generation ago.
Average total testosterone levels in men aged 65 to 69 fell from 503 nanograms/decileter (ng/dL) in 1988 to 423 ng/dL in 2003, the New England Research Institutes in Watertown, Mass. Reports.
Researchers cannot pinpoint the drop, noting that aging, smoking and obesity can’t fully explain what’s happening.
Testosterone is the primary male sex hormone and plays an important role in maintaining bone and muscle mass. Low testosterone levels have been linked to health problems, including lowered libido and diabetes, reports HealthDay.
Normally, testosterone levels reach their heights while a man is in his 20s, and then they gradually fall, but this study found that overall testosterone levels are lower than they were 20 years ago.
"In 1988, men who were 50 years and older had higher serum testosterone concentrations than did comparable 50-year-old men in 1996. This suggests that some factor other than age may be contributing to the observed declines in testosterone over time," study lead author Thomas G. Travison said.
He and his colleagues analyzed blood samples — along with health and other information — from about 1,500 men in the greater Boston area who took part in the Massachusetts Male Aging Study. That study collected data in 1987-89, 1995-97, and 2002-04.
The findings were published in the Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken.
Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.
Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.
Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
Daar moet je dan nog de aanschafkosten, onderhoudskosten, motorrijtuigbelasting, verzekering, parkeergeld etc. bij optellen hè. Ik heb ooit berekend dat een specifiek auto in zijn leven ca 10 euro per dag kost, als het stilstaat.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
The users at fok prove you wrong.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..
"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
hoe dat zo?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
The users at fok prove you wrong.
Echter als je met 3 of meer personen in een auto zit of de trein voor midner dan een derde is gevuld zijn de verhoudingen weer andersquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
Dus omdat het lastig te berekenen is mag je gewoon een eind in de rondte vervuilen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken.
Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
Over stokpaardjes gesprokenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?
Je kunt beginnen met het belasten van kinderen. Mensen zorgen immers voor vervuiling.
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
De werkelijke prijs van de trein zal zo ongeveer rond een 1ste klas kaartje liggen zonder korting.
Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:48 schreef du_ke het volgende:
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggen.
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigen.
De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..
"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuilingquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uitquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70
Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
Daar betalen we wegenbelasting voor toch?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling. En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
Dat is volgens mij niet genoeg.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar betalen we wegenbelasting voor toch?
Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef sigme het volgende:
Autodidact, bedankt voor je lijstje, ga je je nog opwerpen als vrijwilliger voor het tellen der stemmen?
Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70
Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling. En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaatsquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit.
Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit.
reken op 800 euro p/jaar aan belasting.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
Nee, maar negers praten wel hard.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.
zou je die is willen toelichten?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef sigme het volgende:
[..]
De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.
"De mens wordt gedreven door een drang naar inefficientie."
De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.quote:
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.
Dat laatste geloof ik best, maar ik bedank vriendelijk. Het zal met Excel ook prima kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.
Maar ik had het best aan je willen slijten.
Een retourtje is goedkoper dan 2 enkeltjes (22 nogwat)quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.
Het is veruit het fijnst om met de trein te reizen, en dat is onbetaalbaar natuurlijk.
Hoe was ik er anders achtergekomen als MYLF mee te tellen?
Hoeveel "winst" haalt de staat eigenlijk uit boetes dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaats
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging. Slechte zaak als het onderhoud uit de verkeersboetes betaald moet worden. Las ook zoiets over Nw Orleans daar werden meen ik de pro deo advocaten uit de verkeersboetes betaald. Maar door de katrina viel die inkomstenstroom weg en dus ook de pro deo advocaten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Een homo met krullenquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik die Wijn voor m'n auto tref..
![]()
Dan heeft 'ie geluk dat ik geen idee heb hoe die vent eruit ziet.
Hoe efficient ben je bezig met het halen van je doelen als je fokt? Hoe veel beter kan je je tijd besteden aan leren, werken, sporten, relaties aangaan met "echte" mensen en daardoor je sociale status versterken etc.?quote:
Het ligt eraan. Van Groningen naar Amsterdam is de kostprijs hoger dan een 1ste klas kaartje. Van mijn woonplaats naar Rotterdam is een 1ste klas kaartje duurder dan de kostprijs. Zit dan tussen 2de klas en 1ste klas in.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef du_ke het volgende:
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?
Alleen tijdens Ramadan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
Volgens mij ook ja.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, dan hebben ze een klein levend varkentje in hun maag. brwaar ronk oink ronk
idd. de Wallen schijnt heel mooi te zijnquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.
Oh, dat kan niet missen danquote:
Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.quote:En voor je tripje naar amsterdam moet je ook nog je parkeergeld meerekenen. Dat is daar ook achterlijk hoog geloof ik.
re-ke-ning-rij-denquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat kan niet missen dan.
[..]
Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.
Ik zou wat dat betreft graag zien dat de kosten voor het hebben van een auto dalen (zodat die auto me geen geld kost als ik met de trein ga) - uiteraard te compenseren door hogere kosten voor het gebruik van die auto. Dus wegenbelasting in de brandstofprijs.
In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:quote:
Maar:quote:Opbrengst verkeersboetes 260 miljoen euro
De eerste elf maanden van 2004 heeft de staat 236,26 miljoen euro aan verkeersboetes geïnd. Een prognose voor het hele jaar komt uit op 260 miljoen. Dat is tien procent meer dan vorig jaar en het hoogste bedrag ooit.
De stijging valt toe te schrijven aan de verhoging van de boetes en de nieuwe verkeerswet. Het gros werd geïncasseerd via minnelijke schikkingen van het parket: 131,7 miljoen. Daarna volgen de onmiddellijke inningen (57,22 miljoen) en de boetes die door de rechter uitgesproken werden (47,33 miljoen).
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67quote:De meeropbrengst van de boetes gaat naar het verkeersboetefonds. Dat bedrag wordt verdeeld over de lokale politiezones.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1quote:Aantal verkeersboetes gestegen
DEN HAAG - Het aantal boetes voor verkeersovertredingen is vorig jaar met 6 procent gestegen. De extra inzet van trajectcontroles is de belangrijkste oorzaak, meldde het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag.
Het totaal aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen kwam vorig jaar uit op bijna 11 miljoen. Het aantal snelheidsovertredingen steeg van 7,27 miljoen naar 7,96 miljoen (+8,7 procent). Die toename komt volledig voor rekening van de trajectcontroles.
In Turkije betaalde ik drie kwartjes (of zo, niks in elk geval) voor een eersteklas kaartje (zeer luxe). Istanbul - Ankara. Is ook wel 8 uur, denk ik. Stapvoets. Het was geweldig.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef sizzler het volgende:
In Thailand betaalde ik 10 euro voor een kaartje van Maleisië naar Hat Nai. Dat is 8 uur reizen.
Begrotingsgaten moeten gedicht worden. En Koos Spee die vol blijft houden dat het draait om verkeersveiligheidquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:
[..]
Maar:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67
Terwijl in Nederland:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1
Dat is niet het complete verhaal, of je moet tolpoortjes op mijn (doodlopende) Drentse landweggetjes gaan zetten.quote:
De benzineprijzen liggen er ook véél lager dan in NL.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sigme het volgende:
[..]
In Turkije betaalde ik drie kwartjes (of zo, niks in elk geval) voor een eersteklas kaartje (zeer luxe). Istanbul - Ankara. Is ook wel 8 uur, denk ik. Stapvoets. Het was geweldig.
Doe mij dan maar Hitler-was-een-socialist.quote:Ik reageer snel overgevoelig op voedingsmiddelen en medicijnen. Vanwege dat en wat erfelijke factoren (trombose en een familielid met migraine met aura's door de pil), heb ik besloten dat ik niet aan de pil ga.
Fok kan een efficient middel zijn naar plezier of afleiding (ik zoek afleiding tijdens m'n werk bijvoorbeeld, fok is daar heel goed in). Ook kan je trouwens op Fok wel spreken van een sociale status vind ik; sigme staat hoger in aanzien dan yeremy, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:12 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hoe efficient ben je bezig met het halen van je doelen als je fokt? Hoe veel beter kan je je tijd besteden aan leren, werken, sporten, relaties aangaan met "echte" mensen en daardoor je sociale status versterken etc.?
uiteraardquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:39 schreef Autodidact het volgende:
Napalm staat echter boven iedereen hè.
Juist gebruik belasten vind ik ook nuttiger dan bezit belasten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat kan niet missen dan.
[..]
Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.
Ik zou wat dat betreft graag zien dat de kosten voor het hebben van een auto dalen (zodat die auto me geen geld kost als ik met de trein ga) - uiteraard te compenseren door hogere kosten voor het gebruik van die auto. Dus wegenbelasting in de brandstofprijs.
Je haalt aantal bekeuringen en opbrengst van die bekeuringen door elkaar zo te zienquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:
[..]
Maar:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67
Terwijl in Nederland:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1
wat ze in Duitsland doen moeten ze zelf wetenquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is niet het complete verhaal, of je moet tolpoortjes op mijn (doodlopende) Drentse landweggetjes gaan zetten.
Dat denk ik ook. Maar als er een hoop doden mee voorkomen kunnen worden is het zeker een nuttige investeringquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:29 schreef Autodidact het volgende:
Maar welk deel daarvan is "winst"? Ik kan me voorstellen dat het hele systeem van flitskasten, verkeerspolitie, mobiele flitsers, administratieve verwerking etc veel geld kost....
Ohja, verkeerd bericht gekwoot.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je haalt aantal bekeuringen en opbrengst van die bekeuringen door elkaar zo te zien. Denk dat het elkaar niet zoveel scheelt.
http://www.onzinboetes.nl/juridisch/koosspee/quote:Nu al worden op de 7miljoen auto’s er 12 miljoen "boetes" uitgeschreven. Een score van een 170 % en rijdt blijkbaar elke automobilist gemiddeld 1,7x per jaar in deze snelheidsvalkuil ! Met een opbrengst van ¤ 490.000.000 (15 % meer dan in 2002) blijken boetes verkapte snelheidsbelastingen te zijn en is sprake gelegenheidswetgeving Justitie en politie maken misbruik van hun bevoegd heden en oneigenlijk gebruik van de wet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_worden.html?p=3,1quote:Verdonk wil vicepremier worden
DEN HAAG - VVD-minister Rita Verdonk gaat er vanuit dat ze vicepremier wordt als de VVD na de Tweede Kamerverkiezingen weer in het kabinet komt met het CDA. Ze zei dat dinsdag bij BNR Nieuwsradio.
Bij de VVD blijft traditiegetrouw de politiek leider in het parlement, tenzij de liberalen de premier leveren. VVD-leider Mark Rutte blijft wat Verdonk betreft dan ook fractievoorzitter na de stembusgang van 22 november.
Fok! is ook heel eng buiten POLquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:33 schreef sigme het volgende:
In POL heb je gewoon dom links-rechts gebash. Zodra ik m'n neus buiten POL steek word ik geconfronteerd met dit soort bagger:
[..]
Doe mij dan maar Hitler-was-een-socialist.
Ik vind die hardrijdfundamentalisten wel aandoenlijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ohja, verkeerd bericht gekwoot.
In NL zou het om 490 miljoen euro gaan.
[..]
http://www.onzinboetes.nl/juridisch/koosspee/
Waar ze wel een punt mee hebben is dat verreweg de meeste bekeuringen uitgeschreven worden voor een snelheidsovertreding van minder dan 10 km te hard en ook nog eens op plaatsen waar dat voor de veiligheid niet uitmaakt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind die hardrijdfundamentalisten wel aandoenlijk.
Wat is er nou zo moeilijk aan te accepteren dat je een boete kan krijgen als je te hard rijdt?
quote:
Welk aura zou Hitler eigenlijk gekregen hebben van al die troep die hij slikte?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:33 schreef sigme het volgende:
In POL heb je gewoon dom links-rechts gebash. Zodra ik m'n neus buiten POL steek word ik geconfronteerd met dit soort bagger:
[..]
Doe mij dan maar Hitler-was-een-socialist.
True. Aan de andere kant: welk gevaar vorm je als je om 03:00 's nachts alleen op de snelweg 125 rijdt? Terwijl er genoeg onverantwoord gedrag binnen de bebouwde kom plaatsvindt bij scholen en winkelcentra. Daar besteed de politie relatief weer veel minder aandacht aan, wat vreemd is als je vanuit een veiligheidsbeginsel redeneert.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind die hardrijdfundamentalisten wel aandoenlijk.
Wat is er nou zo moeilijk aan te accepteren dat je een boete kan krijgen als je te hard rijdt?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Bedankt voor het redden van de LibDem.
Als dat zo erg is? Waarom zou je anders nog een limiet stellen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
De meeste boetes worden gegeven voor kleine snelheidsovertredingen.
Ik heb er wel een principieel bezwaar tegen: je kan nu de overtreding gewoon afkopen als je maar genoeg geld hebt. Er zijn mensen die gewoon altijd te hard rijden, die boetes horen gewoon bij de kosten van de auto. Op die manier dient het z'n doel niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:01 schreef du_ke het volgende:
Wat is er nou zo moeilijk aan te accepteren dat je een boete kan krijgen als je te hard rijdt?
Maar dan nog is een boete toch gewoon eigen risico?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar ze wel een punt mee hebben is dat verreweg de meeste bekeuringen uitgeschreven worden voor een snelheidsovertreding van minder dan 10 km te hard en ook nog eens op plaatsen waar dat voor de veiligheid niet uitmaakt.
Ik ga straks weer met 160 over de afsluitdijk, staan ze toch nooit![]()
Jij stelt inbeslagname voor?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er wel een principieel bezwaar tegen: je kan nu de overtreding gewoon afkopen als je maar genoeg geld hebt. Er zijn mensen die gewoon altijd te hard rijden, die boetes horen gewoon bij de kosten van de auto. Op die manier dient het z'n doel niet.
Dat is wel een nadeel. Maar inkomensafhankelijke boetes is ook niet alles.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er wel een principieel bezwaar tegen: je kan nu de overtreding gewoon afkopen als je maar genoeg geld hebt. Er zijn mensen die gewoon altijd te hard rijden, die boetes horen gewoon bij de kosten van de auto. Op die manier dient het z'n doel niet.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
True. Aan de andere kant: welk gevaar vorm je als je om 03:00 's nachts alleen op de snelweg 125 rijdt? Terwijl er genoeg onverantwoord gedrag binnen de bebouwde kom plaatsvindt bij scholen en winkelcentra. Daar besteed de politie relatief weer veel minder aandacht aan, wat vreemd is als je vanuit een veiligheidsbeginsel redeneert.
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127quote:De boetetarieven zijn er voor snelheidsoverschrijdingen vanaf 7 km/u.
Zonder enige terughoudendheid durf ik hier wel te stellen dat iedere auralezer je zal vertellen dat diens auro pik- en pikzwart was (en is, je kan vast aura's ook zien op foto en filmmatriaal, als je een beetje begaafd bent. Moeten natuurlijk wel originele foto's en filmpjes zijn, geen kopie van kopie, want dan verwatert hetquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Welk aura zou Hitler eigenlijk gekregen hebben van al die troep die hij slikte?
Monetair aura?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Zonder enige terughoudendheid durf ik hier wel te stellen dat iedere auralezer je zal vertellen dat diens auro pik- en pikzwart was
Is ook eigen risico maar het is natuurlijk wel frappant dat in veel regio's de laatste 2 maanden van het jaar op wel heel makkelijke lokaties (A6 bijvoorbeeld in de polder) bijna dagelijks gecontroleerd wordt door de politie omdat ze nog even hun quota moeten halen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar dan nog is een boete toch gewoon eigen risico?
En 20 euro voor 10 km te hard of 17 voor 9km. Is ook weer niet overdreven hoog ofzo.
Die boetesquota zijn inderdaad onzinnigquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is ook eigen risico maar het is natuurlijk wel frappant dat in veel regio's de laatste 2 maanden van het jaar op wel heel makkelijke lokaties (A6 bijvoorbeeld in de polder) bijna dagelijks gecontroleerd wordt door de politie omdat ze nog even hun quota moeten halen.
Ik heb niks tegen snelheidscontroles maar die dienen dan wel uitgevoerd te worden om de verkeersveiligheid te verhogen niet om de kas te spekken.
misschien zie je ze gewoon niet staan terwijl ze er wel zijn, ik zag bv. in Blik Op De Weg dat ze camera's nu ook als een vuilcontainer vermommenquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
True. Aan de andere kant: welk gevaar vorm je als je om 03:00 's nachts alleen op de snelweg 125 rijdt? Terwijl er genoeg onverantwoord gedrag binnen de bebouwde kom plaatsvindt bij scholen en winkelcentra. Daar besteed de politie relatief weer veel minder aandacht aan, wat vreemd is als je vanuit een veiligheidsbeginsel redeneert.
Het draait toch om de verkeersveiligheid. Richt je dan als politie op andere zaken. Zoals alcoholcontroles, fietsers zonder licht, controleren op gevaarlijke wegen etc.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:05 schreef du_ke het volgende:
Als dat zo erg is? Waarom zou je anders nog een limiet stellen?
Dat is al jaren zo tochquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
misschien zie je ze gewoon niet staan terwijl ze er wel zijn, ik zag bv. in Blik Op De Weg dat ze camera's nu ook als een vuilcontainer vermommen
Dat was de vraag niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het draait toch om de verkeersveiligheid. Richt je dan als politie op andere zaken. Zoals alcoholcontroles, fietsers zonder licht, controleren op gevaarlijke wegen etc.
Als ik 130 rijd op de snelweg. Wat breng ik de verkeersveiligheid dan in gevaar zeg.
Slecht voor het milieu en de geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
True. Aan de andere kant: welk gevaar vorm je als je om 03:00 's nachts alleen op de snelweg 125 rijdt?
aha! en mijn moeder maar denken dat ze op vakantie zijnquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is al jaren zo toch?
EN die vallen ook wel op als ze op woensdag buiten staan wanneer het vuil op maandag wordt opgehaald.
Ik wil af van het nodeloos spekken van de staatskas.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Dat was de vraag niet.
Jij wilt dus gewoon af van de limieten?
Op snelwegen zoals de A6, A7 en A28 (en er zullen nog wel meer zijn) zou dit helemaal niet zo gek zijn, volgens de Duitsers is dit ook nog eens beter voor de verkeersveiligheid omdat volgens onderzoek van de Adac 120 km/u een snelheid is waarbij mensen minder opletten dan bij hogere snelheden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Jij wilt dus gewoon af van de limieten?
Samenvoeging van aura en aureool, denk ik.quote:
Auto-erotiek, denk ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:27 schreef sigme het volgende:
Wat maakt Freud ervan? (Laat me raden: anale fixatie. Als die man ergens op gefixeerd was..)
vast een trauma uit je jeugd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Samenvoeging van aura en aureool, denk ik.
Wat maakt Freud ervan? (Laat me raden: anale fixatie. Als die man ergens op gefixeerd was..)
Waar het vooral om gaat zijn mensen die inhalen in woonwijk bij een basisschool. Dan kan je net 50 rijden, maar als er een kind over steekt dan heb je een probleem.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
misschien zie je ze gewoon niet staan terwijl ze er wel zijn, ik zag bv. in Blik Op De Weg dat ze camera's nu ook als een vuilcontainer vermommen
Okee. Dus ik mag al 130?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
[..]
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127
Onderbewust he, onderbewust.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:33 schreef problematiQue het volgende:
[..]
vast een trauma uit je jeugd.
bij mij hebben ze allemaal 30 km zones van gemaakt, niet dat er dan geen problemen meer kunnen ontstaan met bv. inhalen maar dan staat het ook vol busjes ed.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waar het vooral om gaat zijn mensen die inhalen in woonwijk bij een basisschool. Dan kan je net 50 rijden, maar als er een kind over steekt dan heb je een probleem.
http://www.telegraaf.nl/b(...)6_procent.html?p=8,1quote:Nederlandse economie groeit 2,6 procent
VOORBURG - De Nederlandse economie is in het derde kwartaal 2,6 procent gegroeid vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van het tweede kwartaal bedroeg de economische groei 0,6 procent. Dat is een fractie minder dan gemiddeld in de eerste helft van dit jaar.
Dat blijkt uit de eerste ramingen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De groei van het bruto binnenlands product (bbp), de som van alle in Nederland geproduceerde goederen en diensten, is behaald met een werkdag minder dan vorig jaar, aldus het CBS dinsdag.
Wie zegt dat het traumatisch was. Misschien gewoon onbewust verlangen naar die goeie ouwe tijd toen seks nog simpel was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:33 schreef problematiQue het volgende:
[..]
vast een trauma uit je jeugd.
quote:Lantarenpaalverhaal- Harrie Jekkers
Het is 1 juli 1958. Ik ben jarig en parkeer onder de huiskamertafel mijn pasgekregen, rode brandweerauto tussen de voeten van buurvrouw De Wit. Ik ben die dag zeven jaar geworden. Omringd door een woud van nylon koffievisite-benen die bij elke beweging zachtjes knisperen, kijk ik nieuwsgierig omhoog. De benen van buurvrouw De Wit verdwijnen onder een groene plooirok
Waar zouden ze ophouden?
Ik pak een van de brandweermannen van de achterbank en schuif de ladder van de auto uit tussen de benen van buurvrouw De Wit. Langzaam klimt de brandweerman tussen de nylonkousen omhoog. Bovenaan kijkt hij onderzoekend van links naar rechts en tuurt vervolgens tussen de dijen in de duisternis. Niks bijzonders. Ik schuif op mijn knieen een stukje naar voren. Verderop onder de jurk houden de nylons op, maar de benen gaan gewoon door! Waarheen?
De brandweerman maakt een klein sprongetje en komt zwevend op de rand van de stoel tot stilstand tussen de benen van buurvrouw De Wit. Ik buig zover mogelijk voorover. De kous houdt niet echt op. Een klein, dun, zwart stukje loopt nog verder door omhoog. Voorzichtig trippelt de brandweerman naar voren. De warme dijen strelen de zijkanten van mijn hand. Met een gil slaat buurvrouw De Wit haar knieen als een bankschroef tegen mijn oren. Dan gilt ze opnieuw, spreidt haar benen met een ruk en schuift haar stoel achteruit. Ik zie nog net hoe de benen verdwijnen in een roze onderbroek. Aan de andere kant van de tafel staan de benen van mijn moeder op. Haar hoofd verschijnt rood en ondersteboven onder de franjes van het tafelkleed
"Wat zit je daar toch allemaal uit te spoken?"
Ik besluit om te gaan huilen
"Rustig maar", zegt mijn moeder. "Pak maar een mariakaakje en ga maar buiten spelen"
Even later zet ik op straat mijn step tegen een lantarenpaal. Ik begin te klimmen. Mijn dijen, die schuren langs de lantarenpaal. De warmte van het ijzer dringt door mijn broek. Als ik bijna boeven ben word ik overvallen door een merkwaardige sensatie. Ik klem me vast aan de lantarenpaal. Een warm gevoel schiet via mijn liezen omhoog langs mijn ruggegraat. Opeens zie ik de roze broek en de benen van buurvrouw De Wit. Het gevoel zwelt aan en het lijkt alsof mijn hele lichaam wil zingen. Ik kijk om me heen. De straat, de huizen, de tuintjes, de bomen, de hele buurt waarvan ik elk hoekje en gaatje ken, verandert in een sprookjeswereld waarin alles klopt en iedereen gelukkig is
Ik druk mijn lippen tegen het ijzer en klim hoger, steeds hoger en dan ebt het gevoel weg. Ik laat mezelf een stuk zakken en klim opnieuw omhoog, tot aan de ronding van de lantarenpaal, maar het gevoel komt niet meer terug. Kwaad draai ik de lamp uit de fitting en smijt hem omlaag. Jarenlang bleef ik geloven in dat er magische toverkracht school in lantarenpalen. Ik hield dit geheim voor mezelf en elke dag klom ik omhoog
Nooit stelde de lantarenpaal me teleur. Altijd, als ik bijna boven was, veranderde de wereld in het gelukzalige sprookje dat ik nergens anders kon vinden. Pas op mijn dertiende, toen ik via vriendjes en beduimelde pornoblaadjes langzaam begon te begrijpen dat de ooievaar een gewone ordinaire klotevogel was, staakte ik mijn klimpartijen en begon ik gewoon mijn handen te gebruiken, net als iedereen. Vooral op het strand was dat makkelijk. Daar waren geen lantarenpalen
Bend over biatch !quote:
Nietus! Ik heb gewoon gelijkquote:
Bij nader inzien heb ik hier een te leuk popje voor:quote:
Waarschijnlijk omdat je droomde.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:58 schreef sigme het volgende:
Weet ik ook eindelijk waarom ik een stuk sneller zo'n lantarenpaal beklom dan die slome jongens.
dat zal het trauma zijn waarom je auro schreef, die wil naar het weten waarom die je al vanaf je jeugd met je meedraagt....onbewust.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:58 schreef sigme het volgende:
Weet ik ook eindelijk waarom ik een stuk sneller zo'n lantarenpaal beklom dan die slome jongens.
Meer wegen naar dromen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:01 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je droomde.
Net als bij je post hiervoor.
Jeetje. Ik moet toegeven, mijn hersens lopen knarsend vast op zo'n zin.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
dat zal het trauma zijn waarom je auro schreef, die wil naar het weten waarom die je al vanaf je jeugd met je meedraagt....onbewust.
even praktisch dan, probeer nog is 'aura' te schrijven, kijken of je genezen bent.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje. Ik moet toegeven, mijn hersens lopen knarsend vast op zo'n zin.
Silly!quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:13 schreef Silmarwen het volgende:
Jeutje, over de deel 1000 al mên. Ik lurk zo af en toe weer eens in POL, maar er zijn wel erg weinig "oude" users over zeg. Nieuw bloed, nieuwe discussies!![]()
*Weer een kandidaat minder voor de Fortuyn trofee*quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:13 schreef Silmarwen het volgende:
Jeutje, over de deel 1000 al mên. Ik lurk zo af en toe weer eens in POL, maar er zijn wel erg weinig "oude" users over zeg. Nieuw bloed, nieuwe discussies!![]()
Zal ik maar weer weggaan dan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
*Weer een kandidaat minder voor de Fortuyn trofee*
Nee, we hebben niet eens een reserve-Schot.quote:
Zeg, van wie ben jij een kloon. Ik weet helemaal niet meer wie wie is hier.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, we hebben niet eens een reserve-Schot.
Ik weet niet eens meer onder welke naam jij me kende. Johan_de_With?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zeg, van wie ben jij een kloon. Ik weet helemaal niet meer wie wie is hier.
Ik word oud mên.
Yups, en nog eentje volgens mij. Hoe is het in Leiden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik weet niet eens meer onder welke naam jij me kende. Johan_de_With?
Silmarwenquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:13 schreef Silmarwen het volgende:
Jeutje, over de deel 1000 al mên. Ik lurk zo af en toe weer eens in POL, maar er zijn wel erg weinig "oude" users over zeg. Nieuw bloed, nieuwe discussies!![]()
Geen tijd en we hebben al drie supermods.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:15 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Sizzler!
Zeg, waarom ben jij niet gewoon weer POL-mod
quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:17 schreef Silmarwen het volgende:
O, ik had trouwens een mega lange post in je Grondwet volgens Kant topic gemaakt en toen drukte ik op een verkeerd knopje.![]()
quote:maar in de VS wordt 50% van de watervoorziening en 80% van de landbouwgrond gebruikt om voedsel voor dieren te kweken. 70% van het graan wordt bijvoorbeeld voor veevoer gebruikt.
Met name het watergebruik, is schrikbarend. Voor 1 pound (=453g) aardappelen is zo’n 60 pound water nodig. Voor een pound rundvlees echter 12,000 gallon. (Dat is meer dan 45 duizend liter). Koeien drinken echt ontzettend veel per dag. (Rijst vraagt overigens ook veel.)
Goed hoor. Ben jij klaar?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:23 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Yups, en nog eentje volgens mij. Hoe is het in Leiden?
Ze doen het niet slecht.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:24 schreef sizzler het volgende:
[..]
Geen tijd en we hebben al drie supermods.
[..]![]()
quote:
Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:27 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben dit jaar helaas uitgeschakelt door een hernia,
IRL of op een poster?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:34 schreef Aoristus het volgende:
tering hee, rij ik net nietsvermoedend m'n eigen straat binnen, kijk ik recht in dat porum van Rutte. Ik wil verhuizen, de buurt gaat achteruit
Jullie zijn nu toch een getrouwd stel? Dan moet je natuurlijk niet meer aan dergelijke dingen beginnenquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:30 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wilde seks is slecht voor je rug.
Je dacht toch niet dat Rutte daar kwam?quote:
Wie zegt dat het met Knut was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Jullie zijn nu toch een getrouwd stel? Dan moet je natuurlijk niet meer aan dergelijke dingen beginnen
in het echt, hij ging waarschijnlijk naar dat lelijke sbs6 gebouw , maar waarom door MIJN straat? Zie je mij in Wassenaar soms ??quote:
Oei, ik had het mis. Maar Harry waarborgt mijn dedain.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
in het echt, hij ging waarschijnlijk naar dat lelijke sbs6 gebouw , maar waarom door MIJN straat? Zie je mij in Wassenaar soms ??
op de schaal van je 10 vingers, hoe vaak heb je het mis?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:44 schreef Apropos het volgende:
[..]
Oei, ik had het mis. Maar Harry waarborgt mijn dedain.
Op de schaal van je 10 vingers, hoe oud was je laatste vriendin?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
op de schaal van je 10 vingers, hoe vaak heb je het mis?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Weet iemand hoe R@b er eigenlijk uitziet?
Plantage Middenlaan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
in het echt, hij ging waarschijnlijk naar dat lelijke sbs6 gebouw , maar waarom door MIJN straat? Zie je mij in Wassenaar soms ??
Nogmaals dat is de vraag niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik wil af van het nodeloos spekken van de staatskas.
Hij schijnt op Robbie Williams te lijken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Weet iemand hoe R@b er eigenlijk uitziet?
2 handen op 1 buik borstquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
Op de schaal van je 10 vingers, hoe oud was je laatste vriendin?
Wanneer houdt dat gelul eens een keer opquote:Verkiezingsrelletje na aanval op zorgplan CDA
Van onze verslaggever Philippe Remarque
DEN HAAG - Tussen CDA en PvdA is een verkiezingsrelletje ontstaan over een uitspraak van PvdA-Kamerlid Frank Heemskerk. Hij noemde het CDA-plan om miljarden te besparen op de zorg door meer efficiëncy ‘bloedlink’.
Uitgedaagd door een journalist voorspelde Heemskerk dinsdag dat daardoor ‘meer mensen zullen doodgaan’. Ziekenhuizen concentreren zich volgens hem op lucratieve verrichtingen en verwaarlozen de spoedeisende hulp.
CDA-lijsttrekker Balkenende belde enkele uren later PvdA-lijsttrekker Bos op om te protesteren en sprak diens voicemail in. Hij vindt de opmerking bedenkelijk en wil niet dat de verkiezingscampagne zo wordt gevoerd.
Bos de sprak op zijn beurt de voicemail van Balkenende in om de zaak te sussen. De PvdA heeft grote bezwaren tegen het CDA-plan voor marktwerking in de zorg, maar wil niet beweren dat daardoor doden zullen vallen, aldus Bos.
Na de verkiezingen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wanneer houdt dat gelul eens een keer op
Nog een week, dan nog wat geouwehoer over de coalitie, en dan is alles weer terug in het oude patroonquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wanneer houdt dat gelul eens een keer op
Sp for teh win.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:55 schreef Apropos het volgende:
Ik ben de PVDA een beetje beu.
ben er ook bang voor. Het valt me nog mee dat Balkenende z'n ontstoken voet niet heeft gebruikt als excuusquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Nog een week, dan nog wat geouwehoer over de coalitie, en dan is alles weer terug in het oude patroon![]()
Ik het CDA, wat kunnen we er aan doen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:55 schreef Apropos het volgende:
Ik ben de PVDA een beetje beu.
Of politici die zich voor hun fouten excuseren omdat ze misbruikt zijn in hun jeugd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ben er ook bang voor. Het valt me nog mee dat Balkenende z'n ontstoken voet niet heeft gebruikt als excuus
Hebben we die ook al?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Of politici die zich voor hun fouten excuseren omdat ze misbruikt zijn in hun jeugd.
Dat lijkt me een prima partijnaam.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga een eigen partij beginnen, wie steunt me!
in gedachten zijn we allemaal bij jequote:Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga een eigen partij beginnen, wie steunt me!
Hitler was een socialist.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:33 schreef sigme het volgende:
In POL heb je gewoon dom links-rechts gebash. Zodra ik m'n neus buiten POL steek word ik geconfronteerd met dit soort bagger:
[..]
Doe mij dan maar Hitler-was-een-socialist.
Welk gedeelte? Wie steunt me?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat lijkt me een prima partijnaam.
Hij is half dier-half beest.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef Apropos het volgende:
Waarom heeft een paard benen, maar wel een bek?
Jij een wolfje kunnen samen wel in een fractie in de Tweede Kamer, dat vult de leemte van de LPF enigszinsquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die gaan we als logo voor mijn partij gebruiken.
Ik steun je immaterieel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga een eigen partij beginnen, wie steunt me!
Het liefst zou ik in een rookvolle kamer zo lang mogelijk onder mijn bed blijven liggen...quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
D'R@b of d'ronder? (Het bed, dan.)
Ga je wel naar college?quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:13 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Het liefst zou ik in een rookvolle kamer zo lang mogelijk onder mijn bed blijven liggen...
Flink zo.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:17 schreef tvlxd het volgende:
Dat kan barsten.
Onamerikaanse bezigheid.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:53 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ach, wel nee, maar zo is het nu eenmaal.
Never change a winning formula.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:47 schreef Sidekick het volgende:
Perfectie moet je niet veranderen.
Jij begrijpt m'n verontwaardiging tenminstequote:Op dinsdag 14 november 2006 17:52 schreef sizzler het volgende:
Rutte wordt uitgefeest door publiek (FILMPJE!!!)
Damn wat een kneus!
Je hoopt dat ze gaan zoenen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:56 schreef sizzler het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=7385540094331665305
ik hoopte onder het rokje te kunnen kijken, maar helaasquote:
Was maar naar de pub gegaan. De surrogaatbaarmoeder.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:16 schreef tvlxd het volgende:
A German man deported from the US has gone on trial in the Germany city of Mannheim for alleged Holocaust denial.
Germar Rudolf published a study saying the Nazis did not use gas to kill Jews at the Auschwitz concentration camp.
The prosecution says he "represented the Holocaust as invention" and used the internet to spread his documents.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6147400.stm
Turkse toestanden.
wel bij de feiten blijven hequote:Op dinsdag 14 november 2006 19:16 schreef tvlxd het volgende:
A German man deported from the US has gone on trial in the Germany city of Mannheim for alleged Holocaust denial.
Germar Rudolf published a study saying the Nazis did not use gas to kill Jews at the Auschwitz concentration camp.
The prosecution says he "represented the Holocaust as invention" and used the internet to spread his documents.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6147400.stm
Turkse toestanden.
quote:Quote of the day
"Turkey has a marvelous history. But it is not a European history."
Frits Bolkestein, former member of the European Commission
Bron?quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik wel borstomvang, lengte en kookvaardigheden.
Grappig, RTL Nieuws liet net zien dat de groei in België 3,1% is en in UK en Duitsland 2,8%. Balkenendequote:Nederlandse economie groeit met 2,6%
***************************************
` De Nederlandse economie is in het
derde kwartaal met 2,6% gegroeid ten
opzichte van een jaar eerder.Het gaat
om een voorlopig cijfer van het CBS.De
groei is behaald met een werkdag minder
dan vorig jaar.
De uitvoer lag 6,1% hoger dan vorig
jaar,maar de groei vlakt wel wat af ten
opzichte van de eerste jaarhelft.Verder
besteedden huishoudens 2% meer,vooral
aan duurzame goederen.Bedrijven staken
meer geld in machines,bedrijfsauto's en
computers.
Door de groei is het aantal banen in
een jaar tijd gestegen met 84.000.Dat
is een stijging met 1,1%.
***************************************
Wat een topkabinet hebben we ookquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Grappig, RTL Nieuws liet net zien dat de groei in België 3,1% is en in UK en Duitsland 2,8%. Balkenende.
Ja daar wordt het leven vrij duur van ja. Dat klopt, maar een beetje verantwoordelijkheidsgevoel lijkt me hier wel op de plaats.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?
Je kunt beginnen met het belasten van kinderen. Mensen zorgen immers voor vervuiling.
Ooit iemand gezien zonder lengte, borstomvang of kookvaardigheden?quote:
ik vond trouwens dat ze het stukje over de SP heel subtiel negatief neerzette. "SP wil dat de HRA voor iedereen gaat gelden. Huizen tot 350.000...." Dat is dus niet iedereen, de gluiperds.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Grappig, RTL Nieuws liet net zien dat de groei in België 3,1% is en in UK en Duitsland 2,8%. Balkenende.
die is echt vlijmscherp.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ooit iemand gezien zonder lengte, borstomvang of kookvaardigheden?
Ja. Daarna nooit meer.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ooit iemand gezien zonder lengte, borstomvang of kookvaardigheden?
Ja, maar bij elk politiek onderwerp in de media zie ik wel een fout.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik vond trouwens dat ze het stukje over de SP heel subtiel negatief neerzette. "SP wil dat de HRA voor iedereen gaat gelden. Huizen tot 350.000...." Dat is dus niet iedereen, de gluiperds.
Lijkt me verwant aan 'op de been zijn'.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef Apropos het volgende:
En waarom brengen wij strijdkrachten op de been?
Let op de cursivering, he.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Lijkt me verwant aan 'op de been zijn'.
Wat wou je anders met die strijdkrachten?
Het was het eerste wat ik erover opmerkte, maar het zal wel een afwijking van mij zijn, dit soort zinnetjes zo lezen. Het werd niet erg opgepakt, in elk gevalquote:
ik verdenk dat RTL4 journaal wel vaker van een eigen agenda. Het is vaak heel subtiel subjectief. Ze omschreven de SP ook als 'de club van marijnissen' op hun teletekst. Kom op zeg, het is geen kookvereniging.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, maar bij elk politiek onderwerp in de media zie ik wel een fout.
NOS ook, die zegt er niet bij de dat belastingbetaler opdraait voor dat ziekenfonds voor illegalen, plannetje van GroenLinks. Alsof het gratis is.
Nâh, Ik ben alleen wat teksten van hem aan het doornemen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:26 schreef Autodidact het volgende:
Zijn we Trotskist geworden, dokter?
Dat deed ik, maar ik begrijp de vraag niet.quote:
dat wordt misschien als vanzelfsprekend geacht...quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, maar bij elk politiek onderwerp in de media zie ik wel een fout.
NOS ook, die zegt er niet bij de dat belastingbetaler opdraait voor dat ziekenfonds voor illegalen, plannetje van GroenLinks. Alsof het gratis is.
In het normale taalgebruik hebben we het inderdaad over ''het'' been. Ik vraag me dus af wat de oorsprong van deze uitdrukking is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat deed ik, maar ik begrijp de vraag niet.
Welk alternatief speelt er door je hoofd?
Strijkrachten op een been brengen? Op het been? Op been brengen? Nog iets anders?
Trotski is een gefnuikte Stalin, onthoud dan wel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nâh, Ik ben alleen wat teksten van hem aan het doornemen.
Misschien van benenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
In het normale taalgebruik hebben we het inderdaad over ''het'' been. Ik vraag me dus af wat de oorsprong van deze uitdrukking is.
Dat is een stuk plausibeler dan ''baan'', inderdaad.quote:
Gokje: ik denk dat been vroeger als meervoudsvorm geldig is geweest.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
In het normale taalgebruik hebben we het inderdaad over ''het'' been. Ik vraag me dus af wat de oorsprong van deze uitdrukking is.
Zijn daar meer voorbeelden van, dat je weet?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Gokje: ik denk dat been vroeger als meervoudsvorm geldig is geweest.
Schoen was vroeger meervoud van schoe, eier van ei.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:09 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zijn daar meer voorbeelden van, dat je weet?
quote:Meervoudsvorming
"Hij schupte uit kaoighei meej twee beên ineens." In het Algemeen Beschaafd Nederlands, waar men het gebruikte beeld vermoedelijk wel niet zal tegenkomen, zouden we hier zeggen: "Hij schopte van kwaadheid met twee benen tegelijk". Dat is een kostelijke overdrijving, die zelfs voor het onmogelijke niet terugschrikt. Niettemin zet ze behoorlijk kracht bij aan de aard van het schoppen en daaraan voorafgegane woede.
Er zit echter nog méér interessants in de gegeven uitdrukking. Er is namelijk sprake van "been" terwijl er zeer duidelijk "benen" bedoeld wordt. Dit gebruik van enkelvoud voor meervoud is hier niet een op zichzelf staand geval. Men kan deze verwisseling in ons dialect regelmatig ontmoeten. Een boer heeft bijvoorbeeld "twintig koei". En niet de "koeien" maar de "koei" lopen in de wei of worden gemolken. De ouderwetse Tilburger of Brabander vraagt niet waar zijn "schoenen" staan, maar hij heeft het over zijn "schoen". Logisch had men derhalve in Tilburg niet een "koeienmert" (markt) maar een "koeimert" en ook een "Koeistraat", waarbij dus niet aan één maar aan meerdere koeien werd gedacht. Niet al te best thuis zijnde in de diepe geheimen van onze schone taal hebben latere geslachten vermoedelijk in de "i" geen meervoudsvorm meer gevoeld. Ze hebben het wat sjieker willen maken en het - naar zij meenden - méér naar het ABN getrokken. Daarmee werd echter een taalverarming geïntroduceerd, omdat de collectiviteitsgedachte verdween. Zo zitten wij - en ook wel andere plaatsen - dan met een Koestraat, die voor ons best een Koeistraat had mogen zijn. Wat er uit één zo'n Tilburgs zinnetje toch niet allemaal te voorschijn kan komen!
Ach man, ik probeer me continu aan de snelheid te houden, maar ze houden vooral van flitsen wanneer je ineens van 120 naar 70 moet, 50 meter na het bordje 70.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind die hardrijdfundamentalisten wel aandoenlijk.
Wat is er nou zo moeilijk aan te accepteren dat je een boete kan krijgen als je te hard rijdt?
Dat is inderdaad erg flauw.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ach man, ik probeer me continu aan de snelheid te houden, maar ze houden vooral van flitsen wanneer je ineens van 120 naar 70 moet, 50 meter na het bordje 70.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=81577quote:'Kohls meisje' één jaar aan de macht
door onze correspondent Rob Savelberg
BERLIJN - Dik twaalf maanden geleden werd Gerhard Schröder door de Duitse kiezer naar huis gestuurd. Daarmee was de weg voor de eerste vrouwelijke, Oost-Duitse bondskanselier geplaveid. Angela Merkel, ,,het meisje'' van Helmut Kohl, kon de fakkel na de vervroegde verkiezingen overnemen.
Ze presenteerde op 11 november 2005 de eerste grote coalitie sinds 1969 tussen sociaal-democraten en conservatieven. De weidse blik uit het pompeuze Kanzleramt in Berlijn wilde SPD-voorman Schröder evenwel nog niet kwijt. Hij had tot na de verkiezingsuitslag nog heftig en overmoedig tegengestribbeld. Schröder wilde de vruchten van zijn omstreden arbeidsmarkthervormingen plukken en natuurlijk van het Wereldkampioenschap voetbal genieten. Dat deed Merkel in zijn plaats: er zijn nu honderdduizenden werklozen minder dan vorig jaar, de staatskas ontvangt miljarden euro's aan belastingmeevallers, de export boomt en de conjunctuur stijgt snel. En Merkel maakte goede sier met het ultieme zomersprookje van Klinsmanns 'Mannschaft'.
Het verschil in regeringsstijl tussen Merkel en Schröder was opvallend. 'Der Gerd' droeg het imago van mannetjesputter en ondersteunde politieke beslissingen in zijn kabinet niet zelden met een daverend ,,Basta!''. Daarentegen regeert 'Angie vooral in koel overleg met haar ministers. ,,Weiter so!'' is haar lijfspreuk. Schröder trad vooral op als vriend van de massa. Merkel lijkt daarnaast wat stijfjes. Voor haar kanselierschap oogde ze vaak nerveus en zat ze niet altijd lekker in haar vel. Maar haar adviseurs gaven de CDU-voorzitster een grondige restyling. Met een nieuw kapsel en opvallende ontspannenheid begon ze aan haar moeilijkste baan. Ze wilde zich niet zoals Schröder vastleggen op een significante verlaging van de torenhoge werkloosheid. Dat het legioen van ruim vier miljoen Duitsers zonder baan momenteel krimpt kan niet op haar rekening worden bijgeschreven. De omstreden hervorming Hartz IV was al onder de roodgroene regering van Schröder ingezet en voor de aantrekkende wereldconjunctuur kan Merkels politiek ook niet verantwoordelijk gemaakt worden.
Haar grootste wapenfeit lijkt tot dusver het opkrikken van de btw tot negentien procent. ,,De grootste belastingverhoging uit de geschiedenis van de Bondsrepubliek'', klaagt de liberale oppositieleider Guido Westerwelle van de FDP. Ook vooraanstaande economen en vakbondsleiders zijn not amused. Ze vrezen dat de juist weer flink aantrekkende Duitse economie wordt afgeremd. Producten met het etiket made in Germany kunnen onnodig duurder worden.
Lange adem
Bij de totstandkoming van de samenwerking met de SPD bewees Merkel haar engelengeduld. Ook bij haar lange weg naar de top van de CDU had ze een lange adem nodig. Overal lagen mannelijke concurrenten op de loer. Lastige minister-presidenten, zoals Edmund Stoiber uit Beieren en Ronald Koch uit Hessen, wilden haar liever vandaag dan morgen kwijt. Maar Merkel laveerde handig om haar politieke rivalen heen, waaronder ook oud-fractievoorzitter Friedrich Merz. Nu is ze de onbetwiste nummer één bij de christen-democraten. Na haar aantreden bleek Merkel (52) vriendelijker dan gedacht. Ze is net als haar man Joachim Sauer een nuchter analyserende wetenschapper. Ze geeft niet om statussymbolen en wees de kille ambtswoning in het Kanzleramt resoluut van de hand. Haar oude huis tegenover het Pergamon-museum in Berlijn vond ze groot genoeg. Ook al gedraagt de Oost-Duitse domineesdochter zich erg gewoontjes, toch neemt ze elke zaterdag video-podcasts op. Daarmee is ze wereldwijd het eerste staatshoofd dat haar burgers zo toespreekt.
Europa
Volgend jaar neemt Merkel het voorzitterschap van de G8-top in Heiligendamm op zich. Dan zal 'de machtigste vrouw ter wereld', zoals het Amerikaanse zakenblad Forbes haar noemde, nog meer in de internationale schijnwerpers komen te staan. Ook zal Duitsland tot juli 2007 voorzitter van de Europese Raad zijn. Merkel heeft aangekondigd de Europese Grondwet, ook na het 'nee' uit Nederland en Frankrijk, nieuw leven in te willen blazen. Merkel maakte in 2005 een vliegende start in de buitenlandse politiek. Ze werd in Parijs door Jacques Chirac met een handkus en een diepe buiging ontvangen. De christen-democrate verbeterde tevens de onder Schröder sterk bekoelde relatie met Washington. Toch bekritiseerde ze ook het Amerikaanse strafkamp Guantánamo-Bay op Cuba, iets wat haar SPD-voorganger nooit openlijk gedaan had. Ook tegenover Vladimir Putin spreekt ze duidelijke taal. Bij haar eerste bezoek in Moskou ontmoette ze demonstratief mensenrechtenactivisten, die het Kremlin liever niet in Rusland zag.
Ook toonde ze zich tegenover Putin meerdere malen bezorgd over de gevaren van diens Tsjetsjeense beleid. Dat had Gerhard Schröder tegenover de voormalig KGB-agent, die hij nog steeds een ,,loepzuivere democraat,, noemt, nooit gedurfd. Ook aan het firmament van de Europese Unie straalde Merkel. Bij haar eerste EU-top in Brussel speelde ze gelijk de hoofdrol. Ze deelde financiële cadeautjes uit, onder meer aan Polen. Ondanks dit royale gebaar was de natuurkundige niet direct in Warschau welkom. Eigenlijk wilde de Bundeskanzlerin bij haar eerste buitenlandse bezoek naar de Poolse hoofdstad.
Maar de gebroeders Kaczynski, die zowel het ambt van premier als dat van president bekleden, hadden zogenaamd geen tijd. Het werd Merkel niet in dank afgenomen dat haar partij een voorstander van het in Berlijn geplande Centrum tegen Verdrijvingen is. Na de Tweede Wereldoorlog werden zo'n veertien miljoen Duitsers verdreven, vooral uit Polen. Twee tentoonstellingen over dit thema in de metropool aan de Spree zetten veel kwaad bloed bij Lech en Jaroslav Kaczynski. In de CDU is de Bund der Vertriebenen nog altijd zeer invloedrijk. De voorzitter van deze vereniging van verdreven Duitsers, Erika Steinbach, geldt in Polen als persona non grata. Ten oosten van de Oder is men bang dat de Duitsers hun na 1945 onteigende gebieden weer terugwillen.
Voor het Europese Hof voor de mensenrechten in Straatsburg loopt een rechtzaak, aangespannen door de stichting Preussische Treuhand. Die willen een derde van het Poolse territorium aanvechten. Ook met Turkije staat Merkel op gespannen voet. Ze dreigde vorige week met het stopzetten van de gesprekken over toetreding tot de Europese Unie als Ankara de handel met Cyprus niet accepteert. Schepen van het zuidelijk deel van het eiland kunnen geen Turkse havens aandoen. In haar verkiezingscampagne had de protestantse politica zich al tegen een opname van Turkije in de EU uitgesproken. De circa drie miljoen Turken in de Bondsrepubliek waren hier niet blij mee.
Moe
Terug naar de binnenlandse politiek. Daar is, afgezien van een moeizame hervorming van het duurste gezondheidssysteem ter wereld, niet veel besloten. Ja, het 'oudergeld' werd ingevoerd, waarbij ook de man nu twee maanden op een baby moet passen. En de pensioenleeftijd werd tot 67 jaar opgeschroefd. Maar verder ziet de regering-Merkel er al moe uit. Het weekblad Der Spiegel publiceerde afgelopen week een titelbeeld met daarop Merkel als Don Quichotte, die voor de enorme klus staat Duitsland verder te hervormen. Ze wordt bijgestaan door vice-kanselier Franz Müntefering. De SPD-man zit op een ezel en komt nauwelijks vooruit. Actuele opiniepeilingen laten zien dat de populariteit van zowel Merkel als haar coalitie daalt en beide partijen tienduizenden leden verliezen.
Maar Merkel laat zich niet zo snel uit het veld slaan. Ze plant haar beslissingen doordacht en blijft daarbij bescheiden. De domineesdochter weet waar haar wortels liggen. Nog steeds heeft ze geen dikke villa op het chique eiland Sylt, maar een bescheiden 'datsja', een buitenhuisje in de Oost-Duitse Uckermark. In haar DDR-tijd moest Merkel twaalf jaren wachten op een autootje. Dat was in Honeckers heilstaat heel normaal. Het revolutiejaar 1989 verhinderde dat ze ook daadwerkelijk in een Trabant rondreed. Sinds de hereniging heeft ze een Golfje. Wat ze niet nodig heeft, daar begint ze niet aan.
Volgens mij was het op den been brengen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef Apropos het volgende:
En waarom brengen wij strijdkrachten op de been?
Een soapie met een mening die probeert interessant en quasi-intellectueel over te komen. Het moet toch niet gekker worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:02 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/news/884(...)ogkleppen_op_vk.html
Oh God, het blondje heeft nu ook een column bij nu.nl.
Was weer leukquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:49 schreef zakjapannertje het volgende:
Onder De Tram begint
Heb je net onder de tram gezien? Nier overdreven hip of snel en zelfs enige diepgang. De staat van verwarring is vaag maar DWDD kijk ik erg graag. Net als bv de lama's lijst 0 of katja vs de rest.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:41 schreef MrX1982 het volgende:
Nederland 3 mogen ze overigens per direct opheffen. Al die zogenaamd leuke, hippe en snelle programma's. Is tegenwoordig iedereen cabaretier en heeft dat woord geen enkele betekenis meer.
De aankondigingen van die programma's maken me al verdrietig. Al die zogenaamd hippe en leuke programma's. Ik zie het leuke er niet in. BNN is sowieso een tv dieptepunt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:45 schreef du_ke het volgende:
Heb je net onder de tram gezien? Nier overdreven hip of snel en zelfs enige diepgang. De staat van verwarring is vaag maar DWDD kijk ik erg graag. Net als bv de lama's lijst 0 of katja vs de rest.
Wat vind je dan wel leuk? Beauty and the nerd? Of lingo?quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De aankondigingen van die programma's maken me al verdrietig. Al die zogenaamd hippe en leuke programma's. Ik zie het leuke er niet in. BNN is sowieso een tv dieptepunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |