abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43539438
Welkom in het politiek cafe van het politiek café van Fok!. Hier kan gepraat worden over propaganda die niet wordt besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van gezemel en achterklap, zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor mensen die zich nog serieus bezig houden met politiek, en andere onzin. Iedereen is welkom.
pi_43539485
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet .
pi_43539506
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat dus niks met libertariers als HenriO van doen heeft. Met welke meer libertarisch ingestelde user eigenlijk wel?
[..]
Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.
quote:
Oh. Misschien moet je ergenis van dat forum niet hier mee naartoe nemen?
Het is geheel vergelijkbaar .
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Maar hoe weet je dat de bovengrens niet gehaald is? Er is immers maar een beperkt aantal forensen. Naast flexibele werktijden en het OV zijn er toch nog te vaak files, dan kan je toch best de capaciteit verhogen? Zowel in het OV als op de weg?
Uiteraard moet de capaciteit stijgen. Maar dat moet wel met beleid en goed doordacht gebeuren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43539513
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet .
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaar ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43539542
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet .
pi_43539561
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[afbeelding]
Allah Al Watan Al Malik
pi_43539593
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.

Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
pi_43539624
Hetzelfde probleem als met geprivatiseerde wegen. Werkt niet en onbetaalbaar .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43539627
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaar ?
De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adepten .
pi_43539660
Als we gewoon individuele vrijheid op de weg hadden, dus geen regels, hadden we inderdaad helemaal geen file:

http://www.youtube.com/watch?v=uEQA9Z3S3UY
Allah Al Watan Al Malik
pi_43539701
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.

Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
Zie de casus Los Angeles. Geen overheidsinvestering in OV, iedereen moet de auto nemen (schijnt voor vrijheid te staan) waardoor het in de (lange) spitsuren één grote stilstaande massa en een smerige stad. Als je in zo'n file staat, voel jij je dan vrij eigenlijk?
pi_43539783
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adepten .
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43539823
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
Als we gewoon individuele vrijheid op de weg hadden, dus geen regels, hadden we inderdaad helemaal geen file:

http://www.youtube.com/watch?v=uEQA9Z3S3UY
heilige koeien
pi_43539835
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.
Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?

Er zijn een hoop randdebielen op dit forum die verstandige maar niet ingelezen mensen op de loop zouden kunnen jagen - en HenriO is er daar niet een van.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43539856
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43539892
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?

Er zijn een hoop randdebielen op dit forum die verstandige maar niet ingelezen mensen op de loop zouden kunnen jagen - en HenriO is er daar niet een van.
Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities. En was laatst ook weer hoogst verontwaardigd toen iemand commentaar had op dat standaard Hitler is links copy paste verhaaltje.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43539914
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.

Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43539918
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

heilige koeien
Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43540009
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43540018
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities.
Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43540024
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoor .
Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijken .
pi_43540052
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Ik oefen op m'n eigen schapen .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43540062
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.
Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.
pi_43540078
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uit .
Tanger schijnt nu echt zo groot en druk te zijn, tis in 2 jaar tijd enorm gegroeid (mijn ouders zijn net terug, en vertelde me dat het nu echt qua grootte en drukte bijna verdubbeld is.) In Tanger rijden is trouwens helemaal een hel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43540087
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[afbeelding]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43540159
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43540230
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.
Dat is dus juist m'n probleem ze proberen elk topic naar dat onderwerp te trekken .
En HenriO negeert mij al een tijdje omdat ik niet mag zeggen dat hij zelf het systeem in stand houdt . En Heiden wou me dood hebben geloof ik .

Maar met bv een Neworder is het prima in discussie gaan hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43540257
quote:
Rabobank: huizenprijzen zullen flink stijgen



De huizenprijzen zullen in de laatste maanden van dit jaar en in 2007 flink stijgen.

Kapitaalmarktrente
Dat verwachten economen van de Rabobank. In een kwartaalbericht over de woningmarkt in Nederland stellen de analisten dat de kapitaalmarktrente zich gunstig blijft ontwikkelen. Daardoor zijn koophuizen voor veel mensen aantrekkelijk.

Gemiddelde prijs
De huizenprijzen stegen in het derde kwartaal met 2,1% ten opzichte van de drie maanden daarvoor. In vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2005 was de stijging zelfs 6,2%. Een woning in Nederland kost nu gemiddeld 241.000 euro.
Over 20 jaar: een baksteen kost meer dan een auto.
pi_43540276
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijken .
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheid .

En ja ik ben van mening dat wie vervuilt moet betalen is dat echt zo raar?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43540338
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:20 schreef sigme het volgende:
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.
Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.
pi_43540385
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:24 schreef du_ke het volgende:
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheid .

En ja ik ben van mening dat wie vervuilt moet betalen is dat echt zo raar?
Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.
pi_43540452
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ik .

Ofwel een stimulans om b.v. te gaan carpoolen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43540456
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik oefen op m'n eigen schapen .
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:31:22 #35
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43540477
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_43540549
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ik .

Ofwel een stimulans om b.v. te gaan carpoolen.
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken .

Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
pi_43540599
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
Het OV is kut. UITROEPTEKEN.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43540647
quote:
American Men Losing Testosterone

A study finds that men in the United States have lower levels of testosterone than they did just one generation ago.

Average total testosterone levels in men aged 65 to 69 fell from 503 nanograms/decileter (ng/dL) in 1988 to 423 ng/dL in 2003, the New England Research Institutes in Watertown, Mass. Reports.

Researchers cannot pinpoint the drop, noting that aging, smoking and obesity can’t fully explain what’s happening.

Testosterone is the primary male sex hormone and plays an important role in maintaining bone and muscle mass. Low testosterone levels have been linked to health problems, including lowered libido and diabetes, reports HealthDay.

Normally, testosterone levels reach their heights while a man is in his 20s, and then they gradually fall, but this study found that overall testosterone levels are lower than they were 20 years ago.

"In 1988, men who were 50 years and older had higher serum testosterone concentrations than did comparable 50-year-old men in 1996. This suggests that some factor other than age may be contributing to the observed declines in testosterone over time," study lead author Thomas G. Travison said.

He and his colleagues analyzed blood samples — along with health and other information — from about 1,500 men in the greater Boston area who took part in the Massachusetts Male Aging Study. That study collected data in 1987-89, 1995-97, and 2002-04.

The findings were published in the Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:37:58 #39
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43540706
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken .

Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_43540736
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43540770
Nou ben ik godbetert voorgedragen voor de Frans Weisglas Trofee
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43540794
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.
Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?

Je kunt beginnen met het belasten van kinderen. Mensen zorgen immers voor vervuiling.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:41:25 #43
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43540823
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..

"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
pi_43540847
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigen .
pi_43540875
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
Daar moet je dan nog de aanschafkosten, onderhoudskosten, motorrijtuigbelasting, verzekering, parkeergeld etc. bij optellen hè. Ik heb ooit berekend dat een specifiek auto in zijn leven ca 10 euro per dag kost, als het stilstaat.
pi_43540938
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..

"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
The users at fok prove you wrong.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43540947
De werkelijke prijs van de trein zal zo ongeveer rond een 1ste klas kaartje liggen zonder korting.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:45:46 #48
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43540965
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

The users at fok prove you wrong.
hoe dat zo?
pi_43540980
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
Echter als je met 3 of meer personen in een auto zit of de trein voor midner dan een derde is gevuld zijn de verhoudingen weer anders .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541003
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken .

Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
Dus omdat het lastig te berekenen is mag je gewoon een eind in de rondte vervuilen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541032
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?

Je kunt beginnen met het belasten van kinderen. Mensen zorgen immers voor vervuiling.
Over stokpaardjes gesproken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541067
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
De werkelijke prijs van de trein zal zo ongeveer rond een 1ste klas kaartje liggen zonder korting.
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541107
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:48 schreef du_ke het volgende:
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggen .
Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?
pi_43541227
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigen .
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70

Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43541274
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..

"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.

"De mens wordt gedreven door een drang naar inefficientie."
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43541291
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling . En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541343
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70

Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541367
Autodidact, bedankt voor je lijstje, ga je je nog opwerpen als vrijwilliger voor het tellen der stemmen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43541369
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling . En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
Daar betalen we wegenbelasting voor toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541401
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar betalen we wegenbelasting voor toch?
Dat is volgens mij niet genoeg.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541425
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet genoeg.
+ de inkomsten van boetes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541467
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef sigme het volgende:
Autodidact, bedankt voor je lijstje, ga je je nog opwerpen als vrijwilliger voor het tellen der stemmen?
Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.
pi_43541503
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70

Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
pi_43541515
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling . En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.
pi_43541526
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit .
en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaats
pi_43541543
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit .
Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.

Het is veruit het fijnst om met de trein te reizen, en dat is onbetaalbaar natuurlijk.
Hoe was ik er anders achtergekomen als MYLF mee te tellen ?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43541551
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

+ de inkomsten van boetes.
Volgens mij kunnen boetes amper hun eigen administratieve systeem betalen.
pi_43541555
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
reken op 800 euro p/jaar aan belasting.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541586
De comfort van een eigen ruimte is natuurlijk ook heel belangrijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541605
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
pi_43541617
De kilometerkostprijs prijs van de trein is ¤0,23 per kilometer.

Van Groningen naar Amsterdam kom je dan uit op ¤49,37 als de tariefeenheden op de site van de NS het aantal kilometers weergeeft (217). Een eerste klas kaartje kost ¤43,50. Dus zelfs dat dekt de lading niet.
pi_43541621
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
Nee, maar negers praten wel hard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541644
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.
Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.

Maar ik had het best aan je willen slijten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:05:49 #74
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43541675
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef sigme het volgende:

[..]

De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.

"De mens wordt gedreven door een drang naar inefficientie."
zou je die is willen toelichten?
pi_43541676
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

+ de inkomsten van boetes.
De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541702
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541703
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43541741
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.

Maar ik had het best aan je willen slijten.
Dat laatste geloof ik best, maar ik bedank vriendelijk. Het zal met Excel ook prima kunnen denk ik.
pi_43541759
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.

Het is veruit het fijnst om met de trein te reizen, en dat is onbetaalbaar natuurlijk.
Hoe was ik er anders achtergekomen als MYLF mee te tellen ?
Een retourtje is goedkoper dan 2 enkeltjes (22 nogwat)

En je hebt gelijk treinreizen is gewoon erg prettig. Heerlijk wat rondkijken of een boekje lezen. Onbetaalbaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541778
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Hoeveel "winst" haalt de staat eigenlijk uit boetes dan?
pi_43541795
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaats
Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541820
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
Als ik die Wijn voor m'n auto tref..

Dan heeft 'ie geluk dat ik geen idee heb hoe die vent eruit ziet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43541902
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging. Slechte zaak als het onderhoud uit de verkeersboetes betaald moet worden. Las ook zoiets over Nw Orleans daar werden meen ik de pro deo advocaten uit de verkeersboetes betaald. Maar door de katrina viel die inkomstenstroom weg en dus ook de pro deo advocaten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541959
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Als ik die Wijn voor m'n auto tref..

Dan heeft 'ie geluk dat ik geen idee heb hoe die vent eruit ziet.
Een homo met krullen .

En voor je tripje naar amsterdam moet je ook nog je parkeergeld meerekenen. Dat is daar ook achterlijk hoog geloof ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43541966
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:45 schreef problematiQue het volgende:

[..]

hoe dat zo?
Hoe efficient ben je bezig met het halen van je doelen als je fokt? Hoe veel beter kan je je tijd besteden aan leren, werken, sporten, relaties aangaan met "echte" mensen en daardoor je sociale status versterken etc.?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43541972
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef du_ke het volgende:
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?
Het ligt eraan. Van Groningen naar Amsterdam is de kostprijs hoger dan een 1ste klas kaartje. Van mijn woonplaats naar Rotterdam is een 1ste klas kaartje duurder dan de kostprijs. Zit dan tussen 2de klas en 1ste klas in.

Maar dan zijn de kosten van aanleg van sporen niet meegerekend in de kosten. Er is wel een infraheffing voor het gebruik van het spoor. Tevens zie ik niets over de aanschaf van treinen bij de bedrijfslasten. Die komen ten laste van de overheid?

Een ritje met de trein is niet goedkoop.
pi_43541995
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
Alleen tijdens Ramadan.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43542031
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging.
Volgens mij ook ja.
pi_43542072
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

Alleen tijdens Ramadan.
Ja, dan hebben ze een klein levend varkentje in hun maag. brwaar ronk oink ronk
pi_43542097
In Thailand betaalde ik 10 euro voor een kaartje van Maleisië naar Hat Nai. Dat is 8 uur reizen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43542130
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, dan hebben ze een klein levend varkentje in hun maag. brwaar ronk oink ronk
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43542214
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.
idd. de Wallen schijnt heel mooi te zijn
pi_43542220
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
Koosje zei van niet!
Allah Al Watan Al Malik
pi_43542296
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een homo met krullen .
Oh, dat kan niet missen dan .
quote:
En voor je tripje naar amsterdam moet je ook nog je parkeergeld meerekenen. Dat is daar ook achterlijk hoog geloof ik.
Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.

Ik zou wat dat betreft graag zien dat de kosten voor het hebben van een auto dalen (zodat die auto me geen geld kost als ik met de trein ga) - uiteraard te compenseren door hogere kosten voor het gebruik van die auto. Dus wegenbelasting in de brandstofprijs.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43542301
Koos Spee zou ik sowieso niet geloven.
pi_43542362
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, dat kan niet missen dan .

[..]

Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.

Ik zou wat dat betreft graag zien dat de kosten voor het hebben van een auto dalen (zodat die auto me geen geld kost als ik met de trein ga) - uiteraard te compenseren door hogere kosten voor het gebruik van die auto. Dus wegenbelasting in de brandstofprijs.
re-ke-ning-rij-den
pi_43542490
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:
quote:
Opbrengst verkeersboetes 260 miljoen euro

De eerste elf maanden van 2004 heeft de staat 236,26 miljoen euro aan verkeersboetes geïnd. Een prognose voor het hele jaar komt uit op 260 miljoen. Dat is tien procent meer dan vorig jaar en het hoogste bedrag ooit.

De stijging valt toe te schrijven aan de verhoging van de boetes en de nieuwe verkeerswet. Het gros werd geïncasseerd via minnelijke schikkingen van het parket: 131,7 miljoen. Daarna volgen de onmiddellijke inningen (57,22 miljoen) en de boetes die door de rechter uitgesproken werden (47,33 miljoen).
Maar:
quote:
De meeropbrengst van de boetes gaat naar het verkeersboetefonds. Dat bedrag wordt verdeeld over de lokale politiezones.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67

Terwijl in Nederland:
quote:
Aantal verkeersboetes gestegen
DEN HAAG - Het aantal boetes voor verkeersovertredingen is vorig jaar met 6 procent gestegen. De extra inzet van trajectcontroles is de belangrijkste oorzaak, meldde het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag.

Het totaal aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen kwam vorig jaar uit op bijna 11 miljoen. Het aantal snelheidsovertredingen steeg van 7,27 miljoen naar 7,96 miljoen (+8,7 procent). Die toename komt volledig voor rekening van de trajectcontroles.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43542492
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef sizzler het volgende:
In Thailand betaalde ik 10 euro voor een kaartje van Maleisië naar Hat Nai. Dat is 8 uur reizen.
In Turkije betaalde ik drie kwartjes (of zo, niks in elk geval) voor een eersteklas kaartje (zeer luxe). Istanbul - Ankara. Is ook wel 8 uur, denk ik. Stapvoets. Het was geweldig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43542554
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:
[..]

Maar:
[..]

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67

Terwijl in Nederland:
[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1
Begrotingsgaten moeten gedicht worden. En Koos Spee die vol blijft houden dat het draait om verkeersveiligheid .
pi_43542556
Maar welk deel daarvan is "winst"? Ik kan me voorstellen dat het hele systeem van flitskasten, verkeerspolitie, mobiele flitsers, administratieve verwerking etc veel geld kost....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')