Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat dus niks met libertariers als HenriO van doen heeft. Met welke meer libertarisch ingestelde user eigenlijk wel?
[..]
Het is geheel vergelijkbaarquote:Oh. Misschien moet je ergenis van dat forum niet hier mee naartoe nemen?
Uiteraard moet de capaciteit stijgen. Maar dat moet wel met beleid en goed doordacht gebeuren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat de bovengrens niet gehaald is? Er is immers maar een beperkt aantal forensen. Naast flexibele werktijden en het OV zijn er toch nog te vaak files, dan kan je toch best de capaciteit verhogen? Zowel in het OV als op de weg?
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaarquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet
.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
Individuele vrijheid. Een veel hogere verworvenheid bestaat er niet
.
De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adeptenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:
behalve als je er voor moet gaan betalen nietwaar?
Zie de casus Los Angeles. Geen overheidsinvestering in OV, iedereen moet de auto nemen (schijnt voor vrijheid te staan) waardoor het in de (lange) spitsuren één grote stilstaande massa en een smerige stad. Als je in zo'n file staat, voel jij je dan vrij eigenlijk?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.
Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De automobilist betaalt wel meer dan alleen voor zijn eigen individuele vrijheid. Ze betalen voor het collectivisme van de OV adepten.
heilige koeienquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
Als we gewoon individuele vrijheid op de weg hadden, dus geen regels, hadden we inderdaad helemaal geen file:
http://www.youtube.com/watch?v=uEQA9Z3S3UY
Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker wel met figuren als HenriO. Die is oo kerg creatief met definities en gelooft meervrijheid en mises zo te zien blindelings.
Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities. En was laatst ook weer hoogst verontwaardigd toen iemand commentaar had op dat standaard Hitler is links copy paste verhaaltje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Pardon? HenriO die mensen doet schrikken met dom links-rechts gebash en Hitler was eigenlijk links?
Er zijn een hoop randdebielen op dit forum die verstandige maar niet ingelezen mensen op de loop zouden kunnen jagen - en HenriO is er daar niet een van.
Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:04 schreef MrX1982 het volgende:
GL zit het OV duidelijk als dé oplossing getuige de maatregelen die ze willen nemen. Het kost miljarden en moet betaald worden door iemand want rendabel is het allemaal niet ondanks de term investeren.
Wat is het probleem met een geprivatiseerd OV systeem zonder een infuus naar de staatskas.
Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uitquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad een aparte interpretatie van een hoop algemeen erkende definities.
Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijkenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:
Helaas niet voor de vervuiling die ze veroorzaken. En ook de wegen worden gewoon uit de algemene middelen betaald hoor.
Ik oefen op m'n eigen schapenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en in die chaos durft Sigme te rijden! Hulde.
Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef sigme het volgende:
Niks. Maar dan moet het wel ingebed zijn in een land waar private uitbating van grote vervoerstromen de norm is. Oftewel: dan moeten die weggebruikers ook de wegen niet alleen bedekken, maar ook dokken.
Tanger schijnt nu echt zo groot en druk te zijn, tis in 2 jaar tijd enorm gegroeid (mijn ouders zijn net terug, en vertelde me dat het nu echt qua grootte en drukte bijna verdubbeld is.) In Tanger rijden is trouwens helemaal een hel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zag in Tanger ook een rijles. Zag er ook niet heel ok uit.
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook gewoon. Zowel direct als indirect.
Dat is dus juist m'n probleem ze proberen elk topic naar dat onderwerp te trekkenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het zou echt helpen als je het of zou negeren, of er eens werkelijk over na zou denken. Je blijft hangen als een ouwe langspeelplaat. En HenriO is nooit te beroerd het nog maar eens uit te leggen. Hoewel ie jouw uitlokpogingen probeert te negeren.
Over 20 jaar: een baksteen kost meer dan een auto.quote:Rabobank: huizenprijzen zullen flink stijgen
De huizenprijzen zullen in de laatste maanden van dit jaar en in 2007 flink stijgen.
Kapitaalmarktrente
Dat verwachten economen van de Rabobank. In een kwartaalbericht over de woningmarkt in Nederland stellen de analisten dat de kapitaalmarktrente zich gunstig blijft ontwikkelen. Daardoor zijn koophuizen voor veel mensen aantrekkelijk.
Gemiddelde prijs
De huizenprijzen stegen in het derde kwartaal met 2,1% ten opzichte van de drie maanden daarvoor. In vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2005 was de stijging zelfs 6,2%. Een woning in Nederland kost nu gemiddeld 241.000 euro.
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheidquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Komt dat stokpaardje weer om de hoek kijken.
Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:20 schreef sigme het volgende:
Eh.. en hoe dacht je dat openbaar vervoer betaald werd dan? Ook direct en indirect, zeg maar.
Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:24 schreef du_ke het volgende:
Daar is weinig meer stokpaard aan dan jouw zogenaamde vrijheid.
En ja ik ben van mening dat wie vervuilt moet betalen is dat echt zo raar?
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ikquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat wordt het OV nog duurder. Of denk je dat stroom er zomaar ineens is.
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbankenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:30 schreef du_ke het volgende:
Klopt mobiliteit zal als geheel een stuk duurder worden. Lijkt me duidelijk en geen bezwaar. De stijging voor het autoverkeer zal overigens groter zijn vermoed ik.
Ofwel een stimulans om b.v. te gaan carpoolen.
Het OV is kut. UITROEPTEKEN.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
quote:American Men Losing Testosterone
A study finds that men in the United States have lower levels of testosterone than they did just one generation ago.
Average total testosterone levels in men aged 65 to 69 fell from 503 nanograms/decileter (ng/dL) in 1988 to 423 ng/dL in 2003, the New England Research Institutes in Watertown, Mass. Reports.
Researchers cannot pinpoint the drop, noting that aging, smoking and obesity can’t fully explain what’s happening.
Testosterone is the primary male sex hormone and plays an important role in maintaining bone and muscle mass. Low testosterone levels have been linked to health problems, including lowered libido and diabetes, reports HealthDay.
Normally, testosterone levels reach their heights while a man is in his 20s, and then they gradually fall, but this study found that overall testosterone levels are lower than they were 20 years ago.
"In 1988, men who were 50 years and older had higher serum testosterone concentrations than did comparable 50-year-old men in 1996. This suggests that some factor other than age may be contributing to the observed declines in testosterone over time," study lead author Thomas G. Travison said.
He and his colleagues analyzed blood samples — along with health and other information — from about 1,500 men in the greater Boston area who took part in the Massachusetts Male Aging Study. That study collected data in 1987-89, 1995-97, and 2002-04.
The findings were published in the Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken.
Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vooral indirect. Weinig OV reizigers die betalen voor hun ritje.
Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De negatieve externe effecten van productie en consumptie moeten worden beperkt. Geld is daarin een duidelijk middel. Omdat milieu effecten niet na 1 dag zichtbaar zijn, zal je het dus in je portemonee moeten voelen, om toch gestimuleerd te worden.
Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
Daar moet je dan nog de aanschafkosten, onderhoudskosten, motorrijtuigbelasting, verzekering, parkeergeld etc. bij optellen hè. Ik heb ooit berekend dat een specifiek auto in zijn leven ca 10 euro per dag kost, als het stilstaat.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben evenveel geld kwijt voor een ritje met de auto naar Amsterdam als met de trein.
Met z'n tweeën is de auto goedkoper.
The users at fok prove you wrong.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..
"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
hoe dat zo?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
The users at fok prove you wrong.
Echter als je met 3 of meer personen in een auto zit of de trein voor midner dan een derde is gevuld zijn de verhoudingen weer andersquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het OV vervuilt per persoon minder dan in je auto rijden. PUNT.
Dus omdat het lastig te berekenen is mag je gewoon een eind in de rondte vervuilen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach de vervuiler betaalt is makkelijker gezegd dan gedaan. Net alsof je met geld het milieu kunt sturen/beheersen. Het leven wordt dan aanzienlijk duurder. Nog meer voedselbanken.
Het maakbare milieu. Weer eens wat anders dan de maakbare samenleving waar hele volksstammen zich in hebben vergist.
Over stokpaardjes gesprokenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan wordt het leven vrij duur en hoe zit het met de vervuiling die de natuur zichzelf aandoet. Moeten we daar ook voor betalen?
Je kunt beginnen met het belasten van kinderen. Mensen zorgen immers voor vervuiling.
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
De werkelijke prijs van de trein zal zo ongeveer rond een 1ste klas kaartje liggen zonder korting.
Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:48 schreef du_ke het volgende:
De werkelijke kosten voor benzine zouden zo rond de 3 euro per liter horen te liggen.
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je betaalt de volle pond voor een trein kaartje? Dan ben je een van de weinigen.
De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef problematiQue het volgende:
lijkt mij nou de uitgelezen plek en tijd om een zelfverzonnen stelling te lanceren..
"De mens wordt gedreven door een drang naar efficientie."
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuilingquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je betaalt in Nederland bergen accijnzen. De werkelijke kosten van benzine zijn een stuk lager. Hoe kom je aan 3 euro per liter hoger?
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uitquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70
Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
Daar betalen we wegenbelasting voor toch?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling. En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
Dat is volgens mij niet genoeg.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar betalen we wegenbelasting voor toch?
Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:57 schreef sigme het volgende:
Autodidact, bedankt voor je lijstje, ga je je nog opwerpen als vrijwilliger voor het tellen der stemmen?
Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Kortingskaart. Enkeltje is dan ¤ 16,-.
Voltarief is ¤ 26,70
Voor 217 kilometer ben ik nog geen ¤15 aan diesel kwijt. Tel er nog een beetje onderhoud / verzekering bij op. In m'n eentje, met korting, kan het nét uit om met de trein te gaan.
Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
De kosten van benzine wel. Maar je vergeet weer de vervuiling. En de kosten van het aanleggen van een weg, de kosten van het onderhoud ervan etc etc.
en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaatsquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit.
Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je een retourtje neemt ben je met de trein dan weer goedkoper uit.
reken op 800 euro p/jaar aan belasting.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
Nee, maar negers praten wel hard.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hahaha, echt niet hè. Ik had vorig jaar een access-database gemaakt, maar die ben ik inmiddels kwijt.
zou je die is willen toelichten?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef sigme het volgende:
[..]
De omgekeerde stelling is veel boeiender, en verklaart ook veel meer.
"De mens wordt gedreven door een drang naar inefficientie."
De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.quote:
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dezelfde kosten komen er dan bij voor het OV.
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
De inkomsten van boetes is een heel ander verhaal. Heeft niets met wegen te maken natuurlijk.
Dat laatste geloof ik best, maar ik bedank vriendelijk. Het zal met Excel ook prima kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geen zin er een accessdatabaseje voor te maken, ik denk dat ik dat niet geinstalleerd heb staan en mij accesskennis is wat roestig. Ik heb al een Excelsheetje gemaakt. Straks een draaitabelletje erover en klaar is kees.
Maar ik had het best aan je willen slijten.
Een retourtje is goedkoper dan 2 enkeltjes (22 nogwat)quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je er rekening mee houdt dat mijn vaste lasten voor de auto gewoon doorlopen valt dat nog niks mee hoor, om die trein als goedkoopste optie uit de bus te laten komen.
Het is veruit het fijnst om met de trein te reizen, en dat is onbetaalbaar natuurlijk.
Hoe was ik er anders achtergekomen als MYLF mee te tellen?
Hoeveel "winst" haalt de staat eigenlijk uit boetes dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en je hoeft niet ellenlang te zoeken naar een parkeerplaats
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij een dieselauto zul je daar nog een hoge aanschafkosten+belasting bij optellen.
Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging. Slechte zaak als het onderhoud uit de verkeersboetes betaald moet worden. Las ook zoiets over Nw Orleans daar werden meen ik de pro deo advocaten uit de verkeersboetes betaald. Maar door de katrina viel die inkomstenstroom weg en dus ook de pro deo advocaten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo? De inkomsten van boetes gaan ook naar de wegen toe uiteindelijk (onderhoud en andere kosten). Als ik Spee mag geloven iig.
Een homo met krullenquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik die Wijn voor m'n auto tref..
![]()
Dan heeft 'ie geluk dat ik geen idee heb hoe die vent eruit ziet.
Hoe efficient ben je bezig met het halen van je doelen als je fokt? Hoe veel beter kan je je tijd besteden aan leren, werken, sporten, relaties aangaan met "echte" mensen en daardoor je sociale status versterken etc.?quote:
Het ligt eraan. Van Groningen naar Amsterdam is de kostprijs hoger dan een 1ste klas kaartje. Van mijn woonplaats naar Rotterdam is een 1ste klas kaartje duurder dan de kostprijs. Zit dan tussen 2de klas en 1ste klas in.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef du_ke het volgende:
Klopt en dan kom je uit op de prijs van een 1e klas kaartje toch?
Alleen tijdens Ramadan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Autodidact het volgende:
Zo erg stinken Marokkanen nou ook weer niet.
Volgens mij ook ja.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dacht dat het gewoon via justitie naar financieën ging.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, dan hebben ze een klein levend varkentje in hun maag. brwaar ronk oink ronk
idd. de Wallen schijnt heel mooi te zijnquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist en als je ergens een afspraak hebt kan je er vaak nog een wandeltochtje langs wat oude architectuur aan vastknopen.
Oh, dat kan niet missen danquote:
Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.quote:En voor je tripje naar amsterdam moet je ook nog je parkeergeld meerekenen. Dat is daar ook achterlijk hoog geloof ik.
re-ke-ning-rij-denquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat kan niet missen dan.
[..]
Mwah - dat varieert (plaats, tijd). Verkeerde plaats & tijd is onbetaalbaar, maar daar wil ik dan ook niet wezen.
Ik zou wat dat betreft graag zien dat de kosten voor het hebben van een auto dalen (zodat die auto me geen geld kost als ik met de trein ga) - uiteraard te compenseren door hogere kosten voor het gebruik van die auto. Dus wegenbelasting in de brandstofprijs.
In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:quote:
Maar:quote:Opbrengst verkeersboetes 260 miljoen euro
De eerste elf maanden van 2004 heeft de staat 236,26 miljoen euro aan verkeersboetes geïnd. Een prognose voor het hele jaar komt uit op 260 miljoen. Dat is tien procent meer dan vorig jaar en het hoogste bedrag ooit.
De stijging valt toe te schrijven aan de verhoging van de boetes en de nieuwe verkeerswet. Het gros werd geïncasseerd via minnelijke schikkingen van het parket: 131,7 miljoen. Daarna volgen de onmiddellijke inningen (57,22 miljoen) en de boetes die door de rechter uitgesproken werden (47,33 miljoen).
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67quote:De meeropbrengst van de boetes gaat naar het verkeersboetefonds. Dat bedrag wordt verdeeld over de lokale politiezones.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1quote:Aantal verkeersboetes gestegen
DEN HAAG - Het aantal boetes voor verkeersovertredingen is vorig jaar met 6 procent gestegen. De extra inzet van trajectcontroles is de belangrijkste oorzaak, meldde het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag.
Het totaal aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen kwam vorig jaar uit op bijna 11 miljoen. Het aantal snelheidsovertredingen steeg van 7,27 miljoen naar 7,96 miljoen (+8,7 procent). Die toename komt volledig voor rekening van de trajectcontroles.
In Turkije betaalde ik drie kwartjes (of zo, niks in elk geval) voor een eersteklas kaartje (zeer luxe). Istanbul - Ankara. Is ook wel 8 uur, denk ik. Stapvoets. Het was geweldig.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:16 schreef sizzler het volgende:
In Thailand betaalde ik 10 euro voor een kaartje van Maleisië naar Hat Nai. Dat is 8 uur reizen.
Begrotingsgaten moeten gedicht worden. En Koos Spee die vol blijft houden dat het draait om verkeersveiligheidquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
In Belgie schijnt het nog veel erger te zijn:
[..]
Maar:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gltbid67
Terwijl in Nederland:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)en.html?pageOffset=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |