Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
quote:Op maandag 13 november 2006 19:04 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Oh dat is mooi, dan blijf ik wel roeien en dan is dat mijn cardio-activiteit voor de wintermaanden. En dan begin ik in de lente wel met spinnen en dat soort dingetjes.
edit: Want ik train nu en pak gewoon 'zware' gewichten (zeg maar totdat m'n spieren bijna niet meer kunnen), en daarna cardio ik minimaal een half uur. Zal ik hier dan krachttraining doen en daarna een half uur roeien? Of gewoon blijven cardio'en (crosstrainen en dat soort dingen).. ?
quote:Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef McGilles het volgende:
Aangezien ik weer wat serieuzer bezig wil zijn toch maar weer een schematje maken, maar nu jullie mening over het volgende:
Dinsdag en vrijdag: bovenlichaam (2 borst / 2 rug / 1 schouder / 1 biceps / 1 triceps)
Woensdag en zaterdag: onderlichaam (3 benen / 1 onderrug / 1 buik)
Nu mijn vraag, zijn die 7 oefeningen voor bovenlichaam te veel en zo ja, hoe kan ik dit beter aanpakken.
Ik wil niet van dagen wisselen dus ik hou deze dagen aan.
Yeps.quote:Op maandag 13 november 2006 18:18 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Thanks!
Dus nu gewoon m'n eetschema aanhouden en spieren kweken en later pas m'n eetschema veranderen om vet te 'verbranden'? En als ik er elke training nou 20~30 minuutjes roeien bij doe, heeft dat een negatief effect voor de spiergroei (dus dat het het proces verlangzaamt)? Want roeien is een soort cardio, maar ook weer krachttraining. Daar ben ik dan benieuwd naar!
Low-intensity cardio zal nooit spieren kosten, helemaal niet als je barstensvol glycogeen zit (wat je waarschijnlijk zit, want je hebt genoeg glycogeen voor >1u harde training)quote:Op maandag 13 november 2006 21:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yeps.
Na je krachttraining heeft cortisol de overhand. Je lichaam voeden is het enige wat het uit catabole staat kan brengen. Cardio zal je spiermassa kosten.
Cardio kan je op een aparte dag doen, maar Rinus van der Zijde (top begeleider van Nederlandse wedstrijdatleten) laat zijn atleten off season en zelf in de wedstrijdvoorbereiding geen cardio doen.
Hij gebruikt cardio pas als een paar weken voor de contest dieet niet voldoende blijkt te zijn. Als iemand dan al tijden cardio doet is zijn conditie erg goed en duurt het veel langer voor deze zijn hartslag in vetverbrandende zone krijgt. Hij heeft dus liever atleten in slechte conditie, die hoeven minder lang cardio te doen.
Maar dan alsnog cardio in de ochtend of een aparte dag, nooit na de training.
Low-intensity bedoel je dus een hartslag van onder de 130 mee ofzo?quote:Op maandag 13 november 2006 21:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Low-intensity cardio zal nooit spieren kosten, helemaal niet als je barstensvol glycogeen zit (wat je waarschijnlijk zit, want je hebt genoeg glycogeen voor >1u harde training)
Cortisol is today's magic word. Na je training ben je catabool, dat proces niet stoppen door te gaan cardioen zal buiten vet verlies ook leiden tot verlies van spiermassa.quote:Op maandag 13 november 2006 21:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Low-intensity cardio zal nooit spieren kosten, helemaal niet als je barstensvol glycogeen zit (wat je waarschijnlijk zit, want je hebt genoeg glycogeen voor >1u harde training)
Hmm oke bedankt, dan zal ik wel low-intensity cardio doen op andere dagen. Is roeien ook toegestaan, of is het veel slimmer om te gaan fietsen/crosstrainen (hartslag rond de 140 denk ik aan)?quote:Op maandag 13 november 2006 22:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Cortisol is today's magic word. Na je training ben je catabool, dat proces niet stoppen door te gaan cardioen zal buiten vet verlies ook leiden tot verlies van spiermassa.
Alsje..quote:Op maandag 13 november 2006 22:30 schreef Skazminko het volgende:
Bedankt voor het luisterend oor jongens.![]()
Persoonlijk denk ik dat die 30 minuten niet meteen leiden tot spiermassaverlies. Het proces van spieropbouw danwel afbraak gaat over uren c.q. dagen. De cruciale fase van spieropbouw zou de eerste 12 uur na de training zijn. Dat halfuurtje zou niets moeten uitmaken. Eiwitsynthese komt daarna wel op gang.quote:Op maandag 13 november 2006 22:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Cortisol is today's magic word. Na je training ben je catabool, dat proces niet stoppen door te gaan cardioen zal buiten vet verlies ook leiden tot verlies van spiermassa.
Het heeft dus allemaal te maken met het spierafbrekende hormoon cortisol wat je na je krachttraining hebt. Ga je niet je lichaam direct voeden maar cardio doen blijft deze vrij spel hebben en zodoende ervoor zorgen dat eiwitten sneller worden aangesproken ipv vetreserves.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat die 30 minuten niet meteen leiden tot spiermassaverlies. Het proces van spieropbouw danwel afbraak gaat over uren c.q. dagen. De cruciale fase van spieropbouw zou de eerste 12 uur na de training zijn. Dat halfuurtje zou niets moeten uitmaken. Eiwitsynthese komt daarna wel op gang.
Bovendien; waarom spieren verbranden als er genoeg vet aanwezig is? Ik zie (en mijn lichaam evenmin, voorzover ik weet) geen enkele reden om mijn spieren als brandstof te gaan gebruiken (wat biologisch natuurlijk sowieso een uiterste noodoplossing is) als de intensiteit dermate laag is dat alle energie behaald kan worden uit vetreserves. En evt glycogeen, want het lijkt me erg sterk dat je dat allemaal hebt verbruikt tijdens KT.
Oke. Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Het heeft dus allemaal te maken met het spierafbrekende hormoon cortisol wat je na je krachttraining hebt. Ga je niet je lichaam direct voeden maar cardio doen blijft deze vrij spel hebben en zodoende ervoor zorgen dat eiwitten sneller worden aangesproken ipv vetreserves.
Haha, het is niet zo extreem als ik laat blijken, maar het komt erop neer dat ik geen zin heb kracht of massa op te bouwen als ik geen conditie heb, dus ik ga het (pogen te) combineren. Massa zal niet afnemen denk ik, maar ook niet bijkomen; dat is eigenlijk het enige nadeel (persoonlijk vind ik dat geen ramp, al gruwel jij ervanquote:
fitness is toch juist conditie?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:29 schreef FreeShooter het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je graag een goede conditie wilt opbouwen? Voor het fitnessen/bodybuilding zelf lijkt het mij nogal overbodig.
Ik doe deze thuis met een handdoek. Ook goed voor het trainen van een stevige handdruk. Slecht voor de handdoek.quote:Op maandag 13 november 2006 20:40 schreef Sloper het volgende:
Ik heb vandaag ipv chins. deze oefening gedaan:
[afbeelding]
Beviel me heel erg moet ik zeggen. Denk dat het een blijvertje is!![]()
Twee combineren lastig. Om breder te worden moet je veel eten, daar krijg je geen duidelijk 6-pack van.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef FreeShooter het volgende:
Mijn doel is om breder te worden en 6pack te krijgen.
Benen rug en biceps op 1 dag is geen optie?quote:Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef McGilles het volgende:
Aangezien ik weer wat serieuzer bezig wil zijn toch maar weer een schematje maken, maar nu jullie mening over het volgende:
Dinsdag en vrijdag: bovenlichaam (2 borst / 2 rug / 1 schouder / 1 biceps / 1 triceps)
Nu mijn vraag, zijn die 7 oefeningen voor bovenlichaam te veel en zo ja, hoe kan ik dit beter aanpakken.
Ik zit meestal rond de 150 160. Is dat goedquote:Op maandag 13 november 2006 21:40 schreef LedZep het volgende:
Ik vind alles onder de 150 low intensity. Spinnen is bij mijn weten 170+, dat zou ik dan weer zéker vermijden. Maar goed. Wie ben ik ?
Oke, in de praktijk houd dit in dat ledzep 1 max 2 weken heel veel gaat lopen, en daarna zoekt ie een andere sport opquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef LedZep het volgende:
Oke. Vanaf nu is het afgelopen; ik heb hardloopschoenen gekocht en vanaf morgen zal deze ecto dus zijn weinige spiermassa die hij verworven heeft opofferen om in 3 maanden in een blanke Keniaan te veranderen.
Weet niet of het komt omdat ik astma heb. Maar als ik een beetje cardio doe heb ik ook meer lucht tijdens het trainen. En meer zuurstof opnemen is meer energy.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:29 schreef FreeShooter het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je graag een goede conditie wilt opbouwen? Voor het fitnessen/bodybuilding zelf lijkt het mij nogal overbodig.
@Hieronder ik doelde eigenlijk op Krachttraining![]()
Normaalgesproken zou je gelijk hebben, maar de prijs van de schoenen zal die situatie zeker voorkomenquote:Oke, in de praktijk houd dit in dat ledzep 1 max 2 weken heel veel gaat lopen, en daarna zoekt ie een andere sport op
Das pas hardcore.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:41 schreef Calyptus het volgende:
Mn barbell is net gekrakt, ding is 4 jaar oud, was roest, nu hang ik er langs ene kant wat gewicht aan, buigt die kant door met een krak...
Dondert dat gewicht eraf:Putten in de vloer
Hoeveel kost een nieuwe degelijke barbell tegenwoordig?
Hardcore zou zijn als ik zoon schijf van 20 kilo van 2 meter hoog op mn teen kreegquote:
Zou ik kunnen proberen, maar ik denk dat dat teveel kost qua kracht.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:48 schreef ivosnivo het volgende:
Benen rug en biceps op 1 dag is geen optie?
uhmmm... waar staat het...quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:11 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zou ik kunnen proberen, maar ik denk dat dat teveel kost qua kracht.
Vandaag de 7 oefeningen gedaan zoals beschreven in 85 minuten tijd, ging toch wel redelijk moet ik zeggen.
Verder geen andere mensen opmerkingen over de trainingschema zoals ik had beschreven?
Gewone zoon 100-120 kilo max...quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:07 schreef Semargofni het volgende:
Hoeveel gewicht kan een gewone barbell eigenlijk hebben? Had eerst zo`n ding van perry sport (inq) ofzo, heb ik aan een maat van me verkocht. Hoeveel kan zo`n ding nu hebben, niet echt veel lijkt me want doorbuigen doet ie niet...![]()
Aangezien ik weer wat serieuzer bezig wil zijn toch maar weer een schematje maken, maar nu jullie mening over het volgende:quote:
Ik vind 7 oefeningen voor je bovenlichaam veel. Zékér als je dit 2 keer per week wil doen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:06 schreef McGilles het volgende:
Leg je schema nog eens wat uit, reps, sets, eventueel welke oefeningen e.d. Het is nu zowat een barebone schema, kun je niet echt veel mee.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Voorbeeld zoals vandaag:quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:48 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Leg je schema nog eens wat uit, reps, sets, eventueel welke oefeningen e.d. Het is nu zowat een barebone schema, kun je niet echt veel mee.
Hoe beviel je "trainingskamp" dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:47 schreef Mr.J het volgende:
Vandaag op mijn 'nieuwe' manier borst getraint.
3x3 ipv 4x3 en veel intensiever. Dus niet eerst setjes met dumbbells van 30 - 36 -40 maar na goed opwarmen meteen met 40 beginnen. En zo welke oefening gedaan. 1ste Set 't zwaarst.
Na borst wat frontraises voor voorste schouderkop en ik was klaar. Alles keihard en vol.
Nieuw schema:
Maandag : Rug + Traps + Achterkant schouders
Dinsdag : Borst + Voorkant schouders + Buik
Woensdag : Rust
Donderdag : Quadriceps + Hamstrings + Kuiten + Buik
Vrijdag : Biceps + Triceps + Onderarm + Zijkant schouders
Zaterdag : Rust
Zondag : Rust
Dank voor je reactie!quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:24 schreef Calyptus het volgende:
dat zijn 33 sets of 1 training, vind ik persoonlijk wel serieuze overkill ja, ik probeer er 16-20 te doen...
Die laatste 2 oefeningen zit je dan toch compleet zonder energie...
Opwarming doe ik met een setje opdrukken en jumpsquats, ik zie het nut van 2 sets persoonlijk niet in.
Ik zou gaan voor
Bankdrukken: 4x5x100
Smal bankdrukken: 2x8x70
Bor's: 3x5x70
Wide pulldown: 3x8x70
Dumbell shoulderpress: 3x8x28
Barbell curl: 3x8x40
Dippen: 2xfailure-2xBW, korte rust
Bw-oefening doe ik normaal altijd aan het eind van de training ook
Eerst gewoon zoveel mogelijk compounds proberen doen, die veroorzaken meeste groei, en daarna kun je als je nog tijd/energie overhebt wat isolatieoefeningen erbij prikken.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dank voor je reactie!
Ik kan natuurlijk ook op dag1 geen biceps doen, dan doe ik op dag3 geen triceps, scheelt ook weer wat setjes.
Mij lijkt het altijd zo weinig setjes per spiergroep, of boeit dit gewoon geen zak?
Ok helemaal duidelijkquote:Op woensdag 15 november 2006 11:12 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Eerst gewoon zoveel mogelijk compounds proberen doen, die veroorzaken meeste groei, en daarna kun je als je nog tijd/energie overhebt wat isolatieoefeningen erbij prikken.
Als je stevig genoeg traint kom je met 9 setjes per spiergroep per week wel toe. Isoleer enkel de groepen die je door compounds niet zo goed pakt(bij jou dus biceps, alleen lateral pulldown met palm naar binnen neemt die mee als compound). Triceps wordt al door dips,small bp, gewone bench en overhead press goed getrained, imo niet nodig dus om nog extra te isoleren, maar je bepaald dat zelf natuurlijk.
Het is voor de anabolenbillies om 40 sets in 1 training te doen.
Meer gewicht is niet mogelijk, ik til volgens een schema waarbij ik het maximale eruit haal.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:23 schreef DjMark het volgende:
Als je niet moe genoeg wordt, dan is je intensiteit niet hoog genoeg.
Dus, of meer gewicht pakken, of meer reps, over langzamere herhalingen etc.
Langzamere herhalingen zou ik niet doen, is niet bevorderlijk voor kracht en explosiviteit en het is ook nog altijd niet duidelijk of het wel veel nut heeft voor hypertrophy tov andere trainingsvormen.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Meer gewicht is niet mogelijk, ik til volgens een schema waarbij ik het maximale eruit haal.
Meer reps is niet mijn doel, ik wil maximaal 8 reps pakken want kracht > definitie/uithoudingsvermogen.
Langzamere herhalingen is wel een idee, maar ik doe alles al redelijk langzaam en gecontroleerd.
Dus jij zegt juist dat mijn training best kan??quote:Op woensdag 15 november 2006 16:10 schreef LedZep het volgende:
Langzame reps zijn gewoon zuigend voor massa, langdurige spanning is zwaar overrated en explosiviteit voor massa zwaar underrated.
Btw Calyptus, ik doe altijd 40-50 sets per training.
Die afwisseling zit wel goed.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:30 schreef LedZep het volgende:
Ja, als je een éénduidig antwoord verwacht op elke vraag die je stelt kan je wel ophouden natuurlijk.
Je traint 4x per week, dan is 40 sets wel wat veel. Maar 25 is goed te doen. Verder vind ik dat je je meer moet richten op bewegingen, bv in een upperbody training doe je een horizontal push (bv bench), vertical push (bv military press), vertical pull (chins / pulldown) en horizontal pull (rows) oefening. Je traint dan 2x keer, dus varieren. Elke beweging 5 sets reprange 5-10, 5 sets isolatie, afwisselend een biceps / triceps / zijkant schouders oefening bijvoorbeeld. Elke training anders iig.
Lowerbody wordt squats (variaties) + pulls (deads, stiff leg, romanian, high pull.. ) + assistance (hamstrings (flexie), kuiten, abs)
Zo zou ik het doen.
Daar heb ik het idee dat iedereen maar wat roept, zoveel verschillende meningen...quote:Op woensdag 15 november 2006 17:55 schreef Calyptus het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/
Hier kun je ookveel lezen en leren over schema's
Ik kon helaas geen vrij meer krijgen van mijn werk, maar is dat een jaarlijks event dan?quote:Op woensdag 15 november 2006 09:24 schreef Mr.J het volgende:
Was erg ok. Damn wat is Dennis Wolf groot als je naast hem staat.
Veel geleerd. Qua uitvoering van sommige oefeningen en meer nog van de 1 op 1 gesprekken met Rinus over training. Ga van 5 dagen trainen terug naar 4. Dit omdat zonder rustdag 5 dagen achter elkaar trainen teveel is. Kan je nooit optimaal van herstellen.
2 rauwe eieren per dag, dan is de kans niet zo groot. Maar salmonella kan veel spierverlies betekenen, en als je het 100% safe wil doen, ff pasteuriseren; 3 minuten in water van 60-65 graden leggen.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:25 schreef Sloper het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het drinken van rauwe eieren? Ik maak elke ochtend een shake zoals hier laatst is gepost. (600ml melk, 125gr havervlokken, 1 schep whey, 1 banaan) Maar ik krijg elke keer de neiging om er ff 2 eieren doorheen te gooien.
Is de kans op salmonello nou groot? Je leest nl. wel regelmatig op DBB dat mensen rauwe eieren drinken...
wat ik begreep is dat er in rauwe eieren een stofje zat dat erg catabolisch was, of dat waar is weet ik niet...quote:Op woensdag 15 november 2006 19:25 schreef Sloper het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het drinken van rauwe eieren? Ik maak elke ochtend een shake zoals hier laatst is gepost. (600ml melk, 125gr havervlokken, 1 schep whey, 1 banaan) Maar ik krijg elke keer de neiging om er ff 2 eieren doorheen te gooien.
Is de kans op salmonello nou groot? Je leest nl. wel regelmatig op DBB dat mensen rauwe eieren drinken...
Daar heb ik nooit van gehoord, misschien is het waar though, maar ik denk het niet. Rauwe ei heeft iig de hoogste biologische waarde (mate van gelijkenis tussen de aminozuren in het voedingsmiddel en het lichaamseigen eiwit):quote:Op woensdag 15 november 2006 19:43 schreef Calyptus het volgende:
[..]
wat ik begreep is dat er in rauwe eieren een stofje zat dat erg catabolisch was, of dat waar is weet ik niet...
Nog wat meer onderzoek gedaan, het zou gaan om de stof avidine, een stof die biotine(vit B8) erg agressief neutraliseerd. En laat biotine nu net een van de kernelementen voor eiwitsynthese zijn. Bij gekookte eieren is die stof wegquote:Op woensdag 15 november 2006 19:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daar heb ik nooit van gehoord, misschien is het waar though, maar ik denk het niet. Rauwe ei heeft iig de hoogste biologische waarde (mate van gelijkenis tussen de aminozuren in het voedingsmiddel en het lichaamseigen eiwit):
Yeps, is een jaarlijks iets ja.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik kon helaas geen vrij meer krijgen van mijn werk, maar is dat een jaarlijks event dan?
Dus zelfs jij hebt nog nieuwe dingen geleerd![]()
komt geen blender oid aan te pas?quote:Op donderdag 16 november 2006 14:56 schreef Calyptus het volgende:
Mijn whey doe ik gewoon in een glas, wat roeren en klaar!
Speciale goed oplosbare van performance, smaakt nog super ook, sindsdien moet ik geen andere
Is nog vrij goedkoop tov andere whey
Nope, het is erg fijn poeder en brokt amperquote:Op donderdag 16 november 2006 15:35 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
komt geen blender oid aan te pas?
U vraagt wij draaien.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:11 schreef Relneger18 het volgende:
Kan iemand me vertellen waar ik goede maar lekkere protein whey kan kopen , maar dan moet het echt goed smaken , want ik ben die gore smaak van whey meer dan zat
heel erg bedanktquote:Op donderdag 16 november 2006 16:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien.
http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=114
Helaas wel met een prijskaartje.
Daar heb ik nog 3 zakken van staan, die is lekker jaquote:Op donderdag 16 november 2006 16:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien.
http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=114
Helaas wel met een prijskaartje.
is die écht lekker, of zit er een nasmaakje aan:Pquote:Op donderdag 16 november 2006 16:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Daar heb ik nog 3 zakken van staan, die is lekker ja
Neem nooit whey in de ochtend, meestal 250 ml. karnemelk +500 gram kwark met 60 a 70 gram muesliquote:Op donderdag 16 november 2006 12:45 schreef Sloper het volgende:
Hebben jullie ook wel eens geen tijd om te wachten totdat de luchtbellen uit je shake zijn 's ochtends? Dan drink ik het meestal gewoon op alleen dan loop ik de halve dag losse flodders te laten![]()
hmm, dan wordt het wel aantrekkelijk om ook eens zoiets te gebruiken. Mijn grootste reden waarom ik daar nooit aan begonnen ben is omdat ik te lui ben om a) een blender te kopen, b) laat staan om 'm na gebruik schoon te makenquote:Op donderdag 16 november 2006 16:05 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Nope, het is erg fijn poeder en brokt amper
http://www.performancepurewhey.com/index.html
deze is het
Je ramt een halve liter melk in je shake beker, gooit er een half schepje whey bij. Schud wat heen en weer, lurkt hem leeg waarna je hem omspoelt onder de kraan. Werkt perfect.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hmm, dan wordt het wel aantrekkelijk om ook eens zoiets te gebruiken. Mijn grootste reden waarom ik daar nooit aan begonnen ben is omdat ik te lui ben om a) een blender te kopen, b) laat staan om 'm na gebruik schoon te maken
verder heb ik deze week een rustweek ingelast, wegens last aan enkel / pols en overmatig alchoholgebruik. Zondagochtend beginnen we weer met knallen![]()
Al wat ingewikkelder en langer als whey in een glas water/melk erover kappen 5-10 seconden en klaar...quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je ramt een halve liter melk in je shake beker, gooit er een half schepje whey bij. Schud wat heen en weer, lurkt hem leeg waarna je hem omspoelt onder de kraan. Werkt perfect.
een hardcore kerel doet een ether bij de whey en injecteert gewoon rechtstreeks in de getrainde spier...quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:09 schreef LedZep het volgende:
Een echte kerel vreet gewoon een halve bak droge wheypoeder naar binnen supersetted met 3 glazen bier na elke training.
Een echte kerel zuigt zijn creatine zo uit de koe, en nu weer back on topicquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:33 schreef Calyptus het volgende:
[..]
een hardcore kerel doet een ether bij de whey en injecteert gewoon rechtstreeks in de getrainde spier...
Ontopic?quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Een echte kerel zuigt zijn creatine zo uit de koe, en nu weer back on topic![]()
Met de gewichtemetjes zwaaieuh en optrekkeuh aan de baretjeuhs, j3vv33t...quote:
"Een paar baartjes trekken" (zoals onze Vlamingen zouden zeggen) voor LedZep en wat curls voor MrJ. Oke, dát is dus ontopic. Nooit gewetenquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:45 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Met de gewichtemetjes zwaaieuh en optrekkeuh aan de baretjeuhs, j3vv33t...
quote:Op zondag 19 november 2006 23:49 schreef Calyptus het volgende:
http://www.superdudes.nl/showtopic/345530/1
tjah, go J zou ik zegge... Hij gaat ervoor![]()
Post uit dat topic.quote:jullie brede gasten zijn traag en hebben totaal geen conditie...
en het is nog ongezond ook...(te gespierd)
nee laat mij mij lekker conditie hebben (vind me vrouwtje ook veel lekkerder)
Bij mij weten is RAW zonder hulpmiddelen, zoals een suit en belt ed.quote:Op maandag 20 november 2006 00:07 schreef Skazminko het volgende:
Ik las net een topic op DBB over deadliften, en er werd ook een filmpje gepost. Iemand vroeg daarna: Is dat RAW?
Wat betekent RAW?![]()
die TS is een user hiero heh...quote:Op zondag 19 november 2006 23:49 schreef Calyptus het volgende:
Wat heb je aan een strak pak voor voordeel hebt bij deadliften?quote:Op maandag 20 november 2006 09:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij mij weten is RAW zonder hulpmiddelen, zoals een suit en belt ed.
Het zal ook wel een goede steun in de rug zijn.quote:Op maandag 20 november 2006 16:26 schreef J-Will het volgende:
minder dan bij squatten en benchen, maar zo'n pak wil terug in zijn originele vorm. En die originele vorm is als je staat. Dus bij het deadliften zet het pak al druk omhoog, lijkt me, maar minder, omdat je al bijna in je orinele houding staat.
Die gast post toch ook weleens wat in dit topicquote:Op maandag 20 november 2006 09:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
die TS is een user hiero heh...
Trouwens dat forum is echt één grote grap![]()
Oke maar nu de grote vraag, wat doe je op die site? Zocht je een super vriendje?quote:Op zondag 19 november 2006 23:49 schreef Calyptus het volgende:
Ik zie wel meer mensen dat doen, als ik dan vraag waarom ze dat doen krijg ik ALTIJD hetzelfde antwoord:quote:Op maandag 20 november 2006 19:30 schreef LedZep het volgende:
"vandaag weer lekker wezen trainen 80 kilo gebenched plat met voeten op bankje.. ging super"
http://www.superdudes.nl/showtopic/345530/2
Wie is de TS (die ook hier is), die zo debiel is met z'n voeten op de bank te gaan benchen?
quote:Op maandag 20 november 2006 19:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zie wel meer mensen dat doen, als ik dan vraag waarom ze dat doen krijg ik ALTIJD hetzelfde antwoord:
"Dan isoleer ik mijn borst meer en dan gebruik je puur alleen je borst"
![]()
Och, in mn eerste sportschool moest ik mijn benen kruisen en omhoog houden precies of ik deed crunches, vind ik nog veel gekker. Die ecto personal trainer bleef verkondigen dat dat DE manier was, als ik die tegenkom nu lach ik hem gewoon uit.quote:Op maandag 20 november 2006 19:30 schreef LedZep het volgende:
"vandaag weer lekker wezen trainen 80 kilo gebenched plat met voeten op bankje.. ging super"
Wie is de TS (die ook hier is), die zo debiel is met z'n voeten op de bank te gaan benchen?
Ik zat in het Hotti-topic op dbb te kijken en vond daar een fake profiel met hotti-foto's op supadudes.nl. Bij de berichten op dat profiel zag ik toevallig dat Mr.J daar had gepost, dus ging ik ff op zijn supadudes-profiel kijken(en heb ik eindelijk hem in full-body shot gezienquote:Op maandag 20 november 2006 17:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Oke maar nu de grote vraag, wat doe je op die site? Zocht je een super vriendje?
Mr.J z'n tieten staan er ook opquote:Op maandag 20 november 2006 19:30 schreef LedZep het volgende:
je zegt het zelf, failurequote:Op maandag 20 november 2006 20:54 schreef ivosnivo het volgende:
Had vandaag het puike plan om is rustig aan te doen omdat ik alweer een tijdje overtrainde schouders heb. Dus mijn plan was 110 kg 3x10 te gaan drukken in plaats van zwaardere gewichten en minder vaak.
Maarja ik had er dus 110 op liggen en maakte 13 reps (tot failure) daarna kon ik er nog maar 10, en daarna nog maar 7. Hoe kan dat eigenlijk, dat ik die eerste keer zo enorm goed ga en de 2e en 3e zo enorm verslap?
En meer reps = meer load = meer groei.quote:Op maandag 20 november 2006 21:03 schreef Calyptus het volgende:
[..]
je zegt het zelf, failureVerneukt de het zenuwstelsel van de spier compleet
Ik ben er zeker van dat als je er maar 11 doet je de andere sets er ook 11 zou kunnen doen, en dus uiteindelijk meer reps hebt gedaan maar toch minder herstel nodig zal hebben
Ja maar hoe vertel ik mijn lichaam als ik aan het drukken ben dat ie moet stoppen terwijl ik de stang nog omhoog krijg?quote:Op maandag 20 november 2006 21:03 schreef Calyptus het volgende:
[..]
je zegt het zelf, failureVerneukt de het zenuwstelsel van de spier compleet
Ik ben er zeker van dat als je er maar 11 doet je de andere sets er ook 11 zou kunnen doen, en dus uiteindelijk meer reps hebt gedaan maar toch minder herstel nodig zal hebben
Zeggen dat je lichaampje er beter van zal groeien als het zn krachten doseert?quote:Op maandag 20 november 2006 21:18 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja maar hoe vertel ik mijn lichaam als ik aan het drukken ben dat ie moet stoppen terwijl ik de stang nog omhoog krijg?
Moet ik dan de 3e set (mijn laatste) wel helemaal loos gaan?quote:Op maandag 20 november 2006 21:19 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Zeggen dat je lichaampje er beter van zal groeien als het zn krachten doseert?
aangezien je schouder overtrained is, zou ik zeggen niet doenquote:Op maandag 20 november 2006 21:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Moet ik dan de 3e set (mijn laatste) wel helemaal loos gaan?
Staan ook hier in mijn fotoboek bro.quote:Op maandag 20 november 2006 20:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Mr.J z'n tieten staan er ook op![]()
Probeer het schema eens wat MrJ nu ook doet, staat volgens mij op pagina 2 in dit topic. Elke spiergroep 1x per week + splitsing schouders. Kan veel blessures / pijntjes voorkomen, en je kan wel easy tot failure trainen omdat je maar 1x per week belast.quote:Op maandag 20 november 2006 22:42 schreef ivosnivo het volgende:
Ik train zeg maar 4 keer, alle spiergroepen 2 keer per week. Maar het komt op het zelfde neer.
Ik zat er zelf ook al zo aan te denken, niet omdat het beter is ofzo (denk eigenlijk dat die andere beter is omdat je dan een week soort van rust hebt). maar omdat het makkelijker is om vol te houden.
Juist dat minder oefeningen en vaker per week bevalt me goed. Me visolie was ook al tijdje op dus heb weer nieuwe gehaald, hoop dat het allemaal wel mee zal vallen. Ben echt heerlijk bezig de laatste maanden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Probeer het schema eens wat MrJ nu ook doet, staat volgens mij op pagina 2 in dit topic. Elke spiergroep 1x per week + splitsing schouders. Kan veel blessures / pijntjes voorkomen, en je kan wel easy tot failure trainen omdat je maar 1x per week belast.
Ik ben geen voorstander van failure, maar áls je het dan doet, dan 1x per week en schouders opsplitsen.
Gaan we nu kappen met het weer min of meer met mij eens zijn LZ?!quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Probeer het schema eens wat MrJ nu ook doet, staat volgens mij op pagina 2 in dit topic. Elke spiergroep 1x per week + splitsing schouders. Kan veel blessures / pijntjes voorkomen, en je kan wel easy tot failure trainen omdat je maar 1x per week belast.
Ik ben geen voorstander van failure, maar áls je het dan doet, dan 1x per week en schouders opsplitsen.
* Sloper herkent hierin zijn vroegere masculine-puberale-overmoedigheid waarvan hij nu inziet dat paps en mams best een punt hadden toentertijd.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:36 schreef Skazminko het volgende:
Elke keer weer, die botsing tussen mij en me pa.![]()
Tijdens het eten:
* Skazminko schept zijn derde bord macaroni op*
Pa: Pas maar op je krijgt een buikje.
Ik: Onzin, ik train hard genoeg.
Pa: Geloof mij nu maar!![]()
Ik: Nope.![]()
Even later:
Pa: Ga je morgen naar de sportschool?
Ik: Hangt ervan af, ik heb wat spierpijn, komt waarschijnlijk van het deadliften.
Ma: Spierpijn is niet goed!!![]()
Ik: Juist wel, pain is a sign of weakness leaving the body.![]()
Pa: Ze is eigenlijk bang dat je de oefening verkeerd uitvoert en met een hernia in het ziekenhuis komt.
Ik: Hou even op.![]()
Pa: Ik heb ook liever niet dat je deadlift, gevaarlijke oefening man!![]()
Ik: Stel je aan, ben je ook bang dat ik zometeen over de drempel van de deur struikel en me been breek?![]()
Pa: nee......![]()
Ik: Oke, dan. Dan ga ik wel deadliften.![]()
Elke keer weer zeggen dat ik teveel eet en dat deadliften een extreem gevaarlijke oefening is.![]()
LOLquote:Op dinsdag 21 november 2006 18:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gaan we nu kappen met het weer min of meer met mij eens zijn LZ?!
Haha zeer vermakelijk. Je hebt wel vaker zulke dicussies hequote:Op dinsdag 21 november 2006 18:36 schreef Skazminko het volgende:
Elke keer weer, die botsing tussen mij en me pa.![]()
Tijdens het eten:
* Skazminko schept zijn derde bord macaroni op*
Pa: Pas maar op je krijgt een buikje.
Ik: Onzin, ik train hard genoeg.
Pa: Geloof mij nu maar!![]()
Ik: Nope.![]()
Even later:
Pa: Ga je morgen naar de sportschool?
Ik: Hangt ervan af, ik heb wat spierpijn, komt waarschijnlijk van het deadliften.
Ma: Spierpijn is niet goed!!![]()
Ik: Juist wel, pain is a sign of weakness leaving the body.![]()
Pa: Ze is eigenlijk bang dat je de oefening verkeerd uitvoert en met een hernia in het ziekenhuis komt.
Ik: Hou even op.![]()
Pa: Ik heb ook liever niet dat je deadlift, gevaarlijke oefening man!![]()
Ik: Stel je aan, ben je ook bang dat ik zometeen over de drempel van de deur struikel en me been breek?![]()
Pa: nee......![]()
Ik: Oke, dan. Dan ga ik wel deadliften.![]()
Elke keer weer zeggen dat ik teveel eet en dat deadliften een extreem gevaarlijke oefening is.![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gaan we nu kappen met het weer min of meer met mij eens zijn LZ?!
Ja heb wel vaker dat soort gesprekken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:41 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Haha zeer vermakelijk. Je hebt wel vaker zulke dicussies heIk ben blij dat ik het er bijna nooit met me ouders over heb gehad. Heb laatst wel beetje verteld wat voor gewichten ik nu gebruik, daar schrokken ze wel van
Af en toe wel gezeik gehad als ik blesures had, vooral met me pols en schouders. "Ja zie je nu wel dat dat trainen helemaal nergens goed voor is".
Hahaha prachtig. Ach en al zal je fouten maken of blesures krijgen, als je het maar ziet als een leermomentquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:41 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ja heb wel vaker dat soort gesprekken.
Vooral me pa, die weet álles natuurlijk beter dan zijn zoon.![]()
Je moet het zo doen!, je moet het anders doen!.
Ik train gewoon hoe ik me er het beste bij voel en ik eet gewoon hoe ik me er het beste bij voel en laat me niet ompraten om het anders te gaan doen.![]()
Volgens mij is hij gewoon bang dat ik sterker word dan hem, maar dat maakt hem niet uit, zegt hij.![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:06 schreef Sloper het volgende:
[..]
* Sloper herkent hierin zijn vroegere masculine-puberale-overmoedigheid waarvan hij nu inziet dat paps en mams best een punt hadden toentertijd.
quote:Op woensdag 22 november 2006 17:54 schreef J-Will het volgende:
Nice
Morgen weer lekkah wat speedsquatten en ik ga ook weer eens deadliften. Laatste keer ging ik trouwens tijdens het chinnen echt 20 seconde stil hangen tussen reps. Kon er met héél veel moeite 3 reps uithalen, was best lekker
quote:Hallo, heb hierover een beetje gezocht maar kon eigenlijk niet echt een antwoord vinden.
Ik eet bijna nooit vis, en na wat "research" ben ik te weten gekomen dat dit toch belangrijk is. Ik wil zel vis eten, alleen is het klaarmaken ervan weer veel werk, dus tonijn zou een alternatief kunnen zijn.
Dus was mijn vraag of ik gewoon Tonijn kan eten ipv gewoon vis (wit vlees dus) en of deze alle belangrijke dingen bevat die gewoon vis ook heeft.
n
quote:Op woensdag 22 november 2006 22:42 schreef Calyptus het volgende:
Uit het dbb forum
[..]
![]()
![]()
![]()
Mensen die niet weten dat tonijn vis is, wat iq van onder de 80?
8x 45 kilo.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:50 schreef ukga het volgende:
ff algemeen vraagje; hoeveel drukken jullie eigenlijk met bandrukken
toen ik 2 x per week fitnesste deed ik 65 á 70 kilo(in totaal met stang) 12 x
heb nu 3 maanden niets meergedaan(heb nu zelf thuis een drukbank) zit nu op de 40 kilo![]()
dus dat wordt wel een maandje of wat trainen voordat ik de oude ben
ja me 2quote:Op woensdag 22 november 2006 23:09 schreef Calyptus het volgende:
laatste keer topset op 110kg
Ik train nu(letterlijk te nemen, zit te fokken tussen de sets) met 6*80 voor explosief dumbell speedbenchen
Daarnaast hou ik mn schouders niet retracted, werkt enkel voor de kg wat omhoog te krijgen, niet voor effectieve kracht.
Benchen is eigelijk 50% techniek als je er ff naar kijkt
Ik op het moment wel, mn geimproviseerde drukbank is eigenlijk een speelbox waar mn speelgoed van toen ik nog klein was inzitquote:Op woensdag 22 november 2006 23:14 schreef Sloper het volgende:
Eigen drukbank?Jullie trainen thuis?
Ja, sinds een week.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:14 schreef Sloper het volgende:
Ik train al heel lang in een gym, maar heb wel gewoon een bankdruk + 110kg aan gewichten thuis + een stang om aan op te trekken + 2 dumbells.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:14 schreef Sloper het volgende:
Netjes, zo ben ik ook begonnen. Kon de stang niet eens in balans houden.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:05 schreef Skazminko het volgende:
[..]
8x 45 kilo.![]()
Maar ik train ook pas 10 weken. Eerst kon ik nauwelijks die stang 8 keer omhoog krijgen.
![]()
Idd, maar toch goed voor elkaar thuis. Als je een keer heel weinig tijd hebt ofzo, kun je perfect mee uit de voeten.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train al heel lang in een gym, maar heb wel gewoon een bankdruk + 110kg aan gewichten thuis + een stang om aan op te trekken + 2 dumbells.
Maar niks gaat boven een gym!
Good luck.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:22 schreef J-Will het volgende:
Morgen, en dit is een belofte, ga ik EN 110 kg deadliften (al is het wel heel lang geleden sinds de laatste keer 100) EN 60 kg full squatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hardloper.
IG @webkim
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Webkim het volgende:
En toen had ik opeens quads!BIZAR!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist niet dat mensen die dingen hadden joh
Maar eh, lekker de beentjes aangepakt de laatste tijd dan?
En J-Will, succes, ik ga morgen ook deadlifts doen, misschien dat ik nog ff aan je denk terwijl ik mijn gewicht omhoog sleurIk ga trouwens die 200 doen, die ivo net niet kon zegmaar
(of iets minder als ik morgen niet ineens 10 kilo extra spiermassa erbij heb als ik wakker word)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Webkim het volgende:
En toen had ik opeens quads!Jouw benen schuren ook al bijna langs elkaar heen met lopen of niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig
Succes, maak je er wel ff een videoopname vanquote:Op donderdag 23 november 2006 14:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
BIZAR!Ik wist niet dat mensen die dingen hadden joh
En J-Will, succes, ik ga morgen ook deadlifts doen, misschien dat ik nog ff aan je denk terwijl ik mijn gewicht omhoog sleurIk ga trouwens die 200 doen, die ivo net niet kon zegmaar
(of iets minder als ik morgen niet ineens 10 kilo extra spiermassa erbij heb als ik wakker word)
ada fare stop stalking me
En is de 200 gelukt?quote:Op donderdag 23 november 2006 14:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
BIZAR!Ik wist niet dat mensen die dingen hadden joh
Je doet nu 5 setjes met 140 en je wil over een ruime maand 210 doen. Netjes als het je lukt.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
En is de 200 gelukt?
In juni oid is de laatste keer dat ik de 200 heb gepakt, nu weer langzaam opbouwen naar de 210 die ik dan het einde van het jaar wel wil trekken.
Vandaag 5 setjes met 140 gedaan deadlift en nog 5 setjes fullsquat met 90, raak nu practisch de grond met m'n ass, paar centimeter er vandaan nu
Als je wat onder je hielen legt wordt de druk op je knieen groter geloof ik.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:45 schreef Calyptus het volgende:
in de gym legde ik altijd een plaat van 10kg onder beide hielen om mn balans te verbeteren bij squats. Uiteindelijk had ik dat ms beter niet gedaan, nu ik zonder die platen zit(ik heb die nodig om genoeg gewicht te hebben) sta ik nergens
Hoezo gelukkig, hoe dieper je gaat, hoe meer kracht je moet zetten, hoe sneller je groeit.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:03 schreef ivosnivo het volgende:
Ik zie gelukkig nooit mensen fullsquaten, heb ooit 1 iemand zien legpressen met zijn knieen in zijn nek zon beetje. Dat was al eng genoeg. Knap als je het kan en nergens last van krijgt![]()
Ivosnivo is bang voor fullsquats, de miet.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:09 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Hoezo gelukkig, hoe dieper je gaat, hoe meer kracht je moet zetten, hoe sneller je groeit.
Toch?![]()
Ik ook.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ivosnivo is bang voor fullsquats, de miet.
90% van de polsblessures bij benchen onstaat door verkeerde grip. Te smal (maar dat doen vrijwel niemand) of te wijd (dat doen HEEL VEEL mensen) is funest. Is geen vaste maat voor, maar een clean grip (hand tussen gladde gedeelte en ring in) of iets wijder (richting de ring, NIET eroverheen) is meestal wel oke. Kijk vooral of je pols recht tov je onderarm staat.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:19 schreef ukga het volgende:
Soms met bankdrukken heb ik beetje last van me polsen(alsof die het gewicht niet goed aankunnen)
ik 'tape' ze in met bandages van me kickboxxen(voor betere ondersteuning). Maar volgens mij is et niet goed voor me polsen
Hebben meer mensen hier last van?
Reverse curl voor versterking polsgewricht maybe?quote:Op donderdag 23 november 2006 23:31 schreef ukga het volgende:
Ja, ik pak hem meestal niet te breed en neit te smal omdat je bij tebreed te veel zijlingse krachten op je polsen krijgt.
Ik pak de stang altijd met me 4 vingers om de stang, en dan me duim 'los'. Dus neit zoals de meeste mensen doen; met hun duim er omheen(zoals je zeg maar je stuur van je fiets vast houdt.)
Dat is de wrist curl.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:35 schreef ukga het volgende:
ja die doe ik soms wel eens(das toch dat je je onder armen op een bankje ondersteunt, en dan gewichten op en neer draait?)
maar in me pols zelf zitten niet echt veel spieren lijkt me.
quote:Op donderdag 23 november 2006 22:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je quads zijn dan weer groter dan de mijne, dat dan weer wel.
Polsblessure, praat me er niet van manquote:Op donderdag 23 november 2006 23:19 schreef ukga het volgende:
Soms met bankdrukken heb ik beetje last van me polsen(alsof die het gewicht niet goed aankunnen)
ik 'tape' ze in met bandages van me kickboxxen(voor betere ondersteuning). Maar volgens mij is et niet goed voor me polsen
Hebben meer mensen hier last van?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:48 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Verdere tip voor het bankdrukken: Als je last hebt van je pols moet je eens proberen de duim aan dezelfde kant als de vingers te houden, en tevens je pols recht houden... dit heeft mij lange tijd geholpen....
Pijntjes komen door zwakke polsen. Zwakke polsen moeten sterk worden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:02 schreef J-Will het volgende:
pijntjes versterken is juist niet de bedoeling, me dunkt
Morgen plyo, ik zie er tegen op
Wat hij zegt enzoquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat je weet dat die grip(bekend als de "suicide grip") levensgevaarlijk is met zware gewichten en er werkelijk al mensen door gestorven zijn... Loop die aub dan niet te verkondigen als "tip"
Hoe kun je in godsnaam sterven met die grip? Komt ledzep je gym instormen en je afmaken ofzo? Ik gebruik hem ook altijd met barbels. Voelt een stuk gezonder aan voor de polsen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat je weet dat die grip(bekend als de "suicide grip") levensgevaarlijk is met zware gewichten en er werkelijk al mensen door gestorven zijn... Loop die aub dan niet te verkondigen als "tip"
http://www.youtube.com/watch?v=YIjKrUaryCAquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:57 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam sterven met die grip? Komt ledzep je gym instormen en je afmaken ofzo? Ik gebruik hem ook altijd met barbels. Voelt een stuk gezonder aan voor de polsen.
Omdat het ontzettend makkelijk is de controle te verliezen en 180kg op je ribben te krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:57 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam sterven met die grip? Komt ledzep je gym instormen en je afmaken ofzo? Ik gebruik hem ook altijd met barbels. Voelt een stuk gezonder aan voor de polsen.
Volgens mij was dat een grapje van hem, zie hem ineens zijn armen wegtrekken dan. Waarom zou je zoiets doen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:01 schreef Calyptus het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=YIjKrUaryCA
daarom
http://www.youtube.com/watch?v=SYklbxHP2tI
nog nodig?
Welnee, ik zou zeggen probeer het is het neemt ontzettend veel druk van je polsen af.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat het ontzettend makkelijk is de controle te verliezen en 180kg op je ribben te krijgen.
Hij trekt zijn handen niet weg, de barbell schuift uit zijn handen door de slechte grip, en als resultaat dondert het gewicht op je borst/nek/kop. In het beste geval ben je er vanaf met wat gekneusde ribben, maar meestal is het een erg serieuse verwonding of zelfs doodquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:06 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een grapje van hem, zie hem ineens zijn armen wegtrekken dan. Waarom zou je zoiets doen?
[..]
Welnee, ik zou zeggen probeer het is het neemt ontzettend veel druk van je polsen af.
Toch vind ik het maar apart. Ik heb nog nooit (het idee) gehad dat ie weggleed. En doe het werkelijkwaar met alle oefeningen zo. En ik kan me voorstellen dat je grip minder is, maar als ik de stang neerleg op de manier waarop ik het doe kan ie gewoon niet wegglijden. Of ik moet me armen horizontaal gaan houden oid.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Hij trekt zijn handen niet weg, de barbell schuift uit zijn handen door de slechte grip, en als resultaat dondert het gewicht op je borst/nek/kop. In het beste geval ben je er vanaf met wat gekneusde ribben, maar meestal is het een erg serieuse verwonding of zelfs dood
Ik heb mn post aangepast, bij de laatste zie je zijn grip duidelijker, en wat er gebeurt
Dan hoop ik voor jou dat het nooit gaat gebeuren, hoe hoger je in gewicht gaat hoe hoger de kans van wel...quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch vind ik het maar apart. Ik heb nog nooit (het idee) gehad dat ie weggleed. En doe het werkelijkwaar met alle oefeningen zo. En ik kan me voorstellen dat je grip minder is, maar als ik de stang neerleg op de manier waarop ik het doe kan ie gewoon niet wegglijden. Of ik moet me armen horizontaal gaan houden oid.
20x benen is overdone voor stervelingen, alles daaronder is okequote:Op vrijdag 24 november 2006 18:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zit nog lang niet op een gewicht waar dit kan gebeuren, maar ik kan me wel indenken dat het inderdaad kan gebeuren als je je duim er niet omheen slaat. Hoe dan ook: Zolang ik niet op enorm hoge gewichten zit doe ik het lekker met de duim aan dezelfde kant... het bespaard me gewoon polsblessures.
Nog een vraagje: aangezien ik nu geen bovenlichaam kan trainen door die kloteblessure doe ik alleen benen. Is het verstandig 3x per week benen te doen, of is dit echt overdone ?
Het gaat niet om absolute gewichten, maar om relatieve gewichten (intensiteit in %) waarbij je maximale controle nodig hebt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zit nog lang niet op een gewicht waar dit kan gebeuren, maar ik kan me wel indenken dat het inderdaad kan gebeuren als je je duim er niet omheen slaat. Hoe dan ook: Zolang ik niet op enorm hoge gewichten zit doe ik het lekker met de duim aan dezelfde kant... het bespaard me gewoon polsblessures.
Nog een vraagje: aangezien ik nu geen bovenlichaam kan trainen door die kloteblessure doe ik alleen benen. Is het verstandig 3x per week benen te doen, of is dit echt overdone ?
Ben ik dan op zon aparte manier in elkander gezet dat ik er geen last van heb? Ik heb nog nooit het gevoel gehad van oei dat ging maar net goed, of oei hij bewoog een beetje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het gaat niet om absolute gewichten, maar om relatieve gewichten (intensiteit in %) waarbij je maximale controle nodig hebt.
Het feit dat er zo vaak een ongeluk gebeurd, benadrukt alleen maar dat bijna niemand door heeft wat er kan gebeuren met zo'n grip. Is dus niet verwonderlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:12 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ben ik dan op zon aparte manier in elkander gezet dat ik er geen last van heb? Ik heb nog nooit het gevoel gehad van oei dat ging maar net goed, of oei hij bewoog een beetje.
* Webkim zwijgt en legt later nog wel eens uit waarom...quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Hij trekt zijn handen niet weg, de barbell schuift uit zijn handen door de slechte grip, en als resultaat dondert het gewicht op je borst/nek/kop. In het beste geval ben je er vanaf met wat gekneusde ribben, maar meestal is het een erg serieuse verwonding of zelfs dood
Ik heb mn post aangepast, bij de laatste zie je zijn grip duidelijker, en wat er gebeurt
Ik train al jaren lang met mijn duim aan dezelfde kant als de rest van mijn vingers, maar ik train ook al jaren met handschoenen aan met rubber, dus kans van glijden lijkt mij minimaal.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het feit dat er zo vaak een ongeluk gebeurd, benadrukt alleen maar dat bijna niemand door heeft wat er kan gebeuren met zo'n grip. Is dus niet verwonderlijk.
Ik smijt zelfs 90kg naar de positie van military press toe met me duimen verkeerd, en zelfs dan floept ie niet door een ruit.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train al jaren lang met mijn duim aan dezelfde kant als de rest van mijn vingers, maar ik train ook al jaren met handschoenen aan met rubber, dus kans van glijden lijkt mij minimaal.
en dan vraagt tie als ik ga deadliften om het te filmenquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik smijt zelfs 90kg naar de positie van military press toe met me duimen verkeerd, en zelfs dan floept ie niet door een ruit.
Wauw zou dit nooit durven.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:43 schreef McGilles het volgende:
Trouwens, ik ging even zoeken naar fullsquats om te vergelijken hoe ik het doe en dit komt het dichtsbij, gewoon van exrx!
[afbeelding]
Met deze grip kun je je polsen ontlasten omdat er geen druk op zit. Als je je duim er omheen doet moet je het gewicht recht houden met je polsen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:01 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
en dan vraagt tie als ik ga deadliften om het te filmen![]()
Waar ik dus echt niet bij kan is hoe het nou gezonder kan zijn voor je polsen met je duimen aan dezelfde kant als de rest van je vingers. Dan maakt je pols toch meteen al een hoek van 90 graden, tov van een veel kleinere hoek als je je duim normaal houdt? Alhoewel de polsen bij een frontsquat ook niet bepaald recht zijn. Ik niet snap?
Goed opwarmen, ik doe meestal 10 minuten vooraf warmingup + rekoefeningen voor mijn benen, een wereld van verschil, echt!quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:26 schreef Fugie het volgende:
als ik fullsquats doe dan gaan we gewrichten een beetje lope knakken enzo
Platte kaas is gewoon hetzelfde als kwark. Je hebt ook tientallen soorten kwark en daar valt platte kaas ook gewoon onder.quote:Op zondag 26 november 2006 18:14 schreef LedZep het volgende:
Kwark is erg verschillend van kwaliteit bij de verschillende merken. In principe is platte kaas gewoon een Vlaamse benaming, maar de productie kan daar wel iets anders zijn (zelfde als Vlaamse friet - patat)
Eiwitten 3 keer per dag. En creatine maximaal 2 keer een maand per jaar.quote:Op zondag 26 november 2006 15:29 schreef ukga het volgende:
ff algemeen vraagje; wie gebruikt hier eigenlijk voedingssupplementen/aanvulling(creatine en eiwitten e.d.) en/of anabolen?
ik heb een tijd creatine gebruikt, daarna ook eiwitpoeder, maar heb nooit echt het idee gehad dat dit echt werkte.
Kijk eerst al 10kg er bovenop en dan nog gewoon doorgaan ook he. Zeer netjes!!quote:Op zondag 26 november 2006 15:08 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb vorige week een pr gezet met fullsquatsIk deed altijd 3x8x52,5 kilo. Maar vrijdag ging het gewoon super uiteindelijk gesquat :
8x 42,5 (opwarmen)
8x 52,5
8x 57,5
8x 62,5
en aangezien het nogsteeds goed aanvoelde (ook in de rug, waar ik vaak last van heb/krijg) nog meer gewicht erop gepleurd en PR gezet :
4x 67,5 !!![]()
![]()
![]()
Optrekken met alleen rechts?quote:Op maandag 27 november 2006 08:53 schreef JediMindTricks het volgende:
Ik wilde nog iets zeggen over oefeningen met m'n rechterhand, maar ik zal het hier maar bij laten.
hmja, maar dat is nog een onduidelijk doel.quote:Op maandag 27 november 2006 09:50 schreef J-Will het volgende:
ik heb trouwens een nieuw doel, voor komend jaar: kunnen chinnen met één hand
Ik denk niet dat het je in 1 jaar lukt, maar ik heb wel 2 links die handig kunnen zijnquote:Op maandag 27 november 2006 09:50 schreef J-Will het volgende:
ik heb trouwens een nieuw doel, voor komend jaar: kunnen chinnen met één hand
Dit kan niet serieus zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 08:44 schreef JediMindTricks het volgende:
Maar ik eet nu al 1 bakje kwark per dag.
Ik druk ook 10 keer op elke ochtend.
Volgens mij word ik echt een beest binnenkort.
op supadudes.nl zeker, maar hier... nehquote:
dat je er uberhaupt zo uit WILT zien. maar met de juiste anabolen kan het best gok ik.quote:Op maandag 27 november 2006 17:49 schreef Skazminko het volgende:
Hoeveel tijd heb je nodig hebben om er als Cutler of COleman uit te zien. Dus helemaal bij het begin beginnen, en meteen vanaf het begin een goed trainingsschema, voedingsschema en slaapschema en natuurlijk een trainer. Plus AAS (Ik ga dr vanuit dat zij AAS hebben gebruikt) en supplementen (Shakes ed). Als je alles perfect in orde hebt, 7 á 8 jaar?
quote:Op maandag 27 november 2006 19:19 schreef ukga het volgende:
denk met goede schema's e.d.(en anabolen) een jaar of 3
http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Olympiaquote:Arnold Alois Schwarzenegger (Thal, Oostenrijk, 30 juli 1947) is een Amerikaans bodybuilder, acteur en politicus van Oostenrijkse komaf.
Ik ga dr vanuit dat hij op zijn 14e begon met bodybuilding, dus in 1961. Hij heeft dan negen jaar de tijd gehad om voor zijn eerste keer Mr. Olympia te worden.quote:1970 Arnold Schwarzenegger New York City, United States
Vergelijk zijn form van toen eens met hoe bv cutler er nu uitziet? Srry om het te zeggen, maar qua massa is Cutler wel een héél hoop kilo's zwaarder. Bodybuilding was toen nog niet gericht op grote massa, zoals dat nu het geval is. Met een form als die van Arnold wordt je deze tijd nog geen nationaal kampioen(benen bv)quote:Op maandag 27 november 2006 19:49 schreef Skazminko het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Schwarzenegger
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Olympia
[..]
Ik ga dr vanuit dat hij op zijn 14e begon met bodybuilding, dus in 1961. Hij heeft dan negen jaar de tijd gehad om voor zijn eerste keer Mr. Olympia te worden.![]()
De wil om zo groot mogelijk te worden, groter dan iedereen op aarde. Gezond is het niet, of ze de 50 hale is een groot vraagteken. Persoonlijk ben ik het meest favoriet van het postuur van jerome le banner, ms nog 2-3% vet minder welquote:Op maandag 27 november 2006 19:45 schreef ukga het volgende:
ja ik denk het![]()
maarja ik zie die mense echt als invalide, en mooi ziet het er ook niet uit.
Lichamen zoals Remy Ronjasky, Tyrone Spong enzo zijn mooi gespierd. Maarik snap echt neit wat mensen beweegt om er zo uit te gaan zien.
Tsja, maak anabolen weer legaal in dat circuit en je krijg pas echte freaks, dan kunnen ze non-stop het hele jaar juicen! Ik ben daar wel een voorstander van!quote:Op maandag 27 november 2006 20:16 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Vergelijk zijn form van toen eens met hoe bv cutler er nu uitziet? Srry om het te zeggen, maar qua massa is Cutler wel een héél hoop kilo's zwaarder. Bodybuilding was toen nog niet gericht op grote massa, zoals dat nu het geval is. Met een form als die van Arnold wordt je deze tijd nog geen nationaal kampioen(benen bv)
Nu geen conclusies trekken,want ik ben ook meer voor het type Arnold dan voor de huidige vormen van mr O. Maar tegenwoordig is het altijd maar méér méér MEER massa dat men wil zien.
mooi postuur inderdaad... maar jeromeke heeft toch echt wel aan de anabolen gezeten vroeger.. meen ik toch gelezen te hebben ooit.. weet niet of t waar is.quote:Op maandag 27 november 2006 20:16 schreef Calyptus het volgende:
Persoonlijk ben ik het meest favoriet van het postuur van jerome le banner, ms nog 2-3% vet minder wel
[afbeelding]
Er zijn vermoedens daarover, maar je moet daarnaast ook vertellen dat jerome op zijn 16 jaar ook al 105 kilo woog. En voor zijn 16 zal hij nog niet aan de anabolen hebben gezeten want dan zou hij nooit zijn huidige status kunnen behouden.quote:Op maandag 27 november 2006 20:35 schreef Dacide het volgende:
[..]
mooi postuur inderdaad... maar jeromeke heeft toch echt wel aan de anabolen gezeten vroeger.. meen ik toch gelezen te hebben ooit.. weet niet of t waar is.
Zeg ik toch niet?quote:Op maandag 27 november 2006 20:35 schreef Dacide het volgende:
maar hij heeft toch echt wel meer dan 2% lichaamsvet...
3 Maatlijden is nog vrij weinig, probeer wat vaker wat brood of noten er tussendoor te eten. Wat melk na je training is ook goed.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:58 schreef kingcoevering het volgende:
Vraagje aan de experts:
Ik ben sinds medio augustus bezig met trainen (geen bodybuilding, eerder fitness).
Gaat op zich lekker, ga vooruit (mensen in mijn omgeving, vrienden en familie zien echt vooruitgang) en
vind het leuk.
Aangezien ik altijd erg tenger/pezig was heb ik me ook volledig gestort op mijn voeding (mbv OP).
Voeding ziet er zo uit:
Brinta
Mueslireep
2 bruine boterhammen
6 bruine boterhammen
450 gram kwark
Mueslireep
Avondeten (2x opscheppen, doorgaans aardappels groeten en vlees / pasta)
Shake
Resultaat qua gewicht: van 65 naar 74.
Mijn vraag: hebben mensen tips om bij te sturen, ben ik op de goede weg, of kan/moet het anders??
Ik baal er ook gruwelijk van, gisteren op de terug weg is me telefoon gejat in de bus (gelukkig me oude want me nieuwe was stuk en had ik opgestuurd). Met een beetje geluk heb ik over 3 dagen weer een nieuwe sim.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:48 schreef slap_gelul het volgende:
he ivosnivo, jammer dat je niet effe mee bent gaan trainen, ben net terug. Benen en schouders gedaan.
inderdaad, en dan nog moet je verschikkelijk goede genen hebben om dat niveau te gaan halen.quote:Op maandag 27 november 2006 19:33 schreef Dacide het volgende:
3 jaar ???
dat dacht jij... grapjas
denk dat je eerder rond de 12 a 15 jaar werk hebt...
Ik at er 18-20, ivosnivo ooit 24 per dag.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:03 schreef kingcoevering het volgende:
Oke WippyWippylickylicky fucky bang bang en ivo, bedankt:
16 boterhammen gaat no-way lukken. Hoe kom ik aan EXTRA eiwit (liefst via natuurlijke voeding en
niet nog meer kwark). En wat betreft de noten, welke en hoeveel en waar is het goed voor??
80 cent bij de lokale supermarkt, 150 gram.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:10 schreef BertV het volgende:
hoeveel weegt zo'n zakje LedZep?
Enneh, dat gaat toch aardig wat kosten, of is het een handvol?
ok, laat anders effe weten wanneer je wel meekan dan regel ik dat je dan naar binnen kan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:00 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik baal er ook gruwelijk van, gisteren op de terug weg is me telefoon gejat in de bus (gelukkig me oude want me nieuwe was stuk en had ik opgestuurd). Met een beetje geluk heb ik over 3 dagen weer een nieuwe sim.
Ben normaal een man van de afsprakenSorry.
Ik zou volgende week wel de hele week kunnen (behalve maandag denk ik). Lees je dat mailadres wat bij je fokaccount zit regelmatig? Voor als het niet op schiet met me sim.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:18 schreef slap_gelul het volgende:
[..]
ok, laat anders effe weten wanneer je wel meekan dan regel ik dat je dan naar binnen kan.
Ik train elke werkdag vanaf ongeveer 09.00
Eet er nu nog maar 4, heb de rest vervangen door havermout en pinda's. Je moet ook niet te snel te voedselinname verhogen. Doe het anders met een halve boterham per dag, en elke week een halve erbij ofzo dat merk je niet eens.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:25 schreef Fugie het volgende:
16 boterhammen
met 10-12 boterhammen op een dag zit ik al de top![]()
Maar je moet gewoon beetje proberen lichaam reageert op hoeveel en wat je eet. Als je wat vaker gaat eten krijg je makkelijk wat meer boterhammen weg.
Trainen jullie overigens je buik nog apartIk ben er maar mee gestopt aangezien het zon gare training is en ik er ook nooit tijd voor wil nemen
![]()
Ik doe alleen dragonflags.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:25 schreef Fugie het volgende:
16 boterhammen
met 10-12 boterhammen op een dag zit ik al de top![]()
Maar je moet gewoon beetje proberen lichaam reageert op hoeveel en wat je eet. Als je wat vaker gaat eten krijg je makkelijk wat meer boterhammen weg.
Trainen jullie overigens je buik nog apartIk ben er maar mee gestopt aangezien het zon gare training is en ik er ook nooit tijd voor wil nemen
![]()
ja lees ik regelmatig, laat maar weten, alleen op woensdag doe ik cardio, de rest krachttrainingquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zou volgende week wel de hele week kunnen (behalve maandag denk ik). Lees je dat mailadres wat bij je fokaccount zit regelmatig? Voor als het niet op schiet met me sim.
quote:Op donderdag 23 november 2006 22:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je quads zijn dan weer groter dan de mijne, dat dan weer wel.
quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef BertV het volgende:
Altijd leuk om te lachen om anderen:
Gisteren zag ik iemand "assisted chinnen" met een weight belt met een flinke schijf eraan...![]()
En waarom zouden forced reps niet goed zijn?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef BertV het volgende:
Gisteren zag ik iemand "assisted chinnen" met een weight belt met een flinke schijf eraan...![]()
laatste keer dat ik dumbell-presste deed ik 25 kg. Sinsdien is er 15 kg ofzo bij mijn max gekomen dus één keer moet wel kunnen, me dunkt. We zullen zien.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:55 schreef BertV het volgende:
hm, 2 x dumbells met 30 kg? Dat is mijn max om nog setjes te maken.
Met de "normale" benchpress zit ik op 1x90kg.
Ben benieuwd of jij dan de 30kg haalt?
ahja, de beste man was een reus dus hij zal wel weten wat ie doet.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En waarom zouden forced reps niet goed zijn?
25 of 30 is een heel verschil. Ik heb met de dumbellpress altijd wel het gevoel dat het beter werkt.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:01 schreef J-Will het volgende:
[..]
laatste keer dat ik dumbell-presste deed ik 25 kg. Sinsdien is er 15 kg ofzo bij mijn max gekomen dus één keer moet wel kunnen, me dunkt. We zullen zien.
Soort ongezouten, havermout is net zoiets als brood maar wel lekker voor de afwisseling. Pinda's zijn vooral goed als je zwaarder wil worden.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Studentenhaver is dus voor eiwitten en 'goede' vetten.
Maar waar is havermout en pinda's goed voor? (en welk soort)
Eet je havermout droog of door melk heen?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:36 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Soort ongezouten, havermout is net zoiets als brood maar wel lekker voor de afwisseling. Pinda's zijn vooral goed als je zwaarder wil worden.
Aldi is niet duur nee, ik mix de havermout door de blender met melk. Of eet het gewoon in de yoghurt, maar dan vind ik musli lekkerder.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Eet je havermout droog of door melk heen?
En is Aldi het goedkoopst voor al dit spul?
hm, dat is dan het enige voordeel van roeren met een lepeltje.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:27 schreef Sloper het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel last van lucht in je shake na de blender? Ik loop dan echt de halve dag te farten...
ik snap niet echt wat daar raar aan is? Als het normaal te licht is, is zo'n schijf toch een oplossing? Of deed hij die schijf EN hulp van iemand anders?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef BertV het volgende:
Volgens mij wel, of anders met die optrekmachine met een gewicht onder je knieen wat je omhoog drukt.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:28 schreef J-Will het volgende:
[..]
ik snap niet echt wat daar raar aan is? Als het normaal te licht is, is zo'n schijf toch een oplossing? Of deed hij die schijf EN hulp van iemand anders?
Open een nieuw topic ledzepquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |