quote:Op woensdag 22 november 2006 22:42 schreef Calyptus het volgende:
Uit het dbb forum
[..]
![]()
![]()
![]()
Mensen die niet weten dat tonijn vis is, wat iq van onder de 80?
8x 45 kilo.quote:Op woensdag 22 november 2006 22:50 schreef ukga het volgende:
ff algemeen vraagje; hoeveel drukken jullie eigenlijk met bandrukken
toen ik 2 x per week fitnesste deed ik 65 á 70 kilo(in totaal met stang) 12 x
heb nu 3 maanden niets meergedaan(heb nu zelf thuis een drukbank) zit nu op de 40 kilo![]()
dus dat wordt wel een maandje of wat trainen voordat ik de oude ben
ja me 2quote:Op woensdag 22 november 2006 23:09 schreef Calyptus het volgende:
laatste keer topset op 110kg
Ik train nu(letterlijk te nemen, zit te fokken tussen de sets) met 6*80 voor explosief dumbell speedbenchen
Daarnaast hou ik mn schouders niet retracted, werkt enkel voor de kg wat omhoog te krijgen, niet voor effectieve kracht.
Benchen is eigelijk 50% techniek als je er ff naar kijkt
Ik op het moment wel, mn geimproviseerde drukbank is eigenlijk een speelbox waar mn speelgoed van toen ik nog klein was inzitquote:Op woensdag 22 november 2006 23:14 schreef Sloper het volgende:
Eigen drukbank?Jullie trainen thuis?
Ja, sinds een week.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:14 schreef Sloper het volgende:
Ik train al heel lang in een gym, maar heb wel gewoon een bankdruk + 110kg aan gewichten thuis + een stang om aan op te trekken + 2 dumbells.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:14 schreef Sloper het volgende:
Netjes, zo ben ik ook begonnen. Kon de stang niet eens in balans houden.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:05 schreef Skazminko het volgende:
[..]
8x 45 kilo.![]()
Maar ik train ook pas 10 weken. Eerst kon ik nauwelijks die stang 8 keer omhoog krijgen.
![]()
Idd, maar toch goed voor elkaar thuis. Als je een keer heel weinig tijd hebt ofzo, kun je perfect mee uit de voeten.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train al heel lang in een gym, maar heb wel gewoon een bankdruk + 110kg aan gewichten thuis + een stang om aan op te trekken + 2 dumbells.
Maar niks gaat boven een gym!
Good luck.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:22 schreef J-Will het volgende:
Morgen, en dit is een belofte, ga ik EN 110 kg deadliften (al is het wel heel lang geleden sinds de laatste keer 100) EN 60 kg full squatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hardloper.
IG @webkim
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Webkim het volgende:
En toen had ik opeens quads!BIZAR!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist niet dat mensen die dingen hadden joh
Maar eh, lekker de beentjes aangepakt de laatste tijd dan?
En J-Will, succes, ik ga morgen ook deadlifts doen, misschien dat ik nog ff aan je denk terwijl ik mijn gewicht omhoog sleurIk ga trouwens die 200 doen, die ivo net niet kon zegmaar
(of iets minder als ik morgen niet ineens 10 kilo extra spiermassa erbij heb als ik wakker word)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:33 schreef Webkim het volgende:
En toen had ik opeens quads!Jouw benen schuren ook al bijna langs elkaar heen met lopen of niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig
Succes, maak je er wel ff een videoopname vanquote:Op donderdag 23 november 2006 14:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
BIZAR!Ik wist niet dat mensen die dingen hadden joh
En J-Will, succes, ik ga morgen ook deadlifts doen, misschien dat ik nog ff aan je denk terwijl ik mijn gewicht omhoog sleurIk ga trouwens die 200 doen, die ivo net niet kon zegmaar
(of iets minder als ik morgen niet ineens 10 kilo extra spiermassa erbij heb als ik wakker word)
ada fare stop stalking me
En is de 200 gelukt?quote:Op donderdag 23 november 2006 14:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
BIZAR!Ik wist niet dat mensen die dingen hadden joh
Je doet nu 5 setjes met 140 en je wil over een ruime maand 210 doen. Netjes als het je lukt.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
En is de 200 gelukt?
In juni oid is de laatste keer dat ik de 200 heb gepakt, nu weer langzaam opbouwen naar de 210 die ik dan het einde van het jaar wel wil trekken.
Vandaag 5 setjes met 140 gedaan deadlift en nog 5 setjes fullsquat met 90, raak nu practisch de grond met m'n ass, paar centimeter er vandaan nu
Als je wat onder je hielen legt wordt de druk op je knieen groter geloof ik.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:45 schreef Calyptus het volgende:
in de gym legde ik altijd een plaat van 10kg onder beide hielen om mn balans te verbeteren bij squats. Uiteindelijk had ik dat ms beter niet gedaan, nu ik zonder die platen zit(ik heb die nodig om genoeg gewicht te hebben) sta ik nergens
Hoezo gelukkig, hoe dieper je gaat, hoe meer kracht je moet zetten, hoe sneller je groeit.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:03 schreef ivosnivo het volgende:
Ik zie gelukkig nooit mensen fullsquaten, heb ooit 1 iemand zien legpressen met zijn knieen in zijn nek zon beetje. Dat was al eng genoeg. Knap als je het kan en nergens last van krijgt![]()
Ivosnivo is bang voor fullsquats, de miet.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:09 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Hoezo gelukkig, hoe dieper je gaat, hoe meer kracht je moet zetten, hoe sneller je groeit.
Toch?![]()
Ik ook.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ivosnivo is bang voor fullsquats, de miet.
90% van de polsblessures bij benchen onstaat door verkeerde grip. Te smal (maar dat doen vrijwel niemand) of te wijd (dat doen HEEL VEEL mensen) is funest. Is geen vaste maat voor, maar een clean grip (hand tussen gladde gedeelte en ring in) of iets wijder (richting de ring, NIET eroverheen) is meestal wel oke. Kijk vooral of je pols recht tov je onderarm staat.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:19 schreef ukga het volgende:
Soms met bankdrukken heb ik beetje last van me polsen(alsof die het gewicht niet goed aankunnen)
ik 'tape' ze in met bandages van me kickboxxen(voor betere ondersteuning). Maar volgens mij is et niet goed voor me polsen
Hebben meer mensen hier last van?
Reverse curl voor versterking polsgewricht maybe?quote:Op donderdag 23 november 2006 23:31 schreef ukga het volgende:
Ja, ik pak hem meestal niet te breed en neit te smal omdat je bij tebreed te veel zijlingse krachten op je polsen krijgt.
Ik pak de stang altijd met me 4 vingers om de stang, en dan me duim 'los'. Dus neit zoals de meeste mensen doen; met hun duim er omheen(zoals je zeg maar je stuur van je fiets vast houdt.)
Dat is de wrist curl.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:35 schreef ukga het volgende:
ja die doe ik soms wel eens(das toch dat je je onder armen op een bankje ondersteunt, en dan gewichten op en neer draait?)
maar in me pols zelf zitten niet echt veel spieren lijkt me.
quote:Op donderdag 23 november 2006 22:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je quads zijn dan weer groter dan de mijne, dat dan weer wel.
Polsblessure, praat me er niet van manquote:Op donderdag 23 november 2006 23:19 schreef ukga het volgende:
Soms met bankdrukken heb ik beetje last van me polsen(alsof die het gewicht niet goed aankunnen)
ik 'tape' ze in met bandages van me kickboxxen(voor betere ondersteuning). Maar volgens mij is et niet goed voor me polsen
Hebben meer mensen hier last van?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:48 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Verdere tip voor het bankdrukken: Als je last hebt van je pols moet je eens proberen de duim aan dezelfde kant als de vingers te houden, en tevens je pols recht houden... dit heeft mij lange tijd geholpen....
Pijntjes komen door zwakke polsen. Zwakke polsen moeten sterk worden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:02 schreef J-Will het volgende:
pijntjes versterken is juist niet de bedoeling, me dunkt
Morgen plyo, ik zie er tegen op
Wat hij zegt enzoquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat je weet dat die grip(bekend als de "suicide grip") levensgevaarlijk is met zware gewichten en er werkelijk al mensen door gestorven zijn... Loop die aub dan niet te verkondigen als "tip"
Hoe kun je in godsnaam sterven met die grip? Komt ledzep je gym instormen en je afmaken ofzo? Ik gebruik hem ook altijd met barbels. Voelt een stuk gezonder aan voor de polsen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat je weet dat die grip(bekend als de "suicide grip") levensgevaarlijk is met zware gewichten en er werkelijk al mensen door gestorven zijn... Loop die aub dan niet te verkondigen als "tip"
http://www.youtube.com/watch?v=YIjKrUaryCAquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:57 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam sterven met die grip? Komt ledzep je gym instormen en je afmaken ofzo? Ik gebruik hem ook altijd met barbels. Voelt een stuk gezonder aan voor de polsen.
Omdat het ontzettend makkelijk is de controle te verliezen en 180kg op je ribben te krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:57 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam sterven met die grip? Komt ledzep je gym instormen en je afmaken ofzo? Ik gebruik hem ook altijd met barbels. Voelt een stuk gezonder aan voor de polsen.
Volgens mij was dat een grapje van hem, zie hem ineens zijn armen wegtrekken dan. Waarom zou je zoiets doen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:01 schreef Calyptus het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=YIjKrUaryCA
daarom
http://www.youtube.com/watch?v=SYklbxHP2tI
nog nodig?
Welnee, ik zou zeggen probeer het is het neemt ontzettend veel druk van je polsen af.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat het ontzettend makkelijk is de controle te verliezen en 180kg op je ribben te krijgen.
Hij trekt zijn handen niet weg, de barbell schuift uit zijn handen door de slechte grip, en als resultaat dondert het gewicht op je borst/nek/kop. In het beste geval ben je er vanaf met wat gekneusde ribben, maar meestal is het een erg serieuse verwonding of zelfs doodquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:06 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een grapje van hem, zie hem ineens zijn armen wegtrekken dan. Waarom zou je zoiets doen?
[..]
Welnee, ik zou zeggen probeer het is het neemt ontzettend veel druk van je polsen af.
Toch vind ik het maar apart. Ik heb nog nooit (het idee) gehad dat ie weggleed. En doe het werkelijkwaar met alle oefeningen zo. En ik kan me voorstellen dat je grip minder is, maar als ik de stang neerleg op de manier waarop ik het doe kan ie gewoon niet wegglijden. Of ik moet me armen horizontaal gaan houden oid.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Hij trekt zijn handen niet weg, de barbell schuift uit zijn handen door de slechte grip, en als resultaat dondert het gewicht op je borst/nek/kop. In het beste geval ben je er vanaf met wat gekneusde ribben, maar meestal is het een erg serieuse verwonding of zelfs dood
Ik heb mn post aangepast, bij de laatste zie je zijn grip duidelijker, en wat er gebeurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |