Dan hoop ik voor jou dat het nooit gaat gebeuren, hoe hoger je in gewicht gaat hoe hoger de kans van wel...quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch vind ik het maar apart. Ik heb nog nooit (het idee) gehad dat ie weggleed. En doe het werkelijkwaar met alle oefeningen zo. En ik kan me voorstellen dat je grip minder is, maar als ik de stang neerleg op de manier waarop ik het doe kan ie gewoon niet wegglijden. Of ik moet me armen horizontaal gaan houden oid.
20x benen is overdone voor stervelingen, alles daaronder is okequote:Op vrijdag 24 november 2006 18:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zit nog lang niet op een gewicht waar dit kan gebeuren, maar ik kan me wel indenken dat het inderdaad kan gebeuren als je je duim er niet omheen slaat. Hoe dan ook: Zolang ik niet op enorm hoge gewichten zit doe ik het lekker met de duim aan dezelfde kant... het bespaard me gewoon polsblessures.
Nog een vraagje: aangezien ik nu geen bovenlichaam kan trainen door die kloteblessure doe ik alleen benen. Is het verstandig 3x per week benen te doen, of is dit echt overdone ?
Het gaat niet om absolute gewichten, maar om relatieve gewichten (intensiteit in %) waarbij je maximale controle nodig hebt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zit nog lang niet op een gewicht waar dit kan gebeuren, maar ik kan me wel indenken dat het inderdaad kan gebeuren als je je duim er niet omheen slaat. Hoe dan ook: Zolang ik niet op enorm hoge gewichten zit doe ik het lekker met de duim aan dezelfde kant... het bespaard me gewoon polsblessures.
Nog een vraagje: aangezien ik nu geen bovenlichaam kan trainen door die kloteblessure doe ik alleen benen. Is het verstandig 3x per week benen te doen, of is dit echt overdone ?
Ben ik dan op zon aparte manier in elkander gezet dat ik er geen last van heb? Ik heb nog nooit het gevoel gehad van oei dat ging maar net goed, of oei hij bewoog een beetje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het gaat niet om absolute gewichten, maar om relatieve gewichten (intensiteit in %) waarbij je maximale controle nodig hebt.
Het feit dat er zo vaak een ongeluk gebeurd, benadrukt alleen maar dat bijna niemand door heeft wat er kan gebeuren met zo'n grip. Is dus niet verwonderlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:12 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ben ik dan op zon aparte manier in elkander gezet dat ik er geen last van heb? Ik heb nog nooit het gevoel gehad van oei dat ging maar net goed, of oei hij bewoog een beetje.
* Webkim zwijgt en legt later nog wel eens uit waarom...quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Hij trekt zijn handen niet weg, de barbell schuift uit zijn handen door de slechte grip, en als resultaat dondert het gewicht op je borst/nek/kop. In het beste geval ben je er vanaf met wat gekneusde ribben, maar meestal is het een erg serieuse verwonding of zelfs dood
Ik heb mn post aangepast, bij de laatste zie je zijn grip duidelijker, en wat er gebeurt
Ik train al jaren lang met mijn duim aan dezelfde kant als de rest van mijn vingers, maar ik train ook al jaren met handschoenen aan met rubber, dus kans van glijden lijkt mij minimaal.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het feit dat er zo vaak een ongeluk gebeurd, benadrukt alleen maar dat bijna niemand door heeft wat er kan gebeuren met zo'n grip. Is dus niet verwonderlijk.
Ik smijt zelfs 90kg naar de positie van military press toe met me duimen verkeerd, en zelfs dan floept ie niet door een ruit.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train al jaren lang met mijn duim aan dezelfde kant als de rest van mijn vingers, maar ik train ook al jaren met handschoenen aan met rubber, dus kans van glijden lijkt mij minimaal.
en dan vraagt tie als ik ga deadliften om het te filmenquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik smijt zelfs 90kg naar de positie van military press toe met me duimen verkeerd, en zelfs dan floept ie niet door een ruit.
Wauw zou dit nooit durven.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:43 schreef McGilles het volgende:
Trouwens, ik ging even zoeken naar fullsquats om te vergelijken hoe ik het doe en dit komt het dichtsbij, gewoon van exrx!
[afbeelding]
Met deze grip kun je je polsen ontlasten omdat er geen druk op zit. Als je je duim er omheen doet moet je het gewicht recht houden met je polsen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:01 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
en dan vraagt tie als ik ga deadliften om het te filmen![]()
Waar ik dus echt niet bij kan is hoe het nou gezonder kan zijn voor je polsen met je duimen aan dezelfde kant als de rest van je vingers. Dan maakt je pols toch meteen al een hoek van 90 graden, tov van een veel kleinere hoek als je je duim normaal houdt? Alhoewel de polsen bij een frontsquat ook niet bepaald recht zijn. Ik niet snap?
Goed opwarmen, ik doe meestal 10 minuten vooraf warmingup + rekoefeningen voor mijn benen, een wereld van verschil, echt!quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:26 schreef Fugie het volgende:
als ik fullsquats doe dan gaan we gewrichten een beetje lope knakken enzo
Platte kaas is gewoon hetzelfde als kwark. Je hebt ook tientallen soorten kwark en daar valt platte kaas ook gewoon onder.quote:Op zondag 26 november 2006 18:14 schreef LedZep het volgende:
Kwark is erg verschillend van kwaliteit bij de verschillende merken. In principe is platte kaas gewoon een Vlaamse benaming, maar de productie kan daar wel iets anders zijn (zelfde als Vlaamse friet - patat)
Eiwitten 3 keer per dag. En creatine maximaal 2 keer een maand per jaar.quote:Op zondag 26 november 2006 15:29 schreef ukga het volgende:
ff algemeen vraagje; wie gebruikt hier eigenlijk voedingssupplementen/aanvulling(creatine en eiwitten e.d.) en/of anabolen?
ik heb een tijd creatine gebruikt, daarna ook eiwitpoeder, maar heb nooit echt het idee gehad dat dit echt werkte.
Kijk eerst al 10kg er bovenop en dan nog gewoon doorgaan ook he. Zeer netjes!!quote:Op zondag 26 november 2006 15:08 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb vorige week een pr gezet met fullsquatsIk deed altijd 3x8x52,5 kilo. Maar vrijdag ging het gewoon super uiteindelijk gesquat :
8x 42,5 (opwarmen)
8x 52,5
8x 57,5
8x 62,5
en aangezien het nogsteeds goed aanvoelde (ook in de rug, waar ik vaak last van heb/krijg) nog meer gewicht erop gepleurd en PR gezet :
4x 67,5 !!![]()
![]()
![]()
Optrekken met alleen rechts?quote:Op maandag 27 november 2006 08:53 schreef JediMindTricks het volgende:
Ik wilde nog iets zeggen over oefeningen met m'n rechterhand, maar ik zal het hier maar bij laten.
hmja, maar dat is nog een onduidelijk doel.quote:Op maandag 27 november 2006 09:50 schreef J-Will het volgende:
ik heb trouwens een nieuw doel, voor komend jaar: kunnen chinnen met één hand
Ik denk niet dat het je in 1 jaar lukt, maar ik heb wel 2 links die handig kunnen zijnquote:Op maandag 27 november 2006 09:50 schreef J-Will het volgende:
ik heb trouwens een nieuw doel, voor komend jaar: kunnen chinnen met één hand
Dit kan niet serieus zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 08:44 schreef JediMindTricks het volgende:
Maar ik eet nu al 1 bakje kwark per dag.
Ik druk ook 10 keer op elke ochtend.
Volgens mij word ik echt een beest binnenkort.
op supadudes.nl zeker, maar hier... nehquote:
dat je er uberhaupt zo uit WILT zien. maar met de juiste anabolen kan het best gok ik.quote:Op maandag 27 november 2006 17:49 schreef Skazminko het volgende:
Hoeveel tijd heb je nodig hebben om er als Cutler of COleman uit te zien. Dus helemaal bij het begin beginnen, en meteen vanaf het begin een goed trainingsschema, voedingsschema en slaapschema en natuurlijk een trainer. Plus AAS (Ik ga dr vanuit dat zij AAS hebben gebruikt) en supplementen (Shakes ed). Als je alles perfect in orde hebt, 7 á 8 jaar?
quote:Op maandag 27 november 2006 19:19 schreef ukga het volgende:
denk met goede schema's e.d.(en anabolen) een jaar of 3
http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Olympiaquote:Arnold Alois Schwarzenegger (Thal, Oostenrijk, 30 juli 1947) is een Amerikaans bodybuilder, acteur en politicus van Oostenrijkse komaf.
Ik ga dr vanuit dat hij op zijn 14e begon met bodybuilding, dus in 1961. Hij heeft dan negen jaar de tijd gehad om voor zijn eerste keer Mr. Olympia te worden.quote:1970 Arnold Schwarzenegger New York City, United States
Vergelijk zijn form van toen eens met hoe bv cutler er nu uitziet? Srry om het te zeggen, maar qua massa is Cutler wel een héél hoop kilo's zwaarder. Bodybuilding was toen nog niet gericht op grote massa, zoals dat nu het geval is. Met een form als die van Arnold wordt je deze tijd nog geen nationaal kampioen(benen bv)quote:Op maandag 27 november 2006 19:49 schreef Skazminko het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Schwarzenegger
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Olympia
[..]
Ik ga dr vanuit dat hij op zijn 14e begon met bodybuilding, dus in 1961. Hij heeft dan negen jaar de tijd gehad om voor zijn eerste keer Mr. Olympia te worden.![]()
De wil om zo groot mogelijk te worden, groter dan iedereen op aarde. Gezond is het niet, of ze de 50 hale is een groot vraagteken. Persoonlijk ben ik het meest favoriet van het postuur van jerome le banner, ms nog 2-3% vet minder welquote:Op maandag 27 november 2006 19:45 schreef ukga het volgende:
ja ik denk het![]()
maarja ik zie die mense echt als invalide, en mooi ziet het er ook niet uit.
Lichamen zoals Remy Ronjasky, Tyrone Spong enzo zijn mooi gespierd. Maarik snap echt neit wat mensen beweegt om er zo uit te gaan zien.
Tsja, maak anabolen weer legaal in dat circuit en je krijg pas echte freaks, dan kunnen ze non-stop het hele jaar juicen! Ik ben daar wel een voorstander van!quote:Op maandag 27 november 2006 20:16 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Vergelijk zijn form van toen eens met hoe bv cutler er nu uitziet? Srry om het te zeggen, maar qua massa is Cutler wel een héél hoop kilo's zwaarder. Bodybuilding was toen nog niet gericht op grote massa, zoals dat nu het geval is. Met een form als die van Arnold wordt je deze tijd nog geen nationaal kampioen(benen bv)
Nu geen conclusies trekken,want ik ben ook meer voor het type Arnold dan voor de huidige vormen van mr O. Maar tegenwoordig is het altijd maar méér méér MEER massa dat men wil zien.
mooi postuur inderdaad... maar jeromeke heeft toch echt wel aan de anabolen gezeten vroeger.. meen ik toch gelezen te hebben ooit.. weet niet of t waar is.quote:Op maandag 27 november 2006 20:16 schreef Calyptus het volgende:
Persoonlijk ben ik het meest favoriet van het postuur van jerome le banner, ms nog 2-3% vet minder wel
[afbeelding]
Er zijn vermoedens daarover, maar je moet daarnaast ook vertellen dat jerome op zijn 16 jaar ook al 105 kilo woog. En voor zijn 16 zal hij nog niet aan de anabolen hebben gezeten want dan zou hij nooit zijn huidige status kunnen behouden.quote:Op maandag 27 november 2006 20:35 schreef Dacide het volgende:
[..]
mooi postuur inderdaad... maar jeromeke heeft toch echt wel aan de anabolen gezeten vroeger.. meen ik toch gelezen te hebben ooit.. weet niet of t waar is.
Zeg ik toch niet?quote:Op maandag 27 november 2006 20:35 schreef Dacide het volgende:
maar hij heeft toch echt wel meer dan 2% lichaamsvet...
3 Maatlijden is nog vrij weinig, probeer wat vaker wat brood of noten er tussendoor te eten. Wat melk na je training is ook goed.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:58 schreef kingcoevering het volgende:
Vraagje aan de experts:
Ik ben sinds medio augustus bezig met trainen (geen bodybuilding, eerder fitness).
Gaat op zich lekker, ga vooruit (mensen in mijn omgeving, vrienden en familie zien echt vooruitgang) en
vind het leuk.
Aangezien ik altijd erg tenger/pezig was heb ik me ook volledig gestort op mijn voeding (mbv OP).
Voeding ziet er zo uit:
Brinta
Mueslireep
2 bruine boterhammen
6 bruine boterhammen
450 gram kwark
Mueslireep
Avondeten (2x opscheppen, doorgaans aardappels groeten en vlees / pasta)
Shake
Resultaat qua gewicht: van 65 naar 74.
Mijn vraag: hebben mensen tips om bij te sturen, ben ik op de goede weg, of kan/moet het anders??
Ik baal er ook gruwelijk van, gisteren op de terug weg is me telefoon gejat in de bus (gelukkig me oude want me nieuwe was stuk en had ik opgestuurd). Met een beetje geluk heb ik over 3 dagen weer een nieuwe sim.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:48 schreef slap_gelul het volgende:
he ivosnivo, jammer dat je niet effe mee bent gaan trainen, ben net terug. Benen en schouders gedaan.
inderdaad, en dan nog moet je verschikkelijk goede genen hebben om dat niveau te gaan halen.quote:Op maandag 27 november 2006 19:33 schreef Dacide het volgende:
3 jaar ???
dat dacht jij... grapjas
denk dat je eerder rond de 12 a 15 jaar werk hebt...
Ik at er 18-20, ivosnivo ooit 24 per dag.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:03 schreef kingcoevering het volgende:
Oke WippyWippylickylicky fucky bang bang en ivo, bedankt:
16 boterhammen gaat no-way lukken. Hoe kom ik aan EXTRA eiwit (liefst via natuurlijke voeding en
niet nog meer kwark). En wat betreft de noten, welke en hoeveel en waar is het goed voor??
80 cent bij de lokale supermarkt, 150 gram.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:10 schreef BertV het volgende:
hoeveel weegt zo'n zakje LedZep?
Enneh, dat gaat toch aardig wat kosten, of is het een handvol?
ok, laat anders effe weten wanneer je wel meekan dan regel ik dat je dan naar binnen kan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:00 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik baal er ook gruwelijk van, gisteren op de terug weg is me telefoon gejat in de bus (gelukkig me oude want me nieuwe was stuk en had ik opgestuurd). Met een beetje geluk heb ik over 3 dagen weer een nieuwe sim.
Ben normaal een man van de afsprakenSorry.
Ik zou volgende week wel de hele week kunnen (behalve maandag denk ik). Lees je dat mailadres wat bij je fokaccount zit regelmatig? Voor als het niet op schiet met me sim.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:18 schreef slap_gelul het volgende:
[..]
ok, laat anders effe weten wanneer je wel meekan dan regel ik dat je dan naar binnen kan.
Ik train elke werkdag vanaf ongeveer 09.00
Eet er nu nog maar 4, heb de rest vervangen door havermout en pinda's. Je moet ook niet te snel te voedselinname verhogen. Doe het anders met een halve boterham per dag, en elke week een halve erbij ofzo dat merk je niet eens.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:25 schreef Fugie het volgende:
16 boterhammen
met 10-12 boterhammen op een dag zit ik al de top![]()
Maar je moet gewoon beetje proberen lichaam reageert op hoeveel en wat je eet. Als je wat vaker gaat eten krijg je makkelijk wat meer boterhammen weg.
Trainen jullie overigens je buik nog apartIk ben er maar mee gestopt aangezien het zon gare training is en ik er ook nooit tijd voor wil nemen
![]()
Ik doe alleen dragonflags.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:25 schreef Fugie het volgende:
16 boterhammen
met 10-12 boterhammen op een dag zit ik al de top![]()
Maar je moet gewoon beetje proberen lichaam reageert op hoeveel en wat je eet. Als je wat vaker gaat eten krijg je makkelijk wat meer boterhammen weg.
Trainen jullie overigens je buik nog apartIk ben er maar mee gestopt aangezien het zon gare training is en ik er ook nooit tijd voor wil nemen
![]()
ja lees ik regelmatig, laat maar weten, alleen op woensdag doe ik cardio, de rest krachttrainingquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zou volgende week wel de hele week kunnen (behalve maandag denk ik). Lees je dat mailadres wat bij je fokaccount zit regelmatig? Voor als het niet op schiet met me sim.
quote:Op donderdag 23 november 2006 22:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je quads zijn dan weer groter dan de mijne, dat dan weer wel.
quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef BertV het volgende:
Altijd leuk om te lachen om anderen:
Gisteren zag ik iemand "assisted chinnen" met een weight belt met een flinke schijf eraan...![]()
En waarom zouden forced reps niet goed zijn?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef BertV het volgende:
Gisteren zag ik iemand "assisted chinnen" met een weight belt met een flinke schijf eraan...![]()
laatste keer dat ik dumbell-presste deed ik 25 kg. Sinsdien is er 15 kg ofzo bij mijn max gekomen dus één keer moet wel kunnen, me dunkt. We zullen zien.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:55 schreef BertV het volgende:
hm, 2 x dumbells met 30 kg? Dat is mijn max om nog setjes te maken.
Met de "normale" benchpress zit ik op 1x90kg.
Ben benieuwd of jij dan de 30kg haalt?
ahja, de beste man was een reus dus hij zal wel weten wat ie doet.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En waarom zouden forced reps niet goed zijn?
25 of 30 is een heel verschil. Ik heb met de dumbellpress altijd wel het gevoel dat het beter werkt.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:01 schreef J-Will het volgende:
[..]
laatste keer dat ik dumbell-presste deed ik 25 kg. Sinsdien is er 15 kg ofzo bij mijn max gekomen dus één keer moet wel kunnen, me dunkt. We zullen zien.
Soort ongezouten, havermout is net zoiets als brood maar wel lekker voor de afwisseling. Pinda's zijn vooral goed als je zwaarder wil worden.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Studentenhaver is dus voor eiwitten en 'goede' vetten.
Maar waar is havermout en pinda's goed voor? (en welk soort)
Eet je havermout droog of door melk heen?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:36 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Soort ongezouten, havermout is net zoiets als brood maar wel lekker voor de afwisseling. Pinda's zijn vooral goed als je zwaarder wil worden.
Aldi is niet duur nee, ik mix de havermout door de blender met melk. Of eet het gewoon in de yoghurt, maar dan vind ik musli lekkerder.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Eet je havermout droog of door melk heen?
En is Aldi het goedkoopst voor al dit spul?
hm, dat is dan het enige voordeel van roeren met een lepeltje.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:27 schreef Sloper het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel last van lucht in je shake na de blender? Ik loop dan echt de halve dag te farten...
ik snap niet echt wat daar raar aan is? Als het normaal te licht is, is zo'n schijf toch een oplossing? Of deed hij die schijf EN hulp van iemand anders?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:20 schreef BertV het volgende:
Volgens mij wel, of anders met die optrekmachine met een gewicht onder je knieen wat je omhoog drukt.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:28 schreef J-Will het volgende:
[..]
ik snap niet echt wat daar raar aan is? Als het normaal te licht is, is zo'n schijf toch een oplossing? Of deed hij die schijf EN hulp van iemand anders?
Open een nieuw topic ledzepquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |