Eerst gewoon zoveel mogelijk compounds proberen doen, die veroorzaken meeste groei, en daarna kun je als je nog tijd/energie overhebt wat isolatieoefeningen erbij prikken.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dank voor je reactie!
Ik kan natuurlijk ook op dag1 geen biceps doen, dan doe ik op dag3 geen triceps, scheelt ook weer wat setjes.
Mij lijkt het altijd zo weinig setjes per spiergroep, of boeit dit gewoon geen zak?
Ok helemaal duidelijkquote:Op woensdag 15 november 2006 11:12 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Eerst gewoon zoveel mogelijk compounds proberen doen, die veroorzaken meeste groei, en daarna kun je als je nog tijd/energie overhebt wat isolatieoefeningen erbij prikken.
Als je stevig genoeg traint kom je met 9 setjes per spiergroep per week wel toe. Isoleer enkel de groepen die je door compounds niet zo goed pakt(bij jou dus biceps, alleen lateral pulldown met palm naar binnen neemt die mee als compound). Triceps wordt al door dips,small bp, gewone bench en overhead press goed getrained, imo niet nodig dus om nog extra te isoleren, maar je bepaald dat zelf natuurlijk.
Het is voor de anabolenbillies om 40 sets in 1 training te doen.
Meer gewicht is niet mogelijk, ik til volgens een schema waarbij ik het maximale eruit haal.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:23 schreef DjMark het volgende:
Als je niet moe genoeg wordt, dan is je intensiteit niet hoog genoeg.
Dus, of meer gewicht pakken, of meer reps, over langzamere herhalingen etc.
Langzamere herhalingen zou ik niet doen, is niet bevorderlijk voor kracht en explosiviteit en het is ook nog altijd niet duidelijk of het wel veel nut heeft voor hypertrophy tov andere trainingsvormen.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Meer gewicht is niet mogelijk, ik til volgens een schema waarbij ik het maximale eruit haal.
Meer reps is niet mijn doel, ik wil maximaal 8 reps pakken want kracht > definitie/uithoudingsvermogen.
Langzamere herhalingen is wel een idee, maar ik doe alles al redelijk langzaam en gecontroleerd.
Dus jij zegt juist dat mijn training best kan??quote:Op woensdag 15 november 2006 16:10 schreef LedZep het volgende:
Langzame reps zijn gewoon zuigend voor massa, langdurige spanning is zwaar overrated en explosiviteit voor massa zwaar underrated.
Btw Calyptus, ik doe altijd 40-50 sets per training.
Die afwisseling zit wel goed.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:30 schreef LedZep het volgende:
Ja, als je een éénduidig antwoord verwacht op elke vraag die je stelt kan je wel ophouden natuurlijk.
Je traint 4x per week, dan is 40 sets wel wat veel. Maar 25 is goed te doen. Verder vind ik dat je je meer moet richten op bewegingen, bv in een upperbody training doe je een horizontal push (bv bench), vertical push (bv military press), vertical pull (chins / pulldown) en horizontal pull (rows) oefening. Je traint dan 2x keer, dus varieren. Elke beweging 5 sets reprange 5-10, 5 sets isolatie, afwisselend een biceps / triceps / zijkant schouders oefening bijvoorbeeld. Elke training anders iig.
Lowerbody wordt squats (variaties) + pulls (deads, stiff leg, romanian, high pull.. ) + assistance (hamstrings (flexie), kuiten, abs)
Zo zou ik het doen.
Daar heb ik het idee dat iedereen maar wat roept, zoveel verschillende meningen...quote:Op woensdag 15 november 2006 17:55 schreef Calyptus het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/
Hier kun je ookveel lezen en leren over schema's
Ik kon helaas geen vrij meer krijgen van mijn werk, maar is dat een jaarlijks event dan?quote:Op woensdag 15 november 2006 09:24 schreef Mr.J het volgende:
Was erg ok. Damn wat is Dennis Wolf groot als je naast hem staat.
Veel geleerd. Qua uitvoering van sommige oefeningen en meer nog van de 1 op 1 gesprekken met Rinus over training. Ga van 5 dagen trainen terug naar 4. Dit omdat zonder rustdag 5 dagen achter elkaar trainen teveel is. Kan je nooit optimaal van herstellen.
2 rauwe eieren per dag, dan is de kans niet zo groot. Maar salmonella kan veel spierverlies betekenen, en als je het 100% safe wil doen, ff pasteuriseren; 3 minuten in water van 60-65 graden leggen.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:25 schreef Sloper het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het drinken van rauwe eieren? Ik maak elke ochtend een shake zoals hier laatst is gepost. (600ml melk, 125gr havervlokken, 1 schep whey, 1 banaan) Maar ik krijg elke keer de neiging om er ff 2 eieren doorheen te gooien.
Is de kans op salmonello nou groot? Je leest nl. wel regelmatig op DBB dat mensen rauwe eieren drinken...
wat ik begreep is dat er in rauwe eieren een stofje zat dat erg catabolisch was, of dat waar is weet ik niet...quote:Op woensdag 15 november 2006 19:25 schreef Sloper het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het drinken van rauwe eieren? Ik maak elke ochtend een shake zoals hier laatst is gepost. (600ml melk, 125gr havervlokken, 1 schep whey, 1 banaan) Maar ik krijg elke keer de neiging om er ff 2 eieren doorheen te gooien.
Is de kans op salmonello nou groot? Je leest nl. wel regelmatig op DBB dat mensen rauwe eieren drinken...
Daar heb ik nooit van gehoord, misschien is het waar though, maar ik denk het niet. Rauwe ei heeft iig de hoogste biologische waarde (mate van gelijkenis tussen de aminozuren in het voedingsmiddel en het lichaamseigen eiwit):quote:Op woensdag 15 november 2006 19:43 schreef Calyptus het volgende:
[..]
wat ik begreep is dat er in rauwe eieren een stofje zat dat erg catabolisch was, of dat waar is weet ik niet...
Nog wat meer onderzoek gedaan, het zou gaan om de stof avidine, een stof die biotine(vit B8) erg agressief neutraliseerd. En laat biotine nu net een van de kernelementen voor eiwitsynthese zijn. Bij gekookte eieren is die stof wegquote:Op woensdag 15 november 2006 19:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daar heb ik nooit van gehoord, misschien is het waar though, maar ik denk het niet. Rauwe ei heeft iig de hoogste biologische waarde (mate van gelijkenis tussen de aminozuren in het voedingsmiddel en het lichaamseigen eiwit):
Yeps, is een jaarlijks iets ja.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik kon helaas geen vrij meer krijgen van mijn werk, maar is dat een jaarlijks event dan?
Dus zelfs jij hebt nog nieuwe dingen geleerd![]()
komt geen blender oid aan te pas?quote:Op donderdag 16 november 2006 14:56 schreef Calyptus het volgende:
Mijn whey doe ik gewoon in een glas, wat roeren en klaar!
Speciale goed oplosbare van performance, smaakt nog super ook, sindsdien moet ik geen andere
Is nog vrij goedkoop tov andere whey
Nope, het is erg fijn poeder en brokt amperquote:Op donderdag 16 november 2006 15:35 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
komt geen blender oid aan te pas?
U vraagt wij draaien.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:11 schreef Relneger18 het volgende:
Kan iemand me vertellen waar ik goede maar lekkere protein whey kan kopen , maar dan moet het echt goed smaken , want ik ben die gore smaak van whey meer dan zat
heel erg bedanktquote:Op donderdag 16 november 2006 16:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien.
http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=114
Helaas wel met een prijskaartje.
Daar heb ik nog 3 zakken van staan, die is lekker jaquote:Op donderdag 16 november 2006 16:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien.
http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=114
Helaas wel met een prijskaartje.
is die écht lekker, of zit er een nasmaakje aan:Pquote:Op donderdag 16 november 2006 16:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Daar heb ik nog 3 zakken van staan, die is lekker ja
Neem nooit whey in de ochtend, meestal 250 ml. karnemelk +500 gram kwark met 60 a 70 gram muesliquote:Op donderdag 16 november 2006 12:45 schreef Sloper het volgende:
Hebben jullie ook wel eens geen tijd om te wachten totdat de luchtbellen uit je shake zijn 's ochtends? Dan drink ik het meestal gewoon op alleen dan loop ik de halve dag losse flodders te laten![]()
hmm, dan wordt het wel aantrekkelijk om ook eens zoiets te gebruiken. Mijn grootste reden waarom ik daar nooit aan begonnen ben is omdat ik te lui ben om a) een blender te kopen, b) laat staan om 'm na gebruik schoon te makenquote:Op donderdag 16 november 2006 16:05 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Nope, het is erg fijn poeder en brokt amper
http://www.performancepurewhey.com/index.html
deze is het
Je ramt een halve liter melk in je shake beker, gooit er een half schepje whey bij. Schud wat heen en weer, lurkt hem leeg waarna je hem omspoelt onder de kraan. Werkt perfect.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hmm, dan wordt het wel aantrekkelijk om ook eens zoiets te gebruiken. Mijn grootste reden waarom ik daar nooit aan begonnen ben is omdat ik te lui ben om a) een blender te kopen, b) laat staan om 'm na gebruik schoon te maken
verder heb ik deze week een rustweek ingelast, wegens last aan enkel / pols en overmatig alchoholgebruik. Zondagochtend beginnen we weer met knallen![]()
Al wat ingewikkelder en langer als whey in een glas water/melk erover kappen 5-10 seconden en klaar...quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je ramt een halve liter melk in je shake beker, gooit er een half schepje whey bij. Schud wat heen en weer, lurkt hem leeg waarna je hem omspoelt onder de kraan. Werkt perfect.
een hardcore kerel doet een ether bij de whey en injecteert gewoon rechtstreeks in de getrainde spier...quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:09 schreef LedZep het volgende:
Een echte kerel vreet gewoon een halve bak droge wheypoeder naar binnen supersetted met 3 glazen bier na elke training.
Een echte kerel zuigt zijn creatine zo uit de koe, en nu weer back on topicquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:33 schreef Calyptus het volgende:
[..]
een hardcore kerel doet een ether bij de whey en injecteert gewoon rechtstreeks in de getrainde spier...
Ontopic?quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Een echte kerel zuigt zijn creatine zo uit de koe, en nu weer back on topic![]()
Met de gewichtemetjes zwaaieuh en optrekkeuh aan de baretjeuhs, j3vv33t...quote:
"Een paar baartjes trekken" (zoals onze Vlamingen zouden zeggen) voor LedZep en wat curls voor MrJ. Oke, dát is dus ontopic. Nooit gewetenquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:45 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Met de gewichtemetjes zwaaieuh en optrekkeuh aan de baretjeuhs, j3vv33t...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |