droppiesquote:Op zaterdag 11 november 2006 09:05 schreef Mr.J het volgende:
Ik ga rijden richting Almere.
Dag droppies. Zullen jullie mij wel een beetje missen?
Ik heb er niet zo veel mee, ik wil van de zomer naar sterkste man evenementen, dat lijkt me leuker om te zien.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Veel plezier!!
Vind het persoonlijk een beetje veel geld voor 2 dagen daar, anders had ik er ook wel heen gewild!
Ik was laatste keer bij de sterkste man, maar ik vond het allemaal lang duren en die bankjes zaten enorm klote, echt na 1 uur had je een houten reet en dan had je pas 1 onderdeel gezien.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:47 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb er niet zo veel mee, ik wil van de zomer naar sterkste man evenementen, dat lijkt me leuker om te zien.
Ik ben gewend om te staanquote:Op zaterdag 11 november 2006 12:45 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik was laatste keer bij de sterkste man, maar ik vond het allemaal lang duren en die bankjes zaten enorm klote, echt na 1 uur had je een houten reet en dan had je pas 1 onderdeel gezien.
Als je ging staan kon je echt geen kloot zien, want dan stond je zo'n 50m van alles vandaan. Op die bankjes mocht je niet staan want dan kon niemand achter je wat zien!quote:
Ik heb 8 jaar geleden 6x per week 2 uur getraind. Zit nu op 4x 1 uur en ik groei duizend keer beter, ook heb je veel meer zin om te trainen omdat je niet continue overtraint bent.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef Mr.J het volgende:
Ok, 't weekend was erg ok.
Dennis is een monster. Damn wat kan een mens groot zijn.
Verder ga ik terug van 5x per week naar 4x per week trainen. 5x Is eigenlijk teveel. Idem voor het aantal setjes per spiergroep, die moeten niet boven de 10 uitkomen wil je goed opbouwen.
Jezus, nette stats met squatten!! Dat doe ik je niet na, ook al doe ik tegenwoordig alleen nog maar fullsquats!quote:Op zondag 12 november 2006 17:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb 8 jaar geleden 6x per week 2 uur getraind. Zit nu op 4x 1 uur en ik groei duizend keer beter, ook heb je veel meer zin om te trainen omdat je niet continue overtraint bent.
10 setjes vind ik nog heel erg veel, mijn max was altijd 9. Zit nu op 6.
Had vandaag met squaten 170kg (voor het eerst) 4x 160kg 7x en 150kg 10x.
Met optrekken ook een record, smal optrekken met 5kg schijf in me broekzak 8x.
Had me riempie er wel bij om hequote:Op zondag 12 november 2006 18:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jezus, nette stats met squatten!! Dat doe ik je niet na, ook al doe ik tegenwoordig alleen nog maar fullsquats!
Ik zit de laatste tijd toch te kutten zeg, mijn eet/train schema komt niks van terecht en ik eet klote en train ook ruk.quote:Op zondag 12 november 2006 18:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Had me riempie er wel bij om heWou eigelijk proberen 200 te halen dit jaar, maar dat gaat me niet lukken.
Heb bijna bij al me zware oefeningen voor de grote spiergroepen me schema als volgt.
set 1 zwaar gewicht stuk of 4 5 keer.
set 2 5 tot 10 kilo verminderen 6 7 keer.
set 3 5 tot 10 kilo vermidneren 9 10 keer.
Behalve met deadlift en stifflegged deadlift, dan draai ik het om.
Ik doe altijd per week per spiergroep 12 setjes, soms 2 keer 6 soms 3 keer 4(de grote 3 bv)quote:Op zondag 12 november 2006 17:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb 8 jaar geleden 6x per week 2 uur getraind. Zit nu op 4x 1 uur en ik groei duizend keer beter, ook heb je veel meer zin om te trainen omdat je niet continue overtraint bent.
10 setjes vind ik nog heel erg veel, mijn max was altijd 9. Zit nu op 6.
Ik heb nog nooit in me leven vis gegeten en ben dat niet van plan te gaan doen ook. Ja ik weet dat het super gezond is, maar ik vind ze er zo enorm ranzig uit zien en het stinkt zo ergquote:Op maandag 13 november 2006 10:38 schreef BertV het volgende:
Waarom zou je niet gewoon vaker vis eten?
Of is dat weer zo'n fitness-boy-opmerking van me?
k, dat is wel een goede reden om pillen te gaan slikken.quote:Op maandag 13 november 2006 10:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in me leven vis gegeten en ben dat niet van plan te gaan doen ook. Ja ik weet dat het super gezond is, maar ik vind ze er zo enorm ranzig uit zien en het stinkt zo erg
Bij afvallen is cardio maar een "extraatje", geen middel. Het middel moet nog steeds een aangepast eetschema zijn, zoon 400kcal onder onderhoud lukt voor de meeste goed.quote:Op maandag 13 november 2006 14:51 schreef Maxxieh het volgende:
Ik post het hier maar, want volgens mij krijg ik hier meer reacties.
Maar ik ben nu 4/5 maanden aan het trainen, ik heb een vetpercentage van 19% (dat was dus 4/5 maanden geleden, weet niet hoe het nu precies zit). Dus ik heb een klein buikje en overal wel een beetje vet enzo. Maar als ik het goed begrijp, moet ik nu dus lekker spieren gaan kweken en weinig cardio doen en pas in de lente flink gaan cardio'en? Kan ik dan in 3 maanden zoveel vet verliezen met cardio, dat het allemaal (flink) wat strakker wordt? En als ik dan fanatiek ga cardio'en, met lichte gewichten blijven trainen of kan ik dan ook gewoon zwaardere gewichten pakken? (doorgaan met m'n schema bedoel ik dus eigenlijk)
Alvast bedankt!:)
Momenteel train ik ongeveer zo (assistance af en toe anders)quote:Op maandag 13 november 2006 00:17 schreef Calyptus het volgende:
Ledje, als dit leest en je tijd hebt zou jij je trainingsschema eens kunnen posten, ik zoek namelijk een degelijk powerliftingsschema in te passen in mn trainingen
[..]
Ik doe altijd per week per spiergroep 12 setjes, soms 2 keer 6 soms 3 keer 4(de grote 3 bv)
Ik zit wel nu te zoeken naar een nieuw schema, meer op explosive power minder op massa...
Thanks!quote:Op maandag 13 november 2006 16:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Bij afvallen is cardio maar een "extraatje", geen middel. Het middel moet nog steeds een aangepast eetschema zijn, zoon 400kcal onder onderhoud lukt voor de meeste goed.
Ik zie veel huisvrouwen 20 minuten tegen 8km/h joggen en na de training 2 snickers en een pak chips eten, om dan te schrikken dat ze ipv afvallen nog bijkomen. "cardio werkt niet!" krijg je dan te horen... "Half-assed attempts werken niet!" zeg ik dan terug... Ik krijg dan soms wel een snickers naar mn hoofd
Dat lichte gewichten voor definitie en vetverlies zorgen is een mythe waar zowat elk 40kg instructeurswijf nog bij zweert, maar het is dus al lang achterhaald.
Inderdaad, gewoon dus steeds zwaardere gewichten proberen pakken, ik zeg wel proberen, want als je goed cut is het erg moeilijk om nog kracht bij te komen, en spiermassa is al helemaal niet meer te gainen. Als je 6-7% bf erafkrijgt in 3 maanden en je spier en kracht stagneren mag je al enorm tevreden zijn, zo het al mogelijk is zonder illegale middeltjes.
Powerclean is niet al te lastig. Rug volledig recht, schouders voor de barbell, omhoog trekken tot ca tepelhoogte, quartersquat maken (iig slechts heel klein stukje zakken) en de bar voorslaan. Voornaamste is om er geen reverse curl van te maken, maw de barbell moet te allen tijde bij je lichaam blijven, je onderarmen draaien eronder door.quote:Op maandag 13 november 2006 18:00 schreef mister_popcorn het volgende:
heej led, ik wil graag een Olympische lift erbij gaan doen, welke is goed te leren, (goed uit te voeren), en effectief als 'n malle?
En ik mis bij jou schema 'n dip?
Neequote:Op maandag 13 november 2006 18:18 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Thanks!
Dus nu gewoon m'n eetschema aanhouden en spieren kweken en later pas m'n eetschema veranderen om vet te 'verbranden'? En als ik er elke training nou 20~30 minuutjes roeien bij doe, heeft dat een negatief effect voor de spiergroei (dus dat het het proces verlangzaamt)? Want roeien is een soort cardio, maar ook weer krachttraining. Daar ben ik dan benieuwd naar!
Oh dat is mooi, dan blijf ik wel roeien en dan is dat mijn cardio-activiteit voor de wintermaanden. En dan begin ik in de lente wel met spinnen en dat soort dingetjes.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |