door de gaswinning, niet door een oprukkend Zweden..quote:Op woensdag 8 november 2006 10:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn streken in het noorden die behoorlijk snel dalen.
Zo`n hipo als jij heeft toch een vrijstaande villa?quote:
Student he? Appartement in het centrum (laten we het zo maar noemen).quote:Op woensdag 8 november 2006 10:59 schreef Napalm het volgende:
Zo! Net mn belastingaangifte 2005 klaar.
[..]
door de gaswinning, niet door een oprukkend Zweden..
[..]
Zo`n hipo als jij heeft toch een vrijstaande villa?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en omdat we dijken hebben, dat houdt de sedimentatie vanuit de Alpen tegenquote:Op woensdag 8 november 2006 10:59 schreef Napalm het volgende:
door de gaswinning, niet door een oprukkend Zweden..
Mensen zoals Gore en nu ook Blair denken echt of dat zeggen ze, dat we global warming ongedaan kunnen maken.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, we kunnen erger voorkomen.
Ik formuleerde het verkeerd, het ging eigenlijk niet over zoeken an sich maar dat er voldoende andere motieven zijn om hier mee bezig te zijn zonder met dit angstbeeld aan te komen.quote:Dat serieus zoeken is in volle gang, waar heb je het over?
En "not running for office"... een beetje actie zou de Democraten nu wel kunnen laten schrikken, zoals een hert dat midden op de weg staat.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:13 schreef Aoristus het volgende:
Bush is vleugellam, nu gaan we pas echt mooi nieuws krijgen de komende 18 maanden
Ik weet niet of en hoe ze dat hebben gezegd. Het is wel zo dat het binnenkort zeker niet kan gebeuren, we hebben de aarde al zoveel vervuild dat het nog honderden jaren effect heeft. Ik vind dat alleen bepaald geen goed argument om er dan maar niets aan te doen en de klimaatverandering te versnellen.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mensen zoals Gore en nu ook Blair denken echt of dat zeggen ze, dat we global warming ongedaan kunnen maken.
Het is een methode om aandacht te vragen die werkt. Pas nadat in Nederland men er achter kwam dat het niet zo handig was om een Lekkerkerkse woonwijk op een vuilnisbelt te bouwen kwam er meer aandacht voor bodemsanering (al schoot dat eerst even door).quote:Op woensdag 8 november 2006 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mensen zoals Gore en nu ook Blair denken echt of dat zeggen ze, dat we global warming ongedaan kunnen maken.
[..]
[..]
Ik formuleerde het verkeerd, het ging eigenlijk niet over zoeken an sich maar dat er voldoende andere motieven zijn om hier mee bezig te zijn zonder met dit angstbeeld aan te komen.
Dat was de theorie in de praktijk had die bisschop in Drenthe niets te vertellen (en niets te zoeken of te halen)quote:@Duke, in die tijd behoorden Drenthe en Groningen tot het bisdom Utrecht, die kaart toont alleen aan dat Nederland er wel vaker zo heeft uitgezien en nog niet eens zo heel lang geleden.
dat zal wel, maar Blair heeft z'n vertrek al aangekondigd, nu Balkenende nog en we kunnen ons weer bevrijden van dat vreselijke benauwende geloofs juk. Het zou mooi zijn als het cda in een hele diepe kuil zou vallen net voor de verkiezingenquote:Op woensdag 8 november 2006 11:15 schreef tvlxd het volgende:
[..]
En "not running for office"... een beetje actie zou de Democraten nu wel kunnen laten schrikken, zoals een hert dat midden op de weg staat.
het is ook aan hun Sint Maarten-torens al af te leiden:quote:Op woensdag 8 november 2006 11:14 schreef Chewie het volgende:
@Duke, in die tijd behoorden Drenthe en Groningen tot het bisdom Utrecht, die kaart toont alleen aan dat Nederland er wel vaker zo heeft uitgezien en nog niet eens zo heel lang geleden.
Als Bos ook even zou meehelpen...quote:Op woensdag 8 november 2006 11:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat zal wel, maar Blair heeft z'n vertrek al aangekondigd, nu Balkenende nog en we kunnen ons weer bevrijden van dat vreselijke benauwende geloofs juk. Het zou mooi zijn als het cda in een hele diepe kuil zou vallen net voor de verkiezingen
Uiteindelijk kan dat ook (iig ons aandeel daaraan)...en dat moet ook het doel zijn toch?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klopt. Afhankelijkheid van oliereserves, eindigheid van geschikt uranium etc.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:14 schreef Chewie het volgende:
Ik formuleerde het verkeerd, het ging eigenlijk niet over zoeken an sich maar dat er voldoende andere motieven zijn om hier mee bezig te zijn zonder met dit angstbeeld aan te komen.
Want?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:13 schreef Aoristus het volgende:
Bush is vleugellam, nu gaan we pas echt mooi nieuws krijgen de komende 18 maanden
De Martinitoren was bedoeld om de "macht" van Utrecht in de zeik te zetten, deze was ook eerst hoger dan de dom net zoals dat Groningen in die tijd een machtiger economisch centrum was dan Utrecht.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het is ook aan hun Sint Maarten-torens al af te leiden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een landkaart is toch ook theorie?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:
Dat was de theorie in de praktijk had die bisschop in Drenthe niets te vertellen (en niets te zoeken of te halen)
Je weet toch waar je moet klagenquote:Op woensdag 8 november 2006 11:25 schreef du_ke het volgende:
He modjes gooi die troep van broekhoest eens dicht.
hmmm, blijkbaar dement op het einde...quote:Waarschijnlijk de briljantste van zijn hele generatie
Postuum Fokke Obbema
Journalist, politicus en profeet; de Fransman Jean-Jacques Servan-Schreiber die maandag op 82-jarige leeftijd is overleden, was het alledrie.
Buiten Frankrijk stond Jean-Jacques Servan-Schreiber vooral bekend als de schrijver van de bestseller Le Défi Américain (De Amerikaanse Uitdaging). ‘JJSS’, zoals hij vaak werd aangeduid, hield in 1967 de Europeanen voor dat de Verenigde Staten stilletjes via hun multinationals bezig waren alle economische, en daarmee politieke macht naar zich toe te trekken.
Maar anders dan zijn tijdgenoot en politieke vijand Charles de Gaulle, de toenmalige president van Frankrijk, was dat voor hem geen reden de VS tot boeman te verklaren. Integendeel, hij bewonderde de VS om hun vitaliteit en inventiviteit. Hij hield zijn Europese lezers voor dat het de hoogste tijd was in actie te komen. Uitvoerig voorspelde hij het groeiende belang van informatietechnologie, royaal voordat anderen op dat idee kwamen. De alarmbel, die hij in niet misse bewoordingen luidde, klonk door in alle Europese hoofdsteden.
In eigen land ontpopte de flamboyante JJSS zich niet alleen als een briljant journalist, maar ook als een gemankeerd politicus. Afkomstig uit een joods geslacht met belangen in de financiële pers presteerde hij het op 29-jarige leeftijd met succes het weekblad L’Express te lanceren. Hij omringde er zich met schrijvers als Jean-Paul Sartre en Albert Camus en politici als de latere president François Mitterrand en de linkse premier Pierre Mendès France.
JJSS introduceerde de onderzoeksjournalistiek in Frankrijk en liet de Fransen kennismaken met een tot dan toe ongekend harde debatstijl. ‘Moet De Gaulle worden gedood?’, luidde een van zijn fameuze omslagverhalen. Het antwoord was uiteraard ‘nee’, maar de toon was gezet.
Eind jaren zestig, toen zijn bestseller hem wereldberoemd had gemaakt en De Gaulle van het toneel was verdwenen, besloot de visionaire journalist zelf in de politiek te gaan. Hij zag zichzelf als de Franse variant op Kennedy, maar overspeelde zijn hand bij verkiezingen in Bordeaux. De gaullistische grootmacht Jacques Chalban-Delmas toonde zich oppermachtig. Enkele jaren later, in 1974, tilde zijn oude studievriend, de net verkozen president Valéry Giscard d’Estaing, hem de regering in. Maar dat avontuur duurde maar enkele weken, want JJSS was principieel tegenstander van kernproeven door de regering.
Hij was ‘waarschijnlijk de briljantste van onze generatie’, zo herdacht Giscard d’Estaing hem dinsdag. Dat is een niet gering compliment uit de mond van iemand, die doorgaans zichzelf superieur aan andere stervelingen acht.
Een van zijn laatste voorspellingen betrof de 21ste eeuw, die hij als ‘eeuw van de vrouwen’ aanduidde. Niet fysieke kracht telt nog langer, maar ‘de ontwikkeling van de mens met al zijn intellectuele en affectieve capaciteiten. Vrouwen hebben de flinkheid, de gulheid en het noodzakelijke perfectionisme. Zij zullen de architecten van de nieuwe wereld worden.’
hoezo, vroeger had je die onzin als 'Opzij' niet, of " waarom kijk jij naar mijn borsten ? " midden in het gesprekquote:Op woensdag 8 november 2006 11:53 schreef Napalm het volgende:
hee, JJSS onder het gras.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Jacques_Servan-Schreiber
http://www.volkskrant.nl/(...)_zijn_hele_generatie
[..]
hmmm, blijkbaar dement op het einde...
Dacht dat jullie hier vaker kekenquote:Op woensdag 8 november 2006 11:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je weet toch waar je moet klagen![]()
Maar is al dicht![]()
En mocht dat zo zijn: sluit gelijk Hoe vaak moet ik de Kop van Balkenende nog zien even.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dacht dat jullie hier vaker keken.
Waarvoor is dat?quote:Op woensdag 8 november 2006 12:30 schreef Chewie het volgende:
Ga denk ik zo naar huis rijden en mijn bed in, ibuprofen begint uit te werken![]()
Elk jaar een dierensoapquote:Geredde Friese paarden toch niet bestemd voor de slacht
Van onze verslaggever Dick Boersema
OLTERTERP - De ruim honderd paarden die vorige week het hoge water bij het Friese Marrum hebben overleefd, zijn niet bestemd voor de slacht. Eigenaar Lootsma houdt de dieren ‘voor het leven’. Een groot deel van de geredde merries is bovendien drachtig en zal in het voorjaar een veulen werpen.
Dit zei directeur Ulstje Hosper van natuurbeheerder It Fryske Gea dinsdag. Volgens hem is het een misverstand dat de paarden direct onder het slagersmes zouden eindigen. ‘Op termijn misschien, maar dood gaan we allemaal.’ De Partij voor de Dieren stelde maandag een fonds in om de paarden een veilige toekomst bij een andere eigenaar te bieden.
De paarden zijn inmiddels naar stallen van de eigenaar vervoerd. Sommige hebben zeewater binnengekregen maar zijn gezond, volgens veearts Marten de Vries. Het paard dat vrijdag de dijk opstrompelde en in elkaar zakte, heeft de ontberingen niet overleefd. Daarmee komt het dodental op twintig paarden.
Hosper noemt ‘het noodlot’ de oorzaak van de paardentragedie. ‘Er was een noorderstorm voorspeld, maar het was doodtij. Pas om 2 uur dinsdagnacht meldde de stormwaarschuwingsdienst dat het water over de kade van de zomerpolder zou slaan.’ Dat was volgens Hosper geen ramp geweest, als de paarden maar op de ‘Oude Dobbe’ waren gebleven. Ze zwommen echter naar een lagere dobbe.
Waar zijn borsten anders voor?quote:Op woensdag 8 november 2006 12:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
hoezo, vroeger had je die onzin als 'Opzij' niet, of " waarom kijk jij naar mijn borsten ? " midden in het gesprek
tegen de kater (bij mannen)quote:
quote:
Neem jij daar pijnstillers voor? Wat voor kater is dat?quote:[..]
tegen de kater (bij mannen)
Juist een kater draag je als een ventquote:Op woensdag 8 november 2006 12:49 schreef tvlxd het volgende:
Pffrt... pillen tegen een kater. Ik dacht dat je daarvoor minstens een gebroken been met een open, etterende wond nodig had.
Er zijn mensen die elke zondag een asperine nemen...quote:Op woensdag 8 november 2006 12:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist een kater draag je als een vent.
Had ik ze ook maar.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:53 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]
(Om de aandacht af te leiden, dompie)
Vrouwen gebruiken ze normaal voor van alles. De enige mannen die ik ken die ibuprofen gebruiken zijn marineofficieren die het na een lange nacht combineren met saridon (/ een glas whisky)quote:Op woensdag 8 november 2006 12:53 schreef sigme het volgende:
Neem jij daar pijnstillers voor? Wat voor kater is dat?
Uhm, de Eerste Kamer is er niet om het gezellig met de Tweede Kamer eens te zijn.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Uiteraard heeft hij niets met de TK te maken, maar het herroepen van elkaars uitspraken over allerlei issues is iets wat de laatste tijd geen onbekend verschijnsel is.
Pak ze dan, als je kan..quote:
Echt waar? Ik heb nog nooit een ibuprofen gehad. Dat zijn die rare knalroze dingen toch?quote:[..]
Vrouwen gebruiken ze normaal voor van alles. De enige mannen die ik ken die ibuprofen gebruiken zijn marineofficieren die het na een lange nacht combineren met saridon (/ een glas whisky)
quote:Op woensdag 8 november 2006 12:59 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Er zijn mensen die elke zondag een asperine nemen...
Roze? er zijn een hoop varianten werkt spierverslappend en ontstekingsremmen. Vrouwen gebruiken het voor van alles, sommige zelfs iedere maand. Saridon is een soort aspirine.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:11 schreef sigme het volgende:
Echt waar? Ik heb nog nooit een ibuprofen gehad. Dat zijn die rare knalroze dingen toch?
Wat is saridon?
Oh nou ja, gelukkig ben ik niet vrouwen. Ik neem soms een apc'tje. Vooral als ik een paar dagen kiespijn heb.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Roze? er zijn een hoop varianten werkt spierverslappend en ontstekingsremmen. Vrouwen gebruiken het voor van alles, sommige zelfs iedere maand. Saridon is een soort aspirine.
Ik heb nog nooit een pilletje gehad, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:20 schreef du_ke het volgende:
Heb dit jaar 1 paracetamolletje gehad en daarna was ik dik 2 weken ziek.
De ibuprofen die ik ken is inderdaad knalroze; het lijkt wel een beetje op die kleine ronde chocolaatjes uit de jaren 90...quote:Op woensdag 8 november 2006 13:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Pak ze dan, als je kan..
[..]
Echt waar? Ik heb nog nooit een ibuprofen gehad. Dat zijn die rare knalroze dingen toch?
Wat is saridon?
Was aan het werk en ging me die dag steeds slechter voelen. pilletje genomen doorgewerkt na afloop een paar biertjes en daarna 2 weken koortsquote:Op woensdag 8 november 2006 13:20 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een pilletje gehad, voor zover ik weet.
* sigme graaft in geheugen naar kleine ronde chocolaatjes uit de jaren 90..quote:Op woensdag 8 november 2006 13:21 schreef Reya het volgende:
[..]
De ibuprofen die ik ken is inderdaad knalroze; het lijkt wel een beetje op die kleine ronde chocolaatjes uit de jaren 90...
Net voor je naar Marokko ging, toch? Toen was je flink beroerd, dat weet ik nog wel.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was aan het werk en ging me die dag steeds slechter voelen. pilletje genomen doorgewerkt na afloop een paar biertjes en daarna 2 weken koorts.
Ik weet het ook niet meer, ik ben vergeten hoe ze heten, maar ik weet nog wel hoe ze eruit zagenquote:Op woensdag 8 november 2006 13:26 schreef sigme het volgende:
[..]
* sigme graaft in geheugen naar kleine ronde chocolaatjes uit de jaren 90..
Nee. Geen idee.
Nou ben ik ook niet echt van de zoetigheid, hooguit een plak bittere chocola af en toe.
Volgende keer geen risico meer nemen en meteen die heroïnespuit erin zetten. Werkt gegarandeerd pijnstillendquote:Op woensdag 8 november 2006 13:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was aan het werk en ging me die dag steeds slechter voelen. pilletje genomen doorgewerkt na afloop een paar biertjes en daarna 2 weken koorts.
Ja toen inderdaad. Was echt geen succesquote:Op woensdag 8 november 2006 13:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Net voor je naar Marokko ging, toch? Toen was je flink beroerd, dat weet ik nog wel.
Vandaar ook die enorme blauwe plekken bij heroinegebruikers.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgende keer geen risico meer nemen en meteen die heroïnespuit erin zetten. Werkt gegarandeerd pijnstillend![]()
Koningsgezindquote:Op woensdag 8 november 2006 13:29 schreef du_ke het volgende:
Ondertussen bij Hilbrand
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeebanket?quote:Op woensdag 8 november 2006 13:26 schreef sigme het volgende:
* sigme graaft in geheugen naar kleine ronde chocolaatjes uit de jaren 90..
aan de buitenkantquote:Op woensdag 8 november 2006 13:19 schreef sigme het volgende:
Is het gapend gat in je vinger al weer bijna geheeld?
Nee, vind ik niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Smarties waren ook lekkerder.
Dan doe je gewoon iets verkeerdquote:Op woensdag 8 november 2006 13:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Vandaar ook die enorme blauwe plekken bij heroinegebruikers.
quote:
Dat zit toch wel eens in een kerstpakket? Gelukkig heb ik een zusje wat altijd met plezier alle zoete rommel daaruit in ontvangst neemt.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:35 schreef Napalm het volgende:
Zeebanket?
Oooh, heb je nou een holle vinger? Type je tienvingerig?quote:[..]
aan de buitenkant
Te veel heroine, misschien.quote:
Zijn M&M's en smarties niet hetzelfdequote:Op woensdag 8 november 2006 13:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Smarties waren ook lekkerder.
quote:Op woensdag 8 november 2006 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Zijn M&M's en smarties niet hetzelfde?
choco is niet zo zoet toch?quote:Op woensdag 8 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zit toch wel eens in een kerstpakket? Gelukkig heb ik een zusje wat altijd met plezier alle zoete rommel daaruit in ontvangst neemt.
quote:Op woensdag 8 november 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
Oooh, heb je nou een holle vinger? Type je tienvingerig?
Omdat die motherfucking flikker-M&M's verdomme voller smaken, ja?quote:
Ja, net als God en Allah. Precies hetzelfde, maar ondertussen wel verantwoordelijk voor ontelbare conflictenquote:Op woensdag 8 november 2006 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Zijn M&M's en smarties niet hetzelfde?
In vergelijking met echt snoepgoed valt het wel mee, inderdaad. Maar daar hou ik me helemaal verre van. Bij mij is chocolade wel een van de zoetste dingen die voor opeten in aanmerking komen. En dan bij voorkeur bittere, pure, chocolaquote:
Echt waar? Met tien?quote:[..]
![]()
nee, met vier, sommige tekens met een vijfde. En dat is slecht voor een mini tweaker.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:51 schreef sigme het volgende:
Echt waar? Met tien?
Ik ook met vierquote:Op woensdag 8 november 2006 13:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
nee, met vier, sommige tekens met een vijfde. En dat is slecht voor een mini tweaker.
Maar je bent wel verheugd?quote:Op woensdag 8 november 2006 14:17 schreef tvlxd het volgende:
Nee.
Zal die nog een zetel halenquote:Op woensdag 8 november 2006 13:29 schreef du_ke het volgende:
Ondertussen bij Hilbrand
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben niet geheel verdrietig.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:29 schreef tvlxd het volgende:
Vanzelfsprekend. Jij toch ook?
Ach liever die drol dan die wilders of eerdmansquote:
Die kankerdingen zijn godverdomme hun hoge shitprijs niet waard.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:42 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Omdat die motherfucking flikker-M&M's verdomme voller smaken, ja?
Op het moment koorts, keelpijn, hoofdpijn.quote:
Elsevier, wat denk je.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:56 schreef Autodidact het volgende:
Mutant heeft commentaar. Gaat het over moslims?
Niet huilen, niet huilen.quote:
http://www.elsevier.nl/op(...)nr/124682/index.htmlquote:Op woensdag 8 november 2006 14:56 schreef Autodidact het volgende:
Mutant heeft commentaar. Gaat het over moslims?
Tegen de gay-parade toch?quote:Op woensdag 8 november 2006 15:02 schreef Apropos het volgende:
Gerry van der List was wel tegen de Gay Games.
In ieder geval tegen exhibitionistische homo's.quote:
Hij staat voor echt voor de "liberale" VVD.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:02 schreef Apropos het volgende:
Gerry van der List was wel tegen de Gay Games.
Ik zal eens die paus in zn anus steken.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:07 schreef Apropos het volgende:
Katholiek uit de Alblasserwaard, he, die moeten zich extra bewijzen.
De gelovigequote:Op woensdag 8 november 2006 15:10 schreef Tirion het volgende:
Wie bepaalt eigenlijk of iets een religieuze handeling of door het geloof opgelegde restrictie is?
Vrij simpel, Democraten en republikeinen worden allebij geleidt door reptilliansquote:Op woensdag 8 november 2006 15:09 schreef Apropos het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe aanhangers van samenzweringstheorieën het feit verklaren dat de Democraten gewonnen hebben. Was het inmiddels te riskant om fraude te plegen?
Duim?quote:Op woensdag 8 november 2006 14:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ook met vier. Middelvinger, rechterhand ook nog wijsvinger en duim. En heel af en toe de linkerduim
Oeh, die zijn zeldzaam.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:07 schreef Apropos het volgende:
Katholiek uit de Alblasserwaard, he, die moeten zich extra bewijzen.
Je zei opvatingenquote:Op woensdag 8 november 2006 15:11 schreef Godslasteraar het volgende:
blabla
blabla .... laat staan dat gezien haar opvatingen er duidelijk iets mis is met haar geestelijke gezondheid. blabla
Spatiebalk. Links en rechts. En de rechterduim voor de 0 op het nummertjestoetsenbord.quote:
Die zijn toch veels te oncoördineerbaar?quote:Ik gebruik de ringvingers..
Wat.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:28 schreef Apropos het volgende:
Nee, sorry, onbegrijpelijk.
Besmettelijk zeker. Als je nog wil weten wie die gast met al die spel- en typefouten is moet je even langsgaan in je naamtopic.quote:
Dit:quote:
doet de wijsvinger.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Spatiebalk. Links en rechts. En de rechterduim voor de 0 op het nummertjestoetsenbord.
Gaat best.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:23 schreef sigme het volgende:
Die zijn toch veels te oncoördineerbaar?
En wat is er onbegrijpelijk aan?quote:Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dit:
Al Qalem, een tegenbeeld van Fok. Heb wel eens die ene gast ontmoet (die ook vaak bij Nova kwam enzo), die een beetje sissend praat
Nou ja, wie is die sissende vent? Om mee te beginnen.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat is er onbegrijpelijk aan?
Alles behalve de lidwoorden en fok. Ongeveer.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat is er onbegrijpelijk aan?
Kan me zijn naam even niet herinneren. Maar hij is wel vaker op TV geweest iig. Amsterdamse Marokkaan, met ook echt een amsterdams accent.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nou ja, wie is die slissende vent? Om mee te beginnen.
Het is een website met o.a. een forum idd.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:33 schreef Apropos het volgende:
Al Qalem is kennelijk een forum. En een zuil, uiteraard.
Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:33 schreef Apropos het volgende:
Al Qalem is kennelijk een forum. En een zuil, uiteraard.
Mja ik typte met 1 hand omdat ik aan het eten was. Had geen zin om heel uitgebreid te gaan typen. Alleen nu begrijp ik Apropos nietquote:Op woensdag 8 november 2006 15:41 schreef Autodidact het volgende:
Ik begreep je zin eerst ook niet, maar ik ben een allochtoon.
Ik las het al. Viel me toch tegen, zelfs van hem. Aan de andere kant was het ook stom van mij. Die ene die ik noemde is consequent in zijn spel- en typefouten en houdt er zijn eigen brabbeltaaltje op na. Deze lijkt mij gewoon buitengewoon onzorgvuldig, net zoals zijn mening in het algemeen.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Besmettelijk zeker. Als je nog wil weten wie die gast met al die spel- en typefouten is moet je even langsgaan in je naamtopic.
Ja, die banner zag ik ook ja. Pure provocatie ala geenstijl.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
"Osama is our herrow"
Maar het is inderdaad wel een interessante site. Ik buurt er ook wel eens.
Verkeerd gelezen, pardon. Zie het tweede zoekresultaat:quote:Op woensdag 8 november 2006 15:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat met die zuil, wat bedoelde je daarmee?![]()
Sinds web-log.nl een aantal functionaliteiten heeft beperkt ben ik daar eerlijk gezegd mee gestopt. Ik moet wel een fatsoenlijk design kunnen neerzetten wil ik mijn boodschap de wereld insturen.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom update je je log niet meer trouwens Kirmizi.
Daarom was het dus onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen, pardon. Zie het tweede zoekresultaat:
http://www.google.be/search?q=Al+Qalem,&hl=nl&lr=&rls=GGLG,GGLG:2005-43,GGLG:nl&start=10&sa=N
Ik zag ''Al-Zakath'' over het hoofd.
O, hij past er niet volledig op. Tweede pagina, tweede zoekresultaat.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen, pardon. Zie het tweede zoekresultaat:
http://www.google.be/search?q=Al+Qalem,&hl=nl&lr=&rls=GGLG,GGLG:2005-43,GGLG:nl&start=10&sa=N
Ik zag ''Al-Zakath'' over het hoofd.
Mwah heb er geen tijd voor gehad. Misschien dat ik binnenkort weer eens begin met een rel-log. Hoewel die gast van Al Qalem mij dus wist te vertellen dat hij erg vaak nageroepen, bedreigd en uitgescholden wordt. Dat zou mij er iig wel van weerhouden om met iets dergelijks verder te gaan.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Sinds web-log.nl een aantal functionaliteiten heeft beperkt ben ik daar eerlijk gezegd mee gestopt. Ik moet wel een fatsoenlijk design kunnen neerzetten wil ik mijn boodschap de wereld insturen.
Ik zie jouw weblog er anders ook niet meer tussen staan. Wat is jouw excuus?
quote:De traditionele begroetingsvorm van het grote volk van de Masai (dat zichzelf ziet als het ‘uitverkoren volk’) is het elkaar bespugen. Ik lieg niet - antropologen hebben er uitvoerig over gepubliceerd.
quote:Maar ik geef toe: er zijn andere vormen van begroeten denkbaar. Als ik die vrouw tegenkom, zal ik haar in het gezicht spugen. Dat doe ik uit respect.
http://www.elsevier.nl/op(...)eblogid/4/index.htmlquote:De stomme mensen die boos zouden kunnen worden wanneer u hen in het gezicht spuugt, moeten maar gaan klagen bij de CGB. Die klagers zijn vervelende etnocentristen zonder respect voor andere culturen.
Daarom ook mijn besluit om enigszins anoniem via web-log te schrijven en niet via een geregistreerd domein. Er zijn nogal wat lange tenen in dit land die geen kritiek kunnen dulden. Tot zover dus een beschaafde democratie.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah heb er geen tijd voor gehad. Misschien dat ik binnenkort weer eens begin met een rel-log. Hoewel die gast van Al Qalem mij dus wist te vertellen dat hij erg vaak nageroepen, bedreigd en uitgescholden wordt. Dat zou mij er iig wel van weerhouden om met iets dergelijks verder te gaan.
Onverminderd dom.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:07 schreef MrX1982 het volgende:
Leon de Winter is onverminderd scherp.
[..]
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)eblogid/4/index.html
Hij is voroal erg zuur. Bijna net zo zuur als bepaalde users hier op fok als het over Gore gaat.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:07 schreef MrX1982 het volgende:
Leon de Winter is onverminderd scherp.
[..]
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)eblogid/4/index.html
Zet dat maar eens af tegen de vrijheid van godsdienst wat in de grondwet verankerd is en volgens de CGB zwaarder weegt dan een gedragsnorm.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
Onverminderd dom.
Je mag volgens de wet een persoon niet bespugen, in strijd met de lichamelijke integriteit van de ander. In de wet staat echter niet dat je een ander persoon de hand moet geven (of de ander niet geen hand mag geven).
Al Gore is duidelijk een nieuwe held in bepaalde kringenquote:Op woensdag 8 november 2006 16:11 schreef du_ke het volgende:
Hij is voroal erg zuur. Bijna net zo zuur als bepaalde users hier op fok als het over Gore gaat.
Het gaat hier niet om een gedragsnorm, maar om een wettelijk vastgelegd verbodquote:Op woensdag 8 november 2006 16:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zet dat maar eens af tegen de vrijheid van godsdienst wat in de grondwet verankerd is en volgens de CGB zwaarder weegt dan een gedragsnorm.
Staat er in de grondwet dat ik iemand niet mag bespugen?quote:Op woensdag 8 november 2006 16:18 schreef Reya het volgende:
Het gaat hier niet om een gedragsnorm, maar om een wettelijk vastgelegd verbod![]()
Oh nee totaal niet. Het is meer omdat jij er zo heerlijk op hapt.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Al Gore is duidelijk een nieuwe held in bepaalde kringen.
Stay the Course.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:14 schreef Autodidact het volgende:
Welke film is het ook alweer dat ze een wedstrijdje doen wie het het langst volhoudt als ze elkaar in hun ballen schoppen?
Als je de nuances door wil nemen: http://www.beschermjezelf.nl/index_files/Page2818.htmquote:Op woensdag 8 november 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Staat er in de grondwet dat ik iemand niet mag bespugen?
Weet niet of het in de grondwet staat maar het zal wel vallen onder de noemer aantasting van de lichamelijke integriteit.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee, wel in het Wetboek van Strafrechtquote:Op woensdag 8 november 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach ja iemand die dat beweert en vervolgens Al Gore met de moed der wanhoop verdedigt dat hij zijn gedrag kan compenseren en dat het voor het grotere ideaal is valt natuurlijk niet geheel serieus te nemen.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:20 schreef du_ke het volgende:
Oh nee totaal niet. Het is meer omdat jij er zo heerlijk op hapt.
En jezelf elke keer weer geheel klemlult.
Oei.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, wel in het Wetboek van Strafrecht![]()
Ach kom, je weet het wel. Volgens mij was het een B-film, met Michael Fox of zo (hij schijnt het nog te voelen).quote:
Ik ben benieuwd hoe de CGB daarover oordeelt. Ze hechten nogal zwaar aan vrijheid van godsdienst.quote:
Jouw vergelijking met die zondige dominee ging gewoon niet op.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach ja iemand die dat beweert en vervolgens Al Gore met de moed der wanhoop verdedigt dat hij zijn gedrag kan compenseren en dat het voor het grotere ideaal is valt natuurlijk niet geheel serieus te nemen.
Je kan negatief gedrag compenseren door andere dingen te doen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Het beste is voorkomen maar als dat niet kan komen andere opties tevoorschijn. Net als met houtkapbedrijven. Als je een boom kapt is dat slecht plant je er echter 2 voor terug dan is het een stuk minder slecht.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach ja iemand die dat beweert en vervolgens Al Gore met de moed der wanhoop verdedigt dat hij zijn gedrag kan compenseren en dat het voor het grotere ideaal is valt natuurlijk niet geheel serieus te nemen.
Inderdaad, het is niet zo alsof Ted Haggard met die homohoer getrouwd is.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:27 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Jouw vergelijking met die zondige dominee ging gewoon niet op.
Het fenomeen van compenseren is ook iets waartoe ik mezelf nu ga toeleggen. Elke "slechte" daad compenseer ik met een goede daad.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:29 schreef du_ke het volgende:
Je kan negatief gedrag compenseren door andere dingen te doen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Het beste is voorkomen maar als dat niet kan komen andere opties tevoorschijn. Net als met houtkapbedrijven. Als je een boom kapt is dat slecht plant je er echter 2 voor terug dan is het een stuk minder slecht.
Voor afval is er de Ladder van Lansink
[afbeelding] maar voor andere vormen van milieubelasting zijn ook dergelijke schema's op te stellen. Niets bijzodners en al jarenlang het geval. Heeft niets met verdedigen te maken maar met het jou bijbrengen van wat algemene kennis.
Wat een zelfhaat, zo heet dat toch?quote:Trees for Travel is geen touroperator, reisbureau of boekingskantoor. U vliegt en boekt gewoon met de maatschappij van uw keuze. Aanvullend kunt u via Trees for Travel voor een bescheiden bedrag per vlucht de Klimaateffecten neutraliseren. Met de opbrengsten financiert Trees for Travel de aanleg en het behoud van bos, minimaal zoveel als nodig is om binnen een jaar alle uitgestoten broeikasgassen ten behoeve van uw vliegreis(-zen) te compenseren. Gegarandeerd, gecertificeerd. U ontvangt per post uw certificaat.
Nu is compenseren ineens ridiculisering.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:35 schreef tvlxd het volgende:
Waarom die ridiculisering? We weten nu nog steeds niet wat nou precies je punt is...
Ik wist wel wat je bedoelde hoor, maar ik dacht...hè.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:38 schreef tvlxd het volgende:
O, AutoDidact, ik heb mijn bericht gewijzigd. Foutje...
Je snapt het nog steeds niet he?quote:Op woensdag 8 november 2006 16:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het fenomeen van compenseren is ook iets waartoe ik mezelf nu ga toeleggen. Elke "slechte" daad compenseer ik met een goede daad.
Ik pleit ervoor om Friesland en Groningen te gebruiken als compensatiegebieden waar burgers hun "slechte" daden zoals vliegen, computeren, kinderen maken en baren, gebruik maken van het OV, autorijden, tv kijken, ijskast gebruiken etc etc kunnen compenseren daar bijv. het planten van een boom.
Dit onder het toezicht van objectieve partijen zoals GL en Greenpeace.
Stop de vervuiling begin met compenseren.
Nee. Ik hoef niet uit te leggen dat wat jij allemaal voorstelt niet serieus bedoeld is, dat weet jij zelf natuurlijk ook. Je overdrijft hysterisch wat du_ke zegt. Nu weten we nog steeds niet wat je punt is. Compenseren werkt niet, bedoel je dat?quote:Op woensdag 8 november 2006 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nu is compenseren ineens ridiculisering.
nee jij bent ridicuul momenteelquote:Op woensdag 8 november 2006 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat je in je post het compenseren van CO2-uitstoot ridiculiseert.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik wil weleens bij een aandeelhouders vergadering aanwezig zijn.quote:Het Milieu en de Natuur als onze enige aandeelhouders.
De kern van compenseren is slecht gedrag zoals vliegen compenseren door het planten van een boom. Net zoals Al Gore een heel bos heeft geplant om zijn vliegreizen te compenseren. Ik ben benieuwd naar dat bosquote:Op woensdag 8 november 2006 16:40 schreef tvlxd het volgende:
Nee. Ik hoef niet uit te leggen dat wat jij allemaal voorstelt niet serieus bedoeld is, dat weet jij zelf natuurlijk ook. Je overdrijft hysterisch wat du_ke zegt. Nu weten we nog steeds niet wat je punt is. Compenseren werkt niet, bedoel je dat?
Ik heb geen flauw idee of hij compenseert (dat betekent overigens niet 'teniet doet'), maar als ik het dus goed begrijp betreft je kritiek, ik neem aan dat dat het moet voorstellen in ieder geval, niet het compenseren op zich, maar alleen het aangenomen feit dat Al Gore niet al de door hem veroorzaakte vervuiling compenseert? Als dat het geval is, dan snap ik die ene ridiculisering niet, want daar ging het over Friesland en Groningen en nergens zag ik de naam van Gore staan.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De kern van compenseren is slecht gedrag zoals vliegen compenseren door het planten van een boom. Net zoals Al Gore een heel bos heeft geplant om zijn vliegreizen te compenseren. Ik ben benieuwd naar dat bos.
Waar kan ik dat bos vinden?
Volgens mij heb ik het al meerdere keren gezegd ook gister maar ik ben de beroerdste niet dus nogmaals.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:48 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb geen flauw idee of hij compenseert (dat betekent overigens niet 'teniet doet'), maar als ik het dus goed begrijp betreft je kritiek, ik neem aan dat dat het moet voorstellen in ieder geval, niet het compenseren op zich, maar alleen het aangenomen feit dat Al Gore niet al de door hem veroorzaakte vervuiling compenseert? Als dat het geval is, dan snap ik die ene ridiculisering niet, want daar ging het over Friesland en Groningen en nergens zag ik de naam van Gore staan.
du_ke had het over compenseren. Ik visualiseerde dat even voor de Nederlandse situatiequote:Op woensdag 8 november 2006 17:04 schreef tvlxd het volgende:
Ok, Al Gore dus. Maar dan, zoals ik zei, snap ik deze post niet.
Op volkomen dwaze wijze uiteraard.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
du_ke had het over compenseren. Ik visualiseerde dat even voor de Nederlandse situatie.
Dan vraag ik me nog steeds af hoe staat het met dit scenario. Acht je dat geloofwaardig du_ke?quote:Humanity is sitting on a ticking time bomb. If the vast majority of the world's scientists are right, we have just ten years to avert a major catastrophe that could send our entire planet into a tail-spin of epic destruction involving extreme weather, floods, droughts, epidemics and killer heat waves beyond anything we have ever experienced.
Niet lekke meer omdat ze het vet eruit gegooid hebben?quote:
Discriminerend voor Wilders-aanhangers. Verbieden!quote:
En als die catastrofe niet plaats vindt? Voorspellen blijft moeilijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:24 schreef du_ke het volgende:
Dat er binnen 10 jaar een ernstige ramp plaats gaat vinden die toe te wijzen is aan klimaatverandering lijkt me vrij veilig om te voorspellen. Of het daarna met een sneeuwbaleffect misgaat weet ik niet. Dergelijke voorspellingen laat ik met veel plezier over aan mensen die daar verstand van hebben.
Omdat ik niet zo gek veel verstand heb van de precieze werking van het klimaat. Echter een natuurramp binnen 10 jaar ten gevolge van de klimaatverandering is wel een zekerheid. Er zijn ook al eerdere natuurrampen geweest die zeer veel te maken zouden hebben met de klimaatveranderingen.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En als die catastrofe niet plaats vindt? Voorspellen blijft moeilijk.
Merkwaardig dat je het tweede gedeelte over laat aan mensen die daar verstand van hebben. Waarom beaam je dat tweede deel niet als je het eerste wel beaamt. Is dat geen voorspelling die je overlaat aan mensen die daar verstand van hebben?
Er staat ons iets te wachten wat verder gaat dan wat we in het verleden hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:49 schreef du_ke het volgende:
Omdat ik niet zo gek veel verstand heb van de precieze werking van het klimaat. Echter een natuurramp binnen 10 jaar ten gevolge van de klimaatverandering is wel een zekerheid. Er zijn ook al eerdere natuurrampen geweest die zeer veel te maken zouden hebben met de klimaatveranderingen.
Nee dat is juist heel makkelijk te bewerenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er staat ons iets te wachten wat verder gaat dan wat we in het verleden hebben meegemaakt.
Dat is nogal wat om te beweren.
Het is inderdaad makkelijk te beweren maar hoe geloofwaardig is het en is het een geloofwaardig scenario waar we heen gaan als we niets doen.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:00 schreef du_ke het volgende:
Nee dat is juist heel makkelijk te beweren. Of je het waar kan maken is een tweede maar het is heel makkelijk te beweren en het tegendeel eigenlijk niet.
Nog even wachten...quote:Op woensdag 8 november 2006 19:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar zijn de tietenfoto's van Heleen te vinden?
Ligt ie onder vuur is het nog niet goed.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
VS-minister Rumsfeld treedt af
` De Amerikaanse minister van Defensie
Rumsfeld treedt af.Dat melden CNN en
verschillende persbureaus.President
Bush zal het aftreden van zijn minister
bekendmaken.Waarom Rumsfeld opstapt,is
nog niet duidelijk.
Rumsfeld was sinds 2002 minister van
Defensie.Hij lag al lange tijd onder
vuur door de strijd in Irak,waarbij
duizenden Amerikaanse militairen zijn
omgekomen.Irak was een belangrijk thema
bij de Congresverkiezingen,die gisteren
werden gewonnen door de Democraten.
Volgens bronnen binnen de Republikeinse
partij wordt Rumsfeld opgevolgd door de
vroegere CIA-directeur Robert Gates.
Don't let me down...quote:
verdomd, dat zou best nog eens kunnen ook, raar spulquote:Op woensdag 8 november 2006 17:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet lekke meer omdat ze het vet eruit gegooid hebben?
na de negerzoen nu ook de Apekop? Die negerzoenen smaakten in ieder geval beter, ik werd hier in ieder geval un peux misselijk van, heb de laatste helft maar weggegooid.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:34 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Discriminerend voor Wilders-aanhangers. Verbieden!
Je moet ook niet van die zoete troep eten, Godslasteraar. Neem toch gewoon spekjes. En rrroomboter. Kan een krekkertje onder, als je perse wil.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
verdomd, dat zou best nog eens kunnen ook, raar spul![]()
[..]
na de negerzoen nu ook de Apekop? Die negerzoenen smaakten in ieder geval beter, ik werd hier in ieder geval un peux misselijk van, heb de laatste helft maar weggegooid.
quote:Op woensdag 8 november 2006 19:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Je moet ook niet van die zoete troep eten, Godslasteraar. Neem toch gewoon spekjes. En rrroomboter. Kan een krekkertje onder, als je perse wil.
Brrrr. Over mijn afschuw van blauwe kaas ben ik nooit heengegroeid. Teveel beschimmeld eten moeten eten als kind, denk ik.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
ik zit ter compensatie nu een half bakje pistache nootjes te snoepen, de andere helft gaat over 10 minuten in een gorgonzola-roomsaus, voor op de pasta![]()
Dag langharige Fries.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Bonifacius is niet vermoord. Hij is na een eerlijk proces ter dood veroordeeld. Hij wilde een martelarendood, en is daarom helemaal vanuit ROme naar DOkkum gelopen, om daar een heilige boom te kappen, want hij wist dat daar de doodstraf op stond.
Hij is trouwens de bedenker van het celibaat, omdat ie zelf geen sex kon krijgen, verbood hij het meteen zn collegas ook maar....
Nee, in 2010quote:Op woensdag 8 november 2006 20:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Dag langharige Fries.
Ga je naar Dakar begin 2007?
2010! Jeetje. Tegen die tijd hoop ik baanloos & autonoom te zijn. Wanneer moet ik me uiterlijk aanmelden?quote:
Je wordt kraker?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
2010! Jeetje. Tegen die tijd hoop ik baanloos & autonoom te zijn. Wanneer moet ik me uiterlijk aanmelden?
2008 of zo?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
2010! Jeetje. Tegen die tijd hoop ik baanloos & autonoom te zijn. Wanneer moet ik me uiterlijk aanmelden?
OK. Ik weet je te vindenquote:
Ghe. Op eigen terrein, Reya. Schaapjes, handvol kippen, moestuin, draadloos internetquote:
50 in de Senaat, hebben de Republikeinen in ieder geval de Democraten nodig voor een meerderheid.quote:
Bij "gelijkspel" komt de voorzitter van de Senaat in het spel, die toevallig de vice-president is.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:30 schreef pberends het volgende:
[..]
50 in de Senaat, hebben de Republikeinen in ieder geval de Democraten nodig voor een meerderheid.
Dus ze hebben al een meerderheidquote:Op woensdag 8 november 2006 20:35 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Bij "gelijkspel" komt de voorzitter van de Senaat in het spel, die toevallig de vice-president is.
Nee, maar als de Republikeinen ook 50 zetels krijgen, is de stem van de voorzitter doorslaggevend. Geloof ik.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus ze hebben al een meerderheid
Staat er een Makro in de brand?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:35 schreef Apropos het volgende:
RaRa ?
In Amerika, als je tegen de zittende partij strijdt, dan win je altijd doordat de burger die moe is.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:43 schreef MrX1982 het volgende:
Hebben de democraten gewonnen omdat ze goede ideeën hebben of omdat mensen Bush moe zijn?
De ultieme ad hominem verkiezingstactiek.
Raar land.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:45 schreef tvlxd het volgende:
In Amerika, als je tegen de zittende partij strijdt, dan win je altijd doordat de burger die moe is.
Als Bush en de republikeinen het een beetje slim spelen kunnen de presidentsverkiezingen nog interessant worden.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:47 schreef tvlxd het volgende:
Och, 1994 in Nederland had ook die kenmerken.
Alle presidentsverkiezingen zijn interessant en zeker twee jaar vantevoren onvoorspelbaar. Als Bush en zijn slavenpartij het een beetje slim hadden gespeeld, dan hadden ze nu nog de meerderheid.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als Bush en de republikeinen het een beetje slim spelen kunnen de presidentsverkiezingen nog interessant worden.
De republikeinen waren tegen de slavernij. Dat kan van de democraten niet gezegd worden.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:51 schreef tvlxd het volgende:
Alle presidentsverkiezingen zijn interessant en zeker twee jaar vantevoren onvoorspelbaar. Als Bush en zijn slavenpartij het een beetje slim hadden gespeeld, dan hadden ze nu nog de meerderheid.
Je snapt natuurlijk wel dat ik niet over de slavernij heb, maar over de slaafse houding van de Republikeinen die ervoor heeft gezorgd dat Amerika zes jaar lang praktisch gezien een eenpartijstaat was. En ook kun je de partijen van honderd jaar geleden niet vergelijken met die van nu.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De republikeinen waren tegen de slavernij. Dat kan van de democraten niet gezegd worden.
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:55 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk wel dat ik niet over de slavernij heb, maar over de slaafse houding van de Republikeinen die ervoor heeft gezorgd dat Amerika zes jaar lang praktisch gezien een eenpartijstaat was. En ook kun je de partijen van honderd jaar geleden niet vergelijken met die van nu.
Ik heb er nu al zin inquote:Op woensdag 8 november 2006 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Op eigen terrein, Reya. Schaapjes, handvol kippen, moestuin, draadloos internet.
Tegen die tijd ben jij wel burgerlijk & braaf.
Is die online te zien?quote:Op woensdag 8 november 2006 21:09 schreef Tirion het volgende:
Comedy Central's Colbert Report:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Vast wel, maar Colbert Report is meestal niet langer dan een minuut, dus ik denk dat de plaatjes alles wel zeggen.quote:
Da's waar, maar ben nog wel benieuwd. Het is toch grappiger als je het ziet.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vast wel, maar Colbert Report is meestal niet langer dan een minuut, dus ik denk dat de plaatjes alles wel zeggen.
ik geef toe, ik trapte erinquote:Op woensdag 8 november 2006 22:14 schreef tvlxd het volgende:
Een nieuw seksschandaal in het Witte Huis: ""He has screwed the President," said a loyal member of the Bush team who rarely speaks so bluntly. "
quote:Verdonk wil commissie Gelijke Behandeling afschaffenDEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) vindt dat overwogen moet worden de Commissie Gelijke Behandeling af te schaffen. De nummer 2 op de kandidatenlijst van de VVD zei dat woensdag in het programma Nederland Kiest.
Verdonk heeft zich zeer gestoord aan een recente uitspraak van de commissie. Die bepaalde dat een VMBO-school niet van een islamitische docente mag eisen dat ze mannen een hand geeft.
Verdonk noemde dat "te gek voor woorden". Volgens haar is de Commissie Gelijke Behandeling opgericht om te voorkomen dat niet alle conflicten tussen burgers aan de rechter voorgelegd hoeven te worden. Verdonk vindt dat de commissie met haar uitspraak over de VMBO-docente te ver is gegaan, omdat die niet bevorderlijk is voor de integratie.
http://www.trouw.nl/dever(...)over_genocide_opiniequote:Armeense genocide / Wat een schamel debat over genocide (opinie)
Het debat over de Armeense genocide is door politiek opportunisme gesmoord. Ook premier Balkenende en minister Bot hullen zich in stilzwijgen.
Op initiatief van CU-fractieleider Rouvoet is in december 2004 met algemene stemmen een motie aangenomen waarin het kabinet gevraagd werd in de dialoog met Turkije ’voortdurend en nadrukkelijk de erkenning van de Armeense genocide aan de orde te stellen’. De regering ’verwelkomde’ de motie en een woordvoerder zei desgevraagd dat die neerkwam op een de facto erkenning van de Armeense genocide. Anderhalf jaar later kwamen de politieke partijen met lijsten van kandidaat-kamerleden. Door eigen onoplettendheid nomineerden CDA en PvdA enkele mensen die in het verleden publiekelijk en bij herhaling de geno-cide in soms zeer grove bewoordingen hadden ontkend. Nu was er dus een probleem: konden deze kandidaten geacht worden namens hun partij de aangenomen motie te steunen? Nee, oordeelde het CDA-partijbestuur, en voerde twee kandidaten van de lijst af. Ook het PvdA-bestuur schrapte één kandidaat. Terecht, mijns inziens: genocide-ontkenners horen niet thuis in het Nederlandse parlement. Maar daarmee was de kous niet af.
Waarschijnlijk met de bedoeling PvdA-stemmers van Turkse herkomst binnenboord te houden, gaf de nummer twee van de PvdA-lijst, Nebahat Albayrak, een interview over de ’Armeense kwestie’ (Trouw, 26 september). Dat getuigde van onwetendheid en hier en daar van een bedenkelijke interpretatie van de gebeurtenissen van 1915/1916, die nauw aansloot bij de ontkenningspolitiek van de Turkse staat. Daarna nam het politiek opportunisme een hoge vlucht. PvdA-Europa-woordvoerder Timmermans zette in een wolk van woorden uiteen dat we enerzijds, ja, te maken hebben met een genocide, maar anderzijds, nee, ook weer niet (Trouw, 4 oktober). ’Westerse én sommige Turkse historici’ zijn het eens ’dat een genocide plaatsvond’. Maar ’om ’officieel’ als genocide te worden aangemerkt, moet bewezen worden dat de volkerenmoord doelbewust is opgezet en uitgevoerd (...) Dat bewijs is formeel nooit geleverd in de Armeense kwestie’.
Dit klinkt gewichtig en juridisch zorgvuldig, maar het is onzin. Er is wereldwijd geen enkele instantie belast met ’officiële’ registratie van genociden, noch bestaat er enig lichaam dat zich bezighoudt met het ’volkenrechtelijk’ en ’formeel bewijzen’ van genociden. Wel heeft 5 juli 1919 een Turks militair tribunaal in Istanbul de voornaamste verantwoordelijken bij verstek ter dood veroordeeld, onder meer wegens de volgens ’een centraal plan georganiseerde massamoord op de Armeniërs’, waarbij ’noch sprake was van een militaire noodzaak’, ’noch van een gerechtvaardigde bestraffing’. Kennelijk achtte dat Turkse gerechtshof dat destijds dus in elk geval wel bewezen.
Ook andere PvdA-coryfeeën rukten uit om de kool en de geit te sparen. Jurgens meldde dat genocide-ontkenning onder ’de vrijheid van meningsuiting’ viel; Ritzen meende dat Armeense organisaties die erkenning zochten ’zichzelf in de voet schoten’; Van Thijn vreesde dat ’de zaak escaleerde’ en drong aan op ’meer onderzoek’. Allen gingen daarbij voorbij aan het vele onderzoek dat al gedaan is en dat ontkenning simpelweg uitsluit.
De vlucht naar voren werd ingezet door fractieleider Pechtold van D66. Hij ’vertikte’ het om D66-kandidaten te vragen naar hun standpunt over de motie. We moesten ’niet discrimineren’ en vooral niet in ’wij-zij denken’ vervallen. Nee, nogal wiedes – maar daar ging de discussie helemaal niet over. Die ging over de vraag of genocide-ontkenners kandidaat-kamerleden kunnen zijn. Dezelfde weg sloeg Femke Halsema in, ze ’had moeite met de manier waarop Albayrak onder de loep’ werd genomen. Een politica zegt rare dingen in een interview, daar komt kritisch commentaar op, en een andere politica vindt dat dan zielig.
Die ’zieligheidsreflex’ – altijd prijs in de Nederlandse politiek – bleek nu ook Albayrak goed van pas te komen. Onlangs liet zij weten dat zij ’het op wil nemen’ voor Turkse Nederlanders die weigeren de Armeense genocide te erkennen, dat haar handtekening onder de genocide-motie ’niet veel’ betekent, en dat Balkenende en Bot ’de genocide nooit hebben erkend’. Horen we nog iets van het PvdA-bestuur en wat vinden de heren Bot en Balkenende, of blijft men zich hullen in stilzwijgen?
Al met al dus een vrij schamele vertoning. In plaats van een heldere politieke en morele positie in te nemen over één van de grootste menselijke catastrofes van de 20ste eeuw, zijn de betrokken politici bij het eerste zuchtje tegenwind gaan draaien. In plaats van die studenten met die dichtgeplakte monden te vragen een paar boeken uit de bibliotheek te halen om hun kennis uit te breiden, wordt ’begrip’ geuit voor hun schaamteloze actie. En met pseudopolitieke correctheid wordt getracht het debat te smoren.
Maar de discussie is nog niet voorbij. Na de verkiezingen zal het wetsvoorstel inzake genocide-ontkenning worden ingediend. Daarom tot slot een vraag om vast over na te denken: vindt u dat genocide-ontkenning onder de vrijheid van meningsuiting valt? Zo ja, waarom; zo nee, waarom niet? Het woord is, gelukkig, aan ons allemaal.
Terecht. De commissie doet niet anders dan segregatie bevorderen.quote:
Ik vind het artikel erg grappig...quote:Op woensdag 8 november 2006 23:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Terecht. De commissie doet niet anders dan segregatie bevorderen.
quote:DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) vindt dat overwogen moet worden de Commissie Gelijke Behandeling af te schaffen. [... Want] Verdonk heeft zich zeer gestoord aan een recente uitspraak van de commissie.
Ahm, help me eens op weg want ik snap hem niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vind het artikel erg grappig...
[..]
Die denkt dat de rol van het ministerschap een übervorm is van columns in de metro te schrijven. Niet alleen kun je zeiken, je kunt er ook wat mee dóen!quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vind het artikel erg grappig...
[..]
Dat is het hem; vrijheid van godsdienst gaan boven alles.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:37 schreef MrX1982 het volgende:
De CGB heeft zichzelf met zo'n belachelijke uitspraak volkomen buiten spel gezet.
Ik zal de Bijbel er eens op na slaan wat ik allemaal mag gaan doen onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Je aan de wet houden, zoals iedere andere baksteen.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:37 schreef MrX1982 het volgende:
De CGB heeft zichzelf met zo'n belachelijke uitspraak volkomen buiten spel gezet.
Ik zal de Bijbel er eens op na slaan wat ik allemaal mag gaan doen onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Voor je religieuze groepje moet deze uitspraak een geschenk uit de hemel zijn. Pas maar op straks kruisigen ze jequote:Op woensdag 8 november 2006 23:39 schreef sizzler het volgende:
Dat is het hem; vrijheid van godsdienst gaan boven alles.
Hij was woordvoerder integratie. Hoe denk je dat die mensen in de regel denken over onze biculturelen?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:52 schreef du_ke het volgende:
Kamp laat z'n ware aard ook weer zien.
Afvoeren gelijk met Verdonk.
Dat hij van de achterlijke lijn was wist ik al wel. Liet hij toen ook al duidelijk merken. Maar dat was wat weggezakt.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Hij was woordvoerder integratie. Hoe denk je dat die mensen in de regel denken over onze biculturelen?
Waar?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:52 schreef du_ke het volgende:
Kamp laat z'n ware aard ook weer zien.
Afvoeren gelijk met Verdonk.
Nederland 1 Pauw en Witteman.quote:
mja, ik had dat al tijdens mijn geschiedenisstudie, je kunt eigenlijk niks met het begrip fascisme. Ik heb ook tijdens mijn studie nooit een echt bevredigende definitie gehoord, maar altijd een opsomming van verschillende elementen.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef Yildiz het volgende:
Weet je, als je zo eens de wiki van fascisme doorleest, lijkt het er haast op alsof we er niet ver naast zitten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/FascismeZowel links als rechts: twijfel tot ja. Het fascisme was extreem nationalistisch : nope Leidersbeginsel; Het fascisme gaat uit van collectivisme. De groep, collectief of natie gaat altijd boven het belang van het individu. : dikke check. Nationalisme; Fascisme was vaak sterk nationalistisch getint. Er werd sterke nadruk gelegd op nationale symbolen, geschiedenis en tradities. halve check Populisme; Fascistische dictaturen kennen vaak een zeer ver doorgedreven vorm van populisme. Het is voor fascistische leiders niet alleen voldoende dat een volk gehoorzaamt, het moet zich ook nog eens voor honderd procent inzetten voor de 'goede zaak'. Het concept van de totale oorlog past dan ook goed bij het fascisme, de gehele samenleving zet zich in voor hetzelfde doel.
Check: zie 'terrorisme' / 'moslimproblematiek' / 'allochtonendebat'Economie; Op economisch gebied pleitten vele fascisten voor corporatisme, maar anderen stonden een "normaal" kapitalisme voor. Check, maar dit is nou niet per see erg. Vrijheden; Voor vrijheid van meningsuiting, privacy en een aantal andere vrijheden was meestal geen plaats. Censuur en willekeurig optreden van de overheid zijn niet slechts aan de orde van de dag, maar dienen op grond van het leidersbeginsel ook getolereerd te worden. ; Dikke check, 'je hebt immers niets te verbergen'. Normen en waarden; Oude normen, waarden en tradities werden gecombineerd met doorvoeren van het leidersbeginsel tot in de kleinste details van de samenleving. Het gezin was erg belangrijk, check
...
Hmmm.
Zoals het artikel is geschreven komt het op mij over als...quote:Op woensdag 8 november 2006 23:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ahm, help me eens op weg want ik snap hem niet.
Mooi daadkrachtig. Meteen een fraaie bezuiniging.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:48 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zoals het artikel is geschreven komt het op mij over als...
Probleem: Verdonk 99% van NLergert zich aan een uitspraak van een commissie
Oplossing: Afschaffen die commissie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door sizzler op 09-11-2006 01:21:24 (layoutverneukende aaaaarrrrgggghhh aangepast ;)) ]
quote:Op donderdag 9 november 2006 01:11 schreef Godslasteraar het volgende:
IK HEB M'N HELE SITE GEDELETE
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
tja, zat een beetje te prutsen met een windows verkenner replacement, Directory Opus. Ik ontdekte dat dit programma ook een FTP-functie heeft, probeer het uit, en voeg de public_html toe aan m'n favorieten. Vervolgens denk ik die bookmark te deleten, en het programma delete via de FTP m'n gehele public_html folder, en dus m'n sitequote:
h1 titel - Dummyquote:Op donderdag 9 november 2006 01:30 schreef Godslasteraar het volgende:
testje: http://www.godslasteraar.org/
was een CSS oefeningetjequote:Op donderdag 9 november 2006 01:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
h1 titel - Dummy
h3 ondertitel - blabla blabla blabla
At W3 Schools you will find all the Web-building tutorials you need, from basic HTML and XHTML to advanced XML, SQL, Database, Multimedia and WAP.
quote:[ Bericht 4% gewijzigd door sizzler op 09-11-2006 01:21 (layoutverneukende aaaaarrrrgggghhh aangepast) ]
Heeft de MP niet een regiefuncie over de verschillende departementen? Balkenende en de VOCquote:VOC-schat komt nu snel naar Nederland
Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Peter de Waard
DEN HAAG/LONDEN - Kostbaarheden uit het in 1740 vergane VOC-schip Rooswijk zullen binnen enkele weken van Engeland naar Nederland worden verscheept. Na ruim een jaar gesteggel heeft berger Rex Cowan woensdag de benodigde import- en exportpapieren gekregen.
Het Zeeuws Maritiem Museum in Vlissingen zal de spullen (zilveren munten en staven, gebruiksvoorwerpen, wapentuig) inventariseren. Mogelijk krijgen het Penningenkabinet in Leiden en het Scheepvaartmuseum in Amsterdam een deel in handen.
Een deel van de lading is tijdens de langdurige opslag waarschijnlijk vergaan. Cowan heeft de houten voorwerpen in kratten met zout water bewaard, terwijl hij ze eigenlijk had moeten vriesdrogen. ‘De kans is groot dat we sommige spullen straks zo de prullenbak in kunnen gooien’, zegt de Zeeuwse conservator Weber. ‘Bacteriën vreten alles weg.’ Cowan neemt hij echter niets kwalijk. ‘Hij heeft de faciliteiten niet.’
De vertraging is te wijten aan onenigheid tussen het ministerie van Financiën en dat van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OC & W). Nadat een amateurduiker het schip in 2004 vlak voor de Engelse kust had ontdekt, legde het ministerie van Financiën in het diepste geheim contact met Cowan. Zonder medeweten van OC & W – en in strijd met eerdere afspraken – kreeg hij de opdracht de lading deels te bergen. Sindsdien frustreren ambtenaren bij OC & W een goede afloop, zeggen Haagse bronnen.
Archeologen in Engeland en Nederland spreken echter schande van de geheime deal met Cowan. ‘Ze zijn in het wilde weg gaan rotzooien’, zegt archeoloog Thijs Maarleveld, verbonden aan de Deense Syddansk Universiteit. ‘Hap-snap hebben ze dat zilver naar boven gehaald, zonder respect voor de archeologische vindplaats.’ Volgens Maarleveld zijn de voorwerpen ten onrechte weggerukt uit hun omgeving. ‘Nu is de samenhang verstoord en zijn het losse spulletjes geworden.
Volgens Maarleveld heeft Financiën in strijd met internationale verdragen gehandeld. Die bepalen dat archeologische vondsten in principe onder water moeten blijven liggen. Alleen als ze verloren dreigen te gaan, bijvoorbeeld doordat schatrovers de vindplaats kennen, mogen ze worden geborgen.
Volgens Financiën was daarvan inderdaad sprake. ‘De lading liep gevaar en dus hebben we onze verantwoordelijkheid genomen’, zegt een woordvoerster. ‘We willen graag samenwerken met OC & W, maar dat leek niet te lukken.’
Als je wilt dat scholen daar op mogen selecteren zal je de wet aan moeten passen niet een of andere commissie.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
Mooi daadkrachtig. Meteen een fraaie bezuiniging.![]()
Wat?quote:Op donderdag 9 november 2006 09:38 schreef Autodidact het volgende:
Wow, wat gaaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |