abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43316374
quote:
'Ouders zoveel mogelijk dwingen tot zwarte school'

AMSTERDAM (ANP) - Rita Verdonk, de nummer twee op de VVD-lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november, wil ouders ,,zoveel mogelijk dwingen'' om hun kinderen naar zwarte scholen te sturen. Dit zei ze maandag in het tv-programma Pauw & Witteman.

Verdonk, minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, profileert zich steeds meer op onderwijsgebied. Ze heeft wel eens geopperd dat ze ook beschikbaar is voor een ander departement waar veel te doen is, zoals Onderwijs.

In de talkshow werd Verdonk doorgezaagd over de groei van het aantal zwarte scholen. Volgens haar wil die niet zeggen dat haar integratiebeleid heeft gefaald. Ze zei dat de VVD een einde wil maken aan deze ontwikkeling en wil werken aan gemengde scholen, bijvoorbeeld via het werken met verschillende wachtlijsten. ,,Maar dat hoeft geen einde te zijn voor de vrije schoolkeuze. We moeten zoveel mogelijk ouders dwingen kinderen ook naar zwarte scholen te sturen.''

Dat moet samengaan, haastte Verdonk zich eraan toe te voegen, met goed taalonderwijs op zwarte scholen. Ze noemde het voorstel van VVD-lijsttrekker Mark Rutte voor een (verplichte) taaltoets voor peuters.

bron

Normaal zou je er schouderophalend aan voorbijgaan, maar stel je voor: Verdonk als minister van onderwijs, en dat ze dan daadkrachtig gaat proberen dit te bewerkstelligen .
Het hoeft geen einde te zijn voor de vrije schoolkeuze...

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 07-11-2006 08:37:27 (oeps, was de link naar bron vergeten.) ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43316442
Ja precies, een minister die zegt ''het hoeft geen einde te zijn'' maar is het eigenlijk stiekum wel.
Mischien wel de enigste oplossing voor het zwarte scholen probleem maar totaal niet uitvoerbaar.
pi_43316536
Moet ik dan aan beleid in de termen van "Je kan ook in een ander land je opleiding voortzetten hoor" denken?
pi_43316666
Ha, daar zit de VVD-achterban op te wachten. Pieter-Willem, Henderik-Diederik en Rozemarijn tussen de roetmopjes
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:02:17 #5
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_43316736
Mogen haar (klein)kinderen dan als groot voorbeeld dienen?
pi_43316745
Ik vind het wel een goed plan maar of het nou zo liberaal is?
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:05:55 #7
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_43316791
Ik ben voor districtscholen waar de plek waar je huis staat bepaalt waar je naar school gaat.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:07:41 #8
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43316810
Bah, wat een onzalig plan! Betekent dit dan straks ook dat christelijke ouders hun kind verplicht naareen zwarte school moeten sturen? Lekker liberaal daar bij de VVD. Twee weken voor de verkiezingen gaan ze doodleuk de vrijheid van onderwijs ondermijnen
Pugna Pro Patria
pi_43316862
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:02 schreef SCH het volgende:
D'r is echt helemaal niets liberaals aan.

Waarom / wat ervan vind je wel een goed plan?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43316898
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Twee weken voor de verkiezingen gaan ze doodleuk de vrijheid van onderwijs ondermijnen
twee weken voor de verkiezingen pas!?? De VVD doet dat al jaren, dus waarom kijkt iedereen zo raar op dat ze het nu nog verder door drukken?
pi_43316906
Laat ze d'r eigen kind er maar naar toe sturen.

Ze bedenken altijd mooi klinkende theorien, maar zitten zelf wel zo ver " erboven" dat het nooit van invloed zal zijn op hun eigen gezin.

Nou ik heb het geprobeerd.
Nooit nooit nooit nooit noooit !! meer.

(en natuurlijk heeft dat niets met de kleur van de kinderen te maken, wel met het sociale niveau ! en de achterlijkheid van de school mbt regels, voorkeursbehandelingen, aangepast onderwijs aan de kinderen die thuis geen voorlezende ouder heeft omdat die geen nederlands spreekt waardoor de kinderen die wel op of boven het landelijk gemiddelde zitten wat leerprestaties betreft totaal geen uitdaging krijgt... en geen aandacht ! )

Kom zeg !!
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43316911
Nou, dit gaat nergens over. Wat een raar plan, net alsof dat gaat werken.
pi_43316945
zolang ze docenten maar niet dwingen op zo'n school les te geven, de gemiddelde autochtone tiener is al tuig, ik heb wel eens beelden gezien van een zwarte school, daar kun je gewoon echt geen lesgeven, is meer een soort survival voor de gemiddelde autochtone (en ws. ook allochtone) docent.
pi_43316963
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:15 schreef JoopK het volgende:
zolang ze docenten maar niet dwingen op zo'n school les te geven, de gemiddelde autochtone tiener is al tuig, ik heb wel eens beelden gezien van een zwarte school, daar kun je gewoon echt geen lesgeven, is meer een soort survival voor de gemiddelde autochtone (en ws. ook allochtone) docent.
tieners ??

het is al een veldslag op de basisschool

en als het de kinderen niet zijn..... dan zijn het de ouders wel.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:18:33 #15
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43316992
Dit lijkt me niet de enige oplossing. Dwang lijkt me in ieder geval geen goede oplossing. Misschien wordt het tijd om alleen openbaar onderwijs toe te staan. Dan zijn we in ieder geval af van blanke christen scholen en zwarte moslim scholen. Ik ben het wel met Verdonk eens, dat het probleem alleen op te lossen is door 'vervelende' maatregelen te nemen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:19:07 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43317003
Ik vind het opzich niet slecht dat kinderen - zeker op de basisschool - bij kinderen van andere afkomst c.q. sociale klasse in de klas zitten, maar ik denk niet dat dwang daarvoor het juiste middel is. Daarmee zorg je alleen maar voor frictie tussen ouders en de school, of tussen groepen ouders onderling; bovendien zal binnen de school de roep om differentiatie toenemen, waarmee je uiteindelijk intern weer ongeveer eenzelfde segregratie kan krijgen.
pi_43317026
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:18 schreef mr.vulcano het volgende:
Dit lijkt me niet de enige oplossing. Dwang lijkt me in ieder geval geen goede oplossing. Misschien wordt het tijd om alleen openbaar onderwijs toe te staan. Dan zijn we in ieder geval af van blanke christen scholen en zwarte moslim scholen. Ik ben het wel met Verdonk eens, dat het probleem alleen op te lossen is door 'vervelende' maatregelen te nemen.
de zwarte school waar mijn zoon naartoe is geweest was een protestants christelijke school.

Moslims gaan juist naar deze scholen omdat hier naar hun idee nog enige normen/waarden zouden moeten heersen.
(tov openbare scholen)
Sir Winston Churchill
pi_43317069
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:19 schreef Reya het volgende:
Ik vind het opzich niet slecht dat kinderen - zeker op de basisschool - bij kinderen van andere afkomst c.q. sociale klasse in de klas zitten, maar ik denk niet dat dwang daarvoor het juiste middel is. Daarmee zorg je alleen maar voor frictie tussen ouders en de school, of tussen groepen ouders onderling; bovendien zal binnen de school de roep om differentiatie toenemen, waarmee je uiteindelijk intern weer ongeveer eenzelfde segregratie kan krijgen.
"in de klas zitten" is iets anders dan totaal overheerst worden, lesprogramma's aangepast worden, omgangvormen zelfs omgevormd.....
blank was al in de minderheid en in no time vertrok iedere blanke die het geprobeerd had op deze school... en zat mijn zoontje als enige autochtoon in de klas.

en ondertussen werd het mijn man "verboden" met een programma mee te doen voor ouders en hun kind " omdat het een man" is.
Sir Winston Churchill
pi_43317131
Ik heb de VVD al een mail gestuurd: als dit VVD beleid is zijn ze mijn stem kwijt.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:27:29 #20
71747 Woutervn
pi_43317136
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

"in de klas zitten" is iets anders dan totaal overheerst worden, lesprogramma's aangepast worden, omgangvormen zelfs omgevormd.....
blank was al in de minderheid en in no time vertrok iedere blanke die het geprobeerd had op deze school... en zat mijn zoontje als enige autochtoon in de klas.

en ondertussen werd het mijn man "verboden" met een programma mee te doen voor ouders en hun kind " omdat het een man" is.
Waarom heb je hem er nog niet afgehaald. Ik kan me voorstellen dat het voor jou zoon ook niet een al te leuke school is was. -Lezen is ook een vak-
pi_43317146
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Waarom heb je hem er nog niet afgehaald. Ik kan me voorstellen dat het voor jou zoon ook niet een al te leuke school is.
allang gedaan joh !

ik zei toch ook "nooit noooit nooi weer"
Sir Winston Churchill
pi_43317149
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:19 schreef Reya het volgende:
Er zijn eigenlijk maar twee mogelijke manieren om er dwang tegen aan te gooien die ik kan verzinnen:
postcodebeleid -> Inschrijfadres bepaalt regio waarbinnen school moet staan
quota per school -> Iedere school moet x turkjes, x aziaatjes, x katholiekje en x atheistjes hebben.

Het postcodebeleid (probeert men in Amsteerdam) leidt tot 'witte vlucht' en fraude (woonadres ten tijde van inschrijving even bij bij bevriend stel (al dan niet tegen geld) in "juiste" schoolgebied.

Quotabeleid leidt ten eerste tot staatsregistratie van geloof, afkomst, en regels erbij (wat als vader = 3e generatie turk en moeder brabantse katholiek), en ten tweede tot absurdismen als in Amerika: kindertjes die van heinde en verre moeten worden gehaald om op een verre school het quotum 'ex ama's met animistische levensovertuiging' vol te maken.
pi_43317150
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:11 schreef sigme het volgende:

Waarom / wat ervan vind je wel een goed plan?
Ik ben er voor dat kinderen door elkaar heen opgroeien en niet al te segregaal, dus plannen die daar op aansturen vind ik wel iets hebben - of dit nou de juiste manier is, weet ik niet meteen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:29:13 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43317156
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

Zit je zoontje nog steeds op die school?
pi_43317165
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef more het volgende:
Ik heb de VVD al een mail gestuurd: als dit VVD beleid is zijn ze mijn stem kwijt.
Ze gaan je vast antwoorden dat het niet zo bedoeld is en dat ze geen dwang willen.
pi_43317176
quote:
Slecht plan! Is eerder communistisch.
pi_43317183
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:30 schreef more het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook goed
pi_43317190
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:30 schreef more het volgende:

[..]

Ze was toch je heldin? Je valt haar wel snel af zeg...
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:31:47 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43317201
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk maar twee mogelijke manieren om er dwang tegen aan te gooien die ik kan verzinnen:
quota per school -> Iedere school moet x turkjes, x aziaatjes, x katholiekje en x atheistjes hebben.

Het postcodebeleid (probeert men in Amsteerdam) leidt tot 'witte vlucht' en fraude (woonadres ten tijde van inschrijving even bij bij bevriend stel (al dan niet tegen geld) in "juiste" schoolgebied.

Quotabeleid leidt ten eerste tot staatsregistratie van geloof, afkomst, en regels erbij (wat als vader = 3e generatie turk en moeder brabantse katholiek), en ten tweede tot absurdismen als in Amerika: kindertjes die van heinde en verre moeten worden gehaald om op een verre school het quotum 'ex ama's met animistische levensovertuiging' vol te maken.
Tsja, het is bij dergelijke impopulaire maatregelen natuurlijk erop wachten dat er gefraudeerd wordt.
pi_43317214
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Zit je zoontje nog steeds op die school?
Nee, ondanks dat we een verhuizing (dus schoolverandering) in het vooruitzicht hadden, heb ik hem er zelfs al eerder vanaf gedaan en een jaartje naar een andere school gestuurd.
(was een hels karwei om dat voor elkaar te krijgen, want de andere school zat constant aan z'n limiet dus er moest echt een plaatsje vrij komen)

stukken beter en de school waar hij nu zit is helemaal geweldig
Sir Winston Churchill
pi_43317259
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ze was toch je heldin? Je valt haar wel snel af zeg...
Gezichten interesseren mij niet het gaat om het beleid en als dit VVD beleid is dan stem ik op een andere partij.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:40:00 #32
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317326
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:20 schreef Mirage het volgende:

[..]

de zwarte school waar mijn zoon naartoe is geweest was een protestants christelijke school.

Moslims gaan juist naar deze scholen omdat hier naar hun idee nog enige normen/waarden zouden moeten heersen.
(tov openbare scholen)
Dan lijkt het me duidelijk. Dan is de enige optie om de kinderen gemengd te laten opgroeien blijkbaar dwang. Ik ben hier zeker geen voorstander van, maar ik lees ook nergens een goed alternatief. De integratie verlooopt het makkelijkst, wanneer er vanaf kinds of aan samen wordt opgegroeid. Daar is iedereen het denk ik wel overeens.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:41:45 #33
71747 Woutervn
pi_43317361
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ik weet niet in welke staat dat is, maar voor zover ik weet bepaald de onroerendgoedbelasting, waar tevens ook het schoolgeld in zit, waar je naar school gaat.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:47:07 #34
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_43317436
Eenzijdige woningbouw pauperwijken langzaam tegen de grond werken en beetje gemende wongingsoorten neerzetten op een manier dat het wat uithaalt? Lijkt me de enige manier om ook scholen een beetje spontaan het zelfde te laten doen. Of zijn mijn ideeen nu radicaal en/of een beetje dom?
pi_43317437
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:40 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dan lijkt het me duidelijk. Dan is de enige optie om de kinderen gemengd te laten opgroeien blijkbaar dwang. Ik ben hier zeker geen voorstander van, maar ik lees ook nergens een goed alternatief. De integratie verlooopt het makkelijkst, wanneer er vanaf kinds of aan samen wordt opgegroeid. Daar is iedereen het denk ik wel overeens.
Dat kan niet.
Ik ben het ermee eens dat zodra de balans meteen in evenwicht is gemixt naturlijk beter, gezellig en gezonder is.
Maar die balans krijg je niet ineens in evenwicht.
En wie gaat zijn kind ervoor lenen die eerste paar jaar in onevenwicht daar toch te laten zitten ?
Ik heb het geprobeerd en heb mijn kind er jankend weg gehaald.

Daarnaast is het misschien stap § om al die "positieve" discriminatie aan te pakken, want potverdomme ! het is toch niet normaal dat ik mijn kind naar een school stuur en als we aan een activiteit deel willen nemen wij te horen krijgen " dat het eigenlijk in het leven geroepen is voor de allochtoonse leerling".

En wat dacht je van de taal die gesproken wordt ??
Die moet dan ook verplicht Nederlands zijn zodra de leerlingen (en ouders !!) het schoolplein oplopen.

Geweld ? Aanpakken !!
Maar wat je nu te horen krijgt van de directeur is: " tsja.... ik weet dat deze dingen niet kunnen volgens de regels in de schoolgids, maar de leerkrachten zijn bang voor de ouders"

hoe kom je daar nou doorheen ??
Leen jij je kind ervoor om 5 jaar (of hoe lang denk je dat nodig is om een mooie balans te creeren ?) tussen de vechtende ouders en kinderen te laten zitten met leerniveau (en dus ook aangepast lesniveau) 0,0 ?
Ik niet meer.
Sir Winston Churchill
pi_43317451
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:41 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Nou ik weet niet in welke staat dat is, maar voor zover ik weet bepaald de onroerendgoedbelasting, waar tevens ook het schoolgeld in zit, waar je naar school gaat.
In Amerika hebben ze toch zo'n quotum-regeling voor zwarte kindertjes? Waardoor die met schoolbussen naar verre scholen getransporteerd moeten worden. Dat was in ieder geval wel zo.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:52:04 #37
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317516
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:47 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat kan niet.
Ik ben het ermee eens dat zodra de balans meteen in evenwicht is gemixt naturlijk beter, gezellig en gezonder is.
Maar die balans krijg je niet ineens in evenwicht.
En wie gaat zijn kind ervoor lenen die eerste paar jaar in onevenwicht daar toch te laten zitten ?
Ik heb het geprobeerd en heb mijn kind er jankend weg gehaald.

Daarnaast is het misschien stap § om al die "positieve" discriminatie aan te pakken, want potverdomme ! het is toch niet normaal dat ik mijn kind naar een school stuur en als we aan een activiteit deel willen nemen wij te horen krijgen " dat het eigenlijk in het leven geroepen is voor de allochtoonse leerling".

En wat dacht je van de taal die gesproken wordt ??
Die moet dan ook verplicht Nederlands zijn zodra de leerlingen (en ouders !!) het schoolplein oplopen.

Geweld ? Aanpakken !!
Maar wat je nu te horen krijgt van de directeur is: " tsja.... ik weet dat deze dingen niet kunnen volgens de regels in de schoolgids, maar de leerkrachten zijn bang voor de ouders"

hoe kom je daar nou doorheen ??
Leen jij je kind ervoor om 5 jaar (of hoe lang denk je dat nodig is om een mooie balans te creeren ?) tussen de vechtende ouders en kinderen te laten zitten met leerniveau (en dus ook aangepast lesniveau) 0,0 ?
Ik niet meer.
Niets doen is ook geen oplossing. Wat gaat volgens jou dan wel werken?

Zijn er trouwens geen instanties waar je klachten over een school kwijt kunt? Ik neem aan dat je jou ervaring bij de schoolinspectie kunt neerlegeen.
pi_43317517
Rita Verdonk blijkt niet alleen een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting, maar ook voor de vrijheid van onderwijs.

Het lijkt me een positieve ontwikkeling dat Rita Verdonk zo snel mogelijk wordt verwijderd uit de Nederlandse politiek voordat ze de kans krijgt ons nog meer grondrechten af te nemen.
PWBF
pi_43317558
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:40 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Wat is er 'integrerend' aan als we onze vrijheid verruilen voor een situatie waarin de staat bepaalt naar welke school je kinderen moeten?
pi_43317575
Het is belachelijk dat je gedwongen wordt om je kind naar een zwarte school te gaan. Als ik zie hoe jongeren met elkaar omgaan op straat hoop ik niet dat mijn kind later hiermee naar school moet gaan.

Ik verwacht dat mijn kind later naar een (basis)school gaat waar ze respect voor anderen leren hebben, en niet steeds moeten vechten tegen groepen marokkanen en andere groepen. Daarom ben ik ook voorstander van speciale scholen, hierop kunnen iets strengere regels gelden waardoor je niet een 2e Ali B als kind krijgt...
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:56:19 #41
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317582
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef Nielsch het volgende:
Rita Verdonk blijkt niet alleen een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting, maar ook voor de vrijheid van onderwijs.

Het lijkt me een positieve ontwikkeling als Rita Verdonk zo snel mogelijk wordt verwijderd uit de Nederlandse politiek. Straks gaat ze ons ook nog andere grondrechten afnemen.
Dus het gaat prima zo? Of laat ik het anders stellen. Als de problematiek niet op een andere manier is op te lossen dan door dwang, los je het probleem liever niet op?

Ik ben ook absoluut geen voorstander van dwang, maar nog minder met het blijven aanmodderen.
pi_43317613
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:56 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dus het gaat prima zo? Of laat ik het anders stellen. Als de problematiek niet op een andere manier is op te lossen dan door dwang, los je het probleem liever niet op?

Ik ben ook absoluut geen voorstander van dwang, maar nog minder met het blijven aanmodderen.
Dan ben je dus voorstander van dwang .

Dwang zal misschien het probleem van het bestaan van zwarte en witte scholen wel oplossen. Maar daarbij zal het meer problemen creeëren dan er opgelost blijken.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:58:42 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43317621
Volstrekt a-liberaal inderdaad. Wat niet per definitie wil zeggen dat het verkeerd is, alleen horen dergelijke uitspraken niet bij de VVD thuis.
Ik denk niet dat dit constructief kan bijdragen aan de integratie van minderheidsgroepen, eenvoudigweg omdat die nu te groot, te geconcentreerd in bepaalde gebieden en te slecht geïntegreerd zijn. De fout is al jaren geleden gemaakt door een té massale instroom té snel te laten plaatsvinden.
Goede kwaliteit van onderwijs is beter dan ouders verplichten tot mengen. Want wat nu als er in een dorp helemaal geen allochtone kinderen zijn? Moeten ouders hun kind dan verplicht naar de grote stad 10 km verderop sturen?
The End Times are wild
pi_43317629
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:56 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dat moet je oplossen door een taaltoets bij jonge kinderen, en ervoor zorgen dat ouders hun kinderen normaal opvoeden, niet door onopgevoede kinderen tussen wel opgevoede kinderen te zetten en te hopen dat ze dan vanzelf wel bijleren i.p.v. dat ze de anderen remmen/stoppen qua ontwikkeling.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:01:33 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43317668
Het aantal zwarte scholen zal toch blijven toenemen, omdat het percentage zwarte kinderen nu eenmaal snel groeit. Je kunt de laatste bleekneusjes spreiden wat je wil, als het er te weinig zijn zullen ze toch opgaan in de zwarte massa.
Of staan er ook deportaties van blank bloed uit Groningen geplanned om weer een juiste mengverhouding te krijgen?
The End Times are wild
pi_43317672
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:58 schreef LXIV het volgende:
Volstrekt a-liberaal inderdaad. Wat niet per definitie wil zeggen dat het verkeerd is, alleen horen dergelijke uitspraken niet bij de VVD thuis.
Ik denk niet dat dit constructief kan bijdragen aan de integratie van minderheidsgroepen, eenvoudigweg omdat die nu te groot, te geconcentreerd in bepaalde gebieden en te slecht geïntegreerd zijn. De fout is al jaren geleden gemaakt door een té massale instroom té snel te laten plaatsvinden.
Goede kwaliteit van onderwijs is beter dan ouders verplichten tot mengen. Want wat nu als er in een dorp helemaal geen allochtone kinderen zijn? Moeten ouders hun kind dan verplicht naar de grote stad 10 km verderop sturen?
Dat is een van de problemen die dwang veroorzaakt: het noodzaakt altijd meer dwang.
Als je echt integratie wil bereiken moet je natuurlijk ook de keuze van huisvesting niet aan de burgers zelf laten..
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:03:55 #47
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_43317700
Was mijn oplossing nu dom of niet?
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:04:39 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43317709
Ik mag hopen dat ze bedoelt: "ouders van zwarte kinderen naar zwarte scholen sturen"...? Welk NEDERLANDS kind wil er nou tussen 50+% negertjes zitten?
censuur :O
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:04:51 #49
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317713
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is er 'integrerend' aan als we onze vrijheid verruilen voor een situatie waarin de staat bepaalt naar welke school je kinderen moeten?
Heel weinig. Maar zoals ik al eerder zei, niks doen is ook geen oplossing. Ik zou graag een alternatief van je horen.
pi_43317719
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:03 schreef Odysseuzzz het volgende:
Was mijn oplossing nu dom of niet?
Nee.

Maar tegen de extremen helpt het niet.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:06:19 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_43317743
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Bah, wat een onzalig plan! Betekent dit dan straks ook dat christelijke ouders hun kind verplicht naareen zwarte school moeten sturen?
Nee hoor, dit betekent alleen dat ongelovige blanke kinderen verplicht naar een zwarte school moeten, de Christelijke scholen mogen hun onrechtvaardige voorkeursbehandeling blijven gebruiken om samen te klieken en de rest van de samenleving op te zadelen met een onevenredig zware last .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43317782
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:04 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Heel weinig. Maar zoals ik al eerder zei, niks doen is ook geen oplossing. Ik zou graag een alternatief van je horen.
Alternatief? Om te beginnen is de situatie niet van een dermate gruwelijke gehalte dat het draconische maatregelen rechtvaardigt. Niets veranderen is ruim te verkiezen boven dwang.

En het alternatief wat ik zou voorstellen is afschaffen van het 'openbaar' onderwijs zoals we het nu hebben, dus alles via wat we nu speciaal onderwijs noemen.
pi_43317787
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Zijn er trouwens geen instanties waar je klachten over een school kwijt kunt? Ik neem aan dat je jou ervaring bij de schoolinspectie kunt neerlegeen.
Er moet ook wel iets gebeuren maar niet spreiden voordat alle kinderen die op een basisschool binnenkomen minimaal een bepaald niveau hebben. Er moeten toetsen komen of het kind voldoende kennis heeft, en zo nee moeten de ouders hiervoor verantwoordelijk zijn. En docenten die bang zijn voor tokkieouders kun je wel aankaarten bij een schoolinspectie, maar wat kunnen die doen? Het enige wat zou helpen is een wat rechtsere regering die zulk wangedrag keihard zou aanpakken in plaats van de scholen de klappen te laten krijgen.
pi_43317802
quote:

[..]

in ieder geval niet deze manier.
Het grote probleem is denk ik nog dat ze wel dingen " in theorie" op willen lossen, maar er in de praktijk geen fluit voor willen doen. en geld mag het al helemaal niet kosten.
Zolang deze houding er nog is KAN Het niet opgelost worden en ben IK zeker NIET meer bereid mee te werken aan een oplossing.

Het lesprogramma moet normaal zijn, als het niveau te laag is... zorg dan voor extra iets ernaast, maar ga de normale lessen niet een niveau lager leggen.

Steek veel geld in het tegen gaan van al het geweld op het terrein van de scholen.
Steek meer geld ( en dwang ! laten we dan meteen iedereen gaan dwingen mee te werken als ew toch dwang toepassen) in het verplicht nederlands leren spreken van ouders.
Serieus.... dit kleine stukje zorgt voor zoveel problemen....

ze wilden de allochtone en de paar autochtone ouders met elkaar in contact brengen ---> begrip voor elkaar, prettige sfeer, mixen...... de meeste autochtone ouders waren zo verdwenen van dit soort activiteiten want er werd geen woord nederlands geluld en als je een gesprek aan probeerde te knopen keken er een stel ogen je richting op.... je zag een groot vraagteken boven die hoofdjes hangen... en ze wenden zich weer tot elkaar.... brabbeldebrabbeldebrabbel

kinderen die zich neit gedragen op school ?
Hoe krijg je die in het gareel als ze weten dat je als leerkracht de ouders niet kan inlichten ?
Ouders spreken immers geen nederlands.
Hoe maak je dan een afspraak met de ouders over hoe ze betreffend kind aan gana pakken ? ( wil het werken moet er overleg tussen ouder en leerkracht zijn)

Achterstand/leerniveau kinderen (en dus klas) ? Als thuis meer geholpen kon worden met huiswerk, af en toe een verhaaltje voor wordt gelezen..... of in ieder geval geprobeerd wordt regelmatig nederlands te spreken thuis... zou een heel verschil maken.

en positieve discriminatie verbieden...
want jezus.. het is hier echt het ene of het andere uiterste..
de 1 zou ik het liefste met een koekenpan op zijn hoofd slaan omdat die de achterlijkste racistiche uitspraken doet... de ander is volledig de andere kant doorgeslagen en stelt de autochtoon contstant in het nadeel.
(zoals bv dat mijn man niet mee mocht doen met een schoolproject dat bedoeld is voor ouder en kind. "omdat hij man is")

Ze beginnen aan de verkeerde kant met "zogenaamd" oplossen.
Ik geloof helemaal niet dat ze daadwerkelijk toe willen werken naar een oplossing.
quote:

" de situatie is nou eenmaal zo"
Sir Winston Churchill
pi_43317860
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, dit betekent alleen dat ongelovige blanke kinderen verplicht naar een zwarte school moeten, de Christelijke scholen mogen hun onrechtvaardige voorkeursbehandeling blijven gebruiken om samen te klieken en de rest van de samenleving op te zadelen met een onevenredig zware last .
Je kunt je beter druk maken over het waarom de allochtonen een onevenredig zware last zijn.... Het is belachelijk dat Rutte een taaltoets voorstelt om kinderen met achterstanden al voor de kleuterschool te kunnen helpen, en dat heel links Nederland hem afzeikt omdat het tegen de vrijheden van de ouders ingaat. Als het daarentegen fout loopt doordat er teveel slechte leerlingen zijn moeten we dat maar oplossen door ouders te dwingen om hun kinderen, die wel de basis beheersen, op school te doen bij kinderen die geen basiskennis hebben.

De enige oplossing is kinderen voordat ze naar school gaan al screenen, en echt hopeloze gevallen samen op 1 school zodat ze de rest van de leerlingen niet kunnen verzieken.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:14:03 #56
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317883
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:58 schreef LXIV het volgende:
Het is inderdaad ook veel te simpel, om te stellen dat door dwamg het probleem opgelost wordt. Dan moeten we de oplossing in een groter geheel zoeken. Het lijkt me ten eerste noodzakelijk, dat de ouders de nederlandse taal machtig zijn. Dat probleem lost zich langzaam op omdat het vooral 50-plussers betreft, maar dat gaat niet snel genoeg. Ik verbaas me trouwens vaak in hoeveel talen bepaalde voorlichtingsboekjes te krijgen zijn bij bijvoorbeeld de gemeente en de huisarts. Door de boekjes in andere talen aan te bieden, wordt het minder noodzakelijk om de nederlandse taal te leren.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:19:59 #57
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43317994
Opmerkelijke uitspraak van Verdonk.

Ik ben het er helemaal niet mee eens. en vraag me af hoe ze dit wil bereiken?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43318029
ik heb een hele goeie oplossing voor de tijd dat er nog geen andere gevonden is

die als ik en vertrek naar elders
Sir Winston Churchill
pi_43318037
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:55 schreef Arnold_fan het volgende:
Het is belachelijk dat je gedwongen wordt om je kind naar een zwarte school te gaan. Als ik zie hoe jongeren met elkaar omgaan op straat hoop ik niet dat mijn kind later hiermee naar school moet gaan.
Als dit plan uitwerkt, bestaan er geen zwarte en witte scholen meer.
pi_43318061
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:22 schreef SCH het volgende:

[..]

uitwerkt !

Er zijn dus eerst een paar overbruggingsjaren en wil jij net in die jaren je kind voor dit project lenen ??
ga je gang

ik niet.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:28:28 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_43318176
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:12 schreef Arnold_fan het volgende:
Je kunt je beter druk maken over het waarom de allochtonen een onevenredig zware last zijn.... Het is belachelijk dat Rutte een taaltoets voorstelt om kinderen met achterstanden al voor de kleuterschool te kunnen helpen, en dat heel links Nederland hem afzeikt omdat het tegen de vrijheden van de ouders ingaat. Als het daarentegen fout loopt doordat er teveel slechte leerlingen zijn moeten we dat maar oplossen door ouders te dwingen om hun kinderen, die wel de basis beheersen, op school te doen bij kinderen die geen basiskennis hebben.
Het kan wel helpen, Jenaplan onderwijs werkt bijvoorbeeld best wel goed.
quote:
De enige oplossing is kinderen voordat ze naar school gaan al screenen, en echt hopeloze gevallen samen op 1 school zodat ze de rest van de leerlingen niet kunnen verzieken.
vmbo noemen ze dat toch? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43318182
quote:

[..]

En wat zijn daarvan de consequenties? Ik begrijp best dat het beter is voor sommige allochtone jongeren als ze meer succesvolle jongeren in hun omgeving hebben, maar heeft dit niet een wisselwerking? Zodat je jongeren hun kansen ook ontneemt?

Het zou voor iedereen, ook voor de allochtonen, beter zijn als er een taaltoets komt voor kinderen, en als de ouders zelf de taal beheersen en hun best doen om de kinderen te begeleiden en te motiveren om hun best te doen op school. Ik heb er alvast geen zin in dat mijn kind op een wetteloze school komt waar het recht van de sterkste heerst.
pi_43318227
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:28 schreef speknek het volgende:

[..]

vmbo noemen ze dat toch? .
De belangrijkste basis wordt toch op de basisschool gelegd, en dan zit alles nog bij elkaar.... Overigens moet er net als vroeger een vbo/ivbo zijn zodat je slechte leerlingen kunt dumpen, en de gemotiveerden bij elkaar kunt houden zodat die wel iets van hun leven kunnen maken.
pi_43318229
quote:

[..]

Ik zou ook geen dwang willen in de schoolkeuze van mijn kind als er geen witte en zwarte scholen zijn.

Bovendien - hoe groot schat je de kans dat de dwang wordt afgeschaft als de wiite en zwarte scholen verdwenen zijn? Als het al lukt zal eerst de aanwezigheid van dat soort scholen de dwang gerechtvaardigd hebben en erna de afwezigheid..
En als het niet lukt zal dat alleen maar meer dwang rechtvaardigen.

Dat is de reden om nooit over te gaan tot dit soort maatregelen: de weg terug is nog véél ingewikkelder.
pi_43318234
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:28 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En wat zijn daarvan de consequenties? Ik begrijp best dat het beter is voor sommige allochtone jongeren als ze meer succesvolle jongeren in hun omgeving hebben, maar heeft dit niet een wisselwerking? Zodat je jongeren hun kansen ook ontneemt?

Het zou voor iedereen, ook voor de allochtonen, beter zijn als er een taaltoets komt voor kinderen, en als de ouders zelf de taal beheersen en hun best doen om de kinderen te begeleiden en te motiveren om hun best te doen op school. Ik heb er alvast geen zin in dat mijn kind op een wetteloze school komt waar het recht van de sterkste heerst.
Ik vind het goed scholen een afspiegeling van de samenleving zijn en dat kinderen met zoveel mogelijk verschillende mensen om leren gaan.
pi_43318247
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou ook geen dwang willen in de schoolkeuze van mijn kind als er geen witte en zwarte scholen zijn.

Bovendien - hoe groot schat je de kans dat de dwang wordt afgeschaft als de wiite en zwarte scholen verdwenen zijn? Als het al lukt zal eerst de aanwezigheid van dat soort scholen de dwang gerechtvaardigd hebben en erna de afwezigheid..
En als het niet lukt zal dat alleen maar meer dwang rechtvaardigen.

Dat is de reden om nooit over te gaan tot dit soort maatregelen: de weg terug is nog véél ingewikkelder.
Ik snap de dramatiek in je verhaal niet zo. Waarom zou er een weg terug moeten zijn? Wat is er precies zo erg aan die dwang?
pi_43318258
Tering, zit ik nou een plan van Verdonk te verdedigen
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:33:22 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_43318272
Nouja, je hebt ook wel goede zwarte scholen hoor, ik heb er op een gezeten bijvoorbeeld. Nou kwam dat ook wel doordat mijn tweetalige opleiding een volledig blank bastion binnen de school was, maar toch. Ik ga niet hypocriet zijn (of juist wel), ook ik zou het liefst mijn kinderen op een zo goed mogelijke school zetten, vrij van criminele invloeden. Ik sta dus niet te juichen om dit plan.
pi_43318324
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

uitwerkt !

Er zijn dus eerst een paar overbruggingsjaren en wil jij net in die jaren je kind voor dit project lenen ??
ga je gang

ik niet.
Ik zie het niet zo zwart/wit

Je doet net of het een enorm experiment met grote risico's is. Dat zie ik niet zo. Ik zou het geen enkel probleem vinden als mijn kind op een gemengde school zou komken, sterker nog: ik zou dat een pre vinden.
pi_43318338
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap de dramatiek in je verhaal niet zo. Waarom zou er een weg terug moeten zijn? Wat is er precies zo erg aan die dwang?
Eh.. vrijheid van onderwijs? De vrijheid van schoolkeuze is daar tamelijk rechtstreeks mee verbonden
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:36:41 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43318341
Dwang werkt voor geen meter.

Balkenende met zijn brainfart over verplicht spelen voor driejarige, een gedwongen vrije keuze voor een zwarte school, what next, een bindend school-advies?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:36:48 #72
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_43318345
Wat ben ik toch blij dat ik geen kind heb
pi_43318374
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh.. vrijheid van onderwijs? De vrijheid van schoolkeuze is daar tamelijk rechtstreeks mee verbonden
Die vrijheid blijft toch bestaan?
pi_43318384
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het goed scholen een afspiegeling van de samenleving zijn en dat kinderen met zoveel mogelijk verschillende mensen om leren gaan.
Heb je de problemen wel gelezen die daarmee gepaard gaan

Overigens zie ik de termen zwarte/witte school iets minder zwart wit.
De school waar mijn zoontje nu op zit is ook gewoon een mixje, maar allemaal van gemiddeld niveau.
Een vietnameesje zit in zijn klas, een paar ontzettend lieve negerinnetjes (hij "heeft" het er zelfs mee ), twee turkjes en ik denk een egyptenaartje, hidoestaans jongetje en meisje... en een lading kaaskopjes.

best een mix ook, maar allemaal met fatsoen.
Geen vechtende ouders.
Gewoon nederlands sprekend.
Geinteresseerd in school en de kinderen.

Autochtonen worden niet achtergesteld.

het niveau in de wijken waar zogenaamde " zwarte scholen" zoals ik zwarte scholen zie ligt gewoon stukken lager... en dan met name qua fatsoens en omgangsnormen.

Op deze manier vind ik het erg gezellig.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:38:58 #75
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43318395
Waarom wil men eigenlijk af van die zwarte scholen? Dat zijn toch ook gewoon normale nederlandse burgers? Waarom zou ik dan gedwongen worden mijn dochtertje daar mee op school te moeten laten zitten?

Of erkent men hier mee dat al die vervelende allochtoontjes er maar een puinzooi van maken met zijn allen, dat leraren helemaal geen les willen geven aan die respectloze kansloze randdebielen en nu wil men dit terugdraaien door er maar een paar blanke autochtone kinderen tegen aan te gooien zodat die het niveau weer wat omhoog trekken? Dat dit uiteraard volkomen ten koste gaat van diezelfde blanke kindertjes nemen we maar voor lief.

Wat een belachelijk plan. Nou de eerste de beste ambtenaar die mij komt vertellen dat mijn dochtertje naar een zwarte school MOET, kan toch echt lachen.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43318413
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Je doet net of het een enorm experiment met grote risico's is. Dat zie ik niet zo. Ik zou het geen enkel probleem vinden als mijn kind op een gemengde school zou komken, sterker nog: ik zou dat een pre vinden.
Duh. Het plan is dan ook niet het verbod op gemengde scholen op te heffen, maar om een staatssysteem van kindertjes verdeling over scholen - tegen de wens van de ouders in- te bedenken.

Ik heb op een Turkse school gezeten. Zeer boeiend. Mijn moeder was niet van de bange.
pi_43318436
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Duh. Het plan is dan ook niet het verbod op gemengde scholen op te heffen, maar om een staatssysteem van kindertjes verdeling over scholen - tegen de wens van de ouders in- te bedenken.

Ik heb op een Turkse school gezeten. Zeer boeiend. Mijn moeder was niet van de bange.
En, ben je verknipt geraatk?
pi_43318445
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Die vrijheid blijft toch bestaan?
Hoe verenig je vrijheid van schoolkeuze met gedwongen schoolkeuze?
pi_43318459
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe verenig je vrijheid van schoolkeuze met gedwongen schoolkeuze?
Verdonk stelt geen gedwongen schoolkeuze voor.
Verdonk wil de scholen verplichten het aantal zwarte en witte leerlingen beter te mixen.
pi_43318475
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:40 schreef SCH het volgende:

[..]

En, ben je verknipt geraatk?
Nee. Maar de periode dat ik "niet bestond" was redelijk absurd. Eigenlijk. Veel van geleerd, dat wel.
pi_43318500
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

goed.. lees jij mijn posts nog maar eens

Lees vooral ook eens een paar jaar terug (of had ik toen een andere nick ?)

Ik heb foto's van de ruggegraat en benen van mijn kind moeten maken... allemaal blauwe plekken en eieren.
Buitenschoolse activiteiten ? Mijn zoon werd niet uitgekozen (Er kunnen er altijd maar een paar meedoen) "want hij is blank" .
Het leerniveau ? om te janken !!
Een lerares wordt in de klas terwijl de leerlingen (7 jaartjes oud) toekijken gemolesteerd door een ouder.
Zwangere moeder gaat een andere ouder te lijf midden op het schoolplein.. jouw kind moet hier dus gedwongen naar kijken.

Jij als vader... jij mag niet op school komen.
Op de uitnodiging stond "voor ouders en kinderen van groep 2" maar jij als man bent niet welkom hoor.

veel plezier
Sir Winston Churchill
pi_43318544
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:42 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik heb foto's van de ruggegraat en benen van mijn kind moeten maken... allemaal blauwe plekken en eieren.
Buitenschoolse activiteiten ? Mijn zoon werd niet uitgekozen (Er kunnen er altijd maar een paar meedoen) "want hij is blank" .
Een lerares wordt in de klas terwijl de leerlingen (7 jaartjes oud) toekijken gemolesteerd door een ouder.
Zwangere moeder gaat een andere ouder te lijf midden op het schoolplein.. jouw kind moet hier dus gedwongen naar kijken.

Op de uitnodiging stond "voor ouders en kinderen van groep 2" maar jij als man bent niet welkom hoor.

veel plezier
Alle reden om het te veranderen toch?
pi_43318560
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk stelt geen gedwongen schoolkeuze voor.
Verdonk wil de scholen verplichten het aantal zwarte en witte leerlingen beter te mixen.
En op welke wijze komt dat niet op hetzelfde neer?

De kop komt toch vrij duidelijk neer op 'dwing ouders', of, zoals in jouw TT: 'beperk schoolkeuze'.

Dat zijn niet de scholen die daar gedwongen worden.. En hoe kunnen die ook mixen en dwingen? Een zwarte school kan mixen tot ze een ons wegen - het blijft zwart.
pi_43318593
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Alle reden om het te veranderen toch?
Dat was tijdens de poging tot verandering.

Op deze school hadden we exact gedaan wat verdonk nu voorstelt.

Een groep blanke ouders die het nieuwe schooljaar hun kind op deze zwarte school zou zetten om het de boel beter te mixen.
Ze zouden dan geleidelijk aan de schooljaren doorlopen en na een x aantal jaar zouden alle groepen gemixt zijn.

Dit was wat er van kwam.
De blanke ouders liepen dus heel snel weer weg.

Daarom zeg ik.. leuk einddoel.. maar ik leen mijn kind niet voor het tussentraject.
Sir Winston Churchill
pi_43318617
Het alternatief is natuurlijk om ouders van 'zwarte' kinderen te verplichten hun kinderen naar witte scholen te sturen. Same-o same-o.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:47:18 #86
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43318621
Goed plan... (Er is geen andere oplossing)
En dat hele liberale verhaal is een lachertje. Dat gaat toch nooit werken in en overbevolkt land...
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
pi_43318632
daarnaast.. hoe wil je dit rijmen met " het recht op onderwijs" en de "leerplicht" ?

Hiermee hangt namelijk samen dat scholen je niet zomaar mogen weigeren.
Sir Winston Churchill
pi_43318657
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:47 schreef Jarno het volgende:
Het alternatief is natuurlijk om ouders van 'zwarte' kinderen te verplichten hun kinderen naar witte scholen te sturen. Same-o same-o.
er moet gewoon eerst eens wat geld in gestoken worden.

Want het probleem is gewoon dat ze zogenaamd van alles willen, maar het mag geen geld kosten.
Sir Winston Churchill
pi_43318670
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:44 schreef sigme het volgende:

[..]

En op welke wijze komt dat niet op hetzelfde neer?

De kop komt toch vrij duidelijk neer op 'dwing ouders', of, zoals in jouw TT: 'beperk schoolkeuze'.

Dat zijn niet de scholen die daar gedwongen worden.. En hoe kunnen die ook mixen en dwingen? Een zwarte school kan mixen tot ze een ons wegen - het blijft zwart.
Ik vertel wat Verdonk wil - zij moet verder maar uitzoeken hoe het werkt.
pi_43318697
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:48 schreef Mirage het volgende:

[..]

er moet gewoon eerst eens wat geld in gestoken worden.

Want het probleem is gewoon dat ze zogenaamd van alles willen, maar het mag geen geld kosten.
Nee man! Scholen moeten eerst maar eens leren efficient te werken! Managers d'r op af! Korten die handel! Prestatie-indexen!! Investeren in zoiets dubieus als onderwijs? Tsk.

(althans, dat was de boodschap jarenlang...)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:50:50 #91
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43318706
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:42 schreef Mirage het volgende:

[..]

veel plezier

Dat is toch gewoon verschrikkelijk?
pi_43318743
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vertel wat Verdonk wil - zij moet verder maar uitzoeken hoe het werkt.
En hoe kom jij erbij dat Verdonk wat anders wil dan wat Verdonk zei:

,,Maar dat hoeft geen einde te zijn voor de vrije schoolkeuze. We moeten zoveel mogelijk ouders dwingen kinderen ook naar zwarte scholen te sturen.''
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:53:11 #93
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43318757
Dit lijkt me echt de doodsteek voor het liberalisme in de VVD.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_43318767
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
Verdonk?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:55:16 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_43318798
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
Nouja, Verdonk is al nooit bepaald liberaal geweest, en de VVD meer marktliberaal, maar je zou dit best uit kunnen leggen als sociaal of Amerikaans liberalisme.
pi_43318807
als ze een manier vinden om het aantrekkelijk te maken (investeren investeren investeren.... --->acceptabel milieu) hoef je niemand te dwingen.
Sir Winston Churchill
pi_43318843
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:50 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon verschrikkelijk?
Zeker, maar het is 1 verhaal. Er zijn ook genoeg succesverhalen.
pi_43318876
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker, maar het is 1 verhaal. Er zijn ook genoeg succesverhalen.
en daarom zijn in 2 jaar tijd 14 blanke ouders gekomen en weer weggevlucht ? (idd.. alle 14)
Sir Winston Churchill
pi_43318895
Wat zeurt zij nou weer? Denkt ze werkelijk dat ik mijn kinderen op een school wil hebben met niet-moslim kinderen?
pi_43318898
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

en daarom zijn in 2 jaar tijd 14 blanke ouders gekomen en weer weggevlucht ? (idd.. alle 14)
Bij jou is het duidelijk niet goed gegaan.
pi_43318908
overigens zaten er wat blanken tussen hoor op die school, maar zoals ik al zei.. het is niet zo zwart / wit zoals ik een zwarte school zie.

Het blanke volk dat er zat... :") stelletje viswijven
Sir Winston Churchill
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:00:35 #102
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43318912
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

Verdonk?
Als symbool wel.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:01:57 #103
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43318939
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja, Verdonk is al nooit bepaald liberaal geweest, en de VVD meer marktliberaal, maar je zou dit best uit kunnen leggen als sociaal of Amerikaans liberalisme.
Ik beschouw de VVD dan ook als een conservatieve partij met een liberale vleugel. In vergelijking met partijen als de FDP en LibDem is er immers weinig liberaals aan de vVD.
pi_43318952
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:59 schreef SCH het volgende:

[..]

nee, en ik zeg dan ook.. de hoofdreden is omdat er wel wat geprobeerd wordt, maar het mag geen geld kosten. Op deze school was ook nergens geld voor, behalve voor zaken speciaal geregeld voor alochtonen want dat werd gesubsidieerd...
schone wc's ho maar....

Wil je dit soort projecten starten, zal je er eerst geld in moeten steken.
Ergens terug gaf ik wat zaken aan die geld kosten en meewerken aan het slagen van dit soort plannen, maar die blijkbaar niet geregeld worden.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:04:00 #105
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43318982
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:59 schreef SCH het volgende:

[..]

En bij die andere 14 ook niet. Toevallig.
pi_43319021
De school waarop ik zat (mijn klas: ik het enige Nederlandse meisje, 2 Nederlandse jongens) verwitte destijds in rap tempo. Het was een hele goeie school, haha. Na enige koudwatervrees kwamen de witten in de buurt daar ook achter.
pi_43319132
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:04 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

En bij die andere 14 ook niet. Toevallig.
Hehe, dat is dezelfde school
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:09:47 #108
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_43319133
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee.

Maar tegen de extremen helpt het niet.
Tja, je kunt niet meteen alles hebben natuurlijk.
Dan zullen ze de rest misschien moet laten bestuderen door mensen die dan met gerichte oplossingen komen die je wellicht 123 niet kunt verzinnen als leek. Maar daarbij iig van grondrechten afblijven, lijkt me.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:18:49 #109
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43319353
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 08:31 schreef sigme het volgende:

[..]

bron
Tsja, moeilijke zaak natuurlijk. Feit blijft dat de tweedeling al ontstaat op de school. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Witte en zwarte scholen moet je of accepteren of er wat aan doen. Ik denk dat dwang de enige optie is als je er echt wat aan wil doen.

Overigens dacht ik dat dit al een tijdje (min of meer) zo werkt in Amsterdam waar ouders hun kind niet in een andere wijk naar school mogen sturen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:21:18 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43319421
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:00 schreef Mirage het volgende:

Het blanke volk dat er zat... :") stelletje viswijven
Liever bij een zwarte elite dan bij blanke proleten op school.
The End Times are wild
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:21:52 #111
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43319442
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:18 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tsja, moeilijke zaak natuurlijk. Feit blijft dat de tweedeling al ontstaat op de school. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Witte en zwarte scholen moet je of accepteren of er wat aan doen. Ik denk dat dwang de enige optie is als je er echt wat aan wil doen.

Overigens dacht ik dat dit al een tijdje (min of meer) zo werkt in Amsterdam waar ouders hun kind niet in een andere wijk naar school mogen sturen.
En daar ligt natuurlijk de oorzaak: doordat er zwarte wijken zijn ontstaane r zwarte scholen. Wil je het aantal zwarte scholen terugdringen dan zul je dus het aantal zwarte wijken moeten terugdringen. Natuurlijk zullen er nog ouders zijn die hun kind in een andere wijk naar school sturen, maar het merendeel zal dat niet doen en dan worden die scholen vanzelf gemengd. Het geklets van Verdonk heeft dan ook veel weg van symptoombestrijding.
pi_43319473
quote:

[..]

Tsja, moeilijke zaak natuurlijk. Feit blijft dat de tweedeling al ontstaat op de school.
Tweedeling in schoolkeuze is een uitvloeisel van aanwezige tweedeling. Niet oorzaak en gevolg omdraaien.
quote:
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Witte en zwarte scholen moet je of accepteren of er wat aan doen. Ik denk dat dwang de enige optie is als je er echt wat aan wil doen.
Je kan ook ervoor zorgen dat er geen reden is aan de kwaliteit van het onderwijs te twijfelen als de school tamelijk eenzijdig gekleurd is.
quote:
En dat resulteert in postcodefraude en witte vlucht - en niet in meer gemengde scholen.
pi_43319781
Verdonk is gewoon een wereldwijf
pi_43319892
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Verdonk is gewoon een wereldwijf
'tuurlijk - Ze had gewoon een hoofdpijnportefeuille. Het is voor de rest een uiterst bekwaam politica .

Maar eh, ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn vraag van 10:53.
Vooral omdat in het dubbeltopic van NWS iemand beweert dat Verdonk dat helemaal niet zei.
pi_43319973
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Liever bij een zwarte elite dan bij blanke proleten op school.
Spijker op zijn kop. Plus dat de schoolleiding niet aan hoeft te komen met "uw kind is blank en daar is geen subsidie voor". Maar das ook een kwestie van niveau en slapheid.
Ik heb vlakbij een islamitische school gewoond overigens. Eentje van niveau met opgevoede kindertjes en dito ouders die anderen nog groetten op straat (in het Nederlands, en ook de Nederlanders). Dat duizend keer liever dan tokkies.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43320009
quote:

[..]

Nee hoor, dan is ie er allang.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:46:30 #117
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43320071
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:21 schreef Plato1980 het volgende:

En daar ligt natuurlijk de oorzaak: doordat er zwarte wijken zijn ontstaane r zwarte scholen. Wil je het aantal zwarte scholen terugdringen dan zul je dus het aantal zwarte wijken moeten terugdringen.
Maar dat is heeeeel lastig. Bovendien, mensen dwingen om ergens te gaan wonen? In elk geval een zaak die jaren, decennia gaat duren. Dan heb je hele generaties gescheiden laten opgroeien. Is dat waarvoor je kiest?
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:21 schreef Plato1980 het volgende:

Natuurlijk zullen er nog ouders zijn die hun kind in een andere wijk naar school sturen, maar het merendeel zal dat niet doen en dan worden die scholen vanzelf gemengd.
De praktijk wijst anders uit..
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:21 schreef Plato1980 het volgende:Het geklets van Verdonk heeft dan ook veel weg van symptoombestrijding.
+
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:23 schreef sigme het volgende:
Tweedeling in schoolkeuze is een uitvloeisel van aanwezige tweedeling. Niet oorzaak en gevolg omdraaien.
Maar die valt niet (makkelijk) te bestrijden. Als je de oorzaak niet kan aanpakken kan je met de sympthoombestrijding ten minste iets doen. (bovendien zijn die synpthomen weer de oorzaak van andere problemen)
quote:
Je kan ook ervoor zorgen dat er geen reden is aan de kwaliteit van het onderwijs te twijfelen als de school tamelijk eenzijdig gekleurd is.
Ik durf te stellen dat men meer aan de leerlingen twijfelt dan aan de leraren..
quote:
En dat resulteert in postcodefraude en witte vlucht - en niet in meer gemengde scholen.
Ik geloof dat het redelijk werkt in Amsterdam (buiten het feit dat wijken al zwart-wit zijn).
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:39 schreef sigme het volgende:
'tuurlijk - Ze had gewoon een hoofdpijnportefeuille.
Wie heeft het ooit goed gedaan op immigratie? De enige politiek overlevingsstrategie daar is pappen, nathouden en voor je uitschuiven.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:48:54 #118
3542 Gia
User under construction
pi_43320129
Even mezelf gecopy/paste uit het andere topic:

Ik denk dat dwang als 'kind moet naar een school die bij de wijk hoort' wel moet kunnen. Dat is nu ook al het geval als scholen te veel aanmeldingen hebben. Dan worden kinderen van buiten de wijk geweigerd.

Tja, je hebt van die mensen die graag wel goedkoop wonen en daardoor wonen in een wijk met veel allochtonen, maar dan hun kind graag naar een van de betere scholen in een 'dure' wijk doen. Kijk en dat vind ik hypocriet. Dan doe je je kind ook maar naar de dichtsbijzijnde school.

Uiteraard ben je niet verplicht je kind naar een Islamitische school te doen, ook niet als die het dichtsbij is. En uiteraard blijf je vrij om te kiezen voor een Christelijke school, maar dan wel de dichtsbijzijnde en niet in een wijk aan de andere kant van de stad, alleen omdat op die school zo weinig allochtonen zitten.

Denk ook niet dat Verdonk doelt op het verplichten naar een zwarte school in een andere wijk te gaan.
pi_43320137
Rare Verdonk en de VVD Ouders Dwingen hun kinderen naar zwarte scholen te sturen

Lekker Liberaal
pi_43320222
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:52 schreef sigme het volgende:

[..]

En hoe kom jij erbij dat Verdonk wat anders wil dan wat Verdonk zei:

,,Maar dat hoeft geen einde te zijn voor de vrije schoolkeuze. We moeten zoveel mogelijk ouders dwingen kinderen ook naar zwarte scholen te sturen.''
Dat heeft ze inderdaad gezegd en dat zal ze vandaag ongetwijfeld gaan afzwakken >:0

Ze heeft wat dom voor zich uit gereuteld.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:55:13 #121
3542 Gia
User under construction
pi_43320305
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Zanik toch niet. Hier in Helmond is een christelijke school, gelegen in een allochtone buurt, waar vooral allochtone kinderen op zitten. In de klassen is de verhouding zwart : wit ongeveer 28 : 2.
Het ligt dus niet aan de grondslag maar aan de wijk.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:57:01 #122
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43320369
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:52 schreef SCH het volgende:
Ze heeft wat dom voor zich uit gereuteld.
Inderdaad ze heeft de echte (impopulaire) oplossing voor het probleem verklapt in verkiezingstijd. Stom. Pappen en nathouden, dat wat de oplossing is..
pi_43320425
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:46 schreef Napalm het volgende:

Ik durf te stellen dat men meer aan de leerlingen twijfelt dan aan de leraren..
Men twijfelt aan het niveau van de hele school. Zwakke leerlingen halen de beteren onderuit, zegt men. Dat is natuurlijk geen wet van meden en perzen.

(Naar mijn mening moeten scholen - vooral die in grote steden, en zeker die met een hoog 'allochtoongehalte' strenger, autoritairder, dan ze nu zijn. De vrijheid en zachtheid van een montessori-school combineren met laagopgeleide ouders/ kinderen met taalachterstanden / tokkie-mentaliteit is een slecht plan. Voor alle betrokkenen.
quote:
[..]

Ik geloof dat het redelijk werkt in Amsterdam (buiten het feit dat wijken al zwart-wit zijn).
Nou, dan moet je dat geloof maar eens toetsen aan de werkelijkheid (niet de overheidspraatjes).
quote:
[..]

Wie heeft het ooit goed gedaan op immigratie? De enige politiek overlevingsstrategie daar is pappen, nathouden en voor je uitschuiven.
Kom, als ooit de tijd rijp is geweest voor schoon schip maken was het de afgelopen paar jaar - en ze heeft weinig bereikt.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:02:52 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43320542
Idioot plan en verre van liberaal
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43320726
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:41 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat dwang als 'kind moet naar een school die bij de wijk hoort' wel moet kunnen. Dat is nu ook al het geval als scholen te veel aanmeldingen hebben. Dan worden kinderen van buiten de wijk geweigerd.

Tja, je hebt van die mensen die graag wel goedkoop wonen en daardoor wonen in een wijk met veel allochtonen, maar dan hun kind graag naar een van de betere scholen in een 'dure' wijk doen. Kijk en dat vind ik hypocriet. Dan doe je je kind ook maar naar de dichtsbijzijnde school.

Uiteraard ben je niet verplicht je kind naar een Islamitische school te doen, ook niet als die het dichtsbij is. En uiteraard blijf je vrij om te kiezen voor een Christelijke school, maar dan wel de dichtsbijzijnde en niet in een wijk aan de andere kant van de stad, alleen omdat op die school zo weinig allochtonen zitten.

Denk ook niet dat Verdonk doelt op het verplichten naar een zwarte school in een andere wijk te gaan.
Nee ik behoor tot die groep mensen die extra betaald om niet te dicht op allerhande asocialen te hoeven wonen. Om dan mijn kind naar een asociale school te moeten sturen, daar dit politiek correct is. Of geen plaats te voinden op de locale school daar er daar ook zo nodig ingeburgerd dient te worden is van de zotte.

Opvoeding begint thuis en als een school dus naar de verdommenis is, is dit vanwege het gebrek aan opvoeding/normen/waarden thuis. En je kunt Hassan wiens moeder in een jutezak door het leven slentert, wiens vader als loverboy 3 mokkels op de geleen heeft en wiens zusje al vanaf haar 4e levensjaar beloofd is aan haar achterneef wel voor x uurtjes per week uit dat milleu halen..... maar uiteindelijk zal Hassan daar niet beter van worden, zijn klasgenootjes wel slechter.
Call me black
pi_43320876
De VVD wordt met de dag liberaler! Ga zo door...
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:21:50 #127
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43321010
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:59 schreef sigme het volgende:
Men twijfelt aan het niveau van de hele school. Zwakke leerlingen halen de beteren onderuit, zegt men. Dat is natuurlijk geen wet van meden en perzen.
Niet de angst voor verkeerde vriendjes met slechte invloed?
Sowieso gaat het er vaak ietsjepietsje ruwer aan toe op een dergelijke school.. ik zou mijn hypothetische kinderen ook naar een blanke school sturen.
quote:
(Naar mijn mening moeten scholen - vooral die in grote steden, en zeker die met een hoog 'allochtoongehalte' strenger, autoritairder, dan ze nu zijn. De vrijheid en zachtheid van een montessori-school combineren met laagopgeleide ouders/ kinderen met taalachterstanden / tokkie-mentaliteit is een slecht plan. Voor alle betrokkenen.
Primair de reden waarom ik islamitische scholen kan accepteren (al gaan ze dwars tegen mijn eerdere post in).
quote:

Nou, dan moet je dat geloof maar eens toetsen aan de werkelijkheid (niet de overheidspraatjes).
Een paar jaar terug advies gegeven aan een A`damse basisschool (op ander gebied) dit was het beeld dat ik kreeg..
quote:

Kom, als ooit de tijd rijp is geweest voor schoon schip maken was het de afgelopen paar jaar - en ze heeft weinig bereikt.
De immigratiecijfers gezien? De nieuwe inburgeringswet?
Het is in elk geval een begin en een trendbreuk.
pi_43321243
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Niet de angst voor verkeerde vriendjes met slechte invloed?
Sowieso gaat het er vaak ietsjepietsje ruwer aan toe op een dergelijke school.. ik zou mijn hypothetische kinderen ook naar een blanke school sturen.
Een van mijn vier basisscholen was een 'zwarte school' - bijna allemaal Turkjes, vers geimporteerd, in een afbraak/achterstandswijk.

Destijds was die zwarte school niet slechter of ruwer dan de andere scholen die ik bezocht heb (Montessori; dorpsschooltje met 30 leerlingen; schippersschool).
quote:
[..]

Primair de reden waarom ik islamitische scholen kan accepteren (al gaan ze dwars tegen mijn eerdere post in).
[..]

Een paar jaar terug advies gegeven aan een A`damse basisschool (op ander gebied) dit was het beeld dat ik kreeg..
Tsja. Dat is misschien ook niet de beste bron om iets anders te horen te krijgen.
quote:
[..]

De immigratiecijfers gezien? De nieuwe inburgeringswet?
Het is in elk geval een begin en een trendbreuk.
Hoogopgeleiden willen niet meer naar Nederland, asielcijfers lopen enorm op, en de huwelijkswetgeving wordt massaal omzeild al is het effect van een uitstelregeling inderdaad tijdelijk (uitstel) zichtbaar.. Die cijfers?
Of die 26.000 dossiers die afgehandeld zouden worden en waarvan er nu nog maar 31.000 over zijn? Die cijfers?

Met zulke cijfers zou ik onderwijs gaan volgen - niet inrichten .
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:46:11 #129
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43321654
't Is waarschijnlijk al 100 keer gezegd, maar de VVD ontpopt zich wederom als erg liberaal.
Inhoudelijk denk ik ook niet dat zulke dingen gaan werken, behalve dat het praktisch nauwlijks uit te voeren is, ben ik ook tegen dwang op zulke punten.
pi_43321657
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Spijker op zijn kop. Plus dat de schoolleiding niet aan hoeft te komen met "uw kind is blank en daar is geen subsidie voor". Maar das ook een kwestie van niveau en slapheid.
Ik heb vlakbij een islamitische school gewoond overigens. Eentje van niveau met opgevoede kindertjes en dito ouders die anderen nog groetten op straat (in het Nederlands, en ook de Nederlanders). Dat duizend keer liever dan tokkies.
Daarom gaat mijn kind naar de katholieke school..........Een gemengde school met kinderen van keurige ouders, blank en zwart. De openbare school bestaat vooral uit kinderen van blanke proleten ( het soort Verdonk stemmers ) .
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:48:08 #131
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43321713
quote:
CDA wil kinderen niet spreiden over scholen

Het CDA is tegen het plan van de PvdA en Rita Verdonk om leerlingen te spreiden over witte en zwarte scholen. Van Gennip: ‘Wij vinden dat ouders zelf mogen kiezen naar welke school hun kinderen gaan’.

Leerlingen spreiden over scholen is volgens het CDA niet de oplossing voor het probleem van witte en zwarte scholen. ‘De kwaliteit van de school is van belang’, volgens Van Gennip. ‘We moeten investeren in de salarissen van leraren en de klaslokalen. Daar ligt de oplossing voor de problemen.’
Pugna Pro Patria
pi_43321780
En daar gaan weer wat zetels bij de VVD weg.

"Het hoeft de keuzevrijheid niet aan te tasten, we willen mensen alleen maar dwingen"

Ga naar Cuba gek wijf

De VVD begint zich steeds meer als communistisch te kwalificeren
pi_43321890
Hihi, mensen zijn boos hier bij stand.nl

VVD
pi_43321942
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:

De VVD begint zich steeds meer als communistisch te kwalificeren
Mijn god, overdrijven is ook een vak he. .
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:59:18 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43322019
Ze hebben de volgorde gewoon verkeerd om. Ze moeten de situatie zo maken dat het wenselijk is om je kind op een gemengde school te zetten zodat de mensen er uit zichzelf heen gaan en niet de dwang erop zetten zodat je een hele gefrustreerde situatie krijgt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43322034
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mijn god, overdrijven is ook een vak he. .
Tuurlijk overdrijf ik, ik probeer alleen duidelijk te maken dat ze steeds minder liberaal worden . En de VVD zich maar afvragen waarom ze er toch zo slecht voor staan. Deze uitspraken van Verdonk gaat zeker weer wat zetels kosten. Volgensmij zijn ze gewoon socialisten en proberen ze op deze manier de SP de derde partij van Nederland te maken
pi_43322040
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:59 schreef jogy het volgende:
Ze hebben de volgorde gewoon verkeerd om. Ze moeten de situatie zo maken dat het wenselijk is om je kind op een gemengde school te zetten zodat de mensen er uit zichzelf heen gaan en niet de dwang erop zetten zodat je een hele gefrustreerde situatie krijgt.
exact mijn idee
Sir Winston Churchill
pi_43322102
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
Hihi, mensen zijn boos hier bij stand.nl

VVD
Terecht. Laat de VVD nu maar met 10 zetels oppositie voeren
pi_43322152
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Terecht. Laat de VVD nu maar met 10 zetels oppositie voeren
Nou. Liever niet, want dan kan eigenlijk alleen maar (in grote lijnen) een groot CDA betekenen en als het je om liberalisme te doen is, hoef je daar al helemaal niet aan te kloppen. Als er 1 partij is die het betuttelen tot hoofdtaak heeft verheven...
pi_43322209
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou. Liever niet, want dan kan eigenlijk alleen maar (in grote lijnen) een groot CDA betekenen en als het je om liberalisme te doen is, hoef je daar al helemaal niet aan te kloppen.
Daarentegen is een teruggang naar 10 zetels en een stap naar de oppositie een uitstekende gelegenheid voor de VVD om eens bij zichzelf te rade te gaan en een eenduidige partijkoers te bepalen. Dat gaan ze ongetwijfeld net zo min doen als de vorige keer dat ze in de oppositie zaten, maar de gelegenheid zou goed zijn voor de partij.

Of vervolgens CDA-PvdA een goede coalitie is voor het land wil ik verder in het midden laten.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_43322313
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou. Liever niet, want dan kan eigenlijk alleen maar (in grote lijnen) een groot CDA betekenen en als het je om liberalisme te doen is, hoef je daar al helemaal niet aan te kloppen. Als er 1 partij is die het betuttelen tot hoofdtaak heeft verheven...
Met het recht op vrij onderwijs & met het standpunt over "gratis"kinderopvang lijken ze wel stuivertje gewisseld te hebben anders..
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:17:25 #142
9756 Dentist
Toept over...
pi_43322457
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:48 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het ook een plan van de pvda?
pi_43322498
Hoe zit dat met haar eigen kinderen. Zitten die op een zwarte school of hebben die op een zwarte school gezeten.

Wat een liberaal dieptepunt deze uitspraak om mensen te dwingen dat ze hun kinderen naar een zwarte school sturen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:20:52 #144
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43322531
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:59 schreef jogy het volgende:
En dat lukt dus niet.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:21:21 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43322543
Onhandige uitspraak die dubbel gaat tellen, want zodra dit 'teruggenomen' gaat worden (lees: anders uitgelegd of met aanpassingen) krijg je weer kritiek om je oren over onbetrouwbaarheid etc.

Ik denk dat spreiding wel een goed doel is, maar je moet voorzichtig zijn met de middelen die je daarvoor wilt gebruiken. Ouders moet je sowieso niets verplichten. Die moeten voor de beste school kunnen kiezen. Probleem is dat niet iedereen voor de beste school kan kiezen, en daar zit in eerste instantie dus ruimte om te coordineren. Het zijn gemiddeld genomen de welgestelde gezinnen die jaren vantevoren dit goed inplannen, de tokkies vissen achter het net. Ik geloof dat de PvdA vooral die situatie wil aanpakken om te zorgen voor meer spreiding. Niet dat het een volledige oplossing is, het blijft bij secundaire sturing.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:26:07 #146
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43322655
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Daarentegen is een teruggang naar 10 zetels en een stap naar de oppositie een uitstekende gelegenheid voor de VVD om eens bij zichzelf te rade te gaan en een eenduidige partijkoers te bepalen. Dat gaan ze ongetwijfeld net zo min doen als de vorige keer dat ze in de oppositie zaten, maar de gelegenheid zou goed zijn voor de partij.
Het wordt inderdaad de hoogste tijd dat de VVD een keer in de oppositie belandt. Afgezien van het feit dat het voor iedere partij goed is om na een jaar of tien regeren een keer de oppositie in te gaan is de VVD te onstabiel om te gaan regeren.

Mocht de VVD in de oppositie terechtkomen na een verkiezingsnederlaag dan zie ik echter het risico dat Verdonk de leiding overneemt en er een rechts-populistische partij van maakt en de liberale vleugel van de partij definitief monddood maakt dan wel de partij uitwerkt. Op de korte termijn zal dat misschien electoraal succes opleveren, te meer daar een CDA-PvdA-kabinet ideaal is om oppositie tegen te voeren, op de langere termijn zal het echter de doodsteek voor de liberale VVD zijn.
pi_43322691
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:21 schreef Sidekick het volgende:
Onhandige uitspraak die dubbel gaat tellen, want zodra dit 'teruggenomen' gaat worden (lees: anders uitgelegd of met aanpassingen) krijg je weer kritiek om je oren over onbetrouwbaarheid etc.

Ik denk dat spreiding wel een goed doel is, maar je moet voorzichtig zijn met de middelen die je daarvoor wilt gebruiken. Ouders moet je sowieso niets verplichten. Die moeten voor de beste school kunnen kiezen. Probleem is dat niet iedereen voor de beste school kan kiezen, en daar zit in eerste instantie dus ruimte om te coordineren. Het zijn gemiddeld genomen de welgestelde gezinnen die jaren vantevoren dit goed inplannen, de tokkies vissen achter het net. Ik geloof dat de PvdA vooral die situatie wil aanpakken om te zorgen voor meer spreiding. Niet dat het een volledige oplossing is, het blijft bij secundaire sturing.
Basisscholen hanteren nu vaak -opzettelijk- bemoeilijkende wachtlijstprocedures. Zodat er -per saldo- alleen kindertjes van alerte, schriftelijk vaardige ouders op komen. En dan een voorkeursregeling voor broertjes / zusjes.

Dat zijn de witte enclaves in grote steden: die scholen met meer kindertjes op de wachtlijst dan ruimte in de klas. In Amsterdam bijvoorbeeld. Helpt geen postcode-beleid tegen.

Dat soort selectie aan de poort kan je natuurlijk verbieden.
pi_43324371
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Basisscholen hanteren nu vaak -opzettelijk- bemoeilijkende wachtlijstprocedures. Zodat er -per saldo- alleen kindertjes van alerte, schriftelijk vaardige ouders op komen. En dan een voorkeursregeling voor broertjes / zusjes.

Dat zijn de witte enclaves in grote steden: die scholen met meer kindertjes op de wachtlijst dan ruimte in de klas. In Amsterdam bijvoorbeeld. Helpt geen postcode-beleid tegen.

Dat soort selectie aan de poort kan je natuurlijk verbieden.
En Terecht, zou ik zeggen.
Dankzij dievoorselectie kan ik nu een goede school selecteren
Call me black
pi_43324676
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:28 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

En Terecht, zou ik zeggen.
Dankzij dievoorselectie kan ik nu een goede school selecteren
Ik zou liever zien dat de school gewoon ongeclausuleerd vrijheid heeft te kiezen uit leerlingen, en ouders de vrijheid te kiezen uit scholen. Waarbij ze dus allebei moeten willen om het kind op die school te krijgen. Dit soort omwegen via extra ingewikkelde wachtlijstregels zouden niet nodig moeten zijn.
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:50:17 #150
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43325045
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe zit dat met haar eigen kinderen. Zitten die op een zwarte school of hebben die op een zwarte school gezeten.
Ze heeft een dochter op de RUL.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een liberaal dieptepunt deze uitspraak om mensen te dwingen dat ze hun kinderen naar een zwarte school sturen.
Anderzijds niet eens zoveel gekker als aan het einde van paars II toen de VVD heel het bijzonder onderwijs wilde afschaffen.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:30 schreef sigme het volgende:

Een van mijn vier basisscholen was een 'zwarte school' - bijna allemaal Turkjes, vers geimporteerd, in een afbraak/achterstandswijk.
Hadden ze die toen al?
quote:
Destijds was die zwarte school niet slechter of ruwer dan de andere scholen die ik bezocht heb (Montessori; dorpsschooltje met 30 leerlingen; schippersschool).
Dat lag dan waarschijnlijk ook aan jou..
quote:

Hoogopgeleiden willen niet meer naar Nederland,
Wat je net zo goed op het belastingstelsel kan afschuiven.. Niet zoveel naar het populitisch gehuil van Du_ke luisteren.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:30 schreef sigme het volgende: asielcijfers lopen enorm op,
Doch niet tot paarse hoogten.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:30 schreef sigme het volgende:en de huwelijkswetgeving wordt massaal omzeild al is het effect van een uitstelregeling inderdaad tijdelijk (uitstel) zichtbaar.. Die cijfers?
Alle beetjes helpen. De Belgie-route wordt trouwens ook aangepakt.
quote:
Of die 26.000 dossiers die afgehandeld zouden worden en waarvan er nu nog maar 31.000 over zijn? Die cijfers?
Dat is gelul en dat weetje best..
pi_43325417
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:50 schreef Napalm het volgende:

Hadden ze die toen al?
Afbraakwijken? In de keurige steden van tegenwoordig zie je nooit meer de wijken zoals die in mijn jeugd normaal waren.
quote:
Wat je net zo goed op het belastingstelsel kan afschuiven.. Niet zoveel naar het populitisch gehuil van Du_ke luisteren.
Er was laatst nog bericht over, en het had niks met de belastingen te maken. Wel de rampzalige stand van onze medische zorg.
quote:
Doch niet tot paarse hoogten.
't Gaat rap die kant op..
quote:
Dat is gelul en dat weetje best..
Eigenlijk meende ik dat het geen gelul was, maar dat het verrekte lastig is om de cijfers boven tafel te krijgen. Vreemd, je zou denken dat Verdonk succes op dat dossier wel breed uit zou meten, nietwaar?
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:24:16 #152
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43326041
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:03 schreef sigme het volgende:
Er was laatst nog bericht over, en het had niks met de belastingen te maken. Wel de rampzalige stand van onze medische zorg.
en het klimaat, de huizenprijzen, de ligging, de criminaliteit (hee, schaduwkant van diezelfde immgiratie!)
quote:
't Gaat rap die kant op..
Absoluut niet. Dit jaar is er een stijging en als die doorzet komen we uit op 20.000 asielzoekers. De helft van de paarse tijd. Desondanks was vd nog in het nieuws dat we een laaterecord hebben van mensen in de procedure..
quote:
Eigenlijk meende ik dat het geen gelul was, maar dat het verrekte lastig is om de cijfers boven tafel te krijgen. Vreemd, je zou denken dat Verdonk succes op dat dossier wel breed uit zou meten, nietwaar?
Cijfers zijn altijd al moeilijk geweest. Net alsof ze geheim zijn. Opvallend is dat..

Verder niks vreemd, dat ligt maar net aan je visie op het systeem. Als lage cijfers het doel zijn kan je ook een quotum opnemen in de wet. Ik denk dat Verdonk hele andere doelen heeft.
pi_43326515
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:24 schreef Napalm het volgende:

[..]

en het klimaat, de huizenprijzen, de ligging, de criminaliteit (hee, schaduwkant van diezelfde immgiratie!)
Maken de immigrantie het weer slecht? De huizen duur ? De ligging van dit land laag & aan de zee? Dat van die criminaliteit kan het niet zijn.. die is namelijk de afgelopen 25 jaar niet gestegen.
quote:
Verder niks vreemd, dat ligt maar net aan je visie op het systeem. Als lage cijfers het doel zijn kan je ook een quotum opnemen in de wet. Ik denk dat Verdonk hele andere doelen heeft.
Niet afdwalen: het afhandelen van die 26.000 dossiers staat los van alle andere zaken. Dat is gewoon een stapel van 26.000 dossiers enerzijds en 26.000 mensen in Nederland anderszijds. Staat compleet los van overige zaken die te maken hebben met vreemdelingen (quota, immigratieregels, asielregels etc etc etc).
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:41:44 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43326561
Wat een walgelijk idee.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:19:11 #155
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43327526
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:40 schreef sigme het volgende:
Maken de immigrantie het weer slecht? De huizen duur ? De ligging van dit land laag & aan de zee? Dat van die criminaliteit kan het niet zijn.. die is namelijk de afgelopen 25 jaar niet gestegen.
Grapjas. Het staat bij de criminaliteit. Die is aantoonbaar veranderd de laatste jaren (waar men vandaan denkt te halen dat het niet zo is ontgaat me volkomen, alleen de moordcijfers al), de oververtegenwoordiging van allochtonen daarin betwijfel je toch niet? Overigens als je stelt dat de criminaliteit hetzelfde is maar de immigratie doorgaat en je combineert dat met de oververtegenwoordiging van allochtonen in de crimninaliteitscijfers, tot welke conclusie kom je dan?

Immigratie maakt inderdaad huizen duur. Overigens las ik laatst in Erasmus magazine e.e.a. over hoe immigratie klimaatverandering zou veroorzaken (gek genoeg)
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:40 schreef sigme het volgende:

Niet afdwalen: het afhandelen van die 26.000 dossiers staat los van alle andere zaken. Dat is gewoon een stapel van 26.000 dossiers enerzijds en 26.000 mensen in Nederland anderszijds.
Nee, dat is gewooon een stapel dossiers (goed voor ruim 31.000 mensen) die opnieuw beoordeeld moesten worden door de minister. Dat heeft ze gedaan. Alleen lopen er nu weer allerlei beroepsprocedures (waarover de kamer dan ook niet klaagt, dat doen enkel mensen die de klok hebben horen luiden...). Als de kamer geeist had dat ze ook allemaal uitgezet zouden worden dan had Rita dat gedaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 07-11-2006 23:08:41 ]
  Admin dinsdag 7 november 2006 @ 16:26:05 #156
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_43327722
Been there, done that, zelfde gedaan als Mirage,17 jaar geleden al, wat ze beschrijft was toen ook al aan de orde
Dus 17 jaar is het al klote.
En dat zal allemaal wel veranderen binnen een jaar ofzo
Ik begin bijna blij te worden dat de jongste nu 15 is en bijna van alle onzalige plannen die ze in de loop der jaren meegemaakt hebben af zijn, qua school, daarna begint weer een heel andere ellende
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:43:09 #157
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43328240
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:50 schreef Napalm het volgende:

Ze heeft een dochter op de RUL.
Taïda Pasic bedoel je?
pi_43328271
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat de school gewoon ongeclausuleerd vrijheid heeft te kiezen uit leerlingen, en ouders de vrijheid te kiezen uit scholen. Waarbij ze dus allebei moeten willen om het kind op die school te krijgen. Dit soort omwegen via extra ingewikkelde wachtlijstregels zouden niet nodig moeten zijn.
Neen
Zoals eerder gezegd daar was vroeger LOM school voor.
Als je als schoolbestuur het vermoeden hebt dat een leerling niet "lekker mee gaat kunnen komen", extra tijd nodig heeft wat ten koste zou gaan van andere leerlingen, en de hoeveelheid verstrekt lesmateriaal behandeld.
Call me black
pi_43328319
Ach, aan de andere kant, ik zat ook op een 'gemengde' basisschool maar toen speelde dat voor je gevoel helemaal niet zo. Wij hadden Turkse en Marrokaanse kinderen in de klas, maar eigenlijk werd dat onderscheid helemaal niet zo gemaakt. Ik kwam bij hun thuis, zij bij mij, voor kinderen speelt dat uberhaupt allemaal niet zo denk ik. Daarom vind ik het zo jammer dat er ook zo gepolariseerd word en uitvergroot wordt, etters moet je gewoon aanpakken of ze nou Nederlands zijn of import.
pi_43328517
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:43 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Neen
Zoals eerder gezegd daar was vroeger LOM school voor.
Als je als schoolbestuur het vermoeden hebt dat een leerling niet "lekker mee gaat kunnen komen", extra tijd nodig heeft wat ten koste zou gaan van andere leerlingen, en de hoeveelheid verstrekt lesmateriaal behandeld.
Speciaal onderwijs wordt op het moment onder je kont afgebroken. Kinderen motten maar lekker met een "rugzakje" tussen de normale (excusez le mot) kinderen gaan zitten. Voordeel voor beiden in veel gevallen miniem.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:56:03 #161
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43328657
Inderdaad Jogy, de zwarte scholen kwalitatief aantrekkelijk maken is een zinvollere opmerking dan dwang. Al lijkt het me er voorspelbaar dat Verdonks woorden erg overdreven en uit haarverband gerukt zijn door de pers.

Zelf denk ik ook dat het voornamelijk door de wijkindeling komt. Veel allochtonen in de wijk is veel allochtonen op 1 school, kinderen worden meestal geoon naar de dichstbijzijnde school gestuurd. Oorzaak ligt dus bij allochtone wijken niet scholen.

Ik denk dat ondoordachte wijkindelingen, dus veel goedkope huurwoningen bij elkaar, hier een grote rol bij speelt. Bij het over laten komen van Turkse en Marrokaanse arbeiders (in de 70's?) had men moeten zorgen dat allochtonen niet gingen samenscholen. Als dit goed aangepakt was had dit zonder dwang gekunt. Bijvoorbeeld door koop en huurhuizen te mengen in wijken. Dit had ook de integratie bespoedigd. Tuurlijk zouden de immiigranten eerst tijdelijk blijven, toen langer en toen voor altijd, zodat het moeilijk te regelen was. Maar toch heeft onze regering toen zoveel steken laten vallen. Echt, soms wens ik dat je die voormalige regerings functionarissen even op het matje zou kunnen roepen, en gaan met die zweep .

Uhm, anyways, gelukkig kent men nu wel het principe van gemengde bouw in wijken om achterstandwijken te voorkomen. Zie dit in Utrecht iniedergeval veel gebeuren. Maar blijft jammer dat dit nu pas gebeurd. Ook vind ik dat toen men om Islamitische scholen vroeg ze dit niet toe hadden moeten staan op grond van het feit dat er ook christelijke scholen zijn. Ze hadden juist alle scholen geloofs onafhankleijk moeten maken. Zodoende niet of over elk geloof iets leren. Geloof hoort niet thuis op de basis- en middelbare school, net zoals het niet in de overheid thuis hoort. Later als men oud genoeg is om een goede eigen mening gevormd te hebben kan hij of zij altijd nog religie studeren.
Cheers,
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:01:21 #162
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43328841
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:45 schreef Jarno het volgende:
Ach, aan de andere kant, ik zat ook op een 'gemengde' basisschool maar toen speelde dat voor je gevoel helemaal niet zo. Wij hadden Turkse en Marrokaanse kinderen in de klas, maar eigenlijk werd dat onderscheid helemaal niet zo gemaakt. Ik kwam bij hun thuis, zij bij mij, voor kinderen speelt dat uberhaupt allemaal niet zo denk ik.
en daarom zijn gemengde scholen zo goed. Je ziet steeds minder gemengde scholen maar opeens volledig zwarte scholen. Dan heb je jouw ervaring dus niet meer.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:56 schreef Emeth.NL het volgende:
Inderdaad Jogy, de zwarte scholen kwalitatief aantrekkelijk maken is een zinvollere opmerking dan dwang.
Dan ga je uit dat mensen de school ontwijken vanwege het onderwijs en neit de leerlingen...
quote:

Zelf denk ik ook dat het voornamelijk door de wijkindeling komt. Veel allochtonen in de wijk is veel allochtonen op 1 school, kinderen worden meestal geoon naar de dichstbijzijnde school gestuurd. Oorzaak ligt dus bij allochtone wijken niet scholen.
nee. Je ziet in dergelijek gebieden dat ouders hun havo leerlingen op een gymnasium proberen te krijgen. Niet omdat dat de beste onderwijsvorm is voor hun kind (of arrogantie bij sommigen) maar vanwege het "witte" karakter van het gymnasium.
quote:
Ik denk dat ondoordachte wijkindelingen, dus veel goedkope huurwoningen bij elkaar, hier een grote rol bij speelt.
Nou, moet je toch ook wel bij aantekenen dat veel huurwoningen goedkoop zijn omdat ze in een zwarte wijk liggen. Kijk je naar de ruimte en centrale ligging dan zouden ze veel duurder moeten zijn.
pi_43328979
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Speciaal onderwijs wordt op het moment onder je kont afgebroken. Kinderen motten maar lekker met een "rugzakje" tussen de normale (excusez le mot) kinderen gaan zitten. Voordeel voor beiden in veel gevallen miniem.
En laten we wel wezen dat de LOM school min of meer in verhouding staat tot de "zwarte school"
Ik prefereer nog een islamitische school boven zwart openbaar onderwijs... er is nog iets van structuur/regime.... helaas het verkeerde en ligt de nadruk op verkeerde onderwerpen....

Op een zwarte school is er nog steeds teveel zogenaamd cultuurbegrip voor de in meerderheid aanwezig zijnde minderheid welke het opleidingsniveau van je kind niet ten goiede komt
Call me black
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:05:16 #164
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43329014
quote:
Inderdaad Jogy, de zwarte scholen kwalitatief aantrekkelijk maken is een zinvollere opmerking dan dwang. Al lijkt het me er voorspelbaar dat Verdonks woorden erg overdreven en uit haarverband gerukt zijn door de pers.
Nee, ze heeft het gisteren bij Pauw & Witteman letterlijk gezegd.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:15:12 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43329340
quote:
Tja
Je kan je kinderen natuurlijk ook naar een prive school sturen.
Ik vind het idee niet slecht, maar ik vind ook dat we in NL het hele christelijke onderwijs en islamitische onderwijs niet met staatsgeld moeten ondersteunen.
Er zou slechts 1 soort scholen moeten zijn, openbare, ben je daar niet mee tevreden dan stuur je kinderen maar naar een particuliere school.
Hele christelijke onderwijs bestaat voornamelijk bij het feit dat het zeer blanke scholen zijn.
Wouter Bos bv wil ook zijn kids op een blanke school..

Dat men dat wil is trouwens niet verwonderlijk, het onderwijs is op blanke scholen beter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43329610
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja
Ik vind het idee niet slecht, maar ik vind ook dat we in NL het hele christelijke onderwijs en islamitische onderwijs niet met staatsgeld moeten ondersteunen.
Er zou slechts 1 soort scholen moeten zijn, openbare, ben je daar niet mee tevreden dan stuur je kinderen maar naar een particuliere school.
Hele christelijke onderwijs bestaat voornamelijk bij het feit dat het zeer blanke scholen zijn.

Dat men dat wil is trouwens niet verwonderlijk, het onderwijs is op blanke scholen beter.
Dus als er 2 vormen van onderwijs zijn waarvan de ene blijkt dat het beter werkt moet die maar verdwijnen, klinkt logisch Je kunt je beter afvragen waarom de andere scholen minder presteren, daar heb je op lange termijn meer aan denk ik

Ik heb geen zin dat mijn kinderen later verplicht worden om in dezelfde klas te zitten als kinderen waarvan de ouders nooit de moeite hebben genomen om hen iets te leren. Laten we liever bij het begin van de schoolloopbaan al testen hoe veel kinderen al weten qua kleuren/taal etc. dan kun je daar groepen in maken
pi_43329692
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja

Idd zou al het bijzonder onderwijs ("vrijheid van onderwijs") afgeschaft mogen worden. Alles openbaar. Religie hoort niet in hetzelfde vakje thuis als onderwijs.
Praktijk is echter dat dit de eerstevolgende kabinetten er niet doorkomt. Dus komen er aan alle kanten doekjes voor het bloeden om toch wat diversiteit te dwingen tussen de verzuiling. Gedwongen spreiding dus.
Het zal je kind maar zijn als proefkonijn.
pi_43329788
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd zou al het bijzonder onderwijs ("vrijheid van onderwijs") afgeschaft mogen worden. Alles openbaar. Religie hoort niet in hetzelfde vakje thuis als onderwijs.
Praktijk is echter dat dit de eerstevolgende kabinetten er niet doorkomt. Dus komen er aan alle kanten doekjes voor het bloeden om toch wat diversiteit te dwingen tussen de verzuiling. Gedwongen spreiding dus.
Het zal je kind maar zijn als proefkonijn.
Wees liever blij dat die mensen nog de moeite nemen om hun kinderen te stimuleren om iets te bereiken in hun leven in plaats van alleen rondhangen op straat, dat wordt een stuk moeilijker als je kind in een klas zit vol mensen die helemaal niets willen bereiken in hun leven.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:27:49 #169
45206 Pietverdriet
pi_43329820
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:22 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dus als er 2 vormen van onderwijs zijn waarvan de ene blijkt dat het beter werkt moet die maar verdwijnen, klinkt logisch Je kunt je beter afvragen waarom de andere scholen minder presteren, daar heb je op lange termijn meer aan denk ik
Ze functioneren beter omdat het elitaire scholen zijn waarvan de kosten op de belastingbetaler worden afgewikkeld.
quote:
Ik heb geen zin dat mijn kinderen later verplicht worden om in dezelfde klas te zitten als kinderen waarvan de ouders nooit de moeite hebben genomen om hen iets te leren. Laten we liever bij het begin van de schoolloopbaan al testen hoe veel kinderen al weten qua kleuren/taal etc. dan kun je daar groepen in maken
Dan stuur je ze toch naar een particuliere school?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 07-11-2006 17:32:53 ]
pi_43329958
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:22 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is al duidelijk waarom sommigen minder presteren: lager sociaal milieu, taalachterstand e.d.
De maatregelen zijn echter niet gericht genoeg. Dat iemand als Mirage te horen krijgt dat activiteiten niet voor haar autochtone kind bestemd zijn is een gotspe en zeker niet in de geest van de reden voor al die subsidies.
quote:
Dan zou je dus à la Amerikaans model kneuzenklassen en begaafdenklassen krijgen. Liever alles op een hoop en wat achterloopt bijlessen. Zitten ze nog langer op school ook, tel uit je winst.
pi_43330045
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan stuur je ze toch naar een particuliere school?
Oftewel, je hebt liever dat niet erg rijke mensen die wel het beste voor hebben met hun kinderen en deze ook proberen te motiveren om hun best te doen op school niet de mogelijkheid hebben om hun kind een normale schoolperiode te geven?

Je kunt je beter druk maken over het waarom de andere scholen niet goed werken, geef ze extra les, zorg ervoor dat er wat orde en gezag komt op die scholen, dat werkt beter dan "normale" kinderen ertussen te zetten in de hoop dat de andere kinderen dan ook normaal gaan doen

Van mij mogen scholen veel strengere criteria opstellen over waar leerlingen aan moeten voldoen en hoe ze zich horen te gedragen. Als je het daar niet mee eens bent ga je maar naar een andere school, dan verpest je het alvast niet voor de overige leerlingen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:35:29 #172
45206 Pietverdriet
pi_43330110
Overginds moet de lagere school gewoon weer voltijd worden, en zich weer focuseren op rekenen, lezen en schrijven. De rest van de onzin gewoon afschaffen.
De kinderen moeten de basis goed leren ipv allerlei nice to have onzin-
pi_43330242
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is al duidelijk waarom sommigen minder presteren: lager sociaal milieu, taalachterstand e.d.
De maatregelen zijn echter niet gericht genoeg. Dat iemand als Mirage te horen krijgt dat activiteiten niet voor haar autochtone kind bestemd zijn is een gotspe en zeker niet in de geest van de reden voor al die subsidies.
Zorg er dan voor dat die factoren niet meer bestaan, zorg ervoor dat ouders de taal spreken en zorg ervoor dat ze het belang van scholing inzien. Zolang ze dat niet doen kun je de leerlingen spreiden maar zullen hun kinderen ook niet normaal kunnen meedoen op school.
quote:
Dan zou je dus à la Amerikaans model kneuzenklassen en begaafdenklassen krijgen. Liever alles op een hoop en wat achterloopt bijlessen. Zitten ze nog langer op school ook, tel uit je winst.
Liever een aparte klas waarbij mensen die wel vooruit willen in het leven inkunnen dan 1 grote smeltkroes waarbij het ongemotiveerde deel de rest van de klas afremt Je zou er maar tussen komen en wel willen leren, ik irriteer me in de collegezalen al aan groepen hoofdzakelijk allochtone jongeren die graag hardop praten tijdens de college's omdat het stoer is om niet echt mee te doen, moet je indenken dat je dat vanaf dat je jong bent de hele dag hebt, dan steek je dus echt niets op
pi_43330294
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds moet de lagere school gewoon weer volijd worden, en zich weer focuseren op rekenen, lezen en schrijven. De rest van de onzin gewoon afschaffen.
De kinderen moeten de basis goed leren ipv allerlei nice to have onzin-
Geschiedenis en topografie is ook erg belangrijk natuurlijk, verder ben ik het met je eens, als je op de basisschool met een achterstand begint haal je dat nooit meer in. Van jongs af aan goed les geven, daar heb je de rest van je leven wat aan.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:41:16 #175
45206 Pietverdriet
pi_43330313
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:39 schreef Arnold_fan het volgende:

Liever een aparte klas waarbij mensen die wel vooruit willen in het leven inkunnen dan 1 grote smeltkroes waarbij het ongemotiveerde deel de rest van de klas afremt Je zou er maar tussen komen en wel willen leren, ik irriteer me in de collegezalen al aan groepen hoofdzakelijk allochtone jongeren die graag hardop praten tijdens de college's omdat het stoer is om niet echt mee te doen, moet je indenken dat je dat vanaf dat je jong bent de hele dag hebt, dan steek je dus echt niets op
Ach, hier een grote bek altijd, maar die paar turken in de collegezaal niet zeggen dat ze hun bek moeten houden?
pi_43330368
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, hier een grote bek altijd, maar die paar turken in de collegezaal niet zeggen dat ze hun bek moeten houden?
Tuurlijk altijd Dat kun jij weten
En ja dat zeg ik ook wel, niet dat het iets helpt, want na een minuut gaan ze weer evenhard door. Het werkt beter door gewoon voor te gaan zitten, want die gangsta's zitten toch liever stoer achterin
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:42:44 #177
45206 Pietverdriet
pi_43330371
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:40 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Geschiedenis en topografie is ook erg belangrijk natuurlijk, verder ben ik het met je eens, als je op de basisschool met een achterstand begint haal je dat nooit meer in. Van jongs af aan goed les geven, daar heb je de rest van je leven wat aan.
Jep
Ik ben een kind van de jaren 70 en er werd op mijn lagere school heel modern les gegeven. Resultaat is dat ik nooit écht goed Nederlands heb geleerd door al die experimenten van die kuthippies
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:45:05 #178
45206 Pietverdriet
pi_43330437
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:42 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Tuurlijk altijd Dat kun jij weten
En ja dat zeg ik ook wel, niet dat het iets helpt, want na een minuut gaan ze weer evenhard door. Het werkt beter door gewoon voor te gaan zitten, want die gangsta's zitten toch liever stoer achterin
Docenten doen dat mee trouwens?
Heb aan een kleine facultijd gestudeerd, maar daar flikkerde de docent je er echt uit als je door zijn college aan het kletsen was. Ik zou deze eikels echt prompt toegang ontzeggen tot mijn colleges.
pi_43330491
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep
Ik ben een kind van de jaren 70 en er werd op mijn lagere school heel modern les gegeven. Resultaat is dat ik nooit écht goed Nederlands heb geleerd door al die experimenten van die kuthippies
Denk je liever eens in hoe het nu is Drie kwart van de klas spreekt niet eens nederlands als ze op school komen Ik zie bij het broertje van mijn vriendin al dat hij als een marokkaan praat, met een irritante ssss ensssooooo, leuk als je gaat solliciteren later

Als kinderen op school allemaal nederlands moeten praten, geen gangsta's mogen zijn en geen geweld zouden gebruiken zou het vanzelf weer gemengd worden, zoiets moet je niet dwingen zonder de zwakke plekken van de zwarte scholen te onderkennen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:48:10 #180
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43330545
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Drie kwart van de klas spreekt niet eens nederlands als ze op school komen
Dat was on Brabant altijd al zo.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:50:16 #181
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43330621
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:39 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Liever een aparte klas waarbij mensen die wel vooruit willen in het leven inkunnen dan 1 grote smeltkroes waarbij het ongemotiveerde deel de rest van de klas afremt
Hebben we het nu over kinderen op de basisschool?
pi_43330631
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Docenten doen dat mee trouwens?
Heb aan een kleine facultijd gestudeerd, maar daar flikkerde de docent je er echt uit als je door zijn college aan het kletsen was. Ik zou deze eikels echt prompt toegang ontzeggen tot mijn colleges.
Ze worden wel gewaarschuwd, maar niemand haalt ze echt weg, en ja, het zijn altijd allochtonen die achterin gaan zitten en hardop gaan praten Ik zou ze liever ook niet erbij hebben bij die college's, maar die paar uur per week houd ik wel vol.

Ik moet er echter niet aan denken dat mijn kinderen later op een school zouden zitten die vol zit met zulke figuren Tenslotte leer je een groot deel van je normen, waarden en beschaving op de basisschool, en ik denk niet dat ik het leuk zou vinden als ze zo opgroeien
pi_43330659
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:50 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hebben we het nu over kinderen op de basisschool?
Ook ja, die moeten harder en meer leren dan op de middelbare school. Als je de basis van de basisschool niet voldoende beheerst kun je het verder wel vergeten, wanneer kun je dan de taal nog leren?
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:54:54 #184
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43330746
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:51 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ook ja, die moeten harder en meer leren dan op de middelbare school. Als je de basis van de basisschool niet voldoende beheerst kun je het verder wel vergeten, wanneer kun je dan de taal nog leren?
Laat kinderen vooral minder kind zijn inderdaad... Mijn broertje kwam op de basisschool al thuis met stapels huiswerk, waar hij de hele middag mee bezig was, dan 's avonds nog sporten/muziek oid en je houdt geen vrije tijd over. Walgelijke tafferelen.
We moeten vooral niet doorslaan met onze drang om kinderen al zo vroeg mogelijk, zo slim mogelijk te laten worden, er is ook nog meer in het leven. Ik ben blij dat ik vroeger niet bij alleen maar overijverige kinderen als ik in de klas zat...

En taal leren kan met de jaren wel, 10 jaar terug zei ik ook nog groter als en typte ik sobieso, zulke dingen kunnen altijd nog verbeteren. Je bent immers nooit te oud om te leren.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:55:53 #185
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43330781
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:50 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ze worden wel gewaarschuwd, maar niemand haalt ze echt weg, en ja, het zijn altijd allochtonen die achterin gaan zitten en hardop gaan praten Ik zou ze liever ook niet erbij hebben bij die college's, maar die paar uur per week houd ik wel vol.
Echt nooit wat van gemerkt. Mij viel het altijd op dat studenten van allochtone afkomst vaak vooraan in de collegezaal gingen zitten om zo veel mogelijk op te kunnen nemen. Achterin lawaai maken deden ze echt niet.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:57:21 #186
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43330816
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Echt nooit wat van gemerkt. Mij viel het altijd op dat studenten van allochtone afkomst vaak vooraan in de collegezaal gingen zitten om zo veel mogelijk op te kunnen nemen. Achterin lawaai maken deden ze echt niet.
Dat verschilt natuurlijk per geval. Bij mij waren de blanke korpsballen die met 3 blikjes Red Bull achterin zaten te verhalen over hun hippe feestjes altijd de luidruchtigste...
pi_43330834
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

Laat kinderen vooral minder kind zijn inderdaad... Mijn broertje kwam op de basisschool al thuis met stapels huiswerk, waar hij de hele middag mee bezig was, dan 's avonds nog sporten/muziek oid en je houdt geen vrije tijd over. Walgelijke tafferelen.
We moeten vooral niet doorslaan met onze drang om kinderen al zo vroeg mogelijk, zo slim mogelijk te laten worden, er is ook nog meer in het leven. Ik ben blij dat ik vroeger niet bij alleen maar overijverige kinderen als ik in de klas zat...
Ik heb vroeger bijna nooit huiswerk gehad, maar op school heb ik wel veel geleerd. Ik hoefde alleen topografie thuis voor te bereiden, en heel af en toe iets van biologie, maar verder deden we alles op school, op de middelbare school kreeg je pas echt huiswerk mee. Als je als klas meedoet met de les kun je heel erg veel op school zelf leren, en is het niet nodig om veel huiswerk te krijgen.

Ik heb een prima jeugd gehad, en lekker kunnen spelen 's middags, dat heeft niets te maken met je lessen overdag op school....
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:59:27 #188
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43330873
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat verschilt natuurlijk per geval. Bij mij waren de blanke korpsballen die met 3 blikjes Red Bull achterin zaten te verhalen over hun hippe feestjes altijd de luidruchtigste...
Precies en daarom is het onzin om voor te stellen dat allochtone studenten de enigen zijn die dit zouden doen.
pi_43330903
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel groepen van, er zijn bijzonder gemotiveerde allochtone jongeren, er zijn echter ook bijzonder veel ongemotiveerde jongeren, en ik vrees dat het percentage op de basischool/middelbareschool vele malen hoger ligt, tenslotte valt er al een groot deel van de ongemotiveerden af voordat ze gaan studeren.
pi_43330949
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies en daarom is het onzin om voor te stellen dat allochtone studenten de enigen zijn die dit zouden doen.
HUH? Wie zei dat dan?

Ze nemen een onevenredig groot deel voor hun rekening, dat is wat anders dan de enige zijn Het is natuurlijk erg makkelijk om in plaats van op het onderwerp in te gaan te doen alsof ik alle allochtonen overal van beschuldig Dan kun je de rest gewoon negeren
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:02:35 #191
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43330972
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:57 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik heb vroeger bijna nooit huiswerk gehad, maar op school heb ik wel veel geleerd. Ik hoefde alleen topografie thuis voor te bereiden, en heel af en toe iets van biologie, maar verder deden we alles op school, op de middelbare school kreeg je pas echt huiswerk mee. Als je als klas meedoet met de les kun je heel erg veel op school zelf leren, en is het niet nodig om veel huiswerk te krijgen.

Ik heb een prima jeugd gehad, en lekker kunnen spelen 's middags, dat heeft niets te maken met je lessen overdag op school....
Idem voor mij, daarom was ik ook zo geschokt dat m'n jongste broertje in eens thuis kwam met huiswerk en zelfs een agenda moest aanschaffen!
Wat ik maar aan wilde geven is dat ik vind dat er voor kinderen op de basisschool veel meer is dan presteren en kennis op doen. Ook sociale vaardigheden opdoen, om leren gaan met andere kinderen en dergelijke horen bij de basisschool. Daarom ben ik tegen klassen met slimme kinderen en mindere, gewoon samen in de klas. Opsplitsen kan later nog wel.
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:03:51 #192
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43331008
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

HUH? Wie zei dat dan?

Ze nemen een onevenredig groot deel voor hun rekening, dat is wat anders dan de enige zijn Het is natuurlijk erg makkelijk om in plaats van op het onderwerp in te gaan te doen alsof ik alle allochtonen overal van beschuldig Dan kun je de rest gewoon negeren
Dat zeg ik niet, maar ik vind het al bizar om dit als voorbeeld te gaan gebruiken in deze discussie. Sowieso staan de autochtonen die het tot de universiteit geschopt hebben niet echt beeld voor de problematiek van zwarte scholen en schooluitval, dus is het een bijzonder raar voorbeeld. Het zal vast wel een keer gebeurd zijn, maar jij deed voorkomen alsof het schering en inslag is en dat valt toch echt wel mee.
pi_43331184
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Idem voor mij, daarom was ik ook zo geschokt dat m'n jongste broertje in eens thuis kwam met huiswerk en zelfs een agenda moest aanschaffen!
Wat ik maar aan wilde geven is dat ik vind dat er voor kinderen op de basisschool veel meer is dan presteren en kennis op doen. Ook sociale vaardigheden opdoen, om leren gaan met andere kinderen en dergelijke horen bij de basisschool. Daarom ben ik tegen klassen met slimme kinderen en mindere, gewoon samen in de klas. Opsplitsen kan later nog wel.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe oud je broertje is, misschien doet de school het wel halverwege jaar 8 om vast een klein beetje richting middelbare school niveau te gaan, als het eerder gebeurt vind ik het onzinnig. Kinderen hoeven helemaal niet te presteren, ze moeten echter wel voldoende gemotiveerd zijn om aan hun school te werken, het is wel belangrijk voor hun toekomst. Ik denk echter dat als de ouders voldoende doordrongen zijn van het nut van scholing, en de school voldoende goede lesstof aanbiedt dit wel goed kan komen zonder elke avond huiswerk te maken....
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:08:43 #194
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43331197
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:00 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel groepen van, er zijn bijzonder gemotiveerde allochtone jongeren, er zijn echter ook bijzonder veel ongemotiveerde jongeren, en ik vrees dat het percentage op de basischool/middelbareschool vele malen hoger ligt, tenslotte valt er al een groot deel van de ongemotiveerden af voordat ze gaan studeren.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat veel allochtonen een mindere thuissituatie hebben/minder rijk zijn etc.. misschien moet dáár wat aan gedaan worden, in plaats van de nadruk leggen op etnischiteit/cultuur en verder gaan met stemmingmakerij.
Het zal me niets verbazen dat als je onderzoek doet onder motivatie onder kinderen met ouders met dezelfde inkomens o.i.d. de verschillen helemaal niet zo groot zijn als jij ze doet voorkomen. Statistieken worden nogal eens misbruikt en makkelijk verkeerd geintepreteerd.
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:12:13 #195
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43331285
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:08 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat hangt er helemaal vanaf hoe oud je broertje is, misschien doet de school het wel halverwege jaar 8 om vast een klein beetje richting middelbare school niveau te gaan, als het eerder gebeurt vind ik het onzinnig. Kinderen hoeven helemaal niet te presteren, ze moeten echter wel voldoende gemotiveerd zijn om aan hun school te werken, het is wel belangrijk voor hun toekomst. Ik denk echter dat als de ouders voldoende doordrongen zijn van het nut van scholing, en de school voldoende goede lesstof aanbiedt dit wel goed kan komen zonder elke avond huiswerk te maken....
M'n broertje is nu 14 en kreeg huiswerk vanaf groep 7, uiteraard zal het voorbereiden op de middelbare school ook een reden zijn. Maar ook dat vind ik kolder, en slechts het verschuiven van het probleem, zo kun je ook in groep 5 al gaan beginnen met het voorbereiden op groep 7 en 8.
Overigens vind ik het helemaal niet zo erg als kinderen op de basisschool niet volledig gemotiveerd zijn, dat kan nog komen. Bovendien hoeft niet ieder kind later academicus te worden....
pi_43331299
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:03 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik vind het al bizar om dit als voorbeeld te gaan gebruiken in deze discussie. Sowieso staan de autochtonen die het tot de universiteit geschopt hebben niet echt beeld voor de problematiek van zwarte scholen en schooluitval, dus is het een bijzonder raar voorbeeld. Het zal vast wel een keer gebeurd zijn, maar jij deed voorkomen alsof het schering en inslag is en dat valt toch echt wel mee.
Ik irriteer mij regelmatig aan studenten die het nodig vinden om herrie te maken, of alvast niet mee te willen doen. Dit is echter heel iets anders dan op een basisschool inderdaad omdat daar de percentages veel groter zullen zijn, dit omdat maar een klein deel van de herrieschoppers uiteindelijk gaat studeren.

Wat ik hier echter mee wilde aangeven is dat ik het onredelijk zwaar belastend vind voor de leerlingen om met een hele groep van deze leerlingen in een klas te zitten, ik ben voor integratie, maar dan niet door middel van "normale" kinderen tussen kinderen met leerachterstanden te plaatsen. Ik pleit voor een toetsing op 2 jarige leeftijd of er geen taal achterstanden zijn, en zo wel moeten de ouders hier iets aan doen, en hier moeten ze ook verantwoordelijk voor zijn. Als je hier kinderen neemt moet je ook voor die kinderen zorgen, en ervoor zorgen dat ze de taal beheersen.
pi_43331390
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat veel allochtonen een mindere thuissituatie hebben/minder rijk zijn etc.. misschien moet dáár wat aan gedaan worden, in plaats van de nadruk leggen op etnischiteit/cultuur en verder gaan met stemmingmakerij.
Het zal me niets verbazen dat als je onderzoek doet onder motivatie onder kinderen met ouders met dezelfde inkomens o.i.d. de verschillen helemaal niet zo groot zijn als jij ze doet voorkomen. Statistieken worden nogal eens misbruikt en makkelijk verkeerd geintepreteerd.
Ik pleit dan ook in dit hele topic al voor een toets voor de schoolperiode zodat mensen met een achterstand vroegtijdig geholpen kunnen worden, dit is helaas nog niet door de kamer heen, ondanks een voorstel van de vvd. Er zijn heus wel ouders die allochtoon zijn en hun kinderen wel kunnen opvoeden, en dat zullen dan hoofdzakelijk de mensen zijn die zelf ook gestudeerd hebben, deze zullen hoogstwaarschijnlijk hun kinderen ook naar een witte school sturen
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:21:31 #198
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43331566
Dat wijf is in mij ogen zo gek als een deur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43331569
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat veel allochtonen een mindere thuissituatie hebben/minder rijk zijn etc.. misschien moet dáár wat aan gedaan worden,
Laten we er nog meer geld inpompen...
Ben jij een kloontje van Wouter Bos?
quote:
in plaats van de nadruk leggen op etnischiteit/cultuur en verder gaan met stemmingmakerij.
Cijfers Liegen niet
En iedere ouder probeert zijn kinderen beter te laten presteren dan hij/zijzelf gedaan heeft.
Zodat die kinderen voor zichzelf en hun kinderen kunnen doen wat zij niet konden.

En sorry als ik hier weer met de "bleeding Obvious" kom. Maar dat heet vooruitgang.

Mensen die het aan die motivatie ontbreekt: Kampbewoners, Professionele uitkeringstrekkers, en veel medelanders, of liever gezegd de kinderen van deze groepen halen het niveau op basis en middelbaar onderwijs naar beneden.

Van een zwarte school is de doorstroom toch vooramelijk naar het VMBO

Niet dat ik iets heb tegen mensen die een vak leren, integendeel zelfs, maar een electricien die de correct gekleurde kabels gebruikt voor aansluitingen (wel zo handig en veilig als je ooit gaat doe het zelven) en fatsoenlijk Nederlands praat is wel zo fijn .
Call me black
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:29:56 #200
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43331829
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:21 schreef Jack_Pershing het volgende:

En dat heeft dus niet zo zeer met motivatie alswel met afkomst, thuissituatie en begeleiding door de ouders te maken. 'Path-dependent' heet dat in de politieke filosofie.

En cijfers kun en moet je interpreteren, een opmerking als 'cijfers liegen niet' geeft aan dat je niet het minste verstand van statistiek hebt.
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:34:09 #201
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43331937
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:21 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

En wat is nu de oorzaak en het gevolg?
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:38:27 #202
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43332071
Denk dat ouders zich niet zullen laten dwingen door maatregelen van boven af.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43332155
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:29 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En dat heeft dus niet zo zeer met motivatie alswel met afkomst, thuissituatie en begeleiding door de ouders te maken. 'Path-dependent' heet dat in de politieke filosofie.

En cijfers kun en moet je interpreteren, een opmerking als 'cijfers liegen niet' geeft aan dat je niet het minste verstand van statistiek hebt.
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Iedereen heeft de kans om zichzelf te ontwikkelen, gebrek aan motivatie ligt echt aan jezelf of aan je ouders. Moet dat gebrek aan motivatie van die ouders die doorstraalt op de kinderen andere kinderen afremmen? Die ouders kunnen er beter voor zorgen dat hun instelling verbetert.
pi_43332235
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ouders die onvoldoende bagage meegeven omdat ze het belang er niet van inzien, en onvoldoende motivatie aan hun kinderen geven om goed hun best te doen op school.
pi_43332335
quote:
Rouvoet:onderwijsvrijheid breekpunt

` De ChristenUnie doet niet mee aan een
kabinet dat morrelt aan de vrijheid van
onderwijs.Lijsttrekker Rouvoet noemt
dat een breekpunt.Hij roept de VVD op
om afstand te nemen van de uitspraken
van de nummer twee van de VVD,Verdonk.

Zij denkt aan het werken met lijsten
waarbij scholen om en om een blanke en
zwarte leerling toelaten.Rouvoet zegt
dat de vrijheid van Onderwijs bij
Verdonks VVD niet in goede handen is.

Volgens de laatste cijfers van Maurice
de Hond staat de ChristenUnie op 5
zetels.Het CDA komt uit op 44 zetels en
de PvdA op 38.De SP en de VVD komen in
de peiling beide uit op 21.
pi_43332398
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:47 schreef SCH het volgende:

[..]
Toch maar CU stemmen dan i.p.v. VVD
pi_43332409
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:47 schreef SCH het volgende:

[..]
Hijbel tussen Rutte en Verdonk? En daar gaan weer een paar zetels
pi_43332446
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hijbel tussen Rutte en Verdonk? En daar gaan weer een paar zetels
Grote heibel.

Komend weekend zegt Rutte in het onderwijsblad van het CNV dat er niet aan artikel 23 getornd mag worden.
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:50:17 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43332464
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En wie is daarvoor verantwoordelijk? Iedereen heeft de kans om zichzelf te ontwikkelen, gebrek aan motivatie ligt echt aan jezelf of aan je ouders.
Dat heeft niet alleen met motivatie te maken, daar spelen heel veel factoren in mee. Mijn opa had ook alleen maar lagere school en moest daarna gaan werken. Over een middelbare school werd niet eens gesproken, om over studeren maar te zwijgen. Dat wil echter niet zeggen dat die man ongemotiveerd, dom of wat dan ook was. Nee, hij had alleen de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats geboren te worden. Het is dan ook flauwekul om te zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft. Ik weet dat veel JOVD'ers daar zo over denken, maar dat zijn dan niet toevallig vaak mensen wiens familie al generaties lang gestudeerd heeft.
pi_43332612
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat heeft niet alleen met motivatie te maken, daar spelen heel veel factoren in mee. Mijn opa had ook alleen maar lagere school en moest daarna gaan werken. Over een middelbare school werd niet eens gesproken, om over studeren maar te zwijgen. Dat wil echter niet zeggen dat die man ongemotiveerd, dom of wat dan ook was. Nee, hij had alleen de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats geboren te worden. Het is dan ook flauwekul om te zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft. Ik weet dat veel JOVD'ers daar zo over denken, maar dat zijn dan niet toevallig vaak mensen wiens familie al generaties lang gestudeerd heeft.
Mijn opa heeft ook alleen basisschool gehad, maar hij heeft wel hierna allemaal avondcursussen gedaan om zo hogerop te komen. Als je wilt kun je wel verder komen, het is wel erg zwak om altijd maar met beperkingen te zwaaien. Ik zeg niet dat iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, maar als je echt wilt kun je altijd hogerop komen, zolang je maar wilt.
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:01:33 #211
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43332906
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:53 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Mijn opa heeft ook alleen basisschool gehad, maar hij heeft wel hierna allemaal avondcursussen gedaan om zo hogerop te komen. Als je wilt kun je wel verder komen, het is wel erg zwak om altijd maar met beperkingen te zwaaien. Ik zeg niet dat iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, maar als je echt wilt kun je altijd hogerop komen, zolang je maar wilt.
Het kan dan ook best zijn dat veel van de huidige probleemjongeren later zo alsnog hun weg vinden, alleen is het wat veel gevraagd om van een 14-jarige uit een dergelijk gezin te verwachten om zich daar zonder enige hulp aan te onttrekken. Dat geldt voor jongeren van allochtone afkomst, maar ook voor jongeren uit de zogeheten white trash. Het aantal Rodney's en Sylvana's op de universiteit is immers net zo beperkt als het aantal Ahmed's en Fatima's.
pi_43335995
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het kan dan ook best zijn dat veel van de huidige probleemjongeren later zo alsnog hun weg vinden, alleen is het wat veel gevraagd om van een 14-jarige uit een dergelijk gezin te verwachten om zich daar zonder enige hulp aan te onttrekken. Dat geldt voor jongeren van allochtone afkomst, maar ook voor jongeren uit de zogeheten white trash. Het aantal Rodney's en Sylvana's op de universiteit is immers net zo beperkt als het aantal Ahmed's en Fatima's.
Maar je wil jouw kind ook niet bij de Rodney's en Sylvana's op school net zo min als Achmeds en Fatima's.
Het zou te gek voor woorden zijn dat jouw kroost dadelijk moet bijscholen omdat het achtergehouden werd door dit soort sujetten
Call me black
pi_43336081
Ik sprong bijna een gat in de lucht toen ik de afkeurende reacties zag ! Nederland massaal in de bres voor de vrijheid van onderwijs ! Helaas blijkt oudhollandsche xenofobie en racisme de drijfveer, toch jammer.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 20:22:47 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43336416
quote:

[..]

Ik ga mijn kind niet lenen om 30 jaar volkomen mislukte integratie recht te trekken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 20:23:42 #215
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43336446
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:14 schreef gelly het volgende:
Ik sprong bijna een gat in de lucht toen ik de afkeurende reacties zag ! Nederland massaal in de bres voor de vrijheid van onderwijs ! Helaas blijkt oudhollandsche xenofobie en racisme de drijfveer, toch jammer.
Nee hoor, gewoon de gezondheid en geluk van mijn kinderen.
pi_43337794
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik ga mijn kind niet lenen om 30 jaar volkomen mislukte integratie recht te trekken.
Laat politici die hun mond vol hebben van gemengde scholen en het onzedelijke idee van Verdonk hun kinderen maar lenen aan dat ideaal.
pi_43338451
Tja, Verdonk is consequent.
Integreren in integreren, dus niet zeuren.
pi_43338489
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren dat allochtonen niet willen integreren.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:15:55 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43338593
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:13 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Criminelen moeten we maar afschieten. Als je daar op tegen bent moet je ook maar niet zeuren als er in je auto wordt ingebroken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:16:56 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43338636
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Laat politici die hun mond vol hebben van gemengde scholen en het onzedelijke idee van Verdonk hun kinderen maar lenen aan dat ideaal.
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de ouders in harmonie met elkaar in 1 wijk leven. Breek de getto's af en meng koop en sociale huur.

Dat werkt best aardig.
pi_43338662
quote:

[..]

Zorg er liever voor dat iedereen die kinderen heeft deze ook opvoed, als ouders hun kinderen op zouden voeden zou er helemaal geen kwaliteitsverschil zijn tussen zwarte en witte scholen....
pi_43338757
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:14 schreef gelly het volgende:

Misschien toch iets beter lezen .
pi_43338779
Verdonk bewijst wederom dat ze geen groot licht is: Kan ze niet naar Pastors of Wilders?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43338866
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de ouders in hamronie met elkaar in 1 wijk leven. Breek de getto's af en meng koop en sociale huur.

Dat werkt best aardig.
Hoe meer verschillende mensen bij elkaar wonen in een wijk hoe groter de kans op fricties. Getto's afbreken en koop huizen vermengen met sociale huurhuizen is een idee. Maar verplaats je daarmee niet gewoon de problemen naar andere delen van de stad en jaag je mensen niet de stad uit naar de randgemeentes waardoor de stad nog verder verloederd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:24:04 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43338972
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe meer verschillende mensen bij elkaar wonen in een wijk hoe groter de kans op fricties. Getto's afbreken en koop huizen vermengen met sociale huurhuizen is een idee. Maar verplaats je daarmee niet gewoon de problemen naar andere delen van de stad en jaag je mensen niet de stad uit naar de randgemeentes waardoor de stad nog verder verloederd.
De bedoeling is natuurlijk dat de mensen uit de getto daar gewoon blijven en dat er 'sociaal weerbaardere' personen bij komen wonen.
pi_43339027
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Inderdaad, leuk is dat, koop je een huis, krijg je een paar sjonnies naast je wonen die niet werken en daarom elke nacht herrie maken omdat ze toch kunnen uitslapen. Niet voor niets zie je dat buurten die van huur naar koop gaan erg opknappen.

Laat mensen maar werken voor hun geld, en iets opbouwen voor de toekomst, als je dat niet wilt moet je ook niet zeiken dat je arm bent of in een getto woont.
pi_43339054
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De bedoeling is natuurlijk dat de mensen uit de getto daar gewoon blijven en dat er 'sociaal weerbaardere' personen bij komen wonen.
En waarom zou een sociaal weerbaar iemand in een achterbuurt gaan wonen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:27:33 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43339136
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:25 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En waarom zou een sociaal weerbaar iemand in een achterbuurt gaan wonen?
Omdat de woningen goedkoper zijn?
Er zijn diverse projecten waar het prima verkocht wordt hoor.
pi_43339158
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Het idee is misschien nobel en in Rotterdam zie je wel optische verbeteringen in wijken maar of het ook daadwerkelijk helpt ik weet het niet.

Ik zou persoonlijk niet graag als proefpersoon dienen voor zo'n experiment maar misschien anderen wel.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:30:09 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43339251
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het idee is misschien nobel en in Rotterdam zie je wel optische verbeteringen in wijken maar of het ook daadwerkelijk helpt ik weet het niet.
Inderdaad zijn er best aardige resultaten geboekt in rotterdam
quote:
Ik zou persoonlijk niet graag als proefpersoon dienen voor zo'n experiment maar misschien anderen wel.
Proefpersoon Als 'sociaal weerbaar persoon' bepaal je toch zelf of je in zo'n wijk een woning koopt.
pi_43339294
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat de woningen goedkoper zijn?
Er zijn diverse projecten waar het prima verkocht wordt hoor.
De volgende vraag is of mensen daar ook hun kinderen willen opvoeden. Ik zou alleen liever zien dat mensen in die buurten niet allemaal thuis kunnen blijven maar ook moeten werken.
pi_43339556
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Inderdaad zijn er best aardige resultaten geboekt in rotterdam
[..]

Proefpersoon Als 'sociaal weerbaar persoon' bepaal je toch zelf of je in zo'n wijk een woning koopt.
Als 'sociaal weerbaar persoon' heb je ook de mogelijkheid om naar een randgemeente te verhuizen. Zoals ook gebruikt getuige dit bericht van het CBS.

Je moet wel erg van een stad houden om tussen 'sociaal minder weerbare personen' te gaan wonen als je ook naar een randgemeente kunt verhuizen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:39:13 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43339671
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:30 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De volgende vraag is of mensen daar ook hun kinderen willen opvoeden. Ik zou alleen liever zien dat mensen in die buurten niet allemaal thuis kunnen blijven maar ook moeten werken.
Je doet net of niemand in een achterstandswijk werkt. Waar haal je dat idee vandaan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:42:10 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43339787
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als 'sociaal weerbaar persoon' heb je ook de mogelijkheid om naar een randgemeente te verhuizen. Zoals ook gebruikt getuige dit bericht van het CBS.

Je moet wel erg van een stad houden om tussen 'sociaal minder weerbare personen' te gaan wonen als je ook naar een randgemeente kunt verhuizen.
Ik woon in zo'n randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen hoor
Zoals ik zei moet natuurlijk de prijs van de woningen interessant zijn.

Maar goed, proberen 'gemengde wijken' te creeren dmv nieuwbouw, voorzieningen en eventueel subsidies op woningen lijkt me een straker plan de vrijheid van scholing op heffen om integratie af te dwingen
pi_43340004
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je doet net of niemand in een achterstandswijk werkt. Waar haal je dat idee vandaan?
Toevallig bezorg ik af en toe door de weeks post in zulke wijken, dan loop ik 's ochtends in normale wijken en 's middags in buurten met sociale huurwoningen, altijd harde muziek, op straat sleutelen rondhangen etc. Ik hoef je vast niet te vertellen waar ik mijn ideeën voor arbeidsparticipatie vandaan haal
pi_43340049
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar goed, proberen 'gemengde wijken' te creeren dmv nieuwbouw, voorzieningen en eventueel subsidies op woningen lijkt me een straker plan de vrijheid van scholing op heffen om integratie af te dwingen
Ik woon ook in een randgemeente van Rotterdam, en ook hier hebben we allochtonen, zei het dan allemaal in dezelfde flats
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:50:22 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43340111
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:47 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Toevallig bezorg ik af en toe door de weeks post in zulke wijken, dan loop ik 's ochtends in normale wijken en 's middags in buurten met sociale huurwoningen, altijd harde muziek, op straat sleutelen rondhangen etc. Ik hoef je vast niet te vertellen waar ik mijn ideeën voor arbeidsparticipatie vandaan haal
Ja, dat is natuurlijk een sluitende bewijslast.
pi_43340458
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk een sluitende bewijslast.
Nope, maar vele losse constateringen geven wel een beeld van de situatie.....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 21:58:46 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43340480
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Nope, maar vele losse constateringen geven wel een beeld van de situatie.....
Er zijn uiteraard problemen.
pi_43340640
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn uiteraard problemen.
Zoals mensen die winkelwagens naar beneden gooien van 8 hoog van flats, niet omdat ze boos zijn, maar omdat ze dat karretje hebben meegenomen vanaf de supermarkt en hem niet mee terug willen nemen. Mensen die op straat met een gettoblaster zitten terwijl ze joints roken overdag, ondertussen kijkend naar hun auto die nog net niet uit elkaar valt maar waar wel grotere banden ondermoeten om hem nog stoerder te maken

Ik wil best helpen de wereld te verbeteren, maar ik zou daar nooit mijn kind op willen voeden, die zal nooit doorhebben dat dat niet normaal is, hoe je hem ook opvoed.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 22:08:55 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43340913
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zoals mensen die winkelwagens naar beneden gooien van 8 hoog van flats, niet omdat ze boos zijn, maar omdat ze dat karretje hebben meegenomen vanaf de supermarkt en hem niet mee terug willen nemen. Mensen die op straat met een gettoblaster zitten terwijl ze joints roken overdag, ondertussen kijkend naar hun auto die nog net niet uit elkaar valt maar waar wel grotere banden ondermoeten om hem nog stoerder te maken

Ik wil best helpen de wereld te verbeteren, maar ik zou daar nooit mijn kind op willen voeden, die zal nooit doorhebben dat dat niet normaal is, hoe je hem ook opvoed.
Uiteraard bestaat zo'n plan natuurlijk niet alleen uit het toevoegen van wat koopwoningen. Daar moet een heel plaatje tegenaan gegooit worden waarbij ook dit soort uitspattingen aangepakt moeten worden.
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:13:15 #242
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43341077
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Uiteraard bestaat zo'n plan natuurlijk niet alleen uit het toevoegen van wat koopwoningen. Daar moet een heel plaatje tegenaan gegooit worden waarbij ook dit soort uitspattingen aangepakt moeten worden.
Zul je dat soort uitspattingen dan niet bij de bron aan moeten pakken en iets aan de normen en waarden en de arbeidspartecipatie van die personen moeten doen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 22:28:10 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43341750
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zul je dat soort uitspattingen dan niet bij de bron aan moeten pakken en iets aan de normen en waarden en de arbeidspartecipatie van die personen moeten doen?
Uiteraard, maar het is toch ook duidelijk dat wanneer je in een teringzooi woont je over het algemeen weinig zin hebt om daar individueel wat aan te doen? Je kan toch niet zeggen dat de arbeidsparticipatie ALLEEN aan die mensen in die achterstandswijken ligt? Zij zijn toch ook 'slachtoffer' van 30 jaar verkeerd beleid?

En je kan toch niet niets aan de wijk doen omdat er een aantal rotte appels tussen zitten?
pi_43343771
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is toch ook duidelijk dat wanneer je in een teringzooi woont je over het algemeen weinig zin hebt om daar individueel wat aan te doen? Je kan toch niet zeggen dat de arbeidsparticipatie ALLEEN aan die mensen in die achterstandswijken ligt? Zij zijn toch ook 'slachtoffer' van 30 jaar verkeerd beleid?

En je kan toch niet niets aan de wijk doen omdat er een aantal rotte appels tussen zitten?
Het is zeker niet alleen de schuld van die mensen, het is de schuld van de mensen die al die jaren in de politiek hebben gezeten en nooit iets gedaan hebben aan mensen die hun hele leven lang een uitkering krijgen en helemaal niet willen werken. Als deze mensen vanaf dag 1 keihard waren aangepakt en moesten werken en anders doodgaan van de honger was het probleem zo opgelost. In plaats hiervan is er een knuffelcultuur ontstaan richting uitkeringen, en niemand wilde zo on-sociaal zijn om de uitkeringen aan te pakken, met alle gevolgen van dien.

Hoog tijd dat VVD wat steun krijgt en deze wantoestanden aan kan blijven pakken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 23:08:03 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43343893
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is zeker niet alleen de schuld van die mensen, het is de schuld van de mensen die al die jaren in de politiek hebben gezeten en nooit iets gedaan hebben aan mensen die hun hele leven lang een uitkering krijgen en helemaal niet willen werken. Als deze mensen vanaf dag 1 keihard waren aangepakt en moesten werken en anders doodgaan van de honger was het probleem zo opgelost. In plaats hiervan is er een knuffelcultuur ontstaan richting uitkeringen, en niemand wilde zo on-sociaal zijn om de uitkeringen aan te pakken, met alle gevolgen van dien.

Hoog tijd dat VVD wat steun krijgt en deze wantoestanden aan kan blijven pakken.
Ik denk dat je het iets te simplistisch voorstelt wanneer je er vanuit gaat dat het probleem opgelost is door een hogere erbeidsparticipaties. Ik weet zeker dat je het te simplistisch voorstelt wanener je van mening bent dat het afschaffen van uitkeringen de arbeidsparticipatie op 100% brengt.
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:11:54 #246
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43344069
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan toch niet zeggen dat de arbeidsparticipatie ALLEEN aan die mensen in die achterstandswijken ligt? Zij zijn toch ook 'slachtoffer' van 30 jaar verkeerd beleid?
Waarom doen bepaaalde groepen (chinezen bijv) het dan wel prima? Die vallen onder hetzelfde beleid en ik durf te stellen dat die grotere taal- en cultuurachterstanden te overwinnnen hadden.
pi_43344076
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat je het iets te simplistisch voorstelt wanneer je er vanuit gaat dat het probleem opgelost is door een hogere erbeidsparticipaties. Ik weet zeker dat je het te simplistisch voorstelt wanener je van mening bent dat het afschaffen van uitkeringen de arbeidsparticipatie op 100% brengt.
Ik denk dat een levensritme en minder vrije tijd een hoop ellende zullen schelen.

Ik denk helemaal niet dat de arbeidsparticipatie op 100% zal komen, zo zul je altijd arbeidsongeschikten hebben, of mensen die rentenieren, echter mensen die kunnen werken maar niet willen hoeven van mij geen geld te krijgen, ik zie niet in wat daar de toegevoegde waarde van is

Wat zie jij dan liever? Wil je het zo houden? Wil je ook dat alleen mensen die het nodig hebben een uitkering krijgen? Wil je juist ruimere uitkeringen zodat mensen thuis blijven om naar hun 105 cm breedbeeld plasma scherm te kijken? Gewoon uit nieuwsgierigheid om te kijken wat jij als oplossing zou willen aandragen.
pi_43344356
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:11 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waarom doen bepaaalde groepen (chinezen bijv) het dan wel prima? Die vallen onder hetzelfde beleid en ik durf te stellen dat die grotere taal- en cultuurachterstanden te overwinnnen hadden.
Omdat deze mensen zelf iets willen maken van hun leven, en ook meer motivatie hebben om zelf iets te doen in plaats van alleen te wachten. Overigens zijn het niet alleen noord-afrikaners die een houtje hebben van nietsdoen, je hebt ook het zogeheten white-trash wat soortgelijk gedrag vertoont.
pi_43344594
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik woon ook in een soort van randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen. Daar is ook niets mee mis. Het probleem is veel eerder een te grote groep kansarmen die bij elkaar wonen of dat nou allochtonen of autochtonen zijn.
quote:
Dat valt te beamen.
pi_43349694
Waar blijft Rutte nou?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 08:52:02 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43349929
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik woon ook in een soort van randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen. Daar is ook niets mee mis. Het probleem is veel eerder een te grote groep kansarmen die bij elkaar wonen of dat nou allochtonen of autochtonen zijn.
Ja... dat zeg ik al een post of 10
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 08:57:21 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43349998
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:12 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik denk dat een levensritme en minder vrije tijd een hoop ellende zullen schelen.

Ik denk helemaal niet dat de arbeidsparticipatie op 100% zal komen, zo zul je altijd arbeidsongeschikten hebben, of mensen die rentenieren, echter mensen die kunnen werken maar niet willen hoeven van mij geen geld te krijgen, ik zie niet in wat daar de toegevoegde waarde van is

Wat zie jij dan liever? Wil je het zo houden? Wil je ook dat alleen mensen die het nodig hebben een uitkering krijgen? Wil je juist ruimere uitkeringen zodat mensen thuis blijven om naar hun 105 cm breedbeeld plasma scherm te kijken? Gewoon uit nieuwsgierigheid om te kijken wat jij als oplossing zou willen aandragen.
Nou wat ik al de hele tijd zegt. Sowieso de woonomgeving al minder uitzichtloos maken. Ik weet niet of je het opzomeren in Rotterdam een beetje gevolgd heb de laatste 20 jaar, maar daar zijn toch hele verrassende resultaten mee geboekt. Volkomen verpauperde straten die met hulp van iedereen die er woonde tot leefbare stukjes werden getransformeerd.

Wanneer je mensen betrekt bij hun woonomgeving en er voor zorgt dat er niet alleen 100 kansarmen op een kluitje zitten zal dit de buurt en de mensen naar een hoger plan tillen. Natuurlijk is het geven van hogere uitkeringen geen oplossing. Ik heb de laatste 8 jaar niet voor jan lul rechts gestemt. Maar.... in die 8 jaar is het probleem ook niet opgelost. Ondanks steeds lagere uitkeringen en strengere integratie regels en dergelijke. Ik kan me ook voorstellen dat kansarm in een deprimerende omgeving EN geen geld wel eens een hele gevaarlijke combinatie kan zijn. Kansarm met een beetje geld lijkt me in dat geval gezonder en op de lange termijn goedkoper.

Kansarm met een beetje geld EN in een stimulerende omgeving zou wel eens een oplossing kunnen zijn.

Toen de integratie problematiek net begon was de algemene tendens dat wij als autochtoon hier alle moeite in moesten steken, als gastheren. Uiteraard laat je je dat als gast welgevallen. Tegenwoordig is de tendens misschien wel een beetje te ver de andere kant op doorgeslagen. Nu verwachten we dat alle inspanning van de allochtoon komt.

Ik denk dat het misschien verstandig is om het nu eens 8 jaar van 2 kanten tegelijk te proberen .
pi_43350395
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

Oorzaak: Taalachterstand, Rezpect voor de leerlingen, schoolcultuur verschil de instelling van die kinderen is heel anders

Slechts nederlandsprekende electriciens die het verschil tussen de "aarde" en "Spanning" niet kennen, en onder het mom het werkt toch nog betaald willen worden ook.

Maar als je de voorgaande 5 pagina's ook maar kort doorgelezen had, had je dat kunnen weten, of heb je op een zwarte school gezeten?
Call me black
pi_43350442
quote:

[..]

Niks ervan allochtoon heeft te integreren bij de autochtoon
En niet andersom
Call me black
pi_43350466
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:24 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

En niet andersom
Nee hoor - integratie is een proces dat alleen tot stand komt als iedereen meewerkt.
pi_43350532
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar eens zorgen dat de ouders in harmonie met elkaar in 1 wijk leven. Breek de getto's af en meng koop en sociale huur.

Dat werkt best aardig.
Zou jij een huis kopen, als je weet dat de roesbak in de sytraat van de buren is, het zoontje overkomt die je vrouw en je dochter meteen bekijkt als onbekt vlees en de jammermuziek door het open raam te beluiteren valt.

Ik dacht het niet.

Dat is het voordeel van kopen.....
Je hebt meer keuze waar je gaat wonen....ok het mag wat meer kosten.....
Maar goedkoop is duurkoop gaat ook op voor huisvesting
Call me black
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 09:31:02 #257
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43350569
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:29 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Zou jij een huis kopen, als je weet dat de roesbak in de sytraat van de buren is, het zoontje overkomt die je vrouw en je dochter meteen bekijkt als onbekt vlees en de jammermuziek door het open raam te beluiteren valt.

Ik dacht het niet.

Dat is het voordeel van kopen.....
Je hebt meer keuze waar je gaat wonen....ok het mag wat meer kosten.....
Maar goedkoop is duurkoop gaat ook op voor huisvesting
IK niet, maar er zijn zat mensen die het wel willen doen, getuige wat projecten in rotterdam. En daar is de leefbaarheid wel hard toegenomen.
pi_43350574
quote:

[..]

En niet andersom
Stel he, dat je vroeger als klein jochie ging verhuizen naar een andere stad. Allemaal nieuwe mensen in de buurt en op school. Wanneer ben je dan eerder geneigd je aan te passen en te integreren, als iedereen daar roept "als je je niet aanpast rot je maar op en tot die tijd wil ik niks met je te maken hebben" of als mensen interesse in je tonen, in je achtergrond, waar je vandaan komt, kortom, aardig tegen je doen ?

Verder sluit ik me aan bij Swets, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
pi_43350584
quote:

[..]

En niet andersom
Dat heet assimilatie.
Integratie betekent aanpassing van beide zijden.

Als mensen onder de vlag van integratie assimilatie gaan bepleiten krijg je spraakverwarring. Wees dan recht door zee: meld dat je niks ziet in integratie en dat assimilatie wordt verwacht. Maar niet dat gedraai door een woord te gebruiken dat de lading niet denkt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2006 @ 09:33:39 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43350616
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:31 schreef gelly het volgende:

We zijn het wel vaker eens geweest hoor. Alleen zelden over het integratiebeleid
  woensdag 8 november 2006 @ 09:45:57 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43350833
Maar, ze is nog niet eens minister? Toch? Of? En wie doet dat de IND? Die is zelfverzekerd zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 8 november 2006 @ 10:24:40 #262
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43351626
quote:

[..]

En niet andersom
Met betrekking tot het plaatsen van 'zwarte' leerlingen op een school is het effect hetzelfde. Gemengde scholen betekent ook dat 'witte' scholen 'zwarter' worden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_43351958
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Stel he, dat je vroeger als klein jochie ging verhuizen naar een andere stad. Allemaal nieuwe mensen in de buurt en op school. Wanneer ben je dan eerder geneigd je aan te passen en te integreren, als iedereen daar roept "als je je niet aanpast rot je maar op en tot die tijd wil ik niks met je te maken hebben" of als mensen interesse in je tonen, in je achtergrond, waar je vandaan komt, kortom, aardig tegen je doen ?

Dat merk je bijvoorbeeld in je studententijd.
Als je daar als, bicultureel is de term toch, Drentse Kleibint in de grote stad binnekomt moet je je toch echt aanpassen. Dat er enige tolerantie is voor aanpassingsproblemen van deze persoon in de eerste tijd is één, .

Maar het feit dat er een stel staphorstenaren in Delft studeren betekent toich niet dat heel Delft maar moet stoppen met fietsen op zondag?

Mijn kinderen zullen opgevoed worden met de nationaliteit geschiedenis normen en waarden van het land waarin ze opgroeien, als dat Nederland is zijn dat de Nederlandse is dat Duitsland dan zullen ze vanaf 18 maanden klok kunnen kijken, etc.en onder geen beding de cultuur aan welke sommijge (andere) aanwaaiers zich zo vast lijken te moeten klampen.
Call me black
pi_43353597
Het idee van Verdonk lijkt trouwens de oplossing, maar volgens mij gaat het in de praktijk niet werken. Ze doet aan symptoonbestrijding en pakt niet de oorzaken aan. Zwarte scholen komen er doordat er zwarte wijken zijn. Als je de scholen wilt gaan mengen en niets doet aan de wijken dan gaan de zwarte kinderen na schooltijd gewoon weer terug naar hun flat in de Bijlmer en wordt er dus geen vooruitgang geboekt.
PWBF
  woensdag 8 november 2006 @ 11:55:13 #265
3542 Gia
User under construction
pi_43353789
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:48 schreef Nielsch het volgende:
Het idee van Verdonk lijkt trouwens de oplossing, maar volgens mij gaat het in de praktijk niet werken. Ze doet aan symptoonbestrijding en pakt niet de oorzaken aan. Zwarte scholen komen er doordat er zwarte wijken zijn. Als je de scholen wilt gaan mengen en niets doet aan de wijken dan gaan de zwarte kinderen na schooltijd gewoon weer terug naar hun flat in de Bijlmer en wordt er dus geen vooruitgang geboekt.
In die zwarte wijken wonen ook witte mensen, omdat dat lekker goedkoop is. Veel van hen doen hun kinderen buiten hun wijk op een witte school. DAAR kun je alvast beginnen. Verplichten te kiezen voor een school die bij de wijk hoort en qua grondslag aansluit bij de levensovertuiging van de ouders. Dus, is er een christelijke school in de wijk en ben je christen, dan kan je kind daarnaartoe. Ongeacht hoeveel 'zwarten' er op zitten.
Geen geloof? Of niet belangrijk? Dan is een openbare school een oplossing. De dichtsbijzijnde wel te verstaan. Ik vind dat kinderen zo dicht bij school moeten wonen dat ze vanaf een jaar of 7 te voet kunnen.

Uiteraard blijven er ouders over die kiezen voor scholen als montesorry enzo, maar die wonen toch niet in een zwarte wijk.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:06:24 #266
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43354109
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat heet assimilatie.
Integratie betekent aanpassing van beide zijden.

Als mensen onder de vlag van integratie assimilatie gaan bepleiten krijg je spraakverwarring. Wees dan recht door zee: meld dat je niks ziet in integratie en dat assimilatie wordt verwacht. Maar niet dat gedraai door een woord te gebruiken dat de lading niet denkt.
Dat haal ik niet uit de van Dale

in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
2 [econ.] het samenbrengen in één bedrijf van alle productiestadia

in·te·gra·tie·be·leid (het ~)
1 beleid gericht op de bevordering van integratie van allochtonen
pi_43354586
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:06 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat haal ik niet uit de van Dale
Als je ook de online van Dale neemt als definitie-gevend.. .
  woensdag 8 november 2006 @ 12:54:45 #268
158595 Emeth.NL
zelfreflectie is moeilijk
pi_43355526
quote:
Op woensdag 8 november 2006 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou wat ik al de hele tijd zegt. Sowieso de woonomgeving al minder uitzichtloos maken. Ik weet niet of je het opzomeren in Rotterdam een beetje gevolgd heb de laatste 20 jaar, maar daar zijn toch hele verrassende resultaten mee geboekt. Volkomen verpauperde straten die met hulp van iedereen die er woonde tot leefbare stukjes werden getransformeerd.

Wanneer je mensen betrekt bij hun woonomgeving en er voor zorgt dat er niet alleen 100 kansarmen op een kluitje zitten zal dit de buurt en de mensen naar een hoger plan tillen. Natuurlijk is het geven van hogere uitkeringen geen oplossing. Ik heb de laatste 8 jaar niet voor jan lul rechts gestemt. Maar.... in die 8 jaar is het probleem ook niet opgelost. Ondanks steeds lagere uitkeringen en strengere integratie regels en dergelijke. Ik kan me ook voorstellen dat kansarm in een deprimerende omgeving EN geen geld wel eens een hele gevaarlijke combinatie kan zijn. Kansarm met een beetje geld lijkt me in dat geval gezonder en op de lange termijn goedkoper.

Kansarm met een beetje geld EN in een stimulerende omgeving zou wel eens een oplossing kunnen zijn.

Toen de integratie problematiek net begon was de algemene tendens dat wij als autochtoon hier alle moeite in moesten steken, als gastheren. Uiteraard laat je je dat als gast welgevallen. Tegenwoordig is de tendens misschien wel een beetje te ver de andere kant op doorgeslagen. Nu verwachten we dat alle inspanning van de allochtoon komt.

Ik denk dat het misschien verstandig is om het nu eens 8 jaar van 2 kanten tegelijk te proberen .
Van twee kanten proberen, lijkt me een goed plan. Kansarme wijken woonbaar en stimulerend maken, inwoners hierbij betrekken, kijken of men terecht een uitkering trekt etc. Zorgen dat de opleiding en leefomgeving in orde is het best om kansloze generaties te voorkomen, voorkomen is te doen, genezen gaat maar half. Het probleem is inderdaad vaak dat men een aanpak probeerd, het werkt niet, maatschappelijke opinie wijzigd en men probeerd vrolijk een andere aanpak. Terwijl praktisch elk probleem alleen met een gecombineerd plan aangepakt kan worden. Men focussed ook te vaak alleen op de genezing (bijvoorbeeld uitkering verlagen) inplaats van het veel belangrijkere voorkomen (goede opleiding). Van 2 kanten tegelijk proberen, de gulde middenweg, lijkt me dan ook een zeer goed plan. Mensen zijn van nature te extreem.
Cheers,
pi_43392585
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:45 schreef Yildiz het volgende:
Maar, ze is nog niet eens minister? Toch? Of? En wie doet dat de IND? Die is zelfverzekerd zeg.
Laatste stuiptrekkinge van iemand die al politiek zelfmoord heeft gepleegd met de AYA affaire

Welke Liberalen willen nu dat hun kinderen verplicht worden naar zwarte scholen te gaan.

Scholen zijn een afspiegeling van de Wijk daar moet je wat aan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')