En wat is nu de oorzaak en het gevolg?quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:21 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Van een zwarte school is de doorstroom toch vooramelijk naar het VMBO
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Iedereen heeft de kans om zichzelf te ontwikkelen, gebrek aan motivatie ligt echt aan jezelf of aan je ouders. Moet dat gebrek aan motivatie van die ouders die doorstraalt op de kinderen andere kinderen afremmen? Die ouders kunnen er beter voor zorgen dat hun instelling verbetert.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dat heeft dus niet zo zeer met motivatie alswel met afkomst, thuissituatie en begeleiding door de ouders te maken. 'Path-dependent' heet dat in de politieke filosofie.
En cijfers kun en moet je interpreteren, een opmerking als 'cijfers liegen niet' geeft aan dat je niet het minste verstand van statistiek hebt.
Ouders die onvoldoende bagage meegeven omdat ze het belang er niet van inzien, en onvoldoende motivatie aan hun kinderen geven om goed hun best te doen op school.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
En wat is nu de oorzaak en het gevolg?
quote:***************************************
Rouvoet:onderwijsvrijheid breekpunt
` De ChristenUnie doet niet mee aan een
kabinet dat morrelt aan de vrijheid van
onderwijs.Lijsttrekker Rouvoet noemt
dat een breekpunt.Hij roept de VVD op
om afstand te nemen van de uitspraken
van de nummer twee van de VVD,Verdonk.
Zij denkt aan het werken met lijsten
waarbij scholen om en om een blanke en
zwarte leerling toelaten.Rouvoet zegt
dat de vrijheid van Onderwijs bij
Verdonks VVD niet in goede handen is.
Volgens de laatste cijfers van Maurice
de Hond staat de ChristenUnie op 5
zetels.Het CDA komt uit op 44 zetels en
de PvdA op 38.De SP en de VVD komen in
de peiling beide uit op 21.
Toch maar CU stemmen dan i.p.v. VVDquote:
Grote heibel.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hijbel tussen Rutte en Verdonk? En daar gaan weer een paar zetels![]()
Dat heeft niet alleen met motivatie te maken, daar spelen heel veel factoren in mee. Mijn opa had ook alleen maar lagere school en moest daarna gaan werken. Over een middelbare school werd niet eens gesproken, om over studeren maar te zwijgen. Dat wil echter niet zeggen dat die man ongemotiveerd, dom of wat dan ook was. Nee, hij had alleen de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats geboren te worden. Het is dan ook flauwekul om te zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft. Ik weet dat veel JOVD'ers daar zo over denken, maar dat zijn dan niet toevallig vaak mensen wiens familie al generaties lang gestudeerd heeft.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Iedereen heeft de kans om zichzelf te ontwikkelen, gebrek aan motivatie ligt echt aan jezelf of aan je ouders.
Mijn opa heeft ook alleen basisschool gehad, maar hij heeft wel hierna allemaal avondcursussen gedaan om zo hogerop te komen. Als je wilt kun je wel verder komen, het is wel erg zwak om altijd maar met beperkingen te zwaaien. Ik zeg niet dat iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, maar als je echt wilt kun je altijd hogerop komen, zolang je maar wilt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heeft niet alleen met motivatie te maken, daar spelen heel veel factoren in mee. Mijn opa had ook alleen maar lagere school en moest daarna gaan werken. Over een middelbare school werd niet eens gesproken, om over studeren maar te zwijgen. Dat wil echter niet zeggen dat die man ongemotiveerd, dom of wat dan ook was. Nee, hij had alleen de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats geboren te worden. Het is dan ook flauwekul om te zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft. Ik weet dat veel JOVD'ers daar zo over denken, maar dat zijn dan niet toevallig vaak mensen wiens familie al generaties lang gestudeerd heeft.
Het kan dan ook best zijn dat veel van de huidige probleemjongeren later zo alsnog hun weg vinden, alleen is het wat veel gevraagd om van een 14-jarige uit een dergelijk gezin te verwachten om zich daar zonder enige hulp aan te onttrekken. Dat geldt voor jongeren van allochtone afkomst, maar ook voor jongeren uit de zogeheten white trash. Het aantal Rodney's en Sylvana's op de universiteit is immers net zo beperkt als het aantal Ahmed's en Fatima's.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:53 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Mijn opa heeft ook alleen basisschool gehad, maar hij heeft wel hierna allemaal avondcursussen gedaan om zo hogerop te komen. Als je wilt kun je wel verder komen, het is wel erg zwak om altijd maar met beperkingen te zwaaien. Ik zeg niet dat iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, maar als je echt wilt kun je altijd hogerop komen, zolang je maar wilt.
Maar je wil jouw kind ook niet bij de Rodney's en Sylvana's op school net zo min als Achmeds en Fatima's.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het kan dan ook best zijn dat veel van de huidige probleemjongeren later zo alsnog hun weg vinden, alleen is het wat veel gevraagd om van een 14-jarige uit een dergelijk gezin te verwachten om zich daar zonder enige hulp aan te onttrekken. Dat geldt voor jongeren van allochtone afkomst, maar ook voor jongeren uit de zogeheten white trash. Het aantal Rodney's en Sylvana's op de universiteit is immers net zo beperkt als het aantal Ahmed's en Fatima's.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Niets doen is ook geen oplossing. Wat gaat volgens jou dan wel werken?
Nee hoor, gewoon de gezondheid en geluk van mijn kinderen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:14 schreef gelly het volgende:
Ik sprong bijna een gat in de lucht toen ik de afkeurende reacties zag ! Nederland massaal in de bres voor de vrijheid van onderwijs ! Helaas blijkt oudhollandsche xenofobie en racisme de drijfveer, toch jammer.
Laat politici die hun mond vol hebben van gemengde scholen en het onzedelijke idee van Verdonk hun kinderen maar lenen aan dat ideaal.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga mijn kind niet lenen om 30 jaar volkomen mislukte integratie recht te trekken.
Dan moet je ook niet zeuren dat allochtonen niet willen integreren.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga mijn kind niet lenen om 30 jaar volkomen mislukte integratie recht te trekken.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:13 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren dat allochtonen niet willen integreren.
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de ouders in harmonie met elkaar in 1 wijk leven. Breek de getto's af en meng koop en sociale huur.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laat politici die hun mond vol hebben van gemengde scholen en het onzedelijke idee van Verdonk hun kinderen maar lenen aan dat ideaal.
Zorg er liever voor dat iedereen die kinderen heeft deze ook opvoed, als ouders hun kinderen op zouden voeden zou er helemaal geen kwaliteitsverschil zijn tussen zwarte en witte scholen....quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:13 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren dat allochtonen niet willen integreren.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:14 schreef gelly het volgende:
Ik sprong bijna een gat in de lucht toen ik de afkeurende reacties zag ! Nederland massaal in de bres voor de vrijheid van onderwijs ! Helaas blijkt oudhollandsche xenofobie en racisme de drijfveer, toch jammer.
Hoe meer verschillende mensen bij elkaar wonen in een wijk hoe groter de kans op fricties. Getto's afbreken en koop huizen vermengen met sociale huurhuizen is een idee. Maar verplaats je daarmee niet gewoon de problemen naar andere delen van de stad en jaag je mensen niet de stad uit naar de randgemeentes waardoor de stad nog verder verloederd.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de ouders in hamronie met elkaar in 1 wijk leven. Breek de getto's af en meng koop en sociale huur.
Dat werkt best aardig.
De bedoeling is natuurlijk dat de mensen uit de getto daar gewoon blijven en dat er 'sociaal weerbaardere' personen bij komen wonen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe meer verschillende mensen bij elkaar wonen in een wijk hoe groter de kans op fricties. Getto's afbreken en koop huizen vermengen met sociale huurhuizen is een idee. Maar verplaats je daarmee niet gewoon de problemen naar andere delen van de stad en jaag je mensen niet de stad uit naar de randgemeentes waardoor de stad nog verder verloederd.
Inderdaad, leuk is dat, koop je een huis, krijg je een paar sjonnies naast je wonen die niet werken en daarom elke nacht herrie maken omdat ze toch kunnen uitslapen. Niet voor niets zie je dat buurten die van huur naar koop gaan erg opknappen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe meer verschillende mensen bij elkaar wonen in een wijk hoe groter de kans op fricties. Getto's afbreken en koop huizen vermengen met sociale huurhuizen is een idee. Maar verplaats je daarmee niet gewoon de problemen naar andere delen van de stad en jaag je mensen niet de stad uit naar de randgemeentes waardoor de stad nog verder verloederd.
En waarom zou een sociaal weerbaar iemand in een achterbuurt gaan wonen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De bedoeling is natuurlijk dat de mensen uit de getto daar gewoon blijven en dat er 'sociaal weerbaardere' personen bij komen wonen.
Omdat de woningen goedkoper zijn?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:25 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En waarom zou een sociaal weerbaar iemand in een achterbuurt gaan wonen?![]()
Het idee is misschien nobel en in Rotterdam zie je wel optische verbeteringen in wijken maar of het ook daadwerkelijk helpt ik weet het niet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
De bedoeling is natuurlijk dat de mensen uit de getto daar gewoon blijven en dat er 'sociaal weerbaardere' personen bij komen wonen.
Inderdaad zijn er best aardige resultaten geboekt in rotterdamquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het idee is misschien nobel en in Rotterdam zie je wel optische verbeteringen in wijken maar of het ook daadwerkelijk helpt ik weet het niet.
Proefpersoonquote:Ik zou persoonlijk niet graag als proefpersoon dienen voor zo'n experiment maar misschien anderen wel.
De volgende vraag is of mensen daar ook hun kinderen willen opvoeden. Ik zou alleen liever zien dat mensen in die buurten niet allemaal thuis kunnen blijven maar ook moeten werken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat de woningen goedkoper zijn?
Er zijn diverse projecten waar het prima verkocht wordt hoor.
Als 'sociaal weerbaar persoon' heb je ook de mogelijkheid om naar een randgemeente te verhuizen. Zoals ook gebruikt getuige dit bericht van het CBS.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Inderdaad zijn er best aardige resultaten geboekt in rotterdam
[..]
ProefpersoonAls 'sociaal weerbaar persoon' bepaal je toch zelf of je in zo'n wijk een woning koopt.
Je doet net of niemand in een achterstandswijk werkt. Waar haal je dat idee vandaan?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De volgende vraag is of mensen daar ook hun kinderen willen opvoeden. Ik zou alleen liever zien dat mensen in die buurten niet allemaal thuis kunnen blijven maar ook moeten werken.
Ik woon in zo'n randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als 'sociaal weerbaar persoon' heb je ook de mogelijkheid om naar een randgemeente te verhuizen. Zoals ook gebruikt getuige dit bericht van het CBS.
Je moet wel erg van een stad houden om tussen 'sociaal minder weerbare personen' te gaan wonen als je ook naar een randgemeente kunt verhuizen.
Toevallig bezorg ik af en toe door de weeks post in zulke wijken, dan loop ik 's ochtends in normale wijken en 's middags in buurten met sociale huurwoningen, altijd harde muziek, op straat sleutelen rondhangen etc. Ik hoef je vast niet te vertellen waar ik mijn ideeën voor arbeidsparticipatie vandaan haalquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je doet net of niemand in een achterstandswijk werkt. Waar haal je dat idee vandaan?
Ik woon ook in een randgemeente van Rotterdam, en ook hier hebben we allochtonen, zei het dan allemaal in dezelfde flatsquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik woon in zo'n randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen hoor
Zoals ik zei moet natuurlijk de prijs van de woningen interessant zijn.
Maar goed, proberen 'gemengde wijken' te creeren dmv nieuwbouw, voorzieningen en eventueel subsidies op woningen lijkt me een straker plan de vrijheid van scholing op heffen om integratie af te dwingen
Ja, dat is natuurlijk een sluitende bewijslast.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:47 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Toevallig bezorg ik af en toe door de weeks post in zulke wijken, dan loop ik 's ochtends in normale wijken en 's middags in buurten met sociale huurwoningen, altijd harde muziek, op straat sleutelen rondhangen etc. Ik hoef je vast niet te vertellen waar ik mijn ideeën voor arbeidsparticipatie vandaan haal![]()
Nope, maar vele losse constateringen geven wel een beeld van de situatie.....quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een sluitende bewijslast.
Er zijn uiteraard problemen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Nope, maar vele losse constateringen geven wel een beeld van de situatie.....
Zoals mensen die winkelwagens naar beneden gooien van 8 hoog van flats, niet omdat ze boos zijn, maar omdat ze dat karretje hebben meegenomen vanaf de supermarkt en hem niet mee terug willen nemen. Mensen die op straat met een gettoblaster zitten terwijl ze joints roken overdag, ondertussen kijkend naar hun auto die nog net niet uit elkaar valt maar waar wel grotere banden ondermoeten om hem nog stoerder te makenquote:
Uiteraard bestaat zo'n plan natuurlijk niet alleen uit het toevoegen van wat koopwoningen. Daar moet een heel plaatje tegenaan gegooit worden waarbij ook dit soort uitspattingen aangepakt moeten worden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals mensen die winkelwagens naar beneden gooien van 8 hoog van flats, niet omdat ze boos zijn, maar omdat ze dat karretje hebben meegenomen vanaf de supermarkt en hem niet mee terug willen nemen. Mensen die op straat met een gettoblaster zitten terwijl ze joints roken overdag, ondertussen kijkend naar hun auto die nog net niet uit elkaar valt maar waar wel grotere banden ondermoeten om hem nog stoerder te maken![]()
Ik wil best helpen de wereld te verbeteren, maar ik zou daar nooit mijn kind op willen voeden, die zal nooit doorhebben dat dat niet normaal is, hoe je hem ook opvoed.
Zul je dat soort uitspattingen dan niet bij de bron aan moeten pakken en iets aan de normen en waarden en de arbeidspartecipatie van die personen moeten doen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Uiteraard bestaat zo'n plan natuurlijk niet alleen uit het toevoegen van wat koopwoningen. Daar moet een heel plaatje tegenaan gegooit worden waarbij ook dit soort uitspattingen aangepakt moeten worden.
Uiteraard, maar het is toch ook duidelijk dat wanneer je in een teringzooi woont je over het algemeen weinig zin hebt om daar individueel wat aan te doen? Je kan toch niet zeggen dat de arbeidsparticipatie ALLEEN aan die mensen in die achterstandswijken ligt? Zij zijn toch ook 'slachtoffer' van 30 jaar verkeerd beleid?quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zul je dat soort uitspattingen dan niet bij de bron aan moeten pakken en iets aan de normen en waarden en de arbeidspartecipatie van die personen moeten doen?
Het is zeker niet alleen de schuld van die mensen, het is de schuld van de mensen die al die jaren in de politiek hebben gezeten en nooit iets gedaan hebben aan mensen die hun hele leven lang een uitkering krijgen en helemaal niet willen werken. Als deze mensen vanaf dag 1 keihard waren aangepakt en moesten werken en anders doodgaan van de honger was het probleem zo opgelost. In plaats hiervan is er een knuffelcultuur ontstaan richting uitkeringen, en niemand wilde zo on-sociaal zijn om de uitkeringen aan te pakken, met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is toch ook duidelijk dat wanneer je in een teringzooi woont je over het algemeen weinig zin hebt om daar individueel wat aan te doen? Je kan toch niet zeggen dat de arbeidsparticipatie ALLEEN aan die mensen in die achterstandswijken ligt? Zij zijn toch ook 'slachtoffer' van 30 jaar verkeerd beleid?
En je kan toch niet niets aan de wijk doen omdat er een aantal rotte appels tussen zitten?
Ik denk dat je het iets te simplistisch voorstelt wanneer je er vanuit gaat dat het probleem opgelost is door een hogere erbeidsparticipaties. Ik weet zeker dat je het te simplistisch voorstelt wanener je van mening bent dat het afschaffen van uitkeringen de arbeidsparticipatie op 100% brengt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:05 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is zeker niet alleen de schuld van die mensen, het is de schuld van de mensen die al die jaren in de politiek hebben gezeten en nooit iets gedaan hebben aan mensen die hun hele leven lang een uitkering krijgen en helemaal niet willen werken. Als deze mensen vanaf dag 1 keihard waren aangepakt en moesten werken en anders doodgaan van de honger was het probleem zo opgelost. In plaats hiervan is er een knuffelcultuur ontstaan richting uitkeringen, en niemand wilde zo on-sociaal zijn om de uitkeringen aan te pakken, met alle gevolgen van dien.
Hoog tijd dat VVD wat steun krijgt en deze wantoestanden aan kan blijven pakken.
Waarom doen bepaaalde groepen (chinezen bijv) het dan wel prima? Die vallen onder hetzelfde beleid en ik durf te stellen dat die grotere taal- en cultuurachterstanden te overwinnnen hadden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan toch niet zeggen dat de arbeidsparticipatie ALLEEN aan die mensen in die achterstandswijken ligt? Zij zijn toch ook 'slachtoffer' van 30 jaar verkeerd beleid?
Ik denk dat een levensritme en minder vrije tijd een hoop ellende zullen schelen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je het iets te simplistisch voorstelt wanneer je er vanuit gaat dat het probleem opgelost is door een hogere erbeidsparticipaties. Ik weet zeker dat je het te simplistisch voorstelt wanener je van mening bent dat het afschaffen van uitkeringen de arbeidsparticipatie op 100% brengt.
Omdat deze mensen zelf iets willen maken van hun leven, en ook meer motivatie hebben om zelf iets te doen in plaats van alleen te wachten. Overigens zijn het niet alleen noord-afrikaners die een houtje hebben van nietsdoen, je hebt ook het zogeheten white-trash wat soortgelijk gedrag vertoont.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom doen bepaaalde groepen (chinezen bijv) het dan wel prima? Die vallen onder hetzelfde beleid en ik durf te stellen dat die grotere taal- en cultuurachterstanden te overwinnnen hadden.
Ik woon ook in een soort van randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen. Daar is ook niets mee mis. Het probleem is veel eerder een te grote groep kansarmen die bij elkaar wonen of dat nou allochtonen of autochtonen zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik woon in zo'n randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen hoor
Zoals ik zei moet natuurlijk de prijs van de woningen interessant zijn.
Dat valt te beamen.quote:Maar goed, proberen 'gemengde wijken' te creeren dmv nieuwbouw, voorzieningen en eventueel subsidies op woningen lijkt me een straker plan de vrijheid van scholing op heffen om integratie af te dwingen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |