Dus het gaat prima zo? Of laat ik het anders stellen. Als de problematiek niet op een andere manier is op te lossen dan door dwang, los je het probleem liever niet op?quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef Nielsch het volgende:
Rita Verdonk blijkt niet alleen een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting, maar ook voor de vrijheid van onderwijs.
Het lijkt me een positieve ontwikkeling als Rita Verdonk zo snel mogelijk wordt verwijderd uit de Nederlandse politiek. Straks gaat ze ons ook nog andere grondrechten afnemen.
Dan ben je dus voorstander van dwangquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:56 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dus het gaat prima zo? Of laat ik het anders stellen. Als de problematiek niet op een andere manier is op te lossen dan door dwang, los je het probleem liever niet op?
Ik ben ook absoluut geen voorstander van dwang, maar nog minder met het blijven aanmodderen.
Dat moet je oplossen door een taaltoets bij jonge kinderen, en ervoor zorgen dat ouders hun kinderen normaal opvoeden, niet door onopgevoede kinderen tussen wel opgevoede kinderen te zetten en te hopen dat ze dan vanzelf wel bijleren i.p.v. dat ze de anderen remmen/stoppen qua ontwikkeling.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:56 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dus het gaat prima zo? Of laat ik het anders stellen. Als de problematiek niet op een andere manier is op te lossen dan door dwang, los je het probleem liever niet op?
Ik ben ook absoluut geen voorstander van dwang, maar nog minder met het blijven aanmodderen.
Dat is een van de problemen die dwang veroorzaakt: het noodzaakt altijd meer dwang.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:58 schreef LXIV het volgende:
Volstrekt a-liberaal inderdaad. Wat niet per definitie wil zeggen dat het verkeerd is, alleen horen dergelijke uitspraken niet bij de VVD thuis.
Ik denk niet dat dit constructief kan bijdragen aan de integratie van minderheidsgroepen, eenvoudigweg omdat die nu te groot, te geconcentreerd in bepaalde gebieden en te slecht geïntegreerd zijn. De fout is al jaren geleden gemaakt door een té massale instroom té snel te laten plaatsvinden.
Goede kwaliteit van onderwijs is beter dan ouders verplichten tot mengen. Want wat nu als er in een dorp helemaal geen allochtone kinderen zijn? Moeten ouders hun kind dan verplicht naar de grote stad 10 km verderop sturen?
Heel weinig. Maar zoals ik al eerder zei, niks doen is ook geen oplossing. Ik zou graag een alternatief van je horen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is er 'integrerend' aan als we onze vrijheid verruilen voor een situatie waarin de staat bepaalt naar welke school je kinderen moeten?
Nee.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:03 schreef Odysseuzzz het volgende:
Was mijn oplossing nu dom of niet?
Nee hoor, dit betekent alleen dat ongelovige blanke kinderen verplicht naar een zwarte school moeten, de Christelijke scholen mogen hun onrechtvaardige voorkeursbehandeling blijven gebruiken om samen te klieken en de rest van de samenleving op te zadelen met een onevenredig zware lastquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Bah, wat een onzalig plan! Betekent dit dan straks ook dat christelijke ouders hun kind verplicht naareen zwarte school moeten sturen?
Alternatief? Om te beginnen is de situatie niet van een dermate gruwelijke gehalte dat het draconische maatregelen rechtvaardigt. Niets veranderen is ruim te verkiezen boven dwang.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:04 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Heel weinig. Maar zoals ik al eerder zei, niks doen is ook geen oplossing. Ik zou graag een alternatief van je horen.
Er moet ook wel iets gebeuren maar niet spreiden voordat alle kinderen die op een basisschool binnenkomen minimaal een bepaald niveau hebben. Er moeten toetsen komen of het kind voldoende kennis heeft, en zo nee moeten de ouders hiervoor verantwoordelijk zijn. En docenten die bang zijn voor tokkieouders kun je wel aankaarten bij een schoolinspectie, maar wat kunnen die doen? Het enige wat zou helpen is een wat rechtsere regering die zulk wangedrag keihard zou aanpakken in plaats van de scholen de klappen te laten krijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Niets doen is ook geen oplossing. Wat gaat volgens jou dan wel werken?
Zijn er trouwens geen instanties waar je klachten over een school kwijt kunt? Ik neem aan dat je jou ervaring bij de schoolinspectie kunt neerlegeen.
in ieder geval niet deze manier.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Niets doen is ook geen oplossing. Wat gaat volgens jou dan wel werken?
quote:Zijn er trouwens geen instanties waar je klachten over een school kwijt kunt? Ik neem aan dat je jou ervaring bij de schoolinspectie kunt neerlegeen.
Je kunt je beter druk maken over het waarom de allochtonen een onevenredig zware last zijn.... Het is belachelijk dat Rutte een taaltoets voorstelt om kinderen met achterstanden al voor de kleuterschool te kunnen helpen, en dat heel links Nederland hem afzeikt omdat het tegen de vrijheden van de ouders ingaat. Als het daarentegen fout loopt doordat er teveel slechte leerlingen zijn moeten we dat maar oplossen door ouders te dwingen om hun kinderen, die wel de basis beheersen, op school te doen bij kinderen die geen basiskennis hebben.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee hoor, dit betekent alleen dat ongelovige blanke kinderen verplicht naar een zwarte school moeten, de Christelijke scholen mogen hun onrechtvaardige voorkeursbehandeling blijven gebruiken om samen te klieken en de rest van de samenleving op te zadelen met een onevenredig zware last.
Het is inderdaad ook veel te simpel, om te stellen dat door dwamg het probleem opgelost wordt. Dan moeten we de oplossing in een groter geheel zoeken. Het lijkt me ten eerste noodzakelijk, dat de ouders de nederlandse taal machtig zijn. Dat probleem lost zich langzaam op omdat het vooral 50-plussers betreft, maar dat gaat niet snel genoeg. Ik verbaas me trouwens vaak in hoeveel talen bepaalde voorlichtingsboekjes te krijgen zijn bij bijvoorbeeld de gemeente en de huisarts. Door de boekjes in andere talen aan te bieden, wordt het minder noodzakelijk om de nederlandse taal te leren.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:58 schreef LXIV het volgende:
Volstrekt a-liberaal inderdaad. Wat niet per definitie wil zeggen dat het verkeerd is, alleen horen dergelijke uitspraken niet bij de VVD thuis.
Ik denk niet dat dit constructief kan bijdragen aan de integratie van minderheidsgroepen, eenvoudigweg omdat die nu te groot, te geconcentreerd in bepaalde gebieden en te slecht geïntegreerd zijn. De fout is al jaren geleden gemaakt door een té massale instroom té snel te laten plaatsvinden.
Goede kwaliteit van onderwijs is beter dan ouders verplichten tot mengen. Want wat nu als er in een dorp helemaal geen allochtone kinderen zijn? Moeten ouders hun kind dan verplicht naar de grote stad 10 km verderop sturen?
Als dit plan uitwerkt, bestaan er geen zwarte en witte scholen meer.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:55 schreef Arnold_fan het volgende:
Het is belachelijk dat je gedwongen wordt om je kind naar een zwarte school te gaan. Als ik zie hoe jongeren met elkaar omgaan op straat hoop ik niet dat mijn kind later hiermee naar school moet gaan.
uitwerkt !quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Als dit plan uitwerkt, bestaan er geen zwarte en witte scholen meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |