abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:56:19 #41
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317582
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef Nielsch het volgende:
Rita Verdonk blijkt niet alleen een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting, maar ook voor de vrijheid van onderwijs.

Het lijkt me een positieve ontwikkeling als Rita Verdonk zo snel mogelijk wordt verwijderd uit de Nederlandse politiek. Straks gaat ze ons ook nog andere grondrechten afnemen.
Dus het gaat prima zo? Of laat ik het anders stellen. Als de problematiek niet op een andere manier is op te lossen dan door dwang, los je het probleem liever niet op?

Ik ben ook absoluut geen voorstander van dwang, maar nog minder met het blijven aanmodderen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43317613
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:56 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dus het gaat prima zo? Of laat ik het anders stellen. Als de problematiek niet op een andere manier is op te lossen dan door dwang, los je het probleem liever niet op?

Ik ben ook absoluut geen voorstander van dwang, maar nog minder met het blijven aanmodderen.
Dan ben je dus voorstander van dwang .

Dwang zal misschien het probleem van het bestaan van zwarte en witte scholen wel oplossen. Maar daarbij zal het meer problemen creeëren dan er opgelost blijken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:58:42 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43317621
Volstrekt a-liberaal inderdaad. Wat niet per definitie wil zeggen dat het verkeerd is, alleen horen dergelijke uitspraken niet bij de VVD thuis.
Ik denk niet dat dit constructief kan bijdragen aan de integratie van minderheidsgroepen, eenvoudigweg omdat die nu te groot, te geconcentreerd in bepaalde gebieden en te slecht geïntegreerd zijn. De fout is al jaren geleden gemaakt door een té massale instroom té snel te laten plaatsvinden.
Goede kwaliteit van onderwijs is beter dan ouders verplichten tot mengen. Want wat nu als er in een dorp helemaal geen allochtone kinderen zijn? Moeten ouders hun kind dan verplicht naar de grote stad 10 km verderop sturen?
The End Times are wild
pi_43317629
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:56 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dat moet je oplossen door een taaltoets bij jonge kinderen, en ervoor zorgen dat ouders hun kinderen normaal opvoeden, niet door onopgevoede kinderen tussen wel opgevoede kinderen te zetten en te hopen dat ze dan vanzelf wel bijleren i.p.v. dat ze de anderen remmen/stoppen qua ontwikkeling.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:01:33 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43317668
Het aantal zwarte scholen zal toch blijven toenemen, omdat het percentage zwarte kinderen nu eenmaal snel groeit. Je kunt de laatste bleekneusjes spreiden wat je wil, als het er te weinig zijn zullen ze toch opgaan in de zwarte massa.
Of staan er ook deportaties van blank bloed uit Groningen geplanned om weer een juiste mengverhouding te krijgen?
The End Times are wild
pi_43317672
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:58 schreef LXIV het volgende:
Volstrekt a-liberaal inderdaad. Wat niet per definitie wil zeggen dat het verkeerd is, alleen horen dergelijke uitspraken niet bij de VVD thuis.
Ik denk niet dat dit constructief kan bijdragen aan de integratie van minderheidsgroepen, eenvoudigweg omdat die nu te groot, te geconcentreerd in bepaalde gebieden en te slecht geïntegreerd zijn. De fout is al jaren geleden gemaakt door een té massale instroom té snel te laten plaatsvinden.
Goede kwaliteit van onderwijs is beter dan ouders verplichten tot mengen. Want wat nu als er in een dorp helemaal geen allochtone kinderen zijn? Moeten ouders hun kind dan verplicht naar de grote stad 10 km verderop sturen?
Dat is een van de problemen die dwang veroorzaakt: het noodzaakt altijd meer dwang.
Als je echt integratie wil bereiken moet je natuurlijk ook de keuze van huisvesting niet aan de burgers zelf laten..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:03:55 #47
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_43317700
Was mijn oplossing nu dom of niet?
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:04:39 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43317709
Ik mag hopen dat ze bedoelt: "ouders van zwarte kinderen naar zwarte scholen sturen"...? Welk NEDERLANDS kind wil er nou tussen 50+% negertjes zitten?
censuur :O
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:04:51 #49
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317713
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is er 'integrerend' aan als we onze vrijheid verruilen voor een situatie waarin de staat bepaalt naar welke school je kinderen moeten?
Heel weinig. Maar zoals ik al eerder zei, niks doen is ook geen oplossing. Ik zou graag een alternatief van je horen.
pi_43317719
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:03 schreef Odysseuzzz het volgende:
Was mijn oplossing nu dom of niet?
Nee.

Maar tegen de extremen helpt het niet.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:06:19 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_43317743
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Bah, wat een onzalig plan! Betekent dit dan straks ook dat christelijke ouders hun kind verplicht naareen zwarte school moeten sturen?
Nee hoor, dit betekent alleen dat ongelovige blanke kinderen verplicht naar een zwarte school moeten, de Christelijke scholen mogen hun onrechtvaardige voorkeursbehandeling blijven gebruiken om samen te klieken en de rest van de samenleving op te zadelen met een onevenredig zware last .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43317782
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:04 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Heel weinig. Maar zoals ik al eerder zei, niks doen is ook geen oplossing. Ik zou graag een alternatief van je horen.
Alternatief? Om te beginnen is de situatie niet van een dermate gruwelijke gehalte dat het draconische maatregelen rechtvaardigt. Niets veranderen is ruim te verkiezen boven dwang.

En het alternatief wat ik zou voorstellen is afschaffen van het 'openbaar' onderwijs zoals we het nu hebben, dus alles via wat we nu speciaal onderwijs noemen.
pi_43317787
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Niets doen is ook geen oplossing. Wat gaat volgens jou dan wel werken?

Zijn er trouwens geen instanties waar je klachten over een school kwijt kunt? Ik neem aan dat je jou ervaring bij de schoolinspectie kunt neerlegeen.
Er moet ook wel iets gebeuren maar niet spreiden voordat alle kinderen die op een basisschool binnenkomen minimaal een bepaald niveau hebben. Er moeten toetsen komen of het kind voldoende kennis heeft, en zo nee moeten de ouders hiervoor verantwoordelijk zijn. En docenten die bang zijn voor tokkieouders kun je wel aankaarten bij een schoolinspectie, maar wat kunnen die doen? Het enige wat zou helpen is een wat rechtsere regering die zulk wangedrag keihard zou aanpakken in plaats van de scholen de klappen te laten krijgen.
pi_43317802
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:52 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Niets doen is ook geen oplossing. Wat gaat volgens jou dan wel werken?
in ieder geval niet deze manier.
Het grote probleem is denk ik nog dat ze wel dingen " in theorie" op willen lossen, maar er in de praktijk geen fluit voor willen doen. en geld mag het al helemaal niet kosten.
Zolang deze houding er nog is KAN Het niet opgelost worden en ben IK zeker NIET meer bereid mee te werken aan een oplossing.

Het lesprogramma moet normaal zijn, als het niveau te laag is... zorg dan voor extra iets ernaast, maar ga de normale lessen niet een niveau lager leggen.

Steek veel geld in het tegen gaan van al het geweld op het terrein van de scholen.
Steek meer geld ( en dwang ! laten we dan meteen iedereen gaan dwingen mee te werken als ew toch dwang toepassen) in het verplicht nederlands leren spreken van ouders.
Serieus.... dit kleine stukje zorgt voor zoveel problemen....

ze wilden de allochtone en de paar autochtone ouders met elkaar in contact brengen ---> begrip voor elkaar, prettige sfeer, mixen...... de meeste autochtone ouders waren zo verdwenen van dit soort activiteiten want er werd geen woord nederlands geluld en als je een gesprek aan probeerde te knopen keken er een stel ogen je richting op.... je zag een groot vraagteken boven die hoofdjes hangen... en ze wenden zich weer tot elkaar.... brabbeldebrabbeldebrabbel

kinderen die zich neit gedragen op school ?
Hoe krijg je die in het gareel als ze weten dat je als leerkracht de ouders niet kan inlichten ?
Ouders spreken immers geen nederlands.
Hoe maak je dan een afspraak met de ouders over hoe ze betreffend kind aan gana pakken ? ( wil het werken moet er overleg tussen ouder en leerkracht zijn)

Achterstand/leerniveau kinderen (en dus klas) ? Als thuis meer geholpen kon worden met huiswerk, af en toe een verhaaltje voor wordt gelezen..... of in ieder geval geprobeerd wordt regelmatig nederlands te spreken thuis... zou een heel verschil maken.

en positieve discriminatie verbieden...
want jezus.. het is hier echt het ene of het andere uiterste..
de 1 zou ik het liefste met een koekenpan op zijn hoofd slaan omdat die de achterlijkste racistiche uitspraken doet... de ander is volledig de andere kant doorgeslagen en stelt de autochtoon contstant in het nadeel.
(zoals bv dat mijn man niet mee mocht doen met een schoolproject dat bedoeld is voor ouder en kind. "omdat hij man is")

Ze beginnen aan de verkeerde kant met "zogenaamd" oplossen.
Ik geloof helemaal niet dat ze daadwerkelijk toe willen werken naar een oplossing.
quote:
Zijn er trouwens geen instanties waar je klachten over een school kwijt kunt? Ik neem aan dat je jou ervaring bij de schoolinspectie kunt neerlegeen.

" de situatie is nou eenmaal zo"
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43317860
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, dit betekent alleen dat ongelovige blanke kinderen verplicht naar een zwarte school moeten, de Christelijke scholen mogen hun onrechtvaardige voorkeursbehandeling blijven gebruiken om samen te klieken en de rest van de samenleving op te zadelen met een onevenredig zware last .
Je kunt je beter druk maken over het waarom de allochtonen een onevenredig zware last zijn.... Het is belachelijk dat Rutte een taaltoets voorstelt om kinderen met achterstanden al voor de kleuterschool te kunnen helpen, en dat heel links Nederland hem afzeikt omdat het tegen de vrijheden van de ouders ingaat. Als het daarentegen fout loopt doordat er teveel slechte leerlingen zijn moeten we dat maar oplossen door ouders te dwingen om hun kinderen, die wel de basis beheersen, op school te doen bij kinderen die geen basiskennis hebben.

De enige oplossing is kinderen voordat ze naar school gaan al screenen, en echt hopeloze gevallen samen op 1 school zodat ze de rest van de leerlingen niet kunnen verzieken.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:14:03 #56
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43317883
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:58 schreef LXIV het volgende:
Het is inderdaad ook veel te simpel, om te stellen dat door dwamg het probleem opgelost wordt. Dan moeten we de oplossing in een groter geheel zoeken. Het lijkt me ten eerste noodzakelijk, dat de ouders de nederlandse taal machtig zijn. Dat probleem lost zich langzaam op omdat het vooral 50-plussers betreft, maar dat gaat niet snel genoeg. Ik verbaas me trouwens vaak in hoeveel talen bepaalde voorlichtingsboekjes te krijgen zijn bij bijvoorbeeld de gemeente en de huisarts. Door de boekjes in andere talen aan te bieden, wordt het minder noodzakelijk om de nederlandse taal te leren.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:19:59 #57
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43317994
Opmerkelijke uitspraak van Verdonk.

Ik ben het er helemaal niet mee eens. en vraag me af hoe ze dit wil bereiken?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43318029
ik heb een hele goeie oplossing voor de tijd dat er nog geen andere gevonden is

die als ik en vertrek naar elders
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43318037
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:55 schreef Arnold_fan het volgende:
Het is belachelijk dat je gedwongen wordt om je kind naar een zwarte school te gaan. Als ik zie hoe jongeren met elkaar omgaan op straat hoop ik niet dat mijn kind later hiermee naar school moet gaan.
Als dit plan uitwerkt, bestaan er geen zwarte en witte scholen meer.
pi_43318061
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Als dit plan uitwerkt, bestaan er geen zwarte en witte scholen meer.
uitwerkt !

Er zijn dus eerst een paar overbruggingsjaren en wil jij net in die jaren je kind voor dit project lenen ??
ga je gang

ik niet.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')