Ja... dat zeg ik al een post of 10quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik woon ook in een soort van randgemeente van Rotterdam en hier wonen ook allochtonen. Daar is ook niets mee mis. Het probleem is veel eerder een te grote groep kansarmen die bij elkaar wonen of dat nou allochtonen of autochtonen zijn.
Nou wat ik al de hele tijd zegt. Sowieso de woonomgeving al minder uitzichtloos maken. Ik weet niet of je het opzomeren in Rotterdam een beetje gevolgd heb de laatste 20 jaar, maar daar zijn toch hele verrassende resultaten mee geboekt. Volkomen verpauperde straten die met hulp van iedereen die er woonde tot leefbare stukjes werden getransformeerd.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik denk dat een levensritme en minder vrije tijd een hoop ellende zullen schelen.
Ik denk helemaal niet dat de arbeidsparticipatie op 100% zal komen, zo zul je altijd arbeidsongeschikten hebben, of mensen die rentenieren, echter mensen die kunnen werken maar niet willen hoeven van mij geen geld te krijgen, ik zie niet in wat daar de toegevoegde waarde van is![]()
Wat zie jij dan liever? Wil je het zo houden? Wil je ook dat alleen mensen die het nodig hebben een uitkering krijgen? Wil je juist ruimere uitkeringen zodat mensen thuis blijven om naar hun 105 cm breedbeeld plasma scherm te kijken? Gewoon uit nieuwsgierigheid om te kijken wat jij als oplossing zou willen aandragen.
Oorzaak: Taalachterstand, Rezpect voor de leerlingen, schoolcultuur verschil de instelling van die kinderen is heel andersquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
En wat is nu de oorzaak en het gevolg?
Niks ervan allochtoon heeft te integreren bij de autochtoonquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:13 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren dat allochtonen niet willen integreren.
Nee hoor - integratie is een proces dat alleen tot stand komt als iedereen meewerkt.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:24 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Niks ervan allochtoon heeft te integreren bij de autochtoon
En niet andersom
Zou jij een huis kopen, als je weet dat de roesbak in de sytraat van de buren is, het zoontje overkomt die je vrouw en je dochter meteen bekijkt als onbekt vlees en de jammermuziek door het open raam te beluiteren valt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de ouders in harmonie met elkaar in 1 wijk leven. Breek de getto's af en meng koop en sociale huur.
Dat werkt best aardig.
IK niet, maar er zijn zat mensen die het wel willen doen, getuige wat projecten in rotterdam. En daar is de leefbaarheid wel hard toegenomen.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:29 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Zou jij een huis kopen, als je weet dat de roesbak in de sytraat van de buren is, het zoontje overkomt die je vrouw en je dochter meteen bekijkt als onbekt vlees en de jammermuziek door het open raam te beluiteren valt.
Ik dacht het niet.
Dat is het voordeel van kopen.....
Je hebt meer keuze waar je gaat wonen....ok het mag wat meer kosten.....
Maar goedkoop is duurkoop gaat ook op voor huisvesting
Stel he, dat je vroeger als klein jochie ging verhuizen naar een andere stad. Allemaal nieuwe mensen in de buurt en op school. Wanneer ben je dan eerder geneigd je aan te passen en te integreren, als iedereen daar roept "als je je niet aanpast rot je maar op en tot die tijd wil ik niks met je te maken hebben" of als mensen interesse in je tonen, in je achtergrond, waar je vandaan komt, kortom, aardig tegen je doen ?quote:Op woensdag 8 november 2006 09:24 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
En niet andersom
Dat heet assimilatie.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:24 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
En niet andersom
We zijn het wel vaker eens geweest hoor. Alleen zelden over het integratiebeleidquote:Op woensdag 8 november 2006 09:31 schreef gelly het volgende:
Verder sluit ik me aan bij Swets, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Met betrekking tot het plaatsen van 'zwarte' leerlingen op een school is het effect hetzelfde. Gemengde scholen betekent ook dat 'witte' scholen 'zwarter' worden.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:24 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
En niet andersom
Dat merk je bijvoorbeeld in je studententijd.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Stel he, dat je vroeger als klein jochie ging verhuizen naar een andere stad. Allemaal nieuwe mensen in de buurt en op school. Wanneer ben je dan eerder geneigd je aan te passen en te integreren, als iedereen daar roept "als je je niet aanpast rot je maar op en tot die tijd wil ik niks met je te maken hebben" of als mensen interesse in je tonen, in je achtergrond, waar je vandaan komt, kortom, aardig tegen je doen ?
Verder sluit ik me aan bij Swets, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
In die zwarte wijken wonen ook witte mensen, omdat dat lekker goedkoop is. Veel van hen doen hun kinderen buiten hun wijk op een witte school. DAAR kun je alvast beginnen. Verplichten te kiezen voor een school die bij de wijk hoort en qua grondslag aansluit bij de levensovertuiging van de ouders. Dus, is er een christelijke school in de wijk en ben je christen, dan kan je kind daarnaartoe. Ongeacht hoeveel 'zwarten' er op zitten.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:48 schreef Nielsch het volgende:
Het idee van Verdonk lijkt trouwens de oplossing, maar volgens mij gaat het in de praktijk niet werken. Ze doet aan symptoonbestrijding en pakt niet de oorzaken aan. Zwarte scholen komen er doordat er zwarte wijken zijn. Als je de scholen wilt gaan mengen en niets doet aan de wijken dan gaan de zwarte kinderen na schooltijd gewoon weer terug naar hun flat in de Bijlmer en wordt er dus geen vooruitgang geboekt.
Dat haal ik niet uit de van Dalequote:Op woensdag 8 november 2006 09:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat heet assimilatie.
Integratie betekent aanpassing van beide zijden.
Als mensen onder de vlag van integratie assimilatie gaan bepleiten krijg je spraakverwarring. Wees dan recht door zee: meld dat je niks ziet in integratie en dat assimilatie wordt verwacht. Maar niet dat gedraai door een woord te gebruiken dat de lading niet denkt.
Als je ook de online van Dale neemt als definitie-gevend..quote:
Van twee kanten proberen, lijkt me een goed plan. Kansarme wijken woonbaar en stimulerend maken, inwoners hierbij betrekken, kijken of men terecht een uitkering trekt etc. Zorgen dat de opleiding en leefomgeving in orde is het best om kansloze generaties te voorkomen, voorkomen is te doen, genezen gaat maar half. Het probleem is inderdaad vaak dat men een aanpak probeerd, het werkt niet, maatschappelijke opinie wijzigd en men probeerd vrolijk een andere aanpak. Terwijl praktisch elk probleem alleen met een gecombineerd plan aangepakt kan worden. Men focussed ook te vaak alleen op de genezing (bijvoorbeeld uitkering verlagen) inplaats van het veel belangrijkere voorkomen (goede opleiding). Van 2 kanten tegelijk proberen, de gulde middenweg, lijkt me dan ook een zeer goed plan. Mensen zijn van nature te extreem.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou wat ik al de hele tijd zegt. Sowieso de woonomgeving al minder uitzichtloos maken. Ik weet niet of je het opzomeren in Rotterdam een beetje gevolgd heb de laatste 20 jaar, maar daar zijn toch hele verrassende resultaten mee geboekt. Volkomen verpauperde straten die met hulp van iedereen die er woonde tot leefbare stukjes werden getransformeerd.
Wanneer je mensen betrekt bij hun woonomgeving en er voor zorgt dat er niet alleen 100 kansarmen op een kluitje zitten zal dit de buurt en de mensen naar een hoger plan tillen. Natuurlijk is het geven van hogere uitkeringen geen oplossing. Ik heb de laatste 8 jaar niet voor jan lul rechts gestemt. Maar.... in die 8 jaar is het probleem ook niet opgelost. Ondanks steeds lagere uitkeringen en strengere integratie regels en dergelijke. Ik kan me ook voorstellen dat kansarm in een deprimerende omgeving EN geen geld wel eens een hele gevaarlijke combinatie kan zijn. Kansarm met een beetje geld lijkt me in dat geval gezonder en op de lange termijn goedkoper.
Kansarm met een beetje geld EN in een stimulerende omgeving zou wel eens een oplossing kunnen zijn.
Toen de integratie problematiek net begon was de algemene tendens dat wij als autochtoon hier alle moeite in moesten steken, als gastheren. Uiteraard laat je je dat als gast welgevallen. Tegenwoordig is de tendens misschien wel een beetje te ver de andere kant op doorgeslagen. Nu verwachten we dat alle inspanning van de allochtoon komt.
Ik denk dat het misschien verstandig is om het nu eens 8 jaar van 2 kanten tegelijk te proberen.
Laatste stuiptrekkinge van iemand die al politiek zelfmoord heeft gepleegd met de AYA affairequote:Op woensdag 8 november 2006 09:45 schreef Yildiz het volgende:
Maar, ze is nog niet eens minister? Toch? Of? En wie doet dat de IND? Die is zelfverzekerd zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |