Succes allemaal!!!quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:32 schreef Puckzzz het volgende:
Het is geluktalleen de layout is een beetje fucked up dus ik ruim 'm ff netjes op en dan plaats ik hier het linkje
nouja beetje verspreid over allerlei pagina's maar jullie komen er vast wel uit. als het niet duidelijk is of er zijn nog vragen dan hoor ik het wel.
http://members.home.nl/puckzz/tutorial.pdf
Ik zal het eens proberen, mocht het niet lukken dan hoor je hetquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:10 schreef Puckzzz het volgende:
Ah de tutorial staat erin, mooi dan hoef ik 'm niet te plakken
is ie een beetje duidelijk zo?
Dat zijn er 5quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:52 schreef blomst het volgende:
Mag het ook op deze manier?
[afbeelding]
Ik vind bij dit voorbeeld de nadruk niet meer liggen bij de foto's zelf (waar het in mijn ogen nog steeds om draait in een fotowedstrijd)quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:15 schreef Mukie het volgende:
die tut is ideaal Puckzzz Thx
ow en mag zoiets ook?
ff niet naar de afmetingen kijken:
[afbeelding]
Dan heb ik het over de border he
Dat is de opdracht ook niet, deze maand draait het m.i. om de sfeer die je uitbeeldt, niet de foto an sich. De opdracht is in 4 foto's je hoogtepunten van de dag te laten zien (en Mukie had aan deze drie foto's te zien er zojuist een gehad.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:36 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
Ik vind bij dit voorbeeld de nadruk niet meer liggen bij de foto's zelf (waar het in mijn ogen nog steeds om draait in een fotowedstrijd)
pfftt, al die mensen die maar precies willen weten wat er wel en niet mag. Gewoon doen en vervolgens de jankerds negeren die regeltjes letterlijk willen interpreteren.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:15 schreef SunChaser het volgende:
Maar mag je nou 1 foto nemen met daarin de drie foto's en een vierde onderwerp? BV, die 3 poloroids die Mukie had en een vierde foto als achtergrond dus
quote:Op zondag 5 november 2006 10:55 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
pfftt, al die mensen die maar precies willen weten wat er wel en niet mag. Gewoon doen en vervolgens de jankerds negeren die regeltjes letterlijk willen interpreteren.
Geloof ik ook dat je het zo benaderen moet, ook al moet je in grote lijnen de grenzen kennen. Lastig thema vond ik in eerste instantie, toch zal ik eens kijken hoe ik me daar uit redt.quote:Op zondag 5 november 2006 10:55 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
pfftt, al die mensen die maar precies willen weten wat er wel en niet mag. Gewoon doen en vervolgens de jankerds negeren die regeltjes letterlijk willen interpreteren.
dan past het dus ideaal bij de opdracht?quote:Op zondag 5 november 2006 00:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is de opdracht ook niet, deze maand draait het m.i. om de sfeer die je uitbeeldt, niet de foto an sich. De opdracht is in 4 foto's je hoogtepunten van de dag te laten zien (en Mukie had aan deze drie foto's te zien er zojuist een gehad.)
ik heb op mijn werk Coreldraw, is dat ook goed?quote:Op zondag 5 november 2006 00:57 schreef k_man het volgende:
En komt er nog een tutorial voor Corel PhotoPaint?
Dan maak je toch gewoon een polaroid kadertjequote:Op zondag 5 november 2006 17:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb op mijn werk Coreldraw, is dat ook goed?
en no problem An, als ik het ze lastig maak doe ik ook mijn best om het ze weer wat makkelijker te maken
over al die vragen van 'mag dit ook, en dit...en dit?' geef er je eigen invulling aan, als het maar vier foto's in 1 foto gepropt zijn. Ik was net thuis van de fotografica en kon mezelf wel voor mijn kop slaan, ik had een hele oude polaroid willen zoeken (werkend dat wel) en echt gewoon 4 polaroids willen snappen, beetje experimenteel, heupshots enzo...maarja helemaal vergeten
Als dat een dag uit jou leven tipeert zal het wel kunnen.quote:Op zondag 5 november 2006 18:00 schreef Xith het volgende:
Moet het echt an een "normale dag" zijn? of mogen vakantie klikjes ook, dieren, etc..?
nee ik wou echt the real thingquote:Op zondag 5 november 2006 17:26 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Dan maak je toch gewoon een polaroid kadertje![]()
Polaroid film is anders een prijzige hobby hoorquote:Op zondag 5 november 2006 18:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee ik wou echt the real thing
maar ik verzin nog wel iets
http://www.marktplaats.nl(...)1N%26df%3D1%26fta%3Dquote:Op zondag 5 november 2006 18:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee ik wou echt the real thing
maar ik verzin nog wel iets
Een dag uit je leven wil niet zeggen dat je jezelf moet fotograferen hoorquote:Op zondag 5 november 2006 20:58 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Zit nog wel met een klein probleem.
4 foto's van een dag uit mijn leven hoe krijg ik mijzelf er iedere keer spontaan op.
Dat worden dan foto's gemaakt door een ander.........
Nog maar even denken hoe ik dit ga invullen..
Met picasa moet het ook wel te doen zijn, kun je gratis downloaden.quote:Op zondag 5 november 2006 22:02 schreef Arinna het volgende:
Hmmm, tutorial bekeken maar ik heb geen photoshop en verklein net als Sunchaser altijd met Paint...
Kan dit ook met Paint? Of zijn er nog andere opties?
Afbeelding --> Kenmerken --> 800*800...quote:Op zondag 5 november 2006 22:02 schreef Arinna het volgende:
Hmmm, tutorial bekeken maar ik heb geen photoshop en verklein net als Sunchaser altijd met Paint...
Kan dit ook met Paint? Of zijn er nog andere opties?
ja idd zoiets jaquote:Op zondag 5 november 2006 20:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)1N%26df%3D1%26fta%3D
Dit bijvoorbeeld
Gewoon bieden danquote:Op maandag 6 november 2006 07:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja idd zoiets jawat zou zo'n ding moeten kosten ongeveer, er is geen vraagprijs en geen bod
ik zal idd es mailen, die ouderwetse polaroids hebben vaak wel wat vind ikquote:Op maandag 6 november 2006 08:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gewoon bieden danHet ziet er oud uit en eigenlijk meer van "eens kijken wat we er nog voor kunnen vangen"
Ik zou overigens de beste man even via de mail proberen ipv te gaan bieden. Schiet vaak sneller op.
Ja en dat geeft andere misschien weer een idee om een richting op te gaan waar ze zelf nog niet aan gedacht hadden.quote:Op maandag 6 november 2006 06:45 schreef Puckzzz het volgende:
en net als met elke wedstrijd is het toch okee om je probeerselen te laten zien? ik zie al mensen zeggen dat ze hun eerste foto klaar hebben, maar ik zie niets voorbijkomen...
ik vind dat helemaal niet erg aangezien de uitvoering toch wel anders zal zijn.quote:Op maandag 6 november 2006 09:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ja en dat geeft andere misschien weer een idee om een richting op te gaan waar ze zelf nog niet aan gedacht hadden.
Er staan ook artikelen in hoorquote:Op maandag 6 november 2006 10:18 schreef Astridj0h het volgende:
Playboy??Daar heb ik nou helemaal niks mee op de vroege ochtend :p
maar ik vind de bewerking erg fijn, de lange sluitertijd ook zeker. Als je resultaat af is ga ik nog ff bekijken of ik alles op deze manier bewerkt niet beetje te druk ed vind, maar dit plaatje mag er ansich al wezen![]()
game on!
En schop die plee-rol eens aan de kant, of hang hem aan het nog niet aanwezig zijnde plee-rol-houder-dingesquote:Op maandag 6 november 2006 10:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Er staan ook artikelen in hoor
Tsja het risico dat het druk wordt is wel aanwezig, maar ik hoop daar een balans in te gaan vinden
hoezo? dit is gewoon 1 foto hoor. genomen met een sluitertijd van 20 seconden. en die rol pleepapier ligt er juist met opzet, die slingert daar normaal niet zo rondquote:Op maandag 6 november 2006 11:07 schreef SunChaser het volgende:
Maar geldt dit nu als 1 of 2 foto?
ik vind je compo erg goed, maar door de grote witte uitgebeten vlakken vind ik 'm in tegenstelling tot het tafereel erg onrustig.quote:Op maandag 6 november 2006 11:22 schreef Astridj0h het volgende:
[afbeelding]
beetje de trant waarin ik wil gaan schieten, als ik 4 foto's kan gaan bedenken. Dit is ff het eerste plaatje, ben nog aan het bedenken of ik het in z/w wil gaan doen, maar krijg hem bij omzetten naar z/w niet goed wit om een of andere reden. Woensdag weer eens verder pielen, ook met de ander foto's die ik zojuist geschoten heb. (Deze blik verdient niet de schoonheidsprijs
)
Ben blij dat foto´s geen luchtje hebbenquote:Op maandag 6 november 2006 09:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik vind dat helemaal niet erg aangezien de uitvoering toch wel anders zal zijn.
maar wat vind men van deze eerste?
Dan missen we dus nog de foto met sigaret en een met een kop koffie en de foto met hop.......quote:Op maandag 6 november 2006 11:59 schreef Puckzzz het volgende:je denkt toch niet dat ik daar echt mijn behoefte aan het doen ben? zou niet durven
![]()
![]()
't is alleen wel heel erg typerend voor mijn dag, kop koffie, sigaretje en hop! naar de wc
Hij's een beetje overbelicht, of niet?quote:Op maandag 6 november 2006 11:22 schreef Astridj0h het volgende:
[afbeelding]
beetje de trant waarin ik wil gaan schieten, als ik 4 foto's kan gaan bedenken. Dit is ff het eerste plaatje, ben nog aan het bedenken of ik het in z/w wil gaan doen, maar krijg hem bij omzetten naar z/w niet goed wit om een of andere reden. Woensdag weer eens verder pielen, ook met de ander foto's die ik zojuist geschoten heb. (Deze blik verdient niet de schoonheidsprijs
)
quote:Op maandag 6 november 2006 12:03 schreef WurM het volgende:
[..]
Hij's een beetje overbelicht, of niet?![]()
Dan is overbelichting idd een goede manier om te 'censureren'quote:Op maandag 6 november 2006 12:08 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
![]()
Ik wilde niet dat jullie mijn bijster onintressante straat 'view' met parkeerplaatsen zouden zien.
Maar puckzzz, hoe zou ik dat 'witte vlak' minder onrustig kunnen maken dan?
ow Sun kap toch es met elke keer een discussie uit willen lokkenquote:Op maandag 6 november 2006 14:14 schreef SunChaser het volgende:
Maar die zelfportretten maken jullie met een zelfontspanner?
Ik ga zelf voor een serie van dingen die IK door een camera zie. En dan hopelijk wat meer spontaan dan ik hier soms zie, hoop op meer spontane foto's.
haha, ben het met puckzzz eens hoor, en mijn foto is spontaan, kwam pas 1 min voor de foto gemaakt werd op het idee.quote:Op maandag 6 november 2006 14:14 schreef SunChaser het volgende:
Maar die zelfportretten maken jullie met een zelfontspanner?
Ik ga zelf voor een serie van dingen die IK door een camera zie. En dan hopelijk wat meer spontaan dan ik hier soms zie, hoop op meer spontane foto's.
Elke discussie herhaalt iedereen hier 100x, dus als ik t heb over spontaan of niet dan doe ik dat.quote:Op maandag 6 november 2006 14:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ow Sun kap toch es met elke keer een discussie uit willen lokkendat van spontaan en in scene gezet komt me nu mijn strot wel uit hoor.
de meningen zijn allang duidelijk hierover.quote:Op maandag 6 november 2006 14:42 schreef SunChaser het volgende:
Het is btw niet eens een discussie die ik wil losmaken, tis gewoon wat ik vind. Geloof me, in FOT hebben jullie mij niet nodig voor een maandelijkse rel
Pracht plaat.quote:Op maandag 6 november 2006 15:30 schreef snakelady het volgende:
heb deze net gemaakt na haar middagslaapje, ze was dus al wakker.
[afbeelding]
Is dat dan sigaret, koffie of Hop??quote:Op maandag 6 november 2006 17:06 schreef Puckzzz het volgende:
het is bijna donker, ik ga zo mijn tweede foto proberen te maken
Holy Mozes, is dat jouw badkamert??quote:
Ik moet zeggen, met fliser lijkt het minder geel, zonder flitser zie je het dus zoals wij het in het echt zien.quote:Op maandag 6 november 2006 19:42 schreef FReNsJ het volgende:
ik kies ook de 2e alleen lijkt het 'mannetje' daar wat onscherp(er)?
maar het ziet er in het echt ook zo gelig uit? want dan heb ik er geen probleem mee hoor, het is gewoon dat een badkamer bij mij gelijk staat aan wit
En stiekum lijkt het toch een kwestie van witbalans anders instellenquote:Op maandag 6 november 2006 19:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, met fliser lijkt het minder geel, zonder flitser zie je het dus zoals wij het in het echt zien.
De tegels zijn wel wit maar de lamp geeft geel licht.
Maar ga denk ik voor 2 ondanks het iets minder zuivere inktvismannetje.
Nouja, ik heb de indruk dat ook de voorgrond niet scherp is, en DAT was denk ik niet de bedoeling. Als in: het was de bedoeling om dat WEL scherp te hebben.quote:Op maandag 6 november 2006 15:55 schreef fr.oosje het volgende:
Ik had alleen de scherpte anders gezien, maar dat was niet de bedoeling geloof ik
quote:Op maandag 6 november 2006 21:53 schreef SunChaser het volgende:
Ja, eindelijk rust en tijd voor jezelf, uitgeteld zappen
Erg leuk, en nog leuker met gespiegelde laatste iddquote:Op maandag 6 november 2006 21:44 schreef snakelady het volgende:
snappen jullie de laatste foto uit de serie?
Wil ze nog wel anders zetten maar het gaat dus nu even om de laatste foto.
[afbeelding]
Het is niet zo'n soort fles, het is eigenlijk een olielamp.quote:Op maandag 6 november 2006 22:56 schreef WurM het volgende:
[..]
Erg leuk, en nog leuker met gespiegelde laatste idd
Het enige wat me een beetje tegenstaat is de hele fles op zich. Qua compositie is er niets mis mee, in tegendeel, maar de fles laat mij een beetje suggereren dat de wijn erg goed smaakt, zodra de kleine slaapt
Zo gespeigeld vind ikzelf leuker, dan lijkt het net of al het voorgaande weggezapd kan worden en er nu rust heerst.quote:Op maandag 6 november 2006 22:02 schreef SunChaser het volgende:
Mooie collage, al zou ik nog even proberen om de laatste te spiegelen, zodat en het paard en de fles een soort kaders vormen, om geborgenheid en veiligheid te suggereren. De fles staat nu ook beetje in de weg van de harmonie.
[afbeelding]
Ik vind het juist een mooie scheiding tussen de twee dagdelen/taken. Aan de ene kant de leuke maar verantwoordelijke kant van het leven, aan de andere kant het 'onverantwoordelijke' luieren.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:02 schreef SunChaser het volgende:
Ikzelf vind de fles naar binnen teveel afstand scheppen.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:30 schreef Astridj0h het volgende:
Puckzzz... een luxe probleem!! 2 erg geslaagde foto's (hoewel ik me een beetje afvraag hoe ik jou moet passen bij straatverlichting en een (snel)weg) die (nog) niet al te best bij elkaar passen...
Ander iets wat misschien een beetje 'te rommelig' gaat ogen is dat ik deze foto wel heel erg schuin vind ten opzichte van je eerste foto. Overigens kun je nog steeds zorgen dat het bij elkaar past hoor... je schiet gewoon nog zo'n grauwige foto en nog zo'n kleurige foto.. daarna kan je ze in een vierkantje, om en om, 2 om 2 ... enz. zetten, dan is het gewoon weer een patroon en maken de kleuren relatief minder uit.
en alle voorpret missen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:53 schreef An24 het volgende:
Wat een leuke foto's komen er al voorbij....Is de discussie nergens voor nodig geweest![]()
![]()
Als je wint mag je een foto naar keuze laten afdrukken. Het hoeft dus niet perse de wedstrijd foto te zijnquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:27 schreef Astridj0h het volgende:
Ff een kleine aanvulling op de tutorial van Puckzzz. Stél dat je gaat winnen.. dan kun je beter zorgen dat je ook een high res. versie hebt van je foto. (voor het afdrukken) Je kunt dus denk ik beter een groter canvas maken waar al je foto's in High Res kunt in zetten. Daarna flatten image (ik heb ook de engelse versie) opslaan in high res en dan pas de image size aanpassen naar 800 px breed (evt. USM eroveheen) en nog keer opslaan.
Tweede kleine probleem is volgens mij dat je geen (te) afwijkende maten op mag sturen naar gebeuren op linnen.
Ma ja, misschien denk ik dan wel weer een beetje te ver vooruit(voorlopig heb ik nog maar een halve foto
)
Beetje jammerquote:Op maandag 6 november 2006 06:45 schreef Puckzzz het volgende:
The things I do for FOT
foto 1 is genomen, beetje met curves en color balance zitten spelen, vond het donkere groenige wel wat hebben....ben van plan zoveel mogelijk lange sluitertijden te hanteren voor wat consistentie in de foto's.
[afbeelding]
en net als met elke wedstrijd is het toch okee om je probeerselen te laten zien? ik zie al mensen zeggen dat ze hun eerste foto klaar hebben, maar ik zie niets voorbijkomen...
m.a.w. we hebben jou al met je broek op je knieen gezienquote:Op woensdag 8 november 2006 08:56 schreef Schanulleke het volgende:
Jouw wc hadden we met afval al gezien. Kom maar met iets nieuws
Boterhamzakje er om heen, goed dichtknopenquote:Op woensdag 8 november 2006 09:18 schreef Ymke het volgende:
Ik ga nu zwemmen . zou mn canon waterproof zijn![]()
![]()
Inderdaad tot 3 meter bruikbaarquote:Op woensdag 8 november 2006 10:37 schreef freud het volgende:
[..]
Boterhamzakje er om heen, goed dichtknopen.
But seriously, zijn redelijk goedkope oplossingen voor. Soort ziplock zak voor je digicam, tot 3m bruikbaar.
Ja en? Zo geweldig was die foto niet en poepen is een structurele bezigheid in mijn dag.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:56 schreef Schanulleke het volgende:
Jouw wc hadden we met afval al gezien. Kom maar met iets nieuws
heb je die niet in hoge resolutie?quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:01 schreef Puckzzz het volgende:
Snakelady, jij produceert ze in razendtempo zeg! en allemaal heel consistent met 1 object scherp op de voorgrond en de mens (je) onscherp op de achtergrond. die badfoto is ook weer om op te vreten (dat plukje haar) de gespiegelde versie is inderdaad beter om wat Sun zegt.
ik ben nog niet zo tevreden met mijn foto van gisteren. de kleuren vloeken heel erg bij de kleuren van de toiletfoto. in ZW doen ze het samen wel weer lekker dus ik stoei nog ff door. om deze in kleur te laten en de rest ZW vind ik ook nix, dan lijkt het alsof ik alleen maar 's nachts op de weg ben ofzo
[afbeelding]
prima formaatquote:Op donderdag 9 november 2006 08:54 schreef Puckzzz het volgende:
Hoe groot wil je 'm hebben? als desktop?
Dat heb je leuk gedaan , ik vind de verdeling van de foto's ook erg prettig om naar te kijkenquote:Op donderdag 9 november 2006 20:28 schreef snakelady het volgende:
erg rustig in dit topic merk ik, iedereen druk bezig ofzo?
Maar denk dat ik hem zo doe, de fles expres aan de linkerkant laten staan.
[afbeelding]
Ja die is leuk. Zo staan alle bijzaken er scherp op aan de linkerkant en de poppetjes onscherp rechts. Leuk idee en leuk uitgevooerdquote:Op donderdag 9 november 2006 20:28 schreef snakelady het volgende:
erg rustig in dit topic merk ik, iedereen druk bezig ofzo?
Maar denk dat ik hem zo doe, de fles expres aan de linkerkant laten staan.
[afbeelding]
Nietquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:35 schreef MissBliss het volgende:
Ik zie geen foto's Elisabeth@..ElizabethR
Oh nu welquote:
Idem dito hier. Pittige opdrachtquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:34 schreef releaze het volgende:
tja, ik vind het wel een moeilijke opdracht. een dag uit mn leven bestaat concreet gezien uit slapen, slapen, slapen. naar school, aandacht schenken aan man en huisdieren, eten, fokken, spelletje en slapen. Mn wereld speelt zich af in mn hoofd, niet buiten mn lichaam. Ik vind het zo godsonmogelijk cliche om utrecht centraal mooi op de foto te krijgen, mn pyama op mn kussen, of iets in die trant.. katten op de foto.. Dus ik moet dr nog eens heel hard over nadenken hoe ik dat in fotos, in deze wereld ga capturen... als dat uberhaupt lukt. Maar daar over nadenken is al voldoende genoeg i think
Hm, herkenbaar...quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:20 schreef Mukie het volgende:
Telkens als ik een goed idee heb, kom ik maar tot 3 foto's max
Je werkt bij de geheime dienst?quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:44 schreef k_man het volgende:
Dat er op mijn werk niet gefotografeerd mag worden is wel jammer.
De bankquote:Op zaterdag 11 november 2006 12:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kan ik geen uitspraken over doen.![]()
het is wel vanwege veiligheidseisen
Dat ken ik, daar zouden onze klanten niet zo heel erg blij mee zijnquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:44 schreef k_man het volgende:
Je werkt bij de geldwitwasserette?quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:57 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dat ken ik, daar zouden onze klanten niet zo heel erg blij mee zijn.
quote:Op maandag 13 november 2006 09:59 schreef Mukie het volgende:
geef mij die van jou dan, en dan begin jij opnieuw
same here.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:44 schreef k_man het volgende:
hoezo... je doet toch ook nog wel eens íets anders dan werken?quote:Op maandag 13 november 2006 10:28 schreef Matness het volgende:
[..]
same here.
nul inspiratie dus, zou wel graag mee willen doen.
Op een bedrijf met erg grote klantenquote:Op maandag 13 november 2006 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je werkt bij de geldwitwasserette?
neeee, da's mijn meisjequote:Op maandag 13 november 2006 12:34 schreef Mukie het volgende:
[..]
Op een bedrijf met erg grote klanten
@ Puckzzz mag ik hem haar hebben dan?![]()
damnedquote:Op maandag 13 november 2006 12:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
neeee, da's mijn meisjedie krijg je niet
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:20 schreef FReNsJ het volgende:
2e foto gemaakt, leef ik nu echt zo saai?
Ja ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:48 schreef Re het volgende:
ik moet er dus nog eentje
kan me voorstellen dat er mensen moeite gaan hebben het op tijd af te krijgen
Sociaal leven doe ik niet aan, ik werk part-time, kinderen zijn groot en huishouden uhm....quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Ik heb nog niet eens de tijd gehad om 1 foto te maken ,zelfs al zou ik mn sociale leven van de hand doen dan slokken mn werk en mn kind en huishouden nog teveel op om 4 goede fotos te maken![]()
Hoe doen jullie dat toch?
Foto's maken van mijn dochter.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Ik heb nog niet eens de tijd gehad om 1 foto te maken ,zelfs al zou ik mn sociale leven van de hand doen dan slokken mn werk en mn kind en huishouden nog teveel op om 4 goede fotos te maken![]()
Het geheim heet 'snipperdag'. Niet speciaal voor de wedstrijd natuurlijk, maar af en toe een snipperdag om eens iets anders te doen dan werk, kinderen en huishouden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Ik moet nog beginnenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het geheim heet 'snipperdag'. Niet speciaal voor de wedstrijd natuurlijk, maar af en toe een snipperdag om eens iets anders te doen dan werk, kinderen en huishouden.
Ik heb mn 4-luikje al af
ik heb een concept in de kop, maar de uitvoering is wat meer werk...quote:
Same herequote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
ik heb een concept in de kop, maar de uitvoering is wat meer werk...![]()
ja, maar bijna niemand heeft nog een idee, of inspiratie, of weet niet hoe de alledaagse bezigheden vastgelegd moeten worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:07 schreef Miss_S het volgende:
heb echt nog geen een idee
valt me trouwens op dat er weinig foto's worden laten zien
Het vierluik mag maar 1 dag beslaan hequote:Op woensdag 15 november 2006 20:53 schreef Miss_S het volgende:
maar heb gelukkig het hele weekend om foto's te maken
Moment, ik kijk even in je fotoboekquote:Op woensdag 15 november 2006 22:28 schreef Miss_S het volgende:
kom jij het controleren dan of ze op dezelfde dag zijn gemaakt
Prima, ik kom t hele weekend langs. Moet ik nog wat meenemen? Koekjes, wijn, m'n vriendin?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Moment, ik kijk even in je fotoboek
niet helemaal waar. het vierlijk moet een dag uit je leven typeren, of dat nou in 1 week geschoten is of over de hele maandquote:Op woensdag 15 november 2006 22:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het vierluik mag maar 1 dag beslaan he
als jou dat blij maakt moet je het vooral niet latenquote:Op donderdag 16 november 2006 09:13 schreef SunChaser het volgende:
Owwwwwwwwww. Dat maakt t al makkelijker. Dan kan archiefmateriaal ook makkelijker worden gebruikt.![]()
Het biedt zeker mogelijkheden. Nu alleen nog de tijd vinden iets moois in elkaar te draaien.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
als jou dat blij maakt moet je het vooral niet laten
foto van MB in bed?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:03 schreef Re het volgende:
ik heb half archief half nieuw (althans nog steeds die ene dus nodig)
14.gif Die diagonaal doet het heel lekkerquote:Op vrijdag 17 november 2006 08:12 schreef Puckzzz het volgende:
Nou dit heb ik dus nu. ik weet niet of het wat is en of het in ZW sterker is. veel tijd om iets anders te gaan doen is er niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb voor de diagonalen en de beweging gekozen om de drukte in mijn leven te accentueren.
Moeilijk. De kleurenversie spreekt me in eerste instantie aan, maar "kleur is ballast, zwartwit is de essentie"; als ik naar de zwartwit versie kijk, dan vind ik die diagonaal helemaal NIET lekker, veel te druk. En daarna kan ik niet meer "gewoon" naar de kleurenversie kijken...quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:27 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Die diagonaal doet het heel lekker
En de kleurenversie natuurlijk
ocherm...hahaha, geeft toch wel aan dat de essentie 'drukdrukdruk' goed overkomt toch?quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:21 schreef Ilford het volgende:
[..]
Moeilijk. De kleurenversie spreekt me in eerste instantie aan, maar "kleur is ballast, zwartwit is de essentie"; als ik naar de zwartwit versie kijk, dan vind ik die diagonaal helemaal NIET lekker, veel te druk. En daarna kan ik niet meer "gewoon" naar de kleurenversie kijken...dan blijft die diagonaal zich te sterk opdringen. Anderzijds, het idee van die diagonaal vind ik goed...
Haha, ja, dat wel. Dat dus zelfs meer in de z/w versie, imo.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ocherm...hahaha, geeft toch wel aan dat de essentie 'drukdrukdruk' goed overkomt toch?
Ken het hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Een dag, niet iedere. Zoals je weet ben ik nogal eens geneigd wedstrijdthema's op mijn eigen manier te interpreteren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
heeeel erg leuk V.V.!!
maarrreh...typeert dit jouw dag?
Ook ik geef het op, heb ff geen geduld dit goed en leuk te benaderen. Andere keer beter, maar wel zag ik al mooie foto's van anderen. Toppiequote:Op vrijdag 17 november 2006 21:08 schreef blomst het volgende:
Ik heb nog maar één foto, en na het zien van de laatste twee zakt mij de moed in de schoenen![]()
wauw![]()
Ik geef nog niet opquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:10 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ook ik geef het op, heb ff geen geduld dit goed en leuk te benaderen. Andere keer beter, maar wel zag ik al mooie foto's van anderen. Toppie![]()
![]()
Hoe leuk hij ook is, hij voldoet niet aan de tutorial. Dit is gewoon super photoshop van super foto's. De tutorial van Puckzzz laat een heel andere benadering zien. Dat zijn gewoon 4 foto's in één kader, zonder uitsnedes op de voorgrond en dergelijke.quote:
Mja, maar de tutorial van Puckzzz was vooral bedoeld om mensen die niet weten hoe ze 4 foto's in 1 krijgen, te laten zien hoe dat moet. Vliegvrager weet dat duidelijk wel en doet het dan ook op een superoriginele manier. En ja, ze zijn heel mooiquote:Op zaterdag 18 november 2006 01:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hoe leuk hij ook is, hij voldoet niet aan de tutorial. Dit is gewoon super photoshop van super foto's. De tutorial van Puckzzz laat een heel andere benadering zien. Dat zijn gewoon 4 foto's in één kader, zonder uitsnedes op de voorgrond en dergelijke.
Maar hij is verdomd mooi!!
Dat klopt hoor, heel mooi. Maar we zijn hier niet met een wedstrijd Photoshoppen bezig, toch?quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mja, maar de tutorial van Puckzzz was vooral bedoeld om mensen die niet weten hoe ze 4 foto's in 1 krijgen, te laten zien hoe dat moet. Vliegvrager weet dat duidelijk wel en doet het dan ook op een superoriginele manier. En ja, ze zijn heel mooi
Morgen maar eens wat proberen
Ik ben het wel met je eens, ik zou ook nooit zo´n collage kunnen maken in PSquote:Op zaterdag 18 november 2006 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, heel mooi. Maar we zijn hier niet met een wedstrijd Photoshoppen bezig, toch?
Als er elke keer zo met de voorwaarden gespeeld wordt vind ik het niet meer leuk. Gooi dan al die regels overboord, die toch ooit geschapen zijn om iedereen een gelijke kans te geven. Immers, niet iedereen is zo bedreven met Photoshop, maar er zijn wél een bende mensen die mooie foto's maken zonder daar allerlei layers, filters, en levels op los te laten. Die krijgen op dergelijke manier nauwelijks kans!! Terwijl ze wél mooie foto's maken, en het niet eens hoeven te hebben van Photoshop.
Ik durf hard te stellen dat een bedreven photoshopper ALTIJD wint tegenover een persoon die dat niet gebruikt. Eenvoudigweg omdat je met PS van een kutfoto iets heel aangenaams kunt maken, dus van een goeie foto een superfoto. Maar ik dacht niet dat we hier PC-skills aan het beoordelen waren, doch fotografeer skills.
Nee, ik vind deze foto, hoe mooi dan ook, niet in de wedstrijd horen.
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:05 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar goed, je kan moeilijk die mensen uitsluiten omdat ze een ´te goede´ collage hebben gemaakt...
Mja, heb je gelijk inquote:Op zaterdag 18 november 2006 03:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.
Maar ik zou zijn bijdrage wél aan de muur willen![]()
Ik wél. Want dan wordt de wedstrijd er een van het beoordelen van degene die het beste overweg kan met een software applicatie, in plaats van het beoordelen van iemand die mooie foto's maakt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:13 schreef MissBliss het volgende:
en snap dus niet dat het zo geschuwd wordt in deze wedstrijden.
Ja maar zo bedoel ik het niet. Een hele goede foto heeft misschien helemaal geen bewerking nodig. Maar zoals ik al zei: een slechte foto kan niet goed worden door PS, dus iemand die goed is in PS wint niet bij voorbaat. PS zie ik gewoon als een hulpmiddel om een foto nog net ietsje mooier te maken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik wél. Want dan wordt de wedstrijd er een van het beoordelen van degene die het beste overweg kan met een software applicatie, in plaats van het beoordelen van iemand die mooie foto's maakt.
Als er PS in extremo wordt toegestaan doe ik al helemaal niet meer mee. Dan is sowieso de lol eraf. Ik me uit de naad werken om iets moois te fotograferen, en iemand anders die goed kan photoshoppen gaat bij voorbaat winnen?? Nee, dank je.
Dan maken ze daar maar een aparte wedstrijd van elke maand.
Mooie foto'squote:Op zaterdag 18 november 2006 03:27 schreef Petre het volgende:
iets als dit: http://www.deviantart.com/deviation/17918476/ maar dan me4 alleen de eerste 4 plaatjes ook een leuk idee?
Behalve als het even niet uitkomt natuurlijkquote:Op zaterdag 18 november 2006 06:29 schreef Puckzzz het volgende:
alleen in de wedstrijd worden de regeltjes ineens tot op de letter nageleefd
ik vind hem prachtigquote:
Dat is onzin, die foto mag van mij best meedoen, zal er waarschijnlijk nog punten voor geven ook.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Behalve als het even niet uitkomt natuurlijk
Ik had oo niet de indruk dat ik er moeilijk over deed hoor. Ik vind het een mooie compilatie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is onzin, die foto mag van mij best meedoen, zal er waarschijnlijk nog punten voor geven ook.
Maar dat er bij een wedstrijd regeltjes zijn is normaal, dat iedereen ze op de rest van FOT negeerd, tja, dat staat er eigenlijk los van.
Maar van mij mag de foto gewoon meedoen hoor, ik zal er niet moeilijk over gaan doen.
Allemaal heel erg bedankt voor de complimenten over mijn vermeende PS-skills, maar dat is echt te veel eer. Wat ik gedaan heb is namelijk helemaal niet zo moeilijk:quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.
Maar ik zou zijn bijdrage wél aan de muur willen![]()
Die staat hier in de OPquote:Op zondag 19 november 2006 12:31 schreef Ilford het volgende:
An24, Uit het wedstrijdtopic:
"Extra aandachtspunt bij de wedstrijd van deze maand:
Puckzzz wordt gevraagd een topic te plaatsen over hoe je een "vierluik" maakt."
Ik weet dat het ergens tussen al die discussies al voorbij is gekomen, maar een directe link vanaf de wedstrijdpagina zou (niet alleen mij) aardig wat zoekwerk besparen.![]()
Zal de generatie kloof wel zijnquote:Op maandag 20 november 2006 12:05 schreef snakelady het volgende:
ik vind het enkelbandje juist leuk!!
Rofl dat is mn tattooquote:Op maandag 20 november 2006 12:03 schreef robbedoeseos300d het volgende:
leuke serie Mukie![]()
Alleen jammer van dat enkelbandje.....
Dat vind ik niet zo bij deze schoenen passen.
Kan je dat niet weg soepen??
en tja waar denken mannen altijd aan.quote:Op maandag 20 november 2006 13:02 schreef Miss_S het volgende:
denken vrouwen nu echt altijd meteen aan schoenen.....
zal maar weer iets anders gaan verzinnen
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.quote:Op maandag 20 november 2006 13:02 schreef Miss_S het volgende:
denken vrouwen nu echt altijd meteen aan schoenen.....
zal maar weer iets anders gaan verzinnen
Ik geloof niet dat jij ook maar een beetje een reden hebt om je te hoeven verdedigen. Leuke invulling van het thema en het levert een prettig plaatje op. Punt.quote:Op maandag 20 november 2006 13:37 schreef Mukie het volgende:
[..]
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.
Daarnaast loop ik altijd op hakken en dus is dit iets wat ik echt elke dag doe
vind het leuke foto's hoorquote:Op maandag 20 november 2006 13:37 schreef Mukie het volgende:
[..]
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.
Daarnaast loop ik altijd op hakken en dus is dit iets wat ik echt elke dag doe
Ach je kunt er je eigen draai aan geven toch?quote:Op maandag 20 november 2006 15:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vind het leuke foto's hoor
moet alleen iets nieuws verzinnen nu
Doe maar naar KPN, die hadden mijn verhuizing niet geregistreerd, eikelsquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:44 schreef Mukie het volgende:
tsk tsk met vingertje wijst enzo
Stoute internet
Kpn, was te verwachtenquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Doe maar naar KPN, die hadden mijn verhuizing niet geregistreerd, eikelsEn daardoor ook geen tijd om dit topic door te baggeren of zelf foto's te posten, idem voor de wedstrijd. Had zo graag mee willen doen deze maand
![]()
O leuk hebben wij ook gehad, zo maanden aan het tobben geweest, zijn er enorm veel die er last van hebben, ken er zo in mijn directe omgeving met dezelfde problemquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Doe maar naar KPN, die hadden mijn verhuizing niet geregistreerd, eikelsEn daardoor ook geen tijd om dit topic door te baggeren of zelf foto's te posten, idem voor de wedstrijd. Had zo graag mee willen doen deze maand
![]()
Nouja, je mag best tevreden zijn hoor. Ik vind het wel OK!quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Eerste poging(en).
Ik ben nog niet tevreden.
Leuk gedaan . een goed idee van je dag . ik vind hemquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Eerste poging(en).
Ik ben nog niet tevreden.
Het ligt eraan wat je wilt laten zien he? Voor het zelfde geld loop je snachts in strakke latex pakjes over de boulevard te flanerenquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Het laat wel zien wat voor oninteressante dag ik heb.
die wil ik zienquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:41 schreef Ymke het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je wilt laten zien he? Voor het zelfde geld loop je snachts in strakke latex pakjes over de boulevard te flaneren
Ik ook eigenlijk , ik probeer hem over de streep te trekkenquote:
En 3 ookquote:
ik zal es gaan insturen anders wordt het nog nixquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:35 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Mijn hemel waar haal ik de tijd vandaan.
Heb al de hele maand in mijn hoofd zitten wat ik wil fotograferen, maar het ontbreekt me aan tijd
Mail de foto naar An24@fok.nlquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik zal es gaan insturen anders wordt het nog nix
maar vraag me nog steeds af naar welk adres
mja dat weet ik maar An heeft momenteel ff geen inet en heeft Phoenix gevraagd de WC even te doen vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:03 schreef prupke het volgende:
[..]
Mail de foto naar An24@fok.nl
alstu
Het internet is idd brak momenteel. Af en toe kan ik posten, aar het is al weer beter dan de afgelopen week. (nieuwe buren of zoquote:Op woensdag 22 november 2006 07:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mja dat weet ik maar An heeft momenteel ff geen inet en heeft Phoenix gevraagd de WC even te doen vandaar mijn vraag.
ik heb 'm gisteravond al naar je gestuurdquote:Op woensdag 22 november 2006 07:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Het internet is idd brak momenteel. Af en toe kan ik posten, aar het is al weer beter dan de afgelopen week. (nieuwe buren of zo). Je kan gerust de foto naar mij sturen, als ik er echt uit lig, kan ik voor de deadline even naar mijn buren om met hun verbinding de foto's naar Phoenixx te sturen.
Ik ook!quote:Op woensdag 22 november 2006 07:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb 'm gisteravond al naar je gestuurd
klopt, maar hier ziet ie er goed uit hoor, en is ook andere monitor dan waar ik 'm gisteren op bekeekquote:Op woensdag 22 november 2006 08:29 schreef Ilford het volgende:
[..]
Ik ook!![]()
Zie ik m'n eigen foto op m'n werk, vind ik 'm nogal donker. Aargh, iedere monitor is weer anders...
Mooi! Goed om te horen, en bedankt!quote:Op woensdag 22 november 2006 10:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
klopt, maar hier ziet ie er goed uit hoor, en is ook andere monitor dan waar ik 'm gisteren op bekeek
Laat dat kind dr eigen plee schoonmakenquote:Op woensdag 22 november 2006 07:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mja dat weet ik maar An heeft momenteel ff geen inet en heeft Phoenix gevraagd de WC even te doen vandaar mijn vraag.
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Laat dat kind dr eigen plee schoonmaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |