14.gif Die diagonaal doet het heel lekkerquote:Op vrijdag 17 november 2006 08:12 schreef Puckzzz het volgende:
Nou dit heb ik dus nu. ik weet niet of het wat is en of het in ZW sterker is. veel tijd om iets anders te gaan doen is er niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb voor de diagonalen en de beweging gekozen om de drukte in mijn leven te accentueren.
Moeilijk. De kleurenversie spreekt me in eerste instantie aan, maar "kleur is ballast, zwartwit is de essentie"; als ik naar de zwartwit versie kijk, dan vind ik die diagonaal helemaal NIET lekker, veel te druk. En daarna kan ik niet meer "gewoon" naar de kleurenversie kijken...quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:27 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Die diagonaal doet het heel lekker
En de kleurenversie natuurlijk
ocherm...hahaha, geeft toch wel aan dat de essentie 'drukdrukdruk' goed overkomt toch?quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:21 schreef Ilford het volgende:
[..]
Moeilijk. De kleurenversie spreekt me in eerste instantie aan, maar "kleur is ballast, zwartwit is de essentie"; als ik naar de zwartwit versie kijk, dan vind ik die diagonaal helemaal NIET lekker, veel te druk. En daarna kan ik niet meer "gewoon" naar de kleurenversie kijken...dan blijft die diagonaal zich te sterk opdringen. Anderzijds, het idee van die diagonaal vind ik goed...
Haha, ja, dat wel. Dat dus zelfs meer in de z/w versie, imo.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ocherm...hahaha, geeft toch wel aan dat de essentie 'drukdrukdruk' goed overkomt toch?
Ken het hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Ik heb nog niet eens de tijd gehad om 1 foto te maken ,zelfs al zou ik mn sociale leven van de hand doen dan slokken mn werk en mn kind en huishouden nog teveel op om 4 goede fotos te maken![]()
Hoe doen jullie dat toch?
Een dag, niet iedere. Zoals je weet ben ik nogal eens geneigd wedstrijdthema's op mijn eigen manier te interpreteren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
heeeel erg leuk V.V.!!
maarrreh...typeert dit jouw dag?
Ook ik geef het op, heb ff geen geduld dit goed en leuk te benaderen. Andere keer beter, maar wel zag ik al mooie foto's van anderen. Toppiequote:Op vrijdag 17 november 2006 21:08 schreef blomst het volgende:
Ik heb nog maar één foto, en na het zien van de laatste twee zakt mij de moed in de schoenen![]()
wauw![]()
Ik geef nog niet opquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:10 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ook ik geef het op, heb ff geen geduld dit goed en leuk te benaderen. Andere keer beter, maar wel zag ik al mooie foto's van anderen. Toppie![]()
![]()
Hoe leuk hij ook is, hij voldoet niet aan de tutorial. Dit is gewoon super photoshop van super foto's. De tutorial van Puckzzz laat een heel andere benadering zien. Dat zijn gewoon 4 foto's in één kader, zonder uitsnedes op de voorgrond en dergelijke.quote:
Mja, maar de tutorial van Puckzzz was vooral bedoeld om mensen die niet weten hoe ze 4 foto's in 1 krijgen, te laten zien hoe dat moet. Vliegvrager weet dat duidelijk wel en doet het dan ook op een superoriginele manier. En ja, ze zijn heel mooiquote:Op zaterdag 18 november 2006 01:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hoe leuk hij ook is, hij voldoet niet aan de tutorial. Dit is gewoon super photoshop van super foto's. De tutorial van Puckzzz laat een heel andere benadering zien. Dat zijn gewoon 4 foto's in één kader, zonder uitsnedes op de voorgrond en dergelijke.
Maar hij is verdomd mooi!!
Dat klopt hoor, heel mooi. Maar we zijn hier niet met een wedstrijd Photoshoppen bezig, toch?quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mja, maar de tutorial van Puckzzz was vooral bedoeld om mensen die niet weten hoe ze 4 foto's in 1 krijgen, te laten zien hoe dat moet. Vliegvrager weet dat duidelijk wel en doet het dan ook op een superoriginele manier. En ja, ze zijn heel mooi
Morgen maar eens wat proberen
Ik ben het wel met je eens, ik zou ook nooit zo´n collage kunnen maken in PSquote:Op zaterdag 18 november 2006 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, heel mooi. Maar we zijn hier niet met een wedstrijd Photoshoppen bezig, toch?
Als er elke keer zo met de voorwaarden gespeeld wordt vind ik het niet meer leuk. Gooi dan al die regels overboord, die toch ooit geschapen zijn om iedereen een gelijke kans te geven. Immers, niet iedereen is zo bedreven met Photoshop, maar er zijn wél een bende mensen die mooie foto's maken zonder daar allerlei layers, filters, en levels op los te laten. Die krijgen op dergelijke manier nauwelijks kans!! Terwijl ze wél mooie foto's maken, en het niet eens hoeven te hebben van Photoshop.
Ik durf hard te stellen dat een bedreven photoshopper ALTIJD wint tegenover een persoon die dat niet gebruikt. Eenvoudigweg omdat je met PS van een kutfoto iets heel aangenaams kunt maken, dus van een goeie foto een superfoto. Maar ik dacht niet dat we hier PC-skills aan het beoordelen waren, doch fotografeer skills.
Nee, ik vind deze foto, hoe mooi dan ook, niet in de wedstrijd horen.
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:05 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar goed, je kan moeilijk die mensen uitsluiten omdat ze een ´te goede´ collage hebben gemaakt...
Mja, heb je gelijk inquote:Op zaterdag 18 november 2006 03:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.
Maar ik zou zijn bijdrage wél aan de muur willen![]()
Ik wél. Want dan wordt de wedstrijd er een van het beoordelen van degene die het beste overweg kan met een software applicatie, in plaats van het beoordelen van iemand die mooie foto's maakt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:13 schreef MissBliss het volgende:
en snap dus niet dat het zo geschuwd wordt in deze wedstrijden.
Ja maar zo bedoel ik het niet. Een hele goede foto heeft misschien helemaal geen bewerking nodig. Maar zoals ik al zei: een slechte foto kan niet goed worden door PS, dus iemand die goed is in PS wint niet bij voorbaat. PS zie ik gewoon als een hulpmiddel om een foto nog net ietsje mooier te maken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik wél. Want dan wordt de wedstrijd er een van het beoordelen van degene die het beste overweg kan met een software applicatie, in plaats van het beoordelen van iemand die mooie foto's maakt.
Als er PS in extremo wordt toegestaan doe ik al helemaal niet meer mee. Dan is sowieso de lol eraf. Ik me uit de naad werken om iets moois te fotograferen, en iemand anders die goed kan photoshoppen gaat bij voorbaat winnen?? Nee, dank je.
Dan maken ze daar maar een aparte wedstrijd van elke maand.
Mooie foto'squote:Op zaterdag 18 november 2006 03:27 schreef Petre het volgende:
iets als dit: http://www.deviantart.com/deviation/17918476/ maar dan me4 alleen de eerste 4 plaatjes ook een leuk idee?
Behalve als het even niet uitkomt natuurlijkquote:Op zaterdag 18 november 2006 06:29 schreef Puckzzz het volgende:
alleen in de wedstrijd worden de regeltjes ineens tot op de letter nageleefd
ik vind hem prachtigquote:
Dat is onzin, die foto mag van mij best meedoen, zal er waarschijnlijk nog punten voor geven ook.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Behalve als het even niet uitkomt natuurlijk
Ik had oo niet de indruk dat ik er moeilijk over deed hoor. Ik vind het een mooie compilatie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is onzin, die foto mag van mij best meedoen, zal er waarschijnlijk nog punten voor geven ook.
Maar dat er bij een wedstrijd regeltjes zijn is normaal, dat iedereen ze op de rest van FOT negeerd, tja, dat staat er eigenlijk los van.
Maar van mij mag de foto gewoon meedoen hoor, ik zal er niet moeilijk over gaan doen.
Allemaal heel erg bedankt voor de complimenten over mijn vermeende PS-skills, maar dat is echt te veel eer. Wat ik gedaan heb is namelijk helemaal niet zo moeilijk:quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.
Maar ik zou zijn bijdrage wél aan de muur willen![]()
Die staat hier in de OPquote:Op zondag 19 november 2006 12:31 schreef Ilford het volgende:
An24, Uit het wedstrijdtopic:
"Extra aandachtspunt bij de wedstrijd van deze maand:
Puckzzz wordt gevraagd een topic te plaatsen over hoe je een "vierluik" maakt."
Ik weet dat het ergens tussen al die discussies al voorbij is gekomen, maar een directe link vanaf de wedstrijdpagina zou (niet alleen mij) aardig wat zoekwerk besparen.![]()
Zal de generatie kloof wel zijnquote:Op maandag 20 november 2006 12:05 schreef snakelady het volgende:
ik vind het enkelbandje juist leuk!!
Rofl dat is mn tattooquote:Op maandag 20 november 2006 12:03 schreef robbedoeseos300d het volgende:
leuke serie Mukie![]()
Alleen jammer van dat enkelbandje.....
Dat vind ik niet zo bij deze schoenen passen.
Kan je dat niet weg soepen??
en tja waar denken mannen altijd aan.quote:Op maandag 20 november 2006 13:02 schreef Miss_S het volgende:
denken vrouwen nu echt altijd meteen aan schoenen.....
zal maar weer iets anders gaan verzinnen
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.quote:Op maandag 20 november 2006 13:02 schreef Miss_S het volgende:
denken vrouwen nu echt altijd meteen aan schoenen.....
zal maar weer iets anders gaan verzinnen
Ik geloof niet dat jij ook maar een beetje een reden hebt om je te hoeven verdedigen. Leuke invulling van het thema en het levert een prettig plaatje op. Punt.quote:Op maandag 20 november 2006 13:37 schreef Mukie het volgende:
[..]
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.
Daarnaast loop ik altijd op hakken en dus is dit iets wat ik echt elke dag doe
vind het leuke foto's hoorquote:Op maandag 20 november 2006 13:37 schreef Mukie het volgende:
[..]
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.
Daarnaast loop ik altijd op hakken en dus is dit iets wat ik echt elke dag doe
Ach je kunt er je eigen draai aan geven toch?quote:Op maandag 20 november 2006 15:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vind het leuke foto's hoor
moet alleen iets nieuws verzinnen nu
Doe maar naar KPN, die hadden mijn verhuizing niet geregistreerd, eikelsquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:44 schreef Mukie het volgende:
tsk tsk met vingertje wijst enzo
Stoute internet
Kpn, was te verwachtenquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Doe maar naar KPN, die hadden mijn verhuizing niet geregistreerd, eikelsEn daardoor ook geen tijd om dit topic door te baggeren of zelf foto's te posten, idem voor de wedstrijd. Had zo graag mee willen doen deze maand
![]()
O leuk hebben wij ook gehad, zo maanden aan het tobben geweest, zijn er enorm veel die er last van hebben, ken er zo in mijn directe omgeving met dezelfde problemquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Doe maar naar KPN, die hadden mijn verhuizing niet geregistreerd, eikelsEn daardoor ook geen tijd om dit topic door te baggeren of zelf foto's te posten, idem voor de wedstrijd. Had zo graag mee willen doen deze maand
![]()
Nouja, je mag best tevreden zijn hoor. Ik vind het wel OK!quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Eerste poging(en).
Ik ben nog niet tevreden.
Leuk gedaan . een goed idee van je dag . ik vind hemquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Eerste poging(en).
Ik ben nog niet tevreden.
Het ligt eraan wat je wilt laten zien he? Voor het zelfde geld loop je snachts in strakke latex pakjes over de boulevard te flanerenquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Het laat wel zien wat voor oninteressante dag ik heb.
die wil ik zienquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:41 schreef Ymke het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je wilt laten zien he? Voor het zelfde geld loop je snachts in strakke latex pakjes over de boulevard te flaneren
Ik ook eigenlijk , ik probeer hem over de streep te trekkenquote:
En 3 ookquote:
ik zal es gaan insturen anders wordt het nog nixquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:35 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Mijn hemel waar haal ik de tijd vandaan.
Heb al de hele maand in mijn hoofd zitten wat ik wil fotograferen, maar het ontbreekt me aan tijd
Mail de foto naar An24@fok.nlquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik zal es gaan insturen anders wordt het nog nix
maar vraag me nog steeds af naar welk adres
mja dat weet ik maar An heeft momenteel ff geen inet en heeft Phoenix gevraagd de WC even te doen vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:03 schreef prupke het volgende:
[..]
Mail de foto naar An24@fok.nl
alstu
Het internet is idd brak momenteel. Af en toe kan ik posten, aar het is al weer beter dan de afgelopen week. (nieuwe buren of zoquote:Op woensdag 22 november 2006 07:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mja dat weet ik maar An heeft momenteel ff geen inet en heeft Phoenix gevraagd de WC even te doen vandaar mijn vraag.
ik heb 'm gisteravond al naar je gestuurdquote:Op woensdag 22 november 2006 07:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Het internet is idd brak momenteel. Af en toe kan ik posten, aar het is al weer beter dan de afgelopen week. (nieuwe buren of zo). Je kan gerust de foto naar mij sturen, als ik er echt uit lig, kan ik voor de deadline even naar mijn buren om met hun verbinding de foto's naar Phoenixx te sturen.
Ik ook!quote:Op woensdag 22 november 2006 07:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb 'm gisteravond al naar je gestuurd
klopt, maar hier ziet ie er goed uit hoor, en is ook andere monitor dan waar ik 'm gisteren op bekeekquote:Op woensdag 22 november 2006 08:29 schreef Ilford het volgende:
[..]
Ik ook!![]()
Zie ik m'n eigen foto op m'n werk, vind ik 'm nogal donker. Aargh, iedere monitor is weer anders...
Mooi! Goed om te horen, en bedankt!quote:Op woensdag 22 november 2006 10:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
klopt, maar hier ziet ie er goed uit hoor, en is ook andere monitor dan waar ik 'm gisteren op bekeek
Laat dat kind dr eigen plee schoonmakenquote:Op woensdag 22 november 2006 07:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mja dat weet ik maar An heeft momenteel ff geen inet en heeft Phoenix gevraagd de WC even te doen vandaar mijn vraag.
quote:Op woensdag 22 november 2006 11:04 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Laat dat kind dr eigen plee schoonmaken
*Kijkt in S&G*quote:Op woensdag 22 november 2006 14:22 schreef Chanty het volgende:
Ik denk dat ik maar oversla. Kan alleen afgezaagde dingen verzinnen, damn wat heb ik en suf levenMaar er staan leuke dingen tussen, verheug me al op t stemmen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |