heb je die niet in hoge resolutie?quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:01 schreef Puckzzz het volgende:
Snakelady, jij produceert ze in razendtempo zeg! en allemaal heel consistent met 1 object scherp op de voorgrond en de mens (je) onscherp op de achtergrond. die badfoto is ook weer om op te vreten (dat plukje haar) de gespiegelde versie is inderdaad beter om wat Sun zegt.
ik ben nog niet zo tevreden met mijn foto van gisteren. de kleuren vloeken heel erg bij de kleuren van de toiletfoto. in ZW doen ze het samen wel weer lekker dus ik stoei nog ff door. om deze in kleur te laten en de rest ZW vind ik ook nix, dan lijkt het alsof ik alleen maar 's nachts op de weg ben ofzo
[afbeelding]
prima formaatquote:Op donderdag 9 november 2006 08:54 schreef Puckzzz het volgende:
Hoe groot wil je 'm hebben? als desktop?
Dat heb je leuk gedaan , ik vind de verdeling van de foto's ook erg prettig om naar te kijkenquote:Op donderdag 9 november 2006 20:28 schreef snakelady het volgende:
erg rustig in dit topic merk ik, iedereen druk bezig ofzo?
Maar denk dat ik hem zo doe, de fles expres aan de linkerkant laten staan.
[afbeelding]
Ja die is leuk. Zo staan alle bijzaken er scherp op aan de linkerkant en de poppetjes onscherp rechts. Leuk idee en leuk uitgevooerdquote:Op donderdag 9 november 2006 20:28 schreef snakelady het volgende:
erg rustig in dit topic merk ik, iedereen druk bezig ofzo?
Maar denk dat ik hem zo doe, de fles expres aan de linkerkant laten staan.
[afbeelding]
Nietquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:35 schreef MissBliss het volgende:
Ik zie geen foto's Elisabeth@..ElizabethR
Oh nu welquote:
Idem dito hier. Pittige opdrachtquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:34 schreef releaze het volgende:
tja, ik vind het wel een moeilijke opdracht. een dag uit mn leven bestaat concreet gezien uit slapen, slapen, slapen. naar school, aandacht schenken aan man en huisdieren, eten, fokken, spelletje en slapen. Mn wereld speelt zich af in mn hoofd, niet buiten mn lichaam. Ik vind het zo godsonmogelijk cliche om utrecht centraal mooi op de foto te krijgen, mn pyama op mn kussen, of iets in die trant.. katten op de foto.. Dus ik moet dr nog eens heel hard over nadenken hoe ik dat in fotos, in deze wereld ga capturen... als dat uberhaupt lukt. Maar daar over nadenken is al voldoende genoeg i think
Hm, herkenbaar...quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:20 schreef Mukie het volgende:
Telkens als ik een goed idee heb, kom ik maar tot 3 foto's max
Je werkt bij de geheime dienst?quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:44 schreef k_man het volgende:
Dat er op mijn werk niet gefotografeerd mag worden is wel jammer.
De bankquote:Op zaterdag 11 november 2006 12:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kan ik geen uitspraken over doen.![]()
het is wel vanwege veiligheidseisen
Dat ken ik, daar zouden onze klanten niet zo heel erg blij mee zijnquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:44 schreef k_man het volgende:
Je werkt bij de geldwitwasserette?quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:57 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dat ken ik, daar zouden onze klanten niet zo heel erg blij mee zijn.
quote:Op maandag 13 november 2006 09:59 schreef Mukie het volgende:
geef mij die van jou dan, en dan begin jij opnieuw
same here.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:44 schreef k_man het volgende:
hoezo... je doet toch ook nog wel eens íets anders dan werken?quote:Op maandag 13 november 2006 10:28 schreef Matness het volgende:
[..]
same here.
nul inspiratie dus, zou wel graag mee willen doen.
Op een bedrijf met erg grote klantenquote:Op maandag 13 november 2006 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je werkt bij de geldwitwasserette?
neeee, da's mijn meisjequote:Op maandag 13 november 2006 12:34 schreef Mukie het volgende:
[..]
Op een bedrijf met erg grote klanten
@ Puckzzz mag ik hem haar hebben dan?![]()
damnedquote:Op maandag 13 november 2006 12:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
neeee, da's mijn meisjedie krijg je niet
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:20 schreef FReNsJ het volgende:
2e foto gemaakt, leef ik nu echt zo saai?
Ja ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:48 schreef Re het volgende:
ik moet er dus nog eentje
kan me voorstellen dat er mensen moeite gaan hebben het op tijd af te krijgen
Sociaal leven doe ik niet aan, ik werk part-time, kinderen zijn groot en huishouden uhm....quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Ik heb nog niet eens de tijd gehad om 1 foto te maken ,zelfs al zou ik mn sociale leven van de hand doen dan slokken mn werk en mn kind en huishouden nog teveel op om 4 goede fotos te maken![]()
Hoe doen jullie dat toch?
Foto's maken van mijn dochter.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Ik heb nog niet eens de tijd gehad om 1 foto te maken ,zelfs al zou ik mn sociale leven van de hand doen dan slokken mn werk en mn kind en huishouden nog teveel op om 4 goede fotos te maken![]()
Het geheim heet 'snipperdag'. Niet speciaal voor de wedstrijd natuurlijk, maar af en toe een snipperdag om eens iets anders te doen dan werk, kinderen en huishouden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Ik moet nog beginnenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het geheim heet 'snipperdag'. Niet speciaal voor de wedstrijd natuurlijk, maar af en toe een snipperdag om eens iets anders te doen dan werk, kinderen en huishouden.
Ik heb mn 4-luikje al af
ik heb een concept in de kop, maar de uitvoering is wat meer werk...quote:
Same herequote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
ik heb een concept in de kop, maar de uitvoering is wat meer werk...![]()
ja, maar bijna niemand heeft nog een idee, of inspiratie, of weet niet hoe de alledaagse bezigheden vastgelegd moeten worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:07 schreef Miss_S het volgende:
heb echt nog geen een idee
valt me trouwens op dat er weinig foto's worden laten zien
Het vierluik mag maar 1 dag beslaan hequote:Op woensdag 15 november 2006 20:53 schreef Miss_S het volgende:
maar heb gelukkig het hele weekend om foto's te maken
Moment, ik kijk even in je fotoboekquote:Op woensdag 15 november 2006 22:28 schreef Miss_S het volgende:
kom jij het controleren dan of ze op dezelfde dag zijn gemaakt
Prima, ik kom t hele weekend langs. Moet ik nog wat meenemen? Koekjes, wijn, m'n vriendin?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Moment, ik kijk even in je fotoboek
niet helemaal waar. het vierlijk moet een dag uit je leven typeren, of dat nou in 1 week geschoten is of over de hele maandquote:Op woensdag 15 november 2006 22:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het vierluik mag maar 1 dag beslaan he
als jou dat blij maakt moet je het vooral niet latenquote:Op donderdag 16 november 2006 09:13 schreef SunChaser het volgende:
Owwwwwwwwww. Dat maakt t al makkelijker. Dan kan archiefmateriaal ook makkelijker worden gebruikt.![]()
Het biedt zeker mogelijkheden. Nu alleen nog de tijd vinden iets moois in elkaar te draaien.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
als jou dat blij maakt moet je het vooral niet laten
foto van MB in bed?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:03 schreef Re het volgende:
ik heb half archief half nieuw (althans nog steeds die ene dus nodig)
14.gif Die diagonaal doet het heel lekkerquote:Op vrijdag 17 november 2006 08:12 schreef Puckzzz het volgende:
Nou dit heb ik dus nu. ik weet niet of het wat is en of het in ZW sterker is. veel tijd om iets anders te gaan doen is er niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb voor de diagonalen en de beweging gekozen om de drukte in mijn leven te accentueren.
Moeilijk. De kleurenversie spreekt me in eerste instantie aan, maar "kleur is ballast, zwartwit is de essentie"; als ik naar de zwartwit versie kijk, dan vind ik die diagonaal helemaal NIET lekker, veel te druk. En daarna kan ik niet meer "gewoon" naar de kleurenversie kijken...quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:27 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Die diagonaal doet het heel lekker
En de kleurenversie natuurlijk
ocherm...hahaha, geeft toch wel aan dat de essentie 'drukdrukdruk' goed overkomt toch?quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:21 schreef Ilford het volgende:
[..]
Moeilijk. De kleurenversie spreekt me in eerste instantie aan, maar "kleur is ballast, zwartwit is de essentie"; als ik naar de zwartwit versie kijk, dan vind ik die diagonaal helemaal NIET lekker, veel te druk. En daarna kan ik niet meer "gewoon" naar de kleurenversie kijken...dan blijft die diagonaal zich te sterk opdringen. Anderzijds, het idee van die diagonaal vind ik goed...
Haha, ja, dat wel. Dat dus zelfs meer in de z/w versie, imo.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ocherm...hahaha, geeft toch wel aan dat de essentie 'drukdrukdruk' goed overkomt toch?
Ken het hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:24 schreef Ymke het volgende:
Een dag, niet iedere. Zoals je weet ben ik nogal eens geneigd wedstrijdthema's op mijn eigen manier te interpreteren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
heeeel erg leuk V.V.!!
maarrreh...typeert dit jouw dag?
Ook ik geef het op, heb ff geen geduld dit goed en leuk te benaderen. Andere keer beter, maar wel zag ik al mooie foto's van anderen. Toppiequote:Op vrijdag 17 november 2006 21:08 schreef blomst het volgende:
Ik heb nog maar één foto, en na het zien van de laatste twee zakt mij de moed in de schoenen![]()
wauw![]()
Ik geef nog niet opquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:10 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ook ik geef het op, heb ff geen geduld dit goed en leuk te benaderen. Andere keer beter, maar wel zag ik al mooie foto's van anderen. Toppie![]()
![]()
Hoe leuk hij ook is, hij voldoet niet aan de tutorial. Dit is gewoon super photoshop van super foto's. De tutorial van Puckzzz laat een heel andere benadering zien. Dat zijn gewoon 4 foto's in één kader, zonder uitsnedes op de voorgrond en dergelijke.quote:
Mja, maar de tutorial van Puckzzz was vooral bedoeld om mensen die niet weten hoe ze 4 foto's in 1 krijgen, te laten zien hoe dat moet. Vliegvrager weet dat duidelijk wel en doet het dan ook op een superoriginele manier. En ja, ze zijn heel mooiquote:Op zaterdag 18 november 2006 01:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hoe leuk hij ook is, hij voldoet niet aan de tutorial. Dit is gewoon super photoshop van super foto's. De tutorial van Puckzzz laat een heel andere benadering zien. Dat zijn gewoon 4 foto's in één kader, zonder uitsnedes op de voorgrond en dergelijke.
Maar hij is verdomd mooi!!
Dat klopt hoor, heel mooi. Maar we zijn hier niet met een wedstrijd Photoshoppen bezig, toch?quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mja, maar de tutorial van Puckzzz was vooral bedoeld om mensen die niet weten hoe ze 4 foto's in 1 krijgen, te laten zien hoe dat moet. Vliegvrager weet dat duidelijk wel en doet het dan ook op een superoriginele manier. En ja, ze zijn heel mooi
Morgen maar eens wat proberen
Ik ben het wel met je eens, ik zou ook nooit zo´n collage kunnen maken in PSquote:Op zaterdag 18 november 2006 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, heel mooi. Maar we zijn hier niet met een wedstrijd Photoshoppen bezig, toch?
Als er elke keer zo met de voorwaarden gespeeld wordt vind ik het niet meer leuk. Gooi dan al die regels overboord, die toch ooit geschapen zijn om iedereen een gelijke kans te geven. Immers, niet iedereen is zo bedreven met Photoshop, maar er zijn wél een bende mensen die mooie foto's maken zonder daar allerlei layers, filters, en levels op los te laten. Die krijgen op dergelijke manier nauwelijks kans!! Terwijl ze wél mooie foto's maken, en het niet eens hoeven te hebben van Photoshop.
Ik durf hard te stellen dat een bedreven photoshopper ALTIJD wint tegenover een persoon die dat niet gebruikt. Eenvoudigweg omdat je met PS van een kutfoto iets heel aangenaams kunt maken, dus van een goeie foto een superfoto. Maar ik dacht niet dat we hier PC-skills aan het beoordelen waren, doch fotografeer skills.
Nee, ik vind deze foto, hoe mooi dan ook, niet in de wedstrijd horen.
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:05 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar goed, je kan moeilijk die mensen uitsluiten omdat ze een ´te goede´ collage hebben gemaakt...
Mja, heb je gelijk inquote:Op zaterdag 18 november 2006 03:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.
Maar ik zou zijn bijdrage wél aan de muur willen![]()
Ik wél. Want dan wordt de wedstrijd er een van het beoordelen van degene die het beste overweg kan met een software applicatie, in plaats van het beoordelen van iemand die mooie foto's maakt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:13 schreef MissBliss het volgende:
en snap dus niet dat het zo geschuwd wordt in deze wedstrijden.
Ja maar zo bedoel ik het niet. Een hele goede foto heeft misschien helemaal geen bewerking nodig. Maar zoals ik al zei: een slechte foto kan niet goed worden door PS, dus iemand die goed is in PS wint niet bij voorbaat. PS zie ik gewoon als een hulpmiddel om een foto nog net ietsje mooier te maken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik wél. Want dan wordt de wedstrijd er een van het beoordelen van degene die het beste overweg kan met een software applicatie, in plaats van het beoordelen van iemand die mooie foto's maakt.
Als er PS in extremo wordt toegestaan doe ik al helemaal niet meer mee. Dan is sowieso de lol eraf. Ik me uit de naad werken om iets moois te fotograferen, en iemand anders die goed kan photoshoppen gaat bij voorbaat winnen?? Nee, dank je.
Dan maken ze daar maar een aparte wedstrijd van elke maand.
Mooie foto'squote:Op zaterdag 18 november 2006 03:27 schreef Petre het volgende:
iets als dit: http://www.deviantart.com/deviation/17918476/ maar dan me4 alleen de eerste 4 plaatjes ook een leuk idee?
Behalve als het even niet uitkomt natuurlijkquote:Op zaterdag 18 november 2006 06:29 schreef Puckzzz het volgende:
alleen in de wedstrijd worden de regeltjes ineens tot op de letter nageleefd
ik vind hem prachtigquote:
Dat is onzin, die foto mag van mij best meedoen, zal er waarschijnlijk nog punten voor geven ook.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Behalve als het even niet uitkomt natuurlijk
Ik had oo niet de indruk dat ik er moeilijk over deed hoor. Ik vind het een mooie compilatie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is onzin, die foto mag van mij best meedoen, zal er waarschijnlijk nog punten voor geven ook.
Maar dat er bij een wedstrijd regeltjes zijn is normaal, dat iedereen ze op de rest van FOT negeerd, tja, dat staat er eigenlijk los van.
Maar van mij mag de foto gewoon meedoen hoor, ik zal er niet moeilijk over gaan doen.
Allemaal heel erg bedankt voor de complimenten over mijn vermeende PS-skills, maar dat is echt te veel eer. Wat ik gedaan heb is namelijk helemaal niet zo moeilijk:quote:Op zaterdag 18 november 2006 03:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
V.V. zijn foto is géén eenvoudige collage die 4 foto's in één kader zet, zijn foto is puur photoshoppen, met layers, uitsnedes en alles. Tegen de wedstrijdregels in dus.
Maar ik zou zijn bijdrage wél aan de muur willen![]()
Die staat hier in de OPquote:Op zondag 19 november 2006 12:31 schreef Ilford het volgende:
An24, Uit het wedstrijdtopic:
"Extra aandachtspunt bij de wedstrijd van deze maand:
Puckzzz wordt gevraagd een topic te plaatsen over hoe je een "vierluik" maakt."
Ik weet dat het ergens tussen al die discussies al voorbij is gekomen, maar een directe link vanaf de wedstrijdpagina zou (niet alleen mij) aardig wat zoekwerk besparen.![]()
Zal de generatie kloof wel zijnquote:Op maandag 20 november 2006 12:05 schreef snakelady het volgende:
ik vind het enkelbandje juist leuk!!
Rofl dat is mn tattooquote:Op maandag 20 november 2006 12:03 schreef robbedoeseos300d het volgende:
leuke serie Mukie![]()
Alleen jammer van dat enkelbandje.....
Dat vind ik niet zo bij deze schoenen passen.
Kan je dat niet weg soepen??
en tja waar denken mannen altijd aan.quote:Op maandag 20 november 2006 13:02 schreef Miss_S het volgende:
denken vrouwen nu echt altijd meteen aan schoenen.....
zal maar weer iets anders gaan verzinnen
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.quote:Op maandag 20 november 2006 13:02 schreef Miss_S het volgende:
denken vrouwen nu echt altijd meteen aan schoenen.....
zal maar weer iets anders gaan verzinnen
Ik geloof niet dat jij ook maar een beetje een reden hebt om je te hoeven verdedigen. Leuke invulling van het thema en het levert een prettig plaatje op. Punt.quote:Op maandag 20 november 2006 13:37 schreef Mukie het volgende:
[..]
Nah, maar op mn werk mag ik geen foto's maken en de rest wat ik bedacht is qua kleur geen geheel in te krijgen.
Daarnaast loop ik altijd op hakken en dus is dit iets wat ik echt elke dag doe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |