quote:Vrachtvervoer / TNT slankt af maar spekt kern
TNT Post trekt na de verkoop van de divisie logistiek de lijn naar een eenvoudiger bedrijf door en zet nu ook de kleinere divisie vrachtvervoer in de etalage. De kern van post en pakjes doet het ondertussen goed.
Amper twee jaar na de aanschaf ervan denkt TNT alweer dat zijn vrachtvervoer beter af is bij een andere eigenaar. Desondanks komt het besluit niet als een verrassing. Vrachtmanagement werd als logisch verlengstuk van de divisie logistiek in huis gehaald. Maar die divisie is juist een paar manden geleden verkocht omdat de combinatie van logistiek met post en express-zendingen toch niet zo veel synergievoordelen bleek op te leveren als gehoopt. Daarmee werd vrachtvervoer een losstaand bedrijfsonderdeel.
Volgens topman Peter Bakker wil TNT de vrachtpoot weliswaar zo snel mogelijk verkopen, maar geenszins omdat vracht een blok aan het been zou zijn. Het bedrijf, met 2300 medewerkers in 28 landen, zag de omzet in het afgelopen kwartaal met 8 procent groeien en ook de winst ging omhoog. Bakker rekent er dan ook op dat er genoeg gegadigden zullen zijn die een goede prijs voor de vrachtpoot zullen willen betalen. Het grootste onderdeel ervan, het Zweedse Wilson, werd in augustus 2004 voor 257 miljoen euro overgenomen.
De kernactiviteiten van TNT, de divisies express en post, hebben een goed derde kwartaal achter de rug. Samen maakten zij 169 miljoen euro winst, maar door een verlies op de verkoop van logistiek resteerde een nettowinst van 67 miljoen, tegen 148 miljoen een jaar eerder.
Express zag de omzet met ruim 14 procent groeien, de grootste groei in jaren, en kon de brutowinst zelfs met bijna een derde opvoeren. Het aantal poststukken dat TNT in Nederland mocht bezorgen, nam met 6,4 procent af. Consumenten versturen minder brieven en bedrijven doen dat vaker via concurrenten van TNT. Tegenover deze krimp op de thuismarkt staat echter een grotere groei in het buitenland. Mede dankzij overnames in vooral Duitsland en Engeland kon TNT in het derde kwartaal buiten Nederland een kwart meer post bezorgen.
Post en Postbank gaan aparte winkels testen
De Postbank en TNT Post beginnen in Nijmegen een proef met twee aparte winkels voor bank- en postzaken. Ze sluiten er een postkantoor, maar dat is beslist geen begin van een groots plan om een eind te maken aan de samenwerking in alle postkantoren, aldus TNT-topman Peter Bakker. „We testen voortdurend nieuwe formules, zoals zegelverkoop in supermarkten. En dit is ook weer zo'n test.”
De twee nieuwe filialen worden geëxploiteerd door Postkantoren, het samenwerkingsverband van TNT en Postbank. Als de proef een succes wordt, komen er wel meer gescheiden winkels in grote steden.
Donderdag wil de Postbank van haar kant meer details geven over de proef in Nijmegen.
TNT denkt met een winkel beter aan de wensen van de klanten te kunnen voldoen. Zo kunnen winkels eerder open gaan en later sluiten dan postkantoren. In het filiaal kunnen klanten voor alle postzaken terecht.
Bij mijn kantoor dus nietquote:Op donderdag 2 november 2006 17:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het is gebruikelijk dat je gewoon een vast rooster krijgt (wekelijks of tweewekelijks), zodat je bekend kan worden met je wijken... 'k heb al 'n jaar vier wijken voorbereiden, één wijk wegbrengen. Da's gewoon wat je krijgt als je met postbezorgers gaat werken.
Dude... waar denk je dat ik een halfuur mee bezig ben geweest?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:10 schreef Carport het volgende:
Nu moet alles in de OP ook aangepast worden naar TNT hè
Via Track&Trace kan je, dacht ik, tot aan de Nederlandse grens de status bekijken. Wil je ook over de grens kijken (het pakket krijgt dan ook vaak nog een ander traceernummer), kan je het best even bellen met de klantenservice. Zij weten precies hoe het zit, het verschilt namelijk nogal per verzendmethode en land.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef vw_caddy het volgende:
Vraagje over het versturen van een pakket naar het buitenland, wellicht dat iemand hiet het weet.
Met Internationeel Plus EU kan je het pakket ook traceren via Track&Trace, maar tot hoe ver loopt deze trace? Valt er ook te zien of het pakket afgeleverd is?
Naast de verhoogde aansprakelijkheid (die ¤500) is het ook mogelijk om een pakket verzekerd op te sturen. In dat tweede geval gaat het pakket aangetekend en is de maximale vergoedingswaarde ¤5.400. Het is alleen wel zo dat aangetekende pakketten maar tot 2 kilo gaan, daarna is aangetekend niet meer mogelijk. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik wel eens de verhoogde aansprakelijkheid heb aangepast (van die ¤500 naar iets van ¤2000) voor een klant, maar je kan het best even je situatie uitleggen bij een Business Point of postkantoor. Daar krijgen ze namelijk direct alle mogelijkheden te zien als je het pakket op de weegschaal legt en de gewenste verzendmethode selecteert. En dat heb ik hier nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef vw_caddy het volgende:
Tweede: de verzekering is tot ¤500 op het pakket. In het slechtste geval, wat zou je moeten doen om een vergoeding te krijgen als het pakket onderweg kwijtraakt?
Over het algemeen geldt dat de informatie eens per zoveel tijd wordt ge-update. Verschillende backoffices communiceren 's nachts met elkaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:53 schreef vw_caddy het volgende:
Weten jullie ook of de Track&Trace-pagina in het weekend wordt bijgewerkt met informatie? Heb gistermiddag een pakket afgegeven bij het postkantoor, maar zie nog geen informatie op de track&trace pagina.
Over het algemeen geldt dat de informatie eens per zoveel tijd wordt ge-update. Verschillende backoffices communiceren 's nachts met elkaar.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:53 schreef vw_caddy het volgende:
Weten jullie ook of de Track&Trace-pagina in het weekend wordt bijgewerkt met informatie? Heb gistermiddag een pakket afgegeven bij het postkantoor, maar zie nog geen informatie op de track&trace pagina.
Sorry.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:33 schreef Jordy-B het volgende:
Welkom in het eerste TNT Medewerkerstopic
De naamsverandering was half oktober al, maar het duurde even voordat het vorige topic vol zat. (en de persoon die het vorige topic had volgemaakt, vond het niet nodig om even een nieuw topic te openen)
Een pakkettenboer, net als DHL en zo. Ik zie er tenminste regelmatig vrachtwagentjes van rijden. Geen idee wat de connectie met TNT is.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef vw_caddy het volgende:
Carport: vanmorgen weer eens gebeld (nummer is nog steeds niet te vinden op de T&T Website), pakket stond in het nationale systeem op 'interne pakketdienst Zwolle', in het DPD-systeem kon ze nog niets zien. Weet jij wat DPD is?
Op zich is het niet erg netjes dat het nummer nog niet via TrackTrace opvraagbaar is, maar dat even terzijdequote:Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef vw_caddy het volgende:
Carport: vanmorgen weer eens gebeld (nummer is nog steeds niet te vinden op de T&T Website), pakket stond in het nationale systeem op 'interne pakketdienst Zwolle', in het DPD-systeem kon ze nog niets zien. Weet jij wat DPD is?
Pakketten in het buitenland worden door een aangewezen distributeur verzorgd. Binnen de UK zal dat waarschijnlijk wel DPD of TNT zelf zijn. Geen idee verder in hoeverre dat binnen de UK eventueel weer uitbesteed is aan subcontractors (zoals in Nederland wel voorkomt). Ik zit zelf niet bij pakketservicequote:Op dinsdag 7 november 2006 19:51 schreef vw_caddy het volgende:
Dank voor de informatie, top.Ik begrijp dat dergelijke pakketten in het buitenland besteld worden door DPD en niet door de lokale postboer?
Dat is wel vaker zo... Eigenlijk zou je de medewerkers van marketingbedrijven verplicht een dagje moeten laten meelopen met de post, want de ideeën die je soms tegenkomt geven niet echt het gevoel dat er is nagedacht over de verspreiding.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:27 schreef Dormael het volgende:
Hahahahahahaha hoe bedoel je ik vind iets geweldigs uit maar kan me niet schelen of de postbode er wat mee kan....
Ik vind het eigenlijk nog stuitender dat TNT zélf ook van die ondingen aan haar klanten verstuurt! Van die kleine, dikke, gladde kutdoosjes...quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo... Eigenlijk zou je de medewerkers van marketingbedrijven verplicht een dagje moeten laten meelopen met de post, want de ideeën die je soms tegenkomt geven niet echt het gevoel dat er is nagedacht over de verspreiding.
Dat doosje met die twee zakjes snoep en die cadeaubon en kortingsbonnenboekje erin was ook wel erg, ja...quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:10 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk nog stuitender dat TNT zélf ook van die ondingen aan haar klanten verstuurt! Van die kleine, dikke, gladde kutdoosjes...
Ook om te sorteren zijn die dingen een ramp, je moet ze steeds iets draaien om door de reflecties op het plastic heen te kunnen kijken.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:10 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk nog stuitender dat TNT zélf ook van die ondingen aan haar klanten verstuurt! Van die kleine, dikke, gladde kutdoosjes...
Goed plan! Dan mogen de dames en heren van het postkantoor ook een dagje meelopen. Ze schijnen niet te snappen dat dat kartonnen brievenbusmalletje achter het loket niet strookt met de werkelijkheid...Dan past het net volgens de betreffende medewerker en sta ik bij een standaardbrievenbus te duwen (na aangebeld te hebben natuurlijk) om er vervolgens achter te komen dat het laatste stukje niet past, maar dat terughalen ook geen optie is. Zeker met regen is dat erg jammer of een speels huisdiersoort achter de deur....quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo... Eigenlijk zou je de medewerkers van marketingbedrijven verplicht een dagje moeten laten meelopen met de post, want de ideeën die je soms tegenkomt geven niet echt het gevoel dat er is nagedacht over de verspreiding.
Rooie enveloppen? Sleutels? Doen ze bij ons niej aan denk ikquote:Op zaterdag 11 november 2006 21:30 schreef Jordy-B het volgende:
Voor de nabrengzakken heb je als-het-goed-is op het kantoor een rode envelop liggen. Daar doe je de nabrengzakken, sleutel, etc. in. De rode envelop gooi je in de rode brievenbus, waarna de envelop door diegene die de buslichting doet naar kantoor wordt gebracht.
Maar hier gaat op zaterdag om 15.30 het hek dicht, dus moet ik het pakje direct naar het postkantoor in de stad brengen. Dat is ongeveer een kwartier om.
Hier heb je voor veel nabrengadressen een sleutel nodig. Omdat die sleutels maandag (nou ja, eigenlijk dinsdag) weer nodig zijn, moet je ze terugbrengen of je doet ze dus in zo'n rooie envelop (duurzame envelop van een soort kunstleer)quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:22 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Rooie enveloppen? Sleutels? Doen ze bij ons niej aan denk ik
Neej da is bij ons weer niet.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hier heb je voor veel nabrengadressen een sleutel nodig. Omdat die sleutels maandag (nou ja, eigenlijk dinsdag) weer nodig zijn, moet je ze terugbrengen of je doet ze dus in zo'n rooie envelop (duurzame envelop van een soort kunstleer)
Dat gaat op iedere vestiging weer andersquote:Op zaterdag 11 november 2006 21:30 schreef Jordy-B het volgende:
Voor de nabrengzakken heb je als-het-goed-is op het kantoor een rode envelop liggen. Daar doe je de nabrengzakken, sleutel, etc. in. De rode envelop gooi je in de rode brievenbus, waarna de envelop door diegene die de buslichting doet naar kantoor wordt gebracht.
We werken hier met papieren labels (Er zijn wel plastic labels, maar die zitten vast aan de zak, voor de wijken die bijna altijd een nabrengzak nodig hebben)... Papieren labels zijn gewoon wegwerpmateriaal. De zak hoeft ook niet direct terug te zijn, het gaat gewoon om de sleutel van het nabrengadres.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:31 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Neej da is bij ons weer niet.
Nabrengzak vol met post, dichtknopen met touw, label er aan, verzegelen en zo gaan ze naar het nabrengadres.
Die labels willen ze graag terug, zown zak is nog niet zo'n probleem.
Even melden hoe het is afgelopen: TNT heeft uiteindelijk een onderzoek ingesteld samen met Royal Mail. Het pakket bleek nog steeds in een sorteercentrum van Royal Mail te liggen, werd niets meegedaan. Alsnog afgeleverd.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:55 schreef vw_caddy het volgende:
TNT heeft nog steeds geen scaninfo vanuit Engeland binnengekregen, en de ontvanger heeft mijn pakket nog niet. Als het maandag nog niet is aangekomen, dan start TNT een onderzoek. Toch ergens blij dat er een schadevergoeding tot ¤500 op zit.
Vraagje 2x HAH: bedoel je daarmee twee HAH op een dag of twee keer 1 HAH op twee zaterdagen in december? Je zegt "waaronder" maar noemt vervolgens een datum (laat het een keer 2x HAH op 1 dag zijn..quote:Op woensdag 15 november 2006 20:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor diegenen die 't nog niet wisten, in de Kerstperiode hebben we weer 2x HAH op zaterdag! WaaronderAppe Heijn op zaterdag 23 december, wat sowieso al de drukste dag van de hele KNJ gaat worden. Sowieso is (hier althans) de zaterdag zo'n beetje de drukste dag van de week, alleen dinsdag is soms drukker, omdat je dan altijd 3xhah hebt (Appie, Gamma of andere bouwmarkt, en die altijd fijne afgevende folder der MediaMarkt)
Ik heb maar liefst 1.30 voor mijn wijk, maar daar vallen op zaterdag dan ook 8 kratten plaatwerk in. In de praktijk ben je minstens 2 uur aan het voorbereiden, plus de 15 a 30 minuten vertraging die je hebt doordat ivm de hoeveelheid plaatwerk op zaterdag de VOS steevast uitloopt. Gelukkig staat bij mijn wijk de looptijd heel riant, 2.30 uur, terwijl je hem makkelijk in 1.45 uur kan lopen. Zo kan ik de tijd die ik binnen tekort kwam weer goedmaken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:52 schreef zjroentje het volgende:
Vorige week wat misgegaan met de stemlijsten, en vandaag elk huishouden een excuusbrief van de gemeente. Zo kun je ook werk genereren.
Zag vandaag ook dat ik maar 1.10 uur heb om m'n wijk voor te bereiden. Yeah right ....!
jij werkt er net?quote:Op donderdag 16 november 2006 20:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ik neem aan dat ze niet met de kerst twee soorten HAH op één zaterdag doen.
Dat is ook onzin, maar de baas wil je zo snel mogelijk de straat op hebben. Hoe lang je er daar over doet, maakt blijkbaar niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:00 schreef zjroentje het volgende:
Looptijd van m'n wijk is 3.20 uur, ik loop het meestal in zo'n 3 uur.
Echt lachwekkend ook dat je de post bij het sorteren direct moet neerzetten als je het huisnummer ziet. Dus gewoon grote en kleine stukken door elkaar knallen. Wat voor een malloot heeft dat bedacht?
Ik werk er al een jaartje of zeven, maar ik kan me niet herinneren dat ze op een zaterdag voor de kerst meerdere soorten HAH hadden.quote:
Is ook gewoon veel logischer, zo doe ik het ook gewoon.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
In het compartiment waar ik werk worden altijd de grote stukken achter de kleine stukken gezet. Dit kost nauwelijks meer tijd, je maakt minder snel fouten (heb ik het idee) en het loopt een stuk prettiger weg... Bij m'n collega's van het naburige codegebied zie je wel regelmatig dat ze de grote stukken gewoon tussen de kleine stukken doen ipv erachter.
Ieder z'n meug...
Zoals ik het vandaag hoorde, moet je een aantal vakken tegelijk in je zetblok zetten, en daarnaast alle post uit de vakken op een stapeltje en dan maar doorknallen. Echt waanzin.quote:Er wordt sowieso niet op de officiële manier gezet (met je rooie bakje HSM-post in zo'n rek aan de werktafel en één vakje per keer uit je rode bakje halen, enzo).
Ik gooi zelf altijd een half rood bakje in één keer in het zetblok. Aan de scheidingskaarten kan je wel zien waar het vakje eindigt en je hoeft op die manier alleen nog maar de post uit het vakje van de sorteerkast te halen. Werkt een stuk vlotter.
Ik doe niet alle post uit de vakken op één stapeltje, maar ik pak wel meerdere vakken in één keer uit de kast en leg ze in een rijtje... Ik ga dan tijdens het zetten zo het rijtje af.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:01 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Is ook gewoon veel logischer, zo doe ik het ook gewoon.
[..]
Zoals ik het vandaag hoorde, moet je een aantal vakken tegelijk in je zetblok zetten, en daarnaast alle post uit de vakken op een stapeltje en dan maar doorknallen. Echt waanzin.
Dat hebben ze bedacht om je te dwingen op straat alle post door te lopen voordat je 'm induwt. Zelfs dan werkt het nog handiger om de grootste stukken achter te hebben.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:00 schreef zjroentje het volgende:
Looptijd van m'n wijk is 3.20 uur, ik loop het meestal in zo'n 3 uur.
Echt lachwekkend ook dat je de post bij het sorteren direct moet neerzetten als je het huisnummer ziet. Dus gewoon grote en kleine stukken door elkaar knallen. Wat voor een malloot heeft dat bedacht?
Nee, dat hebben ze bedacht om het tussenzetten sneller te laten verlopen. Ik heb een tijdje op een vestiging gewerkt waar dit inderdaad gebruikelijk was. Wat ze daar ook een tijdje hebben gedaan is op dezelfde manier het HAH er tussen zetten, dus soms zat het voor de post, soms ertussen, soms halverwege. Het resultaat was, dat je niet meer kon zien bij welk adres het hoorde. Die folder tussen nr 10 en 12 kon dus zowel voor 10 als voor 12 zijn. Dat was zo'n ramp, daar zijn ze gelukkig van terug gekomen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat hebben ze bedacht om je te dwingen op straat alle post door te lopen voordat je 'm induwt. Zelfs dan werkt het nog handiger om de grootste stukken achter te hebben.
Tenzij je een subcontractor in een aftands busje bent.quote:Op zondag 19 november 2006 11:43 schreef Carport het volgende:
Maar met zo'n grote TNT-bus kan je wel overal voorrang afdwingen![]()
Ik heb een Opel Comboquote:Op zondag 19 november 2006 11:43 schreef Carport het volgende:
Maar met zo'n grote TNT-bus kan je wel overal voorrang afdwingen![]()
Met een aftands busje ben je niet welkom, er worden nogal wat eisen gesteld.quote:Op zondag 19 november 2006 12:07 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Tenzij je een subcontractor in een aftands busje bent.
Als je subcontractor bent moet je je eigen bus hebben.quote:Op zondag 19 november 2006 12:28 schreef vw_caddy het volgende:
Je mag geen bus gebruiken van TNT om pakketten te bezorgen (als je geen subcontractor bent)?
dat is ook belachelijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:57 schreef zjroentje het volgende:
Die pakketdienst is echt te kut voor woorden.
Hoe vaak ik niet pakketjes gewoon voor de deur vind in mijn ronde, echt te schandalig voor woorden.
Tja, dat krijg je als TNT voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:57 schreef zjroentje het volgende:
Hoe vaak ik niet pakketjes gewoon voor de deur vind in mijn ronde, echt te schandalig voor woorden.
Nou ja... Er moeten in dat soort gevallen natuurlijk wel klachten gestuurd worden, anders verbetert er nooit iets.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:56 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je als TNT voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
welkom in de wereld van TPG pakketservice, goeie tip, ga nog eens heel goed rekenen wat je er aan overhoudtquote:Op dinsdag 21 november 2006 18:56 schreef Conflict het volgende:
Ik had afgelopen maandag 28 pakketten, waarvan 1 geweigerd en 4 PKT
Heb ik gewoon helemaal voor niks gewerkt, dit schiet niet op zo....
Die ochtendrooute is wel leuk om te doen. Ik haal de pakketten op in Gorinchem, en breng dat dan naar Hardinxveld-Giessendam, Sliedrecht, Bleskensgraaf en Giessenburg.
Inderdaad schandalig. Ik had iets dergelijks gelijk gemeld bij m'n eigen teamcoach (Post) en ook bij Pakketservice, die ik toch al eens bel als de pakketjes weer eens niet op tijd bij het afhaalkantoor geleverd zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:57 schreef zjroentje het volgende:
Die begrijp ik niet helemaal.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:42 schreef Carport het volgende:
[..]
Verder zag ik vanmiddag in mijn eigen wijk waar ik woon, drie busjes van een TNT-subcontractor staan. Drie busjes vol en vijf mannetjes die druk aan het overleggen waren. Volgens mij gaat daar iets toch niet helemaal goed![]()
Dat rekenen heb ik natuurlijk allang gedaan en ik houd er meer dan genoeg aan over, verder heb ik ook werk via een telecombedrijf en ga ik brieven door het land bezorgen voor een ander groot bedrijf.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
welkom in de wereld van TPG pakketservice, goeie tip, ga nog eens heel goed rekenen wat je er aan overhoudtvoordat je in een bus investeert
dan is het goed, ik heb ook een jaar pakketroute gereden, ook bij een subcontractor en van wat hij overhield aan het einde van de maand, nah je snapt het wel...quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:03 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat rekenen heb ik natuurlijk allang gedaan en ik houd er meer dan genoeg aan over, verder heb ik ook werk via een telecombedrijf en ga ik brieven door het land bezorgen voor een ander groot bedrijf.
Die ochtendroute en zaterdag leveren me genoeg op. Ik heb besloten om in geen geval fulltime pakketten bij de mensen thuis te gaan bezorgen, dat is dan na een jaar niet leuk meer namelijk.
Toen ik om 16 uur even langs m'n huis reed, zag in de straat drie busjes van de subcontractor en liepen er een stuk of vijf werknemers te overleggen hoe ze die volle busjes zouden gaan verdelen. Normaal gesproken worden de pakketten hier 's ochtends bezorgd.quote:
Wat voor een marketingmafkees is er op het luminueze idee gekomen om vlaaien te versturen per post.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iets minder recent: Echte vlaaidozen (met vlaai als inhoud).Niet geschikt om mee te nemen in de voet-fietsbestelling. Probeer maar eens zo'n taart door een bus te schuiven. Sowieso regende het keihard, dus de kartonnen doos was verpulverd, en de vlaai geheel doorweekt.
![]()
Ook waren diverse bewoners niet thuis, dus dan moest je op zo'n verregende doos een GG-sticker plakken. Op de vestiging verdween de gebakdoos in een postzak, samen met andere pakketten, en kwam uiteindelijk (uiteraard niet gekoeld bewaard) in onherkenbare staat op het Postkantoor terecht.
Even bellen met de klantenservice. Die nemen je klacht aan en kunnen dan intern onderzoeken waar het pakje gebleven is. (je klacht wordt naar het betreffende postkantoor gefaxt).quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:05 schreef Urnie het volgende:
Op donderdag 23 november heeft men geprobeerd bij mij een pakketje af te leveren, maar ik was niet thuis. Er lag een briefje van TNT in de bus dat het was afgegeven bij de "buren" op de 2e etage. Ik woon zelf op de 6e! Ik vind dat niet normaal, maar goed. Ik ben naar die meneer gegaan om mijn pakketje op te halen, maar die had niks ontvangen.![]()
Nog bij mijn eigen buren gevraagd, maar die hadden ook niks. Ergo: TNT heeft mijn pakketje kwijt gemaakt!![]()
Wie van de TNT medewerkes hier werkt in Breda Noord (Wisselaar-Kasterleestraat) en weet wie er donderdag pakketdienst had? Ik wil graag weten of hij/zij zeker weet dat het op het nummer is afgegeven wat op het briefje staat. Ik ga toch echt niet bij 56 woningen aanbellen of ze toevallig een pakketje hebben ontvangen.
Ik overleg iedere dag met mijn collega's over wie wat meeneemt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:11 schreef Carport het volgende:
[..]
Toen ik om 16 uur even langs m'n huis reed, zag in de straat drie busjes van de subcontractor en liepen er een stuk of vijf werknemers te overleggen hoe ze die volle busjes zouden gaan verdelen. Normaal gesproken worden de pakketten hier 's ochtends bezorgd.
De enige keren dat ik met drie busjes en m'n collega's stond te overleggen in een wijk, waren de keren dat het flink mis was gegaan![]()
Ik lever pakketten alleen af bij de buren, of die daarnaast, per pakket bel ik dus bij maximaal 5 huizen aan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:05 schreef Urnie het volgende:
Op donderdag 23 november heeft men geprobeerd bij mij een pakketje af te leveren, maar ik was niet thuis. Er lag een briefje van TNT in de bus dat het was afgegeven bij de "buren" op de 2e etage. Ik woon zelf op de 6e! Ik vind dat niet normaal, maar goed. Ik ben naar die meneer gegaan om mijn pakketje op te halen, maar die had niks ontvangen.![]()
Nog bij mijn eigen buren gevraagd, maar die hadden ook niks. Ergo: TNT heeft mijn pakketje kwijt gemaakt!![]()
Wie van de TNT medewerkes hier werkt in Breda Noord (Wisselaar-Kasterleestraat) en weet wie er donderdag pakketdienst had? Ik wil graag weten of hij/zij zeker weet dat het op het nummer is afgegeven wat op het briefje staat. Ik ga toch echt niet bij 56 woningen aanbellen of ze toevallig een pakketje hebben ontvangen.
Ik had 70 pakketten, maar moest wel in totaal 3 uur wachten daar bij TNT omdat mijn route nog niet klaar was.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:30 schreef Jordy-B het volgende:
D'r was trouwens weer idioot veel post vandaag... Geen Makro, wel zeven blauwe bakken met grote enveloppen (voornamelijk veroorzaakt door zorgverzekeraars)
Dat is heel lelijk... Bij ons wilden ze voornamelijk de 'snelle zetters' binnen houden die periode voor 't voorbereiden, en volgens mijn teamcoach val ik daar ook onder, dus hopelijk zit ik die dag binnenquote:Op woensdag 15 november 2006 20:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor diegenen die 't nog niet wisten, in de Kerstperiode hebben we weer 2x HAH op zaterdag! WaaronderAppe Heijn op zaterdag 23 december, wat sowieso al de drukste dag van de hele KNJ gaat worden. Sowieso is (hier althans) de zaterdag zo'n beetje de drukste dag van de week, alleen dinsdag is soms drukker, omdat je dan altijd 3xhah hebt (Appie, Gamma of andere bouwmarkt, en die altijd fijne afgevende folder der MediaMarkt)
Maar waar kun je dat doen dan? Doorgeven bij de afzender, gelijk bij de bestelling? Of aan TNT doorgeven?quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:32 schreef Conflict het volgende:
Je kan ook "Alleen huisadres" op je pakket zetten, dan wordt het ook echt bij jou thuis aangeboden. Ik zou het slim vinden van TNT als er ook een manier komt om een pakket meteen bij het postkantoor op te halen, dus niet eerst twee bestelpogingen, met een weekend erbij ben je vaak al een paar dagen verder voordat je een pakket binnen hebt.
Daar loopt inmiddels een proef mee inderdaad. Als de resultaten positief zijn, wordt het landeljk ingevoerd.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:32 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik zou het slim vinden van TNT als er ook een manier komt om een pakket meteen bij het postkantoor op te halen, dus niet eerst twee bestelpogingen, met een weekend erbij ben je vaak al een paar dagen verder voordat je een pakket binnen hebt.
Je kan het doorgeven op het moment dat je het pakketje afgeeft aan de balie. Daar kan dan direct een sticker op worden geplakt. Ook kan je als afzender natuurlijk om zo'n rolletje stickers vragen, dan kan je ze direct opplakken als je thuis/op kantoor die dozen inpakt. Als laatste kan je, als verzender, ook zelf op de tekst "Alleen huisadres" op de doos schrijven of printen.quote:Op zondag 26 november 2006 11:13 schreef Urnie het volgende:
[..]
Maar waar kun je dat doen dan? Doorgeven bij de afzender, gelijk bij de bestelling? Of aan TNT doorgeven?
Ik wist niet eens dat dat kon.
Ja, ik zou het ook veel liever zelf gaan halen, ben toch nooit thuis op de tijden dat TNT langs komt.
die pakjes overhandigde ik altijd met ''veel plezier'' en een dikke knipoogquote:Op zondag 26 november 2006 15:43 schreef Carport het volgende:
Bij die pakketjes uit Hulst staat het toch ook geprint op het adresetiket
Dan lult je chef uit zijn spreekwoordelijke nekharen. Het betreft hier een verzoek van de klant waarvoor niet extra betaald hoeft te worden, en wat de besteller maar heeft uit te voeren. Zelfde als wanneer er op een pakje "niet vouwen" staat, daar zijn ook geen officiele stickers voor nodig!quote:Op zondag 26 november 2006 14:47 schreef Klonk het volgende:
leuk idee dat zelf printen of schrijven, vooral als je dan van de chef te horen krijgt dat je je daar niets van aan moet trekken want alleen de TPG stickers zijn geldig
Briefjes op de voordeur mogen niet opgevolgd worden, briefjes achter het raam van de voordeur wel.quote:Op woensdag 29 november 2006 00:42 schreef Troeta het volgende:
Ik heb een biefje op mijn voordeur geplakt, pakjes naar het postkantoor AUB
Als iemand op een brief 'niet vouwen' schrijft, en de ontvanger heeft een kleine bus, dan bel ik aan. Zijn ze er niet, dikke pech, moet je maar een fatsoenlijke bus hebben.quote:Op zondag 26 november 2006 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan lult je chef uit zijn spreekwoordelijke nekharen. Het betreft hier een verzoek van de klant waarvoor niet extra betaald hoeft te worden, en wat de besteller maar heeft uit te voeren. Zelfde als wanneer er op een pakje "niet vouwen" staat, daar zijn ook geen officiele stickers voor nodig!
ik ben er gelukkig weg, reed als chauffeur voor een subco en dan ben je bij tpg echt het laagste van het laagste, als je terugkomt en ze zagen een pakje waar met pen op stond niet bij buren, had je al het gezeik van de wereld te pakken.quote:Op zondag 26 november 2006 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan lult je chef uit zijn spreekwoordelijke nekharen. Het betreft hier een verzoek van de klant waarvoor niet extra betaald hoeft te worden, en wat de besteller maar heeft uit te voeren. Zelfde als wanneer er op een pakje "niet vouwen" staat, daar zijn ook geen officiele stickers voor nodig!
Je TNT-string?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:09 schreef renz0r het volgende:
Afgelopen zaterdag mn onderkledij gekregen. Allemaal te klein
quote:Op donderdag 30 november 2006 17:28 schreef Conflict het volgende:
Ik heb zelf iets gekocht bij een webwinkel, staat bij track&trace dat het in de distributieroute is. Nu kom ik daar iedere ochtend en vanmorgen kon ik mijn pakje dus bij wijze van spreken aanraken. Zit ik de hele middag op mijn pakketje te wachten, zie ik mijn collega rijden met zijn busje en pakketjes voor de andere flat, daarna niks meer gezien of gehoord
Morgen ga ik mijn pakket opeisen!
waarom is dat nu grappigquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:31 schreef Conflict het volgende:
Het is trouwens een GPS muis die nu kwijt is![]()
Bij mij is het precies andersom. Ze passen net aan de bovenkant. Aan de onderkant mag er een stuk af. En kennelijk mag je in de jeans je portemonnee niet aan de voorkant dragen, die zakken zijn erg ondiep.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:02 schreef MadGuy het volgende:
En ik kreeg mijn broeken vandaag. Ik verzuip erin qua taille, maar qua lengte is het hoog water in 't dorp.
Da's erg vroeg. Ik ging om half twee pas uit met 1 eerste en 2 2e tranches. Gelukkig kwamen wat collega's me helpen op 't eind anders had ik nog een hele tweede tranche in het donker moeten lopen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:23 schreef renz0r het volgende:
Klaar en nu ff mn bedje in bij te slapen voor vanavond
Niet alleen Univé, ook een aantal andere zorgverzekeraars.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:22 schreef Jordy-B het volgende:
't was hier ook laat... Pas rond half twee waren alle wijken voorbereid...
Rottige rotUnivé...
heb je kans op. Niet alle zorgverzekeraars versturen alles voor de zaterdag.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:27 schreef MadGuy het volgende:
Misschien werkt Jordy-B in een gebied waar zowat iedereen lid is van Univé?
We hadden vorige week ook 'n zooi andere zorgverzekeraars... deze zaterdag was het vooral Univé.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet alleen Univé, ook een aantal andere zorgverzekeraars.
Zal wel een aanbieding geweest zijn, dan...quote:Op maandag 4 december 2006 17:27 schreef Conflict het volgende:
Ik had zaterdag 5 miele stofzuigers, beetje vaag verhaal dat iedereen ineens stofzuigers gaat bestellen![]()
Was dat in het noorden van het land, ongeveer bij de Ni Hao? Ik hoop het niet...quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:23 schreef zjroentje het volgende:
Onderkleding paste bij mij zowaar ook.
Zaterdagavond gaan wokken met de vestiging. Vriendin heeft er een voedselvergiftiging opgelopen.
Owh.. nouja, in dat geval loop ik dus nog lekker met TPG-broekenquote:
Dan hebben wij denk ik elkaars pakket ontvangen. Mijn broeken waren te lang en veels te smal. Maat 2-47!quote:Op maandag 4 december 2006 20:58 schreef MadGuy het volgende:
Whaha, mijn broeken zijn tekort én te wijd. Dat wordt nieuwe bestellen. Ik heb nu maat 50 gekregen, maar ik denk dat ik voor een 49 of zelfs 47 moet gaan.
Die moet ik hebben!quote:Op donderdag 7 december 2006 20:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan hebben wij denk ik elkaars pakket ontvangen. Mijn broeken waren te lang en veels te smal. Maat 2-47!
Grappig! Zetten jullie de HAH voor dinsdag nog op maandag?quote:Op zondag 10 december 2006 10:29 schreef ultra_ivo het volgende:
morgen al om 9u30 beginnen. Eerst hah voor dinsdag zetten en dan de maandagpost. Ze verwachten veel post voor een maandag.
Oh... De kachel daar moet ook gestookt worden...quote:Op maandag 11 december 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
Oh en mensen: zet verdorie eens een retouradres op je kerstkaarten! Ik schrijf zoveel af naar Den Haag op deze manier, zo'n zonde.
Ja, maar ik wil op een gegeven moment ook naar buiten met mijn wijk.quote:Op maandag 11 december 2006 18:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Oh... De kachel daar moet ook gestookt worden...
Dat was vandaag een uitzondering. We hebben heel veel postbezorgers in het DVG. Bij enkel HAH zijn de voorbereidingen pas om 11uur klaar, bij een beetje normale post, als er dan nog dubbel HAH bij komt om te zetten wordt het wel erg laat bij veel post. Normaal zetten we de HAH gewoon op dinsdag. Maar om in december nog om 16u30 over straat te lopen....quote:Op maandag 11 december 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Grappig! Zetten jullie de HAH voor dinsdag nog op maandag?
Mag je niet gewoon alle onbestelbare kerstkaartjes in één zakje of envelop doen, zodat je maar één retoursticker nodig hebt?quote:Op maandag 11 december 2006 18:56 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil op een gegeven moment ook naar buiten met mijn wijk.
Dat doe ik ook uiteindelijk maar, maar het is nog even uitzoeken wat onbestelbaar is en wat nog retour kan naar de afzender. Ik vind het gewoonweg suf inderdaad.quote:Op maandag 11 december 2006 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Mag je niet gewoon alle onbestelbare kerstkaartjes in één zakje of envelop doen, zodat je maar één retoursticker nodig hebt?
Ik moet zeggen dat ik kaartjes zonder achternaam nog best vaak kwijt raak, maar het blijft suf dat mensen hun kaartje zonder achternaam en huisnummer versturen...
dat is het ookquote:Op maandag 11 december 2006 18:35 schreef Conflict het volgende:
Ik had een hele auto vol kerstpakketten, ze zeggen dat dit nog maar het begin is
Wanneer een kerstkaart niet besteld kan worden en er staat geen afzender op, komt 'ie mooi in de vensterbank van het kantoor te staanquote:Op maandag 11 december 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Oh en mensen: zet verdorie eens een retouradres op je kerstkaarten! Ik schrijf zoveel af naar Den Haag op deze manier, zo'n zonde.
Goed idee.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:57 schreef Carport het volgende:
[..]
Wanneer een kerstkaart niet besteld kan worden en er staat geen afzender op, komt 'ie mooi in de vensterbank van het kantoor te staan![]()
Officieel moet je 'm inderdaad naar Den Haag sturen, maar daar gooien ze 'm toch weg (of zetten 'm zelf ergens neer).
Je moest eens weten hoeveel prettige dagen we al toegewenst hebben gekregen![]()
Idd... Ik heb maar één wijk, morgen (wel gewoon vroeg beginnen ter ondersteuning), maar het is een fietswijk die ik morgen waarschijnlijk zal moeten lopen... Op de 23e doe ik die wijk met iemand anders samen, dus dat scheelt behoorlijk...quote:
Hier in Assen hebben we morgen geen HAH... Op de 23e wel de aangekondigde AH.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:23 schreef NY_Giant het volgende:
Is er nu morgen ook HAH of volgende week pas???
Nee, natuurlijk mag je dan niet te hard werken... Als de baas erachter komt dat het sneller kan, zal degene die je gister vervangen hebt, het ook sneller moeten doen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:17 schreef Hooghoudt het volgende:
Morgen is er hier (in Groningen) HAH. Heb het gisteren zelf staan afwegen. Da's best een relaxed baantje, een beetje in je hokje kutten met de weegschaal, zonder dat mensen op je vingers kijken. Mocht van de man die ik verving ook niet te hard werken.
Ja, dat snap ik ook wel.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:44 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, natuurlijk mag je dan niet te hard werken... Als de baas erachter komt dat het sneller kan, zal degene die je gister vervangen hebt, het ook sneller moeten doen.
Kwartetspellen zijn best leuk, maar waarom niet gewoon kaarten in kaartvorm... Eeuwenlang testen wijst uit dat dat de meest praktische vorm is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:00 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind het kerstpakket best te pruimen. Alleen dat gare kwartetspel... écht wat heb je er aan?
Maar goed, ze doen hun best. KNJ bevalt me wel dit jaar; de sfeer is gezellig en ik werk deze periode 6 dagen per week en ben goed op tijd klaar. Gisteren werd ik in de wijk geholpen door de teamcoach en hij had een poststuk verkeerd gegooid.
Je mag mijn pakketten wel sorterenquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:59 schreef Plots het volgende:
Ik wil werken bij TNT. Maar niet als postbode of koerier. Graag in zo'n gebouw waar pakjes komen etcetera. Kan dat?
155 pakketten....quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:48 schreef Conflict het volgende:
Wat een drama die kerstpakketten. Vandaag had ik gewoon 155 pakketten bij me, ik kreeg het maar net mee. En dan allemaal flats in Sliedrecht, met die pakketten naar boven en dan is niemand thuis.
Ik kwam gewoon met 36 pakketten terug.
En bij het scannen had ik een foutje gemaakt door manco's in te leveren tussendoor en toen moest ik alles opnieuw scannen en sorteren.
Kutpakketjes![]()
Ik rijd een postbusroute en da's wel leuk![]()
Kijk even op de site van Tempo Team. Voor het pakkettensorteercentrum Dordrecht zoeken ze nog 300 man.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:59 schreef Plots het volgende:
Ik wil werken bij TNT. Maar niet als postbode of koerier. Graag in zo'n gebouw waar pakjes komen etcetera. Kan dat?
Een sapcentrifuge? Nuttelozer kan het haast niet.quote:Op zondag 17 december 2006 11:27 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik vraag me af wat voor kerstpakket we dit jaar krijgen, vorig jaar zat er nog wel iets nuttigs in, de twee jaar ervoor is hij gelijk de vuilnosbak ingegaan. Ik denk dat ze die pakketten verpesten om zo de medewerkers zo ver te krijgen dat ze hun pakket willen doneren aan WFP
Vrogahwaren er wel mooie kerstpakketten bij de post, laten we hopen dat ze het weer zo doen als vroeger.
Klopt, maar de twee jaar ervoor zat er niets in wat je kon gebruiken, dat ging gelijk de container in.... Ik zou wel een normaal pakket willen, niets fair trade, dat past niet bij een glitter en glamour pakketquote:Op zondag 17 december 2006 12:03 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Een sapcentrifuge? Nuttelozer kan het haast niet.
Dat is mooi, ik ben altijd blij met een cadeau.quote:Op zondag 17 december 2006 14:37 schreef Troeta het volgende:
Kerstpakket is echt goed dit jaar, met een mooie grillpan en lekker eten erbij!
Enne...je krijgt het maar toch!
Is mijn aanmelding nu wel of niet aangekomen?quote:Unable to deliver message to the following recipients, because the message was forwarded more than the maximum allowed times. This could indicate a mail loop.
Denk je email nooit is aangekomen, zal nog maar een keer proberen.quote:Op maandag 18 december 2006 00:15 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat bij het aanmelden als postbezorger via de site.
Ik heb mij op 3 december jongstleden reeds aangemeld als geïntresseerde voor de functie van postbezorger in mijn sprookjesachtige woonplaats.
Diezelfde dag ontving ik een ontvangstbevestigingmail van TNT dat mijn aanmelding ontvangen is, en er binnen een week contact op zou worden genomen. Maar tot op heden bleef het stil vanuit de TNT kant.
Daarnaast ontving ik op 4 december van de postmaster van TNT een "Delivery Status Notification (Failure)", met mijn aanmelding bijgevoegd en de volgende mededeling:
[..]
Is mijn aanmelding nu wel of niet aangekomen?
En zo niet... wie kan ik waar/hoe bereiken om telefonisch contact op te nemen?
058-2333333quote:Op maandag 18 december 2006 00:15 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat bij het aanmelden als postbezorger via de site.
Ik heb mij op 3 december jongstleden reeds aangemeld als geïntresseerde voor de functie van postbezorger in mijn sprookjesachtige woonplaats.
Diezelfde dag ontving ik een ontvangstbevestigingmail van TNT dat mijn aanmelding ontvangen is, en er binnen een week contact op zou worden genomen. Maar tot op heden bleef het stil vanuit de TNT kant.
Daarnaast ontving ik op 4 december van de postmaster van TNT een "Delivery Status Notification (Failure)", met mijn aanmelding bijgevoegd en de volgende mededeling:
[..]
Is mijn aanmelding nu wel of niet aangekomen?
En zo niet... wie kan ik waar/hoe bereiken om telefonisch contact op te nemen?
Het was me ook wel gelukt, als ik die fout niet gemaakt had. Ik moest alles opnieuw scannen en op route leggen.quote:Op zondag 17 december 2006 11:04 schreef eer-ik het volgende:
[..]
155 pakketten....
Is dat veel in jouw wijk?
Bij mij niet namelijk, ik zit altijd dik in de 200.
Gister weer, niks terug
Sleutels kwijt is kut natuurlijk, mijne wil de laatste tijd heel erg moeilijk starten, ik moet die auto ff laten nakijken, als ik met een kapotte auto sta heb ik echt een groot probleem.quote:Op maandag 18 december 2006 18:15 schreef eer-ik het volgende:
ik was vanochtend mijn autosleutels kwijt
Half uur gezocht naar die ondingen, eindelijk gevonden.
Half uur te laat op de zaak.
Moest eigenlijk om half 9 beginnen, dus ik was er om 9:00.
Half 10 weg, 96 stops, lekker
half 5 thuis
Heb er echt lang over gedaan, maar ik had ook alles op de normale route neergelegd, maar het was natuurlijk maandag
Normaal werk ik niet op maandag, dus moest steeds de winkels verleggen enzo...
En het was megadruk bij het PKT in Lisse, dus ik was daar ook vrij lang bezig met alles storten enzo...
Hoezo rijd je geen vaste wijk btw?
Ben je langzaam?quote:Op woensdag 20 december 2006 19:40 schreef Beach het volgende:
bahbahbah echt kut![]()
geen hulp veel zieken en nog gezeik dat je langzaam bent![]()
ik heb het echt zoo gehad
blij dat ik voor de zomer wegga![]()
quote:
rright... Kan je beter thuisblijven, hoor... Ligt eraan wat voor ziekte, natuurlijk, maar als het iets simpels (doch besmettelijks) is als de griep, zou ik thuisblijven.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:43 schreef Beach het volgende:
[..]
ja omdat ik eigenlijk ziek ben maar wel kom werken omdat iedereen anders echt in de problemen komt
![]()
Djoser boeken had ik vorige week al. Ook de bonus ligt er al lang in deze week.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:20 schreef MadGuy het volgende:
Jeetje, jullie hadden helemaal de bonus dan. Wij kregen de Djoser boeken al veel eerder. Veronicagidsen heb ik echter nog niet voorbij zien komen; de rest wel. Ben benieuwd, morgen. Ik heb het eigenlijk wel weer gehad met die kerstperiode.
idd, ik ook niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:11 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb nog nooit op zaterdag HAH gehad.
Althans, de ongeadresseerde HAH.
Ik geloof dat het albert hein is... Dat zijn doorgaans kleine foldertjes, dus makkelijk handelbaar... Gewoon een stapeltje achter de post in de hand houden (of de post op de arm en de HAH in de hand, net wat je het prettigst vindt, maar het lijkt me met die kerstkaartjes niet zo'n goed plan) en eventueel een stapeltje HAH in de schoudertas...quote:Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef 9christensen het volgende:
pffff als er zaterdag HAH is, krijg ik dat nooit rond
Misschien de kerstaanbieding voor koopzondag (in veel steden is het in ieder geval koopzondag) of misschien de aanbiedingen voor direct na de kerst (de AH komt normaal gesproken op dinsdag, maar de volgende dinsdag is het tweede kerstdag en wordt er geen post bezorgd). HAH op zaterdag is volgens mij wel een stuk duurder, dus de baas zou gek zijn als 'ie het zou weigeren.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:02 schreef Paran0id het volgende:
Tering wat een drukte vandaag
Ben om 10 uur begonnen vandaag, was pas om half 5 terug met de auto. Het ergste was nog wel dat mijn autoradio na een half uur besloot om er mee te stoppen
Waarom komt die AH overigens op zaterdag? Heb nog nooit meegemaakt dat ik op zaterdag HAH meekrijg.
Het is al twee keer voorgekomen dat er een AH meeging op zaterdag hoor. Vorige keer kregen we er bonuspunten voor, daar heb je later die Blokker bonnen voor gehad..quote:Op woensdag 20 december 2006 23:11 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb nog nooit op zaterdag HAH gehad.
Althans, de ongeadresseerde HAH.
Bij mij nog nooit hoor.quote:Op donderdag 21 december 2006 05:51 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is al twee keer voorgekomen dat er een AH meeging op zaterdag hoor. Vorige keer kregen we er bonuspunten voor, daar heb je later die Blokker bonnen voor gehad..
Dan werk je waarschijnlijk nog niet zo lang op zaterdag...... Vorig jaar was het 2x ook net voor de kerstquote:
Bijna 5.5 jaar ...quote:Op donderdag 21 december 2006 13:52 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan werk je waarschijnlijk nog niet zo lang op zaterdag...... Vorig jaar was het 2x ook net voor de kerst![]()
Vorig jaar geen Appie gezien op zaterdagen rond de kerstquote:Op donderdag 21 december 2006 13:52 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan werk je waarschijnlijk nog niet zo lang op zaterdag...... Vorig jaar was het 2x ook net voor de kerst![]()
Dan heb je sowieso HAH op zaterdag moeten bestellen. Het was een landelijke bestelling namelijkquote:
HAH achter de hand is gewoon de snelste methode en na 'n pietsie oefening ook niet erg moeilijk... Het kost gewoon gigantisch veel tijd om het tussen de post te zetten, dus dat ze dat liever niet hebben, is wel te begrijpen.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
Wij hebben gewoon uit protest op maandag de AH HAH ertussen gezet.
Als het in 2007 verplicht HAH los achter de hand meenemen is, zullen ze nog flink op hun neus kijken, ben ik bang. Met drie keer HAH doe ik dan mijn wijk twee keer, dus dubbel zo lang. Plus de tijd die het in gaat nemen binnen, als ik die drie keer HAH in elkaar ga vouwen.
207 stops en 250 pakketten is geweldig.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:57 schreef eer-ik het volgende:
tyfus, kerstdrukte is absurd vandaag zeg...
De wijk die ik vandaag reed heeft normaal gemiddeld 85 stops, 90 pakketten.
Vandaag: 207 stops, 250 pakketten
wat een teringzooi...
08:00 begonnen, nu klaar.
En juist daarom ben ik tegen. Het is ergonomisch gezien niet handig. Als het drie keer HAH los achter de hand wordt doe ik mijn wijk dubbel; een keer met de post en een keer met de HAH.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat het tijd bespaart is prettig, maar dat het vervelender werkt en een zwaardere belasting vormt voor schouders, vingers en polsen is kennelijk van secundair belang.
Assen is de enige vestiging waar de HAH machinaal gezet wordt, volgens mij.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:10 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:
1 HAH los achter de hand is wel te doen, maar meerdere soorten? Bovendien: wij hebben hier geen HAH stapelmachine, dus op maandag gaan hier een paar mensen de hele dag dat handmatig zitten stapelen. De beweging die daarbij wordt gemaakt is dezelfde als bij hah tussenzetten, dus alle tijdwinst wordt daarbij teniet gedaan.
Meestal is er een blad het grootste, die gebruik je als een soort van bladlegger, zodat je steeds je bundeltjes van drie pakt. Vaak heb ik de HAH op de arm en de post in de hand, als ik met drie soorten HAH loop (doorgaans Karwei, Gamma en AH). Maar het verschilt erg per wijk en soms zelfs per bundel, welke methode ik het prettigst vind. Gewoon flexibel zijn en de werkwijze aanpassen aan de situatie, da's geen punt. Als ik normaal een hele straat in één keer rond loop, zal ik met dikke HAH de straat opdelen in twee rondjes en de fiets in het midden neerzetten, zodat ik die niet tussentijds hoef te verplaatsen.quote:En als je dan met een stapel post en hah op je arm loopt, hoe moet je dan zorgen dat je precies zo'n stapeltje van bijv 3 hah pakt, zonder dat je die hele stapel post ondersteboven trekt? Of al je een rondje loopt wat op zichzelf al uit meerdere bundels post bestaat? We hebben op onze vestiging geexperimenteerd, en dan praat je echt wel over ervaren bestellers met kolenschoppen van handen, maar die kwamen allemaal vloekend en tierend terug. En kun je nagaan hoe het dan voor die postbezorgers wordt, die 55-plussers en huisvrouwen. Die zijn hier ook niet blij mee.
Dat het tijd bespaart is prettig, maar dat het vervelender werkt en een zwaardere belasting vormt voor schouders, vingers en polsen is kennelijk van secundair belang.
klopt, maar als de arbo het voor het zeggen zou hebben, moet je gewoon wat vaker je fiets verplaatsen.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Zonder schoudertas gaan je polsen er weer aan. Ik werk liever met schoudertas.
Geeft de arbo je dan ook vleugeltjes als je bijv. rond een tunnelbak moet lopen?quote:Op donderdag 21 december 2006 20:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
klopt, maar als de arbo het voor het zeggen zou hebben, moet je gewoon wat vaker je fiets verplaatsen.
Nee, maar de arbo geeft aan wat de beste werkomstandigheden zijn, zodat je het werk lang kan volhouden, zonder dat er veel ziekteverzuim is, of de medewerkers geplaagd worden door zere polsen, tennisarmen en andere kwalen.quote:Op donderdag 21 december 2006 21:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geeft de arbo je dan ook vleugeltjes als je bijv. rond een tunnelbak moet lopen?
Bedoel je daarmee om het huis heen lopen en het pakketje voor de achterdeur zetten?quote:Op donderdag 21 december 2006 20:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
207 stops en 250 pakketten is geweldig.
Ik heb veel brievenbuspost waar ik nu rijd en het is zo'n klein dorpje, de meeste pakjes kunnen mooi achterom weggezet worden, briefje in de bus en klaar.
Ik zit nu steeds onder de honderd. Zaterdag Sliedrecht en dat zal wel en auto vol zijn.
En beter nieuws, ik heb nu een contract voor een vaste route in mijn eigen woonplaats, dus volgende week ga ik waarschijnlijk al een bus kopen, die combo is echt te klein.
nee... da's wel normaal, maar je krijgt geen voorrang voor verlof, ofzo...quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:24 schreef Dormael het volgende:
Jippie een vast contract bij een andere werkgever! Einde dienstverband "Zaterdagpostbode"! Nog de wettelijke opzegtermijn volmaken en klaar. Is het heel lullig om vakantiedagen op te maken in de laatste weken?
wordt je wettelijke dienstverband die op 31 december afloopt altijd automatisch verlengt??quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee... da's wel normaal, maar je krijgt geen voorrang voor verlof, ofzo...
Over het algemeen of alleen tijdens KNJ?quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hoi, werken bij de post is kut, heel kut.
Gauw een brievenbus met nummer tien neerzetten tussen de huizen 8 en 12!quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:47 schreef Qunix het volgende:
Een vriend op me werk heeft iets besteld alleen naar een verkeerd adres. Namelijk naar huisnummer 10 verplaats 18. In die straat bestaat geen 10. Wat moet hij nun doen?
Iemand die dat weet?
Bvd namens hem.
Nee daar ga ik ook niet vanuit, maar kreeg net aanbod van collega om mijn diensten over te nemen over twee weken. Hopelijk ziet de teamcoach deze oplossing ook zitten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee... da's wel normaal, maar je krijgt geen voorrang voor verlof, ofzo...
ligt eraan hoeveel maanden je er gewerkt hebt... Als de werkgever na 36 maanden het contract wil verlengen, is hij verplicht om het contract om te zetten in een voor onbepaalde tijd. Bij de TNT wordt je contract dan doorgaans niet verlengt en mag je na drie maanden en één dag weer met een nieuwe reeks contracten van 36 maanden beginnen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:40 schreef Tobbert het volgende:
[..]
wordt je wettelijke dienstverband die op 31 december afloopt altijd automatisch verlengt??
Over het algemeen en tijdens KNJ extra kutquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:46 schreef Dormael het volgende:
[..]
Over het algemeen of alleen tijdens KNJ?
Tja, wij halen het dus vaak niet. Vandaag liep het echt de spuigaten uit. En dat komt dus gewoon omdat we te weinig personeel hebben. Vroeger (een paar maanden geleden) probeerde ik dan vaak nog bij de teamcoach gedaan te krijgen dat sommige diensten vervroegd werden of postbezorgers een extra wijk te laten lopen om zo toch extra ruimte te creëren. Alleen is dat tegenwoordig zo'n "gevecht" dat ik die moeite niet meer neem. Onze baas is allergisch voor extra inzet, met als gevolg dat de post dus zoals vandaag bijna een uur te laat klaar is. Dat hele gebeuren is dus zo demotiverend dat ik ook zie iets heb van "zak maar in de stront, mij boeit het geen reet meer".quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:53 schreef MadGuy het volgende:
Dat is balen, inderdaad.Ik moet ook wel racen, zeker voor de eerste tranche, maar ik haal het wel steeds.
Geweldig?quote:Op donderdag 21 december 2006 20:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
207 stops en 250 pakketten is geweldig.
Ik heb veel brievenbuspost waar ik nu rijd en het is zo'n klein dorpje, de meeste pakjes kunnen mooi achterom weggezet worden, briefje in de bus en klaar.
Ik zit nu steeds onder de honderd. Zaterdag Sliedrecht en dat zal wel en auto vol zijn.
En beter nieuws, ik heb nu een contract voor een vaste route in mijn eigen woonplaats, dus volgende week ga ik waarschijnlijk al een bus kopen, die combo is echt te klein.
Wachtenquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:47 schreef Qunix het volgende:
Een vriend op me werk heeft iets besteld alleen naar een verkeerd adres. Namelijk naar huisnummer 10 verplaats 18. In die straat bestaat geen 10. Wat moet hij nun doen?
Iemand die dat weet?
Bvd namens hem.
Als je iedere keer moet gaan racen, klopt er iets niet. Het is natuurlijk van de zotte dat jij je dat probleem (onbewust) naar je toetrekt, zonder dat je het kan verhelpen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben iig altijd bekaf als KNJ er weer op zit. Constant een race tegen de klok voeren om de post op tijd klaar te hebben voor de postbezorgers. En dat lukt dus vaak niet... Gevolg is dat die dan ook weer niet blij zijn, en dat is begrijpelijk. Ik wil ook niet om half drie nog een wijk wegbrengen waar ik misschien wel 4 uur over doe ivm de kerstdrukte.
Ik word er dus idd ook een heel stuk onverschilliger door, maar dat vind ik niet leuk eerlijk gezegd. Zo'n "het hoert mij niks" mentaliteit.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:43 schreef Carport het volgende:
[..]
Als je iedere keer moet gaan racen, klopt er iets niet. Het is natuurlijk van de zotte dat jij je dat probleem (onbewust) naar je toetrekt, zonder dat je het kan verhelpen.
Bij ons is het ook zo een tijdje gegaan, maar inmiddels heb ik ervaren dat het veel relaxter werkt om niet te gaan stressen. Komt het te laat bij een postbezorger, jammer dan. Is er te weinig personeel ingezet? Jammer dan, wachten anderen maar. Staan er collega's te wachten op steunzakken? Jammer dan, hadden ze de zakken maar eerder klaar moeten hebben/collega later de straat op moeten sturen. Het klinkt misschien heel bot en alsof ik niet gemotiveerd naar m'n werk ga, maar ik heb juist geleerd om van andermans problemen niet de mijne te maken
quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ligt eraan hoeveel maanden je er gewerkt hebt... Als de werkgever na 36 maanden het contract wil verlengen, is hij verplicht om het contract om te zetten in een voor onbepaalde tijd. Bij de TNT wordt je contract dan doorgaans niet verlengt en mag je na drie maanden en één dag weer met een nieuwe reeks contracten van 36 maanden beginnen.
Als je een jaarcontract hebt, zal je moeten tekenen voor je contractverlenging, volgens mij...
Ik zou in ieder geval contact zoeken met je groepsleider om het te bespreken... Van hem/haar kan je dan horen wat het verloop is.
Wat heb je daarvoor met je baas moeten doen??quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:58 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Vorige week nieuw contract gekregen. Jaarcontract na 36 maanden omgezet in onbepaaldetijds-vorm
![]()
Vanochtend kerstontbijt, en al minder kaartjes als vorige week. Vorige week had ik nog 3 rode bakken, deze week 2.
Eindelijk vakantie van school. Mooi wat avonddienstjes draaien in de vakantie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |