abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44612074
Ze verwachten volgens mij dat de echte piek op zaterdag komt... Je hebt normaal al veel meer grote stukken op zaterdag dan door de week (mijn wijk in ieder geval wel) en daar komt dan komende zaterdag nog een shitload aan kerstkaartjes en HAH bij...
Vorige week zaterdag was voor mij qua aantal èn qua postvolume al het record van het jaar... Komende zaterdag breng ik die wijk samen met iemand anders weg en ik vraag me af of we met z'n tweeën alles kunnen houden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_44612087
Jeetje, jullie hadden helemaal de bonus dan. Wij kregen de Djoser boeken al veel eerder. Veronicagidsen heb ik echter nog niet voorbij zien komen; de rest wel. Ben benieuwd, morgen. Ik heb het eigenlijk wel weer gehad met die kerstperiode.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:34:11 #243
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_44612631
pffff als er zaterdag HAH is, krijg ik dat nooit rond
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  FOK!fotograaf woensdag 20 december 2006 @ 22:38:52 #244
73911 ultra_ivo
pi_44612813
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:20 schreef MadGuy het volgende:
Jeetje, jullie hadden helemaal de bonus dan. Wij kregen de Djoser boeken al veel eerder. Veronicagidsen heb ik echter nog niet voorbij zien komen; de rest wel. Ben benieuwd, morgen. Ik heb het eigenlijk wel weer gehad met die kerstperiode.
Djoser boeken had ik vorige week al. Ook de bonus ligt er al lang in deze week.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:57:30 #245
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44613491
tyfus, kerstdrukte is absurd vandaag zeg...
De wijk die ik vandaag reed heeft normaal gemiddeld 85 stops, 90 pakketten.
Vandaag: 207 stops, 250 pakketten
wat een teringzooi...
08:00 begonnen, nu klaar.
Signature.
  FOK!fotograaf woensdag 20 december 2006 @ 22:58:39 #246
73911 ultra_ivo
pi_44613532
zo zeg, da's meer dan de klok rond....
  woensdag 20 december 2006 @ 23:05:02 #247
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44613752
idd,veel te lang.
Morgen gelukkig maar rustig dagje, 71 stops
compenseert het weer een beetje.
gelukkig krijg ik per pakket betaald
Signature.
pi_44613944
Ik heb nog nooit op zaterdag HAH gehad.

Althans, de ongeadresseerde HAH.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 20 december 2006 @ 23:19:00 #249
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_44614173
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:11 schreef zjroentje het volgende:

idd, ik ook niet.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_44615013
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef 9christensen het volgende:
pffff als er zaterdag HAH is, krijg ik dat nooit rond
Ik geloof dat het albert hein is... Dat zijn doorgaans kleine foldertjes, dus makkelijk handelbaar... Gewoon een stapeltje achter de post in de hand houden (of de post op de arm en de HAH in de hand, net wat je het prettigst vindt, maar het lijkt me met die kerstkaartjes niet zo'n goed plan) en eventueel een stapeltje HAH in de schoudertas...

Ik heb wel al 'n paar keer HAH op zaterdag gehad, eigenlijk... (al was de laatste keer omdat de postbezorger van vrijdag het had laten staan als 'protest'... Was ik niet zo blij mee, maar wel bezorgd en de extra tijd doorgegeven... dan maakt 't me verder ook niet zoveel uit)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 21 december 2006 @ 00:02:31 #251
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_44615424
Tering wat een drukte vandaag

Ben om 10 uur begonnen vandaag, was pas om half 5 terug met de auto. Het ergste was nog wel dat mijn autoradio na een half uur besloot om er mee te stoppen

Waarom komt die AH overigens op zaterdag? Heb nog nooit meegemaakt dat ik op zaterdag HAH meekrijg.
pi_44616207
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:02 schreef Paran0id het volgende:
Tering wat een drukte vandaag

Ben om 10 uur begonnen vandaag, was pas om half 5 terug met de auto. Het ergste was nog wel dat mijn autoradio na een half uur besloot om er mee te stoppen

Waarom komt die AH overigens op zaterdag? Heb nog nooit meegemaakt dat ik op zaterdag HAH meekrijg.
Misschien de kerstaanbieding voor koopzondag (in veel steden is het in ieder geval koopzondag) of misschien de aanbiedingen voor direct na de kerst (de AH komt normaal gesproken op dinsdag, maar de volgende dinsdag is het tweede kerstdag en wordt er geen post bezorgd). HAH op zaterdag is volgens mij wel een stuk duurder, dus de baas zou gek zijn als 'ie het zou weigeren.
pi_44618870
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:11 schreef zjroentje het volgende:

Het is al twee keer voorgekomen dat er een AH meeging op zaterdag hoor. Vorige keer kregen we er bonuspunten voor, daar heb je later die Blokker bonnen voor gehad..
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_44624702
quote:
Op donderdag 21 december 2006 05:51 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is al twee keer voorgekomen dat er een AH meeging op zaterdag hoor. Vorige keer kregen we er bonuspunten voor, daar heb je later die Blokker bonnen voor gehad..
Bij mij nog nooit hoor.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_44626786
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Bij mij nog nooit hoor.
Dan werk je waarschijnlijk nog niet zo lang op zaterdag...... Vorig jaar was het 2x ook net voor de kerst
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_44627107
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:52 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan werk je waarschijnlijk nog niet zo lang op zaterdag...... Vorig jaar was het 2x ook net voor de kerst
Bijna 5.5 jaar ...
  Redactie Frontpage donderdag 21 december 2006 @ 15:46:36 #257
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_44630113
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:52 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Vorig jaar geen Appie gezien op zaterdagen rond de kerst
pi_44633259
Nou... nieuw record... voor deze wijk volgens mij nog nooit zoveel post gehad...

Veronica, NCRV, KRO (microgids) en dan ook nog die rottige rotkampioen (even nummers), maar gelukkig geen HAH...
En ik had de mazzel dat ik nog even hulp kreeg... Net voor het donker klaar (en slechts vijf minuutjes uitloop op de 1h55mdie voor de wijk staat).

En bij het terugfietsen een niet zo stille hint gekregen dat ze aan het controleren waren of mensen wel licht op hun fiets hadden (of het was natuurlijk gewoon een wijsneus), dus ik kon zo 'n klein stukje omfietsen om zonder controle thuis te komen.

Maar ik heb uit voorzorg maar even een zaklampje in de fietstas gedaan...
pi_44634446
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Bijna 5.5 jaar ...
Dan heb je sowieso HAH op zaterdag moeten bestellen. Het was een landelijke bestelling namelijk
pi_44634585
Wij mochten de afgelopen week ivm de kerstdrukte het HAH tussen de post zetten. Maar nu heeft onze teamcoach dus op haar donder gehad. Kennelijk heeft een of andere smerige rat tussen mijn collega's (heb zo'n vermoeden wie: loopt altijd te slijmen bij de leiding en is het vaste golfmaatje van onze voormalige vestigingsmanager) dat doorgeluld. Dus dat betekent zaterdag je de tering sjouwen. Los achter de hand lijkt me niks met al die kerstpost, maar gelukkig kan zo'n klein AH-krantje ook nog in je jaszak. En daar vis je er dan steeds 1 uit.

Dat wordt nog lachen in 2007, als we verplicht altijd HAH los achter de hand moeten meenemen, al heb je teringveel post en is het HAH V&D's prijzencircus, Gamma en Kawei.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_44634993
Wij hebben gewoon uit protest op maandag de AH HAH ertussen gezet.

Als het in 2007 verplicht HAH los achter de hand meenemen is, zullen ze nog flink op hun neus kijken, ben ik bang. Met drie keer HAH doe ik dan mijn wijk twee keer, dus dubbel zo lang. Plus de tijd die het in gaat nemen binnen, als ik die drie keer HAH in elkaar ga vouwen.
pi_44635381
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
Wij hebben gewoon uit protest op maandag de AH HAH ertussen gezet.

Als het in 2007 verplicht HAH los achter de hand meenemen is, zullen ze nog flink op hun neus kijken, ben ik bang. Met drie keer HAH doe ik dan mijn wijk twee keer, dus dubbel zo lang. Plus de tijd die het in gaat nemen binnen, als ik die drie keer HAH in elkaar ga vouwen.
HAH achter de hand is gewoon de snelste methode en na 'n pietsie oefening ook niet erg moeilijk... Het kost gewoon gigantisch veel tijd om het tussen de post te zetten, dus dat ze dat liever niet hebben, is wel te begrijpen.

Hier in Assen zijn ze niet anders gewend dan de achter de hand-methode en er was volgens mij maar één codegebied (groepje van 'n man of 5) waar ze de HAH tussen de post zetten.
Hier is het tussenzetten nu sowieso niet goed mogelijk, omdat hier de meerdere soorten HAH machinaal door elkaar worden gezet. Wat ik hier nog wel eens zie, is dat de HAH per bundel post wordt afgeteld, zodat je in de wijk niet meer de HAH hoeft te pakken en je nooit tekort hebt voor een bundel.

Nou ja, morgen hebben we hier seats & sofa's en da's een dun floddertje... En de Ah heeft best wel makkelijke HAH... goed handelbaar en niet te dik...
pi_44637341
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:57 schreef eer-ik het volgende:
tyfus, kerstdrukte is absurd vandaag zeg...
De wijk die ik vandaag reed heeft normaal gemiddeld 85 stops, 90 pakketten.
Vandaag: 207 stops, 250 pakketten
wat een teringzooi...
08:00 begonnen, nu klaar.
207 stops en 250 pakketten is geweldig.

Ik heb veel brievenbuspost waar ik nu rijd en het is zo'n klein dorpje, de meeste pakjes kunnen mooi achterom weggezet worden, briefje in de bus en klaar.

Ik zit nu steeds onder de honderd. Zaterdag Sliedrecht en dat zal wel en auto vol zijn.

En beter nieuws, ik heb nu een contract voor een vaste route in mijn eigen woonplaats, dus volgende week ga ik waarschijnlijk al een bus kopen, die combo is echt te klein.
pi_44637563
1 HAH los achter de hand is wel te doen, maar meerdere soorten? Bovendien: wij hebben hier geen HAH stapelmachine, dus op maandag gaan hier een paar mensen de hele dag dat handmatig zitten stapelen. De beweging die daarbij wordt gemaakt is dezelfde als bij hah tussenzetten, dus alle tijdwinst wordt daarbij teniet gedaan.

En als je dan met een stapel post en hah op je arm loopt, hoe moet je dan zorgen dat je precies zo'n stapeltje van bijv 3 hah pakt, zonder dat je die hele stapel post ondersteboven trekt? Of al je een rondje loopt wat op zichzelf al uit meerdere bundels post bestaat? We hebben op onze vestiging geexperimenteerd, en dan praat je echt wel over ervaren bestellers met kolenschoppen van handen, maar die kwamen allemaal vloekend en tierend terug. En kun je nagaan hoe het dan voor die postbezorgers wordt, die 55-plussers en huisvrouwen. Die zijn hier ook niet blij mee.

Dat het tijd bespaart is prettig, maar dat het vervelender werkt en een zwaardere belasting vormt voor schouders, vingers en polsen is kennelijk van secundair belang.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_44637749
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat het tijd bespaart is prettig, maar dat het vervelender werkt en een zwaardere belasting vormt voor schouders, vingers en polsen is kennelijk van secundair belang.
En juist daarom ben ik tegen. Het is ergonomisch gezien niet handig. Als het drie keer HAH los achter de hand wordt doe ik mijn wijk dubbel; een keer met de post en een keer met de HAH.
pi_44638381
Ik werk altijd met HAH los achter de hand. Tussenzetten heb ik ooit alleen gedaan in flatten waar geen stickers waren. Toen al merkte ik dat het meer fouten oplevert, post die in de verkeerde bussen terechtkomt.
HAH in/op elkaar zetten kost niet zo gek veel tijd, moeten wij vrijwel altijd op dinsdag doen. Laatst op maandag 4 lopen in elkaar gezet (Appie en Gamma) in iets van anderhalf uur. En dat waren absoluut geen kleine lopen.
pi_44638649
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:10 schreef Kramerica-Industrie... het volgende:
1 HAH los achter de hand is wel te doen, maar meerdere soorten? Bovendien: wij hebben hier geen HAH stapelmachine, dus op maandag gaan hier een paar mensen de hele dag dat handmatig zitten stapelen. De beweging die daarbij wordt gemaakt is dezelfde als bij hah tussenzetten, dus alle tijdwinst wordt daarbij teniet gedaan.
Assen is de enige vestiging waar de HAH machinaal gezet wordt, volgens mij.
Voordat de machine in gebruik genomen werd, werd het ook altijd met de hand gezet. Iemand die alleen de HAH tussen elkaar zet, kan sneller werken dan wanneer iedereen uitgebreid de HAH tussen de post moet frutten.
quote:
En als je dan met een stapel post en hah op je arm loopt, hoe moet je dan zorgen dat je precies zo'n stapeltje van bijv 3 hah pakt, zonder dat je die hele stapel post ondersteboven trekt? Of al je een rondje loopt wat op zichzelf al uit meerdere bundels post bestaat? We hebben op onze vestiging geexperimenteerd, en dan praat je echt wel over ervaren bestellers met kolenschoppen van handen, maar die kwamen allemaal vloekend en tierend terug. En kun je nagaan hoe het dan voor die postbezorgers wordt, die 55-plussers en huisvrouwen. Die zijn hier ook niet blij mee.

Meestal is er een blad het grootste, die gebruik je als een soort van bladlegger, zodat je steeds je bundeltjes van drie pakt. Vaak heb ik de HAH op de arm en de post in de hand, als ik met drie soorten HAH loop (doorgaans Karwei, Gamma en AH). Maar het verschilt erg per wijk en soms zelfs per bundel, welke methode ik het prettigst vind. Gewoon flexibel zijn en de werkwijze aanpassen aan de situatie, da's geen punt. Als ik normaal een hele straat in één keer rond loop, zal ik met dikke HAH de straat opdelen in twee rondjes en de fiets in het midden neerzetten, zodat ik die niet tussentijds hoef te verplaatsen.
Oh, en meestal trek ik de HAH krom (niet vouwen) als ik een setje van drie stuks pak, want dan is het beter vast te houden (en in de bus floept het toch weer uit elkaar)

En dat het extra belasting geeft voor handen en schouders, lijkt steeds minder belangrijk te zijn... Eigenlijk zou je ook niet met een schoudertas mogen lopen... Nou zijn de nieuwe schoudertassen wel kleiner dan de oude, maar het is nog steeds niet erg goed voor je rug en schouders.
De oude schoudertas werd afgekeurd door de arbo, maar binnen een halfjaar werd 'ie weer gebruikt...
pi_44638683
Zonder schoudertas gaan je polsen er weer aan. Ik werk liever met schoudertas.
pi_44638810
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Zonder schoudertas gaan je polsen er weer aan. Ik werk liever met schoudertas.
klopt, maar als de arbo het voor het zeggen zou hebben, moet je gewoon wat vaker je fiets verplaatsen.

Vandaag was voor mij de eerste dag in ontzettend lange tijd dat ik weer eens een hele wijk met de schoudertas gelopen heb (we kregen net vanmorgen de tweede lading schoudertassen binnen), maar anders had ik gewoon met drie-vier bundels op de arm gelopen...

Bij een van m'n eerdere wijken had ik als eerste een rondje van nr 139-1. Bij dat rondje had ik zoveel bundels op de arm dat ik nog maar net de bundel post in m'n hand kon zien. Stom eigenlijk, want die straat kon je net zo makkelijk opdelen in drie kleinere rondjes, maar dan moet je met de fiets sjouwen en dat lijkt meer werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 21-12-2006 21:05:17 ]
pi_44639853
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

klopt, maar als de arbo het voor het zeggen zou hebben, moet je gewoon wat vaker je fiets verplaatsen.
Geeft de arbo je dan ook vleugeltjes als je bijv. rond een tunnelbak moet lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')