nee... da's wel normaal, maar je krijgt geen voorrang voor verlof, ofzo...quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:24 schreef Dormael het volgende:
Jippie een vast contract bij een andere werkgever! Einde dienstverband "Zaterdagpostbode"! Nog de wettelijke opzegtermijn volmaken en klaar. Is het heel lullig om vakantiedagen op te maken in de laatste weken?
wordt je wettelijke dienstverband die op 31 december afloopt altijd automatisch verlengt??quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee... da's wel normaal, maar je krijgt geen voorrang voor verlof, ofzo...
Over het algemeen of alleen tijdens KNJ?quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hoi, werken bij de post is kut, heel kut.
Gauw een brievenbus met nummer tien neerzetten tussen de huizen 8 en 12!quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:47 schreef Qunix het volgende:
Een vriend op me werk heeft iets besteld alleen naar een verkeerd adres. Namelijk naar huisnummer 10 verplaats 18. In die straat bestaat geen 10. Wat moet hij nun doen?
Iemand die dat weet?
Bvd namens hem.
Nee daar ga ik ook niet vanuit, maar kreeg net aanbod van collega om mijn diensten over te nemen over twee weken. Hopelijk ziet de teamcoach deze oplossing ook zitten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee... da's wel normaal, maar je krijgt geen voorrang voor verlof, ofzo...
ligt eraan hoeveel maanden je er gewerkt hebt... Als de werkgever na 36 maanden het contract wil verlengen, is hij verplicht om het contract om te zetten in een voor onbepaalde tijd. Bij de TNT wordt je contract dan doorgaans niet verlengt en mag je na drie maanden en één dag weer met een nieuwe reeks contracten van 36 maanden beginnen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:40 schreef Tobbert het volgende:
[..]
wordt je wettelijke dienstverband die op 31 december afloopt altijd automatisch verlengt??
Over het algemeen en tijdens KNJ extra kutquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:46 schreef Dormael het volgende:
[..]
Over het algemeen of alleen tijdens KNJ?
Tja, wij halen het dus vaak niet. Vandaag liep het echt de spuigaten uit. En dat komt dus gewoon omdat we te weinig personeel hebben. Vroeger (een paar maanden geleden) probeerde ik dan vaak nog bij de teamcoach gedaan te krijgen dat sommige diensten vervroegd werden of postbezorgers een extra wijk te laten lopen om zo toch extra ruimte te creëren. Alleen is dat tegenwoordig zo'n "gevecht" dat ik die moeite niet meer neem. Onze baas is allergisch voor extra inzet, met als gevolg dat de post dus zoals vandaag bijna een uur te laat klaar is. Dat hele gebeuren is dus zo demotiverend dat ik ook zie iets heb van "zak maar in de stront, mij boeit het geen reet meer".quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:53 schreef MadGuy het volgende:
Dat is balen, inderdaad.Ik moet ook wel racen, zeker voor de eerste tranche, maar ik haal het wel steeds.
Geweldig?quote:Op donderdag 21 december 2006 20:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
207 stops en 250 pakketten is geweldig.
Ik heb veel brievenbuspost waar ik nu rijd en het is zo'n klein dorpje, de meeste pakjes kunnen mooi achterom weggezet worden, briefje in de bus en klaar.
Ik zit nu steeds onder de honderd. Zaterdag Sliedrecht en dat zal wel en auto vol zijn.
En beter nieuws, ik heb nu een contract voor een vaste route in mijn eigen woonplaats, dus volgende week ga ik waarschijnlijk al een bus kopen, die combo is echt te klein.
Wachtenquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:47 schreef Qunix het volgende:
Een vriend op me werk heeft iets besteld alleen naar een verkeerd adres. Namelijk naar huisnummer 10 verplaats 18. In die straat bestaat geen 10. Wat moet hij nun doen?
Iemand die dat weet?
Bvd namens hem.
Als je iedere keer moet gaan racen, klopt er iets niet. Het is natuurlijk van de zotte dat jij je dat probleem (onbewust) naar je toetrekt, zonder dat je het kan verhelpen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben iig altijd bekaf als KNJ er weer op zit. Constant een race tegen de klok voeren om de post op tijd klaar te hebben voor de postbezorgers. En dat lukt dus vaak niet... Gevolg is dat die dan ook weer niet blij zijn, en dat is begrijpelijk. Ik wil ook niet om half drie nog een wijk wegbrengen waar ik misschien wel 4 uur over doe ivm de kerstdrukte.
Ik word er dus idd ook een heel stuk onverschilliger door, maar dat vind ik niet leuk eerlijk gezegd. Zo'n "het hoert mij niks" mentaliteit.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:43 schreef Carport het volgende:
[..]
Als je iedere keer moet gaan racen, klopt er iets niet. Het is natuurlijk van de zotte dat jij je dat probleem (onbewust) naar je toetrekt, zonder dat je het kan verhelpen.
Bij ons is het ook zo een tijdje gegaan, maar inmiddels heb ik ervaren dat het veel relaxter werkt om niet te gaan stressen. Komt het te laat bij een postbezorger, jammer dan. Is er te weinig personeel ingezet? Jammer dan, wachten anderen maar. Staan er collega's te wachten op steunzakken? Jammer dan, hadden ze de zakken maar eerder klaar moeten hebben/collega later de straat op moeten sturen. Het klinkt misschien heel bot en alsof ik niet gemotiveerd naar m'n werk ga, maar ik heb juist geleerd om van andermans problemen niet de mijne te maken
quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ligt eraan hoeveel maanden je er gewerkt hebt... Als de werkgever na 36 maanden het contract wil verlengen, is hij verplicht om het contract om te zetten in een voor onbepaalde tijd. Bij de TNT wordt je contract dan doorgaans niet verlengt en mag je na drie maanden en één dag weer met een nieuwe reeks contracten van 36 maanden beginnen.
Als je een jaarcontract hebt, zal je moeten tekenen voor je contractverlenging, volgens mij...
Ik zou in ieder geval contact zoeken met je groepsleider om het te bespreken... Van hem/haar kan je dan horen wat het verloop is.
Wat heb je daarvoor met je baas moeten doen??quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:58 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Vorige week nieuw contract gekregen. Jaarcontract na 36 maanden omgezet in onbepaaldetijds-vorm
![]()
Vanochtend kerstontbijt, en al minder kaartjes als vorige week. Vorige week had ik nog 3 rode bakken, deze week 2.
Eindelijk vakantie van school. Mooi wat avonddienstjes draaien in de vakantie![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |