4 kilo aan spieren,quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:05 schreef teigan het volgende:
dan ben je dus druk bezig met het kweken van spieren Sitethief, spieren wegen nu eenmaal meer dan vet...
Ziet erg mooi uit.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:09 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik ben zó extreem verliefdNog even nieuwe kussenhoezen halen en dan is het helemaal af
[afbeelding]
Mooooooooooooooooooooiquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:09 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik ben zó extreem verliefdNog even nieuwe kussenhoezen halen en dan is het helemaal af
[afbeelding]
Brinta. En niet die handige-zakjes-met-bananen-smaak kopen, want die zijn heel erg viesquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:11 schreef Dinamiet het volgende:
Wat eten jullie eigenlijk allemaal aan ontbijt?
Ik meestal een wasa cracker met halvarine en magere smeerkaas of halvarine kaas!
En dan met een kopje thee of n beker melk!
brintaquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Brinta. En niet die handige-zakjes-met-bananen-smaak kopen, want die zijn heel erg viesOuderwetse brinta dus weer
Misschien een idee om gewoon 4 sneden brood met beleg te eten?quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:41 schreef Dinamiet het volgende:
Ik weet nooit goed wat ik als middageten moet eten..
Zonet heb ik gehad:
- 1 opscheplepel goulash-soep
- 2 toastjes met light smeerkaas
- een halve beschuit met light kaas, en de andere helft met pindakaas
- een kliekje bami..
Dit zou mijn volgende reactie geweest zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Misschien een idee om gewoon 4 sneden brood met beleg te eten?
Klopt... ik ga dus nu ook even een brood en wat beleg halen, zodat we kunnen lunchen hier op kantoorquote:Op maandag 30 oktober 2006 12:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit zou mijn volgende reactie geweest zijn.
Ik geloof dat er voor volwassenen nog steeds gesproken wordt over 5 tot 7 sneden brood per dag.
Normaliter eet ik 's ochtends 2 of drie bruine of volkoren boterhammen met beleg. Vaak met een beker melk. 's Middags eet ik dan 3 of 4 bruine of volkorenboterhammen ook met beleg. Bij hoge uitzondering is dat witbrood, zoals vandaag bij de tosti. (maar dit keer dus ook maar 2 boterhammen). Ik neem dan ook altijd 1 of 2 schaaltjes salade, dat is dan met tomaat en komkommer of iets met bleekselderij of fruit. Daarnaast drink ik een glas sisapsap en een glas tomatensap. Op een van mijn boterhammen heb ik een banaan als beleg. Verspreid over de dag eet ik meerdere stukken fruit. Vandaag zijn dat dus drie mandarijntjes en een sinaasappel al geweest en ik heb nog een appel en een sinaasappel liggenquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:00 schreef Dinamiet het volgende:
Uhm, een kliekje was in dit geval een klein bord vol...
Vier boterhammen? Ik kom nogal aan van brood heb ik het idee...
Wat eten jullie dan, als ik vragen mag?
Is ook afhankelijk van wat je erop doet.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:00 schreef Dinamiet het volgende:
Maar heb je dat van bami dan niet? Elk mens reageert natuurlijk anders op voedsel, maar als je van brood zoveel aankomt, zou ik dat van pasta ook gauw verwachten (maar ik ben geen expert). Kopje soep vind ik ook lekker, zeker met dit weer, en dan een paar boterhammen erbij. Ik weet zelf dat ik niet dik ben geworden van m'n 'gewone' eten, dus ik moet heel eerlijk zijn dat ik daar niet echt bij tel of zo.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:00 schreef Dinamiet het volgende:
Het klinkt erg veel? Maar een schep soep en een bord vol bami klinkt niet veel?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:14 schreef Dinamiet het volgende:
Jeetje, dat klinkt voor mij heel erg veel!
Volgens mij ben een beetje geraakt door Sonja Bakker met het idee dat je niet zo heel erg veel mag eten.
quote:Oke, we hebben de afgelopen tijd besteed aan het verzamelen van potentieel te gebruiken spullen...en zoveel van jullie hebben gereageerd en hebben aangegeven mee te wileln helpen: Ontzettend bedankt daarvoor!
NU is het echter tijd om samen te komen: dit topic gaan we daarvoor gebruiken. Misschien is het slim om per regio bij elkaar te komen? Ikzelf woon in Groningen(stad), en heb alleen spelletjes te vergeven, maar kan wel mijn huissie ter beschikking stellen als verzamelplaats.
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, fuck brintaquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb trouwens apfelstrudel als ontbijt gehad.![]()
Idd alleen jammer als je absoluut geen honger hebt en je eten je tegenstaatquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, fuck brinta![]()
![]()
Ik snap niet helemaal wat je met deze post duidelijk wilt maken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Idd alleen jammer als je absoluut geen honger hebt en je eten je tegenstaat![]()
Nouja, nouja, wat je lekker vindt en wat je niet is afgeraden. Want je kan chips wel erg lekker vinden en bitterballen, maar dat raad ik toch echt af om nu al te etenquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:08 schreef Rewimo het volgende:
Bubsel, jij zit nog in het stadium dat je gewoon moet eten waar je trek in hebt en wat je lekker vindtEn wat je kunt verdragen natuurlijk...
Dat klopt en dat hoort er ook wel gewoon bij inderdaad. Maar het gaat vanzelf beter!quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
niks sorry hoor![]()
tja het is gewoon lastig zo'n begin
Ja okee, maar dat snapt bubsel echt welquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:12 schreef Troel het volgende:
Nouja, nouja, wat je lekker vindt en wat je niet is afgeraden. Want je kan chips wel erg lekker vinden en bitterballen, maar dat raad ik toch echt af om nu al te eten
Laat maarquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja okee, maar dat snapt bubsel echt wel
Je moet ook het plan invullen. Daar staat bijvoorbeeld je lengte en zonder lengte kan je BMI niet berekend wordenquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:23 schreef Riann het volgende:
tvp troel ik heb profiel ingevuld maar ik sta nog niet in het lijstje
Feestje op 13 januari?quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil graag 20 kilo afvallen voor 13 januari. Da wil nie hè? Is Sonja Bakker iets voor mij?
ik ben in 2 maanden zo'n 18 kilo afgevallen (als ik nog op schema ligquote:Op maandag 30 oktober 2006 22:07 schreef teigan het volgende:
Isa, dat is niet haalbaar, en dat weet je vast zelf ook wel...
maareh, hoe staat het nu dan met je gewicht? Ik heb al een tijdje geeen update gezien?
Omdat ik nu maat 48 heb en mijn skikleren maat 42-44 zijn en elke maat is ongeveer 7 kiloquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:09 schreef octopussy het volgende:
Als je niet weet hoeveel je weegt, hoe weet je dan dat je 20 kilo moet afvallen![]()
okay dat ga ik straks doen als thuis kom van het werk. Maar daar staat ook startdatum is dat erg van belang moet je dat invullen dat weet ik niet meer precies volgens mij in maart toen ik 17 was maar moet je dat daar ook invullen?quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Je moet ook het plan invullen. Daar staat bijvoorbeeld je lengte en zonder lengte kan je BMI niet berekend worden
Ik zou er niet te veel op rekenenquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:30 schreef Isabeau het volgende:
- a-typische berekening -
Hoe wetenschappelijk zal dat zijn?
Voel je overigens niet verplicht om alles te melden wat je eet. Het is geen verplichting, we roepen het soms om mensen te helpen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:49 schreef Dinamiet het volgende:
HMM, zin in eten!
Wat eten we vanavond?
- kibbeling
- roerbakgroentes
- aardappeltjes
Oplossing: ze gewoon allemaal opeten, en vervolgens geen nieuwe kopenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:01 schreef Ikiskoel het volgende:
Wat betreft mn dieet: de lange vingers houden maar niet op met het roepen van mijn naam. Gevolg: ik heb er al aardig wat naar binnen gewerkt![]()
Van de wal in de slootquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Voel je overigens niet verplicht om alles te melden wat je eet. Het is geen verplichting, we roepen het soms om mensen te helpen.
Kijk, in dit soort gevallen zeggen wij meestal niet wat we eten, want dan lijkt het alsof we ons altijd keurig gedragenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Van de wal in de slootWij eten Mac vandaag
Oh sorry, maar probeer een beetje een idee te krijgen wat iedereen hier eet. Omdat sommige mensen, zoals jij, onwijs veel zijn afgevallen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Voel je overigens niet verplicht om alles te melden wat je eet. Het is geen verplichting, we roepen het soms om mensen te helpen.
Je mag zoveel eten als je wil bij het South Beach dieet, alleen mag je de eerste 2 weken geen koolhydraten. Er zijn nog best wel veel voedingsmiddelen waar je dan mee uit de voeten komt, en daar zijn vast wel lijstjes van. Het dieet zelf gaat wel uit van de gezonde vetten ipv de slechte vetten (zoals je die bij Atkins moet eten). Ongezond is het in principe dus nietquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:55 schreef gothic-blackie het volgende:
ik heb even een vraagje aan jullie. wat vinden jullie van het south beach dieet? mijn schoonmamma wil er nu aan gaan beginnen, maar het lijkt me niet echt een slimme oplossing. al helemaal niet omdat ze een verwijskaart van de dieetiste heeft liggen maar die ligt er al bijna een half jaar. ik heb in ieder geval duidelijk proberen te maken waarom dit voor mij een heel slecht dieet lijkt (je begint met 2 weken lang zo goed als niets eten) en je moet 6 maaltijden per dag en 4 tussendoortjes gebruiken (beetje veel lijkt mij). daarom: wat is jullie mening hierover?
nou het lijkt mij bv heel slecht omdat je de eerste 2 weken helemaal geen fruit mag eten, en na 2 weken moet je gaan kijken of de voedingssoorten die je niet gebruikt wel weer kan gebruiken, bv val je niet af van bananen. ik vind dat gewoon ronduit slecht. straks komt daaruit dat ze geen fruit mag eten, dan zit je toch met een probleem lijkt me, want fruit is wel een van de dingen die je moet eten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:21 schreef octopussy het volgende:
[..]
Je mag zoveel eten als je wil bij het South Beach dieet, alleen mag je de eerste 2 weken geen koolhydraten. Er zijn nog best wel veel voedingsmiddelen waar je dan mee uit de voeten komt, en daar zijn vast wel lijstjes van. Het dieet zelf gaat wel uit van de gezonde vetten ipv de slechte vetten (zoals je die bij Atkins moet eten). Ongezond is het in principe dus niet
Ik kon het zelf niet volhouden omdat ik mijn brood niet kon missen. Ik ken veel mensen die er ook eens mee begonnen maar nooit volhielden.
Ik denk dat je schoonmoeder daar vanzelf snel genoeg achterkomt.
Ja, dat komt omdat ik een operatie gehad heb. Dat is niet te vergelijken met een gewoon dieet. Rewimo heeft ook een operatie gehad, net als ik een jaar geleden. Bubseltje is begin oktober geopereerd, die gaat ook nog heel veel afvallen (gaan we maar even vanuit, want het ziet er erg voortvarend uit tot nu toe)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:14 schreef Dinamiet het volgende:
[..]
Oh sorry, maar probeer een beetje een idee te krijgen wat iedereen hier eet. Omdat sommige mensen, zoals jij, onwijs veel zijn afgevallen.
Het is heel simpel. Als er al een verwijskaart ligt, gewoon naar de dietiste gaan en daar vragen of South beach wellicht een optie is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:33 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nou het lijkt mij bv heel slecht omdat je de eerste 2 weken helemaal geen fruit mag eten, en na 2 weken moet je gaan kijken of de voedingssoorten die je niet gebruikt wel weer kan gebruiken, bv val je niet af van bananen. ik vind dat gewoon ronduit slecht. straks komt daaruit dat ze geen fruit mag eten, dan zit je toch met een probleem lijkt me, want fruit is wel een van de dingen die je moet eten.
Het is dan ook eigenlijk geen dieet maar een levensstijl. Net zoals Montignac. Zolang je dat blijft doen blijven de kilo's weg, maar anders komen ze er net zo goed weer aan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:47 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb vorig jaar ook een tijdje south beach gedaan en op zich beviel het mij prima.Het grote nadeel vond ik echter dat eeuwige gesleep met bakjes sla enzo. Ook was ik niet zo'n fan van het niet mogen eten van aardappels, rijst en pasta.
Ik ben dus gestopt met south beach en de kilo's kwamen er vrolijk weer aan.
Grote zak met mandarijntjes naast je zetten en daaruit snaaien?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:52 schreef Sitethief het volgende:
Ik loop weer te snaaien hoor, weet iemand iets wat daar tegen helpt (behalve niet doen natuurlijk).
Ja ik woon nog thuis.........quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Grote zak met mandarijntjes naast je zetten en daaruit snaaien?
Of ervoor zorgen dat er enkel dingen in huis zijn die niet lekker zijn.
Er is in principe niet veel mis met het SB dieet; alleen moet het gewoon bij je passen. Als je houdt van brood, aardappels, pasta en dergelijke dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Je valt er in wezen niet sneller mee af dan met een uitgebalanceerd energiebeperktdieet incl. koolhydraten, maar het is wel aangetoond dat veel eiwitten en weinig koolhydraten de hongergevoelens beter onderdrukken dan een dieet met meer koolhydraten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:55 schreef gothic-blackie het volgende:
ik heb even een vraagje aan jullie. wat vinden jullie van het south beach dieet? mijn schoonmamma wil er nu aan gaan beginnen, maar het lijkt me niet echt een slimme oplossing. al helemaal niet omdat ze een verwijskaart van de dieetiste heeft liggen maar die ligt er al bijna een half jaar. ik heb in ieder geval duidelijk proberen te maken waarom dit voor mij een heel slecht dieet lijkt (je begint met 2 weken lang zo goed als niets eten) en je moet 6 maaltijden per dag en 4 tussendoortjes gebruiken (beetje veel lijkt mij). daarom: wat is jullie mening hierover?
Water drinken, veel water drinken... En voor elk ding dat je in je mond steken je eerst eens goed afvragen of het wel lekker genoeg is om er eventuele gewichtstoename voor te accepteren...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:52 schreef Sitethief het volgende:
Ik loop weer te snaaien hoor, weet iemand iets wat daar tegen helpt (behalve niet doen natuurlijk).
Mjah tis ook wel een beetje psychische bij mij denk ik, als ik weer een dip heb ofzo................quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Water drinken, veel water drinken... En voor elk ding dat je in je mond steken je eerst eens goed afvragen of het wel lekker genoeg is om er eventuele gewichtstoename voor te accepteren...
Het is dat stoppen met roken hequote:Op woensdag 1 november 2006 10:50 schreef freecell het volgende:
* freecell durft op het moment niet op de weegschaal
Komt wel weerIk heb ook helemaal geen weegschaal op het moment
Dat maakt wel verschil jaquote:Op woensdag 1 november 2006 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is dat stoppen met roken he
Volgens mij niet?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:21 schreef Emu het volgende:
Feestdagen en weekenddagen zijn altijd moeilijk hier, vandaag kervelsoep gemaakt, en daar eet ik me dan maar van vol, zitten toch weinig kcal in
PS Is 1 november in Nederland ook een feestdag?
Op sinterklaas mag je bij veel bedrijven eerder naar huis en gaan de meeste winkels al om 5 uur dicht.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:32 schreef Troel het volgende:
En dan heb je tussendoor nog wel sintmaarten op 11 november en sinterklaas op 5 december, maar daar krijg je niet standaard vrij voor.
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, tochquote:Op woensdag 1 november 2006 15:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou 1 november moeten zijn dan?
dankdag is niet specifiek op 1 november, maar op een woensdag ergens. Biddag is volgens mij in het voorjaarquote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, toch? ) en biddag voor het gewas.
Maar 'feesten' zijn dat niet, wel kerkelijke feestdagen...
Dat kan ook, maar jullie hadden het er toevallig net over. vandaarquote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef Troel het volgende:
op wikipedia staan daar bruikbare overzichtjes op
En anders in je outlook ook de belgische feestdagen laten weergeven
Dat we allemaal heilige boontjes zijn,quote:Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef freecell het volgende:
1 november is volgens mijn agenda allerheiligen
Hellas, als we meer vrije dagen willen moeten we allemaal naar Belgie
Wat vier je in vredesnaam met allerheiligen?
Oh ja, ik moet toch eens gaan luisteren als dat soort dingen voorbij komenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef Troel het volgende:
[..]
dankdag is niet specifiek op 1 november, maar op een woensdag ergens. Biddag is volgens mij in het voorjaar
Hmmm, biddag voor gewas en arbeid en dankdag voor gewas en arbeid zijn ook niet echt kerkelijke feestdagen. De kerk waar ik nu lid van ben, heeft geen bid- en dankdag. Dat hebben eigenlijk alleen de traditionele protestante kerken, en dan nog niet eens allemaal.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, toch? ) en biddag voor het gewas.
Maar 'feesten' zijn dat niet, wel kerkelijke feestdagen...
De heiligen van de katholieke kerk worden herdacht, en morgen (allerzielen) de 'gewone' overledenen.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef freecell het volgende:
1 november is volgens mijn agenda allerheiligen
Hellas, als we meer vrije dagen willen moeten we allemaal naar Belgie
Wat vier je in vredesnaam met allerheiligen?
ahquote:Op woensdag 1 november 2006 15:43 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat we allemaal heilige boontjes zijn,.
Vrolijk feest dat allerzielenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De heiligen van de katholieke kerk worden herdacht, en morgen (allerzielen) de 'gewone' overledenen.
Hmmm, ik wel, maar geen van deze feestdagen zit in mijn systeemquote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik dat allemaal hoor ben ik toch ergens wel blij dat ik geen religie aanhang
Neuh, niet echt, het is niet echt feest-feest als in paashaas en kerstmanquote:
ik weet nog net wat de officiele feestdagen betekenen zoals pinksteren en hemelvaart etc.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, ik wel, maar geen van deze feestdagen zit in mijn systeem
alsof het allemaal 1 pot nat isquote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik dat allemaal hoor ben ik toch ergens wel blij dat ik geen religie aanhang
Zo vatte ik het niet eens opquote:
Ik heb ook zo'n uitnodiging voor morgen. En ik ga niet, ik zie dat niet zitten, emotioneel worden in een kerk vol mensen. Laat mij morgen maar emotioneel worden op het kerkhof. Het kruisje ligt trouwens nog altijd hierquote:Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Neuh, niet echt, het is niet echt feest-feest als in paashaas en kerstman, maar een dag om de overledenen te herdenken. In het jaar dat papa overleed kregen we een uitnodiging om het kruisje dat bij zijn begrafenis gebruikt is en daarna in de kerk heeft gehangen op te halen. Maakt bij een hoop mensen heel veel los, kerk zat echt heel vol toen...
Nou ja, dat wist ik ook niet hoor. Tot nu dan.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
Laatst was er een moslim en die vond het belachelijk dat ik niet wist dat ze tijdens de ramadan ook geen water mochten drinken overdag![]()
Ben daar gewoon niet zo mee bezig
En dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Als men elkaar wil respecteren zal men ook moeten weten van elkaars gebruiken. Ik wist dus wel dat je tijdens de ramadan ook geen water mag drinken.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:45 schreef freecell het volgende:
Meer dan de helft van de Nederlanders weet niet wat er met pasen, pinksteren en goede vrijdag wordt gevierd hoor.
Weet je dan ook alle Joodse feestdagen? en die van de boedhisten?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:45 schreef Troel het volgende:
[..]
En dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Als men elkaar wil respecteren zal men ook moeten weten van elkaars gebruiken. Ik wist dus wel dat je tijdens de ramadan ook geen water mag drinken.
Ik hoop mijn kinderen dan ook later op te voeden met wel degelijk kennis ook over andere geloven en over "niet-geloven"
Ik weet er aardig wat uit mijn hoofd en heb hier ook een boekje waarin dat allemaal staat. Ik hoop ook mijn kinderen christelijk op te voeden, met die normen en waarden. Daar hoort in mijn optiek ook bij om respect te hebben voor anderen en dat is heel moeilijk op te brengen als je niets over de ander weet. Ik b en in ieder geval erg blij dat ik vroeger op school ook gewoon geleerd heb wanneer de belangrijjke feestdagen zijn van de moslims en de joden en van boeddisten en hindoeisten.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Weet je dan ook alle Joodse feestdagen? en die van de boedhisten?
Ik ben van plan mijn kinderen christelijk op te voeden, als ze dan toevallig weten wat met de rammadan gebruikelijk is, dan weten ze dat, maar ik ga het ze niet speciaal leren ofzo.
Nee hoor, dat is vreselijk dom. Maar ik denk niet dat het iets nieuws is.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:24 schreef Troel het volgende:
Iets heel anders trouwens.
Ik kom steeds vaker topics tegen over mensen die "zomaar" medicijnen gaan slikken zonder de bijsluiter te lezen of zich niet aan de bijsluiter te houden. Ligt het nou aan mij dat ik dit onverantwoord en buitengewoon stom/dom vind of ben ik nog raarder dan ik dacht?
Het is me nog nooit echt zo opgevallen. Maar misschien komt het wel omdat ik ziek ben ofzo dat ik de verkeerde topics openquote:Op woensdag 1 november 2006 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is vreselijk dom. Maar ik denk niet dat het iets nieuws is.
Ik ben panadol addictquote:Op woensdag 1 november 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat me wel steeds vaker opvalt is dat niemand meer paracetamol slikt. Een uitstekende pijnstiller met eigenlijk geen bijwerkingen (in de normale dosering). Superspul dus!
Iedereen is aan de NSAID's. Pijnstiller die barst van de bijwerkingen.
Panadolquote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben panadol addictSlik nooit dingen als nurofen (schrijf je dat zo?) of saridon...
NSAID's?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat me wel steeds vaker opvalt is dat niemand meer paracetamol slikt. Een uitstekende pijnstiller met eigenlijk geen bijwerkingen (in de normale dosering). Superspul dus!
Iedereen is aan de NSAID's. Pijnstiller die barst van de bijwerkingen.
Ja, NSAID's zijn bijv. ibuprofen, naproxen, nurofen en diclofenac.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:43 schreef Troel het volgende:
NSAID's?
Is dat de ibuprofen? Jaren geleden deed ik alles met paracetamol, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer. Leuk he, zware mensturatiesTOen overgestapt op ibuprofen. Daar nu alweer een jaar vanaf omdat dat niet goed is voor je maag, nu slik ik panadol. Het werkt weer en ik heb de groene met zo;n laagje zodat ik niet hoef te kokhalsen.
coffeïne.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:48 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens meestal Panadol Plus (die rooie), daar zit cafeïne? in... De groene is puur paracetamol geloof ik.
Isa, wat doet die cafeïne eigenlijk?
ook panadol, de rode versie. gewone paracetamol krijg ik niet door mijn keel. ibuprofen slik ik zo wie zo niet, heb daar een van de gevaarlijke bijwerkingen van (onverklaarbare blauwe plekken)quote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben panadol addictSlik nooit dingen als nurofen (schrijf je dat zo?) of saridon...
Een NSAID is ook ontstekingsremmend, dat is paracetamol niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:35 schreef Liejannuh het volgende:
Toen ik pas met mijn arm liep kreeg ik te horen dat ik Ibuprofen moest gebruiken als pijnstiller. Is dat spul zoveel sterker dan Paracetamol dan?
maar, maar, maar... paracetamol werkt nietquote:Op woensdag 1 november 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ja!!!!quote:Op woensdag 1 november 2006 20:13 schreef ymme het volgende:
Ja Liejannuh, we worden nog eens allemaal ontzettend slim hier bij de dieetclub![]()
Klopt, echt (egtquote:Op woensdag 1 november 2006 21:17 schreef Rewimo het volgende:
Wat geef je ook alweer voor vak, teigan?
Als je hier op Fok! ziet hoe sommige kids Nederlands schrijven word je daar echt niet vrolijk van
Das allerheiligen, iets met heiligen herdenken, meer weet ik er ook niet vanquote:Op woensdag 1 november 2006 15:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou 1 november moeten zijn dan?
* octopussy kijktquote:Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef Rewimo het volgende:
Voor degenen die zoiets interessant vinden: om 23 uur op RTL4 een programma over een 12-jarige chirurg.
Haha, jawel joh..quote:Op donderdag 2 november 2006 09:43 schreef YPPY het volgende:
Had je al wel het goede nummer dan? Wij hebben drie telefoonnummers van de dokter. En zijn privenummer, maar dat bel ik maar niet.
[me=Rewimo is in slaap gevallenquote:
Ik durfde al haast niet te zeggen dat dat bij mij ook zo isquote:Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef Liejannuh het volgende:
Wat hebben jullie een vervelende huisarts allemaal! Bizar zeg!
Ik kan altijd dezelfde dag terecht, kan aangeven hoe laat ik wil komen (liefst einde van de middag want ik werk 20 km verderop) en daar wordat dan nog rekening mee gehouden ook. En de assistente is heel aardig.
Hier ook... en als ik bezorgt bel omdat er iets met Isa is, dan kan ik vaak binnen 15 min. terecht. Ongeacht of ik nu om 8 uur 's morgens of om half 5 's middags bel.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef Liejannuh het volgende:
Wat hebben jullie een vervelende huisarts allemaal! Bizar zeg!
Ik kan altijd dezelfde dag terecht, kan aangeven hoe laat ik wil komen (liefst einde van de middag want ik werk 20 km verderop) en daar wordat dan nog rekening mee gehouden ook. En de assistente is heel aardig.
Puzzelen met freecel,quote:Op donderdag 2 november 2006 13:10 schreef freecell het volgende:
Ik ken de assistente van vroegerZe zat bij mij in de klas op de basisschool. Dat heeft zo zijn voordelen. Als ik bel, weet ze dat ik niet bel voor een verkoudheid en meestal puzzelt ze me er even ergens tussen
JAAAAquote:Op donderdag 2 november 2006 15:03 schreef omearos het volgende:
ff offtopic: zijn hier nog liefhebbers van AH-parels?
quote:Op donderdag 2 november 2006 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
JAAAA
Ik heb er nog eentje nodig![]()
Ben aan t sparen voor de dochter van een medefokker
Dat mag natuurlijk ookquote:Op donderdag 2 november 2006 15:06 schreef omearos het volgende:
[..]ik heb ze niet los (heb 2 volle kaarten, dat wel
)
is goed, ik zal het envelopje in de gaten houdenquote:Op donderdag 2 november 2006 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk ook
Wacht even, dan laat ik de vader jou PM-men, misschien kunnen jullie wat regelen
Klinkt goed, maar ik denk dat je gewoon standaard moet proberen wel fruit te eten! Belangrijk!quote:Op donderdag 2 november 2006 22:12 schreef gothic-blackie het volgende:
zo vandaag beslist dat ik tegelijkertijd met mijn schoonmoeder ga beginnen met dieeten (echt dieeten, niet tussendoortjes laten staan). zij mag bezig gaan met het south beach dieet, en ik ga gewoon op water en brood, bij wijze van. is een dieet die een vriendin van mij nu ook volgt. namelijk simpelweg water drinken. 3 maaltijden per dag, op regelmatige tijden. een half uur voor elke maaltijd 3 glazen lauwwarm water drinken. als ik tussendoor honger krijg, eerst een glas lauwwarm water en als ik dan nog honger heb, een gezond tussendoortje (fruit of iets dergelijks). even kijken of dat wat kilo's van mijn lichaam af kan halen
ik denk ook dat ik dat water voor die tussendoortjes niet neem, maar gewoon een stuk fruit.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:03 schreef Dinamiet het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar ik denk dat je gewoon standaard moet proberen wel fruit te eten! Belangrijk!
Oeps, ik post nog 2 x achter elkaar, mag vast niet![]()
* Sitethief legt een dekentje om -Bubseltje- heen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:24 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb normaal al ondertemperatuur en nu helemaal ik heb het de hele dag koud brrr![]()
Het went maar een klein beetjequote:Op vrijdag 3 november 2006 09:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
En dan ben ik nog maar bijna 10 kilo isolatie kwijt dan wil ik het niet weten van de winter![]()
Mijn temperatuur is inderdaad zo rond de 36,5 graden... En ik heb het standaard koud tegenwoordig, had ik vroeger nooit last vanquote:Op vrijdag 3 november 2006 05:50 schreef Isabeau het volgende:
Nog mensen met een 'ondertemperatuur' in de dieetclub? (minder kcal innemen kan bijv. ook je temperatuur verlagen) Goed nieuws: muizen met een ondertemperatuur leven 20% langer dan muizen met een 'normale' temperatuur. Of dit ook opgaat voor mensen is niet helemaal duidelijkDe meest optimale temperatuur zou dan 36,5 graden Celsius zijn.
bron: http://www.nature.com/news/2006/061030/full/061030-11.html
Ik had dindsdag avond 36.2, volgens die dokter was dat heel normaal. Volgens mijn eigen huisarts, de volgende dag was dat niet helemaal normaal en kwam dat door de nierkolieken, terwijl er geen ontsteking meer zat. (bij wel een ontsteking had ik koorts gehad)quote:Op vrijdag 3 november 2006 05:50 schreef Isabeau het volgende:
Nog mensen met een 'ondertemperatuur' in de dieetclub? (minder kcal innemen kan bijv. ook je temperatuur verlagen) Goed nieuws: muizen met een ondertemperatuur leven 20% langer dan muizen met een 'normale' temperatuur. Of dit ook opgaat voor mensen is niet helemaal duidelijkDe meest optimale temperatuur zou dan 36,5 graden Celsius zijn.
bron: http://www.nature.com/news/2006/061030/full/061030-11.html
Oeh, jeetje! Dat is echt heel spannend ja gothic-blackie!quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:07 schreef gothic-blackie het volgende:
ben nu zo zenuwachtig, echt niet normaal. zal het maar even uitleggen.
ik moest nog twee herkansingen doen voor school voordat ik zeker weten geslaagd zou zijn. nu heb ik net mijn laatste cijfer binnen gekregen, en het lijkt erop dat ik nu geslaagd ben, maar weet het niet zeker, dus ben de hele tijd school aan het bellen, om te proberen die docent te pakken te krijgen
hmm zoals het er nu naar uit ziet krijg ik het pas maandag te horen, of de docenten zijn al naar huis, of in een vergaderingquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:43 schreef Dinamiet het volgende:
[..]
Oeh, jeetje! Dat is echt heel spannend ja gothic-blackie!
Nog even geduld, en dan weet je het zeker
jup net te horen gekregen dat ik pas antwoord krijg na dit weekeindquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:11 schreef Rewimo het volgende:
Hè jakkes, moet je het hele weekend wachten
Oh, ik heb geleerd dat alles boven de 35,5 graden prima is. Alleen bij ouderen en heel kleine kinderen moet je dan uitkijken, want daar kan een ondertemperatuur juist op een ontsteking wijzen, maar dan moet er ook meer aan de hand zijn dan alleen een gekke temperatuur. Alles onder de 35 graden noem je pas onderkoeling. Pas onder 32 graden wordt het levensbedreigend en onder de 26 graden eigenlijk altijd dodelijk. Maar er zijn wel mensen met een nog lagere temperatuur die het toch wonderlijk overleeft hebben.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:45 schreef freecell het volgende:
Ik had dindsdag avond 36.2, volgens die dokter was dat heel normaal. Volgens mijn eigen huisarts, de volgende dag was dat niet helemaal normaal en kwam dat door de nierkolieken, terwijl er geen ontsteking meer zat. (bij wel een ontsteking had ik koorts gehad)
Ofzoiets...Ik begreep mijn huisarts neit helemaal. Het enige wat ik wel goed begreep is dat ze erg boos was op de avondarts
Ik heb geen ideequote:Op zaterdag 4 november 2006 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik heb geleerd dat alles boven de 35,5 graden prima is. Alleen bij ouderen en heel kleine kinderen moet je dan uitkijken, want daar kan een ondertemperatuur juist op een ontsteking wijzen, maar dan moet er ook meer aan de hand zijn dan alleen een gekke temperatuur. Alles onder de 35 graden noem je pas onderkoeling. Pas onder 32 graden wordt het levensbedreigend en onder de 26 graden eigenlijk altijd dodelijk. Maar er zijn wel mensen met een nog lagere temperatuur die het toch wonderlijk overleeft hebben.
En een lage temperatuur door niersteenkolieken? Nog nooit van gehoord! Ja, door een traag werkende schildklier, maar die zit wat hoger dan je nieren en koliekt ook nooit![]()
Nuh, ik heb al in geen tijden een werkende weegschaal meer gezien en ik zie wél de ribbels op mijn buikquote:
Is niet erg, ik heb korte beentjesquote:
okayquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is niet erg, ik heb korte beentjes
ja die gooien wij er ook in maar ja wij gooien best veel in de droogtrommel alleen echte truien bh's en blousen en sommige rokjes niet maar de meeste wel gewoonquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:53 schreef Rewimo het volgende:
Dit is een stretch dus dat heb ik tot nu toe niet gedaan
Ik heb het gebakken zonder extra olie, en dan de vetstoffen die er af kwamen, die heb ik idd afgegoten en dat dan gebruikt om de ui te bakken enzo. Het was lekker dus zeker geslaagdquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik neem altijd rundergehakt, ik mik het zo in de pan zonder vet toe te voegen en als het dan alsnog veel vocht afgeeft giet ik dat af.
het voelt ergens wel volwassen ja, maar als je daar dan rondloopt als nieuweling dan voel je je toch wel klein en dom...quote:Op vrijdag 3 november 2006 06:32 schreef Isabeau het volgende:
Bastaardsuiker, briljantVeel plezier op de conferentie (voel jij je ook altijd zo volwassen als je zegt dat je naar een congres of conferentie gaat?
)
Hee, waarom ben je niet even langsgekomen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:53 schreef teigan het volgende:
mijn paraplu ligt nu denk ik in Haarlem op de gevonden voorwerpen
Omdat ik in Amsterdam al uitgestapt ben, en de trein doorreed naar Haarlem....quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hee, waarom ben je niet even langsgekomen?![]()
Hoi! Vakantie was gaaf! Erg veel gezien en gedaan, al heb je eigenlijk altijd te weinig tijd.quote:Op zondag 5 november 2006 17:26 schreef teigan het volgende:
Heej, welkom terug!!!!! Fijne vakantie gehad???
En kom je ook de 26ste?
Ik las gisteren (thuis) in de krant dat WimLex en Max in Nieuw Zeeland zijn. Ik had geen flauw idee.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:32 schreef Troel het volgende:
Iemand trouwens nog iets van Levitation gehoord? Of is ze met Maxima aan het knuffelen in Wellington en heeft ze geen zin meer om terug te komen
Is een goed idee!quote:Op zondag 5 november 2006 19:02 schreef Troel het volgende:
Levi, in dat geval verstuur ik gewoon alvast de lootjes, mocht je dan niet kunnen, kan de persoon die jouw lootje heeft contact met jou opnemen voor dat lootje ofzo.
Is dat een idee?
Wat voor stage ga je doen?quote:Op zondag 5 november 2006 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Ja, morgenIk heb eigenlijk geen idee wat morgen de bedoeling is. Die arts had het over eerst melden bij de balie en een rondleiding. Zal je zien dat het meisje bij de balie ook geen flauw idee heeft
As usual.
ik hoop dat je het krijgt ik weet dat ik mijn stage in verpleeghuizen en verzorginshuize een kleine vergoeding kreeg. Ik weet niet hoe het zit als je net als jouw als arts aan het leren bent. Maar ik weet bij mijn opleiding waren ze het verplicht om een kleine vergoeding te geven.quote:Op zondag 5 november 2006 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Mijn begeleidend arts weet neem ik aan dat ik kom, ik heb met hem persoonlijk morgen afgesproken als eerste dagSitethief: ik ga mijn laatste artsstage in een verpleeghuis doen, ik wil namelijk graag verpleeghuisarts worden en dit leek me een goede start.
Ben ook benieuwd naar de stagevergoedingNog nooit gehad, maar ik scheen het te krijgen deze keer.
Ze vinden dat jullie toekomstige artsen al genoeg gaan verdienen tegen de tijd dat je afgestudeerd bent.quote:Op maandag 6 november 2006 07:33 schreef Isabeau het volgende:
Overal waar ik co-schappen deed kregen verpleegkundigen en andere stagelopers gewoon een vergoeding. Wij nooit. Niets, nada, noppes. Dus ik denk nu ook niet.
Dat is mooi kut dan!quote:Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staanTerug bij af.
Ik val meestal ook langzamer afquote:Op maandag 6 november 2006 09:09 schreef teigan het volgende:
Dat is best netjes Levitation, maareh, 4,5 kilo in 2 maanden lijkt mij nog best veel... Maar dat kan ook aan mij liggen, ik val meestal langzamer af....
Ik doe wel met je mee, zit nu op 96 gok ik (ik vergeet me steeds te wegenquote:Op maandag 6 november 2006 10:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik val meestal ook langzamer afMaar ik ga er gewoon voor. Ik zie wel waar ik uitkom, maar het lijkt me gewoon heerlijk om 't volgende jaar te beginnen met een 8 als eerste cijfer op de weegschaal. En anders verleg ik de deadline naar 19 januari, dan ben ik jarig.
Handig he, zo'n extra deadline in januari.quote:Op maandag 6 november 2006 10:32 schreef omearos het volgende:
[..]
Ik doe wel met je mee, zit nu op 96 gok ik (ik vergeet me steeds te wegen) Bij mij wordt dan de 2de deadline 26 januari, ook jarig
Als je 5 januari jarig bent, werkt het niet echtquote:Op maandag 6 november 2006 10:35 schreef Levitation het volgende:
Handig he, zo'n extra deadline in januari.
Ook altijd handig als goeie voornemens in de eerste weken van januari niet willen lukken, heb je nog een herkansing.![]()
Nouja, het geeft je net die paar dagen extra om alle oliebollen op te eten voor begint met lijnen.quote:Op maandag 6 november 2006 10:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als je 5 januari jarig bent, werkt het niet echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |