nou het lijkt mij bv heel slecht omdat je de eerste 2 weken helemaal geen fruit mag eten, en na 2 weken moet je gaan kijken of de voedingssoorten die je niet gebruikt wel weer kan gebruiken, bv val je niet af van bananen. ik vind dat gewoon ronduit slecht. straks komt daaruit dat ze geen fruit mag eten, dan zit je toch met een probleem lijkt me, want fruit is wel een van de dingen die je moet eten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:21 schreef octopussy het volgende:
[..]
Je mag zoveel eten als je wil bij het South Beach dieet, alleen mag je de eerste 2 weken geen koolhydraten. Er zijn nog best wel veel voedingsmiddelen waar je dan mee uit de voeten komt, en daar zijn vast wel lijstjes van. Het dieet zelf gaat wel uit van de gezonde vetten ipv de slechte vetten (zoals je die bij Atkins moet eten). Ongezond is het in principe dus niet
Ik kon het zelf niet volhouden omdat ik mijn brood niet kon missen. Ik ken veel mensen die er ook eens mee begonnen maar nooit volhielden.
Ik denk dat je schoonmoeder daar vanzelf snel genoeg achterkomt.
Ja, dat komt omdat ik een operatie gehad heb. Dat is niet te vergelijken met een gewoon dieet. Rewimo heeft ook een operatie gehad, net als ik een jaar geleden. Bubseltje is begin oktober geopereerd, die gaat ook nog heel veel afvallen (gaan we maar even vanuit, want het ziet er erg voortvarend uit tot nu toe)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:14 schreef Dinamiet het volgende:
[..]
Oh sorry, maar probeer een beetje een idee te krijgen wat iedereen hier eet. Omdat sommige mensen, zoals jij, onwijs veel zijn afgevallen.
Het is heel simpel. Als er al een verwijskaart ligt, gewoon naar de dietiste gaan en daar vragen of South beach wellicht een optie is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:33 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nou het lijkt mij bv heel slecht omdat je de eerste 2 weken helemaal geen fruit mag eten, en na 2 weken moet je gaan kijken of de voedingssoorten die je niet gebruikt wel weer kan gebruiken, bv val je niet af van bananen. ik vind dat gewoon ronduit slecht. straks komt daaruit dat ze geen fruit mag eten, dan zit je toch met een probleem lijkt me, want fruit is wel een van de dingen die je moet eten.
Het is dan ook eigenlijk geen dieet maar een levensstijl. Net zoals Montignac. Zolang je dat blijft doen blijven de kilo's weg, maar anders komen ze er net zo goed weer aan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:47 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb vorig jaar ook een tijdje south beach gedaan en op zich beviel het mij prima.Het grote nadeel vond ik echter dat eeuwige gesleep met bakjes sla enzo. Ook was ik niet zo'n fan van het niet mogen eten van aardappels, rijst en pasta.
Ik ben dus gestopt met south beach en de kilo's kwamen er vrolijk weer aan.
Grote zak met mandarijntjes naast je zetten en daaruit snaaien?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:52 schreef Sitethief het volgende:
Ik loop weer te snaaien hoor, weet iemand iets wat daar tegen helpt (behalve niet doen natuurlijk).
Ja ik woon nog thuis.........quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Grote zak met mandarijntjes naast je zetten en daaruit snaaien?
Of ervoor zorgen dat er enkel dingen in huis zijn die niet lekker zijn.
Er is in principe niet veel mis met het SB dieet; alleen moet het gewoon bij je passen. Als je houdt van brood, aardappels, pasta en dergelijke dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Je valt er in wezen niet sneller mee af dan met een uitgebalanceerd energiebeperktdieet incl. koolhydraten, maar het is wel aangetoond dat veel eiwitten en weinig koolhydraten de hongergevoelens beter onderdrukken dan een dieet met meer koolhydraten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:55 schreef gothic-blackie het volgende:
ik heb even een vraagje aan jullie. wat vinden jullie van het south beach dieet? mijn schoonmamma wil er nu aan gaan beginnen, maar het lijkt me niet echt een slimme oplossing. al helemaal niet omdat ze een verwijskaart van de dieetiste heeft liggen maar die ligt er al bijna een half jaar. ik heb in ieder geval duidelijk proberen te maken waarom dit voor mij een heel slecht dieet lijkt (je begint met 2 weken lang zo goed als niets eten) en je moet 6 maaltijden per dag en 4 tussendoortjes gebruiken (beetje veel lijkt mij). daarom: wat is jullie mening hierover?
Water drinken, veel water drinken... En voor elk ding dat je in je mond steken je eerst eens goed afvragen of het wel lekker genoeg is om er eventuele gewichtstoename voor te accepteren...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:52 schreef Sitethief het volgende:
Ik loop weer te snaaien hoor, weet iemand iets wat daar tegen helpt (behalve niet doen natuurlijk).
Mjah tis ook wel een beetje psychische bij mij denk ik, als ik weer een dip heb ofzo................quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Water drinken, veel water drinken... En voor elk ding dat je in je mond steken je eerst eens goed afvragen of het wel lekker genoeg is om er eventuele gewichtstoename voor te accepteren...
Het is dat stoppen met roken hequote:Op woensdag 1 november 2006 10:50 schreef freecell het volgende:
* freecell durft op het moment niet op de weegschaal
Komt wel weerIk heb ook helemaal geen weegschaal op het moment
Dat maakt wel verschil jaquote:Op woensdag 1 november 2006 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is dat stoppen met roken he
Volgens mij niet?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:21 schreef Emu het volgende:
Feestdagen en weekenddagen zijn altijd moeilijk hier, vandaag kervelsoep gemaakt, en daar eet ik me dan maar van vol, zitten toch weinig kcal in
PS Is 1 november in Nederland ook een feestdag?
Op sinterklaas mag je bij veel bedrijven eerder naar huis en gaan de meeste winkels al om 5 uur dicht.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:32 schreef Troel het volgende:
En dan heb je tussendoor nog wel sintmaarten op 11 november en sinterklaas op 5 december, maar daar krijg je niet standaard vrij voor.
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, tochquote:Op woensdag 1 november 2006 15:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou 1 november moeten zijn dan?
dankdag is niet specifiek op 1 november, maar op een woensdag ergens. Biddag is volgens mij in het voorjaarquote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, toch? ) en biddag voor het gewas.
Maar 'feesten' zijn dat niet, wel kerkelijke feestdagen...
Dat kan ook, maar jullie hadden het er toevallig net over. vandaarquote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef Troel het volgende:
op wikipedia staan daar bruikbare overzichtjes op
En anders in je outlook ook de belgische feestdagen laten weergeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |