Het is dat stoppen met roken hequote:Op woensdag 1 november 2006 10:50 schreef freecell het volgende:
* freecell durft op het moment niet op de weegschaal
Komt wel weerIk heb ook helemaal geen weegschaal op het moment
Dat maakt wel verschil jaquote:Op woensdag 1 november 2006 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is dat stoppen met roken he
Volgens mij niet?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:21 schreef Emu het volgende:
Feestdagen en weekenddagen zijn altijd moeilijk hier, vandaag kervelsoep gemaakt, en daar eet ik me dan maar van vol, zitten toch weinig kcal in
PS Is 1 november in Nederland ook een feestdag?
Op sinterklaas mag je bij veel bedrijven eerder naar huis en gaan de meeste winkels al om 5 uur dicht.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:32 schreef Troel het volgende:
En dan heb je tussendoor nog wel sintmaarten op 11 november en sinterklaas op 5 december, maar daar krijg je niet standaard vrij voor.
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, tochquote:Op woensdag 1 november 2006 15:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou 1 november moeten zijn dan?
dankdag is niet specifiek op 1 november, maar op een woensdag ergens. Biddag is volgens mij in het voorjaarquote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, toch? ) en biddag voor het gewas.
Maar 'feesten' zijn dat niet, wel kerkelijke feestdagen...
Dat kan ook, maar jullie hadden het er toevallig net over. vandaarquote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef Troel het volgende:
op wikipedia staan daar bruikbare overzichtjes op
En anders in je outlook ook de belgische feestdagen laten weergeven
Dat we allemaal heilige boontjes zijn,quote:Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef freecell het volgende:
1 november is volgens mijn agenda allerheiligen
Hellas, als we meer vrije dagen willen moeten we allemaal naar Belgie
Wat vier je in vredesnaam met allerheiligen?
Oh ja, ik moet toch eens gaan luisteren als dat soort dingen voorbij komenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef Troel het volgende:
[..]
dankdag is niet specifiek op 1 november, maar op een woensdag ergens. Biddag is volgens mij in het voorjaar
Hmmm, biddag voor gewas en arbeid en dankdag voor gewas en arbeid zijn ook niet echt kerkelijke feestdagen. De kerk waar ik nu lid van ben, heeft geen bid- en dankdag. Dat hebben eigenlijk alleen de traditionele protestante kerken, en dan nog niet eens allemaal.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet allerheiligen (allerzielen is de tweede, toch? ) en biddag voor het gewas.
Maar 'feesten' zijn dat niet, wel kerkelijke feestdagen...
De heiligen van de katholieke kerk worden herdacht, en morgen (allerzielen) de 'gewone' overledenen.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef freecell het volgende:
1 november is volgens mijn agenda allerheiligen
Hellas, als we meer vrije dagen willen moeten we allemaal naar Belgie
Wat vier je in vredesnaam met allerheiligen?
ahquote:Op woensdag 1 november 2006 15:43 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat we allemaal heilige boontjes zijn,.
Vrolijk feest dat allerzielenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De heiligen van de katholieke kerk worden herdacht, en morgen (allerzielen) de 'gewone' overledenen.
Hmmm, ik wel, maar geen van deze feestdagen zit in mijn systeemquote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik dat allemaal hoor ben ik toch ergens wel blij dat ik geen religie aanhang
Neuh, niet echt, het is niet echt feest-feest als in paashaas en kerstmanquote:
ik weet nog net wat de officiele feestdagen betekenen zoals pinksteren en hemelvaart etc.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, ik wel, maar geen van deze feestdagen zit in mijn systeem
alsof het allemaal 1 pot nat isquote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik dat allemaal hoor ben ik toch ergens wel blij dat ik geen religie aanhang
Zo vatte ik het niet eens opquote:
Ik heb ook zo'n uitnodiging voor morgen. En ik ga niet, ik zie dat niet zitten, emotioneel worden in een kerk vol mensen. Laat mij morgen maar emotioneel worden op het kerkhof. Het kruisje ligt trouwens nog altijd hierquote:Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Neuh, niet echt, het is niet echt feest-feest als in paashaas en kerstman, maar een dag om de overledenen te herdenken. In het jaar dat papa overleed kregen we een uitnodiging om het kruisje dat bij zijn begrafenis gebruikt is en daarna in de kerk heeft gehangen op te halen. Maakt bij een hoop mensen heel veel los, kerk zat echt heel vol toen...
Nou ja, dat wist ik ook niet hoor. Tot nu dan.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
Laatst was er een moslim en die vond het belachelijk dat ik niet wist dat ze tijdens de ramadan ook geen water mochten drinken overdag![]()
Ben daar gewoon niet zo mee bezig
En dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Als men elkaar wil respecteren zal men ook moeten weten van elkaars gebruiken. Ik wist dus wel dat je tijdens de ramadan ook geen water mag drinken.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:45 schreef freecell het volgende:
Meer dan de helft van de Nederlanders weet niet wat er met pasen, pinksteren en goede vrijdag wordt gevierd hoor.
Weet je dan ook alle Joodse feestdagen? en die van de boedhisten?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:45 schreef Troel het volgende:
[..]
En dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Als men elkaar wil respecteren zal men ook moeten weten van elkaars gebruiken. Ik wist dus wel dat je tijdens de ramadan ook geen water mag drinken.
Ik hoop mijn kinderen dan ook later op te voeden met wel degelijk kennis ook over andere geloven en over "niet-geloven"
Ik weet er aardig wat uit mijn hoofd en heb hier ook een boekje waarin dat allemaal staat. Ik hoop ook mijn kinderen christelijk op te voeden, met die normen en waarden. Daar hoort in mijn optiek ook bij om respect te hebben voor anderen en dat is heel moeilijk op te brengen als je niets over de ander weet. Ik b en in ieder geval erg blij dat ik vroeger op school ook gewoon geleerd heb wanneer de belangrijjke feestdagen zijn van de moslims en de joden en van boeddisten en hindoeisten.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Weet je dan ook alle Joodse feestdagen? en die van de boedhisten?
Ik ben van plan mijn kinderen christelijk op te voeden, als ze dan toevallig weten wat met de rammadan gebruikelijk is, dan weten ze dat, maar ik ga het ze niet speciaal leren ofzo.
Nee hoor, dat is vreselijk dom. Maar ik denk niet dat het iets nieuws is.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:24 schreef Troel het volgende:
Iets heel anders trouwens.
Ik kom steeds vaker topics tegen over mensen die "zomaar" medicijnen gaan slikken zonder de bijsluiter te lezen of zich niet aan de bijsluiter te houden. Ligt het nou aan mij dat ik dit onverantwoord en buitengewoon stom/dom vind of ben ik nog raarder dan ik dacht?
Het is me nog nooit echt zo opgevallen. Maar misschien komt het wel omdat ik ziek ben ofzo dat ik de verkeerde topics openquote:Op woensdag 1 november 2006 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is vreselijk dom. Maar ik denk niet dat het iets nieuws is.
Ik ben panadol addictquote:Op woensdag 1 november 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat me wel steeds vaker opvalt is dat niemand meer paracetamol slikt. Een uitstekende pijnstiller met eigenlijk geen bijwerkingen (in de normale dosering). Superspul dus!
Iedereen is aan de NSAID's. Pijnstiller die barst van de bijwerkingen.
Panadolquote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben panadol addictSlik nooit dingen als nurofen (schrijf je dat zo?) of saridon...
NSAID's?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat me wel steeds vaker opvalt is dat niemand meer paracetamol slikt. Een uitstekende pijnstiller met eigenlijk geen bijwerkingen (in de normale dosering). Superspul dus!
Iedereen is aan de NSAID's. Pijnstiller die barst van de bijwerkingen.
Ja, NSAID's zijn bijv. ibuprofen, naproxen, nurofen en diclofenac.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:43 schreef Troel het volgende:
NSAID's?
Is dat de ibuprofen? Jaren geleden deed ik alles met paracetamol, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer. Leuk he, zware mensturatiesTOen overgestapt op ibuprofen. Daar nu alweer een jaar vanaf omdat dat niet goed is voor je maag, nu slik ik panadol. Het werkt weer en ik heb de groene met zo;n laagje zodat ik niet hoef te kokhalsen.
coffeïne.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:48 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb overigens meestal Panadol Plus (die rooie), daar zit cafeïne? in... De groene is puur paracetamol geloof ik.
Isa, wat doet die cafeïne eigenlijk?
ook panadol, de rode versie. gewone paracetamol krijg ik niet door mijn keel. ibuprofen slik ik zo wie zo niet, heb daar een van de gevaarlijke bijwerkingen van (onverklaarbare blauwe plekken)quote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben panadol addictSlik nooit dingen als nurofen (schrijf je dat zo?) of saridon...
Een NSAID is ook ontstekingsremmend, dat is paracetamol niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:35 schreef Liejannuh het volgende:
Toen ik pas met mijn arm liep kreeg ik te horen dat ik Ibuprofen moest gebruiken als pijnstiller. Is dat spul zoveel sterker dan Paracetamol dan?
maar, maar, maar... paracetamol werkt nietquote:Op woensdag 1 november 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ja!!!!quote:Op woensdag 1 november 2006 20:13 schreef ymme het volgende:
Ja Liejannuh, we worden nog eens allemaal ontzettend slim hier bij de dieetclub![]()
Klopt, echt (egtquote:Op woensdag 1 november 2006 21:17 schreef Rewimo het volgende:
Wat geef je ook alweer voor vak, teigan?
Als je hier op Fok! ziet hoe sommige kids Nederlands schrijven word je daar echt niet vrolijk van
Das allerheiligen, iets met heiligen herdenken, meer weet ik er ook niet vanquote:Op woensdag 1 november 2006 15:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou 1 november moeten zijn dan?
* octopussy kijktquote:Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef Rewimo het volgende:
Voor degenen die zoiets interessant vinden: om 23 uur op RTL4 een programma over een 12-jarige chirurg.
Haha, jawel joh..quote:Op donderdag 2 november 2006 09:43 schreef YPPY het volgende:
Had je al wel het goede nummer dan? Wij hebben drie telefoonnummers van de dokter. En zijn privenummer, maar dat bel ik maar niet.
[me=Rewimo is in slaap gevallenquote:
Ik durfde al haast niet te zeggen dat dat bij mij ook zo isquote:Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef Liejannuh het volgende:
Wat hebben jullie een vervelende huisarts allemaal! Bizar zeg!
Ik kan altijd dezelfde dag terecht, kan aangeven hoe laat ik wil komen (liefst einde van de middag want ik werk 20 km verderop) en daar wordat dan nog rekening mee gehouden ook. En de assistente is heel aardig.
Hier ook... en als ik bezorgt bel omdat er iets met Isa is, dan kan ik vaak binnen 15 min. terecht. Ongeacht of ik nu om 8 uur 's morgens of om half 5 's middags bel.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef Liejannuh het volgende:
Wat hebben jullie een vervelende huisarts allemaal! Bizar zeg!
Ik kan altijd dezelfde dag terecht, kan aangeven hoe laat ik wil komen (liefst einde van de middag want ik werk 20 km verderop) en daar wordat dan nog rekening mee gehouden ook. En de assistente is heel aardig.
Puzzelen met freecel,quote:Op donderdag 2 november 2006 13:10 schreef freecell het volgende:
Ik ken de assistente van vroegerZe zat bij mij in de klas op de basisschool. Dat heeft zo zijn voordelen. Als ik bel, weet ze dat ik niet bel voor een verkoudheid en meestal puzzelt ze me er even ergens tussen
JAAAAquote:Op donderdag 2 november 2006 15:03 schreef omearos het volgende:
ff offtopic: zijn hier nog liefhebbers van AH-parels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |