quote:Hardstyle
Hardstyle is een sub-genre van Trance dat relatief nauw gerelateerd is aan hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 150 beats per minuut. De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als donderende beats gecombineerd met overweldigend enthousiaste melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.
Geschiedenis
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore in het jaar 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.
Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven, ook bekend onder haar dj-alias Dana (DJ Dana). Later volgden meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna, Zany en The Prophet.
Tegenwoordig
Hardstyle wordt voornamelijk geproduceerd door artiesten uit Nederland, Italië, Zwitserland, en Duitsland, maar steeds meer producers uit andere landen ontdekken deze sound ook.
In 2005 is de stijl aan het groeien in diverse landen in de wereld, waaronder: België, Polen, Estland, Denemarken, Australië, Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, de Verenigde Staten, Spanje en Duitsland is hardtrance al populair.
Hardstyle begon als een combinatie van UK Hardhouse (snelle hardhouse uit Engeland) en Oldstyle. De Engelse sound was een korte tijd erg populair in Nederland, maar al snel bleek dat het Nederlandse party publiek het liever wat harder en minder snel had. Artiesten als Dana, Pavo & The Prophet die veel op 'oldstyle' feesten draaiden begonnen deze sound te combineren met nieuwe producties. Vooral Duitsland was toentertijd koploper in deze sound. Grondlegger daar was het Duitse label Tracid Traxxx (Die de sound overigens zelf omschreef als een combinatie van Trance en Acid). Kort daarna kwamen er ook producties uit Italië, deze waren wat harder dan de Duitse variant en sloegen direct aan bij het Nederlandse publiek. Q-dance organiseerde een maandelijkse avond in de Hemkade onder de naam 'Qlubtempo' dit kon met recht de 'meltingpot' van de Hardstyle worden genoemd. Artiesten die nog nooit in Nederland hadden opgetreden werden overgevlogen om de nieuwe sound aan de man te brengen. Artiesten als Technoboy, Super Marco May en Gary D verwierven op deze manier grote bekendheid in Nederland.
Vandaag is hardstyle een volwassen stromingen binnen de dance met aparte evenementen, artiesten en vele labels.
quote:renz0r
Boy_Snakeye
hardstyle_babbels
RijstNatie
scarefreak
kippiej
mstx
Vampz
Tomhoog
Qunix
kaat17
PartyAnimal87
CrustyClown
Koepert
rattt
da_rippah
warezguy05
MrDrako
Blaxje
De_Ananas
ijsmijs
Hare
quote:
Heb ik ook, en ik vind de sfeer toch beter. Op die hardstyle feestjes lopen er teveel van "Kijk mij is lopen in mooie broek"quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
ik was vroeger (lees de laatste paar jaar) ook helemaal gek van Hardstyle. Maar de laatste tijd ga ik steeds vaker naar feestjes waar ze hardcore draaien. Daar kun ja naar mijn mening toch wat beter op los gaan.
Precies, en als je tegen iemand aan loopt dan merk ik steeds vaker dat ze boos naar je kijken... zo van wat doe je. Op die iets kleinere party's waar ze hardcore draaien heb je dat helemaal niet. Maar dat zal wel komen omdat 3/4 daar space staatquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:22 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Heb ik ook, en ik vind de sfeer toch beter. Op die hardstyle feestjes lopen er teveel van "Kijk mij is lopen in mooie broek"
Ben ooit op Outblast in concert geweest, was een beetje de MOH sfeer en die stond me tot pakweg 02:00 niet aan, veel 16 jarige kiddo's....quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Precies, en als je tegen iemand aan loopt dan merk ik steeds vaker dat ze boos naar je kijken... zo van wat doe je. Op die iets kleinere party's waar ze hardcore draaien heb je dat helemaal niet. Maar dat zal wel komen omdat 3/4 daar space staat![]()
Maargoed, ik ga binnenkort voor het eerst naar MOH. Kijken hoe dat is.
OP Pleasequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:40 schreef renz0r het volgende:
updated
Ga jij trouwens weleens in Tilburg stampen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:28 schreef Sethje het volgende:
[..]
OP Please
Binnenkort hardhousegeneration en club salvation
dat valt wel mee. voglens mij wordt op beide type feesten evenveel gebruikt. op hardstylefeesten misschien meer snoepies en op hardcorefeesten meer pep.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Precies, en als je tegen iemand aan loopt dan merk ik steeds vaker dat ze boos naar je kijken... zo van wat doe je. Op die iets kleinere party's waar ze hardcore draaien heb je dat helemaal niet. Maar dat zal wel komen omdat 3/4 daar space staat![]()
Maargoed, ik ga binnenkort voor het eerst naar MOH. Kijken hoe dat is.
En dan vooral die set die ik zelf heb opgenomenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:27 schreef RijstNatie het volgende:
Voor de beste hardstyle live sets ga naar: www.vmx.nl
Amen! Vindt dit dus zelf ook! Denk dat de meeste juist die jankende hond zo geweldig vinden in Silver Bullit. Vind het zelf ook een gaaf middenstukje maar we are 1 vind ik toch qua complete plaat vetter!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:04 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Dit jaar qlimax en misschien Qrimetime....
Volgend jaar gaat deze iig weer naar Q-base, qlimax, defqon one...
Vandaag overigens ff alle shit van de donkey rollers gedownload en ik snap niet dat iedereen zo gek is van silver bullit, terwijl de andere plaat We are one echt veel beter klinkt!![]()
Jep! Qlimaxquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef renz0r het volgende:
3 van de 4 geopend dirkie, lekker boeiend
OP: Mensen nog binnenkort naar feestjes?
Volgende week naar Speakerfreaxz.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef renz0r het volgende:
Try before you die · Code blue 27 oktober 2006quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef renz0r het volgende:
3 van de 4 geopend dirkie, lekker boeiend
Hoezoquote:Op zondag 22 oktober 2006 00:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
IJs was je space op de foto met the Prophet?![]()
Ja regelmatig in Zino/013 te vinden als er iets te doen is vooral in de jump/hardstyle scene. Jij dan ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:45 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ga jij trouwens weleens in Tilburg stampen?
Alleen toen was het, jah ik ben de mosselman, mosselman, ja de MOSSELMAAAANNN!quote:Op zondag 22 oktober 2006 00:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Blijft tussen ons. Ik was hier ook, 15 jr geleden.
Dat bedoel ik dus met hardcore publiekquote:Op zondag 22 oktober 2006 08:58 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Gister overigens naar een wel heel erg foute tent geweest waar pavo draaide.... Toen zon 50% met een holland hardcore trui en een verkeerd geknipt kapsel liep en de andere 40% boer was...ben ik hem tegen half 2 alweer gepeert... Beetje jammer want pavo draaide best oke..!
Ben soms op zaterdag wel in de Zino te vinden en af en toe een feestje in 013 (Euphoria) of in de Blitz. Is toch eigenlijk wel de jumphoofdstad van Nederlandquote:Op zondag 22 oktober 2006 02:47 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja regelmatig in Zino/013 te vinden als er iets te doen is vooral in de jump/hardstyle scene. Jij dan ?
ZET ME NOU EENS IN DIE OP
En waar draait technoboy?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:47 schreef ijsmeis het volgende:
Try before you die · Code blue 27 oktober 2006
Army of hardcore 18 november 2006
Qlimax 25 november 2006
Technoboy 9 december 2006
Deze in ieder geval dus.
In?quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:04 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Njah naar dit mislukte weekend volgende week maar is naar de prophet...!
Ja blitz is wel apart publiek, zino altijd hardstyle minded blitz ook veel R en B rommelquote:Op zondag 22 oktober 2006 12:30 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ben soms op zaterdag wel in de Zino te vinden en af en toe een feestje in 013 (Euphoria) of in de Blitz. Is toch eigenlijk wel de jumphoofdstad van Nederland![]()
Ja ik ga ook niet voor de R&B avondenquote:Op zondag 22 oktober 2006 23:44 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja blitz is wel apart publiek, zino altijd hardstyle minded blitz ook veel R en B rommel
Ghehequote:
quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:07 schreef ijsmeis het volgende:
Tenminste, als ik hem van de policy mag posten.
quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:22 schreef scarefreak het volgende:
[..]
officieel niet...
aan de andere kant, niemand kijkt hier voor de rest
Vrijdag en zaterdag Time-Outquote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Alleen die van de prophet.
A.s vrijdag de time out
Ik moet zaterdag gewoon meemaken ivm 1 uur langer feestenquote:
Ben lui aangelegdquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:54 schreef ijsmeis het volgende:
Zoeken op Decibel 2006 + liveset geeft je flink wat resultaten op google.
Tofjesquote:
Die is ook tof ja. Zag er laatst nog iemand mee lopen, die had 'em zelf gemaakt en bij shirtshop o.i.d. laten drukken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:25 schreef De_Ananas het volgende:
Kheb een Jumping is not a crime shirt![]()
Lichtelijk verkeerde topic
Zag iemand in Hongarije ermee lopen en vroeg waar die hem vandaan had. Bleek een belg te zijn met een vriend die ze verkooptquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:30 schreef mstx het volgende:
[..]
Die is ook tof ja. Zag er laatst nog iemand mee lopen, die had 'em zelf gemaakt en bij shirtshop o.i.d. laten drukken.
Denk dat je voordat soort dingen veelal op de website's van dj's en labels zelf moet zijnquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:49 schreef Guerra het volgende:
Iemand een goede site voor hardstyle merchandise? Je hebt Midtown maar dat is meer hardcore en die hoef ik niet. Is er eigenlijk een dance magazine die maandelijks uitkomt ofzo? En is er nog een goede site naast partyflock?
alvast bedankt.
Wou ik ook heen gaan, maar daarna ook weer matrixx en dat trekt mijn bankrekening niet :pquote:
Ben benieuwd naar de sfeer. Vorige keer was goed te doen daar met deepack. Maar veel jonge mensen. En de vloer was ook spekglad en echt fuckin' warm ondanks die grote ventilatoren..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:57 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vertrek om half elf.
Dus ik kom binnen wanneer Pila staat te draaien.
Mja, ik wilde eigenlijk later gaan (maar de rest wilde niet) omdat op het eind de jongeren meestal verdwenen zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:46 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de sfeer. Vorige keer was goed te doen daar met deepack. Maar veel jonge mensen. En de vloer was ook spekglad en echt fuckin' warm ondanks die grote ventilatoren..
Maar heb er zin an
Ik ookquote:
je was weer vroeg wegquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:57 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vertrek om half elf.
Dus ik kom binnen wanneer Pila staat te draaien.
ik ook, denk ikquote:
quote:
Ik heb er zin in! Ik vertrek over een kwartiertje.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:48 schreef Sender_ het volgende:
Zometeen naar SpeakerFreaxz in Outland.
Lijkt me wel een leuk feestje te worden met een aardige line-up.
En Headhunterz![]()
Lekker feestjequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:48 schreef Sender_ het volgende:
Zometeen naar SpeakerFreaxz in Outland.
Aldus headhunterz. Jammerrrr.quote:hey
er waren shirtjes voor dames maar naar wat ik gehoord heb komen die er niet meer omdat er in verhouding tot de merchandise voor mannen weinig vraag naar is.. en drukken in kleine oplagen is duur natuurlijk
aanwezigquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:08 schreef scarefreak het volgende:
yeah, tussen het klussen en verhuizen door eindelijk ff tijd maken voor feestje aankomende zaterdag:
XXlerator
Daniele Mondello
Equinoxx
Lady Tom
Pavo
The Prophet
MC: Mighty Mike
![]()
Kut, kut, kut, kutquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:08 schreef scarefreak het volgende:
yeah, tussen het klussen en verhuizen door eindelijk ff tijd maken voor feestje aankomende zaterdag:
XXlerator
Daniele Mondello
Equinoxx
Lady Tom
Pavo
The Prophet
MC: Mighty Mike
![]()
Jij kan dus nietquote:
Binnenkort ga ik ook naar Alpha Twins. Zijn zeker wel goedquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:37 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Gisteren Alpha Twins in De Radstake (Achterhoekse discotheek)
Was een lekker setje terwijl het eigenlijk mijn muziek niet echt is, luister er thuis namelijk nooit naar
Das Brabants, dat is goedquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:24 schreef Sender_ het volgende:
SpeakerFreaxz was weer een leuk en goed feestje.
Het was niet echt super druk, maarja wat wil je voor 15 euro, dus had je ruimte genoeg om lekker te stampen.
Werd lekker gedraaid heb me er iig goed vermaakt.
Wel klote dat ze bavaria schenken in Outland wat een smerig bier is dat toch...
K heb m ook net binnengehaald gisteren. OMGquote:Op woensdag 1 november 2006 00:20 schreef mstx het volgende:
D-Block & S-Te-Fan ft. MC Villain - Keep it Coming / Our Way
Zeer goed, net als de nieuwe van de noisecontrollers!quote:Op woensdag 1 november 2006 11:53 schreef SuperUli het volgende:
Zany & Tatanka - Front 2 Back/Wiseguys..
DJ Act vs Mani - We are the bass 2006/Equensu Ocha..
quote:Op woensdag 1 november 2006 11:53 schreef SuperUli het volgende:
Zany & Tatanka - Front 2 Back/Wiseguys..
DJ Act vs Mani - We are the bass 2006/Equensu Ocha..
Nou we zullen het zien hoet kut de overgangen zijnquote:[b]Op woensdag 1 november 2006 11:51 schreef
Ik mix overigens pas sinds 3 weken dus er zitten wel een paar kut overgangen bij...!![]()
![]()
www.soundbase.ruquote:Op woensdag 1 november 2006 21:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zany & Tatanka binnen, nu nog 'Keep it coming' vinden
Jo thnx man! Die site kende ik nog niet. Staan lekkere mixen tussen.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:45 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
www.soundbase.ru
Ff registreren voor het forum, echt zo gebeurd...en je hebt alle vinyls promo's etc op de dag dat ze uitkomen!![]()
Schaam schaamquote:Op woensdag 1 november 2006 22:26 schreef Gappie het volgende:
en een vraagje! Iedereen kent de film Boondock Saints wel.. zo niet? ga je schamen! Maar nu werd er een deel uit die film gebruikt in een zeer goed nummer! Ja een hardstyle nummers.. mensen die weten wat ik bedoel heb ik nodig
Welke naam draagt dat nummer ook alweer? ik ben et volledig kwijt
Geen probleem en Idd lekkere mixen. Bovendien altijd online, verschillende download mirrors meestal...verweg de meeste stuff haal ik daar weg!quote:Op woensdag 1 november 2006 22:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jo thnx man! Die site kende ik nog niet. Staan lekkere mixen tussen.
Headhunterz - The Sacrificequote:Op woensdag 1 november 2006 22:26 schreef Gappie het volgende:
en een vraagje! Iedereen kent de film Boondock Saints wel.. zo niet? ga je schamen! Maar nu werd er een deel uit die film gebruikt in een zeer goed nummer! Ja een hardstyle nummers.. mensen die weten wat ik bedoel heb ik nodig
Welke naam draagt dat nummer ook alweer? ik ben et volledig kwijt
The Sacrifice! dat was hemquote:Op woensdag 1 november 2006 22:33 schreef warezguy05 het volgende:
die sample komt uit de hype van dit moment 'headhunterz' maar vraag me neit welke plaat t precies is.
Zou 't niet laten, haal d'r altijd heel wat vette shit vandaan. Vrijwel alles is er wel te vinden. Alleen moet je soms iets langer wachten op de nieuwe dingen, want die staan in een afgesloten subforumquote:Op woensdag 1 november 2006 22:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het het waard als me aanmeld op dat forum?
Zou je hem kunnen uploaden?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:51 schreef hardstyle_babbels het volgende:
The world's biggest 1-Click Webhoster Banners FAQ Imprint
Forgot Premium-password?
WARNING OF PHISHING!
Unfortunately all drives of RapidShare.de are full right now.
..... ff wachten dus!![]()
Ik mix overigens pas sinds 3 weken dus er zitten wel een paar kut overgangen bij...!![]()
![]()
Zal zo weer ff een poging wagenquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zou je hem kunnen uploaden?![]()
Anders yousendit.com
Gewoon je eigen mail invullen en dan krijg je een download link.
Jah ik vat er ook geen kloot van...quote:
Die poster hangt op mijn kamerquote:Op zondag 5 november 2006 20:44 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Als het om het kijken gaat heb ik dan nog weer liever...
[afbeelding]
![]()
Haha dan is ze mooi makkelijk, want een vriend van me heeft hetzelfde geflikt zei die... Heb overigens wel een foto van ze samen gezien...Waarbij ze er beiden er giechelig opstaan...;)quote:Op zondag 5 november 2006 20:48 schreef De_Ananas het volgende:
Vriend van me was naar Spanje gegaan en hij zei dat ie daar met Korsakoff had gezoend![]()
Ze ziet er ook niet echt moeilijk uitquote:Op zondag 5 november 2006 20:55 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Haha dan is ze mooi makkelijk, want een vriend van me heeft hetzelfde geflikt zei die... Heb overigens wel een foto van ze samen gezien...Waarbij ze er beiden er giechelig opstaan...;)
Mwaaa had team uitje...zou er anders ook wel heen zijn gegaan..., beetje jammer maar volgende week komt Max B grant er...quote:Op zondag 5 november 2006 22:06 schreef Koepert het volgende:
Gisteren @ Zak (Dld) geweest. Luca Antolini![]()
De hele avond uit mn plaat gegaan. Was echt super.
Ken het nummer, naam nietquote:Op maandag 6 november 2006 21:46 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Mwaaa had team uitje...zou er anders ook wel heen zijn gegaan..., beetje jammer maar volgende week komt Max B grant er...
Dan maar ff kijken of het wat is;)
http://video.google.nl/videoplay?docid=-1096714961171049538&q=dj+zany
Kent iemand dat nr?![]()
en je hebt hem toevallig ook niet uit een set, waar je hem ff uit kunt rippen....?quote:
Uh nee, heb een enorme collectie en zou echt niet weten in welke liveset die zitquote:Op maandag 6 november 2006 22:45 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
en je hebt hem toevallig ook niet uit een set, waar je hem ff uit kunt rippen....?![]()
Dat Our Way ook echt op het eind.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:20 schreef mstx het volgende:
D-Block & S-Te-Fan ft. MC Villain - Keep it Coming / Our Way
Erg leukquote:Op donderdag 9 november 2006 23:47 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Zaterdag avond, Zak (de) Max b grant
Max b grant is echt een topper. Draait erg goeie platen (niet alleen maar nieuwe shit) en is ook altijd erg enthousiast bij het draaienquote:Op donderdag 9 november 2006 23:47 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Zaterdag avond, Zak (de) Max b grant
Zow dat zijn nog eens grote plannen voor een verjaardagsfeestje, met matrixx en q-dance als mede-organisatoren.quote:Partyflock startte 5 jaar geleden voor de lol. In het weekend feesten en doordeweeks met gelijkgestemden lekker ouwehoeren en kritisch kijken naar de dancescene. In vijf jaar is de essentie niet veranderd, de omvang van Partyflock wel! Maar liefst 958.000 unieke IP-adressen weten maandelijks hun gang naar partyflock.nl te vinden.
Het zou niet gepast zijn ons vijfjarig jubileum zomaar voorbij te laten gaan met alleen een nieuwsberichtje op de front waarbij jullie als leden ons van harte feliciteren. Voor ons is dit het moment om als virtuele gemeenschap voor één keer echt LIVE te gaan.
Daarom geven we een historisch feest, waar iedereen zijn Partyflockprofiel een gezicht kan geven: Flockers!
We konden natuurlijk niet de lokale feesttent afhuren, dus we doen het des Flocks: Groot! Op 24 februari 2007 zal van negen uur ’s avonds tot zeven uur ’s morgens het Gelredome in Arnhem het toneel zijn voor een super indoor dancefestival met meerdere muziekstijlen en area’s onder één dak!
Omdat we uiteraard wel een event van formaat neer willen zetten hebben we hulptroepen aan laten rukken: The Matrixx en Q-dance gaan ons helpen om er een spektakel van te maken dat jullie zal doen wensen dat Flock wekelijks wat te vieren heeft!
De voorverkoop begint 18 november en voor die tijd zullen jullie het spannende plan, dat we met The Matrixx en Q-dance hebben bedacht, kunnen lezen hier op Partyflock.
Op zich heb je in dit opzicht wel gelijk. Bedoel, hardstyle van nu heeft een vele hardere bass en is wat melodieuzer. Maar door het tempo (gemid. 150 bpm) blijft het hardstylequote:Op vrijdag 10 november 2006 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
ik blij hardstyle twijfelgabber vinden
ja, ik kan het wel waarderen, maar heel vaak heb zoiets van: ja het is net te braaf... het wil zo lekker stampen maar dan is net niet zo stevig als dat een agbberuitvoering van de zelfde track zou kunnen zijn... aan de andere kant vind ik de hardcoe van tegenwoordig ook wel erg duister en rauw, te duister en rauwquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Op zich heb je in dit opzicht wel gelijk. Bedoel, hardstyle van nu heeft een vele hardere bass en is wat melodieuzer. Maar door het tempo (gemid. 150 bpm) blijft het hardstyle
waar staat ie dan?quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:27 schreef SuperUli het volgende:
B-Front & Jones - Lunatick!
B-Front_and_Jones_-_Lunatick-Vinyl-2006.
Hij is inderdaad leukquote:
Juist....!quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:27 schreef Koepert het volgende:
[..]
Hij is inderdaad leuk
Potentie om inderdaad de nieuwe Puta Madre te worden (in de zin van remixgevoeligheid/"hitpotentie" ed)
Diekaquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:28 schreef jovink het volgende:
Dieka vind ik ook top qua dat soort muziek
Ik ben niet doodquote:Op vrijdag 10 november 2006 00:01 schreef Koepert het volgende:
[..]
Erg leukMaar toch maar niet denk ik.. Vrijdagavond Aura (Ibbenbüren Dld) - Hardbass (op Pf Hardstyle TItans)
En moet zaterdag van 9-17u werken. dus zal wel dood zijn s avonds
![]()
Hetzelfde als wat er mis is met hitzone 8quote:
Dieka is echt alles behalve ver weg..., maar ben er nog nooit geweest...*schaam* *schaam*quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:32 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Dieka![]()
![]()
Vette paupere en vooral goedkope nep hitjes voor 14jarige meisjes worden daar gedraaid, en aan het eind van de avond wordt er altijd, maar dan ook echt altijd voor die lompe boeren, happy hardcore gedraaid
Whahaha.... triest
Die line-upquote:Op zaterdag 11 november 2006 20:04 schreef Guerra het volgende:
FF een kaartje voor Audio Attack gehaald. Zooo'n zin in, kijken hoe de hemkade is. Wordt echt supervet
quote:Mainstage 1
Activator
Alpha² (Alpha Twins)
Brennan Heart
Deepack
Outblast
Showtek
Zany
Zatox
Jump & Oldskool Hospital 2
Bass-D & King Matthew
Coone
Dano
Dr. Rude
Ruthless
Gelukkig ben ik dus niet de enige die het een boutnummer vindt.quote:Op zondag 12 november 2006 08:37 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
hardstyle heeft weer een nieuw dieptepunt bereikt met dit nr
Ik vinnum wel grappig.quote:Op zondag 12 november 2006 08:37 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
hardstyle heeft weer een nieuw dieptepunt bereikt met dit nr
Hij is heeeeeeeeeerlijk! Sinds de liveset van Lownoise op In Qontrol kijk ik al uit naar dit nummer!quote:Op zondag 12 november 2006 14:00 schreef Mystery8 het volgende:
Hij is er eindelijk![]()
Komt uit op Hardcopy label:
Charly Lownoise Vs Basebank - The Orgasm![]()
De lyrics vind ik minder, maar verder een lekkere melodie en een goeie kick. Mijn bescheiden meningquote:Op zondag 12 november 2006 12:45 schreef warezguy05 het volgende:
wat is er grappig aan? :/
met dit soort wanproducties wordt een muziekstyle totaal belachelijk gemaakt
<-- Deventer maar ik ga altijd uit in de richting van Twente;quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:54 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Dieka is echt alles behalve ver weg..., maar ben er nog nooit geweest...*schaam* *schaam*![]()
Kan ik trouwens concluderen dat er best veel mensen hier uit regio twente komen?
hoe heet dat stuk vanaf ongeveer minuut 20 21?quote:
Eindelijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
27 januari --> X-Qlusive ZANY!!!!!!
Is dat de tekst... ik maar denken dat het ipv hardstyle grounds, hardstyle rimes (rijmen) was ofzoquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:43 schreef Sethje het volgende:
I wanna pafpaf some of the green green stuff... toch erg lekker weer van Duro.
Niet heel recent maar afgelopen zaterdag was Front 2 back van Zany& Tatanka 1 van de hoogtepunten van de avond..de bijdrage van DV8 is echt heerlijke in deze... Bassline, Hardtime, Rockin' Hardstyle Grounds
Rough Beat, Pitch The Speed, Give Us Everything We Need
Fresh'Em Up, Two To Come, No One Never Let Them Stop
On This Track We'll Attack, Bouncing Bouncing Front 2 Back!
*zucht* Ik vind de HMH niet leukquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
27 januari --> X-Qlusive ZANY!!!!!!
OF je hebt gewoon een verkeerde ervaring ermee gehad, ik had ervoor ook nog nooit gehoord dat daar te gladde vloeren warenquote:Op woensdag 15 november 2006 09:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
*zucht* Ik vind de HMH niet leuk![]()
.
ik vond die ergens op internetquote:Op woensdag 15 november 2006 08:49 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Is dat de tekst... ik maar denken dat het ipv hardstyle grounds, hardstyle rimes (rijmen) was ofzo
Kijk het valt tegen omdat jouw verwachtingen te hoog waren. Eigen schuldquote:Op woensdag 15 november 2006 09:22 schreef ijsmeis het volgende:
Nouja, ik hoorde van allerlei kanten "hmh, toplocatie, blabla" maar ik vond het maar tegenvallen.
Ik had het veel groter verwacht ook![]()
.
Tribunes? Waar?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:29 schreef warezguy05 het volgende:
> beste geluid
> gratis garderobe / wc's (wc's zien er meestal ook nog redelijk uit)
> tribunes om lekker te kunnen zitten op zn tijd
alleen de gladde vloer is minder, maar al met al de beste locatie die ik ken
Gadarobes zijn op 2 verdiepingen. Gratis maar jammer dat de trappen zo glad zijn. En er is op de 1e en 2e verdieping van die grote deuren aan de rechterkant. Op de 2e ga je richting de stoelen. Op de eerste kun je alleen maar staan of naar beneden lopen.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:30 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Tribunes? Waar?
Ik zag alleen wat balkons, maar daar kon je niet zitten. Of je moet van een plakkerige ranzige broek houden en gewoon op de grond neerploffen.
Garderobes heb ik ook gemist (ook niet nodig, dat wel).
Ik vind dat zo´n Boutnummer. Is naar mijn mening geen goed lopend geheel. De verschillende `onderdelen´ sluiten niet op elkaar aan (Kick en melodielijn enzo)quote:Op woensdag 15 november 2006 20:18 schreef mstx het volgende:
Lekkere nieuwe releases.
Polycarpus - Fuck You (JP9081)
Centraal: Jumpstyle.quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:30 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Mag jumpstyle hier ook?
DJ Genius - Get this place again <=-- heerlijk!
dat komt door sommige nederlandse & italiaanse poep-producers die van elke plaat een zogenaamde "jump" mix maken. dat is vaak geen jump maar gewoon hardstylequote:Op zaterdag 18 november 2006 12:17 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
Soms is er niet eens verschil.
Rochard heeft niet meer zo`n mooie lompe bass in zijn tracks, was met Waazzzzaa ook al zo.. Hij kan veel beter dan dit..quote:Op woensdag 15 november 2006 20:18 schreef mstx het volgende:
Lekkere nieuwe releases.
Phillipe Rochard vs Max B Grant - Maximizer (SBLTD002)
Die is goed te doen idd...!quote:Op maandag 20 november 2006 22:22 schreef Noxa het volgende:
Nieuwe van Technoboy al gehoord? Is best nice, lekker rag bassline en mooie vocals.
Ja, echt , mooi stukjequote:Op maandag 20 november 2006 22:57 schreef LeonH het volgende:
Kan het zijn dat het terecht is dat ik zo nu en dan wel een kippenvelletje zie verschijnen bij Time 2 Rock van Headhunterz?
Gewoon die break is uber: Time 2 rock time to f*ck, it's the new kid on the block, on the way to the top the Headhunterz never stop, *melodietje*, f*ck, BAMBAMBAMBAM!!!
Meesterlijk!
Jep.quote:Op maandag 20 november 2006 22:57 schreef LeonH het volgende:
Kan het zijn dat het terecht is dat ik zo nu en dan wel een kippenvelletje zie verschijnen bij Time 2 Rock van Headhunterz?
Gewoon die break is uber: Time 2 rock time to f*ck, it's the new kid on the block, on the way to the top the Headhunterz never stop, *melodietje*, f*ck, BAMBAMBAMBAM!!!
Meesterlijk!
Of scantraxx rootz, dat die bass net een maat later begintquote:Op maandag 20 november 2006 23:37 schreef mstx het volgende:
[..]
Jep.
Victim of my Rage, Aiming 4 Ur Brain en Left Some Answerz blijven ook masterlijk.![]()
Ja het jammere van Aiming 4 ur brain is dat in de uiteindelijke versie een stukje nederlands zit. Dus Can you feel it hoorde je in de promo versies, en "dat voel je meteen" op de vinyl... Wel behoorlijk jammer vind ik dan..quote:Op maandag 20 november 2006 23:37 schreef mstx het volgende:
[..]
Jep.
Victim of my Rage, Aiming 4 Ur Brain en Left Some Answerz blijven ook masterlijk.![]()
Ik vind het wel een grappig stukjequote:Op dinsdag 21 november 2006 15:40 schreef LeonH het volgende:
[..]
Ja het jammere van Aiming 4 ur brain is dat in de uiteindelijke versie een stukje nederlands zit. Dus Can you feel it hoorde je in de promo versies, en "dat voel je meteen" op de vinyl... Wel behoorlijk jammer vind ik dan..
Platen, of MP3's?quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:53 schreef ijsmeis het volgende:
"nieuwe" platen zijn binnen!
Keep it coming. Did you know the time is now?
Keep it coming. Never, ever take us down..
Jij bent aan het DJ'en gegaan?quote:
Nog nietquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:11 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Jij bent aan het DJ'en gegaan?
Hehe, ik ben al tijden op zoek naar een betaalbaar CD DJ-Setjequote:Op dinsdag 21 november 2006 20:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nog niet. Want ik kan er nog geen zak van.
Maar platen luisteren via de subwoofers is al tof.
Ik vond dit al duurquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:14 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Hehe, ik ben al tijden op zoek naar een betaalbaar CD DJ-Setje.
Ja, maar je bespaard dan op je vinylquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik vond dit al duur, maar dát zal wel nog duurder zijn hmm?
Een CD DJ setje is duizenden malen makkelijker...quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:23 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Ja, maar je bespaard dan op je vinyl
En het schijnt natuurlijk makkelijker te zijn
[31-12-2006] Qrimetime - Heineken Music Hallquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:25 schreef flexlexie het volgende:
Het begint weer te kriebelen... zin in een feestje!
Waar gaan jullie allemaal heen op oud en nieuw?
tevens een tvp o+
Waar ga je draaien met carnaval?quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:23 schreef Sethje het volgende:
[..]
Een CD DJ setje is duizenden malen makkelijker...
Die legt de platen haast automatisch langs elkaar..en als je te laat bent ram je gewoon op de loop knop en niemand die het merkt...
En ja dat is zeer prijzig...de cdj800 pioneer kost rond de 600.. nou dat x2... + fatsoenlijke mixer..en je bent 2000 euro kwijt...
Met carnaval kan ik weer met cdj1000 spelen die we dan hurenjammer genoeg maar voor 4 dagen
Ook alleen maar je subwoofers aangeslotenquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nog niet. Want ik kan er nog geen zak van.
Maar platen luisteren via de subwoofers is al tof.
Op onze wagen... Zaterdag Haaren, Zondag Udenhout, Maandag Udenhout/berkel-enschot, Dinsdag Moergestelquote:Op woensdag 22 november 2006 00:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waar ga je draaien met carnaval?![]()
Ja, maar het is net zoiets als plaatjes mixen via je laptop met Traktor, simpelweg niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:23 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Ja, maar je bespaard dan op je vinyl
En het schijnt natuurlijk makkelijker te zijn
Ik zit echt nog te twijfelen, vinyl draaien lijkt me ook vet, maar lijkt me ook zo heel erg moeilijk om mee te beginnen, en natuurlijk prijzig om een goed aantal begin platen te hebben.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:17 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ja, maar het is net zoiets als plaatjes mixen via je laptop met Traktor, simpelweg niet hetzelfde.
Van vinyl is het zo tof dat je de platen 'aanvoelt', daadwerkelijk kunt zien wanneer een plaat z'n hoogtepunt bereikt, en wanneer het op- en afbouwt. Gewoon authentieker, dus.
Oh, en het staat natuurlijk een stuk vetter, dan een beetje met een jogwheeltje schuiven.
Nee gekquote:Op woensdag 22 november 2006 01:08 schreef Mystery8 het volgende:
[..]
Ook alleen maar je subwoofers aangeslotenhoor je alleen maar de bass
das ook natuurlijk een manier van hardstyle luisteren. Denk dat ik dat ook maar ga proberen?
En bestel je maar 1 plaat per keer?
Wat voor draaitafeltjes heb je eigenlijk?quote:Op woensdag 22 november 2006 08:31 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nee gek. Maar die subwoofers maken 't wel compleet
.
Nee, verzendkosten zijn duur, dus sowieso minimaal 5.
En via marktplaats 100 tegelijk.
Zoek ik straks voor je op.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:35 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Wat voor draaitafeltjes heb je eigenlijk?
Het ís heel erg moeilijk om mee te beginnen, ik kan het eigenlijk nog steeds niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:30 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Ik zit echt nog te twijfelen, vinyl draaien lijkt me ook vet, maar lijkt me ook zo heel erg moeilijk om mee te beginnen, en natuurlijk prijzig om een goed aantal begin platen te hebben.
quote:
Yeah nu weet ik zeker dat ik vinyl wilquote:Op woensdag 22 november 2006 08:37 schreef Nosh het volgende:
[..]
Het ís heel erg moeilijk om mee te beginnen, ik kan het eigenlijk nog steeds niet.
quote:Op woensdag 22 november 2006 08:39 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Yeah nu weet ik zeker dat ik vinyl wil![]()
Ik had al wel even rond gekeken ja waar je overal alles het goedkoopst kan krijgen.
Ik zal dan ook wel een uur langer op mijn werk blijvenquote:Op woensdag 22 november 2006 08:38 schreef scarefreak het volgende:
[..]
![]()
Nu pas?ik ben alweer meer dan een uur op kantoor
Die draaitafel heb ik ook naar gekeken in een complete set:quote:Op woensdag 22 november 2006 09:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zal dan ook wel een uur langer op mijn werk blijven.
Anyway, 2 van deze:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
en de subwoofers (het zijn 2 van deze kisten) enzo:
[afbeelding]
Dit is overigens van mijn vrind hoor. Ik piegel er maar wat op. Nouja, eigenlijk prutsen we er samen wat op, want meneer kan het ook nog niet.
DJ Ijsmeis...... Het moet niet gekker worden hier op fok....quote:Op woensdag 22 november 2006 09:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zal dan ook wel een uur langer op mijn werk blijven.
Anyway, 2 van deze:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
en de subwoofers (het zijn 2 van deze kisten) enzo:
[afbeelding]
Dit is overigens van mijn vrind hoor. Ik piegel er maar wat op. Nouja, eigenlijk prutsen we er samen wat op, want meneer kan het ook nog niet.
Kun je niet beter 2ehandse gaan bekijken?quote:Op woensdag 22 november 2006 09:40 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Die draaitafel heb ik ook naar gekeken in een complete set:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14268
Maar ik zit toch meer te denken aan:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14267
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 november 2006 09:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
DJ Ijsmeis...... Het moet niet gekker worden hier op fok....
maar ja, we kunnen wel vrouwelijke dj's gebruken![]()
melodieuze hardcorequote:Op woensdag 22 november 2006 10:00 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb een paar SL's staan, maar een klein stapeltje Hardstyle platen... IK hou meer van de melodieuze hardcore. Laatste tijd ben ik niet zo vaak meer aan het draaien, meer bezig met produceren
ja, eigenlijk maak ik hardstyle met een iets hardere kick... geen rag rag enzymewerk voor mijquote:Op woensdag 22 november 2006 10:05 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
melodieuze hardcore![]()
De hardstyle van tegenwoordig lijkt er verdacht veel op , alleen is het aantal BPM een beetje lager
of http://upload.server8.orgquote:Op woensdag 22 november 2006 10:19 schreef ijsmeis het volgende:
Imageshack werkt niet op FOK!.
Probeer www.xs.to eens.
edit: http://img297.imageshack.us/img297/997/f1123667922jy7.jpg Okay, CTRL+F5 werkt wel.
Ik denk dat je vrij weinig leert van zo'n cursus. Het is gewoon doen, ben ook 1 jaar ah pielen en het lukt al vrij aardig. Gewoon elke dag een uurtje de platen gelijk proberen leggen. Op een gegeven moment ga je de beats wel uit elkaar houden. En dan word het een stuk simpeler. Wat ik ook soms doe als ik het niet goed hoor, gewoon de mid vol opendraaien. Dan hoor je wel of die beat ernaast loopt of niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..].
We zitten er trouwens over te denken om een keer zo'n cursus te volgen in Nijmegen.
Of nouja, cursus, het duurt 1 avond. Voor 90 euro per persoon geloof ik.
Maar als je er ook daadwerkelijk wat van leert is het dat geld wel waard.
Met CDJ is het ook wel makkelijk, als je eenmaal met draaitafels gedraaid heb dan is het met een CDJ gewoon second nature. Zo intuÏtief dat je het gewoon goed doet. Wat wel een groot voordeel is van CD's je kan er meer nummers op kwijt.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:47 schreef Sethje het volgende:
Als je zelf draaitafels hebt is het wel aan te leren, kwestie van veel oefenen. Voordeel van platen is wel dat je de plaat echt kunt lezen natuurlijk. Als je met cdj draait moet je de nummers wel van binnen en buiten kennen om alles op het juiste moment te doen. En gebruik zoveel mogelijk Vinylsingles dan heb je fatsoenlijke intro-outro.
een jaar, ik had nadat ik mijn eerste pitch draaitafels had de volgende dag al een plaat gelijk, en binnen een week was ik al mixen aan het draaienquote:Op woensdag 22 november 2006 13:47 schreef Mystery8 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vrij weinig leert van zo'n cursus. Het is gewoon doen, ben ook 1 jaar ah pielen en het lukt al vrij aardig. Gewoon elke dag een uurtje de platen gelijk proberen leggen. Op een gegeven moment ga je de beats wel uit elkaar houden. En dan word het een stuk simpeler. Wat ik ook soms doe als ik het niet goed hoor, gewoon de mid vol opendraaien. Dan hoor je wel of die beat ernaast loopt of niet.
[..]
Met CDJ is het ook wel makkelijk, als je eenmaal met draaitafels gedraaid heb dan is het met een CDJ gewoon second nature. Zo intuÏtief dat je het gewoon goed doet. Wat wel een groot voordeel is van CD's je kan er meer nummers op kwijt.
Ik hoop niet dat er weer een discussie gaat volgens, of je vinyl of Cd's moet draaien. Want die discussie is wel vaker gevoerd denk ik.![]()
So a quick learner then... Maar ik heb nog steeds af en toe dat ie er net naast ligt. Ik zeg ook weer nie dat ik na een jaar nog geen plaat gelijk kan leggen. Maar je moet wel je muziek leren kennen en hoe het is opgebouwd. En weten natuurlijk wanneer je in moet mixen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
een jaar, ik had nadat ik mijn eerste pitch draaitafels had de volgende dag al een plaat gelijk, en binnen een week was ik al mixen aan het draaien
de meeste platen zijn volgens een vast stramien opgebouwd en afgebouwd... dus dat is niet het probleem en ja, er naast lopen als je even niet oplet kan altijd blijven voorkomen...quote:Op woensdag 22 november 2006 14:01 schreef Mystery8 het volgende:
[..]
So a quick learner then... Maar ik heb nog steeds af en toe dat ie er net naast ligt. Ik zeg ook weer nie dat ik na een jaar nog geen plaat gelijk kan leggen. Maar je moet wel je muziek leren kennen en hoe het is opgebouwd. En weten natuurlijk wanneer je in moet mixen.
onzinquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:23 schreef Sethje het volgende:
[..]
Een CD DJ setje is duizenden malen makkelijker...
Die legt de platen haast automatisch langs elkaar..en als je te laat bent ram je gewoon op de loop knop en niemand die het merkt...
valt nog best mee..quote:Op woensdag 22 november 2006 09:41 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Kun je niet beter 2ehandse gaan bekijken?
Het setje (de 2 platenspelers en het mengpaneel) heeft ie voor 280 gekocht.
En de subwoofers voor 100 euro ofzo![]()
de 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |