Ik zal dan ook wel een uur langer op mijn werk blijvenquote:Op woensdag 22 november 2006 08:38 schreef scarefreak het volgende:
[..]
![]()
Nu pas?ik ben alweer meer dan een uur op kantoor
Die draaitafel heb ik ook naar gekeken in een complete set:quote:Op woensdag 22 november 2006 09:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zal dan ook wel een uur langer op mijn werk blijven.
Anyway, 2 van deze:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
en de subwoofers (het zijn 2 van deze kisten) enzo:
[afbeelding]
Dit is overigens van mijn vrind hoor. Ik piegel er maar wat op. Nouja, eigenlijk prutsen we er samen wat op, want meneer kan het ook nog niet.
DJ Ijsmeis...... Het moet niet gekker worden hier op fok....quote:Op woensdag 22 november 2006 09:12 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zal dan ook wel een uur langer op mijn werk blijven.
Anyway, 2 van deze:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
en de subwoofers (het zijn 2 van deze kisten) enzo:
[afbeelding]
Dit is overigens van mijn vrind hoor. Ik piegel er maar wat op. Nouja, eigenlijk prutsen we er samen wat op, want meneer kan het ook nog niet.
Kun je niet beter 2ehandse gaan bekijken?quote:Op woensdag 22 november 2006 09:40 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Die draaitafel heb ik ook naar gekeken in een complete set:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14268
Maar ik zit toch meer te denken aan:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14267
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 november 2006 09:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
DJ Ijsmeis...... Het moet niet gekker worden hier op fok....
maar ja, we kunnen wel vrouwelijke dj's gebruken![]()
melodieuze hardcorequote:Op woensdag 22 november 2006 10:00 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb een paar SL's staan, maar een klein stapeltje Hardstyle platen... IK hou meer van de melodieuze hardcore. Laatste tijd ben ik niet zo vaak meer aan het draaien, meer bezig met produceren
ja, eigenlijk maak ik hardstyle met een iets hardere kick... geen rag rag enzymewerk voor mijquote:Op woensdag 22 november 2006 10:05 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
melodieuze hardcore![]()
De hardstyle van tegenwoordig lijkt er verdacht veel op , alleen is het aantal BPM een beetje lager
of http://upload.server8.orgquote:Op woensdag 22 november 2006 10:19 schreef ijsmeis het volgende:
Imageshack werkt niet op FOK!.
Probeer www.xs.to eens.
edit: http://img297.imageshack.us/img297/997/f1123667922jy7.jpg Okay, CTRL+F5 werkt wel.
Ik denk dat je vrij weinig leert van zo'n cursus. Het is gewoon doen, ben ook 1 jaar ah pielen en het lukt al vrij aardig. Gewoon elke dag een uurtje de platen gelijk proberen leggen. Op een gegeven moment ga je de beats wel uit elkaar houden. En dan word het een stuk simpeler. Wat ik ook soms doe als ik het niet goed hoor, gewoon de mid vol opendraaien. Dan hoor je wel of die beat ernaast loopt of niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 09:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..].
We zitten er trouwens over te denken om een keer zo'n cursus te volgen in Nijmegen.
Of nouja, cursus, het duurt 1 avond. Voor 90 euro per persoon geloof ik.
Maar als je er ook daadwerkelijk wat van leert is het dat geld wel waard.
Met CDJ is het ook wel makkelijk, als je eenmaal met draaitafels gedraaid heb dan is het met een CDJ gewoon second nature. Zo intuÏtief dat je het gewoon goed doet. Wat wel een groot voordeel is van CD's je kan er meer nummers op kwijt.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:47 schreef Sethje het volgende:
Als je zelf draaitafels hebt is het wel aan te leren, kwestie van veel oefenen. Voordeel van platen is wel dat je de plaat echt kunt lezen natuurlijk. Als je met cdj draait moet je de nummers wel van binnen en buiten kennen om alles op het juiste moment te doen. En gebruik zoveel mogelijk Vinylsingles dan heb je fatsoenlijke intro-outro.
een jaar, ik had nadat ik mijn eerste pitch draaitafels had de volgende dag al een plaat gelijk, en binnen een week was ik al mixen aan het draaienquote:Op woensdag 22 november 2006 13:47 schreef Mystery8 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vrij weinig leert van zo'n cursus. Het is gewoon doen, ben ook 1 jaar ah pielen en het lukt al vrij aardig. Gewoon elke dag een uurtje de platen gelijk proberen leggen. Op een gegeven moment ga je de beats wel uit elkaar houden. En dan word het een stuk simpeler. Wat ik ook soms doe als ik het niet goed hoor, gewoon de mid vol opendraaien. Dan hoor je wel of die beat ernaast loopt of niet.
[..]
Met CDJ is het ook wel makkelijk, als je eenmaal met draaitafels gedraaid heb dan is het met een CDJ gewoon second nature. Zo intuÏtief dat je het gewoon goed doet. Wat wel een groot voordeel is van CD's je kan er meer nummers op kwijt.
Ik hoop niet dat er weer een discussie gaat volgens, of je vinyl of Cd's moet draaien. Want die discussie is wel vaker gevoerd denk ik.![]()
So a quick learner then... Maar ik heb nog steeds af en toe dat ie er net naast ligt. Ik zeg ook weer nie dat ik na een jaar nog geen plaat gelijk kan leggen. Maar je moet wel je muziek leren kennen en hoe het is opgebouwd. En weten natuurlijk wanneer je in moet mixen.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
een jaar, ik had nadat ik mijn eerste pitch draaitafels had de volgende dag al een plaat gelijk, en binnen een week was ik al mixen aan het draaien
de meeste platen zijn volgens een vast stramien opgebouwd en afgebouwd... dus dat is niet het probleem en ja, er naast lopen als je even niet oplet kan altijd blijven voorkomen...quote:Op woensdag 22 november 2006 14:01 schreef Mystery8 het volgende:
[..]
So a quick learner then... Maar ik heb nog steeds af en toe dat ie er net naast ligt. Ik zeg ook weer nie dat ik na een jaar nog geen plaat gelijk kan leggen. Maar je moet wel je muziek leren kennen en hoe het is opgebouwd. En weten natuurlijk wanneer je in moet mixen.
onzinquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:23 schreef Sethje het volgende:
[..]
Een CD DJ setje is duizenden malen makkelijker...
Die legt de platen haast automatisch langs elkaar..en als je te laat bent ram je gewoon op de loop knop en niemand die het merkt...
valt nog best mee..quote:Op woensdag 22 november 2006 09:41 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Kun je niet beter 2ehandse gaan bekijken?
Het setje (de 2 platenspelers en het mengpaneel) heeft ie voor 280 gekocht.
En de subwoofers voor 100 euro ofzo![]()
de 2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |