Ik werd niet geraakt omdat er niets gezegd werd dat van toepassing was. Als ik geraakt werd zou dat tonen dat er iets (on)bewust aanwezig is waar ik niet van op de hoogte ben en niet mee om kan gaan. Iets waar ik hoogstwaarschijnlijk weerstand tegen biedt van een persoonlijke eigenschap waar ik niet mee in het reine kan komen. Men zou dan de spreekwoordelijke vinger op een zere plek leggen. Vijandigheid, eventuele ontkenning en ander gedrag zou dan naar voren komen, omdat het "ego" zich bedreigd voelt. Daarnaast was mijn standpunt relatief neutraal en ben ik iemand die niets te verbergen heeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Werd je niet geraakt of wilde je er niet door geraakt worden (onbewust) ?
Als ik jouw commentaar lees, lees ik het commentaar van iemand van ver boven de 28 jaar.
Van iemand die daadwerkelijk het inzicht al te verwerken heeft gehad.
Ik geloof graag dat je heel veel ervaring op gedaan hebt maar tussen ervaring opdoen en er daad werkelijk van leren zijn twee verschillende zaken (wat ik hiermee bedoel is dat mensen wel vaker een ervaring op doen maar er niet echt iets van leren en dus die "ervaring" nog een keer krijgen).
Je zegt dat je die andere IK niet meer bent, dat er al veel is opgelost, bedoel je dan verstandelijk of innerlijk?
Ik heb het idee dat het dat is wat de gidsen jouw willen vertellen, ervaring in overvloed, maar denk er eens over na, is die andere IK wel door jou verwerkt?
Hoe meet je volwassenheid? Saturnus heeft niet die cycli afgelegd en in die context ben ik dus nog niet volwassen. Geef me nog een jaar en het is wellicht wel het geval, dan ben ik overigens bijna 24.quote:SATURNUS - DE WACHTER AAN DE DREMPEL
Tot 1781 vormde Saturnus, die met het blote oog zichtbaar is, de uiterste grens van het zonnestelsel. In de astrologische symboliek neemt hij een bijzondere plaats in.
'Structureren en begrenzen' zijn sleutelwoorden voor deze planetaire energie. Hij draait in iets meer dan 28 jaar om de Zon - en dus ook door je horoscoop.
In je 28e levensjaar staat hij weer op zijn startpunt. Astrologisch gezien markeert deze 'terugkeer van Saturnus' de volwassenheid. In zijn rondgang door je horoscoop heeft hij dan alle huizen - ervaringsgebieden - doorlopen in vier fasen van elk 7 jaar: tandenwisseling, pubertijd, jong volwassene en … klaar? Hierna begint hij aan zijn volgende rondje.
Ikhadnogwelwatgevonden..quote:Op maandag 20 februari 2006 21:53 schreef displission het volgende:
[..]
Beste nowkwanda hier een kleine hopelijk wel een effectieve legging voor jouw..ik trek drie kaarten ze vertellen je zo alledrie wat over je werk. Ik vraag: wat zijn de kansen betreffende nokwanda's mogelijk nieuwe werk..wat zeggen de kaarten erover..? de dwaas trok ik het cijfer 0.op het gebied van werk staat deze kaart voor een nieuw ervaringsgebied wat we betreden, ten aanzien waarvan we weliswaar geen kennis vooraf bezitten, maar wel een grote bereidheid en nieuwsgierigheid om te leren en ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met onze nieuwe taakstelling.
ik schud de kaarten nogmaals ditmaal met de vraag: wat zou nowkanda moeten doen om de baan te krijgen?
wat je moet doen om deze baan te krijgen: de gehangene..ik heb een tip het gaat over kleine dingen op een gegeven moment, laat deze niet liggen..eerder hinderlijke vertragenende kleine dingenetjes die bij elkaar voor een grote achterstand zorgen..houdt ook die kleine dingen bij door ander te denken en te leren..
ok nog eentje dan om het af te leren..de toekomst op je werk..ik vraag wat kan nokwanda in de toekomst op haar werk verwachten, hoe staat ze er dan voor..de ster..op het gebied van werk betekend deze kaart dat we aan het begin van een perspectiefvolle bezigheid staan(2012). Dat kan het beginnen voor andere veelbelovende plannen betreffen of een nieuwe carriere.. Projecten onderhandelingen en het opzetten van een zaak hebben met deze kaart grote toekomstmogelijkheden en dito kans van slagen..
Lijkt me niet. Ik heb de baan al, hequote:Op zondag 22 oktober 2006 00:01 schreef displission het volgende:
[..]
Ikhadnogwelwatgevonden..in het vorige topic..zal ik daar dan volgende weekend een keer op verder breien?
Misschien is het al veel vaker gevraagd, maar ik wil het aan jou toch nog een keer vragen als het mag.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:17 schreef displission het volgende:
Omdat ik voor jou zo een legging ga doen. Ik heb zelf een nieuwe legging bedacht.
Hee Displission....Inmiddels is mijn vriendin er dus wel uit, wat haar te doen staatquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:41 schreef displission het volgende:
FeedMyPussy - vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:16
Ik heb even een vraag. Zou iemand iets kunnen betekenen voor mijn vriendin? Ze is momenteel heel erg aan het groeien heeft ze het idee, maar ze stuit op dingen waar ze weinig mee kan momenteel.
Haar naam is Gerdina Schrijvers, geboren 15-07-1972 om 15.30 , geboren in Utrecht, en woont nu in IJsselstein.
Het zou wel veel voor haar betekenen, dus als iemand dit kan doen, duizendmaal dank!
Ik wil dit eventueel wel doen..wat ik niet snap in dit verhaal "maar ze stuit op dingen waar ze weinig mee kan momenteel". Misschien? Kun je daar iestepietie meer over vertellen FMPussy
Nogmaals FMP graag antwoord op deze vraag..iets duidelijker graag..vooral dat woord dingen..
wie weet, we kunnen het op zijn minst proberenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef FeedMyPussy het volgende:
[..]
Hee Displission....Inmiddels is mijn vriendin er dus wel uit, wat haar te doen staat![]()
Echter had ik dus voor mezelf ook deze vraag, aangezien ik ook tegen "dingen" aanloop.
Ik zal even wat kernwoorden geven: zwanger, niet zwanger? klaar voor kinderen? en wat betreft werk, zit erg in de knoop met of het wel zal lukken straks, werken met een kleine, financieel gezien dan. hoewel ik wel op mijn intuïtie afga hoor. Ik hoop dat je in plaats van voor mijn vriendin, iets voor mij wil/kan betekenen![]()
Merit Sweep-van Schalkwijk, 20-08-1984.
quote:"hier en na-legging"
Een mogelijke verklaring. Maar dan moet je dus wel aannemen dat niet alleen kaarten en de persoon die ze legt de toekomst kunnen voorspellen, maar ook dat de 1e keer de energie groter is. Dat kan je wel aannemen, maar je kunt dan niet zomaar negeren dat als als kaarten niet de toekomst kunnen voorspellen je uiteraard ook dit effect zou hebben. Bovendien verklaart dat niet waarom 2 kaartleggers die na elkaar van dezelfde persoon z'n toekomst voorspellen, niet exact dezelfde kaarten zouden moeten leggen, of op z'n minst met dezelfde uitleg zouden moeten komen (via eventueel andere kaarten). Als er meerdere goede kaartleggers bestaan dan zouden die toch moeten kunnen aantonen dat het echt bestaat door na elkaar van 1 persoon z'n toekomst hetzelfde (maakt niet eens uit of het uitkomt) te voorspellen? Of is die energie van degene wiens toekomst voorspeld wordt door de 1e kaartlegger dan al verbruikt?quote:Op zondag 22 oktober 2006 09:13 schreef displission het volgende:
Misschien dat dit "logisch" in de oren klinkt: naarmate je vaker gaat leggen, het achter elkaar voor een persoon doet, zal de sfeer veranderen. Voor mij persoonlijk is het zo dat de energie die met de eerste legging komt de grootste "kracht" heeft zullen we maar zeggen. Als ik het dan nog een keer doe..en nog een keer..neemt die "kracht"/"plezier" voor de eerste legging, waar je al je moeite in hebt gestopt alleen maar verder af. Het is niet zo dat de kaarten opeens niks meer betekenen, maar dat de energie die bijv. meerdere leggingen achter elkaar gewoon "minder" wordt. Echter een "verknoeide" legging (bijv. door een kat die door de kaarten loopt en alles overhoop schopt)zal naar mening van de legger al dan wel of niet opnieuw moeten plaatsvinden..omdat er in dit geval met de kaarten "gerotzooid" is. Persoonlijk ervaar ik zo'n situatie als ik hierboven stelde als frustrerend. Het doen van meerdere leggingen kan ook twijfels bij de legger omhoog-brengen. Misschien zo een beetje beantwoord?
Ik zal eerlijk toegeven dat ik een skepticus ben, maar het stukje wat over jou gezegd wordt, tja dat kan bij mij ook kloppen, terwijl mijn leven niet werd gelezen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:18 schreef displission het volgende:
YG, ik sta versteld!![]()
Je verteld zowiezo een heel duidelijk verhaal over de maya-legging wat ik nog helemaal niet wist, uiterst interressant..!
Dan komt de legging..uiterst accuraat/treffend. Vind het erg kloppen. Je geeft ook vind ik goede tips..en idd doorzettingsvermogen..met uitroepteken..
YG super bedankt!
nogmaals :![]()
Daarbij moet je even eerlijk zijn en je afvragen hoeveel mensen hiervan zouden zeggen dat het NIET voor ze geldt? Ik denk werkelijk niet dat je iemand in je omgeving kan vinden die niet zal zeggen dat hij inderdaad van zichzelf vindt dat hij/zij bij nieuwe uitdagingen op z'n best is. Dat is een algemeen menselijke eigensschap, geen voorspelling.quote:Zij hebben de neiging op hun best te zijn, wanneer ze de uitdaging aan kunnen gaan om iets geheel nieuws uit te proberen.
Ik zal het proberen uit te-leggen. Zoals je misschien merkt zijn er "regels" zullen we maar zeggen. Een legging gebeurt one-on-one. Niet tien leggers en 1 persoon die iets wil weten of tips wil hebben. Het is persoonlijk, het gaat "tussen" de legger en de persoon voor wie je de legging doet. Voor mijn gevoel klinkt het ook logisch idd dat bij meerdere leggers de kaarten anders zullen zijn..en naar mijn weten..wat ik denk zul je ook andere kaarten trekken bij elke andere persoon. Wat je misschien was opgevallen, kweet niet of je dit hebt gevolgd is dat ik zeg dat de kaarten een mogelijk pad voorspellen. De woorden mogelijk pad zijn hier belangrijk omdat: als je de "vrije-keuze" wilt hebben je een persoon naar mijn mening niet mag vastpinnen aan de toekomst. Ik kan wel zeggen..jij gaat op reis en je gaat je ontwikkelen. Het kan ook zo zijn dat je op reis gaat, maar wat als jij beslist niet-op-reis te gaan? Ik bedoel met de vrije keuze kun je alle kanten op. Voor mijn gevoel geven de kaarten een duidelijk pad op waar iemand naar -neigd- zullen we maar zeggen..door allerlei omstandigheden en persoonlijk ontwikkeling van de betreffende persoon heeft deze ten aller-tijde het recht(zullen we maar zeggen)om van dat pad af te stappen..dat is de vrijheid van de mens..en ikzelf laat me ook niet vastpinnen aan een legging..ik zoek eerder bruikbare tips..en hoe stom het ook klinkt..jah die kunnen voor anderen misschien ook handig zijn..quote:Een mogelijke verklaring. Maar dan moet je dus wel aannemen dat niet alleen kaarten en de persoon die ze legt de toekomst kunnen voorspellen, maar ook dat de 1e keer de energie groter is. Dat kan je wel aannemen, maar je kunt dan niet zomaar negeren dat als als kaarten niet de toekomst kunnen voorspellen je uiteraard ook dit effect zou hebben. Bovendien verklaart dat niet waarom 2 kaartleggers die na elkaar van dezelfde persoon z'n toekomst voorspellen, niet exact dezelfde kaarten zouden moeten leggen, of op z'n minst met dezelfde uitleg zouden moeten komen (via eventueel andere kaarten). Als er meerdere goede kaartleggers bestaan dan zouden die toch moeten kunnen aantonen dat het echt bestaat door na elkaar van 1 persoon z'n toekomst hetzelfde (maakt niet eens uit of het uitkomt) te voorspellen? Of is die energie van degene wiens toekomst voorspeld wordt door de 1e kaartlegger dan al verbruikt?
Stel je voor mike-another: je speelt..ik zeg maar iets stoms monopolie..hoe raar zou degene waar mee je speelt het vinden als je ineens allemaal hotels neer gaat zetten zonder geld..waarbij jij zegt..: "die had ik nog tegoed van het volgende potje." In elk tarot boek ligt een basis beschreven waaraan min-of-meer de spelregels instaan. Als je eenmaal die basis doorhebt je aan die regels houd is het voor jezelf ook "makkelijker" om te leggen..immers het is zo beschreven..en je bent lerende..meer kan ik erniet van maken..het willekeurig schudden dat doe je voornamelijk om een nieuwe legging te starten..(een nieuw "spel")..je schud toch ook de kaarten van het monopolie-spel? Kijk als jouw baas zegt: je werkt en je krijgt geld ervoor..dan zou je dat kunnen zien als een basis..op dit moment is deze basis.."geaccepteerd" door een meerderheid dus jij als nieuwkomer zal je aan deze basis vast moeten houden..mocht de wereld zeggen.."nou jongens, we gaan het helemaal anders doen dan zul je dus gigantisch veel regels overhoop moeten gooien en een nieuw spel met nieuwe regels moeten bedenken"..het is min of meer een patroon van herhaling wat hier op aarde plaatsvind..ze zeggen wel eens..de geschiedenis herhaalt zich..ik zou zeggen: "doe er wat aan dan!" Zolang er regels zijn die bij een spel horen en waar ik of een andere legger een basis uithaald om vervolgens een legging te doen..is daar naar mijn mening niks mis mee..als jij denkt kracht te kunnen halen uit een nieuw spel en nieuwe regels te ontwikkelen..zeg ik: ga je gang..Ikzelf doe het met de regels die er nu even zijn..quote:Iets anders wat ik me afvraag is: als de legger van de kaarten bepalend is voor welke kaarten op tafel komen, waarom zijn die willekeurig geschudde kaarten dan nog nodig? Als het een spiritueel proces is, dan zouden er toch geen fysieke futiele dingen als kaarten nodig moeten zijn om de kaartlegger te helpen? Die zou dan de toekomst toch gewoon moeten voelen? Het zit hem toch niet in de kaarten zelf, anders zou iedereen toch kaartlegger kunnen zijn?
Over het stukje wat je quote wil ik het volgende nog even kwijt. Misschien geldt het wel voor heel veel mensen..maar ieder mens heeft andere gevoelens en gaat ergens anders mee om..dus houd dat even in je achterhoofd. Ik zeg niet dat het voor alleen mij "opgaat" wat wel zo is is dat de gevoelens differentieren van elkaar. Daar draait het om..gevoelens en wat je ermee doet..quote:Daarbij moet je even eerlijk zijn en je afvragen hoeveel mensen hiervan zouden zeggen dat het NIET voor ze geldt? Ik denk werkelijk niet dat je iemand in je omgeving kan vinden die niet zal zeggen dat hij inderdaad van zichzelf vindt dat hij/zij bij nieuwe uitdagingen op z'n best is. Dat is een algemeen menselijke eigensschap, geen voorspelling.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat je dan eigenlijk zegt is dat elke kaartlegger iets anders kan voorspellen en dat al die verschillende voorspellingen ook nog 'ns alleen maar mogelijke paden zijn. Dat kan best waar zijn, maar dan is het kaartleggen dus niet heel zinvol meer toch? Je voorspelling is afhankelijk van wie het voor je doet EN het is slechts een mogelijke voorspelling. Dat druist toch tegen elke zin van een voorspelling in? Dat kan iemand dan toch net zo goed voor zichzelf dan beredeneren? Als we ervan uitgaan dat het echt kan, zelfs dan heb je toch niets aan een voorspelling die bij elke legger anders is en alleen maar een mogelijkheid is?quote:Op zaterdag 4 november 2006 08:48 schreef displission het volgende:
Ik zal het proberen uit te-leggen. Zoals je misschien merkt zijn er "regels" zullen we maar zeggen. Een legging gebeurt one-on-one. Niet tien leggers en 1 persoon die iets wil weten of tips wil hebben. Het is persoonlijk, het gaat "tussen" de legger en de persoon voor wie je de legging doet. Voor mijn gevoel klinkt het ook logisch idd dat bij meerdere leggers de kaarten anders zullen zijn.. en naar mijn weten..wat ik denk zul je ook andere kaarten trekken bij elke andere persoon. Wat je misschien was opgevallen, kweet niet of je dit hebt gevolgd is dat ik zeg dat de kaarten een mogelijk pad voorspellen. De woorden mogelijk pad zijn hier belangrijk omdat: als je de "vrije-keuze" wilt hebben je een persoon naar mijn mening niet mag vastpinnen aan de toekomst.
Met die uitleg kan je inderdaad alle kanten op en kan een voorspelling dus nooit verkeerd zijn. Maar als we even eerlijk zijn: dat is dan natuurlijk wel een beetje valsspelen. Als een voorspelling van een reis uitkomt dan heb je gelijk, en als hij niet uitkomt dan komt dat omdat de persoon ervoor gekozen heeft om niet op reis te gaan. Ik begrijp dat jij overtuigd bent van het kaartleggen, maar ik neem aan dat je toch ook nog steeds geinteresseerd bent in aanwijzingen dat het echt werkt of niet? Dan is de opmerking dat iets wel of niet kan uitkomen toch de doodsteek voor elk serieus onderzoek ernaar? HOE kan jij dan nog weten of het kaartleggen echt werkt? Klamp je je dan alleen maar vast aan voorspellingen die uitkomen en negeer je de gevallen waarin er niets van klopt, omdat de persoon er "zelf" voor gekozen heeft om een ander pad te volgen? Alles wat een persoon in z'n leven doet wordt toch beinvloedt door z'n eigen keuzes? Toch willen weten wat er gaat gebeuren inclusief je eigen keuzes is toch juist wat iemand wil weten die z'n toekomst laat lezen? Anders is het toch compleet zinloos?quote:Ik kan wel zeggen..jij gaat op reis en je gaat je ontwikkelen. Het kan ook zo zijn dat je op reis gaat, maar wat als jij beslist niet-op-reis te gaan? Ik bedoel met de vrije keuze kun je alle kanten op.
Maar dat is exact m'n punt. Voor een spelletje schud je de kaarten om een spannend onvoorspelbaar spel te kunnen starten zonder dat je eigen bewustzijn (omdat je weet wat de volgorde van de kaarten is) het kan beinvloeden. Maar daar zeg je dan toch eigenlijk mee dat je de willekeurigheid van de kaarten nodig hebt om er een spannend spelletje van te kunnen maken? Daarmee is het kaartleggen dan toch een simpel spel geworden?quote:het willekeurig schudden dat doe je voornamelijk om een nieuwe legging te starten..(een nieuw "spel")..je schud toch ook de kaarten van het monopolie-spel?
Ik zeg niet dat ik nieuwe regels wil ontwikkelen, het gaat mij erom als de bestaande regels inhouden dat elke legging en elke legger een ander beeld geeft en de regels zeggen ook nog dat niets vastligt, je niet meer van een bruikbare legging/voorspelling kan spreken? Wat kan ik met een legging als ik weet dat hij afhankelijk is van de persoon die hem legt en voor de hoeveelste keer dat hij hem legt voor mij EN dat ik nog steeds zelf invloed heb of de legging uitkomt?quote:Zolang er regels zijn die bij een spel horen en waar ik of een andere legger een basis uithaald om vervolgens een legging te doen..is daar naar mijn mening niks mis mee..als jij denkt kracht te kunnen halen uit een nieuw spel en nieuwe regels te ontwikkelen..zeg ik: ga je gang..Ikzelf doe het met de regels die er nu even zijn..
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat veel leggingen en ook bv horoscopen zulke algemene uitspraken doen dat het voor iedereen kan kloppen. Wat is dan nog de waarde van de voorspelling?quote:Over het stukje wat je quote wil ik het volgende nog even kwijt. Misschien geldt het wel voor heel veel mensen..maar ieder mens heeft andere gevoelens en gaat ergens anders mee om..dus houd dat even in je achterhoofd. Ik zeg niet dat het voor alleen mij "opgaat" wat wel zo is is dat de gevoelens differentieren van elkaar. Daar draait het om..gevoelens en wat je ermee doet..
It took me a while..surry bout thet..quote:Op zondag 5 november 2006 02:41 schreef mike_another het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat je dan eigenlijk zegt is dat elke kaartlegger iets anders kan voorspellen en dat al die verschillende voorspellingen ook nog 'ns alleen maar mogelijke paden zijn. Dat kan best waar zijn, maar dan is het kaartleggen dus niet heel zinvol meer toch? Je voorspelling is afhankelijk van wie het voor je doet EN het is slechts een mogelijke voorspelling. Dat druist toch tegen elke zin van een voorspelling in? Dat kan iemand dan toch net zo goed voor zichzelf dan beredeneren? Als we ervan uitgaan dat het echt kan, zelfs dan heb je toch niets aan een voorspelling die bij elke legger anders is en alleen maar een mogelijkheid is?
[..]
Met die uitleg kan je inderdaad alle kanten op en kan een voorspelling dus nooit verkeerd zijn. Maar als we even eerlijk zijn: dat is dan natuurlijk wel een beetje valsspelen. Als een voorspelling van een reis uitkomt dan heb je gelijk, en als hij niet uitkomt dan komt dat omdat de persoon ervoor gekozen heeft om niet op reis te gaan. Ik begrijp dat jij overtuigd bent van het kaartleggen, maar ik neem aan dat je toch ook nog steeds geinteresseerd bent in aanwijzingen dat het echt werkt of niet? Dan is de opmerking dat iets wel of niet kan uitkomen toch de doodsteek voor elk serieus onderzoek ernaar? HOE kan jij dan nog weten of het kaartleggen echt werkt? Klamp je je dan alleen maar vast aan voorspellingen die uitkomen en negeer je de gevallen waarin er niets van klopt, omdat de persoon er "zelf" voor gekozen heeft om een ander pad te volgen? Alles wat een persoon in z'n leven doet wordt toch beinvloedt door z'n eigen keuzes? Toch willen weten wat er gaat gebeuren inclusief je eigen keuzes is toch juist wat iemand wil weten die z'n toekomst laat lezen? Anders is het toch compleet zinloos?
Laat ik het zo zeggen: stel dat vaststaat dat kaartleggen echt werkt. Dan nog zou er geen enkele zin zijn om het te laten doen, als daarbij ook gezegd wordt dat elke legger tot een andere conclusie kan komen EN dat m'n eigen keuzes de uitkomst daarna kunnen beinvloeden. De informatie van de legging is dan nameljk toch volkomen nutteloos geworden?
[..]
Maar dat is exact m'n punt. Voor een spelletje schud je de kaarten om een spannend onvoorspelbaar spel te kunnen starten zonder dat je eigen bewustzijn (omdat je weet wat de volgorde van de kaarten is) het kan beinvloeden. Maar daar zeg je dan toch eigenlijk mee dat je de willekeurigheid van de kaarten nodig hebt om er een spannend spelletje van te kunnen maken? Daarmee is het kaartleggen dan toch een simpel spel geworden?
[..]
Ik zeg niet dat ik nieuwe regels wil ontwikkelen, het gaat mij erom als de bestaande regels inhouden dat elke legging en elke legger een ander beeld geeft en de regels zeggen ook nog dat niets vastligt, je niet meer van een bruikbare legging/voorspelling kan spreken? Wat kan ik met een legging als ik weet dat hij afhankelijk is van de persoon die hem legt en voor de hoeveelste keer dat hij hem legt voor mij EN dat ik nog steeds zelf invloed heb of de legging uitkomt?
[..]
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat veel leggingen en ook bv horoscopen zulke algemene uitspraken doen dat het voor iedereen kan kloppen. Wat is dan nog de waarde van de voorspelling?
. K jij ziet dat zo, thougts r urs. So i have mine. Ik ben niet bewust of onbewust uit op "valsspelen" met het tarotspel.quote:Met die uitleg kan je inderdaad alle kanten op en kan een voorspelling dus nooit verkeerd zijn. Maar als we even eerlijk zijn: dat is dan natuurlijk wel een beetje valsspelen
Zoals ik in het begin al aangaf ik doe dit voor mijn plezier. Omdat ik het leuk vind om voor iemand(en) te leggen die er geinterreseerd in is/zijn. Somige mensen vinden het verhaal wat over hun wordt verteld interessant en krijgen waarschijnlijk een terugblik op een bepaald punt. Ongeacht of dat is wat ik bedoel of niet..zullen ze voor hunzelf ook een beeld kunnen schetsen. Als er raakvlakken zijn een een mogelijk pad wordt aangegeven in een legging zoals ik bijv. bij een anoniempje hier deed..een legging die ikzelf heb bedacht (omdat ik het leuk vind en het op mijn pad kwam) en ik kan daar voor mezelf we-zullen-maar zeggen "magie" in leggen weet die persoon, die oprecht is zullen we-maar-zeggen waar de kaarten een tip geven of een mogelijke valkuil. Ongeacht of deze tip: we-zullen-maar-zeggen..hun "leven-gaat-redden" of wat dan ook..het is vaak een waardevolle en vooral bruikbare tip als ik hem opschrijf. Of een mogelijke valkuil is misschien wel iets waar ze rekening mee zouden kunnen houden.quote:Ik zeg niet dat ik nieuwe regels wil ontwikkelen, het gaat mij erom als de bestaande regels inhouden dat elke legging en elke legger een ander beeld geeft en de regels zeggen ook nog dat niets vastligt, je niet meer van een bruikbare legging/voorspelling kan spreken? Wat kan ik met een legging als ik weet dat hij afhankelijk is van de persoon die hem legt en voor de hoeveelste keer dat hij hem legt voor mij EN dat ik nog steeds zelf invloed heb of de legging uitkomt?
quote:"leg een legging naast je"
Ik bedoel je hoeft niet alles van mij af-te-laten hangen als ik een bijv. legging doe voor iemand. Een legging is voor de persoon in kwestie vaak bruikbaar. Als dat zo is prima, ik ga het niet ingewikkelder maken als dat het is..quote:Wat kan ik met een legging als ik weet dat hij afhankelijk is van de persoon die hem legt en voor de hoeveelste keer dat hij hem legt voor mij EN dat ik nog steeds zelf invloed heb of de legging uitkomt?
Het is geen probleem als het een interpretatie is die per legger kan verschillen. Het gaat mij erom als de legging door die interpretatie dus verschilt per legger en ook nog 'ns niet uit hoeft te komen als iemand een ander pad kiest, het kaartleggen nutteloos is geworden als middel, ook al werkt het echt. Je houdt dan enkel ontelbare mogelijkheden over van dingen die mensen kunnen meemaken, en dat wisten ze ook al voor de kaartlegging.quote:Op maandag 6 november 2006 23:50 schreef displission het volgende:
Aan de hand van informatie die voor mij relevant is zeg je dat het allemaal intrepretatie zou kunnen zijn ..en waarschijnlijk nog pure psychologie ook..
Ik drukte het misschien wat te sterk uit: ik bedoelde niet dat jij bewust valsspeelt en de boel belazert of zo. Ik geloof misschien niet in kaartleggen maar WEL dat 99% van de leggers zelf oprecht zijn en erin geloven. Wat ik er wel mee wilde zeggen was: als je accepteert dat als je voorspelling uit komt, je legging klopte en als het niet uitkomt dat die persoon dat zelf veroorzaakt heeft, dat je je dan moet afvragen waar je je gloof op baseert dat het echt werkt? Je kunt toch niet alleen de hits tellen en de misses wegverklaren, dan doe je de statistiek geen recht en speel je niet vals, maar hou je misschien wel jezelf een beetje voor de gek?quote:. K jij ziet dat zo, thougts r urs. So i have mine. Ik ben niet bewust of onbewust uit op "valsspelen" met het tarotspel.
Ik begrijp je redering wel: het kan sommige mensen tips geven maar het is geen absolute voorspelling. Maar ik ben dan werkelijk geinteresseerd of jij ook nog openstaat voor de mogelijkheid dat het misschien gewoon niet werkt? Als je 10 exacte voorspellingen doet die 100% uitkomen, dan lijkt het me duidelijk dat dat jouw in je geloof versterkt. Maar wat zou er nodig zijn om je ervan te overtuigen dat het niet werkt? Als je niet voor jezelf stelt wat voor jou de grens is dat je accepteert dat het niet echt iets kan voorspellen, dan sta je naar mijn mening niet meer open voor de mogelijkheid dat het misschien helemaal niet werkt?quote:Zoals ik in het begin al aangaf ik doe dit voor mijn plezier. Omdat ik het leuk vind om voor iemand(en) te leggen die er geinterreseerd in is/zijn. Somige mensen vinden het verhaal wat over hun wordt verteld interessant en krijgen waarschijnlijk een terugblik op een bepaald punt. Ongeacht of dat is wat ik bedoel of niet..zullen ze voor hunzelf ook een beeld kunnen schetsen. Als er raakvlakken zijn een een mogelijk pad wordt aangegeven in een legging zoals ik bijv. bij een anoniempje hier deed..een legging die ikzelf heb bedacht (omdat ik het leuk vind en het op mijn pad kwam) en ik kan daar voor mezelf we-zullen-maar zeggen "magie" in leggen weet die persoon, die oprecht is zullen we-maar-zeggen waar de kaarten een tip geven of een mogelijke valkuil. Ongeacht of deze tip: we-zullen-maar-zeggen..hun "leven-gaat-redden" of wat dan ook..het is vaak een waardevolle en vooral bruikbare tip als ik hem opschrijf. Of een mogelijke valkuil is misschien wel iets waar ze rekening mee zouden kunnen houden.
Ook hier zeg je dat een legging niet bepalend is maar slechts een aanwijzing kan zijn voor iemand en dat hij zelf kan kiezen wat hij ermee doet. Dat bestrijd ik ook helemaal niet. Maar als een legging zo vrijblijvend is, waar is jouw rotsvaste geloof dat het werkt dan precies op gebaseerd? Dat sommige dingen bij sommige mensen uitkomen en passen? Wat mijn vraag dus eigenlijk is: ben je geinteresseerd in onderzoek om te bepalen of het echt werkt, of neem je dat gewoon aan en bestaat er geen onderzoek of bewijs op de wereld dat je ooit van het tegendeel kan bewijzen? Je initiele geloof erin is toch immers ook ontstaan uit gevallen waar je van gehoord hebt of zelf hebt ervaren? Dan moet je op z'n minst toch ook openstaan voor latere gevallen die je van het tegendeel kunnen overtuigen? Het is toch niet zo dat je op basis van voorbeelden die je gezien hebt ooit een keer overtuigd kan zijn en dat er dan geen weg meer terug is? Ook al zie je daarna veel meer voorbeelden van dat het misschien niet allemaal klopt?quote:Ik bedoel je hoeft niet alles van mij af-te-laten hangen als ik een bijv. legging doe voor iemand. Een legging is voor de persoon in kwestie vaak bruikbaar. Als dat zo is prima, ik ga het niet ingewikkelder maken als dat het is..
met een legging naast-je-leggen bedoel ik niet..dat er gelegd wordt en dat je er niet meer naar omkijkt..maar neem bijv. een tip mee die je van de kaarten krijgt..vaak is het heel interessant om daar iets mee te doen..ik zeg niet dat je bomen moet gaan knuffelen..maar meer gewoon praktische zaken..
en ja het heeft idd wat vaags..dat komt waarschijnlijk omdat het superoud is..maar die maya-leggingen van YG hebben mij ook wel geinteresseerd..![]()
![]()
Tja, bij dat voorbeeld moet je dan wel nagaan hoeveel kaarten jij en je vriendin trekken en hoeveel kaarten er in het spel zijn. Ik zeg niet dat het niet KAN kloppen, maar zeg 'ns eerlijk: heb je volgens de kansberekening serieus bekeken hoe vaak 2 mensen dezelfde kaarten kunnen treken? Als je dat nooit hebt uitgerekend, dan moet je het met me eens zijn dat je je voorbeeld helemaal niet kan gebrukken. Kansberekening kan veradelijk zijn. Verder heeft je voorbeeld juist niks te maken met waarom 2 leggingen voor dezelfde persoon niet steeds hetzelfde zijn. Dat jij en een vriendin steeds een paar kaarten gemeen hebben zegt juist meer over hoe groot de kans is dat dezelfde kaarten in leggingen voorkomen. Je bent immers toch niet dezelfde persoon als je vriendin?quote:Op zondag 5 november 2006 10:07 schreef Elvi het volgende:
Over het gedoe van "2 verschillende mensen die hele andere kaarten trekken":
Een vriendin en ik trekken bijna altijd dezelfde kaarten.Altijd zit er wel minstens 1 tussen die hetzelfde is. Nog vaker 2 dezelfde. En soms is de gehele legging hetzelfde
![]()
uhm 50% op wat ? de wereld? uhm misschien heb ik wat gemist.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:28 schreef mike_another het volgende:
[..]
Tja, bij dat voorbeeld moet je dan wel nagaan hoeveel kaarten jij en je vriendin trekken en hoeveel kaarten er in het spel zijn. Ik zeg niet dat het niet KAN kloppen, maar zeg 'ns eerlijk: heb je volgens de kansberekening serieus bekeken hoe vaak 2 mensen dezelfde kaarten kunnen treken? Als je dat nooit hebt uitgerekend, dan moet je het met me eens zijn dat je je voorbeeld helemaal niet kan gebrukken. Kansberekening kan veradelijk zijn. Verder heeft je voorbeeld juist niks te maken met waarom 2 leggingen voor dezelfde persoon niet steeds hetzelfde zijn. Dat jij en een vriendin steeds een paar kaarten gemeen hebben zegt juist meer over hoe groot de kans is dat dezelfde kaarten in leggingen voorkomen. Je bent immers toch niet dezelfde persoon als je vriendin?
Een bekend voorbeeld is: hoeveel mensen heb je nodig om 50% kans te hebben dat 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn? Kies nu eerlijk een getal voordat je verder leest...
Het antwoord is drieentwintig mensen. De meeste zullen voor hun gevoel zeggen 100 of meer. Als je op je gevoel afgaat hoe waarschijnlijk iets is, dan is het heel eh... waarschijnlijjk en menselijk dat we ons vergissen.
Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2. Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:45 schreef displission het volgende:
uhm 50% op wat ? de wereld? uhm misschien heb ik wat gemist.
Ligt eraan..ligt aan de grond..waneer je spleetjes en "cracks" uitsluit zal de kans veranderen. Zo is er ook een 0 % kans. Het is maar net onder welke regels je iets wilt berekenen. Maar k we doen het even op jouw manier..geheel egaal dus kop of munt..50-50..quote:Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:
[..]
Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2.
kijk je brengt het nu niks andersquote:Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
Ik begrijp nog steeds niet precies waar je heen wilt, gaat dit nu over tarot, of wat bedoel je?quote:Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:
[..]
Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2. Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
Allereerst bedankt voor de legging! Ik waardeer de moeite altijd zeer!quote:Op zondag 3 december 2006 23:07 schreef Normalneo het volgende:
Beste myxomatosekonijn..wat een naam zeg..![]()
Misschien wel leuk om wat achtergrondinformatie over de tarot te horen. "Ken uzelve" stond boven de deur van de Apollo-tempel in Delphi. Geen motto van de christelijke kerk die wilde dat de mensen gehoorzaamden. Er is zoveel over te vertellen. Zo ook het voorbeeld uit de matrix triologie waar boven de deur van de waarzegsters kamer "ken uzelve" staat. De waarzegster wijst ernaar en mbt tot zelfontplooiing kwam Neo er aardig mee op weg..niettemin werd hij een handje geholpen door "omstandigheden". Waar het precies vandaan komt is niet geheel duidelijk in Europa werd echter in de 13e eeuw het gokken met kaarten gedeeltelijk verboden en af en toe mocht het zelfs alleen maar in het weekend. De verschillende stromingen in de kaarten hebben gezorgd voor ontiegelijk veel decks en er zijn verschillende legwijzen bedacht. De oorsprong is niet geheel duidelijk, Egypte de zigeuners en de rozenkruisers..allemaal hun eigen wetten en regels..maar waar het precies vandaan komt?? Genoeg keuze iig.
Wat mij betreft kunnen we beginnen met de legging jou Myxomatosekonijn. Ergens in het Westen..3 maart 1979, 27 jaar. Ik zit even te kijken naar een goede legging voor je..ik gebruik ook de hexagramlegging. Ik vind deze momenteel erg geschikt voor een algemene legging dus ga dat ook niet veranderen. Ik wil wel graag, horen wat je ervan vind. Dus ik trek 1 persoonskaart, 3 positieve invloeden op jou als persoon en 3 negatieve invloeden die op jou betrekking hebben. Je kunt dit heel algemeen zien. Laten we maar eens beginnen.
de persoonskaart:staven zeven we zien een persoon op de kaart die zich verdedigd. De persoon houdt een staaf vast en daarmee probeert hij de zes andere staven die hem van de berg proberen af te duwen "angst" aan te jagen. De persoon staat wel stevig op zijn voeten, maar het is een dreiging van buitenaf. Misschien een dreiging die je als persoon dagelijks ervaart. Hoe je je ook verdedigd de volgende 3 kaarten zullen je positieve tips geven hoe heer mee om te gaan en de negatieve zal ik zo positief proberen te intrepreteren. Ik draai nu de positieve kaarten om 1, 2 en 6.
postieve invloeden kelken tien een gelukkig samenzijn van jou en je partner. Spelende kinderen op de kaart. De mooie kleuren van de regenboog. Het land, het huis, gelukkigheid. Dat zijn positieve invloeden op jou als persoon.
staven negen Gewond/geschaafd aan het hoofd, maar wel een overwinning behaald en de rest van de staven achter je. Je hebt waarschijnlijk vaak overwinningen behaald die je uit benarde situaties haalden. Je kunt ook tevreden zijn over je resultaat. Het is immers niet voor niets geweest. Het maakt je tot de persoon die je nu bent.
kaart 6 (links van 1) aas van de zwaarden: een wolk en een witte hand met daaruit een zwaard om-hoog-stekend. Een kroontje aan de top van het zwaard met wat groene twijgjes eraan. Een van de gelukskaarten. Een hulp in de vorm van een uitstekende/verlichte hand die je telkens beschermt en wat eigenlijk een geheimzinnig/speciaal "wapen" is/kan zijn.
Dan de drie negatieve kaarten/invloeden van rechts naar links 3, 4, en 5.
3: het oordeel Zie hier de mooie balans tussen alles..eigenlijk houd bijna alles elkaar in evenwicht. Het oordeel de kaart wil niks in dit geval niks anders zeggen dat er oordelen geveld worden. Als dit van negatieve invloed kan zijn wil het niet zeggen dat het afbraak doet aan jou als persoon zijnde. Immers het oordeel kotm als een boodschap waar je lering uit kan trekken. Het wil ook niet zeggen: winnen of juist verliezen. Dat is er niet..we zijn allen uniek. Misschien dat je op je plaatst gewezen kan worden door de toeter die de Engel blaast stapje hoger na het oordeel heel goed mogelijk. Dit is iets wat heel vaak gebeurt en wat je ook ziet in de Egyptische oudheid. De weegschaal van Maat bijv. genoeg over deze.
Een andere negatieve invloed op de persoon: de duivel deze ligt onder de persoonskaart. Wil niks anders zeggen dan de gebondenheid, het vastgeketend zitten in een relatie of een toestand. Om de ketens af te werpen hoef je alleen maar een stap naar voren te zetten. "Vast-zitten" is een groot woord en het is niet de persoon de duivel of wat dan ook. Gewoon die invloed van de kaart op de persoon, misschien verbintenissen die je bent aangegaan waaraan je af en toe twijfeld.
De laatste kaart 6: schildknaap van de zwaarden Als je jezelf teveel bevestigd wilt zien en jezelf teveel bewondert kun je daarin verdwijnen. Door naar andere mensen te kijken en te ontmoeten kun je je eigen waarde beter inschatten.
Leuke legging: even kort wat me vooral opvalt in deze legging. Strijd voeren op veel aspecten, wisselwerking in het gezin of liefde van aan de ene kant juist de vrijheid aan de andere kant juist niet de vrijheid. De overwinningen en het geluk. En boodschappen die ontvangen worden door de strijd die je voert hoeven niet altijd positief te zijn.
That's it..
Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:37 schreef Normalneo het volgende:
Algemene legging voor _flame_ aan de hand van 7 kaarte, de hexagramlegging. In het midden de persoonskaart dan de drie bovenste 1,2 en 6 de positieve invloeden op deze persoon en kaart 3,4 en 5 de negatieve invloeden. Flame uit Roermond geboren 25 september 1980, 26 jaar. Bij deze laat de kaarten rustig op je inwerken. Ik zal mijn best doen.
De persoonskaart de keizerin: de keizerin zit op haar troon. Ze zit vol liefde en bezit materiele macht. Op de kaart zie je dat ze een gouden scepter vasthoud wat ook juist weer op die macht duid. In de griekse legenden bezat de gouden scepter/staf wonderbaarlijke krachten. Aan het eind van de scepter een gouden bal. Een symbool van keizerlijkheid. Haar lokken komen onder haar kroon uit. Ze wordt daardoor ook wel geassocieerd met sensuele liefde, vruchtbaarheid en overvloed. Sterke band met de aarde of ook wel de natuur.
Er zijn zowel negatieve als positieve invloeden op de persoonskaart aanwezig. Laten we beginnen met de positieve. De magier Deze houdt ook een scepter in zijn hand. Nou ja scepter, meer een toverstaf met twee identieke zijdes. De magier heeft de kracht over verschillende symbolen. De kaart is sterk aanwezig boven de persoonskaart. Jouw manier van leven en je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. De magier heeft voor mijn gevoel een grote vrijheidswaarde, je kunt met deze kaart zoveel doen. Grenzen? Wie heeft ze gemaakt, zou jij ze kunnen breken? Maar heb je daar wel behoefte aan als keizerin. Meestal laat je alles op je afkomen en wacht je af. Maar tevens kun je dmv een bepaalde beweging van die troon af ineens in een totaal andere rol stappen.
kaart 2: de hogepriester De magier en de hogepriester zijn in verband met elkaar net zoals vele andere kaarten in het tarotdeck. De magier verenigd zaken door ze te balanseren. De hoge priester analyseerd en haalt ze uit elkaar. De kennis die de magier al in zich heeft wordt onderworpen aan experimenten.
kaart 6: munten 7 Op de kaart een man die op zijn staf leunt en wat munten bij elkaar geveegt heeft. Er blijft ondanks het opruimen van dingen wel wat liggen. Je hoeft niet alles te doen. Voor jou hoeft het niet perfect want er komt immers een nieuwe dag. Wel kan je genieten van het behaalde resultaat.
Dan de negatieve invloeden: kaart 3: zwaarden zes, een tocht. Het verlaten van..wat het ook mag zijn als je in de boot stapt moet je roeien. Dit kan energie kosten en of de reis veilig is houden we maar terzijde, want dat wordt niet gezegd. Storm misschien, misschien vlak water. Misschien dat je iets achter gaat laten en dat je vertrekt.
kaart 4: kelken 2 de geliefden die proosten. Als je verliefd bent momenteel kan het zijn dat je die persoon graag aan wilt raken, haar misschien een hand toe wilt reiken. Het initiatief komt van jou en hoe er gereageerd wordt is altijd afhankelijk van situaties e.d. Voor sommige dingen kies je zelf, maar maak ze niet moeilijker dan dat ze zijn, mocht dit een twistpunt zijn.
kaart 5: Ridder van de munten: Hij zit op een zwart paard en lijkt ook wat aan te bieden..een munt iig. In zijn harnas. Strijd gestreden? Het ziet ernaar uit dat je geeft, maar dat je je handschoen aanhoudt, bang om van je paard geworpen te worden. Misschien zou je dat gevoel eens moeten laten gaan. Anders blokkeerd het misschien heel veel.
Al met al hopelijk een waardevolle legging. Als ik het zo zie denk ik dat je een hele relaxte persoon bent die wacht wat er op zich afkomt. Heel veel mensen willen in dit leven aktie ondernemen, maar voor jou is dat juist wat minder nodig, omdat veel dingen als persoon zijnde naar je toekomen. Wat ik verder opmerk is een harde werker op zoek naar genegenheid(daarbij waarschijnlijk moeite ondervind) en een sterk mens met verborgen krachten.
Ik hoop dat je het leuk vind dat ik dit voor je heb gedaan. Laat even weten wat je ervan vind.
quote:Op maandag 20 november 2006 15:51 schreef Ripley het volgende:
Zou iemand mij kunnen doen?
23 - 01 - 1977 te Amsterdam.
Kijk eens boven jequote:Op dinsdag 5 december 2006 13:13 schreef jogy het volgende:
Oeh, kan er iemand een paar dobbelsteentjes voor mij gooien?
11-04-1979 - Schalkwijk Haarlem
En als iemand een tarotlegging wilt hebben lees ik het wel.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kijk eens boven je![]()
En wil je GVD niet zulke lekkere foto's meer posten?![]()
Graag gedaan, ja ik vind het ook interessant en vooral leuk anders zou ik het niet doen natuurlijkquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:05 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomenExcuses voor de late reactie, ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in dit topic waren.
Ik heb me zelf ook een tijdje bezig gehouden met tarot, maar ik kwam erachter dat andere mensen hier toch beter in waren en heb het gelaten voor wat het wasVandaar ook mijn interesse op dit gebied
De Magier, je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. vooral dit stuk is treffend voor mijn persoontjecontrole en kennis vergaren/ hebben zijn dingen waar ik me prettig bij voel en die me een bepaalde rust geven
voor wat betreft kaart 3, kan dit duiden op iets wat al is geweest? Een "tocht" waarvoor ik gekozen heb waardoor ik nu voor mijn gevoel eindelijk in rustig vaarwater terecht ben gekomen?
kaart 4 zegt mischienwel iets over mijn reacties binnen een relatie, ik besef me dat ik soms moeilijk denk over dingen die niet de moeite waard zijn, vaak lukt het me dingen te relativeren..maar er zijn nog steeds momenten dat ik doorsla en me teveel laat beinvloeden door mijn eigen gedachtegang die soms nogal dramatisch is![]()
kaart 5 is typisch...mijn eeuwige gevoel dat ik me niet teveel moet vrijgeven? waardoor ik juist blokkeer op t moment dat dat naar mijn idee wel gebeurd?
Ik lijk wel dingen te herkennen, maar vraag me af of mijn interpretatie wel juist is.
Wat me trouwens opvalt is dat als er kaarten voor me gelegd worden (laatste x is alweer een hele tijd terug, daar niet van) vrijwel altijd de kaart hogepriesteres, magier en de keizerin naar voor komenis dat logisch?
In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite, ik blijf dit soort dingen erg interessant vinden![]()
Ja het leven is een leerschool, of zoals mijn opa zei, je stopt pas met leren als je vingers even lang zijnquote:Op dinsdag 5 december 2006 13:40 schreef Normalneo het volgende:
[..]
Graag gedaan, ja ik vind het ook interessant en vooral leuk anders zou ik het niet doen natuurlijk
Je stelde een vraag, daar wil ik graag antwoord opgeven:
Nou ja, over een "tocht"..Als je voor je gevoel een "tocht" goed aflsuit en andere positieve kenmerken zoals de magier en de analyse naderhand erop los gooit en daarmee blij en gesetteld bent is dat natuurlijk heel mooi, maar het leven gaat verder. Misschien dat je de kennis die je bij de ene tocht hebt gemaakt moet toepassen bij een andere verdergaande weg. Wat ik ervaar is dat je lering trekt uit bepaalde zaken..ze zeggen ook wel eens: "het leven is een leerschool.."(vind ik een erg mooie uitspraak) Misschien kom je een bepaalde situatie nog eens tegen..het zou best kunnen zijn dat dit nu voorbij is denk ik als je iets gewoon goed en "fijn" aflsuit.
Wat betreft kaart 5: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.
En ja het kan iid dat er kaarten kunnen terugkomen. Misschien verworven "compententies" in een bepaalde periode. Waarschijnlijk ook kaarten die je aanspreken..bewust of onbewust..misschien omdat je ze interessant vind..
Ik zou het zeker weer eens proberen op-te-pakken _flame_ ..heb ik het hier niet zo druk
Nogmaals graag gedaan..--little edit thx jogy--
Ben trouwens ook uitermate geinteresseerd in andere leggingen en methodes..misschien dat er nog meer liefhebbers zijn om leggingen te doen?
Ik ben blij dat je er wat aan hebt babe.quote:Op woensdag 6 december 2006 09:44 schreef Ripley het volgende:
Wow Jogy, interessante legging zeg
Ik herken er ook wel veel in - het gevoel van in een omslag staan, een tweestrijd in jezelf beeindigen ed. Ik ga hem nog even goed verder doorlezen en op me in laten werken
Ik wil er even op terug komen, altijd leuk na een legging denk ik om te zien hoe het pad erna is verlopenquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:54 schreef displission het volgende:
[..]
Tuurlijk..Dimitri kerel! Zal proberen het beste te doen..wat ik ervan kan maken..ik begin met een kopje koffie..satus: 1 red bull, 1 goedemorgen(ook vitamine b--energy) en nog een koffie..ik ben een beetje met slapen aan het klooien wat betreft teveel uren slapen..maar ik begin het nu wel te merken..vandaar een kopje koffie..beetje wakker worden he..
Werk voor dimitri..laten we eens beginnen met een wierrokje..lotus..heb haar ook een keer echt tegen mogen komen..maar das een ander verhaal..nu eerst een verhaal over jou Dimitri..ik zit even te denken welke legging ik ga doen..heb je wat specifieks wat je over werk wilt weten? Als je zegt ivm met werk ga ik gewoon algemeen proberen te leggen. Ik wel raden of je al een baan hebt..maar daar laat ik dan liever de kaarten over praten..
Voor jou doe ik een legging die het kruis heet..dan trek je vier kanten..je begint west 1 kaart, noord 1 kaart, oost 1 kaart en zuid..ook. Eerst schudden natuurlijk..
Ok d ik heb voor jouw vier kaarten getrokken, ben benieuwd..
kaart 1..west..hier gaat het om/het thema: ridder van de staven: met betrekking tot het werk houd deze kaart in dat je dingen kwa werk vol enthousiasme aanpakt..maar dat door weinig uithoudingsvermogen het vaakvoorkomt dat je "iets" niet afmaakt. Dit komt onder andere omdat je de interesse verliest in het werk..je obstakels tegenkomt..etc. De kaart kan tevens op een "wedstrijd" lijken in allerlei vormen..en kan ook wel: temperamentvolle uitbarstingen op het werk.
kaart 2: deze weg zou gemeden moeten worden..hij lijkt mooi, maar..: de kaart heet kracht..een man staat een leeuw te knuffelen. Hij is een temmer..kijk nu krijgen we dus het tegenover gestelde verhaal. De kaart raadt je af om teveel energie te stoppen, teveel hartstoch..in je werk te stoppen.. wanneer we gaan kijken naar de betekenis zou je ook kunnen zeggen dat er sprake is van moed en ondernemingslust..de kaart lijkt heel mooi, maar zou volgens de beschrijving juist gemeden moeten worden, maar laten we dan eens kijken welk pad je beter op kunt gaan:
kaart 3: een donker hart doorboort met 3 zwaarden(geen bloed): het verstand bevrijden van afhankelijkheid en twijfelachtige gewoontes, het wijst vaak op een pijnlijke, maar niettemin noodzakelijke stap..Dit kun je ook weere op heel veel manieren zien..misschien is het ontslag nemen..misschien is het een collega eens aanpakken..etc. denk er zelf maar over na.
De laatste waar leidt kaart 3 naartoe:
staven vier..Aan de ene kant, kun je andere richting inslaan, aan de andere kant zegt de kaart wat over je zeker, duurzame en veelbelovende arbeidscondities waar je veel plezier en genoegen je taken door uit voert..misschien is het nieuw werk ik weet het niet..het is wat mij betreft een positieve kaart..die zeker een veelbelovend pad laat zien kwa werk. Op de kaart twee mensen die een bos bloemen in de lucht houden..erachter een burcht.
Wat ik denk..mijn gedachtes..het pad..wat ik dan voor me zie..(dus wat ik denk)is Dimitri(vroeger een gabber)heeft werk gevonden..ik denk uitzendwerk..maar het bevalt je niet echt..je kunt je taken niet afronden..misschien is een ontslag nodig om juist de weg in te slaan van het tegenovergestelde..vervolgens denk ik dat je een nieuwe baan vind, met uitstekende arbeidscondities die er mede zorg voor dragen dat jouw taken goed en zorgvuldig worden uitgevoerd..Ook de zekerheid..die je krijgt met die baan..vindt je heel fijn. Ik zie een kleine verandering op het pad..als dit zo uitkomt..misschien een andere stap binnen dat nieuwe bedrijf..
Nou laat even horen wat je van de legging vond..de kaarten en wat ik dacht persoonlijk..
zo succes jongen en gefeli ook je partner natuurlijk![]()
Isgoe, wordt morgen of overmorgenquote:Op zondag 17 december 2006 21:40 schreef SHE het volgende:
Ik wil ook nog steeds ( mocht iemand zich geroepen voelen )
26-05-1978, geboren 01.37 te Den Haag
Ja, keuzes!quote:Op zondag 17 december 2006 21:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Isgoe, wordt morgen of overmorgen. Nog een specifieke vraag in gedachte? Voor mij part via de PM ofzo. Wat het makkelijkst is.
Hmm. interessant. Ik zal me best doen om op deze ietwat vage en ruime vraag een legging te maken. Zal mij benieuwen of er iets nuttigs uitkomtquote:
Eerst even wat eten en daarna doe ik een legging voor jequote:
Elvi ik heb even terug-gelezen. Misschien dat deze jongen met "iets" naar jou komt wat alleen voor jou bestemd is. Zoals ik al zei er komen immers ontmoetingen. Mocht het zo zijn dat jullie voor elkaar bestemd zijn dan zal het toeval(denk aan de marktsituatie uit de braveheart scene) jullie waarschijnlijk een handje helpen. Tot die tijd is het in dit geval afwachten en wachten wat er in die tijd gebeurt..zeker een positieve legging, maar geef het dan gewoon wat tijd..quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:22 schreef Elvi het volgende:
Normalneo: volgens mij is dat wel een superpositieve legging!![]()
Alleen 1 'probleempje': mn ridder op t witte paard is bezet(heeft n vriendin die wel wat wegheeft van een paard... das dan wel weer grappig
)
Maar t 'komt toch goed' volgens die legging?![]()
Sweetquote:Op woensdag 20 december 2006 13:15 schreef sweetgirly het volgende:
Cool/interessant!!
Ik zou eigenlijk ook wil een legging willen, heb opzich wel een specifieke vraag, al is ie wel vrij open en algemeen, is het dan nog een specifieke vraagTis wel een vraag, maar open/algemeen..nagoed. Wel belangrijk voor me.
Moet je je geb.datum geven eigenlijk?
Hoi Gear!quote:Op woensdag 20 december 2006 16:55 schreef Geartsjuh het volgende:
Sweet
Als je kan wachten tot na de kerst wil ik je legging wel doen. Ik heb je geboortedatum daarbij niet nodig. Een volledig naam en woonplaats zijn wel handig. Je vraag (specifiek of open, maakt niet uit) en je gegevens kan je me sturen via de PM of in een mailtje.
Mooi! Goeie zaak, het is trouwens niet alleen nuttig geweest voor jou maar ook een laatste stap van overtuiging mijnerzijds. Tof, dank je welquote:Op donderdag 21 december 2006 17:47 schreef SHE het volgende:
Jogy, ik kan niet anders dan toegeven dat de legging bijzonder nauwkeurig is.
En je laatste advies is toevallig heel actueel en ben blij dat het mijn vermoedens bevestigd.
Erg grappig dit...want het lijkt serieus wel een blauwdruk![]()
Als je wilt, graag ja. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten hey. Lijkt me in ieder geval erg interessant dusquote:Op donderdag 21 december 2006 20:39 schreef SHE het volgende:
Oh ja Jogy...ik kan je eventueel via mail nog wel eea toelichten...maar hoe meer ik erover nadenk, hoe krankzinnig de legging bijna is ( en met krankzinnig bedoel ik nauwkeurig )
Het vetgedrukte was overigens heel goed ...een actueel thema voor mij!
Het was maar een voorbeeld, het gaat erom dat ik wilde duidelijk maken wat er met 50% kans bedoelt wordt: dat beide mogelijkheden evenveel kans hebben om uit te komen.quote:Op zondag 12 november 2006 23:04 schreef displission het volgende:
Ligt eraan..ligt aan de grond..waneer je spleetjes en "cracks" uitsluit zal de kans veranderen. Zo is er ook een 0 % kans. Het is maar net onder welke regels je iets wilt berekenen. Maar k we doen het even op jouw manier..geheel egaal dus kop of munt..50-50..
Het punt is dus JUIST dat die mensen er aan niets hoeven te voldoen, het gaat om willekeurige mensen in een willekeurig land. En de gemiddelde kans is 50% dat 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn als je slechts 23 mensen neemt.quote:kijk je brengt het nu niks anderswelk land? Nederland? Waar moeten die 23 mensen aan voldoen..moeten ze onder de honderd of erboven zijn. Is er net een geboortegolf geweest..??
Bronnen kan ik je geven, het is namelijk niet mijn voorbeeld, maar het bekendste wiskundig bewezen en onderbouwde voorbeeld op gebied van kansberekening.quote:Dat soort vragen zou ik eerst gaan stellen of je moet een hele goede bron hebben. Maar ik heb hier echt mijn twijfels over..![]()
Ik ga hierop reageren.quote:Op zaterdag 23 december 2006 01:26 schreef mike_another het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld, het gaat erom dat ik wilde duidelijk maken wat er met 50% kans bedoelt wordt: dat beide mogelijkheden evenveel kans hebben om uit te komen.
[..]
Het punt is dus JUIST dat die mensen er aan niets hoeven te voldoen, het gaat om willekeurige mensen in een willekeurig land. En de gemiddelde kans is 50% dat 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn als je slechts 23 mensen neemt.
[..]
Bronnen kan ik je geven, het is namelijk niet mijn voorbeeld, maar het bekendste wiskundig bewezen en onderbouwde voorbeeld op gebied van kansberekening.
http://www.wiskunst.nl/wiskunde%5Cwiskunde8.htm
Wanneer we bovenstaande rekenmethode uitbreiden dan blijken we bij 23 mensen al een kans te hebben van 50,73% dat er twee op een zelfde dag jarig zijn. Dus veel minder mensen dan je misschien zou verwachten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birthday_paradox
the birthday paradox states that given a group of 23 (or more) randomly chosen people, the probability is more than 50% that at least two of them will have the same birthday. For 60 or more people, the probability is greater than 99%
http://www.efgh.com/math/birthday.htm
http://www.sciencebuddies(...)deas/Math_p007.shtml
Dat jij je er twijfels over hebt is geeft juist exact aan dat kansberekening doen op gevoel er vaak heel ver naast kan zitten. Daarmee bedoel ik dus voor iedereen, als je het puur op gevoel doet. Ik dacht zelf ook aan 100+ mensen toen ik het voor het eerst hoorde. Dit vind ik wel degelijk relevant voor kaartlegingen en voorspellingen. Dan gebeurt alles uitsluitend op gevoel en wordt aan genomen dat de kans wel heel klein is dat iemand allemaal dingen geraden heeft. Toch verdient het altijd aanbeveling om de kansen een keer exact uit te rekenen, omdat dat gewoon vrij exact kan. Dat kan dan licht werpen op hoe goed een voorspelling daadwerkelijk was, of dat het misschien toch gewoon op toeval kan berusten.
Het gaat er niet om dat ik het wil vergelijken. Het gaat erom dat je kaartleggen eraan wilt toetsen. Je kan niet zeggen dat kaartleggen niet getest mag worden adhv kansberekening omdat je van te voren bepaalt dat het gevoelsmatig is en dus anders/beter. Als iemand zegt dat hij kan vliegen dan is het toch raar als je zegt dat hij niet mag vragen dat hij je dat visueel wil zien doen? Dan stel je toch ook niet opeens dat het vliegen spiritueel is en dus niet vergeleken mag worden met kijken? Het gaat erom dat iemand beweert dat hij kan voorspellen, dan kun je toch stellen dat als hij voorspellingen doet die je met slim gokken kan evenaren, het op z'n minst mogelijk is dat die voorspelling geen spirituele oorsprong heeft? Of op z'n minst dat het voorspellen -hoe spiritueel het misschien echt is- geen enkele waarde meer heeft als het met gokken ook zou kunnen?quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:15 schreef Normalneo het volgende:
Teneerste jij vergelijkt wiskunde("gezond verstand"/pure wetenschap) met tarot(op gevoel intrepreteren/signalen opvangen). Deze twee kun je wel met elkaar vergelijken..in principe kun je alles met elkaar vergelijken..dat is het punt niet..alleen de hele kansberekening slaat nergens op!
Volgens mij begrijp je de birthday-paradox niet. Het heeft niks met leeftijd te maken of mensen die ouder dan 23 zijn. Het gaat erom dat als je in AANTAL 23 willekeurige mensen neemt, de kans 50% is dat er 2 bij zitten die op dezelfde dag geboren zijn, ongeacht hun leeftijd. Natuurlijk kun je het experiment beinvloeden als je 365 mensen verzamelt die allemaal op een verschillende dag geboren zijn, maar het is helemaal geen experiment. Het is een kansberekening, dit is onnodig om echt te testen. Het gaat niet eens om echte mensen dat is alleen maar een voorbeeld. Het gaat erom dat als je 23 keer verschillende willekeurige getallen kiest onder de 365 je een kans van 50% hebt dat je 2 keer hetzelfde getal hebt. Dat is onomstoleijk wiskundig aan te tonen en ook helemaal niet wereldschokkend. Het enige opvallende is dat als je het op gevoel zou doen de meeste mensen een veel hoger aantal dan 23 zouden verwachten.quote:Zo kan ik een land opgekocht hebben, of zelfs meerdere op den duur en daar express allemaal oude mensen of mensen boven de 23 plaatsen..Ik wil daarmee zeggen dat ik express jou hele wiskundige kansberekening in de war kan schoppen.
Ik begrijp niet goed wat he bedoelt. Ik stel helemaal nergens dat alles berekend kan worden. Alleen dat sommige dingen met de kansberekening als meer of minder waarschijnlijk geacht kunnen worden. dat je een 6 gooit met een dobbelsteen heeft een kans van 1 op 6, maar dan zeg ik toch niet dat ik alles kan voorspellen? Ik zeg alleen dat als een kaartlegger zou zeggen dat je 4,5 of 6 gaat gooien, hij een voorspelling doet die volgens de kansberekening al 50% kans heeft om uit te komen en daarmee is de voorspelling dubieus en waardeloos.quote:Ik noem als voorbeeld een auto die op de snelweg rijd. Elke auto is uniek(dat geef je toe hopelijk), in de auto zit ook nog eens een uniek persoon..die vervolgens uniek rijd. Kijk als je naar een matrix kijkt ofzo..ik weet niet precies in wat voorn wereld je zit?? dan zou jij dus zeggen dat je alles al weet wat er gaat gebeuren..immers jij kunt heel nauwkeurig de kans berekenen (of athans wiskundigen kunnen dat).
Het gaat er helemaal niet om dat het exact 50% is, de kans is inderdaad zelfs iets hoger. Het gaat erom dat de kans veel hoger is dan de meeste mensen op gevoel zouden verwachten als je zegt dat je 23 getallen van onder de 365 willekeurig hebt gekozen en dat er 2 hetzelfde zijn.quote:Ik zag trouwens op de eerste site dat de kans niet precies 50% was, maar eerder 51% namelijk 50,73%. En zo kan ik doorgaan want na tienden komen honderdsten..dus het is nooit 50-50.
Het enige dat ik wilde aangeven was dat kaartleggen vaak hele algemene voorspellingen doet die bij veel mensen kunnen kloppen en dat je kritisch moet zijn als je geinteresseerd bent in of het klopt buiten of je er al in gelooft. Als je er sowieso in gelooft is dat je goed recht en kan ik dat uiteraard alleen maar respecteren. Maar het interesseert mij gewoon altijd waar dat vertrouwen/geloof op gebaseerd is, als je ziet dat de voorspellingen bijna voor elk willkeurig persoon waar kunnen zijn die niet eens bij de legging betrokken was. Als kaartleggen/voorspellen echt kan, hoe kun je dan onderscheid maken tussen echte leggers en oplichters? Of ben je ervan overtuigd dat oplichters niet kunnen bestaan?quote:Ik heb geen twijfels bij het leggen van tarrot. Ik heb twijfels bij jou verhaal en dat je pas na 1 maand reageert op mijn verhaal. Er is nu zeker een 30 % kans dat je of onzeker bent of op reis gegaan bent..ik zeg zelfs 10% dat je computer is uitgevallen..kijk als ik alle werelddata zou hebben kon ik misschien in de buurt komen van een getal, maar tevens kun jij of liegen over iets..waardoor mijn getallen in het water vallen of het klopt gewoon niet..misschien is er 1% kans dat je zo goed bent om je hoofd voor 30 dagen in de badkuip onder water te steken..dus ik snap eerlijk gezegd nu helemaal niet meer waar je heen wilt met je wiskunde..en anders geef je me antwoord op deze vragen: wil je graag een robot zijn en heb jij totale wereldinformatie die wij niet hebben??
Daar waag ik me niet meer aanquote:Op maandag 25 december 2006 10:15 schreef Normalneo het volgende:
mocht iemand anders hem voort willen zetten, be my quest..
Tuurlijk mag je kaartleggen wel testen. Het probleem bij tarot echter is dat het niet om echte toekomstvoorspellingen gaat. De tarot voorspelt alleen wat er gebeurd als je op je huidige weg verder gaat. De toekomst ligt nooit vast en dat maakt voorspellingen van de tarot onbetrouwbaar. Tarot is dan ook niet bedoeld om voorspellingen te doen, maar om inzicht te geven in je huidige situatie: welke oorsprong heeft de huidige situatie in het verleden, hoe sta je er nu voor en wat gaat er waarschijnlijk gebeuren als je op deze koers verder gaat.quote:Op zondag 24 december 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:
Het gaat er niet om dat ik het wil vergelijken. Het gaat erom dat je kaartleggen eraan wilt toetsen. Je kan niet zeggen dat kaartleggen niet getest mag worden adhv kansberekening omdat je van te voren bepaalt dat het gevoelsmatig is en dus anders/beter. Als iemand zegt dat hij kan vliegen dan is het toch raar als je zegt dat hij niet mag vragen dat hij je dat visueel wil zien doen? Dan stel je toch ook niet opeens dat het vliegen spiritueel is en dus niet vergeleken mag worden met kijken? Het gaat erom dat iemand beweert dat hij kan voorspellen, dan kun je toch stellen dat als hij voorspellingen doet die je met slim gokken kan evenaren, het op z'n minst mogelijk is dat die voorspelling geen spirituele oorsprong heeft? Of op z'n minst dat het voorspellen -hoe spiritueel het misschien echt is- geen enkele waarde meer heeft als het met gokken ook zou kunnen?
Geboortedatum is niet het enige gegeven wat je kan gebruiken bij het leggen van kaarten. Om het heel onwetenschappelijk uit te leggen: unieke gegevens van een persoon kunnen jou als kaartlegger helpen om je op diegene af te stemmen. Unieke gegevens zijn bijvoorbeeld de combinatie naam+achternaam en geboortedatum. Echter kan natuurlijk iemand anders ook op die dag geboren zijn en er kan ook heus wel iemand bestaan die diezelfde naam heeft. Daarom gebruik ik zelf vaak verschillende gegevens in combinatie met elkaar, bijvoorbeeld naam+achternaam en woonplaats. Dat zorgt voor meer betrouwbaarheid. Ook foto's van degene waarvoor je kaarten legt kunnen helpen je af te stemmen op de ander.quote:Volgens mij begrijp je de birthday-paradox niet. Het heeft niks met leeftijd te maken of mensen die ouder dan 23 zijn. Het gaat erom dat als je in AANTAL 23 willekeurige mensen neemt, de kans 50% is dat er 2 bij zitten die op dezelfde dag geboren zijn, ongeacht hun leeftijd. Natuurlijk kun je het experiment beinvloeden als je 365 mensen verzamelt die allemaal op een verschillende dag geboren zijn, maar het is helemaal geen experiment. Het is een kansberekening, dit is onnodig om echt te testen. Het gaat niet eens om echte mensen dat is alleen maar een voorbeeld. Het gaat erom dat als je 23 keer verschillende willekeurige getallen kiest onder de 365 je een kans van 50% hebt dat je 2 keer hetzelfde getal hebt. Dat is onomstoleijk wiskundig aan te tonen en ook helemaal niet wereldschokkend. Het enige opvallende is dat als je het op gevoel zou doen de meeste mensen een veel hoger aantal dan 23 zouden verwachten.
Tarotleggers zeggen dat dan ook niet. Ze zeggen alleen dat op basis van hoe jij de dobbelstenen gooit, wat de meest waarschijnlijke uitkomst is. Deze hoeft niet persé uit te komen.quote:Ik begrijp niet goed wat he bedoelt. Ik stel helemaal nergens dat alles berekend kan worden. Alleen dat sommige dingen met de kansberekening als meer of minder waarschijnlijk geacht kunnen worden. dat je een 6 gooit met een dobbelsteen heeft een kans van 1 op 6, maar dan zeg ik toch niet dat ik alles kan voorspellen? Ik zeg alleen dat als een kaartlegger zou zeggen dat je 4,5 of 6 gaat gooien, hij een voorspelling doet die volgens de kansberekening al 50% kans heeft om uit te komen en daarmee is de voorspelling dubieus en waardeloos.
Daar zijn wel eens experimenten naar gedaan ja. Toen werden er leggingen gedaan voor mensen die totaal niet op hen gebaseerd waren, maar elke persoon herkende zichzelf er wel in. Tja, verbanden zijn ontzettend makkelijk te leggen wat dat betreft.quote:Het enige dat ik wilde aangeven was dat kaartleggen vaak hele algemene voorspellingen doet die bij veel mensen kunnen kloppen en dat je kritisch moet zijn als je geinteresseerd bent in of het klopt buiten of je er al in gelooft. Als je er sowieso in gelooft is dat je goed recht en kan ik dat uiteraard alleen maar respecteren. Maar het interesseert mij gewoon altijd waar dat vertrouwen/geloof op gebaseerd is, als je ziet dat de voorspellingen bijna voor elk willkeurig persoon waar kunnen zijn die niet eens bij de legging betrokken was.
Oplichters zijn er genoeg. Het is belangrijk als je een legging krijgt dat je kritisch bent, onderzoekt of het gezegde echt op jou van toepassing is en of de gelegde verbanden kloppen. Er is niks mis mee om kritisch te zijn. Je herkent meestal een echte legger van een oplichter door de verbanden die de goede legger legt en de woorden die hij gebruikt. Een goeie legger zegt vaak woorden of stipt dingen aan die bij jou gevoelig liggen. Het 'triggert' vaak dingen. Dus wees rationeel en kritisch maar ga ook op je gevoel af.quote:Als kaartleggen/voorspellen echt kan, hoe kun je dan onderscheid maken tussen echte leggers en oplichters? Of ben je ervan overtuigd dat oplichters niet kunnen bestaan?
Iedereen heeft inderdaad wel mensen in zijn familie die ziek zijn. Zoals gezegd, als je een verband wil zien dan is die er altijd wel. Heel veel waarde aan zo'n algemene voorspelling moet je dan ook niet geven. De specifieke gegevens kan je wel kritisch testen. Bv. wat voor ziekte, hoe lang is degene al ziek, etc. Maar dat zijn zaken die meestal niet zo specifiek voorspelt worden bij tarotleggingen.quote:Het gaat mij om horoscoop/kaartleg/Char achtige opmerkingen als: "er is/was/wordt iemand ziek in je familie", voor welke familie geldt dat niet? Hoe waardevol is die voorspelling nog -al komt het echt spritueel binnen- als de scoringskans bijna 100% is als je het gewoon tegen een voorbijganger roept?
Dankjequote:Op donderdag 21 december 2006 13:21 schreef sweetgirly het volgende:
ps. wat een leuke signature![]()
Die strangers in Zagreb enzo kunnen er soms nog wat van idd, wat leuk!
Ah! Weet ik dat ook weer.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:19 schreef Normalneo het volgende:
sweetgirly pm is dat email mapje bovenaan de pagina in fok..daarmee communiceren fokkers onderling..
dat terzijde
Wat cool! En leuk dat je vrijwilligerswerk daar hebt gedaan, erg goed en gaafquote:Op donderdag 28 december 2006 22:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Dankje. Ik ben die man tegen gekomen tijdens mijn vrijwilligerswerk in Kroatië. Hij zei dat God ons zou helpen omdat wij een deel van onze vakantie opofferden om anderen te helpen. Nou, ik weet niet of je bekend bent met Kroatische buschauffeurs, maar we hebben in ieder geval veel geluk gehad
. Misschien heeft God ons inderdaad wel een handje geholpen..
Ik wacht in spanning afquote:Ik wou trouwens zonet je legging doen maar het wordt me door de Tarot afgeraden. Ben nu te moe waarschijnlijk. Morgen neem ik er lekker de tijd voor
.
Et voilaquote:
Hmm die film heb ik niet gezienquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:52 schreef Normalneo het volgende:
[..]
Elvi ik heb even terug-gelezen. Misschien dat deze jongen met "iets" naar jou komt wat alleen voor jou bestemd is. Zoals ik al zei er komen immers ontmoetingen. Mocht het zo zijn dat jullie voor elkaar bestemd zijn dan zal het toeval(denk aan de marktsituatie uit de braveheart scene) jullie waarschijnlijk een handje helpen. Tot die tijd is het in dit geval afwachten en wachten wat er in die tijd gebeurt..zeker een positieve legging, maar geef het dan gewoon wat tijd..
succes ermee..
Wow, vandaar dat kaart 7 zo heftig naar voren kwam tussen de anderen.. Zwaarden Negen is geen gemakkelijke kaart en ook bij deze kaart zegt het plaatje vaak al genoeg. Het is geen fijne ervaring lijkt me.. Sterkte iig!quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:02 schreef sweetgirly het volgende:
Pffff, jeetje Geartsjuh * stil is
Heel veel dingen voel ik dat ze wel erg gericht op me waren.
Overigens moet ik erbij zeggen dat ik soms wat betreft mezelfeerder in het negatieve geloof dan in het positieve
.
Bijv.. negatieve emoties, deze sloeg raak.
Reden van mijn vermoeidheid, daarom wachtte ik nog even, het niet weten wat ik wil oa en daardoor pak ik alles, zowel veel, nu aan. En dat vergt erg veel energie van me. Zo net dacht ik (weer) even 'waarvoor doe ik het eigenlijk, ik verander en mijn omgeving
<- zelfmedelijden modus wrs. Ik pak mezelf zo aan, in alles, en vandaar dat ik nu even zo moe ben.
Je kaart(en) en vooral kaart 7 slaat dan ook in als een bom, tenminste, inderdaad, dat voelde ik ook al zo en daarom klopt hij (ook) zo naar mijn gevoel. Depressie, tja, laat ik nou vanochtend eindelijk eens naar de huisarts te zijn gegaan met de mededeling 'ik wil anti-depressiva', nu!' * stampvoet. Maar nee, het ligt dieper (oh ja
). Goed, laat maar komen, doorgaan, alle emoties proberen te helen... zucht.. Ik doe het zelf en weer de waarom-vraag. Sterk willen worden. Het is alleen zo moeilijk, zo verdomd moeilijk en dan ook nog niet weten wat ik nou eigenlijk wil. Maar volgens mij heeft het allemaal met elkaar te maken. 'Waar moet ik heen?' De 1e kaart slaat dus ook raak.
Misschien nuttig om eens uit te pluizenquote:Op vrijdag 29 december 2006 21:28 schreef sweetgirly het volgende:
Nog even, kaart 4, welke dan. Ik kan wel wat, maar weet niet wat ik nou echt leuk vond, succesvol in was
. Wat moeilijk, wat een nadenkertje.
Dat is wel vervelendquote:En dan 5, precies, zoals ik boven al aangaf, onwijze persoonlijke ontwikkeling ben ik geloof ik mee bezig/doe ik. En dat leidt wel tot de benodigde ruzies de laatste tijd, conflicten met mensen die dichtbij me staan. Grens afbakening. Maar of en dan..
Wat goed dat je hulp ontvangt. Dat heb je zo nodig in zo'n periode. Grijp het met beide handen aan zou ik zeggen. Over die kansen, die zitten erg veel in deze legging. Misschien zoek je zo hard naar de oplossing dat je hem niet ziet als ie voor je ligt?quote:Kaart 8, hulp vliegt opeens op me af. Vanuit alle hoeken, weet niet of het komt omdat ik veranderd ben, laatst door zo'n dal ben gegaan dat ik bijna heb gebeden.. maarik heb zulke goede gesprekken gehad, met mensen waarvan ik het niet verwachtte. Ook met mijn vader bijv. Ik ben daar sowieso al eeuwig dankbaar voor, het heeft banden versterkt. Steun, begrip, hulp (ik had er wel om gevraagd
).. nouja, eigenlijk kracht, liefde en steun, ik ben raar, ik weet het
. Gesprekken, uit het niets, gewoon iemand die een tijd lang allemaal wijsheden en inzichten geeft/aanreikt etc.. Dat soort dingen heb ik wel meer
. Onwijs weird ergens. Zelfs kansen misschien idd.
Dat is in de toekomst dus dat merk je vanzelfquote:Kaart 6, waar ik alleen nou anderen mee moet helpen
Graag gedaanquote:Geartsjuh, en dit ook weer, erg mooi, erg raak, nogmaals thanx!
![]()
Angst is er om te overwinnenquote:Al ben ik ook een beetje bang, voor alles, voor de toekomst
Ach, dalen zijn mij wel bekendquote:Op vrijdag 29 december 2006 22:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Wow, vandaar dat kaart 7 zo heftig naar voren kwam tussen de anderen.. Zwaarden Negen is geen gemakkelijke kaart en ook bij deze kaart zegt het plaatje vaak al genoeg. Het is geen fijne ervaring lijkt me.. Sterkte iig!
Dankquote:Maar, je kent de wetten van het universum he, ook al draait het rad nu naar beneden, ooit zal je weer boven komen. Dit heeft kennelijk ook nut. God mag weten wat, maar achteraf blijkt dat vaak. En ik weet zeker dat je hieruit komt. Daar ben jij de persoon wel voor, voor zover ik je kan inschatten dan.
Vroeger speelde ik altijd jufquote:Misschien nuttig om eens uit te pluizen. Waar heb je plezier in, wat geeft je een goed gevoel, wat vond je vroeger leuk, wat wou je altijd worden toen je klein was, wat wou je altijd nog doen maar heb je nog niet gedaan, etc. Dat zijn de dingen die er werkelijk toe doen
.
Wat oplettend zal ik zijnquote:Dat is wel vervelend. Pas op dat er geen narigheid uit komt. Daar waarschuwt deze kaart ook voor in zekere zin. Dingen die achter je rug gebeuren, of dingen die jij achter de rug van een ander doet.
Tja, hulp. Tijdje terug zelf op zoek gegaan naar geschikte dingen voor mijn persoontje. Er zit gelukkig veel herkenning bij en dat scheelt weer. Kan ook dat daarom nu alles nog even intenser wordt, als je bewust wordt van enzo.. of zoiets. De openheid van het praten over mijn gevoel, heeft mij in familiekring iig tot nu toe veel opgeleverd. Merk soms ook dat als ik over mezelf praat, anderen ook altijd met iets komen of daar herkenning in vinden. Dat vind ik wel prettig. Zoals ik andersom soms weer aan andersmans voorbeelden, situaties veel kan hebben. Dat vind ik echt een geweldig en mooi iets.quote:Wat goed dat je hulp ontvangt. Dat heb je zo nodig in zo'n periode. Grijp het met beide handen aan zou ik zeggen. Over die kansen, die zitten erg veel in deze legging. Misschien zoek je zo hard naar de oplossing dat je hem niet ziet als ie voor je ligt?
quote:En je bent niet raar!![]()
![]()
Ja.quote:Dat is in de toekomst dus dat merk je vanzelf.
Nogmaals, vond het erg mooi en leerzaam!quote:Graag gedaan.
Das zekers waar!quote:Angst is er om te overwinnen.
quote:En kaart 3 zegt dat je alles kan dus volgens mij heb je niks om bang voor te zijn.
Er is helemaal niets mis met voorspellingen of verklaringen via het verleden. Het hoeft ook helemaal niet allemaal te kloppen of uit te komen. Waar het mij om gaat, is dat als het vage voorpellingen zijn die een statistisch hoge scoringskans hebben, de waarde van de legging toch in twijfel kan worden getrokken. Ik wil helemaal niet exacte wetenschap opdringen aan kaartleggen, omdat kaartleggen geen exacte methode/wetenschap is, ook al werkt het echt. Maar ik vroeg me gewoon af of kaartleggers/believers geinteresserd waren in de kansberekening dat iets met willekeurig gokken ook kan kloppen. Er zijn naar mijn mening 2 mogelijkheden: 1) je erkent kansbrekening in het algemeen en bent van mening dat kaartleggen beter scoort dan gewoon slim gokken, of 2) je erkent de kansberekning niet en baseert je geloof in kaartleggen op iets anders.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Tuurlijk mag je kaartleggen wel testen. Het probleem bij tarot echter is dat het niet om echte toekomstvoorspellingen gaat. De tarot voorspelt alleen wat er gebeurd als je op je huidige weg verder gaat. De toekomst ligt nooit vast en dat maakt voorspellingen van de tarot onbetrouwbaar. Tarot is dan ook niet bedoeld om voorspellingen te doen, maar om inzicht te geven in je huidige situatie: welke oorsprong heeft de huidige situatie in het verleden, hoe sta je er nu voor en wat gaat er waarschijnlijk gebeuren als je op deze koers verder gaat.
Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben om tarot leggingen te toetsen, feit is echter wel dat de voorspellingen lang niet altijd uitkomen. Vooral als je zelf bewust kiest voor een andere weg.
Ik bestrijd niet dat als kaartleggen echt werkt, meer unieke gegevens van degene voor wie je legt beter zijn. Het gaat mij erom dat de vage conclusies van de leggingen voor bijna 100% van willekeurige mensen veel raakvlakken zullen hebben.quote:Geboortedatum is niet het enige gegeven wat je kan gebruiken bij het leggen van kaarten. Om het heel onwetenschappelijk uit te leggen: unieke gegevens van een persoon kunnen jou als kaartlegger helpen om je op diegene af te stemmen. Unieke gegevens zijn bijvoorbeeld de combinatie naam+achternaam en geboortedatum. Echter kan natuurlijk iemand anders ook op die dag geboren zijn en er kan ook heus wel iemand bestaan die diezelfde naam heeft. Daarom gebruik ik zelf vaak verschillende gegevens in combinatie met elkaar, bijvoorbeeld naam+achternaam en woonplaats. Dat zorgt voor meer betrouwbaarheid. Ook foto's van degene waarvoor je kaarten legt kunnen helpen je af te stemmen op de ander.
Misschien was mijn voorbeeld verwarrend, ik bedoel helemaal niet dat alleen geboortedata gebruiken bij een legging te weinig is. Het was alleen een wiskundig voorbeeld die toevallig over iemands geboortedag ging. Het gaat puur om een voorbeeld waarbij je 23 keer een willekeurig getal uit 365 kiest en dat je dan een kans van 50% hebt dat je 2 keer hetzelfde getal hebt.quote:Ik vind verder dat je volledig gelijk hebt met je statement over geboortedata. Als een kaartlegger dat als enige gegeven gebruikt (via internet dan) is het vrij karig.
Maar als het kaartleggen niet beter scoort dan gewoon gokken, dan zijn toch maar 2 mogelijkheden? Of het kaartleggen werkt en scoort hetzelfde als gokken, of het kaartleggen werkt niet en het is gewoon gokken. In beide gevallen is het kaartleggen dan toch weinig zinvol? De wetenschappelijke kansberekening benadering die ik hier presenteer kan toch niet zomaar weggewuifd worden omdat je kaartleggen er niet mee kan vergelijken? Velen zal de wetenschappelijke benadering misschien niet aanstaan, maar het geloof in kaartleggen is toch ook gewoon op verhalen dat een kaartlegger iets onmogelijk kon weten gebaseerd? Dat is toch ook gewoon kansberekening, maar dan gevoelsmatig? En gevoelsmatige kansberekening kan verradelijk zijn, dat wilde ik alleen maar aangeven.quote:Tarotleggers zeggen dat dan ook niet. Ze zeggen alleen dat op basis van hoe jij de dobbelstenen gooit, wat de meest waarschijnlijke uitkomst is. Deze hoeft niet persé uit te komen.
Dat geeft dan toch aan dat geloven in kaartleggingen gebaseerd op of mensen zich erin herkennen een gammele basis is?quote:Daar zijn wel eens experimenten naar gedaan ja. Toen werden er leggingen gedaan voor mensen die totaal niet op hen gebaseerd waren, maar elke persoon herkende zichzelf er wel in. Tja, verbanden zijn ontzettend makkelijk te leggen wat dat betreft.
Ik zou het toch iets scherper willen stellen. Als kaartleggen echt kan werken -buiten oplichters om-, dan moet dat toch eerst een keer door de allerbeste en meest oprechte kaartlegger van de wereld aangetoond worden? Al is het er maar 1? Het is pas zinvol om rotte appels te herkennen als eerst aangetoond is dat appels echt bestaan.quote:Oplichters zijn er genoeg. Het is belangrijk als je een legging krijgt dat je kritisch bent, onderzoekt of het gezegde echt op jou van toepassing is en of de gelegde verbanden kloppen. Er is niks mis mee om kritisch te zijn. Je herkent meestal een echte legger van een oplichter door de verbanden die de goede legger legt en de woorden die hij gebruikt. Een goeie legger zegt vaak woorden of stipt dingen aan die bij jou gevoelig liggen. Het 'triggert' vaak dingen. Dus wees rationeel en kritisch maar ga ook op je gevoel af.
Dan doet de kaartlegging dus wel de algemene voorspelling dat iemand ziek is, waarbij de scoringskans bijna 100% is en de specifieke, waaruit zou kunnen blijken of het een echte legging is wordt dan niet gedaan? Wederom kom ik dan op het punt: wat is de waarde van een legging als de scoringskant met puur gokken even groot is?quote:Iedereen heeft inderdaad wel mensen in zijn familie die ziek zijn. Zoals gezegd, als je een verband wil zien dan is die er altijd wel. Heel veel waarde aan zo'n algemene voorspelling moet je dan ook niet geven. De specifieke gegevens kan je wel kritisch testen. Bv. wat voor ziekte, hoe lang is degene al ziek, etc. Maar dat zijn zaken die meestal niet zo specifiek voorspelt worden bij tarotleggingen.
quote:Op donderdag 28 december 2006 22:40 schreef Elvi het volgende:
Is het trouwens een leuke idee om een 'nieuwjaarslegging' te doen voor mensen?
Misschien kan ik ook weer wat proberen
Ja daar heb je weer gelijk inquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:59 schreef Normalneo het volgende:
als ik het zo lees zijn ze niks anders van elkaar..in de diepte
transparant op elkaar leggen heb ik gedaan..essentie in jouw woorden komt zeker terug in mijn legging ben ik van mening..
Elvihet verenigen van het actieve en het passieve, en van het mannelijke en het vrouwelijke Kaart duidt ook op mystieke ervaringen en verstandelijke of creatieve gaven die verrassend veel voldoening zullen geven dat erkenning en succes bereikt kunnen worden door hard werken, scholing en volharding, echter ook kans op verlies door gebrek aan richting Overwinning na moeilijkheden / inspanningen
Normalneoeenvoud op haar troon een andere bril, bekijk je veel dingen van de andere kant daar wordt "je hart" tegen het "veertje" gewogen(waar leg jij jouw hart in en op welke manier??) en je weet Elvi..na regen komt zonneschijn! (mbt tot de laatste kaart)
True, maar ik had gehoopt dat dat niet voor 2006/2007 geldequote:Op zaterdag 30 december 2006 18:27 schreef Normalneo het volgende:
sommige dingen herhalen zich..Elvi
ze zeggen ook wel eens dat de geschiedenis zich herhaalt
Ik ga de logica van kansberekening toch echt niet ontkennen. Kansberekening een puur logisch en wiskundig proces wat zeker op waarheid is gebaseerd. Kaartleggen heeft echter weinig met kansberekening te maken, maar ik begrijp dat je op zoek bent naar de redenatie erachter dus ik wil er nog wel even op in gaan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 03:33 schreef mike_another het volgende:
Maar ik vroeg me gewoon af of kaartleggers/believers geinteresserd waren in de kansberekening dat iets met willekeurig gokken ook kan kloppen. Er zijn naar mijn mening 2 mogelijkheden: 1) je erkent kansbrekening in het algemeen en bent van mening dat kaartleggen beter scoort dan gewoon slim gokken, of 2) je erkent de kansberekning niet en baseert je geloof in kaartleggen op iets anders.
Als 1) iemands mening is dan ben ik benieuwd naar voorbeelden en als 2) iemands mening is dan ben ik benieuwd waar het geloof dan op gebaseerd is.
Dat klopt. Dat kan.quote:Ik bestrijd niet dat als kaartleggen echt werkt, meer unieke gegevens van degene voor wie je legt beter zijn. Het gaat mij erom dat de vage conclusies van de leggingen voor bijna 100% van willekeurige mensen veel raakvlakken zullen hebben.
Het is volgens mij bijna niet te vergelijken met kansberekening omdat je niet gokt. Het is inderdaad een gevoelsmatige benadering wat het erg variabel en onrechtlijnig maakt. Dat maakt het ook lastig te controleren.quote:Maar als het kaartleggen niet beter scoort dan gewoon gokken, dan zijn toch maar 2 mogelijkheden? Of het kaartleggen werkt en scoort hetzelfde als gokken, of het kaartleggen werkt niet en het is gewoon gokken. In beide gevallen is het kaartleggen dan toch weinig zinvol? De wetenschappelijke kansberekening benadering die ik hier presenteer kan toch niet zomaar weggewuifd worden omdat je kaartleggen er niet mee kan vergelijken? Velen zal de wetenschappelijke benadering misschien niet aanstaan, maar het geloof in kaartleggen is toch ook gewoon op verhalen dat een kaartlegger iets onmogelijk kon weten gebaseerd? Dat is toch ook gewoon kansberekening, maar dan gevoelsmatig? En gevoelsmatige kansberekening kan verradelijk zijn, dat wilde ik alleen maar aangeven.
Dat is het zeker, maar zoals ik hierboven al zei: de zin van het leggen wordt in beide gevallen bereikt. Hoewel een meer specifieke legging die echt op jou van toepassing is natuurlijk wel beter is.quote:Dat geeft dan toch aan dat geloven in kaartleggingen gebaseerd op of mensen zich erin herkennen een gammele basis is?
Hoe wil je dat aantonen? Er is niet één 'goed' antwoord binnen de Tarot.quote:Ik zou het toch iets scherper willen stellen. Als kaartleggen echt kan werken -buiten oplichters om-, dan moet dat toch eerst een keer door de allerbeste en meest oprechte kaartlegger van de wereld aangetoond worden? Al is het er maar 1? Het is pas zinvol om rotte appels te herkennen als eerst aangetoond is dat appels echt bestaan.
Dat zou wel kunnen gebeuren, het wordt helaas niet altijd gedaan nee.quote:Dan doet de kaartlegging dus wel de algemene voorspelling dat iemand ziek is, waarbij de scoringskans bijna 100% is en de specifieke, waaruit zou kunnen blijken of het een echte legging is wordt dan niet gedaan?
Ik begrijp wel dat de methode en theorie van kaartleggen niet met kansberekening te maken heeft. Maar dat betekent niet dat je de kansberekening er niet op los kan laten en dat als het dezelfde score haalt, kaartleggen OF geen zin heeft, OF niet bestaat.quote:Op zondag 31 december 2006 13:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik ga de logica van kansberekening toch echt niet ontkennen. Kansberekening een puur logisch en wiskundig proces wat zeker op waarheid is gebaseerd. Kaartleggen heeft echter weinig met kansberekening te maken, maar ik begrijp dat je op zoek bent naar de redenatie erachter dus ik wil er nog wel even op in gaan.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Natuurlijk heb je een kans 1 op 78 om een kaart te trekken uit 78 kaarten. Waar het mij om gaat is dat de voorspellingen die volgen uit de kaarten zo algemeen zijn dat de kans dat het klopt voor de persoon voor wie je legt heel erg groot is. Dus we hebben het dan niet over een kans van 1 uit 78, maar over misschien wel 50 uit 78 omdat uit vrijwel elke kaart een formulering kan volgen die een beetje past. Ik heb wel eens leggingen van anderen gelezen die voor mij ook voor een groot gedeeltje kloppen, ik heb zelfs nog nooit leggingen gelezen waarvan ik vond dat er niks van klopte, voor mij, terwijl de legging niet voor mij was?quote:Om even duidelijkheid te scheppen over de situatie: je gaat er nu vanuit dat 1 kaart uit een deck van 78 kaarten de 'juiste' kaart. Kansberekening zegt dat je een kans hebt van 1 op 78 om die kaart te trekken. Dat klopt in mijn ogen. Maar in de Tarot bestaat niet zoiets als één juiste kaart. Meerdere kaarten kunnen de situatie beschrijven en verschillende aspecten kunnen op de vraag van toepassing zijn.
Maar "te vaak" is dus gevoelsmatige kansberekening, heb je daar voorbeelden van? Welk specifieke voorspelling was te toevallig voor je gevoel? Mijn punt is dus, heb je wel eens volgens de kansberekening bekeken of het wel echt zo toevallig was? Dan moet je dus ook de leggingen meerekenen die jou niet overtuigden, hoe vaker je legt hoe groter de kans wordt dat er een paar tussen zitten die exact kloppen.quote:Als ik nu zou moeten kiezen uit jouw twee mogelijkheden, dan kies ik optie 1. Dit omdat ik op basis van ervaring moet zeggen dat Tarot kaarten leggen wat meer is dan slim gokken. Ik heb gewoon te vaak treffende kaarten gelegd voor mensen.
Die kans geef jij, maar heb je het wel eens kritisch bekeken? Dat is alles wat ik vraag. En dat je de situatie beschijft van een persoon, daarbij blijft de vraag wat was de beschrijving en hoe algemeen was die? Nogmaals, je hoort vaak dingen als "de werksituatie gaat veranderen", "er is iemand ziek" of "iets met liefde". Dat klopt vrijwel voor iedereen omdat ze niet van te voren opschrijven wat hun situatie is maar NADAT de legging gedaan is gaan kijken hoe hun situatie zou kunnen passen op de uitspraken.quote:Stel dat binnen de tarot 3 van de 78 kaarten de huidige situatie beschrijft van een bepaald persoon. Dan heb je een kans van 1 op de 26 om een van die kaarten te pakken. Mijn ervaring met tarot is dat je als je een beetje goed bent afgestemd wel degelijk één van de drie kaarten pakt. Maar er kan natuurlijk enige variatie inzitten. Misschien ben je als legger op dat moment niet goed afgestemd, heb je te weinig ervaring of je betrekt de legging op jezelf ipv op de vraagsteller. Dus ik denk dat de kans ligt in de richting van 1 op 10 om een van die drie kaarten te trekken. Oftewel: ik geef het leggen van tarot kaarten een betere kans dan puur gokken.
Misschien druk ik mij niet duidelijk genoeg uit, maar ik bestrijd helemaal niet dat kaartleggers oprecht met voorspellingen komen zonder bewust te gokken. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat de voorspellingen die gedaan worden onmogelijk op echt te toetsen zijn omdat de algemene uitspraken op veel mensen van toepassing zijn. Dus misschien kiezen ze onbewust allerlei mogelijkheden die lijken te kloppen omdat het nou eenmaal veel kans heeft om te kloppen.quote:Het is volgens mij bijna niet te vergelijken met kansberekening omdat je niet gokt. Het is inderdaad een gevoelsmatige benadering wat het erg variabel en onrechtlijnig maakt. Dat maakt het ook lastig te controleren.
Ook dat kan ik erkennen, dingen horen kan mensen aan het denken zetten. Maar dan blijft wederom de vraag: als de legging alleen maar algemene dingen vertelt die een computer ook had kunnen produceren, hoe weet je dan dat het een spirituele legging is?quote:Je vergeet hierbij echter dat kaartleggen van wel zinvol is. Het hele nut van de Tarot is dat de vraagsteller meer inzicht krijgt in zijn situatie en vanuit het oogpunt van een buitenstaander informatie krijgt over die situatie. Dingen vanuit een ander licht zien. Het is bedoeld je inzicht te geven en je te laten na denken. Niet om je op een presenteerblaadje te geven wat gaat gebeuren of om vaststaande feiten te bepalen.
Met nut bedoelde ik niet dat de persoon wie gedwongen wordt tot nadenken er geen baat bij kan hebben. Maar dat kan ook als hij gewoon een goed gesprek heeft met een vriend of een psychiater, dat betekent nog steeds niet dat de legging zelf via spirituele weg iets heeft kunnen blootleggen.quote:Een legging door een gevoelsmatig sterk persoon zal daardoor altijd nut hebben voor de vraagsteller omdat hij/zij de dingen laat bezinken en er over gaat nadenken. Als het een meet algemene legging betreft wat door een minder sterk persoon is gelegd (en dus voor 100% op elk willekeurig persoon van toepassing kan zijn), dan nog gaat die gene er over nadenken en zaken afwegen: klopt het wel, klopt het niet? In beide gevallen heeft het dus nut.
Dat is een beetje een te makkelijk antwoord. Het gaat er niet om dat 1 kaartlegger alles goed moet hebben. Het gaat erom dat 1 kaartlegger in de hele wereld 1 keer moet aantonen dat hij beter presteert dan via gewoon gokken door een niet-kaartlegger. Het hoeft niet exact allemaal goed te zijn, het moet alleen wel significant beter scoren dan de gewone kansberekening.quote:Hoe wil je dat aantonen? Er is niet één 'goed' antwoord binnen de Tarot.
Hoe wil je trouwens een at random kansberekening erop los laten? Je zou het dan door een machine moeten laten leggen op een voorgeprogrammeerde formule met niet geschudde kaarten om de kans van menselijke inbreng tot een minimum te beperken. Of er doet iemand 5 keer een legging voor 5 mensen, stuurt het door aan een controle-persoon die de 5 leggingen verwisseld met elkaar en aan de 5 personen laat zien, dit moet dan wel gebeuren zonder kennis van de 5 personen waarvoor gelegd wordt. Het is inderdaad erg moeilijk om ziets duidelijk te krijgen, want ik persoonlijk heb weinig zin om mensen te 'bedriegen' door hun leggingen te switchen met die van iemand anders. Voelt gewoon niet goed aan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:40 schreef mike_another het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat de methode en theorie van kaartleggen niet met kansberekening te maken heeft. Maar dat betekent niet dat je de kansberekening er niet op los kan laten en dat als het dezelfde score haalt, kaartleggen OF geen zin heeft, OF niet bestaat.
Er zitten veel meer unieke kaarten in het spel dan vergelijkbare, ik durf te zeggen dat de interverwisselbare kaarten ratio misschien op de 3/78 hangt in plaats van 50/78. Maar dan zou je een keer een tarot-deck moeten kopen met bijbehorend boekje om dat voor jezelf te onderzoeken of even een tarot-site bezoeken die de kaarten verklaard. Ook heb je nog de mogelijkheid om ze ondersteboven te verklaren wat de mogelijkheden zelfs uitbreidt tot 156 mogelijke kaarten. 3/156 is geen makkelijk kansberekenbare toevalligheid zullen we maar zeggen. Ik zelf leg de kaarten echter enkel 'right side up' maar dit is niet de enige mogelijkheid en ik ben wel van plan om ze binnenkort te leggen inclusief de kant waar het op ligt. En natuurlijk heb je nooit echt eenlegging gehad die echt niet klopte, dan kom je weer terug op het feit dat jij in dezelfde maatschappij leeft als de ander en dus vergelijkbare dingen hebt meegemaakt en vergelijkbaar ( niet helemaal ) hetzelfde bent opgegroeid. Dat maakt de legging voor de persoon waar het voor bedoeld is niet minder waar(devol). Het gaat er ook niet om dat mensen zeggen van 'ahh, ok, ja ik zie er op zich wel wat in' maar dat ze reageren met ':o WTF? dit is creepy!' Dat laat zien dat ze zichzelf niet hebben hoeven overtuigen maar dat ze versteld staan op de acuraatheid van de legging die dus specifiek is afgestemd op die persoon.quote:[..]
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Natuurlijk heb je een kans 1 op 78 om een kaart te trekken uit 78 kaarten. Waar het mij om gaat is dat de voorspellingen die volgen uit de kaarten zo algemeen zijn dat de kans dat het klopt voor de persoon voor wie je legt heel erg groot is. Dus we hebben het dan niet over een kans van 1 uit 78, maar over misschien wel 50 uit 78 omdat uit vrijwel elke kaart een formulering kan volgen die een beetje past. Ik heb wel eens leggingen van anderen gelezen die voor mij ook voor een groot gedeeltje kloppen, ik heb zelfs nog nooit leggingen gelezen waarvan ik vond dat er niks van klopte, voor mij, terwijl de legging niet voor mij was?
Dat is het leuke van Tarot hoe vaker je het doet hoe ook relatief vaker ze kloppen. Dus als je net begint dan is het misschien 2 op 4 die het doel raakt en als je al een tijdje bezig bent, goed met je gevoel bezig bent over het leggen en de juiste connectie legt met 'het onbekende' dan kan je de 100% halen. Ik leg voor mezelf elke keer maar één keer over een vraag ik ga niet door tot er iets uitkomt wat mij wel bevalt dat is een staaltje zelfbedrog waar ik niet in mee kan gaan. Neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die het wel doen maar dat is niet mijn probleem. Ik kan bij deze alleen maar uitgaan van mijzelf en niemand anders dus je zal heus wel een situatie kunnen laten zien waar een persoon aantoonbaar de mist in is gegaan met een legging maar daar hebben we niets aan. In elke richting van wat mensen bezighoudt zitten wel 'prutsers'. De enige manier om er zonder twijfel achter te komen of het wel of geen onzin is, is als je een deck kaarten koopt en ermee gaat spelen zonder vooroordeel. Want een vooroordeel is ook weer iets wat een legging kan beïnvloeden. Dat is 'het probleem' ( als je het zo ziet ) met deze 'zweefteverij'. Je moet er open voor staan ( maar wel kritisch blijven ) anders zal het zich nooit aantonen. Het is jouw keuze en niet die van iemand anders om overtuigd te raken en niet de keuze van iemand anders om jou te overtuigen.quote:[..]
Maar "te vaak" is dus gevoelsmatige kansberekening, heb je daar voorbeelden van? Welk specifieke voorspelling was te toevallig voor je gevoel? Mijn punt is dus, heb je wel eens volgens de kansberekening bekeken of het wel echt zo toevallig was? Dan moet je dus ook de leggingen meerekenen die jou niet overtuigden, hoe vaker je legt hoe groter de kans wordt dat er een paar tussen zitten die exact kloppen.
Omdat dingen vaak voorkomen wilt niet zeggen dat als er een legging komt met die bewering dat deze voor die persoon minder nuttig is om het op voorhand te weten. Komen we dus weer terug op de maatschappij waar we in leven en de generiekheid op veel punten. Wat jij hebt meegemaakt heb ik vast ook wel een keer meegemaakt op een net wat andere manier en juist omdat de kaarten dus niet letterlijk ( kunnen ) zeggen wat er nou precies aan de hand is zal het vergelijkbaar zijn.quote:[..]
Die kans geef jij, maar heb je het wel eens kritisch bekeken? Dat is alles wat ik vraag. En dat je de situatie beschijft van een persoon, daarbij blijft de vraag wat was de beschrijving en hoe algemeen was die? Nogmaals, je hoort vaak dingen als "de werksituatie gaat veranderen", "er is iemand ziek" of "iets met liefde". Dat klopt vrijwel voor iedereen omdat ze niet van te voren opschrijven wat hun situatie is maar NADAT de legging gedaan is gaan kijken hoe hun situatie zou kunnen passen op de uitspraken.
Als het onmogelijk is om te toetsen is het dus even onmogelijk om ze te weerleggen alszijnde kansberekening. En als de kaartleggingen voor veel mensen toepasbaar zijn dan zou het ook kunnen zijn dat omdat we allemaal in dezelfde samenleving wonen met dezelfde nieuwsberichten, omgangsnormen en wat al nog niet meer dat ze ook daadwerkelijk vergelijkbaar zijn omdat je een vergelijkbaar leven hebt, niet omdat de kaartleggingen zo generiek zijn dat het overal op lijkt. Wat is de kansberekening dat iemand 10/12 keer dezelfde kaart pakt na het schudden uit 22 kaarten? Zoals ik een keer gehad heb en ik doe niet aan zelfbedrog dus als ik een ingebouwde webcam in mijn schedel had gehad en een gedachtenregistratie-mogelijkheid dan had ik je kunnen laten zien dat het gewoon eerlijk is gegaan, maar toch trok ik 10 tot 12 keer dezelfde kaart uit een deck van 22 ( grote arcana ), pas toen ik mijn vraag anders stelde kreeg ik een andere kaart. Dit is natuurlijk onmogeljik om na te gaan of ik niet uit mijn nek zwets maar ik weet voor mijzelf ( en dat is het belangrijkste ) dat de kaarten dus weinig van doen hebben met kansberekening en dat elke legging, mits goed uitgevoerd, gericht is op de persoon waar de legging voor is.quote:[..]
Misschien druk ik mij niet duidelijk genoeg uit, maar ik bestrijd helemaal niet dat kaartleggers oprecht met voorspellingen komen zonder bewust te gokken. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat de voorspellingen die gedaan worden onmogelijk op echt te toetsen zijn omdat de algemene uitspraken op veel mensen van toepassing zijn. Dus misschien kiezen ze onbewust allerlei mogelijkheden die lijken te kloppen omdat het nou eenmaal veel kans heeft om te kloppen.
Dat voel je en je ziet het aan de legging als deze afgestemd is op de persoon en vraag van de persoon in kwestie. Het is de reactie van 'quote:[..]
Ook dat kan ik erkennen, dingen horen kan mensen aan het denken zetten. Maar dan blijft wederom de vraag: als de legging alleen maar algemene dingen vertelt die een computer ook had kunnen produceren, hoe weet je dan dat het een spirituele legging is?
Ja, dat is waar, maar sommige mensen hebben geen vrienden waar ze dit soort dingen aan kwijt willen, durven niet naar de psych of hebben dat helemaal niet nodig voor nieuwsgierigheid over een baan, relatie of gewooneen blik op de toekomst. Een ( mogelijk) blik op de toekomst kan een psych ook zeker niet geven, een vriend ook niet. Tarot kan je tips geven en een mogelijke uitkomst als je doorgaat hoe je bezig bent inclusief je interne gevoelsleven die lang niet altijd naar voren komt of wordt opgepikt door vrienden. Als je toelaat legt Tarot alles bloot wat je nodig hebt om duidelijkheid te krijgen.quote:[..]
Met nut bedoelde ik niet dat de persoon wie gedwongen wordt tot nadenken er geen baat bij kan hebben. Maar dat kan ook als hij gewoon een goed gesprek heeft met een vriend of een psychiater, dat betekent nog steeds niet dat de legging zelf via spirituele weg iets heeft kunnen blootleggen.
Het gaat er helemaal niet om dat een kaartlegger de hele wereld overtuigd met iets, hij/zij moet zelf overtuigd zijn en als mensen geïnteresseerd zijn dan kan diegene zijn diensten aanbieden. Als mensen niet overtuigd willen worden dan zullen ze het ook niet worden, geen probleem.quote:[..]
Dat is een beetje een te makkelijk antwoord. Het gaat er niet om dat 1 kaartlegger alles goed moet hebben. Het gaat erom dat 1 kaartlegger in de hele wereld 1 keer moet aantonen dat hij beter presteert dan via gewoon gokken door een niet-kaartlegger. Het hoeft niet exact allemaal goed te zijn, het moet alleen wel significant beter scoren dan de gewone kansberekening.
True, het zal uiteindelijk toch wel verzanden tot een wellus-nietus spelletjequote:Op donderdag 4 januari 2007 11:05 schreef Elvi het volgende:
Kunnen jullie die discussie even in een apart topic doen?![]()
Want dit topic gaat over "Leggingen, lezingen en dobbelstenen wct. voor iemand anders" en niet over "kansberekening en tarot".![]()
Heb ik ook al vermeldquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:13 schreef Bastard het volgende:
Tis trouwens 78 x 2 kaarten.. sommige Tarot leggers (waaronder mijzelf) lezen de kaarten ook op-de-kop , dan krijgen ze een andere betekenis namelijk.
quote:Ook heb je nog de mogelijkheid om ze ondersteboven te verklaren wat de mogelijkheden zelfs uitbreidt tot 156 mogelijke kaarten. 3/156 is geen makkelijk kansberekenbare toevalligheid zullen we maar zeggen. Ik zelf leg de kaarten echter enkel 'right side up' maar dit is niet de enige mogelijkheid en ik ben wel van plan om ze binnenkort te leggen inclusief de kant waar het op ligt
Nou het is wel leuk om ervaringen uit te wisselen over Tarot vind ik..ik kan mn oude topic anders wel ff kicken: t a r o tquote:
Die methode ga je toch ook wel een keer op mij loslaten, hoop ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:12 schreef Mirage het volgende:
vamperotica, vind je het goed als ik voor jou een andere methode dan kaarten gebruik ?
of heeft iemand vamp al onder zijn.haar hoede genomen ?
wil je hem online of via email ?quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die methode ga je toch ook wel een keer op mij loslaten, hoop ik.
Je weetquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
wil je hem online of via email ?
even kijken of ik vanavond of morgen de reading doe.
specifieke vraag of algemeen ?
okiquote:
Je hebt volledig dezelfde instelling als ik en dat juich ik toe. Gewoon je eigen ideeen proberen te beargumenteren en hoe oneens je het ook bent met elkaar, toch beleefd blijven discussieren. Dat kan alleen maar interessante discussies opleveren, ook al wordt er niemand overtuigd!quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:00 schreef jogy het volgende:
Ik ga het toch maar even proberen. Niet dat je te overtuigen bent en dat is ook geenszins de bedoeling, ik vind het gewoon leuk
.
Inderdaad is de beste manier om zoiets te testen leggingen te verwisselen met compleet andere personen. Daarbij is het wel van belang dat de personen geen tussentijdse reacties mogen geven, anders wordt de legging door informatie van de persoon beinvloed. A la Char: "Is it a female?", yes levert een hit op en no levert een "So he is a male" op. Ik kan begrijpen dat jij persoonlijk geen mensen wilt testen omdat je ze dan eigenlijk voor de gek houdt, maar er zijn al vaak dergelijke experimenten uitgevoerd waarbij steeds bleek dat de formuleringen zo algemeen waren dat het voor iedereen wel een beetje klopte, net als met horoscopen.quote:Hoe wil je trouwens een at random kansberekening erop los laten? Je zou het dan door een machine moeten laten leggen op een voorgeprogrammeerde formule met niet geschudde kaarten om de kans van menselijke inbreng tot een minimum te beperken. Of er doet iemand 5 keer een legging voor 5 mensen, stuurt het door aan een controle-persoon die de 5 leggingen verwisseld met elkaar en aan de 5 personen laat zien, dit moet dan wel gebeuren zonder kennis van de 5 personen waarvoor gelegd wordt. Het is inderdaad erg moeilijk om ziets duidelijk te krijgen, want ik persoonlijk heb weinig zin om mensen te 'bedriegen' door hun leggingen te switchen met die van iemand anders. Voelt gewoon niet goed aan.
Het gaat er niet zozeer om hoeveel kaarten er zijn en welke gekozen worden, maar dat elke kaart weer zulke algemene beweringen kan opleveren dat elke willekeurige kaart al een kans op een hit heeft. Er zitten immers geen kaarten "je broer is net overleden" bij, maar wel de doodskaart die net zo goed een grote verandering in iemands leven kan betekenen.quote:Er zitten veel meer unieke kaarten in het spel dan vergelijkbare, ik durf te zeggen dat de interverwisselbare kaarten ratio misschien op de 3/78 hangt in plaats van 50/78. Maar dan zou je een keer een tarot-deck moeten kopen met bijbehorend boekje om dat voor jezelf te onderzoeken of even een tarot-site bezoeken die de kaarten verklaard. Ook heb je nog de mogelijkheid om ze ondersteboven te verklaren wat de mogelijkheden zelfs uitbreidt tot 156 mogelijke kaarten. 3/156 is geen makkelijk kansberekenbare toevalligheid zullen we maar zeggen.
Je kunt je niet baseren op dat de reactie van de persoon die zegt dat hij het heel creepy overeen vindt komen. Je zult toch met me eens zijn dat als je tegen een willekeurig persoon zegt dat er een recent sterfgeval te zien is in de kaarten, je misschien wel 33% kans hebt dat dat klopt bij die persoon. Die persoon zal dan misschien ook zeggen "creepy", maar dan moet je zelf nog steeds zo nuchter zijn om te kijken hoe groot die kans was met puur gokken. De reactie van de persoon is geen indicatie, het kan betekenen dat je het echt in de kaarten gezien hebt, het kan ook betekenen dat de opmerking volgens de kansberekening veel kans had voor te komen bij een willekeurig persoon. Verder zou ik stellen dat feedback van de persoon tijdens de legging helemaal niet zou mogen, anders kan je onbewust beinvloed worden door wat hij zegt en die kant verder op voorspellen waar hij al van had gezegd dat hij iets goed vond kloppen.quote:Ik zelf leg de kaarten echter enkel 'right side up' maar dit is niet de enige mogelijkheid en ik ben wel van plan om ze binnenkort te leggen inclusief de kant waar het op ligt. En natuurlijk heb je nooit echt eenlegging gehad die echt niet klopte, dan kom je weer terug op het feit dat jij in dezelfde maatschappij leeft als de ander en dus vergelijkbare dingen hebt meegemaakt en vergelijkbaar ( niet helemaal ) hetzelfde bent opgegroeid. Dat maakt de legging voor de persoon waar het voor bedoeld is niet minder waar(devol). Het gaat er ook niet om dat mensen zeggen van 'ahh, ok, ja ik zie er op zich wel wat in' maar dat ze reageren met ':o WTF? dit is creepy!' Dat laat zien dat ze zichzelf niet hebben hoeven overtuigen maar dat ze versteld staan op de acuraatheid van de legging die dus specifiek is afgestemd op die persoon.
Maar hou jij dan op papier exact bij hoe vaak het klopt? Of is dat puur hoe je je het gevoelsmatig herinnert? Waar ik dus steeds op wil wijzen is dat gevoelsmatig bepalen of iets geen toeval meer kan zijn verradelijk kan zijn, omdat de menselijke geest nou eenmaal geneigd is patronen te herkennen waar ze niet zijn en hits eerder onthoudt dan misses. Nog steeds blijft de vraag wat dan als een hit gerekend wordt en hoe algemeen die hit was met wellicht een grote kans bij elk willekeurig persoon.quote:Dat is het leuke van Tarot hoe vaker je het doet hoe ook relatief vaker ze kloppen. Dus als je net begint dan is het misschien 2 op 4 die het doel raakt en als je al een tijdje bezig bent, goed met je gevoel bezig bent over het leggen en de juiste connectie legt met 'het onbekende' dan kan je de 100% halen.
Ok, dat siert je en duidt op een gezonde kritische houding.quote:Ik leg voor mezelf elke keer maar één keer over een vraag ik ga niet door tot er iets uitkomt wat mij wel bevalt dat is een staaltje zelfbedrog waar ik niet in mee kan gaan.
Als je erkent dat veel dingen algemeen voorkomen en dus algemene leggingen voor veel mensen kunnen kloppen, dan kom je dus weer op het punt dat ik me dan afvraag wat de waarde van zo'n legging nog kan zijn. Als ze niet letterlijk iets kunnen zeggen dat de kansberekening zou kunnen overstijgen, dan is er toch geen enkele aanwijzing meer om aan te nemen dat het werkt?quote:Omdat dingen vaak voorkomen wilt niet zeggen dat als er een legging komt met die bewering dat deze voor die persoon minder nuttig is om het op voorhand te weten. Komen we dus weer terug op de maatschappij waar we in leven en de generiekheid op veel punten. Wat jij hebt meegemaakt heb ik vast ook wel een keer meegemaakt op een net wat andere manier en juist omdat de kaarten dus niet letterlijk ( kunnen ) zeggen wat er nou precies aan de hand is zal het vergelijkbaar zijn.
10 keer dezelfde kaart trekken uit 22 is inderdaad opvallend, maar als dat inderdaad mogelijk is met leggingen dan zou dat toch een keer aan te tonen moeten zijn? Het schudden van de kaarten zou dan wel door een ander persoon gedaan moeten worden om onbewust hetzelfde schudden uit te sluiten.quote:Wat is de kansberekening dat iemand 10/12 keer dezelfde kaart pakt na het schudden uit 22 kaarten? Zoals ik een keer gehad heb en ik doe niet aan zelfbedrog dus als ik een ingebouwde webcam in mijn schedel had gehad en een gedachtenregistratie-mogelijkheid dan had ik je kunnen laten zien dat het gewoon eerlijk is gegaan, maar toch trok ik 10 tot 12 keer dezelfde kaart uit een deck van 22 ( grote arcana ), pas toen ik mijn vraag anders stelde kreeg ik een andere kaart. Dit is natuurlijk onmogeljik om na te gaan of ik niet uit mijn nek zwets maar ik weet voor mijzelf ( en dat is het belangrijkste ) dat de kaarten dus weinig van doen hebben met kansberekening en dat elke legging, mits goed uitgevoerd, gericht is op de persoon waar de legging voor is.
Naar mijn mening passen de leggingen niet alleen op veel willekeruige personen omdat ze in dezelfde wereld leven, maar vooral omdat de leggingen zo algemeen zijn dat het vrijwel onmogelijk is dat het niet bij veel mensen past. Maar kun je voorbeelden noemen van dingen waarvan jij het opvallend vond dat iemand zich daarin herkende? Hoe specifiek waren die?quote:Dat het voor meerdere mensen herkenbaar is zal goed mogelijk zijn omdat iedereen in dezelfde wereld leeft als de ander en dus dezelfde problemen ondervindt.
Dat is iets te makkelijk, ik geloof oprecht dat jij en vele andere leggers de beste bedoelingen hebben en niet bewust de boel belazeren. Maar we moeten toch oppassen voor de leggers die er grof geld voor vragen en misbruik maken van iets waar in geloofd wordt door (soms) wanhopige mensen, terwijl er nog geen enkel hard bewijs voor is?quote:Het gaat er helemaal niet om dat een kaartlegger de hele wereld overtuigd met iets, hij/zij moet zelf overtuigd zijn en als mensen geïnteresseerd zijn dan kan diegene zijn diensten aanbieden. Als mensen niet overtuigd willen worden dan zullen ze het ook niet worden, geen probleem.
Tja, het is nu eenmaal een openbaar internet forum, je kunt het moeilijk offtopic noemen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:05 schreef Elvi het volgende:
Kunnen jullie die discussie even in een apart topic doen?![]()
Want dit topic gaat over "Leggingen, lezingen en dobbelstenen wct. voor iemand anders" en niet over "kansberekening en tarot".![]()
Tarot: puur toeval of spiritueel ingegeven?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:06 schreef mike_another het volgende:
Je hebt volledig dezelfde instelling als ik en dat juich ik toe. Gewoon je eigen ideeen proberen te beargumenteren en hoe oneens je het ook bent met elkaar, toch beleefd blijven discussieren. Dat kan alleen maar interessante discussies opleveren, ook al wordt er niemand overtuigd!
[..]
Naar mijn mening passen de leggingen niet alleen op veel willekeruige personen omdat ze in dezelfde wereld leven, maar vooral omdat de leggingen zo algemeen zijn dat het vrijwel onmogelijk is dat het niet bij veel mensen past. Maar kun je voorbeelden noemen van dingen waarvan jij het opvallend vond dat iemand zich daarin herkende? Hoe specifiek waren die?
Interessant topic (verkapt tvp-tjequote:Op vrijdag 10 november 2006 19:05 schreef Freeflyer het volgende:
tvp
Ik heb voor jou een algemene legging gedaan over 2007. Ik wou daarvoor eerst een Keltisch Kruis leggen, maar die leek me niet zo geschikt om een heel jaar te voorspellen. Dus ik heb gekozen voor de 21-kaartenlegging, alleen heb ik 7 kaarten gelegd ipv 21quote:Op woensdag 20 december 2006 15:56 schreef jogy het volgende:
En als er iemand een algemene legging voor mij wilt doen,graag
Bedankt!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef Geartsjuh het volgende:
Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen. Dit moet wel een heftig jaartje worden..
.
Geomancy is een oude divinatie methode.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Mirage, ik wil wel wat meer informatie over de Shield Cart ja![]()
die was dan erg treffendquote:Op zondag 7 januari 2007 23:17 schreef NeoTribalist het volgende:
ik trok joker, laatste en enige keer
jij bent vet sexy!quote:
quote:
ik probeer je toe te voegen op msn maar er gebeurt niksquote:
quote:Op zondag 7 januari 2007 23:12 schreef Mirage het volgende:
Zou iemand trouwens een kaart voor mij kunnen trekken ?
http://www.princeton.edu/~ezb/geomancy/agrippa.htmlquote:Op maandag 8 januari 2007 10:48 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Heel interessant Mirage![]()
Heb je wat titels van boeken oid over deze materie?
Omdat ik waarschijnlijk na de verhuizing toch zes weken bedrust voorgeschreven krijg, lijkt het me heel leuk om me daar eens in te verdiepen.
Thanksquote:Op maandag 8 januari 2007 10:54 schreef Mirage het volgende:
[..]
http://www.princeton.edu/~ezb/geomancy/agrippa.html
en het boek dat ik in mijn bezit heb is de volgende:
http://www.amazon.com/Ear(...)omancy/dp/1567183123
je kan halverwege de pagina ergens ook " in het boek" bladeren online... en helemala onderaan vind je wat reviews.
Ik vind het een prettig boek.
Mocht Normalneo, of iemand anders die de legging doet nog verdere informatie nodig hebben, laat het dan eventjes weten... Ik ben zelf erg beniewd, aangezien ik zelf ben begonnen met tarotleggen, maar het nog niet echt in de vingers heb zeg maar... Hebben jullie nog tips voor boeken of ander materiaal?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:20 schreef Geartsjuh het volgende:
Nog openstaande leggingen:Vamperotica Jogy MissBehave Duuvelke
MissBehave wordt door Normalneo gelegd??
De legging voor Jogy doe ik binnenkort.
Schorpie!quote:Op zondag 7 januari 2007 23:57 schreef Schorpioen het volgende:
Zou iemand voor mij een orakel willen raadplegen? Ik heb ook een specifieke vraag (al houd ik het expres vaag): wat moet ik met dat meisje dat onlangs in mijn leven gekomen is?
Als het niet teveel gevraagd is een uitgebreide leggingquote:Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Schorpie!![]()
![]()
Zal ik die vraag eens voor jou onder handen nemen?Wil je graag een uitgebreide legging, of wil je één of drie kaarten?
Ik vind het geen enkel probleem om mijn gegevens te geven maar ik ben alleen benieuwd waar je die voor nodig hebt.quote:Overigens is het voor mij handig als ik je volledige naam en adresgegevens hiervoor heb, maar kijk maar in hoeverre je die wil geven. Dat kan via PM of mail. Waarschijnlijk kan ik deze week nog wel de legging voor je doen.
Keltisch Kruisje?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:17 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als het niet teveel gevraagd is een uitgebreide legging
Nah opzich heb ik ze niet echt nodig, maar het helpt mij een beetje om me af te stemmen op jouw 'energie'. Het werkt wat gerichter. Maar nu ken ik jou persoonlijk dus zonder zou het waarschijnlijk ook wel lukkenquote:Ik vind het geen enkel probleem om mijn gegevens te geven maar ik ben alleen benieuwd waar je die voor nodig hebt.
Das liefquote:Oh ja en als je dat wil kan ik als tegenprestatie ook wel een legging voor jou doen.
Klinkt goed.quote:
Ik kan ook wel een foto van het meisje in kwestie opsturen?quote:Nah opzich heb ik ze niet echt nodig, maar het helpt mij een beetje om me af te stemmen op jouw 'energie'. Het werkt wat gerichter. Maar nu ken ik jou persoonlijk dus zonder zou het waarschijnlijk ook wel lukken.
Ok, deal!quote:Das lief. Ik heb net een legging voor mezelf gehad, maar als je er eentje ergens in februari voor me wil leggen, dan graag
.
Ik heb mijn kaarten niet bij me en mijn gewaardeerde collegae zullen me een beetje raar aankijkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:52 schreef Daniel.J het volgende:
Jogy, leggen, nu.
Leg maar gewoon op mijn leven. de toekomst...oid.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb mijn kaarten niet bij me en mijn gewaardeerde collegae zullen me een beetje raar aankijken. Heb je nog een vraag? Zo ja dan moet ik een andere legging doen, hoef de vraag in principe niet te weten hoor, maakt het spannend
.
Check, komende jaar doe ik dan wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:21 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Leg maar gewoon op mijn leven. de toekomst...oid.
Gooi maar mijn kant opquote:Op maandag 8 januari 2007 22:35 schreef Schorpioen het volgende:
Ik kan ook wel een foto van het meisje in kwestie opsturen?
Waarschijnlijk morgen dude, en met een beetje geluk vanavondquote:
Ok, ik ben reuze benieuwd!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:18 schreef Normalneo het volgende:
Missbehave..ik denk dat morgen of woensdag wel gaat lukkenik heb verder niks nodig..had al wat informatie zien staan..
![]()
Vanavond ben je de eerstequote:Op donderdag 11 januari 2007 09:54 schreef Daniel.J het volgende:
*wacht op lieve lieve jogy.
quote:
Ik wacht wel even, ik ben benieuwd, bedankt lieve schatquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:37 schreef jogy het volgende:
ARGH!
Ik heb je kaarten gelegd Daniel en ik was bij kaart 7 van de uitleg. Maar het is allemaal weg. Ik begin er morgen wel weer aan maar ik moet wel zeggen dat het een hele bijzondere legging is, om je maar even nieuwsgierig te maken
. Als je de legging wilt zien zonder mijn uitleg eraan dan moet je het maar zeggen en dan geef ik je de foto. Maar volgens mij is het het handigst als je gewoon tot morgen wacht. Sorrie dude.
.
quote:Displission,
Als je tijd en zin hebt..... zou je dan.....
Ester
06-04-1979 Raalte (Overijssel)
ik woon nu in Rotterdam
Je bent helemaal vrij om het vorm te geven zoals jij wilt...... open vraag....
Ontzettend lief van je!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:55 schreef Normalneo het volgende:
cannot resist modus..
* Normalneo struggles..
dissizion made:
vampje..ik zal mijn best doen..ook voor 2007?
ga ik er zo mee aan de slag..moet je wel ff raden in wat voorn auto we rijden
ff de gegevens erbij aub. van het type auto..
dus geboorteplaats en datum..
8 april 1986 (20 jaar)quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:36 schreef Sitethief het volgende:
Op dit moment weet ik niet wat ik met mijn leven wil, welke kant ik op wil. Als iemand mij wat geestelijke raad kan geven, bij voorkeur doormiddel van een legging,.
No problemo, laat me tezijnertijd even weten of het ergens op sloegquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:48 schreef Daniel.J het volgende:
bedankt.
Ik ga dit even op mij in laten werken.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:26 schreef Normalneo het volgende:legging
Dank jequote:Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef Normalneo het volgende:
Zou iemand Sitethief voor zijn/haar rekening willen nemen, wanneer iemand tijd heeft? Ik ga nu met Vampje aan de slag..(Heb genoeg info Vampje..is prima zo) eerst een bakkie leut doen..en ff een muziekje aanzetten..
ff alles hier klaarmaken en dan doe ik voor jou ook zo'n legging van 2007..!
![]()
Dankjewel! ik ben benieuwd!quote:Op maandag 15 januari 2007 15:48 schreef jogy het volgende:
Op chronologische volgorde, deze staan nog open.
-Rebelle
Duuvelke
realvision
Sitethief
mousy31
En uitgaande van het 'first in first out' principe doe ik vanvond -Rebelle wel..
Is via de PM gegaanquote:Op maandag 15 januari 2007 16:08 schreef Normalneo het volgende:
Duuvelke ik pak jou heel snel..waarschijnlijk vanavond anders donderdag
enne was benieuwd wat daniel j te melden had over zijn legging of is dat prive gegaan?
No probs, nog een bepaalde vraag?quote:
Okidoki, het zal vandaag of anders morgen worden.quote:
Is goedquote:Op maandag 15 januari 2007 17:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Okidoki, het zal vandaag of anders morgen worden.
In het kort kon hij er zeker wat mee, gelukkigquote:Op maandag 15 januari 2007 17:26 schreef Normalneo het volgende:
jogy..kun je aub even kort samenvatten wat daniel j er-van-vond..? was hij onder de indruk of?? niet![]()
Is er al een legging gedaan voor cheqy?quote:Op maandag 15 januari 2007 15:48 schreef jogy het volgende:
Op chronologische volgorde, deze staan nog open.
-Rebelle
Duuvelke
realvision
Sitethief
mousy31
En uitgaande van het 'first in first out' principe doe ik vanvond -Rebelle wel..
Die wilde volgens mij niet specifiek een legging maar misschien dat er wel iets uit kan komen ja. My badquote:Op maandag 15 januari 2007 17:37 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Is er al een legging gedaan voor cheqy?
Misschien heeft hij liever het advies van een helderziende oid, maar ik weet niet of we die hebben hier op truth..quote:Op maandag 15 januari 2007 17:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Die wilde volgens mij niet specifiek een legging maar misschien dat er wel iets uit kan komen ja. My bad.
Oke, prima ben erg benieuwd!quote:Op maandag 15 januari 2007 16:08 schreef Normalneo het volgende:
Duuvelke ik pak jou heel snel..waarschijnlijk vanavond anders donderdag
enne was benieuwd wat daniel j te melden had over zijn legging of is dat prive gegaan?
Ikkuh heb hem ook een poosje geleden aangevraagd.....quote:Op maandag 15 januari 2007 17:37 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Is er al een legging gedaan voor cheqy?
Oei, excuusquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:33 schreef Susie het volgende:
[..]
Ikkuh heb hem ook een poosje geleden aangevraagd.....Het was wel tussen die hele discussie door, dus kan het mij voorstellen dat ik gemist ben.
Nogmaals mijn verzoekje voor een legging. Geboren op 16-02-1976 te Uitgeest. Ik wacht weer af!![]()
Als je voor mij een legging wil doen, graag.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:46 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Misschien heeft hij liever het advies van een helderziende oid, maar ik weet niet of we die hebben hier op truth..
@ cheqy: als je een legging wil, laat het even weten. Ik wil wel een poging wagen iig.
Sorie, ik heb je toegevoegdquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:27 schreef NeoTribalist het volgende:
En ik , ik sta nog niet op je lijstje![]()
Ben ik een lul ofzo![]()
13 feb 1984 Stadskanaal
Werkt het wel als je het onpersoonlijk doet![]()
Thanks, al is het grootste deel uit een boekje hoorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:36 schreef Normalneo het volgende:
zow jogy jij geeft ook uitgebreide leggingen..! LEUK
Bedankt!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:59 schreef jogy het volgende:
-Rebelle
Klikbaar
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/leggingrebellesmall.jpg]afbeelding][/url]
De kaarten wat betreft jezelf zien er in ieder geval goed uit, houden zo. Ik heb de komende 4 maanden als leidraad genomen.
kaart 1 Het bewustzijn
De wereld
Mooie kaart.
Stukje uit de tekst: Nu is er geen gevaar meer, nergens kan zij vallen, er is gee nscheiding meer tussen onder en boven, alles werd al geriskeerd en verloren, er valt niets meer te verliezen of te winnen want waar alles verloren werd werd alles gewonnen
duiding
universum, alles is één
samenklank, harmonie, vrijheid
vervulling transcendentie
Alles vindt zijn juiste plek. Je ziet het doel achter al je levenservaringen en aanvaardt met vreugde de menselijke voorwaarden op onze planeet. Als je tegen alles ja kunt zeggen houdt iedere strijd op en jouw dans en de dans van het universum zijn één Je merkt dat je jezelf vervulling kan geven, dat alles in je zit waarnaar je altijd buiten jezelf hebt gezocht.
Kaart 2 - 3 de gevoelens en tegenstrijdigheiden daar in.
2: vijf van staven
Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.
duiding:
vreugde over energie, overmoed
krachtmetingen, vergelijken met anderen
verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
de energie gaat geen bepaalde kant op
besluiteloosheid
Goede kaart in principe, alleen uitkijken dat je dus niet zoveel ideetjes opdoet dat je niet weet waar je moet beginnen. Dat is alles.
3 - de heremiet
stukje uit de tekst
"wees zelf het licht" was de laatste boodschap van boeddha. en het gezicht van de kluizenaar weerspiegelt ontspanning en tevredenheid. Desondanks blijft er rondom duisternis; de ster die hij heeft gevonden blijft in de lantaarn. hij heeft het licht gevonden maar de prijs die moet betalen om dit te ontdekken is dat hij de ogen moet sluiten.
De kluizenaar staat voor het astrologische teken maagd
duiding
De weg naar het innerlijk
zoektocht naar het eigen licht
afkeer van uiterlijkheden
eenzaamheid
meditatie
spanning, intensief zoeken
'wie ben ik'
De tijd is gekomen jezelf uit de wereld terug te trekken en alleen te zijn. je wilt je innerlijke licht, je rijkdom in jezelf ontdekken en je bent op dit moment niet in uiterlijkheden, rijkdom, voorspoed en een sociaal leven geïnteresseerd. Je gaat vastberaden je eigen weg, steeds weer naar binnen schijnend met je eigen kleine licht dat slechts een paar passen vooruit schijnt. je weet dat niemand je nu antwoorden kan geven, je zou willen dat de weg vanuit jezelf verder vormt. Je wilt niet meer voor jezelf, voor het alleenzijn weglopen. het maakt niet uit waar je naartoe gaat, naar het gedrang op de marktplaats of naar het himalayagebergte, je draagt jezelf en je problemen steeds met je mee.
4 onderbewuste, de wortel
3: de dwaas
naiviteit, onschuld, zuiverheid, vertrouwen
licht van hart, helderheid, geluk, zelfspot, het kosmische gelach
geborgen zijn in het goddelijke
bereid risico's te nemen
Laat de gelegenheid niet voorbij gaan het onbekende te betreden; je kunt er later wel over nadenken. wees licht van hart en hang niet aan het verleden. de toekomst ligt voor ons allen in het duister, waarom zou je je druk maken. heb vertrouwen in het bestaan - je bent op de goede weg ookal kun je in de afgrond vallen. Als dwaas ben je gelukkig - je neemt jezelf niet serieus en kan overal om lachen, het meest om jezelf en je 'problemen'. Je erkent dat het leven een spel is.
Aldus. Tweede keer in dit topic dat 0 en 21 tegenover elkaar staan, nu in het bewuste/onbewuste. Dit is best belangrijk, laat me even weten of je jezelf in 1 en 4 kan vinden. Anders is het tijd voor mij om de kaarten even te laten rusten denk ik
.
5 verleden
de duivel
3: De duivel.
Even een uitleg van internet geplukt: De Duivel is de kaart waar we het minste grip op hebben, aangezien
zijn gezicht voor iedereen weer anders is. Het gemeenschappelijke zit
in gevoelens van afhankelijkheid, hulpeloosheid en machteloosheid, en
het steeds opnieuw weer stranden van onze goede voornemens. Als
verleider manifesteert De Duivel zich aan ons in een verlokkende vorm,
en deze kaart wijst erop dat we met vuur spelen en verduveld goed
moeten oppassen dat we onze vingers niet branden. Op een diep niveau
toont deze kaart ons onze donkere schaduwzijde. In ons werk kan de
verleiding komen door 'het grote geld' waarbij we van de
goedgelovigheid van onze zakenpartner profiteren, maar het kan ook
zijn dat we werk moeten doen wat tegen onze principes indruist, en
waarbij we bang zijn om te weigeren uit angst ons werk te verliezen.
In persoonlijke relaties is deze kaart eveneens een waarschuwing dat
de waan van korte duur kan zijn.
In mijn boek staat het volgende.
Duiding:
Verzoeking
egoïsme
Afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie
en de korte tekst: Geloof je nog altijd in de duivel? de duivel zit op zijn voetstuk en doet niets. Je hoeft alleen maar je ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. Je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken... van wat dan ook. Open je ogen en zie dat je de ketens zelf geslagen hebt, je hebt de keuze want je bent vrij!
6 toekomst
Aas van pentakels
De pentakel wijst naar boven en staat dus voor het goddelijke De goddelijke energie, die het hele bestaan doortrilt, splitst zich in de vijf elementen. Het zijn verschillende soorten kracht in elk element En zo vinden wij ons geschenk in elke graspriet, in iedere boom en in onzelf het goddelijke. Wanneer we dat hebben ingezien, zijn we vanuit de tuin door de poort naar de vrijheid gegaan. De bergen schitterenop de achtergrond - hebben ingezien dat wij niets weten. Het is een wonderbaarlijke wereld, zij is een mysterie. Wij weten niet waarom en waar de gaven vandaan komen en wanneer ze weer teruggenomen worden. Neem ze aan, accepteer ze en leer om ze weer los te laten.
Duiding:
Het leven als een mysterie
de vijf elementen als manifestatie van de goddelijke energie
wij zelf en alles om ons heen is goddelijk
het aannemen en loslaten van geschenken
het 'ja'
7 - jij in verhouding tot jezelf
2 van pentakels
Een jongleur, een goochelaar speelt met twee pentakels die door een band in de vorm van een acht met elkaar verbonden zijn. Op de achtergrond dansen schepen op de golven vande oceaan. hij speelt met alternatieven e mogelijkheden en blijft daarbij in zijn eigen middelpunt staan. hij laat zich niet uit zijn evenwicht brengen. hij heeft zijn besluitenloosheid geaccepteerd. het is nu eenmaal zo - het ene komt, het andere gaat. hij staat open voor iedere nieuwe situatie. de golvenvan de zee, die zijn gevoelens laten blijken zijn stormachtigen hij beweegt als een surfer over de golven, hij gaat niet aan zijn gevoelens ten onder maar hij blijft de waarnemer
de levenskunstenaar
in zijn middelpunt gecentreerd zijn, evenwicht
besluiteloosheid, het spelen met alternatieven
'de waarnemer' van zijn eigen stemmingen en gevoelens
8 - jij inverhouding tot andere en hun verhouding tot jou
8 van kelken
Alle kelken staan rechtop, er is er niet één omgevallen desondanks gaat hij weer op zoek. Hij verlaat een een rijke en gevestigde situatie - de acht kelken - maar één schijnt er te ontbreken, er schijnt meer mogelijk te zijn. de maansikkel en de volle ronde schijf die een eenheid uitdrukken zeggen ons, dat na de volheid de leegte komt en na de leegheid de volheid. En dus laat hij de kelken achter. hij is niet ontevreden maar iets schijnt hem te roepen. hij zoekt de volledige bevrijding, verlichting. misschien voelt hij ook dat een situatie te neinde loopt en hij breekt op, voor het plotselinge einde hem met volle kracht raakt. hij moet gaan, zijn energie volgen die zich reeds op de weg naar het onbekende bevindt. deze kaart herinnert aan de heremiet
duiding:
er is meer mogelijk, volheid en overgave
achterlaten, loslaten van verworvenheden
de zoektocht gaat verder
volg je intuïtie
een roep, verlangen
9 - hoop/vrees
8 van staven
acht staven vliegen over een wijds landschap door de blauwe lucht. op de kaart zijn geen mensen te zien. het is de momentopname van een ogenblik, het hier en nu. Alles is open. Het zijn acht staven en het getal 8 staat voor oneindigheid. ieder moment op zich is zonder verleden, heden en toekomst, oneindig. Laat je door de wind dragen , houd je nergens aan vast.
duiding:
het ogenblik, de oneindigheid.
vertrouwen, gedragen worden
een open situatie, ongebondenheid
leven zonder verledenen toekomst
Hij is de student, de leerling, de mediterende. hij bevindt zich in het hier en nu, verbaasd over de schoonheid die hem omringt. hij is de kunstenaarsleerling die volledig in het scheppen van zijn creatie opgaat. hij is mooi, spiritueel en rijk. zijn gevaar is zijn overmatige zindelijkheid, hij mag zijn handen niet vuil maken maar misschien doet hij dat toch. De schildknapen werken als een balans, terwijl de energie van de ridders door hun paarden duidelijk beweging uitdrukt. de schildknaap kan voor zowel vrouwelijke als mannelijke energie staan, terwijl de ridder naar de mannelijke neigt. van de schildknapen schijnt alleen die van kelken oprecht een relatie aan te willen gaan, de andere kunnen rustig alleen spelen.
Eind.
Er zitten veel kaarten in die duiden op een andere weg die ingeslagen kan worden en besluiteloosheid, maar de kaarten die op jezelf slaan zijn allemaal erg positief. Dus dat zit wel goed. Alleen lijkt het wel ( zoals ik het lees ) dat je vrienden misschien op het moment niet zo goed op je eigen interesses aansluiten, dat is niet erg dat heb ik ook maar laat niet je eigen meningen/dromen varen om ergens in te willen passen oid, dat is nooit goed. Als het echte vrienden zijn dan rekenen ze je dar niet op af.
Veel kaarten tot nadenken over het hoe en wat van het leven en tekens van besluiteloosheid. Zoals een paar kaarten zeiden, volg je intuïtie.
No probs, laat even weten of het hout snijdt natuurlijkquote:
duuvelke graag of via PM de geb. datum en woonplaats. of in dit topic zodat ik hier wat mee kan doen vanavond..morgen wordt lastig omdat ik een verjaardag heb..aub ook een beetje een richting geven..met een bepaalde vraag? of gewoon algemeen? dus laat maar horenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:45 schreef Duuvelke het volgende:
Wie zou er voor mij een legging willen doen?![]()
27-05-1988 geboren in Maastricht.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:20 schreef Normalneo het volgende:
[..]
duuvelke graag of via PM de geb. datum en woonplaats. of in dit topic zodat ik hier wat mee kan doen vanavond..morgen wordt lastig omdat ik een verjaardag heb..aub ook een beetje een richting geven..met een bepaalde vraag? of gewoon algemeen? dus laat maar horen![]()
![]()
Maakt niet uit hoor.... een algemene legging is ook prima.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:49 schreef Normalneo het volgende:
uhm in die details ben ik absoluut niet thuis..of ik moet op een hoog bewustzijns niveau(momenteel niet echt) zitten..daar doe ik eigenlijk helemaal niet aan..de kaarten geven ook geen jah of nee..en persoonlijk doe ik liever niks over gezondheid..
ik wil wel graag kwa persoonlijkheid en ervaringen..stukje toekomst en verleden wat dieper op je ingaan. Hierdoor krijg je wat meer zelfkennis en het is vaak erg leuk om dit soort dingen terug te lezen vinden velen.
Als je het niet heel erg vind doe ik dat liever. Ik houd me niet bezig met het werk wat dokters uitvoeren..als je me begrijpt..! Ik wens je wel veel succes met de operatie..iig. Ik ga gewoon voor je aan de slag zo en dan hoor je het wel..
Vindt het prima, ga nu naar bed dus lees het morgen wel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:54 schreef Normalneo het volgende:
ik zal voor jou eens proberen een "andere" legging te doen..die ik nog niet heb gedaan..
Bedankt voor de leggingquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:15 schreef Normalneo het volgende:
Duuvelke ik ga met jou een voor mij nog onbekend "tarot-spel" doen. Deze staat gewoon in mijn boekje, maar is wel heel interessant. Het is min of meer een moment-opname..van je chakra's(een soort energieballen/punten/centra in je lichaam). We kennen er zeven en ik zal ze zo 1 voor 1 met je afgaan. Ik hoop dat je er jezelf erg in terug kunt vinden natuurlijk..ik zeg ook moment-opname..omdat ik van mening ben dat je je chakra's kan ontwikkelen. Ik ga niet zeggen welke "minder" of "meer" zijn..ik zeg bijv. wel wat de aspecten van je verschillende chakra's zijn en wat je er eventueel mee zou kunnen doen. Veel plezier met het lezen..als je naderhand vragen hebt..stel ze gerust.
Ik begin zoals gewoonlijk met:muziek..(stond al aan) kaarten uit het "schild" halen wierrook brandde al kaarsen neerzetten kleed neerleggen schudden en verbinding leggen op mijn manier onbewust vragen en connectie maken tussen jouw "lichaam" en de kaarten..goed geformulleerde vraag zou zijn aan de hand van geboorteplaats en leeftijd/geslacht: kunnen de kaarten mij meer vertellen over de energiecentra van Duuvelke
kaart 1/chakra 1(onderaan) basischakra: kaart van de grote arcana de wereld verbonden met het element aarde, waar je je voeten op de grond hebt.. De wereld is een belangrijke kaart. Op de kaart zien we een dansende vrouw in de lucht in een grote groene karns, "dansend". In alle hoeken van de kaart zien we verschillende beesten..zoals oa een leeuw, arend en mens. In haar hand houdt ze een soort "balansseer-stokjes". Een hele vrolijke kaart, wat ik zo kan zien..en zeker een zeer stabiele ondergrond die je bezit. De kaart staat voor vrijheid en nog meer vrijheid zou kunnen komen door nog meer te accepteren. Dit kan op sommige vlakken moeilijk zijn omdat het leven wat je is gegeven af en toe moeilijkheden met zich meebrengt..het ja zeggen is bijv. iets wat je kunt doen om ook dingen makkelijker te accepteren en om jezelf in meer vrijheid te kunnen voorzien..het brengt immers vaak minder weerstand als het nee. Dat wil niet zeggen dat het altijd maar ja en amen is..integendeel een mening die je hebt is natuurlijk van groot belang..je zou dit wel makkelijker kunnen oppakken door bijv. vrienden/vriendinnen die je terleurstellen of iets vragen een makkelijker antwoord te kunnen geven door jezelf op een bepaald terein te blokeren. Het is ook wat makkelijker om zo bepaalde dingen te accepteren. De dans van het bestaan die jij op dit vlak maakt is wat dat betreft de enige belangrijke regel..de vier dieren uit de kaart: "het rad van fortuin" hebben hun wetboek verloren..het is het opgaan in het 1.
kaart 2/chakra 2, het heiligbeenchakra. zwaarden ridder heeft betrekking op seksualiteit en vermenigvuldiging met andere lichamen. Op dit gebied heb ik het idee dat je volop ten strijde trekt. Waarschijnlijk ben je zeer seksueel ingesteld en laat je ook geen kans onbenut. Het woord "geil" en "zoeken" waar je recht op schijnt te hebben zijn geen vreemde woorden voor je. Je wacht niet af op dit terein. In beweging wat dat betreft.
kaart 3/chakra 3, zonnevlecht zwaarden vijf wat geeft licht en leven, uitbreiding en warmte mbt dit aspect..op de kaart een opklarende lucht..met afdruipers. Jij krijgt licht en leven door wedstrijden winnen..door andere partijen "op-hun-lazerus" te geven. Alles wat je ermee verdient..houdt je dicht bij je..toch wordt je hier af en toe niet vrolijk van..het gevoel alleen gelaten te worden als je hebt "overwonnen" is niet altijd even mooi en leuk. Dus zowel het leed van het "gewin" als het "verlies". Dit is jouw persoonlijkheid..ik kan niet bepaald zeggen dat dit slecht is of juist goed..het kenmerkt jouw manier van licht verkrijgen in dit chakra. Sommige mensen kunnen ook "voldoening" krijgen van de lagere punten..(misschien berijp je dit niet helemaal, maar dat is een leerproces)
kaart 4/chakra 4, het hartchakra schildknaap v d zwaarden ervaring van de liefde, samenzijn, verbinding met contact..zaken die je hart aantrekken. Ik heb het gevoel dat je graag alleen staat..dat je heel goed van jezelf kan genieten en van je verworven "skills". Je houdt het zwaard niet zomaar vast als een schildknaap. Je bent er erg in gevordert en het is helemaal niet zo dat het bij jou altijd strijd is of winnen..de lucht achter deze kaart is rustig en mooi..een heel mooi plaatje voor een apparte kaart voor het hart. Wie je ook bent..in je hart heb je er rust bij. Ook al is het alleen of in-jezelf.
kaart 5/chakra 5, keelchakra: staven 4 ruimte, creativiteit, uitdrukking en klank. Je vindt deze zaken door het grote feest van het leven. Bij jou worden we uitgenodigd om het leven met volle vreugde te-ge-moet te treden..door de boog te stappen en op de dansvloer plaats te nemen..mensen die ons begroeten en zeggen: "kom maar" en lachen omdat we lol moeten hebben in het leven..dat is jouw instelling en je zult dit ook voornamelijk laten merken.
zesde kaart/6e chakra, derde oog: kelken 7 het vermogen tot visioenen, zesde zintuig, verbonden met het denken en tijdsdimensie. Een zwarte gedaante kijkt naar 7 kelken met allerlei symbolen erin die uit grijze wolken komen. In die kelken alle wensen die wij ons kunnen voorstellen. Enkel het beseffen dat deze wensen slechts tijdelijk zijn..en de enige wensen kunnen vinden en ervaren als wij "thuis" zijn aangekomen..en besffen dat we over al deze zaken al beschikken maakt het allemaal wat makkelijker. Gevoel bij deze kaart dat je in principe over al deze zaken kan beschikken..het geld..de woning..de en ga zo maar door, maar wees eerlijk: dat houdt nooit op..de innerlijke reis maken en het besef vinden dat deze zaken er altijd al zijn..ook al zijn ze zo weinig misschien..is een heel mooi startpunt. Ik heb zowiezo het idee dat jij met jouw fantasie heel veel kunt doen dus succes daarmee.
De laatste, kaart 7, bovenaan, chakra 7: de kruinchakra: aas van de staven het pure zijn, kroon van de existensie, het bewustzijn. Zowiezo een gelukskaart. Daarboven is iets in ontwikkelingde kilte die de zwaarden met zich meebrengen en het : ik wil..wordt hier vervangen door: ik kan. De kracht van het voorjaar en van de magie die tot ontwikkeling komt..groene kleine stulpjes op de staaf.
Hoop dat je het wat vond..heel veel succes nogmaals dinsdag..vond het leuk om dit voor je te doen..
Geartsjuh?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
Als je voor mij een legging wil doen, graag.![]()
Joepie!!! Ik ben benieuwd!!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef jogy het volgende:
Ik neem vanvond susie wel voor mijn rekening.
Oeh, ik bedoel vanavond dusquote:
Hihi, dat geeft niets, dan kijk ik morgen toch??? Rustig aan.... ik wacht toch al zo lang....quote:
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Hihi, dat geeft niets, dan kijk ik morgen toch??? Rustig aan.... ik wacht toch al zo lang....![]()
quote:Ik sterf elke dag onderweg waar naartoe
en als ik daar ben, wat is er daar dan te doen?
Ik ben raar wat je noemt, niet meer wakker te maken,
in m'n hoofd aan het dwalen, ik kan nachten niet slapen.
Aanslagen en zwarte maandagen,
ben geen kleine jongen meer, ik kan het niet meer aan m'n pa vragen.
Ik heb dromen die me najagen, achtervolgen,
als donder en bliksem uit wolken.
Ik doe het leuk als een wolf, maar was vroeger een schaap,
maar de slang en de rat binnen in me wisten raad.
Zet mezelf op m'n plaats, want ik wist het inderdaad,
hoe het mis kan gaan als je geld ruikt gaat.
Tussen gek, geniaal, iedereen, allemaal,
je leest mijn boek en ik schrijf het verhaal,
met het bloed uit m'n pen naar het eind van de gang,
ik ben klaar, kom me halen, want ik wacht al zo lang!
~~
Ik wacht al zo lang,
op een antwoord dat niemand kan geven.
Ik wacht al zo lang,
maar tevergeefs, ik ga dood van het leven.
Ik ben moe van het wachten,
kan niet meer stil blijven zitten en mezelf gek maken in gedachten.
Kom ik er ooit achter?
Ik word licht in m'n hoofd, lijk verdoofd door duistere krachten.
Als klein kind nam ik alles voor lief,
ik had geen vragen om te stellen dus ik stelde ze niet.
Ik geloofde in sprookjes en in de mensen,
ik was tevreden, had weinig te wensen.
Maar nu die tijd zonder zorgen voorbij is,
vraag ik me af wat de reden voor mij is.
Dat ik hier ben, sja wat doet het er toe,
wat maakt het nog uit dat ik doe wat ik doe.
En nu de tijd als maar sneller voorbij tikt,
vraag ik me af wat er straks aan het eind is.
Wat maakt het nog uit dat ik doe wat ik kan,
geef me een teken, want ik wacht al zo lang.
~~
Ik wacht al zo lang, maar waarop?
En waarom? Ik zie het wel als het er op aankomt.
Maar als de dood aanklopt en je wereld in mekaar stort,
moet dingen nu doen voor het te laat wordt.
En daardoor ben ik druk, alles moet vlug,
spacend op het leven op zoek naar het nut.
Je zoekt je rust en beproeft je geluk,
je bouwt iets op maar opeens is het stuk.
Misschien haal ik de 80 of het stopt bij 40,
maar alsjeblieft niet eerder want ik vind het hier nog heerlijk!
Er zijn zoveel dingen die ik nog zou willen,
ik moet het laten weten voor ik weg val in stilte.
De dood is iets dat bij het leven hoort
en voor nabestaanden gaat het leven door.
Ik hoop gewoon niet dat ik vergeten word
en aan de goede kant beland van de hemelpoort.
het is dan ook van Lange frans en Baasje B. en de eerste hit van google op " 'ik wacht al zo lang' lyric"quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:57 schreef NeoTribalist het volgende:
Wat een hopeloos gedicht, waarom uberhaupt wachten, waarom antwoord zoeken als je de vraag niet eens weet. I say embrace the mysterie
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:00 schreef jogy het volgende:
[..]
het is dan ook van Lange frans en Baasje B. en de eerste hit van google op " 'ik wacht al zo lang' lyric"
Hmz, ik vind dat wel een aardig nummer, dat is toch die met gitaarmuziek erin??quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:00 schreef jogy het volgende:
[..]
het is dan ook van Lange frans en Baasje B. en de eerste hit van google op " 'ik wacht al zo lang' lyric"
Al sla je me dood, het was gewoon de eerste hit op mijn zoekopdracht, meer niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:24 schreef Susie het volgende:
[..]
Hmz, ik vind dat wel een aardig nummer, dat is toch die met gitaarmuziek erin??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |