abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44625819
ps. wat een leuke signature
Die strangers in Zagreb enzo kunnen er soms nog wat van idd, wat leuk!
  donderdag 21 december 2006 @ 15:19:49 #102
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44629325
sweetgirly pm is dat email mapje bovenaan de pagina in fok..daarmee communiceren fokkers onderling..

dat terzijde
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  donderdag 21 december 2006 @ 17:47:40 #103
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_44633674
Jogy, ik kan niet anders dan toegeven dat de legging bijzonder nauwkeurig is.

En je laatste advies is toevallig heel actueel en ben blij dat het mijn vermoedens bevestigd.
Erg grappig dit...want het lijkt serieus wel een blauwdruk
pi_44635846
Zou iemand ook een legging voor mij kunnen doen? Geboortedatum 17-4-1985, om 16.10. Ik heb niet echt een specifieke vraag
  donderdag 21 december 2006 @ 20:39:18 #105
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_44638581
Oh ja Jogy...ik kan je eventueel via mail nog wel eea toelichten...maar hoe meer ik erover nadenk, hoe krankzinnig de legging bijna is ( en met krankzinnig bedoel ik nauwkeurig )

Het vetgedrukte was overigens heel goed ...een actueel thema voor mij!
  donderdag 21 december 2006 @ 22:38:32 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44642615
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:47 schreef SHE het volgende:
Jogy, ik kan niet anders dan toegeven dat de legging bijzonder nauwkeurig is.

En je laatste advies is toevallig heel actueel en ben blij dat het mijn vermoedens bevestigd.
Erg grappig dit...want het lijkt serieus wel een blauwdruk
Mooi! Goeie zaak, het is trouwens niet alleen nuttig geweest voor jou maar ook een laatste stap van overtuiging mijnerzijds. Tof, dank je wel .
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:39 schreef SHE het volgende:
Oh ja Jogy...ik kan je eventueel via mail nog wel eea toelichten...maar hoe meer ik erover nadenk, hoe krankzinnig de legging bijna is ( en met krankzinnig bedoel ik nauwkeurig )

Het vetgedrukte was overigens heel goed ...een actueel thema voor mij!
Als je wilt, graag ja. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten hey. Lijkt me in ieder geval erg interessant dus .

Trouwens, leuk detail, normaal legde ik alles op gevoel van warmte, maar dat heb ik met deze legging losgelaten en pakte de eerste kaart die me opviel met de kaartsoort in kwestie. Goed om te weten dat het werkt. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_44673863
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:04 schreef displission het volgende:
Ligt eraan..ligt aan de grond..waneer je spleetjes en "cracks" uitsluit zal de kans veranderen. Zo is er ook een 0 % kans. Het is maar net onder welke regels je iets wilt berekenen. Maar k we doen het even op jouw manier..geheel egaal dus kop of munt..50-50..
Het was maar een voorbeeld, het gaat erom dat ik wilde duidelijk maken wat er met 50% kans bedoelt wordt: dat beide mogelijkheden evenveel kans hebben om uit te komen.
quote:
kijk je brengt het nu niks anders welk land? Nederland? Waar moeten die 23 mensen aan voldoen..moeten ze onder de honderd of erboven zijn. Is er net een geboortegolf geweest..??
Het punt is dus JUIST dat die mensen er aan niets hoeven te voldoen, het gaat om willekeurige mensen in een willekeurig land. En de gemiddelde kans is 50% dat 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn als je slechts 23 mensen neemt.
quote:
Dat soort vragen zou ik eerst gaan stellen of je moet een hele goede bron hebben. Maar ik heb hier echt mijn twijfels over..
Bronnen kan ik je geven, het is namelijk niet mijn voorbeeld, maar het bekendste wiskundig bewezen en onderbouwde voorbeeld op gebied van kansberekening.

http://www.wiskunst.nl/wiskunde%5Cwiskunde8.htm
Wanneer we bovenstaande rekenmethode uitbreiden dan blijken we bij 23 mensen al een kans te hebben van 50,73% dat er twee op een zelfde dag jarig zijn. Dus veel minder mensen dan je misschien zou verwachten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birthday_paradox
the birthday paradox states that given a group of 23 (or more) randomly chosen people, the probability is more than 50% that at least two of them will have the same birthday. For 60 or more people, the probability is greater than 99%
http://www.efgh.com/math/birthday.htm
http://www.sciencebuddies(...)deas/Math_p007.shtml

Dat jij je er twijfels over hebt is geeft juist exact aan dat kansberekening doen op gevoel er vaak heel ver naast kan zitten. Daarmee bedoel ik dus voor iedereen, als je het puur op gevoel doet. Ik dacht zelf ook aan 100+ mensen toen ik het voor het eerst hoorde. Dit vind ik wel degelijk relevant voor kaartlegingen en voorspellingen. Dan gebeurt alles uitsluitend op gevoel en wordt aan genomen dat de kans wel heel klein is dat iemand allemaal dingen geraden heeft. Toch verdient het altijd aanbeveling om de kansen een keer exact uit te rekenen, omdat dat gewoon vrij exact kan. Dat kan dan licht werpen op hoe goed een voorspelling daadwerkelijk was, of dat het misschien toch gewoon op toeval kan berusten.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_44675323
Daar ben ik weer! Had eerder in dit topic al eens gereageerd, maar niks ervan gezien. Poging 2.

Geboren 24-10-1985 te Geleen. Als een naam nodig is, hoor ik het wel.
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:15:02 #109
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44685188
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 01:26 schreef mike_another het volgende:

[..]
Het was maar een voorbeeld, het gaat erom dat ik wilde duidelijk maken wat er met 50% kans bedoelt wordt: dat beide mogelijkheden evenveel kans hebben om uit te komen.
[..]

Het punt is dus JUIST dat die mensen er aan niets hoeven te voldoen, het gaat om willekeurige mensen in een willekeurig land. En de gemiddelde kans is 50% dat 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn als je slechts 23 mensen neemt.
[..]

Bronnen kan ik je geven, het is namelijk niet mijn voorbeeld, maar het bekendste wiskundig bewezen en onderbouwde voorbeeld op gebied van kansberekening.

http://www.wiskunst.nl/wiskunde%5Cwiskunde8.htm
Wanneer we bovenstaande rekenmethode uitbreiden dan blijken we bij 23 mensen al een kans te hebben van 50,73% dat er twee op een zelfde dag jarig zijn. Dus veel minder mensen dan je misschien zou verwachten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Birthday_paradox
the birthday paradox states that given a group of 23 (or more) randomly chosen people, the probability is more than 50% that at least two of them will have the same birthday. For 60 or more people, the probability is greater than 99%
http://www.efgh.com/math/birthday.htm
http://www.sciencebuddies(...)deas/Math_p007.shtml

Dat jij je er twijfels over hebt is geeft juist exact aan dat kansberekening doen op gevoel er vaak heel ver naast kan zitten. Daarmee bedoel ik dus voor iedereen, als je het puur op gevoel doet. Ik dacht zelf ook aan 100+ mensen toen ik het voor het eerst hoorde. Dit vind ik wel degelijk relevant voor kaartlegingen en voorspellingen. Dan gebeurt alles uitsluitend op gevoel en wordt aan genomen dat de kans wel heel klein is dat iemand allemaal dingen geraden heeft. Toch verdient het altijd aanbeveling om de kansen een keer exact uit te rekenen, omdat dat gewoon vrij exact kan. Dat kan dan licht werpen op hoe goed een voorspelling daadwerkelijk was, of dat het misschien toch gewoon op toeval kan berusten.
Ik ga hierop reageren.

Teneerste jij vergelijkt wiskunde("gezond verstand"/pure wetenschap) met tarot(op gevoel intrepreteren/signalen opvangen). Deze twee kun je wel met elkaar vergelijken..in principe kun je alles met elkaar vergelijken..dat is het punt niet..alleen de hele kansberekening slaat nergens op!

Zo kan ik een land opgekocht hebben, of zelfs meerdere op den duur en daar express allemaal oude mensen of mensen boven de 23 plaatsen..Ik wil daarmee zeggen dat ik express jou hele wiskundige kansberekening in de war kan schoppen. Ik noem als voorbeeld een auto die op de snelweg rijd. Elke auto is uniek(dat geef je toe hopelijk), in de auto zit ook nog eens een uniek persoon..die vervolgens uniek rijd. Kijk als je naar een matrix kijkt ofzo..ik weet niet precies in wat voorn wereld je zit?? dan zou jij dus zeggen dat je alles al weet wat er gaat gebeuren..immers jij kunt heel nauwkeurig de kans berekenen (of athans wiskundigen kunnen dat).

Ik zag trouwens op de eerste site dat de kans niet precies 50% was, maar eerder 51% namelijk 50,73%. En zo kan ik doorgaan want na tienden komen honderdsten..dus het is nooit 50-50.

Ik heb geen twijfels bij het leggen van tarrot. Ik heb twijfels bij jou verhaal en dat je pas na 1 maand reageert op mijn verhaal. Er is nu zeker een 30 % kans dat je of onzeker bent of op reis gegaan bent..ik zeg zelfs 10% dat je computer is uitgevallen..kijk als ik alle werelddata zou hebben kon ik misschien in de buurt komen van een getal, maar tevens kun jij of liegen over iets..waardoor mijn getallen in het water vallen of het klopt gewoon niet..misschien is er 1% kans dat je zo goed bent om je hoofd voor 30 dagen in de badkuip onder water te steken..dus ik snap eerlijk gezegd nu helemaal niet meer waar je heen wilt met je wiskunde..en anders geef je me antwoord op deze vragen: wil je graag een robot zijn en heb jij totale wereldinformatie die wij niet hebben??

[ Bericht 0% gewijzigd door Normalneo op 23-12-2006 17:40:50 ]
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_44699058
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:15 schreef Normalneo het volgende:
Teneerste jij vergelijkt wiskunde("gezond verstand"/pure wetenschap) met tarot(op gevoel intrepreteren/signalen opvangen). Deze twee kun je wel met elkaar vergelijken..in principe kun je alles met elkaar vergelijken..dat is het punt niet..alleen de hele kansberekening slaat nergens op!
Het gaat er niet om dat ik het wil vergelijken. Het gaat erom dat je kaartleggen eraan wilt toetsen. Je kan niet zeggen dat kaartleggen niet getest mag worden adhv kansberekening omdat je van te voren bepaalt dat het gevoelsmatig is en dus anders/beter. Als iemand zegt dat hij kan vliegen dan is het toch raar als je zegt dat hij niet mag vragen dat hij je dat visueel wil zien doen? Dan stel je toch ook niet opeens dat het vliegen spiritueel is en dus niet vergeleken mag worden met kijken? Het gaat erom dat iemand beweert dat hij kan voorspellen, dan kun je toch stellen dat als hij voorspellingen doet die je met slim gokken kan evenaren, het op z'n minst mogelijk is dat die voorspelling geen spirituele oorsprong heeft? Of op z'n minst dat het voorspellen -hoe spiritueel het misschien echt is- geen enkele waarde meer heeft als het met gokken ook zou kunnen?
quote:
Zo kan ik een land opgekocht hebben, of zelfs meerdere op den duur en daar express allemaal oude mensen of mensen boven de 23 plaatsen..Ik wil daarmee zeggen dat ik express jou hele wiskundige kansberekening in de war kan schoppen.
Volgens mij begrijp je de birthday-paradox niet. Het heeft niks met leeftijd te maken of mensen die ouder dan 23 zijn. Het gaat erom dat als je in AANTAL 23 willekeurige mensen neemt, de kans 50% is dat er 2 bij zitten die op dezelfde dag geboren zijn, ongeacht hun leeftijd. Natuurlijk kun je het experiment beinvloeden als je 365 mensen verzamelt die allemaal op een verschillende dag geboren zijn, maar het is helemaal geen experiment. Het is een kansberekening, dit is onnodig om echt te testen. Het gaat niet eens om echte mensen dat is alleen maar een voorbeeld. Het gaat erom dat als je 23 keer verschillende willekeurige getallen kiest onder de 365 je een kans van 50% hebt dat je 2 keer hetzelfde getal hebt. Dat is onomstoleijk wiskundig aan te tonen en ook helemaal niet wereldschokkend. Het enige opvallende is dat als je het op gevoel zou doen de meeste mensen een veel hoger aantal dan 23 zouden verwachten.
quote:
Ik noem als voorbeeld een auto die op de snelweg rijd. Elke auto is uniek(dat geef je toe hopelijk), in de auto zit ook nog eens een uniek persoon..die vervolgens uniek rijd. Kijk als je naar een matrix kijkt ofzo..ik weet niet precies in wat voorn wereld je zit?? dan zou jij dus zeggen dat je alles al weet wat er gaat gebeuren..immers jij kunt heel nauwkeurig de kans berekenen (of athans wiskundigen kunnen dat).
Ik begrijp niet goed wat he bedoelt. Ik stel helemaal nergens dat alles berekend kan worden. Alleen dat sommige dingen met de kansberekening als meer of minder waarschijnlijk geacht kunnen worden. dat je een 6 gooit met een dobbelsteen heeft een kans van 1 op 6, maar dan zeg ik toch niet dat ik alles kan voorspellen? Ik zeg alleen dat als een kaartlegger zou zeggen dat je 4,5 of 6 gaat gooien, hij een voorspelling doet die volgens de kansberekening al 50% kans heeft om uit te komen en daarmee is de voorspelling dubieus en waardeloos.
quote:
Ik zag trouwens op de eerste site dat de kans niet precies 50% was, maar eerder 51% namelijk 50,73%. En zo kan ik doorgaan want na tienden komen honderdsten..dus het is nooit 50-50.
Het gaat er helemaal niet om dat het exact 50% is, de kans is inderdaad zelfs iets hoger. Het gaat erom dat de kans veel hoger is dan de meeste mensen op gevoel zouden verwachten als je zegt dat je 23 getallen van onder de 365 willekeurig hebt gekozen en dat er 2 hetzelfde zijn.
quote:
Ik heb geen twijfels bij het leggen van tarrot. Ik heb twijfels bij jou verhaal en dat je pas na 1 maand reageert op mijn verhaal. Er is nu zeker een 30 % kans dat je of onzeker bent of op reis gegaan bent..ik zeg zelfs 10% dat je computer is uitgevallen..kijk als ik alle werelddata zou hebben kon ik misschien in de buurt komen van een getal, maar tevens kun jij of liegen over iets..waardoor mijn getallen in het water vallen of het klopt gewoon niet..misschien is er 1% kans dat je zo goed bent om je hoofd voor 30 dagen in de badkuip onder water te steken..dus ik snap eerlijk gezegd nu helemaal niet meer waar je heen wilt met je wiskunde..en anders geef je me antwoord op deze vragen: wil je graag een robot zijn en heb jij totale wereldinformatie die wij niet hebben??
Het enige dat ik wilde aangeven was dat kaartleggen vaak hele algemene voorspellingen doet die bij veel mensen kunnen kloppen en dat je kritisch moet zijn als je geinteresseerd bent in of het klopt buiten of je er al in gelooft. Als je er sowieso in gelooft is dat je goed recht en kan ik dat uiteraard alleen maar respecteren. Maar het interesseert mij gewoon altijd waar dat vertrouwen/geloof op gebaseerd is, als je ziet dat de voorspellingen bijna voor elk willkeurig persoon waar kunnen zijn die niet eens bij de legging betrokken was. Als kaartleggen/voorspellen echt kan, hoe kun je dan onderscheid maken tussen echte leggers en oplichters? Of ben je ervan overtuigd dat oplichters niet kunnen bestaan?

Het gaat mij om horoscoop/kaartleg/Char achtige opmerkingen als: "er is/was/wordt iemand ziek in je familie", voor welke familie geldt dat niet? Hoe waardevol is die voorspelling nog -al komt het echt spritueel binnen- als de scoringskans bijna 100% is als je het gewoon tegen een voorbijganger roept?
  maandag 25 december 2006 @ 10:15:50 #111
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44726309
ik heb besloten na een gesprek met een vriend gisterenavond deze discussie niet meer langer voor te zetten..

dit is namelijk onbegonnen werk en misschien wil ik het nog en eens niet begrijpen..ik vind het leggen gewoon leuk om te doen en heb ook het idee dat het nut heeft voor zowel mij als voor wie ik leg..

mocht iemand anders hem voort willen zetten, be my quest..

verder no-hard feelings mike_another
  woensdag 27 december 2006 @ 11:37:11 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44764593
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:15 schreef Normalneo het volgende:

mocht iemand anders hem voort willen zetten, be my quest..
Daar waag ik me niet meer aan .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_44797307
* Geartsjuh stokje overneemt
quote:
Op zondag 24 december 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:

Het gaat er niet om dat ik het wil vergelijken. Het gaat erom dat je kaartleggen eraan wilt toetsen. Je kan niet zeggen dat kaartleggen niet getest mag worden adhv kansberekening omdat je van te voren bepaalt dat het gevoelsmatig is en dus anders/beter. Als iemand zegt dat hij kan vliegen dan is het toch raar als je zegt dat hij niet mag vragen dat hij je dat visueel wil zien doen? Dan stel je toch ook niet opeens dat het vliegen spiritueel is en dus niet vergeleken mag worden met kijken? Het gaat erom dat iemand beweert dat hij kan voorspellen, dan kun je toch stellen dat als hij voorspellingen doet die je met slim gokken kan evenaren, het op z'n minst mogelijk is dat die voorspelling geen spirituele oorsprong heeft? Of op z'n minst dat het voorspellen -hoe spiritueel het misschien echt is- geen enkele waarde meer heeft als het met gokken ook zou kunnen?
Tuurlijk mag je kaartleggen wel testen. Het probleem bij tarot echter is dat het niet om echte toekomstvoorspellingen gaat. De tarot voorspelt alleen wat er gebeurd als je op je huidige weg verder gaat. De toekomst ligt nooit vast en dat maakt voorspellingen van de tarot onbetrouwbaar. Tarot is dan ook niet bedoeld om voorspellingen te doen, maar om inzicht te geven in je huidige situatie: welke oorsprong heeft de huidige situatie in het verleden, hoe sta je er nu voor en wat gaat er waarschijnlijk gebeuren als je op deze koers verder gaat.

Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben om tarot leggingen te toetsen, feit is echter wel dat de voorspellingen lang niet altijd uitkomen. Vooral als je zelf bewust kiest voor een andere weg.
quote:
Volgens mij begrijp je de birthday-paradox niet. Het heeft niks met leeftijd te maken of mensen die ouder dan 23 zijn. Het gaat erom dat als je in AANTAL 23 willekeurige mensen neemt, de kans 50% is dat er 2 bij zitten die op dezelfde dag geboren zijn, ongeacht hun leeftijd. Natuurlijk kun je het experiment beinvloeden als je 365 mensen verzamelt die allemaal op een verschillende dag geboren zijn, maar het is helemaal geen experiment. Het is een kansberekening, dit is onnodig om echt te testen. Het gaat niet eens om echte mensen dat is alleen maar een voorbeeld. Het gaat erom dat als je 23 keer verschillende willekeurige getallen kiest onder de 365 je een kans van 50% hebt dat je 2 keer hetzelfde getal hebt. Dat is onomstoleijk wiskundig aan te tonen en ook helemaal niet wereldschokkend. Het enige opvallende is dat als je het op gevoel zou doen de meeste mensen een veel hoger aantal dan 23 zouden verwachten.
Geboortedatum is niet het enige gegeven wat je kan gebruiken bij het leggen van kaarten. Om het heel onwetenschappelijk uit te leggen: unieke gegevens van een persoon kunnen jou als kaartlegger helpen om je op diegene af te stemmen. Unieke gegevens zijn bijvoorbeeld de combinatie naam+achternaam en geboortedatum. Echter kan natuurlijk iemand anders ook op die dag geboren zijn en er kan ook heus wel iemand bestaan die diezelfde naam heeft. Daarom gebruik ik zelf vaak verschillende gegevens in combinatie met elkaar, bijvoorbeeld naam+achternaam en woonplaats. Dat zorgt voor meer betrouwbaarheid. Ook foto's van degene waarvoor je kaarten legt kunnen helpen je af te stemmen op de ander.

Ik vind verder dat je volledig gelijk hebt met je statement over geboortedata. Als een kaartlegger dat als enige gegeven gebruikt (via internet dan) is het vrij karig.
quote:
Ik begrijp niet goed wat he bedoelt. Ik stel helemaal nergens dat alles berekend kan worden. Alleen dat sommige dingen met de kansberekening als meer of minder waarschijnlijk geacht kunnen worden. dat je een 6 gooit met een dobbelsteen heeft een kans van 1 op 6, maar dan zeg ik toch niet dat ik alles kan voorspellen? Ik zeg alleen dat als een kaartlegger zou zeggen dat je 4,5 of 6 gaat gooien, hij een voorspelling doet die volgens de kansberekening al 50% kans heeft om uit te komen en daarmee is de voorspelling dubieus en waardeloos.
Tarotleggers zeggen dat dan ook niet. Ze zeggen alleen dat op basis van hoe jij de dobbelstenen gooit, wat de meest waarschijnlijke uitkomst is. Deze hoeft niet persé uit te komen.
quote:
Het enige dat ik wilde aangeven was dat kaartleggen vaak hele algemene voorspellingen doet die bij veel mensen kunnen kloppen en dat je kritisch moet zijn als je geinteresseerd bent in of het klopt buiten of je er al in gelooft. Als je er sowieso in gelooft is dat je goed recht en kan ik dat uiteraard alleen maar respecteren. Maar het interesseert mij gewoon altijd waar dat vertrouwen/geloof op gebaseerd is, als je ziet dat de voorspellingen bijna voor elk willkeurig persoon waar kunnen zijn die niet eens bij de legging betrokken was.
Daar zijn wel eens experimenten naar gedaan ja. Toen werden er leggingen gedaan voor mensen die totaal niet op hen gebaseerd waren, maar elke persoon herkende zichzelf er wel in. Tja, verbanden zijn ontzettend makkelijk te leggen wat dat betreft.
quote:
Als kaartleggen/voorspellen echt kan, hoe kun je dan onderscheid maken tussen echte leggers en oplichters? Of ben je ervan overtuigd dat oplichters niet kunnen bestaan?
Oplichters zijn er genoeg. Het is belangrijk als je een legging krijgt dat je kritisch bent, onderzoekt of het gezegde echt op jou van toepassing is en of de gelegde verbanden kloppen. Er is niks mis mee om kritisch te zijn. Je herkent meestal een echte legger van een oplichter door de verbanden die de goede legger legt en de woorden die hij gebruikt. Een goeie legger zegt vaak woorden of stipt dingen aan die bij jou gevoelig liggen. Het 'triggert' vaak dingen. Dus wees rationeel en kritisch maar ga ook op je gevoel af.
quote:
Het gaat mij om horoscoop/kaartleg/Char achtige opmerkingen als: "er is/was/wordt iemand ziek in je familie", voor welke familie geldt dat niet? Hoe waardevol is die voorspelling nog -al komt het echt spritueel binnen- als de scoringskans bijna 100% is als je het gewoon tegen een voorbijganger roept?
Iedereen heeft inderdaad wel mensen in zijn familie die ziek zijn. Zoals gezegd, als je een verband wil zien dan is die er altijd wel. Heel veel waarde aan zo'n algemene voorspelling moet je dan ook niet geven. De specifieke gegevens kan je wel kritisch testen. Bv. wat voor ziekte, hoe lang is degene al ziek, etc. Maar dat zijn zaken die meestal niet zo specifiek voorspelt worden bij tarotleggingen.
pi_44809190
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:21 schreef sweetgirly het volgende:
ps. wat een leuke signature
Die strangers in Zagreb enzo kunnen er soms nog wat van idd, wat leuk!
Dankje . Ik ben die man tegen gekomen tijdens mijn vrijwilligerswerk in Kroatië. Hij zei dat God ons zou helpen omdat wij een deel van onze vakantie opofferden om anderen te helpen. Nou, ik weet niet of je bekend bent met Kroatische buschauffeurs, maar we hebben in ieder geval veel geluk gehad . Misschien heeft God ons inderdaad wel een handje geholpen..

Ik wou trouwens zonet je legging doen maar het wordt me door de Tarot afgeraden . Ben nu te moe waarschijnlijk. Morgen neem ik er lekker de tijd voor .
pi_44809572
Is het trouwens een leuke idee om een 'nieuwjaarslegging' te doen voor mensen?

Misschien kan ik ook weer wat proberen
pi_44829128
Ja, dat is wel een leuk idee
pi_44833710
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:19 schreef Normalneo het volgende:
sweetgirly pm is dat email mapje bovenaan de pagina in fok..daarmee communiceren fokkers onderling..

dat terzijde
Ah! Weet ik dat ook weer.
Ik had al zoiets van 'waar is dat ' thanx.
pi_44833913
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:31 schreef Geartsjuh het volgende:

Dankje . Ik ben die man tegen gekomen tijdens mijn vrijwilligerswerk in Kroatië. Hij zei dat God ons zou helpen omdat wij een deel van onze vakantie opofferden om anderen te helpen. Nou, ik weet niet of je bekend bent met Kroatische buschauffeurs, maar we hebben in ieder geval veel geluk gehad . Misschien heeft God ons inderdaad wel een handje geholpen..
Wat cool! En leuk dat je vrijwilligerswerk daar hebt gedaan, erg goed en gaaf
En wel frappant soms dat soort dingen (idd) . Ik weet in ieder geval wel dat ze daar soms als gekken auto rijden .
quote:
Ik wou trouwens zonet je legging doen maar het wordt me door de Tarot afgeraden . Ben nu te moe waarschijnlijk. Morgen neem ik er lekker de tijd voor .
Ik wacht in spanning af

ben zelf trouwens nu moe , maar misschien verklaar ik mezelf nog nader daarin
pi_44836015
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:55 schreef sweetgirly het volgende:

Ik wacht in spanning af
Et voila . Ik heb een legging voor je gedaan op het gebied van werk en studie. Ik heb daarvoor een Keltisch Kruis gelegd. Komtie:

1. Huidige positie:
Schildknaap van de Staven
De Schildknaap staat voor ongebruikelijk nieuws, uitzicht en nieuwe zaken. Hij symboliseert kansen die op ons pad komen.
Op het gebied van je werk en studie streef je naar persoonlijke ontwikkeling. Je bent op zoek naar wat je wil. Je ziet de jongen op de kaart ook zijn staaf bestuderen alsof hij onderzoekt wat hij wil en wat hij kan.

2. Directe invloeden:

Ridder van de Staven
Staven Ridder staat voor vertrek, afscheid en snelle veranderingen. Hij staat voor zowel enthousiasme als overhaastheid. Deze kaart geeft aan dat je een sterke drang hebt om veranderingen te laten plaatsvinden. Je wil alles en wel nu meteen . Deze kaart kan ook duiden op een verandering op het gebied van werk en studie. Bijvoorbeeld een verandering van baan of opleiding.

3. Recente invloeden:

Aas van de Pentakels
Deze kaart staat voor materiaal geluk, rijkdom, gezondheid en beloning. Hij geeft aan dat je mogelijkheden hebt. Je bezit zowel innerlijke als uiterlijke rijkdom, wat je een goede positie geeft om dat te doen op het gebied van werk en studie wat je graag wil doen. Deze kaart zegt eigenlijk dat je alles bezit wat je nodig hebt om je droom waar te maken.

4. Voorbije invloeden:
Staven Zes
Staven Zes staat voor overwinning, roem, succes en optimisme. Je hebt in het verleden een succes behaald op een bepaald vlak. Misschien heb je in het verleden iets gedaan in je werk of bij je studie wat je erg leuk vond en waar je erg succesvol in was. Misschien wil je met datgene meer gaan doen?

5. Het mogelijke doel:
Zwaarden Vijf
Zwaarden Vijf staat voor nederlagen, laster, verlies en verraad. Hij duidt op conflicten, ruzies, hatelijkheden die je aangedaan worden of die jij een ander aandoet.
Op deze positie is dit wat een rare kaart. Het doel van je vraag is waarschijnlijk niet om een ruzie uit te lokken met iemand . Het kan wel zo zijn dat je nu graag jezelf wil verwezenlijken in je studie en baan waar je dat in het verleden, door toedoen door anderen, niet kon. Je doel zou dan zijn om een nederlaag of vervelende situatie uit het verleden nu te boven te komen.

6. Toekomstige invloeden:
Pentakels Zes
Pentakels Zes staat voor behulpzaamheid, tolerantie, schenken en uitdelen. Deze kaart geeft aan dat je in de toekomst iets gaat doen wat anderen ten goede komt. Het plaatje op de kaart is veelzeggend hierbij: je deelt uit en helpt anderen.

7. Negatieve emoties:
Zwaarden Negen
Deze kaart duidt op lijden, ontzetting, ongeluk, zorgen en het ‘zwaard van Damocles’ wat boven je hoofd hangt. Op persoonlijk vlak draait het hier om vertwijfeling, zelfbeschuldiging en depressie. Het gaat hier om iets wat je tegenhoudt op het gebied van werk en studie. Twijfel je aan jezelf en aan je capaciteiten? Zo ja, niet doen! Je bezit alles wat je nodig hebt om je droom waar te maken (zie kaart nr. 3) .

8. Familie en vrienden:
Gematigdheid
De Gematigdheid staat voor harmonie, rust en evenwicht. Deze kaart geeft aan dat je omgeving vriendelijk en open met je omgaat. Zij wensen je het evenwicht en de harmonie toe die deze kaart laat zien. Ze helpen je bij het vinden van de juiste balans.

9. Hoop en idealen:
De Keizerin
De Keizerin is een krachtige vrouw en een oermoeder. Zij staat midden in haar kracht en is volledig zichzelf. De Keizerin heeft zichzelf verwezenlijkt en is tevreden over wie ze is. De Keizerin geeft aan dat je hoopt voldoening en rust te vinden in je werk en studie. Je wil daarin jezelf verwezenlijken en een uitlaatklep hebben voor je creativiteit en zorgzaamheid. Je wilt het gevoel hebben op de goede plek te zijn.

10. De uitkomst:
Ridder van de Kelken
De uitkomst van je vraag is de Ridder van de Kelken. Hij duidt op een uitnodiging, een voorstel, kans, aanbieding, tederheid en opwinding. Je kan een kans aangeboden krijgen. Houdt je oren en ogen dus open!

Overigens kan deze kaart ook duiden op de komst van een (nieuwe) minnaar . De Ridder van de Kelken is namelijk de Don Juan van de Tarot en 'hij kan het hart breken van de meest trotse vrouwen' . Maar of dat nou iets met je werk of studie te maken heeft.. ?

Ik vind persoonlijk kaart nr. 3 in deze legging erg mooi. Ik kreeg daarbij echt het gevoel alsof je alles in je hebt wat je nodig hebt. Dat je alles kan doen wat je wil doen. In het boek stond daar ook bij dat 'alles wat je aanraakt verandert in goud'.. Mooi he?

Hopelijk heb je er wat aan . Laat je weten of het een beetje goede legging is?
In ieder geval veel succes met het uitzoeken van wat je wil .
pi_44838398
Pffff, jeetje Geartsjuh * stil is

Heel veel dingen voel ik dat ze wel erg gericht op me waren.
Overigens moet ik erbij zeggen dat ik soms wat betreft mezelf eerder in het negatieve geloof dan in het positieve .

Bijv.. negatieve emoties, deze sloeg raak.
Reden van mijn vermoeidheid, daarom wachtte ik nog even , het niet weten wat ik wil oa en daardoor pak ik alles, zowel veel, nu aan. En dat vergt erg veel energie van me. Zo net dacht ik (weer) even 'waarvoor doe ik het eigenlijk, ik verander en mijn omgeving <- zelfmedelijden modus wrs. Ik pak mezelf zo aan, in alles, en vandaar dat ik nu even zo moe ben.

Je kaart(en) en vooral kaart 7 slaat dan ook in als een bom, tenminste, inderdaad, dat voelde ik ook al zo en daarom klopt hij (ook) zo naar mijn gevoel. Depressie, tja, laat ik nou vanochtend eindelijk eens naar de huisarts te zijn gegaan met de mededeling 'ik wil anti-depressiva', nu!' * stampvoet . Maar nee, het ligt dieper (oh ja ). Goed, laat maar komen, doorgaan, alle emoties proberen te helen... zucht.. Ik doe het zelf en weer de waarom-vraag. Sterk willen worden. Het is alleen zo moeilijk, zo verdomd moeilijk en dan ook nog niet weten wat ik nou eigenlijk wil. Maar volgens mij heeft het allemaal met elkaar te maken. 'Waar moet ik heen?' De 1e kaart slaat dus ook raak.

Maar ik ben bezig. Bezig in mezelf, daar begin ik, daar wil ik beginnen, daar moet ik misschien zelfs beginnen.
Ik kan nu ook niet meer terug. Waarheen mijn pad gaat leiden? Geen idee.

Ik laat de kaarten even goed op me in werken nog, allemaal
Ook de positieve

Geartsjuh, heel erg bedankt!!
pi_44839333
Nog even, kaart 4, welke dan . Ik kan wel wat, maar weet niet wat ik nou echt leuk vond, succesvol in was . Wat moeilijk, wat een nadenkertje.

En dan 5, precies, zoals ik boven al aangaf, onwijze persoonlijke ontwikkeling ben ik geloof ik mee bezig/doe ik . En dat leidt wel tot de benodigde ruzies de laatste tijd, conflicten met mensen die dichtbij me staan. Grens afbakening. Maar of en dan..

Kaart 8, hulp vliegt opeens op me af. Vanuit alle hoeken, weet niet of het komt omdat ik veranderd ben, laatst door zo'n dal ben gegaan dat ik bijna heb gebeden.. maar ik heb zulke goede gesprekken gehad, met mensen waarvan ik het niet verwachtte. Ook met mijn vader bijv. Ik ben daar sowieso al eeuwig dankbaar voor, het heeft banden versterkt. Steun, begrip, hulp (ik had er wel om gevraagd ).. nouja, eigenlijk kracht, liefde en steun, ik ben raar, ik weet het . Gesprekken, uit het niets, gewoon iemand die een tijd lang allemaal wijsheden en inzichten geeft/aanreikt etc.. Dat soort dingen heb ik wel meer . Onwijs weird ergens. Zelfs kansen misschien idd.

Kaart 6, waar ik alleen nou anderen mee moet helpen

Geartsjuh, en dit ook weer, erg mooi, erg raak , nogmaals thanx!
Al ben ik ook een beetje bang, voor alles, voor de toekomst

zal ik dan toch een muisje zijn
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:57:44 #122
47102 Elvi
miemkwien
pi_44840439
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:52 schreef Normalneo het volgende:

[..]

Elvi ik heb even terug-gelezen. Misschien dat deze jongen met "iets" naar jou komt wat alleen voor jou bestemd is. Zoals ik al zei er komen immers ontmoetingen. Mocht het zo zijn dat jullie voor elkaar bestemd zijn dan zal het toeval(denk aan de marktsituatie uit de braveheart scene) jullie waarschijnlijk een handje helpen. Tot die tijd is het in dit geval afwachten en wachten wat er in die tijd gebeurt..zeker een positieve legging, maar geef het dan gewoon wat tijd..

succes ermee..
Hmm die film heb ik niet gezien Excuus voor t laat reageren btw

Nou 2007 word dan op dat gebied wel een spannend jaar Ik hoop stiekem dat het toch wel snel gaat want ik ben een ongeduldig persoontje
pi_44841500
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:02 schreef sweetgirly het volgende:
Pffff, jeetje Geartsjuh * stil is

Heel veel dingen voel ik dat ze wel erg gericht op me waren.
Overigens moet ik erbij zeggen dat ik soms wat betreft mezelf eerder in het negatieve geloof dan in het positieve .

Bijv.. negatieve emoties, deze sloeg raak.
Reden van mijn vermoeidheid, daarom wachtte ik nog even , het niet weten wat ik wil oa en daardoor pak ik alles, zowel veel, nu aan. En dat vergt erg veel energie van me. Zo net dacht ik (weer) even 'waarvoor doe ik het eigenlijk, ik verander en mijn omgeving <- zelfmedelijden modus wrs. Ik pak mezelf zo aan, in alles, en vandaar dat ik nu even zo moe ben.

Je kaart(en) en vooral kaart 7 slaat dan ook in als een bom, tenminste, inderdaad, dat voelde ik ook al zo en daarom klopt hij (ook) zo naar mijn gevoel. Depressie, tja, laat ik nou vanochtend eindelijk eens naar de huisarts te zijn gegaan met de mededeling 'ik wil anti-depressiva', nu!' * stampvoet . Maar nee, het ligt dieper (oh ja ). Goed, laat maar komen, doorgaan, alle emoties proberen te helen... zucht.. Ik doe het zelf en weer de waarom-vraag. Sterk willen worden. Het is alleen zo moeilijk, zo verdomd moeilijk en dan ook nog niet weten wat ik nou eigenlijk wil. Maar volgens mij heeft het allemaal met elkaar te maken. 'Waar moet ik heen?' De 1e kaart slaat dus ook raak.
Wow, vandaar dat kaart 7 zo heftig naar voren kwam tussen de anderen.. Zwaarden Negen is geen gemakkelijke kaart en ook bij deze kaart zegt het plaatje vaak al genoeg. Het is geen fijne ervaring lijkt me.. Sterkte iig!

Maar, je kent de wetten van het universum he, ook al draait het rad nu naar beneden, ooit zal je weer boven komen . Dit heeft kennelijk ook nut. God mag weten wat, maar achteraf blijkt dat vaak. En ik weet zeker dat je hieruit komt. Daar ben jij de persoon wel voor, voor zover ik je kan inschatten dan.
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:28 schreef sweetgirly het volgende:
Nog even, kaart 4, welke dan . Ik kan wel wat, maar weet niet wat ik nou echt leuk vond, succesvol in was . Wat moeilijk, wat een nadenkertje.
Misschien nuttig om eens uit te pluizen . Waar heb je plezier in, wat geeft je een goed gevoel, wat vond je vroeger leuk, wat wou je altijd worden toen je klein was, wat wou je altijd nog doen maar heb je nog niet gedaan, etc. Dat zijn de dingen die er werkelijk toe doen .
quote:
En dan 5, precies, zoals ik boven al aangaf, onwijze persoonlijke ontwikkeling ben ik geloof ik mee bezig/doe ik . En dat leidt wel tot de benodigde ruzies de laatste tijd, conflicten met mensen die dichtbij me staan. Grens afbakening. Maar of en dan..
Dat is wel vervelend . Pas op dat er geen narigheid uit komt. Daar waarschuwt deze kaart ook voor in zekere zin. Dingen die achter je rug gebeuren, of dingen die jij achter de rug van een ander doet.
quote:
Kaart 8, hulp vliegt opeens op me af. Vanuit alle hoeken, weet niet of het komt omdat ik veranderd ben, laatst door zo'n dal ben gegaan dat ik bijna heb gebeden.. maar ik heb zulke goede gesprekken gehad, met mensen waarvan ik het niet verwachtte. Ook met mijn vader bijv. Ik ben daar sowieso al eeuwig dankbaar voor, het heeft banden versterkt. Steun, begrip, hulp (ik had er wel om gevraagd ).. nouja, eigenlijk kracht, liefde en steun, ik ben raar, ik weet het . Gesprekken, uit het niets, gewoon iemand die een tijd lang allemaal wijsheden en inzichten geeft/aanreikt etc.. Dat soort dingen heb ik wel meer . Onwijs weird ergens. Zelfs kansen misschien idd.
Wat goed dat je hulp ontvangt. Dat heb je zo nodig in zo'n periode. Grijp het met beide handen aan zou ik zeggen. Over die kansen, die zitten erg veel in deze legging. Misschien zoek je zo hard naar de oplossing dat je hem niet ziet als ie voor je ligt?

En je bent niet raar!
quote:
Kaart 6, waar ik alleen nou anderen mee moet helpen
Dat is in de toekomst dus dat merk je vanzelf .
quote:
Geartsjuh, en dit ook weer, erg mooi, erg raak , nogmaals thanx!
Graag gedaan .
quote:
Al ben ik ook een beetje bang, voor alles, voor de toekomst
Angst is er om te overwinnen . En kaart 3 zegt dat je alles kan dus volgens mij heb je niks om bang voor te zijn .
pi_44845536
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:34 schreef Geartsjuh het volgende:

Wow, vandaar dat kaart 7 zo heftig naar voren kwam tussen de anderen.. Zwaarden Negen is geen gemakkelijke kaart en ook bij deze kaart zegt het plaatje vaak al genoeg. Het is geen fijne ervaring lijkt me.. Sterkte iig!
Ach, dalen zijn mij wel bekend . En tja, hoe meer je bezig gaat met jezelf, leest etc, hoe meer je tot het uitzoeken etc raakt en dat kan weleens intens zijn. Als je aan jezelf werkt, hoe dan ook, veel mensen doen dat toch wel op één of andere manier, dan voel je je niet gelijk (helemaal) happy, maar zijn die grote dalen misschien wel nodig om verder te (kunnen) komen soms. Denk en hoop ik dan maar.

En dank!
quote:
Maar, je kent de wetten van het universum he, ook al draait het rad nu naar beneden, ooit zal je weer boven komen . Dit heeft kennelijk ook nut. God mag weten wat, maar achteraf blijkt dat vaak. En ik weet zeker dat je hieruit komt. Daar ben jij de persoon wel voor, voor zover ik je kan inschatten dan.
Dank , doe mijn best.
quote:
Misschien nuttig om eens uit te pluizen . Waar heb je plezier in, wat geeft je een goed gevoel, wat vond je vroeger leuk, wat wou je altijd worden toen je klein was, wat wou je altijd nog doen maar heb je nog niet gedaan, etc. Dat zijn de dingen die er werkelijk toe doen .
Vroeger speelde ik altijd juf . Dan ging ik schriftjes maken en dingen in schrijven, dan moest mijn broer dat maken en ging ik dat vervolgens nakijken. Totdat mijn broer op een gegeven moment gillend wegrende en zoiets had van 'ik wil niet meer' . Wrs had hij zoiets van 'ik zit overdag ook al op school, komt mijn zus na schooltijd ook nog aanzetten met schriftjes enzo'. Toch bleef hij vrij lang nog braaf zitten, lief hé .

Maar erg moeilijk, ik ga hier even goed (en nog meer) over na denken in ieder geval!
quote:
Dat is wel vervelend . Pas op dat er geen narigheid uit komt. Daar waarschuwt deze kaart ook voor in zekere zin. Dingen die achter je rug gebeuren, of dingen die jij achter de rug van een ander doet.
Wat oplettend zal ik zijn , en moet zeggen was ik al wat. Moeilijke, pittige periode in die zin.
quote:
Wat goed dat je hulp ontvangt. Dat heb je zo nodig in zo'n periode. Grijp het met beide handen aan zou ik zeggen. Over die kansen, die zitten erg veel in deze legging. Misschien zoek je zo hard naar de oplossing dat je hem niet ziet als ie voor je ligt?
Tja, hulp. Tijdje terug zelf op zoek gegaan naar geschikte dingen voor mijn persoontje. Er zit gelukkig veel herkenning bij en dat scheelt weer. Kan ook dat daarom nu alles nog even intenser wordt, als je bewust wordt van enzo.. of zoiets. De openheid van het praten over mijn gevoel, heeft mij in familiekring iig tot nu toe veel opgeleverd. Merk soms ook dat als ik over mezelf praat, anderen ook altijd met iets komen of daar herkenning in vinden. Dat vind ik wel prettig. Zoals ik andersom soms weer aan andersmans voorbeelden, situaties veel kan hebben. Dat vind ik echt een geweldig en mooi iets.
quote:
En je bent niet raar!
quote:
Dat is in de toekomst dus dat merk je vanzelf .
Ja.
Ik voel gewoon dat ik nog zoveel moet groeien eigenlijk .
En dat is ergens dan wel weer een lekker gevoel, hoe moeilijk ook soms.
quote:
Graag gedaan .
Nogmaals, vond het erg mooi en leerzaam!
Neem het mee & doe het bij mijn 'persoonlijke ontwikkelingsfase of groei-rugzak'
quote:
Angst is er om te overwinnen .
Das zekers waar!
Geconditioneerde overtuigingen van mezelf zijn er bijv. ook om gesnoeid te worden, zodat ik verder kan gaan, want ik wil verder. Maar dat is een beetje mens-eigen soms.
quote:
En kaart 3 zegt dat je alles kan dus volgens mij heb je niks om bang voor te zijn .

Nu nog leren vliegen

Ik heb in ieder geval genoeg te doen volgend jaar (wat een uitdagingen weer eigenlijk ergens , zo beschouw ik het eigenlijk ook).

Gear, ik blijf kussen en bedanken, maarja ben toch bezig, dus
pi_44848748
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Tuurlijk mag je kaartleggen wel testen. Het probleem bij tarot echter is dat het niet om echte toekomstvoorspellingen gaat. De tarot voorspelt alleen wat er gebeurd als je op je huidige weg verder gaat. De toekomst ligt nooit vast en dat maakt voorspellingen van de tarot onbetrouwbaar. Tarot is dan ook niet bedoeld om voorspellingen te doen, maar om inzicht te geven in je huidige situatie: welke oorsprong heeft de huidige situatie in het verleden, hoe sta je er nu voor en wat gaat er waarschijnlijk gebeuren als je op deze koers verder gaat.

Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben om tarot leggingen te toetsen, feit is echter wel dat de voorspellingen lang niet altijd uitkomen. Vooral als je zelf bewust kiest voor een andere weg.
Er is helemaal niets mis met voorspellingen of verklaringen via het verleden. Het hoeft ook helemaal niet allemaal te kloppen of uit te komen. Waar het mij om gaat, is dat als het vage voorpellingen zijn die een statistisch hoge scoringskans hebben, de waarde van de legging toch in twijfel kan worden getrokken. Ik wil helemaal niet exacte wetenschap opdringen aan kaartleggen, omdat kaartleggen geen exacte methode/wetenschap is, ook al werkt het echt. Maar ik vroeg me gewoon af of kaartleggers/believers geinteresserd waren in de kansberekening dat iets met willekeurig gokken ook kan kloppen. Er zijn naar mijn mening 2 mogelijkheden: 1) je erkent kansbrekening in het algemeen en bent van mening dat kaartleggen beter scoort dan gewoon slim gokken, of 2) je erkent de kansberekning niet en baseert je geloof in kaartleggen op iets anders.

Als 1) iemands mening is dan ben ik benieuwd naar voorbeelden en als 2) iemands mening is dan ben ik benieuwd waar het geloof dan op gebaseerd is.
quote:
Geboortedatum is niet het enige gegeven wat je kan gebruiken bij het leggen van kaarten. Om het heel onwetenschappelijk uit te leggen: unieke gegevens van een persoon kunnen jou als kaartlegger helpen om je op diegene af te stemmen. Unieke gegevens zijn bijvoorbeeld de combinatie naam+achternaam en geboortedatum. Echter kan natuurlijk iemand anders ook op die dag geboren zijn en er kan ook heus wel iemand bestaan die diezelfde naam heeft. Daarom gebruik ik zelf vaak verschillende gegevens in combinatie met elkaar, bijvoorbeeld naam+achternaam en woonplaats. Dat zorgt voor meer betrouwbaarheid. Ook foto's van degene waarvoor je kaarten legt kunnen helpen je af te stemmen op de ander.
Ik bestrijd niet dat als kaartleggen echt werkt, meer unieke gegevens van degene voor wie je legt beter zijn. Het gaat mij erom dat de vage conclusies van de leggingen voor bijna 100% van willekeurige mensen veel raakvlakken zullen hebben.
quote:
Ik vind verder dat je volledig gelijk hebt met je statement over geboortedata. Als een kaartlegger dat als enige gegeven gebruikt (via internet dan) is het vrij karig.
Misschien was mijn voorbeeld verwarrend, ik bedoel helemaal niet dat alleen geboortedata gebruiken bij een legging te weinig is. Het was alleen een wiskundig voorbeeld die toevallig over iemands geboortedag ging. Het gaat puur om een voorbeeld waarbij je 23 keer een willekeurig getal uit 365 kiest en dat je dan een kans van 50% hebt dat je 2 keer hetzelfde getal hebt.
quote:
Tarotleggers zeggen dat dan ook niet. Ze zeggen alleen dat op basis van hoe jij de dobbelstenen gooit, wat de meest waarschijnlijke uitkomst is. Deze hoeft niet persé uit te komen.
Maar als het kaartleggen niet beter scoort dan gewoon gokken, dan zijn toch maar 2 mogelijkheden? Of het kaartleggen werkt en scoort hetzelfde als gokken, of het kaartleggen werkt niet en het is gewoon gokken. In beide gevallen is het kaartleggen dan toch weinig zinvol? De wetenschappelijke kansberekening benadering die ik hier presenteer kan toch niet zomaar weggewuifd worden omdat je kaartleggen er niet mee kan vergelijken? Velen zal de wetenschappelijke benadering misschien niet aanstaan, maar het geloof in kaartleggen is toch ook gewoon op verhalen dat een kaartlegger iets onmogelijk kon weten gebaseerd? Dat is toch ook gewoon kansberekening, maar dan gevoelsmatig? En gevoelsmatige kansberekening kan verradelijk zijn, dat wilde ik alleen maar aangeven.
quote:
Daar zijn wel eens experimenten naar gedaan ja. Toen werden er leggingen gedaan voor mensen die totaal niet op hen gebaseerd waren, maar elke persoon herkende zichzelf er wel in. Tja, verbanden zijn ontzettend makkelijk te leggen wat dat betreft.
Dat geeft dan toch aan dat geloven in kaartleggingen gebaseerd op of mensen zich erin herkennen een gammele basis is?
quote:
Oplichters zijn er genoeg. Het is belangrijk als je een legging krijgt dat je kritisch bent, onderzoekt of het gezegde echt op jou van toepassing is en of de gelegde verbanden kloppen. Er is niks mis mee om kritisch te zijn. Je herkent meestal een echte legger van een oplichter door de verbanden die de goede legger legt en de woorden die hij gebruikt. Een goeie legger zegt vaak woorden of stipt dingen aan die bij jou gevoelig liggen. Het 'triggert' vaak dingen. Dus wees rationeel en kritisch maar ga ook op je gevoel af.
Ik zou het toch iets scherper willen stellen. Als kaartleggen echt kan werken -buiten oplichters om-, dan moet dat toch eerst een keer door de allerbeste en meest oprechte kaartlegger van de wereld aangetoond worden? Al is het er maar 1? Het is pas zinvol om rotte appels te herkennen als eerst aangetoond is dat appels echt bestaan.
quote:
Iedereen heeft inderdaad wel mensen in zijn familie die ziek zijn. Zoals gezegd, als je een verband wil zien dan is die er altijd wel. Heel veel waarde aan zo'n algemene voorspelling moet je dan ook niet geven. De specifieke gegevens kan je wel kritisch testen. Bv. wat voor ziekte, hoe lang is degene al ziek, etc. Maar dat zijn zaken die meestal niet zo specifiek voorspelt worden bij tarotleggingen.
Dan doet de kaartlegging dus wel de algemene voorspelling dat iemand ziek is, waarbij de scoringskans bijna 100% is en de specifieke, waaruit zou kunnen blijken of het een echte legging is wordt dan niet gedaan? Wederom kom ik dan op het punt: wat is de waarde van een legging als de scoringskant met puur gokken even groot is?
pi_44849763
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:40 schreef Elvi het volgende:
Is het trouwens een leuke idee om een 'nieuwjaarslegging' te doen voor mensen?

Misschien kan ik ook weer wat proberen

Goed plan!!

Al kom ik zelf nog steeds niet veel verder als af en toe een kaartje trekken voor de liefhebbers!

Maar als er iemand eens een leggingvoormij wil doen,houd ik me zeker aanbevolen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:46:34 #127
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44850903
beezlebub, monkeyman..ik doe jou zo ff:

• Geboren 24-10-1985 te Geleen
  • Beezlebub85

over 2007 dan maar?
  • De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zaterdag 30 december 2006 @ 10:48:43 #128
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44850937
    MissBehave..ik kan me herinneren dat ik een oude legging voor jou heb gedaan, kun je die eventueel erbij-pakken? en wil je daarop voortborduren is mijn vraag? Tevens heb ik nog wel even wat info nodig..misschien dat ik jou vanavond dan doe..k?
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:15:58 #129
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44852518
    goedemiddag/morgen beezlebub85 ik heb genoeg informatie om voor jou aan de slag te kunnen..ik drink een kopje mandarijnenthee..en had laatst een hele leuke en inspirerende legging voor iemand gedaan. Omdat hij hier nog niet ter sprake is geweest zal ik hem uitleggen.

De legging heet "de vier jaargetijden" en heeft betrekking op het jaar wat gaat volgen, 2007 in dit geval. Wat handig is, als je deze legging gaat doen is dat je deze doet aan het "bijna-einde" van een jaar omdat je dan een gemakkelijke oversteek hebt. In een legging maak ik meestal gebruik van simpele connecties. Dat vergemakkelijkt het leggen. Dus in jouw geval beezlebub85 gaat het over de lente die komen gaat, de zomer, de herfst en de winter. Ik heb mijn spullen klaargelegd..en voel me fijner bij een niet zo'n "opgejaagd" muziekje momenteel. Wat ik in ieder geval even doe is jouw gegevens naast het doek leggen..ik zal een foto maken van de legging. Als je die nog wilt hebben kan ik hem mailen. Het betreft dus een legging over het jaar 2007 met jouw als rode draad.

schudden nu..even nog wat info, mijn kaarten blijven sowiezo op het doek liggen en ik vind dat ze hun aanraking met het doek niet mogen verliezen, alleen bij het eruithalen mogen ze eventueel even op je desk liggen..maarja "mogen" In ieder geval ik heb een weg gebaand naar jou..en alles ligt er..

we beginnen met de lentekaart: de keizer de lente is voor jou de start van het jaar..athans zo ervaar je dat..de keizer die in een nog wat "norse" houding op zijn troon zit..houdt de scepter en een gouden bol vast. Ik zou geen bergen met geld verwachten, eerder wat financiele meevallers. In de lente zul je juist door de dingen die vooral materieel zijn sterk in je schoenen kunnen staan..wat dat betreft zul je ook in je hoofd moeten houden dat je niet alleen komt te staan en daarmee bedoel..vergeet anderen vooral niet.

dan de zomerkaart: kelken 4: door simpelweg je ogen te sluiten voor wat je wordt aangeboden in de zomer..zou je misschien niet aan kunnen nemen wat je wordt aangeboden..een oplossing voor een probleem of voor een bepaalde kwestie..zorg er dus voor dat je je ogen daarintegen openhoud en eventueel de vierde kelk ook kunt pakken..die je wordt aangeboden in de vorm van hand uit een grijs wolkje.

herfstkaart..pentakels 3aangezien je geboren bent in oktober zal ook de herfst voor jou een belangrijke periode kunnen zijn..je hebt iets afgemaakt..en bent omgeven door mensen..het is weliswaar een donkere periode, maar er komt wat af..een project of iets dergelijks..je legt er de laatste hand op en de personen geven je daar ondersteuning in. Je staat niet boven hun. Je staat simpelweg op een hulpmiddel in deze wereld om bij je "kunstwerk" te kunnen komen en daarmee bedoel ik..dat je waarschijnlijk de hulp hebt aanvaard in de zomer..

de winterkaart: zwaarden zeven opnieuw wil je je ontrekken aan een situatie..al sluipend zou je vertrekken met een aantal zwaarden vanaf een bepaalde locatie..wat ik denk bij deze kaart..is dat je misschien beter bij de tentjes kan blijven en het geluk kan delen. Twee zwaarden laat je staan mocht je plan doorgaan voor de achterblijvers.

Wat ik verder doorkrijg is waarschijnlijk een verre reis..je gaat iets verkennen. Dat maak ik op aan een kaart die onderop lag en dezelfde kaart viel later uit het deck en ik had "stiekem" even gekeken of hij niet op zijn kop lag. Daarbij draaide ik alleen de hoek en ik zag dat het diezelfde kaart was..voor me heb ik dan een beeld van een man op een kasteel met een wereldbol..wat voor mij zegt dat je iets gaat verkennen of gaat reizen in 2007.

Dit was ie..veel succes en alvast een fijne jaarwisseling..

[ Bericht 0% gewijzigd door Normalneo op 30-12-2006 12:31:51 ]
    pi_44852714
    Zo'n 4 jaargetijden legging is wel heel leuk om te doen! Ik ga denk ik vandaag ff proberen voor mezelf te leggen...

Wil iemand ook zo'n legging voor mij doen? Dus dezelfde zeg maar... Ik ben wel heel benieuwd of er dan ook hetzelfde uitkomt of dat ze elkaar gaan tegenspreken... Is meteen een leuke test
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:35:29 #131
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44852941
    Elvi als missbehave niet reageert voor het avondeten wil ik met jou deze "test" uitvoeren..onder voorwaarde dat we om 5 uur met de legging beginnen en dat hij minimaal een half uur tot drie kwartier duurt..
    pi_44853046
    Een half uur

Damn das best lang... Hoe doe jij een legging dan?
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:48:04 #133
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853209
    af en toe doe ik er wel een uur over..ik ga me ook echt niet haasten..het is zelfs minimaal een half uur..ik type er toch ook best veel bij toch? vind dat wel "normaal" dat je even de tijd er-voor-uittrekt..
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:48:47 #134
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853227
    zeg het maar want ik ben zo even de deur uit en dan weet ik hoe-laat ik terug kan komen..

en als het voor jou te lang duurt dan posten we om kwart voor zes, maar starten we om vijf uur
    pi_44853343
    Ik weet niet of ik 5 uur kan halen... Ik kan wel vanmiddag alvast de legging voor mezelf doen en dat jij dan de legging later doet... Of wil je het echt tegelijkertijd?

En je typt er idd best veel bij! Wat voor soort kaarten heb je?
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:54:13 #136
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853383
    ik wil wel tegelijkertijd..anders heb ik er geen "prettig" gevoel bij..eventueel wat later kan ook nog..anders zes..

rider de waite deck
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:56:41 #137
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853452
    dit is iig wat wat we met zijn tweeen kunnen doen, maar wel tegelijk..of in ieder geval een verbinding/overlapping in de tijd..
    pi_44853513
    Doe maar 5 uur denk ik... Ben een beetje afhankelijk van hoe laat mn ouders willen eten Maar tis zaterdag dus 5 uur kan wel!
    pi_44853536
    En je had al mn gegevens al toch
      zaterdag 30 december 2006 @ 13:00:53 #140
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853593
    k staat dat dan "vast"..zullen we beiden even vijf voor vijf posten in dit topic..? dat we er zijn..??dan weet ik dat ook en jij ook..zie je dan iig..en dan posten we om kwart voor zes..
    pi_44853683
    Ok! Deal
      zaterdag 30 december 2006 @ 13:06:49 #142
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853772
    leeftijd: 23 (6 sept 1983)

de seizoenenlegging is trouwens heel erg algemeen..ga niet teveel hopen op thema's die je te belangrijk vindt want als dat ter sprake komt zie je dat vanzelf wel..je begrijpt wel wat ik bedoel he? stiekem mag wel, maar daar basseer ik je legging niet op..het is even dat je het weet elvi..

spreek je dan..ben nu pleitte..

succes iig
      zaterdag 30 december 2006 @ 16:54:59 #143
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44860903
    Elvi am here
    pi_44861011
    Ik ook Zullen we beginnnen? Ik weet niet hoe jij de kaarten legt maar ik trek altijd eerst mn kaarten en ga daarna de betekenissen opzoeken.

En in welke volgorde moet deze legging? En wat moet de vraagstelling zijn?
      zaterdag 30 december 2006 @ 17:02:51 #145
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44861153
    k fijn dat je er bent..wat je kunt doen? de seizoenen 1 voor 1 uit je deck leggen, 1 voor 1 openslaan. We beginnen met de lente, dan zomer, herfst en winter. De kaarten leg je van links naar rechts(vier kaarten) naast elkaar..en er geen specifiek thema..jij legt voor jezelf ik leg voor jou..het is gewoon een algemene legging over een jaar heen..2007 houdt je in je achterhoofd..en de seizoenen komen geconcentreerd even aan bod..

laten we afspreken dat we onze bevindingen hier om kwart voor zes posten..succes..als je nog vragen hebt dan hoor ik die..zoniet dan begin ik..

bij elke kaart laat je een gevoel opkomen bij jezelf..waar het betrekking op kan hebben..wat jij in dat geval denkt dus
    pi_44861180
    Ok ik begin ook!

Succes!
    pi_44861850
    *Benieuwd is
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
      zaterdag 30 december 2006 @ 17:44:57 #148
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44862601
    zow ik had geschud en ben afgedaalt ik ging omhoog en liet mijn hoofd een beetje meevieren..uiteindelijk was ik ergens in het midden..ik voelde een soort centrum..ik denk ja dan moet dat wel goedzitten. Vervolgens schud ik de kaarten nog langer door en ga over op de automatische piloot, laat me gevoelens de vrije loop, maar behoudt controle over het jaar en de jaargetijden die gaan paseren. Als ik voel dat ik moet stoppen stop ik met schudden. Ik spreid de kaarten voor me uit..een foto zal ik straks maken.

lentekaart: koningin van de staven de koningin zit op haar troon..in de ene hand houdt ze een staaf vast en in de ander een zonnebloem (een teken van de bloei die zij doorleeft). Er is eenvoud op haar troon..dat zie je aan de 4 leeuwen. Voor haar voeten zit een zwarte kat als haar trouwe metgezel. Deze waakt een beetje over haar, ik voorspel een gelukkige tijd en bloei en ontvankelijkheid die je aan jezelf te danken hebt, immers je zonnebloem staat in-bloei om het zo maar te zeggen..naar alle waarschijnlijkheid een gelukkig seizoen..

laten we vervolgens op de zomer overgaan..

de zomerkaart: de gehangene in deze periode bekijk je veel dingen van de andere kant. Het is niet zo dat je wordt opgehangen of terechtgesteld. Je wordt enkel op de proef gesteld door het te bekijken vanuit een andere bril. Jij als persoon zult veel denken in deze periode, bewustzijn is hoog en misschien kun je hier op allerlei manieren "gebruik" van maken. Om je heen is er een grijze lucht die waarschijnlijk ook kan zeggen dat je er even alleen voor staat op veel momenten. Dit zijn immers kwesties die in jou spelen.

Ik had al een gevoel dat ook voor jou de herfstkaart belangrijker zou zijn..maar dat heb ik ook bij de eerste..de kaart gerechtigheid..in de zomer wordt je op de proef gesteld..de uitkomst is bepalend voor de herfstkaart..want daar wordt "je hart" tegen het "veertje" gewogen. Het kan zijn dat je er veel later achterkomt wat precies de betekenis is van de weegschaal in het tarotspel..op dat moment kun je het ervaren..je hart kan zelfs koud aanvoelen..!! Maar wees gerust..er is nog geen uitspraak gedaan over bepaalde kwesties..! Geef je gevoel een kans en sta open. gerechtigheid kan over heel veel zaken spreken..over liefde, hoe je iemand behandeld, over vrienden..wat het echter niet wil zeggen is dat als je je op zo'n moment "slecht" zou voelen je geen kansen meer krijgt..elke dag biedt een nieuwe kans om eventuele schade die is aangericht door jezelf te corrigeren. Ik denk dat dit vooral over gedrag gaat in dit geval maar precies kan ik hier niet over zijn. Wat er op de achtergrond speelt valt me ook goed op in de kaart..ik denk dat dit zeker een diepere betekenis heeft..

de winterkaart zwaarden tieneen donkere periode..de zwaarden tien kan aangeven dat je je triest voelt ergens over en dat het aanvoelt alsof je de doodsteek hebt gekregen. Voor je gevoel houdt het hier op..of je valt..wat er is? een uitkomst van de gerechtigheid..ik zie een zonnig begin voor je in 2007..een persoon stevig op haar troon..aan het einde een gevallen persoon..

Elvi, ik ga je wat dingen uitleggen over de kaarten. Deze legging die ik je geef kun je toepassen op heel veel dingen..ik wil niet zeggen dat ik hetzelfde ben als iedereen, en niemand is hetzelfde als jou..wat wel zo kan zijn is dat je de kaarten kan intrepreteren als een cirkel/fase..bijv. stel voor in de liefde hoop je ergens op..zo diep..dat het je bijna wurgt om het zo maar te zeggen..ik weet hoe het voelt op een gegeven moment..het voelt als willen..terwijl het rare van liefde juist is dat het op de meest onverwachte momenten op je pad komt..ik denk niet dat het bij vrouwen veel anders is als bij mannen..maar vaak als je denkt dat de dingen goed lopen komt er toch een soort balans op je pad dat alles rechtzet of alles totaal overhoop gooit de liefde is hierin een vb. als ik bijv. naar mijn werk ga en zeg van ik wil dit..dan kan het vervolgens ook nog zo lopen dat ik kwaad wordt omdat de manager het niet wil..wat je zult moeten ervaren is dat bepaalde zaken in het midden hun weg tegenkomen..dat je niks kunt afdwingen(ik heb dat ook ervaren) dat is met alles zo..het is niet zo dat de kaarten je droom kapot willen maken, maar 1 aspect van het leven hoeft niet de ultieme droom te zijn..er zijn er duizenden! Ik wil alleen zeggen..voel je goed bij wie je bent, maar ook bij wie je niet bent..en als de tijd daar-komt dat je wensen uitkomen zul je na te zijn gevallen alleen maar sterker in je schoenen staan..dus focus je niet op 1 ding..laat daar niet alles vanaf hangen..behalve als het belangrijk is om het voor je zelf uit de weg te ruimen als het je gevoelens blokkeerd..

dat was mijn intrepretatie..als je vragen hebt..je mag ze gerust stellen ik ben er nog een tijdje..succes volgend jaar en een hele fijne jaarwisseling alvast..!

en je weet Elvi..na regen komt zonneschijn! (mbt tot de laatste kaart)
    pi_44862657
    Nou dit is mijn legging Ik heb m volgens het bijbehorende boekje uitgelegd en volgens mijn boeken over de elementen (alleen Zomer en Herfst kon ik ook daarmee uitleggen). Wel spannend want het is weer voor het eerst sinds lange tijd dat ik een legging doe en zeker voor mezelf! Dus het kan goed zijn dat de mijne nergens op slaat en die van Normalneo juist wél Eind 2007 doe ik dan wel de evaluatie, ok?

De trekking en uitleg volgens mn tarot-boekje:

Lente; de gematigdheid : De kaart staat voor de zuivering van de ziel door spirituele genade, het verenigen van het actieve en het passieve, en van het mannelijke en het vrouwelijke.
    Symbool van vrede, harmonie en het evenwicht in spiritualiteit en materie; van matiging, compromis, goed zakelijk inzicht, een evenwichtige levenshouding, vitaliteit, energie en inspanning.
    Innerlijke rust, nieuwe levensfase, afloop van een kwestie.
    Kaart lag op zn kop, dat betekend succes en het einde van uitstel.

Zomer; Kelken 7 : Staat voor een offer of droom die tot creativiteit aanspoort. Een onverwacht en bijzonder voorval vereist dat de juiste keuze word gemaakt zodat een droom kan uitkomen. Kaart duidt ook op mystieke ervaringen en verstandelijke of creatieve gaven die verrassend veel voldoening zullen geven. Kijk uit voor '12 ambachten, 13 ongelukken'.

Herfst; pentakels 3 : Kaart staat symbool voor vakbekwaamheid. Hij laat zien dat erkenning en succes bereikt kunnen worden door hard werken, scholing en volharding. Wijst op artistieke talenten die geld opleveren en steun en medewerking van anderen. Echter ook kans op verlies door gebrek aan richting.

(combinatie pentakels en kelken in een legging wijst op belangstelling voor anderen, voor geneesmethoden of toneel)

Winter; De Zegewagen : Staat voor het beteugelen van fysieke passie en het tegen elkaar afwegen van positieve en negatieve krachten, met het doel om succes en overwinning te behalen. Duidt op succes, aanzien en rijkdom na langdurige inspanning en na het overwinnen van moeilijkheden en spanningen. Staat ook voor geduld, volharding, onverwacht nieuws en snelle reizen.
    Overwinning na moeilijkheden / inspanningen.

De uitleg van zomer en herfst volgens mn elementen-boekje:

Kelken is water, pentakels aarde. Versterken elkaar. Zijn beide passief.

Kelken 7 (zomer) : Er zijn verschillende mogelijkheden en er kan moeilijk een keuze worden gemaakt, er bestaat neiging tot dagdromen. Op die manier kunnen de gevolgen van elke keuze bekeken worden.
    Trefwoorden: fantaseren, zelfmisleiding, dagdromen, illusie, verslaving

Pentakels 3 (herfst) : Groei op het gebied van materiële zaken en werk. Mogelijk vindt dit plaats na een moeilijke periode. Nieuw werk en het in praktijk brengen wat je hebt geleerd.
    Trefwoorden: vakmanschap, groei, inspanning, moeite, een vak leren, kansen, creativiteit, werk, opleiding.

Nou volgens mij krijg ik in de herfst pas mn propedeuse Wel grappig dat creativiteit er zo vaak in terugkwam... Ik doe namelijk opleiding CMV. En dat is dus heel creatief
    Over de Winter weet ik niet zo goed wat ik moet denken... Telt de winter in januari/ februari 2007 dan ook mee? Of pas weer in december 2007? Mn gevoel zegt de 'vroege' winter (begin 2007) namelijk. Ook omdat dan de kaart van de Lente best goed ligt denk ik...

Ik ben heel benieuwd wat Normalneo heeft getrokken!
    pi_44862748
    *proest* op het eerste gezicht hebben we ieder hele andere kaarten getrokken Ik ga straks geconcentreerd lezen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')