Ligt eraan..ligt aan de grond..waneer je spleetjes en "cracks" uitsluit zal de kans veranderen. Zo is er ook een 0 % kans. Het is maar net onder welke regels je iets wilt berekenen. Maar k we doen het even op jouw manier..geheel egaal dus kop of munt..50-50..quote:Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:
[..]
Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2.
kijk je brengt het nu niks andersquote:Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
Ik begrijp nog steeds niet precies waar je heen wilt, gaat dit nu over tarot, of wat bedoel je?quote:Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:
[..]
Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2. Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
Allereerst bedankt voor de legging! Ik waardeer de moeite altijd zeer!quote:Op zondag 3 december 2006 23:07 schreef Normalneo het volgende:
Beste myxomatosekonijn..wat een naam zeg..![]()
Misschien wel leuk om wat achtergrondinformatie over de tarot te horen. "Ken uzelve" stond boven de deur van de Apollo-tempel in Delphi. Geen motto van de christelijke kerk die wilde dat de mensen gehoorzaamden. Er is zoveel over te vertellen. Zo ook het voorbeeld uit de matrix triologie waar boven de deur van de waarzegsters kamer "ken uzelve" staat. De waarzegster wijst ernaar en mbt tot zelfontplooiing kwam Neo er aardig mee op weg..niettemin werd hij een handje geholpen door "omstandigheden". Waar het precies vandaan komt is niet geheel duidelijk in Europa werd echter in de 13e eeuw het gokken met kaarten gedeeltelijk verboden en af en toe mocht het zelfs alleen maar in het weekend. De verschillende stromingen in de kaarten hebben gezorgd voor ontiegelijk veel decks en er zijn verschillende legwijzen bedacht. De oorsprong is niet geheel duidelijk, Egypte de zigeuners en de rozenkruisers..allemaal hun eigen wetten en regels..maar waar het precies vandaan komt?? Genoeg keuze iig.
Wat mij betreft kunnen we beginnen met de legging jou Myxomatosekonijn. Ergens in het Westen..3 maart 1979, 27 jaar. Ik zit even te kijken naar een goede legging voor je..ik gebruik ook de hexagramlegging. Ik vind deze momenteel erg geschikt voor een algemene legging dus ga dat ook niet veranderen. Ik wil wel graag, horen wat je ervan vind. Dus ik trek 1 persoonskaart, 3 positieve invloeden op jou als persoon en 3 negatieve invloeden die op jou betrekking hebben. Je kunt dit heel algemeen zien. Laten we maar eens beginnen.
de persoonskaart:staven zeven we zien een persoon op de kaart die zich verdedigd. De persoon houdt een staaf vast en daarmee probeert hij de zes andere staven die hem van de berg proberen af te duwen "angst" aan te jagen. De persoon staat wel stevig op zijn voeten, maar het is een dreiging van buitenaf. Misschien een dreiging die je als persoon dagelijks ervaart. Hoe je je ook verdedigd de volgende 3 kaarten zullen je positieve tips geven hoe heer mee om te gaan en de negatieve zal ik zo positief proberen te intrepreteren. Ik draai nu de positieve kaarten om 1, 2 en 6.
postieve invloeden kelken tien een gelukkig samenzijn van jou en je partner. Spelende kinderen op de kaart. De mooie kleuren van de regenboog. Het land, het huis, gelukkigheid. Dat zijn positieve invloeden op jou als persoon.
staven negen Gewond/geschaafd aan het hoofd, maar wel een overwinning behaald en de rest van de staven achter je. Je hebt waarschijnlijk vaak overwinningen behaald die je uit benarde situaties haalden. Je kunt ook tevreden zijn over je resultaat. Het is immers niet voor niets geweest. Het maakt je tot de persoon die je nu bent.
kaart 6 (links van 1) aas van de zwaarden: een wolk en een witte hand met daaruit een zwaard om-hoog-stekend. Een kroontje aan de top van het zwaard met wat groene twijgjes eraan. Een van de gelukskaarten. Een hulp in de vorm van een uitstekende/verlichte hand die je telkens beschermt en wat eigenlijk een geheimzinnig/speciaal "wapen" is/kan zijn.
Dan de drie negatieve kaarten/invloeden van rechts naar links 3, 4, en 5.
3: het oordeel Zie hier de mooie balans tussen alles..eigenlijk houd bijna alles elkaar in evenwicht. Het oordeel de kaart wil niks in dit geval niks anders zeggen dat er oordelen geveld worden. Als dit van negatieve invloed kan zijn wil het niet zeggen dat het afbraak doet aan jou als persoon zijnde. Immers het oordeel kotm als een boodschap waar je lering uit kan trekken. Het wil ook niet zeggen: winnen of juist verliezen. Dat is er niet..we zijn allen uniek. Misschien dat je op je plaatst gewezen kan worden door de toeter die de Engel blaast stapje hoger na het oordeel heel goed mogelijk. Dit is iets wat heel vaak gebeurt en wat je ook ziet in de Egyptische oudheid. De weegschaal van Maat bijv. genoeg over deze.
Een andere negatieve invloed op de persoon: de duivel deze ligt onder de persoonskaart. Wil niks anders zeggen dan de gebondenheid, het vastgeketend zitten in een relatie of een toestand. Om de ketens af te werpen hoef je alleen maar een stap naar voren te zetten. "Vast-zitten" is een groot woord en het is niet de persoon de duivel of wat dan ook. Gewoon die invloed van de kaart op de persoon, misschien verbintenissen die je bent aangegaan waaraan je af en toe twijfeld.
De laatste kaart 6: schildknaap van de zwaarden Als je jezelf teveel bevestigd wilt zien en jezelf teveel bewondert kun je daarin verdwijnen. Door naar andere mensen te kijken en te ontmoeten kun je je eigen waarde beter inschatten.
Leuke legging: even kort wat me vooral opvalt in deze legging. Strijd voeren op veel aspecten, wisselwerking in het gezin of liefde van aan de ene kant juist de vrijheid aan de andere kant juist niet de vrijheid. De overwinningen en het geluk. En boodschappen die ontvangen worden door de strijd die je voert hoeven niet altijd positief te zijn.
That's it..
Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:37 schreef Normalneo het volgende:
Algemene legging voor _flame_ aan de hand van 7 kaarte, de hexagramlegging. In het midden de persoonskaart dan de drie bovenste 1,2 en 6 de positieve invloeden op deze persoon en kaart 3,4 en 5 de negatieve invloeden. Flame uit Roermond geboren 25 september 1980, 26 jaar. Bij deze laat de kaarten rustig op je inwerken. Ik zal mijn best doen.
De persoonskaart de keizerin: de keizerin zit op haar troon. Ze zit vol liefde en bezit materiele macht. Op de kaart zie je dat ze een gouden scepter vasthoud wat ook juist weer op die macht duid. In de griekse legenden bezat de gouden scepter/staf wonderbaarlijke krachten. Aan het eind van de scepter een gouden bal. Een symbool van keizerlijkheid. Haar lokken komen onder haar kroon uit. Ze wordt daardoor ook wel geassocieerd met sensuele liefde, vruchtbaarheid en overvloed. Sterke band met de aarde of ook wel de natuur.
Er zijn zowel negatieve als positieve invloeden op de persoonskaart aanwezig. Laten we beginnen met de positieve. De magier Deze houdt ook een scepter in zijn hand. Nou ja scepter, meer een toverstaf met twee identieke zijdes. De magier heeft de kracht over verschillende symbolen. De kaart is sterk aanwezig boven de persoonskaart. Jouw manier van leven en je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. De magier heeft voor mijn gevoel een grote vrijheidswaarde, je kunt met deze kaart zoveel doen. Grenzen? Wie heeft ze gemaakt, zou jij ze kunnen breken? Maar heb je daar wel behoefte aan als keizerin. Meestal laat je alles op je afkomen en wacht je af. Maar tevens kun je dmv een bepaalde beweging van die troon af ineens in een totaal andere rol stappen.
kaart 2: de hogepriester De magier en de hogepriester zijn in verband met elkaar net zoals vele andere kaarten in het tarotdeck. De magier verenigd zaken door ze te balanseren. De hoge priester analyseerd en haalt ze uit elkaar. De kennis die de magier al in zich heeft wordt onderworpen aan experimenten.
kaart 6: munten 7 Op de kaart een man die op zijn staf leunt en wat munten bij elkaar geveegt heeft. Er blijft ondanks het opruimen van dingen wel wat liggen. Je hoeft niet alles te doen. Voor jou hoeft het niet perfect want er komt immers een nieuwe dag. Wel kan je genieten van het behaalde resultaat.
Dan de negatieve invloeden: kaart 3: zwaarden zes, een tocht. Het verlaten van..wat het ook mag zijn als je in de boot stapt moet je roeien. Dit kan energie kosten en of de reis veilig is houden we maar terzijde, want dat wordt niet gezegd. Storm misschien, misschien vlak water. Misschien dat je iets achter gaat laten en dat je vertrekt.
kaart 4: kelken 2 de geliefden die proosten. Als je verliefd bent momenteel kan het zijn dat je die persoon graag aan wilt raken, haar misschien een hand toe wilt reiken. Het initiatief komt van jou en hoe er gereageerd wordt is altijd afhankelijk van situaties e.d. Voor sommige dingen kies je zelf, maar maak ze niet moeilijker dan dat ze zijn, mocht dit een twistpunt zijn.
kaart 5: Ridder van de munten: Hij zit op een zwart paard en lijkt ook wat aan te bieden..een munt iig. In zijn harnas. Strijd gestreden? Het ziet ernaar uit dat je geeft, maar dat je je handschoen aanhoudt, bang om van je paard geworpen te worden. Misschien zou je dat gevoel eens moeten laten gaan. Anders blokkeerd het misschien heel veel.
Al met al hopelijk een waardevolle legging. Als ik het zo zie denk ik dat je een hele relaxte persoon bent die wacht wat er op zich afkomt. Heel veel mensen willen in dit leven aktie ondernemen, maar voor jou is dat juist wat minder nodig, omdat veel dingen als persoon zijnde naar je toekomen. Wat ik verder opmerk is een harde werker op zoek naar genegenheid(daarbij waarschijnlijk moeite ondervind) en een sterk mens met verborgen krachten.
Ik hoop dat je het leuk vind dat ik dit voor je heb gedaan. Laat even weten wat je ervan vind.
quote:Op maandag 20 november 2006 15:51 schreef Ripley het volgende:
Zou iemand mij kunnen doen?
23 - 01 - 1977 te Amsterdam.
Kijk eens boven jequote:Op dinsdag 5 december 2006 13:13 schreef jogy het volgende:
Oeh, kan er iemand een paar dobbelsteentjes voor mij gooien?
11-04-1979 - Schalkwijk Haarlem
En als iemand een tarotlegging wilt hebben lees ik het wel.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kijk eens boven je![]()
En wil je GVD niet zulke lekkere foto's meer posten?![]()
Graag gedaan, ja ik vind het ook interessant en vooral leuk anders zou ik het niet doen natuurlijkquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:05 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomenExcuses voor de late reactie, ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in dit topic waren.
Ik heb me zelf ook een tijdje bezig gehouden met tarot, maar ik kwam erachter dat andere mensen hier toch beter in waren en heb het gelaten voor wat het wasVandaar ook mijn interesse op dit gebied
De Magier, je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. vooral dit stuk is treffend voor mijn persoontjecontrole en kennis vergaren/ hebben zijn dingen waar ik me prettig bij voel en die me een bepaalde rust geven
voor wat betreft kaart 3, kan dit duiden op iets wat al is geweest? Een "tocht" waarvoor ik gekozen heb waardoor ik nu voor mijn gevoel eindelijk in rustig vaarwater terecht ben gekomen?
kaart 4 zegt mischienwel iets over mijn reacties binnen een relatie, ik besef me dat ik soms moeilijk denk over dingen die niet de moeite waard zijn, vaak lukt het me dingen te relativeren..maar er zijn nog steeds momenten dat ik doorsla en me teveel laat beinvloeden door mijn eigen gedachtegang die soms nogal dramatisch is![]()
kaart 5 is typisch...mijn eeuwige gevoel dat ik me niet teveel moet vrijgeven? waardoor ik juist blokkeer op t moment dat dat naar mijn idee wel gebeurd?
Ik lijk wel dingen te herkennen, maar vraag me af of mijn interpretatie wel juist is.
Wat me trouwens opvalt is dat als er kaarten voor me gelegd worden (laatste x is alweer een hele tijd terug, daar niet van) vrijwel altijd de kaart hogepriesteres, magier en de keizerin naar voor komenis dat logisch?
In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite, ik blijf dit soort dingen erg interessant vinden![]()
Ja het leven is een leerschool, of zoals mijn opa zei, je stopt pas met leren als je vingers even lang zijnquote:Op dinsdag 5 december 2006 13:40 schreef Normalneo het volgende:
[..]
Graag gedaan, ja ik vind het ook interessant en vooral leuk anders zou ik het niet doen natuurlijk
Je stelde een vraag, daar wil ik graag antwoord opgeven:
Nou ja, over een "tocht"..Als je voor je gevoel een "tocht" goed aflsuit en andere positieve kenmerken zoals de magier en de analyse naderhand erop los gooit en daarmee blij en gesetteld bent is dat natuurlijk heel mooi, maar het leven gaat verder. Misschien dat je de kennis die je bij de ene tocht hebt gemaakt moet toepassen bij een andere verdergaande weg. Wat ik ervaar is dat je lering trekt uit bepaalde zaken..ze zeggen ook wel eens: "het leven is een leerschool.."(vind ik een erg mooie uitspraak) Misschien kom je een bepaalde situatie nog eens tegen..het zou best kunnen zijn dat dit nu voorbij is denk ik als je iets gewoon goed en "fijn" aflsuit.
Wat betreft kaart 5: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.
En ja het kan iid dat er kaarten kunnen terugkomen. Misschien verworven "compententies" in een bepaalde periode. Waarschijnlijk ook kaarten die je aanspreken..bewust of onbewust..misschien omdat je ze interessant vind..
Ik zou het zeker weer eens proberen op-te-pakken _flame_ ..heb ik het hier niet zo druk
Nogmaals graag gedaan..--little edit thx jogy--
Ben trouwens ook uitermate geinteresseerd in andere leggingen en methodes..misschien dat er nog meer liefhebbers zijn om leggingen te doen?
Ik ben blij dat je er wat aan hebt babe.quote:Op woensdag 6 december 2006 09:44 schreef Ripley het volgende:
Wow Jogy, interessante legging zeg
Ik herken er ook wel veel in - het gevoel van in een omslag staan, een tweestrijd in jezelf beeindigen ed. Ik ga hem nog even goed verder doorlezen en op me in laten werken
Ik wil er even op terug komen, altijd leuk na een legging denk ik om te zien hoe het pad erna is verlopenquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:54 schreef displission het volgende:
[..]
Tuurlijk..Dimitri kerel! Zal proberen het beste te doen..wat ik ervan kan maken..ik begin met een kopje koffie..satus: 1 red bull, 1 goedemorgen(ook vitamine b--energy) en nog een koffie..ik ben een beetje met slapen aan het klooien wat betreft teveel uren slapen..maar ik begin het nu wel te merken..vandaar een kopje koffie..beetje wakker worden he..
Werk voor dimitri..laten we eens beginnen met een wierrokje..lotus..heb haar ook een keer echt tegen mogen komen..maar das een ander verhaal..nu eerst een verhaal over jou Dimitri..ik zit even te denken welke legging ik ga doen..heb je wat specifieks wat je over werk wilt weten? Als je zegt ivm met werk ga ik gewoon algemeen proberen te leggen. Ik wel raden of je al een baan hebt..maar daar laat ik dan liever de kaarten over praten..
Voor jou doe ik een legging die het kruis heet..dan trek je vier kanten..je begint west 1 kaart, noord 1 kaart, oost 1 kaart en zuid..ook. Eerst schudden natuurlijk..
Ok d ik heb voor jouw vier kaarten getrokken, ben benieuwd..
kaart 1..west..hier gaat het om/het thema: ridder van de staven: met betrekking tot het werk houd deze kaart in dat je dingen kwa werk vol enthousiasme aanpakt..maar dat door weinig uithoudingsvermogen het vaakvoorkomt dat je "iets" niet afmaakt. Dit komt onder andere omdat je de interesse verliest in het werk..je obstakels tegenkomt..etc. De kaart kan tevens op een "wedstrijd" lijken in allerlei vormen..en kan ook wel: temperamentvolle uitbarstingen op het werk.
kaart 2: deze weg zou gemeden moeten worden..hij lijkt mooi, maar..: de kaart heet kracht..een man staat een leeuw te knuffelen. Hij is een temmer..kijk nu krijgen we dus het tegenover gestelde verhaal. De kaart raadt je af om teveel energie te stoppen, teveel hartstoch..in je werk te stoppen.. wanneer we gaan kijken naar de betekenis zou je ook kunnen zeggen dat er sprake is van moed en ondernemingslust..de kaart lijkt heel mooi, maar zou volgens de beschrijving juist gemeden moeten worden, maar laten we dan eens kijken welk pad je beter op kunt gaan:
kaart 3: een donker hart doorboort met 3 zwaarden(geen bloed): het verstand bevrijden van afhankelijkheid en twijfelachtige gewoontes, het wijst vaak op een pijnlijke, maar niettemin noodzakelijke stap..Dit kun je ook weere op heel veel manieren zien..misschien is het ontslag nemen..misschien is het een collega eens aanpakken..etc. denk er zelf maar over na.
De laatste waar leidt kaart 3 naartoe:
staven vier..Aan de ene kant, kun je andere richting inslaan, aan de andere kant zegt de kaart wat over je zeker, duurzame en veelbelovende arbeidscondities waar je veel plezier en genoegen je taken door uit voert..misschien is het nieuw werk ik weet het niet..het is wat mij betreft een positieve kaart..die zeker een veelbelovend pad laat zien kwa werk. Op de kaart twee mensen die een bos bloemen in de lucht houden..erachter een burcht.
Wat ik denk..mijn gedachtes..het pad..wat ik dan voor me zie..(dus wat ik denk)is Dimitri(vroeger een gabber)heeft werk gevonden..ik denk uitzendwerk..maar het bevalt je niet echt..je kunt je taken niet afronden..misschien is een ontslag nodig om juist de weg in te slaan van het tegenovergestelde..vervolgens denk ik dat je een nieuwe baan vind, met uitstekende arbeidscondities die er mede zorg voor dragen dat jouw taken goed en zorgvuldig worden uitgevoerd..Ook de zekerheid..die je krijgt met die baan..vindt je heel fijn. Ik zie een kleine verandering op het pad..als dit zo uitkomt..misschien een andere stap binnen dat nieuwe bedrijf..
Nou laat even horen wat je van de legging vond..de kaarten en wat ik dacht persoonlijk..
zo succes jongen en gefeli ook je partner natuurlijk![]()
Isgoe, wordt morgen of overmorgenquote:Op zondag 17 december 2006 21:40 schreef SHE het volgende:
Ik wil ook nog steeds ( mocht iemand zich geroepen voelen )
26-05-1978, geboren 01.37 te Den Haag
Ja, keuzes!quote:Op zondag 17 december 2006 21:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Isgoe, wordt morgen of overmorgen. Nog een specifieke vraag in gedachte? Voor mij part via de PM ofzo. Wat het makkelijkst is.
Hmm. interessant. Ik zal me best doen om op deze ietwat vage en ruime vraag een legging te maken. Zal mij benieuwen of er iets nuttigs uitkomtquote:
Eerst even wat eten en daarna doe ik een legging voor jequote:
Elvi ik heb even terug-gelezen. Misschien dat deze jongen met "iets" naar jou komt wat alleen voor jou bestemd is. Zoals ik al zei er komen immers ontmoetingen. Mocht het zo zijn dat jullie voor elkaar bestemd zijn dan zal het toeval(denk aan de marktsituatie uit de braveheart scene) jullie waarschijnlijk een handje helpen. Tot die tijd is het in dit geval afwachten en wachten wat er in die tijd gebeurt..zeker een positieve legging, maar geef het dan gewoon wat tijd..quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:22 schreef Elvi het volgende:
Normalneo: volgens mij is dat wel een superpositieve legging!![]()
Alleen 1 'probleempje': mn ridder op t witte paard is bezet(heeft n vriendin die wel wat wegheeft van een paard... das dan wel weer grappig
)
Maar t 'komt toch goed' volgens die legging?![]()
Sweetquote:Op woensdag 20 december 2006 13:15 schreef sweetgirly het volgende:
Cool/interessant!!
Ik zou eigenlijk ook wil een legging willen, heb opzich wel een specifieke vraag, al is ie wel vrij open en algemeen, is het dan nog een specifieke vraagTis wel een vraag, maar open/algemeen..nagoed. Wel belangrijk voor me.
Moet je je geb.datum geven eigenlijk?
Hoi Gear!quote:Op woensdag 20 december 2006 16:55 schreef Geartsjuh het volgende:
Sweet
Als je kan wachten tot na de kerst wil ik je legging wel doen. Ik heb je geboortedatum daarbij niet nodig. Een volledig naam en woonplaats zijn wel handig. Je vraag (specifiek of open, maakt niet uit) en je gegevens kan je me sturen via de PM of in een mailtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |