abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42546246
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:27:21 #2
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42546820
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]

Werd je niet geraakt of wilde je er niet door geraakt worden (onbewust) ?

Als ik jouw commentaar lees, lees ik het commentaar van iemand van ver boven de 28 jaar.
Van iemand die daadwerkelijk het inzicht al te verwerken heeft gehad.
Ik geloof graag dat je heel veel ervaring op gedaan hebt maar tussen ervaring opdoen en er daad werkelijk van leren zijn twee verschillende zaken (wat ik hiermee bedoel is dat mensen wel vaker een ervaring op doen maar er niet echt iets van leren en dus die "ervaring" nog een keer krijgen).
Je zegt dat je die andere IK niet meer bent, dat er al veel is opgelost, bedoel je dan verstandelijk of innerlijk?

Ik heb het idee dat het dat is wat de gidsen jouw willen vertellen, ervaring in overvloed, maar denk er eens over na, is die andere IK wel door jou verwerkt?
Ik werd niet geraakt omdat er niets gezegd werd dat van toepassing was. Als ik geraakt werd zou dat tonen dat er iets (on)bewust aanwezig is waar ik niet van op de hoogte ben en niet mee om kan gaan. Iets waar ik hoogstwaarschijnlijk weerstand tegen biedt van een persoonlijke eigenschap waar ik niet mee in het reine kan komen. Men zou dan de spreekwoordelijke vinger op een zere plek leggen. Vijandigheid, eventuele ontkenning en ander gedrag zou dan naar voren komen, omdat het "ego" zich bedreigd voelt. Daarnaast was mijn standpunt relatief neutraal en ben ik iemand die niets te verbergen heeft.

Ervaring opgedaan is een incorrecte verklaring en een slecht gekozen woord in dit geval. Door jezelf te verkennen en te confronteren leer je veel van jezelf, de situaties waar je in verkeerd en veel meer. Zo kun je gaan werken aan jezelf en kom je ook heel veel tegen van zaken uit het verleden die onverwerkt waren en resulteerde in bepaald gedrag. Het was zwaar, maar veel zaken zijn verwerkt en door het opnieuw te herleven ben ik ook anders tegen zaken aan gaan kijken. Dus ja het is een zeer intensief leer proces geweest met veel gevechten tegen de innerlijke demonen, waar ik nog mee bezig ben in bepaalde gebieden overigens. Heb nog 4 sferen van ontwikkeling te doorgaan exlusief de abyss (Daat) waar ik doorheen zal moeten. Alle voorgaande ervaringen krijg ik overigens niet meer anders was mijn leven nog steeds onderhevig aan tegenwerkingen en zou het niet zo vloeiend en voortvarend zijn als dat het nu is. In tegenstelling tot het verleden geniet ik nu met volle teugen en gaat alles vanzelfsprekend.

Wat versta je onder verstandelijk en innerlijk? Het 1 kan niet zonder het ander. Doe je het op emotioneel niveau dan zal je verstand nog steeds weerstand bieden aangezien er geen reden is om anders te kijken naar zaken. Als je verstand een situatie rationaliseerd zal dat nog geen rust brengen als je emoties e.d. er anders tegen aan kijken. Je moet het op alle mogelijke "niveau's" begrijpen en leren mee om te gaan. Als er ook maar 1 onderdeel niet bariere vrij is...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ashavan op 10-10-2006 16:34:41 ]
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:29:45 #3
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42546929
Ik lees graag mee..
YG heeft voor mij eerder ook een prachtig verhaal neergezet.
pi_42548171
Ashavan, zie dit niet aals een aanval, jij bent voor mij gewoon heel interssant, astrologisch gezien dan he.

Ik geloof graag dat je al het een en ander opnieuw doorleeft hebt, maar dit zie je zelden op een nog zo jonge leeftijd.
Daarom ook mijn vraag; verstandelijk of innerlijk.

Ik heb nl. meer jonge mensen meegemaakt die al vroeg heel veel "innerlijke demonen" verwerkt hadden maar op latere leeftijd ( rond de 28 jaar) er toch achter kwamen dat niet alles opgelost was.

Ik merk uit je posts dat je erg belezen bent, veel ervaring opgedaan hebt en dus echt wel weet waar je over praat.
Ben alleen erg benieuwt hoe jij met die situaties omgaat die jou toch op de een of andere manier wijzen op je andere IK.

Ik heb ook inmiddels heel veel ervaringen (angsten ed) opnieuw doorleeft, maar toch zal er altijd een trigger blijven, het is veel minder zwaar dan voorheen maar er wordt wel iets geraakt.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:14:33 #5
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42548613
Voel me niet aangevallen, allerminst. Vraag me wel af hoe ik astrologisch interesant ben. Geloof niet dat ik jouw mijn astrologische gegevens heb toegereikt. Zou je hier wat meer over kunnen zeggen?

Zodra delen van me oude IK hun kop opsteken zijn dat delen waar ik nog mee bezig ben. Zoals eerder vermeld maak ik gebruik van de 10 sferen op de Boom des Levens. Met elke sfeer ben je actief bezig met een specifiek aspect van jezelf. Zodoende zijn er al een aantal aspecten verwerkt, maar natuurlijk nog niet allemaal. Wel wordt je gedurende het confronteren en reflecteren bewust van de overige aspecten. Hoe lang de overige aspecten gaan duren in tijd weet ik niet. Ben ongeveer 2-3 maanden per sfeer bezig geweest dusver.

Door ze alleen al op te merken en te accepteren dat ze er zijn wordt je al rustiger. Je verzet je er niet meer tegen en voelt je niet meer beschaamd of aangevallen en dergelijke. Toch gebeurd het dat bepaalde aspecten zorgen voor reacties in situaties waar ik liever anders had willen reageren. Maar door het uberhaupt op te merken ben je al verder dan het simpel weg te ondergaan niet wetend hoe en wat. Soms kan ik het tegenhouden voordat het zich uit. Het hoort er gewoon bij totdat die delen ook verwerkt zijn. Vervolgens bied ik dan mijn excuses aan als het een nogal harde uiting is.

Met verstandelijk of innerlijk reageer ik nogmaals. Beiden, eerder ga ik niet verder naar de volgende en zou ik die sfeer op de Boom onafgewerkt zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ashavan op 10-10-2006 17:21:15 ]
pi_42549813
In de Westerse Astrologie werken we met wetmatige cycli, die we allemaal kennen en de meeste van ons ook allemaal meemaken.
Wetmatige cycli zijn die processen, die niet op de persoonlijke horoscoop zijn geent, maar op de aan tijd gebonden omloop van de planeten.
En niet alleen transsaturnale (verre ) planeten doen hierin mee, ook de persoonlijke en halfpersoonlijke planeten spelen een rol.
Daarnaast kennen we leeftijdsritmen zoals de twaalfdeling en andere getalsritmen (Slingergang in de horoscoop -> 7 jr), die een belangrijke rol spelen.

Je zei zelf in een eerdere post dat je nu ong. 22 jr bent, dus daarvan uitgaande baseer ik mijn uitspraken.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:50:11 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42549852
Ik ben nu ook benieuwd lillith, heb je het nu over een saturnus terugkeer of iets dergelijks?

edit hij is 22, beetje vroeg voor saturnus terugkeer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:01:27 #8
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42550232
Ben niet diepgaand bekend met astrologie. Wat houd die terugkeer van Saturnus dan in? Wellicht dat ik dan zelf kan zeggen of het van toepassing is of niet.

-edit-
Even een google gedaan.
quote:
SATURNUS - DE WACHTER AAN DE DREMPEL
Tot 1781 vormde Saturnus, die met het blote oog zichtbaar is, de uiterste grens van het zonnestelsel. In de astrologische symboliek neemt hij een bijzondere plaats in.
'Structureren en begrenzen' zijn sleutelwoorden voor deze planetaire energie. Hij draait in iets meer dan 28 jaar om de Zon - en dus ook door je horoscoop.
In je 28e levensjaar staat hij weer op zijn startpunt. Astrologisch gezien markeert deze 'terugkeer van Saturnus' de volwassenheid. In zijn rondgang door je horoscoop heeft hij dan alle huizen - ervaringsgebieden - doorlopen in vier fasen van elk 7 jaar: tandenwisseling, pubertijd, jong volwassene en … klaar? Hierna begint hij aan zijn volgende rondje.
Hoe meet je volwassenheid? Saturnus heeft niet die cycli afgelegd en in die context ben ik dus nog niet volwassen. Geef me nog een jaar en het is wellicht wel het geval, dan ben ik overigens bijna 24.

Heb wel geleerd dat de volume knop ook naar links kan gaan en volgens een collega staat dat voor volwassenheid.

Kortom, volwassenheid is een subjectief oordeel over hoe iemand een ander individu ziet.

[ Bericht 43% gewijzigd door Ashavan op 10-10-2006 18:08:30 ]
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:40:11 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42551411
Het is de terugkeer van saturnus naar de plek waar hij stond toen je geboren werd, dat is ongeveer met 29 jaar.
Op dat moment ben je voor de astrologie volwassen.
Het is ook het moment waarop je kunt worden geconfronteerd met patronen die je ooit ontwikkeld hebt omdat ze toen nodig waren maar niet meer los hebt gelaten op het moment dat je dat moest doen om verder te komen.

Ik heb een hoop meegemaakt toen ik jong was en soms denk ik wel eens dat ik meer moeite heb (gehad) met het loslaten van eigenschappen die ik heb ontwikkeld om te overleven dan met het ontwikkelen ervan.

Het kan een hele heftige confronterende periode zijn, dat ligt aan je eigen ontwikkeling en aan je bereidheid aan jezelf te werken.
Maar als ik jouw verhaal zo hoor, ben je daar al druk mee bezig.
En het kan natuurlijk ook de periode zijn waarin je de vruchten plukt van dat harde werk

http://www.newage-directory.com/saturn.html
pi_42553167
Ik doelde niet op de Saturnus terugkeer, die valt onder "een criscis" (klinkt zwaar maar valt reuze mee).

Ik bedoel de leeftijdsritmen, de twaalfdeling.
Gezien jouw leeftijd (en dan neem ik een marge van ong. 4 jr) zou jij nu in de fase moeten zitten waar je vooral op zoek bent naar veiligheid en eigenwaarde.
Maar als ik jouw posts lees kom je eerder uit op een leeftijd vanaf 48 jaar (groei in wijsheid)!

Trouwens geen onbekend iets hoor, dit zie nl. wel meer bij jonge mensen waarvan een of beide ouders/verzorgers spiritueel actief zijn.
Vooral jonge kinderen, in de ontdekkingsfase, vinden dat "super cool", en gaan er heel makkelijk in mee.
Op zich niet verkeerd, zolang het maar oppervlakkig blijft en ze hun leven leven zoals dat voor hun bedoeld is.

Maar goed, dat is mijn mening en zoals hier al meer gezegd is, het is hun eigen vrije wil.
pi_42553185
Ik ben echt heel benieuwd naar mn nieuwe channeling
pi_42567974
tvptje
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:26:07 #13
158353 FeedMyPussy
Nu met lubrastrip!
pi_42831854
Ook ik wurm me er hier weer tussen. Zou iemand iets voor mij kunnen betekenen op het moment? Veel dingen die me bezighouden de laatste tijd, en waarbij ik wel een rode draad zou kunnen gebruiken. Ik hoor het graag, en alvast bedankt.
Merit Sweep-van Schalkwijk, 20-08-1984
Flapuit aan kettingen.
pi_42859688
He, ben mijn vorige bericht kwijt... Dan nogmaals: roerig leven momenteel, m.n. met de mannen/relaties is het verwarrend... Kan iemand me iets zinnigs vertellen... Ben nu ook erg bezig met mijn gidsen, wil daar graag contact mee, maar tot nu toe lukt dit niet... is de bedoeling dat ik binnenkort naar Nieuw Zeeland ga om daar een jaar te werken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 02-10-2018 14:01:47 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:57:38 #15
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_42867020
k als ik in een goede bui ben kan ik mssn twee leggingen dit doen weekend..FMPussycat is als eerste aan de beurt. Zover ik me kan herinneren vroeg zij het al heel vroeg ergens..vind het ook wel een leuke naam..haha:)

FeedMyPussy - vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:16
Ik heb even een vraag. Zou iemand iets kunnen betekenen voor mijn vriendin? Ze is momenteel heel erg aan het groeien heeft ze het idee, maar ze stuit op dingen waar ze weinig mee kan momenteel.
Haar naam is Gerdina Schrijvers, geboren 15-07-1972 om 15.30 , geboren in Utrecht, en woont nu in IJsselstein.
Het zou wel veel voor haar betekenen, dus als iemand dit kan doen, duizendmaal dank!

Ik wil dit eventueel wel doen..wat ik niet snap in dit verhaal "maar ze stuit op dingen waar ze weinig mee kan momenteel". Misschien? Kun je daar iestepietie meer over vertellen FMPussy Tuurlijk wil ik dat doen meid..ik heb alleen geen fokking time, maar dat gaat nu wel even lukken. Misschien kun je even antwoord geven op de vraag die ik stelde..?

en dan Berniece,

TRU / Leggingen, lezingen en dobbelstenen etc. voor iemand anders (je kunt op de link klikken om terug lezen te in het vorige topic)

Berniece schreef:

Displission,

Zou je me kunnen vertellen hoe het me zal vergaan in Nieuw Zeeland waar ik een baan heb (voor een jaar) per december 2006?
En mijn liefdesleven is vreselijk....(ben een Draak en Ram, slechte combie volgens mij)
Volgens mijn aurafoto heb ik gidsen, een vaste gids en drie die komen en gaan....ik ben zo benieuwd wie de vaste gids is, kun je hiermee communiceren?

Berniece - zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:15
He, ben mijn vorige bericht kwijt... Dan nogmaals: roerig leven momenteel, m.n. met de mannen/relaties is het verwarrend... Kan iemand me iets zinnigs vertellen... Ben nu ook erg bezig met mijn gidsen, wil daar graag contact mee, maar tot nu toe lukt dit niet... is de bedoeling dat ik binnenkort naar Nieuw Zeeland ga om daar een jaar te werken.

Enne yourguardian..een verzoekje van mijn kant..zou je dat voor mij eens met die blauwe stenen willen doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 02-10-2018 14:02:09 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:17:48 #16
91333 displission
pi_42868842
ik heb de wierrook al aangedaan voor een beetje geur. Omdat ik voor jou zo een legging ga doen. Ik heb zelf een nieuwe legging bedacht. Die ik de "hier en na-legging" noem. Ik heb hem laatst ook voor iemand ander gedaan en die persoon ontving deze als correct. De legging die gebasseerd is op je huidige pad..de fase momenteel aan de linkerkant(twee kaarten) en aan de rechterkant(twee kaarten) een eventueel mogelijk pad wat je kunt nemen en wat misschien een oplossing kan geven voor een fase van je pad, momenteel(de twee linker kaarten).

Over gidsen wil ik straks wel wat kwijt..Eerst de legging..

Het huidige moment van het pad: de maan. Op de kaart zien we twee torens in de verte, aan beide zijden van de kaart. Een pad wat de bergen inloopt, een wolf en een hond blaffen en keffen naar een maan met een gezicht erin. UIt het water verschijnt een rode kreeft. Als jij de kreeft zou zijn staat je een pad voor je wat je mogelijk zult bewandelen. Naar mijn gevoel waken de hond en de wolf over het pad, toch zijn ze verbijsterd voor de maan. Je hebt het pad nog niet betreden, maar je raakt het aan. Het is een droom en vrouwelijke intuitie om dit pad op te gaan. De maan beschijnt je pad..het is het ondekken van..nieuwe zaken, verdiepen in..

Dan waar dit pad naar toe kan leiden. Staven twee. Een kasteeltafereel. Een persoon in een rood gewaad heeft een kleine wereld is zijn hand. Het laat zien dat je op dat moment alles kan bereiken wat je wilde, baas over de eigen kleine wereld..het succes. De keerzijde is echter dat je vervolgens kan gaan denken..Jah, en wat nu? De kleine wereld die je vasthoudt, daarop ben je uitgekeken..er bestaat nog een grotere wereld die op je wacht.

Je zult de kaart moeten zien als een stilstaand beeld, waarop je mee te maken kunt krijgen. Een soort pauze..besluiteloosheid, afwachten verderop..

Dan de twee kaarten aan de rechter kant.

Teneerste een pad of een tip die je mee kan nemen. Het is de kaart de hogepriesteres. Als je je innerlijke stem volgt, je intuitie heb je geen reden en verklaringen nodig over beslissingen die je maakt. Bewust worden van je helende krachten die je als geschenk ontvangen hebt. Contact met jezelf kun je vinden door dagelijks te mediteren en simpelweg naar jezelf te luisteren. Neem daar ook de tijd voor. Wees ontvankelijk, open en eerlijk.

Dat pad leidt naar de Wereld. Combinaties zijn natuurlijk ook mogelijk..ik wil je alleen maar zeggen dat je alle kanten op kunt gaan. Op de kaart danst een vrouw met twee stokjes in haar hand. Ze is niet volledig naakt en danst middenin een krans van bladeren. Daaromheen in de hoeken verschillende dieren..de levensdans..De dans wordt in geen enkele kaart in de tarot gedaan, behalve door de dwaas 0. Deze is nu verbreidt tot de krans..het cijffer nul en wordt voltrokken door een dame. Als alles geriskeerd wordt en verloren wordt valt er niks meer te verliezen. De dwaas is meestal iemand die experimenteerd waardoor risico's zullen ontstaan. De afgrond die de dwaas zag is er nu niet meer..het is afgesloten..zowel van boven als beneden. De kaart heeft alles met vrijheid te maken, het universum, alles 1. Het doel achter levenservaringen kun je heel goed inzien..

Hoop dat je er wat aan hebt. Succes ermee..

--Berniece nog even een kleine aanvulling nu ik wat meer tijd heb mbt gidsen. Misschien klinkt het raar, maar de kaart bovenaanrechts geeft dus al een hele goede "hint" om het-zo-maar te zeggen. In de kaart krijg je de optie geboden, te mediteren en vooral de tijd daarvoor te nemen. Naar jezelf luisteren. Dat kan op allerlei momenten, maar kijk eens in de maatschappij waarin je leeft. Neem je wel eens tijd voor jezelf op dit gebied..ga je wel eens eerder in bed liggen, ook al ben je niet moe en gewoon naar je innerlijk luisteren..is er een "stem" die je een naam kan geven. Wat verteld die stem over wie zij/hij is. Geef er desnoods zelf een naam aan en ga je eigen vrije weg. Een gids wil naar mijn weten niets liever dan jou de vrijheid geven. Vrijheid in jou betekend ook vrijheid voor die gids of gidsen..ze zijn immers aan jou verbonden..pijn die jij voelt(innerlijk) voelen hun ook..ik zou zeggen laat je fantasie los en geef het tijd..steek er dan wel moeite in door die tijd ook te nemen--

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 04-10-2018 13:09:59 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_42868946
Dis, Had je een tijdje geleden via msn al een keer gevraagd om een legging.
Toen was het net de tijd dat je er even tussenuit wilde.

Maar zou je het, nu je weer actief bent, een keer willen doen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:49:12 #18
91333 displission
pi_42871033
Hoi nowkanda..ik doe dit wel een keer..ik weet alleen niet meer waar je precies wat meer inzicht in wilt hebben. Eventueel kan ik een vorige legging erbij pakken en daarmee wat doen. Misschien dat je me wilt voorzien van een linkje naar de vorige legging..en je geboortedatum. Als je dan ook nog zegt, waarop het moet aansluiten..zal ik als ik tijd heb eens kijken wat ik voor je kan doen..meer dan deze twee leggingen doe ik dit wknd iig niet..dus wordt je wordt bij deze doorgeschoven, naar de volgende keer.
pi_42871323
Displission,
Dankjewel voor de legging. Het is heel herkenbaar allemaal. Het klopt dus. Ik ben vrij, voel de vrijheid ook en kan alle kanten op. Ik raak het pad wat ik ga bewandelen inderdaad aan. Ik heb een baan in Nieuw Zeeland, maar moet alleen nog een engelse test halen die ik nodig heb om me te laten registreren als verpleekundige daar. Het kan dus nog alle kanten op. Het is een droom om daar heen te gaan, nieuwe prikkels, dingen ervaren wat ik nodig heb om me verder te ontwikkelen. Mijn intuitie is erg sterk, daar heb ik naar leren luisteren. Om daar heen te gaan is misschien idd. dwaas omdat ik veel achter me laat. Het is een dubbel gevoel, aan de ene kant wil ik de wijde wereld in, aan de andere kant vraag ik me af wat ik aan het doen ben. Ik heb vaak gedacht dat ik wat aan meditatie wil gaan doen, heb de rust nog niet echt gevonden daarvoor en weet niet goed hoe ik dat moet doen (het mediteren op zich). Wat ik niet begrijp is wat je verteld over de helende krachten die ik als een geschenk ontvangen heb. Mijn aurafoto geeft aan dat ik helende handen heb, maar weet niet goed wat ik daar mee moet en ervaar dit niet zo. Kun je nog iets vertellen over mijn gidsen? En evt. over relaties e.d...

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 02-10-2018 14:02:22 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:25:23 #20
91333 displission
pi_42871888
Berniece, ik had wat nog wat extra geschreven in de legging, ik weet niet of je dat gezien had. Dan over die helende krachten. Ik weet niet of je als verpleegkundige reiki mag toepassen op je patienten..?? ik neem aan dat ze daar niet echt een clausule voor hebben..maar ik zou eens op google zoeken.. reiki of misschien dat iemand in truth hier een linkje naar een pagina met reiki kan aanbieden voor beginners..ik weet niet of je weet wat reiki precies is.., maar om even kort te zijn en als ik me niet vergis..sommige mensen hebben dit aardig-onder-de knie..dmv bij hun handen of vingers kunnen ze bepaalde plekken van het lichaam stimuleren en energie geven..warmer maken..
pi_42874315
De vorige keer heb je dat voor mij via msn gedaan. Dat is bij een crash allemaal verdwenen.
Van de rest van de info voorzie ik je wel via msn of mail
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 22 oktober 2006 @ 00:01:16 #22
91333 displission
pi_42875727
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:53 schreef displission het volgende:

[..]

Beste nowkwanda hier een kleine hopelijk wel een effectieve legging voor jouw..ik trek drie kaarten ze vertellen je zo alledrie wat over je werk. Ik vraag: wat zijn de kansen betreffende nokwanda's mogelijk nieuwe werk..wat zeggen de kaarten erover..? de dwaas trok ik het cijfer 0.op het gebied van werk staat deze kaart voor een nieuw ervaringsgebied wat we betreden, ten aanzien waarvan we weliswaar geen kennis vooraf bezitten, maar wel een grote bereidheid en nieuwsgierigheid om te leren en ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met onze nieuwe taakstelling.

ik schud de kaarten nogmaals ditmaal met de vraag: wat zou nowkanda moeten doen om de baan te krijgen?

wat je moet doen om deze baan te krijgen: de gehangene..ik heb een tip het gaat over kleine dingen op een gegeven moment, laat deze niet liggen..eerder hinderlijke vertragenende kleine dingenetjes die bij elkaar voor een grote achterstand zorgen..houdt ook die kleine dingen bij door ander te denken en te leren..

ok nog eentje dan om het af te leren..de toekomst op je werk..ik vraag wat kan nokwanda in de toekomst op haar werk verwachten, hoe staat ze er dan voor..de ster..op het gebied van werk betekend deze kaart dat we aan het begin van een perspectiefvolle bezigheid staan(2012). Dat kan het beginnen voor andere veelbelovende plannen betreffen of een nieuwe carriere.. Projecten onderhandelingen en het opzetten van een zaak hebben met deze kaart grote toekomstmogelijkheden en dito kans van slagen..
Ikhadnogwelwatgevonden.. in het vorige topic..zal ik daar dan volgende weekend een keer op verder breien?
pi_42875911
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 00:01 schreef displission het volgende:

[..]

Ikhadnogwelwatgevonden.. in het vorige topic..zal ik daar dan volgende weekend een keer op verder breien?
Lijkt me niet. Ik heb de baan al, he
Dat ging over werk. Ik mail je wel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_42877648
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 19:17 schreef displission het volgende:
Omdat ik voor jou zo een legging ga doen. Ik heb zelf een nieuwe legging bedacht.
Misschien is het al veel vaker gevraagd, maar ik wil het aan jou toch nog een keer vragen als het mag.

Als met een kaartlegging iets over iemand kan gezegd en/of voorspeld kan worden, wat gebeurt er dan als je direct daarna nog een legging doet? In principe zou de 2e, 3e etc. keer er dan toch elke keer hetzelfde uit moeten komen? Ik neem dat dat niet zo is, maar wat is dan de verklaring die de kaartlegging daar aan geeft? Mag je iemands pad maar 1 keer voorspellen? En wat als je het een week later voor dezelfde persoon doet? Of is het zo dat er wel verschillende kaarten komen maar dat de uitleg die bij die kaarten dan hoort ook altijd in de buurt van de 1e kaarten zal komen?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zondag 22 oktober 2006 @ 09:13:37 #25
91333 displission
pi_42879773
Goedemorgen M_A. Ik heb daar een keer wat over gelezen. Misschien dat dit "logisch" in de oren klinkt: naarmate je vaker gaat leggen, het achter elkaar voor een persoon doet, zal de sfeer veranderen. Voor mij persoonlijk is het zo dat de energie die met de eerste legging komt de grootste "kracht" heeft zullen we maar zeggen. Als ik het dan nog een keer doe..en nog een keer..neemt die "kracht"/"plezier" voor de eerste legging, waar je al je moeite in hebt gestopt alleen maar verder af. Het is niet zo dat de kaarten opeens niks meer betekenen, maar dat de energie die bijv. meerdere leggingen achter elkaar gewoon "minder" wordt. Echter een "verknoeide" legging (bijv. door een kat die door de kaarten loopt en alles overhoop schopt)zal naar mening van de legger al dan wel of niet opnieuw moeten plaatsvinden..omdat er in dit geval met de kaarten "gerotzooid" is. Persoonlijk ervaar ik zo'n situatie als ik hierboven stelde als frustrerend. Het doen van meerdere leggingen kan ook twijfels bij de legger omhoog-brengen. Misschien zo een beetje beantwoord?
pi_42885962
Displission,
Ja, ik las het stukje over de gidsen net toen ik mijn berichtje had geplaatst. Thanks, ik heb idd. het idee dat ik wat aan meditatie zou moeten doen. Ik zal me erin gaan verdiepen. En ook in Reiki, ik weet wat dat is, heb laatst zelf een reiki behandeling gehad. Heb afgelopen nacht gedroomd dat ik hele hoge cijfers op de engelse test haalde.....hoop dat dat uitkomt! Verder gaf mijn aurafoto aan dat ik wat paranormale gaven heb (zei een paragnost ook), wat denk ik via mijn intuitie naar voren komt. Maar daar wil ik me ook verder in gaan verdiepen. Nog genoeg te doen. Jij succes met alles, goed dat je je grenzen aangeeft met de leggingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 02-10-2018 14:02:38 ]
pi_42900086
Na een aantal delen te hebben gevolgt lijkt het me wel interessant om ook eens "gelezen" te worden.

Waarom? Nou, mischien om dingen over mezelf te leren die ik nog niet kende, of wilde kennen. Om een andere kijk op mijn leven te krijgen, iemand die (daarmee bekwaam is neem ik aan) een kijk op mijn leven te laten nemen en zijn gevoelens daarover uit. Ik vind dit bijster interessant, vooral na het lezen van de reacties van de "gelezenen".

Wie gaat de uitdaging aan? Wie kleed bij uit, om me daarna aan te kleden?
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:41:45 #28
91333 displission
pi_42902593
Ik heb even een vraag. Zou iemand iets kunnen betekenen voor mijn vriendin? Ze is momenteel heel erg aan het groeien heeft ze het idee, maar ze stuit op dingen waar ze weinig mee kan momenteel.
Haar naam is Gerdina Schrijvers, geboren 15-07-1972 om 15.30 , geboren in Utrecht, en woont nu in IJsselstein.
Het zou wel veel voor haar betekenen, dus als iemand dit kan doen, duizendmaal dank!

Ik wil dit eventueel wel doen..wat ik niet snap in dit verhaal "maar ze stuit op dingen waar ze weinig mee kan momenteel". Misschien? Kun je daar iestepietie meer over vertellen FMPussy

Nogmaals FMP graag antwoord op deze vraag..iets duidelijker graag..vooral dat woord dingen..
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:35:31 #29
158353 FeedMyPussy
Nu met lubrastrip!
pi_42929270
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:41 schreef displission het volgende:

Ik wil dit eventueel wel doen..wat ik niet snap in dit verhaal "maar ze stuit op dingen waar ze weinig mee kan momenteel". Misschien? Kun je daar iestepietie meer over vertellen FMPussy

Nogmaals FMP graag antwoord op deze vraag..iets duidelijker graag..vooral dat woord dingen..
Hee Displission....Inmiddels is mijn vriendin er dus wel uit, wat haar te doen staat
Echter had ik dus voor mezelf ook deze vraag, aangezien ik ook tegen "dingen" aanloop.
Ik zal even wat kernwoorden geven: zwanger, niet zwanger? klaar voor kinderen? en wat betreft werk, zit erg in de knoop met of het wel zal lukken straks, werken met een kleine, financieel gezien dan. hoewel ik wel op mijn intuïtie afga hoor. Ik hoop dat je in plaats van voor mijn vriendin, iets voor mij wil/kan betekenen
Merit Sweep-van Schalkwijk, 20-08-1984.
Flapuit aan kettingen.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:00:07 #30
91333 displission
pi_42936137
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef FeedMyPussy het volgende:

[..]

Hee Displission....Inmiddels is mijn vriendin er dus wel uit, wat haar te doen staat
Echter had ik dus voor mezelf ook deze vraag, aangezien ik ook tegen "dingen" aanloop.
Ik zal even wat kernwoorden geven: zwanger, niet zwanger? klaar voor kinderen? en wat betreft werk, zit erg in de knoop met of het wel zal lukken straks, werken met een kleine, financieel gezien dan. hoewel ik wel op mijn intuïtie afga hoor. Ik hoop dat je in plaats van voor mijn vriendin, iets voor mij wil/kan betekenen
Merit Sweep-van Schalkwijk, 20-08-1984.
wie weet, we kunnen het op zijn minst proberen bedankt voor de steekwoorden..misschien vindt je een goed idee dat ik ook de legging doe die ik hiervoor deed..ik weet al niet meer hoe ik hem heb genoemd, maar laten we deze maar de "paden" noemen. Dus bij deze gebruik ik jou gegevens om zo te gaan leggen..even kort je hebt dus vier kaarten..twee links en twee rechts. De kaarten liggen omgedraaid en daar gaan we dan..

kaarten pakken,
thee zetten,
wierrook hierheen

Merit Sweep-van Schalkwijk, 22 jaar zal het proberen, ik heb geen plaats...waar je woont dan, hopelijk maakt dat dan niet uit..(het is meer om een idee te krijgen waar iemand is..) zal mijn best doen iig zoals gewoonlijk..
quote:
"hier en na-legging"

de linker kaarten staan voor het pad momenteel en waar het heen zou kunnen leiden..de kaart links boven bekers/kelken drie. Naar mijn mening is de oogst "geslaagd" drie personen, een drietal dat het "glas"(beker) heft en vreugde voelt..het voor elkaar krijgen, de trots..proosten op. Duiding van de kaart:

• een vreugde delen met anderen..
  • de schoonheid en de geschenken van de natuur
  • leven, liefhebben, lachen

als je dit in verband met zwangerschap zou kunnen zien of een andere blije gebeurtenis dat laat ik open..het kan zijn dat je hier heel veel mee bezig bent momenteel en het er veel over hebt..leggingen kunnen min of meer gebruikt worden door de kern en de oplossing, naar mijn mening geven ze advies.

Merit: het gevoel van eenheid misschien nu al voelen?

We zullen eens kijken waar dat pad mogelijk heen-gaat. schildknaap van de zwaarden: een persoon staat vierig op een berg met het hoofd in de wind. Zijn zwaard houd deze persoon met beide handen vast. Het lijkt op een "zachte" verdediging. Het kan duiden op het feit dat er een "hagelbui" aan zit te komen een storm op dat pad. Indien men deze tijdig aan ziet komen zou je ervoor moeten zorgen dat deze niet onnodig escaleert. Dit zou dan de lucht doen klaren. De wind zal problemen weg-doen-waaien en de vogels vliegen ermee weg.

Dan een mogelijk pad, wat de kaarten je aanbieden of een tip: staven zes. Dit is de kaart van de overwinning, zege, de roem en het succes. Vaak is het alvast een vertoon voor succes wat je verwacht. Je rijd al met je paard langs de mensen of je "ïets" al bereikt hebt. Alsof het feest kan losbarsten..je maakt de mensen vast "warm". De relatie op een hoogtepunt..en als een mooie bloem op het veld..tussen de grassprieten. Zou je misschien "rustig" aan moeten met uitspraken, moeten inperken? Dat moet je zelf weten..

dan waar dat pad mogelijk heen-gaat(rechtsboven) Pentakles 6/munten zes. Op de kaart zien we een persoon die geld aan de armen geeft. Twee bedelaars zitten voor hem. In zijn ander hand houdt hij een weegschaal. Een betrouwbare en in balans gehouden levenswijze..dus ook met geld zal je moeten zorgen voor een juiste balans in het geheel. Ga het maar na: maak je je geld op dan is er minder geld voor het kind..heel logisch toch? Je hebt tegenwoordig ook gratis kinderopvang (toch??//deel opvang)etc. er zijn allerlei hulpmiddelen op dat gebied.heel veel succes..en ik hoop dat je er iets aan hebt..

[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 26-10-2006 09:34:16 ]
  • een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
      donderdag 26 oktober 2006 @ 11:49:58 #31
    158353 FeedMyPussy
    Nu met lubrastrip!
    pi_42948073
    Displission, heel erg bedankt, ik heb er zeker wat aan. Het zegt mij best veel. Het eerste, de 3 personen projecteer ik zelf op een zwangerschap.
    De zachte verdediging kan ik ook plaatsen, wij stuitten al op onbegrip bij ons huwelijk, nog meer onbegrip zal volgen als blijkt dat ik zwanger ben. Uiteindelijk zal dit goedkomen, zie ik bij de derde kaart.
    De laatste is ook een goeie, heeft toch ook betrekking op werk. Ik kan hier zeker wat mee!
    Hartelijk bedankt!
    Flapuit aan kettingen.
      zondag 29 oktober 2006 @ 20:39:07 #32
    91333 displission
    pi_43046145
    Beste Anoniem ..jij vroeg mij een legging te doen:

van ver gekomen..
    dwalend door de avonddromen..
    een connectie die ons verteld..
    en 1 en ander voorspeld
    3 kaarten zullen het zeggen
    en ik zal voor je leggen

vraag: kernwoorden[ // relatie, pad en zekerheid van ....// \Wat kunnen de kaarten zeggen over het pad dat deze persoon bewandelt op het gebied van de relatie?\(Misschien tips/advies?)

Gegevens: beschikbaar
    Wierrook: bijna op (hint)maar beschikbaar
    Muziek: beschikbaar: everybody wants to rule the world
    Kaarten/dek: gepakt en beschikbaar
    Stemming: goed: zonnetje schijnt

Ik heb besloten een legging van drie kaarten te doen, met een eventuele extra tips en valkuilen bij de toekomst kaart..het zijn drie kaarten, te beginnen met hoe het in het verleden was, daarna het heden/moment en als derde de nabije/dichte toekomst..daarboven een mogelijk pad wat misschien als een handige tip "gezien" kan worden en onder de derde kaart een mogelijke valkuil. Ik noem deze legging: de keuze na de horizon

Muziek: beschikbaar:send me an angel

Kaarten schudden: focussen..luisteren..
    het verleden: aas van de kelken de aas van de kelken is 1 van de gelukskaarten zoals alle vier de azen in het spel. Ook in een normaal deck..zoals die vaak gebruikt wordt in de kroeg kun je er verschillende kanten mee op. Uit een wolk komt een witte hand. Op de hand staat een kelk heel stevig en het geheel is heel symetrisch..zo het water wat eruit stroomt..zo de duif die naar beneden gericht is..zo de cirkel die hij in zijn bek houdt. zo het plus teken in de cirkel..het water stroomt in een mooi meer met lelies..er vallen druppeltjes in de lucht..dat even over de kaart..nu de betekenis: Deze aas staat voor het element water en de overvloedige liefde. Betrekkingen worden aangeknoopt waarop niet gerekend is. Je wordt verliefd in deze periode..een gevoel..in dat verleden...de kaart staat ook voor liefde en vriendschap..

Meer interessant is het nu misschien wel voor je..het herkennen ervan..de ridder van de staven..de persoon op de kaart zit op een paard en is tot actie bereid..jezelf bewijzen, anderen niet pijn doen..een sportieve wedstrijd houden..de concurrentiestrijd aangaan.

Dan het toekomstige beeld wat ik hier krijg..balans..een "jongleur" kan goed overweg met het groene touw en de twee munten..ze vormen het symbool 8 en het lijkt alsof hij uiterst ervaren in zijn kunst is. Op de achtergrond het een schip op een woelige zee. Deze persoon beweegt mee en is ookwel een waarnemer. Niet aan je gevoelens ten onder gaan maar door waarnemer te blijven. De kaart heeft verschillende duidingen:
    levenskunstenaar
    middelpunt, evenwicht,
    spelen met alternatieven

Wat zou nu een eventuele tip zijn van de kaarten mbt deze kaart? : Koningin van de staven..een goede vriend/vriendin te zijn voor anderen bijv. Door de stap te maken open te zijn..kun je ook echt als koningin op je simpele troon gaan zitten en tevreden toekijken..

Mogelijke valkuil: de keizer: Rood gewaad, stenen troon, norse blik, gebergte van de planeet Mars achter zich..de god van de oorlog..misschien dat je een tijd voelt aankomen dat alles voorbij zou kunnen zijn..je oorsprong vergeten en bang daarna terug te keren.Gevoelens en innerlijke kennis proberen voort te duwen en te ervaren en niet af te stoten/aflsluiten. Verstopping vermijden..goed eten..en goed "geleiden"..zullen we maar zeggen. Wat zeker blijft is de weg en zijn keuzes. Een weg die altijd aanwezig is..

zow

[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 29-10-2006 20:48:49 ]
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:45:07 #33
    91333 displission
    pi_43118084
    Voor A.H. uit Groningen die mij via de mail benaderde een legging. Hij is 26 jaar en vertrekt binnenkort naar het buitenland. Dat en de huidige relatie zijn onderwerpen waar hij graag wat meer over zou willen horen. Ik stel niet zozeer de vraag als gaat het goed..maar ik concentreer met op de thema's/verbintenis..het huidige moment..en het pad van deze persoon..eens kijken wat de kaarten daarvan zeggen..

Van de legging hierboven heb ik een hele positieve, vooral waardevolle reactie gekregen. Zelf hiermee aan de slag gaan is het leukste wat je kunt doen..en brengt meer "magie" naar boven..dus deze legging ga ik ook voor A.H. doen..

ff de spullen pakken..

dus de legging zoals hierboven met drie kaarten. Ik vat het even samen voor mezelf en voor jou A.H. De eerste kaart het verleden mbt. dit thema..dan het moment/heden, als laatste de nabije toekomst..(een zeker pad) daarboven een tip betreffende dit pad en daaronder een valkuil.

thema, kernwoorden: reis en liefde //Ik zou de vraag kunnen stellen: betreffende het pad van A.H. wat kunnen kaarten daarover zeggen?\

Daar gaan we..voor het verleden trek ik de keizer. Op de kaart de keizer, op een stenen, grauwe troon. Achter hem stenen van de planeet mars...de rode gloed van de planeet..hij houdt een scepter in zijn rechter hand..in zijn andere een gouden bal..vier bokken aan de zijkanten van de stenen troon. De kaart heeft ook nummer vier. De keizer is iemand die de wetten en de regels kent. Hij gaat gedisciplineerd te werk. Niets wordt hem zomaar gegegeven. Hij zal ervoor moeten knokken. Hij straalt ook enige vorm van "saai-heid/starheid" uit. Athans dat is af te lijden aan zijn troon. Daarintegen weet hij dat hij ontzettend sterk is en dat is aan zijn blik te zien. De twee objecten die hij vasthoudt zijn middelen die hij gebruikt om te "winnen". Het kan ook zo zijn dat hij als keizer zich boven anderen plaatst op het gebied van kennis en positie.

Dan de volgende kaart. de koning van de kelken..een man..weer met twee symbolen, een kelk en een scepter zit op een stenen troon. Er is niet veel verandert behalve dat ik kan zien dat je je nu meer beweegt en op de golven meedrijft. Vissen springen om je troon en een schip vaart erachter. Dit zal dan op die reis duiden, waar je nu zeker mee bezig bent. De koning heeft een dode vis als ketting. Het geeft een avondtuur aan. Veel verantwoordelijkheid voor je. Terwijl je dreigt te zinken aanschouwen mensen het schouwspel..je "dreigt" te zinken, maar het wil niet zeggen dat dit ook gebeurt..je speelt nu in je eigen film..

Toekomstige pad, staven vijf. We gaan verder van de vier naar de vijf..(duidt op de keizer..het verleden en de toekomst, staven vijf) Op de kaart zien we vijf personen(wat duidt op een groep) met stokken in de lucht..het is een schijngevecht..er is geen winnaar in dit "gevecht". Het is nog steeds een schouwspel vol beweging..het lijkt zelfs een vorm van kunst. Aan de andere kant zou je je verschillende ikken kunnen stellen..stel je voor: energie van het "spel" gaat geen bepaalde kant op..wordt geblokkeerd..telkens weer in die keuzes..dan volgt waarschijnlijk besluiteloosheid..het is iets waar je zelf mee aan de slag kunt..we kunnen kijken naar een mogelijke tip en valkuil betreffende deze kaart.

Een tip: de magier. Op de kaart liggen enkele symbolen..zwaarden, staven, munten, kelken. De magier heft zijn scepter en bedenkt een spreuk. Om de tafel bloemen..en een gele achtergrond..de magier heeft een rood met wit gewaad. Het oneindigheidssymbool boven zijn hoofd. Deze kaart wil je zeker iets positiefs meegeven: je bent zelf verantwoordelijk voor de situatie waarin je je bevind. Je hebt de kracht om deze ten aller tijde te veranderen. De kaart zegt ook dat je min/meer onafhankelijk bent en op eigen benen staat. In principe heb je niemands advies over..als dit een eigenschap is waar je al over bezit..zou je ook eens kunnen nadenken over; dat als je iets zou willen veranderen..is dat dan ook mogelijk..? heb je verplichtingen..uitwegen..?

Dan een mogelijke valkuil..matigheid..als de matigheid balans inhoud zou jouw valkuil kunnen zijn: het ongebalanceerd te werk gaan..zoals een persoon sterk op zijn schoenen kan staan in het sportieve gevecht/de krachtmeting en er een wending aan kan geven..zodoende kun jij alle kanten op met de staven..de erergie die de magier heeft en waarover hij beschikt kan hij uitstekend gebruiken voor zijn uitgebalanceerde keuze..

Dit was het hopelijk heb je er wat aan A.H.

groetjes,
    fijne avond

[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 31-10-2006 21:51:15 ]
      vrijdag 3 november 2006 @ 10:48:52 #34
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_43198696
    The truth was in here.
    pi_43204013
    Hai Dis...

Voor jou een richting van jou Levenspad volgens de maya's.
    Elk individu heeft een bepaald karakter. De Maya's geloofden dat er 260 verschillende karaktars waren die jou een bepaald pad laten bewandelen t.b.v. de gewenste levenslessen die je wil opdoen. Eeen richting gevend aan een pad waar je problemen tegenkomt die je wenst te overwinnen in dat leven.

De Maya's wisten dat elke dag stond voor een bepaalde energie die tekenend was voor het levenspad welke je wenste te bewandelen.

Ze hadden een ingenieus rekensysteem die een pasgeborene een 'gezicht' gaven, een zonnegezicht.
    De gezichten waren gerelateerd aan de 4 windrichtingen, welke zij symboliseerden met kleuren, rood, wit, blauw, en geel. een kleur geeft een familie aan.

Displission is een 'member' van de Witte familie, een witte zon
    Displission is geboren op dinsdag 5 september 1978

Elke familie kent 5 gezichten, het gezicht van Displission noemen de maya's Oc (spreek uit Awk)
    Dit betekend vrij vertaald, Hond, ofwel Witte Hond.

De eigenschappen die bij dit gezicht horen zijn de volgende:

Oc leeft in de mentale wereld en werkt met de rede. Het heeft een behoorlijke gemeenschapsbewustzijn en is verbonden met de energieën van liefde en het hart. Oc is zeer loyaal naar vrienden en familie. Deze zon verfijnt de informatie van de Geest en formuleert deze op een manier die het toegankelijk maakt voor anderen. Het ontvangt informatie via het kruinchakra. Zijn planetaire verbinding in Mercurius. Oc is samenwerkend, vrij van innerlijke tegenspraak, trouw en behulpzaam. Zijn vraagstukken behelzen de uitdaging om emotioneel volwassen te worden en de healing van de relatie met zijn vader en van autoriteitsproblemen. Oplossingen zullen komen wanneer het – als blijk van liefde – leiderschap aanvaardt, wanneer dit nodig is.

Tevens heeft Displission een Gids welke ook een gezicht heeft. Zijn gezicht is hetzelfde als die van Displission zelf.
    Hij word dus sterk door zichzelf geleid.
    Mensen met een zelfde zonneteken als hun gids, zijn krachtig, omdat ze de al aanwezige energie weten te verdubbelen door de invloeden van hun gids. Dit kan natuurlijk ook nadelig zijn...Neem bijvoorbeeld de autoriteitsproblemen..ditkan natuurlijk leiden tot hachelijke situaties...

Displission is buiten de energie van de zon om, ook beinvloed door de energie van de maan, er zijn 13 manen, Displision is de nummer één van de cyclus van 13. Onder de nummer een hangen ook weer karaktereigenschappen die samen met het zonnezegel bepalend zijn voor jou te bewandelen pad.

De maya's geven het volgende symbool voor de nummer één: Maya taal: Hun

De volgende eigenschappen behoren bij het cyfer één:

1
    Hun
    Bron; Eenheid; God; Geheugen, mogelijkheid en intentie:
    Aantrekking van creatieve energie; Een plek om je intentie te creëren.
    ONTVANG

Een bliksemstraal van de geest /het leven komt spiraalsgewijs voort vanuit het Een, de Bron, de energie die op een gegeven moment zich zelf opmerkte en dacht: Ik Ben.
    Als pure energie kan de scheppende energie alleen maar worden bevat door wat het zal worden.
    Het getal 1 wordt krachtig geleid door zichzelf en versterkt op grootse wijze de heilige centrale zon, want dit getal brengt een lichtpulsering op gang, verdubbeld zijn eigen energie en zet de toon voor een volledige 13 dagen periode.

Mensen die geboren zijn onder de eerste toon, het getal 1, kunnen agressief en krachtig overkomen.
    Als een magneet trekken ze energie naar zich toe om nieuwe doelen te verwezenlijken.
    Zij kunnen niet goed tegen dagelijkse routines. Zij hebben de neiging op hun best te zijn, wanneer ze de uitdaging aan kunnen gaan om iets geheel nieuws uit te proberen.
    Ze zijn besluitvaardig en goed in het opstarten van projecten, maar de uitdaging is om dit dan ook af te maken.
    Doorzettingsvermogen!!!! Degenen met deze invloed kunnen bot en vooringenomen zijn, vooral in een gezelschap waarin ze moeten concurreren om in het middelpunt van de belangstelling te kunnen staan.
    Aan de andere kant: het zijn ruimhartige vrienden en standvastige partners.

Al deze karakter eigenschappen geven vorm aan het levenspad van Displission in dit leven....

Hartelijke groet,
    YG
      vrijdag 3 november 2006 @ 19:18:07 #36
    91333 displission
    pi_43212638
    YG, ik sta versteld!

Je verteld zowiezo een heel duidelijk verhaal over de maya-legging wat ik nog helemaal niet wist, uiterst interressant..!

Dan komt de legging..uiterst accuraat/treffend. Vind het erg kloppen. Je geeft ook vind ik goede tips..en idd doorzettingsvermogen..met uitroepteken..

YG super bedankt!

nogmaals :
    pi_43222901
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 09:13 schreef displission het volgende:
    Misschien dat dit "logisch" in de oren klinkt: naarmate je vaker gaat leggen, het achter elkaar voor een persoon doet, zal de sfeer veranderen. Voor mij persoonlijk is het zo dat de energie die met de eerste legging komt de grootste "kracht" heeft zullen we maar zeggen. Als ik het dan nog een keer doe..en nog een keer..neemt die "kracht"/"plezier" voor de eerste legging, waar je al je moeite in hebt gestopt alleen maar verder af. Het is niet zo dat de kaarten opeens niks meer betekenen, maar dat de energie die bijv. meerdere leggingen achter elkaar gewoon "minder" wordt. Echter een "verknoeide" legging (bijv. door een kat die door de kaarten loopt en alles overhoop schopt)zal naar mening van de legger al dan wel of niet opnieuw moeten plaatsvinden..omdat er in dit geval met de kaarten "gerotzooid" is. Persoonlijk ervaar ik zo'n situatie als ik hierboven stelde als frustrerend. Het doen van meerdere leggingen kan ook twijfels bij de legger omhoog-brengen. Misschien zo een beetje beantwoord?
    Een mogelijke verklaring. Maar dan moet je dus wel aannemen dat niet alleen kaarten en de persoon die ze legt de toekomst kunnen voorspellen, maar ook dat de 1e keer de energie groter is. Dat kan je wel aannemen, maar je kunt dan niet zomaar negeren dat als als kaarten niet de toekomst kunnen voorspellen je uiteraard ook dit effect zou hebben. Bovendien verklaart dat niet waarom 2 kaartleggers die na elkaar van dezelfde persoon z'n toekomst voorspellen, niet exact dezelfde kaarten zouden moeten leggen, of op z'n minst met dezelfde uitleg zouden moeten komen (via eventueel andere kaarten). Als er meerdere goede kaartleggers bestaan dan zouden die toch moeten kunnen aantonen dat het echt bestaat door na elkaar van 1 persoon z'n toekomst hetzelfde (maakt niet eens uit of het uitkomt) te voorspellen? Of is die energie van degene wiens toekomst voorspeld wordt door de 1e kaartlegger dan al verbruikt?

Iets anders wat ik me afvraag is: als de legger van de kaarten bepalend is voor welke kaarten op tafel komen, waarom zijn die willekeurig geschudde kaarten dan nog nodig? Als het een spiritueel proces is, dan zouden er toch geen fysieke futiele dingen als kaarten nodig moeten zijn om de kaartlegger te helpen? Die zou dan de toekomst toch gewoon moeten voelen? Het zit hem toch niet in de kaarten zelf, anders zou iedereen toch kaartlegger kunnen zijn?
    pi_43223075
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 19:18 schreef displission het volgende:
    YG, ik sta versteld!

Je verteld zowiezo een heel duidelijk verhaal over de maya-legging wat ik nog helemaal niet wist, uiterst interressant..!

Dan komt de legging..uiterst accuraat/treffend. Vind het erg kloppen. Je geeft ook vind ik goede tips..en idd doorzettingsvermogen..met uitroepteken..

YG super bedankt!

nogmaals :
    Ik zal eerlijk toegeven dat ik een skepticus ben, maar het stukje wat over jou gezegd wordt, tja dat kan bij mij ook kloppen, terwijl mijn leven niet werd gelezen.

bv een zin als:
    quote:
    Zij hebben de neiging op hun best te zijn, wanneer ze de uitdaging aan kunnen gaan om iets geheel nieuws uit te proberen.
    Daarbij moet je even eerlijk zijn en je afvragen hoeveel mensen hiervan zouden zeggen dat het NIET voor ze geldt? Ik denk werkelijk niet dat je iemand in je omgeving kan vinden die niet zal zeggen dat hij inderdaad van zichzelf vindt dat hij/zij bij nieuwe uitdagingen op z'n best is. Dat is een algemeen menselijke eigensschap, geen voorspelling.
      zaterdag 4 november 2006 @ 08:48:20 #39
    91333 displission
    pi_43226533
    quote:
    Een mogelijke verklaring. Maar dan moet je dus wel aannemen dat niet alleen kaarten en de persoon die ze legt de toekomst kunnen voorspellen, maar ook dat de 1e keer de energie groter is. Dat kan je wel aannemen, maar je kunt dan niet zomaar negeren dat als als kaarten niet de toekomst kunnen voorspellen je uiteraard ook dit effect zou hebben. Bovendien verklaart dat niet waarom 2 kaartleggers die na elkaar van dezelfde persoon z'n toekomst voorspellen, niet exact dezelfde kaarten zouden moeten leggen, of op z'n minst met dezelfde uitleg zouden moeten komen (via eventueel andere kaarten). Als er meerdere goede kaartleggers bestaan dan zouden die toch moeten kunnen aantonen dat het echt bestaat door na elkaar van 1 persoon z'n toekomst hetzelfde (maakt niet eens uit of het uitkomt) te voorspellen? Of is die energie van degene wiens toekomst voorspeld wordt door de 1e kaartlegger dan al verbruikt?
    Ik zal het proberen uit te-leggen. Zoals je misschien merkt zijn er "regels" zullen we maar zeggen. Een legging gebeurt one-on-one. Niet tien leggers en 1 persoon die iets wil weten of tips wil hebben. Het is persoonlijk, het gaat "tussen" de legger en de persoon voor wie je de legging doet. Voor mijn gevoel klinkt het ook logisch idd dat bij meerdere leggers de kaarten anders zullen zijn..en naar mijn weten..wat ik denk zul je ook andere kaarten trekken bij elke andere persoon. Wat je misschien was opgevallen, kweet niet of je dit hebt gevolgd is dat ik zeg dat de kaarten een mogelijk pad voorspellen. De woorden mogelijk pad zijn hier belangrijk omdat: als je de "vrije-keuze" wilt hebben je een persoon naar mijn mening niet mag vastpinnen aan de toekomst. Ik kan wel zeggen..jij gaat op reis en je gaat je ontwikkelen. Het kan ook zo zijn dat je op reis gaat, maar wat als jij beslist niet-op-reis te gaan? Ik bedoel met de vrije keuze kun je alle kanten op. Voor mijn gevoel geven de kaarten een duidelijk pad op waar iemand naar -neigd- zullen we maar zeggen..door allerlei omstandigheden en persoonlijk ontwikkeling van de betreffende persoon heeft deze ten aller-tijde het recht(zullen we maar zeggen)om van dat pad af te stappen..dat is de vrijheid van de mens..en ikzelf laat me ook niet vastpinnen aan een legging..ik zoek eerder bruikbare tips..en hoe stom het ook klinkt..jah die kunnen voor anderen misschien ook handig zijn..
    quote:
    Iets anders wat ik me afvraag is: als de legger van de kaarten bepalend is voor welke kaarten op tafel komen, waarom zijn die willekeurig geschudde kaarten dan nog nodig? Als het een spiritueel proces is, dan zouden er toch geen fysieke futiele dingen als kaarten nodig moeten zijn om de kaartlegger te helpen? Die zou dan de toekomst toch gewoon moeten voelen? Het zit hem toch niet in de kaarten zelf, anders zou iedereen toch kaartlegger kunnen zijn?
    Stel je voor mike-another: je speelt..ik zeg maar iets stoms monopolie..hoe raar zou degene waar mee je speelt het vinden als je ineens allemaal hotels neer gaat zetten zonder geld..waarbij jij zegt..: "die had ik nog tegoed van het volgende potje." In elk tarot boek ligt een basis beschreven waaraan min-of-meer de spelregels instaan. Als je eenmaal die basis doorhebt je aan die regels houd is het voor jezelf ook "makkelijker" om te leggen..immers het is zo beschreven..en je bent lerende..meer kan ik erniet van maken..het willekeurig schudden dat doe je voornamelijk om een nieuwe legging te starten..(een nieuw "spel")..je schud toch ook de kaarten van het monopolie-spel? Kijk als jouw baas zegt: je werkt en je krijgt geld ervoor..dan zou je dat kunnen zien als een basis..op dit moment is deze basis.."geaccepteerd" door een meerderheid dus jij als nieuwkomer zal je aan deze basis vast moeten houden..mocht de wereld zeggen.."nou jongens, we gaan het helemaal anders doen dan zul je dus gigantisch veel regels overhoop moeten gooien en een nieuw spel met nieuwe regels moeten bedenken"..het is min of meer een patroon van herhaling wat hier op aarde plaatsvind..ze zeggen wel eens..de geschiedenis herhaalt zich..ik zou zeggen: "doe er wat aan dan!" Zolang er regels zijn die bij een spel horen en waar ik of een andere legger een basis uithaald om vervolgens een legging te doen..is daar naar mijn mening niks mis mee..als jij denkt kracht te kunnen halen uit een nieuw spel en nieuwe regels te ontwikkelen..zeg ik: ga je gang..Ikzelf doe het met de regels die er nu even zijn..
    quote:
    Daarbij moet je even eerlijk zijn en je afvragen hoeveel mensen hiervan zouden zeggen dat het NIET voor ze geldt? Ik denk werkelijk niet dat je iemand in je omgeving kan vinden die niet zal zeggen dat hij inderdaad van zichzelf vindt dat hij/zij bij nieuwe uitdagingen op z'n best is. Dat is een algemeen menselijke eigensschap, geen voorspelling.
    Over het stukje wat je quote wil ik het volgende nog even kwijt. Misschien geldt het wel voor heel veel mensen..maar ieder mens heeft andere gevoelens en gaat ergens anders mee om..dus houd dat even in je achterhoofd. Ik zeg niet dat het voor alleen mij "opgaat" wat wel zo is is dat de gevoelens differentieren van elkaar. Daar draait het om..gevoelens en wat je ermee doet..
    pi_43226730
    Bastard heeft me op dit topic verwezen adhv een topic dat ik geopend heb.

Als ik het goed begrijp kan ik bij jullie terecht voor een kaartlezing o.i.d.?

Nou, ik wil het graag eens proberen. Voor een korte uitleg van het probleem: tarot - wat doe ik hiermee?

Een van de termen die ik regelmatig tegen blijf komen in de kaarten die ik trek is 'goede raad'. Misschien ben ik hier aan het goede adres?

Hoe dan ook, ik zit wel met het probleem in mijn maag en vraag me af: Hoe nu verder?

Displission,kun jij me helpen? Zoek ik verder of moet ik het laten rusten? (ik heb een gezin met 2 kinderen, breng ik dit niet in gevaar als ik hem blijf zoeken)
    Beter gezegd, als ik dit in gevaar breng, is dat het waard?

[ Bericht 2% gewijzigd door buurvrouw4 op 04-11-2006 09:45:59 ]
    Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
    pi_43251520
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 08:48 schreef displission het volgende:
    Ik zal het proberen uit te-leggen. Zoals je misschien merkt zijn er "regels" zullen we maar zeggen. Een legging gebeurt one-on-one. Niet tien leggers en 1 persoon die iets wil weten of tips wil hebben. Het is persoonlijk, het gaat "tussen" de legger en de persoon voor wie je de legging doet. Voor mijn gevoel klinkt het ook logisch idd dat bij meerdere leggers de kaarten anders zullen zijn.. en naar mijn weten..wat ik denk zul je ook andere kaarten trekken bij elke andere persoon. Wat je misschien was opgevallen, kweet niet of je dit hebt gevolgd is dat ik zeg dat de kaarten een mogelijk pad voorspellen. De woorden mogelijk pad zijn hier belangrijk omdat: als je de "vrije-keuze" wilt hebben je een persoon naar mijn mening niet mag vastpinnen aan de toekomst.
    Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat je dan eigenlijk zegt is dat elke kaartlegger iets anders kan voorspellen en dat al die verschillende voorspellingen ook nog 'ns alleen maar mogelijke paden zijn. Dat kan best waar zijn, maar dan is het kaartleggen dus niet heel zinvol meer toch? Je voorspelling is afhankelijk van wie het voor je doet EN het is slechts een mogelijke voorspelling. Dat druist toch tegen elke zin van een voorspelling in? Dat kan iemand dan toch net zo goed voor zichzelf dan beredeneren? Als we ervan uitgaan dat het echt kan, zelfs dan heb je toch niets aan een voorspelling die bij elke legger anders is en alleen maar een mogelijkheid is?
    quote:
    Ik kan wel zeggen..jij gaat op reis en je gaat je ontwikkelen. Het kan ook zo zijn dat je op reis gaat, maar wat als jij beslist niet-op-reis te gaan? Ik bedoel met de vrije keuze kun je alle kanten op.
    Met die uitleg kan je inderdaad alle kanten op en kan een voorspelling dus nooit verkeerd zijn. Maar als we even eerlijk zijn: dat is dan natuurlijk wel een beetje valsspelen. Als een voorspelling van een reis uitkomt dan heb je gelijk, en als hij niet uitkomt dan komt dat omdat de persoon ervoor gekozen heeft om niet op reis te gaan. Ik begrijp dat jij overtuigd bent van het kaartleggen, maar ik neem aan dat je toch ook nog steeds geinteresseerd bent in aanwijzingen dat het echt werkt of niet? Dan is de opmerking dat iets wel of niet kan uitkomen toch de doodsteek voor elk serieus onderzoek ernaar? HOE kan jij dan nog weten of het kaartleggen echt werkt? Klamp je je dan alleen maar vast aan voorspellingen die uitkomen en negeer je de gevallen waarin er niets van klopt, omdat de persoon er "zelf" voor gekozen heeft om een ander pad te volgen? Alles wat een persoon in z'n leven doet wordt toch beinvloedt door z'n eigen keuzes? Toch willen weten wat er gaat gebeuren inclusief je eigen keuzes is toch juist wat iemand wil weten die z'n toekomst laat lezen? Anders is het toch compleet zinloos?

Laat ik het zo zeggen: stel dat vaststaat dat kaartleggen echt werkt. Dan nog zou er geen enkele zin zijn om het te laten doen, als daarbij ook gezegd wordt dat elke legger tot een andere conclusie kan komen EN dat m'n eigen keuzes de uitkomst daarna kunnen beinvloeden. De informatie van de legging is dan nameljk toch volkomen nutteloos geworden?
    quote:
    het willekeurig schudden dat doe je voornamelijk om een nieuwe legging te starten..(een nieuw "spel")..je schud toch ook de kaarten van het monopolie-spel?
    Maar dat is exact m'n punt. Voor een spelletje schud je de kaarten om een spannend onvoorspelbaar spel te kunnen starten zonder dat je eigen bewustzijn (omdat je weet wat de volgorde van de kaarten is) het kan beinvloeden. Maar daar zeg je dan toch eigenlijk mee dat je de willekeurigheid van de kaarten nodig hebt om er een spannend spelletje van te kunnen maken? Daarmee is het kaartleggen dan toch een simpel spel geworden?
    quote:
    Zolang er regels zijn die bij een spel horen en waar ik of een andere legger een basis uithaald om vervolgens een legging te doen..is daar naar mijn mening niks mis mee..als jij denkt kracht te kunnen halen uit een nieuw spel en nieuwe regels te ontwikkelen..zeg ik: ga je gang..Ikzelf doe het met de regels die er nu even zijn..
    Ik zeg niet dat ik nieuwe regels wil ontwikkelen, het gaat mij erom als de bestaande regels inhouden dat elke legging en elke legger een ander beeld geeft en de regels zeggen ook nog dat niets vastligt, je niet meer van een bruikbare legging/voorspelling kan spreken? Wat kan ik met een legging als ik weet dat hij afhankelijk is van de persoon die hem legt en voor de hoeveelste keer dat hij hem legt voor mij EN dat ik nog steeds zelf invloed heb of de legging uitkomt?
    quote:
    Over het stukje wat je quote wil ik het volgende nog even kwijt. Misschien geldt het wel voor heel veel mensen..maar ieder mens heeft andere gevoelens en gaat ergens anders mee om..dus houd dat even in je achterhoofd. Ik zeg niet dat het voor alleen mij "opgaat" wat wel zo is is dat de gevoelens differentieren van elkaar. Daar draait het om..gevoelens en wat je ermee doet..
    Wat ik daarmee wilde zeggen is dat veel leggingen en ook bv horoscopen zulke algemene uitspraken doen dat het voor iedereen kan kloppen. Wat is dan nog de waarde van de voorspelling?
      zondag 5 november 2006 @ 10:07:00 #42
    47102 Elvi
    miemkwien
    pi_43253325
    Over het gedoe van "2 verschillende mensen die hele andere kaarten trekken":

Een vriendin en ik trekken bijna altijd dezelfde kaarten. Altijd zit er wel minstens 1 tussen die hetzelfde is. Nog vaker 2 dezelfde. En soms is de gehele legging hetzelfde
      Moderator zondag 5 november 2006 @ 10:27:34 #43
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_43253559
    In de astrologie hebben we het voornamelijk over behoeftepatronen.
    Maar dat iemand bepaalde behoeftpatronen in zich heeft wil niet altijd zeggen dat iemand daar iets mee doet.
    Als er bijvoorbeeld (om even bij de reizen te blijven) in een horoscoop staat dat iemand veel behoefte heeft aan reizen en het op die manier verbreden van zijn horizon, wil dat nog niet zeggen dat iemand dat doet, iemand die bijvoorbeeld in afrika geboren is een rieten hutje, zal minder mogelijkheden hebben om die behoefte te leven dan iemand die hier geboren word.
    Dezelfde reisbehoefte kan er ook zijn bij iemand die het uiteindelijk niet durft uit angst voor het onbekende, maar het feit dat hij die behoefte heeft verdwijnt niet met het feit dat diegene het uiteindelijk niet doet.

Voorspellingen doen we in de astrologie meestal door middel van een uurhoek, dat is een horoscoop van het moment van vraagstelling, aangezien die tijd gewoon de tijd blijft veranderd die dus ook niet.

Mijn dobbelstenen mag ik gooien voor een vraag, de uitkomst van die worp is ongeveer een half jaar vooruit, na dat half jaar mag je de vraag opnieuw stellen.
    Alleen de eerste worp werkt en geeft een bruikbaar antwoord.

Maar goed dat is vanuit de astrologie, van tarot heb ik niet veel kaas gegeten.
    pi_43256234
    Andere manieren in de astrologie zijn het maken van een Solaar en als je die dan nog verder uitdiept kun je werken met de tijdbalk.
    De tijdbalk is nog in onderzoeksfase maar boekt wel hele goede resultaten, je kunt zaken "voorspellen" op de dag af.
      maandag 6 november 2006 @ 23:50:33 #45
    91333 displission
    pi_43312411
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 02:41 schreef mike_another het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat je dan eigenlijk zegt is dat elke kaartlegger iets anders kan voorspellen en dat al die verschillende voorspellingen ook nog 'ns alleen maar mogelijke paden zijn. Dat kan best waar zijn, maar dan is het kaartleggen dus niet heel zinvol meer toch? Je voorspelling is afhankelijk van wie het voor je doet EN het is slechts een mogelijke voorspelling. Dat druist toch tegen elke zin van een voorspelling in? Dat kan iemand dan toch net zo goed voor zichzelf dan beredeneren? Als we ervan uitgaan dat het echt kan, zelfs dan heb je toch niets aan een voorspelling die bij elke legger anders is en alleen maar een mogelijkheid is?
    [..]

Met die uitleg kan je inderdaad alle kanten op en kan een voorspelling dus nooit verkeerd zijn. Maar als we even eerlijk zijn: dat is dan natuurlijk wel een beetje valsspelen. Als een voorspelling van een reis uitkomt dan heb je gelijk, en als hij niet uitkomt dan komt dat omdat de persoon ervoor gekozen heeft om niet op reis te gaan. Ik begrijp dat jij overtuigd bent van het kaartleggen, maar ik neem aan dat je toch ook nog steeds geinteresseerd bent in aanwijzingen dat het echt werkt of niet? Dan is de opmerking dat iets wel of niet kan uitkomen toch de doodsteek voor elk serieus onderzoek ernaar? HOE kan jij dan nog weten of het kaartleggen echt werkt? Klamp je je dan alleen maar vast aan voorspellingen die uitkomen en negeer je de gevallen waarin er niets van klopt, omdat de persoon er "zelf" voor gekozen heeft om een ander pad te volgen? Alles wat een persoon in z'n leven doet wordt toch beinvloedt door z'n eigen keuzes? Toch willen weten wat er gaat gebeuren inclusief je eigen keuzes is toch juist wat iemand wil weten die z'n toekomst laat lezen? Anders is het toch compleet zinloos?

Laat ik het zo zeggen: stel dat vaststaat dat kaartleggen echt werkt. Dan nog zou er geen enkele zin zijn om het te laten doen, als daarbij ook gezegd wordt dat elke legger tot een andere conclusie kan komen EN dat m'n eigen keuzes de uitkomst daarna kunnen beinvloeden. De informatie van de legging is dan nameljk toch volkomen nutteloos geworden?
    [..]

Maar dat is exact m'n punt. Voor een spelletje schud je de kaarten om een spannend onvoorspelbaar spel te kunnen starten zonder dat je eigen bewustzijn (omdat je weet wat de volgorde van de kaarten is) het kan beinvloeden. Maar daar zeg je dan toch eigenlijk mee dat je de willekeurigheid van de kaarten nodig hebt om er een spannend spelletje van te kunnen maken? Daarmee is het kaartleggen dan toch een simpel spel geworden?
    [..]

Ik zeg niet dat ik nieuwe regels wil ontwikkelen, het gaat mij erom als de bestaande regels inhouden dat elke legging en elke legger een ander beeld geeft en de regels zeggen ook nog dat niets vastligt, je niet meer van een bruikbare legging/voorspelling kan spreken? Wat kan ik met een legging als ik weet dat hij afhankelijk is van de persoon die hem legt en voor de hoeveelste keer dat hij hem legt voor mij EN dat ik nog steeds zelf invloed heb of de legging uitkomt?
    [..]

Wat ik daarmee wilde zeggen is dat veel leggingen en ook bv horoscopen zulke algemene uitspraken doen dat het voor iedereen kan kloppen. Wat is dan nog de waarde van de voorspelling?
    It took me a while..surry bout thet..

Logischerwijs dat als ik zeg dat wat je zegt..heel logisch klinkt..even kort door de bocht..: je vraagt aan mij wat de waarde is van een legging die ik met iemand doe, ongeacht of ik die ken. Aan de hand van informatie die voor mij relevant is zeg je dat het allemaal intrepretatie zou kunnen zijn ..en waarschijnlijk nog pure psychologie ook..tevens meld je:

maar laat me even inhaken op dit:
    quote:
    Met die uitleg kan je inderdaad alle kanten op en kan een voorspelling dus nooit verkeerd zijn. Maar als we even eerlijk zijn: dat is dan natuurlijk wel een beetje valsspelen
    . K jij ziet dat zo, thougts r urs. So i have mine. Ik ben niet bewust of onbewust uit op "valsspelen" met het tarotspel.

je zegt:
    quote:
    Zoals ik in het begin al aangaf ik doe dit voor mijn plezier. Omdat ik het leuk vind om voor iemand(en) te leggen die er geinterreseerd in is/zijn. Somige mensen vinden het verhaal wat over hun wordt verteld interessant en krijgen waarschijnlijk een terugblik op een bepaald punt. Ongeacht of dat is wat ik bedoel of niet..zullen ze voor hunzelf ook een beeld kunnen schetsen. Als er raakvlakken zijn een een mogelijk pad wordt aangegeven in een legging zoals ik bijv. bij een anoniempje hier deed..een legging die ikzelf heb bedacht (omdat ik het leuk vind en het op mijn pad kwam) en ik kan daar voor mezelf we-zullen-maar zeggen "magie" in leggen weet die persoon, die oprecht is zullen we-maar-zeggen waar de kaarten een tip geven of een mogelijke valkuil. Ongeacht of deze tip: we-zullen-maar-zeggen..hun "leven-gaat-redden" of wat dan ook..het is vaak een waardevolle en vooral bruikbare tip als ik hem opschrijf. Of een mogelijke valkuil is misschien wel iets waar ze rekening mee zouden kunnen houden.

Ik heb ook altijd gezegd:
    quote:
    "leg een legging naast je"
    quote:
    Wat kan ik met een legging als ik weet dat hij afhankelijk is van de persoon die hem legt en voor de hoeveelste keer dat hij hem legt voor mij EN dat ik nog steeds zelf invloed heb of de legging uitkomt?
    Ik bedoel je hoeft niet alles van mij af-te-laten hangen als ik een bijv. legging doe voor iemand. Een legging is voor de persoon in kwestie vaak bruikbaar. Als dat zo is prima, ik ga het niet ingewikkelder maken als dat het is..

met een legging naast-je-leggen bedoel ik niet..dat er gelegd wordt en dat je er niet meer naar omkijkt..maar neem bijv. een tip mee die je van de kaarten krijgt..vaak is het heel interessant om daar iets mee te doen..ik zeg niet dat je bomen moet gaan knuffelen..maar meer gewoon praktische zaken..

en ja het heeft idd wat vaags..dat komt waarschijnlijk omdat het superoud is..maar die maya-leggingen van YG hebben mij ook wel geinteresseerd..
    pi_43383016
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 23:50 schreef displission het volgende:
    Aan de hand van informatie die voor mij relevant is zeg je dat het allemaal intrepretatie zou kunnen zijn ..en waarschijnlijk nog pure psychologie ook..
    Het is geen probleem als het een interpretatie is die per legger kan verschillen. Het gaat mij erom als de legging door die interpretatie dus verschilt per legger en ook nog 'ns niet uit hoeft te komen als iemand een ander pad kiest, het kaartleggen nutteloos is geworden als middel, ook al werkt het echt. Je houdt dan enkel ontelbare mogelijkheden over van dingen die mensen kunnen meemaken, en dat wisten ze ook al voor de kaartlegging.
    quote:
    . K jij ziet dat zo, thougts r urs. So i have mine. Ik ben niet bewust of onbewust uit op "valsspelen" met het tarotspel.
    Ik drukte het misschien wat te sterk uit: ik bedoelde niet dat jij bewust valsspeelt en de boel belazert of zo. Ik geloof misschien niet in kaartleggen maar WEL dat 99% van de leggers zelf oprecht zijn en erin geloven. Wat ik er wel mee wilde zeggen was: als je accepteert dat als je voorspelling uit komt, je legging klopte en als het niet uitkomt dat die persoon dat zelf veroorzaakt heeft, dat je je dan moet afvragen waar je je gloof op baseert dat het echt werkt? Je kunt toch niet alleen de hits tellen en de misses wegverklaren, dan doe je de statistiek geen recht en speel je niet vals, maar hou je misschien wel jezelf een beetje voor de gek?
    quote:
    Zoals ik in het begin al aangaf ik doe dit voor mijn plezier. Omdat ik het leuk vind om voor iemand(en) te leggen die er geinterreseerd in is/zijn. Somige mensen vinden het verhaal wat over hun wordt verteld interessant en krijgen waarschijnlijk een terugblik op een bepaald punt. Ongeacht of dat is wat ik bedoel of niet..zullen ze voor hunzelf ook een beeld kunnen schetsen. Als er raakvlakken zijn een een mogelijk pad wordt aangegeven in een legging zoals ik bijv. bij een anoniempje hier deed..een legging die ikzelf heb bedacht (omdat ik het leuk vind en het op mijn pad kwam) en ik kan daar voor mezelf we-zullen-maar zeggen "magie" in leggen weet die persoon, die oprecht is zullen we-maar-zeggen waar de kaarten een tip geven of een mogelijke valkuil. Ongeacht of deze tip: we-zullen-maar-zeggen..hun "leven-gaat-redden" of wat dan ook..het is vaak een waardevolle en vooral bruikbare tip als ik hem opschrijf. Of een mogelijke valkuil is misschien wel iets waar ze rekening mee zouden kunnen houden.
    Ik begrijp je redering wel: het kan sommige mensen tips geven maar het is geen absolute voorspelling. Maar ik ben dan werkelijk geinteresseerd of jij ook nog openstaat voor de mogelijkheid dat het misschien gewoon niet werkt? Als je 10 exacte voorspellingen doet die 100% uitkomen, dan lijkt het me duidelijk dat dat jouw in je geloof versterkt. Maar wat zou er nodig zijn om je ervan te overtuigen dat het niet werkt? Als je niet voor jezelf stelt wat voor jou de grens is dat je accepteert dat het niet echt iets kan voorspellen, dan sta je naar mijn mening niet meer open voor de mogelijkheid dat het misschien helemaal niet werkt?
    quote:
    Ik bedoel je hoeft niet alles van mij af-te-laten hangen als ik een bijv. legging doe voor iemand. Een legging is voor de persoon in kwestie vaak bruikbaar. Als dat zo is prima, ik ga het niet ingewikkelder maken als dat het is..

met een legging naast-je-leggen bedoel ik niet..dat er gelegd wordt en dat je er niet meer naar omkijkt..maar neem bijv. een tip mee die je van de kaarten krijgt..vaak is het heel interessant om daar iets mee te doen..ik zeg niet dat je bomen moet gaan knuffelen..maar meer gewoon praktische zaken..

en ja het heeft idd wat vaags..dat komt waarschijnlijk omdat het superoud is..maar die maya-leggingen van YG hebben mij ook wel geinteresseerd..
    Ook hier zeg je dat een legging niet bepalend is maar slechts een aanwijzing kan zijn voor iemand en dat hij zelf kan kiezen wat hij ermee doet. Dat bestrijd ik ook helemaal niet. Maar als een legging zo vrijblijvend is, waar is jouw rotsvaste geloof dat het werkt dan precies op gebaseerd? Dat sommige dingen bij sommige mensen uitkomen en passen? Wat mijn vraag dus eigenlijk is: ben je geinteresseerd in onderzoek om te bepalen of het echt werkt, of neem je dat gewoon aan en bestaat er geen onderzoek of bewijs op de wereld dat je ooit van het tegendeel kan bewijzen? Je initiele geloof erin is toch immers ook ontstaan uit gevallen waar je van gehoord hebt of zelf hebt ervaren? Dan moet je op z'n minst toch ook openstaan voor latere gevallen die je van het tegendeel kunnen overtuigen? Het is toch niet zo dat je op basis van voorbeelden die je gezien hebt ooit een keer overtuigd kan zijn en dat er dan geen weg meer terug is? Ook al zie je daarna veel meer voorbeelden van dat het misschien niet allemaal klopt?

Dat zou overigens je goed recht zijn en daar is op zich helemaal niks mis mee. Toch vraag ik me dan altijd af hoe je dan nog kan bepalen welke sprituele methode echt werkt en welke niet. Ze kunnen niet allemaal kloppen toch? Sommige dingen zijn toch vergissingen/verzonnen/oplichting. Als dergelijke open beweringen toegestaan zijn waarbij je een bepaald paranormaal fenomeen toch nog als echt acht, dan is er toch geen enkele mogelijkheid meer om er ook maar één te weerleggen?
    pi_43383149
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 10:07 schreef Elvi het volgende:
    Over het gedoe van "2 verschillende mensen die hele andere kaarten trekken":
    Een vriendin en ik trekken bijna altijd dezelfde kaarten. Altijd zit er wel minstens 1 tussen die hetzelfde is. Nog vaker 2 dezelfde. En soms is de gehele legging hetzelfde
    Tja, bij dat voorbeeld moet je dan wel nagaan hoeveel kaarten jij en je vriendin trekken en hoeveel kaarten er in het spel zijn. Ik zeg niet dat het niet KAN kloppen, maar zeg 'ns eerlijk: heb je volgens de kansberekening serieus bekeken hoe vaak 2 mensen dezelfde kaarten kunnen treken? Als je dat nooit hebt uitgerekend, dan moet je het met me eens zijn dat je je voorbeeld helemaal niet kan gebrukken. Kansberekening kan veradelijk zijn. Verder heeft je voorbeeld juist niks te maken met waarom 2 leggingen voor dezelfde persoon niet steeds hetzelfde zijn. Dat jij en een vriendin steeds een paar kaarten gemeen hebben zegt juist meer over hoe groot de kans is dat dezelfde kaarten in leggingen voorkomen. Je bent immers toch niet dezelfde persoon als je vriendin?

Een bekend voorbeeld is: hoeveel mensen heb je nodig om 50% kans te hebben dat 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn? Kies nu eerlijk een getal voordat je verder leest...

Het antwoord is drieentwintig mensen. De meeste zullen voor hun gevoel zeggen 100 of meer. Als je op je gevoel afgaat hoe waarschijnlijk iets is, dan is het heel eh... waarschijnlijjk en menselijk dat we ons vergissen.
      vrijdag 10 november 2006 @ 17:45:29 #48
    91333 displission
    pi_43432553
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 01:28 schreef mike_another het volgende:

[..]

Tja, bij dat voorbeeld moet je dan wel nagaan hoeveel kaarten jij en je vriendin trekken en hoeveel kaarten er in het spel zijn. Ik zeg niet dat het niet KAN kloppen, maar zeg 'ns eerlijk: heb je volgens de kansberekening serieus bekeken hoe vaak 2 mensen dezelfde kaarten kunnen treken? Als je dat nooit hebt uitgerekend, dan moet je het met me eens zijn dat je je voorbeeld helemaal niet kan gebrukken. Kansberekening kan veradelijk zijn. Verder heeft je voorbeeld juist niks te maken met waarom 2 leggingen voor dezelfde persoon niet steeds hetzelfde zijn. Dat jij en een vriendin steeds een paar kaarten gemeen hebben zegt juist meer over hoe groot de kans is dat dezelfde kaarten in leggingen voorkomen. Je bent immers toch niet dezelfde persoon als je vriendin?

Een bekend voorbeeld is: hoeveel mensen heb je nodig om 50% kans te hebben dat 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn? Kies nu eerlijk een getal voordat je verder leest...

Het antwoord is drieentwintig mensen. De meeste zullen voor hun gevoel zeggen 100 of meer. Als je op je gevoel afgaat hoe waarschijnlijk iets is, dan is het heel eh... waarschijnlijjk en menselijk dat we ons vergissen.
    uhm 50% op wat ? de wereld? uhm misschien heb ik wat gemist.
      vrijdag 10 november 2006 @ 19:05:41 #49
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_43434617
    tvp
    Neerkomen wel!
    pi_43468783
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 17:45 schreef displission het volgende:
    uhm 50% op wat ? de wereld? uhm misschien heb ik wat gemist.
    Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2. Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
      zondag 12 november 2006 @ 23:04:30 #51
    91333 displission
    pi_43493056
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:

[..]

Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2.
    Ligt eraan..ligt aan de grond..waneer je spleetjes en "cracks" uitsluit zal de kans veranderen. Zo is er ook een 0 % kans. Het is maar net onder welke regels je iets wilt berekenen. Maar k we doen het even op jouw manier..geheel egaal dus kop of munt..50-50..
    quote:
    Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
    kijk je brengt het nu niks anders welk land? Nederland? Waar moeten die 23 mensen aan voldoen..moeten ze onder de honderd of erboven zijn. Is er net een geboortegolf geweest..?? Dat soort vragen zou ik eerst gaan stellen of je moet een hele goede bron hebben. Maar ik heb hier echt mijn twijfels over..
      Moderator zondag 12 november 2006 @ 23:18:10 #52
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_43493563
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 02:57 schreef mike_another het volgende:

[..]

Misschien was ik wat onduidelijk. Wat ik bedoelde was: als je een munt in de lucht gooit heb je 50% kans dat hij met de kop naar boven op de grond valt, een grote kans dus: 1 op 2. Hoeveel mensen denk je dat er in een ruimte moeten zitten om diezelfde grote 50% kans te hebben er toevallig 2 mensen aanwezig zijn die op dezelfde dag jarig zijn? Het antwoord is dus dat je slechts 23 willekeurige mensen op sraat hoeft aan te spreken om een 50% kans te hebben dat je er 2 vindt die op dezelfde dag geboren zijn.
    Ik begrijp nog steeds niet precies waar je heen wilt, gaat dit nu over tarot, of wat bedoel je?
      dinsdag 14 november 2006 @ 09:43:00 #53
    110414 _Flame_
    Allemaal gelul
    pi_43534874
    Heeft er iemand mischien zin en tijd ook voor mij ook een lezing oid te doen?
    Ik heb niet echt een vraag maar ik wil eigenlijk gewoon weten of t goed zit zo
    Ik hoor alleen maar bla bla bla
      maandag 20 november 2006 @ 13:36:17 #54
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_43715318
    Ik gooi mezelf ook even neer, voor wie graag wil/tijd heeft
    Er zal in elk geval genoeg te lezen zijn

Geboren: 26-05-1978, om 01.37 te Den Haag
      Moderator maandag 20 november 2006 @ 13:39:59 #55
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_43715414
    Mag ik de horoscoop maken en gebruiken voor mijn studie?
    Als ik iets uitwerk pm of mail ik je, vind je dat goed?
      maandag 20 november 2006 @ 13:41:38 #56
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_43715469
    Je mag ermee doen wat je wilt uiteraard!

Ik ben op dit moment gewoon een beetje benieuwd naar komende tijd.
    Het lijkt wel alsof Mars al 6 jaar in mijn teken staat ofzo want het is 1 grote chaos. Nu veranderen er waanzinnig veel dingen, dus ik ben benieuwd of dat ook een beetje rust gaat geven.
      Moderator maandag 20 november 2006 @ 13:51:26 #57
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_43715803
    Wat ik wel zie is dat je een yodfiguur hebt in je geboortehoroscoop, een yod geeft over het algemeen al vaak een onrustig gevoel.

Je hebt ook een ongeaspecteerde zon, die het gevoel van onrust nog vergroot.

Zowel bij een yod als een ongeaspecteerde planeten zie je vaak dat er thema's zijn die in de familie zijn blijven liggen, heel vaak zijn dat ook talenten.

Ik werk het even uit en mail je later even, ik was toevallig net met het yodfiguur bezig

Ik denk dat mars er niet zo heel veel mee te maken heeft
      maandag 20 november 2006 @ 13:53:34 #58
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_43715867
    Ohjeee...dat verklaart mijn vervelende boogschutter
    Alvast bedankt in ieder geval, hoop dat het voor jou leuk om te doen is.
      maandag 20 november 2006 @ 15:49:39 #59
    110414 _Flame_
    Allemaal gelul
    pi_43719080
    ow ik zal mijn geboorteplaats en datum ook maar even neerzetten dan, is wel zo handig natuurlijk

25-09-1980 te Roermond
    pi_43719132
    Zou iemand mij kunnen doen?

23 - 01 - 1977 te Amsterdam.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_43727000
    Senesta...zou je ook een geboortehoroscoop voor mij willen/kunnen maken als je tijd hebt???

Als je dat inderdaad zou willen...laat het dan even weten dan pm ik je mijn gegevens
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      donderdag 30 november 2006 @ 21:47:17 #62
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_44037986
    tvp-tje
    Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
      zaterdag 2 december 2006 @ 16:35:36 #63
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44081586
    _flame_ ik wil wel voor jou een legging doen. Ik zal deze vanavond doen. Eerst ff eten want op een lege maag gaat dat leggen niet zo goed Ik heb alle gegevens en houd hem gewoon algemeen. Leze straks. Ik heb aardig wat ervaring. Op beurzen zit ik nog net niet. Dus ben benieuwd wat er voor je uitkomt en of het een beetje klopt..misschien wel leuk om wat meer over je persoonlijkheid te horen?
    De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zaterdag 2 december 2006 @ 19:37:25 #64
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44086031
    Algemene legging voor _flame_ aan de hand van 7 kaarte, de hexagramlegging. In het midden de persoonskaart dan de drie bovenste 1,2 en 6 de positieve invloeden op deze persoon en kaart 3,4 en 5 de negatieve invloeden. Flame uit Roermond geboren 25 september 1980, 26 jaar. Bij deze laat de kaarten rustig op je inwerken. Ik zal mijn best doen.

De persoonskaart de keizerin: de keizerin zit op haar troon. Ze zit vol liefde en bezit materiele macht. Op de kaart zie je dat ze een gouden scepter vasthoud wat ook juist weer op die macht duid. In de griekse legenden bezat de gouden scepter/staf wonderbaarlijke krachten. Aan het eind van de scepter een gouden bal. Een symbool van keizerlijkheid. Haar lokken komen onder haar kroon uit. Ze wordt daardoor ook wel geassocieerd met sensuele liefde, vruchtbaarheid en overvloed. Sterke band met de aarde of ook wel de natuur.

Er zijn zowel negatieve als positieve invloeden op de persoonskaart aanwezig. Laten we beginnen met de positieve. De magier Deze houdt ook een scepter in zijn hand. Nou ja scepter, meer een toverstaf met twee identieke zijdes. De magier heeft de kracht over verschillende symbolen. De kaart is sterk aanwezig boven de persoonskaart. Jouw manier van leven en je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. De magier heeft voor mijn gevoel een grote vrijheidswaarde, je kunt met deze kaart zoveel doen. Grenzen? Wie heeft ze gemaakt, zou jij ze kunnen breken? Maar heb je daar wel behoefte aan als keizerin. Meestal laat je alles op je afkomen en wacht je af. Maar tevens kun je dmv een bepaalde beweging van die troon af ineens in een totaal andere rol stappen.

kaart 2: de hogepriester De magier en de hogepriester zijn in verband met elkaar net zoals vele andere kaarten in het tarotdeck. De magier verenigd zaken door ze te balanseren. De hoge priester analyseerd en haalt ze uit elkaar. De kennis die de magier al in zich heeft wordt onderworpen aan experimenten.

kaart 6: munten 7 Op de kaart een man die op zijn staf leunt en wat munten bij elkaar geveegt heeft. Er blijft ondanks het opruimen van dingen wel wat liggen. Je hoeft niet alles te doen. Voor jou hoeft het niet perfect want er komt immers een nieuwe dag. Wel kan je genieten van het behaalde resultaat.

Dan de negatieve invloeden: kaart 3: zwaarden zes, een tocht. Het verlaten van..wat het ook mag zijn als je in de boot stapt moet je roeien. Dit kan energie kosten en of de reis veilig is houden we maar terzijde, want dat wordt niet gezegd. Storm misschien, misschien vlak water. Misschien dat je iets achter gaat laten en dat je vertrekt.

kaart 4: kelken 2 de geliefden die proosten. Als je verliefd bent momenteel kan het zijn dat je die persoon graag aan wilt raken, haar misschien een hand toe wilt reiken. Het initiatief komt van jou en hoe er gereageerd wordt is altijd afhankelijk van situaties e.d. Voor sommige dingen kies je zelf, maar maak ze niet moeilijker dan dat ze zijn, mocht dit een twistpunt zijn.

kaart 5: Ridder van de munten: Hij zit op een zwart paard en lijkt ook wat aan te bieden..een munt iig. In zijn harnas. Strijd gestreden? Het ziet ernaar uit dat je geeft, maar dat je je handschoen aanhoudt, bang om van je paard geworpen te worden. Misschien zou je dat gevoel eens moeten laten gaan. Anders blokkeerd het misschien heel veel.

Al met al hopelijk een waardevolle legging. Als ik het zo zie denk ik dat je een hele relaxte persoon bent die wacht wat er op zich afkomt. Heel veel mensen willen in dit leven aktie ondernemen, maar voor jou is dat juist wat minder nodig, omdat veel dingen als persoon zijnde naar je toekomen. Wat ik verder opmerk is een harde werker op zoek naar genegenheid(daarbij waarschijnlijk moeite ondervind) en een sterk mens met verborgen krachten.

Ik hoop dat je het leuk vind dat ik dit voor je heb gedaan. Laat even weten wat je ervan vind.
    De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
    pi_44089985
    Normalneo zou je voor mij misschien ook een legging willen doen?
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      zaterdag 2 december 2006 @ 23:57:05 #66
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44093045
    Binnekort hou deze tegoed k..
      zondag 3 december 2006 @ 23:07:54 #67
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44118642
    Beste myxomatosekonijn..wat een naam zeg..

Misschien wel leuk om wat achtergrondinformatie over de tarot te horen. "Ken uzelve" stond boven de deur van de Apollo-tempel in Delphi. Geen motto van de christelijke kerk die wilde dat de mensen gehoorzaamden. Er is zoveel over te vertellen. Zo ook het voorbeeld uit de matrix triologie waar boven de deur van de waarzegsters kamer "ken uzelve" staat. De waarzegster wijst ernaar en mbt tot zelfontplooiing kwam Neo er aardig mee op weg..niettemin werd hij een handje geholpen door "omstandigheden". Waar het precies vandaan komt is niet geheel duidelijk in Europa werd echter in de 13e eeuw het gokken met kaarten gedeeltelijk verboden en af en toe mocht het zelfs alleen maar in het weekend. De verschillende stromingen in de kaarten hebben gezorgd voor ontiegelijk veel decks en er zijn verschillende legwijzen bedacht. De oorsprong is niet geheel duidelijk, Egypte de zigeuners en de rozenkruisers..allemaal hun eigen wetten en regels..maar waar het precies vandaan komt?? Genoeg keuze iig.

Wat mij betreft kunnen we beginnen met de legging jou Myxomatosekonijn. Ergens in het Westen..3 maart 1979, 27 jaar. Ik zit even te kijken naar een goede legging voor je..ik gebruik ook de hexagramlegging. Ik vind deze momenteel erg geschikt voor een algemene legging dus ga dat ook niet veranderen. Ik wil wel graag, horen wat je ervan vind. Dus ik trek 1 persoonskaart, 3 positieve invloeden op jou als persoon en 3 negatieve invloeden die op jou betrekking hebben. Je kunt dit heel algemeen zien. Laten we maar eens beginnen.

de persoonskaart:staven zeven we zien een persoon op de kaart die zich verdedigd. De persoon houdt een staaf vast en daarmee probeert hij de zes andere staven die hem van de berg proberen af te duwen "angst" aan te jagen. De persoon staat wel stevig op zijn voeten, maar het is een dreiging van buitenaf. Misschien een dreiging die je als persoon dagelijks ervaart. Hoe je je ook verdedigd de volgende 3 kaarten zullen je positieve tips geven hoe heer mee om te gaan en de negatieve zal ik zo positief proberen te intrepreteren. Ik draai nu de positieve kaarten om 1, 2 en 6.

postieve invloeden kelken tien een gelukkig samenzijn van jou en je partner. Spelende kinderen op de kaart. De mooie kleuren van de regenboog. Het land, het huis, gelukkigheid. Dat zijn positieve invloeden op jou als persoon.

staven negen Gewond/geschaafd aan het hoofd, maar wel een overwinning behaald en de rest van de staven achter je. Je hebt waarschijnlijk vaak overwinningen behaald die je uit benarde situaties haalden. Je kunt ook tevreden zijn over je resultaat. Het is immers niet voor niets geweest. Het maakt je tot de persoon die je nu bent.

kaart 6 (links van 1) aas van de zwaarden: een wolk en een witte hand met daaruit een zwaard om-hoog-stekend. Een kroontje aan de top van het zwaard met wat groene twijgjes eraan. Een van de gelukskaarten. Een hulp in de vorm van een uitstekende/verlichte hand die je telkens beschermt en wat eigenlijk een geheimzinnig/speciaal "wapen" is/kan zijn.

Dan de drie negatieve kaarten/invloeden van rechts naar links 3, 4, en 5.
    3: het oordeel Zie hier de mooie balans tussen alles..eigenlijk houd bijna alles elkaar in evenwicht. Het oordeel de kaart wil niks in dit geval niks anders zeggen dat er oordelen geveld worden. Als dit van negatieve invloed kan zijn wil het niet zeggen dat het afbraak doet aan jou als persoon zijnde. Immers het oordeel kotm als een boodschap waar je lering uit kan trekken. Het wil ook niet zeggen: winnen of juist verliezen. Dat is er niet..we zijn allen uniek. Misschien dat je op je plaatst gewezen kan worden door de toeter die de Engel blaast stapje hoger na het oordeel heel goed mogelijk. Dit is iets wat heel vaak gebeurt en wat je ook ziet in de Egyptische oudheid. De weegschaal van Maat bijv. genoeg over deze.

Een andere negatieve invloed op de persoon: de duivel deze ligt onder de persoonskaart. Wil niks anders zeggen dan de gebondenheid, het vastgeketend zitten in een relatie of een toestand. Om de ketens af te werpen hoef je alleen maar een stap naar voren te zetten. "Vast-zitten" is een groot woord en het is niet de persoon de duivel of wat dan ook. Gewoon die invloed van de kaart op de persoon, misschien verbintenissen die je bent aangegaan waaraan je af en toe twijfeld.

De laatste kaart 6: schildknaap van de zwaarden Als je jezelf teveel bevestigd wilt zien en jezelf teveel bewondert kun je daarin verdwijnen. Door naar andere mensen te kijken en te ontmoeten kun je je eigen waarde beter inschatten.

Leuke legging: even kort wat me vooral opvalt in deze legging. Strijd voeren op veel aspecten, wisselwerking in het gezin of liefde van aan de ene kant juist de vrijheid aan de andere kant juist niet de vrijheid. De overwinningen en het geluk. En boodschappen die ontvangen worden door de strijd die je voert hoeven niet altijd positief te zijn.

That's it..

[ Bericht 0% gewijzigd door Normalneo op 03-12-2006 23:13:36 ]
    pi_44147596
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 23:07 schreef Normalneo het volgende:
    Beste myxomatosekonijn..wat een naam zeg..

Misschien wel leuk om wat achtergrondinformatie over de tarot te horen. "Ken uzelve" stond boven de deur van de Apollo-tempel in Delphi. Geen motto van de christelijke kerk die wilde dat de mensen gehoorzaamden. Er is zoveel over te vertellen. Zo ook het voorbeeld uit de matrix triologie waar boven de deur van de waarzegsters kamer "ken uzelve" staat. De waarzegster wijst ernaar en mbt tot zelfontplooiing kwam Neo er aardig mee op weg..niettemin werd hij een handje geholpen door "omstandigheden". Waar het precies vandaan komt is niet geheel duidelijk in Europa werd echter in de 13e eeuw het gokken met kaarten gedeeltelijk verboden en af en toe mocht het zelfs alleen maar in het weekend. De verschillende stromingen in de kaarten hebben gezorgd voor ontiegelijk veel decks en er zijn verschillende legwijzen bedacht. De oorsprong is niet geheel duidelijk, Egypte de zigeuners en de rozenkruisers..allemaal hun eigen wetten en regels..maar waar het precies vandaan komt?? Genoeg keuze iig.

Wat mij betreft kunnen we beginnen met de legging jou Myxomatosekonijn. Ergens in het Westen..3 maart 1979, 27 jaar. Ik zit even te kijken naar een goede legging voor je..ik gebruik ook de hexagramlegging. Ik vind deze momenteel erg geschikt voor een algemene legging dus ga dat ook niet veranderen. Ik wil wel graag, horen wat je ervan vind. Dus ik trek 1 persoonskaart, 3 positieve invloeden op jou als persoon en 3 negatieve invloeden die op jou betrekking hebben. Je kunt dit heel algemeen zien. Laten we maar eens beginnen.

de persoonskaart:staven zeven we zien een persoon op de kaart die zich verdedigd. De persoon houdt een staaf vast en daarmee probeert hij de zes andere staven die hem van de berg proberen af te duwen "angst" aan te jagen. De persoon staat wel stevig op zijn voeten, maar het is een dreiging van buitenaf. Misschien een dreiging die je als persoon dagelijks ervaart. Hoe je je ook verdedigd de volgende 3 kaarten zullen je positieve tips geven hoe heer mee om te gaan en de negatieve zal ik zo positief proberen te intrepreteren. Ik draai nu de positieve kaarten om 1, 2 en 6.

postieve invloeden kelken tien een gelukkig samenzijn van jou en je partner. Spelende kinderen op de kaart. De mooie kleuren van de regenboog. Het land, het huis, gelukkigheid. Dat zijn positieve invloeden op jou als persoon.

staven negen Gewond/geschaafd aan het hoofd, maar wel een overwinning behaald en de rest van de staven achter je. Je hebt waarschijnlijk vaak overwinningen behaald die je uit benarde situaties haalden. Je kunt ook tevreden zijn over je resultaat. Het is immers niet voor niets geweest. Het maakt je tot de persoon die je nu bent.

kaart 6 (links van 1) aas van de zwaarden: een wolk en een witte hand met daaruit een zwaard om-hoog-stekend. Een kroontje aan de top van het zwaard met wat groene twijgjes eraan. Een van de gelukskaarten. Een hulp in de vorm van een uitstekende/verlichte hand die je telkens beschermt en wat eigenlijk een geheimzinnig/speciaal "wapen" is/kan zijn.

Dan de drie negatieve kaarten/invloeden van rechts naar links 3, 4, en 5.
    3: het oordeel Zie hier de mooie balans tussen alles..eigenlijk houd bijna alles elkaar in evenwicht. Het oordeel de kaart wil niks in dit geval niks anders zeggen dat er oordelen geveld worden. Als dit van negatieve invloed kan zijn wil het niet zeggen dat het afbraak doet aan jou als persoon zijnde. Immers het oordeel kotm als een boodschap waar je lering uit kan trekken. Het wil ook niet zeggen: winnen of juist verliezen. Dat is er niet..we zijn allen uniek. Misschien dat je op je plaatst gewezen kan worden door de toeter die de Engel blaast stapje hoger na het oordeel heel goed mogelijk. Dit is iets wat heel vaak gebeurt en wat je ook ziet in de Egyptische oudheid. De weegschaal van Maat bijv. genoeg over deze.

Een andere negatieve invloed op de persoon: de duivel deze ligt onder de persoonskaart. Wil niks anders zeggen dan de gebondenheid, het vastgeketend zitten in een relatie of een toestand. Om de ketens af te werpen hoef je alleen maar een stap naar voren te zetten. "Vast-zitten" is een groot woord en het is niet de persoon de duivel of wat dan ook. Gewoon die invloed van de kaart op de persoon, misschien verbintenissen die je bent aangegaan waaraan je af en toe twijfeld.

De laatste kaart 6: schildknaap van de zwaarden Als je jezelf teveel bevestigd wilt zien en jezelf teveel bewondert kun je daarin verdwijnen. Door naar andere mensen te kijken en te ontmoeten kun je je eigen waarde beter inschatten.

Leuke legging: even kort wat me vooral opvalt in deze legging. Strijd voeren op veel aspecten, wisselwerking in het gezin of liefde van aan de ene kant juist de vrijheid aan de andere kant juist niet de vrijheid. De overwinningen en het geluk. En boodschappen die ontvangen worden door de strijd die je voert hoeven niet altijd positief te zijn.

That's it..
    Allereerst bedankt voor de legging! Ik waardeer de moeite altijd zeer!

opmerkingen tov:

- persoonskaart: ik heb niet het idee dat mijn leven in teken staat van een dreiging alhoewel ik wel een vrij onzeker persoon ben (geweest); in het verleden meer dan nu. Ik probeer me telkens tegenover iedereen te bewijzen terwijl ik aan de andere kant ook wel het idee heb dat ik er mag zijn (maar dat besef is er niet altijd). Ik heb wel eens gehoord dat ik kracht uitstraal en er ' sta' terwijl ik dat totaal niet zo ervaar.
    Weet niet of bovenstaande mogelijk aansluit met de kaart?

- kelken 10: ik geniet wel van het leven (met af en toe een dipje) ook al is er geen partner in mijn leven. ook heb ik geen kids zelf terwijl ik wel geniet van de kinderen die ik in mijn werk zie en tegenkom. Ik hou van kleine dingen en de gezelligheid; ook als ik alleen ben (heb ik regelmatig behoefte aan omdat ik al zoveel mensen in mijn werk zie en spreek).

-staven 9: heb altijd het idee gehad dat ik tot nu toe een heel rustig vaarwater heb qua leven over het geheel gezien; in mijn ogen weinig tegenslagen of ongelukkigheden (behalve ooit het uitgaan van een relatie die me diep heeft geraakt maar voor de rest heb ik het gevoel dat het me allemaal wel makkelijk afgaat).
    - Aas van de zwaarden sluit in mijn ogen hier wel op aan: weet niet waar ik het aan verdiend heb of wie/wat me beschermd maar het gaat allemaal vrij makkelijk in mijn leven. Veel dingen zitten 'gewoon' mee en de laatste tijd vraag ik me steeds vaker af wanneer er nu de/een grote 'klap' gaat komen ofzo. Soms wel wat bang voor dat het allemaal zo makkelijk lijkt te gaan in vergelijking met sommige anderen. Mocht er zoiets als 'bescherming' van iets/iemand bestaan dan zou ik wel weten wat/wie dat dan is en waarom ik dat zo fijn in mijn leven heb! Voel me vaak echt een geluksvogel!

- Het oordeel: weet niet zo goed hoe ik dit moet zien: misschien toch een persoonlijke ' klap' waardoor ik weer dingen leer? (ik ben namelijk wel van mening dat je dingen meemaakt omdat je iets te leren hebt). Lastige kaart ? (vind ik)

- Duivel: misschien heeft dat te maken met dat ik graag weer terug zou willen naar het oosten van het land (vanwege sociale leven) terwijl een van mijn 2 banen hier te leuk vindt om zo maar van weg te lopen. Ik zit dus erg in dubio; nieuwe baan zoeken (die daar nauwelijks zijn in mijn werkveld) en sociaal leven weer op laten bloeien en weer veel contact met bijv. familie (bang dat ik niet genoeg meer van mijn ouders 'meekrijg' nu ze ouder worden) en vrienden (waar ik wel behoefte aan heb) of hier blijven met een leuke baan.... Dilemma

- Schildknaap: soms gaat het wel erg makkelijk af dat ik helemaal vertrouwen heb in wat er gaat komen terwijl andere momenten ik dat vertrouwen niet echt heb en ben ik toch weer dat onzekere meisje.

Misschien zijn er nog meer dingen die me te binnen schieten omtrent deze kaarten maar zo op het eerste gezicht dacht ik hieraan. Mocht je meer aanwijzingen zien in mijn omschrijvingen waardoor ik bijv. weer meer kan leren dan hoor ik het graag!

En nogmaals dank
      dinsdag 5 december 2006 @ 03:54:53 #69
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44153922
    Graag gedaan Myxomatosekonijn..ik vind het heel tof te horen wat je reactie is..zo kan ik het ietwat meer vertalen naar jouw ervaring. Bij de eerste kaart stelde je mij een vraag. Over dat onzekere..dat gaat juist vaak gepaard met "dreigingen" heb ik het gevoel en daarom denk ik dat dit er wel bij aansluit om even terug te rekenen. Ik spreek dan wel even vanuit mijn wetenschappelijke benadering en wat ik over het algemeen denk en wat ik zelf heb ervaren bij onzekerheid. Als je zegt dat dit niet zo is..misschien jouw mening, maar ik denk juist wel dat deze kaart bij jou als persoon aanlsuit.

Misschien moet je de tweede kaart dan juist zien als invloeden van buitenaf..hoe zeg je dat "gelukzaligheid" in het leven.

ik denk dat je dit vooral moet intrepeteren met wat informatie die ik je geef en wat je er zelf bij kan denken. Vind het voor mijn gevoel bij je wel aardig op de plaats vallen als ik dit zo hoor. Ik denk dat ik de eerste kaart teveel als het gezin heb gezien omdat er ook daadwerkelijk een gelukkig gezin op de kaart staat, maar nu ik dit zo hoor kan dat dan meer over gelukzaligheid met anderen te maken hebben.

Tevens wat ik zei over de strijd voeren op veel aspecten..je noemt er eentje.. dus van mijn kant is dat niet echt een goede beredenering geweest.

Ik moet ook even zeggen. Ik doe dit dus echt voor mijn hobbie en bovenal..ik zei dat ik nog net niet op beurzen zit om te leggen..dat zal ook nooit gebeuren..dat was meer een grapje...een paar posts hierboven..maar ja daarvoor zijn dan weer deze smilies

Ik heb onlangs mijn naam verandert. Ik was voorheen displission. Misschien wel even netjes om nu aan te kondigen. Had teveel problemen met mail de laatste tijd en genoeg van de naam. Ik wil ook aan mezelf gaan werken de komende tijd. In ieder geval vind ik het altijd erg leuk om te leggen..en ik hoop dat je misschien nog iets te binnen schiet..vond het zowiezo al leuk dat er in een notendop zoveel dingen te-voor-schijn komen die echt een beetje kloppen.
      dinsdag 5 december 2006 @ 12:05:25 #70
    110414 _Flame_
    Allemaal gelul
    pi_44158602
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 19:37 schreef Normalneo het volgende:
    Algemene legging voor _flame_ aan de hand van 7 kaarte, de hexagramlegging. In het midden de persoonskaart dan de drie bovenste 1,2 en 6 de positieve invloeden op deze persoon en kaart 3,4 en 5 de negatieve invloeden. Flame uit Roermond geboren 25 september 1980, 26 jaar. Bij deze laat de kaarten rustig op je inwerken. Ik zal mijn best doen.

De persoonskaart de keizerin: de keizerin zit op haar troon. Ze zit vol liefde en bezit materiele macht. Op de kaart zie je dat ze een gouden scepter vasthoud wat ook juist weer op die macht duid. In de griekse legenden bezat de gouden scepter/staf wonderbaarlijke krachten. Aan het eind van de scepter een gouden bal. Een symbool van keizerlijkheid. Haar lokken komen onder haar kroon uit. Ze wordt daardoor ook wel geassocieerd met sensuele liefde, vruchtbaarheid en overvloed. Sterke band met de aarde of ook wel de natuur.

Er zijn zowel negatieve als positieve invloeden op de persoonskaart aanwezig. Laten we beginnen met de positieve. De magier Deze houdt ook een scepter in zijn hand. Nou ja scepter, meer een toverstaf met twee identieke zijdes. De magier heeft de kracht over verschillende symbolen. De kaart is sterk aanwezig boven de persoonskaart. Jouw manier van leven en je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. De magier heeft voor mijn gevoel een grote vrijheidswaarde, je kunt met deze kaart zoveel doen. Grenzen? Wie heeft ze gemaakt, zou jij ze kunnen breken? Maar heb je daar wel behoefte aan als keizerin. Meestal laat je alles op je afkomen en wacht je af. Maar tevens kun je dmv een bepaalde beweging van die troon af ineens in een totaal andere rol stappen.

kaart 2: de hogepriester De magier en de hogepriester zijn in verband met elkaar net zoals vele andere kaarten in het tarotdeck. De magier verenigd zaken door ze te balanseren. De hoge priester analyseerd en haalt ze uit elkaar. De kennis die de magier al in zich heeft wordt onderworpen aan experimenten.

kaart 6: munten 7 Op de kaart een man die op zijn staf leunt en wat munten bij elkaar geveegt heeft. Er blijft ondanks het opruimen van dingen wel wat liggen. Je hoeft niet alles te doen. Voor jou hoeft het niet perfect want er komt immers een nieuwe dag. Wel kan je genieten van het behaalde resultaat.

Dan de negatieve invloeden: kaart 3: zwaarden zes, een tocht. Het verlaten van..wat het ook mag zijn als je in de boot stapt moet je roeien. Dit kan energie kosten en of de reis veilig is houden we maar terzijde, want dat wordt niet gezegd. Storm misschien, misschien vlak water. Misschien dat je iets achter gaat laten en dat je vertrekt.

kaart 4: kelken 2 de geliefden die proosten. Als je verliefd bent momenteel kan het zijn dat je die persoon graag aan wilt raken, haar misschien een hand toe wilt reiken. Het initiatief komt van jou en hoe er gereageerd wordt is altijd afhankelijk van situaties e.d. Voor sommige dingen kies je zelf, maar maak ze niet moeilijker dan dat ze zijn, mocht dit een twistpunt zijn.

kaart 5: Ridder van de munten: Hij zit op een zwart paard en lijkt ook wat aan te bieden..een munt iig. In zijn harnas. Strijd gestreden? Het ziet ernaar uit dat je geeft, maar dat je je handschoen aanhoudt, bang om van je paard geworpen te worden. Misschien zou je dat gevoel eens moeten laten gaan. Anders blokkeerd het misschien heel veel.

Al met al hopelijk een waardevolle legging. Als ik het zo zie denk ik dat je een hele relaxte persoon bent die wacht wat er op zich afkomt. Heel veel mensen willen in dit leven aktie ondernemen, maar voor jou is dat juist wat minder nodig, omdat veel dingen als persoon zijnde naar je toekomen. Wat ik verder opmerk is een harde werker op zoek naar genegenheid(daarbij waarschijnlijk moeite ondervind) en een sterk mens met verborgen krachten.

Ik hoop dat je het leuk vind dat ik dit voor je heb gedaan. Laat even weten wat je ervan vind.
    Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomen Excuses voor de late reactie, ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in dit topic waren.
    Ik heb me zelf ook een tijdje bezig gehouden met tarot, maar ik kwam erachter dat andere mensen hier toch beter in waren en heb het gelaten voor wat het was Vandaar ook mijn interesse op dit gebied

De Magier, je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. vooral dit stuk is treffend voor mijn persoontje controle en kennis vergaren/ hebben zijn dingen waar ik me prettig bij voel en die me een bepaalde rust geven

voor wat betreft kaart 3, kan dit duiden op iets wat al is geweest? Een "tocht" waarvoor ik gekozen heb waardoor ik nu voor mijn gevoel eindelijk in rustig vaarwater terecht ben gekomen?

kaart 4 zegt mischienwel iets over mijn reacties binnen een relatie, ik besef me dat ik soms moeilijk denk over dingen die niet de moeite waard zijn, vaak lukt het me dingen te relativeren..maar er zijn nog steeds momenten dat ik doorsla en me teveel laat beinvloeden door mijn eigen gedachtegang die soms nogal dramatisch is

kaart 5 is typisch...mijn eeuwige gevoel dat ik me niet teveel moet vrijgeven? waardoor ik juist blokkeer op t moment dat dat naar mijn idee wel gebeurd?

Ik lijk wel dingen te herkennen, maar vraag me af of mijn interpretatie wel juist is.
    Wat me trouwens opvalt is dat als er kaarten voor me gelegd worden (laatste x is alweer een hele tijd terug, daar niet van) vrijwel altijd de kaart hogepriesteres, magier en de keizerin naar voor komen is dat logisch?

In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite, ik blijf dit soort dingen erg interessant vinden
    pi_44159653
    quote:
    Op maandag 20 november 2006 15:51 schreef Ripley het volgende:
    Zou iemand mij kunnen doen?

23 - 01 - 1977 te Amsterdam.
      dinsdag 5 december 2006 @ 13:13:45 #72
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_44160346
    Oeh, kan er iemand een paar dobbelsteentjes voor mij gooien?

11-04-1979 - Schalkwijk Haarlem

En als iemand een tarotlegging wilt hebben lees ik het wel .
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    pi_44160375
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 13:13 schreef jogy het volgende:
    Oeh, kan er iemand een paar dobbelsteentjes voor mij gooien?

11-04-1979 - Schalkwijk Haarlem

En als iemand een tarotlegging wilt hebben lees ik het wel .
    Kijk eens boven je

En wil je GVD niet zulke lekkere foto's meer posten?
      dinsdag 5 december 2006 @ 13:28:26 #74
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_44160763
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 13:14 schreef Ripley het volgende:

[..]

Kijk eens boven je

En wil je GVD niet zulke lekkere foto's meer posten?
    Sorrie . Ik zal vanavond een legging voor je uitvoeren, als je nog een bepaalde vraag hebt hoor ik het wel, desnoods via PM ofzo .
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      dinsdag 5 december 2006 @ 13:40:01 #75
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44161129
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 12:05 schreef _Flame_ het volgende:

[..]

Thnx voor de legging normalneo, ik stel t op prijs dta je de moeite hebt genomen Excuses voor de late reactie, ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in dit topic waren.
    Ik heb me zelf ook een tijdje bezig gehouden met tarot, maar ik kwam erachter dat andere mensen hier toch beter in waren en heb het gelaten voor wat het was Vandaar ook mijn interesse op dit gebied

De Magier, je manier van het controleren van de situatie dmv kennis en "toverspreuken" houden je goed op de been. vooral dit stuk is treffend voor mijn persoontje controle en kennis vergaren/ hebben zijn dingen waar ik me prettig bij voel en die me een bepaalde rust geven

voor wat betreft kaart 3, kan dit duiden op iets wat al is geweest? Een "tocht" waarvoor ik gekozen heb waardoor ik nu voor mijn gevoel eindelijk in rustig vaarwater terecht ben gekomen?

kaart 4 zegt mischienwel iets over mijn reacties binnen een relatie, ik besef me dat ik soms moeilijk denk over dingen die niet de moeite waard zijn, vaak lukt het me dingen te relativeren..maar er zijn nog steeds momenten dat ik doorsla en me teveel laat beinvloeden door mijn eigen gedachtegang die soms nogal dramatisch is

kaart 5 is typisch...mijn eeuwige gevoel dat ik me niet teveel moet vrijgeven? waardoor ik juist blokkeer op t moment dat dat naar mijn idee wel gebeurd?

Ik lijk wel dingen te herkennen, maar vraag me af of mijn interpretatie wel juist is.
    Wat me trouwens opvalt is dat als er kaarten voor me gelegd worden (laatste x is alweer een hele tijd terug, daar niet van) vrijwel altijd de kaart hogepriesteres, magier en de keizerin naar voor komen is dat logisch?

In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite, ik blijf dit soort dingen erg interessant vinden
    Graag gedaan, ja ik vind het ook interessant en vooral leuk anders zou ik het niet doen natuurlijk

Je stelde een vraag, daar wil ik graag antwoord opgeven:
    Nou ja, over een "tocht"..Als je voor je gevoel een "tocht" goed aflsuit en andere positieve kenmerken zoals de magier en de analyse naderhand erop los gooit en daarmee blij en gesetteld bent is dat natuurlijk heel mooi, maar het leven gaat verder. Misschien dat je de kennis die je bij de ene tocht hebt gemaakt moet toepassen bij een andere verdergaande weg. Wat ik ervaar is dat je lering trekt uit bepaalde zaken..ze zeggen ook wel eens: "het leven is een leerschool.."(vind ik een erg mooie uitspraak) Misschien kom je een bepaalde situatie nog eens tegen..het zou best kunnen zijn dat dit nu voorbij is denk ik als je iets gewoon goed en "fijn" aflsuit.

Wat betreft kaart 5: ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.

En ja het kan iid dat er kaarten kunnen terugkomen. Misschien verworven "compententies" in een bepaalde periode. Waarschijnlijk ook kaarten die je aanspreken..bewust of onbewust..misschien omdat je ze interessant vind..

Ik zou het zeker weer eens proberen op-te-pakken _flame_ ..heb ik het hier niet zo druk

Nogmaals graag gedaan..--little edit thx jogy--

Ben trouwens ook uitermate geinteresseerd in andere leggingen en methodes..misschien dat er nog meer liefhebbers zijn om leggingen te doen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')