Ja waarom vraag je het niet aan de kaarten? Of aan het behang of de muurkast met ordners? Ze worden gewoon bijn a neergezet alsof ze leven.quote:Nu zei mijn collega dus: waarom vraag je niet aan de kaarten of er een speciale reden voor is?
Heb ik ook gedaan gisterenavond.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik kan me, na het lezen van je OP, goed voorstellen dat je het herkenbaar vind.
Doodeng of niet; gewoon die oud-collega taceren
Dat vind ik ook, alleen jammer dat TS er een stel kaarten voor nodig heeft om zover te komen...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Doodeng of niet; gewoon die oud-collega taceren
Inderdaad, dat hele kaartlezen is imo bullshit. Je trekt een willekeurige kaart, en daar kun je dan altijd wel wat omheen verzinnen. Je kunt net zo goed aan de plavuizen vragen of je het moet doen of niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:03 schreef TrenTs het volgende:
Sowieso:
[..]
Ja waarom vraag je het niet aan de kaarten? Of aan het behang of de muurkast met ordners? Ze worden gewoon bijn a neergezet alsof ze leven.
Het is van hetzelfde niveau als het koffiedik kijken wat ik van de week op TV heb moeten aanschouwen: bollocks.
Dan zou je kunnen zeggen dat je die kaart en zijn betekenis eens goed zou moeten bestuderenquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:00 schreef Ashavan het volgende:
En wat als je 8x achter elkaar steeds dezelfde kaart trekt?
Maar de plavuizen zeggen niets noch zijn er patronenquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad, dat hele kaartlezen is imo bullshit. Je trekt een willekeurige kaart, en daar kun je dan altijd wel wat omheen verzinnen. Je kunt net zo goed aan de plavuizen vragen of je het moet doen of niet.
Nee maar dat bedenk je er gewoon bij, net als bij Tarotquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar de plavuizen zeggen niets noch zijn er patronen
Tuurlijkquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee maar dat bedenk je er gewoon bij, net als bij Tarot![]()
Inderdaad, maar bedoel...quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan zou je kunnen zeggen dat je die kaart en zijn betekenis eens goed zou moeten bestuderen
Met cijfertjes en statistieken hou ik mijzelf niet zo mee bezig, maar ik herken heel goed wat je bedoelt met meerdere malen dezelfde kaart uit het deck trekken.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:28 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Inderdaad, maar bedoel...
Als je meerdere malen dezelfde kaart trekt. Niet alleen bij die vraag, maar bij andere vragen ook. Zelf gebruik ik Tarot niet vaak aangezien divinatie methoden niet in mijn straatje passen. Toch hanteer ik ze 1x om de zoveel weken een keer en dan trek ik meestal meerdere malen dezelfde kaart zonder er een andere tussen door te krijgen.
Statistisch gezien onmogelijk. De kans dat het gebeurd is zeer klein. 100/72 = 1, 388% kans per kaart. Hoe klein is de kans om hem 8x achter elkaar te trekken? En hoe groot is de kans dat als je een paar weken later met een andere vraag aankomt en wederom meedere malen dezelfde kaart trekt (wel een andere kaart elke paar weken aangezien je met een andere vraagstelling zit).
Het zijn meestal de mensen die er helemaal niet bekend mee zijn die maar roepen dat het onzin is.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:38 schreef Ashavan het volgende:
Ik probeer duidelijk te maken dat als Tarot op de juiste wijze gehanteerd wordt dat het geen onzin is. En dat mensen het afdoen als onzin en bullshit klopt ook aan geen kant. Het zou wel erg toevallig zijn steeds dezelfde kaarten te trekken als je weet wat het toevals percentage werkelijk is.
Ik daag je uit om als zoiets gebeurt eens 10.000 keer een kaart te trekken, als je dan 8000 keer dezelfde kaart hebt getrokken mag je nog eens terugkomen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:28 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Inderdaad, maar bedoel...
Als je meerdere malen dezelfde kaart trekt. Niet alleen bij die vraag, maar bij andere vragen ook. Zelf gebruik ik Tarot niet vaak aangezien divinatie methoden niet in mijn straatje passen. Toch hanteer ik ze 1x om de zoveel weken een keer en dan trek ik meestal meerdere malen dezelfde kaart zonder er een andere tussen door te krijgen.
Statistisch gezien onmogelijk. De kans dat het gebeurd is zeer klein. 100/72 = 1, 388% kans per kaart. Hoe klein is de kans om hem 8x achter elkaar te trekken? En hoe groot is de kans dat als je een paar weken later met een andere vraag aankomt en wederom meedere malen dezelfde kaart trekt (wel een andere kaart elke paar weken aangezien je met een andere vraagstelling zit).
Ja of de mensen die het gewoon bullshit vinden, omdat ze hebben bedacht dat er ooit iemand op de wereld is geweest die dit voor het eerst heeft gedaan. Die heeft voor het eerst bedacht dat je zoiets met kaarten zou kunnen doen. Die had geen andere informatie, aangezien hij de eerste was, en die moest dus en de kaarten gaan bedenken EN gaan bedenken wat dat dan zou kunnen betekenen. Dat is daarna overgeleverd aan andere mensen en zo zijn steeds meer mensen dit gaan doen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het zijn meestal de mensen die er helemaal niet bekend mee zijn die maar roepen dat het onzin is.
Nee dat is duidelijk en prima, andere mensen hebben er wel baat bij en hebben geleerd door ervaring dat de kaarten heel typisch werken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |