Alleen op gegeven moment vertelde iemand mij dat het veel ongeluk bracht als je de tarot voor jezelf legde, toen schrok ik best en ben er een beetje mee opgehouden.
Ik weet er wel redelijk veel van, heb er een aantal boeken over ed.
Belangerijk: zoek een goed leerboek, sommige zijn echt quatsch!
Maar wat wil je weten over de tarot?
ROTZOOI, WEGFLIKKEREN DIE TROEP!!!
Neef van mij die ging zich er ook bezig mee houden... om een lang verhaal kort te maken, die is nu dood. zelfmoord....
BT
Ik heb heel veel tarot gebruikt, nu nog af en toe, en het heeft alleen geholpen. Als je depressief bent kan alles wel een aanleiding zijn voor zelfmoord. Alles kan altijd wel uit de hand lopen, je kan je ook dood drinken aan water!
Tarot wordt altijd al van te veel beschuldigt, dit is onzin!
[Dit bericht is gewijzigd door sataN op 24-10-2000 16:22]
maar Tarot is een spiegel naar de toekomst, het is niet de uiteindelijke toekomst, het is een middel om advies te vragen.
Of zoiets in die trant.
Zelfmoord door Tarot, lijkt me sterk, Tarot is niet "bovennatturlijk" op de manier die bijvoorbeeld "ouija" of "glaasje draaien" wel is.
Tarot is niet gevaarlijk.
quote:The place to be is hokuspokuswinkel Himalaya in de Warmoesstraat in A'dam. Als ze het daar niet hebben, nou dan misschien ergens anders maar makkelijk zal het niet worden.
Op 25 oktober 2000 14:08 schreef Anc het volgende:
Goeie boeken over tarot?
Waar zijn die te krijgen?
Naar welke winkel moet je dan gaan?
Waar kan je van die winkels vinden die zich verdiepen in alles omtrend tarot kaarten en bijvoorbeel dan ook nog runen en andere??
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 25-10-2000 17:19]
Wat ik zelf een heel mooi en leerzaam boek vond is 'De 78 graden der wijsheid' van Rachel Pollack. Alle kaarten worden heel uitgebreid beschreven en het leest bijna als een roman. Dit boek kun je bij verschillende 'normale' boekhandels krijgen, maar bijvoorbeeld ook bestellen via Bol.com
Verder is er een hele mooie site op internet van Rene Grey: http://rene.grey.nl/jera/tarot/default.asp
Je kunt ook gewoon zoeken op Tarot en je vindt een wereld aan informatie op het internet.
Veel plezier,
Slaapmeisje
[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 02-11-2000 13:26]
De tarot stelde dan het spirutuele pad voor, je eigen ontwikkeling. De huizen waren aspecten van het leven, de zwaarden stonden voor intellect.
De meeste mensen schrikken van bv de gehangene terwijl het juist heel positieve kaart is. Het staat voor dat door nieuw inzicht de wereld op zijn kop lijkt te staan, het staat voor de grote ommekeer na tot inzicht gekomen te zijn. Het zijn dit soort verklaringen die het tot een spirituele spiegel maken.
psilo
quote:Precies. Objectief is het niet , verzin er zelf maar wat bij en praat het naar je eigen situatie.
Op 25 oktober 2000 09:24 schreef sataN het volgende:ligt er ook aan met welke intentie je er in kijkt...
quote:Spirituele school en je moest er fysiek aanwezig zijn
Op 04 november 2000 20:32 schreef otaku-san het volgende:Ik ken een spirituele school, waar je de kaarten zelf moest kleuren als een soort meditatie.
En dan ook nog kleuren als therapie
* Guus Muisarm ligt dubbel
quote:precies.
Op 13 november 2000 18:54 schreef Guus Muisarm het volgende:
Precies. Objectief is het niet , verzin er zelf maar wat bij en praat het naar je eigen situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |