abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_400411
Hoi,
Ik zou graag eens weten, wie van jullie heeft wel eens iets te maken gehad met tarot? En wat denk je er van? Had je er wat aan?
Ik leg zelf ook de kaarten, echter (nog) niet voor andere. Wil een gemiddelde mening weten graag, en zou ook graag contact willen hebben die zelf legt, of uberhaupt weet waar ik het over heb.
  woensdag 18 oktober 2000 @ 10:31:39 #2
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_400515
Ik heb me een hele tijd verdiept in de tarot, wist er ook veel van. heb mijn eigen kaarten, waite-tarot.
Op gegeven moment begin je het te "begrijpen" en dan kan je er behoorlijk veel aan hebben, maar zie het wel als een soort spiegel. Je ziet er in wat je wil zien, de ene dag ben je mooi, de andere lelijk.

Alleen op gegeven moment vertelde iemand mij dat het veel ongeluk bracht als je de tarot voor jezelf legde, toen schrok ik best en ben er een beetje mee opgehouden.
Ik weet er wel redelijk veel van, heb er een aantal boeken over ed.
Belangerijk: zoek een goed leerboek, sommige zijn echt quatsch!

Maar wat wil je weten over de tarot?

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 23 oktober 2000 @ 11:58:46 #3
1275 sataN
pi_408970
Geen reactie terug meer???
pi_412679
Mijn reactie:

ROTZOOI, WEGFLIKKEREN DIE TROEP!!!

Neef van mij die ging zich er ook bezig mee houden... om een lang verhaal kort te maken, die is nu dood. zelfmoord....

BT

dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:21:49 #5
1275 sataN
pi_413076
dat is hetzelfde als zeggen dat die trenchcoat-moorden gepleegd zijn doordat die gasten rammstein luisterden. Slaat als een lul op een drumstel!

Ik heb heel veel tarot gebruikt, nu nog af en toe, en het heeft alleen geholpen. Als je depressief bent kan alles wel een aanleiding zijn voor zelfmoord. Alles kan altijd wel uit de hand lopen, je kan je ook dood drinken aan water!

Tarot wordt altijd al van te veel beschuldigt, dit is onzin!

[Dit bericht is gewijzigd door sataN op 24-10-2000 16:22]

pi_413351
Pff tarot, wie gelooft daar nou in. Ikke niet!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_413732
mijn kaarten hebben het anders behoorlijk bij het rechte eind... creepy.

maar Tarot is een spiegel naar de toekomst, het is niet de uiteindelijke toekomst, het is een middel om advies te vragen.

Of zoiets in die trant.

Zelfmoord door Tarot, lijkt me sterk, Tarot is niet "bovennatturlijk" op de manier die bijvoorbeeld "ouija" of "glaasje draaien" wel is.
Tarot is niet gevaarlijk.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:24:55 #8
1275 sataN
pi_414877
Exact, tarot is een spiegel. maar ook in een spiegel kan je dingen vertekent zien. ligt er ook aan met welke intentie je er in kijkt...
pi_415373
Tarot heb ik nooit gebruikt. Ik gebruik altijd de runen, en zoals hier al eerder is vermeld; het werkt altijd.
Alleen niet altijd op de manier dat je denkt dat het bedoeld wordt. Dat vind ik het mooie van de runen, confronteert je met jezelf.
TA! RA! NIS!
pi_415616
Zelfmoord door tarot dat is onzin. Misschien zat die jongen veel meer dwars dan anderen weten .
Ik ben zelf bezig met tarot en rune , om trouwens even op een ander punt te komen kaarten voor jezelf leggen kan geen kwaad zolang je er niet naar gaat leven .
Ik geloof er in , maar je doet het voor een groot deel zelf . Het is je eigen energie die er in zit je eigen onbewuste , daarom mag je ook niet de kaarten uitlenen .
Ik vind het jammer dat dingen van het paranormale vaak word gezien als iets wat niet goed is . Het is gewoon de angst voor het onbekende .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_415656
Goeie boeken over tarot?
Waar zijn die te krijgen?
Naar welke winkel moet je dan gaan?
Waar kan je van die winkels vinden die zich verdiepen in alles omtrend tarot kaarten en bijvoorbeel dan ook nog runen en andere??
  woensdag 25 oktober 2000 @ 15:44:40 #12
1275 sataN
pi_416093
Gewoon eerste even naar de bieb? dat doe ik altijd, als er dan een boek is wat je aanspreekt en veel/goede info geeft, kan je het altijd nog kopen.
pi_416242
ik ga alleen nooit naar de biep en ik ben ook niet van plan om dat te doen
vandaar dat ik zo direct de vraag stelde
pi_416579
Bij de Bijenkorf in amsterdam vind je op de bovenste etage een hele boel boeken over tarot en ze hebben daar ook tarotkaarten .
Het beste kan je de originele raider_waite kaarten nemen omdat daar ook de meesten boeken over zijn .
Een boek waar ik het van geleerd heb is van Hajo Banzhaf en het heet ;
Handboek tarot . Die gaat er uitgebreid op in .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_416629
quote:
Op 25 oktober 2000 14:08 schreef Anc het volgende:
Goeie boeken over tarot?
Waar zijn die te krijgen?
Naar welke winkel moet je dan gaan?
Waar kan je van die winkels vinden die zich verdiepen in alles omtrend tarot kaarten en bijvoorbeel dan ook nog runen en andere??
The place to be is hokuspokuswinkel Himalaya in de Warmoesstraat in A'dam. Als ze het daar niet hebben, nou dan misschien ergens anders maar makkelijk zal het niet worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 25-10-2000 17:19]

Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 26 oktober 2000 @ 09:37:38 #16
1275 sataN
pi_418017
Jawel, je kan juist heel veel boeken over tarot krijgen, maar moeilijk is om een te vinden waarvan je in de winkel al ziet dat je die fijn vind, prettig om te lezen ed.
Wat is het grote bezwaar tegen de bieb?!?!
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2000 @ 12:25:11 #17
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_437139
http://www.nl.bol.com/cec/cstage?eccookie=&ecaction=bolrate&a=i&t=i&r=1&m=i&c=&d=bolprditmview&PrdId=666807270

Wat ik zelf een heel mooi en leerzaam boek vond is 'De 78 graden der wijsheid' van Rachel Pollack. Alle kaarten worden heel uitgebreid beschreven en het leest bijna als een roman. Dit boek kun je bij verschillende 'normale' boekhandels krijgen, maar bijvoorbeeld ook bestellen via Bol.com

Verder is er een hele mooie site op internet van Rene Grey: http://rene.grey.nl/jera/tarot/default.asp

Je kunt ook gewoon zoeken op Tarot en je vindt een wereld aan informatie op het internet.

Veel plezier,
Slaapmeisje

[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 02-11-2000 13:26]

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 4 november 2000 @ 19:29:20 #18
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_442705
Zelf heb ik een tijdje terug in eindhoven een keer een doos met tarot kaarten en een boekje gekocht (rider waite tarot: de spiegel van het leven). Ik vind het best interessant. Sta er in ieder geval zeker niet negatief tegenover, al snap ik het nog niet helemaal.
You know everything about her, but don't know her at all!
  † In Memoriam † zaterdag 4 november 2000 @ 20:32:20 #19
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_442844
Ik ken een spirituele school, waar je de kaarten zelf moest kleuren als een soort meditatie.

De tarot stelde dan het spirutuele pad voor, je eigen ontwikkeling. De huizen waren aspecten van het leven, de zwaarden stonden voor intellect.

De meeste mensen schrikken van bv de gehangene terwijl het juist heel positieve kaart is. Het staat voor dat door nieuw inzicht de wereld op zijn kop lijkt te staan, het staat voor de grote ommekeer na tot inzicht gekomen te zijn. Het zijn dit soort verklaringen die het tot een spirituele spiegel maken.

The future is after you
pi_442880
Ik weet niet of het tarot is,maar ik heb wel eens kaarten laten leggen door zo'n "medium"
Van te voren dacht ik het zal wel,maar het klopte allemaal wel aardig
Ze wist me zelfs de tijdstip van mijn geboorte te vertellen,en toen ik dat later terug vroeg aan mijn moeder bleek dat ook nog te kloppen
Ze zei onder andere dat ik vaak van mijn pad af zou dwalen maar uit eindelijk wel de goede weg ging bewandelen
Laten we het hopen
bad to tha bone
pi_464979
Tarot is handig omdat je jezelf dwingt de kaarten te interpreteren en zo over jezelf nadenkt. Het werkt echt, al is het maar op psychologisch vlak. Inderdaad pure zelf-reflectie, dus vaak klopt de uitkomst. Omdat de meeste mensen hun eigen psyche niet begrijpen zullen sommigen het meteen als 'paranormaal'bestempelen ( zoals met veel dingen ) maar hoe dan ook, het heeft zeker een waarde, anders zou het allang van de aardbodem verdwenen zijn. En als je zelfmoord pleegt ben je psychisch labiel, dat heeft nix met tarotkaarten of wat dan ook te maken. just a thought ..

psilo

pi_466718
Wat een gelul. Welke kaart er ook komt jullie praten het toch naar je eigen toe.
pi_466720
quote:
Op 25 oktober 2000 09:24 schreef sataN het volgende:

ligt er ook aan met welke intentie je er in kijkt...

Precies. Objectief is het niet , verzin er zelf maar wat bij en praat het naar je eigen situatie.
pi_466729
quote:
Op 04 november 2000 20:32 schreef otaku-san het volgende:

Ik ken een spirituele school, waar je de kaarten zelf moest kleuren als een soort meditatie.

Spirituele school en je moest er fysiek aanwezig zijn Whahahaaaaaaaaaaaa !!!

En dan ook nog kleuren als therapie

* Guus Muisarm ligt dubbel

pi_467725
quote:
Op 13 november 2000 18:54 schreef Guus Muisarm het volgende:
Precies. Objectief is het niet , verzin er zelf maar wat bij en praat het naar je eigen situatie.
precies.
Dus: denk je na over jezelf en je 'situatie'.
En zie je je situatie onder ogen. Niet door die kaarten, maar omdat je zelf nadenkt. De kaarten sporen je slechts aan. Het is gewoon een psychologisch truukje, maar daarom niet meteen onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')