quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom kan ik op een mac niet met de pijltjes toetsen een andere optie op een pop-up selecteren? (dus bv zo'n 'wachtwoord onthouden' ding de keuze tussen ja/nee moet ik bemuizen)
Vond ik ook al irritant ja, maar als iets me niet lukt op de MAC geef ik altijd mijn onkunde de schuld eerstquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom kan ik op een mac niet met de pijltjes toetsen een andere optie op een pop-up selecteren? (dus bv zo'n 'wachtwoord onthouden' ding de keuze tussen ja/nee moet ik bemuizen)
Wordt dat niet opgelost als je Full Keyboard Access aan zet?quote:
Waar vind ik dat? In systeem voorkeuren kom ik een dergelijke frase niet tegen bij toetsenbord.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wordt dat niet opgelost als je Full Keyboard Access aan zet?
HeatWave. Maar niet zijn iMac G3 want dan tackle ik je.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:26 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik wil ook een mac (pheno niet reageren) Heeft niemand een tweedehands ding voor me
![]()
Die gaat deze week waarschijnlijk nog de deur uit voor 175 euroquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:27 schreef Furious het volgende:
[..]
HeatWave. Maar niet zijn iMac G3 want dan tackle ik je.![]()
Ik ga HW ff heel lief aankijkenquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:27 schreef Furious het volgende:
[..]
HeatWave. Maar niet zijn iMac G3 want dan tackle ik je.![]()
Ha, weer iemand die toch het licht zietquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:26 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik wil ook een mac (pheno niet reageren) Heeft niemand een tweedehands ding voor me
![]()
Geef me ff een linkje naar info ofzo dan misschien kan ik em van je kopen...quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:29 schreef HeatWave het volgende:
nee dus, iig niet hier. 2dehandsmac was toch iets aanlokkelijker
.
Je zei er niet bij dat je Ali Bombali heette.quote:
ik neem aan dat je je bod intrekt nuquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:42 schreef Furious het volgende:
[..]
Je zei er niet bij dat je Ali Bombali heette.
Overigens, het was een reservebod HeatWeave.![]()
Digicam is net overledenquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:55 schreef muhammad_ali het volgende:
Heb je een fototje voor je, of ben ik nu te moeilijk?![]()
Das het mooie dat het nog niet in V&A staat, vraagprijs is niet verplichtquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:57 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
HeatWave; wat vraag je voor je iBook?
12' iBook 600Mhz, 640MB, 15GB, USB FW (iPod wit) OSX 10.4.6
Als die iBook in goede staat is heb ik er wel 200 euries voor over. Neem aan dat alles er nog bij zit (adapter, OS op cd, tec)?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das het mooie dat het nog niet in V&A staat, vraagprijs is niet verplicht.
Ik handteer de regel : kijk op www.tweedehandsmac.nl en bied iets wat daar (in alle redelijkheid) onder zit.
Ja, of etc.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:21 schreef muhammad_ali het volgende:
daar bedoelt ie waarschijnlijk ect mee.
Die wou je toch niet, heeft geen FWquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:28 schreef nietzman het volgende:
Clamshell of huur betalen. Moeilijke keuze.
Haha, ik bedoelde idd etcquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:20 schreef HeatWave het volgende:
Ding is nog prima on orde, wel een beetje gebruikssporen, maar niets ernstigs.
Adapter zit erbij, OS op Cd niet en wat bedoel je met tec?
(niet op de officiele)quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:46 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Jammer dat OSX 10.4.6 niet op cd er bij zit, maar wat vond je van het bod HeatWave?
Ophalen in Amsterdam is geen probleem, en A'dam CS al helemaal niet. Ben meestal toch in de buurt van Sloterdijk voor mn werk... Had je foto's of was je die nog van plan te maken?quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
(niet op de officiele)
Opzich kan ik er mee leven, zit idd iets onder de prijs op de mac site.
Maar alles is wel ophalen in Amsterdam of evt CS.
Mijn digicam is naar de klote.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:55 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Ophalen in Amsterdam is geen probleem, en A'dam CS al helemaal niet. Ben meestal toch in de buurt van Sloterdijk voor mn werk... Had je foto's of was je die nog van plan te maken?
Dat klinkt goed iddquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mijn digicam is naar de klote.
Maar uiteraard is afspreken niet meteen totale verplichting tot kopen hoor, je mag er best even mee spelen eerst.
Allicht, maar met die intentie kom ik dan ook. Ik heb nu een vergadering, denk ik er ondertussen nog even over na, laat ik het je vanavond weten en dan kunnen we een afspraak makenquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:01 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard zou ik wel op prijs stellen dat je hem koopt als hij in orde blijkt te zijn.
Is goed, ik ben zelf weg vanavond maar kan deze week iig morgenavond wel op CS zijn na je werk. Donderdag en vrijdag gaat niet lukken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:09 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Allicht, maar met die intentie kom ik dan ook. Ik heb nu een vergadering, denk ik er ondertussen nog even over na, laat ik het je vanavond weten en dan kunnen we een afspraak maken![]()
Bij 'snelkoppelingen', onderaan. Of anders met Control-F7. Overigens gaat het hier om Tabs en niet om pijltjes, zie ik nu.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar vind ik dat? In systeem voorkeuren kom ik een dergelijke frase niet tegen bij toetsenbord.
Ik weet ook nog niet zeker of ik hem wilquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:29 schreef HeatWave het volgende:
ja, das een G4 500Mhz 2GB met DVD brander, die draait OSX 10.4.6 als een zonnetje.
maar denk niet dat ik die weg doe, of er moet een goed bod komen.
systeemvoorkeuren -> toetsenbord en muis -> radiobutton zetten op alle regelaars.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij verkopen ze die oude muis niet meer, en de mighty mouse van m'n broertje beviel wel.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:58 schreef Jerommeke.nl het volgende:
wil je die pukkelmuis dan echt zo graag? ik zou liever de gewone oldschoolmuis hebben zonder draadje.
Ik neem trouwens aan dat er een G3 in zit? En zit er cd brander in of dvd?quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:01 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard zou ik wel op prijs stellen dat je hem koopt als hij in orde blijkt te zijn.
Sony Ericsson T610iquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:33 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Volgens mij verkopen ze die oude muis niet meer, en de mighty mouse van m'n broertje beviel wel.
Overigens welke telefoon voor het bijhouden van je agenda en conacten icm iSync raden jullie aan? Er was toch ergens zo'n lijst?
Het is ook wel een foute instelling om het niet eerst in OS X te proberen, maar meteen met Bootcamp te gaan kloten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb weer zo'n moment dat ik van mijn Macbook hou
Zit ik via Bootcamp onder windows te klooien om foto's van een GSM naar mijn computer te sturen, lukt het mij voor geen meter
Dus uit frustratie gereboot naar OS X, Bluetooth op 'Detecteerbaar' gezet, en gelijk een popupje of ik de foto's wou accepteren. Even aangevinkt dat ik de hele reeks wou, en hoppa, alles mooi in mijn fotomapje
Iig alle Sony Ericssons en smartphones van Nokia (Series 60 spul dus). Met andere telefoons heb ik geen ervaring icm iSync.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:33 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Volgens mij verkopen ze die oude muis niet meer, en de mighty mouse van m'n broertje beviel wel.
Overigens welke telefoon voor het bijhouden van je agenda en conacten icm iSync raden jullie aan? Er was toch ergens zo'n lijst?
Hehe, ik zat even onder Windows ivm. Lego Mindstormsquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:55 schreef Bigs het volgende:
[..]
Het is ook wel een foute instelling om het niet eerst in OS X te proberen, maar meteen met Bootcamp te gaan kloten.
Aha, ik heb trouwens die lijst gevonden:quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:55 schreef Bigs het volgende:
[..]
Iig alle Sony Ericssons en smartphones van Nokia (Series 60 spul dus). Met andere telefoons heb ik geen ervaring icm iSync.
Lijkt me een goede reden om te vertrekken Geksen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:19 schreef Geqxon het volgende:
Je begint vervelend te worden.
je hebt dus een nieuwe telefoon? op de mpx200 zit geen bluetoothquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb weer zo'n moment dat ik van mijn Macbook hou
Zit ik via Bootcamp onder windows te klooien om foto's van een GSM naar mijn computer te sturen, lukt het mij voor geen meter
Dus uit frustratie gereboot naar OS X, Bluetooth op 'Detecteerbaar' gezet, en gelijk een popupje of ik de foto's wou accepteren. Even aangevinkt dat ik de hele reeks wou, en hoppa, alles mooi in mijn fotomapje
Mijn nieuwe P990i ook niet maar hier kun je aangeven dat je je phone graag opgenomen wil zien in iSync.quote:
De foto's kwamen van een D600, van een klasgenoot van mequote:Op dinsdag 26 september 2006 21:37 schreef oor het volgende:
[..]
je hebt dus een nieuwe telefoon? op de mpx200 zit geen bluetooth
Ik denk dat je dit soort vragen beter ergens anders kunt stellen, aangezien hier vooral gebruikers van het Apple OS zitten. Maar je kunt wel wat simpele dingen controleren: heb je de nieuwste versie van QuickTime, is het probleem er ook in andere browers, is het probleem er ook als je een lokaal opgeslagen bestand wilt afspelen, is het probleem er bij alle trailers, is het probleem er bij alle bestandsformaten.. Dat soort dingenquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:58 schreef steeg het volgende:
ik heb een vreemd probleem
als ik apple quicktime 7.0 installeer op windows cp prof. en dan met ie 6.0 even een trailer wil kijken knalt het hele systeem vast... Opnieuw opstarten is dan bijna onvermijdelijk. Tenzij ik 15 min uit mijn neus wil eten.
verder heb ik een p4 2,8ghz, nvidea 6600 256 mb 1024 ddr2 asus moederbord en een soundblaster live... Ik denk wel dat hets oftwareatig is maar ik kom er maar niet uit... Heeft iemand enig idee?
aangezien die help-functie natuuurlijk totaal niet helpt.
Ja, en wat is het resultaat? Je lijkt wel zo'n reclame, waar ze zeggen dat iets dermatologisch getest is maar de uitslag niet meldenquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:32 schreef steeg het volgende:
tsja dat is wel zo, maar goed een nieuw topic (op tweakers ook niks en ik wil natuurlijk niet uitgelachen worden door got's) openen is ook weer overdreven en uiteindelijk is het toch apple. He al die dingen hbe ik wel gecontroleerd...
je mag ook een nieuw topic openen voor deze specifieke vraagquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:32 schreef steeg het volgende:
tsja dat is wel zo, maar goed een nieuw topic (op tweakers ook niks en ik wil natuurlijk niet uitgelachen worden door got's) openen is ook weer overdreven en uiteindelijk is het toch apple. He al die dingen hbe ik wel gecontroleerd...
HeatWave; laat trouwens maar... Ik koop wel gewoon een nieuwequote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Ik neem trouwens aan dat er een G3 in zit? En zit er cd brander in of dvd?
Kijk eens aan! Van mij mag je er achter aan gaan, HeatWave ook weer blijquote:Op woensdag 27 september 2006 09:56 schreef muhammad_ali het volgende:
Ego? Je ziet af van aankoop van de Ibook? Want ik zie anders net iets meer zitten in de ibook dan de imac
OK, dan w8 ik even op HW.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Kijk eens aan! Van mij mag je er achter aan gaan, HeatWave ook weer blij
Dat vind ik knapquote:Op woensdag 27 september 2006 11:38 schreef super-muffin het volgende:
Omg ik heb een straalvliegtuig op m'n schoot
Maakt je MacBook zoveel lawaai dan?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:38 schreef super-muffin het volgende:
Omg ik heb een straalvliegtuig op m'n schoot
Ik heb opzich geen haast, maar zodra die snow de deur uit is gaat de volgende de verkoop inquote:Op woensdag 27 september 2006 10:21 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
OK, dan w8 ik even op HW.
HW ik ben in de tussentijd mijn NDS aan het verkopen dus heb even geduld met me als je wilt
Lijkt me prima jaquote:Op woensdag 27 september 2006 13:17 schreef muhammad_ali het volgende:
Hmm Amsterdam Centraal een mooie plek?
Dat lukt me wel jaquote:Op woensdag 27 september 2006 13:22 schreef muhammad_ali het volgende:
Vanavond rond 6?
heb je opzich gelijk in, maar ja, het is SC he? En ik had min of meer beloofd de apple'ers hier eerste keus te gevenquote:
2,46 keer zo snel.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:54 schreef muhammad_ali het volgende:
Eigenlijk wel heEy maar pheno, ik heb dalijk een mac.
Hoe snel is zo'n ding ongeveer nog. Vergeleken met een windows bak met XP met SP2
Spellen heb ik mijn windows laptop nog. Dus geen probleemquote:Op woensdag 27 september 2006 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou zeggen een Pentium 3 op 700-800Mhz, met voldoende ram, dus als je geen spellen speelt maar gewoon wat surfen, MSN, office en hij draait prima.
Donequote:Op woensdag 27 september 2006 14:01 schreef muhammad_ali het volgende:
HW, voeg me anders even toe op msn want die mail is volgens mij om 6 uur nog niet aan gekomen
Ik schijn ergens ook een mac te hebben. In Woerden om "gerepareerd" te worden nuquote:Op woensdag 27 september 2006 13:54 schreef muhammad_ali het volgende:
Eigenlijk wel heEy maar pheno, ik heb dalijk een mac.
Hoe snel is zo'n ding ongeveer nog. Vergeleken met een windows bak met XP met SP2
Ja. Bij mij (modernere iBook) is 512 ook prima te doen.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:27 schreef muhammad_ali het volgende:
En 640 mb is voldoende?
Onzin.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:31 schreef Geqxon het volgende:
512mb is veel te weinig voor als je ook maar een beetje meer naast surfen wilt doen.
vrij standaard notebook ram, zijn wel menory-progjes bij shops die je daarvoor kan gebruikenquote:Op woensdag 27 september 2006 14:37 schreef muhammad_ali het volgende:
Ook wel een goede vraag trouwens, welk geheugen heb ik daarvoor nodig?
yepsquote:Op woensdag 27 september 2006 14:39 schreef muhammad_ali het volgende:
Is dit de ibook 500?
Ik kan anders prima werken met 512 MB. Dus ja, wel onzin.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:36 schreef Geqxon het volgende:
Niks te onzin.
Waar zou je Rosetta voor nodig hebben op die oude iBook?quote:Over rosette apps maar te zwijgennee, 512Mb is echt veel en veel te weinig.
Wacht, daar heb je een puntquote:Op woensdag 27 september 2006 14:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar zou je Rosetta voor nodig hebben op die oude iBook?
Een programma dat je de mogelijkheid geeft programma's die voor Power PC processoren geschreven zijn ook te gebruiken op Apple computers met Intel processor. Emulatie van de PPC dus.quote:
Jij snapt het. Geqxon nietquote:
MacBookquote:Op woensdag 27 september 2006 12:07 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Maakt je MacBook zoveel lawaai dan?![]()
Als je kon beschrijven in termen van snelheid, hoeveel merkte je dan van je overgang van 512Mb naar 1.25GB? Ik wil nogsteeds meer in de mijne pleppen, alleen nooit geld voor gehad.quote:
Ik gebruik Quicksilver niet. Ik heb regelmatig Safari, Excel, Word, Keynote/Powerpoint, iTunes, Adium, Mail, Calendar en Show Desktop geopend. En dan nog blijft het in mijn ogen prima werkbaar. Een enkele vertraging bij het switchen is er dan misschien wel, maar daar erger ik me niet aan.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben het met Geqxon eens; ik moet ook minimaal 1 Gb geheugen in mijn Mac hebben; probeer maar 's Safari, Pages, iWeb en Keynote (allemaal UB apps) open te zetten. Dan kun je koffie zetten terwijl je tussen applicaties switched. Ook Quicksilver vraagt soms ook 200+ Mb...
De accu redt het wel van Amsterdam naar Rotterdam hoorquote:Op woensdag 27 september 2006 15:38 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik denk dat ik het vanavond gewoon zelf ga proberen....
Hoeveel heeft ie nog na dat uurtje?quote:Op woensdag 27 september 2006 15:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De accu redt het wel van Amsterdam naar Rotterdam hoor.
pfff in termen van snelheid..quote:Op woensdag 27 september 2006 15:23 schreef Furious het volgende:
[..]
Als je kon beschrijven in termen van snelheid, hoeveel merkte je dan van je overgang van 512Mb naar 1.25GB? Ik wil nogsteeds meer in de mijne pleppen, alleen nooit geld voor gehad.
De HSL-Zuid is nog niet in gebruik hoor.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De accu redt het wel van Amsterdam naar Rotterdam hoor.
Geen idee, maar je belt me net dat je de trein gemist hebquote:Op woensdag 27 september 2006 15:46 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie nog na dat uurtje?![]()
Op zo'n tablet heb je minder wrijving als met pen/potlood op papier...quote:Op woensdag 27 september 2006 18:54 schreef DutchErrorist het volgende:
En heb je ook enig idee of het lekker tekent? Dat wil ik echt even weten
Alcoholist.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:28 schreef HeatWave het volgende:
Nu live vanuit cafe Black and White via mijn iBookje.
Ik wou dat ik ook een social life hadquote:Op woensdag 27 september 2006 19:28 schreef HeatWave het volgende:
Nu live vanuit cafe Black and White via mijn iBookje.
Dat is geen kunstquote:
FF is het beste ja, daar post ik nu ook mee.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:04 schreef muhammad_ali het volgende:
Ben thuis, en heb de ibook in gebruik. Het is me duidelijk dat ik de firefox zal moeten gebruiken en waar haal ik msn vandaan?
Yep. Was hier vlak bij, en voor 15 euro. Die plank was toch leeg.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:01 schreef HeatWave het volgende:
Cool Q, is dat die uit V&A??
Ik zat er ook aan te denken, maar heb al Apples zatquote:Op woensdag 27 september 2006 20:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Yep. Was hier vlak bij, en voor 15 euro. Die plank was toch leeg.![]()
Das pas een ergonomische muisquote:Op woensdag 27 september 2006 20:00 schreef Q. het volgende:
Het eerste item van mijn Mac Museum is binnen:
[afbeelding]
Touchpad is ook niet alles merk ik nuquote:Op woensdag 27 september 2006 20:33 schreef Q. het volgende:
Hij is een stuk minder RSI-verwekkend dan een Mighty Mouse iig.
Als je met een potlood een streep trekt dan verschijnt die lijn achter je potlood, bij een tablet moet je het war meer van je hand-oog-coordinatie hebben aangezien de streep ergens anders verschijnt. Dat vereist misschien wat gewenning. Maar verder vind ik het wel prettig werken, alhoewel ik voor het pixelneuken liever m'n trackball gebruik, daar ben ik toch wat nauwkeuriger mee (maar dat komt misschien ook omdat ik een A6 tablet heb wat natuurlijk wel klein is).quote:Op woensdag 27 september 2006 18:54 schreef DutchErrorist het volgende:
En heb je ook enig idee of het lekker tekent? Dat wil ik echt even weten
handmatig verslepen....quote:Op woensdag 27 september 2006 20:40 schreef muhammad_ali het volgende:
hey macsletjes, geeft eens antwoord op mijn vraag![]()
Stoplight: http://www.lifehacker.com(...)light-mac-202621.phpquote:Op woensdag 27 september 2006 20:40 schreef muhammad_ali het volgende:
hey macsletjes, geeft eens antwoord op mijn vraag![]()
iSight op een iBook?quote:Op woensdag 27 september 2006 21:00 schreef Xilantof het volgende:
Mercury Messenger 1.8 ondersteund naar zeggen ook de iSight.
kanquote:
Firewire!quote:Op woensdag 27 september 2006 21:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
kan![]()
(de gewone usb draad-versie)
maar ik bedoelde gewoon algemeen voor mensen met een MacBook (Pro) of iMac ofzo... Omdat er nogal vraag naar is naar iSight ondersteunende messengers...en ik kon me niet herinneren dat deze hier genoemd is.
Och, ik kan het vaak zat prima gebruiken. Bij het fokken bijvoorbeeld, of bij pagina's met veel foto'squote:Op woensdag 27 september 2006 21:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Fullscreen is dan ook sonde van je ruimte.
Ja, FOK! gebruikt echt de complete breedte van je scherm.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Och, ik kan het vaak zat prima gebruiken. Bij het fokken bijvoorbeeld, of bij pagina's met veel foto's
koop dan ook geen 13,3 inch macbook.. zeur. of koop gewoon een mooie grote tft...quote:Op woensdag 27 september 2006 23:10 schreef Geqxon het volgende:
Wel de hoogteEn dan vind ik die extra paar centimeter wel lekker.
Misschien ook wel ja.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:41 schreef Geqxon het volgende:
Misschien is de wondere wereld van schaamloos online bestellen wat voor je
Waarom zou je dat in godsnaam willenquote:Op donderdag 28 september 2006 00:04 schreef muhammad_ali het volgende:
Uhm, hoe kun je op de mac custom theme's zetten?
Sluimerstand. Pas na 24 niet gebruiken gaat 'ie echt uit.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:05 schreef DrMarten het volgende:
Misschien een gruwlijk domme vraag, maar wil toch antwoord
Heb vanmiddag een ipod gekocht, dan krijg je dat advies dat je hem moet opladen, leeg laten lopen en weer opladen... Het gaat me even om dat leeglopen. Als je het ding aanzet en dan een tijdje niks doet en het ding vervolgens weer "uit" gaat. Gaat ie dan echt uit of gaat ie dan op een sluimerstand ofzo? En als ie echt uit gaat, hoe krijg ik die accu dan leeg?
Ah, fijn. Gewoon een tijd laten liggen dusquote:Op donderdag 28 september 2006 00:06 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Sluimerstand. Pas na 24 niet gebruiken gaat 'ie echt uit.
Ja.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:06 schreef Tijn het volgende:
Is het uit met je rockheld dat je uit wil met Apple medewerkers, Au3?
Koop een zwarte 8gb, koop een zilvere 4gb, en verwissel de behuizingquote:Op donderdag 28 september 2006 00:08 schreef DrMarten het volgende:
Wel jammer trouwens dat de zwarte nano alleen in 8 gig verkrijgbaar is. Ik wilde een 4 gig en een zwarte, maar dat ging niet
omdat ik hele leuke gezien heb. waar komen die vandaan. Kom geq. geef ff antwoodquote:Op donderdag 28 september 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam willen
Naja dan: ShapeShifter.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:11 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
omdat ik hele leuke gezien heb. waar komen die vandaan. Kom geq. geef ff antwood![]()
Heb nu dus een zilveren 4 gigquote:Op donderdag 28 september 2006 00:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Koop een zwarte 8gb, koop een zilvere 4gb, en verwissel de behuizing
Dus moet je er een zwarte 8gb bij kopen en de behuizing wisselen!quote:Op donderdag 28 september 2006 00:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Heb nu dus een zilveren 4 gig
Betaal jij?quote:Op donderdag 28 september 2006 00:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus moet je er een zwarte 8gb bij kopen en de behuizing wisselen!
Je kan beter de behuizing zwart spuitenquote:Op donderdag 28 september 2006 00:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus moet je er een zwarte 8gb bij kopen en de behuizing wisselen!
veel Torrentsites hebben ook een Mac afdelingquote:Op donderdag 28 september 2006 00:18 schreef muhammad_ali het volgende:
Shapeschifter kost 20 dollar
Dat kan ik toch niet betalen: waarom bestaat www.illigalemacsoftware.com niet
ik gebruik usenet, alle torrentsites die ik ken zijn onderhand uit de lucht...quote:Op donderdag 28 september 2006 00:20 schreef super-muffin het volgende:
[..]
veel Torrentsites hebben ook een Mac afdeling
Dat is een beetje hetzelfde als op "Klik hier niet!!!!" dingen klikken.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:23 schreef Geqxon het volgende:
Ik zat net geheel toevallig op wat leuks te googlen, en toen ik op een link klikte kreeg ik de waarschuwing dat de pagina mogelijk schade aan mijn computer aan kon brengen.
Mijn eerste reactie was: '' , gevolgd door een: '
'. Dus ik klik wat door, en verrek, heel mijn Mac bleef hangen
Na een tijdje kon ik via de dock Safari geforceerd stoppen, maar ik vond dit eigenlijk wel eng. Ook de fan ging op standje straaljager. Ik voel me vies
amsnquote:Op woensdag 27 september 2006 21:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
kan![]()
(de gewone usb draad-versie)
maar ik bedoelde gewoon algemeen voor mensen met een MacBook (Pro) of iMac ofzo... Omdat er nogal vraag naar is naar iSight ondersteunende messengers...en ik kon me niet herinneren dat deze hier genoemd is.
Heb ik geprobeerd en vond ik ruk (al buiten de iSight om)quote:
Stuffit krijg je er standaard bij, ja dus.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:28 schreef muhammad_ali het volgende:
Kan mac standaard zip files lezen trouwens?
Entourage is Outlook.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Office voor Mac bestaat uit Excel, Word, PowerPoint en Entourage. Acces is er niet, Outlook ook niet (daar heb je ThunderBird of Mail voor) en Projects ken ik niet.
Niet in tiger, maar volgens mij kan os x standaard zip files lezen ja.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:00 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Stuffit krijg je er standaard bij, ja dus.
na het geweldige succes van de ROKR zekerquote:Op donderdag 28 september 2006 11:03 schreef ChOas het volgende:
Hmmmmmmmmmmmmmmmm
http://www.gizmodo.com/ga(...)-mentions-203780.php
quote:Op donderdag 28 september 2006 07:21 schreef Q. het volgende:
Au3. Bakkerstraat. Een Apple-winkel zonder schaamte. Incompetente homo's.
Je bent nieuw hier, hè ?quote:Op donderdag 28 september 2006 11:10 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
na het geweldige succes van de ROKR zeker![]()
Nou, dat wil ik zien dan. Hoe lang nog?quote:Op donderdag 28 september 2006 11:16 schreef ChOas het volgende:
[..]
Je bent nieuw hier, hè ?
Significance of this? Either an iPhone is coming soon, or new phones that support iTunes video, music and pictures is on the horizon.
Je wilt duidelijk heel graag terug naar de desbetreffende macwinkel. Misschien is het in de tussentijd wel uit gegaanquote:
Je kan in principe naar de winkel met de leuke jongen, maar dan met een goede vriendin aan de hand. Als je dan de leuke jongen achter de balie staat kun je overduidelijk doen dat je gewoon lesbisch bent. En zeggen dat toen je gister vroeg of hij eens een keer wat wou drinken dat je er niks mee bedoelde. Omdat je lesbisch bent.quote:
mwah, met enige aanpassing:quote:Op donderdag 28 september 2006 11:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kan in principe naar de winkel met de leuke jongen, maar dan met een goede vriendin aan de hand. Als je dan de leuke jongen achter de balie staat kun je overduidelijk doen dat je gewoon lesbisch bent. En zeggen dat toen je gister vroeg of hij eens een keer wat wou drinken dat je er niks mee bedoelde. Omdat je lesbisch bent.
Wacht, slecht idee
Puberquote:Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
mwah, met enige aanpassing:
Je gaat met een ubergeile vriendin. Begint elkaar een beetje af te lebberen voor de kassa, en zegt tegen die gast. Ik ben eigenlijk lesbisch maar ik wil al zo lang en trio. Maarja jammer dat je al een vriendin hebt... Of is het toevallig al uit![]()
Zaten ook al in 7.0quote:Op donderdag 28 september 2006 11:03 schreef ChOas het volgende:
Hmmmmmmmmmmmmmmmm
http://www.gizmodo.com/ga(...)-mentions-203780.php
En iTunes 7.0.1 is alweer te verkrijgen in de software-update.quote:Messenger for Mac 6.0 makes it easy to take advantage of the full power of instant messaging, and it is a Universal application built to run on both PowerPC-based and Intel-based Macs.
Ik heb geen last van beidequote:Op donderdag 28 september 2006 13:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen. Schaamte of incompetentie, ik zou het wel weten.
Van die overgehypte vlekkenquote:Op donderdag 28 september 2006 14:31 schreef Remzz het volgende:
Stains?
Iemand?quote:Op donderdag 28 september 2006 13:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Hmm ik zit met een probleem. Ik zit hier mijn PowerBook aan te sluiten op een beamer, van Philps. Maar ik zie een hoogst irritante groenpaarse vloed in mijn projectie. Waar kan dat mee te maken hebben? Nog niet warm of zo? Of kleur en refresh instellingen die nog niet kloppen? Hoe kan ik dit oplossen?
Is het gewoon via de VGA kabel? Het lijkt haast of die kabel niet goed is. 99 van de 100 keer dat ik ergens kleurzwemen op VGA schermen zag was het op te lossen met een nieuwe kabel, of simpeler, door de kabel goed vast te zettenquote:
Eindelijk. Nu is MSN weer lekker snel.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
MSN Messenger is Universal
[..]
En iTunes 7.0.1 is alweer te verkrijgen in de software-update.
Nee dat zijn niet de vlekken waar iedereen zo moeilijk over doet, het zijn echt erge vlekkenquote:Op donderdag 28 september 2006 14:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van die overgehypte vlekken
Vanuit een schuine hoek als ik mijn Macbook omdraai zie ik heel vaag vlekken. Maar dat komt volgens mij gewoon door vieze handenMaar echt, als dit de beruchte vlekken zijn, waar doen mensen moeilijk over
Hulplijnen op automatische afstand?quote:Op donderdag 28 september 2006 15:49 schreef Remzz het volgende:
Iemand hier verstand in Indesign? Ik moet er een cover mee maken maar ik heb geeen idee hoe het allemaal werktHoe krijg ik bijvoorbeeld hulplijnen op automatische afstand?
Ow ja en kan ik de DPI van een foto zien? En hoe?
Eehm ja zoiets, dat je allemaal hulplijen opdezelfde afstand hebt.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:32 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hulplijnen op automatische afstand?
Bedoel je een documentraster?
Eerst van DVI naar VGA, dan met een gewone VGA kabel jaquote:Op donderdag 28 september 2006 14:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is het gewoon via de VGA kabel? Het lijkt haast of die kabel niet goed is. 99 van de 100 keer dat ik ergens kleurzwemen op VGA schermen zag was het op te lossen met een nieuwe kabel, of simpeler, door de kabel goed vast te zetten
Heeft iemand hier een oplossing voor?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Bedoel je zoiets als dit ? : http://cocoamysql.sourceforge.net/quote:Op donderdag 28 september 2006 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heeft iemand hier een oplossing voor?
En weet iemand een MySQL manager voor apple?
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:39 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets als dit ? : http://cocoamysql.sourceforge.net/
Ik gebruikte altijd cocoaSQL, maar die schijnt helemaal niet meer te bestaan. Deze schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, en , als dat zo is, werkt het superlekker!quote:
De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. De faq en andere pagina's willen nu niet openen ,maar hoe dan ook: Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten. Overigens helaas niet gratis.quote:
Zover ik kan zien kan ik er gewoon DB's op afstand mee beheren, dus precies wat ik nodig heb.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik gebruikte altijd cocoaSQL, maar die schijnt helemaal niet meer te bestaan. Deze schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, en , als dat zo is, werkt het superlekker!
Klopt, navicat is ook een goeie! Maar die is toch niet gratis ?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. De faq en andere pagina's willen nu niet openen ,maar hoe dan ook: Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten. Overigens helaas niet gratis.
Navicat is betaaldquote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten.
Helaas:quote:Op donderdag 28 september 2006 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Navicat is betaald
Over MySQL 5 zie ik inderdaad niets staan. Op dit moment is dat geen probleem omdat ik alleen nog 4.1 db's heb draaien.
De faq deed het inmiddels. Overiens is de laatste update van 2003, dus of die support ooit nog komt betwijfel ik.quote:Yes, CocoaMySQL is still developed, but unfortunately I have very few time to work on it. I am working on a new release which I hope to release soon! It will also support MySQL 4.1. Check the beta page to view the progress
Beta 0.7 support wel 4.1 zo te zien op versiontracker:quote:Op donderdag 28 september 2006 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helaas:
[..]
De faq deed het inmiddels. Overiens is de laatste update van 2003, dus of die support ooit nog komt betwijfel ik.
Navicat is inderdaad betaald, maar het werkt prima, voor alle MySQL versies.
Maar.... ik probeer het zometeen gewoon even en anders trek ik de CC wel een keer voor navicat. Jammer dat EMS geen OSX versie heeft van hun SQLmanager lite. Alles wat de prutsende hobbyist nodig heeft.... voor niets... Maar alleen voor Windowsquote:use selected encoding for new tables (MySQL 4.1 and newer)
.
.
MySQL 3.23.6 or newer (installed locally or on a remote server)
Ah ok. Ik weet nog dat ik het uiteindelijk niet kon gebruiken, maar dat zal dan wel voor een versie 5 database geweest zijn.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Beta 0.7 support wel 4.1 zo te zien op versiontracker:
[..]
'Met de fiets kom je ook op de plaats van bestemming... stomme auto's'quote:Op donderdag 28 september 2006 20:02 schreef De_Hertog het volgende:
'Stomme it-ers, als iets goed werkt moet je er niets meer aan veranderen'
Dat was ook wel een beetje mijn redenatie. Bovendien, als de hele database door 'slecht onderhoud' ineens zou verdwijnen was het óók niet goed geweest.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
'Met de fiets kom je ook op de plaats van bestemming... stomme auto's'
'Met een speer krijg je ook een koe dood.'
'Die voc schepen he... die kwamen best een aardig stukkie op de wereldzeeén'
Ja dan is het inderdaad kut voorbereidquote:Op donderdag 28 september 2006 21:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was ook wel een beetje mijn redenatie. Bovendien, als de hele database door 'slecht onderhoud' ineens zou verdwijnen was het óók niet goed geweest.
Alhoewel ik wel moet toegeven dat de technische dienst het niet bepaald handig had aangepakt, die hele verhuizing. In die database staan namelijk de resultaten van formulieren die op de website worden ingevuld. Dat wordt uitgelezen met het eerder genoemde Delphi programma. Vorige week werkte dit programma ineens niet meer. Ze hadden de database verhuisd, naar een nieuw alias en een nieuwe versie, en alle scriptjes op de website aangepast 'want dat was toch het enige dat ervan gebruik maakten voor zover wij konden zien.' Zonder melding, zonder iets te vragen, zo over gezet.
Dus ik het hele verhaal, met plaatjes, uitgelegd, ze zouden het fixen. Twee dagen later merkte mijn baas op 'dat het toch wel vreemd was dat er zo weinig was ingevuld de laatste tijd.' Bleek dat ze de scriptjes op een andere login hadden gezet en de database voor de ene login wel terug gezet, en de andere niet. Oh, en dan is er ook nog de mysterieuze zaak van 13 entries die ineens dubbel in één van de tabellen verschenen waren, waarvan de oorzaak nog niet is achterhaald.
Op zulke momenten kan ik me die frustratie wel een beetje voorstellen
Ik heb zelfs een pro key gekregen.quote:
Ja, ik ga voor een dergelijk programma niet betalen. Ik synchroniseer alleen 3 of 4 keer per week even mijn USB stick en schoolmapje op mijn pc nadat ik wat werk heb gedaan. Daar zijn talloze gratis oplossingen voor.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:31 schreef Geqxon het volgende:
Gekregen nog wel?
En toen kreeg ik dus een pro key.quote:Special thanks to the following who have helped with translations:
- Alex Martinius
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |