Eehm ja zoiets, dat je allemaal hulplijen opdezelfde afstand hebt.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:32 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hulplijnen op automatische afstand?
Bedoel je een documentraster?
Eerst van DVI naar VGA, dan met een gewone VGA kabel jaquote:Op donderdag 28 september 2006 14:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is het gewoon via de VGA kabel? Het lijkt haast of die kabel niet goed is. 99 van de 100 keer dat ik ergens kleurzwemen op VGA schermen zag was het op te lossen met een nieuwe kabel, of simpeler, door de kabel goed vast te zetten
Heeft iemand hier een oplossing voor?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom kan ik op een mac niet met de pijltjes toetsen een andere optie op een pop-up selecteren? (dus bv zo'n 'wachtwoord onthouden' ding de keuze tussen ja/nee moet ik bemuizen)
Bedoel je zoiets als dit ? : http://cocoamysql.sourceforge.net/quote:Op donderdag 28 september 2006 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heeft iemand hier een oplossing voor?
En weet iemand een MySQL manager voor apple?
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:39 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets als dit ? : http://cocoamysql.sourceforge.net/
Ik gebruikte altijd cocoaSQL, maar die schijnt helemaal niet meer te bestaan. Deze schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, en , als dat zo is, werkt het superlekker!quote:
De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. De faq en andere pagina's willen nu niet openen ,maar hoe dan ook: Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten. Overigens helaas niet gratis.quote:
Zover ik kan zien kan ik er gewoon DB's op afstand mee beheren, dus precies wat ik nodig heb.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik gebruikte altijd cocoaSQL, maar die schijnt helemaal niet meer te bestaan. Deze schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, en , als dat zo is, werkt het superlekker!
Klopt, navicat is ook een goeie! Maar die is toch niet gratis ?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. De faq en andere pagina's willen nu niet openen ,maar hoe dan ook: Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten. Overigens helaas niet gratis.
Navicat is betaaldquote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten.
Helaas:quote:Op donderdag 28 september 2006 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Navicat is betaald
Over MySQL 5 zie ik inderdaad niets staan. Op dit moment is dat geen probleem omdat ik alleen nog 4.1 db's heb draaien.
De faq deed het inmiddels. Overiens is de laatste update van 2003, dus of die support ooit nog komt betwijfel ik.quote:Yes, CocoaMySQL is still developed, but unfortunately I have very few time to work on it. I am working on a new release which I hope to release soon! It will also support MySQL 4.1. Check the beta page to view the progress
Beta 0.7 support wel 4.1 zo te zien op versiontracker:quote:Op donderdag 28 september 2006 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helaas:
[..]
De faq deed het inmiddels. Overiens is de laatste update van 2003, dus of die support ooit nog komt betwijfel ik.
Navicat is inderdaad betaald, maar het werkt prima, voor alle MySQL versies.
Maar.... ik probeer het zometeen gewoon even en anders trek ik de CC wel een keer voor navicat. Jammer dat EMS geen OSX versie heeft van hun SQLmanager lite. Alles wat de prutsende hobbyist nodig heeft.... voor niets... Maar alleen voor Windowsquote:use selected encoding for new tables (MySQL 4.1 and newer)
.
.
MySQL 3.23.6 or newer (installed locally or on a remote server)
Ah ok. Ik weet nog dat ik het uiteindelijk niet kon gebruiken, maar dat zal dan wel voor een versie 5 database geweest zijn.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Beta 0.7 support wel 4.1 zo te zien op versiontracker:
[..]
'Met de fiets kom je ook op de plaats van bestemming... stomme auto's'quote:Op donderdag 28 september 2006 20:02 schreef De_Hertog het volgende:
'Stomme it-ers, als iets goed werkt moet je er niets meer aan veranderen'
Dat was ook wel een beetje mijn redenatie. Bovendien, als de hele database door 'slecht onderhoud' ineens zou verdwijnen was het óók niet goed geweest.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
'Met de fiets kom je ook op de plaats van bestemming... stomme auto's'
'Met een speer krijg je ook een koe dood.'
'Die voc schepen he... die kwamen best een aardig stukkie op de wereldzeeén'
Ja dan is het inderdaad kut voorbereidquote:Op donderdag 28 september 2006 21:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was ook wel een beetje mijn redenatie. Bovendien, als de hele database door 'slecht onderhoud' ineens zou verdwijnen was het óók niet goed geweest.
Alhoewel ik wel moet toegeven dat de technische dienst het niet bepaald handig had aangepakt, die hele verhuizing. In die database staan namelijk de resultaten van formulieren die op de website worden ingevuld. Dat wordt uitgelezen met het eerder genoemde Delphi programma. Vorige week werkte dit programma ineens niet meer. Ze hadden de database verhuisd, naar een nieuw alias en een nieuwe versie, en alle scriptjes op de website aangepast 'want dat was toch het enige dat ervan gebruik maakten voor zover wij konden zien.' Zonder melding, zonder iets te vragen, zo over gezet.
Dus ik het hele verhaal, met plaatjes, uitgelegd, ze zouden het fixen. Twee dagen later merkte mijn baas op 'dat het toch wel vreemd was dat er zo weinig was ingevuld de laatste tijd.' Bleek dat ze de scriptjes op een andere login hadden gezet en de database voor de ene login wel terug gezet, en de andere niet. Oh, en dan is er ook nog de mysterieuze zaak van 13 entries die ineens dubbel in één van de tabellen verschenen waren, waarvan de oorzaak nog niet is achterhaald.
Op zulke momenten kan ik me die frustratie wel een beetje voorstellen
Ik heb zelfs een pro key gekregen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |