abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42202516
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:32 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Hulplijnen op automatische afstand?
Bedoel je een documentraster?
Eehm ja zoiets, dat je allemaal hulplijen opdezelfde afstand hebt.
Ja ik ben echt een enorme noob in dat soort dingen ik snap bijvoorbeeld ook niets van photoshop enzo... maar nu moet ik voor school er wel iets van af weten. We hebben ook al wel 2 lessen gehad maar die gingen over tekstkaders maken en dat soort dingen ik kan er nu nog precies hetzelfde mee maken wat ik ook met word zou kunnen.
  donderdag 28 september 2006 @ 19:27:35 #277
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42208090
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Is het gewoon via de VGA kabel? Het lijkt haast of die kabel niet goed is. 99 van de 100 keer dat ik ergens kleurzwemen op VGA schermen zag was het op te lossen met een nieuwe kabel, of simpeler, door de kabel goed vast te zetten
Eerst van DVI naar VGA, dan met een gewone VGA kabel ja

Maar dat is wel kut, ik heb geen losse andere VGA kabel
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2006 @ 19:36:23 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42208398
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom kan ik op een mac niet met de pijltjes toetsen een andere optie op een pop-up selecteren? (dus bv zo'n 'wachtwoord onthouden' ding de keuze tussen ja/nee moet ik bemuizen)
Heeft iemand hier een oplossing voor?
En weet iemand een MySQL manager voor apple?
  donderdag 28 september 2006 @ 19:39:37 #279
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_42208515
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heeft iemand hier een oplossing voor?
En weet iemand een MySQL manager voor apple?
Bedoel je zoiets als dit ? : http://cocoamysql.sourceforge.net/
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2006 @ 19:40:44 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42208553
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:39 schreef ChOas het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets als dit ? : http://cocoamysql.sourceforge.net/
  donderdag 28 september 2006 @ 19:44:09 #281
693 ChOas
pi_42208681
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik gebruikte altijd cocoaSQL, maar die schijnt helemaal niet meer te bestaan. Deze schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, en , als dat zo is, werkt het superlekker!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 28 september 2006 @ 19:44:45 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42208704
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. De faq en andere pagina's willen nu niet openen ,maar hoe dan ook: Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten. Overigens helaas niet gratis.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2006 @ 19:45:50 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42208741
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef ChOas het volgende:

[..]

Ik gebruikte altijd cocoaSQL, maar die schijnt helemaal niet meer te bestaan. Deze schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, en , als dat zo is, werkt het superlekker!
Zover ik kan zien kan ik er gewoon DB's op afstand mee beheren, dus precies wat ik nodig heb.
Zal 'm zo ff op de MAC installeren
  donderdag 28 september 2006 @ 19:47:00 #284
693 ChOas
pi_42208774
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. De faq en andere pagina's willen nu niet openen ,maar hoe dan ook: Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten. Overigens helaas niet gratis.
Klopt, navicat is ook een goeie! Maar die is toch niet gratis ?

[Stephen Roberts]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2006 @ 19:47:48 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42208801
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik die gebruikte was ie al een hele tijd niet geupdate en werkte hij niet met MySQL 5. Navicat heeft ook een versie voor OS X, die kan met alle servers praten.
Navicat is betaald
Over MySQL 5 zie ik inderdaad niets staan. Op dit moment is dat geen probleem omdat ik alleen nog 4.1 db's heb draaien.
  donderdag 28 september 2006 @ 19:49:29 #286
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42208864
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Navicat is betaald
Over MySQL 5 zie ik inderdaad niets staan. Op dit moment is dat geen probleem omdat ik alleen nog 4.1 db's heb draaien.
Helaas:
quote:
Yes, CocoaMySQL is still developed, but unfortunately I have very few time to work on it. I am working on a new release which I hope to release soon! It will also support MySQL 4.1. Check the beta page to view the progress
De faq deed het inmiddels. Overiens is de laatste update van 2003, dus of die support ooit nog komt betwijfel ik.

Navicat is inderdaad betaald, maar het werkt prima, voor alle MySQL versies.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 28 september 2006 @ 19:55:06 #287
693 ChOas
pi_42209081
Mail me anders maar even voor navicat...

[Stephen Roberts]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2006 @ 19:55:09 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42209082
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:49 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Helaas:
[..]

De faq deed het inmiddels. Overiens is de laatste update van 2003, dus of die support ooit nog komt betwijfel ik.

Navicat is inderdaad betaald, maar het werkt prima, voor alle MySQL versies.
Beta 0.7 support wel 4.1 zo te zien op versiontracker:
quote:
use selected encoding for new tables (MySQL 4.1 and newer)
.
.

MySQL 3.23.6 or newer (installed locally or on a remote server)
Maar.... ik probeer het zometeen gewoon even en anders trek ik de CC wel een keer voor navicat. Jammer dat EMS geen OSX versie heeft van hun SQLmanager lite. Alles wat de prutsende hobbyist nodig heeft.... voor niets... Maar alleen voor Windows
  donderdag 28 september 2006 @ 20:02:31 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42209367
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Beta 0.7 support wel 4.1 zo te zien op versiontracker:
[..]
Ah ok. Ik weet nog dat ik het uiteindelijk niet kon gebruiken, maar dat zal dan wel voor een versie 5 database geweest zijn.

Overigens was mijn baas van de week kwaad omdat een database die wij gebruikten van versie 3 naar versie 5 ging, en wij daarvoor een oud Delphi programma dat al jaren werkte ineens moesten gaan aanpassen. 'Stomme it-ers, als iets goed werkt moet je er niets meer aan veranderen'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2006 @ 20:27:59 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42210462
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:02 schreef De_Hertog het volgende:
'Stomme it-ers, als iets goed werkt moet je er niets meer aan veranderen'
'Met de fiets kom je ook op de plaats van bestemming... stomme auto's'
'Met een speer krijg je ook een koe dood.'
'Die voc schepen he... die kwamen best een aardig stukkie op de wereldzeeén'
  donderdag 28 september 2006 @ 21:08:23 #291
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42212399
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

'Met de fiets kom je ook op de plaats van bestemming... stomme auto's'
'Met een speer krijg je ook een koe dood.'
'Die voc schepen he... die kwamen best een aardig stukkie op de wereldzeeén'
Dat was ook wel een beetje mijn redenatie. Bovendien, als de hele database door 'slecht onderhoud' ineens zou verdwijnen was het óók niet goed geweest.

Alhoewel ik wel moet toegeven dat de technische dienst het niet bepaald handig had aangepakt, die hele verhuizing. In die database staan namelijk de resultaten van formulieren die op de website worden ingevuld. Dat wordt uitgelezen met het eerder genoemde Delphi programma. Vorige week werkte dit programma ineens niet meer. Ze hadden de database verhuisd, naar een nieuw alias en een nieuwe versie, en alle scriptjes op de website aangepast 'want dat was toch het enige dat ervan gebruik maakten voor zover wij konden zien.' Zonder melding, zonder iets te vragen, zo over gezet.
Dus ik het hele verhaal, met plaatjes, uitgelegd, ze zouden het fixen. Twee dagen later merkte mijn baas op 'dat het toch wel vreemd was dat er zo weinig was ingevuld de laatste tijd.' Bleek dat ze de scriptjes op een andere login hadden gezet en de database voor de ene login wel terug gezet, en de andere niet. Oh, en dan is er ook nog de mysterieuze zaak van 13 entries die ineens dubbel in één van de tabellen verschenen waren, waarvan de oorzaak nog niet is achterhaald.

Op zulke momenten kan ik me die frustratie wel een beetje voorstellen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_42212419
tvp.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 september 2006 @ 21:09:33 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42212472
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat was ook wel een beetje mijn redenatie. Bovendien, als de hele database door 'slecht onderhoud' ineens zou verdwijnen was het óók niet goed geweest.

Alhoewel ik wel moet toegeven dat de technische dienst het niet bepaald handig had aangepakt, die hele verhuizing. In die database staan namelijk de resultaten van formulieren die op de website worden ingevuld. Dat wordt uitgelezen met het eerder genoemde Delphi programma. Vorige week werkte dit programma ineens niet meer. Ze hadden de database verhuisd, naar een nieuw alias en een nieuwe versie, en alle scriptjes op de website aangepast 'want dat was toch het enige dat ervan gebruik maakten voor zover wij konden zien.' Zonder melding, zonder iets te vragen, zo over gezet.
Dus ik het hele verhaal, met plaatjes, uitgelegd, ze zouden het fixen. Twee dagen later merkte mijn baas op 'dat het toch wel vreemd was dat er zo weinig was ingevuld de laatste tijd.' Bleek dat ze de scriptjes op een andere login hadden gezet en de database voor de ene login wel terug gezet, en de andere niet. Oh, en dan is er ook nog de mysterieuze zaak van 13 entries die ineens dubbel in één van de tabellen verschenen waren, waarvan de oorzaak nog niet is achterhaald.

Op zulke momenten kan ik me die frustratie wel een beetje voorstellen
Ja dan is het inderdaad kut voorbereid
  donderdag 28 september 2006 @ 21:12:18 #294
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_42212630
hmz de sneltoetsen doen het ook wel grappig alleen is het geen appeltje m maar ctrl M

(ik heb het nu over de sneltoetsen van fok.) als je met je muis over de linkjes gaat bovenaan, dan zie je de sneltoets verschijnen. en dan moet je de ctrl gebuiken
OOЯ
  FOK!fotograaf donderdag 28 september 2006 @ 21:28:02 #295
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_42213474
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:08 schreef skiczukie het volgende:
tvp.
Lekker op tijd!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 28 september 2006 @ 21:36:10 #296
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42213879
Ik heb net met Automator sync usb stick.app in elkaar gezet. Ik moest even uitvogelen hoe het werkte, maar al met al was het niet meer dan de 2 mapjes die gesynchroniseerd moeten worden in de workflow zetten en daaronder de 'sync folders' action van de Apple site.

Enige nadeel: Hij kijkt alleen welke bestanden in de mappen aanwezig zijn. Is een bestand in 1 van de 2 mappen niet aanwezig, wordt het er naartoe gekopieerd. Maar ik zie liever dat bestanden die ik van mijn USB stick gooi, ook op mijn iBook gewist worden (in Windows gebruik ik Alway Sync, die doet dat prima).

Maar toch ben ik trots op mijn eerste .app.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_42216161
Allway Sync

Moest er even uit
  donderdag 28 september 2006 @ 22:29:04 #298
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42216341
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:25 schreef Geqxon het volgende:
Allway Sync

Moest er even uit
Ik heb zelfs een pro key gekregen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_42216415
Het kostte me 5 minuten en 4 reboots om mn MacBook stabiel draaiend te krijgen deze keer. Best vervelend.
For great justice!
pi_42216438
Gekregen nog wel? Ik heb er om gevraagd, maar niks gekregen . Zelf gebruikte ik het om wekelijks 3gb over mijn netwerk te syncen, waardoor hij het om de maand niet meer deed, totdat ik afkoelde.

Mijn truuk was om dan vanaf de andere computer af te synchroniseren, maar dat gaat met mijn Macje niet zo handig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')