abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41975971
quote:
Bos: meteen generaal pardon asielzoekers

Als PvdA-leider Wouter Bos na de verkiezingen van 22 november het roer zou overnemen, wil hij meteen een generaal pardon regelen voor asielzoekers die al lang in Nederland zijn. Dat heeft hij woensdag gezegd in een interview met het AD.

''Ik zal één ding meteen regelen: een generaal pardon voor asielzoekers die hier al lang zijn. Ik vind het echt verschrikkelijk dat kleine kinderen worden uitgezet naar een land waar ze nog nooit zijn geweest en waar ze de taal niet van spreken. Dat moet je als beschaafd land niet willen'', aldus Bos.

Verder zegt Bos vooral rust te willen na de afgelopen roerige kabinetsperiodes. Hij zal de grote hervormingen van het huidige kabinet dan ook laten voor wat ze zijn. Niks terugdraaien. Aanpassen. ''Ik ben geen sloper. Ik ben meer van het verbouwen. Bij slopen zit je twee jaar in het puin en dan weet je nog niet wat je krijgt. Ik zal geen stelsel terugdraaien en chaos creëren. Ik ga de onrechtvaardigheden eruit halen en het evenwicht herstellen.''

Wat een slecht onverantwoord plan. Ten eerste zijn deze 26.000 mensen geen politieke vluchtelingen (anders hadden ze wel een verblijfsvergunning gekregen). Ten tweede hebben al deze mensen binnen 5 jaar voor het eerst een uitspraak gehad. Ten derde geeft hij wel een heel slecht signaal; eerst wijs je economische gelukszoekers af maar als ze maar lang genoeg hier blijven en vooral kinderen krijgen kunnen ze uiteindelijk via een generaal pardon toch nog blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tikorev op 20-09-2006 10:26:17 ]
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 20 september 2006 @ 10:25:38 #2
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41976148
quote:
Hij zal de grote hervormingen van het huidige kabinet dan ook laten voor wat ze zijn. Niks terugdraaien. Aanpassen. ''Ik ben geen sloper. Ik ben meer van het verbouwen. Bij slopen zit je twee jaar in het puin en dan weet je nog niet wat je krijgt. Ik zal geen stelsel terugdraaien en chaos creëren. Ik ga de onrechtvaardigheden eruit halen en het evenwicht herstellen.
Dit is verkapt toegeven, dat hij het eens was met het beleid van het huidige kabinet.

Hoeveel generaal pardon's werden er niet gegeven de afgelopen jaren? Asielzoekers moeten persoonlijk worden worden behandeld en niet als groep. Elk jaar komen er uitgeprocedeerden asielzoekerers bij, moeten die dan maar allemaal op een gegeven moeten een generaal pardon krijgen? Schaf dan meteen de asielprocedure af .
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 september 2006 @ 10:27:37 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_41976212
Economische vluchtelingen een pardon geven??
Tuurlijk...
Hoe zorg je er voor dat een land nog aantrekkelijker wordt voor dit soort parasieten?
Juist, op deze manier...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_41976299
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:25 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dit is verkapt toegeven, dat hij het eens was met het beleid van het huidige kabinet.

Hoeveel generaal pardon's werden er niet gegeven de afgelopen jaren?
Nou? Hoeveel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 20 september 2006 @ 10:33:11 #5
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41976347
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou? Hoeveel?
klikkerdeklik

De PVDA komt ook niet met een oplossing voor het probleem. Uitgeprocedeerde asielzoekers hoeven alleen maar te blijven zitten 5 tot 10 jaar, totdat de PVDA het tijd vind voor een generaal pardon en zo alle dossiers weer opgeruimd heeft.
pi_41976416
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:33 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

klikkerdeklik
Hoeveel zijn er gegeven?

Niet: voorgesteld, over gepraat, gewenst, geeist etc. Gegeven.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41976467
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat een slecht onverantwoord plan. Ten eerste zijn deze 26.000 mensen geen politieke vluchtelingen (anders hadden ze wel een verblijfsvergunning gekregen)
Óf ze zijn ten onrechte buiten de boot gevallen. Of dacht jij dat al die schrijnende gevallen zomaar rauw op ons dak waren komen vallen?
quote:
. Ten tweede hebben al deze mensen binnen 5 jaar voor het eerst een uitspraak gehad.
Hoe weet je dat? Ik ken er meer die ruim over die termijn van 5 jaar zijn uitgekomen dan eronder. (En om de blaatreacties voor te zijn: dat rekken is blijkens een rapport van de Ombudsman toe te wijzen aan de IND zelve)
quote:
Ten derde geeft hij wel een heel slecht signaal; eerst wijs je economische gelukszoekers af maar als ze maar lang genoeg hier blijven en vooral kinderen krijgen kunnen ze uiteindelijk via een generaal pardon toch nog blijven.
Er moet ook een staartje aan dit muisje zitten idd. Dat het eenmalig is bijvoorbeeld, plus de IND eens even flink op de schop zodat je over 5 jaar niet weer met een paar tienduizend gevallen zit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41976469
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:33 schreef Martijn_fijn het volgende:

De PVDA komt ook niet met een oplossing voor het probleem. Uitgeprocedeerde asielzoekers hoeven alleen maar te blijven zitten 5 tot 10 jaar, totdat de PVDA het tijd vind voor een generaal pardon en zo alle dossiers weer opgeruimd heeft.
De PvdA'er Cohen heeft anders de Vreemdelingenwet ingevoerd, je weet wel, die wet waarmee Verdonk afgelopen jaren beleid kon voeren.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:39:45 #9
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41976535
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er gegeven?

Niet: voorgesteld, over gepraat, gewenst, geeist etc. Gegeven.
Denk je dat ik de CBS database in mijn hoofd heb zitten? Zoek het lekker zelf uit, oke?

Feit is dat generaals pardons uberhaupt niet aan de orde moeten zijn, omdat men persoonlijk elke (uitgeprocedeerde) asielzoeker individueel zou moeten behandelen. We praten hier niet over flesjes sportdrinkt van de Aldi, waar je er gelijk een massa van kan inslaan.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:40:55 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41976571
Kan best, dat het economische vluchtelingen zijn.
Kan best, dat die mensen al vaak genoeg van de rechter hebben gehoord dat ze hier niet welkom zijn.
Kan best, dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om kinderen te nemen, terwijl ze wisten dat ze hier ooit weg moeten.

Maar zelfs dan heeft Bos nog gelijk dat hij het belang van de kinderen voor laat gaan. Die kinderen zijn hier opgegroeid, hebben vaak Nederlandse leren spreken en hebben Nederlandse vriendjes. Kortom: ze hebben helemaal niets te maken met het land waar ze naartoe uitgezet worden. Op dat moment veroorzaak je meer ellende bij een uitzetting, dan dat het aan baten oplevert.

Momenteel komen er nauwelijks nog vluchtelingen bij, omdat de contrale aan de poort verscherpt is. Het is voor iedereen beter als we de huidige 26.000 een pardon geven. Dat scheelt Nederland een hoop uitzetkosten en het is in het belang van de mensen en met name hun kinderen zelf.
pi_41976579
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
Tuurlijk...
Hoe zorg je er voor dat een land nog aantrekkelijker wordt voor dit soort parasieten?
Juist, op deze manier...
Eigenlijk een beetje raar he, om mensen die hier komen om te werken, en dit ook in 99% van de gevallen weten te verwezenlijken, als parasieten aan te merken. Zou het...liggen aan...het systeem?

Ff serieus: als je degenen die zich nuttig gaan maken er nou uit zou kunnen pikken (Greencard!) dan is dat toch in ieders voordeel?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41976621
Dat woordje "economische" uit de TT kan ik noch in het FP artikel, noch in het interview in het AD terugvinden.
pi_41976651
Helemaal mee eens. Dat gerotzooi met mensen moet maar eens afgelopen zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 20 september 2006 @ 10:43:20 #14
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_41976653
Hopelijk komt Wouter voor de verkiezingen nog met veel meer van die idiote plannen. Ouderen mee laten betalen met de AOW, hypotheekaftrek, nee komt helemaal goed met de PvdA.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_41976657
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:39 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Denk je dat ik de CBS database in mijn hoofd heb zitten? Zoek het lekker zelf uit, oke?
Zo werkt het niet: de roeper bewijst hier
quote:
Feit is dat generaals pardons uberhaupt niet aan de orde moeten zijn, omdat men persoonlijk elke (uitgeprocedeerde) asielzoeker individueel zou moeten behandelen. We praten hier niet over flesjes sportdrinkt van de Aldi, waar je er gelijk een massa van kan inslaan.
Laten we het nog gekker maken: dat had tijdens de procedure al aan de orde moeten zijn
Maar neen, toen moesten we zonodig met standaardlijsten werken à la: Irak -> veilig (terwijl op tv de daisycutters voorbijvlogen)
  woensdag 20 september 2006 @ 10:44:10 #16
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41976673
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:38 schreef sigme het volgende:

[..]

De PvdA'er Cohen heeft anders de Vreemdelingenwet ingevoerd, je weet wel, die wet waarmee Verdonk afgelopen jaren beleid kon voeren.
Het beleid, waardoor we nu met zoveel uitgeproceerde asielzoekers zitten. Dat probleem wordt door dat zelfde PVDA opgelost met een generaal pardon. Denk je echt dat het gros (uitzonderingen daargelaten) van die uitgeprocedeerde asielzoekers zullen kunnen intregreren in de Nederlandse samenleving? De PVDA vond het zeker schokkend om te horen dat het aantal uitkeringsgerechtigen gedaald was onder kabinet Balkenende.
pi_41976695
Ach gut, op economisch gebied is Woutertje uitgeluld dus gaat hij het maar weer hebben over de zielige asielzoekertjes. Dat scoort immers lekker bij de aanhang. Die asielzoekers zitten er overigens zo lang omdat ze eindeloos in beroep kunnen gaan tegen beslissingen van de rechter.

Zaten er trouwens niet een paar oorlogsmisdadigers tussen die 26.000 gezichten?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_41976707
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef Pool het volgende:

Maar zelfs dan heeft Bos nog gelijk dat hij het belang van de kinderen voor laat gaan. Die kinderen zijn hier opgegroeid, hebben vaak Nederlandse leren spreken en hebben Nederlandse vriendjes. Kortom: ze hebben helemaal niets te maken met het land waar ze naartoe uitgezet worden.
Veel van die mensen hebben bewust voor kinderen gekozen terwijl ze wisten dat ze in een heel onzekere situatie zaten. Ik vind dat dus volledig de verantwoordelijkheid van die ouders net zoals iederere ouder verantwoordelijk is voor zijn of haar kinderen. Om daarvoor nu weer onze steden te laten overspoelen vind ik wel wat erg ver gaan.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 september 2006 @ 10:48:04 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_41976784
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Eigenlijk een beetje raar he, om mensen die hier komen om te werken, en dit ook in 99% van de gevallen weten te verwezenlijken, als parasieten aan te merken. Zou het...liggen aan...het systeem?

Ff serieus: als je degenen die zich nuttig gaan maken er nou uit zou kunnen pikken (Greencard!) dan is dat toch in ieders voordeel?
Wanneer ze hier hard komen werken heb ik geen problemen mee.
Maar ik heb zo het idee dat de meeste hier heen komen vanwegen de uitkeringen enzo en niet omdat ze zo graag willen mee werken aan een goede economie hier....
Kan er totaal naast zitten....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:48:51 #20
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_41976808
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat woordje "economische" uit de TT kan ik noch in het FP artikel, noch in het interview in het AD terugvinden.
Het zijn economische vluchtelingen anders hadden ze eerder al wel een verblijfsvergunning gekregen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_41976811
Mijn god de fokracistjes komen weer uit de hoeken en spleten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41976827
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Veel van die mensen hebben bewust voor kinderen gekozen terwijl ze wisten dat ze in een heel onzekere situatie zaten. Ik vind dat dus volledig de verantwoordelijkheid van die ouders net zoals iederere ouder verantwoordelijk is voor zijn of haar kinderen. Om daarvoor nu weer onze steden te laten overspoelen vind ik wel wat erg ver gaan.
Nou nou nou...
Ze zijn er al hoor.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:50:12 #23
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41976848
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef du_ke het volgende:
Mijn god de fokracistjes komen weer uit de hoeken en spleten .
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_41976853
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het zijn economische vluchtelingen anders hadden ze eerder al wel een verblijfsvergunning gekregen.
Ze zitten nog in de beroepsprocedure. Dat wil niet zeggen dat het ecnomische vluchtelingen zijn het kan ook goed zijn dat het verhaal nog niet duidelijk is. Daarnaast zijn dit vaak relatief hoog opgeleide mensen die, en zeker hun kinderen, echt wat voor onze maatschappij kunnen betekenen.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:50:45 #25
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41976863
En waar wil Wouter Bos deze asielzoekers gaan huisvesten? Hierdoor krijg je zeker meer problemen met Nederlandse burgers die al 5 jaar op een wachtlijst voor een huurhuis staan, en die nu nog langer moeten wachten.

We krijgen hier straks Parijse toestanden, met ghetto's.
pi_41976876
Wouter heeft zijn beste tijd gehad.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_41976881
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou nou nou...
Ze zijn er al hoor.
En de meeste van deze 26.000 zitten niet in de grote steden maar in kleinere gemeenschappen volgens mij.
pi_41976891
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
En waar wil Wouter Bos deze asielzoekers gaan huisvesten? Hierdoor krijg je zeker meer problemen met Nederlandse burgers die al 5 jaar op een wachtlijst voor een huurhuis staan, en die nu nog langer moeten wachten.

We krijgen hier straks Parijse toestanden, met ghetto's.
Over het algemeen wonen deze al lang en breed ergens. Er is niemand in Nederland die geen dak boven z'n hoofd kan krijgen overigens.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:52:50 #29
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_41976905
quote:

[..]

Wat een slecht onverantwoord plan. Ten eerste zijn deze 26.000 mensen geen politieke vluchtelingen (anders hadden ze wel een verblijfsvergunning gekregen). Ten tweede hebben al deze mensen binnen 5 jaar voor het eerst een uitspraak gehad. Ten derde geeft hij wel een heel slecht signaal; eerst wijs je economische gelukszoekers af maar als ze maar lang genoeg hier blijven en vooral kinderen krijgen kunnen ze uiteindelijk via een generaal pardon toch nog blijven.
Kleine kinderen passen zich erg makkelijk aan in een "nieuwe" omgeving.
Veel van die gelukzoekers gebruiken een kind oook als "chantagemiddel" om verblijf te krijgen.
Dit is natuurlijk misbruik van het kind/ouderschap --> Het kind uit de ouderlijke macht ontzetten.

Kun je de ouders uitzetten
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden
  woensdag 20 september 2006 @ 10:52:50 #30
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41976906
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze zitten nog in de beroepsprocedure. Dat wil niet zeggen dat het ecnomische vluchtelingen zijn het kan ook goed zijn dat het verhaal nog niet duidelijk is. Daarnaast zijn dit vaak relatief hoog opgeleide mensen die, en zeker hun kinderen, echt wat voor onze maatschappij kunnen betekenen.
Die kinderen (een enkele uitzondering daargelaten) komen door taalachterstanden op het laagste VMBO niveau terecht, waarna geen enkele werkgever op ze zit te wachten.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:54:02 #31
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41976934
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

En de meeste van deze 26.000 zitten niet in de grote steden maar in kleinere gemeenschappen volgens mij.
In de asielzoekercentra inderdaad.
pi_41976939
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:52 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Die kinderen (een enkele uitzondering daargelaten) komen door taalachterstanden op het laagste VMBO niveau terrecht, waarna geen enkele werkgever op ze zit te wachten.
Nou dat valt reuze mee. Ze hebben vaak enkele jaren in AZC's gezeten waar veel aandacht is voor het taalonderwijs. Daarnaast zijn ze als vluchteling vaan kextra gemotiveerd om in deze maatschappij te slagen.
pi_41976953
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:54 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Nee hoor echt niet . Wat wel een probleem vorm zijn de 6000 die Verdonk de illegaliteit ingeschopt heeft .
pi_41976958
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Goedzo, vertrouw blind op de IND
pi_41976991
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:39 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he .

Er is geen GENERAAL pardon gegeven. Nul. Geen.

Wel individuele verblijfsvergunningen.
quote:
En hoeveel generale pardonnen zijn er geweest? Jij suggereerde dat er afgelopen jaren die er geweest zijn. Onterecht.
pi_41977021
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:44 schreef Strolie75 het volgende:

Zaten er trouwens niet een paar oorlogsmisdadigers tussen die 26.000 gezichten?
Inderdaad...
quote:
Afghaanse kolonel een van de ’26000 gezichten’

Oorlogsmisdadiger in filmpje

DEN HAAG - De actie ’26000 gezichten’ heeft een van oorlogsmisdaden verdachte Afghaan opgevoerd in één van de filmpjes die op de televisie zijn vertoond tegen het vreemdelingenbeleid van minister Verdonk (Justitie).

Dat blijkt uit het dossier van deze man waarover De Telegraaf beschikt. De man, die helikopterpiloot was voor de Afghaanse luchtmacht, heeft al in 2000 te horen gekregen dat hij geen asiel krijgt vanwege zijn oorlogsverleden.
In het filmpje, dat begin dit jaar door de VARA op televisie werd uitgezonden, worden de man en zijn gezin geportretteerd. „Wachten was het eerste Nederlandse woord dat zij leerden”, aldus de commentaarstem. Verderop in de minidocumentaire spreekt de stem over de „moordende onzekerheid’’ waarin zij verkeren.

Er wordt niet bij verteld dat de man in de jaren tachtig als helikopterpiloot waarschijnlijk heeft deelgenomen aan gevechtshandelingen, zoals blijkt uit een uitspraak van de rechtbank in Den Haag uit juli van dit jaar. Hij heeft gevlogen in toestellen die onder meer werden gebruikt voor bombardementen en het afwerpen van zogeheten vlindermijnen.

Volgens woordvoerder Joost Bosland van het project is de status die de vermoedelijke oorlogsmisdadiger heeft ,,niet persoonlijk”, maar vallen alle Afghanen die in die periode in het leger hebben gezeten daar onder. In ons land zijn dat er zo’n 200. Verder wijst Bosland erop dat hij nooit heeft verzwegen dat de man deze status heeft.

In de periode dat de man helikopterpiloot was bij de Afghaanse luchtmacht, begingen die strijdkrachten de gruwelijkste misdaden, aldus het vonnis. Zo zijn op enig moment zestien ouderen van tien meter hoogte uit een helikopter gegooid terwijl grondtroepen op hen schoten.

Bevorderd
Aanvankelijk erkende de man dat hij heeft gevochten, maar later trok hij die verklaringen in. Nu zegt hij dat hij alleen voedsel en medicijntransporten rondvloog.
Volgens de rechtbank is het echter zeer aannemelijk dat hij oorlogsmisdaden heeft begaan, omdat hij in korte tijd is bevorderd tot kolonel.

Vandaag organiseert de Stichting 26000 gezichten in Amsterdam een tribunaal over de gevolgen van het uitzetbeleid, waarbij het kabinet in de beklaagdenbank staat.

Telegraaf, 20 november 2005
Het zou je buurman maar worden...
  woensdag 20 september 2006 @ 10:58:31 #37
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41977037
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou dat valt reuze mee. Ze hebben vaak enkele jaren in AZC's gezeten waar veel aandacht is voor het taalonderwijs. Daarnaast zijn ze als vluchteling vaan kextra gemotiveerd om in deze maatschappij te slagen.
En hoe gaat meneer en mevrouw Vluchteling, de kost verdienen? Hun diploma's gelden hier niet. Ze spreken niet of gebrekkig bijna onverstaanbaar Nederlands. Ze hebben geen Nederlandse vrienden. Je weet dondersgoed dat het gros daarvan niet aan een baan komt, dat meneer rond slentert in de stad en dat mevrouw de hele dag thuis zit.
pi_41977042
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:54 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Think again. Gewoon naast jou en mij op de galerij in de regel.
pi_41977095
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:58 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

En hoe gaat meneer en mevrouw Vluchteling, de kost verdienen? Hun diploma's gelden hier niet.
Klopt. Wel kunnen ze gewaardeerd worden (die diploma's) en bijgeschoold of een andere beroepstak kiezen.
quote:
Ze spreken niet of gebrekkig bijna onverstaanbaar Nederlands.
Je zou er verbaasd van staan (zeker in verhouding met politieke vluchtelingen!)
quote:
Ze hebben geen Nederlandse vrienden.
Hoe weet jij dat nou?
quote:
Je weet dondersgoed dat het gros daarvan niet aan een baan komt, dat meneer rond slentert in de stad en dat mevrouw de hele dag thuis zit.
Jij weet het blijkbaar dondersgoed zo te horen. Alleen die bronnen nog he...
Ik ken alleen werkende illegalen en nieuwe Nederlanders, trouwens.
pi_41977156
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:52 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Die kinderen (een enkele uitzondering daargelaten) komen door taalachterstanden op het laagste VMBO niveau terecht, waarna geen enkele werkgever op ze zit te wachten.
VMBO'ers worden ook veel gevraagd.

Ohw, en vanwaar je conclusie dat die kinderen op het VMBO zitten met een taalachterstand?

Is dit niet gewoon een oplossing voor de dreigende vergrijzing?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 20 september 2006 @ 11:05:03 #41
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41977203
De meeste nieuwkomers verdienen hun geld in deze branche. (bron: CBS)
pi_41977206
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Godverdomme, daar zeg je zowat. Over doemscenario's gesproken. Straks bestaat Nederland voor het grootste gedeelte uit zure, oude CDA en VVD stemmers met een rollator. Huuuuuuuuuuuuuuuu.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_41977223
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Nee, het tegenovergestelde juist:

Allochtonen blijven ondervertegenwoordigd in personeelsbestand zorg

In het personeelsbestand in de zorgsector loopt het aandeel allochtonen steeds verder achter bij hun aandeel in de beroepsbevolking.
pi_41977250
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:58 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

En hoe gaat meneer en mevrouw Vluchteling, de kost verdienen? Hun diploma's gelden hier niet. Ze spreken niet of gebrekkig bijna onverstaanbaar Nederlands. Ze hebben geen Nederlandse vrienden. Je weet dondersgoed dat het gros daarvan niet aan een baan komt, dat meneer rond slentert in de stad en dat mevrouw de hele dag thuis zit.
Nee dat weet ik helemaal niet. Kan niet zo heel veel van die gevallen persoonlijk maar degenen die ik wel ken spreken best aardig Nederlands en hun kinderen gewoon goed. Vind dat je erg simplistisch bezig bent..
pi_41977262
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:05 schreef Martijn_fijn het volgende:
.
pi_41977265
quote:
Waar in dat rapport staat dat de meeste immigranten in de criminaliteit belanden?
pi_41977317
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee, het tegenovergestelde juist:

Allochtonen blijven ondervertegenwoordigd in personeelsbestand zorg

In het personeelsbestand in de zorgsector loopt het aandeel allochtonen steeds verder achter bij hun aandeel in de beroepsbevolking.
Eh, we gaan straks nog veel meer mensen nodig hebben behalve zorgpersoneel hoor. Wat dat betreft kan het weer lachen worden, naar alle waarschijnlijkheid hebben we straks weer met bakken tegelijk import nodig...
pi_41977319
Wat zijn we toch kort van memorie.. In 2002 was er meer dan genoeg ruimte geweest om het generaal pardon door te voeren. De LPF stelde het voor, de jonge socialisten waren voor, de PVDA stemde tegen.

Dit persbericht spreekt boekdelen:
quote:
JS omarmen standpunt LPF generaal pardon
Persbericht
Uitgifte: 27/05/2002
Trefwoorden: GENERAAL PARDON ASIELBELEID

De Jonge Socialisten in de PvdA juichen het debat over een generaal pardon toe. Verrassend is het echter dat niet de PvdA maar de LPF dit voorstel, zij het weifelend, steunt.

Het is bijzonder dat een partij die haar denkbeelden voornamelijk heeft gebaseerd op egoïstische onderbuikgevoelens nu zo duidelijk kiest voor deze sociale oplossing. Het lijkt alsof de LPF haar verantwoordrijkheid wil nemen en zich hard wil maken voor deze zwakke groep.

De nieuwe vreemdelingenwet van Paars II heeft tot doel asielzoekers zo snel mogelijk uitsluitsel te geven en het in Nederland blijven "hangen" van groep tegen te gaan. Het generaal pardon voor alle illegalen werkt als een schone lei door zo het IND lucht te geven die zo hard nodig is om deze wet te laten slagen.

Een generaal pardon zou zekerheid bieden aan een grote groep in Nederland verblijvende illegalen en grote sociale problemen oplossen. Daarom roepen de Jonge Socialisten alle fracties van de Tweede Kamer en met name de partijen van de beoogde coalitie op dit voorstel te steunen en de sociale samenhang in Nederland te versterken.
Mag ik u eraan herinneren dat Fortuyn in de verkiezingstijd met dit punt kwam, dat alle grote politieke partijen ineens als een blad om een boom omsloegen en met allerlei argumenten aankwamen zetten om het generaal pardon vooral tegen te houden? OOK de PvdA was ineens mordicus tegen...
pi_41977334
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eh, we gaan straks nog veel meer mensen nodig hebben behalve zorgpersoneel hoor. Wat dat betreft kan het weer lachen worden, naar alle waarschijnlijkheid hebben we straks weer met bakken tegelijk import nodig...
Jonge Marokkaanse verpleegstertjes .
pi_41977345
quote:
Arbeidsmigratie op grote schaal is geen effectief middel om de financiële gevolgen van de vergrijzing te verlichten. Ook voor de arbeidsmarkt vallen geen positieve effecten te verwachten van arbeidsmigratie op grote schaal. Wel kan beperkte arbeidsmigratie gunstig zijn voor de arbeidsmarkt. Dit is vooral het geval indien immigranten hoger zijn opgeleid, goede vooruitzichten hebben op werk en in moeilijk vervulbare vacatures terecht komen.
[ bron ]
pi_41977392
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]
Het CPB heeft niet altijd gelijk hoor. Er zijn genoeg mensen die niet bij het CPB werken, maar er wel verstand van hebben, die anders beweren.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:11:17 #52
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41977395
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neem je heggeschaar mee.
pi_41977421
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het CPB heeft niet altijd gelijk hoor. Er zijn genoeg mensen die niet bij het CPB werken, maar er wel verstand van hebben, die anders beweren.
Dat klopt, het is geen Orakel van Delphi, maar het is het enige wat ik weet.
pi_41977431
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:11 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Neem je heggeschaar mee.
Zo voorspelbaar
Fiets
pi_41977435
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat dat betreft kan het weer lachen worden, naar alle waarschijnlijkheid hebben we straks weer met bakken tegelijk import nodig...
Dan prefereer ik toch Oost-Europeanen die geslecteerd zijn op de juiste eigenschappen, dan vaak laaggeschoolde woestijnnomaden zonder enig perspectief in Nederland.
pi_41977480
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan prefereer ik toch Oost-Europeanen die geslecteerd zijn op de juiste eigenschappen, dan vaak laaggeschoolde woestijnnomaden zonder enig perspectief in Nederland.
Zijn die 26.000 dat dan? Ofwel wat weet jij van de samenstelling van die groep?
pi_41977522
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ofwel wat weet jij van de samenstelling van die groep?
Er zit in iedergeval één oorlogsmisdadiger bij...
pi_41977533
quote:

[..]

Als het verhaal na al die jaren nog steeds niet duidelijk is dan zal het dat ook zeker niet worden. En dat het hier vooral om hoog opgeleide mensen gaat, zuig je uit je duim. Zo niet, dan zou ik graag een bron van je willen.
Er moet ook niet vergeten worden, dat in de oude procedure het mogelijk was om diverse malen op diverse niveaus beroep aan te tekenen. Daardoor werd de procedure ernstig vertraagt. Een deel van het probleem hebben ze dus zelf gecreëerd. Neemt niet weg dat de procedure te lang duurt en dat ondanks de lange termijn de aanvragen zorgvuldig moeten worden behandeld.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41977552
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die vast geen pardon krijgt. Nu die andere 25.999 nog...
  woensdag 20 september 2006 @ 11:16:07 #60
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41977556
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Zo voorspelbaar
En dan nog, Marokaanse dames mogen over het algemeen niet intiem met Nederlandse jongens omgaan. Net als vele andere vrouwelijk moslima's, die ook in de groep van 26.000 economische vluchtingen zitten. Hoe willen die dan gaan intergreren, als het niet mag van hun man?
pi_41977560
quote:

[..]

ok, alle 26.000 terug.

Fiets
pi_41977575
quote:

[..]

En de rest ?
pi_41977781
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

En de rest
Leugenaars zitten er ook bij:
quote:
Aanval Verdonk op actie voor generaal pardon

’Asielzoekers liegen erop los in tv-spotje’

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingbeleid) opent de aanval op de nationale actie ’26.000 gezichten’, waarbij in tv-filmpjes om aandacht wordt gevraagd voor de situatie van uitgeprocedeerde asielzoekers.

In vier recente uitzendingen hebben asielzoekers in ieder geval volgens de bewindsvrouw leugenachtige verhalen opgehangen over hun situatie. De kijker is daardoor helemaal op het verkeerde been gezet, aldus Verdonk.

Onzin
Zo stelt een Iraanse man dat hij nooit naar behoren duidelijk heeft kunnen maken wat zijn werkelijke politieke verleden in zijn land van herkomst is. Na het dossier te hebben ingezien, komt Verdonk echter tot de conclusie dat dat onzin is. De man heeft twee asielprocedures doorlopen, tot aan de Raad van State toe, en heeft zijn verhaal een aantal keren mogen vertellen. Door het ministerie van Buitenlandse Zaken is er zelfs een apart onderzoek naar zijn situatie gehouden. „De man heeft dus vele malen de kans gehad om zijn punten duidelijk te maken”, meent Verdonk.
In een ander filmpje vertelt een Pakistaans gezin dat de Nederlandse overheid zeer traag werkt, waardoor het 11-jarige zoontje Brian reeds zeven jaar zijn verjaardag hier heeft moeten vieren. In werkelijkheid heeft het gezin al twee jaar na hun eerste asielaanvraag in 1999 te horen gekregen dat ze uitgeprocedeerd waren, zo stelt Verdonk. Vervolgens was het gezin spoorloos en dook het in 2003 weer op om een nieuwe aanvraag in te dienen, die een half jaar later weer ongegrond werd verklaard. De ouders hadden hun verantwoordelijkheid moeten nemen door te vertrekken, vindt de minister.

Verder meldt een uit Mauritanië afkomstige asielzoeker, die inmiddels met een Nederlandse is getrouwd, dat de autoriteiten in zijn land van herkomst weigeren hem de benodigde papieren te geven. Volgens Verdonk wil de uitgeprocedeerde man echter niet meewerken aan zijn terugkeer om de papieren in Mauritanië op te halen en heeft hij gelogen over zijn leeftijd. Al eerder heeft de minister een asielrelaas van een Srilankaan rechtgezet, die zei al tien jaar op een telefoontje van de Nederlandse autoriteiten te wachten.
„Ik moet eerst de filmpjes nog eens goed bekijken met het commentaar van de minister erbij”, zegt Joost Bosland, woordvoerder van ’26.000 gezichten’ „Maar het lijkt erop dat Verdonk een campagne voert om ons in een kwaad daglicht te stellen.”

Telegraaf, 16 april 2005
pi_41977861
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:16 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

En dan nog, Marokaanse dames mogen over het algemeen niet intiem met Nederlandse jongens omgaan. Net als vele andere vrouwelijk moslima's, die ook in de groep van 26.000 economische vluchtingen zitten. Hoe willen die dan gaan intergreren, als het niet mag van hun man?
Ik denk dat jij a) geen idee hebt van de etnische samenstelling van deze groep en b) een heel eenzijdig beeld heeft van "de" moslima (=Marokkaanse).

Zo zitten er veel ex-Sovjetburgers in deze groep. Geen Polen, maar net een stukje verder naar het oosten nog. Onevenredig veel Armeniërs ook, Somali's (daar heb je je moslima's), een hoop Westafrikanen (voor 50% moslim met de natte vinger).
Tevens de verlichtende opmerking dat de problemen zich niet beperken tot de moslims onder hen
pi_41977922
The CopyCat van PimFortuyn,

Wouter Nos is Los.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41977929
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Leugenaars zitten er ook bij:
[..]
Welk een toeval, die zitten ook in de regering!
Is dat integratie of niet?
pi_41978054
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Welk een toeval, die zitten ook in de regering!
Je klinkt als een zure oude man...
pi_41978137
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41978186
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hehehe.
Ik ben ook lichtelijk verbitterd ja. Maar die piemel lukt maar niet
pi_41978312
Tja, ik weet niet wat Bos hiermee hoopt te bereiken. Hij rept met geen woord over de herstructurering van de iND, dus dat zou betekenen dat er over 5 a 10 jaar eenzelfde situatie is voor de asielzoekers op dat moment.

Verder denk ik dat Bos niet echt doorheeft wat voor aantrekkingskracht zo`n pardon heeft; het is alsof je een uithangbord uitklapt met daarop "Neem kinderen en blijf 5 jaar lang je aanvraag rekken, en je mag blijven"
  woensdag 20 september 2006 @ 11:45:10 #71
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41978408
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:41 schreef Scorpie het volgende:
Tja, ik weet niet wat Bos hiermee hoopt te bereiken. Hij rept met geen woord over de herstructurering van de iND, dus dat zou betekenen dat er over 5 a 10 jaar eenzelfde situatie is voor de asielzoekers op dat moment.

Verder denk ik dat Bos niet echt doorheeft wat voor aantrekkingskracht zo`n pardon heeft; het is alsof je een uithangbord uitklapt met daarop "Neem kinderen en blijf 5 jaar lang je aanvraag rekken, en je mag blijven"
hebben we een herstructurering van de ind nodig, jij hebt een onderzoek gedaan en bent tot de conclusie gekomen dat de IND met deze organisatiestructuur niet beter werk kan leveren?

Misschien kan de IND met de zelfde structuur maar met betere naleving van bestaande regels net zo goed werken
pi_41978448
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:41 schreef Scorpie het volgende:

De befaamde 26.000 (inmiddels is het getal lager) zijn vluchtelingen die voor de invoering van Cohens Vreemdelingenwet naar Nederland zijn gekomen. Dat is ook juist het punt hier, het gaat om mensen die hier al jaren zijn. De Vreemdelingenwet heeft ervoor gezorgd dat de toegang tot Nederland voor asielzoekers is verscherpt, en zou als het goed is de procedures moeten versnellen, waardoor zaken van asielzoekers niet meer jaren kunnen doorslepen. Een aanzuigende werking is er dus niet, net als de mogelijkheid dat een dergelijke situatie in de toekomst opnieuw ontstaat.
pi_41978518
Ik ben eerder benieuwd waarom de PvdA indertijd tegen het LPF-voorstel gestemd heeft.. Partijpolitiek? Bang dat de LPF met dat puntje ging dwepen i.p.v. de PvdA?
pi_41978557
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:45 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

hebben we een herstructurering van de ind nodig, jij hebt een onderzoek gedaan en bent tot de conclusie gekomen dat de IND met deze organisatiestructuur niet beter werk kan leveren?

Misschien kan de IND met de zelfde structuur maar met betere naleving van bestaande regels net zo goed werken
Ik betwijfel het. De huidige structuur is te gevoelig voor factoren als "bij wie komt iets toevallig op het bureau" en "hoeveel landen waren er ook alweer op de wereld?". Laat staan dat de politieke koers van het moment meer invloed heeft op de beslissing dan een vluchtverhaal.
pi_41978662
quote:

[..]

Ze zitten nog in de beroepsprocedure. Dat wil niet zeggen dat het ecnomische vluchtelingen zijn het kan ook goed zijn dat het verhaal nog niet duidelijk is.
Nee omdat ze hun paspoort weg hebben gegooid of met een ongeloofwaardig vluchtverhaal komen.
quote:
Daarnaast zijn dit vaak relatief hoog opgeleide mensen die, en zeker hun kinderen, echt wat voor onze maatschappij kunnen betekenen.
Hoogopgeleiden kunnen overal werk vinden, ook in hun veilige buurland.
Dat ze dan toch voor Europa kiezen zegt genoeg over hun motief: economisch.
pi_41978686
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:15 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Als het verhaal na al die jaren nog steeds niet duidelijk is dan zal het dat ook zeker niet worden. En dat het hier vooral om hoog opgeleide mensen gaat, zuig je uit je duim. Zo niet, dan zou ik graag een bron van je willen.
Er stat dan ook vaak relatief hoof. Dat is heel wat anders dan vooral. Overigens vraag ik me nu af of je ook andere mensen gaat vragen naar hun bron voor beweringen over de samenstelling van de groep .

Maar even een paar voorbeelden uit weinig objectieve bron

Een meisje dat hier als vluchteling is gekomen maar onderhand hoog opgeleid is.
http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=46

Een gezin dat blijkbaar zo erg buiten de Nederlandse maatschappij staat dat ze zomaar 1.000 steunbetuigingen bij elkaar hebben http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=76

Het staatsexamen Nederlands krijg je ook gewoon cadeau tegenworodig
http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=69

Ach en een jongen die door z'n juf in groep 4 als slim wordt omschreven zal ook wel opgroeien voor galg en rad http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=109

Als je vader een flink aantal mensenlevens heeft gered door tegen het regime in te gaan kan je hier ook maar beter niet toegelaten worden http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=164

En weet je wat als we niet weten wat we met iemand aanmoeten trappen we haar toch gewoon de illegaliteit in http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=142

Iemand die weigerde chemische wapens te gebruiken en daarom in Iran geen leven meer had kunnen we ook beter op straat weg laten rotten? http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=44

Iemand met politieke ideeën die in Iran niet echt gewenst zijn komt hier vast heen als economische vluchteling terwijl hij daar als diamantzetter ook prima z'n geld kon verdienen.
http://www.26000gezichten.nl/film.php?id=70

En zo zijn er nog veel meer verhalen
Ofwel het gaat natuurlijk lang niet altijd om hoog opgeleide mensen maar in elk geval wel om mensen die er hier wat van willen maken!
pi_41978751
Alle 26.000 terugsturen, ze hebben allemaal hun tijd in Nederland gerekt door juridische truukjes, ingefluisterd door hun advocaten die er lekker aan verdienen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_41978803
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:58 schreef longinus het volgende:
Alle 26.000 terugsturen, ze hebben allemaal hun tijd in Nederland gerekt door juridische truukjes, ingefluisterd door hun advocaten die er lekker aan verdienen.
Haha dat gaat helemaal niet meer lukken aangezien Verdonk in verreweg de meeste gevallen toch tot een verblijfsvergunning besluit. Of de mensen de illegaliteit in schopt.
pi_41978903
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. De huidige structuur is te gevoelig voor factoren als "bij wie komt iets toevallig op het bureau" en "hoeveel landen waren er ook alweer op de wereld?". Laat staan dat de politieke koers van het moment meer invloed heeft op de beslissing dan een vluchtverhaal.
Precies. En dat is dus wat ik eigenlijk probeer te zeggen; die 26k aan vluchtelingen a la, daar valt nog mee te leven. Maar kijk eens naar bijvoorbeeld Spanje die hetzelfde deed (generaal pardon), het land word overspoeld door gelukszoekers die meer stress op het systeem van asielaanvragen brengt.

Beetje vicieuze cirkel dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2006 12:08:54 (oops typo ;)) ]
  woensdag 20 september 2006 @ 12:05:06 #80
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41978961
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. En dat is dus wat ik eigenlijk probeer te zeggen; die 26k aan vluchtelingen a la, daar valt nog mee te leven. Maar kijk eens naar bijvoorbeeld Spanje die hetzelfde deed (generaal pardon), het land word overspoeld door gelukszoekers die meer stress op het systeem van asielaanvragen brengt.

Beetje virtuele cirkel dus.
ik wil niet lomp reageren hoor, door te zuren. Maar virtuele cirkel?
  woensdag 20 september 2006 @ 12:05:06 #81
3542 Gia
User under construction
pi_41978962
Nu vinden we het zielig om die kinderen naar een land te sturen waar ze de taal niet van spreken, maar andersom vinden we het niet zielig dat die ouders hun kinderen naar Nederland slepen, een land waar ze ook de taal niet van kennen.

Hoeveel mensen emigreren niet naar een ander land, met hun kinderen, zonder al te grote problemen. Wmb mogen economische vluchtelingen gewoon terug naar het eigen land. Politieke vluchtelingen vind ik een ander verhaal. Voor die mensen mag wel een generaal pardon komen als ze na een x-aantal jaren nog steeds niet veilig terug kunnen.
pi_41978979
quote:

[..]

Beetje virtuele cirkel dus.
Vicieuze?

Maar aangezien de instroom enorm is gedaald door een beter toelatingsbeleid (tot de procedure zelf in eerste instantie), denk ik niet dat die ineens weer zal toenemen door een generaal pardon voor deze specifieke groep. Tuurlijk, er zullen altijd mensen iets gaan proberen, maar dat doen ze nu ook en vangen aan de grens al bot.
  woensdag 20 september 2006 @ 12:06:54 #83
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_41979029
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:46 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De befaamde 26.000 (inmiddels is het getal lager) zijn vluchtelingen die voor de invoering van Cohens Vreemdelingenwet naar Nederland zijn gekomen. Dat is ook juist het punt hier, het gaat om mensen die hier al jaren zijn. De Vreemdelingenwet heeft ervoor gezorgd dat de toegang tot Nederland voor asielzoekers is verscherpt, en zou als het goed is de procedures moeten versnellen, waardoor zaken van asielzoekers niet meer jaren kunnen doorslepen. Een aanzuigende werking is er dus niet, net als de mogelijkheid dat een dergelijke situatie in de toekomst opnieuw ontstaat.
Net zoals dat in SPANJE ook niet gebeurt
pi_41979102
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er stat dan ook vaak relatief hoof. Dat is heel wat anders dan vooral. Overigens vraag ik me nu af of je ook andere mensen gaat vragen naar hun bron voor beweringen over de samenstelling van de groep .
Je bent ook relatief gezien degene die vaak vreemde uitspraken doet.

Maar bedankt voor je onderbouwing. Er zijn dus inderdaad genoeg gevallen die zich prima redden in de samenleving.
  woensdag 20 september 2006 @ 12:09:54 #85
3542 Gia
User under construction
pi_41979111
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:05 schreef muhammad_ali het volgende:

Maar virtuele cirkel?
Wat is dat voor iets?
pi_41979138
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vicieuze?

Maar aangezien de instroom enorm is gedaald door een beter toelatingsbeleid (tot de procedure zelf in eerste instantie), denk ik niet dat die ineens weer zal toenemen door een generaal pardon voor deze specifieke groep. Tuurlijk, er zullen altijd mensen iets gaan proberen, maar dat doen ze nu ook en vangen aan de grens al bot.
Oops

Nou laten we dan idd hopen dat die instroom zal dalen mettertijd. Verder weet ik niet of Bos dit zomaar erdoorheen kan drukken? Ik neem aan dat er eerst nog een besluit door de Kamer moet komen.
Het klinkt dus allemaal wel erg populair-prietpraat zo voor de verkiezingen.
pi_41979160
quote:
Jij kan óf niet lezen óf niet nadenken.

Uit je bron:
quote:
Door de nadruk op het aandeel van de verschillende bevolkingsgroepen in de
(geregistreerde) criminaliteit, wordt licht vergeten dat slechts een kleine
minderheid van de bevolking als verdachte in contact komt met de politie. In
2002 is 0,9% van de autochtonen bij de politie geregistreerd als verdachte en
2,2% van de allochtone groepen.
Als jij denkt dat 2,2% de meesten zijn dan gaat Wilders in z'n uppie een meerderheidskabinet vormen .
pi_41979164
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:05 schreef Gia het volgende:
Nu vinden we het zielig om die kinderen naar een land te sturen waar ze de taal niet van spreken, maar andersom vinden we het niet zielig dat die ouders hun kinderen naar Nederland slepen, een land waar ze ook de taal niet van kennen.
Inspelen op sentimenten is sowieso een zwaktebod.
  woensdag 20 september 2006 @ 12:15:50 #89
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41979301
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:11 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Inspelen op sentimenten is sowieso een zwaktebod.
Inderdaad heel triest. Vooral een land voorhouden dat het heel slecht gaat en dat de riem moet worden aangetrokken, totdat de verkiezingen in zicht zijn. En daarna vrolijk vertellen dat het veel beter gaat
pi_41979339
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oops

Nou laten we dan idd hopen dat die instroom zal dalen mettertijd.
Hij is sinds 2000 al enorm gedaald en nog steeds dalende
quote:
Verder weet ik niet of Bos dit zomaar erdoorheen kan drukken? Ik neem aan dat er eerst nog een besluit door de Kamer moet komen.
Het klinkt dus allemaal wel erg populair-prietpraat zo voor de verkiezingen.
Uiteraard, het ene fantastische vooruitzicht na de volgende loze belofte vliegen je om de oren. GRATIS KINDEROPVANG! HYPOTHEEKRENTE-AFREK WEG! ALLEMAAL RIJK! GRATIS PORNO!
  woensdag 20 september 2006 @ 12:18:04 #91
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41979377
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hij is sinds 2000 al enorm gedaald en nog steeds dalende
[..]

Uiteraard, het ene fantastische vooruitzicht na de volgende loze belofte vliegen je om de oren. GRATIS KINDEROPVANG! HYPOTHEEKRENTE-AFREK WEG! ALLEMAAL RIJK! GRATIS PORNO!
huh, gratis porno, waar
pi_41979400
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:16 schreef Mwanatabu het volgende:

Dit klopt inderdaad, ze kunnen beter vertellen wat niet gratis is na de verkiezingen, want dan zijn ze zo klaar als ik ze moet geloven.....
pi_41979792
Vraag van mij blijft staan: Waarom besloot de PvdA in 2002 om de motie van de LPF aangaande de naturalisatie van die 26.000 vluchtelingen niet te steunen? En waarom wil Bos dat nu ineens wel weer doen? Het is niet zo dat dit een 'oud' standpunt van de PvdA is..
  woensdag 20 september 2006 @ 12:42:19 #94
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41979983
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:34 schreef weerdo het volgende:
Vraag van mij blijft staan: Waarom besloot de PvdA in 2002 om de motie van de LPF aangaande de naturalisatie van die 26.000 vluchtelingen niet te steunen? En waarom wil Bos dat nu ineens wel weer doen? Het is niet zo dat dit een 'oud' standpunt van de PvdA is..
omdat ze in 2002 een ander standpunt hebben als ze nu hebben. Standpunten veranderen, dat is normaal voor ieder mens. Ook in de politiek
pi_41980004
quote:
Ik denk omdat we nu weer 4 jaar verder zijn. Nadat Cohen er wetgeving voor gemaakt heeft en Verdonk er haar tanden op heeft stukgebeten moet je misschien de mensen die zelfs nu nog het land niet hebben kunnen verlaten (omdat de IND in gebreke blijft, of de mogelijkheid te vertrekken er niet is), maar eens de gelegenheid geven een echt leven op te pakken.

Nieuwe vergelijkbare gevallen komen er niet meer bij: ik mag aannemen dat Den Haag de wetgeving op orde heeft, en de IND nu z'n zaakjes. (Dat van die IND z'n zaakjes op orde is helaas nog niet zo, maar laten we ervan uitgaan dat dat beter wordt, niet slechter).
pi_41980332
Wat ik niet begrijp; het merendeel van de 26000 (doorgefokt tot 32000 geloof ik) heeft ondertussen toch al lang uitsluitsel? Degenen die uitgezet zijn mogen dan alsnog weer hierheen? En dat pardon is ook voor die Afghaanse oorlogsmisdadiger die zn slachtoffers uit vliegende helicopters goeide?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41980419
quote:
Zie bovenstaande plaatjes die ik over Wouter Nos had gepost.
pi_41980750
quote:
De meningen waren destijds verdeeld, en de PvdA had te maken met een onwillige coalitiepartner (VVD). Men wilde een beslissing hierover uitstellen tot de kabinetsformatie van de verkiezingen van mei 2002. Het is jammer dat destijds niet is doorgepakt, want een meerderheid zat er toen wel in. En men was in één klap verlost van duizenden moeilijke gevallen, die voor een groot deel nu nog steeds geen duidelijkheid hebben. Maar ja, dat was die godvergeten polder-consensus-cultuur die destijds heerste.

De LPF heeft trouwens nooit een motie ingediend op dit punt. Fortuyn kwam hier pas in de verkiezingscampagne mee (kort voor zijn dood), maar op dat moment zat zijn partij nog niet in de Kamer. Toen de LPF vervolgens in de regering kwam steunde men de VVD en de CDA, die hier geen trek in hadden.
quote:
Terugkijkend op de consensus die hij creëerde, noemt Cohen het ‘een wonder dat de club zo lang bij elkaar is gebleven’, want hij herinnert zich dat al tijdens het werken aan de wet ‘bepaalde groepen teleurgesteld raakten en het gevoel kregen dat het toch weer anders ging dan zij gehoopt hadden’.

Er is één ding dat de voormalige staatssecretaris wel betreurt aan de invoering van zijn wet: dat er tot op de huidige dag aangemodderd wordt met de asielzoekers die nog onder de oude wet zijn aangekomen. Destijds was hij echter tegen een generaal pardon. ‘Ik heb aldoor gedacht: je moet niet beginnen over een generaal pardon voordat die wet functioneert. Tegen de tijd dat die wet echt functioneert, is het tijd om daarover te beginnen.’ Maar toen dat moment was aangebroken, was Job Cohen al weg uit Den Haag.

In de Tweede Kamer werden diverse voorstellen voor zo’n generaal of specifiek pardon besproken, maar die stuitten telkens op het vooral door de VVD gebruikte argument dat zo’n pardon onrechtvaardig zou zijn tegenover uitgeprocedeerde asielzoekers die wél het land hadden verlaten. In de loop van 2001, het jaar dat de wet werd ingevoerd, begonnen de verhoudingen in de Kamer echter te schuiven, ten gunste van een generaal pardon. ‘De ChristenUnie was aanvankelijk ook tegen zo’n pardon,’ zegt André Rouvoet. ‘Maar de situatie veranderde. Omdat de nieuwe Vreemdelingenwet een succes móést worden, kregen nieuwe zaken systematisch voorrang, oude zaken belandden op de plank. De vertraging in die procedures was de overheid dus aan te rekenen. Eind 2001 heb ik tegen Bert Middel van de PvdA gezegd dat wij een pardonregeling zouden steunen.’

Daarmee was een kamermeerderheid in zicht voor generaal of een specifiek pardon. Gesproken werd over een regeling voor zeven- à achtduizend gevallen. ‘Maar Middel zei: dat regelen we wel na de volgende verkiezingen, bij de kabinetsformatie. De PvdA durfde een conflict met de VVD op dat moment niet aan, omdat dat tot een kabinetscrisis had kunnen leiden.’ Zo was de kans op een pardon verkeken, door toedoen van de PvdA. Want het kabinet kwam tot een voortijdig einde en de PvdA belandde in de oppositie.

Bij de formatiebesprekingen in 2002 was het formateur Jan Peter Balkenende die op zijn beurt de kans voorbij liet gaan het generaal pardon eindelijk kordaat te regelen. Op zeker moment zat de ChristenUnie aan tafel om over deelname aan het kabinet te spreken. André Rouvoet, fractievoorzitter, had een pardonregeling voor asielzoekers op zijn lijstje eisen staan. Maar de ChristenUnie bleef buiten de coalitie. En in het eerste kabinet-Balkenende, van CDA, VVD en LPF, was een ruimhartig generaal pardon niet bespreekbaar, ondanks de opvatting van wijlen Pim Fortuyn dat zo’n pardon noodzakelijk was voor een frisse start van een nieuw, streng asielbeleid. Vanwege het felle verzet van de VVD wist Hilbrand Nawijn, minister van Vreemdelingenzaken, er niet meer dan een pardonnetje voor tweeduizend oude gevallen uit te slepen. Bij de formatiebesprekingen van het tweede kabinet-Balkenende werd wéér verzuimd een afdoende pardonregeling te treffen.

http://www.vn.nl/vn/show/id=54423
pi_41980962
quote:

[..]

Beetje vicieuze cirkel dus.
De Spaanse situatie is niet echt vergelijkbaar. Wij zitten hier lang niet zo dicht bij Noord Afrika en hebben geen Canarische Eilanden. België heeft een paar jaar geleden ook een pardon gedaan en daar vallen de problemen nog best mee toch?

Daarnaast lukt het schijnbaar gewoon niet om mensen uit te zetten.
pi_41981522
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jonge Marokaanse veelplegers zul je bedoelen..
pi_41981818
quote:

[..]

Wat een slecht onverantwoord plan. Ten eerste zijn deze 26.000 mensen
Hoe kom je bij dit aantal?
  woensdag 20 september 2006 @ 14:03:44 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41982181
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:38 schreef HarryP het volgende:

[..]

pi_41982295
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:38 schreef HarryP het volgende:

[..]

bron?
  woensdag 20 september 2006 @ 14:10:07 #104
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41982342
quote:

[..]

Kinderen uitzetten naar een land waar ze nog nooit geweest zijn? Dat is inderdaad vervelend, maar daar hadden de mensen die verantwoordelijk voor die kinderen zijn, DE OUDERS, misschien aan moeten denken toen ze die kinderen namen terwijl ze dondersgoed wisten dat ze waarschijnlijk het land uit gezet gaan worden.
Dat is niet ons probleem, is niet onze verantwoordelijkheid en daar hoeven wij dus ook niet voor op te draaien.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 20 september 2006 @ 14:12:07 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41982395
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:10 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Kinderen uitzetten naar een land waar ze nog nooit geweest zijn? Dat is inderdaad vervelend, maar daar hadden de mensen die verantwoordelijk voor die kinderen zijn, DE OUDERS, misschien aan moeten denken toen ze die kinderen namen terwijl ze dondersgoed wisten dat ze waarschijnlijk het land uit gezet gaan worden.
Dat is niet ons probleem, is niet onze verantwoordelijkheid en daar hoeven wij dus ook niet voor op te draaien.
Je bedoelt dat je mensen tien jaar laat wachten, die een sterke kinderwens hebben en die ontzeg jij het recht zich voort te planten? Ik denk dat daar wel tien internationale verdragen tegen zijn.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:14:20 #106
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41982453
Ik ontzeg ze het recht niet om voort te planten hoor, helemaal niet.

Maar dan moet meneer Bos niet die kinderen gebruiken als reden om deze mensen toe te laten tot Nederland, dat is onzin.

Op deze manier zorg je alleen maar voor weer een manier voor vluchtelingen om onze eigen wetten tegen ons te gebruiken, men gaat via container naar NL, zonder papieren, je verzint een nationaliteit uit een land waar het oorlog is en je dus niet zomaar naar toe terug gezet kan worden, op die manier rek je je proces lekker op, vervolgens verwek je een kind bij je vrouw en taadaa... je hebt een kind dus je komt per direct in aanmerking voor het zoveelste generale pardon.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 20 september 2006 @ 14:16:03 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41982495
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:14 schreef DenniZZ het volgende:
Ik ontzeg ze het recht niet om voort te planten hoor, helemaal niet.

Maar dan moet meneer Bos niet die kinderen gebruiken als reden om deze mensen toe te laten tot Nederland, dat is onzin.
Waarom? Waar precies hebben die kinderen voor gekozen? Of vind jij kinderen slechts onderdeel van hun ouders?
  woensdag 20 september 2006 @ 14:19:35 #108
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41982586
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom? Waar precies hebben die kinderen voor gekozen? Of vind jij kinderen slechts onderdeel van hun ouders?
Het gaat hier over de ouders, zij hebben de verantwoordelijkheid voor het kind. Die kan je niet bij het land waar je naar toe vlucht neer leggen.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:22:37 #109
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41982657
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:10 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Kinderen uitzetten naar een land waar ze nog nooit geweest zijn? Dat is inderdaad vervelend, maar daar hadden de mensen die verantwoordelijk voor die kinderen zijn,
In Ierland doen ze het niet. Het gevolg is dat hoogzwangere afrikanen naar Ierland vluchten en dan ivm de zwangerschap niet uitgezet kunnen worden. Vervolgens komt het kind en vragen de ouders geinsheringing aan. Het gevolg is dus dat hoogzwangere negerinnen massaal een gevaarlijke reis gaan ondernemen. Heel sociaal
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41982715
Denk je echt dat hier veel zwangere negerinnen heen zullen komen vanwege het uitzicht dat ze 10 jaar in een procedure vol onzekerheid komen te zitten?
  woensdag 20 september 2006 @ 14:25:00 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41982730
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:19 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Het gaat hier over de ouders, zij hebben de verantwoordelijkheid voor het kind. Die kan je niet bij het land waar je naar toe vlucht neer leggen.
Dat doen die ouders ook helemaal niet.

Hoe zie je dit voor je, trouwens?

Kleine Aisha: "Mama, waarom moet ik ineens een hoofddoek op en gaan er allemaal mannen aan me zittan als-ie afwaait?"
Mama: "Omdat we terug moesten naar Iran, liefje."
Kleine Aisha: "Van wie moest dat dan?"
Mama: "Van het koninkrijk der nederlanden, maar die mag je de schuld niet geven. Papa en mama hadden jou eigenlijk niet moeten krijgen, dus het is papa en mama's schuld."
Kleine Aisha: "Oh, gelukkig. Dan is die Sha'ria niet zo erg meer. Mama, welke taal spreken ze eigenlijk hier?"
  woensdag 20 september 2006 @ 14:25:40 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41982747
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

In Ierland doen ze het niet. Het gevolg is dat hoogzwangere afrikanen naar Ierland vluchten en dan ivm de zwangerschap niet uitgezet kunnen worden. Vervolgens komt het kind en vragen de ouders geinsheringing aan. Het gevolg is dus dat hoogzwangere negerinnen massaal een gevaarlijke reis gaan ondernemen. Heel sociaal
  woensdag 20 september 2006 @ 14:28:28 #113
3542 Gia
User under construction
pi_41982841
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je mensen tien jaar laat wachten, die een sterke kinderwens hebben en die ontzeg jij het recht zich voort te planten? Ik denk dat daar wel tien internationale verdragen tegen zijn.
Dan nog is het geen enkel probleem om met die kinderen weer naar huis te gaan. Zoveel mensen verhuizen met kinderen naar een ander land. Kinderen hebben een andere taal binnen een jaar aardig onder de knie.

Mijn schoonzus heeft 2 jaar in Thailand gewoond met haar man en kinderen. Die kinderen gingen daar naar een Thaise school waar het onderwijs in het Engels werd gegeven. Maar ze spreken en verstaan allemaal redelijk de Thaise taal. En dat is niet één van de makkelijkste.

Ik vind dat zo'n non-argument van Bos, die arme kindertjes kennen dat land en die taal toch niet.... boehoe.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:28:42 #114
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41982846
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Tsja, hoogzwangere negermannen gaat wat moeilijk. De statistieken voor Ierland geven aan dat het mensen uit Afrika betreft dus de conclusie negerinnen lijkt me op zn plaats..
  woensdag 20 september 2006 @ 14:29:59 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41982881
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan nog is het geen enkel probleem om met die kinderen weer naar huis te gaan. Zoveel mensen verhuizen met kinderen naar een ander land. Kinderen hebben een andere taal binnen een jaar aardig onder de knie.

Mijn schoonzus heeft 2 jaar in Thailand gewoond met haar man en kinderen. Die kinderen gingen daar naar een Thaise school waar het onderwijs in het Engels werd gegeven. Maar ze spreken en verstaan allemaal redelijk de Thaise taal. En dat is niet één van de makkelijkste.

Ik vind dat zo'n non-argument van Bos, die arme kindertjes kennen dat land en die taal toch niet.... boehoe.
Naar thailand gaan met een goedbetaalde baan in het vooruitzicht of naar Iran worden uitgezet terwijl er een fatwa aan je kop hangt, dat vind ik nogal wat anders.
pi_41982948
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:28 schreef Napalm het volgende:

[..]

Tsja, hoogzwangere negermannen gaat wat moeilijk. De statistieken voor Ierland geven aan dat het mensen uit Afrika betreft dus de conclusie negerinnen lijkt me op zn plaats..
Heb je dan ook cijfers over hoe massaal dit is?
  woensdag 20 september 2006 @ 14:32:40 #117
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41982958
Bos ruikt nieuwe zetels.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:33:10 #118
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41982980
quote:

[..]

Kleine Aisha: "Mama, waarom moet ik ineens een hoofddoek op en gaan er allemaal mannen aan me zittan als-ie afwaait?"
Mama: "Van het koninkrijk der nederlanden, maar die mag je de schuld niet geven. Papa en mama hadden jou eigenlijk niet moeten krijgen, dus het is papa en mama's schuld."
Kleine Aisha: "Oh, gelukkig. Dan is die Sha'ria niet zo erg meer. Mama, welke taal spreken ze eigenlijk hier?"
Ja precies zo ja.
pi_41982994
quote:

[..]

Het punt is dan ook dat je regels en wetten geen gezicht moet geven. Toen die Turkse schoenmaker enkele jaren geleden uitgezet werd, was dat ook terecht. Maar omdat iedereen zijn gezicht en naam kende (hoe heet hij ook al weer...) was het ineens zielig. Zo ook met die Taida en zo nu ook met deze 26.000 mensen.

Enkele jaren geleden heb ik een rondleiding gehad in een AZC. Wat blijkt, de meerderheid heeft geen paspoort meer bij aankomst. Zogenaamd kwijtgeraakt. Men weet dus niet waar mensen vandaan komen en dus moeten ze blijven. Goh, dat komt ze vervelend uit. Economische vluchtelingen die het proces moedwillig vertragen om maar zo lang mogelijk heer te kunnen blijven. En vervolgens ga je ze status geven omdat het zielig is dat ze hier lang zitten... Dan hebben ze precies bereikt wat ze wilden bereiken.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:35:02 #120
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41983033
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het punt is dan ook dat je regels en wetten geen gezicht moet geven. Toen die Turkse schoenmaker enkele jaren geleden uitgezet werd, was dat ook terecht. Maar omdat iedereen zijn gezicht en naam kende (hoe heet hij ook al weer...) was het ineens zielig. Zo ook met die Taida en zo nu ook met deze 26.000 mensen.

Enkele jaren geleden heb ik een rondleiding gehad in een AZC. Wat blijkt, de meerderheid heeft geen paspoort meer bij aankomst. Zogenaamd kwijtgeraakt. Men weet dus niet waar mensen vandaan komen en dus moeten ze blijven. Goh, dat komt ze vervelend uit. Economische vluchtelingen die het proces moedwillig vertragen om maar zo lang mogelijk heer te kunnen blijven. En vervolgens ga je ze status geven omdat het zielig is dat ze hier lang zitten... Dan hebben ze precies bereikt wat ze wilden bereiken.
Precies, en als dit soort dingen bekend worden gaat men er misbruik van maken.
Het is namelijk geen ideale wereld vol goed bedoelende mensen.
pi_41983065
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Bos ruikt nieuwe zetels.
. 26.000 zelfs als die allemaal zouden mogen stemmen, waar natuurlijk geen sprake van is en ze stemmen allemaal PvdA dan nog zou het niet meer dan 1/3 zetel zijn .
pi_41983174
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Naar thailand gaan met een goedbetaalde baan in het vooruitzicht of naar Iran worden uitgezet terwijl er een fatwa aan je kop hangt, dat vind ik nogal wat anders.
Dat is wel zo, maar met fatwa = asiel, bij geen asiel is er dus blijkbaar geen asielgrond.

Nou kan je twijfelen aan de redelijkheid van het weigeren van asiel, soms, maar laten we ervan uitgaan dat mensen geen asielreden (vervolging politiek of afkomst geloof iod) hebben als ze al zovaak door de molen zijn geweest.

Dat is naar een ander land gaan misschien niet hun grootste wens, maar op zich is naar een ander land gaan, waarvan je taal niet spreek t enzovoorts, geen ramp. Ze hebben datzelfde gedaan toen ze naar Nederland kwamen.

Dat was ook een land waar ze nooit geweest waren, taal niet spraken, in een gevangenis kamp asielzoekerscentrum werden opgesloten gehuisvest.
Kinderen zonder inspraak inbegrepen.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:38:51 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983178
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het punt is dan ook dat je regels en wetten geen gezicht moet geven.
Natuurlijk moet je wel een gezicht geven aan regels! Regels zijn bedoeld voor mensen, mensen zijn niet bedoeld voor regels!

Als jij bommen gooit op Antwerpen, dan ben ik de eerste die in een documentaire de gezichten van de slachtoffers laat zien!

(Osama bin Laden, na het zien van een documentaire over 9-11: "Je moet Amerikanen geen gezicht geven, dan vindt iedereen het ineens zielig dat we ze doodmaken.")
  woensdag 20 september 2006 @ 14:40:08 #124
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983216
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar met fatwa = asiel, bij geen asiel is er dus blijkbaar geen asielgrond.

Nou kan je twijfelen aan de redelijkheid van het weigeren van asiel, soms, maar laten we ervan uitgaan dat mensen geen asielreden (vervolging politiek of afkomst geloof iod) hebben als ze al zovaak door de molen zijn geweest.

Dat is naar een ander land gaan misschien niet hun grootste wens, maar op zich is naar een ander land gaan, waarvan je taal niet spreek t enzovoorts, geen ramp. Ze hebben datzelfde gedaan toen ze naar Nederland kwamen.

Dat was ook een land waar ze nooit geweest waren, taal niet spraken, in een gevangenis kamp asielzoekerscentrum werden opgesloten gehuisvest.
Kinderen zonder inspraak inbegrepen.
Veel van die zaken zijn ook gewoon ouderwetse laksheid van de IND. Je kunt jouw redenering ook omdraaien: de oorlogsmisdadigers zijn er nu wel uitgefilterd.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:40:48 #125
3542 Gia
User under construction
pi_41983244
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Goedbetaalde baan valt wel mee.

Iemand met een fatwa valt voor mij onder politiek vluchteling. En zoals ik al eerder zei mag daar wmb een uitzondering voor worden gemaakt.

Het gaat mij om economische vluchtelingen. Die mogen en kunnen terug.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:42:40 #126
93744 Finder_elf_towns
pi_41983317
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:24 schreef du_ke het volgende:
Denk je echt dat hier veel zwangere negerinnen heen zullen komen vanwege het uitzicht dat ze 10 jaar in een procedure vol onzekerheid komen te zitten?
Ja, idioot wanhopige mensen doen gekke dingen. En ons asielbeleid laat ze ook nog denken dat ze serieus een kans maken.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:44:14 #127
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983374
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Goedbetaalde baan valt wel mee.

Iemand met een fatwa valt voor mij onder politiek vluchteling. En zoals ik al eerder zei mag daar wmb een uitzondering voor worden gemaakt.

Het gaat mij om economische vluchtelingen. Die mogen en kunnen terug.
We weten niet of het economische of politieke vluchtelingen zijn. De IND heeft namelijk na moederneukend 10 jaar de onderzoeken nog niet afgerond.
pi_41983421
Als mensen met kinderen naar Nederland komen dan kennen die kinderen toch ook het land en de taal niet.
Maar dat is dan niet zielig.
Moeten mensen met kinderen terug, dan is het ineens weer wel zielig.

De hele wereld kan hier niet komen wonen.
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn - Arthur Shopenhauer
pi_41983453
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:45 schreef PantaRei het volgende:

Wie wil dat dan ?

Het gaat om een beperkte goed afgebakende groep volgens mij.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:46:36 #130
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41983458
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je wel een gezicht geven aan regels! Regels zijn bedoeld voor mensen, mensen zijn niet bedoeld voor regels!

Als jij bommen gooit op Antwerpen, dan ben ik de eerste die in een documentaire de gezichten van de slachtoffers laat zien!

(Osama bin Laden, na het zien van een documentaire over 9-11: "Je moet Amerikanen geen gezicht geven, dan vindt iedereen het ineens zielig dat we ze doodmaken.")
Onzin. Regels moeten worden nageleefd en opgesteld zonder aanziens des persoon. Een wet telt voor iedereen of diegene nu zielig is omdat die nog snel wat kids genomen heeft of niet. Dat is zijn/haar verantwoordelijkheid en die moet je niet misbruiken.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:47:42 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983491
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:45 schreef PantaRei het volgende:
Als mensen met kinderen naar Nederland komen dan kennen die kinderen toch ook het land en de taal niet.
Maar dat is dan niet zielig.
Moeten mensen met kinderen terug, dan is het ineens weer wel zielig.

We hebben het over een paar oude-wetters, ongeveer een promille van onze bevolking. Er komen geen nieuwe oude-wetters bij.
pi_41983560
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
Tuurlijk...
Juist, op deze manier...
Eens, belachelijk plan.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:50:25 #133
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41983578
Nou en? Het gaat hier om 26.000 nieuwkomers, en die moeten we dus niet toelaten omdat ze "zielig" zijn.

(reactie op floripas)
  woensdag 20 september 2006 @ 14:54:12 #134
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41983683
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:40 schreef Floripas het volgende:
de oorlogsmisdadigers zijn er nu wel uitgefilterd.
Dat bleek maar weer eens toen Groen Links een postcampagne begon met een oorlogsmisdadiger als slachtoffer van Rita`s Regime...

Mooie norm toruwens: "iedereen mag erin mits je geen orlogsmisdadiger bent..."
pi_41983717
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Veel van die zaken zijn ook gewoon ouderwetse laksheid van de IND. Je kunt jouw redenering ook omdraaien: de oorlogsmisdadigers zijn er nu wel uitgefilterd.
Klopt.

Maar de argumenten vreemd land, onbekende taal, vind ik niet sterk.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:56:58 #136
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41983755
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

We hebben het over een paar oude-wetters, ongeveer een promille van onze bevolking. Er komen geen nieuwe oude-wetters bij.
Aanzuigende werking?
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie wil dat dan ?

Het gaat om een beperkte goed afgebakende groep volgens mij.
Jaarlijks verzuipen er in Noord-Afrika duizenden mensen onderweg naar Europa dus dat lijkt me een overbodige vraag.

Overigens moeten we ook niet zieken over de "ellende van de asielprocedure" want gezien het foktempo van de lieden in de procedure verwachten ze een rooskleurige toekomst
  woensdag 20 september 2006 @ 14:57:27 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983777
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:50 schreef DenniZZ het volgende:
Nou en? Het gaat hier om 26.000 nieuwkomers, en die moeten we dus niet toelaten omdat ze "zielig" zijn.

(reactie op floripas)
Nou, eigenlijk omdat we het zelf juridisch hebben verneukt. Oh boy, wat hebben wij het verneukt.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:58:26 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983801
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Klopt.

Maar de argumenten vreemd land, onbekende taal, vind ik niet sterk.
Wat dacht je van vertrouwd land, waar bekend is dat je dingen hebt losgelaten over het regime, prijs op je hoofd voor hoogverraad?
  woensdag 20 september 2006 @ 14:59:43 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983856
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Aanzuigende werking?
[..]

Jaarlijks verzuipen er in Noord-Afrika duizenden mensen onderweg naar Europa dus dat lijkt me een overbodige vraag.
Die komen nauwelijks naar Nederland.
quote:
Overigens moeten we ook niet zieken over de "ellende van de asielprocedure" want gezien het foktempo van de lieden in de procedure verwachten ze een rooskleurige toekomst
Foktempo, allemachtig. Als jij mensen geen gezicht wilt geven dan wil je ze héél èrg geen gezicht geven, hm?
  woensdag 20 september 2006 @ 15:00:22 #140
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41983872
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:32 schreef du_ke het volgende:

Heb je dan ook cijfers over hoe massaal dit is?
Google zelf maar. De term is anchor-babies (in de VS ook wel Jackpot-baby).
  woensdag 20 september 2006 @ 15:02:26 #141
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_41983939
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat dacht je van vertrouwd land, waar bekend is dat je dingen hebt losgelaten over het regime, prijs op je hoofd voor hoogverraad?
Kinderen passen zich erg makkelijk aan.
Moet heel fijn zijn om op straat of buiten je eigen wijkje te worden verstaan in de taal die je thuis spreekt
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden
  woensdag 20 september 2006 @ 15:03:48 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41983976
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:02 schreef stereopenisme het volgende:

[..]

Kinderen passen zich erg makkelijk aan.
Moet heel fijn zijn om op straat of buiten je eigen wijkje te worden verstaan in de taal die je thuis spreekt
Kinderen passen zich dus ook snel aan aan armoe, honger, oorlog, junta's, opgejaagde ouders?
pi_41984003
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:00 schreef Napalm het volgende:

[..]

Google zelf maar. De term is anchor-babies (in de VS ook wel Jackpot-baby).
Ben bezig maar kan het niet vinden. Maar als het zo massaal is (of was wantde wet is veranderd kon ik wel vinden) dan moet jij toch eenvoudig cijfers boven water kunnen halen ?
  woensdag 20 september 2006 @ 15:05:01 #144
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41984014
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die komen nauwelijks naar Nederland.
Nee, als ze verzopen zijn niet nee.
Je terkt de zaken uit zn verband het was nml om aan te geven hoeveel mensen er hoe graag naar EUropa (en dus ook NL) willen
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:59 schreef Floripas het volgende:
Foktempo, allemachtig. Als jij mensen geen gezicht wilt geven dan wil je ze héél èrg geen gezicht geven, hm?
Regels zijn regels. Iets anders is het einde van onze rechtstaat. Ik zie het al helemaal voor me "meneer de rechter, ik heb de moorden wel gedaan maar ik ben zo`n leuke jongen.."
Degenen die naar NL komen (economisch) zijn degenen die relatief goed af zijn. Ga je obv van emotie beoordelen dan moet juist diegenen eruit zetten en de allerarmsten hongerbuikjes hierheen halen.
  woensdag 20 september 2006 @ 15:06:33 #145
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41984056
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ben bezig maar kan het niet vinden. Maar als het zo massaal is (of was wantde wet is veranderd kon ik wel vinden) dan moet jij toch eenvoudig cijfers boven water kunnen halen ?
@ google

Zoeken is niet zo moeilijk

edit: evt "+ Ireland"
pi_41984064
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kinderen passen zich dus ook snel aan aan armoe, honger, oorlog, junta's, opgejaagde ouders?
Tuurlijk . Zolang er weer een gekleurde weg is uit Nederland is het goed wat er daarna mee gebeurt maakt toch geen zak uit?
pi_41984133
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:06 schreef Napalm het volgende:

[..]

@ google[/url]

Zoeken is niet zo moeilijk

edit: evt "+ Ireland"
Waar staan die aantallen dan? Ik kan ze toch echt niet vinden. En als het zo massaal was moeten er toch talloze vermeldingen staan?
edit enkele duizenden. Nou dat is massaal..
  woensdag 20 september 2006 @ 15:11:28 #148
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41984215
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tuurlijk . Zolang er weer een gekleurde weg is uit Nederland is het goed wat er daarna mee gebeurt maakt toch geen zak uit?
Wat er daarna met ze gebeurt is niet onze verantwoordelijkheid.
  woensdag 20 september 2006 @ 15:13:34 #149
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41984276
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee, want dat is "onze verantwoordelijkheid niet".

Pontius Pilatus wast zijn handen in onschuld.
  woensdag 20 september 2006 @ 15:20:10 #150
3542 Gia
User under construction
pi_41984481
In ieder land zijn er wel redenen te vinden om daar weg te willen. Armoede en honger vind ik persoonlijk geen reden om mensen op te nemen in Nederland. Beter is het om daar hulp te bieden, zodat dat land opgebouwd kan worden.

Ouders die opgejaagd worden is natuurlijk wel een reden.

Ik vind persoonlijk Nederland soms te nat en te koud en als het warm is weer te benauwd. Zou wel in Marokko willen gaan wonen. Met mijn WAO'tje en de kinderbijslag moeten we daar goed rond kunnen komen. En van de kleine ton overwaarde die we hebben, kunnen we wel een huisje kopen daar, denk ik.

woensdag 20 september 2006 @ 15:24:58 #151
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41984614
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waar staan die aantallen dan? Ik kan ze toch echt niet vinden. En als het zo massaal was moeten er toch talloze vermeldingen staan?
edit enkele duizenden. Nou dat is massaal..
Ik weet geen cijfers uit mn hoofd. Probeer jij maar de juiste asiel-grond cijfers voor NL te vinden als buitenlander.
Ik zie graag een % van het totaal want gezien de fysieke locatie van Ierland en het gebrek aan voormalige kolonieen zegt een XX_aantal alleen niet zoveel. Ik weet wel wel dat Ierland de grondwet heeft moeten aanpassen ivm de enorme toestroom van anchor-babies. Dat doen ze niet als het om een paar gevallen per jaar gaat.

Edit: "Fianna Fail, Ireland's Republican Party, states on their web site that " 58 percent of all female asylum-seekers over the age of 16 arrive here pregnant.""
  woensdag 20 september 2006 @ 15:26:38 #152
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41984680
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, want dat is "onze verantwoordelijkheid niet".

[afbeelding]
Pontius Pilatus wast zijn handen in onschuld.
Haha wat een belachelijke reply.

Trek jij je lekker het lot van de totale wereldbevolking aan zeg.. Wanneer ga je beseffen dat je niet iedereen kan helpen? Het gaat hier over een land besturen, geen buurt clubhuis
pi_41984718
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:24 schreef Napalm het volgende:

Dat doen ze niet als het om een paar gevallen per jaar gaat.
enkele duizenden dus.
  woensdag 20 september 2006 @ 15:28:49 #154
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41984758
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:27 schreef du_ke het volgende:
enkele duizenden dus.
Link? Waarschijnlijk heb je cijfers van na de grondwetaanpassing te pakken

Fianna Fail, Ireland's Republican Party, states on their web site that " 58 percent of all female asylum-seekers over the age of 16 arrive here pregnant."
pi_41984964
http://66.249.93.104/search?q=cache:TX5hFtWLW-kJ:www.usbc.org/profiles/2004profiles/0704irishgotitright.htm+anchor+%2B+baby+ireland&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=18&client=firefox-a
pi_41985149
quote:

[..]

Gezocht. En niet combineerbaar met het zielige kindertjesargument.
pi_41985197
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoor eens, dat is geen asielgrond. Vecht dan de asielgrond aan, niet het uitzetbeleid.
pi_41985583
quote:

[..]

Nogmaals voor de doven en slechthorenden onder ons; dat zijn politieke vluchtelingen en die verdienen wel asiel, in tegenstelling tot de economische vluchtelingen.
  woensdag 20 september 2006 @ 16:52:58 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41987199
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:26 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Haha wat een belachelijke reply.

Trek jij je lekker het lot van de totale wereldbevolking aan zeg.. Wanneer ga je beseffen dat je niet iedereen kan helpen? Het gaat hier over een land besturen, geen buurt clubhuis
Ik trek me het lot aan van de mensen die door onze bureaucratische molens al zo lang hier zitten te wachten op een antwoord, ja.
  woensdag 20 september 2006 @ 16:54:53 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41987246
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Gezocht. En niet combineerbaar met het zielige kindertjesargument.
Daar heeft Verdonk overigens wel vragen over aan de broek gekregen. Meerdere malen zelfs. En het gaat me niet alleen om die kinderen, het gaat me om al die mensen die al zo lang in de procedure zitten.
  woensdag 20 september 2006 @ 18:51:12 #161
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41990281
quote:

Ten eerste zijn deze 26.000 mensen geen politieke vluchtelingen (anders hadden ze wel een verblijfsvergunning gekregen).
Ken je die grap over een asielzoeker die aan de grens te horen krijgt dat hij geen verblijfsvergunning krijgt omdat hij een economische vluchteling zou zijn? Want als het geen economische vluchteling zou zijn, dan had hij wel een verblijfsvergunning gekregen.

Maar weer even naar de realiteit: Ruim 40% van deze groep heeft alsnog een verblijfsvergunning gekregen na een herevaluatie.
quote:
Ten tweede hebben al deze mensen binnen 5 jaar voor het eerst een uitspraak gehad.
Niet al die mensen.
quote:
Ten derde geeft hij wel een heel slecht signaal; eerst wijs je economische gelukszoekers af maar als ze maar lang genoeg hier blijven en vooral kinderen krijgen kunnen ze uiteindelijk via een generaal pardon toch nog blijven.
Zaak voor de overheid dus om vluchtelingen in het vervolg niet meer zo lang in onzekerheid te houden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41990489
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Maar weer even naar de realiteit: Ruim 40% van deze groep heeft alsnog een verblijfsvergunning gekregen na een herevaluatie.
Niet omdat ze politiek vluchteling zijn maar omdat ze zogenaamd een schrijnend geval zijn.
quote:
Niet al die mensen.
Verdonk had iedereen die langer dan vijf jaar in Nederland was en nog nooit een uitspraak hadden gekregen een verblijfsvergunning gegeven.
quote:
Zaak voor de overheid dus om vluchtelingen in het vervolg niet meer zo lang in onzekerheid te houden.
Mee eens. De asielprocedure is dan ook verkort.
  woensdag 20 september 2006 @ 21:21:24 #163
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41995791
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:57 schreef Tikorev het volgende:
Niet omdat ze politiek vluchteling zijn maar omdat ze zogenaamd een schrijnend geval zijn.
Hear, hear! Sidekick is hier wel erg suggestief bezig
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:57 schreef Tikorev het volgende:
Mee eens. De asielprocedure is dan ook verkort.
Waarbij we niet moeten vergeten dat mensen die hier lang zijn zelf hieraan bijdragen door vaak alle beroeps- en vertragingsmogelijkheden aan te grijpen, hoe kansloos ook of door papieren kwijt te raken..
  woensdag 20 september 2006 @ 21:26:44 #164
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41996004
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Waarbij we niet moeten vergeten dat mensen die hier lang zijn zelf hieraan bijdragen door vaak alle beroeps- en vertragingsmogelijkheden aan te grijpen, hoe kansloos ook of door papieren kwijt te raken..
Allemaal, stuk voor stuk, het rekken van die procedure? De meeste mensen willen juist graag uitsluitsel.
pi_41996139
Had ene Pim ook al niet zo'n voorstel?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 20 september 2006 @ 21:33:00 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41996291
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:30 schreef Het_hupt het volgende:
Jazeker. Hoezo?
Ik hoor de LPF er trouwens helemaal niet meer over.
pi_41996563
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jazeker. Hoezo?
Ik hoor de LPF er trouwens helemaal niet meer over.
Was die Pim ook niet door links verguist als rascist etc?

lol, de LPF van nu en Pim vergelijken is het appels en peren verhaal.
  woensdag 20 september 2006 @ 21:38:09 #168
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41996566
quote:

[..]

Ik doorprik een kulredenering van Tikorev en ik ben suggestief bezig? Wat een grote onzin.
pi_41996629
quote:

[..]

[..]

Uit het rapport van de Ombudsman kwam dus dat het merendeel van de nodeloze of zelfs onwettige vertragingen van de kant van de IND kwam.
pi_41997117
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:30 schreef Het_hupt het volgende:
Wel in iets andere orde van grootte dat ging om 5.000 mensen die je al helemaal niet met goed fatsoen 'terug' kon sturen.
  woensdag 20 september 2006 @ 21:52:48 #171
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41997334
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nogmaals voor de doven en slechthorenden onder ons; dat zijn politieke vluchtelingen en die verdienen wel asiel, in tegenstelling tot de economische vluchtelingen.
Is dat dan al aangetoond dan?

Ik vind het ruiken naar een verkeizingsstunt van Bos om nog wat meer stemmers uit Allochtone hoek te krijgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41997510
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik vind het ruiken naar een verkeizingsstunt van Bos om nog wat meer stemmers uit Allochtone hoek te krijgen
Jij bent ook echt wel gigantisch simpel van geest he? .
pi_41997590
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Woutertje in paniek, nu de PvdA toch niet de übermacht krijgt?
pi_41997657
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij bent ook echt wel gigantisch simpel van geest he? .
Neuh, gewoon iemand die met zijn voeten op de grond staat.
  woensdag 20 september 2006 @ 22:02:04 #175
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41997882
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:52 schreef Martijn_77 het volgende:Ik vind het ruiken naar een verkeizingsstunt van Bos om nog wat meer stemmers uit Allochtone hoek te krijgen
Oh kut! Ik heb mijn zonnebril in de Allochtone Hoek laten liggen.
  woensdag 20 september 2006 @ 22:03:43 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41997963
Fortuyn zei precies hetzelfde.

En toen vonden die rechtse jojo's het wel goed.
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wel in iets andere orde van grootte dat ging om 5.000 mensen die je al helemaal niet met goed fatsoen 'terug' kon sturen.
Volgens mij waren het er veel meer dan 5000.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41998042
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:58 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Neuh, gewoon iemand die met zijn voeten op de grond staat.
Ja en z'n kop in het zand.
pi_41998088
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh kut! Ik heb mijn zonnebril in de Allochtone Hoek laten liggen.
* Het_hupt zich daar totaal niet over verbaast
pi_41998192
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja en z'n kop in het zand.
in jou belevingswereld wel.
ooit er aan gedacht dat er misschien naast jouw mening, er nog 15.999.999 zijn?
pi_41998322
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:03 schreef popolon het volgende:
Fortuyn zei precies hetzelfde.

En toen vonden die rechtse jojo's het wel goed.
[..]

Volgens mij waren het er veel meer dan 5000.
6000 volgens dit bericht
quote:
Fortuyn wil 'generaal pardon' voor asielzoekers

DEN HAAG - In een vraaggesprek met de regionale kranten heeft Pim Fortuyn vrijdag gepleit heeft voor een 'generaal pardon' voor uitgeprocedeerde asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn en de taal goed spreken. VVD en CDA hebben sterk afkeurend gereageerd op het plan van Fortuyn waarmee duizenden illegalen in Nederland een verblijfsvergunning krijgen.

In het vraaggesprek sprak Fortuyn over een "deal": een generaal pardon voor schrijnende gevallen aan de ene kant en een zeer streng toelatings- en gezinsherenigingsbeleid voor nieuwe asielzoekers aan de andere kant.

"Maar ik zeg er wel bij: het is gelijk oversteken. Blijft het asielbeleid bij het oude, dan geen generaal pardon", aldus Fortuyn. Als voorwaarde stelt hij dat het asielbeleid eerst flink wordt aangescherpt. Zo wil hij dat asielzoekers voortaan alleen nog in hoogst uitzonderlijke gevallen worden toelaten en dat gezinshereniging wordt ontmoedigd.

Zesduizend

Volgens de lijsttrekker hebben migranten op zijn lijst hem ervan overtuigd dat er iets moet gebeuren. In totaal gaat het volgens de Rotterdamse publicist om ongeveer zesduizend mensen.

VVD en CDA hebben sterk afkeurend gereageerd op het plan van Pim Fortuyn. Eerder pleitten ook D66, GroenLinks, ChristenUnie en SP in de Tweede Kamer voor een generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn, maar niet terug kunnen naar hun land. Dit voorstel haalde het niet, omdat PvdA, VVD en CDA tegenstemden.

Handgemeen

Overigens wees Fortuyn vrijdag twee televisieploegen van RTL- Nieuws en het NOS-Journaal de deur die hem hierover vragen wilden stellen. Fortuyn brak het interview over zijn plannen voor een generaal pardon voortijdig af en sommeerde de cameraploegen te vertrekken.

Vervolgens duwde een personeelslid van Fortuyn een cameraman hardhandig terug toen die Fortuyns huis binnen wilde stappen om zijn spullen op te halen. Een latere verzoeningspoging van Fortuyn mocht niet meer baten.
En dan dus alleen in combinatie met een nog veel strenger asielbeleid.
  woensdag 20 september 2006 @ 22:10:49 #181
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41998348
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:08 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Voor linkse mensen is er maar een waarheid en dat is wat Bos en Marijnissen hun vertellen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41998433
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:08 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

jahoor . Maar dat dit een voorstel van Bos is om de allochtoonse stemmen binnen te halen is gewoon onzin. Het is namelijk een in de maatschappij breed gedragen idee (b.v. gesteund door zeer veel gemeentes).
  woensdag 20 september 2006 @ 22:12:24 #183
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41998456
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Voor linkse mensen is er maar een waarheid en dat is wat Bos en Marijnissen hun vertellen.

Must....kill...capitalists....and...eat....their.....brains......
pi_41998471
quote:

[..]

En jij gelooft alleen mevrouw Verdonk ?
  woensdag 20 september 2006 @ 22:13:11 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41998504
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

6000 volgens dit bericht
[..]

En dan dus alleen in combinatie met een nog veel strenger asielbeleid.
Ik hem 'm bij Mens, meerdere malen, toen veel grotere aantallen horen zeggen.

Hoe dan ook, er wordt al veel te lang met die mensen als oud vuil omgegaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41998583
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik hem 'm bij Mens toen veel grotere aantallen horen zeggen.

Hoe dan ook, er wordt al veel te lang met die mensen als oud vuil omgegaan.
Juist het maakt niet zoveel uit wie het bedacht heeft het moet opgelost worden. Aan mensen heen en weer leuren en ze uiteindelijk de illegaliteit indrijven heeft niemand wat.
pi_41998738
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

jahoor . Maar dat dit een voorstel van Bos is om de allochtoonse stemmen binnen te halen is gewoon onzin. Het is namelijk een in de maatschappij breed gedragen idee (b.v. gesteund door zeer veel gemeentes).
Waar de PvdA de meerderheid heeft, dus tot zover de objectiviteit.
  woensdag 20 september 2006 @ 22:19:27 #188
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41998889
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

En jij gelooft alleen mevrouw Verdonk ?
Nee, maar zal ik je een geheimpje vertellen er zijn meer linkse politici dan Verdonk. bij rechts is het niet zo als bij Links dat er per partij een grote roerganger is die het voor het zeggen heeft
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41998944
quote:

[..]

Als je nog even zo doorgaat met je hersenloze reacties dan neemt straks niemand je meer serieus.
  woensdag 20 september 2006 @ 22:27:47 #190
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41999334
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je nog even zo doorgaat met je hersenloze reacties dan neemt straks niemand je meer serieus.
Deed iemand dat nog dan
pi_41999503
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, maar zal ik je een geheimpje vertellen er zijn meer linkse politici dan Verdonk. bij rechts is het niet zo als bij Links dat er per partij een grote roerganger is die het voor het zeggen heeft
Hoe noem je types als Wilders, Pastors en Nawijn dan die een partij omzichzelf heen hebben? het CDA heeft een ijzeren fractiedicipline en de VVD een interne strijd maar daar zal straks ook weer 1 het voor het zeggen krijgen.

Zoiets heet ook wel een partijleider, die voeren nu eenmaal de partij aan en krijgen daarom de meeste aandacht. Hoelang volg je de politiek eigenlijk? het laatste half jaar ofzo?
pi_41999522
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:17 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Waar de PvdA de meerderheid heeft, dus tot zover de objectiviteit.
Heb je daar een bron voor ?
pi_41999553
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Deed iemand dat nog dan
Kan het me niet voorstellen. Probeer hem nog wat op te voeden door op hele ernstige fouten te wijzen maar het is vrij kansloos .
  woensdag 20 september 2006 @ 22:36:54 #194
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41999812
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:31 schreef du_ke het volgende:
Zoiets heet ook wel een partijleider, die voeren nu eenmaal de partij aan en krijgen daarom de meeste aandacht.
En daarom hebben Bos en Marijnissen de laatste stem wat er van hun partij naar buiten komt

En daar zie je veel meer rechtse politici aan het woord dan alleen de partijleiders
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 september 2006 @ 22:38:11 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41999881
quote:

[..]

Hou op, mijn buikspieren, ik blijf erin!
  woensdag 20 september 2006 @ 22:38:58 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41999930
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En daarom hebben Bos en Marijnissen de laatste stem wat er van hun partij naar buiten komt
Dat hebben ze helemaal niet.
quote:
En daar zie je veel meer rechtse politici aan het woord dan alleen de partijleiders
Omdat de ego's alle kanten op springen gelijk kikkers in een kruiwagen.
pi_42000002
quote:

[..]

bij rechts is het niet zo als bij Links dat er per partij een grote roerganger is die het voor het zeggen heeft

ik noem een Nawijn, Pastors, Fortuyn

Wie weet er nog meer?
Fiets
pi_42000078
quote:

[..]

Waar baseer je dit op?
Fiets
  woensdag 20 september 2006 @ 22:45:22 #199
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42000227
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:38 schreef Floripas het volgende:
Dat hebben ze helemaal niet.
Heb een bron die anders bevestigd
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42000249
quote:

[..]

Is dat wel zo? Of komt dat voornamelijk om dat CDA en VVD in de regering zitten? En daarom ministers hebben die iets meer te melden hebben dan het gemiddelde kamerlid?
pi_42000281
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dat zal bij VVD of zeker CDA niet zo zijn ?
pi_42000439
BOS = VVD-er

(ik dacht overigens dat we alleen nog maar politiek asiel zouden verlenen)

Wat mij betreft donderen ze de economische vluchtelingen (turken en zo) van de jaren 80 er direct uit.

Gadverdamme Bos wat ben jij een zielige nep-socio zeg.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_42000613
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
...
Wat mij betreft donderen ze de economische vluchtelingen (turken en zo) van de jaren 80 er direct uit.
...
De Turken kwamen hier vooral naartoe als gastarbeiders. Niet als vluchtelingen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2006 22:53:46 ]
  woensdag 20 september 2006 @ 22:53:17 #204
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42000626
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Snuggere, als Bos alles zou beheersen wat naar buiten komt bij de PvdA was dit nieuwsbericht er ook niet geweest, hm?
  woensdag 20 september 2006 @ 22:59:01 #205
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42000925
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dat zal bij VVD of zeker CDA niet zo zijn ?
Bron?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 september 2006 @ 23:02:19 #206
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42001050
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron?
Oke, nu is het genoeg, dit gaan we even testen. Het gebruik van Google of andere opzoekmethodes is verboden: gewoon uit het blote bolletje. Noem eens vijf of tien CDA-kamerleden.
pi_42001083
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron?
Als ze het goed doen lekt het niet uit . Maar het CDA staat toch algemeen bekend om z'n grote fractiedicipline.
pi_42001134
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oke, nu is het genoeg, dit gaan we even testen. Het gebruik van Google of andere opzoekmethodes is verboden: gewoon uit het blote bolletje. Noem eens vijf of tien CDA-kamerleden.
oh dat is gemeen!
  woensdag 20 september 2006 @ 23:04:45 #209
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42001135
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik kom er zelf echt op maar vier, en dat zijn er wel veel. Betekent dit dat Maxime Verhagen er ook de wind stevig onder heeft in de fractie?
  woensdag 20 september 2006 @ 23:05:48 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42030957
quote:
Het gezeur over die resterende asielzoekers (het zijn er nog maar een paar duizend) moet nu toch een keer ophouden. Ik denk trouwens dat de politiek geen trek meer heeft in nog meer Taida's en er sowieso een geruisloze punt achter gaat zetten.

Trouwens toen Fortuyn vier jaar geleden hetzelfde voorstelde vond iedereen het een prima plan.
  donderdag 21 september 2006 @ 22:30:32 #212
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42031062
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:28 schreef akkefietje het volgende:
Trouwens toen Fortuyn vier jaar geleden hetzelfde voorstelde vond iedereen het een prima plan.
Ja, maar bij Bos heb ik altijd het idee wat zit er verder allemaal nog achter
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42031674
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zou dat nu aan Bos liggen of aan jou?
pi_42031853
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:28 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Fortuyn wilde een generaal pardon voor een paar duizend asielzoekers als wisselgeld voor gesloten grenzen. Dat is dus totaal iets anders dan Bos wil.
  donderdag 21 september 2006 @ 22:48:05 #215
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42031934
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:43 schreef Kozzmic het volgende:
Zou dat nu aan Bos liggen of aan jou?
Als ik naar onderstande constatering kijk welke ik steun denk ik aan Bos
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:46 schreef Tikorev het volgende:
Fortuyn wilde een generaal pardon voor een paar duizend asielzoekers als wisselgeld voor gesloten grenzen. Dat is dus totaal iets anders dan Bos wil.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42031993
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:30 schreef Martijn_77 het volgende:
Kan zijn, maar het is toch allemaal niet zo relevant meer. Er is na juffrouw Pasic geen behoefte bij de politiek aan nieuwe rellen die in de halve wereld de voorpagina halen.
pi_42032133
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:49 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Er is na juffrouw Pasic geen behoefte bij de politiek aan nieuwe rellen die in de halve wereld de voorpagina halen.
Dat achterbakse liegbeest heeft echt niet in de halve wereld de voorpagina gehaald...
pi_42032265
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:52 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat achterbakse liegbeest heeft echt niet in de halve wereld de voorpagina gehaald...
Ik kwam het toch anders in Japan in de krant tegen toen ik daar voor mijn werk was.
Nederland heeft zich met die zaak internationaal (net als met Ayaan) aardig voor joker gezet.
pi_42032290
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als ik naar onderstande constatering kijk welke ik steun denk ik aan Bos
De redenen van Fortuyn en Bos verschillen niet zo veel, ook niet van de andere personen die voor een generaal pardon pleiten. Het is ook niet echt een kwestie van een verborgen agenda. In 2001 is de nieuwe Vreemdelingenwet van start gegaan, die regelt dat er aan 'de poort' strenger wordt geselecteerd en vervolgens procedures sneller doorlopen worden. Het sluitstuk van die nieuwe wet is te bepalen wat er met de op het moment van het ingaan van deze wet bestaande gevallen moet gebeuren. Inmiddels zijn we ruim vijf jaar verder, en is er voor een groep van duizenden personen waarvan een groot aantal langer dan tien jaar in Nederland is nog steeds geen duidelijkheid.
pi_42032300
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:55 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Ik kwam het toch anders in Japan in de krant tegen toen ik daar voor mijn werk was.
Nederland heeft zich met die zaak internationaal (net als met Ayaan) aardig voor joker gezet.
Wat een bullshit, daar geloof ik echt niets van...
  donderdag 21 september 2006 @ 22:58:56 #221
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42032418
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:49 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Kan zijn, maar het is toch allemaal niet zo relevant meer. Er is na juffrouw Pasic geen behoefte bij de politiek aan nieuwe rellen die in de halve wereld de voorpagina halen.
Denk dat dat misschien geld van de rel met Ayaan Hirsi Ali maar niet voor de met mevrouw Pasic
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42032669
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat een bullshit, daar geloof ik echt niets van...
Toch echt met fotootje en al. Hieronder nog wat van de tekst:

1000yen英会話:やっぱり移住?オランダで今話題になっている人といえば、 Taida Pasic さん(18)です。 コソボ生まれの 彼女が両親と一緒にオランダに移住してきたのは、6年以上も前。まだ12歳のときでした。 人気blogランキングへ. オランダ社会に溶け込み、大学の卒業試験まで ...

Japanse kranten zijn (in tegenstelling tot USA kranten) erg internationaal georienteerd.
Ik heb 4 jaar in Japan gewoond en je staat verbaasd hoe vaak er wat over NL in de krant staat.

Maar goed, daar ging dit topic niet over.
pi_42032939
Nederland haalt meer internationale publiciteit dan menigeen hier denkt.
Zeker in bijvoorbeeld aziatische landen.
En helaas is het beeld daar zelden positief.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_42032987
Goed plan van Bos.
pi_42033033
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:05 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Toch echt met fotootje en al. Hieronder nog wat van de tekst:

1000yen英会話:やっぱり移住?オランダで今話題になっている人といえば、 Taida Pasic さん(18)です。 コソボ生まれの 彼女が両親と一緒にオランダに移住してきたのは、6年以上も前。まだ12歳のときでした。 人気blogランキングへ. オランダ社会に溶け込み、大学の卒業試験まで ...
Heb je daar ook een link van? Ben benieuwd welke Japanse krant aandacht besteedt aan het uitzetten van een frauderend illegaaltje. En kun je ook Japans zodat je de tekst kan vertalen? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe je je als land daarmee voor joker kan zetten. Lijkt me eerder reden voor een positief bericht.
pi_42033058
Slecht plan van die gladjanus Bos. Kijk naar Spanje, er kwam een socialistische regering die het ook zo nodig vond om een groot deel van de illegalen een verblijfsergunning te geven. Slecht signaal natuurlijk.De boten vanuit Afrika zijn sinsdien niet meer aan te slepen met duizenden gelukzoekers (overigens niet denigrerend bedoeld). Er is daar een groot probleem wat al maar groter dreigt te worden. Bij immigratie zaken is een duidelijk beleid noodzakelijk, dit is in het belang van zowel het desbetreffende land als van de gelukzoekers. Ik ben ook geen fan van Verdonk maar beleidsmatig is het wel een goede minister.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_42033098
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:11 schreef FeestNummer het volgende:
En helaas is het beeld daar zelden positief.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Een onderzoek gedaan naar de 100 belangrijkste kranten uit de tien grootste aziatische landen?
pi_42033162
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:12 schreef Genverbrander het volgende:
Goed plan van Bos.
Het lijkt me goed om er een punt achter te zetten en de aandacht nu eindelijk eens op integratie te richten.
Het gezeur over die 26.000 heeft nu lang genoeg geduurd.
Ik snap alleen niet waarom hij daar nu mee komt.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_42033186
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:15 schreef Pedroso het volgende:
Slecht plan van die gladjanus Bos. Kijk naar Spanje, er kwam een socialistische regering die het ook zo nodig vond om een groot deel van de illegalen een verblijfsergunning te geven. Slecht signaal natuurlijk.De boten vanuit Afrika zijn sinsdien niet meer aan te slepen met duizenden gelukzoekers (overigens niet denigrerend bedoeld). Er is daar een groot probleem wat al maar groter dreigt te worden. Bij immigratie zaken is een duidelijk beleid noodzakelijk, dit is in het belang van zowel het desbetreffende land als van de gelukzoekers. Ik ben ook geen fan van Verdonk maar beleidsmatig is het wel een goede minister.
Die boten hebben weinig te maken met dat generaal pardon hoor. Dat zijn gewoon arme Afrikanen op zoek naar een beter bestaan, en Spanje is dan het eerste land dat je tegenkomt. Daar heeft dat generaal pardon nix aan veranderd.

Ik vind het juist heel goed van Zapatero, dat generaal pardon. Daar kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen.
pi_42033217
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:17 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Het lijkt me goed om er een punt achter te zetten en de aandacht nu eindelijk eens op integratie te richten.
Het gezeur over die 26.000 heeft nu lang genoeg geduurd.
Precies.
quote:
Ik snap alleen niet waarom hij daar nu mee komt.
Verkiezingen vrees ik.
pi_42033239
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:16 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan? Een onderzoek gedaan naar de 100 belangrijkste kranten uit de tien grootste aziatische landen?
Ik heb alles bij elkaar twaalf jaar in Azie gewoond en gewerkt.
Singapore, Hong Kong, Tokyo en Bangalore.
pi_42033707
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:15 schreef Pedroso het volgende:
Ik ben ook geen fan van Verdonk maar beleidsmatig is het wel een goede minister.
Sorry, maar ik vind dat Verdonk er niet zoveel van gebakken heeft:

1) Juridisch geklungel zoals recent weer met de inburgeringswet.

2) Verkeerde prioritieten. Een half jaar een kruistocht tegen Taida Pasic, Hirsi Ali en Kalou, terwijl er tegelijkertijd ook dit jaar weer 10.000 allochtonen van school komen zonder enig diploma.

3) Bureacratie. Er is een ongekende bureaucratie rond visa en verblijfsvergunningen gecreeerd, waar nu het bedrijfsleven tegen te hoop loopt.

4. Gevoel voor verhoudingen. Nederland loopt internationaal met zijn vreemdelingenwetgeving international volledig uit de pas.

5. De orginisatie van haar diensten (IND, Vreemdelingendienst, etc) is nog steeds een rommeltje.
pi_42033724
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heb je daar ook een link van? Ben benieuwd welke Japanse krant aandacht besteedt aan het uitzetten van een frauderend illegaaltje. En kun je ook Japans zodat je de tekst kan vertalen? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe je je als land daarmee voor joker kan zetten. Lijkt me eerder reden voor een positief bericht.
Laat ook maar ik weet het al. Taida Pasic in Google, taal op Japans en domweg de eerste de beste tekst die je tegenkomt van een weblog kopieren alsof het van een krant komt.
  donderdag 21 september 2006 @ 23:31:17 #234
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42033746
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:12 schreef Genverbrander het volgende:
Goed plan van Bos.
Volgens mij vind jij alles wat Bos roept goed of niet?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42033978
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:31 schreef Martijn_77 het volgende:

Wat ik wel hypocriet vind is dat rechts over Bos heen valt, terwijl hetzelfde voorstelt als Fortuyn.
pi_42034026
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:17 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Die boten hebben weinig te maken met dat generaal pardon hoor. Dat zijn gewoon arme Afrikanen op zoek naar een beter bestaan, en Spanje is dan het eerste land dat je tegenkomt. Daar heeft dat generaal pardon nix aan veranderd.

Ik vind het juist heel goed van Zapatero, dat generaal pardon. Daar kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen.
Je kan veel vinden maar ontkennen dat het niets met het generaal pardon te maken heeft is natuurlijk klinkklare nonsens. De toeloop is vele malen groter dan in al die jaren er voor.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  donderdag 21 september 2006 @ 23:40:01 #237
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42034060
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:37 schreef FeestNummer het volgende:
Wat ik wel hypocriet vind is dat rechts over Bos heen valt, terwijl hetzelfde voorstelt als Fortuyn.
Dat is niet hypocriet wat Pim had een andere insteek lees onderstaande nog maar eens
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:46 schreef Tikorev het volgende:
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42034063
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:30 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat Verdonk er niet zoveel van gebakken heeft:

....
Verdonk had een moelijke taak, maar er is toch ook erg veel misgegaan.
Vooral beleidsmatig is er weinig tot stand gebracht.
Dat is overigens het risico als je een echte doener minister maakt.
pi_42034080
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik BEN bos.

nee grapje, ja ik ben het wel met veel wat ie zegt eens. ik vind hem ook een politiek talent en zie hem graag als minpres. Ik heb wel wat kleine kanttekeningen, hij is soms wat te rechts en net niet progressief genoeg. Zo mag ie het koninklijk huis van mij wel wat meer afzeiken. maar ach, iedereen heeft zo zijn manko's.

ga denk ik niet op hem stemmen, maar op Samsom of Halsema.
pi_42034158
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is niet hypocriet wat Pim had een andere insteek lees onderstaande nog maar eens
[..]
Ja daar viel fortuyn inderdaad door de mand en bleek hij een zwakzinnige debiel after all te zijn. De grens sluiten voor islamieten... Hoe had hij dat voor elkaar willen krijgen zonder voor het Hof voor de Rechten van de Mens gesleept te worden?

Wat Bos gedaan heeft is dus het in principe goede generaal pardon-plan van Fortuyn over te nemen maar de populistische debiele kanten eraf te slopen.
pi_42034170
@Genverbrander
Ken ik Samsom?
pi_42034276
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja daar viel fortuyn inderdaad door de mand en bleek hij een zwakzinnige debiel after all te zijn. De grens sluiten voor islamieten... Hoe had hij dat voor elkaar willen krijgen zonder voor het Hof voor de Rechten van de Mens gesleept te worden?

Wat Bos gedaan heeft is dus het in principe goede generaal pardon-plan van Fortuyn over te nemen maar de populistische debiele kanten eraf te slopen.
Ik denk niet dat Fortuyn een debiel was. Hij speelde vooral een spel in de media en was veel meer realist dan veel mensen denken. Hij nam zichzelf veel minder serieus dan de media.

Dat is het tragische met mensen als Wilders en Pastors. Die nemen zichzelf wel bloedserieus, maar ze hebben slechts de helft van het IQ van Fortuyn.
pi_42034441
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:43 schreef akkefietje het volgende:
@Genverbrander
Ken ik Samsom?
http://www.diederiksamsom.nl/
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:46 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Fortuyn een debiel was. Hij speelde vooral een spel in de media en was veel meer realist dan veel mensen denken. Hij nam zichzelf veel minder serieus dan de media.

Dat is het tragische met mensen als Wilders en Pastors. Die nemen zichzelf wel bloedserieus, maar ze hebben slechts de helft van het IQ van Fortuyn.
Ja je hebt gelijk hoor. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een groot fan was en ben van Fortuyn. Maar zijn standpunten over de Islam gingen soms wat te ver en daaruit bleek zijn irrationele kant. Je kunt simpelweg niet zeggen dat je de grens gaat sluiten voor Islamieten. Dat is discriminatie en bovendien zeer gevaarlijke en onterechte generalisatie.
pi_42038232
quote:
[..]

Verdonk had iedereen die langer dan vijf jaar in Nederland was en nog nooit een uitspraak hadden gekregen een verblijfsvergunning gegeven.
[..]
dat is niet waar.
in september 2003 heeft verdonk gezegd dat iedereen die in april 2003 meer dan 5 jaar in de eerste procedure zit en geen contra-indicaties heeft en nog niet uitgeprocedeerd is een tijdlijke verblijfsvergunning geeft.

teneerste, dat was geen pardon. en ik leg je ff uit waarom dat geen pardonregeling was.
vanaf 1. april 2001 is de nieuwe wet in kracht getreden. dat betekent dat iedereen die voor 1. april 2001 asiel heeft aangevraagd onder de oude wet valt.
onder de oude wet was een driejarenbeleid. en dat hield in dat als je drie jaar in de eerste procedure zat en niet uitgeprocedeerd was, dan kwam je in aanmerking voor een permanente verblijfsvergunning op grond van driejarenbeleid.
als je nu goed rekent, vanaf april 1998 ( oude wet ) tot april 2003 zijn dat 5 jaar.
Dus die mensen hebben ook zonder deze pardonregeling een verblijfsvergunning gekregen.
En wat ook niet eerlijk was, was dat je tot april 2003 niet had uitgeprocedeerd moeten zijn geweest.
dat houdt in dat diegene die bijvoorbeeld in 1994 binnen was gekomen en in Februari 2003 uitgeprocedeerd was
NIET in aanmerking kwam voor een verblijfsvergunning, maar diegene die in 1998 binnen was gekomen en in Mai 2003 was uitgeprocedeerd WEL.
dus die mensen hadden sowieso een permanente verblijfsvergunning moeten krijgen op grond van de toengeldende driejarenbeleid. Maar zij heeft hun een tijdelijke verblijfsvergunning gegeven terwijl ze recht hadden op een permanente verblijfsvergunning.

en bovendien zijn niet alle asielzoekers die onder de oude wet vallen economische vluchtelingen.
er zitten heel veel vluchtelingen tussen die uitgeprocedeerd zijn omdat bijvoorbeeld hun advocaat een fout heeft gemaakt.
veel van hun hebben een contra-indicatie in hun dossier staan.
de PvdA wil GEEN verblijfsvergunning geven aan diegenen die een zware contra-indicatie hebben.
een contra-indicatie kan in je dossier staan als je crimineel bezig bent geweest, mensenrechten geschonden hebt, of oorlogmisdadiger bent.
Maar een contra-indicatie kan ook ontstaan als je bijvoorbeeld in de aanwezigheid van een IND-medewerker de deur te hard dichtslaat. of als je uit angst iets verzwegen hebt of een verkeerde naam hebt aangegeven.
of als je een keer zonder licht hebt gefietst.
voor verdonk maakt dat allemaal geen verschil.
voor haar is er geen verschil tussen een oorlogmisdadiger en iemand die mischien niks te eten heeft gehad en twee pakjes brood van de winkel heeft gestolen.
En nog daarbij komt dat veel van de oude gevallen technisch niet verwijderbaar zijn of op grond van de oude wet verder kunnen procederen of makkelijk in de illegaliteit terecht komen.
En bovendien is de overheid mede-schuld geweest dat die procedures zolang hebben geduurt.
in 2000 was dat Job Cohen die gezegd heeft dat hij de nieuwe gevallen met voorrang gaat behandelen, en de oude gevallen moesten tussen 2-3 jaar langer wachten, en in 2003 was dat Nawijn die opgeroepen heeft om een beroep te doen op schrijnendheid.
en tenslotte , was dat Verdonk die deze 14/1 brieven niet als een aanvraag wilde behandelen, maar door een uitspraak van raad van staten in 2004 heeft ze die brieven toch als een aanvraag moest gaan behandelen, wat tot nu toe niet gebeurd is, en dat heeft ook tussen 2-3 jaar tijd gekost.
Verdonk besteedt alleen veel tijd en veel geld om deze mensen uit te zetten, en als je ziet dat ze binnen 3,5 jaar alleen 5% van de oude gevallen gedwongen heeft kunnen uit zetten en 45% als nog een verblijfsvergunning moest geven , en als je dat verglijkt met al het geld wat ze heeft uitgegeven, en al die dwangsommen wat de ind moet betalen, dan zie je dat de beste en goedkoopste oplossing is om deze mensen een generaal pardon te geven.
En de PvdA wil dat gaan doen.
En in de motie van de PvdA staat dat een generaal pardon voor deze groep wenselijk is, behalve mensen met een Criminele achtergrond, mensenrechtenschenders en oorlogmisdadigers.
Dus de Criminelen zullen geen status krijgen hier.
En daarna wordt veel meer tijd en meer geld vrijgemaakt om nieuwe zaken snel en zorgvulding te gaan behandelen.
En wat de strengheid van dit beleid betreft , de PvdA is netzo streng als de VVD.
Het enige verschil is dat de PvdA ruimhartiger wil omgaan met die mensen die onder de oude wet vallen.
pi_42038285
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

6000 volgens dit bericht
[..]
dit bericht is van 2002.
En in 2002 waren de oude gevallen niet allemaal uitgeprocedeerd.
De meeste zaten nog in de procedure.
6000 is de aantaal van de asielzoekers die toen (2002) uitgeprocedeerd waren.
duizenden van hun zijn pas in 2003 of 2004 of zelfs 2005 en 2006 uitgeprocedeerd.
pi_42039062

Draaien, draaien en nog eens draaien.
pi_42041228
Bos heeft wel een punt, als hij stelt dat kleine kinderen het slachtoffer zijn van de onzekerheid die is gecrëerd. Het Nederlandse immigratiebeleid is inmiddels dusdanig streng (overigens ingezet door PvdA'er Cohen), dat er geen precedentwerking vanuit gaat, als je nu die beruchte groep van 26.000 mensen naturaliseert. Dit probleem laten we al veel te lang aanmodderen. Door tot naturalisatie over te gaan, los je een boel bureaucratie op. En het is stukken humaner tegenover de kinderen die hier zijn opgegroeid en alleen Nederlands spreken.

Je zou trouwens best bepaalde voorwaarden aan deze groep kunnen stellen, zoals ouders verplicht aan het werk stellen, en onherroepelijke uitzetting wanneer deze mensen activiteiten zouden ondernemen die onze democratie en rechtsstaat ondermijnen.

En laten we eerlijk zijn: het generaal pardon voor deze groep van 26.000 is iets dat breed wordt gedragen in de maatschappij. Bij veel politieke partijen zijn voorstanders te vinden. Het is dat een D66 te laf was om er een hard punt van te maken in de coalitieonderhandelingen....
pi_42044670
Als ik zo wat schrijnende verhalen lees neig ik toch ook steeds meer naar een pardon, bepaalde gevallen zijn werkelijk hartverscheurend.

Maar wel zie ik graag een aantal keiharde voorwaarden: niet crimineel de eerste 10 jaar, geen voorrang bij het krijgen van een huis en alleen wonen in de minst populaire delen van Nederland.

Wil de Pvda een breed draagvlak krijgen dan moeten die asielzoekers de rest zo min mogelijk tot last zijn en dus dit soort voorwaarden.
pi_42046023
Bos bepaald me dit veels te makkelijk, hiermee roep je de onheil over je af als land. En eenmalig my ass, dit is typisch pvda beleid om dit eens in de 10 jaar eenmalig te doen.
pi_42046507
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:40 schreef -scorpione- het volgende:
Bos bepaald me dit veels te makkelijk, hiermee roep je de onheil over je af als land. En eenmalig my ass, dit is typisch pvda beleid om dit eens in de 10 jaar eenmalig te doen.
Wat is precies het probleem om 1 keer in de 10 jaar een man of 25.000 die tussen wal en schip terecht zijn gekomen, toe te laten dan? Dat zijn 2500 mensen per jaar. Samen met de stérk teruggelopen reguliere immigratie kan dat amper een echt probleem zijn.
pi_42046843
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem om 1 keer in de 10 jaar een man of 25.000 die tussen wal en schip terecht zijn gekomen, toe te laten dan? Dat zijn 2500 mensen per jaar. Samen met de stérk teruggelopen reguliere immigratie kan dat amper een echt probleem zijn.
25.000 mensen die binnen een paar jaar weer 3 á 4 vervolgmigranten aantrekken via de gezinshereniging, die weer buitensporig veel kinderen krijgen waarvan 70% weer een partner uit het buitenland haalt.

25.000 mensen is een complete stad.
pi_42046848
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je de regels niet wilt gebruiken dan moet je ze niet maken. Je kunt niet alle troep in de wereld opruimen. Nu gun je sommige mensen wel wat en andere niet, en dan zitten er ook nog negatieve consequenties aan, want een groot deel van deze mensen heeft geen baan en gaan dus geld kosten, of ze hebben een baan omdat ze goedkoop zijn want ze kunnen geen kant op.

Het klinkt allemaal heel mooi hoor, net een sprookje, maar dit heeft niets met beleid maken te maken. Zo kun je alles wel goedpraten. Er is een reden waarom deze mensen geen verblijfsvergunning hebben, klaar. En die kinderen leren echt wel de taal van hun land en ze passen zich echt wel aan. kom op zeg, net alsof NL het enige land is ter wereld waar men kan leven.
pi_42046879
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:51 schreef dVTB het volgende:
Bos heeft wel een punt, als hij stelt dat kleine kinderen het slachtoffer zijn van de onzekerheid die is gecrëerd.
Als die mensen zelf zo onverantwoord zijn om tijdens een asielprocedure, terwijl ze een gigantisch onzekere toekomst hebben, aan kinderen te beginnen vind ik dat volledig hun eigen verantwoordelijkheid. Dan kun je toch niet plotseling de samenleving verantwoordelijk maken.
pi_42046909
Nouja, van mij hoeft het ook niet per sé, maar als eens in de 10 jaar blijkt dat er een groep is die gewoon tussen wal en schip terecht gekomen is, dan vind ik dat niet zo'n reden om gelijk maar het hele doemscenario uit de kast te trekken.

Overigens denk ik wel dat dit, met de huidige regelgeving, de laatste keer is dat zoiets op dergelijk schaal voorkomt. (Hopelijk)
pi_42046981
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:07 schreef Tikorev het volgende:

Als die mensen zelf zo onverantwoord zijn om tijdens een asielprocedure, terwijl ze een gigantisch onzekere toekomst hebben, aan kinderen te beginnen vind ik dat volledig hun eigen verantwoordelijkheid. Dan kun je toch niet plotseling de samenleving verantwoordelijk maken.
Nee, dat kan *eigenlijk* ook niet, nee. Maar soms moet je ook belangen afwegen, humaan zijn en kijken naar de toekomst van de vele kinderen die er inmiddels, perfect Nederlands sprekend, alleen Nederland kennend, rondlopen. Je mag ook rekening houden met kinderrechten cq. mensenrechten.

Ik ben het niet oneens met je. Daarom pleit ik dan ook voor duidelijke voorwaarden, op basis waarvan de groep van 26.000 mag blijven. Je mag enige inzet van ze verwachten, lijkt me zo. Voor wat hoort wat.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:12:53 #256
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42047001
quote:
Bos heeft wel een punt, als hij stelt dat kleine kinderen het slachtoffer zijn van de onzekerheid die is gecrëerd.
Hoho, de ouders hebben al vaak te horen gekregen dat ze er niet in kwamen. Vervolgens gaan ze zelf tig keer in beroep. Dergelijk gedrag wil je gaan belonen? Dan voorspel ik dat voortaan iedere vluchteling elke kansloze beroepsmogelijkheid aan zal grijpen.
quote:
Het Nederlandse immigratiebeleid is inmiddels dusdanig streng (overigens ingezet door PvdA'er Cohen),
Is dat zo? De asielverzoeken lopen momenteel alweer hard op (zoals altijd als de economie aantrekt) (bron = Elsevier van voige week). Overigens is Cohen het helemaal niet eens met het huidige beleid dus of het huidige beleid is niet dat van Cohen of hij heeft ernstig geblunderd..
quote:
Je zou trouwens best bepaalde voorwaarden aan deze groep kunnen stellen, zoals ouders verplicht aan het werk stellen, en onherroepelijke uitzetting wanneer deze mensen activiteiten zouden ondernemen die onze democratie en rechtsstaat ondermijnen.
Dat noemen we discriminatie. Maak je die mensen nu NLer of niet? Zelfs al mag het; ga j e dan de kinderen straffen (uitzetten) omdat pa een gewapende overval pleegt?
quote:
En laten we eerlijk zijn: het generaal pardon voor deze groep van 26.000 is iets dat breed wordt gedragen in de maatschappij.
Bron? Volgens mij vooral breed gedragen bij de linkse groeperingen. Misschien verrassend, "links" is niet gelijk aan "de maatschappij"

Gaat dat ook op voor die Afghaanse oorlogsmisdadiger (je weet wel, die zn slachtoffers uit een vliegende helicopter gooide..)? Mag die ook blijven?

Overigens is een groot deel van de 26.000 (ondertussen doorgefokt tot 32.000) al uitgezet. Ga je die weer terughalen?
pi_42047147
Ik denk dat het geval Spanje ook mooi aan geeft waarom je zulk soort geintjes niet moet gaan flikken:
http://www.elsevier.nl/op(...)nr/116510/index.html

Onze Bos lijkt er een patent op te hebben steeds op het meest slechtste moment zijn armzalige beleid naar voren te schuiven. Eerst al het Zweedse model, nu de vluchtelingen. Keer op keer bewijst hij compleet incapabel te zijn als beslisser en beleidsmaker.
pi_42047171
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:12 schreef Napalm het volgende:

[..]Overigens is een groot deel van de 26.000 (ondertussen doorgefokt tot 32.000) al uitgezet. Ga je die weer terughalen?
Maar enkele honderden zijn toch verplicht uitgezet? Verder zijn er enkele duizenden vrijwillig vertrokken en enkele duizenden "met onbekende bestemming vertrokken" = illegaliteit in.
pi_42047176
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:11 schreef dVTB het volgende:

[..]

Maar soms moet je ook belangen afwegen, humaan zijn en kijken naar de toekomst van de vele kinderen die er inmiddels, perfect Nederlands sprekend, alleen Nederland kennend, rondlopen.
Als asielzoekers met kinderen naar Nederland komen worden die ook niet automatisch teruggestuurd met het argument dat de kinderen alleen hun moedertaal en alleen hun vaderland kennen en dat het inhumaan zou zijn ze hier in Nederland in een compleet nieuwe omgeving te zetten. Waarom dat andersom wel zou moeten is mij niet helemaal duidelijk. Politieke vluchtelingen zijn het niet want anders hadden ze wel een verblijfsvergunning gekregen.
pi_42047213
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef -scorpione- het volgende:
Ik denk dat het geval Spanje ook mooi aan geeft waarom je zulk soort geintjes niet moet gaan flikken:
Spanje zit natuurlijk wel in een andere situatie met de Canarische Eilanden vlak voor de kust van arm Afrika he.
pi_42047312
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Spanje zit natuurlijk wel in een andere situatie met de Canarische Eilanden vlak voor de kust van arm Afrika he.
Maakt dus niet uit, het gaat erom dat na die beslissing het aantal verzoeken gigantisch is gestegen en ze hebben de hele tijd aan de kust van Afrika gelegen hoor.
pi_42047316
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:20 schreef Tikorev het volgende:
Als asielzoekers met kinderen naar Nederland komen worden die ook niet automatisch teruggestuurd met het argument dat de kinderen alleen hun moedertaal en alleen hun vaderland kennen en dat het inhumaan zou zijn ze hier in Nederland in een compleet nieuwe omgeving te zetten. Waarom dat andersom wel zou moeten is mij niet helemaal duidelijk. Politieke vluchtelingen zijn het niet want anders hadden ze wel een verblijfsvergunning gekregen.
Eens, maar Nederland heeft zo lang aangemodderd met deze groep van 26.000, dat je op een bepaald moment een grens bereikt van wat humaan is en wat niet. De immigratiewetgeving is inmiddels stukken strenger, dus een asielzoeker die zich nu aandient, komt minder makkelijk binnen dan jaren geleden. Het gaat erom dat het proces sneller moet verlopen, dat je mensen die hier niet mogen zijn, sneller actief het land uitzet. Dat is de laatste jaren nagelaten.

Trouwens: misschien komen de nieuwe arbeidskrachten ons wel heel goed van pas, in dit land
pi_42047318
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef -scorpione- het volgende:
Het geval Spanje is van heel andere orde. En heeft weinig te maken met uitgeprocedeerde asielzoekers.
pi_42047350
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:26 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Maakt dus niet uit, het gaat erom dat na die beslissing het aantal verzoeken gigantisch is gestegen en ze hebben de hele tijd aan de kust van Afrika gelegen hoor.
Je vergeet even dat we een hele strenge asielwet hebben en dit om de oude gevallen gaat.
pi_42047472
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:27 schreef dVTB het volgende:

[..]

Eens, maar Nederland heeft zo lang aangemodderd met deze groep van 26.000, dat je op een bepaald moment een grens bereikt van wat humaan is en wat niet.
Alle mensen die langer dan vijf jaar op een eerste uitspraak zaten te wachten hadden een verblijfsvergunning gekregen van Verdonk. Ieder van deze 26.000 economische vluchtelingen wisten dus binnen vijf jaar dat ze niet welkom waren. Dat ze zelf bleven doormodderen is hun eigen keuze geweest.

Ook hebben de schreinende gevallen een verblijfsvergunning gekregen (zo'n 40%). Ik zie echt geen enkele reden waarom we de overigen zouden moeten toelaten. Ze zijn geen politieke vluchteling, ze hebben op tijd een uitspraak gehad en ze zijn geen schreinend geval.
pi_42047498
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het geval Spanje is van heel andere orde. En heeft weinig te maken met uitgeprocedeerde asielzoekers.
het geval Spanje is een prima vergelijking.

En inhumaan, inhumaan, dat is nu opeens ook zo'n popie jopie woord, daar maakt de regering zich anders ook nooit druk om.
pi_42047712
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:34 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook net een nieuwe vreemdelingenwet aangenomen en tienduizenden mensen die al meer dan 5 jaar op een stauts wachten?
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:16:39 #268
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42048516
quote:
Wat natuurlijk primair de motivatie van Spanje was is dat de gelukszoekers daar helemaal niet willen wonen. DIe gingen meteen door naar Duitsland e.d. Spanje was zo mooi van het probleem af..
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:19:52 #269
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_42048602
Juist 26000 extra werkelozen daar zit de economie echt op te wachten
pi_42048676
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:16 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat natuurlijk primair de motivatie van Spanje was is dat de gelukszoekers daar helemaal niet willen wonen. DIe gingen meteen door naar Duitsland e.d. Spanje was zo mooi van het probleem af..

Die Spaanse actie was een uitdelen van verblijfsvergunningen toch? Niet naturalisaties. Met een verblijfsvergunning voor land A kan je je niet vrij vestigen in land B, dacht ik.
pi_42048793
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:16 schreef Napalm het volgende:

[..]

tja we hebben die lui in Spanje nodig om hier goedkope sinasappelen te kunnen vreten.
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:34:27 #272
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42048981
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:22 schreef sigme het volgende:
Die Spaanse actie was een uitdelen van verblijfsvergunningen toch? Niet naturalisaties. Met een verblijfsvergunning voor land A kan je je niet vrij vestigen in land B, dacht ik.
Taida was hier op een Frans toeristenvisum..
pi_42049308
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

Taida was hier op een Frans toeristenvisum..
Ja, je kan erop reizen. Maar ik meen me te herinneren dat ook Taida zich hier op dat visum niet kon vestigen . Zo van : ik heb Frans toeristenvisum: nu mag ik in Nederland wonen..
pi_42050231
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

tja we hebben die lui in Spanje nodig om hier goedkope sinasappelen te kunnen vreten.
Er zijn meer soorten fruit dan sinaasappels en ik heb er ook geen problemen mee als ze iets duurder worden.
pi_42051011
quote:
Hoho, de ouders hebben al vaak te horen gekregen dat ze er niet in kwamen. Vervolgens gaan ze zelf tig keer in beroep. Dergelijk gedrag wil je gaan belonen? Dan voorspel ik dat voortaan iedere vluchteling elke kansloze beroepsmogelijkheid aan zal grijpen.
Nee, je moet gewoon zorgen voor een betere, snellere afhandeling van procedures. Eén uitspraak, bindend, land in of hup, naar huis. Niet mensen jarenlang laten wachten in afwachting van hun procedure en alles veel te lang laten duren. Of je het leuk vindt of niet: Nederland heeft door zijn slappe houding dit probleem zelf veroorzaakt.
quote:
Dat noemen we discriminatie. Maak je die mensen nu NLer of niet? Zelfs al mag het; ga je dan de kinderen straffen (uitzetten) omdat pa een gewapende overval pleegt?
Ja, dus zal pa zich wel 300 keer bedenken voordat -ie een gewapende overval pleegt. Een Nederlanderschap onder voorwaarde van goed gedrag (voor veel beroepen in Nederland heb je ook een bewijs van goed gedrag nodig), lijkt me de beste methode om ervoor te zorgen dat deze mensen ontsporen.
quote:
Bron? Volgens mij vooral breed gedragen bij de linkse groeperingen. Misschien verrassend, "links" is niet gelijk aan "de maatschappij"
Kennelijk zijn dan bijna alle gemeenten in Nederland links?
quote:
Gemeenten: pardon voor asielzoekers
MAASTRICHT - De Nederlandse gemeenten dringen opnieuw aan op een ruimhartig pardon voor asielzoekers die al voor april 2001 in Nederland aankwamen. De gemeenten namen daarover gisteren op hun congres in Maastricht met overweldigende meerderheid een motie aan. De Tweede Kamer heeft direct besloten hierover een spoeddebat te houden. Slechts zeven gemeenten stemden tegen de motie, die was ingediend door de gemeente Gilze-Rijen. De opdracht luidt dat het bestuur van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) in politiek Den Haag moet lobbyen voor een pardon. De gemeenten vinden dat het terugkeerbeleid niet 'sluitend' is en ze maken zich zorgen over de duizenden uitgeprocedeerden die met onbekende bestemming vertrekken. Niemand weet waar zij zijn.
Bron: Nederlands Dagblad, donderdag 15 juni 2006
quote:
Gaat dat ook op voor die Afghaanse oorlogsmisdadiger (je weet wel, die zn slachtoffers uit een vliegende helicopter gooide..)? Mag die ook blijven?
Daar ga ik niet over. Ik ben niet aangenomen om uitspraken te doen over individuele gevallen. Daar gaat het hier ook niet om, trouwens.
quote:
Overigens is een groot deel van de 26.000 (ondertussen doorgefokt tot 32.000) al uitgezet. Ga je die weer terughalen?
Nee, dat lijkt me weinig zinvol.
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:12:29 #276
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42051230
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:02 schreef dVTB het volgende:
Nee, je moet gewoon zorgen voor een betere, snellere afhandeling van procedures. Eén uitspraak, bindend
Oke, ik ben voor. Het gevolg is wel de rechtstaat en internationale verdagen op de helling..
quote:
Kennelijk zijn dan bijna alle gemeenten in Nederland links?
De grote wel. Kijk maar naar de verkiezingsuitslagen.
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:02 schreef dVTB het volgende:[..]

Daar ga ik niet over. Ik ben niet aangenomen om uitspraken te doen over individuele gevallen. Daar gaat het hier ook niet om, trouwens.
Natuurlijk gaat het daar wel om.

Generaal Pardon. Dus voor iedereen, ook oorlogsmisdadigers, kinderverkrachters en moordenaars zijn welkom.

Of wil je toch criteria toepassen? Dan gaan we dus verder met de Verdonk-aanpak..
quote:
Nee, dat lijkt me weinig zinvol.
Hoeveel zijn er nog over vraag ik me af?
pi_42051740
quote:

Waarom is het zo moeilijk om je in te lezen?

Spanje is in het geheel niet vergelijkbaar en wel hierom, het generale pardon in Spanje ging samen met een nieuwe, strenge, asielwetgeving.
Als we dat doortrekken naar Nederland dan was dat gelijk geweest aan een generaal pardon toen de wet Cohen ingevoerd werdt en dat is, zoals bekend, niet gebeurd.
pi_42055539
quote:
[b]Op vrijdag 22 september 2006 17:12 schreef
[..]

Natuurlijk gaat het daar wel om.

Generaal Pardon. Dus voor iedereen, ook oorlogsmisdadigers, kinderverkrachters en moordenaars zijn welkom.
waar haal je dat vandaan?
waarom ga je hier leugens vertellen?
de PvdA heeft altijd gezegd dat de criminelen NIET onder de generaal pardon zullen vallen.
En dat staat ook op hun motie.

Hier de motie van PvdA.

lees goed wat erin staat.
quote:
Motie nr.: 7

Motie betreffende: specifiek pardon voor asielzoekers die onder de oude vreemdelingenwet naar Nederland zijn gekomen

Het congres van de Partij van de Arbeid, bijeen op 9 en 10 december 2005 te Utrecht

constateert dat:
a. de PvdA Tweede-Kamerfractie dit jaar reeds eerder via een motie de regering heeft opgeroepen tot het verruimen van de criteria van het specifiek pardon voor hen die voor 1 april 2001 asiel hebben aangevraagd;
b. fractieleden van de PvdA in meerderheid de petitie aan de koningin van Een Royaal Gebaar hebben ondertekend;
c. daarmee in de samenleving verwachtingen zijn gewekt aangaan de bereidheid van de PvdA om bij regeringsdeelname in een volgende regeerperiode zich in te zetten voor het realiseren van een ruimhartig pardon voor de genoemde groep (ex-) asielzoekers;
d. er bij de organisaties die thans (al dan niet uitgeprocedeerde) asielzoekers ondersteunen, grote behoefte is aan duidelijkheid van de kant van de PvdA over de concrete invulling die de PvdA zou willen geven aan zo’n pardonregeling, opdat zij een realistische inschatting kunnen maken van de toekomstkansen in Nederland van hun cliënten;
e. ook rechtshulpverleners en lokale overheden gebaat zijn bij duidelijkheid over het standpunt van de PvdA, omdat dit van invloed zal zijn op beslissingen aangaande de continuering van procedures dan wal het (blijven) verlenen van onderdak aan asielzoekers van de oude groep;
f. het, met het oog op deze omstandigheden, onwenselijk is een uitspraak over deze kwestie uit te stellen tot het congres over het verkiezingsprogramma van 2007;

overweegt dat:
g. het uitblijven van een specifiek pardon voor de ‘oude wetters’ heeft geleid tot een groot humanitair probleem, vanwege het feit dat mensen soms na vele jaren hun voorzieningen (onderdak, leefgeld) verliezen, en gedwongen worden hun terugkeer naar het land van herkomst voor te bereiden;
h. de overheid mede zelf verantwoordelijk is voor de situatie van lang in Nederland verblijvende (ex-) asielzoekers, aangezien met de invoering van de nieuwe Vreemdelingenwet voorrang is gegeven aan nieuwe gevallen, en de behandeling van oude aanvragen extra vertraging – vaak van jaren – opliep;
i. de Nederlandse overheid extreem terughoudend is geweest met het verlenen van verblijfsvergunningen aan mensen die buiten hun schuld niet kunnen terugkeren, en mensen die in een schrijnende situatie verkeren, waardoor een grote groep is ontstaan voor wie slechts een pardonregeling nog de kans biedt op een normaal bestaan;
j. de Nederlandse overheid bij de toetsing van asielverzoeken en bij de beoordeling van de humanitaire situatie van asielzoekers ten onrechte de belangen van kinderen niet afweegt tegen die van de Nederlandse staat, wat extra klemt in het geval van lang in Nederland verblijvende, en in de Nederlandse samenleving gewortelde, kinderen van asielzoekers of minderjarige asielzoekers;
k. de wijze waarop de Nederlandse overheid is omgegaan met deze groep mensen heeft geleid tot een breed maatschappelijk protest, zowel van individuele burgers als van organisaties en lagere overheden;

spreekt uit dat:
l. een specifieke pardonregeling voor degenen die onder de oude vreemdelingenwet asiel hebben aangevraagd wenselijk is;
m. deze regeling zou dienen te gelden voor allen die vóór 1 april 2001 in Nederland asiel hebben aangevraagd, ongeacht hun huidige juridische status, voor zover zij geen ernstige delicten hebben gepleegd;
n. bij de toepassing van de criteria voor de pardonregeling coulance geboden is, en het hoofddoel van het beëindigen van een humanitaire crisissituatie steeds voor ogen gehouden dient te worden;
o. de PvdA zich voor de verwezenlijking van een dergelijke pardonregeling dient te beijveren; en dat de inzet van de PvdA bij mogelijke coalitiebesprekingen dient te zijn, dat zo’n regeling de status van hamerstuk krijgt;

verzoekt:
de PvdA-fractie conform deze motie te handelen;

en gaat over tot de orde van de dag.

Ondertekend door de afdelingen:
Heerenveen, Wünseradiel, Noordenveld (dr), Skasterlan, Littenseradiel, Wageningen en Tynaarlo

[ Bericht 77% gewijzigd door Human_Patris op 22-09-2006 20:03:11 ]
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:05:47 #279
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42055948
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:55 schreef Human_Patris het volgende:
de PvdA heeft altijd gezegd dat de criminelen NIET onder de generaal pardon zullen vallen.
En dat staat ook op hun motie.
Waar staat dat dan? Dan is het geen generaal pardon maar een selectief pardon. De pvda liegt dus als ze de term generaal pardon gebruiken.

Een slectief pardon is wat Verdonk nu al uitvoert voor deze mensen. De pvda wil dus enkel wat andere criteria. Typisch pvda grote woorden maar ondertussen...
Enfin ik zie in die motie ook niet staan wat er moet gebeuren met degenen die al wel zijn uitgezet noch met gezinnen waar één iemand een crimineel van is. Wil de pvda die "uit elkaar scheuren"? Sowiezo een behoorlijk slijmerig/ misselijkmakend taalgebruik en redeneertrant in die motie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Napalm op 22-09-2006 20:12:43 ]
pi_42056319
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 20:05 schreef Napalm het volgende:

[..]

Een slectief pardon is wat Verdonk nu al uitvoert voor deze mensen. De pvda wil dus enkel wat andere criteria. Typisch pvda grote woorden maar ondertussen...
Verdonk heeft nooit een pardon gegeven, ik heb dat eerder uitgelegd waarom.
Ze wil alleen zoveel mogelijk uitzetten.
Of ze nou recht hebben op verblijf, of of ze schrijnende gevallen zijn of niet, of ze kinderen hebben of niet.
Ze wil gewoon iedereen uitzetten.
Die 800 gevallen die zij persoonelijk een verblijfsvergunning heeft verleend zijn volgens veel advocaten gevallen geweest die bijna 100% door de rechters gelijk hadden gekregen als ze voor de rechtbank waren vershcenen.
en die 45% van de oude gevallen zijn allemaal door de rechters in gelijk gesteld, terwijl verdonk ze wou uitzetten.
En veel van hun die NIET in gelijk zijn gesteld van de rechters, hebben geen recht meer op verblijf, omdat bij veel gevallen de advocaten geblunderd hebben, of er zijn foutjes gemaakt door de IND zelf of ze hebben een contra-indicatie.
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:23:09 #281
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42056536
Waar staat nu in die motie dat van de PVDA oorlogsmisdadiger en wel weg moeten? Ik zie "ernstige delciten" staan. Dat lijkt me voor NL gelden. Maar als kinderen uit helicopters smijten wel toegestaan is in Afghanistan gaan we ze hier dan daarvoor straffen? Bovendien als iemand al gestraft is voor zn misdaden wil de pvda nog een keer straffen. Zozo, een basisprincipe van de rechtstaat overboord!

Ik zie trouwens dat het geen echte motie is maar een intern pvda voorstel ofzo. Want "de PvdA zich voor de verwezenlijking van een dergelijke pardonregeling dient te beijveren; en dat de inzet van de PvdA bij mogelijke coalitiebesprekingen dient te zijn, dat zo’n regeling de status van hamerstuk krijgt;" lijkt me nu niet iets uit een kamermotie.. Bizar natuurlijk dat jij een intern voorstelletje gelijk stelt aan de opmerkingen van lijsttrekker Bos..
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 20:16 schreef Human_Patris het volgende:
Ze wil gewoon iedereen uitzetten.
Lijkt me logisch; aanvraag afgewezen dan moet je weg.
quote:
Die 800 gevallen die zij persoonelijk een verblijfsvergunning heeft verleend zijn volgens veel advocaten gevallen geweest die bijna 100% door de rechters gelijk hadden gekregen als ze voor de rechtbank waren vershcenen.
Onafhankelijke bron?
Waarom zijn ze dan uitgeprocedeerd? Dan heben er toch al rechters naar gekeken, sliepen die soms tijdens de behandeling?
quote:
En veel van hun die NIET in gelijk zijn gesteld van de rechters, hebben geen recht meer op verblijf, omdat bij veel gevallen de advocaten geblunderd hebben, of er zijn foutjes gemaakt door de IND zelf of ze hebben een contra-indicatie.
Ah, dus als de IND een fout maakt vindt de rechter dat geen probleem En blunderende advocaten lijkt me nu niet de schuld van Verdonk..

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 22-09-2006 20:33:19 ]
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:48:39 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42057274
quote:

[..]

Je kent Bos toch wel? Links lullen, rechts vullen, A zeggen, B doen. C zeggen, niks doen.

Kortom, maak je geen zorgen, Bos zegt wel eens meer wat.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 22 september 2006 @ 23:24:13 #283
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42062931
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 20:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je kent Bos toch wel? Links lullen, rechts vullen, A zeggen, B doen. C zeggen, niks doen.

Kortom, maak je geen zorgen, Bos zegt wel eens meer wat.
Ja, en daarom maak ik mij wel zorgen want bij Bos weet ik onderhand niet meer wat ie wel en wat ie niet meent. Daarnaast vind ik 26.000 man toch een erg grote groep. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar het precendent wat die beslissing zal scheppen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 22 september 2006 @ 23:29:40 #284
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42063155
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 23:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast vind ik 26.000 man toch een erg grote groep.
32.000 Ze hebben ondertussen kinderen gekregen (en veul!) (stond laatst in de volkskrant).
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:07:25 #285
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42064688
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 23:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

32.000 Ze hebben ondertussen kinderen gekregen (en veul!) (stond laatst in de volkskrant).
quote:
5. Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?
In februari 2004 noemde minister Verdonk het aantal van 26.000 mensen die onder de oude wet asiel hadden gevraagd en nog in Nederland zijn. Deze 26.000 waren op dat moment bijna allemaal nog in afwachting op een beslissing op hun aanvraag.
Van de oorspronkelijke 26.000 zijn op 6 april 2006 18.500 dossiers verwerkt, waarvan:
8.100 vergunningen verleend, waarvan 714 mensen op grond van schrijnendheid
3.000 mensen vrijwillig vertrokken
1.000 mensen gedwongen vertrokken
6.400 mensen Met Onbekende Bestemming vertrokken.
Op 21 juni meldde de minister dat van de oorspronkelijke 26.000 dossiers 19.800 dossiers verwerkt zijn.

Inmiddels is het aantal van 26.000 achterhaald: minister Verdonk spreekt zelf van 32.000 mensen en VluchtelingenWerk spreekt zelfs van 41.000 mensen.
De toename is veroorzaakt doordat
- er kinderen geboren zijn, en mensen vanuit de noodopvang zich aangemeld hebben (2700 mensen);
- mensen nieuwe aanvragen indienen nadat ze uitgeprocedeerd zijn (1700 mensen).
- de groep ex-AMA’s (Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers, die inmiddels ouder dan 18 zijn) waarvan het leefgeld wordt ingetrokken is eraan toegevoegd moet worden (2.400 mensen);
- de verblijfsvergunningen van veel mensen uit voormalige oorlogslanden (Afghanistan, Irak, Sierra Leone) worden ingetrokken, waardoor zij nu ook onder de doelgroep vallen.
Van de door de minister genoemde 32.000 dossiers zouden in juli 2006 22.000 dossiers afgehandeld zijn.

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?p=116651
pi_42064797
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 23:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dus het gaat om nog geen 10000 mensen volgens de data van Verdonk die Sidekick noemde, of Verdonk liegt natuurlijk

Met andere woorden, een hoop geblaat over 26-32.000 zonder dat iemand (behalve Sidekick) de moeite neemt om eens naar de echte aantallen te kijken.

Ach ja, het is dan ook wel erg veel gevraagd van onze dom rechtse usertjes om naar feiten te kijken

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2006 00:13:03 ]
pi_42066295
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 20:23 schreef Napalm het volgende:
Waar staat nu in die motie dat van de PVDA oorlogsmisdadiger en wel weg moeten? Ik zie "ernstige delciten" staan. Dat lijkt me voor NL gelden. Maar als kinderen uit helicopters smijten wel toegestaan is in Afghanistan gaan we ze hier dan daarvoor straffen? Bovendien als iemand al gestraft is voor zn misdaden wil de pvda nog een keer straffen. Zozo, een basisprincipe van de rechtstaat overboord!
Ernstige delicten gelden niet alleen voor Nederland.
De wettelijke contra-indicatie die ook onder de oude wet opgenommen waren zegt genoeg.
Criminele mensen , Oorlogmisdadigers en mensenrechten-schenders gelden als Zware contra-indicaties en dat wordt ook meegewogen als je ergens anders dan Nederland Crimineel bezig bent geweest of een misdaad hebt gepleegt.
quote:
Ik zie trouwens dat het geen echte motie is maar een intern pvda voorstel ofzo. Want "de PvdA zich voor de verwezenlijking van een dergelijke pardonregeling dient te beijveren; en dat de inzet van de PvdA bij mogelijke coalitiebesprekingen dient te zijn, dat zo’n regeling de status van hamerstuk krijgt;" lijkt me nu niet iets uit een kamermotie.. Bizar natuurlijk dat jij een intern voorstelletje gelijk stelt aan de opmerkingen van lijsttrekker Bos..
Deze motie is aangenomen door de PvdA congres en is als hamerstuk aangenomen.
En dat betekent dat Wouter Bos of zijn opvolger of wie hem dan ook opvolgt verplicht is om in de coalitiegesprekken deze motie als hamerstuk op de tafel te gaan leggen.
En dat houdt in dat deze motie moet worden uitgevoerd zonder erover te gaan spreken of discussieren.
quote:
Lijkt me logisch; aanvraag afgewezen dan moet je weg.
Dat lijkt jou mischien wel logisch, maar de situatie van mensen verandert met de tijd.
Iemand die in 2002 is uitgeprocedeerd, heeft nu in 2006 een heel andere situatie.
Medische situaties, nieuwe bewijsmaterialen, nieuwe beleidsregels, nieuwe situaties van land van herkomst en noem maar op...
Voor jou lijkt dat logisch maar mensen met verstand vinden dat zeker niet logisch
quote:
Onafhankelijke bron?
Waarom zijn ze dan uitgeprocedeerd? Dan heben er toch al rechters naar gekeken, sliepen die soms tijdens de behandeling?
[..]
ik ga dat niet 100 keer uitleggen.
Als je iets niet snapt dan snap je het gewoon niet. Heeft geen zin om alles weer uit te leggen.
quote:
Ah, dus als de IND een fout maakt vindt de rechter dat geen probleem En blunderende advocaten lijkt me nu niet de schuld van Verdonk..
stel voor dat de ind een letter van de naam van een asielzoeker verkeerd opschrijft.
De asielzoeker komt niet erachter, of denkt dat het geen probleem is.
Over een tijtje krijgt hij paperen uit land van herkomst en de ind ziet dat er een letter verkeerd op staat.
Dan wordt het aan de asielzoekers gerekend en niet aan de ind. Dit soort fouten gebeuren vaak bij de ind.

En als een advocaat blundert is dat zeker niet de schuld van Verdonk, maar ook niet de schuld van de Asielzoeker.
Maar de asielzoekr wordt daar voor bestraft en wordt uitgezet ook al hij is een echte politieke vluchteling en ook als hij wordt vermoord.
pi_43266846
Inmiddels heeft verdonk alle 26.000 dossiers erdoorheen gejast en is het dus te laat.
  zondag 5 november 2006 @ 20:43:25 #289
46960 StefanP
polemicist
pi_43270822
quote:

Maar zelfs dan heeft Bos nog gelijk dat hij het belang van de kinderen voor laat gaan. Die kinderen zijn hier opgegroeid, hebben vaak Nederlandse leren spreken en hebben Nederlandse vriendjes.

Ze spreken geen woord Nederlands, net als die derdegeneratie Marokjes die de basisschool opkomen en nog geen woord Nederlands kennen.

Ze hebben geen Nederlandse vrienden, tenzij je soortgenoten telt die ook zogenaamd "Nederlands" zijn maar op dit land en alle bijhorende normen en waarden spugen.

D'r uit dus, ophoepelen en snel ook graag.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 5 november 2006 @ 22:14:14 #290
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43275153
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:45 schreef Genverbrander het volgende:
Inmiddels heeft verdonk alle 26.000 dossiers erdoorheen gejast en is het dus te laat.
Dus Bos is weer een puntje waarop hij kan scoren kwijt.

Is het trouwens ook bekend hoeveel % van die 26.000 mogen blijven?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43278037
generaal pardon, dat wou Fortuyn ook..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 00:50:41 #292
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43280148
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:45 schreef Genverbrander het volgende:
waarvan ze er nog steeds bij een aantal op haar beslissing terug moet komen omdat ze onzorgvuldig te werk is gegaan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 6 november 2006 @ 08:41:01 #293
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_43283067
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:11 schreef dVTB het volgende:

Nee, dat kan *eigenlijk* ook niet, nee. Maar soms moet je ook belangen afwegen, humaan zijn en kijken naar de toekomst van de vele kinderen die er inmiddels, perfect Nederlands sprekend, alleen Nederland kennend, rondlopen. Je mag ook rekening houden met kinderrechten cq. mensenrechten.
We doen met zijn allen alsof het een groot drama is wanneer een kind naar een land gaat dat het niet kent. Maar er zijn natuurlijk talloze kinderen die met hun ouders meeverhuizen naar een nieuw land waar ze niemand kennen. Mensen die emigreren naar Australië. Of kinderen waarvan de vader voor Shell werkt of een ander internationaal bedrijf.

Daar is weinig inhumaans aan. Kinderen leren snel genoeg een nieuwe taal en maken snel genoeg nieuwe vrienden.
  maandag 6 november 2006 @ 08:51:49 #294
93744 Finder_elf_towns
pi_43283215
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus Bos is weer een puntje waarop hij kan scoren kwijt.

Is het trouwens ook bekend hoeveel % van die 26.000 mogen blijven?
Dat percentage is in elk geval te hoog.
pi_43283277
quote:
Kan best, dat het economische vluchtelingen zijn.
Kan best, dat die mensen al vaak genoeg van de rechter hebben gehoord dat ze hier niet welkom zijn.
Kan best, dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om kinderen te nemen, terwijl ze wisten dat ze hier ooit weg moeten.

Maar zelfs dan heeft Bos nog gelijk dat hij het belang van de kinderen voor laat gaan. Die kinderen zijn hier opgegroeid, hebben vaak Nederlandse leren spreken en hebben Nederlandse vriendjes. Kortom: ze hebben helemaal niets te maken met het land waar ze naartoe uitgezet worden. Op dat moment veroorzaak je meer ellende bij een uitzetting, dan dat het aan baten oplevert.

Momenteel komen er nauwelijks nog vluchtelingen bij, omdat de contrale aan de poort verscherpt is. Het is voor iedereen beter als we de huidige 26.000 een pardon geven. Dat scheelt Nederland een hoop uitzetkosten en het is in het belang van de mensen en met name hun kinderen zelf.
De betreffende ouders HOEFDEN geen kinderen te nemen hoor. Als je dat bewust gaat doen terwijl je weet dat je misschien uitgezet gaat worden, dan vind ik dat jij die verantwoording naar je kinderen mag dragen, niet de overheid. En dat is nog los van het feit dat veel van die lui natuurlijk bewust kinderen nemen in de hoop dat mensen zoals Bos ze een pardon zullen geven.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 6 november 2006 @ 19:51:30 #296
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43301426
quote:
Op maandag 6 november 2006 08:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat percentage is in elk geval te hoog.
O, en dat oordeel jij op basis van.....?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43301627
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:27 schreef dVTB het volgende:

[..]

Trouwens: misschien komen de nieuwe arbeidskrachten ons wel heel goed van pas, in dit land
Volgens het CPB zorgt dit slechts voor meer werkloosheid. Meer arbeidsmigratie is dus een ramp..

Nog een duurdere overheid , immers nog meer uitkeringen en bijkomende bureaucratie.

Jammer dat men in Nederland altijd op een persoon stemt, ik moet echt niks hebben van die incapabele leugenaar van een Wouter Boslim.

edit
Ik lees net dat Verdonk die dossiers er doorheen heeft gejast?
pi_43400929
Wat een debiel.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')