Tja....quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:09 schreef snoopy het volgende:
Moonah, je gaat echt die 40 weken volmaken lijkt wel
Nou, zullen we een dealtje sluiten?quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef snoopy het volgende:
Hier hetzelfde hoor! Zal toch wel iets zijn dat je lichaam doet om je te laten verlangen naar je babietje zodat je die bevalling ook met enthousiasme tegemoet gaat zien
Die van mij mag ook komen vind ik. Ik ben er geloof ik wel klaar voor![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef snoopy het volgende:
Hier hetzelfde hoor! Zal toch wel iets zijn dat je lichaam doet om je te laten verlangen naar je babietje zodat je die bevalling ook met enthousiasme tegemoet gaat zien
Die van mij mag ook komen vind ik. Ik ben er geloof ik wel klaar voor![]()
Oké dan!quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef snoopy het volgende:
JIj gaat morgen al toch? Ik ga mijn best doen.
Nou het gaat niet door Snoopy.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:40 schreef S_oepstengel het volgende:
Moonah ga jij nou maar op 11 oktober bevallen, dan is je kindje te gelijk met mij jarig![]()
![]()
Hee, dr zijn nog 5 wachtenden voor u!quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oké dan!![]()
[..]
Nou het gaat niet door Snoopy.
S_oepstengel geeft me hier nu de allerbeste reden om maar gewoon geduldig te zijn...![]()
En Linda gooit ook al roet in het eten.
Hm.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Hee, dr zijn nog 5 wachtenden voor u!
en Mjammetje is al bezig denk ik![]()
Da's idd een kutgevoel! In eerste instantie verkramp ik altijd (automatisch) en dan denk ik: "Oh ja, naar de pijn toe ademen." Dat helpt wel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb trouwens weer enorme verwekingspijn, of wat het dan ook is. Vannacht bij elke beweging voelde het alsof er een mes in mijn kruis werd omgedraaidsorry, erg plastisch Misschien is beebje zijn/haar kontje wat naar beneden aan het drukken nu...
![]()
Dat begrijp ik dus niet hè. Zijn al die mensen (waarvan vast een heleboel zelf ouders zijn) al weer vergeten hoe irritant het is om voortdurend gebeld te worden met die vraag? don't call us, we'll call you! Ik heb mijn moeder al aangekondigd dat zodra het mij te gortig wordt, ik de voicemail inspreek en de stekker er uit trek. Daar begreep ze niets van, want het is allemaal zo 'hartelijk' bedoeld. (zij vindt ook dat alle bemoeizuchtige opmerkingen, waar ik me soms wild aan erger, ook allemaal hartelijk zijn, dus ik mag daar niet van balen)quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:18 schreef mjammetje het volgende:
Mjammetje is nog steeds aan het wachtenAls een blok ben ik in slaap gevallen gisteravond en nu net een uurtje wakker. Ik heb of een baaldag of mijn vriend is echt een enorme eikel maar ik voel me in ieder geval onwijs kut en hij zit gewoon een spelletje te doen achter de computer alsof het een gewone dag is vandaag. We worden steeds gebeld of het kindje er al is trouwens
Het kindje is weer verder gezakt volgens mij want mijn heupen hangen gewoon als rolletjes
Het posten hier lucht al iets op. Nu nog iets bedenken wat ik vandaag ga doen (al wandelend)
![]()
Linda856763 lekker gevoel heIk heb het nu nog af en toe dus misschien is het wel indalingspijn.
En PM-girl hoe is het met jou eigenlijk??
quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:56 schreef Moonah het volgende:
Da's idd een kutgevoel! In eerste instantie verkramp ik altijd (automatisch) en dan denk ik: "Oh ja, naar de pijn toe ademen." Dat helpt wel.
Oew! Zo ongeduldig allemaal! Ik ben nog niet klaar! Moet nog vanalles doen en 't is weer op de laatste moment zoals altijd...quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef snoopy het volgende:
Aangezien mijn 1e 10 dagen overtijd was, heb ik nu wel recht op wat compensatie vind ik!
Kom maar, kom maar, kom maar....
Ja, ik doe ook maar eerst mijn benen de juiste kant op, en daarna mijn kont de juiste richting opschuivenquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:30 schreef minoes_ het volgende:
Linda,met mijn jongste(nu alweer 11)had ik ook veel pijn met omdraaien in bed.Ik had een halflang slaapshirt aan en die pakte ik dan links en rechts vast.Dan 1-2-3en hopeen stukje naar links of rechts huppen en dan draaien.......met ook veel auwauwauw,dan je gat naar achter schuiven en klaar was het weer.En dan wel 10 minuten met een heel lelijk gezicht in bed liggen,tot het weer wat bijgetrokken wasOef,ik hoop dat ik er dit keer niet zo'n last van heb.Maar soms als ik nu mijn benen over elkaar sla,voel ik al een steekje
![]()
Nou ja,we wachten af.Verder loop ik hier trots met mijn buikband met "Yes!I'm pregnant"erop in de rondte.En iedereen die gauw in het voorbij gaan probeert te lezen wat erop staat![]()
Groetjes,Minoes![]()
Vroeg! ik weet niet meer precies wanneer, maar ruim voor 30 weken al geloof ik...quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:32 schreef ik80 het volgende:
Wanneer hebben jullie trouwens je kraampakket ontvangen?
Ik begin me daar een beetje zorgen om te maken (of is dat niet nodig?)
Anders ga ik maandag eff met de OHRA bellen.
Had gister wel hel;e erge dikke enkels, wel redelijk geslapen, maar toch weer vroeg wakker. Ben maar wat babykleertjes gaan wassen en opruimen.
Ja, maar jij kan nog op pad en hightea-en en ik kan eigenlijk helemaal niks meerquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:40 schreef PM-girl het volgende:
Pff, wat een heerlijk zwangerweer, NOT!![]()
Wel lekker met een vrijgezellenfeestje op het terrasje gezeten en een high tea gehad ,lekker!!!![]()
Terug in de auto ineens een vreemd gevoel in mijn benen, soort ongesteldheidspijn.
He, Snoopy, ik ben ook nog eerst he! Ik dacht zo eind volgende week ofzo te bevallen eigenlijk!
Ok dan, meld.quote:Op zondag 17 september 2006 10:33 schreef linda856763 het volgende:
Hee, BassMiss heeft vanaf vandaag ook meldplicht
Nope, zit er niet in vandaag.quote:Op zondag 17 september 2006 10:17 schreef snoopy het volgende:
Moonah misschien (die heeft de 17e afgesproken), maar ik niet hoor.
Oh erg he!quote:Op zondag 17 september 2006 12:12 schreef mjammetje het volgende:
Meld. Ik ben net wakker, hel van een nacht gehad met staren naar de tvprogrammas die ik bijna kan dromen inmiddels, kotsmisselijk en nu ga ik wandelen tot mijn voeten er spreekwoordelijk van af vallen.
Mjammetje, of toch die prostaglandingesen eens uitproberenquote:Op zondag 17 september 2006 12:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh erg he!
Sterkte met je misselijkheid... Probeer te genieten van het wandelen en wellicht wekt het 'iets' op...![]()
Laat ik het zo zeggen: als het géén stuip had blijken te zijn, dan had ik echt niet meer geweten wat ik moest doen en had ik ook mee gepanikeerd vrees ik. Vandaar dat ik even "blij" was dat ik het al een keer gezien had bij mijn Oudste.quote:Op zondag 17 september 2006 17:52 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje Mwana, heftig hoor. Je klinkt alsof je alles onder controle hebt, zorg je ook goed voor jezelf?
quote:Op zondag 17 september 2006 17:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Na al die kwaaltjes en ongemakken van iedereen te lezen durf ik bijna niet te posten dat het met mij en bompie helemaal super gaat. Tijd dus voor een jubelbericht
Ik geniet van elke dag en van elke beweging die ik in mijn buik voel (in een woord wauw!). Verder heb ik nu veel energie, heb gisteren weer geweldig leuke zwangerschapskleding gekocht (een superleuke geruite rok, een mooi grijs wikkelvest van heel soepele zachte wol en een olijfgroen truitje, en nog wat leuke felgekleurde 40 denier zwangerschapspanty's bij de H&M). Omdat het herfst/winterkleding is, kan ik echt niet wachten tot het koud wordt zodat ik al die leuke kleren aan kan doen. Kortom, ik ga als een speer, ben superblij met alles en iedereen om me heen en loop de hele dag als een trotse pauw met mijn buik te pronken.
quote:Op zondag 17 september 2006 17:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik geniet van elke dag en van elke beweging die ik in mijn buik voel (in een woord wauw!). Verder heb ik nu veel energie, heb gisteren weer geweldig leuke zwangerschapskleding gekocht (een superleuke geruite rok, een mooi grijs wikkelvest van heel soepele zachte wol en een olijfgroen truitje, en nog wat leuke felgekleurde 40 denier zwangerschapspanty's bij de H&M). Omdat het herfst/winterkleding is, kan ik echt niet wachten tot het koud wordt zodat ik al die leuke kleren aan kan doen. Kortom, ik ga als een speer, ben superblij met alles en iedereen om me heen en loop de hele dag als een trotse pauw met mijn buik te pronken.
Ja, daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn!quote:Op zondag 17 september 2006 19:02 schreef Anitra het volgende:
slaapmeisje ik word zo gelukkig als ik jou leesEcht super zoveel liefde en genieten klinkt er uit je posts
quote:Op zondag 17 september 2006 20:16 schreef Lois het volgende:
Jis gefeliciteerd met Deanne! Mooie naam zeg, en leuk weer eens iets van je te horen.
Slaapmeisje![]()
hoewel ik weet dat kwaaltjes en slecht slapen heus wel bij zwanger zijn horen vind ik dit soort posts leuker om te lezen! Ik kan dan ongeneerd nog even plaatsvervangend meegenieten van het o zo bijzondere gevoel van zwanger zijn.
ik heb er nooit opgezetenquote:Op maandag 18 september 2006 10:31 schreef minoes_ het volgende:
Linda,kom op joh,nog even.Jammer dat je van je roze wolk bent gevallen,ik ben er net op geklommenVeel sterkte nog met de laatste loodjes
![]()
Groetjes,Minoes![]()
Jammer, net niet de eindstreep gehaald zonder buikstreepjesquote:Op maandag 18 september 2006 10:37 schreef PM-girl het volgende:
Meld.
Met de nodige plaspauzes heerlijk geslapen en niet meer misselijk!Ik ontdekte allee vanmorgen wel dat ik nu ook streepjes heb gekregen op mijn buik....helaas!
Hoho, dat dénk ik, weet het niet zeker.quote:Op maandag 18 september 2006 07:58 schreef Belana het volgende:
ik vroeg het laatst ook, ze (Vivi) schijnt geen internetverbinding te hebben momenteel.
Laat staan de overige relevante bedactiviteiten.quote:Op maandag 18 september 2006 10:34 schreef linda856763 het volgende:
[..]
ik heb er nooit opgezetenMaar het gaat wel hoor, op zich weinig klachten (behalve dat mijn bekken piept en kraakt en zeer doet als ik in bed lig
) ...
Al weken doe ik niets anders dan slapen en lezen in bedquote:Op maandag 18 september 2006 11:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Laat staan de overige relevante bedactiviteiten.![]()
"Auw nee, opzij, ik moet even doorrollen, ben misselijk, kramp! kramp! aah!"![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 10:37 schreef PM-girl het volgende:
Maaruh, klopt het nu dat ik ET al een tijdje niet meer gezien heb hier?
Die van mij ook niet, maar ik heb zelf ook nog uh...zin. Zo, ik heb het gezegd. Ook met een dikke pens en uit elkaar lazerend bekken wil ik nog. Maar hoe?quote:Op maandag 18 september 2006 11:15 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Al weken doe ik niets anders dan slapen en lezen in beddurft bijna niet meer te wijzen naar mij
Van mij ook veel strerkte toegewenst Karin!quote:Wat akelig Karin, gecondoleerd!
Sja, ik in theorie ook wel, maar als ik dan even nadenk over de praktijk denk ik: lahmaar..quote:Op maandag 18 september 2006 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Die van mij ook niet, maar ik heb zelf ook nog uh...zin. Zo, ik heb het gezegd. Ook met een dikke pens en uit elkaar lazerend bekken wil ik nog. Maar hoe?![]()
Was je eigenlijk al eens naar de vk geweest? Je bent nu toch rond 15 weken zwanger?quote:Op maandag 18 september 2006 13:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik ga morgen de vk toch maar ff bellen, ik word helemaal gek van onzekerheid, ik had al eerder gezegd dat mijn omgeving me steeds inpepert dat er niet te zien is dat ik zwanger ben..... het knaagt toch, vanmo maar eens op de weegschaal gestaan, in de hoop wat te zijn aangekomen, maar nee, ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht als voor mijn zwangerschap (iets minder nog zelfs)
En hoewel jullie en mijn moeder ook zeggen dat er niks aan de hand is wil ik toch heel graag het hartje even horen.... voor mijn eigen geruststelling. heb net al gebeld, maar net 2 minuten te laat....kreeg het antwoordapparaat....morgen tussen 12.30 en 13.00 een nieuwe poging
quote:Op maandag 18 september 2006 14:00 schreef mjammetje het volgende:
Mijn vader zei laatst dat hij het zo verwonderlijk vond dat de verloskundigen nog een baan kunnen vinden tegenwoordig omdat er alleen in zijn omgeving al honderden verloskundigen zijn![]()
Ja ik ben 1 keer geweest, in de 12e week. En woensdag ben ik 16 weken.quote:Op maandag 18 september 2006 13:42 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Was je eigenlijk al eens naar de vk geweest? Je bent nu toch rond 15 weken zwanger?
Gelijk heb je hoor, daar zijn ze ook voor, en hopelijk is je bezorgdheid dan weggenomen.
Best lief dat je 's nachts aan me denktquote:Op maandag 18 september 2006 13:22 schreef PM-girl het volgende:
ET, sorryMaar zoals jullie inmiddels weten bedenk ik me 's nachts allerlei dingen die ik er dan 's morgens uitgooi. En vannacht was jij aan de beurt. Maar hoe is het met je?
Karin, gecondoleerd en sterkte.
Wat fijn dat het zo goed gaat ET!quote:Op maandag 18 september 2006 14:51 schreef E.T. het volgende:
Alleen wel jammer dat met zo'n tweede een zwangerschap er meer 'tussendoor' glipt. Zeker als de rest van je leven op 't ogenblik een beetje te vol zit en er weinig tijd is om te genieten. (schoonvader ernstig ziek, stress rond oude baan van Swets en nu nieuwe baan, vakantiehuisje gekocht waar een hoop voor geregled moet worden.. en ga zo maar door).
quote:
Nou ja, blauwequote:Op maandag 18 september 2006 17:12 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
En veel plezier in je (roze) wolken!![]()
quote:
Het is voor jou en mij misschien niet zo boeiend maar ik kan me voorstellen dat het voor de desbetreffende mama in spé fijn is om het ergens kwijt te kunnen en dit topic als een soort uitlaatklep te kunnen gebruiken.quote:Op maandag 18 september 2006 18:49 schreef snoopy het volgende:
Enne, even inhakend op alle posts over wel en niet klagen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap echt wel heel veel meer last van dingen heb dan vorige zwangerschap. Maar waar ik persoonlijk een beetje bleh van wordt hier, is die dagelijkse beschrijvingen van letterlijk alle pijntjes en aantal plasjes 's nachts en hoe hoe vaak je wakker wordt. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed tegen.
Ik zit al tijden te twijfelen of ik dat eens zou 'zeggen' hier. Maar zo te zien zijn er meer mensen die het gewoon fijn vinden als de leuke dingen van zwanger zijn wat meer aan bod komen.
Zo, dat is er uit![]()
En tuurlijk voelt iedereen zich wel eens rot of niet lekker. En dat mag ook zeker geschreven worden.quote:E.T. wat fijn te lezen dat het goed met je gaat! Wat jij schrijft over dat je niet bij alle klachten stil blijft staan herken ik ook heel erg. Dan blijft er ook lekker veel ruimte over voor het grote genieten van de kleine momenten
Heel herkenbaar!!quote:Op maandag 18 september 2006 14:51 schreef E.T. het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat met zo'n tweede een zwangerschap er meer 'tussendoor' glipt. Zeker als de rest van je leven op 't ogenblik een beetje te vol zit en er weinig tijd is om te genieten. (schoonvader ernstig ziek, stress rond oude baan van Swets en nu nieuwe baan, vakantiehuisje gekocht waar een hoop voor geregled moet worden.. en ga zo maar door).
Wel weer een voordeel is dat ik dus ook niet bij de klachten echt stil sta. Ja, natuurlijk heb ik pijn in mijn bekken, maar goed, dat heeft (bijna) iedere zwangere en wat andere klachten.. maar dat heeft iedereen en ik ben niet iemand die er behoefte aan heeft om dat steeds te posten. heb ook wel het idee dat, omdat ik er voor mezelf niet zo bij stil sta en elke dag weer benoem, sommige dingen ook minder erg zijn. (als ik elke dag steeds zoiets heb van 'auw, wat doet 't pijn en wat kan ik weinig doordat m'n bekken niet meer wil.. gaat 't ook steeds slechter volgens mij).
En daarbij heb je de mensen die voor de eerste keer zwanger zijn ook erg onzeker zijn en dus veel meer neer zullen gooienquote:Op maandag 18 september 2006 19:13 schreef reese.com het volgende:
Op zich is het natuurlijk altijd fijn om te lezen als er naast de pijntjes ook de leuke dingen gemeldt worden. Ben het er mee eens dat het uiteraard leuker is om positieve geluiden te horen.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je tegen het eind van je zwangerschap loopt je het gewoon ronduit zat bent.
Nou goed ik denk dat we uiteindelijk wel hetzelfde bedoelen Snoopy
Dan wordt het hoog tijd dat ik die trapleuning eens ga vastzettenquote:Op zondag 17 september 2006 21:03 schreef jessie het volgende:
Nikky je banden verslappen ook he. Ik ben menig keer van de trapg evallen toen ik zwanger wasVoorzichtig dus
Niet bezwaard voelen!!! volgens mij gaan we anders allemaal bezwaard voelen: de één dat ie zich goed voelt, de ander dat ie zich klote voeltquote:Op maandag 18 september 2006 19:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tussen al dat soort berichten voel ik me bijna bezwaard om te posten dat het met mij op dit moment wél lekker gaat.
Toen ik tijdens het eten koken de koelkast schoon stond te makenquote:Linda wat een actieveling ben je zegWel fijn dat je weer een paar dingetjes van je actielijstje hebt kunnen wegstrepen. Ruim baan voor de bevalling
quote:Op maandag 18 september 2006 19:45 schreef nikky het volgende:
Dan wordt het hoog tijd dat ik die trapleuning eens ga vastzetten.
Mijn voet is een beetje blauw.
Al shet goed is wordt hij in oktober voor mij vastgezet. Ik klus heel graag maar ik ben een beetje "bang" voor die grote boormachinesquote:Op maandag 18 september 2006 19:49 schreef linda856763 het volgende:
[..]pas je op!
ik heb het ook op vakantie gehad, dat ik zo door mijn benen zakte, en ik meen mij te herinneren van mijn ene zwangerschapslesjedat je spieren ook 'trager' worden. Dus normaal reageert alles meteen om te compenseren als je een beetje struikelt, en nu niet meer, dus hop, daar lig je.
Snel vastzetten hoor [vingertje]
Concentreren gaat wel slechter jah.quote:Op maandag 18 september 2006 19:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Al shet goed is wordt hij in oktober voor mij vastgezet. Ik klus heel graag maar ik ben een beetje "bang" voor die grote boormachines![]()
. Erg he?
Ik hoorde ook dat hoe verder je in de zwangerschap komt hoe moeilijker je je kunt concentreren bijvoorbeeld met autorijden. Helemaal op het laatste. Iemand die weet of dat klopt?
Ik dacht dat ik de enige was die het hierboven geschrevene dacht... Het is niet dat ik noooooooooooooooit klaag maar meestal zeg ik liever niets en post ik soms dus ook een paar dagen niet in het Z&G topic. Ik snap best dat sommigen dat effe nodig hebben maar kijk me er liever niet op aan als ik niet reageer op zulke posts.quote:Op maandag 18 september 2006 18:49 schreef snoopy het volgende:
Beef, weer een jongetje
Enne, even inhakend op alle posts over wel en niet klagen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap echt wel heel veel meer last van dingen heb dan vorige zwangerschap. Maar waar ik persoonlijk een beetje bleh van wordt hier, is die dagelijkse beschrijvingen van letterlijk alle pijntjes en aantal plasjes 's nachts en hoe hoe vaak je wakker wordt. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed tegen.
Ik zit al tijden te twijfelen of ik dat eens zou 'zeggen' hier. Maar zo te zien zijn er meer mensen die het gewoon fijn vinden als de leuke dingen van zwanger zijn wat meer aan bod komen.
Zo, dat is er uit![]()
19 weken maar als ik mijn moeder zo hoor ziet het eruit alsof ik veel verder ben. Zo voelt het voor mijzelf ook, mijn buik lijkt met de dag te groeien!quote:Op maandag 18 september 2006 20:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
goh leuk zeg appelsap! Hoe ver ben je nu? sorry ben een beetje te lui om te gaan kijken...
Ik vind het ook wel fijn dat alles wat ik voel (en niet voel) hier te kunnen melden, dan weet ik wat het is, wat ik eraan kan doen, en of het normaal is! Het is echt fijn om hier mensen te treffen die het allemaal hebben meegemaakt
Wat zij dus al zegtquote:Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef E.T. het volgende:
ik zie dat ik heel wat teweeg heb gebracht.
Het is een beetje ingegeven door wat snoopy ook postte (en wat via andere kanalen bij Lois en mij terecht is gekomen); er zijn dagen dat echt elke scheet die dwars zit gepost wordt en het hier alleen maar een klaagbank lijkt. Best leuk om van je af te schrijven, maar een zwangerschap is niet alleen maar kommer en kwel.. Een beetje balans in de posts zou een stuk leuker zijn, voor iedereen.
CBSquote:Meer vrouwen dan mannen
Vrouwen zijn in de Nederlandse bevolking licht in de meerderheid. Op elke 100 vrouwen zijn er 98 mannen. Tot op middelbare leeftijd zijn er echter meer mannen dan vrouwen. Dit komt voornamelijk doordat er meer jongens dan meisjes worden geboren (105 jongens per 100 meisjes).
quote:Op maandag 18 september 2006 20:19 schreef appelsap het volgende:
[..]
19 weken maar als ik mijn moeder zo hoor ziet het eruit alsof ik veel verder ben. Zo voelt het voor mijzelf ook, mijn buik lijkt met de dag te groeien!
Ik moet er echt eens een foto van maken en in het buikenfoto topic plaatsen.
Ja, maar we zitten nu helemaal buiten proporties...... Er mogen op de gemelde jongentjes na, geen jongens meer geboren worden dit jaar....quote:Op maandag 18 september 2006 20:43 schreef Sjeen het volgende:
Er worden altijd meer jongetjes geboren, is een natuurfeitje...
Ik voel me niet aangesproken als 'grote klager', maar af en toe is het idd wel opluchtend om even je ei kwijt te kunnen. En de herkenning bij anderen te lezen.quote:Op maandag 18 september 2006 20:40 schreef PM-girl het volgende:
[Maar ik vind het ook 'heerlijk' om te lezen dat anderen zoals Moonah, Chacama of Linda ook die klachten hebben, gewoon om het wijgevoel te hebben. En ik heb nu nog niks anders dan dit forum als ervaringsbron, omdat het mijn eerste zwangerschap is
Hoezo dan liever geen ruggeprik? Ik heb het namelijk ook.quote:Op maandag 18 september 2006 20:23 schreef ik80 het volgende:
Ik proberen duidelijk te makend dat ik geen ruggenprik wil ivm de scoliose van mijn rug. Maar goed, dat weet mijn lief ook. Hopelijk kan het gewoon thuis!
Goed zo!quote:Op maandag 18 september 2006 20:55 schreef chacama het volgende:
Maar ik beloof jullie ALLEMAAL dat ik het zo rustig mogelijk aan zal doen en dat ik goed zal luisteren naar mijn lichaam en de beeb...
Ik ben erg blij met dit forum juist omdat je kunt 'klagen'. Want voor mijn gevoel is het niet echt klagen wat je doet. Je geeft even aan hoe je je voelt en vraagt herkenning. En dat is erg prettig. Want als ik straks die breinaalt in mijn k*t gestoken krijg, zal ik het echt niet nalaten om te melden. Al is het inderdaad alleen maar om te horen dat het erbij hoort en het indalingssteken zijn....quote:Op maandag 18 september 2006 21:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangesproken als 'grote klager', maar af en toe is het idd wel opluchtend om even je ei kwijt te kunnen. En de herkenning bij anderen te lezen.
En eerlijk gezegd verbaas ik me een beetje (beetje boel...) over de omslag die kennelijk hier is gemaakt. Maand of wat geleden toen dit aan de orde was stond 'iedereen' op haar achterste poten omdat zwanger-zijn nou eenmaal niet alleen een roze (oké Beef, blauwe...) wolk is. En nu 'mag' er niet meer geklaagd worden
Alsjeblieft zeg, laat mensen toch hun (on)geneugten uiten betreffende hun zwangerschap.
Bah, wat een gezeik hier.
Dat zeg ik niet hoor. Maar sommige dingen mogen van mij best wat minder.quote:Op maandag 18 september 2006 21:00 schreef Moonah het volgende:
...En nu 'mag' er niet meer geklaagd worden...
Tussen zwart en wit zit altijd nog grijsquote:Op maandag 18 september 2006 21:00 schreef Moonah het volgende:
En nu 'mag' er niet meer geklaagd worden
Nee, ik zit daar ook niet op te wachten. Maar als het iemand toch oplucht om het te posten, en herkenning vindt. Daar gaat het toch om hier? Ik snap het probleem niet. Ik lees zo vaak over berichten heen van mensen waar ik niet zo veel mee heb.quote:Op maandag 18 september 2006 21:12 schreef snoopy het volgende:
Maar wat ik persoonlijk niet zo fijn vind is om elke plasje of pijntje hier dagelijks beschreven te zien.
Het lijkt me ook niet de bedoeling dat dat exact wordt aangegeven. Gatver.quote:Want ook ik kan niet exact aangeven wat nou wel en niet mag/moet/kan. Het is alleen iets dat mij soms een vervelend gevoel geeft.
Nah, goed dat je het meldt Lois... (weet eigenlijk niet zo goed wat voor smiley hier achter te plakken...quote:Op maandag 18 september 2006 21:18 schreef Lois het volgende:
want zwanger zijn kan soms ook heel bijzonder zijn.
quote:Op maandag 18 september 2006 21:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, goed dat je het meldt Lois... (weet eigenlijk niet zo goed wat voor smiley hier achter te plakken...).
Kijk, dít is toch ook duidelijk?quote:Op maandag 18 september 2006 21:22 schreef Rottdog het volgende:
Beef gefeli wat nice een broertje voor Dylan, dat wordt dan vast weer zo'n lekkere knul als zijn grote broer
Snoop ben zo benieuwd wat het is geworden in je babymaakhuisje
Gabberhead duidelijke echo
Slaapmeisje vindt het zo genieten om jou verhalen te lezen![]()
Voor alle dames sterkte meiden![]()
Mijn opmerking hiervoor kwam ook eigenlijk meer voort uit de gedachte aan een eerdere discussie ergens in OUD over op een bepaalde manier dingen posten enzo. Mensen waren toen ineens bang om dingen te posten omdat ze het heel onduidelijk vonden wat nou wel en niet mocht. Dat bracht grote verwarring en dat is niet de bedoeling van mijn opmerkingen hier.quote:Op maandag 18 september 2006 21:18 schreef Moonah het volgende:
Het lijkt me ook niet de bedoeling dat dat exact wordt aangegeven. Gatver.
Ja, ga je schamen.quote:Op maandag 18 september 2006 21:23 schreef Lois het volgende:
[..]
Het staat er ook wel heel beroerd ja
![]()
Voor mijn gevoel is er op dat moment al zoveel gestress om me heen dat ik me daar geen zorgen over wil maken. Het zijn bij bij meerdere bochten van rond de 40 graden en erger. Ook onderin. Met een tordatie erbij. Ze moeten dus heel zeker van hun zaak zijn willen ze goed prikken.quote:Op maandag 18 september 2006 21:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Hoezo dan liever geen ruggeprik? Ik heb het namelijk ook.
quote:Op maandag 18 september 2006 21:22 schreef Rottdog het volgende:
Snoop ben zo benieuwd wat het is geworden in je babymaakhuisje
Kunnen ze dat zien danquote:Op maandag 18 september 2006 22:04 schreef snoopy het volgende:
[..]ik ook wel hoor. een jongen? Een meisje? Lijkt het op Morris? Heeft het idd zulk lang haar als de pretechomeneer voorspelde? Is alles gezond en wel?
Nog even geduld!
Jep het idd alleen om de Ks, waar ik toch liever niet op hoop, maar je dnekt er toch over na.quote:Op maandag 18 september 2006 21:56 schreef linda856763 het volgende:
Ik80, die ruggeprik bedoel je bij een ks toch? Als dat evt aan de orde zou zijn. Want voor pijnstilling bij een 'gewone' bevalling zijn er nog heel wat andere mogelijkheden, heb ik begrepen...
Hij beweerde dat hij de lengte van het haar kon meten. Dat was 7 mm en hij vond 5 mm al enorm langquote:
Toch even OT.quote:Op maandag 18 september 2006 22:00 schreef chacama het volgende:
(...) Ik weet nog dat ik op de dag van de bevalling boodschappen ging doen met. (...)
Hm, die knip, die krijg ik (bijna) zeker ook, dat doen ze altijd bij een stuitbevalling, zei de gyn. Ik ben er blij om dat ze dat nu al zeggen, want eigenlijk was dat ongeveer waar ik het allerbangst voor was tijdens de bevalling. En nu ik weet dat het gaat gebeuren (met verdoving, dat wel) vind ik het eigenlijk niet zo eng meer. Gelukkig ben ik niet doorgegaan met dat gedoe van het perineum masseren, dat was toch helemaal zinloos geweestquote:Op maandag 18 september 2006 22:35 schreef Sjeen het volgende:
Die bevalling van Chacama was prima hoor, op de snelheid (gelukkig geen belgische bekeuringen gehad) en de knipna dan... Als ze me deze keer erbij wil hebben, zal ze snel moeten zijn met bellen
![]()
Eens, maar het is wel makkelijk. Ik vind 'mijn man' ook niet zo leuk staan. Manlief en het mannetje krijg ik ook de kriebels van en niet iedereen weet dat stinkie mijn wederhelft is. Diequote:Op maandag 18 september 2006 23:35 schreef bixister het volgende:
icaa ik snap wel wat je bedoelt; ik moet de zin ook altijd 2x lezen bij die-mannen. toen Luchtbel het als enige deed vond ik 't nog leuk en origineel maar van mij hoeft 't ook geen gemeengoed te worden.
![]()
Ja, hij zit er nog. Hoewel ik vannacht serieus gedacht heb dat 'het' was begonnen. Ik had gisteren de hele dag al continu harde buiken die 10-15 minuten duurden. Begin van de nacht kwam daar behoorlijke menstruatiepijn bij en had ik echt 20 minuten aan een stuk een knalharde pijnlijke buik. Zo'n heftige voorweeën had ik nog niet eerder gehad. Mijn lief vroeg of het serieus was. Ik wist het niet. Toen moesten we allebei heel erg giebelen van de zenuwen. En dat was voor mij het teken dat het dan kennelijk nog níet serieus is.quote:Op maandag 18 september 2006 23:35 schreef bixister het volgende:
moonah houdt de boel ook nog binnen zie ik, begrijpelijk dat je er een beetje raar van wordt maar ik ben er toch vooral blij om!
Niet in je broek doen dan he?quote:Op maandag 18 september 2006 23:25 schreef linda856763 het volgende:
Nou, welterusten allen, en ik zal morgen NIET laten weten hoe vaak ik heb moeten plassen
Tijd voor een update dus!quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:53 schreef Moonah het volgende:
Net een mailtje van Vivi gekregen. Ze was met vakantie.![]()
Hey, wat lief, er wordt aan me gedachtquote:Op maandag 18 september 2006 00:16 schreef pinquit het volgende:
misschien vraag ik nu iets heel heel doms hoor, maar waar is Vivi??
op haar profiel staat dat haar laatste bezoek 19 dagen geleden is.
Oh, voornamelijk gezeur, gezeik en geklaag.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:04 schreef Vivi het volgende:
Ik ga nu proberen zoveel mogelijk bij te lezen want ik heb heel wat gemist zo te zien!
Ik heb je ook al teruggemaildquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:
Welcome back beeb!
Een jongen!
Fijn hoor, dat het 'allemaal' goed gaat.
[..]
Oh, voornamelijk gezeur, gezeik en geklaag.![]()
heeeee, ga jij eens snel bevallen!quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:
en een hoop geplasquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:
Welcome back beeb!
Een jongen!
Fijn hoor, dat het 'allemaal' goed gaat.
[..]
Nou, het was verschrikkelijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:08 schreef Vicky het volgende:
Vivi, wat leuk een knul!!
Jeetje, was zeker wel ff schrikken dat flauwvallen...
De 4e op rij voor mijn vriendje...die heeft alleen maar jongetjes-zaadjes volgens mijquote:
Erg is dat he Linda, ik ben normaal niet zo van de tranen en janken, maar als ik zwanger ben kan ik van iedere reclame al traanogen krijgen. Reclames over zielige dieren zap ik dan ook meteen weg of ik loop even wegquote:Op dinsdag 19 september 2006 09:18 schreef linda856763 het volgende:
En opeens vliegt alles wat er mis kan gaan me zo aan. Ik moet soms ook maar eens mij afsluiten voor sommige verhalen/websites etc geloof ik. Ik kon er altijd goed tegen, maar nu niet meer...
Nou, daar valt weinig tegenaan te relativeren volgens mij. Wat ongelofelijk lomp om dat zomaar door te sturen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:22 schreef linda856763 het volgende:
Ik weet, relativeren. Maar het helpt niet als in je omgeving een kindje 'zomaar' overlijdt tijdens de geboorteen je een mailtje via via krijgt, met een link, en *klik* daar zie je een foto van dat kindje, zonder een waarschuwing vooraf.
Ik wil echt echt mijn ogen niet sluiten voor leed van anderen, maar dat kon ik eigenlijk even niet hebben.
Denk van wel, ze hebben de foto zelf op de 'frontpage' van hun website gezet. Maar hen neem ik het ook niet kwalijk, die zullen daar op dit moment niet goed bij na kunnen denken, vermoed ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag me af of de ouders dat uberhaupt weten...
Goed dat je er vertrouwen in hebt! De hoeveelheid "personeel" zal je denk ik wel mee vallen. De verpleegster zie je vaak en veel, de arts-assistent en de co-assistent komen regelmatig kijken en zijn er natuurlijk bij het persen constant bij en de gynaecoloog zal waarschijnlijk alleen bij het persen zijn. En dan ben je wel ergens anders mee bezig dan het idee dat het druk is rond je bed. Mij viel het ten minste alleszins mee, met de drukte.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:22 schreef linda856763 het volgende:
(..)
Maar, ik heb vertrouwen in het ziekenhuis, en ook wel in mezelf, en in dit geval vind ik het wel fijn om aan allerlei apparaten aangesloten te worden, en een gyn erbij te hebben, en een arts assistent, en een co-assistent, en een verpleegster. Wel veel eigenlijk![]()
Ja, ik ben al aan het idee gewend. ik heb al zoveel plannen 'uit handen moeten geven' dit kan er ook nog wel bijquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:31 schreef cattie het volgende:
[..]
Goed dat je er vertrouwen in hebt! De hoeveelheid "personeel" zal je denk ik wel mee vallen. De verpleegster zie je vaak en veel, de arts-assistent en de co-assistent komen regelmatig kijken en zijn er natuurlijk bij het persen constant bij en de gynaecoloog zal waarschijnlijk alleen bij het persen zijn. En dan ben je wel ergens anders mee bezig dan het idee dat het druk is rond je bed. Mij viel het ten minste alleszins mee, met de drukte.
Neukquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:24 schreef Vivi het volgende:
Kan iemand me ff melden wie er dan nog meer jongetjes krijgen! Anders moet ik 180 topics doorpitten vrees ik!
Nee, natuurlijk niet, maar je kreeg hem toch viavia doorgestuurd. Die hadden er dan toch op z'n minstquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:31 schreef linda856763 het volgende:
Denk van wel, ze hebben de foto zelf op de 'frontpage' van hun website gezet. Maar hen neem ik het ook niet kwalijk, die zullen daar op dit moment niet goed bij na kunnen denken, vermoed ik.
Ik hoop voor je dat je net zulke fijne mensen om je bed hebt staan als ik, het hielp mij enorm. Eerst tijdens het persen was de arts-assistent "de baas", daar focuste ik me op en dat hielp goed, de anderen moedigden mij heel lief aan. Toen de gyn erbij moest, nam zij het roer over en was zij de baas, wat ze ook heel lief en fijn deed. Op de rest van de bevalling, hoe het ging, kijk ik wat minder positief terug, ik hoop voor jou dat het voorspoediger zal gaan dan bij mij.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:35 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ja, ik ben al aan het idee gewend. ik heb al zoveel plannen 'uit handen moeten geven' dit kan er ook nog wel bijIk wil alleen niet hebben dat ze me van alle kanten aanwijzingen gaan geven (want ik moet op het laatst heel braaf doen wat ze zeggen) maar dat zullen ze zelf ook wel snappen lijkt me.
Ik moet dus wel in de grootste verloskamer, vanwege al die mensen
*zucht* Het is nu echt wel duidelijk hoe jij erover denkt hoor Moonah.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:
BassMissquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:37 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Neuk
ik80
beefcake
Moonah
en de rest weet ik niet meer.
Luister je wel naar hem? Muts.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:18 schreef chacama het volgende:
En op mijn kop gekregen van de HA omdat ik Fleur nog til.....
Wacht maar jij, later in je zwangerschap zul je nog veeeeel meer zuchten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:31 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
*zucht* Het is nu echt wel duidelijk hoe jij erover denkt hoor Moonah.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef mjammetje het volgende:
Chacama altijd fijn om even tussendoor te lezen dat bevallen ook zo snel kan.
Ben zelf net bij de vk geweest. Alles is goed. Volgende week kan ik gestript worden en of ik dat wil daar ga ik niet eerder dan zondag over nadenken.
als dat zo is. dan wordt het wel verdacht...... worden jongens in een bepaalde periode verwekt????quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Sweaty ook een jongen dacht ik.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:22 schreef linda856763 het volgende:
...
Ik weet, relativeren. Maar het helpt niet als in je omgeving een kindje 'zomaar' overlijdt tijdens de geboorteen je een mailtje via via krijgt, met een link, en *klik* daar zie je een foto van dat kindje, zonder een waarschuwing vooraf.
Ik wil echt echt mijn ogen niet sluiten voor leed van anderen, maar dat kon ik eigenlijk even niet hebben.
...
Waarschijnlijk he.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Mwana en Suzanna meisjes.
Sweaty ook een jongen dacht ik.
ik ook goed dat je het zegt thanksquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk he.
oh fuk ik moet nog bellen
gebeld! misschien heel misschien vrijdag al hierquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:00 schreef chacama het volgende:
[..]
ik ook goed dat je het zegt thanks
Spannend mjammetje. Hopelijk komt het voor die tijd nog vanzelf. Hoef je er ook niet over na te denken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:39 schreef mjammetje het volgende:
Ben zelf net bij de vk geweest. Alles is goed. Volgende week kan ik gestript worden en of ik dat wil daar ga ik niet eerder dan zondag over nadenken.
Ik natuurlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:52 schreef chacama het volgende:
[..]en dat gun ik iedereen.....
En misschien is dat strippen helemaal niet nodig....want zondag is nog HEEEEEEL ver weg....
En voor de statistieken: aangezien er vorige week geen beeb geboren is, staan er voor deze week 2 op de planning.... wie oh wie meldt zich (geheel vrijwillig) aan voor deze zware maar zeer belonende taak??????
Ja, maar een doorgestuurde mail (ik ken ze niet zo goed, maar ben redactielid van een nieuwsbrief voor onze kerk, vandaar dat ik die mail ook kreeg, het bericht moest in de nieuwsbrief - ze hebben er niet bij nagedacht dat ik ook op het punt van bevallen sta denk ik)quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
![]()
Das wel héél confronterend. Was het van de ouders zelf dan?
wat heb ik gemist..... wat krijg je vrijdag.... je meisje ???? nee, toch da's te vroeg hoorquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
gebeld! misschien heel misschien vrijdag al hier
Neen, de pretecho die we al máánden aankondigen nadat we hebben gezegd dat het waarschijnlijk een deerntien wordtquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:19 schreef chacama het volgende:
[..]
wat heb ik gemist..... wat krijg je vrijdag.... je meisje ???? nee, toch da's te vroeg hoor
ok dan....leuk weer van die mooie plaatjes in het vooruitzichtquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neen, de pretecho die we al máánden aankondigen nadat we hebben gezegd dat het waarschijnlijk een deerntien wordt
Nee, dat jonkie blijft mooi zitten tot minstens 2 dec als het aan mij ligt heur
Als het ws mevroi belieft om haar koppie dan wel kontje de goede kant op te draaien wel jaquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:34 schreef chacama het volgende:
[..]
ok dan....leuk weer van die mooie plaatjes in het vooruitzicht
was da nu.... wilde net vragen of je al klaar was met je klusjes en ik de eerste pufjes je kant op kon sturen, maar jij zegt dus donderdag.... OK staat genoteerd!!!quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:13 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik natuurlijk![]()
Ik hoef alleen nog maar de kelder en de cv kast op te ruimen, de overloop te stofzuigen en een wandkleedje op te hangen. Morgen ben ik wel klaar, dus dan kan het
oh, en de kledingkast opnieuw indelen zie ik net -overmorgen dus
quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Grrrr, mijn lief heeft een site gemaakt voor ons kindje die eind vorige maand zou moeten werken en het nog steeds niet doet... En die vent reageert op geen enkele mail meer.
Straks is hij er en werkt het nog niet.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:09 schreef bixister het volgende:
[..]je lief kun je toch vast ook wel via andere kanalen dan e-mail bereiken? of heb je je man ook via internet gedownload.
![]()
Whehequote:Op dinsdag 19 september 2006 14:09 schreef bixister het volgende:
[..]je lief kun je toch vast ook wel via andere kanalen dan e-mail bereiken? of heb je je man ook via internet gedownload.
![]()
zou het?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:27 schreef beefcake het volgende:
[..]
Whehe![]()
Maar met die vent zal ze vast een of andere beheerder of host van die site bedoelen? Toch?![]()
![]()
Wat helemaal heerlijk om dit te horen..... Alles goed...wat een opluchting!! En wat een toffe reactie op je werk. Tuurlijk is het vervelend dat ze personeelsproblemen krijgen, maar goed... kunnen ze er alvast aan wennen voor over een tijdje...quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoi iedereen, ik heb een bezoekje aan de vk gebracht, en alles is goed, bloeddruk 134/84, geen bloedarmoede, niks bijzonders. Het enige dat wel irri is, is dat ik steeds zo dizzy ben, maar mijn lichaam fluit mij gewoon terug... ik moet het rustiger aan doen, mag deze week niet werken, moet volgende week maar weer zien of het dan beter gaat. En wat betreft het groeien, dat moest nu ook helemaal nog niet. Ze zei dat het normaal is dat je rond de 20e week de knoop van je broek niet meer kan dichtdoen. Dus dan hebben we hier nog 4 weken te gaan! Moest me niet zoveel aantrekken van wat iedereen om me heen steeds zegt...die weten er niks van. (dat van "ben je wel zwanger, je groeit helemaal niet..."enz)
En ze heeft het hartje laten horen!! Pfff wat en opluchting om dat ff te horen zeg! Mijn kleine druktemaker was weer druk in de weer, ze zei dat het alsmaar bewoog.
Ook was mijn baarmoeder gegroeid, eerste keer zat het 2 vingers boven het schaambeen en nu 3 vingers onder de navel.
Ben heel blij dat ik er even naar toe kon gaan! Ben helemaal gerustgesteld.
Mijn werk nam het ook goed op, baalde wel dat ik ze weer met personeelsproblemen opzadel, maar daar mocht ik van hun niet aan denken. Het babietje is nu het allerbelangrijkste!
hihi, ik snapte het ook al niet helemaal..quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:09 schreef bixister het volgende:
![]()
Nou je weet nooit tochquote:
Kan het zijn dat de ijzertableten het alleen maar gestabiliseerd hebben. Dat je dus als je ze niet zou hebben gebruikt, zwaar ijzertekort zou hebben gehad?? En dat het stabiliseren nu dus het meest optimale is wat je nu met die 2 tabletten kunt bereiken.... Is maar een idee..quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:56 schreef beefcake het volgende:
[..]
Nou je weet nooit toch![]()
Karin, fijn dat je gerustgesteld bent!
Heeft er iemand ervaring met ijzertabletten die niet schijnen te werken? Mijn ijzergehalte is sinds het bloedprikken (week of 8 geleden) niet gestegen, ondanks twee ijzertabletten per dag. Ik moet met 30 weken zwangerschap weer naar het lab om bloed te laten prikken, maar wat gebeurt er als dan weer blijkt dat het te laag is?
Nee, VK bellen!!! en symptomen omschrijven. Een hoge bloeddruk kan op zwangerschapsvergiftiging wijzen....zeer gevaarlijk voor je beeb. Dus beter safe then sorryquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:58 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb geen idee Beefcake.
Ook nog een vraagje: hoe zat het nog maar weer met te hoge bloeddruk enzo? Ik heb nu hoofdpijn, en zie af en toe wat visjes vliegen voor mijn ogen (kweet niet hoe het anders te omschrijven) en ik had vorige week opeens een veel hogere bloeddruk dan normaal (maar dat kwam volgens mij door het harde fietsen en geen tijd om te rusten voor het meten)
Maar moet ik me nu zorgen gaan maken? Morgen heb ik trouwens controle, ik kan wel even wachten tot die tijd toch?
insert: vingertje..... ja ga jij maar even luchten en dan horen wij het straks wel....quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:07 schreef linda856763 het volgende:
Volgens mij was allebei wat hoger. ze hebben het niet ingevuld op mijn kaart Maar toen hebben ze gelijk een urinetestje voor de eiwitten gedaan, en er was niets aan de hand. En toen ik dat vroeg aan de gyn, of het wel juist was dat ik zonder uit te hijgen al 'gemeten' was, zei ze dat daar toch wel 5 minuten tussen zou moeten zitten. Maar ik vertrouw die metingen hoe dan ook niet zo, want de week daarvoor was ik ma in het zkh: hoger. Di bij vk: laag, zoals vanouds. Wo in het zkh: hoger...
Het zou ook een beetje verfdamp kunnen zijn. Ik ga wel even een boodschapje doen en kijken of frisse lucht helpt. Zo niet, dan ga ik wel even bellen...
poeh ja echt wel!!! helemaal opgelucht toen ik het hartje hoordequote:Op dinsdag 19 september 2006 16:12 schreef Stiekemurd het volgende:
Karin fijn dat alles goed isWeer een beetje gerustgesteld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |