abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 15:13:47 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41921271
@Karin, ik ben de eerst weken (16 ofzo) van mijn zwangerschap zelfs ongeveer 4 kilo afgevallen. En tot ruim 20 weken was niet eens te zien dat ik zwanger was... En inderdaad, gewoon de Vk bellen als je onzeker bent, daar zijn ze voor
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41921550
@sjeen, ik ben eerst ook afgevallen omdat ik steeds zo moest overgeven..... maar nu eet ik gewoon, neem ook gerust lekkere dingen enz,.
Wel weer een geruststelling dat ik niet de enige ben waar nu nog niks te zien is...(tenminste ik zie het zelf wel een beetje hoor, maar in de kleren zie je het niet, kan al mijn kleren nog aan, riem kan nog steeds op hetzelfde gaatje)
maar dat in mijn omgeving gewoon getwijfeld wordt aan mijn zwangerschap gaat eigenlijk best ver he....dat ze het durven te zeggen! Ze vinden het zelf een leuk grapje, nou ik niet hoor.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_41921613
Hier ook iemand die continu te horen kreeg dat het toch echt niet te zien was. En nu dus: "Ja, nu kun je het eindelijk zien!"
Laten gaan. Als de vk constateert dat het genoeg is, is het goed
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41921667
Bij mijn zwangerschapscursus zit een meisje waar je bijna niets aan ziet en die mag ook al bijna bevallen volgens mij. Dus je ziet, je bent niet de enige. Bij ongerustheid sowieso altijd even de vk bellen maar dat was je dus al van plan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 18 september 2006 @ 15:29:36 #130
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_41921753
Vanmorgen voor de nekplooimeting geweest met lief. Ondanks de verschrikkelijk chagrijnige dame die ons hielp, is het een hele positieve en zelfs leuke echo geweest. Het resultaat was dat wij een sterk verminderde kans op een kindje met afwijking hebben. Voor haar leeftijd zou lief een kans van 1:348 hebben, maar op basis van de meting is het 1:780 (ongeveer). Donderdag krijgen we de resultaten van het bloedonderzoek bij de VK en dan weten we het totaalplaatje.
Maar de echo zelf was ook helemaal geweldig. We hebben nu alles kunnen zien. De echodame heeft ook nog een beetje rondgekeken en alles zit er op en er aan. 10 vingertjes, 10 teentjes
Nooit gedacht dat je dat op 13 weken al zo goed kon zien. De groei is ook goed. Met 6,6 cm (kruin tot stuit) zit onze Mini precies midden in de grafiek.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_41921842
leuk zeg gabberhead!! altijd mooi om te zien dat het allemaal goed lijkt!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_41923436
Karin dat zijn ook helemaal geen leuke 'grapjes', ze brengen je daardoor alleen maar zelf aan het twijfelen.
Maar dat je nog niks bent aangekomen of nog maar weinig ziet hoeft niks te betekenen.
Ik ben tot nu toe ook nog niks aangekomen. (alleen heb ik wel al een flinke buik)
Maargoed die buik verschilt toch per persoon. (Er zijn genoeg vrouwen waarbij je het nauwelijks ziet.) En je moet nog zoveel weken!
  maandag 18 september 2006 @ 16:34:16 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41923485
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:51 schreef E.T. het volgende:
Alleen wel jammer dat met zo'n tweede een zwangerschap er meer 'tussendoor' glipt. Zeker als de rest van je leven op 't ogenblik een beetje te vol zit en er weinig tijd is om te genieten. (schoonvader ernstig ziek, stress rond oude baan van Swets en nu nieuwe baan, vakantiehuisje gekocht waar een hoop voor geregled moet worden.. en ga zo maar door).
Wat fijn dat het zo goed gaat ET!
Sterkte met al het geregel en stress. Goed dat er toch gelukkig ook genietmomentjes zijn!
Alweer 24 weken...!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 16:40:26 #134
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41923677
Karin je zit ook precies in zo'n tussenperiode waarin er weinig gebeurt. Het duurt nog even tot de volgende controle en je voelt je kindje nog niet bewegen. Logisch dus dat je hartstikke onzeker bent. Bij twijfel gewoon bellen natuurlijk. Hopelijk kan je VK je een beetje geruststellen.

Gabberhead wat heerlijk zeg dat jullie echo zo goed was en dat jullie lekker hebben kunnen genieten van alle mooie details van jullie kindje.

E.T. wat fijn te lezen dat het goed met je gaat! Wat jij schrijft over dat je niet bij alle klachten stil blijft staan herken ik ook heel erg. Dan blijft er ook lekker veel ruimte over voor het grote genieten van de kleine momenten
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 18 september 2006 @ 17:03:24 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41924254
Qua klagen, het ligt er ook maar aan hoeveel last je ervan hebt en hoever je onderweg bent.
Ik weet nog heel goed dat ik een week of 16 onderweg was en MeNicole een enorme baalpost schreef. Die stuitte mij nogal tegen de borst, want "ze moest toch maar blij zijn dat ze überhaupt zwanger was".
"Een kind koop je nu eenmaal niet bij de Wehkamp", zei ik nog letterlijk.
Ohohoh, wat kreeg ik een mensen over me heen, want hier moest ook vrijuit geklaagd kunnen worden.
Inmiddels snap ik heeeeeel goed waar ze het over had indertijd, ik ben het zwanger-zijn ook beu ondertussen
Ik heb toen nog wel een voorbehoudje gemaakt dat ik nog niet zo ver onderweg was.
pi_41924381
Gabberhead wat fijn dat de kans zo klein is! En dat het een leuke echo was

ET ik herken het wel, hier sta ik ook veel minder stil bij mijn zwangerschap dan toen ik zwanger was van Dylan. Ik vind het ook allemaal veel sneller gaan! Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit! Het is toch weer een opluchting hoor!! Alle metingen kwamen ook mooi overeen met de zwangerschapsduur en het is een erg beweeglijk ventje! Ik ben helemaal in de wolken!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_41924406
Ja Moonah zie je nou wel
  maandag 18 september 2006 @ 17:12:25 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41924449
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:09 schreef beefcake het volgende:
Ja Moonah zie je nou wel

En veel plezier in je (roze) wolken!
pi_41924689
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:12 schreef Moonah het volgende:

[..]

En veel plezier in je (roze) wolken!
Nou ja, blauwe
  maandag 18 september 2006 @ 17:45:06 #140
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41925280
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:22 schreef beefcake het volgende:

[..]

Nou ja, blauwe

een jongetje!!!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 18 september 2006 @ 17:45:27 #141
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41925293
Gabberhead en Beef, fijn dat jullie goede en mooie echo's hebben gehad.
We willen wel plaatjes hier he|!

Ik ben volgens mij best wel een klager, maar ik vind dat dat hier ook moet kunnen. Zwanger zijn doet veel met je, en met de een op een andere manier dan de andere.

Ik klaag vandaag echter niet, heb veel gedaan! Post weggewerkt, nog meer foto's verwerkt, boodschappen gedaan, op mijn knieen voor de wc gezeten (om te poetsen ) en ik ga zo koken. Productief dagje dus!
Morgen officieel 39 weken!! En weer naar de vk.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41925751
Volgens mij is het quotum aan jongetjes voor dit jaar nu officieel opgebruikt! (leuk Beefcake!) Ik krijg dus een meisje
Hier ook een klager volgens mij, en jullie hartelijk dank voor het aanhoren, dat heeft het denk ik voor wat makkelijker gemaakt (het lijkt of ik mijn afscheidsspeech al aan het houden ben )
En die paar graden minder maken zoveel uit in energie! Vandaag kon ik opeens ook veel meer doen: twee kozijnen geschilderd, en de koelkast schoongemaakt. En koken ook nog... En een filmpje gekeken.
morgen kan ik niet bevallen, want dan moet er nog een tweede laag op de kozijnen.
Eva
pi_41926789
Beef, weer een jongetje

Enne, even inhakend op alle posts over wel en niet klagen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap echt wel heel veel meer last van dingen heb dan vorige zwangerschap. Maar waar ik persoonlijk een beetje bleh van wordt hier, is die dagelijkse beschrijvingen van letterlijk alle pijntjes en aantal plasjes 's nachts en hoe hoe vaak je wakker wordt. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed tegen.
Ik zit al tijden te twijfelen of ik dat eens zou 'zeggen' hier. Maar zo te zien zijn er meer mensen die het gewoon fijn vinden als de leuke dingen van zwanger zijn wat meer aan bod komen.

Zo, dat is er uit
pi_41927259
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:49 schreef snoopy het volgende:
Enne, even inhakend op alle posts over wel en niet klagen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap echt wel heel veel meer last van dingen heb dan vorige zwangerschap. Maar waar ik persoonlijk een beetje bleh van wordt hier, is die dagelijkse beschrijvingen van letterlijk alle pijntjes en aantal plasjes 's nachts en hoe hoe vaak je wakker wordt. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed tegen.
Ik zit al tijden te twijfelen of ik dat eens zou 'zeggen' hier. Maar zo te zien zijn er meer mensen die het gewoon fijn vinden als de leuke dingen van zwanger zijn wat meer aan bod komen.

Zo, dat is er uit
Het is voor jou en mij misschien niet zo boeiend maar ik kan me voorstellen dat het voor de desbetreffende mama in spé fijn is om het ergens kwijt te kunnen en dit topic als een soort uitlaatklep te kunnen gebruiken.
Er is altijd nog de scroll knop om rustig verder te scrollen naar de volgende post.
Syllables govern the world
pi_41927371
Oh maar dat doe ik ook hoor. Alleen kon ik me wel vinden in de opmerking van Slaapmeisje:
quote:
E.T. wat fijn te lezen dat het goed met je gaat! Wat jij schrijft over dat je niet bij alle klachten stil blijft staan herken ik ook heel erg. Dan blijft er ook lekker veel ruimte over voor het grote genieten van de kleine momenten
En tuurlijk voelt iedereen zich wel eens rot of niet lekker. En dat mag ook zeker geschreven worden.
Maar het hoeft van mij niet elke dag zeg maar.
pi_41927562
Op zich is het natuurlijk altijd fijn om te lezen als er naast de pijntjes ook de leuke dingen gemeldt worden. Ben het er mee eens dat het uiteraard leuker is om positieve geluiden te horen.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je tegen het eind van je zwangerschap loopt je het gewoon ronduit zat bent.
Nou goed ik denk dat we uiteindelijk wel hetzelfde bedoelen Snoopy
Syllables govern the world
pi_41927655
ok dan
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 19:38:30 #148
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41928342
Nog even inhakend op hierboven. Ik ben zeker niet van mening dat er niet geklaagd mag worden, maar het werd zo langzamerhand meer een Zeik & Geklaag topic dan een Zwangerschap & Geboorte topic. Zeker tegen het einde van een zwangerschap zal het allemaal hartstikke zwaar zijn, logisch. Omdat hier meer meiden posten die op hun laatste loodjes lopen valt het gewoon meer op denk ik. Ook ik hou net als Moonah een slag om de arm hoor. Wat ik gewoon jammer vind is dat ik zo weinig positieve berichtjes lees en ik sluit me dan weer bij snoopy aan dat ik niet zit te wachten op elk pijntje, plasje, poepje etc. Tussen al dat soort berichten voel ik me bijna bezwaard om te posten dat het met mij op dit moment wél lekker gaat.

En nu weer terug ontopic. Beefcake wat heerlijk he die 20 weken echo en wat super om te lezen dat jullie jochie mooi op schema zit

Linda wat een actieveling ben je zeg Wel fijn dat je weer een paar dingetjes van je actielijstje hebt kunnen wegstrepen. Ruim baan voor de bevalling
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_41928478
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:51 schreef E.T. het volgende:

[..]

Alleen wel jammer dat met zo'n tweede een zwangerschap er meer 'tussendoor' glipt. Zeker als de rest van je leven op 't ogenblik een beetje te vol zit en er weinig tijd is om te genieten. (schoonvader ernstig ziek, stress rond oude baan van Swets en nu nieuwe baan, vakantiehuisje gekocht waar een hoop voor geregled moet worden.. en ga zo maar door).

Wel weer een voordeel is dat ik dus ook niet bij de klachten echt stil sta. Ja, natuurlijk heb ik pijn in mijn bekken, maar goed, dat heeft (bijna) iedere zwangere en wat andere klachten.. maar dat heeft iedereen en ik ben niet iemand die er behoefte aan heeft om dat steeds te posten. heb ook wel het idee dat, omdat ik er voor mezelf niet zo bij stil sta en elke dag weer benoem, sommige dingen ook minder erg zijn. (als ik elke dag steeds zoiets heb van 'auw, wat doet 't pijn en wat kan ik weinig doordat m'n bekken niet meer wil.. gaat 't ook steeds slechter volgens mij).
Heel herkenbaar!!
Ik ga zelf doorwerken tot 4 weken van te voren en ik hoop eik stiekem dat de kleine op zich laat waten. (zeg ik nu hoor, weet niet hoe ik er over denk met 38 weken). Maar ik hoop dan wat meer "rust" te krijgen en wat dingen voor mezelf te kunnen doen wanneer Benthe naar de creche is.
En wat die pijntjes betreft.. ach ja.....
pi_41928511
Ik vind het juist wel fijn om ook wat klachten en pijntjes en baaldagen te lezen. Want dan hoef ik tenminste niet te denken dat ik een totaal uitzonderlijke, volledig ontaarde moeder-in-spé ben, die de zwangerschap niet altijd zo heel veel aan vind. Ik weet het niet, misschien is het ook dat als je al een kindje hebt, het anders is (mijn schoonzusje zegt tenminste van wel): Je weet dat het leuk is, zo'n kindje, en je weet een beetje wat het resultaat kan zijn, en hoe de bevalling zal gaan. Ik heb zelf nog geen idee. Maar ik snap ook wel weer dat een 2e of volgende eng is omdat je niet zeker weet of je evenveel van diegene houdt als van het 1e kindje.
Nou ja, hoe dan ook. Ik vind het fijn dat er voor iedereen wel wat herkenbaars hier is, en dat je niet altijd je 'maskertje' op hoeft te houden....

En hier is beebje heel druk. Ik dacht zelfs net even dat het zelf nog ging draaien, want ik kon het hoofdje niet meer op de plek vinden waar het altijd lag, maar , het ligt weer net zo. Ik vind het goed, zolang het maar niet dwars gaat liggen.
Ik ben zo beniehieuwd!!!
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')