abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 september 2006 @ 08:47:46 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41912239
Hoi allemaal,

Ik heb even terug gelezen, maar nu geen puf om te reageren. Leef wel mee..... Maar heb sinds gistermiddag weeeeeer migraine en het is dus wachten tot het overgaat. Het staren naar een beeldscherm is dus niet bevorderlijk. Verder is alles goed. Ik groei als een walvis en voel me meer en meer zwanger. Alleen de pijn in rug en hoofd kunnen me gestolen worden. Maar we weten dat het van tijdelijk aard is....nou, ja de rugpijn dan.... Die migraine lijkt wel of ie wel gewoon ondanks mijn zwangerschap op mijn normale menstruatietijd komt.... heel vreemd...
pi_41912353
Mwana, jij koele tante! Gelijk in actie komen bij zoiets... weet niet of ik zou weten wat te doen. Ik ben nu gewaarschuwd voor als het eventueel zou voorkomen, wist namelijk wel dat een koortsstuip kon voorkomen maar had geen idee hoe dat gaat.
Was me het weekendje wel voor jou!

Slaapmeisje, wat klink je heerlijk enthousiast! Je geniet echt van je zwangerschap en dat heb je verdiend!

Nikky, sterkte met je enkel! hoe gaat het nu?

Snoopy: wat grappig dat jij die dikke buik zal gaan missen. Dat heb ik nou twee keer helemaal niet gehad, is dus echt per persoon verschillend. Ik was veel te druk bezig met het kindje buiten mijn buik om die buik te missen (en eigenlijk was ik juist blij hem kwijt te zijn mét alle bekkenpijnen) ...
En toch kan ik het me wel weer voorstellen! Het gevoel van een trappelend baby'tje is nou eenmaal heel gezellig en bijzonder...

Chacama, sterkte meid...
pi_41912452
Het is vooral dat babietje in mijn buik wat ik ga missen hoor. Bekkenpijn heb ik echt wel erg maar op de een of andere manier verbind ik dat niet aan mijn kindje.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41912491
Dan begrijp ik je toch wel ... want dat gevoel van een kindje in je buik is ook bijzonder en de eerste tijd na de bevalling is dat ook 'raar' om niet meer te voelen. Maarre... gelukkig kun je het baby'tje straks écht knuffelen en dat is zo'n gaaf idee he??
  maandag 18 september 2006 @ 10:19:08 #105
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_41913654
ha ik weet hoe het zit met het kraampakket, krijg je alleen als je een aanvullende verzekering hebt (ik niet dus). Dan maar een halen bij de thuiszorg, of eff vragen aan de v.k. vanmiddag wat ik er echt van nodig heb...
Ach dat weet ik ook weer...
pi_41913889
Slaapmeis,heerlijk dat je zo rond kan lopen hé? Gelukkig dat je nergens last van hebt.Hier vanmorgen weer een douche-beurt achter de rug,met als gevolg....moet ik wel ...of toch niet....of toch wel.......Uiteindelijk bleef alles binnen,wat een gedoe.Ik ben benieuwd of het vanaf volgende week minder word,donderdag ben ik 16 weken en dan moet dat idiote hormoon maar es af gaan nemen,ben het nou zat

Mwana,wat eng zeg En wat goed dat je wist hoe te reageren,ik zou het niet hebben verzonnen,dat je dat moest doen.Gaat het alweer wat beter?

Linda,kom op joh,nog even.Jammer dat je van je roze wolk bent gevallen,ik ben er net op geklommen Veel sterkte nog met de laatste loodjes

Groetjes,Minoes
pi_41913932
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:31 schreef minoes_ het volgende:
Linda,kom op joh,nog even.Jammer dat je van je roze wolk bent gevallen,ik ben er net op geklommen Veel sterkte nog met de laatste loodjes

Groetjes,Minoes
ik heb er nooit opgezeten Maar het gaat wel hoor, op zich weinig klachten (behalve dat mijn bekken piept en kraakt en zeer doet als ik in bed lig ) Wachten duurt alleen zo laaaaaaaang! Vanochtend werd ik gebeld, was net wakker aan het worden, door mijn vader, die kwam even koffiedrinken, want hij was in de buurt. Gezellig wel. En nu ga ik mijn to do lijstje eens bestuderen.

En ik hoop dat het gevoel bij jou nu echt snel over is, dat is echt niet leuk!

meld dus
Eva
  maandag 18 september 2006 @ 10:37:39 #108
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41913992
Meld.

Met de nodige plaspauzes heerlijk geslapen en niet meer misselijk! Ik ontdekte allee vanmorgen wel dat ik nu ook streepjes heb gekregen op mijn buik....helaas!

Snoopy, lijkt me zo raar, als je weet dat dit je laatste weekjes zwanger ooit zijn! Dat je schopjes (of flinke aanhalen) voelt, zo'n kontje dat zich afzet en de hik die ergens diep vandaan borrelt.
Ik betrap me erop dat ik dat soms zo gewoon vind, terwijl ik het een half jaar terug nog nooit gevoeld had en over een maand ook niet meer zal voelen!
En dat ik dan gewoon kan slapen, zonder maagzuur, lijkt me onwerkelijk bijna!
Ik geniet ook wel van de kleine dingen, maar ik merk dat ik ook wel weer angstig wordt. Eerst was ik bang veel te vroeg te komen, dat is nu niet meer mogelijk. Maar nu heb ik zoiets van, je bent klaar, kom er maar uit, voordat er iets kan gebeuren. Waarschijnlijk gewoon te veel tv gekeken en hier rondgelezen in topics waar ik beter niet kan komen nu, maar elke dag groeit die angst een beetje meer.

Maaruh, klopt het nu dat ik ET al een tijdje niet meer gezien heb hier?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41914079
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:37 schreef PM-girl het volgende:
Meld.

Met de nodige plaspauzes heerlijk geslapen en niet meer misselijk! Ik ontdekte allee vanmorgen wel dat ik nu ook streepjes heb gekregen op mijn buik....helaas!
Jammer, net niet de eindstreep gehaald zonder buikstreepjes
Eva
pi_41914199
oh minoes! Hier ook zo, ben niet fit! Gisteren net zo dizzy en kotserig, en vandaag nog steeds niet oke. Ondertussen maak ik me steeds meer zorgen door alle opmerkingen van mensen om me heen.... vandaag maar eens even op de weegschaal gestaan, en nog steeds niet op mijn oude gewicht voordat ik zwanger werd. Oh wat zou ik toch graag het hartje even willen horen, dat zou me zo geruststellen.... nog 3 weken wachten en dan naar de vk...pfff wat duurt dat nog lang....
Belt mijn broer net ook nog dat een oom van me is overleden, lag dood naast zijn auto...hartstilstand.... hij was nog niet zo oud, ergens in de 60.

Mwana, koele kikker!!! Goed hee dat je zo reageerde!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 18 september 2006 @ 11:06:21 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41914576
quote:
Op maandag 18 september 2006 07:58 schreef Belana het volgende:
ik vroeg het laatst ook, ze (Vivi) schijnt geen internetverbinding te hebben momenteel.
Hoho, dat dénk ik, weet het niet zeker.
Ze zat laatst midden in haar verhuizing, dus het lijkt me plausibel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_41914666
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:34 schreef linda856763 het volgende:

[..]

ik heb er nooit opgezeten Maar het gaat wel hoor, op zich weinig klachten (behalve dat mijn bekken piept en kraakt en zeer doet als ik in bed lig ) ...
Laat staan de overige relevante bedactiviteiten.
"Auw nee, opzij, ik moet even doorrollen, ben misselijk, kramp! kramp! aah!"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 18 september 2006 @ 11:10:20 #113
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41914669
Goeiemorgen! ik geloof dat mijn buik al aardig gezakt is. Straks eens een foto maken

gecondoleerd karin
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_41914799
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Laat staan de overige relevante bedactiviteiten.
"Auw nee, opzij, ik moet even doorrollen, ben misselijk, kramp! kramp! aah!"
Al weken doe ik niets anders dan slapen en lezen in bed
durft bijna niet meer te wijzen naar mij

Wat akelig Karin, gecondoleerd!
Eva
  maandag 18 september 2006 @ 11:34:05 #115
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41915296
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:37 schreef PM-girl het volgende:

Maaruh, klopt het nu dat ik ET al een tijdje niet meer gezien heb hier?

Gisteravond nog!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41916479
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:15 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Al weken doe ik niets anders dan slapen en lezen in bed
durft bijna niet meer te wijzen naar mij
Die van mij ook niet, maar ik heb zelf ook nog uh...zin. Zo, ik heb het gezegd. Ook met een dikke pens en uit elkaar lazerend bekken wil ik nog. Maar hoe?
quote:
Wat akelig Karin, gecondoleerd!
Van mij ook veel strerkte toegewenst Karin!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41917049
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Die van mij ook niet, maar ik heb zelf ook nog uh...zin. Zo, ik heb het gezegd. Ook met een dikke pens en uit elkaar lazerend bekken wil ik nog. Maar hoe?
Sja, ik in theorie ook wel, maar als ik dan even nadenk over de praktijk denk ik: lahmaar..
Maar als het lang duurt, dan ga ik voor de prostaglandingesen, en dan moet het maar, hoe dan ook!
Eva
pi_41917871
ik ga morgen de vk toch maar ff bellen, ik word helemaal gek van onzekerheid, ik had al eerder gezegd dat mijn omgeving me steeds inpepert dat er niet te zien is dat ik zwanger ben..... het knaagt toch, vanmo maar eens op de weegschaal gestaan, in de hoop wat te zijn aangekomen, maar nee, ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht als voor mijn zwangerschap (iets minder nog zelfs)
En hoewel jullie en mijn moeder ook zeggen dat er niks aan de hand is wil ik toch heel graag het hartje even horen.... voor mijn eigen geruststelling. heb net al gebeld, maar net 2 minuten te laat....kreeg het antwoordapparaat....morgen tussen 12.30 en 13.00 een nieuwe poging
  maandag 18 september 2006 @ 13:22:36 #119
94046 PM-girl
pi_41917965
ET, sorry Maar zoals jullie inmiddels weten bedenk ik me 's nachts allerlei dingen die ik er dan 's morgens uitgooi. En vannacht was jij aan de beurt. Maar hoe is het met je?

Karin, gecondoleerd en sterkte.
*
  maandag 18 september 2006 @ 13:24:33 #120
94046 PM-girl
pi_41918013
O, en Karin, goed dat je belt hoor. Ook al is het maar enkel voor je eigen geruststelling. Ik ben trouwens de eerste maanden niets aangekomen, dus dat zegt niets.
Ben benieuwd wat je vk zegt.
*
pi_41918474
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik ga morgen de vk toch maar ff bellen, ik word helemaal gek van onzekerheid, ik had al eerder gezegd dat mijn omgeving me steeds inpepert dat er niet te zien is dat ik zwanger ben..... het knaagt toch, vanmo maar eens op de weegschaal gestaan, in de hoop wat te zijn aangekomen, maar nee, ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht als voor mijn zwangerschap (iets minder nog zelfs)
En hoewel jullie en mijn moeder ook zeggen dat er niks aan de hand is wil ik toch heel graag het hartje even horen.... voor mijn eigen geruststelling. heb net al gebeld, maar net 2 minuten te laat....kreeg het antwoordapparaat....morgen tussen 12.30 en 13.00 een nieuwe poging
Was je eigenlijk al eens naar de vk geweest? Je bent nu toch rond 15 weken zwanger?
Gelijk heb je hoor, daar zijn ze ook voor, en hopelijk is je bezorgdheid dan weggenomen.
Eva
pi_41918971
MELD ... nog niks behalve een enorm schoon huis en een hoop ongeduld en het gevoel dat het kindje vandaag komt. Dat wandelen heeft tot nu toe alleen geholpen om vannacht als een blok geslapen te hebben.

XXXKarinXXX laat je niet gek maken door die mensen hoor! Een vriendin van mij viel alleen af toen ze zwanger was en ze was zelf en het kindje ook helemaal gezond. Ik zou wel even naar de vk gaan voor je eigen gevoel maar voor de rest zou ik ze lekker laten kletsen. Mijn vader zei laatst dat hij het zo verwonderlijk vond dat de verloskundigen nog een baan kunnen vinden tegenwoordig omdat er alleen in zijn omgeving al honderden verloskundigen zijn
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_41919535
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:00 schreef mjammetje het volgende:
Mijn vader zei laatst dat hij het zo verwonderlijk vond dat de verloskundigen nog een baan kunnen vinden tegenwoordig omdat er alleen in zijn omgeving al honderden verloskundigen zijn

Helemaal waar
Eva
pi_41920336
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:42 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Was je eigenlijk al eens naar de vk geweest? Je bent nu toch rond 15 weken zwanger?
Gelijk heb je hoor, daar zijn ze ook voor, en hopelijk is je bezorgdheid dan weggenomen.
Ja ik ben 1 keer geweest, in de 12e week. En woensdag ben ik 16 weken.
Ik bel morgen nog wel een keer, hopelijk mag ik dan even langskomen....zou ik wel erg fijn vinden.

Help mijn kaak zit half op slot. Mijn mond kan nog maar een klein stukje open.... kon net niet eens fatsoenlijk een boterham eten! Hoogst irritant
  maandag 18 september 2006 @ 14:51:50 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41920577
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:22 schreef PM-girl het volgende:
ET, sorry Maar zoals jullie inmiddels weten bedenk ik me 's nachts allerlei dingen die ik er dan 's morgens uitgooi. En vannacht was jij aan de beurt. Maar hoe is het met je?

Karin, gecondoleerd en sterkte.
Best lief dat je 's nachts aan me denkt

Gaat wel goed hier hoor Gewoon z'n gangetje.
Buikkie trappelt er op los en op wat kleine dingetjes na voelt mama zich goed.

Alleen wel jammer dat met zo'n tweede een zwangerschap er meer 'tussendoor' glipt. Zeker als de rest van je leven op 't ogenblik een beetje te vol zit en er weinig tijd is om te genieten. (schoonvader ernstig ziek, stress rond oude baan van Swets en nu nieuwe baan, vakantiehuisje gekocht waar een hoop voor geregled moet worden.. en ga zo maar door).

Wel weer een voordeel is dat ik dus ook niet bij de klachten echt stil sta. Ja, natuurlijk heb ik pijn in mijn bekken, maar goed, dat heeft (bijna) iedere zwangere en wat andere klachten.. maar dat heeft iedereen en ik ben niet iemand die er behoefte aan heeft om dat steeds te posten. heb ook wel het idee dat, omdat ik er voor mezelf niet zo bij stil sta en elke dag weer benoem, sommige dingen ook minder erg zijn. (als ik elke dag steeds zoiets heb van 'auw, wat doet 't pijn en wat kan ik weinig doordat m'n bekken niet meer wil.. gaat 't ook steeds slechter volgens mij).

Verder zijn er wel regelmatig momentjes dat ik op de leuke dingen gewezen wordt.. Swets die z'n hand op m'n buik legt en heel liefdevol contact met z'n kind maakt.. Saskia die vertelt dat ze de beebie in m'n buik hoort huilen.. Vaak van die kleine dingen, maar die zijn wel heel waardevol
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 15:13:47 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41921271
@Karin, ik ben de eerst weken (16 ofzo) van mijn zwangerschap zelfs ongeveer 4 kilo afgevallen. En tot ruim 20 weken was niet eens te zien dat ik zwanger was... En inderdaad, gewoon de Vk bellen als je onzeker bent, daar zijn ze voor
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41921550
@sjeen, ik ben eerst ook afgevallen omdat ik steeds zo moest overgeven..... maar nu eet ik gewoon, neem ook gerust lekkere dingen enz,.
Wel weer een geruststelling dat ik niet de enige ben waar nu nog niks te zien is...(tenminste ik zie het zelf wel een beetje hoor, maar in de kleren zie je het niet, kan al mijn kleren nog aan, riem kan nog steeds op hetzelfde gaatje)
maar dat in mijn omgeving gewoon getwijfeld wordt aan mijn zwangerschap gaat eigenlijk best ver he....dat ze het durven te zeggen! Ze vinden het zelf een leuk grapje, nou ik niet hoor.
pi_41921613
Hier ook iemand die continu te horen kreeg dat het toch echt niet te zien was. En nu dus: "Ja, nu kun je het eindelijk zien!"
Laten gaan. Als de vk constateert dat het genoeg is, is het goed
pi_41921667
Bij mijn zwangerschapscursus zit een meisje waar je bijna niets aan ziet en die mag ook al bijna bevallen volgens mij. Dus je ziet, je bent niet de enige. Bij ongerustheid sowieso altijd even de vk bellen maar dat was je dus al van plan.
  maandag 18 september 2006 @ 15:29:36 #130
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_41921753
Vanmorgen voor de nekplooimeting geweest met lief. Ondanks de verschrikkelijk chagrijnige dame die ons hielp, is het een hele positieve en zelfs leuke echo geweest. Het resultaat was dat wij een sterk verminderde kans op een kindje met afwijking hebben. Voor haar leeftijd zou lief een kans van 1:348 hebben, maar op basis van de meting is het 1:780 (ongeveer). Donderdag krijgen we de resultaten van het bloedonderzoek bij de VK en dan weten we het totaalplaatje.
Maar de echo zelf was ook helemaal geweldig. We hebben nu alles kunnen zien. De echodame heeft ook nog een beetje rondgekeken en alles zit er op en er aan. 10 vingertjes, 10 teentjes
Nooit gedacht dat je dat op 13 weken al zo goed kon zien. De groei is ook goed. Met 6,6 cm (kruin tot stuit) zit onze Mini precies midden in de grafiek.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_41921842
leuk zeg gabberhead!! altijd mooi om te zien dat het allemaal goed lijkt!
pi_41923436
Karin dat zijn ook helemaal geen leuke 'grapjes', ze brengen je daardoor alleen maar zelf aan het twijfelen.
Maar dat je nog niks bent aangekomen of nog maar weinig ziet hoeft niks te betekenen.
Ik ben tot nu toe ook nog niks aangekomen. (alleen heb ik wel al een flinke buik)
Maargoed die buik verschilt toch per persoon. (Er zijn genoeg vrouwen waarbij je het nauwelijks ziet.) En je moet nog zoveel weken!
  maandag 18 september 2006 @ 16:34:16 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41923485
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:51 schreef E.T. het volgende:
Alleen wel jammer dat met zo'n tweede een zwangerschap er meer 'tussendoor' glipt. Zeker als de rest van je leven op 't ogenblik een beetje te vol zit en er weinig tijd is om te genieten. (schoonvader ernstig ziek, stress rond oude baan van Swets en nu nieuwe baan, vakantiehuisje gekocht waar een hoop voor geregled moet worden.. en ga zo maar door).
Wat fijn dat het zo goed gaat ET!
Sterkte met al het geregel en stress. Goed dat er toch gelukkig ook genietmomentjes zijn!
Alweer 24 weken...!!!
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 16:40:26 #134
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41923677
Karin je zit ook precies in zo'n tussenperiode waarin er weinig gebeurt. Het duurt nog even tot de volgende controle en je voelt je kindje nog niet bewegen. Logisch dus dat je hartstikke onzeker bent. Bij twijfel gewoon bellen natuurlijk. Hopelijk kan je VK je een beetje geruststellen.

Gabberhead wat heerlijk zeg dat jullie echo zo goed was en dat jullie lekker hebben kunnen genieten van alle mooie details van jullie kindje.

E.T. wat fijn te lezen dat het goed met je gaat! Wat jij schrijft over dat je niet bij alle klachten stil blijft staan herken ik ook heel erg. Dan blijft er ook lekker veel ruimte over voor het grote genieten van de kleine momenten
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 18 september 2006 @ 17:03:24 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41924254
Qua klagen, het ligt er ook maar aan hoeveel last je ervan hebt en hoever je onderweg bent.
Ik weet nog heel goed dat ik een week of 16 onderweg was en MeNicole een enorme baalpost schreef. Die stuitte mij nogal tegen de borst, want "ze moest toch maar blij zijn dat ze überhaupt zwanger was".
"Een kind koop je nu eenmaal niet bij de Wehkamp", zei ik nog letterlijk.
Ohohoh, wat kreeg ik een mensen over me heen, want hier moest ook vrijuit geklaagd kunnen worden.
Inmiddels snap ik heeeeeel goed waar ze het over had indertijd, ik ben het zwanger-zijn ook beu ondertussen
Ik heb toen nog wel een voorbehoudje gemaakt dat ik nog niet zo ver onderweg was.
pi_41924381
Gabberhead wat fijn dat de kans zo klein is! En dat het een leuke echo was

ET ik herken het wel, hier sta ik ook veel minder stil bij mijn zwangerschap dan toen ik zwanger was van Dylan. Ik vind het ook allemaal veel sneller gaan! Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit! Het is toch weer een opluchting hoor!! Alle metingen kwamen ook mooi overeen met de zwangerschapsduur en het is een erg beweeglijk ventje! Ik ben helemaal in de wolken!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_41924406
Ja Moonah zie je nou wel
  maandag 18 september 2006 @ 17:12:25 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41924449
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:09 schreef beefcake het volgende:
Ja Moonah zie je nou wel

En veel plezier in je (roze) wolken!
pi_41924689
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:12 schreef Moonah het volgende:

[..]

En veel plezier in je (roze) wolken!
Nou ja, blauwe
  maandag 18 september 2006 @ 17:45:06 #140
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41925280
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:22 schreef beefcake het volgende:

[..]

Nou ja, blauwe

een jongetje!!!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 18 september 2006 @ 17:45:27 #141
94046 PM-girl
pi_41925293
Gabberhead en Beef, fijn dat jullie goede en mooie echo's hebben gehad.
We willen wel plaatjes hier he|!

Ik ben volgens mij best wel een klager, maar ik vind dat dat hier ook moet kunnen. Zwanger zijn doet veel met je, en met de een op een andere manier dan de andere.

Ik klaag vandaag echter niet, heb veel gedaan! Post weggewerkt, nog meer foto's verwerkt, boodschappen gedaan, op mijn knieen voor de wc gezeten (om te poetsen ) en ik ga zo koken. Productief dagje dus!
Morgen officieel 39 weken!! En weer naar de vk.
*
pi_41925751
Volgens mij is het quotum aan jongetjes voor dit jaar nu officieel opgebruikt! (leuk Beefcake!) Ik krijg dus een meisje
Hier ook een klager volgens mij, en jullie hartelijk dank voor het aanhoren, dat heeft het denk ik voor wat makkelijker gemaakt (het lijkt of ik mijn afscheidsspeech al aan het houden ben )
En die paar graden minder maken zoveel uit in energie! Vandaag kon ik opeens ook veel meer doen: twee kozijnen geschilderd, en de koelkast schoongemaakt. En koken ook nog... En een filmpje gekeken.
morgen kan ik niet bevallen, want dan moet er nog een tweede laag op de kozijnen.
Eva
pi_41926789
Beef, weer een jongetje

Enne, even inhakend op alle posts over wel en niet klagen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap echt wel heel veel meer last van dingen heb dan vorige zwangerschap. Maar waar ik persoonlijk een beetje bleh van wordt hier, is die dagelijkse beschrijvingen van letterlijk alle pijntjes en aantal plasjes 's nachts en hoe hoe vaak je wakker wordt. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed tegen.
Ik zit al tijden te twijfelen of ik dat eens zou 'zeggen' hier. Maar zo te zien zijn er meer mensen die het gewoon fijn vinden als de leuke dingen van zwanger zijn wat meer aan bod komen.

Zo, dat is er uit
pi_41927259
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:49 schreef snoopy het volgende:
Enne, even inhakend op alle posts over wel en niet klagen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap echt wel heel veel meer last van dingen heb dan vorige zwangerschap. Maar waar ik persoonlijk een beetje bleh van wordt hier, is die dagelijkse beschrijvingen van letterlijk alle pijntjes en aantal plasjes 's nachts en hoe hoe vaak je wakker wordt. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed tegen.
Ik zit al tijden te twijfelen of ik dat eens zou 'zeggen' hier. Maar zo te zien zijn er meer mensen die het gewoon fijn vinden als de leuke dingen van zwanger zijn wat meer aan bod komen.

Zo, dat is er uit
Het is voor jou en mij misschien niet zo boeiend maar ik kan me voorstellen dat het voor de desbetreffende mama in spé fijn is om het ergens kwijt te kunnen en dit topic als een soort uitlaatklep te kunnen gebruiken.
Er is altijd nog de scroll knop om rustig verder te scrollen naar de volgende post.
Syllables govern the world
pi_41927371
Oh maar dat doe ik ook hoor. Alleen kon ik me wel vinden in de opmerking van Slaapmeisje:
quote:
E.T. wat fijn te lezen dat het goed met je gaat! Wat jij schrijft over dat je niet bij alle klachten stil blijft staan herken ik ook heel erg. Dan blijft er ook lekker veel ruimte over voor het grote genieten van de kleine momenten
En tuurlijk voelt iedereen zich wel eens rot of niet lekker. En dat mag ook zeker geschreven worden.
Maar het hoeft van mij niet elke dag zeg maar.
pi_41927562
Op zich is het natuurlijk altijd fijn om te lezen als er naast de pijntjes ook de leuke dingen gemeldt worden. Ben het er mee eens dat het uiteraard leuker is om positieve geluiden te horen.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je tegen het eind van je zwangerschap loopt je het gewoon ronduit zat bent.
Nou goed ik denk dat we uiteindelijk wel hetzelfde bedoelen Snoopy
Syllables govern the world
pi_41927655
ok dan
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 19:38:30 #148
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41928342
Nog even inhakend op hierboven. Ik ben zeker niet van mening dat er niet geklaagd mag worden, maar het werd zo langzamerhand meer een Zeik & Geklaag topic dan een Zwangerschap & Geboorte topic. Zeker tegen het einde van een zwangerschap zal het allemaal hartstikke zwaar zijn, logisch. Omdat hier meer meiden posten die op hun laatste loodjes lopen valt het gewoon meer op denk ik. Ook ik hou net als Moonah een slag om de arm hoor. Wat ik gewoon jammer vind is dat ik zo weinig positieve berichtjes lees en ik sluit me dan weer bij snoopy aan dat ik niet zit te wachten op elk pijntje, plasje, poepje etc. Tussen al dat soort berichten voel ik me bijna bezwaard om te posten dat het met mij op dit moment wél lekker gaat.

En nu weer terug ontopic. Beefcake wat heerlijk he die 20 weken echo en wat super om te lezen dat jullie jochie mooi op schema zit

Linda wat een actieveling ben je zeg Wel fijn dat je weer een paar dingetjes van je actielijstje hebt kunnen wegstrepen. Ruim baan voor de bevalling
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_41928478
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:51 schreef E.T. het volgende:

[..]

Wel weer een voordeel is dat ik dus ook niet bij de klachten echt stil sta. Ja, natuurlijk heb ik pijn in mijn bekken, maar goed, dat heeft (bijna) iedere zwangere en wat andere klachten.. maar dat heeft iedereen en ik ben niet iemand die er behoefte aan heeft om dat steeds te posten. heb ook wel het idee dat, omdat ik er voor mezelf niet zo bij stil sta en elke dag weer benoem, sommige dingen ook minder erg zijn. (als ik elke dag steeds zoiets heb van 'auw, wat doet 't pijn en wat kan ik weinig doordat m'n bekken niet meer wil.. gaat 't ook steeds slechter volgens mij).
Heel herkenbaar!!
Ik ga zelf doorwerken tot 4 weken van te voren en ik hoop eik stiekem dat de kleine op zich laat waten. (zeg ik nu hoor, weet niet hoe ik er over denk met 38 weken). Maar ik hoop dan wat meer "rust" te krijgen en wat dingen voor mezelf te kunnen doen wanneer Benthe naar de creche is.
En wat die pijntjes betreft.. ach ja.....
pi_41928511
Ik vind het juist wel fijn om ook wat klachten en pijntjes en baaldagen te lezen. Want dan hoef ik tenminste niet te denken dat ik een totaal uitzonderlijke, volledig ontaarde moeder-in-spé ben, die de zwangerschap niet altijd zo heel veel aan vind. Ik weet het niet, misschien is het ook dat als je al een kindje hebt, het anders is (mijn schoonzusje zegt tenminste van wel): Je weet dat het leuk is, zo'n kindje, en je weet een beetje wat het resultaat kan zijn, en hoe de bevalling zal gaan. Ik heb zelf nog geen idee. Maar ik snap ook wel weer dat een 2e of volgende eng is omdat je niet zeker weet of je evenveel van diegene houdt als van het 1e kindje.
Nou ja, hoe dan ook. Ik vind het fijn dat er voor iedereen wel wat herkenbaars hier is, en dat je niet altijd je 'maskertje' op hoeft te houden....

En hier is beebje heel druk. Ik dacht zelfs net even dat het zelf nog ging draaien, want ik kon het hoofdje niet meer op de plek vinden waar het altijd lag, maar , het ligt weer net zo. Ik vind het goed, zolang het maar niet dwars gaat liggen.
Ik ben zo beniehieuwd!!!
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')