abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41928544
Oh en Beefcake wat fijn dat je echo zo goed was En wat leuk dat Dylan een broertje erbij krijgt
  Milf maandag 18 september 2006 @ 19:45:57 #152
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_41928596
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:13 schreef reese.com het volgende:
Op zich is het natuurlijk altijd fijn om te lezen als er naast de pijntjes ook de leuke dingen gemeldt worden. Ben het er mee eens dat het uiteraard leuker is om positieve geluiden te horen.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je tegen het eind van je zwangerschap loopt je het gewoon ronduit zat bent.
Nou goed ik denk dat we uiteindelijk wel hetzelfde bedoelen Snoopy
En daarbij heb je de mensen die voor de eerste keer zwanger zijn ook erg onzeker zijn en dus veel meer neer zullen gooien
quote:
Op zondag 17 september 2006 21:03 schreef jessie het volgende:

Nikky je banden verslappen ook he. Ik ben menig keer van de trapg evallen toen ik zwanger was Voorzichtig dus
Dan wordt het hoog tijd dat ik die trapleuning eens ga vastzetten .
Mijn voet is een beetje blauw .

Chacama voor de migraine.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_41928640
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tussen al dat soort berichten voel ik me bijna bezwaard om te posten dat het met mij op dit moment wél lekker gaat.
Niet bezwaard voelen!!! volgens mij gaan we anders allemaal bezwaard voelen: de één dat ie zich goed voelt, de ander dat ie zich klote voelt

Weet je wat het ook is met ons LLM?met mij tenminste Wij worden een stel navelstaarders, letterlijk. Ik doe nu bijna niets anders dan wachten op een bevalling, dus elk pijntje, dingetje en klachtje wordt nu veel groter. In mijn hoofd is ook bijna geen ruimte meer voor wat anders. Dat is helemaal de bedoeling geloof ik, en hormonaal geregeld, maar wel irritant. Ik heb bijvoorbeeld ook net een boek uit, maar kan eigenlijk geen ruimte meer in mijn hoofd vinden om nog een nieuw boek te gaan lezen, terwijl ik misschien nog wel 2 weken moet wachten. Toen ik nog aan het werk was, had ik veel minder tijd om bezig te zijn met de zwangerschap.
quote:
Linda wat een actieveling ben je zeg Wel fijn dat je weer een paar dingetjes van je actielijstje hebt kunnen wegstrepen. Ruim baan voor de bevalling
Toen ik tijdens het eten koken de koelkast schoon stond te maken dacht ik ook wel even dat de nesteldrang opeens wel heel erg toeslaat. Goed teken misschien?

[ Bericht 4% gewijzigd door linda856763 op 18-09-2006 19:54:22 ]
Eva
  Milf maandag 18 september 2006 @ 19:48:52 #154
16000 nikky
pi_41928705
Wat ik ook wel weer leuk vind dat als ik achter mijn bureau op het werk zit dan zit ik een beetje voorover ( kan de buik zo moeilijk kwijt ) en dan wil de kleine uk draaien. En dan zit ukkie even klem en ga ik naar achteren leunen. Dan voel je uk verder draaien en dan is het goed en kan ik weer naar voren .

Komisch
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_41928745
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:45 schreef nikky het volgende:
Dan wordt het hoog tijd dat ik die trapleuning eens ga vastzetten .
Mijn voet is een beetje blauw .
pas je op!
ik heb het ook op vakantie gehad, dat ik zo door mijn benen zakte, en ik meen mij te herinneren van mijn ene zwangerschapslesje dat je spieren ook 'trager' worden. Dus normaal reageert alles meteen om te compenseren als je een beetje struikelt, en nu niet meer, dus hop, daar lig je.

Snel vastzetten hoor [vingertje]
Eva
  Milf maandag 18 september 2006 @ 19:52:53 #156
16000 nikky
pi_41928839
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:49 schreef linda856763 het volgende:

[..]

pas je op!
ik heb het ook op vakantie gehad, dat ik zo door mijn benen zakte, en ik meen mij te herinneren van mijn ene zwangerschapslesje dat je spieren ook 'trager' worden. Dus normaal reageert alles meteen om te compenseren als je een beetje struikelt, en nu niet meer, dus hop, daar lig je.

Snel vastzetten hoor [vingertje]
Al shet goed is wordt hij in oktober voor mij vastgezet. Ik klus heel graag maar ik ben een beetje "bang" voor die grote boormachines . Erg he?

Ik hoorde ook dat hoe verder je in de zwangerschap komt hoe moeilijker je je kunt concentreren bijvoorbeeld met autorijden. Helemaal op het laatste. Iemand die weet of dat klopt?
pi_41928948
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Al shet goed is wordt hij in oktober voor mij vastgezet. Ik klus heel graag maar ik ben een beetje "bang" voor die grote boormachines . Erg he?

Ik hoorde ook dat hoe verder je in de zwangerschap komt hoe moeilijker je je kunt concentreren bijvoorbeeld met autorijden. Helemaal op het laatste. Iemand die weet of dat klopt?
Concentreren gaat wel slechter jah. Ik sta regelmatig voor mij uit te staren wat ik eigenlijk nog maar weer aan het doen was, of van plan was. Autorijden gaat ook niet zo fijn meer, maar dat heeft een andere reden: ik kan mijn buikspieren niet gebruiken, en die blijk ik wel een beetje nodig te hebben in een auto zonder stuurbekrachtiging. inparkeren doe ik ook niet meer, ik zoek een makkelijk plekje of laat het door opknappen En instappen en uitstappen: als een walvis op het droge (lage zit - sportmodel auto) En in die auto mag ik ook gaan zitten als de weeën begonnen zijn - Oh joy
Eva
pi_41929404
Ik ben vandaag weer naar school geweest nadat ik ruim een week lang ziek thuis was gebleven.
Ik heb echt enorm veel opmerkingen over mijn buik gekregen. Ik was in 1,5 week wel heel 'dik' geworden vonden ze allemaal en al mijn vriendinnen moesten even voelen.
pi_41929551
goh leuk zeg appelsap! Hoe ver ben je nu? sorry ben een beetje te lui om te gaan kijken...

Ik vind het ook wel fijn dat alles wat ik voel (en niet voel) hier te kunnen melden, dan weet ik wat het is, wat ik eraan kan doen, en of het normaal is! Het is echt fijn om hier mensen te treffen die het allemaal hebben meegemaakt
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 18 september 2006 @ 20:19:06 #160
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41929597
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:49 schreef snoopy het volgende:
Beef, weer een jongetje

Enne, even inhakend op alle posts over wel en niet klagen. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap echt wel heel veel meer last van dingen heb dan vorige zwangerschap. Maar waar ik persoonlijk een beetje bleh van wordt hier, is die dagelijkse beschrijvingen van letterlijk alle pijntjes en aantal plasjes 's nachts en hoe hoe vaak je wakker wordt. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed tegen.
Ik zit al tijden te twijfelen of ik dat eens zou 'zeggen' hier. Maar zo te zien zijn er meer mensen die het gewoon fijn vinden als de leuke dingen van zwanger zijn wat meer aan bod komen.

Zo, dat is er uit
Ik dacht dat ik de enige was die het hierboven geschrevene dacht... Het is niet dat ik noooooooooooooooit klaag maar meestal zeg ik liever niets en post ik soms dus ook een paar dagen niet in het Z&G topic. Ik snap best dat sommigen dat effe nodig hebben maar kijk me er liever niet op aan als ik niet reageer op zulke posts.

My 2 cents.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_41929598
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
goh leuk zeg appelsap! Hoe ver ben je nu? sorry ben een beetje te lui om te gaan kijken...

Ik vind het ook wel fijn dat alles wat ik voel (en niet voel) hier te kunnen melden, dan weet ik wat het is, wat ik eraan kan doen, en of het normaal is! Het is echt fijn om hier mensen te treffen die het allemaal hebben meegemaakt
19 weken maar als ik mijn moeder zo hoor ziet het eruit alsof ik veel verder ben. Zo voelt het voor mijzelf ook, mijn buik lijkt met de dag te groeien!
Ik moet er echt eens een foto van maken en in het buikenfoto topic plaatsen.
  maandag 18 september 2006 @ 20:22:31 #162
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41929716
ik zie dat ik heel wat teweeg heb gebracht.

Het is een beetje ingegeven door wat snoopy ook postte (en wat via andere kanalen bij Lois en mij terecht is gekomen); er zijn dagen dat echt elke scheet die dwars zit gepost wordt en het hier alleen maar een klaagbank lijkt. Best leuk om van je af te schrijven, maar een zwangerschap is niet alleen maar kommer en kwel.. Een beetje balans in de posts zou een stuk leuker zijn, voor iedereen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 september 2006 @ 20:23:05 #163
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_41929737
Jippie, onze meid is ingedaald!!
Ze is dus hetzelfde blijven liggen als bij onze eerste pretecho, met ook nog steeds haar handje naast haar hoofd (voorkeurshouding)
Voorlopig dus keurig. Maar ze moet nog wel even wachten hoor want ze mag nog minstens 5 weken zo blijven liggen.
Bloeddruk ook goed geloof ik (135/85)
Verder een beetje over de bevalling gebabbeld.
Ik proberen duidelijk te makend dat ik geen ruggenprik wil ivm de scoliose van mijn rug. Maar goed, dat weet mijn lief ook. Hopelijk kan het gewoon thuis!
  maandag 18 september 2006 @ 20:25:05 #164
141023 ik80
pi_41929814
positief genoeg?
Er staat alleen niets op mijn kaart van vibi danwel cibi danwel iets anders. Gewoon hoofdligging en that's it.
Per verloskundige weer verschillend of toch niet?
  Jubileum moderator maandag 18 september 2006 @ 20:29:11 #165
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41929997
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:22 schreef E.T. het volgende:
ik zie dat ik heel wat teweeg heb gebracht.

Het is een beetje ingegeven door wat snoopy ook postte (en wat via andere kanalen bij Lois en mij terecht is gekomen); er zijn dagen dat echt elke scheet die dwars zit gepost wordt en het hier alleen maar een klaagbank lijkt. Best leuk om van je af te schrijven, maar een zwangerschap is niet alleen maar kommer en kwel.. Een beetje balans in de posts zou een stuk leuker zijn, voor iedereen.
Wat zij dus al zegt en dan wil ik nog toevoegen dat dit niet een klaagtopic is. Tuurlijk niet alles gaat makkelijk maar een dagboek waar elke plasje en onderbroken nachtje neergezet wordt is niet de bedoeling van dit topic.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet altijd snap waarom al dat leed zo uitgebreid hier neergezet moet worden, lucht het op ofzo als je het hier hebt gezet? Want dan kan een weblog ook heel verfrissend werken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 september 2006 @ 20:33:27 #166
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41930192
Zo meteen heb ik partneravond op de zwangerschapsyoga *slik*
Ik moet nu al grinniken om mijn vriend die mee 'moet' (dat vindt ie zelf, hoor!)
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  Jubileum moderator maandag 18 september 2006 @ 20:36:18 #167
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41930310
Vergeet ik nog wat ik eigenlijk wilde zeggen: Beefcake, nog een jongen, wat leuk! (zal dit broertje ook van die waanzinnig mooie ogen krijgen?)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 september 2006 @ 20:40:28 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41930483
Uhm, ik voel me erg aangesproken (niet aangevallen hoor), omdat ik volgens mij een echte poster ben over alles wat ik voel /meemaak. Dat komt oa omdat ik alles voor de eerste keer meemaak en onzeker erover kan zijn, daarbij wordt mijn onzekerheid extra aangewakkerd door een aantal dingen. Ik vind het heerlijk dat van me af te schrijven, vroeger deed ik dat in een dagboek en nu vooral hier. Zeker nu ik met verlof ben, ben ik veel hier te vinden en dan post ik veel. Niet eens om reacties van anderen te krijgen, dus die mis ik niet hoor Neuk!
Nu ik erover nadenk ben ik me ervan bewust dat mijn posts vooral klaagdingen zijn geweest, zeker in de tijd van mijn onderzoeken ed. maar ook later. Ik hoop dat mensen daarover heen kunnen lezen als ze dat willen, dat begrijp ik wel.
Maar ik vind het ook 'heerlijk' om te lezen dat anderen zoals Moonah, Chacama of Linda ook die klachten hebben, gewoon om het wijgevoel te hebben. En ik heb nu nog niks anders dan dit forum als ervaringsbron, omdat het mijn eerste zwangerschap is.

Ok, nu houd ik er over op.

Linda, nu gaan we alweer zo gelijk op, want ik ben sinds half 5 echt aan het nestelen, als ik het zo kan noemen. Alles in huis gehaald wat ik nog wilde, alle was zit er in en is schoon. Nu ben ik met de keuken bezig en wil zo nog even wat lades herindelen etc. Ook beide wc's glimmen en alle afval zit in de kliko's! Als het vannacht gebeurt, dan kan het!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 18 september 2006 @ 20:41:02 #169
141023 ik80
pi_41930507
Er worden dit jaar wel veel jongetjes geboren, of lijkt dit maar zo?
Ook een hoop mensen om mij heen krijgen een jongetje (of hebben een zoon gekregen)
Dan zou het komend jaar toch echt een meidenjaar moeten worden!
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 20:43:47 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41930622
Er worden altijd meer jongetjes geboren, is een natuurfeitje...
quote:
Meer vrouwen dan mannen
Vrouwen zijn in de Nederlandse bevolking licht in de meerderheid. Op elke 100 vrouwen zijn er 98 mannen. Tot op middelbare leeftijd zijn er echter meer mannen dan vrouwen. Dit komt voornamelijk doordat er meer jongens dan meisjes worden geboren (105 jongens per 100 meisjes).
CBS
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 18 september 2006 @ 20:44:30 #171
94046 PM-girl
pi_41930659
O, ET, vraag ik eerst hoe het met je gaat, vergeet ik vervolgens te reageren!
Volgens mij is je leven idd behoorlijk vol, afgezien van je zwangerschap en Saskia. Fijn dat je ondanks dat toch met je gezin kunt genieten van dat wat komen gaat.
En wat leuk dat Saskia zich zo ermee bezig houdt, dat lijkt me juist zo leuk aan een tweede zwangerschap!En een vakantiehuis, heerlijk!! Ga je er nog van genieten tijdens je zwangerschap, of komt dat in het nieuwe jaar?
*
  maandag 18 september 2006 @ 20:48:15 #172
94046 PM-girl
pi_41930822
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:19 schreef appelsap het volgende:

[..]

19 weken maar als ik mijn moeder zo hoor ziet het eruit alsof ik veel verder ben. Zo voelt het voor mijzelf ook, mijn buik lijkt met de dag te groeien!
Ik moet er echt eens een foto van maken en in het buikenfoto topic plaatsen.

Ik80, ingedaald, dat is fijn! En hoofdligging is een stuk duidelijker dan alle termen en vreemde symbolen die ze hier opschrijven, duidelijk toch?
*
pi_41930826
Ik80 ik had juist het idee dat er veel meisjes geboren worden.
Bij mij in de omgeving

Oja, Beefcake een jongen!

Ik moet nog anderhalve week wachten tot de 20 weken echo, ik ben zo benieuwd en ik ben al 3 weken aan het aftellen!
Ik hoop dat ze kunnen zien wat het wordt en of alles goed is natuurlijk.
pi_41931067
Bij mijn zwangerschapscursusgedoe waren er van de 17, 7 meiden die weten wat ze krijgen. En 6 daarvan krijgen een meisje. Ik bedoel, er is geen peil op te trekken volgens mij.

Appelsap, fijn dat je weer beter bent.

ik80, mooi dat ze ingedaald is. Weet je datook weer.

En Neuk, veel plezier op de partneravond! Ben benieuwd hoe het bevalt.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 18 september 2006 @ 20:55:07 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41931139
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:43 schreef Sjeen het volgende:
Er worden altijd meer jongetjes geboren, is een natuurfeitje...
Ja, maar we zitten nu helemaal buiten proporties...... Er mogen op de gemelde jongentjes na, geen jongens meer geboren worden dit jaar....

Uhm..... ook ik klaag best veel. En ook nu wil ik toch even wat melden. Maar geen klacht.....wel een uitdaging voor de komende 6-8 weken.... (hihi, ik zou dan dus weleens bevallen kunnen zijn op het einde.....)

Kreeg vanmiddag om half 3 een telefoontje van mijn schoonbroer. was gevallen tijdens een klus......waarschijnlijk een gebroken been. Oppas gebeld, die heeft Fleur opgevangen en ik ben die kant op gegaan. En om half 4 kwamen we met de ambulance bij het ziekenhuis aan. Na een hoop heen en weer gedoe tussen EHBO en Rontgen (nee, ben niet mee geweest naar binnen) werd hij om kwart voor 6 ingegipst. Een gebroken enkel. Komende week rust en volgende week loopgips.... Dus mijn rustige afbouw periode wordt wreed verstoord. En mijn koppijn is in een totaal ander daglicht komen te staan . We zullen wel zien hoe het gaat lopen de komende periode. Maar ik beloof jullie ALLEMAAL dat ik het zo rustig mogelijk aan zal doen en dat ik goed zal luisteren naar mijn lichaam en de beeb...

En ik geef nog even -jes aan iedereen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')