Mja, wees gerust, nekeer dat de nieuwe keuken er is krijg je de oude te zien. Trust me, het is erger dan een studentenkeuken. Dat staat in een stuk dat jarenlang is verzakt door regenwater dat onder de funderingen spoelde. Stel u dus barsten voor in de muur waar je je hand in kan steken, en waardoor je naar buiten kan kijken en dergelijke. Dit doet mij trouwens eraan denken om even onze oude wc te tonen.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:13 schreef inXs het volgende:
Ik vind het een leuk project wederom, maar dat je je huidige keuken niet "durft" te showen vind ik een beetje, tja, overdreven?
Ze zeggen altijd dat men in nood zijn vrienden leert kennen, wel dat was ook zo. Jammer dat er dus geen vrienden bleken te zijnquote:Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef Étoile het volgende:
MMach het is zo bijzonder ontroerend om te zien wat een vechter jij bent (& de rest), was er niemand in jullie omgeving die jullie konden helpen, ooms, tantes, vrienden van je ouders ofzo?
Echt hoor, superveel bewondering voor je doorzettingsvermogen, je verdient het echt om over een tijd volop van dat droomhuis-to-be te kunnen genieten!
in MMach's gemiddelde temp kun je dat vergeten....quote:Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef realbase het volgende:
MMach.. ik had al een hoop gelezen over je situatie thuis , maar zo wordt het nog duidelijker!
respect iig hoe jullie het tot nu toe gedaan hebben !
En als het zo door gaat kunnen we nog jaren genieten van al je klussenWant volgens mij is er nog genoeg te doen !
Ik bedoelde gewoon dat ik mij er misschien aan zou storenquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:49 schreef Tan het volgende:
Die tegels zijn inderdaad veel vraag naar, ik wil ze wel hebben voor op de plee, maar om daar nu voor naar België te rijden, neu...
Ik zie trouwens niet in waarom dat randje onprofessioneel zou zijn. Zo kijk je er zelf misschien tegenaan, maar ons hele huis hangt aan elkaar van plintjes en randjes om oneffenheden te verbergen en geen hond die dat opvalt (behalve wijzelf).
quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:59 schreef MMach het volgende:
Looks fine by me:
[afbeelding]
Het muurtje zal niet al te gauw omvallen, damn wat is cement hard.
Na het zien van de andere klustopics van MMach denk ik niet dat ie een binnenwerk hoeft te kopen. Met de juiste materialen maakt ie zelf een 10x beter binnenwerk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:24 schreef Sjeen het volgende:
MMach, wat een project weer! Succes![]()
Wat betreft de keuken, waarom niet aan de slag met een IKEA binnenwerk (de kastjes zonder deurtjes) en dan zelf houten deurjes maken? Ik heb bij vrienden gezien dat je zo voor relatief weinig een hele mooie keuken kunt maken...
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben...quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Na het zien van de andere klustopics van MMach denk ik niet dat ie een binnenwerk hoeft te kopen. Met de juiste materialen maakt ie zelf een 10x beter binnenwerk.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:24 schreef Sjeen het volgende:
MMach, wat een project weer! Succes![]()
Wat betreft de keuken, waarom niet aan de slag met een IKEA binnenwerk (de kastjes zonder deurtjes) en dan zelf houten deurjes maken? Ik heb bij vrienden gezien dat je zo voor relatief weinig een hele mooie keuken kunt maken...
Wanneer zou het af zijn hè?quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat een project
Ben benieuwd naar het eind resultaat
Als het een dragend muurtje is zou ik er geen PURschuim voor gebruiken..quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef MMach het volgende:
- knip -
En marsepein, zou purschuim daar sterk genoeg voor zijn?
Hoewel PUR sterk is, zou ik er geen dragende delen mee opvangen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:27 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Als het een dragend muurtje is zou ik er geen PURschuim voor gebruiken..
Komt erop neer dat het een veelzijdig precisiefreesgereedschap is. Er zitten ook hulpstukken in om in een hoek van 45° te zagen en evenwijdig met randen. Ik heb het daarnet even geprobeerd in een stuk baksteen en idd, het gaat goed vooruit. 3 sneetjes maken, beitel in het middenste sneetje en je hebt een minder arbeidsintensieve sleuf. Elu=Dewalt trouwens.quote:Maße (LxBxH): 44 x 31,2 x 15 mm
" Leistungsstarke Kombimaschine für vielseitige Präzisions-Fräsarbeiten
" Anrißmarkierungen am Winkeltisch und Feineinstellschrauben mit Skalen für Frästiefe, Materialstärke bzw. Fugenbreite
" 45°-Eckverbindungen leicht und präzise mit Gehrungsanschlag ausführbar
" Exakte Führungen und sichere Handhabung durch ergonomische Bedienelemente
Serienmäßiger Lieferumfang
" HM-Nutfräser (4 mm)
" Parallelanschlag
" Zusatzhandgriff
" Transportkoffer
Aufnahmeleistung 600 Watt
Abgabeleistung 360 Watt
Leerlaufdrehzahl 7500 U/min
max. Fräserdurchmesser 100 / 105 mm
max. Frästiefe 24 mm
Gehrungseinstellung 45 °
Einstellung für Schattenfugenbreite 9,5 - 18 mm
Gewicht 2.8 kg
Leuk muziekje ook, wat is het?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef MMach het volgende:
Een filmpje ook:
http://www.youtube.com/watch?v=iA-nAVxe0zI
Dat zou wel bagger zijn want dan moet ik veel meer betalen als ik het deel van mijn broer en zussen moet kopenquote:Op maandag 18 september 2006 01:01 schreef DaMook het volgende:
MmachDit huis is zodra jij klaar bent minstens het 5 a 6 voudig waard, van wat het is/was
.
dan moet je em inderdaad gewoon doorzagenquote:Op maandag 18 september 2006 08:36 schreef MMach het volgende:
Ja, dat rechterdeel moet ooit weg. Niet voor direct, maar in de toekomst dus. Vandaar dat ik ze liever nu scheidt. Mocht het rechterdeel instorten of zo dan wil ik niet dat dat het linkerdeel kan meesleuren.
als je pech heb zakt hooguit t rechter deel inquote:Op maandag 18 september 2006 09:14 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
dan moet je em inderdaad gewoon doorzagen
In je tekening zie ik inderdaad de balk al wat meegeven naar rechts. Om te zorgen dat links alles recht en stabiel blijft zou ik die balk inderdaad doorzagen.quote:Op maandag 18 september 2006 08:36 schreef MMach het volgende:
Ja, dat rechterdeel moet ooit weg. Niet voor direct, maar in de toekomst dus. Vandaar dat ik ze liever nu scheidt. Mocht het rechterdeel instorten of zo dan wil ik niet dat dat het linkerdeel kan meesleuren.
Hmmmm, nu weet ik niet waar wij als gemiddelde MMach-topic-volgers meer op zitten te hopen.... een leuk filmpje of een geslaagd project.....quote:Op maandag 18 september 2006 13:28 schreef MMach het volgende:
In het beste geval blijft alles overeind, het slechte geval levert nog altijd een tof filmpje op. Kzal vragen aan maat of ie efkes komt filmen. Straks ga ik de binnenkant van de bakstenen afwerken denk ik. In plaats van te stucen ga ik voor een dun voorzetwandje. Maar dat is voor binnen een paar uurtjes want ik moet nog naar school om mijn lessenrooster samen te stellen.
Kun je hem niet een stuk (maar niet helemaal) inzagen? Bijvoorbeeld 2/3, zodat hij het rechterdeel nog wat steunt, maar dat het linkerdeel stabiel blijft omdat die balk dan rechts meegeeft als het daar toch nog verder zakt?quote:Op maandag 18 september 2006 08:36 schreef MMach het volgende:
Mocht het rechterdeel instorten of zo dan wil ik niet dat dat het linkerdeel kan meesleuren.
En weer de twijfel...mooi voor het project, minder mooi voor de foto'squote:Op maandag 18 september 2006 16:22 schreef MMach het volgende:
Wel het antwoord op de vraag: stort het rechterdeel in als ik die balk doorzaag is: neen
[afbeelding]
[afbeelding]
Het deed niks. Gewoon met de speedboor gaten in geboord en twas vrij snel gedaan. Ik hoor dat er spanning zit op het balkenkader dat in het deurgat zit dus ook dat houdt zich goed. Er zitten onderaan ook X stutten maar die zie je niet op de foto.
Precies hetzelfde, een schraag, of schragen.quote:Op maandag 18 september 2006 19:43 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
Geen idee wat de nederlandse naam ervoor is
Zullen we de toren van pisa maar nemen danquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:48 schreef MMach het volgende:
Ik stond daar mooi met mijn waterpas mijn latjes tegen de muur te hangen, maar om een of andere reden vond ik het er maar gek uit zien. Ik zet dus even de waterpas tegen de deur en wat blijkt? Die deur staat zo scheef in het deurgat als een *plak hier de naam van een ding dat zeer scheef is*.
leuk filmpjequote:Op woensdag 20 september 2006 16:19 schreef MMach het volgende:
Offtopic, maar leutig
Ik was daarnet wat aan het rondkijken in mijn bestanden en ik kwam mijn oude timelapsefilmpjes tegen. De filmpjes dateren van december 2005, toen we de achtergevel dus geprepareerd hebben. Je ziet soms mijn zus Sandrine, en soms mij. Er is niet zoveel te zien op het beeld omdat mijn webcam toen nog geen groothoeklens had, die heb ik er dit jaar ergens op gemod waardoor er veel meer beeld wordt opgenomen.
Ik had toen op GoT een topic over timelapsefilmpjes, vandaar dat er es 'GoT' verscheen op de muur
[[url=http://mmach.newnewyork.be/Vanalles/achtergevellapse.jpg]afbeelding][/url]
(jammer van die compressiefouten telkens in het begin bij youtube)
Ikea zal al veel goedkoper zijn dan dat.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:56 schreef MMach het volgende:
Ja, zo snel spring ik altijd van stellingen
Het ziet er trouwens bedriegelijk laag uit zo in het filmpje maar als je daar vanboven op staat met een fiks windje krijg je het toch af en toe benauwd. Je raakt het wel gewoon na een paar dagen
Het hoogste loopbruggetje was zoiets van een 10m van de grond:
[afbeelding]
het zou stiekem wel erg veel pijn doen als je zou vallen.
Anyway, daarnet een tripje gemaakt naar mijn favoriete reisbestemming van deze vakantie:
[afbeelding]
om even te kijken naar de keukens daar (en om wat hout te kopen) en wat zie ik als ik kijk naar een van de goedkope deftige keukens:
[afbeelding]
awww. Ik vind het wel belachelijk dat ze zoveel geld vragen voor wat spaanderplaten met een laagje plastiek op. Laten we hopen dat zelf fabriceren (of een 2de hands keuken modificeren, of, of,...) een pak goedkoper is dan dit.
dichtsbijzijnde ikea zal die van ternat zijn voor u, toch zolang de nieuwe in gent nog niet open is, weet niet echt wanneer die open gaat, zou wel nog een tijdje kunnen duren.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:26 schreef MMach het volgende:
De prijzen van ikea heb ik nog niet bekeken, ik zou zelfs niet weten of er een ikea in de buurt is, zoek ik later wel even uit.
En dat is mijn middelste zus, Sandrine, zij heeft meegeholpen met de achtergevel. En schoonheden, tjah dat zijn ze allemaal wel naar het schijnt
Ik lurk al tijden in je topic(s), maar nou ga ik toch postenquote:Op woensdag 20 september 2006 16:19 schreef MMach het volgende:
Offtopic, maar leutig
Ik was daarnet wat aan het rondkijken in mijn bestanden en ik kwam mijn oude timelapsefilmpjes tegen.
waar dient een keuken anders voor?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:50 schreef MMach het volgende:
ty![]()
Koken kan ik ook, kijk maar: een portie vulmiddel voor 1 persoon:
[afbeelding]
Maar het was niet te vreten dus heb ik het maar op de muur gesmeerd
[afbeelding]
[afbeelding]
kijk eens in het glas van de deurquote:Op woensdag 20 september 2006 22:07 schreef MMach het volgende:
Eeh? Wat bedoel je met je 2de zin?
Heb je het op de verschillende hoogtes van het deurgat links en midden?
De lateien zitten daar op dezelfde hoogte, maar bij de ene zit er een deur in en bij de andere niet. Dat geeft een verschillende hoogte. ik heb even gedacht om dat linkse deurgat even hoog te maken maar het is me de moeite niet waard. Op foto valt dat wel erg op, in het echt let ik er niet eens op dat de hoogte verschilt.
Als je het daar niet op had, dan weet ik het ook niet meer![]()
Als dat er ooit komt, waarom nietquote:Op woensdag 20 september 2006 22:26 schreef Archont het volgende:
ben ik uitgenodigd op het inhuldigingsdinee?
Ik heb alweer breedband intussenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:38 schreef Oksel het volgende:
Lekker bezig Benoit. Binnenkort ook weer terug op breedband, dus dan heb je geen tijd meer om te klussen..![]()
Hoeveel projecten ga je nou nog doen? Woonkamer(s)? WC? Nog meer zussen-kamers?
Nouja, goed bezig, ga zo door. Karakter.
Een paar foto's zouden altijd leuk zijn, dat is zeker. En alvast bedankt voor het aanbod.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:21 schreef Don_Tom het volgende:
Superproject MMach!!
Ik lees het nu pas voor het eerst. Volgende maand krijg ik mijn nieuwe keuken, mijn complete oude keuken inclusief inbouw-koelvries mag je wat mij betreft gratis op komen halen (in Nijmegen). Laat maar weten of je interesse hebt, dan maak ik wat foto's. De keuken is wel oud en heeft bruine deurtjes, maar zo te zien kun jij daar nog wel iets moois van maken!
Slim dat je er geen jaar bij zetquote:Op donderdag 21 september 2006 00:40 schreef MMach het volgende:
Ik heb alweer breedband intussen, en ja, andere projecten zijn er altijd, maar voor wanneer die zijn, dat weet ik niet. De enigste limiet die ik mij gesteld heb is dat de keuken voor kerstdag/verjaardag moet af zijn. We zien wel of dat lukt.
Dat vraagt om een lineup van de familiequote:Op donderdag 21 september 2006 01:50 schreef DaMook het volgende:
Damn jij hebt alleen maar leuke zusjes zeg
Mooi filmpje btw
Maar ik zag dat je cinemabed al weer goed vordertDan zal deze binnenkort ook wel als een speer gaa zodra dat bed af is
. (gaat nou al rap vind ik
). En ik moet zeggen respect ervoor dat je echt alles kan
, van metselen tot timeren tot naaien en alles
.
Daar vroeg ik niet helemaal om hoorquote:Op donderdag 21 september 2006 02:38 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat vraagt om een lineup van de familie.
Virginie, Sandrine en Dorothee zijn wel knapquote:Behold, in volgorde van leeftijd, de laatste 5 telgen van onze familie:
Xavier
[afbeelding]
Virginie (en haar Frans lief)
[afbeelding]
Sandrine
[afbeelding]
Benoît (that would be me)
[afbeelding]
Dorothee
[afbeelding]
en 'voor de volledigheid'
Michèle & Francis
[afbeelding]
En wat de werken betreft, school begint straks weer dus ik weet niet hoeveel dat de werken zal vertragen. Hangt een beetje af van mn lessenrooster i guess.
Oeiquote:Op donderdag 21 september 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:
He MMach, ik had je nog gebeld, maar je nam niet op.
ik doe nu schakeljaar industrieel, ik zit met lesblokken van 2 uur, dat is pas een ramp... IK ben nog maar een week bezig en ben al kapot. Veel te moe en te vermoeiend. Gewoon even in de ritme komen. Mjah, als je een groepje in de klas hebt, dan is het wel makkelijker om naar de les te blijven gaan.quote:Op donderdag 21 september 2006 03:00 schreef MMach het volgende:
Ik heb het in de topics al zoveel gehad over mijn broer en zussen, en nu kan je (en anderen uiteraard) er voor eens en altijd een gezicht op plakken
.
En dat de mannelijke kanten van de familie de vreemde eenden in de bijt zijn, dat weet ik wel![]()
En ik heb het eens gevraagd aan de prof die mijn lessentabel heeft opgesteld (ik stap over van 2de jaar burgelijk ingenieur (=universiteit) naar het 1ste,2de&3de jaar industrieel ingenieur (=hoge school), dus ik volg zo'n aangepast jaar volgend jaar) of dat nodig was dat ik aanwezig moest zijn tijdens de lessen. En dat moest dus niet... hmmm. Gevaarlijk, want mijzelf kennende heb ik voor lessen meevolgen geen discipline. Maar ik zal het er bij mezelf inhameren dat school prioriteit is![]()
Das met simpele software toe doen (bv. adobe premiere) en dan de beelden een X aantal maal versnellen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef remcoharmsen het volgende:
Mag ik vragen hoe je die timelaps filmpjes maakt? Heb je daar speciale software voor? Ik wil mijn digitale camera op statief zetten en een maand gaan filmen (verbouwing van m'n huis). Ik wil een timelaps filmje maken die een totale maand verbouwing opneemt. Ik heb al zo'n 300 GB aan ruimte vrij gemaakt op m'n pc
voor de rest: super man! En het is jammer dat mensen niet kunnen zien wat er achter een laagje verf schuil gaat. Vaak zitten daar het meeste zweet en tranen in verwerkt. Foto's zijn dan altijd leuk om terug te zien. Keep up the good work!
Ja en dan zeggen ze ook nog "Goh door wie heb je dat laten doen????" Heb je dat zelf gedaan??quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef remcoharmsen het volgende:
En het is jammer dat mensen niet kunnen zien wat er achter een laagje verf schuil gaat. Vaak zitten daar het meeste zweet en tranen in verwerkt. Foto's zijn dan altijd leuk om terug te zien. Keep up the good work!
Nee, dat is door de compressie van YouTube. Het filmpje ziet er goed uit voor de upload, daarna comprimeert YouTube het nog verder, en dan ontstaat die fout.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:22 schreef Solingjan het volgende:
MP4 geeft het beste resultaat op YouTube compressiegewijs gezien, maar de eerste 4 seconden van elk filmpje vertonen wel compressiefouten welke plotsklaps verdwijnen. Zeer goed te zien in bv dit filmpje
Kun je dat dan niet knippen???
Wel, om nog maar even kort off topic te gaanquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:07 schreef Solingjan het volgende:
Dank je Mmach voor het slechte nieuws. Dat betekent dus dat we in onze agenda moeten schrijven wanneer ons rijbewijs verlengd moet worden maar tevens in de gaten moeten houden wanneer we betreffende schijven opnieuw over moeten zetten op een nieuwe. Hebben we wat te doen.
Ik heb dit dus al meegemaakt. Muziekschijven die ik vier vijf jaargeleden heb gebrand. Spelen niet meer af. Heeft dit dan de door jou genoemde oorzaak?
Maakt het nog wat uit om je gegevens op een schijfje of een extern HD te branden/plaatsen? Beter is dan......?
hmm??quote:Op woensdag 27 september 2006 15:46 schreef Banzaii het volgende:
Dorotheee!! .....
De middenste figuur is bovenaanzicht, de muren zijn naar opzij geklapt als het ware. De onderste figuur is staat dus ondersteboven.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:02 schreef AnneX het volgende:
Voor de electriciteit moet je een ander hebben... als Vonkenboer et al.
Op je schets kan ik niet helemaal wijs uit de opstelling die je in je hoofd hebt.
true, dit is maar hoe ik het in mn hoofd heb om de electriciteit te kunnen voorspellen. Geen idee of de uiteindelijke keuken er ook zo gaat uitzien. Maar de plaats van de wasbak en het fornuis liggen min of meer vast. De afvoer ligt al op de plaats waar de wasbak staat.quote:Zover zie ik weinig aanrechtblad om eten aan klaar te maken.
Neem de ideale routing eens door: groenten wassen, snijden etc.
Ontbijtje maken.
tenzij ik de dode hoek afschuin, dan is dat te gebruiken als driehoekig (in bovenaanzicht denken) werkblad. En als de kastjes wel een rechte hoek blijven, dan is er meer hoofdbuigruimte.quote:In de dooie hoek - waarin/waaraan je lastig kunt werken - ga je ws apparaten zetten als koffieding en zo.
Aan de bovenkastjes kun je het hoofd makkelijk stoten als je voorover werkt.
1 hoge kast, voor de frigo. De maten op de schets zijn niet accuraat natuurlijk, daarom is het een schets, maar dat is inderdaad een goed idee.quote:Begrijp ik dat je 2 hoge kasten plant? voor voorraad en servies misschien.
Dan heb je vast geen bovenkasten nodig en dat werkt mooi ruimtelijk in een kleine ruimte.
Kun je het werkblad 5 cm. dieper maken/plannen? en licht daarboven zodat je niet in je schaduw werkt.
De dieptemaat van het werkblad heeft niks met de (maat van de ) onderkasten te maken. Toch?
De verwarming hangt er al, te zien op enkele van de foto's. Rechttegenover het fornuis hangt die. Het is een groot en plat geval. Misschien moet ze verplaatst worden (meer opgeschoven worden naar het deurgat) ofwel hou ik er rekening mee in het ontwerp van het meubel.quote:Wat voor verwarming - indien - hang of plaats je wáar?
Handdoeken rekje en de keukenboeren vergeten altijd een plek voor de afvalemmer en
dan wordt het een sta-in-de-weg.
Nope, wij eten voor zolang ik mij kan herinneren in de living. Daar staat zo'n grote eettafel. Dat bevalt, dus dat zal wel zo blijven in de toekomst.quote:Ga je eten in de keuken?
De afvoer voor de dampkap ligt er al half, komt dus boven het fornuis te hangen (ja echtquote:Heb je ruimte gepland voor een afzuigkap : afvoer en elektriciteit ?
We hebben nog wasbakken staan met 2 van die wasbakken in, of we er ook nog hebben met maar 1 wasbak weet ik niet uit mijn hoofd. Ik ga alleszins voor geldbesparing.quote:Als je 1 wasbak plant, win je tot 60 cm werkruimte.
Hebben jullie een magnetron (plaats en wkd ) en/of oven ?
Wel, daar heb ik ook al aan zitten denken.quote:Wil je muziek in de keuken? luidsprekers en installatie of voor mijn part een transistor.
True, maar ik geloof dat het maximum van stopcontacten dat je aan 1 groep van 20A mag hangen, 8 was.quote:Stopkontakten of wkd's (wandkontaktdozen) heb je nooit te veel.
De kans is klein dat ik de juiste maat zal vinden als de keuken in niet-standaard maten zal zijn. En wat is weinig geldquote:ps. ik zag voor weinig geld granieten bladen op Marktplaats. Net zo lang zoeken /wachten tot je
een juiste maat vindt.
ty, en ook bedankt voor het meedenken, want dat is wat ik nodig hebquote:succes ik denk graag mee
Zeker weten een werkkeuken. Hij is te klein om er deftig te kunnen zitten of er lang te zijn. TV komt er ook zeker niet. Een pc dat durf ik niet zeggen, mij kennendequote:Op woensdag 27 september 2006 23:30 schreef Solingjan het volgende:
Hallo Mmach
Ik noem maar wat dingen op. Misschien heb je er wat aan.
Licht spotjes.
Boven aanrechtblad wk voor licht en eventueel extra's voor koffie/ mixer/ electr app.
Word het een werk of leefkeuken
Indien werkkeuken zo klein mogelijk. Koks lopen niet graag
En voor jou speciaal......... Internetaansluiting cq computer????? TV?? Muziek!!
Schakelaar licht buiten???
@ Annex Stopkontakten of wkd's (wandkontaktdozen) heb je nooit te veel. Volledig mee eens. Beter te veel dan te weinig.
Verwarming/radiator > Indien deze ook maar enigsinds in de weg zit, verplaatsen.
Tip: Lopen, in - uit Kom je op ideen Nu kun je het nog veranderen/maken.
Aanrechtblad: Maak dat op je eigen hoogte. Jullie zijn nog al groot. Dus hoe hoger hoe minder last van je rug.
Al is het maar voor even daar aan werken , je rug lijdt er onder.
ik zie dat je het wild al hebt gevangen. Scheelt je wel een diepvries natuurlijk, vers vleesquote:Op donderdag 28 september 2006 00:27 schreef MMach het volgende:
Afwassen is in een maandelijkse beurtrol met mn zus.
Omdat het misschien niet helemaal duidelijk is wat er nu al wel en niet ligt van nutsvoorzieningen: een filmpje
[[url=http://sjl-static9.sjl.youtube.com/vi/VLnecIBiKZ0/2.jpg]afbeelding][/url]
Ik weet niet of jullie mijn vreselijk Gentse accent kunnen verstaan, zoniet, dan zet ik er morgen wel wat ondertitels bij
Mijn sig is trouwens aardig verkort, maar alle werken staan in een nog duidelijker overzicht onder de link 'zweet'![]()
quote:Op donderdag 28 september 2006 00:27 schreef MMach het volgende:
Gentse accent
hehe, dat accent he , daar krijg ik altijd opmerkingen over van medebelgen. De rollende Franse r is vrij typerend voor het Gents.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:37 schreef Oksel het volgende:
Ik vond je accent best meevallen hoor Benoit..![]()
Wat ík zonde vond, was dat gestorte beton over die mooie oude tegels heen..
Nee..dat geldt alleen als je het fornuis OP de koelkast neerzet. Iets wat veel mensen doen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:22 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik zie op de tekening dat je de frigo naast het fornuis wil plaatsen. Ik raad je aan dit niet te doen, want door de warmte van het fornuis (uiteraard als deze gebruikt wordt) moet de frigo extra hard werken om koel te blijven. Kost dus extra energie.
Nee hoor, kijk maar in deze link: http://www.wwf.be/eco-foo(...)appliance.htm#frigosquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee..dat geldt alleen als je het fornuis OP de koelkast neerzet. Iets wat veel mensen doen.
Jawel hoor,quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:03 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar in deze link: http://www.wwf.be/eco-foo(...)appliance.htm#frigos
Een fornuis is niet per definitie een oven hoorquote:Plaats een koelkast niet naast een warmtebron (oven, verwarming) om overmatig energieverbruik te vermijden.
Is dat zo ? Van Dale zegt toch iets heel andersquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jawel hoor,
[..]
Een fornuis is niet per definitie een oven hoor
quote:for·nuis (het ~, -nuizen)
1 kooktoestel met een oven => kookfornuis
In de volksmond noemen wij deze dingen ook gewoon gasfornuis:quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:10 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Is dat zo ? Van Dale zegt toch iets heel anders![]()
[..]
In de volksmond noemen wij dat een gaskookplaat.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In de volksmond noemen wij deze dingen ook gewoon gasfornuis:
[afbeelding]
neen op ge koelkastquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:24 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
In de volksmond noemen wij dat een gaskookplaat.
Maar goed, een gaskookplaat geeft ook een flinke warmte af dus ook dat kun je beter niet naast de koelkast plaatsen.
as a matter of fact niet neequote:
Sta je dagelijks te klussen met potentieel levensgevaarlijke apparatuur, scherpe mesjes, naaimachines, hamers en zagen en hoe bezeert Mmach zich deze keer?quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:52 schreef MMach het volgende:
[..]
as a matter of fact niet nee![]()
Ik ben tijdelijk buiten klusstrijd wegens een te pijnlijk rechterhand. Kheb vrijdagavond een accidentje gehad met mn fiets toen ik terug kwam van school. Er was een minkukel op een fiets die kwam spookrijden om mijn fietspad, en in plaats van rechts te blijven, links hield (vanuit zijn standpunt). Dat was wel bummer want ik hield rechts. Het was net na een bocht en ik zag hem zo naar mij toe komen en hij week niet uit, dus frontaal gebotst op elkaar, zonder remmen.Best wel lullig, al was het maar omdat mijn rechterhand er nogal tussen zat. Mijn fiets had enkel een gebroken reflector en mijn kmtellertje staat ook wat scheef nu. Zijn fiets kon niet meer rijden.
[afbeelding]
Het is niet zo erg maar het doet wel verdomd veel pijn en mn nagel van mn middelvinger staat wat losjes. Na het weekend moet mn hand wel weer bruikaar zijn denk ik.
Telepathie????quote:
Je sais, eerder dit jaar al mijn linker duimnagel (plank op gevallen) en linker duimnagel (mokerslag) kwijtgespeeld. Nu zit er al weer een nieuwe te blinken.quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:55 schreef Archont het volgende:
die nagel komst wel weer vast te zitten, ofwel begint er een ganse nieuwe te groeien waardoor de losse er gewoon uitvalt, dan moet je wel serieus oppassen met die vinger, want een vinger zonder nagel is heel kwetsbaar.
sterkte ermee!quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:21 schreef MMach het volgende:
De 24/7 stresstijd is aangebroken. De.mrs haar behandeling start vanmiddag. Dat er veel van afhangt hoef ik niet te vertellen.
Ze had dat al es gezegd in haar topic, maar toen werd dat daar aardig in twijfel getrokken waardoor ze nogal van haar melk was.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:16 schreef Leintjeuh het volgende:
Misschien een domme vraag hoor mmach, dat moet je me maar vergeven. Maar waarvoor gaat de.mrs behandeld worden?
how about this:quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
en nu snel terug naar je keuken dan maarkunnen we weer fotos lurken
je dacht, rood vink nou nie zo mooi? laten we t es wit maken ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:17 schreef MMach het volgende:
[..]
how about this:
net electriciteitsleidingkje 1 gelegd. Onderste voor een stopcontact, en dat erboven voor de lichtschakelaar, vrij obvious.
Een goed machientje dat freesgeval, alleen wat stoffig
[afbeelding]
en dat geeft dit:
[afbeelding]
en wat later dit:
[afbeelding]
Al bijna helemaal vlak, behalve rond de doosjes zelf.
wel een capacitive en een inductive dan,quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:26 schreef Solingjan het volgende:
Dat wordt dus een functionelepartymode keuken![]()
Het is toch wel de bedoeling dat je dat licht ook van uit je slaapkamer kunt bedienen![]()
Zou zeker een mooie TL verlichting inbouwen voor werklicht. Kijk maar in een restaurant keuken!
Je bedoeld waarschijnlijk ONwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:53 schreef Raissa het volgende:
Jeetje, dat huis van jullie wordt waarschijnlijk prachtig!
Proper als een vers gewassen baby? Swat ik ben zo blij als een baby met de net binnen gekomen promo CD's Silver Swan en Cupido van QNTAL met een leuke boodschap er bijquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:46 schreef MMach het volgende:
Jammer dat ik een gele kikker zie.
Ja zoiets dus, alleen ben ik nu weer zo proper als een vers gewassen ...ehmmz.. ding
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:38 schreef MMach het volgende:
Bijna mooi aan de electriciteit gehangen.
Omdat ik nu de schakelaar aan de logische kant van de wc deur wou zetten en die al in gebruik was wou ik dus de zekering afzetten zodat er ik aan kon werken. Dus ik hang aan een stopcontact in dezelfde kring een vlakschuurmachine, ik zet ze op haar kop, gewoon omdat ik dan 1 voor 1 de zekeringen kon proberen tot ik de juiste had en de vlakschuurmachine dus stopte met lawaai maken. Na de 2de poging had ik al de juiste zekering gevonden, dus ik kon beginnen. Ik kijk nog even of het licht echt niet meer aan ging, dus ik was zeker dat de stroom eraf was. Ik vijs heel die boel los, en heb dan de schakeldraad over. Die 2 blote uiteinden v/d draden botsten even tegen elkaar toen er met mijn arm langs ging en ik 'huh wtf? een vonkje' Dus ik gaan kijken naar de stoppenkast, en de zekering stond weer aanMijn zus was intussen thuisgekomen, had een stopcontact nodig voor haar gsm of zo, vond het niet raar dat de zekeringenkast openstond, vond het niet raar dat er in de keuken een vlakschuurmachine op haar kop stond te draaien toen ze de zekering terug zette
Ik had de machine niet gehoord want ik had mn oortjes in.
Geen idee of ik het zwaar gevoeld zou hebben, maar ik ben toch even in een colère geschoten tegen haar![]()
--knip--
Dat kan een voordeel zijnquote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:31 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Heb er trouwens weinig blijvend letsel aan over gehouden, alleen gaan alle gloeilampen nu spontaan branden zodra ik er bij in de buurt kom
de plon??quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:56 schreef MMach het volgende:
Ja, 16A zou ook kunnen, al zei squiddie dat 20A wel gebruikelijk was, of mss is het 20A maxvoor een 2.5mm² draad. De plonkast toont mij dit:
[afbeelding]
Ook max 16A zie ik daar. Een van die zwarte miezerige 6A-tjes is nu het keukencircuit. Dwz dat een frituur daar insteken genoeg is om de plon te doen springen. Vermoedelijk heeft mijn pa daar maar 6A ingestoken omdat dat het enigste stuk van het huis is waar de bedrading nog een stukje oud is. Tot vanvond dus. Dan kan er pure powerrr uit de muur worden getrokken.
Het is zelfs gewoon om per contact een groep te hebben. Van uit de groepenkast lopen er dan een gia aantal kabels 3x2.5mm2 naar elke hoek van elke ruimte.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
de plon??geniale benaming
Maar hoeveel groepen heb je in godsnaam wel niet in dat pand zitten??![]()
hier zou het rood voor de nul en blauw voor de fase zijn, toch nog even checken dus. 1.5 zou hier wel mogen, al kan ik mss best 2.5mm² overal pakken voor het zekerste. En de rest zal kloppen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:09 schreef tnimble het volgende:
Ik weet niet welke regels er precies in Belgie momenteel gelden. In NL is 16A de maximale afgezekerde ewaarde voor een eindgroep. Bruin (fase), blauw (nul) en geel/groen (aarde) is de minimale toegestande doorsnede 2.5mm2 en er mogen max 5 draden in een 5/8 (16mm) buis en mogen niet meerdere groepen bij elkaar in een buis.
*wisselt wat kleuren om op de tekening*quote:AREI86.03er stroombaan moet het aantal enkelvoudige of meervoudige contactdozen beperkt blijven tot acht. ... .De sectie van de draad minstens 2.5mm²
Een oude aansluiting kan geel/rood/grijs(of zwart) als faze aansluitingen hebben.
...
...
De nullijn is altijd blauw De aarding altijd geel/groen.
dat is dus goed hierquote:wat stefaan vergeet te vertellen is dat stopcontacten die met 2 of drie in de muur zitten (boven of naast elkaar) je dit als 1 stopcontact mag tellen, dus als je 4 dubbele stopcontacten hebt (dit zijn er in werkelijkheid 8 stuks) mag je er 4 tellen voor de kring. Nog even nota zoals M. verteld ben je best voor de vaatwas en ev wasmachine in de keuken een apparte kring te voorzien in 2.5mm² met apparte zekering. nog een kleine opmerking probeer ipv 8 stopcontacten er maar 6 of zeven te zetten op een kring in de keuken gezien de belasting in de toekomst (frietketel en ev broodmachine op een kring) en als je dan nog wilt uitbreiden dan kan je nog weg zonder een nieuwe leiding naar de verdeelkast te leggen.
de de nul sluit je bij een gewone fitting ook nog op de buiten ring aan d8 ik? en de schakel op het contact onderin ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:02 schreef MMach het volgende:
Mij was gezegd dat je de nuldraad schakelde. Tijd om dat nog even op te zoeken dus.
En de kleuren zijn in voorraad hier![]()
[afbeelding]
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:43 schreef dvr het volgende:
Een trekveer, heb je een trekveer? Ik heb er ooit een gekocht omdat ik het zo'n leuk woord vond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |