abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2006 @ 00:46:22 #176
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42004168
In Gent, en there is no rush voor de foto's hoor, eer dat de ruimte zelf af is zijn er wel wat weken voorbij.
  donderdag 21 september 2006 @ 00:59:39 #177
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_42004449
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:40 schreef MMach het volgende:
Ik heb alweer breedband intussen , en ja, andere projecten zijn er altijd, maar voor wanneer die zijn, dat weet ik niet. De enigste limiet die ik mij gesteld heb is dat de keuken voor kerstdag/verjaardag moet af zijn. We zien wel of dat lukt.
Slim dat je er geen jaar bij zet
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 21 september 2006 @ 01:08:26 #178
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42004628
dit jaar, echt wel . Voor mijn 21ste verjaardag dus. (hopen dat het lukt dan )
  donderdag 21 september 2006 @ 01:50:08 #179
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42005143
Damn jij hebt alleen maar leuke zusjes zeg
Mooi filmpje btw

Maar ik zag dat je cinemabed al weer goed vordert Dan zal deze binnenkort ook wel als een speer gaa zodra dat bed af is . (gaat nou al rap vind ik ). En ik moet zeggen respect ervoor dat je echt alles kan , van metselen tot timeren tot naaien en alles .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 21 september 2006 @ 02:38:00 #180
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42005475
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:50 schreef DaMook het volgende:
Damn jij hebt alleen maar leuke zusjes zeg
Mooi filmpje btw

Maar ik zag dat je cinemabed al weer goed vordert Dan zal deze binnenkort ook wel als een speer gaa zodra dat bed af is . (gaat nou al rap vind ik ). En ik moet zeggen respect ervoor dat je echt alles kan , van metselen tot timeren tot naaien en alles .
Dat vraagt om een lineup van de familie . Behold, in volgorde van leeftijd, de laatste 5 telgen van onze familie:
Xavier

Virginie (en haar Frans lief)

Sandrine

Benoît (that would be me)

Dorothee

en 'voor de volledigheid'
Michèle & Francis

En wat de werken betreft, school begint straks weer dus ik weet niet hoeveel dat de werken zal vertragen. Hangt een beetje af van mn lessenrooster i guess.

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 21-09-2006 02:46:32 ]
pi_42005559
heb het een beetje gevolgd die verbouwing vanje, mijn complimenten, ik doe het je niet na
  donderdag 21 september 2006 @ 02:54:06 #182
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42005569
quote:
Op donderdag 21 september 2006 02:38 schreef MMach het volgende:

[..]

Dat vraagt om een lineup van de familie .
Daar vroeg ik niet helemaal om hoor
quote:
Behold, in volgorde van leeftijd, de laatste 5 telgen van onze familie:
Xavier
[afbeelding]

Virginie (en haar Frans lief)
[afbeelding]

Sandrine
[afbeelding]

Benoît (that would be me)
[afbeelding]

Dorothee
[afbeelding]

en 'voor de volledigheid'
Michèle & Francis
[afbeelding]

En wat de werken betreft, school begint straks weer dus ik weet niet hoeveel dat de werken zal vertragen. Hangt een beetje af van mn lessenrooster i guess.
Virginie, Sandrine en Dorothee zijn wel knap zit dus in de vrouwelijke kant van de familie Al ziet virginie er een stuk jonger (en knapper ) uit dan dorothee

Maar OT ik hoop voor ons dat je lesrooster gunstig is kwa klussen en voor jezelf (ontwikkeling enzo ) goed uitvalt kwa lessen .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 21 september 2006 @ 03:00:30 #183
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42005597
Ik heb het in de topics al zoveel gehad over mijn broer en zussen, en nu kan je (en anderen uiteraard ) er voor eens en altijd een gezicht op plakken .
En dat de mannelijke kanten van de familie de vreemde eenden in de bijt zijn, dat weet ik wel

En ik heb het eens gevraagd aan de prof die mijn lessentabel heeft opgesteld (ik stap over van 2de jaar burgelijk ingenieur (=universiteit) naar het 1ste,2de&3de jaar industrieel ingenieur (=hoge school), dus ik volg zo'n aangepast jaar volgend jaar) of dat nodig was dat ik aanwezig moest zijn tijdens de lessen. En dat moest dus niet... hmmm. Gevaarlijk, want mijzelf kennende heb ik voor lessen meevolgen geen discipline. Maar ik zal het er bij mezelf inhameren dat school prioriteit is
pi_42016589
He MMach, ik had je nog gebeld, maar je nam niet op.
pi_42019331
Hihi kom op he MMach, die studie klinkt wel superboeiend en je zou onwijs balen als je toch een tentamen straks niet haalt. Gewoon eerst alles een beetje volgen, dan kan je vanzelf wel beetje schiften welke vakken 'opdreunen uit het boek' of echt boeiend zijn!

En hartstikke leuk om je familie zo op een rijtje te zien trouwens Volgens mij heeft heel fok! straks het gevoel dat ze jou gewoon hartstikke goed kennen. Klampen allemaal vreemde mensen je ineens aan enzo
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  donderdag 21 september 2006 @ 18:12:20 #186
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42021511
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:
He MMach, ik had je nog gebeld, maar je nam niet op.
Oei , mijn gsm lag boven en ik heb hem niet gehoord. Het leek me wel leuk, dju toch

En ja, er staat wel véél info van mijn familie op het net , maar ja er is ook niet echt reden om mijn zaken angstvallig van het internet te houden want veel is er niet te verbergen
pi_42056083
quote:
Op donderdag 21 september 2006 03:00 schreef MMach het volgende:
Ik heb het in de topics al zoveel gehad over mijn broer en zussen, en nu kan je (en anderen uiteraard ) er voor eens en altijd een gezicht op plakken .
En dat de mannelijke kanten van de familie de vreemde eenden in de bijt zijn, dat weet ik wel

En ik heb het eens gevraagd aan de prof die mijn lessentabel heeft opgesteld (ik stap over van 2de jaar burgelijk ingenieur (=universiteit) naar het 1ste,2de&3de jaar industrieel ingenieur (=hoge school), dus ik volg zo'n aangepast jaar volgend jaar) of dat nodig was dat ik aanwezig moest zijn tijdens de lessen. En dat moest dus niet... hmmm. Gevaarlijk, want mijzelf kennende heb ik voor lessen meevolgen geen discipline. Maar ik zal het er bij mezelf inhameren dat school prioriteit is
ik doe nu schakeljaar industrieel, ik zit met lesblokken van 2 uur, dat is pas een ramp... IK ben nog maar een week bezig en ben al kapot. Veel te moe en te vermoeiend. Gewoon even in de ritme komen. Mjah, als je een groepje in de klas hebt, dan is het wel makkelijker om naar de les te blijven gaan.

owjah, tvp
pi_42139247
hey Mmach.. lukt het allemaal nog een beetje ?
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:40:17 #189
154795 remcoharmsen
wannabee molenaar
pi_42139896
Mag ik vragen hoe je die timelaps filmpjes maakt? Heb je daar speciale software voor? Ik wil mijn digitale camera op statief zetten en een maand gaan filmen (verbouwing van m'n huis). Ik wil een timelaps filmje maken die een totale maand verbouwing opneemt. Ik heb al zo'n 300 GB aan ruimte vrij gemaakt op m'n pc

voor de rest: super man! En het is jammer dat mensen niet kunnen zien wat er achter een laagje verf schuil gaat. Vaak zitten daar het meeste zweet en tranen in verwerkt. Foto's zijn dan altijd leuk om terug te zien. Keep up the good work!
pi_42144421
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef remcoharmsen het volgende:
Mag ik vragen hoe je die timelaps filmpjes maakt? Heb je daar speciale software voor? Ik wil mijn digitale camera op statief zetten en een maand gaan filmen (verbouwing van m'n huis). Ik wil een timelaps filmje maken die een totale maand verbouwing opneemt. Ik heb al zo'n 300 GB aan ruimte vrij gemaakt op m'n pc

voor de rest: super man! En het is jammer dat mensen niet kunnen zien wat er achter een laagje verf schuil gaat. Vaak zitten daar het meeste zweet en tranen in verwerkt. Foto's zijn dan altijd leuk om terug te zien. Keep up the good work!
Das met simpele software toe doen (bv. adobe premiere) en dan de beelden een X aantal maal versnellen.
Maareh, ik denk dat je zult zoet zijn met het compresseren van jouw filmpje gerekend dat ik met een filmpje van 2 minuten toch zon uurtje zat te compresseren... (of ligt dat dan eigenlijk aan mij?). Ik heb een toch redelijk up-to-date systeem (computerfreak zijnde).
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:07:54 #191
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42145052
de dingen gaan nu even niet vooruit omdat er nog veel te regelen is voor school. Ik ben ook aan het afwegen of ik nu ga voor vinyl op de vloer (veel goedkoper dan tegels, even waterdicht, piece of cake om te leggen, mooi en warm aan de voetjes, maar minder duurzaam. Als er een hete kookpot op de grond zou vallen is het ook gesmolten wss. Tegels gaan veel duurder zijn, maar ook wel veel duurzamer.)

En mijn timelapsefilmpjes maak ik met mn webcam. Je laat die om de zoveel seconden een foto nemen en laat die automatisch nummeren. Daarna importeer ik dat in Adobe Premiere (dat is geen eenvoudig programma zoals squiddie zegt , maar zo'n timelapsje maken is nu niet zo moeilijk daarmee). Je zet bij je preferences (edit->preferences->still images) hoe lang een foto zichtbaar moet blijven als je die naar de tijdlijn van je filmpje verschuift. Standaard is dat 3 frames. Dat wil dus zeggen dat een foto 0.1 seconden zichtbaar zal zijn bij een afspeelrate van 30fps.
Dan importeer je al je fotobestanden. Door de nummering zet premiere ze al automatisch in de juiste volgorde. Je selecteert ze allemaal en sleept die naar de tijdlijn.

Dan heb je je filmpje. Het exporteren is andere koek. Ik zal gewoon mijn werkwijze zeggen, maar afhankelijk van het doel zijn er andere werkwijzes. Ik wil mijn filmpjes op YouTube krijgen zonder teveel verlies in kwaliteit (YouTube zet uw filmpjes om in .flv =flashvideo) De beste resultaten zijn te bekomen met de MP4 codering en formaat 320*240. (groter formaat wordt gedownsized) Hoewel premiere dat ook kan comprimeren in MP4 (als je die codecs hebt) heb je het beste resultaat met Quicktime pro.
Wat wil dit zeggen?
Uw timelapsje ongecomprimeerd exporteren in Premiere (file->export movie and audio). Dat duurt zo'n 2 minuten voor een filmpje van 2m. Dan heb je een file van tussen de 300 en 600MB.
Dat open ik dan met quicktime en dat exporteer ik in mp4 (voor internetvertoning-breedband) formaat (file->export). Dat duurt zo'n 5 minuten of langer, en dan krijg je een file van tussen de 4 en 8MB. MP4 is een vrij indrukwekkende compressiemethode want de kwaliteit is verbluffend bij zulke kleine bestandsgroottes.
noot: MP4 geeft het beste resultaat op YouTube compressiegewijs gezien, maar de eerste 4 seconden van elk filmpje vertonen wel compressiefouten welke plotsklaps verdwijnen. Zeer goed te zien in bv dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=REtZ1Oapaw4

noot 2 In jouw geval zou ik zeker gaan voor foto's nemen met de intervaltimer. Een maand aan 1 stuk filmen geeft gigantisch veel data. Je moet gaan denken in terrabytes dan . Ik durf het niet met zekerheid zeggen, maar een DV bandje (zoals dat dus zit in digitale videocamera's (!= fototoestellen)) staat gelijk aan 80GB voor 90 minuten beeld, ongecomprimeerd that is. Als je alles naar je computer moet overzetten dan neemt dat niet alleen een maand in beslag (een dv-bandje overzetten naar je pc gaat in een 1:1 verhouding. Een filmpje van 30minuten zal ook 30 minuten transfertijd naar de pc in beslag nemen), de datahoeveelheid zal enorm zijn.
Aangeraden is dus foto's nemen met een fototoestel. Formaat 640*480 of kleiner dus, en dan ga je wel toekomen met 300GB. Van resultaat ga je zoiets krijgen als het filmpje van mijn achtergevel, hier wat boven. Dat is 'gefilmd' (= foto's genomen om de 40 seconden geloof ik) over een periode van 3 dagen.

edit 3 ( )
Mijn webcam is trouwens een gemodificeerde Philips SPC600NC

Ik was niet tevreden met de kleine beeldhoek dus heb ik de lens aangepast (voorzetlensje), het resultaat:

Links de nieuwe situatie, rechts de oude. Veel grotere beeldhoek dus

[ Bericht 9% gewijzigd door MMach op 26-09-2006 17:39:43 ]
pi_42146516
Ha die Mmach
Ik importeer Digital DV naar pc in avi bestand 30 min is ongeveer 7 a 8 gb Daarna overzetten naar divx zeer goede kwaliteit en dan hou ik ongeveer 800 mb over met muziek!
Zelfde doe ik momenteel met analoge films 90 minuten is ingeladen voor te bewerken 20-22 gb in avi beste kwaliteit daarna omzetten knippen plakken en titels met muziek hoe ik maximaal 3 gb over
Note: het omzetten duurt wel ongeveer 2 uur.en langer!!
pi_42146733
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef remcoharmsen het volgende:
En het is jammer dat mensen niet kunnen zien wat er achter een laagje verf schuil gaat. Vaak zitten daar het meeste zweet en tranen in verwerkt. Foto's zijn dan altijd leuk om terug te zien. Keep up the good work!
Ja en dan zeggen ze ook nog "Goh door wie heb je dat laten doen????" Heb je dat zelf gedaan??
Daar zijn die foto's goed voor
pi_42146780
MP4 geeft het beste resultaat op YouTube compressiegewijs gezien, maar de eerste 4 seconden van elk filmpje vertonen wel compressiefouten welke plotsklaps verdwijnen. Zeer goed te zien in bv dit filmpje
Kun je dat dan niet knippen???
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:25:53 #195
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42146863
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:22 schreef Solingjan het volgende:
MP4 geeft het beste resultaat op YouTube compressiegewijs gezien, maar de eerste 4 seconden van elk filmpje vertonen wel compressiefouten welke plotsklaps verdwijnen. Zeer goed te zien in bv dit filmpje
Kun je dat dan niet knippen???
Nee, dat is door de compressie van YouTube. Het filmpje ziet er goed uit voor de upload, daarna comprimeert YouTube het nog verder, en dan ontstaat die fout.
Je zou natuurlijk eerst 4 seconden zwart beeld of zo kunnen zetten in je filmpje dat je upload.
pi_42146972
http://www.youtube.com/watch?v=rDppRc6C6PE&mode=related&search=
Vreemd want deze doet het gelijk goed zonder.....die slechte 4 seconden
pi_42147093
Doe je je films ook gelijk op schijf branden, das wel zo handig.
IK had, vier weken werk, mijn films naar de externe HD gezet. Denk dan staan ze in iedergeval veilig als er iets met mijn PC gebreurd. Kon die op eens die Externe schijf niet meer. Gelukkig via www.winhelp.de kwam ik er achter hoe dat ding weer aan de praat te krijgen. Blijkt een veel voorkomend euvel te zijn dat de cypress chip in de controller het begeeft.
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:48:09 #198
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42147455
Die 4 seconden zijn er alleen als je een .MP4 file uploadt. Een avi bestand of zo heeft dat niet.
En branden op schijven is ook niet de uiteindelijke oplossing, want een beschrijfbare dvd/cd gaat maar 2 tot 5 jaar (http://tweakers.net/nieuws/40692/) mee. Je moet die dus tijdig opnieuw branden.
Ik laat alles staan op mijn interne schijven (1TB), mijn foto's en documenten staan gebackupped op een 2 tal schijven. De kans dat ze alle 5 tergelijkertijd kapot gaan is klein. De foto's zet ik ook nog wel es apart op een dvd of 3.
pi_42147522
Schopje naar DIG. .
pi_42149838
Dank je Mmach voor het slechte nieuws. Dat betekent dus dat we in onze agenda moeten schrijven wanneer ons rijbewijs verlengd moet worden maar tevens in de gaten moeten houden wanneer we betreffende schijven opnieuw over moeten zetten op een nieuwe. Hebben we wat te doen.
Ik heb dit dus al meegemaakt. Muziekschijven die ik vier vijf jaargeleden heb gebrand. Spelen niet meer af. Heeft dit dan de door jou genoemde oorzaak?
Maakt het nog wat uit om je gegevens op een schijfje of een extern HD te branden/plaatsen? Beter is dan......?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')