Leuk muziekje ook, wat is het?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef MMach het volgende:
Een filmpje ook:
http://www.youtube.com/watch?v=iA-nAVxe0zI
Dat zou wel bagger zijn want dan moet ik veel meer betalen als ik het deel van mijn broer en zussen moet kopenquote:Op maandag 18 september 2006 01:01 schreef DaMook het volgende:
MmachDit huis is zodra jij klaar bent minstens het 5 a 6 voudig waard, van wat het is/was
.
dan moet je em inderdaad gewoon doorzagenquote:Op maandag 18 september 2006 08:36 schreef MMach het volgende:
Ja, dat rechterdeel moet ooit weg. Niet voor direct, maar in de toekomst dus. Vandaar dat ik ze liever nu scheidt. Mocht het rechterdeel instorten of zo dan wil ik niet dat dat het linkerdeel kan meesleuren.
als je pech heb zakt hooguit t rechter deel inquote:Op maandag 18 september 2006 09:14 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
dan moet je em inderdaad gewoon doorzagen
In je tekening zie ik inderdaad de balk al wat meegeven naar rechts. Om te zorgen dat links alles recht en stabiel blijft zou ik die balk inderdaad doorzagen.quote:Op maandag 18 september 2006 08:36 schreef MMach het volgende:
Ja, dat rechterdeel moet ooit weg. Niet voor direct, maar in de toekomst dus. Vandaar dat ik ze liever nu scheidt. Mocht het rechterdeel instorten of zo dan wil ik niet dat dat het linkerdeel kan meesleuren.
Hmmmm, nu weet ik niet waar wij als gemiddelde MMach-topic-volgers meer op zitten te hopen.... een leuk filmpje of een geslaagd project.....quote:Op maandag 18 september 2006 13:28 schreef MMach het volgende:
In het beste geval blijft alles overeind, het slechte geval levert nog altijd een tof filmpje op. Kzal vragen aan maat of ie efkes komt filmen. Straks ga ik de binnenkant van de bakstenen afwerken denk ik. In plaats van te stucen ga ik voor een dun voorzetwandje. Maar dat is voor binnen een paar uurtjes want ik moet nog naar school om mijn lessenrooster samen te stellen.
Kun je hem niet een stuk (maar niet helemaal) inzagen? Bijvoorbeeld 2/3, zodat hij het rechterdeel nog wat steunt, maar dat het linkerdeel stabiel blijft omdat die balk dan rechts meegeeft als het daar toch nog verder zakt?quote:Op maandag 18 september 2006 08:36 schreef MMach het volgende:
Mocht het rechterdeel instorten of zo dan wil ik niet dat dat het linkerdeel kan meesleuren.
En weer de twijfel...mooi voor het project, minder mooi voor de foto'squote:Op maandag 18 september 2006 16:22 schreef MMach het volgende:
Wel het antwoord op de vraag: stort het rechterdeel in als ik die balk doorzaag is: neen
[afbeelding]
[afbeelding]
Het deed niks. Gewoon met de speedboor gaten in geboord en twas vrij snel gedaan. Ik hoor dat er spanning zit op het balkenkader dat in het deurgat zit dus ook dat houdt zich goed. Er zitten onderaan ook X stutten maar die zie je niet op de foto.
Precies hetzelfde, een schraag, of schragen.quote:Op maandag 18 september 2006 19:43 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
Geen idee wat de nederlandse naam ervoor is
Zullen we de toren van pisa maar nemen danquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:48 schreef MMach het volgende:
Ik stond daar mooi met mijn waterpas mijn latjes tegen de muur te hangen, maar om een of andere reden vond ik het er maar gek uit zien. Ik zet dus even de waterpas tegen de deur en wat blijkt? Die deur staat zo scheef in het deurgat als een *plak hier de naam van een ding dat zeer scheef is*.
leuk filmpjequote:Op woensdag 20 september 2006 16:19 schreef MMach het volgende:
Offtopic, maar leutig
Ik was daarnet wat aan het rondkijken in mijn bestanden en ik kwam mijn oude timelapsefilmpjes tegen. De filmpjes dateren van december 2005, toen we de achtergevel dus geprepareerd hebben. Je ziet soms mijn zus Sandrine, en soms mij. Er is niet zoveel te zien op het beeld omdat mijn webcam toen nog geen groothoeklens had, die heb ik er dit jaar ergens op gemod waardoor er veel meer beeld wordt opgenomen.
Ik had toen op GoT een topic over timelapsefilmpjes, vandaar dat er es 'GoT' verscheen op de muur
[[url=http://mmach.newnewyork.be/Vanalles/achtergevellapse.jpg]afbeelding][/url]
(jammer van die compressiefouten telkens in het begin bij youtube)
Ikea zal al veel goedkoper zijn dan dat.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:56 schreef MMach het volgende:
Ja, zo snel spring ik altijd van stellingen
Het ziet er trouwens bedriegelijk laag uit zo in het filmpje maar als je daar vanboven op staat met een fiks windje krijg je het toch af en toe benauwd. Je raakt het wel gewoon na een paar dagen
Het hoogste loopbruggetje was zoiets van een 10m van de grond:
[afbeelding]
het zou stiekem wel erg veel pijn doen als je zou vallen.
Anyway, daarnet een tripje gemaakt naar mijn favoriete reisbestemming van deze vakantie:
[afbeelding]
om even te kijken naar de keukens daar (en om wat hout te kopen) en wat zie ik als ik kijk naar een van de goedkope deftige keukens:
[afbeelding]
awww. Ik vind het wel belachelijk dat ze zoveel geld vragen voor wat spaanderplaten met een laagje plastiek op. Laten we hopen dat zelf fabriceren (of een 2de hands keuken modificeren, of, of,...) een pak goedkoper is dan dit.
dichtsbijzijnde ikea zal die van ternat zijn voor u, toch zolang de nieuwe in gent nog niet open is, weet niet echt wanneer die open gaat, zou wel nog een tijdje kunnen duren.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:26 schreef MMach het volgende:
De prijzen van ikea heb ik nog niet bekeken, ik zou zelfs niet weten of er een ikea in de buurt is, zoek ik later wel even uit.
En dat is mijn middelste zus, Sandrine, zij heeft meegeholpen met de achtergevel. En schoonheden, tjah dat zijn ze allemaal wel naar het schijnt
Ik lurk al tijden in je topic(s), maar nou ga ik toch postenquote:Op woensdag 20 september 2006 16:19 schreef MMach het volgende:
Offtopic, maar leutig
Ik was daarnet wat aan het rondkijken in mijn bestanden en ik kwam mijn oude timelapsefilmpjes tegen.
waar dient een keuken anders voor?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:50 schreef MMach het volgende:
ty![]()
Koken kan ik ook, kijk maar: een portie vulmiddel voor 1 persoon:
[afbeelding]
Maar het was niet te vreten dus heb ik het maar op de muur gesmeerd
[afbeelding]
[afbeelding]
kijk eens in het glas van de deurquote:Op woensdag 20 september 2006 22:07 schreef MMach het volgende:
Eeh? Wat bedoel je met je 2de zin?
Heb je het op de verschillende hoogtes van het deurgat links en midden?
De lateien zitten daar op dezelfde hoogte, maar bij de ene zit er een deur in en bij de andere niet. Dat geeft een verschillende hoogte. ik heb even gedacht om dat linkse deurgat even hoog te maken maar het is me de moeite niet waard. Op foto valt dat wel erg op, in het echt let ik er niet eens op dat de hoogte verschilt.
Als je het daar niet op had, dan weet ik het ook niet meer![]()
Als dat er ooit komt, waarom nietquote:Op woensdag 20 september 2006 22:26 schreef Archont het volgende:
ben ik uitgenodigd op het inhuldigingsdinee?
Ik heb alweer breedband intussenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:38 schreef Oksel het volgende:
Lekker bezig Benoit. Binnenkort ook weer terug op breedband, dus dan heb je geen tijd meer om te klussen..![]()
Hoeveel projecten ga je nou nog doen? Woonkamer(s)? WC? Nog meer zussen-kamers?
Nouja, goed bezig, ga zo door. Karakter.
Een paar foto's zouden altijd leuk zijn, dat is zeker. En alvast bedankt voor het aanbod.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:21 schreef Don_Tom het volgende:
Superproject MMach!!
Ik lees het nu pas voor het eerst. Volgende maand krijg ik mijn nieuwe keuken, mijn complete oude keuken inclusief inbouw-koelvries mag je wat mij betreft gratis op komen halen (in Nijmegen). Laat maar weten of je interesse hebt, dan maak ik wat foto's. De keuken is wel oud en heeft bruine deurtjes, maar zo te zien kun jij daar nog wel iets moois van maken!
Slim dat je er geen jaar bij zetquote:Op donderdag 21 september 2006 00:40 schreef MMach het volgende:
Ik heb alweer breedband intussen, en ja, andere projecten zijn er altijd, maar voor wanneer die zijn, dat weet ik niet. De enigste limiet die ik mij gesteld heb is dat de keuken voor kerstdag/verjaardag moet af zijn. We zien wel of dat lukt.
Dat vraagt om een lineup van de familiequote:Op donderdag 21 september 2006 01:50 schreef DaMook het volgende:
Damn jij hebt alleen maar leuke zusjes zeg
Mooi filmpje btw
Maar ik zag dat je cinemabed al weer goed vordertDan zal deze binnenkort ook wel als een speer gaa zodra dat bed af is
. (gaat nou al rap vind ik
). En ik moet zeggen respect ervoor dat je echt alles kan
, van metselen tot timeren tot naaien en alles
.
Daar vroeg ik niet helemaal om hoorquote:Op donderdag 21 september 2006 02:38 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat vraagt om een lineup van de familie.
Virginie, Sandrine en Dorothee zijn wel knapquote:Behold, in volgorde van leeftijd, de laatste 5 telgen van onze familie:
Xavier
[afbeelding]
Virginie (en haar Frans lief)
[afbeelding]
Sandrine
[afbeelding]
Benoît (that would be me)
[afbeelding]
Dorothee
[afbeelding]
en 'voor de volledigheid'
Michèle & Francis
[afbeelding]
En wat de werken betreft, school begint straks weer dus ik weet niet hoeveel dat de werken zal vertragen. Hangt een beetje af van mn lessenrooster i guess.
Oeiquote:Op donderdag 21 september 2006 15:27 schreef Marsepein het volgende:
He MMach, ik had je nog gebeld, maar je nam niet op.
ik doe nu schakeljaar industrieel, ik zit met lesblokken van 2 uur, dat is pas een ramp... IK ben nog maar een week bezig en ben al kapot. Veel te moe en te vermoeiend. Gewoon even in de ritme komen. Mjah, als je een groepje in de klas hebt, dan is het wel makkelijker om naar de les te blijven gaan.quote:Op donderdag 21 september 2006 03:00 schreef MMach het volgende:
Ik heb het in de topics al zoveel gehad over mijn broer en zussen, en nu kan je (en anderen uiteraard) er voor eens en altijd een gezicht op plakken
.
En dat de mannelijke kanten van de familie de vreemde eenden in de bijt zijn, dat weet ik wel![]()
En ik heb het eens gevraagd aan de prof die mijn lessentabel heeft opgesteld (ik stap over van 2de jaar burgelijk ingenieur (=universiteit) naar het 1ste,2de&3de jaar industrieel ingenieur (=hoge school), dus ik volg zo'n aangepast jaar volgend jaar) of dat nodig was dat ik aanwezig moest zijn tijdens de lessen. En dat moest dus niet... hmmm. Gevaarlijk, want mijzelf kennende heb ik voor lessen meevolgen geen discipline. Maar ik zal het er bij mezelf inhameren dat school prioriteit is![]()
Das met simpele software toe doen (bv. adobe premiere) en dan de beelden een X aantal maal versnellen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef remcoharmsen het volgende:
Mag ik vragen hoe je die timelaps filmpjes maakt? Heb je daar speciale software voor? Ik wil mijn digitale camera op statief zetten en een maand gaan filmen (verbouwing van m'n huis). Ik wil een timelaps filmje maken die een totale maand verbouwing opneemt. Ik heb al zo'n 300 GB aan ruimte vrij gemaakt op m'n pc
voor de rest: super man! En het is jammer dat mensen niet kunnen zien wat er achter een laagje verf schuil gaat. Vaak zitten daar het meeste zweet en tranen in verwerkt. Foto's zijn dan altijd leuk om terug te zien. Keep up the good work!
Ja en dan zeggen ze ook nog "Goh door wie heb je dat laten doen????" Heb je dat zelf gedaan??quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef remcoharmsen het volgende:
En het is jammer dat mensen niet kunnen zien wat er achter een laagje verf schuil gaat. Vaak zitten daar het meeste zweet en tranen in verwerkt. Foto's zijn dan altijd leuk om terug te zien. Keep up the good work!
Nee, dat is door de compressie van YouTube. Het filmpje ziet er goed uit voor de upload, daarna comprimeert YouTube het nog verder, en dan ontstaat die fout.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:22 schreef Solingjan het volgende:
MP4 geeft het beste resultaat op YouTube compressiegewijs gezien, maar de eerste 4 seconden van elk filmpje vertonen wel compressiefouten welke plotsklaps verdwijnen. Zeer goed te zien in bv dit filmpje
Kun je dat dan niet knippen???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |