abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41864880
voor de vloer moet je idd goed bedenken wat je gaat doen. Wij hebben thuis een vloer gelegd van bakstenen op hun zijnkant. Eers een chappe gelegd, en daarboven een soort isolerende bolletjes, weet niet hoe ze noemen, dan stabilisee en dan gewoon die stenen gemetseld. Op die manier hebben we trouwens ook tegels gelegd. Ik denk niet dat je moet bang zijn dat dat zand zou gaan schuiven. En vermoedelijk is het zavel, oranje-geel zand, en dat is een stuk stabieler dan gewoon zand.
pi_41866229
Wat betreft dat laatste randje. Misschien is PUR een oplossing?
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:19:05 #78
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41866437
De tegels komen wel goed, en het muurtje hier ook denk ik.
Ik heb het laatste randje opgelost met mortel met af en toe stukken baksteen in. Die baksteen helpt niet als ondersteuning, maar helpt wel bij een normale droging van de mortel. Binnen een 2tal dagen neem ik dan de stut weg om de andere kant te metselen, hoor ik het dan luid kraken, dan heb ik ergens een foutje gemaakt,, maar het ziet er betrouwbaar en sterk genoeg uit dat muurtje.
en Solingjan, opbouwende commentaar is altijd nuttig, kan je niks teveel mee zeggen
En marsepein, zou purschuim daar sterk genoeg voor zijn?

Een filmpje ook:
http://www.youtube.com/watch?v=iA-nAVxe0zI

[ Bericht 14% gewijzigd door MMach op 16-09-2006 18:46:25 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:27:35 #79
112150 Trebweb
Started running again
pi_41868106
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef MMach het volgende:
- knip -

En marsepein, zou purschuim daar sterk genoeg voor zijn?
Als het een dragend muurtje is zou ik er geen PURschuim voor gebruiken..
pi_41870056
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:27 schreef Trebweb het volgende:

[..]

Als het een dragend muurtje is zou ik er geen PURschuim voor gebruiken..
Hoewel PUR sterk is, zou ik er geen dragende delen mee opvangen.

Slecht idee dus, ik had niet gezien dat het dragend was.
pi_41871596
Mooi filmpje. Stelt eigenlijk niks voor. Ja hebt het in nog geen anderhalve minuut gemetseld. Knap Ik ben langzamer.

Maar het kan nog sneller
Heb je dat filmje GEWA gezien

http://www.youtube.com/watch?v=Of3V-LlGpBg
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:22:49 #82
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41872584
Mijn filmpjes stellen nooit meer voor dan versneld afspelen van standaarddhz activiteiten met een muziekje onder maar ik vind dat leuk om achteraf naar te kijken. En damn, die muur gaat wel iets sneller in dat filmpje
pi_41872771
Ik bedoel dat metselen. Dat dat zo snel ging. NIET DAT FILMPJE Dat was gaaf
pi_41873193
Mmach
Wat ga je morgen doen. Wat is je volgend klus.Ik wil je helpen.
Ik heb nl 25 jaar geleden een oude boerderij gekocht en helemaal verbouwd.
Ik zou graag wat foto's willen plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet.
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:56:26 #85
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41873586
Morgen ga ik normaalgezien mijn zetelontwerp verder afwerken op de pc. Maandag is het introductiedag op mn school dus dan doe ik waarschijnlijk niks. En de rest van de week zal dienen om de zetel af te werken en dat muurtje af te metselen.
En foto's online plaatsen kan je ofwel doen als je webspace hebt (afhankelijk van uw internetabonnement) of door ze up te loaden naar een fotosite zoals http://photobucket.com/
dan krijg je een linkje en dat linkje zet je hier op het forum en de mensen kunnen uw foto zien
pi_41880887
MMach, leuk om te zien hoe je in dat filmpje rondrent! Netjes gedaan hoor!

Wat is er met je avatar?
pi_41881876
MMach is (tijdelijk?) uit elkaar met de.mrs. Ik denk dat daarom z'n avatar sippig is.
pi_41884538
Kom op MMach
Pas die avatar even aan.
Kop omhoog , Oren omhoog en een duim omhoog erbij. Je gaat toch niet bij de pakken neer zitten?
Doorgaan je kunt het.
  zondag 17 september 2006 @ 12:47:21 #89
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41884841
Ik laat mijn hoofd niet hangen, maar gelukkig ben ik nu ook niet direct. De werken zullen er niet onder lijden, in tegendeel.
Er komen wel tot 20/09 geen updates meer want ik zit op smalband omdat ik ver mijn down/uploadlimiet zit. Max 10GB downloaden per maand en 1.5GB uploaden met mijn provider. En dat kostdan 39¤ per maand of zo, middeleeuwse toestanden
Deze pagina openen duurde bijna 5 minuten.
pi_41886624
Wanneer je in firefox het laden van plaatjes uitzet zal het een stuk sneller gaan.
pi_41889279
Weer een nieuw Mmach klustopic!

Succes Mmach! Kijk ook eens op Marktplaats of op Gratis op te halen. Daar vind je soms ook kastjes of deurtjes voor weinig of niets.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 17 september 2006 @ 15:57:27 #92
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41891075
ty. Kheb net de 2de balk naast de oude gezet zodat de balk over de hele lengte ondersteund wordt door de muur. Hoe heb ik dat gedaan? Met een voorspanningsverbinding. Ik weet niet of dat gebruikelijk is in de bouw maar bij machines enzo die zwaar belast worden komt dat vaak voor. Het idee is dat je de balken zijdelings tegen elkaar drukt (met de bouten) zodat hun contactoppervlak veel wrijving heeft. Daardoor wordt de verticale belasting op de ene balk deels overgebracht op de andere dmv wrijving. De bouten zelf mogen eigenlijk niet belast worden op hun schacht. Dat zou namelijk willen zeggen dat ze zijdelings belast worden. En staal kan niet zo goed tegen afschuifkrachten. Uw boorgat moet dus groter zijn dan de schacht van de bout. Een balk in een plafondconstructie mag tot op 1/3 doorgezaagd worden zonder risico op sterk verminderde zwakte. Er wordt namelijk tijdens het berekenen van de constructie een veiligheidsmarge ingebouwd. In oude huizen is die overdimensionering zeer goed te zien. Zo zijn de balken van het platte dak hier 18cm hoog en 6.5 cm breed. Ze zitten ook zeer dicht bij elkaar. Je zou er een auto op kunnen parkeren bijna .
Er bestaan berekeningen met hoeveel newtonmeter je een bout moet aanspannen om zoveel kracht te kunnen overbrengen. Zoveel rol speelt dat hier niet want de belasting is hier niet extreem hoog zoals bij machines.

En ik heb besloten om nu al de foto's van de oude keuken te laten zien. Ik heb toch niks meer te verliezen nu.

-Warm water? Nee
-Water? Nee, die kranen daar werken niet
-Oven ed? Nope
-Ventilatie? Ja, in ruime mate aanwezig door de vele scheuren in de muur.
Zo ziet die er al altijd uit, maar niet voor zo lang meer dus normaal gezien.
pi_41892098
ja, dat is héel erg !
Eén keer of twee per jaar sober kamperen is ok. En jullie hebben je jarenlang beholpen.

Goed dat je dit project aanpakt.

Je hebt al een boel in je hoofd staan en bent nu bouwkundig bezig.
Heb je een stappenplan ? in de zin van waar koken (gas) en water en riool.
Zodat je dit kunt aanleggen voordat de keukenkastjes erin komen.
Waar haal je warm water vandaan? waar sluit je de riool aan?
Heb je extra groep nodig voor afzuig, oven, magnetron tzt en/of vaatwasser. Doe maar luxe ?

Of in ieder geval voorbereiden voor later ?

En kun je / durf je gas om te leggen? De vraag stellen is de vraag ...
pi_41892782
Ben net zoals andere mensen al oude topics van je aan het kijken en vind t erg knap wat je allemaal aan t doen bent! Vreemd genoeg doen sommige foto's me herinneren aan mijn oude huis terwijl dit toch best wel erger is dan dat dat ooit geweest is.
Maar heel erg veel succes er mee!
  zondag 17 september 2006 @ 16:53:04 #95
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41892847
De waterleiding ligt er al, de waterafvoer ook. Ik weet nog niet of ik voor een gasboiler zou gaan of voor een elektrische. Het stappenplan: muurtje afwerken, vloer egaliseren, tegelen, electriciteit leggen (aparte keukengroep),muren prepareren en glasvliezen, afvoer voor dampkap voorzien, plafond afwerken, muren afwerken. En dan is het keukentime.

Ook een filmpje van de keuken, na een upload aan 2kb/s:
http://www.youtube.com/watch?v=oVwA-xNHapc

En nieuw speelgoed, uit ons onontgonnen machinepark:
Volgens mij is dat iets om leidingen uit te frezen uit de muur.

pi_41893433
Volgens google is het een soort lamellenfrees, maar kan zijn dat ie voor meer karweitjes geschikt is
  zondag 17 september 2006 @ 17:27:09 #97
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41893935
Ik heb ook wat zitten rondkijken:
http://www.baukreis.de/produkte/bigpic.php3?ArtNr=DW_DW685K-QS
quote:
Maße (LxBxH): 44 x 31,2 x 15 mm
" Leistungsstarke Kombimaschine für vielseitige Präzisions-Fräsarbeiten
" Anrißmarkierungen am Winkeltisch und Feineinstellschrauben mit Skalen für Frästiefe, Materialstärke bzw. Fugenbreite
" 45°-Eckverbindungen leicht und präzise mit Gehrungsanschlag ausführbar
" Exakte Führungen und sichere Handhabung durch ergonomische Bedienelemente
Serienmäßiger Lieferumfang
" HM-Nutfräser (4 mm)
" Parallelanschlag
" Zusatzhandgriff
" Transportkoffer
Aufnahmeleistung 600 Watt
Abgabeleistung 360 Watt
Leerlaufdrehzahl 7500 U/min
max. Fräserdurchmesser 100 / 105 mm
max. Frästiefe 24 mm
Gehrungseinstellung 45 °
Einstellung für Schattenfugenbreite 9,5 - 18 mm
Gewicht 2.8 kg
Komt erop neer dat het een veelzijdig precisiefreesgereedschap is. Er zitten ook hulpstukken in om in een hoek van 45° te zagen en evenwijdig met randen. Ik heb het daarnet even geprobeerd in een stuk baksteen en idd, het gaat goed vooruit. 3 sneetjes maken, beitel in het middenste sneetje en je hebt een minder arbeidsintensieve sleuf. Elu=Dewalt trouwens.
pi_41897837
Zou je geen bouwonderneming beginnen MMach. Een opstartinvestering moet je al een heel stuk minder doen want je hebt al het gerief al
pi_41898193
Die wasbak ga je toch wel hergebruiken he Mmach?! Ik zie maar 2 keukenkastjes maar zitten onder het aanrechtblad ook kastjes? Misschien kan je die nog opnieuw gebruiken? Dan kan je aan de bovenkant planken hangen en die volzetten met keukenspul
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 17 september 2006 @ 20:04:47 #100
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41898887
Heh, ja alsek later geen werk vind Arcont .
En Cyan, nee, die wordt niet herbruikt. Het is niet te zien op de foto maar hij is kapot. De glazuurlaag erop is hier en daar weggevreten en hij zit vol met bruine plekken. Niks uit de keuken wordt herbruikt, gewoon omdat het rommel is.

En daarnet zat ik even te zoeken hoelang cement moest drogen en wat je moest vermijden. Er stond dat er de eerste 24u geen puntbelastingen mogen zijn. 24u waren al voorbij en een puntbelasting was het toch niet dus heb ik even gekeken of de stempels losgedraaid konden worden. Heel voorzichtig en goed luisterend of ik geen gekraak of ander verdacht geluid hoorde heb ik dat dan gedaan. En het ging.
Resultaat: het muurtje is nu af:

Dat geheel laakt ik nu zeker wel een langere tijd drogen want nu heeft dat stuk niet zijn volle belasting nog. Eens de balk buiten het muurtje is weggezaagd zal dat wel zo zijn, en dan is het geheel best wel op volledige sterkte. Wat een ruim deurgat ineens, zo zonder die stempel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')