Dit keer een topic over de keuken. In vergelijking met de andere topics zal dit een sluimertopic zijn. Vanaf 25 september begint mn studie weer, dus heb ik veel minder tijd over. Misschien in de weekends, misschien savonds, misschien enkel in de vakanties, wie zal het zeggen
![]()
Ik hoop ergens voor kerstdag de dingen rond te hebben. Dit topic maak ik nu al om wat druk voor mezelf te hebben dat ik de werken niet uitstel enzo
![]()
maar ook om tips te krijgen over problemen die zich nu al stellen en kleuradvies en...
Het doelEen keuken, obviously. Een basic keuken wel, we zijn geen restaurant die een super bling bling keuken willen. Het buget is 2800¤. Dat is veel te weinig als je gewoon een keuken wil kopen, rekeninghoudend met het feit dat de plaats waar de keuken moet komen zelf ook nog moet gerenoveerd worden. Er moet electriciteit gelegd worden, een aparte groep voor de keuken alleen natuurlijk, het plafond moet gedaan worden, de vloer moet eruit en getegeld worden, de muren, etc etc.
Een filmpje (met ondertitels zelfs
![]()
) van hoe het nu is:
http://www.youtube.com/watch?v=iMDodIl7VG8De keuken zelf toon ik niet, wel waar de keuken moet komen. De oude keuken blijft in de fotoarchieven liggen en slechts enkelen zullen de bedenkelijke eer hebben om die in oude staat te zien.
Points of interestDe staat van dat stuk tot 2003:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en toen is er al aan gewerkt tussendoor (rond 2004 geloof ik), maar aan zeer laag tempo want ik mocht het niet alleen doen:
![]()
![]()
![]()
![]()
(de broer @work)
![]()
Een panoramatje van de plaats waar de keuken moet komen:
![]()
De koepel waar ik iets op moet vinden. Hij moet kleiner, moet geisolee
rd zijn. Melkglas? Verlichting?
![]()
De vloer moet er uit. Hoe diep moet er beton? moet dat gewapend zijn? Welke tegels? Nu nog vragen, hopelijk later niet meer
![]()
![]()
Het moeilijkste:
![]()
![]()
Ik wil gewoon er een 2de balk opzij aan vastbouten (in de lessen over het berekenen van constructies en machineonderdelen hebben we gezien dat voorgespannen verbindingen goed krachten kunnen overbrengen). Voorgespannen bouten moeten dus de 2de balk verbinden die wel op de muur zal kunnen steunen. Om te voorkomen dat de achterbouw de balk ooit nog verder naar beneden trekt wil ik die afzagen buiten de gebouwde muur.
Like so:
![]()
Dat moet volgens mij te doen zijn als die balk links ook wat ondersteund wordt. Mocht de achterbouw daar instuiken, dat zou geen ramp zijn want die is toch niet te gebruiken en moet ooit opnieuw gebouwd worden. Kzal alleszins zien dat ik aan het filmen ben als ik de balk doorzaag
![]()
Zo ziet dat stuk er buiten uit:
BedenkingenMet het tight budget lijkt dat mss ondoenbaar, maar alle werken tot nu toe hebben <3000¤ gekost tot nu toe, dus volgens mij moet dat te doen zijn. Zeker als ik de keukenmeubels zelf bouw moet dat goedkoop kunnen, de apparaten zelf kosten ook wat natuurlijk.
Het voordeel van een custom keuken bouwen is natuurlijk dat ge het zo zot kunt maken als ge maar wilt. MDF is niet superduper duur maar wel goed bewerkbaar. Ik wil een basic keuken, maar ook geen saaie.
Ik vrees zelfs dat mijn handelsmerk, zijnde de gekleurde lichtjes, ook hier zullen opduiken. Het eigenlijke ontwerp van de keuken zal nog op zich laten wachten. Meestal krijg ik de ideëen als ik 's avonds in mn bed lig te denken, dus we zien wel.
Verwacht dus geen al te snelle updates hier, dit project is nog in sub-embrionale fase
[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 13-09-2006 14:14:55 ]