abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 13:39:03 #1
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41768515
Dit keer een topic over de keuken. In vergelijking met de andere topics zal dit een sluimertopic zijn. Vanaf 25 september begint mn studie weer, dus heb ik veel minder tijd over. Misschien in de weekends, misschien savonds, misschien enkel in de vakanties, wie zal het zeggen
Ik hoop ergens voor kerstdag de dingen rond te hebben. Dit topic maak ik nu al om wat druk voor mezelf te hebben dat ik de werken niet uitstel enzo maar ook om tips te krijgen over problemen die zich nu al stellen en kleuradvies en...

Het doel
Een keuken, obviously. Een basic keuken wel, we zijn geen restaurant die een super bling bling keuken willen. Het buget is 2800¤. Dat is veel te weinig als je gewoon een keuken wil kopen, rekeninghoudend met het feit dat de plaats waar de keuken moet komen zelf ook nog moet gerenoveerd worden. Er moet electriciteit gelegd worden, een aparte groep voor de keuken alleen natuurlijk, het plafond moet gedaan worden, de vloer moet eruit en getegeld worden, de muren, etc etc.
Een filmpje (met ondertitels zelfs ) van hoe het nu is:
http://www.youtube.com/watch?v=iMDodIl7VG8
De keuken zelf toon ik niet, wel waar de keuken moet komen. De oude keuken blijft in de fotoarchieven liggen en slechts enkelen zullen de bedenkelijke eer hebben om die in oude staat te zien.

Points of interest
De staat van dat stuk tot 2003:

en toen is er al aan gewerkt tussendoor (rond 2004 geloof ik), maar aan zeer laag tempo want ik mocht het niet alleen doen:

(de broer @work)

Een panoramatje van de plaats waar de keuken moet komen:

De koepel waar ik iets op moet vinden. Hij moet kleiner, moet geisolee
rd zijn. Melkglas? Verlichting?

De vloer moet er uit. Hoe diep moet er beton? moet dat gewapend zijn? Welke tegels? Nu nog vragen, hopelijk later niet meer

Het moeilijkste:

Ik wil gewoon er een 2de balk opzij aan vastbouten (in de lessen over het berekenen van constructies en machineonderdelen hebben we gezien dat voorgespannen verbindingen goed krachten kunnen overbrengen). Voorgespannen bouten moeten dus de 2de balk verbinden die wel op de muur zal kunnen steunen. Om te voorkomen dat de achterbouw de balk ooit nog verder naar beneden trekt wil ik die afzagen buiten de gebouwde muur.
Like so:

Dat moet volgens mij te doen zijn als die balk links ook wat ondersteund wordt. Mocht de achterbouw daar instuiken, dat zou geen ramp zijn want die is toch niet te gebruiken en moet ooit opnieuw gebouwd worden. Kzal alleszins zien dat ik aan het filmen ben als ik de balk doorzaag
Zo ziet dat stuk er buiten uit:

Bedenkingen
Met het tight budget lijkt dat mss ondoenbaar, maar alle werken tot nu toe hebben <3000¤ gekost tot nu toe, dus volgens mij moet dat te doen zijn. Zeker als ik de keukenmeubels zelf bouw moet dat goedkoop kunnen, de apparaten zelf kosten ook wat natuurlijk.
Het voordeel van een custom keuken bouwen is natuurlijk dat ge het zo zot kunt maken als ge maar wilt. MDF is niet superduper duur maar wel goed bewerkbaar. Ik wil een basic keuken, maar ook geen saaie.
Ik vrees zelfs dat mijn handelsmerk, zijnde de gekleurde lichtjes, ook hier zullen opduiken. Het eigenlijke ontwerp van de keuken zal nog op zich laten wachten. Meestal krijg ik de ideëen als ik 's avonds in mn bed lig te denken, dus we zien wel.

Verwacht dus geen al te snelle updates hier, dit project is nog in sub-embrionale fase

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 13-09-2006 14:14:55 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 september 2006 @ 13:47:16 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41768746
Woei, weer een MMach-topic Dit wordt zo te zien echt een megaklus! Ik ga er lekker voor zitten, heel veel succes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_41768772
Grote klus! Succes en ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken
Saartje
pi_41768832

Heel veel succes MMach met je keuken. Het zal zeker niet meevallen voor ¤ 2800,00 maar je moet er een eind mee kunnen komen.

Veel geluk! Maar denk eraan, studie gaat voor

Je onderschrift moet je nog even aanpassen
  woensdag 13 september 2006 @ 13:59:03 #5
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41769072
Mijn ondertitel heeft zijn maximum lengte al bereikt . Met al die linkjes erin natuurlijk. Kheb ze al kleiner gemaakt met tiny url maar toch.
De 2800¤ is de voorlopige grens btw, want er kan nog wijn verkocht worden. Al wil ik toch echt onder dat bedrag blijven.
pi_41769341
Je kunt als het om fok linkjes gaat volstaan met alleen de url. FOK! maakt er zelf herkenbare teksten van.

Je kunt dus beter http://forum . fok.nl/topic/912925 gebruiken ipv [url = De]http://forum.fok.nl/topic/912925]De keuken[/url]

(Ik heb er wat spaties tussen gezet voor betere leesbaarheid.
  woensdag 13 september 2006 @ 14:22:20 #7
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41769818
Aha, thnx. Ik denk dat nu alles in mn sig staat . Nog weinig als ik het zo bekijk
pi_41769883
Jemig, wat een project, zo te zien zijn er genoeg uitdagingen.

Als ik jou was zou ik twee dingen als eerste doen:

Uittekenen hoe je keuken eruit komt te zien, nog niet qua kleuren, maar wel de grove vorm, en de plaats van de apparaten incl aansluitingen en afvoeren.
De ruimte helemaal leeghalen, zowel qua spullen die er in staan, als qua betimmeringen en andere accesoires die in de ruimte zijn.

En die achterbouw loskoppelen van die balk, betekend dit dan ook dat er nog een extra balk komt om die achterbouw op te vangen?
  woensdag 13 september 2006 @ 14:31:20 #9
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41770084
Alles wat moet gebeuren heb ik al es gedaan (buiten een vloer leggen dan) dus dat moet wel meevallen je pense. De keuken ga ik idd zo uittekenen, weer in 3D en Solidworks. Ik vind dat een zeer vruchtbare methode. Je verliest wat tijd door dat te tekenen, maar je komt niet meer voor verassingen staan van dingen die niet blijken te kloppen in het echt. Water en afvoerleidingen zijn al gelegd, maar die lopen dus onder de vloer die open moet. Ik ga vermoedelijk niet de hele vloer uitbreken, en de stukken vloer die onder de kasten zullen zitten, zo laten in beton. Omdat ik wil voorkomen dat de leidingen beschadigd worden enzo.

En inderdaad. Die balk ondersteunt het dak boven de deurposten. Als ik ze in 2 zaag moet die links dus opgevangen worden. Ik heb al eens een balkenkader gemaakt dat past in het linkse deurgat (dat dicht is). Dat moet volgens mij voldoende zijn om het dak te kunnen dragen. Wat wel zou kunnen -al lijkt mij dat onwaarschijnlijk- is dat de achterbouw opzij zou vallen. Mss houdt die balk wel ook de zijdelingse verzakbeweging van de achterbouw vast. Maar ik denk het niet anders zou die balk allang uit de muur getrokken zijn. Ik weet het, het is een wat vage uitleg

edit
In principe is de vloer die er nu ligt helemaal stabiel (verzakt niet meer) en is die vlak genoeg om te kunnen tegelen. Dus eigenlijk zou die tegelvloer bovenop deze kunnen liggen. Dan is er wel dit probleem:

deur open:

Die dorpel van de deur is nu gelijk met de vloer. Dus als die vloer erboven komt (hoe dik is een tegelvloer 0.5cm?) dan is het probleem duidelijk denk ik. De deur gaat naar buiten open wel. Zou het mogelijk zijn om te tegelen tot aan die deur? Maar dan moet de rand van die tegelvloer wel beschermd worden denk ik. En er gaat dus een verhoogje zijn op de dorpel als de deur open is.

[ Bericht 11% gewijzigd door MMach op 13-09-2006 14:41:14 ]
  woensdag 13 september 2006 @ 15:03:29 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41770937
Oe! Weer een nieuw project!
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken deze keer!
pi_41771199
Ik vind het een leuk project wederom, maar dat je je huidige keuken niet "durft" te showen vind ik een beetje, tja, overdreven?
pi_41771509
He Mmach veel succes met dit mooie project.

En inXs, Mmach heeft al in eerdere topics duidelijk gemaakt waarom hij de delen van het huis, die nog niet opgeknapt zijn, niet willen tonen. Kwestie van ontoonbaarheid door de staat van het hele gebeuren...

Maar dat gaat helemaal goed komen, denk ik zo!
pi_41771553
Ja ik weet dat hij dat aangegeven heeft in eerdere topics, maar juist dat is het meest interresant en ontoonbaar zal best meevallen, ben al in verscheidene studentenkeukens geweest zeg maar
pi_41771595
ghe, me too, maar geloof dat dit nog een tikkie erger is...;)
pi_41771912
de deur een beetje inkorten dan maar lijkt me?
succes met deze (wederom) uitdagende klus!
  woensdag 13 september 2006 @ 15:48:53 #16
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41772132
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:13 schreef inXs het volgende:
Ik vind het een leuk project wederom, maar dat je je huidige keuken niet "durft" te showen vind ik een beetje, tja, overdreven?
Mja, wees gerust, nekeer dat de nieuwe keuken er is krijg je de oude te zien. Trust me, het is erger dan een studentenkeuken. Dat staat in een stuk dat jarenlang is verzakt door regenwater dat onder de funderingen spoelde. Stel u dus barsten voor in de muur waar je je hand in kan steken, en waardoor je naar buiten kan kijken en dergelijke. Dit doet mij trouwens eraan denken om even onze oude wc te tonen.
Nu is er een nieuwe dus moet ik mijn woord houden .
  woensdag 13 september 2006 @ 16:09:35 #17
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41772787
Om een idee te geven wat ik met genant bedoel :
De oude wc, buiten:

(die deur was er zelfs niet, die heb ik ooit es gemaakt toen ik klein was)
En dit was de wc. Een stortbak? hmm nee. (met een kannetje water ja )Uw handen wassen? hmm nee.

Nu kan mij dat absoluut geen zak schelen hoe een wc er uit ziet, zelfs een plank met een gat zou mij niet van mn stuk brengen, juist omdat ik dit voor 18 jaar gewoon was of zo. Maar iemand die alle comfort gewoon is (zoals 90% van de mensen in België, inclusief mn vrienden) zou daar nogal staan kijken. Wat impliceerde dat? Als er bezoek was (was er van zodra mn kamer in orde was, al is Archont al vroeger binnen geweest)
was het antwoord op de vraag "Mag ik even naar het wc?" steevast "Nee".
Archont heeft de keuken onlangs nog gezien en hij zal mij wel kunnen beamen dat het van genantie in de buurt komt. Vandaar dat hier nog nooit iemand is blijven eten bijvoorbeeld.
Vindt dat onnozel, voor mij is dat toch een gevoelige snaar. Mocht een bezoeker het ooit wagen om ook maar enigszins er op aan te sturen dat wij ervoor verantwoordelijk zijn voor die vergevorderde staat van verwaarlozing, dan zou het nog geen 2 seconden duren of die staat op straat. Dus alle recht om dat een schandalige staat te vinden, ik vind dat ook, maar ik doe er iets aan, of dat probeer ik toch. Laten we hopen dat dit lapje tekst enig inzicht verschaft in mn kromme denkwijze.

Over de achterbouw, waar de vorige (nu nog huidige) keuken dus inzit:

Zegt genoeg denk ik zo . De toestand is alweer jaren stabiel omdat de oorzaak weg is, maar echt bruikbaar is dat stuk dus niet. Het is wel goed geventileerd zo

En hoewel dat allemaal wel een gevaar voor de gezondheid lijkt te zijn, zijn we dus amper ziek. Ik ben/was wel allergisch aan huisstofmijt, maar dat is een generatieaandoening die zelfs rijkeluiskindjes hebben. Dus nee, de gezondheidsdienst bellen is niet nodig

[ Bericht 8% gewijzigd door MMach op 13-09-2006 16:25:03 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 september 2006 @ 16:23:05 #18
13151 crew  Rewimo
pi_41773167
Die wc... ik kan me voorstellen dat je je gasten daar niet heen stuurt ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 september 2006 @ 16:23:29 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41773185
Ik zie ergens een paar hele mooie houten deuren verschijnen.

Ergens heb ik ooit gelezen dat je vader nooit wat heeft opgeknapt aan het huis behalve de huidige kamer van je zus (niet in huidige staat bedoel ik ). Is het nu echt heel kwetsend als ik me afvraag of jullie altijd in die rommel hebben geleefd?
  woensdag 13 september 2006 @ 16:36:31 #20
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41773614
Nee dat is niet kwetsend, omdat het al voorbij is. Er staat daar ergens in de startpost een foto van de toekomstige keukenplaats met de helft van de rommel er nog in. Zo was ELKE kamer in huis. In de gang lagen planken en balken, daar moest je over kruipen als je binnen wou gaan. Waar nu de frituur enzo staat, daar lag dat vol met kranten en rommel tot aan het dak bijna. idem voor de overkant van die werkbank. Het hele huis was een grote hoop rommel waar je gangetjes in had als het ware. Ik heb het altijd al zo geweten sinds ik klein was tot mijn 13. Van zodra mn vader gestorven is zijn we begonnen met rommel opkuisen, met de permanente dreiging dat er mss iemand de gezondheidsinspectie zou kunnen sturen en we het huis uitgezet zouden worden. Nu, zoveel jaar later is nog niet alles weg. Imagine 5 jaar lang meer dan 2 keer per week naar het stort. Eerst met een golf variant, de laatste 3 jaar met de camionette. Altijd stampvol.

Moet ik mij dat mijn vader kwalijk nemen? Dat denk ik niet, die bleef alleen achter met 5 kinderen nadat zijn vrouw gestorven was. Kinderen van 4,5 jaar en nog wat tieners. Nog altijd geen reden voor hardcore-hamsteren, maar ik heb dat nog al gezien dat oude mensen die de oorlog hebben meegemaakt dat doen. Laten we zeggen dat de dood van mijn vader jammer was, want hij was misschien wel streng, hij was ook rechtvaardig en een goed man, maar het heeft ook voor de grootste vooruitgang in ons leven gezorgd.

We hadden de tijd niet om verdriet te hebben, we waren altijd aan het werken. Ik had geen tijd voor een leven naast school. Van mijn 13 tot mijn 18 heb ik thuis, naast de schooltaken enzo altijd moeten werken. En toch heb ik met veel succes mijn middelbaar afgerond. Ik niet alleen, laat dat duidelijk zijn, mijn broer en mijn zussen hebben evenveel afgezien (behalve de oudste zus, want die woonde al niet meer bij ons toen mn vader stierf.)
Ik had dus echt geen leven, hoe zielig dat ook klinkt, het was gewoon geen optie. Ik heb mn eerste vriendin pas gehad op mijn 19de. De dag nadat ze hier thuis op bezoek was geweest, was het gedaan. No kidding.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:13:24 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41774856
Pfff... zwaar verhaal MMach, ik heb er erg bewondering voor hoe jullie dat allemaal hebben gedaan.

Dat hamsteren ken ik wel, het huis waar ik nu woon was in vergelijkbare staat toen ik hier kwam wonen, dankzij mijn schoonouders, die nog wel leven, daarom kijk ik dus tot op heden nog tegen heel veel hamsterzooi aan. Dat rijden naar de stort doen mijn vriend en ik dus ook regelmatig en dan laten we ook wel eens 'stiekem' wat van hun zooi verdwijnen. Wat niet altijd werkt want ze hebben het door en kijken dan de aanhangwagen door wat ze nog kunnen gebruiken en dan staat het even later weer op ons terrein (ik deel het erf met hen).
pi_41776099
Wordt vast weer een interessant topic om te volgen. Veel succes.....
pi_41776914
MMach het is zo bijzonder ontroerend om te zien wat een vechter jij bent (& de rest), was er niemand in jullie omgeving die jullie konden helpen, ooms, tantes, vrienden van je ouders ofzo?
Echt hoor, superveel bewondering voor je doorzettingsvermogen, je verdient het echt om over een tijd volop van dat droomhuis-to-be te kunnen genieten!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:49:14 #24
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41777657
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef Étoile het volgende:
MMach het is zo bijzonder ontroerend om te zien wat een vechter jij bent (& de rest), was er niemand in jullie omgeving die jullie konden helpen, ooms, tantes, vrienden van je ouders ofzo?
Echt hoor, superveel bewondering voor je doorzettingsvermogen, je verdient het echt om over een tijd volop van dat droomhuis-to-be te kunnen genieten!
Ze zeggen altijd dat men in nood zijn vrienden leert kennen, wel dat was ook zo. Jammer dat er dus geen vrienden bleken te zijn . We zijn de laatste 5 telgen van onze familie al de rest is reeds lang overleden.
Kheb ook mijn momenten dat ik het allemaal niet zie zitten en als er een zoveelste tegenslag komt dat ik denk van 'wat heb ik verkeerd gedaan om dit te verdienen?'. Maar dan komt ge mensen of zaken tegen die uw leven weer de moeite waard maken, zoals de.mrs bijvoorbeeld. Jammergenoeg zitten we nu in een dipje (zeg maar break) , als het van mij afhangt maar een tijdelijke, want ik zie ze nog steeds doodgraag (en ik zeg dit niet omdat ik hoop dat ze dit leest, want ze komt niet meer op Fok).
Een onzekere toekomst, maar dat is een standaardgegeven hier
pi_41777886
Heh MMach, wat ongelofelijk KUT! Ik hoop dat t weer goed komt tussen jou en de.mrs.

Ik hoop dat ik je niet schoffeer, maar mag ik vragen wat je met de ruimte wil gaan doen waar de keuken op het moment staat?
  woensdag 13 september 2006 @ 19:06:02 #26
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41778253
Ja dat hoop ik ook. De details ga ik niet vertellen, maar het komt er op neer dat zij wat erge fouten heeft gemaakt, en ik erge fouten in de reactie daarop. Erge, maar geen onvergeeflijke. maar zulke dingen laten zich niet dwingen en dat ben ik ook niet van plan.

Wat de achterbouw betreft, daar wil ik ooit een grote heldere ruimte van maken. Zo 'alle' binnenmuren eruit en een schuifpui die dan uitkomt op de hof. maar dat zal het grootste werk van allemaal worden aangezien het achterste stuk volledig afgebroken moet worden inclusief funderingen en opnieuw worden gezet. Lijkt me niet moeilijk, maar wel tijdsintensief en het zal ook wel wat kosten. Het is dan ook niet gepland voor de nabije toekomst. Eens de nieuwe keuken er is wordt dat stuk gewoon niet meer gebruikt voor een x-aantal jaar. Niet echt zonde of zo want we wonen hier maar met 3 en hebben al die ruimte niet nodig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 september 2006 @ 19:59:21 #27
13151 crew  Rewimo
pi_41780170
Ik hoop dat alles tussen jou en de .mrs weer goedkomt... *duimen gaat*
pi_41790319
MMach heb alles even doorgelezen en de fotos en het filmpje eens goed bekeken. Ik ken deze situatie waarin je altijd heb moeten leven. Ik ken ook mensen die er ongeveer zo bij zitten (op de scheuren in de muur na) Die mensen waren ook niet continu ziek in tegendeel. Toen ik daar nog kwam maakt ik daar echt geen probleem van en at ook gewoon een broodje mee (iets ander maken was zo ongeveer niet te doen) Hun WC was echt een plank met een gat erin die uitkwam op een beerput. Deze situatie is inmddels over bij hun. Bij jouw gaat dat ook lukken dat weet ik zeker je bent al een heel eind op weg! Eigenlijk zou ik je daar stante pede weg willen halen niet omdat ik je zielig vind in tegen deel maar om je alles te geven wat je verdient en dat is een hoop! Nu kom je bij mij ook in de troep en weet half hoe het voor jouw moet zijn. Zwaar respect voor je, ik kijk uit naar je prachtige ontwerpen en de leuke verslaggeving en uitvoering daarvan.
pi_41791063
MMach, heb je geen plattegrond van het huis? Ben best wel benieuwd naar de indeling van het huis...
  donderdag 14 september 2006 @ 03:52:30 #30
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41791257
ty tnimble

En een plattegrond (ok, precies is het niet, ik heb het net zitten tekenen in mijn bed)
pi_41792571
Wat een ruimte zeg 3 verdiepingen + zolder en kelder. Toen jullie daar nog met zijn 7en en hebben gewoont zal het best wel krap geweest zijn vooral als je de 'verzameling' er ook nog bij hebt staan.
  donderdag 14 september 2006 @ 09:02:22 #32
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41792854
Volgens mij wel een heel mooi huis.

En wat een tegenslag er weer bij met je vriendin. Maar je doet er inderdaad verstandig aan het even te laten rusten. Echt liefde laat zich niet dwingen, maar ook niet tegenhouden.
pi_41793459
Misschien is het een idee om eens op marktplaats te kijken voor een 2e hand keuken ofzo, ze staan er vanaf 200 euro op en je hoeft misschien dan slechts de kastjes even te schilderen???
pi_41797294
MMach.. ik had al een hoop gelezen over je situatie thuis , maar zo wordt het nog duidelijker!
respect iig hoe jullie het tot nu toe gedaan hebben !

En als het zo door gaat kunnen we nog jaren genieten van al je klussen Want volgens mij is er nog genoeg te doen !
pi_41797514
Ja, er zijn zelfs gratis keukens te verkrijgen! Misschien kan je wat vinden vlak bij de grens, dan hoef je niet zover te rijden.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:42:33 #36
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41798440
Dat is inderdaad nog geen slecht idee . Een bestaande keuken aanpassen moet wel goedkoper zijn.

En ik ga nog maar eens offtopic. Ik zat daarnet te kijken in mijn fotomappen en ik kom deze foto's tegen (de.mrs was de enige die die foto's al heeft gezien). Het zijn scans van analoge foto's. Ik zou niet durven zeggen uit welk jaar. Ik gok 1999 of 2000. Uit mijn gestalte valt het jaartal niet af te leiden, want ik was tot mijn 18 maar 1m54 en nu ben ik 1m78

Een paar foto's van de bijliving en de nieuwe keukenplaats denk ik. Halverwege het opkuisen:

En 'jeugd'-foto's van kleine MMach toen we de kelder aan het opruimen waren.

pi_41800235
je bent ook nix veranderd heh! jij kleine schooier
pi_41800723
Wat een lief klein MMachje!

En wat zijn jullie al ver gekomen sinds de dood van jullie vader. Veel lof voor de montere manier waarop jullie er de schouders onder hebben gezet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 14 september 2006 @ 14:19:03 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41800969
Mmach! Wat Dude hierboven zegt. Idd dik respect voor jullie!
pi_41801036
Gezien uw status als mdf-god lijkt een tweedehandskeuken niet echt nodig.
Kwa aanrechtbladen, naar welk materiaal gaat uw voorkeur uit?
pi_41801083
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef realbase het volgende:
MMach.. ik had al een hoop gelezen over je situatie thuis , maar zo wordt het nog duidelijker!
respect iig hoe jullie het tot nu toe gedaan hebben !

En als het zo door gaat kunnen we nog jaren genieten van al je klussen Want volgens mij is er nog genoeg te doen !
in MMach's gemiddelde temp kun je dat vergeten.... een paar maanden misschien, maar dan is ie al weer klaar

wel heel demotiverend voor de part-time klusser die een uurtje bezig is en 2 uur een bier-overleg heeft

maar wat betreft je vloer, ik zou inderdaad op het kale beton je keuken plaatsen (is overigens ook normaal om te doen).
Wat betreft het hoogte-verschil zou ik eerst de oude tegels eraf bikken, en eventueel een slijper huren om een dunne laag eraf te slijpen (net zoals dat op wegen wordt gedaan als het asfalt wordt vervangen).
Daarna effe egalisatie eroverheen en tegelen maar
  Moderator donderdag 14 september 2006 @ 14:27:37 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41801166
TVP, ff naar een andere pc.

Wow.
Dat word vast mooi als ik de oude dingen heb gezien (topics )

[ Bericht 75% gewijzigd door Rene op 14-09-2006 14:59:50 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_41801862
MMach, ik heb weer het volste vertrouwen in je, dat je er iets geweldigs van gaat maken!
pi_41803191
Kan maar 1 ding zeggen op die laatste paar oude foto's: Ach wat schatiig
  donderdag 14 september 2006 @ 15:58:28 #45
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41803706
Thnx voor het vertrouwen, nu nog zien dat ik het niet upfuck

@Lommerijk, wss standaard gelamineerd werkbladdinges denk ik. RVS en consoorten zijn onbetaallbaar, idem voor marmer enzo. Wel iets van houttekening liefst.

Allereerst de vloer. Kroegtijgers optie is zeker het overwegen waard.
Ik zie namelijk een beetje op tegen het uitbreken van de vloer, en wel hierom:

(oude foto)
Het zijn dus dikke tegels die liggen op stabilisé, met een cementlaag onder de tegels wel. De vloer zoals ie er nu ligt is gewoon zeer goed. Als ik die uitbreek zit ik dus met dat zand daaronder, en dat zand kan schuiven, dus als ik dat uitgraaf dan kan dat zand vanonder de delen die blijven zitten (zoals het stuk vloer dat onder de kasten komt) afschuiven, waardoor die vloer daar zwakker wordt.
Dus ofwel kroegtijgers optie ofwel egalisatie en dan tegels op tegels. Dat laatste heeft als voordeel dat het veel makkelijker en goedkoper zal zijn, dat de vloer ook zeer stabiel en sterk zal zijn. Heeft als nadeel dat je dus zo'n rand zal hebben aan de buitendeur (waar dat rood is):

Ik ben er nog niet over uit hoe onprofessioneel en storend dat zou zijn. Je kan (moet) die verhoging dan zo afwerken (of iets dat daarop lijkt):

Dus je zou daar een relatief dun metalen randje zien. Enkel te zien als de deur open staat wel, maar ik vrees dat dat onprofessioneel zal ogen, en ik weet niet of dat eigenlijk wel gedaan wordt.
pi_41805121
Als je die tegels er uit haalt kunt ge deze verkopen. Dit soort tegels worden door heel eurpa heen gesleept omdat er grote vraag naar is. Hoe meer je er hebt hoe beter verkoopbaar. Er zijn hiervoor speciale bedrijven die daar in handelen.
  donderdag 14 september 2006 @ 19:05:51 #47
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41809102
Daarvoor zijn ze misschien wat te beschadigd. Er zijn er ook niet veel dus volgens mij is het de moeite niet waard. Intussen heb ik wat verveel-tijd opgevuld met weer een 3d tekeningetje van de ruimte om de kleuren te testen en de keuken enzo.

En een filmpje, niet veel soeps, maar wel een mooi en passend liedje
http://www.youtube.com/watch?v=Z1cCFA3E22g
  donderdag 14 september 2006 @ 19:16:52 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_41809474
Mmach, je had het over je handelskenmerk: de gekleurde lichtjes. Maak niet álles gekleurd, dat doet hele rare dingen met het uiterlijk van je eten. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_41811982
Ik begrijp dat je op de bestaande vloertegels gaat tegelen. Je schrijft dat je je stoort aan die metalen strip/rand bij de deur.
Haal een hardstenendorpel bij de Bouwmaat en plak die aan het einde/bij de deur met tegellijm. De dikte pas je aan aande hoogte van de vloer.Ziet nog mooi uit en je hebt een doorlopende hoogte ivm met poetsen/water.
pi_41824363
Weer een leuk projectje om te volgen, ben benieuwd hoe je het allemaal gaat aanpakken!
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:49:27 #51
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41830322
Die tegels zijn inderdaad veel vraag naar, ik wil ze wel hebben voor op de plee, maar om daar nu voor naar België te rijden, neu...
Ik zie trouwens niet in waarom dat randje onprofessioneel zou zijn. Zo kijk je er zelf misschien tegenaan, maar ons hele huis hangt aan elkaar van plintjes en randjes om oneffenheden te verbergen en geen hond die dat opvalt (behalve wijzelf).
pi_41830652
Een nieuw Mmach-klusproject
Veel succes er mee!
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:09:55 #53
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41835287
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:49 schreef Tan het volgende:
Die tegels zijn inderdaad veel vraag naar, ik wil ze wel hebben voor op de plee, maar om daar nu voor naar België te rijden, neu...
Ik zie trouwens niet in waarom dat randje onprofessioneel zou zijn. Zo kijk je er zelf misschien tegenaan, maar ons hele huis hangt aan elkaar van plintjes en randjes om oneffenheden te verbergen en geen hond die dat opvalt (behalve wijzelf).
Ik bedoelde gewoon dat ik mij er misschien aan zou storen Maar het is maar een klein offer in vergelijking met de kostenbesparing en de betere stabiliteit. het wordt dus tegels over tegels.
Nu ga ik eerst de betonmolen uitkuisen want die blijkt dus nog vol met aangekoekte cement te zitten.
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:59:48 #54
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41838337
Looks fine by me:

Het muurtje zal niet al te gauw omvallen, damn wat is cement hard.
pi_41838374
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:59 schreef MMach het volgende:
Looks fine by me:
[afbeelding]
Het muurtje zal niet al te gauw omvallen, damn wat is cement hard.
damn wat een hoop moeite moet dat hebben gekost.... misschien volgende keer toch maar meteen schoonmaken na gebruik??
pi_41843822
MMach, je bent echt super! Weer een project om te volgen. (En hoe snel je het altijd af hebt, niet normaal gewoon!)

*wenst stiekem om een eigen, handige MMach*
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 september 2006 @ 20:24:37 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41844588
MMach, wat een project weer! Succes

Wat betreft de keuken, waarom niet aan de slag met een IKEA binnenwerk (de kastjes zonder deurtjes) en dan zelf houten deurjes maken? Ik heb bij vrienden gezien dat je zo voor relatief weinig een hele mooie keuken kunt maken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41845982
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:24 schreef Sjeen het volgende:

Wat betreft de keuken, waarom niet aan de slag met een IKEA binnenwerk (de kastjes zonder deurtjes) en dan zelf houten deurjes maken? Ik heb bij vrienden gezien dat je zo voor relatief weinig een hele mooie keuken kunt maken...
Na het zien van de andere klustopics van MMach denk ik niet dat ie een binnenwerk hoeft te kopen. Met de juiste materialen maakt ie zelf een 10x beter binnenwerk.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 september 2006 @ 21:15:09 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41846069
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:11 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Na het zien van de andere klustopics van MMach denk ik niet dat ie een binnenwerk hoeft te kopen. Met de juiste materialen maakt ie zelf een 10x beter binnenwerk.
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41850521
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:24 schreef Sjeen het volgende:

MMach zal niet blij zijn met zo'n suggestie denk ik.... da's een schop tegen zn trots aan ( nee, niet die trots )
  zaterdag 16 september 2006 @ 00:31:08 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41851747
Wat een project

Ben benieuwd naar het eind resultaat
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41851770
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat een project

Ben benieuwd naar het eind resultaat
Wanneer zou het af zijn hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 16 september 2006 @ 02:54:02 #63
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41854262
Dit gaat niet zo snel gaan he
En een ikea binnenwerk zou ik overwegen mocht dat goedkoper zijn dan het zelf maken. Aangezien de keuken nog niet getekend is weet ik ook niet of dat zo zal zijn.
De prioriteit is nu die ruimte deftig afgewerkt krijgen en dan kijken we even naar hoe die keuken er zal uit komen te zien. Dit weekend wil ik mijn bed verder ontwerpen dat dat volgende week helemaal af is. Misschien dat ik dat balkgeval ook dit weekend doe. We zien wel, ik zit met mijn gedachten elders
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:36:29 #64
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41859158
Oki, vandaag wil ik dit aanpakken:

Nu blijken we nog ergens zo'n betonnen steunbalk te hebben. De vraag is nu, laat ik de oude houten balk zitten (lijkt me veiliger achteraf gezien) en bouw ik het zo:

Of doe ik de bovenste balk ook weg (dan zit ik wel met problemen om het dak in tussentijd te steunen).
pi_41859272

als je genoeg ruimte overhoudt voor een deurkozijn eronder, zou ik constructief gaan voor de laatste foto montage.
Kijkend naar de vloerconstructie erboven, zou ik die met rust laten.
Het materiaal heb je liggen.
pi_41859466
Als je de balk laat zitten zit je dadelijk natuurlijk wel weer met die balk in de weg bij het stucken. De overgang van steen naar hout geeft kans op scheuren.
Kun je het plafond (moet warschijnlijk toch weg!!! aan de binnenzijde er niet ook uithalen. Dan aan deze kant en aan de andere kant ,aan beide zijden, een balk van links naar rechts en daar stempels onderzetten.
Dat is misschien even werk maar je kunt het wel mooier doortrekken en stucken. Dadelijk moet je ook weer leidingen gaan leggen voor electra. Zit die balk ook weer in de weg.
Op de nu grijze "balk" kun je nog een latei leggen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:58:00 #67
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41859664
Er komt een vals plafond tot onder de houten balk, en het plafond moet niet vervangen worden omdat dat nog in goede staat is (het is de balkenlaag van een plat dak erboven). De electra zal voornamelijk in het valse plafond lopen en komt van de andere kant (vanuit de living in het plattegrond, de draden die er nu lopen zijn tijdelijk). Dus zijn er weinig redenen over om ze alsnog weg te halen, toch. Ik heb ook maar 2 stempels , dus dat kan als ik de balk laat zikken. Dwars balkje onder de balk met 2 stempels eronder.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:46:44 #68
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41861055

Ik hoor niks kraken enzo dus ik denk dat het voldoende ondersteund is.
Dit is wel een zwak stukje nu:

Niet gedacht dat dat stuk muur boven het gat zou blijven hangen.
pi_41861279
Kan alleen maar zeggen. Perfect!

Grapje> Hou je wel rekening met het nl nieuwe bouwbesluit. Deurhoogte 2.30m !!!!!! WaAR HALEN ZE HET VANDAAN
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:37:45 #70
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41862337
Tjah, nederlanders zijn groot van gestalte , maar 2m30 is wel heel veel. Hij zit nu op 2m10, net zoals alle andere deuren. Er komt geen deur in trouwens, enkel een afgewerkte rand.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:43:55 #71
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41863596
Zo, ik moet nog wel even zien hoe ik dat laatste laagje ga doen. Enkel mortel? is dat dan goed belastbaar? Nog een mini laagje steen? Maar dat kan volgens mij niet want de spleet is nog zoiets van een 3 cm en de voegen moeten tussen de 10 en 12mm zijn, dus heb je minder dan 1 cm steen. Zou mij verwonderen dat 1cm sterker is dan 1cm mortel of zo.

Hier is duidelijk het dikteverschil tussen de muren te zien. Wel op te lossen met een dun voorzetwandje.
En ik weet het, ik heb ook al beter metselwerk gezien, maar het is recht en waterpas in alle richtingen.
Dan moet ik nog even zoeken wanneer dat helemaal belastbaar is dat die steun wegkan.
pi_41863909
Alweer een geweldig project. Heb al je topics al gelezen Veel succes!
Lange benen koud hoofd.
pi_41863998
echt een gaaf project. ik heb veel respect voor je. ik heb ook andere topics van je gelezen en snap echt niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. klasse gewoon! veel succes en sterkte!
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_41864655
Ik zou even wachten met stucken tot alles klaar is en dan een laag mortel er tegenaan stucken gelijk met het oude metselwerk en daarna alles met een knauf laag afwerken. Maar misschien praat ik mijn mond voorbij. Maar ik denk maar ik kan beter te veel dan niks zeggen. Zou wel het geeelte waar nu nog de balk doorheen zit pas over een dag of twee doen. Heb je nog wat tijd over voor een andere klus Moet wel tempo maken, toch!

Wat je wel nog kunt doen is de voegen uit het gedeelte wat je nu gedaan hebt, 2-3 cm uitkrabben. Dan heb je in ieder geval een ruwe ondergrond waar het pleisterwerk goed in hecht.

[ Bericht 16% gewijzigd door Solingjan op 16-09-2006 16:53:19 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:53:40 #75
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_41864761
Gast!

Weer zo'n heerlijk inspirerent project! Damn wat zag het er vroeger uit zeg, maar ja je bent wat je gewend bent zeg maar. Ik leef ook niet echt in 100% luxe, maar wil het wel wat luxer zeg maar. Maar ja ik zit nu in Chili en euhm als ik jouw ticket nu 's betaal kom je hier dan ook klussen

Want sjah, ik zie wel dat zelfs jou oude huis nog relatief luxe is...
Al moet ik zeggen dat het huis hier wel ok is, maar electro had het niet en dat is zelf aangelegd (duidelijk) kabels wegwerken kunnen ze niet, aarde? Wat is dat? Doen ze niet aan Stopcontacten langs de douche, 't kan allemaal!

Ik ga dit weer zeker volgen! Dit zijn leuke en inspirerende topique's hoor MMach!

Denk trouwens 's aan een hele Ikea keuken, die zijn tegenwoordig helemaal niet meer duur! Toevallig heeft een vriend van me een complete keuken gekocht voor 1500 euro bij Ikea, en dat was niet echt een mini keuken. Alleen de koeling en de kookplaat heeft ie zelf tweede hands gekocht, misschien een idee? Bedoel een inbouwkoelkast op een site als marktplaats scheelt nogal veel centen!

Good luck mate!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_41864880
voor de vloer moet je idd goed bedenken wat je gaat doen. Wij hebben thuis een vloer gelegd van bakstenen op hun zijnkant. Eers een chappe gelegd, en daarboven een soort isolerende bolletjes, weet niet hoe ze noemen, dan stabilisee en dan gewoon die stenen gemetseld. Op die manier hebben we trouwens ook tegels gelegd. Ik denk niet dat je moet bang zijn dat dat zand zou gaan schuiven. En vermoedelijk is het zavel, oranje-geel zand, en dat is een stuk stabieler dan gewoon zand.
pi_41866229
Wat betreft dat laatste randje. Misschien is PUR een oplossing?
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:19:05 #78
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41866437
De tegels komen wel goed, en het muurtje hier ook denk ik.
Ik heb het laatste randje opgelost met mortel met af en toe stukken baksteen in. Die baksteen helpt niet als ondersteuning, maar helpt wel bij een normale droging van de mortel. Binnen een 2tal dagen neem ik dan de stut weg om de andere kant te metselen, hoor ik het dan luid kraken, dan heb ik ergens een foutje gemaakt,, maar het ziet er betrouwbaar en sterk genoeg uit dat muurtje.
en Solingjan, opbouwende commentaar is altijd nuttig, kan je niks teveel mee zeggen
En marsepein, zou purschuim daar sterk genoeg voor zijn?

Een filmpje ook:
http://www.youtube.com/watch?v=iA-nAVxe0zI

[ Bericht 14% gewijzigd door MMach op 16-09-2006 18:46:25 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:27:35 #79
112150 Trebweb
Started running again
pi_41868106
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef MMach het volgende:
- knip -

En marsepein, zou purschuim daar sterk genoeg voor zijn?
Als het een dragend muurtje is zou ik er geen PURschuim voor gebruiken..
pi_41870056
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:27 schreef Trebweb het volgende:

[..]

Als het een dragend muurtje is zou ik er geen PURschuim voor gebruiken..
Hoewel PUR sterk is, zou ik er geen dragende delen mee opvangen.

Slecht idee dus, ik had niet gezien dat het dragend was.
pi_41871596
Mooi filmpje. Stelt eigenlijk niks voor. Ja hebt het in nog geen anderhalve minuut gemetseld. Knap Ik ben langzamer.

Maar het kan nog sneller
Heb je dat filmje GEWA gezien

http://www.youtube.com/watch?v=Of3V-LlGpBg
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:22:49 #82
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41872584
Mijn filmpjes stellen nooit meer voor dan versneld afspelen van standaarddhz activiteiten met een muziekje onder maar ik vind dat leuk om achteraf naar te kijken. En damn, die muur gaat wel iets sneller in dat filmpje
pi_41872771
Ik bedoel dat metselen. Dat dat zo snel ging. NIET DAT FILMPJE Dat was gaaf
pi_41873193
Mmach
Wat ga je morgen doen. Wat is je volgend klus.Ik wil je helpen.
Ik heb nl 25 jaar geleden een oude boerderij gekocht en helemaal verbouwd.
Ik zou graag wat foto's willen plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet.
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:56:26 #85
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41873586
Morgen ga ik normaalgezien mijn zetelontwerp verder afwerken op de pc. Maandag is het introductiedag op mn school dus dan doe ik waarschijnlijk niks. En de rest van de week zal dienen om de zetel af te werken en dat muurtje af te metselen.
En foto's online plaatsen kan je ofwel doen als je webspace hebt (afhankelijk van uw internetabonnement) of door ze up te loaden naar een fotosite zoals http://photobucket.com/
dan krijg je een linkje en dat linkje zet je hier op het forum en de mensen kunnen uw foto zien
pi_41880887
MMach, leuk om te zien hoe je in dat filmpje rondrent! Netjes gedaan hoor!

Wat is er met je avatar?
pi_41881876
MMach is (tijdelijk?) uit elkaar met de.mrs. Ik denk dat daarom z'n avatar sippig is.
pi_41884538
Kom op MMach
Pas die avatar even aan.
Kop omhoog , Oren omhoog en een duim omhoog erbij. Je gaat toch niet bij de pakken neer zitten?
Doorgaan je kunt het.
  zondag 17 september 2006 @ 12:47:21 #89
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41884841
Ik laat mijn hoofd niet hangen, maar gelukkig ben ik nu ook niet direct. De werken zullen er niet onder lijden, in tegendeel.
Er komen wel tot 20/09 geen updates meer want ik zit op smalband omdat ik ver mijn down/uploadlimiet zit. Max 10GB downloaden per maand en 1.5GB uploaden met mijn provider. En dat kostdan 39¤ per maand of zo, middeleeuwse toestanden
Deze pagina openen duurde bijna 5 minuten.
pi_41886624
Wanneer je in firefox het laden van plaatjes uitzet zal het een stuk sneller gaan.
pi_41889279
Weer een nieuw Mmach klustopic!

Succes Mmach! Kijk ook eens op Marktplaats of op Gratis op te halen. Daar vind je soms ook kastjes of deurtjes voor weinig of niets.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 17 september 2006 @ 15:57:27 #92
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41891075
ty. Kheb net de 2de balk naast de oude gezet zodat de balk over de hele lengte ondersteund wordt door de muur. Hoe heb ik dat gedaan? Met een voorspanningsverbinding. Ik weet niet of dat gebruikelijk is in de bouw maar bij machines enzo die zwaar belast worden komt dat vaak voor. Het idee is dat je de balken zijdelings tegen elkaar drukt (met de bouten) zodat hun contactoppervlak veel wrijving heeft. Daardoor wordt de verticale belasting op de ene balk deels overgebracht op de andere dmv wrijving. De bouten zelf mogen eigenlijk niet belast worden op hun schacht. Dat zou namelijk willen zeggen dat ze zijdelings belast worden. En staal kan niet zo goed tegen afschuifkrachten. Uw boorgat moet dus groter zijn dan de schacht van de bout. Een balk in een plafondconstructie mag tot op 1/3 doorgezaagd worden zonder risico op sterk verminderde zwakte. Er wordt namelijk tijdens het berekenen van de constructie een veiligheidsmarge ingebouwd. In oude huizen is die overdimensionering zeer goed te zien. Zo zijn de balken van het platte dak hier 18cm hoog en 6.5 cm breed. Ze zitten ook zeer dicht bij elkaar. Je zou er een auto op kunnen parkeren bijna .
Er bestaan berekeningen met hoeveel newtonmeter je een bout moet aanspannen om zoveel kracht te kunnen overbrengen. Zoveel rol speelt dat hier niet want de belasting is hier niet extreem hoog zoals bij machines.

En ik heb besloten om nu al de foto's van de oude keuken te laten zien. Ik heb toch niks meer te verliezen nu.

-Warm water? Nee
-Water? Nee, die kranen daar werken niet
-Oven ed? Nope
-Ventilatie? Ja, in ruime mate aanwezig door de vele scheuren in de muur.
Zo ziet die er al altijd uit, maar niet voor zo lang meer dus normaal gezien.
pi_41892098
ja, dat is héel erg !
Eén keer of twee per jaar sober kamperen is ok. En jullie hebben je jarenlang beholpen.

Goed dat je dit project aanpakt.

Je hebt al een boel in je hoofd staan en bent nu bouwkundig bezig.
Heb je een stappenplan ? in de zin van waar koken (gas) en water en riool.
Zodat je dit kunt aanleggen voordat de keukenkastjes erin komen.
Waar haal je warm water vandaan? waar sluit je de riool aan?
Heb je extra groep nodig voor afzuig, oven, magnetron tzt en/of vaatwasser. Doe maar luxe ?

Of in ieder geval voorbereiden voor later ?

En kun je / durf je gas om te leggen? De vraag stellen is de vraag ...
pi_41892782
Ben net zoals andere mensen al oude topics van je aan het kijken en vind t erg knap wat je allemaal aan t doen bent! Vreemd genoeg doen sommige foto's me herinneren aan mijn oude huis terwijl dit toch best wel erger is dan dat dat ooit geweest is.
Maar heel erg veel succes er mee!
  zondag 17 september 2006 @ 16:53:04 #95
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41892847
De waterleiding ligt er al, de waterafvoer ook. Ik weet nog niet of ik voor een gasboiler zou gaan of voor een elektrische. Het stappenplan: muurtje afwerken, vloer egaliseren, tegelen, electriciteit leggen (aparte keukengroep),muren prepareren en glasvliezen, afvoer voor dampkap voorzien, plafond afwerken, muren afwerken. En dan is het keukentime.

Ook een filmpje van de keuken, na een upload aan 2kb/s:
http://www.youtube.com/watch?v=oVwA-xNHapc

En nieuw speelgoed, uit ons onontgonnen machinepark:
Volgens mij is dat iets om leidingen uit te frezen uit de muur.

pi_41893433
Volgens google is het een soort lamellenfrees, maar kan zijn dat ie voor meer karweitjes geschikt is
  zondag 17 september 2006 @ 17:27:09 #97
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41893935
Ik heb ook wat zitten rondkijken:
http://www.baukreis.de/produkte/bigpic.php3?ArtNr=DW_DW685K-QS
quote:
Maße (LxBxH): 44 x 31,2 x 15 mm
" Leistungsstarke Kombimaschine für vielseitige Präzisions-Fräsarbeiten
" Anrißmarkierungen am Winkeltisch und Feineinstellschrauben mit Skalen für Frästiefe, Materialstärke bzw. Fugenbreite
" 45°-Eckverbindungen leicht und präzise mit Gehrungsanschlag ausführbar
" Exakte Führungen und sichere Handhabung durch ergonomische Bedienelemente
Serienmäßiger Lieferumfang
" HM-Nutfräser (4 mm)
" Parallelanschlag
" Zusatzhandgriff
" Transportkoffer
Aufnahmeleistung 600 Watt
Abgabeleistung 360 Watt
Leerlaufdrehzahl 7500 U/min
max. Fräserdurchmesser 100 / 105 mm
max. Frästiefe 24 mm
Gehrungseinstellung 45 °
Einstellung für Schattenfugenbreite 9,5 - 18 mm
Gewicht 2.8 kg
Komt erop neer dat het een veelzijdig precisiefreesgereedschap is. Er zitten ook hulpstukken in om in een hoek van 45° te zagen en evenwijdig met randen. Ik heb het daarnet even geprobeerd in een stuk baksteen en idd, het gaat goed vooruit. 3 sneetjes maken, beitel in het middenste sneetje en je hebt een minder arbeidsintensieve sleuf. Elu=Dewalt trouwens.
pi_41897837
Zou je geen bouwonderneming beginnen MMach. Een opstartinvestering moet je al een heel stuk minder doen want je hebt al het gerief al
pi_41898193
Die wasbak ga je toch wel hergebruiken he Mmach?! Ik zie maar 2 keukenkastjes maar zitten onder het aanrechtblad ook kastjes? Misschien kan je die nog opnieuw gebruiken? Dan kan je aan de bovenkant planken hangen en die volzetten met keukenspul
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 17 september 2006 @ 20:04:47 #100
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41898887
Heh, ja alsek later geen werk vind Arcont .
En Cyan, nee, die wordt niet herbruikt. Het is niet te zien op de foto maar hij is kapot. De glazuurlaag erop is hier en daar weggevreten en hij zit vol met bruine plekken. Niks uit de keuken wordt herbruikt, gewoon omdat het rommel is.

En daarnet zat ik even te zoeken hoelang cement moest drogen en wat je moest vermijden. Er stond dat er de eerste 24u geen puntbelastingen mogen zijn. 24u waren al voorbij en een puntbelasting was het toch niet dus heb ik even gekeken of de stempels losgedraaid konden worden. Heel voorzichtig en goed luisterend of ik geen gekraak of ander verdacht geluid hoorde heb ik dat dan gedaan. En het ging.
Resultaat: het muurtje is nu af:

Dat geheel laakt ik nu zeker wel een langere tijd drogen want nu heeft dat stuk niet zijn volle belasting nog. Eens de balk buiten het muurtje is weggezaagd zal dat wel zo zijn, en dan is het geheel best wel op volledige sterkte. Wat een ruim deurgat ineens, zo zonder die stempel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')