abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42150065
Ok ja, dit was dus mijn manier, ik zal het mss ook eens op mmach's manier moeten proberen dan
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:18:15 #202
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42152338
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:07 schreef Solingjan het volgende:
Dank je Mmach voor het slechte nieuws. Dat betekent dus dat we in onze agenda moeten schrijven wanneer ons rijbewijs verlengd moet worden maar tevens in de gaten moeten houden wanneer we betreffende schijven opnieuw over moeten zetten op een nieuwe. Hebben we wat te doen.
Ik heb dit dus al meegemaakt. Muziekschijven die ik vier vijf jaargeleden heb gebrand. Spelen niet meer af. Heeft dit dan de door jou genoemde oorzaak?
Maakt het nog wat uit om je gegevens op een schijfje of een extern HD te branden/plaatsen? Beter is dan......?
Wel, om nog maar even kort off topic te gaan :
-Backuppen op CD is goed als je je verzameling om de zoveel tijd opnieuw schrijft. Ze gaan hoe dan ook kapot dus je moet het permanent onderhouden. Cd's moet je ook uit het zonlicht op een koele plaats, en rechtopstaand in een doosje bewaren. Dat zijn de ideale omstandigheden. Dat gaat trouwens niet op voor geperste CD's, de muziekcd's die je bv koopt. Die zijn op een andere wijze beschreven dan de zelfbeschrijfbare, en gaan daarom veel langer mee.
-Backuppen op interne schijven is wel een goed idee, het is goed te voorspellen wanneer een harde schijf aan het einde van zijn latijn is (er zitten sensors in die normaal gezien op tijd waarschuwen wanneer de schijf vervangen moet worden. Dat valt af te lezen in de SMART data. Bv af te lezen met het freeware programma 'Speedfan'.) Details zijn er zat te vinden op GoT en google, dat is hier niet de plaats om te bespreken
-Backuppen op externe schijven is ook een goed idee, maar dan moet je je schijven juist ontkoppelen van je pc. Dit is de hoofdoorzaak van het verlies van gegevens. Het beste is om voor je de schijf uitzet altijd te klikken op 'hardware veilig verwijderen' in je taakbalk. Het kan namelijk zijn dat je besturingsysteem net bezig is met schrijven naar die schijf (dat is niet altijd zichtbaar voor de gebruiker). Zet je je schijf gewoon af tijdens dat dat bezig is, dan ontstaan er fouten in de bestandsstructuur.
Er bestaan nog andere backupwijzes zoals magnetische tapes ed, ook daar is veel over te vinden op het
internet natuurlijk.
edit: van mij mag het blijven staan hoor, het kan maar van hulp zijn bij anderen. Maar als een modje dit te offtopic vindt, dan mag ie er gerust de bezem door halen

[ Bericht 5% gewijzigd door MMach op 26-09-2006 23:23:51 ]
pi_42152613
Dank voor je uitleg . Wat mij betr. mag, om jouw topic te schonen, dit bericht van je topic.
pi_42161699
CDs en DVD gaan best lang mee maar CD R/W en DVD R(/W) dus niet. Daar zit ipv een sulumium laagje met daarin geperste of met een sertke laser gebrande gaatjes een chemisch laagje in. Dit laaje verkleurt als je er met een bepaalde kleur licht op schijnt. Maar deze verkleuring is NIET permanent. Vergelijk het met als je in de flitser van je foto toestel kijkt. Dan zie je deze ook in netvlies gebrand maar na een paar minuten is het weer geheel weg.

Data die magnetisch op hardeschijven is opgeslagen heeft ook last van vervagen. De magnetische veldje lopen heel langzaam in elkaar over. Maar dit heeft veeeeel langer nodig wil het niet meer goed uitleesbaar zijn. Het is zelfs mogelijk om de data van een hardeschijf af te lezen nadat er 5 keer iets anders overheen gezet is. Bij het schrijven van de nieuwe data wordt nl het oude magnetischeveld niet weggenomen en vangen door het nieuwe. De nieuwe magnetisch veld wordt er overheen gezet waardoor de oude data opzij wordt geduwd. Geeft een soort hele smalle strookjes van de oude data op de schijft langs de nieuwste data. Met een veel fijnere leeskop dan standaard in je hardeschijf zit kun je deze ook uitlezen! Kost wel veel om dat te laten doen.
  woensdag 27 september 2006 @ 09:42:45 #205
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_42162139
Doe es ontopic jullie!
@MMach ziet er al weer top uit! Ben benieuwd naar het eindresltaat.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_42171995
Dorotheee!! .....
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
  woensdag 27 september 2006 @ 21:55:23 #207
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42181687
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:46 schreef Banzaii het volgende:
Dorotheee!! .....
hmm??

Voor electriciteit had ik zo gedacht:

(even verwarring omdat ik gewoon ben van zo dat teken van een vector naar beneden gebruik, en dat dat er hetzelfde uitziet als een lamp op een electrisch schema . Dus de lampjes zijn lampicoontjes geworden ).
2 keer 2 stopcontacten zo onder de hangende kastjes, dicht bij de frigo ook nog 2 onder het werkblad, een stopcontactje onderaan naast de deur voor bv stofzuiger enzo, en dan nog wat lichtleidingkjes enzo. Lijkt mij wel voldoende. (zie ik iets over het hoofd?)
pi_42184286
Voor de electriciteit moet je een ander hebben... als Vonkenboer et al.

Op je schets kan ik niet helemaal wijs uit de opstelling die je in je hoofd hebt.

Zover zie ik weinig aanrechtblad om eten aan klaar te maken.
Neem de ideale routing eens door: groenten wassen, snijden etc.
Ontbijtje maken.

In de dooie hoek - waarin/waaraan je lastig kunt werken - ga je ws apparaten zetten als koffieding en zo.
Aan de bovenkastjes kun je het hoofd makkelijk stoten als je voorover werkt.

Begrijp ik dat je 2 hoge kasten plant? voor voorraad en servies misschien.
Dan heb je vast geen bovenkasten nodig en dat werkt mooi ruimtelijk in een kleine ruimte.
Kun je het werkblad 5 cm. dieper maken/plannen? en licht daarboven zodat je niet in je schaduw werkt.
De dieptemaat van het werkblad heeft niks met de (maat van de ) onderkasten te maken. Toch?

Wat voor verwarming - indien - hang of plaats je wáar?
Handdoeken rekje en de keukenboeren vergeten altijd een plek voor de afvalemmer en
dan wordt het een sta-in-de-weg.
Ga je eten in de keuken?

Heb je ruimte gepland voor een afzuigkap : afvoer en elektriciteit ?
Als je 1 wasbak plant, win je tot 60 cm werkruimte.
Hebben jullie een magnetron (plaats en wkd ) en/of oven ?
Wil je muziek in de keuken? luidsprekers en installatie of voor mijn part een transistor.

Stopkontakten of wkd's (wandkontaktdozen) heb je nooit te veel.

ps. ik zag voor weinig geld granieten bladen op Marktplaats. Net zo lang zoeken /wachten tot je
een juiste maat vindt.

succes ik denk graag mee
  woensdag 27 september 2006 @ 23:22:41 #209
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42185028
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:02 schreef AnneX het volgende:
Voor de electriciteit moet je een ander hebben... als Vonkenboer et al.

Op je schets kan ik niet helemaal wijs uit de opstelling die je in je hoofd hebt.
De middenste figuur is bovenaanzicht, de muren zijn naar opzij geklapt als het ware. De onderste figuur is staat dus ondersteboven.
quote:
Zover zie ik weinig aanrechtblad om eten aan klaar te maken.
Neem de ideale routing eens door: groenten wassen, snijden etc.
Ontbijtje maken.
true, dit is maar hoe ik het in mn hoofd heb om de electriciteit te kunnen voorspellen. Geen idee of de uiteindelijke keuken er ook zo gaat uitzien. Maar de plaats van de wasbak en het fornuis liggen min of meer vast. De afvoer ligt al op de plaats waar de wasbak staat.
quote:
In de dooie hoek - waarin/waaraan je lastig kunt werken - ga je ws apparaten zetten als koffieding en zo.
Aan de bovenkastjes kun je het hoofd makkelijk stoten als je voorover werkt.
tenzij ik de dode hoek afschuin, dan is dat te gebruiken als driehoekig (in bovenaanzicht denken) werkblad. En als de kastjes wel een rechte hoek blijven, dan is er meer hoofdbuigruimte.
quote:
Begrijp ik dat je 2 hoge kasten plant? voor voorraad en servies misschien.
Dan heb je vast geen bovenkasten nodig en dat werkt mooi ruimtelijk in een kleine ruimte.
Kun je het werkblad 5 cm. dieper maken/plannen? en licht daarboven zodat je niet in je schaduw werkt.
De dieptemaat van het werkblad heeft niks met de (maat van de ) onderkasten te maken. Toch?
1 hoge kast, voor de frigo. De maten op de schets zijn niet accuraat natuurlijk, daarom is het een schets, maar dat is inderdaad een goed idee.
quote:
Wat voor verwarming - indien - hang of plaats je wáar?
Handdoeken rekje en de keukenboeren vergeten altijd een plek voor de afvalemmer en
dan wordt het een sta-in-de-weg.
De verwarming hangt er al, te zien op enkele van de foto's. Rechttegenover het fornuis hangt die. Het is een groot en plat geval. Misschien moet ze verplaatst worden (meer opgeschoven worden naar het deurgat) ofwel hou ik er rekening mee in het ontwerp van het meubel.
quote:
Ga je eten in de keuken?
Nope, wij eten voor zolang ik mij kan herinneren in de living. Daar staat zo'n grote eettafel. Dat bevalt, dus dat zal wel zo blijven in de toekomst.
quote:
Heb je ruimte gepland voor een afzuigkap : afvoer en elektriciteit ?
De afvoer voor de dampkap ligt er al half, komt dus boven het fornuis te hangen (ja echt ). De afveor ligt er dus al, en de electriciteit ben ik nu aan het plannen. Die komt voor het grootste deel in het valse plafond.
quote:
Als je 1 wasbak plant, win je tot 60 cm werkruimte.
Hebben jullie een magnetron (plaats en wkd ) en/of oven ?
We hebben nog wasbakken staan met 2 van die wasbakken in, of we er ook nog hebben met maar 1 wasbak weet ik niet uit mijn hoofd. Ik ga alleszins voor geldbesparing.
quote:
Wil je muziek in de keuken? luidsprekers en installatie of voor mijn part een transistor.
Wel, daar heb ik ook al aan zitten denken. Van ingebouwde speakers in het plafond tot speakers onder de hangende kasten. Maar voor muziek ben ik gevoelig. Het is te zeggen, als het geen goede kwaliteit van geluid is, dan liever geen. Mijn haar gaat werkelijk overeind staan van het geluid dat uit van die kleine radiootjes komt, zo blikkerig, zo muziekonterend
quote:
Stopkontakten of wkd's (wandkontaktdozen) heb je nooit te veel.
True, maar ik geloof dat het maximum van stopcontacten dat je aan 1 groep van 20A mag hangen, 8 was.
In elk geval is elk stopcontact er 1 meer dan in onze huidige 'keuken'. Die heeft 1 stopcontact
quote:
ps. ik zag voor weinig geld granieten bladen op Marktplaats. Net zo lang zoeken /wachten tot je
een juiste maat vindt.
De kans is klein dat ik de juiste maat zal vinden als de keuken in niet-standaard maten zal zijn. En wat is weinig geld
quote:
succes ik denk graag mee
ty, en ook bedankt voor het meedenken, want dat is wat ik nodig heb
pi_42185297
Hallo Mmach
Ik noem maar wat dingen op. Misschien heb je er wat aan.
Licht spotjes.
Boven aanrechtblad wk voor licht en eventueel extra's voor koffie/ mixer/ electr app.
Word het een werk of leefkeuken
Indien werkkeuken zo klein mogelijk. Koks lopen niet graag
En voor jou speciaal......... Internetaansluiting cq computer????? TV?? Muziek!!

Schakelaar licht buiten???

@ Annex Stopkontakten of wkd's (wandkontaktdozen) heb je nooit te veel. Volledig mee eens. Beter te veel dan te weinig.

Verwarming/radiator > Indien deze ook maar enigsinds in de weg zit, verplaatsen.

Tip: Lopen, in - uit Kom je op ideen Nu kun je het nog veranderen/maken.
Aanrechtblad: Maak dat op je eigen hoogte. Jullie zijn nog al groot. Dus hoe hoger hoe minder last van je rug.
Al is het maar voor even daar aan werken , je rug lijdt er onder.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:48:09 #211
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42185836
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:30 schreef Solingjan het volgende:
Hallo Mmach
Ik noem maar wat dingen op. Misschien heb je er wat aan.
Licht spotjes.
Boven aanrechtblad wk voor licht en eventueel extra's voor koffie/ mixer/ electr app.
Word het een werk of leefkeuken
Indien werkkeuken zo klein mogelijk. Koks lopen niet graag
En voor jou speciaal......... Internetaansluiting cq computer????? TV?? Muziek!!

Schakelaar licht buiten???

@ Annex Stopkontakten of wkd's (wandkontaktdozen) heb je nooit te veel. Volledig mee eens. Beter te veel dan te weinig.

Verwarming/radiator > Indien deze ook maar enigsinds in de weg zit, verplaatsen.

Tip: Lopen, in - uit Kom je op ideen Nu kun je het nog veranderen/maken.
Aanrechtblad: Maak dat op je eigen hoogte. Jullie zijn nog al groot. Dus hoe hoger hoe minder last van je rug.
Al is het maar voor even daar aan werken , je rug lijdt er onder.
Zeker weten een werkkeuken. Hij is te klein om er deftig te kunnen zitten of er lang te zijn. TV komt er ook zeker niet. Een pc dat durf ik niet zeggen, mij kennende . Intussen is internetconnectie nergens in huis nog een probleem omdat mijn bed nu een wireless accespoint bezit.

Licht moet er inderdaad ook overal komen, en als het van mij afhangt: een zee van licht.

En het 'probleem' is eigenlijk dat we al voldoende hebben met onze keuken nu. Ok, hij is 100% prut, maar geen aanrecht, geen water uit de kraan, geen verwarming, geen bruikbare wasbak, en toch is er goed eten. Alles wat nu naar normale standaarden kan is dus pure luxe voor ons. Vandaar dat de doelstelling ook maar een basic keuken is.

De hoogte van het aanrecht is inderdaad erg belangrijk, dat merk ik aan mijn rug als ik de afwas moet doen. Ik ben wel een pak groter dan mijn zus, dus die kan dan weer last krijgen als het aanrecht wat te hoog is. Jammergenoeg ben ik niet gek genoeg om een pneumatisch in hoogte verstelbaar aanrechtblad te maken .
pi_42186318
Dat laatste krijg jij ook nog klaar
Ja en afwassen! Dat deed jij toch?
  donderdag 28 september 2006 @ 00:27:17 #213
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42186986
Afwassen is in een maandelijkse beurtrol met mn zus.
Omdat het misschien niet helemaal duidelijk is wat er nu al wel en niet ligt van nutsvoorzieningen: een filmpje

Ik weet niet of jullie mijn vreselijk Gentse accent kunnen verstaan, zoniet, dan zet ik er morgen wel wat ondertitels bij

Mijn sig is trouwens aardig verkort, maar alle werken staan in een nog duidelijker overzicht onder de link 'zweet'
pi_42187478
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:27 schreef MMach het volgende:
Afwassen is in een maandelijkse beurtrol met mn zus.
Omdat het misschien niet helemaal duidelijk is wat er nu al wel en niet ligt van nutsvoorzieningen: een filmpje
[[url=http://sjl-static9.sjl.youtube.com/vi/VLnecIBiKZ0/2.jpg]afbeelding][/url]
Ik weet niet of jullie mijn vreselijk Gentse accent kunnen verstaan, zoniet, dan zet ik er morgen wel wat ondertitels bij

Mijn sig is trouwens aardig verkort, maar alle werken staan in een nog duidelijker overzicht onder de link 'zweet'
ik zie dat je het wild al hebt gevangen. Scheelt je wel een diepvries natuurlijk, vers vlees
  donderdag 28 september 2006 @ 12:46:25 #215
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42196567
Schaamteloze TVP. Ben op vakantie geweest en heb het vervolg allemaal gemist.

Weer goed bezig MMach!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 28 september 2006 @ 13:12:14 #216
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_42197106
quote:
Gentse accent
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_42197742
Ik vond je accent best meevallen hoor Benoit..

Wat ík zonde vond, was dat gestorte beton over die mooie oude tegels heen..
  donderdag 28 september 2006 @ 17:34:16 #218
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42204228
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:37 schreef Oksel het volgende:
Ik vond je accent best meevallen hoor Benoit..

Wat ík zonde vond, was dat gestorte beton over die mooie oude tegels heen..
hehe, dat accent he , daar krijg ik altijd opmerkingen over van medebelgen. De rollende Franse r is vrij typerend voor het Gents.

Daar in die grote keuken? Die beton ligt er idd al jaren over de oude tegels heen. Geen idee wie dat daar gelegd heeft, laat staan waarom. En in de kleine keuken (daar waar de konijnen zitten) daar ligt de beto,n niet over de tegels, maar in de plaats van kapotte tegels.

[ Bericht 9% gewijzigd door MMach op 28-09-2006 17:41:51 ]
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 28 september 2006 @ 17:54:29 #219
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42205022
Dat accent is juist errug
pi_42248874
Kan je goed verstaan hoor! Dampkap

Die gasten van 't hof van commerce die zijn niet te verstaan.
pi_42258053
MMach, ik volg je topics al een tijdje, en ik wilde even kwijt: respect!
Ik woon in een studentenhuis waar ook vanalles open ligt en het op sommige plaatsen net zo erg is als bij jou... Bij ons gaat het alleen behoorlijk wat langzamer, af en toe een weekendje klussen en dan zijn we weer een klein stapje verder. Jouw gedrevenheid inspireert absoluut!
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:22:41 #222
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42260671
Ik zie op de tekening dat je de frigo naast het fornuis wil plaatsen. Ik raad je aan dit niet te doen, want door de warmte van het fornuis (uiteraard als deze gebruikt wordt) moet de frigo extra hard werken om koel te blijven. Kost dus extra energie.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:47:33 #223
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42261251
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:22 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik zie op de tekening dat je de frigo naast het fornuis wil plaatsen. Ik raad je aan dit niet te doen, want door de warmte van het fornuis (uiteraard als deze gebruikt wordt) moet de frigo extra hard werken om koel te blijven. Kost dus extra energie.
Nee..dat geldt alleen als je het fornuis OP de koelkast neerzet. Iets wat veel mensen doen.
  zaterdag 30 september 2006 @ 18:03:25 #224
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42261602
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee..dat geldt alleen als je het fornuis OP de koelkast neerzet. Iets wat veel mensen doen.
Nee hoor, kijk maar in deze link: http://www.wwf.be/eco-foo(...)appliance.htm#frigos
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 30 september 2006 @ 18:06:42 #225
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42261681
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:03 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Nee hoor, kijk maar in deze link: http://www.wwf.be/eco-foo(...)appliance.htm#frigos
Jawel hoor,
quote:
Plaats een koelkast niet naast een warmtebron (oven, verwarming) om overmatig energieverbruik te vermijden.
Een fornuis is niet per definitie een oven hoor
  zaterdag 30 september 2006 @ 18:10:35 #226
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42261768
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Jawel hoor,
[..]

Een fornuis is niet per definitie een oven hoor
Is dat zo ? Van Dale zegt toch iets heel anders
quote:
for·nuis (het ~, -nuizen)
1 kooktoestel met een oven => kookfornuis
  zaterdag 30 september 2006 @ 18:16:49 #227
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42261912
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:10 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Is dat zo ? Van Dale zegt toch iets heel anders
[..]
In de volksmond noemen wij deze dingen ook gewoon gasfornuis:

zaterdag 30 september 2006 @ 18:24:48 #228
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42262101
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:16 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

In de volksmond noemen wij deze dingen ook gewoon gasfornuis:

[afbeelding]
In de volksmond noemen wij dat een gaskookplaat.
Maar goed, een gaskookplaat geeft ook een flinke warmte af dus ook dat kun je beter niet naast de koelkast plaatsen.
  Knikkerking zaterdag 30 september 2006 @ 18:32:26 #229
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_42262267
quote:

Gentse accent
Gent ----> CityParade
pi_42267295
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 18:24 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

In de volksmond noemen wij dat een gaskookplaat.
Maar goed, een gaskookplaat geeft ook een flinke warmte af dus ook dat kun je beter niet naast de koelkast plaatsen.
neen op ge koelkast
pi_42271009
Alles goed Mmach
  zondag 1 oktober 2006 @ 00:52:16 #232
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42271289
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:41 schreef Solingjan het volgende:
Alles goed Mmach
as a matter of fact niet nee
Ik ben tijdelijk buiten klusstrijd wegens een te pijnlijk rechterhand. Kheb vrijdagavond een accidentje gehad met mn fiets toen ik terug kwam van school. Er was een minkukel op een fiets die kwam spookrijden om mijn fietspad, en in plaats van rechts te blijven, links hield (vanuit zijn standpunt). Dat was wel bummer want ik hield rechts. Het was net na een bocht en ik zag hem zo naar mij toe komen en hij week niet uit, dus frontaal gebotst op elkaar, zonder remmen. Best wel lullig, al was het maar omdat mijn rechterhand er nogal tussen zat. Mijn fiets had enkel een gebroken reflector en mijn kmtellertje staat ook wat scheef nu. Zijn fiets kon niet meer rijden.

Het is niet zo erg maar het doet wel verdomd veel pijn en mn nagel van mn middelvinger staat wat losjes. Na het weekend moet mn hand wel weer bruikaar zijn denk ik.
  zondag 1 oktober 2006 @ 00:55:51 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42271381
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:52 schreef MMach het volgende:

[..]

as a matter of fact niet nee
Ik ben tijdelijk buiten klusstrijd wegens een te pijnlijk rechterhand. Kheb vrijdagavond een accidentje gehad met mn fiets toen ik terug kwam van school. Er was een minkukel op een fiets die kwam spookrijden om mijn fietspad, en in plaats van rechts te blijven, links hield (vanuit zijn standpunt). Dat was wel bummer want ik hield rechts. Het was net na een bocht en ik zag hem zo naar mij toe komen en hij week niet uit, dus frontaal gebotst op elkaar, zonder remmen. Best wel lullig, al was het maar omdat mijn rechterhand er nogal tussen zat. Mijn fiets had enkel een gebroken reflector en mijn kmtellertje staat ook wat scheef nu. Zijn fiets kon niet meer rijden.
[afbeelding]
Het is niet zo erg maar het doet wel verdomd veel pijn en mn nagel van mn middelvinger staat wat losjes. Na het weekend moet mn hand wel weer bruikaar zijn denk ik.
Sta je dagelijks te klussen met potentieel levensgevaarlijke apparatuur, scherpe mesjes, naaimachines, hamers en zagen en hoe bezeert Mmach zich deze keer?
Bij een fietsbotsing!

Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 1 oktober 2006 @ 01:08:21 #234
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42271651
en het was dan nog niet eens mijn schuld

Het is trouwens al de 2de keer dat ik een fietsaccident heb gehad. De vorige keer is er gewoon een auto op de zijkant van mijn fiets gereden, uit het niets. Toen had ik een lichte hersenschudding en schaafwonden op mn arm en gezicht. En toen was ik bijna te laat voor mijn trein en heb ik gewoon die peet (Ali nog wel) zijn telefoonnummer gevraagd en verder gehinkt naar het station
(de fiets, mijn smoelwerk)
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:10:20 #235
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42272834
Ach arme..
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:33:22 #236
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_42273201
MMach! _o_

Trouwens waarom kun je een kookplaat niet langs of op een koelkast plaatsen? Daarvoor heeft een koelkast nu isolatie, niet alleen om de kou binnen te houden maar ook om de warmte buiten te houden. Ik ken genoeg mensen die hun kookplaat op de frigo hebben staan hoor... Dat is volstrekt normaal

Succes met je hand MMach!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 oktober 2006 @ 09:49:48 #237
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42275486
Beterschap met het pootje, wat een ongelukkige botsing zeg.

Ik zie ook tig gaskookplaten op of naast koelkasten, zie het bezwaar niet zo, die dingen geven toch niet de hele dag warmte af? Je gebruikt ze misschien een uur per dag, uitzonderingen daargelaten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42275499
Bij ons zit de combi-oven direct boven de koelkast, en de gaskookplaat boven de lades. De gaskookplaat wordt aan de onderkant absoluut niet warm, zelfs niet handwarm. Dus een gaskookplaat kan prima boven een koelkast.
pi_42280636
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:41 schreef Solingjan het volgende:
Alles goed Mmach
Telepathie????
Sterkte in ieder geval met je hand. Laat hem maar effe lekker rusten. En kijk uit voor infectie.
Nu kun je wel lekker genieten van je studio. En je kunt wat Brainstormen over de keuken!
Komt ie dadelijk op het idee om een spraak computer aan te schaffen.
pi_42284438
Sterkte met je hand!

Een gaskookplaat geeft geen warmte naar onderen af. Warmte stijgt op. Ook naast een kookplaat komt wienig warmte. Zo'n 10 a 15cm er naast wermt je al geen temperatuur verschil meer.
pi_42298744
die nagel komst wel weer vast te zitten, ofwel begint er een ganse nieuwe te groeien waardoor de losse er gewoon uitvalt, dan moet je wel serieus oppassen met die vinger, want een vinger zonder nagel is heel kwetsbaar.
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:21:00 #242
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42305948
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:55 schreef Archont het volgende:
die nagel komst wel weer vast te zitten, ofwel begint er een ganse nieuwe te groeien waardoor de losse er gewoon uitvalt, dan moet je wel serieus oppassen met die vinger, want een vinger zonder nagel is heel kwetsbaar.
Je sais, eerder dit jaar al mijn linker duimnagel (plank op gevallen) en linker duimnagel (mokerslag) kwijtgespeeld. Nu zit er al weer een nieuwe te blinken.

En ik weet niet of iemand van jullie die koelkast al eens goed heeft bekeken op de foto's... Ze is toch zeker 1.5m hoog. Daar ga ik echt geen gasfornuis opzetten vanboven hoor . Waar het fornuis precies komt weet ik niet omdat de keuken nog helemaal niet ontworpen is. Dit zijn de voordehandliggendste plaatsen omdat daar de nutsvoorzieningen aanwezig zijn. Dat is met gemak te verleggen.

De 24/7 stresstijd is aangebroken. De.mrs haar behandeling start vanmiddag. Dat er veel van afhangt hoef ik niet te vertellen.
pi_42306386
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:21 schreef MMach het volgende:
De 24/7 stresstijd is aangebroken. De.mrs haar behandeling start vanmiddag. Dat er veel van afhangt hoef ik niet te vertellen.
sterkte ermee!
pi_42314319
Misschien een domme vraag hoor mmach, dat moet je me maar vergeven. Maar waarvoor gaat de.mrs behandeld worden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 oktober 2006 @ 17:45:45 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42314825
Sterkte voor de .mrs en voor jou!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:17:34 #246
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42315552
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:16 schreef Leintjeuh het volgende:
Misschien een domme vraag hoor mmach, dat moet je me maar vergeven. Maar waarvoor gaat de.mrs behandeld worden?
Ze had dat al es gezegd in haar topic, maar toen werd dat daar aardig in twijfel getrokken waardoor ze nogal van haar melk was.
Ze heeft een zeldzame (en dodelijke) mutatie van hemofilie (de aandoening waar het bloed niet stolt) omdat ze zo zeldzaam is zijn er nog geen succesvolle behandelingen. Van de 3 mensen die nog in leven zijn is zij de oudste. De behandeling is een experimentele behandeling en de kans op slagen (= volledige genezing, en maar een jaarlijkse checkup) zou tussen de 55-75% liggen. Hoe ze aan die waarden komen weet ik niet, en wat de behandeling exact inhoud weet ik ook niet want er is strikte geheimhouding over de methode. Als de behandeling niet lukt dan is het over. Ik wil hier niet meer op terug komen dus geen verdere vragen daarover alsjeblieft. En het is niet omdat ik het hier nu zo koel zeg dat het mij koud laat, da mag wel duidelijk zijn. Ty voor de sterkte wensen enzo, maar ik zal maar denken dat iedereen die dit leest wel sowieso zijn sterkte wensen wel zal hebben, dus je hoeft het niet neer te schrijven in een reactie.
Laten we het nu weer hebben over koelkasten, electriciteitsleidingen en fornuizen. (Ik doe dit werk precies om met mijn gedachten elders te zitten )
pi_42315911
ik zal voor je mee duimen

en nu snel terug naar je keuken dan maar kunnen we weer fotos lurken
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:17:32 #248
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42317908
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
en nu snel terug naar je keuken dan maar kunnen we weer fotos lurken
how about this:
net electriciteitsleidingkje 1 gelegd. Onderste voor een stopcontact, en dat erboven voor de lichtschakelaar, vrij obvious.
Een goed machientje dat freesgeval, alleen wat stoffig

en dat geeft dit:

en wat later dit:

Al bijna helemaal vlak, behalve rond de doosjes zelf.
pi_42318276
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:17 schreef MMach het volgende:

[..]

how about this:
net electriciteitsleidingkje 1 gelegd. Onderste voor een stopcontact, en dat erboven voor de lichtschakelaar, vrij obvious.
Een goed machientje dat freesgeval, alleen wat stoffig
[afbeelding]
en dat geeft dit:
[afbeelding]
en wat later dit:
[afbeelding]
Al bijna helemaal vlak, behalve rond de doosjes zelf.
je dacht, rood vink nou nie zo mooi? laten we t es wit maken ?
pi_42319612
Komt er nog een kozijn in die doorgang? Zoniet dan kun je een lat knellen en het gelijk afsmeren. Ziet het meteen netjes afgewerkt uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')