quote:Op woensdag 13 september 2006 10:33 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wow, 23 kilo, dat is wel heel netjes! Hoe heb je dat toen gedaan?
Ik begin het zat te worden dat ik geen gewicht meer verlies. Centimeters lijken er ook niet echt meer af te gaan. Heb nu bedacht dat ik maar wat minder brood/pasta/rijst moet gaan eten en wat meer fruit en zuivel. Misschien dat de boel dan iets gelijkmatiger verdeeld is ofzo?
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Door 3 keer per week 2 uur naar de fitness te gaan en intensief te sporten, en natuurlijk erg letten op wat je eet.
Ik ontbeet met fruit en yoghurt, voor de lunch ook fruit en crackers met iets van smeerkaas o.i.d. en voor het avondeten vooral veel groenten en vis. Een keer in de week genadeloos zondigen door heel vet te eten. Alles met mate naar binnen schuiven en ook de frisdrank helemaal afzweren.
De eerste 10 kilo waren er na 7 weken af, de overige 13 duurden wel wat langer omdat je lichaam er dan aan gewend raakt. Maar tot nu toe heb ik het er redelijk vanaf weten te houden.
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik weet niet wat je in "het begin" allemaal deed om af te vallen, maar als dat continue gelijk blijft raakt je lichaam daar natuurlijk ook steeds meer aan gewend, dus zal je minder snel afvallen. Je kan de intensiviteit verhogen, en natuurlijk letten op wat je eet kan nooit geen kwaad..
ik wil graag deeltje 42 aanmaken als jullie dat niet erg vinden![]()
en weeg ik 82 kg..:quote:OK - gezonde gewichtsmarge voor een volwassene, probeer het zo te houden. Laagste gezondheidsrisico.
ik heb nu een BMI van 23,6 volgens die sitequote:Te zwaar - zorg ervoor dat je gewicht niet toeneemt. mensen in deze gewichtsklasse lopen meer risico op een aandoening.
Dat BMI is best te vertrouwen, het commentaar wat er soms bij wordt geplempt door sommige websites echter nietquote:Op woensdag 13 september 2006 10:53 schreef Thrilled het volgende:
ok
dat BMI vertrouw ik niet zo helemaal, als ik 81 zou wegen:
[..]
en weeg ik 82 kg..:
[..]
ik heb nu een BMI van 23,6 volgens die site
de weegschaal in je tuin zetten? buiten in ieder geval, lijkt me dat die vloer wel recht is?quote:Op woensdag 13 september 2006 10:58 schreef innepin het volgende:
Trouwens, hoe los ik dit op?
Ik was al helemaal depressief gisteren omdat ik nog helemaal niks afgevallen was na twee weken...... en toen zette ik voor de gein m'n weegschaal op een andere hoek van m'n kamer en woog ik ineens anderhalve kilo minder! Ik wist dat m'n vloer redelijk scheef was, maar waar kan ik me dan wegenDe badkamer is net zo scheef, en ik woon op een bovenverdieping dus geen begane grond.
![]()
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!quote:Op woensdag 13 september 2006 10:58 schreef innepin het volgende:
Trouwens, hoe los ik dit op?
Ik was al helemaal depressief gisteren omdat ik nog helemaal niks afgevallen was na twee weken...... en toen zette ik voor de gein m'n weegschaal op een andere hoek van m'n kamer en woog ik ineens anderhalve kilo minder! Ik wist dat m'n vloer redelijk scheef was, maar waar kan ik me dan wegenDe badkamer is net zo scheef, en ik woon op een bovenverdieping dus geen begane grond.
![]()
Ik heb dus geen tuinquote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]
de weegschaal in je tuin zetten? buiten in ieder geval, lijkt me dat die vloer wel recht is?
jep, niet op allemaal verschillende weegschalen gaan staan.. als je het bij 1 schaal houd en 1 plek is het goed.. je ziet misschien niet je werkelijke gewicht, maar je weet wel hoeveel je afvalt..quote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!
En als je een keer bij iemand bent die wel een betrouwbare weegschaal heeft (zoals de dokter) daar wegen, direct daarna thuis wegen en het verschil verrekenen.
Zo doe ik het tenminste altijd.
Ja,okay, maar voor mijn gevoel maakt het natuurlijk ook wel uit of ik 70.5 of 72.2 weeg hequote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!
En als je een keer bij iemand bent die wel een betrouwbare weegschaal heeft (zoals de dokter) daar wegen, direct daarna thuis wegen en het verschil verrekenen.
Zo doe ik het tenminste altijd.
quote:Op woensdag 13 september 2006 11:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
pak anders een keer een waterpas en zoek een recht plekje op in de kamer
zoals ik zei... als je bij de dokter 72 weegt, en thuis 70, dan weet je dus dat je er bij je eigen weegschaal 2 kilo op moet tellenquote:Op woensdag 13 september 2006 11:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja,okay, maar voor mijn gevoel maakt het natuurlijk ook wel uit of ik 70.5 of 72.2 weeg heEn ik wil natuurlijk best altijd de 'lichtere' nemen maar of dat dan te vertrouwen is...? En mijn kamer is heel klein, dus ik kan 'm niet altijd op dezelfde plek laten staan, hij moet echt weer opgeruimd. En het verschil is erg groot - tussen deze twee metingen zat slechts een meter afstand ofzo
dat is echt kutquote:Op woensdag 13 september 2006 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zoals ik zei... als je bij de dokter 72 weegt, en thuis 70, dan weet je dus dat je er bij je eigen weegschaal 2 kilo op moet tellen
Ik ben begonnen met gezonder en regelmatiger te gaan eten. Ook minder eten trouwens. Later ben ik er ook bij gaan sporten en dat doe ik nu nog steeds. Probeer ook heel veel te bewegen.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik weet niet wat je in "het begin" allemaal deed om af te vallen, maar als dat continue gelijk blijft raakt je lichaam daar natuurlijk ook steeds meer aan gewend, dus zal je minder snel afvallen. Je kan de intensiviteit verhogen, en natuurlijk letten op wat je eet kan nooit geen kwaad..
ik wil graag deeltje 42 aanmaken als jullie dat niet erg vinden![]()
Die vetpercentagemetingen zijn ook erg onbetrouwbaar. Op de sportschool hebben we die ook en het schommelt te bizar. van 32% de ene week naar 24% de andere week en weer terug.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:09 schreef Quinazoline het volgende:
Bij mijn ouders weeg ik ook altijd meer dan op mijn eigen weegschaal. Ik houd gewoon mijn eigen weegschaal aan, en voor vetpercentage kijk ik dan bij mijn ouders (hoewel ik denk dat daar weinig van klopt, want ik kan toch niet met een week een paar procent vet kwijt zijn?).
Dat idee had ik dus ook. Maar hij wijst zo ongeveer 25% procent aan geloof ik, dus ben niet ontevreden.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die vetpercentagemetingen zijn ook erg onbetrouwbaar. Op de sportschool hebben we die ook en het schommelt te bizar. van 32% de ene week naar 24% de andere week en weer terug.
waar kan je ergens zo'n rolmaat kopen? ik heb er hier nergens een in huis liggen en ik gok heel de tijd maar dat ik 1.80m ben maar ik wil het wel zeker weten...quote:Op woensdag 13 september 2006 11:56 schreef CherryLips het volgende:
goed, ik heb geprobeerd mezelf te meten met een rolmaatje, ging niet echt, maar ik kwam uit op 1m70.
M'n BMI is meteen gekelderd.
ik ben 18quote:Op woensdag 13 september 2006 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
Staat dat niet gewoon in je paspoort?
Ow, toen ik mijn paspoort aanmaakte werd ik gemeten. Maar then again was ik toen 21 en dan groei je niet meer als meisjequote:Op woensdag 13 september 2006 12:04 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik ben 18mn id kaart is een half jaar geleden gemaakt en toen mocht ik zelf zeggen hoelang ik was, dus zei ik 1.80m .. ik heb het een keertje gemeten maar ik groei ook nog enzo
jippie, nummer 2quote:
Vind het wel grappig dat zoiets erop staat bij jullie.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
eh ja, maar daar staat in dat ik 1m73 ben en dat ben ik nietquote:Op woensdag 13 september 2006 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
en waar wordt dat dan gemeten? een cirkel zeg maar op de navel? onder de navel? erboven?quote:Op woensdag 13 september 2006 12:58 schreef wkraaij het volgende:
vanaf een taille maat van 90 cm heeft een man te veel vet op de buik dacht ik.
Bij vrouwen is het 80 cm.
Waar je het smalst bent, zeg maarquote:Op woensdag 13 september 2006 12:58 schreef Thrilled het volgende:
[..]
en waar wordt dat dan gemeten? een cirkel zeg maar op de navel? onder de navel? erboven?
jahoorquote:Op woensdag 13 september 2006 13:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waar je het smalst bent, zeg maar![]()
meestal is dat een paar cm boven je navel
Nee, je taille zit vrijwel altijd boven je navel. Onder je navel zijn het al snel heupen.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
jahoorneem je me nu in de maling of wat? ik had het boven mn broekrand gemeten, onder mn navel dus, en daar kwam ik op 90...
daar zit ik op 85 (5 a 8 cm boven mn navel)quote:Op woensdag 13 september 2006 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, je taille zit vrijwel altijd boven je navel. Onder je navel zijn het al snel heupen.
68 cmquote:Op woensdag 13 september 2006 13:05 schreef wkraaij het volgende:
mijn taille zit zo'n 3 cm boven de navel.
En de mijne is 68 cm![]()
Dat is dus niet de reden dat ik wil afvallen
quote:Bij de tailletest zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen. Voor vrouwen geldt: minder dan 80 cm: geen verhoogd risico, tussen de 80 en 88 cm: verhoogd risico, daarboven: sterk verhoogd risico. Voor mannen geldt: minder dan 94 cm: geen verhoogd risico, tussen de 94 en 102 cm: verhoogd risico, daarboven: sterk verhoogd risico.
Eigenlijk is dat sterk afhankelijk van je lengte en lichaamsbouw. Zoals ik je zie op de foto heb je niet echt te veel.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:10 schreef Thrilled het volgende:
en dat was goed toch? tenminste, het kan mindermaar het gaat mij om dat laagste streepje
dat buikje moet weg.. 90 was net te veel ofzo?
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat sterk afhankelijk van je lengte en lichaamsbouw. Zoals ik je zie op de foto heb je niet echt te veel.
Toen ik begon had ik heupen van 108 cmquote:Op woensdag 13 september 2006 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
68 cm![]()
Dan zit het bij jou op andere plekken neem ik aan?
Ik bedoelde medisch gezien. Het gaat er natuurlijk om hoe je zelf in je vel zit en waar jij je happy bij voeltquote:Op woensdag 13 september 2006 13:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
niet veel..
zijkant
ik ben er niet tevreden mee
oh okquote:Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik bedoelde medisch gezien. Het gaat er natuurlijk om hoe je zelf in je vel zit en waar jij je happy bij voelt
valt toch meequote:Op woensdag 13 september 2006 13:19 schreef CherryLips het volgende:
heb een taille van 78. ik wist wel dat ik het niet wilde weten.
krijg ik van jou 10 cm van je taille, krijg jij er 10 van mijn heupen.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:19 schreef CherryLips het volgende:
heb een taille van 78. ik wist wel dat ik het niet wilde weten.
Ik ook al nietquote:Op woensdag 13 september 2006 13:21 schreef CherryLips het volgende:
ik durf m'n heupen niet te doen...
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:26 schreef CherryLips het volgende:
waar precies meet ik m'n heupen?.
quote:Meting van de grootste omtrek van de heupen.
Om dit te bepalen, plaatst u uw duim op de taille waarbij de vingers naar beneden wijzen. Op de hoogte van uw vingertoppen zit meestal het breedste gedeelte van de heupen. Met hier dus ook weer de omtrek.
stil nou, die illusie houd ik mezelf al de hele tijd voorquote:Op woensdag 13 september 2006 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik vraag me af of kipkerriesalade en tonijnsalade nou wel zo'n verstandige belegkeuze zijn als je wat kilo's kwijt wil
Meestal dingen waar geen mayonaise in zittenquote:Op woensdag 13 september 2006 16:02 schreef Thrilled het volgende:
[..]
stil nou, die illusie houd ik mezelf al de hele tijd voor
maar goed, ik zal hard worden voor mezelf , wat is wel een gezonde middagmaaltijd?
(geen hele rare dingen gaan noemen, gewoon voor op brood, wat ook nog lekker is)
Ik ook, en om het lekker te houden een paar plakjes komkommer erbij op. Das toch alleen maar water.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Meestal dingen waar geen mayonaise in zitten
Ik pak vaak dingen als: kipfilet, light smeerkaas, dat soort dingen
Kipfilet dus (bijvoorbeeld met tuinkruiden), of andere magere vleeswaren als fricandeau en rosbief. En als je het als alternatief doet voor kip-kerrie salade dan kun je ook vettere vleeswaren nemen volgens mij. Ik vind gewoon kipfilet altijd erg saai maar door er wat rauwkost bij te doen is het niet zo saai meer.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Thrilled het volgende:
kipfilet?
ok ik ga morgen maar eens even naar de winkel, komkommer was ik eigelijk helemaal vergeten, daar ben ik echt gek opmaar wat voor dingen kan ik kopen wat gezond is en lekker voor een middag maaltijd?
Je hebt van die speciale pakjes 'kipfilet met tuinkruiden' en bij de ah heb je ook nog een soort kipfilet met kerrie. Maar ik denk dat je er ook wel bieslook ofzo erbij kunt doen. En ik ga dus altijd voor tomaat, komkommer, sla, appel, of zoiets erbij op, dan is het ook minder saai.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:19 schreef CherryLips het volgende:
ik doe tegenwoordig kipfilet op brood, maar vind de smaak zo flauw. wat voor tuinkruiden zou ik erop kunnen doen?
quote:Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........
Ik ben zo gelukkig!
Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavondHet doet wonderen voor het afvallen
Geweldigquote:Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........
Ik ben zo gelukkig!
Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavondHet doet wonderen voor het afvallen
quote:Op donderdag 14 september 2006 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
vanavond mn vriend maar eens vragen of ik zijn auto mag lenen om te gaan sporten... kheb wel zin op zich, maar niet om ook nog eens erheen te moeten fietsen.
Neeeee, dat is echt slecht!!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:38 schreef Sannelie het volgende:
Is 6 keer sporten à 1 uur in de week goed voor je? Dus van die groepslessen zoals bodyjam enz bij de fitnessschool? En dan van die 6 zitten er 2 keer danslessen bij..
welke sportschool en waar?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:48 schreef Sannelie het volgende:
Haha oke! Ik ga daar namelijk in oktober mee beginnen.. voor 50 euro onbeperkt naar de sportschool + dansles.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:05 schreef wkraaij het volgende:
Je krijgt je haar nooit helemaal droog enzo
Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel calorieen jullie op een dag eten om af te vallen?
En als je gaat sporten, eet je dan iets extra's?
Ik doe namelijk ook al een poosje aan de lijn en eet inderdaad ook zo'n 1300 calorieen op een dag. Maar als ik dan ga sporten heb ik daar eigenlijk niet genoeg aan.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.
Tellen!quote:
Ik heb echt geen idee, hou dat niet bijquote:Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel calorieen jullie op een dag eten om af te vallen?
En als je gaat sporten, eet je dan iets extra's?
Dat is idd erg balen dat je zoveel flauwvalt. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar lijkt me erg vervelend. Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan. Het kan idd aan je ijzerwaarde liggen en dan kun je van de huisarts staalpillen krijgen omdat weer op een normaal niveau te krijgen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Pffft, ik baal even.
-knip-
Zijn er meer mensen die last hebben gekregen van flauwvallen sinds het afvallen? Ik had echt wel genoeg gegeten en gedronken, maar net als vorige keer was het gewoon een klein beetje warm en dat was al genoeg om flauw te vallen. Iemand zei dat het met mijn Hb waarde te maken kon hebben, dat ik een (tijdelijk) ijzertekort heb. Zou dat kunnen kloppen? En wat kan ik dan eten om het weer aan te vullen?
quote:In normale omstandigheden kan het ijzergehalte op peil worden gehouden met een evenwichtige en gevarieerde voeding.
- Voedingsmiddelen waaruit ijzer goed wordt opgenomen zijn vlees, vis, gevogelte, broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten, citrusvruchten.
- Voedingsmiddelen waarin eveneens ijzer zit, maar ijzer dat minder goed wordt opgenomen, zijn aardappelen, wortelen, ananas, bloem (zonder zemelen), rijst, meel met zemelen, appelen, bananen, peren, rabarber, spinazie, noten, amandelen, eieren.
- Vitamine C bevordert de opname van ijzer. Vegetariërs nemen daarom best groenten, fruit of fruitsap rijk aan vitamine C bij elke maaltijd. Gezien dierlijke producten voor een groot deel van de ijzeraanvoer zorgen, vraagt een vegetarische voeding extra aandacht inzake ijzer.
Bron
Duizeligheid kan ook een teken zijnquote:Op vrijdag 15 september 2006 10:36 schreef Thrilled het volgende:
nja flauwvallen heb ik geen last van, maar ik voel me soms wel duizelig, ik ben nog nooit flauwgevallen dus ik heb geen idee hoe dat aanvoelt ofzo...ik eet soms wat minder en drink alleen maar water
quote:Wie een ijzertekort heeft, voelt zich futloos en is sneller moe na een inspanning. Hij of zij ziet vaak bleek en kan last hebben van hoofdpijn en duizeligheid. Andere verschijnselen zijn broze nagels en een ontsteking van de tong. Babys en kinderen die te weinig ijzer binnenkrijgen, groeien minder snel dan hun leeftijdsgenootjes en boeken verstandelijk minder vooruitgang. Door hun verminderde weerstand zijn ze bovendien meer vatbaar voor infecties
Een ijzertekort kan in alle leeftijdsgroepen voorkomen. Opgroeiende kinderen en zwangere vrouwen lopen echter het meest risico. Vrouwen hebben een hogere ijzerbehoefte dan mannen omdat ze maandelijks ijzer verliezen tijdens de menstruatie. Jonge meisjes in de groeispurt die reeds menstrueren vormen een belangrijke risicogroep die de nodige aandacht vraagt.
Volg je een strikt vermageringsdieet of kies je voor een vegetarische voeding, dan loop je ook meer kans op een ijzertekort.
als je wil afvallen moet je ongeveer 500 onder je dagelijkse energiebehoefte zitten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:10 schreef Thrilled het volgende:
wakker geworden rond 9 uur, eet nu voor de eerste keer wat ( 535 kcal totaal volgens de kcal teller van sylvana) en vanavond nog avondeten, hoeveel kcal moet ik binnen krijgen totaal? of tenminste, mag binnenkrijgen... ik weet niet wat we eten vanavond, maar hoeveel krijg je daar gemiddeld binnen?
oja vanavond ook nog sporten dus daar verbrand ik zo 500 ongeveer dus is mn middagmaaltijd er weer af...
Dat is, om op gewicht te blijven, voor afvallen ga je er 500 onder zitten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:15 schreef Thrilled het volgende:
oh op die site staat in koeienletters: MAN: 2500 KCAL PER DAG!!!
Het zou goed kunnen. Je zou bijv. voedingssupplementen kunnen nemen, ijzer en vitamine B complex. Ik zou wel een van een goede kwaliteit nemen. Kruidvat voedingssupplementen werken bij mij vaak niet bijvoorbeeld en ik heb dat vaker gehoord. Ik ben zelf erg tevreden over de Bio-serie van Pharma Nord (kun je tenminste met 1 tablet per dag af, ipv standaard de drie van Kruidvat oid - alsof je niets beters te doen hebt dan pillen slikken). De ijzervariant daarvan heet Bioferron volgens mij.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben gekregen van flauwvallen sinds het afvallen? Ik had echt wel genoeg gegeten en gedronken, maar net als vorige keer was het gewoon een klein beetje warm en dat was al genoeg om flauw te vallen. Iemand zei dat het met mijn Hb waarde te maken kon hebben, dat ik een (tijdelijk) ijzertekort heb. Zou dat kunnen kloppen? En wat kan ik dan eten om het weer aan te vullen?
ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen danquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is, om op gewicht te blijven, voor afvallen ga je er 500 onder zitten.
Dat is bijna onmogelijk, tenzij je een vette pizza eet of friet of liters jus paktquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen dan
makkelijkquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen dan
Ja, dat moet absoluut haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:21 schreef Quinazoline het volgende:
We zijn het wel met elkaar eens vandaag zeg.
nu niet meer dusquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:21 schreef Quinazoline het volgende:
We zijn het wel met elkaar eens zandaag zeg.
Ontbijten moet je leren.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:26 schreef Thrilled het volgende:
* thrilled net een halve komkommer op eet
maar sowieso heb ik sochtends als ik wakker wordt bijna geen trek, en mocht ik dat wel hebben dan vind ik niks lekker, hooguit een gebakken ei (lijkt me niet zo gezond)... smiddags eet ik dan gewoon 4 boterhammen (wit) met kaas, komkommer en een beetje mosterd... smiddags heb ik af en toe eens trek, maar probeer ik te negeren (gister toegegeven aan een magnummaar die lag me zo lekker aan te kijken
) en savonds eet ik gewoon goed... na het eten lekker fitnessen en als ik thuis kom heb ik geen honger en ben ik moe en ga ik lekker slapen...
Pak dan gewoon een bakkie yoghurt en wat sapquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:31 schreef Thrilled het volgende:
ok ik zal switchen naar bruinbrood.. maar ik heb een tijdje terug soort van drinkontbijt geprobeerd, maar zaten allemaal "stukjes" in.. ik wil het wel gewoon vloeibaar hebben...niet dat ik allemaal dingetjes langs mn keel voel glijden
yoghurt is zo zuur zonder suikerquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Pak dan gewoon een bakkie yoghurt en wat sap
Dan neem je vanilleyoghurt. Da's niet zo zuurquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:39 schreef Thrilled het volgende:
[..]
yoghurt is zo zuur zonder suiker
en welke sap bedoel je?
Maar vind je twee maaltijden op een dag niet wat weinig dan?quote:
Sinaasappelsap, dubbeldrank, coolbest, weet ik veel, wat je lekker vindtquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:39 schreef Thrilled het volgende:
[..]
yoghurt is zo zuur zonder suiker
en welke sap bedoel je?
klinkt weinig, maar mijn lichaam neemt er genoegen mee, en het afvallen gaat ook snel(ler dan bij anderen)quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:40 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar vind je twee maaltijden op een dag niet wat weinig dan?
Overdag 500 en 's avonds 1500? Om af te vallen kun je het beter andersom doen... alles wat je 's avonds eet, verbrand je niet meer 's nachts. Je vetverbranding doet ook een tukjequote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Niet? Waarom niet? Ik ben ook student en poets me toch heel wat af. Of hoeven wij niet in een schoon huis te wonen?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:55 schreef Guppyfriend het volgende:
tja, als student besteed je ook neit zoveel tijd aan schoonmaken, misschien scheelt dat ook
De mix in Nieuwegeinquote:Op donderdag 14 september 2006 22:49 schreef Thrilled het volgende:
[..]
welke sportschool en waar?mijn sportschool is ook 50 euro onbeperkt...
Ik ben ook een student, maar ik maak echt wel veel schoon hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:55 schreef Guppyfriend het volgende:
tja, als student besteed je ook neit zoveel tijd aan schoonmaken, misschien scheelt dat ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
komt wel bij dat ik ná mijn avondeten ga fitnessen he, dus dan verbrand ik weer een hoop neem ik aan..quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Nugget het volgende:
[..]
Overdag 500 en 's avonds 1500? Om af te vallen kun je het beter andersom doen... alles wat je 's avonds eet, verbrand je niet meer 's nachts. Je vetverbranding doet ook een tukjeOverdag heb je juist energie (=kcal) nodig om te kunnen verbranden! Stel je voor dat je met de auto met een bijna lege tank zou gaan rijden, en pas als je bijna bij je bestemming was er benzine bij zou gooien
Ik ben overigens pro spreiden, dus gewoon kleine maaltijden gedurende de dag. Beter dan je lichaam twee keer per dag een knal te geven.
[..]
Niet? Waarom niet? Ik ben ook student en poets me toch heel wat af. Of hoeven wij niet in een schoon huis te wonen?![]()
natuurlijk is t hier wel schoon (niet zo ranzig als de meeste studentenhuizen) maar ik heb toch niet echt het idee dat ik er héél veel aan doe. theoretisch gezien zou t meer kunnen, zeg maarquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Nugget het volgende:
Niet? Waarom niet? Ik ben ook student en poets me toch heel wat af. Of hoeven wij niet in een schoon huis te wonen?![]()
quanta costa?quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:54 schreef Sylvana het volgende:
vandaag lekker dagje naar de sauna geweest, stel baantjes gezwommen in het zwembad, alleen wel ongezond gegeten ( varkenshaasmedaillons in champignon-roomsaus en patat) ben benieuwd morgenochtend met wegen. Heb een weegschaal geocht bij de kijkshop die op 100 gram nauwkeurig weegt
Iets van 30 euroquote:
Als ik op 53,6 zit, is er niks meer van me overquote:Op zondag 17 september 2006 10:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Iets van 30 euro
Ik heb me net gewogen, en hij kwam na wat heen en weer geschommel uit op 53,6![]()
![]()
Dus weer 1,4 kg kwijt
Vandaag alleen wel verjaardag van me stiefpa, dus me beejte proberen in te houden, anders dan zit ik volgende week weer op 55
Mijn ouders hebben een vetpercentageweegschaal. Dat is natuurlijk niet helemaal betrouwbaar maar dat lijkt ook aardig constant te zijn. Wat centimeters betreft: ik heb in het begin alleen mijn tailleomvang gemeten en die is toen wel wat afgenomen, maar de laatste tijd ook niet meer. Kleding past allemaal ook beter, maar ook alweer langere tijd. Vooral mijn buik moet gewoon echt minder, maar dat wordt ie maar niet.quote:Op maandag 18 september 2006 10:17 schreef Maeghan het volgende:
Ik ken het gevoel, ik sta al bijna een jaar stil (en eigenlijk al meer dan een jaar want dat beetje wat er afgegaan is waren kerstkilo's). Sinds ik sport gaat er al helemaal geen gram meer af. Het is heel frustrerend, maar ja. Minder eten en meer sporten is voor mij ook geen optie. Ik ben niet goed in streng lijnen en wil dat ook helemaal niet, en ik sport vier tot zes uur per week, gemiddeld.
Ben je in centimeters/kledingmaten ook niets kwijt? Heb je niet meer spieren? Misschien kun je je vetpercentage laten meten?
Ik bouw duidelijk ook spieren op, en wil dus ook graag m'n vetpercentage laten meten. Ik weet alleen niet waar dat kan.
Welkom terugquote:Op maandag 18 september 2006 10:26 schreef Aventura het volgende:
Ik heb mezelf er ook maar weer tussengezet!
Ik woog 66 begin dit jaar, mijn doel is 60. Rond mei zat ik op 62, maar nu weer op 64. De verkeerde kant op dus!
Dat ik zo afviel kwam doordat ik 3 keer per week sportte. Daarmee ben ik in juli gestopt o.a. vanwege de temperaturen, maar nu heb ik geen enkel excuus meer
Je zou even de BMI moeten uitreken, dan kun je het zien. Voor mij (162 cm) zou zo'n gewicht denk ik ook al aan de lage kant zijn, maar dat ligt natuurlijk ook heel erg aan je bouw en die is bij mij nogal stevig. Ligt er ook nog aan waar ze vandaan komen denk ik. Ik kom van de 76 kg en zou echt super tevreden zijn als ik 60 kg zou wegen, terwijl zij misschien wel op 60 kg begonnen zijn.quote:Op maandag 18 september 2006 10:36 schreef Aventura het volgende:
Oh, ik zie trouwens in de tabel dat andere meiden van mijn lengte (168 cm) heel lage streefgewichten hebben. 55,56,57...Is dat niet te laag?
Hoe hoog issie dan? Sowieso ben je hier vanaf een BMI van 27 welkom, maar toen ik net daar boven zat ben ik ook gewoon hier begonnen omdat ik vond dat ik de mensen in het andere topic niet moest gaan lastig vallen met mijn relatief kleine overgewicht. Maar het is net wat je wil natuurlijk..quote:Op maandag 18 september 2006 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
Verdimme!
Dit weekend weegschaalbatterijen gekocht en weer op dat ding gaan staan.
Ik ben door het stoppen met roken in 3 weken tijd 6 kilo aangekomen!
Volgens mij mag ik nu officieel niet in het lijstje met mijn BMI
Dat is wel vervelend dan. Misschien buikspieroefeningen? Voor ik ging sporten deed ik die iedere ochtend en avond, gewoon twintig keer maar, dat was toen mijn maximum (bedroevend he?) en er ging zes centimeter van m'n taille toen.quote:Op maandag 18 september 2006 10:33 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben een vetpercentageweegschaal. Dat is natuurlijk niet helemaal betrouwbaar maar dat lijkt ook aardig constant te zijn. Wat centimeters betreft: ik heb in het begin alleen mijn tailleomvang gemeten en die is toen wel wat afgenomen, maar de laatste tijd ook niet meer. Kleding past allemaal ook beter, maar ook alweer langere tijd. Vooral mijn buik moet gewoon echt minder, maar dat wordt ie maar niet.
Dat ben ik nu sinds een week ook aan het doen. Niet heel veel oefeningen, maar ik doe ze wel. Hopelijk gaat dat werken dan...quote:Op maandag 18 september 2006 10:39 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is wel vervelend dan. Misschien buikspieroefeningen? Voor ik ging sporten deed ik die iedere ochtend en avond, gewoon twintig keer maar, dat was toen mijn maximum (bedroevend he?) en er ging zes centimeter van m'n taille toen.
Ik heb gewoon een BMI van 28 nuquote:Op maandag 18 september 2006 10:38 schreef Quinazoline het volgende:
Hoe hoog issie dan? Sowieso ben je hier vanaf een BMI van 27 welkom, maar toen ik net daar boven zat ben ik ook gewoon hier begonnen omdat ik vond dat ik de mensen in het andere topic niet moest gaan lastig vallen met mijn relatief kleine overgewicht. Maar het is net wat je wil natuurlijk..
Geen idee, een paar tientjes volgens mij, maar hij is dan ook niet supernauwkeurig. Je gewicht hangt behoorlijk af van de plaats waar de weegschaal staat (maar als je hem altijd laat staan is dat geen probleem natuurlijk). Ik heb daar een vetpercentage van ongeveer 25% als ik het me goed herinner, terwijl ik ergens las dat voor vrouwen 25% ongetraint normaal is en 14% echt het minimum is. Dan vind ik dat ik het al aardig netjes doe.quote:Op maandag 18 september 2006 10:42 schreef Maeghan het volgende:
Is zo'n vetpercentageweegschaal (drie keer woordwaarde) duur trouwens?
Ik vind het heel erg knap van je dat je gestopt bent met roken, en deze kilo's gaan er zeker wel weer af (en waarschijnlijk nog relatief makkelijk ook, omdat ze er in zo'n korte tijd bijgekomen zijn)! Dus dat helemaal goed komen hoor!quote:Op maandag 18 september 2006 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een BMI van 28 nu
Terwijl ik 4 weken terug nog op 25,3 zat![]()
Stoppen met roken![]()
Wellicht een overtrokken reactie, maar ik kan hier erg depressief van worden![]()
Ik deed gewoon crunches. Sinds ik ermee gestopt ben is m'n taille weer uitgezakt, dus het moet daaraan gelegen hebben. Zit nu weer op 86 of zo. Het was voor ik begon 89 en toen ik stopte 83. Nou ja, ach. Centimetertje meer of minder maakt bij mij ook niet uit =Pquote:Op maandag 18 september 2006 10:44 schreef CherryLips het volgende:
o ja, ik doe sinds juni zo'n 100 tot 200 buikspieroefeningen per avond, simpele, van Pilates, dus geen echte sit-up. maar er is niks af in m'n taille.
Ik heb de mijne in de Aldi gehaald voor 24.99 euro. Heb nu een percentage van 23.4, 10kg terug was dat 28.1.quote:Op maandag 18 september 2006 10:42 schreef Maeghan het volgende:
Is zo'n vetpercentageweegschaal (drie keer woordwaarde) duur trouwens?
* Quinazoline zet de laptop uit en gaat er direct vandoor.quote:Op maandag 18 september 2006 11:28 schreef Maeghan het volgende:
Toen ik een uur per dag ging wandelen viel ik 8 kilo in twee maanden af, en ik val niet bepaald makkelijk af. En ik kon daarnaast nog eens alles opeten wat ik wou ook.
Wandelen schijnt heel goed te zijn voor je vetverbranding.
Mwoa, zo bizar is het niet, het is gewoon onbetrouwbaar. Die metingen meten hoe goed je stroom geleidt. Als je natte voeten hebt komt je vetpercentage veel lager uit. Ik heb zo'n weegschaal die dat ook meet; als ik me na 't douchen meet kom ik 10% lager uitquote:Op woensdag 13 september 2006 11:10 schreef Stormqueen het volgende:
Die vetpercentagemetingen zijn ook erg onbetrouwbaar. Op de sportschool hebben we die ook en het schommelt te bizar. van 32% de ene week naar 24% de andere week en weer terug.
Ik doe ook maar drie van die plakjes op 2 boterhammen, dus ik vond dat dat wel mocht.quote:Op maandag 18 september 2006 17:13 schreef Thrilled het volgende:
grillworst is wel vettig volgens mij, maar gezien wat je de rest van de dag op hebt is dit verwaarloosbaar natuurlijk
net een schaaltje cruesli geprobeerd, ik was wel misselijk op het einde, denk niet dat ik dat als ontbijt kan gaan nemen
De dieethelquote:Op maandag 18 september 2006 21:56 schreef CherryLips het volgende:
ik heb chocola opik ga naar de dieethel later
.
Display van wat?quote:Op maandag 18 september 2006 21:23 schreef Thrilled het volgende:
net terug van fitness.. damn wat voel ik me toch altijd super daarna
op mn display stond dat ik deze sessie een kleine 600 caloriëen had verbrand met mijn programma, maar de buikspierles (20 minuten lang) stond hier niet bij dus ik ben flink bezig geweestmorgen weer, zelfde idee...
i love fitness![]()
bij ons werken ze met een TGS sleutel, dan kan je in bijna elk apparaat wat daar staat die sleutel induwen. op die sleutel staat dan jou programma. dat apparaat leest dat en stelt het apparaat in naar jou omstandigheden.. aan het einde van de rit ga je met die sleutel naar een computer ergens in de zaal en dan leest die computer op die sleutel welke oefeningen je allemaal gedaan hebt en op welke intensiviteit.. zo berekent hij dan hoeveel calorieen je verbrand hebtquote:
Wauw, dat is gaaf! Ik tel meestal de telling van de apparaten zelf bij elkaar op, kom ik ook ongeveer goed uit. Maar dat is lang niet zo cool natuurlijk!quote:Op maandag 18 september 2006 23:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
bij ons werken ze met een TGS sleutel, dan kan je in bijna elk apparaat wat daar staat die sleutel induwen. op die sleutel staat dan jou programma. dat apparaat leest dat en stelt het apparaat in naar jou omstandigheden.. aan het einde van de rit ga je met die sleutel naar een computer ergens in de zaal en dan leest die computer op die sleutel welke oefeningen je allemaal gedaan hebt en op welke intensiviteit.. zo berekent hij dan hoeveel calorieen je verbrand hebten nog meer dingetjes maar dat is het belangrijkste voor mij
dat ding rekent ook uit wanneer je zoveel kg afgevallen zou moeten zijn enzo, werkt wel super
Hm, dat ben jij toch zelf..quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Thrilled het volgende:
is die gozer van de OP nog steeds op vakantie? van die stats gebeuren.. ik wil er ook bij
Volgens mij is troel een meisjequote:Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Thrilled het volgende:
is die gozer van de OP nog steeds op vakantie? van die stats gebeuren.. ik wil er ook bij
ja ik bedoel niet van de OP zelf, maar van het statistieken gebeuren (dat meisjequote:
Troelquote:Op dinsdag 19 september 2006 09:54 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ja ik bedoel niet van de OP zelf, maar van het statistieken gebeuren (dat meisje) met je BMI , gewicht, lengte enzo
excuus![]()
dealquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:45 schreef wkraaij het volgende:
Of slank de feestdagen in .
quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:45 schreef CherryLips het volgende:
chips zijn stom...
quote:Op woensdag 20 september 2006 11:57 schreef Elda het volgende:
jippie! vanochtend op de weegschaal:80.4
hoe hou je dat vol zegquote:Op woensdag 20 september 2006 12:00 schreef CherryLips het volgende:
zo, ben weer lekker aan het steppen. even pauze houden, zat nu op de 3444 stappen, nog 1000 te gaan dus
.
Ik heb pas via marktplaats een stepper gekocht, daar staan er echt heel veel op, absoluut niet te duur ook. Ik heb nu voor 10 euro een ding met calorieen en stappenteller (alleen staat ie nog bij mn zusje want die heeft hem opgehaald en hij is een beetje zwaar om met de trein mee te nemenquote:Op woensdag 20 september 2006 12:42 schreef wkraaij het volgende:
t*ring een uur.
CL, Nog een tip voor een goed stepapparaat, of is een vrij simpele met alleen een stappenteller al genoeg? Over 2 weken krijg ik mijn eerste loon en dan ga ik er denk ik gelijk een kopen.
Quinazoline, gefeliciteerd![]()
ik kan niks anders zeggen dan: respect !!!quote:Op woensdag 20 september 2006 21:30 schreef D.Rose het volgende:
nu ik klaar ben rest nog de eerder aangekondigde voor- en nafoto
http://img.photobucket.com/albums/v608/D8D8D8D8/beforepic.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v608/D8D8D8D8/after.jpg
dank jequote:Op donderdag 21 september 2006 06:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik kan niks anders zeggen dan: respect !!!![]()
dank jequote:Op donderdag 21 september 2006 08:59 schreef Quinazoline het volgende:
Netjes gedaan D.Rose!
nog gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 september 2006 12:42 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ben vandaag jarig en was een beetje aan het balen omdat mijn vriendje (die in het buitenland zit voor stage) er vandaag niet bij kon zijn. Hij mailde eergisteren al dat ie vergeten was op tijd een kaartje te versturen en mijn cadeau krijg ik pas als ik hem op kom zoeken, maar nu werd er net een bos rode rozen bezorgt. Dat had ik dus echt niet verwacht en mijn dag is helemaal goed nu!
En doordat mijn humeur beter is heb ik meer energie om dadelijk te gaan bewegen en zit ik nu netjes aan een schaaltje muesli i.p.v. de tosti die ik van plan was. Kan ik vanavond een stukje cake eten zonder dat ik me daar druk over hoef te maken.Mijn vriendje is lief
.
Heb je wel direct aangifte gedaan toen je thuis kwam?quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:29 schreef zwahiel het volgende:
Sinds gisteren zit ik een beetje in een dip, ik zat al in een dipje. Maar nu in een megadip!
Gisteravond na het boodschappen kwam ik thuis om te ontdekken dat mijn deur open stond die ik echt op slot gedaan had. Mijn iBook welke in mijn kast lag was weg, adapters weg, iPod adapter weg (iPod zelf in mijn zak), cardreader weg, audiokabels weg. Maar mijn paspoort met geld erin lag nog gewoon langs waar de iBook eerst lag
Ik voel me niet meer veilig meer! Durf eigenlijk niet meer thuis te slapen, vannacht helemaal niet geslapen omdat ik gewoon helemaal van slag ben hierdoor. Nooit gedacht dat ik zo zijn als me dit gebeurde...
Ik vond mijn weegschaal juist lief vandaag! Hij zei dat ik zowaar onder de magische grens van 70 kilo zatquote:
Been therequote:Op vrijdag 22 september 2006 13:35 schreef ymme het volgende:
2 maanden 10 kilo kwijt
Dat is wel een hele strenge grens.
Het is mogelijk, maar ga geen crash dieet doen of iets dergelijks
Ik heb er vanochtend 780 gedaan, en toen zweten ik al aardig wat af.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:00 schreef CherryLips het volgende:
zo, ben weer lekker aan het steppen. even pauze houden, zat nu op de 3444 stappen, nog 1000 te gaan dus
.
ik had er 4500 vanochtend, en die van mij trappen ook schuin weg. volgens mij simuleert het ook meer traplopen, maar het ligt er ook aan hoe zwaar je hem hebt staan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:40 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb er vanochtend 780 gedaan, en toen zweten ik al aardig wat af.
Ik heb z'n stepapparaat waarmee je schuin naar achter stept.
Kan het zijn dat dit zwaarder is dan normaal. Want op de sportschool hield ik het langer vol.
Vanochtend één kwartier gedaan.
En ik wilde dadelijk nog even een kwartier doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |