quote:Op woensdag 13 september 2006 10:33 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wow, 23 kilo, dat is wel heel netjes! Hoe heb je dat toen gedaan?
Ik begin het zat te worden dat ik geen gewicht meer verlies. Centimeters lijken er ook niet echt meer af te gaan. Heb nu bedacht dat ik maar wat minder brood/pasta/rijst moet gaan eten en wat meer fruit en zuivel. Misschien dat de boel dan iets gelijkmatiger verdeeld is ofzo?
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Door 3 keer per week 2 uur naar de fitness te gaan en intensief te sporten, en natuurlijk erg letten op wat je eet.
Ik ontbeet met fruit en yoghurt, voor de lunch ook fruit en crackers met iets van smeerkaas o.i.d. en voor het avondeten vooral veel groenten en vis. Een keer in de week genadeloos zondigen door heel vet te eten. Alles met mate naar binnen schuiven en ook de frisdrank helemaal afzweren.
De eerste 10 kilo waren er na 7 weken af, de overige 13 duurden wel wat langer omdat je lichaam er dan aan gewend raakt. Maar tot nu toe heb ik het er redelijk vanaf weten te houden.
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik weet niet wat je in "het begin" allemaal deed om af te vallen, maar als dat continue gelijk blijft raakt je lichaam daar natuurlijk ook steeds meer aan gewend, dus zal je minder snel afvallen. Je kan de intensiviteit verhogen, en natuurlijk letten op wat je eet kan nooit geen kwaad..
ik wil graag deeltje 42 aanmaken als jullie dat niet erg vinden![]()
en weeg ik 82 kg..:quote:OK - gezonde gewichtsmarge voor een volwassene, probeer het zo te houden. Laagste gezondheidsrisico.
ik heb nu een BMI van 23,6 volgens die sitequote:Te zwaar - zorg ervoor dat je gewicht niet toeneemt. mensen in deze gewichtsklasse lopen meer risico op een aandoening.
Dat BMI is best te vertrouwen, het commentaar wat er soms bij wordt geplempt door sommige websites echter nietquote:Op woensdag 13 september 2006 10:53 schreef Thrilled het volgende:
ok
dat BMI vertrouw ik niet zo helemaal, als ik 81 zou wegen:
[..]
en weeg ik 82 kg..:
[..]
ik heb nu een BMI van 23,6 volgens die site
de weegschaal in je tuin zetten? buiten in ieder geval, lijkt me dat die vloer wel recht is?quote:Op woensdag 13 september 2006 10:58 schreef innepin het volgende:
Trouwens, hoe los ik dit op?
Ik was al helemaal depressief gisteren omdat ik nog helemaal niks afgevallen was na twee weken...... en toen zette ik voor de gein m'n weegschaal op een andere hoek van m'n kamer en woog ik ineens anderhalve kilo minder! Ik wist dat m'n vloer redelijk scheef was, maar waar kan ik me dan wegenDe badkamer is net zo scheef, en ik woon op een bovenverdieping dus geen begane grond.
![]()
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!quote:Op woensdag 13 september 2006 10:58 schreef innepin het volgende:
Trouwens, hoe los ik dit op?
Ik was al helemaal depressief gisteren omdat ik nog helemaal niks afgevallen was na twee weken...... en toen zette ik voor de gein m'n weegschaal op een andere hoek van m'n kamer en woog ik ineens anderhalve kilo minder! Ik wist dat m'n vloer redelijk scheef was, maar waar kan ik me dan wegenDe badkamer is net zo scheef, en ik woon op een bovenverdieping dus geen begane grond.
![]()
Ik heb dus geen tuinquote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]
de weegschaal in je tuin zetten? buiten in ieder geval, lijkt me dat die vloer wel recht is?
jep, niet op allemaal verschillende weegschalen gaan staan.. als je het bij 1 schaal houd en 1 plek is het goed.. je ziet misschien niet je werkelijke gewicht, maar je weet wel hoeveel je afvalt..quote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!
En als je een keer bij iemand bent die wel een betrouwbare weegschaal heeft (zoals de dokter) daar wegen, direct daarna thuis wegen en het verschil verrekenen.
Zo doe ik het tenminste altijd.
Ja,okay, maar voor mijn gevoel maakt het natuurlijk ook wel uit of ik 70.5 of 72.2 weeg hequote:Op woensdag 13 september 2006 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De enige manier is: altijd op dezelfde plek wegen! Zo weet je in ieder geval hoeveel je afvalt!
En als je een keer bij iemand bent die wel een betrouwbare weegschaal heeft (zoals de dokter) daar wegen, direct daarna thuis wegen en het verschil verrekenen.
Zo doe ik het tenminste altijd.
quote:Op woensdag 13 september 2006 11:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
pak anders een keer een waterpas en zoek een recht plekje op in de kamer
zoals ik zei... als je bij de dokter 72 weegt, en thuis 70, dan weet je dus dat je er bij je eigen weegschaal 2 kilo op moet tellenquote:Op woensdag 13 september 2006 11:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja,okay, maar voor mijn gevoel maakt het natuurlijk ook wel uit of ik 70.5 of 72.2 weeg heEn ik wil natuurlijk best altijd de 'lichtere' nemen maar of dat dan te vertrouwen is...? En mijn kamer is heel klein, dus ik kan 'm niet altijd op dezelfde plek laten staan, hij moet echt weer opgeruimd. En het verschil is erg groot - tussen deze twee metingen zat slechts een meter afstand ofzo
dat is echt kutquote:Op woensdag 13 september 2006 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zoals ik zei... als je bij de dokter 72 weegt, en thuis 70, dan weet je dus dat je er bij je eigen weegschaal 2 kilo op moet tellen
Ik ben begonnen met gezonder en regelmatiger te gaan eten. Ook minder eten trouwens. Later ben ik er ook bij gaan sporten en dat doe ik nu nog steeds. Probeer ook heel veel te bewegen.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik weet niet wat je in "het begin" allemaal deed om af te vallen, maar als dat continue gelijk blijft raakt je lichaam daar natuurlijk ook steeds meer aan gewend, dus zal je minder snel afvallen. Je kan de intensiviteit verhogen, en natuurlijk letten op wat je eet kan nooit geen kwaad..
ik wil graag deeltje 42 aanmaken als jullie dat niet erg vinden![]()
Die vetpercentagemetingen zijn ook erg onbetrouwbaar. Op de sportschool hebben we die ook en het schommelt te bizar. van 32% de ene week naar 24% de andere week en weer terug.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:09 schreef Quinazoline het volgende:
Bij mijn ouders weeg ik ook altijd meer dan op mijn eigen weegschaal. Ik houd gewoon mijn eigen weegschaal aan, en voor vetpercentage kijk ik dan bij mijn ouders (hoewel ik denk dat daar weinig van klopt, want ik kan toch niet met een week een paar procent vet kwijt zijn?).
Dat idee had ik dus ook. Maar hij wijst zo ongeveer 25% procent aan geloof ik, dus ben niet ontevreden.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die vetpercentagemetingen zijn ook erg onbetrouwbaar. Op de sportschool hebben we die ook en het schommelt te bizar. van 32% de ene week naar 24% de andere week en weer terug.
waar kan je ergens zo'n rolmaat kopen? ik heb er hier nergens een in huis liggen en ik gok heel de tijd maar dat ik 1.80m ben maar ik wil het wel zeker weten...quote:Op woensdag 13 september 2006 11:56 schreef CherryLips het volgende:
goed, ik heb geprobeerd mezelf te meten met een rolmaatje, ging niet echt, maar ik kwam uit op 1m70.
M'n BMI is meteen gekelderd.
ik ben 18quote:Op woensdag 13 september 2006 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
Staat dat niet gewoon in je paspoort?
Ow, toen ik mijn paspoort aanmaakte werd ik gemeten. Maar then again was ik toen 21 en dan groei je niet meer als meisjequote:Op woensdag 13 september 2006 12:04 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik ben 18mn id kaart is een half jaar geleden gemaakt en toen mocht ik zelf zeggen hoelang ik was, dus zei ik 1.80m .. ik heb het een keertje gemeten maar ik groei ook nog enzo
jippie, nummer 2quote:
Vind het wel grappig dat zoiets erop staat bij jullie.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
eh ja, maar daar staat in dat ik 1m73 ben en dat ben ik nietquote:Op woensdag 13 september 2006 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
en waar wordt dat dan gemeten? een cirkel zeg maar op de navel? onder de navel? erboven?quote:Op woensdag 13 september 2006 12:58 schreef wkraaij het volgende:
vanaf een taille maat van 90 cm heeft een man te veel vet op de buik dacht ik.
Bij vrouwen is het 80 cm.
Waar je het smalst bent, zeg maarquote:Op woensdag 13 september 2006 12:58 schreef Thrilled het volgende:
[..]
en waar wordt dat dan gemeten? een cirkel zeg maar op de navel? onder de navel? erboven?
jahoorquote:Op woensdag 13 september 2006 13:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waar je het smalst bent, zeg maar![]()
meestal is dat een paar cm boven je navel
Nee, je taille zit vrijwel altijd boven je navel. Onder je navel zijn het al snel heupen.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
jahoorneem je me nu in de maling of wat? ik had het boven mn broekrand gemeten, onder mn navel dus, en daar kwam ik op 90...
daar zit ik op 85 (5 a 8 cm boven mn navel)quote:Op woensdag 13 september 2006 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, je taille zit vrijwel altijd boven je navel. Onder je navel zijn het al snel heupen.
68 cmquote:Op woensdag 13 september 2006 13:05 schreef wkraaij het volgende:
mijn taille zit zo'n 3 cm boven de navel.
En de mijne is 68 cm![]()
Dat is dus niet de reden dat ik wil afvallen
quote:Bij de tailletest zijn er verschillen tussen mannen en vrouwen. Voor vrouwen geldt: minder dan 80 cm: geen verhoogd risico, tussen de 80 en 88 cm: verhoogd risico, daarboven: sterk verhoogd risico. Voor mannen geldt: minder dan 94 cm: geen verhoogd risico, tussen de 94 en 102 cm: verhoogd risico, daarboven: sterk verhoogd risico.
Eigenlijk is dat sterk afhankelijk van je lengte en lichaamsbouw. Zoals ik je zie op de foto heb je niet echt te veel.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:10 schreef Thrilled het volgende:
en dat was goed toch? tenminste, het kan mindermaar het gaat mij om dat laagste streepje
dat buikje moet weg.. 90 was net te veel ofzo?
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat sterk afhankelijk van je lengte en lichaamsbouw. Zoals ik je zie op de foto heb je niet echt te veel.
Toen ik begon had ik heupen van 108 cmquote:Op woensdag 13 september 2006 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
68 cm![]()
Dan zit het bij jou op andere plekken neem ik aan?
Ik bedoelde medisch gezien. Het gaat er natuurlijk om hoe je zelf in je vel zit en waar jij je happy bij voeltquote:Op woensdag 13 september 2006 13:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
niet veel..
zijkant
ik ben er niet tevreden mee
oh okquote:Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik bedoelde medisch gezien. Het gaat er natuurlijk om hoe je zelf in je vel zit en waar jij je happy bij voelt
valt toch meequote:Op woensdag 13 september 2006 13:19 schreef CherryLips het volgende:
heb een taille van 78. ik wist wel dat ik het niet wilde weten.
krijg ik van jou 10 cm van je taille, krijg jij er 10 van mijn heupen.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:19 schreef CherryLips het volgende:
heb een taille van 78. ik wist wel dat ik het niet wilde weten.
Ik ook al nietquote:Op woensdag 13 september 2006 13:21 schreef CherryLips het volgende:
ik durf m'n heupen niet te doen...
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:26 schreef CherryLips het volgende:
waar precies meet ik m'n heupen?.
quote:Meting van de grootste omtrek van de heupen.
Om dit te bepalen, plaatst u uw duim op de taille waarbij de vingers naar beneden wijzen. Op de hoogte van uw vingertoppen zit meestal het breedste gedeelte van de heupen. Met hier dus ook weer de omtrek.
stil nou, die illusie houd ik mezelf al de hele tijd voorquote:Op woensdag 13 september 2006 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik vraag me af of kipkerriesalade en tonijnsalade nou wel zo'n verstandige belegkeuze zijn als je wat kilo's kwijt wil
Meestal dingen waar geen mayonaise in zittenquote:Op woensdag 13 september 2006 16:02 schreef Thrilled het volgende:
[..]
stil nou, die illusie houd ik mezelf al de hele tijd voor
maar goed, ik zal hard worden voor mezelf , wat is wel een gezonde middagmaaltijd?
(geen hele rare dingen gaan noemen, gewoon voor op brood, wat ook nog lekker is)
Ik ook, en om het lekker te houden een paar plakjes komkommer erbij op. Das toch alleen maar water.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Meestal dingen waar geen mayonaise in zitten
Ik pak vaak dingen als: kipfilet, light smeerkaas, dat soort dingen
Kipfilet dus (bijvoorbeeld met tuinkruiden), of andere magere vleeswaren als fricandeau en rosbief. En als je het als alternatief doet voor kip-kerrie salade dan kun je ook vettere vleeswaren nemen volgens mij. Ik vind gewoon kipfilet altijd erg saai maar door er wat rauwkost bij te doen is het niet zo saai meer.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Thrilled het volgende:
kipfilet?
ok ik ga morgen maar eens even naar de winkel, komkommer was ik eigelijk helemaal vergeten, daar ben ik echt gek opmaar wat voor dingen kan ik kopen wat gezond is en lekker voor een middag maaltijd?
Je hebt van die speciale pakjes 'kipfilet met tuinkruiden' en bij de ah heb je ook nog een soort kipfilet met kerrie. Maar ik denk dat je er ook wel bieslook ofzo erbij kunt doen. En ik ga dus altijd voor tomaat, komkommer, sla, appel, of zoiets erbij op, dan is het ook minder saai.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:19 schreef CherryLips het volgende:
ik doe tegenwoordig kipfilet op brood, maar vind de smaak zo flauw. wat voor tuinkruiden zou ik erop kunnen doen?
quote:Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........
Ik ben zo gelukkig!
Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavondHet doet wonderen voor het afvallen
Geweldigquote:Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........
Ik ben zo gelukkig!
Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavondHet doet wonderen voor het afvallen
quote:Op donderdag 14 september 2006 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
vanavond mn vriend maar eens vragen of ik zijn auto mag lenen om te gaan sporten... kheb wel zin op zich, maar niet om ook nog eens erheen te moeten fietsen.
Neeeee, dat is echt slecht!!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:38 schreef Sannelie het volgende:
Is 6 keer sporten à 1 uur in de week goed voor je? Dus van die groepslessen zoals bodyjam enz bij de fitnessschool? En dan van die 6 zitten er 2 keer danslessen bij..
welke sportschool en waar?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:48 schreef Sannelie het volgende:
Haha oke! Ik ga daar namelijk in oktober mee beginnen.. voor 50 euro onbeperkt naar de sportschool + dansles.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:05 schreef wkraaij het volgende:
Je krijgt je haar nooit helemaal droog enzo
Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel calorieen jullie op een dag eten om af te vallen?
En als je gaat sporten, eet je dan iets extra's?
Ik doe namelijk ook al een poosje aan de lijn en eet inderdaad ook zo'n 1300 calorieen op een dag. Maar als ik dan ga sporten heb ik daar eigenlijk niet genoeg aan.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.
Tellen!quote:
Ik heb echt geen idee, hou dat niet bijquote:Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel calorieen jullie op een dag eten om af te vallen?
En als je gaat sporten, eet je dan iets extra's?
Dat is idd erg balen dat je zoveel flauwvalt. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar lijkt me erg vervelend. Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan. Het kan idd aan je ijzerwaarde liggen en dan kun je van de huisarts staalpillen krijgen omdat weer op een normaal niveau te krijgen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Pffft, ik baal even.
-knip-
Zijn er meer mensen die last hebben gekregen van flauwvallen sinds het afvallen? Ik had echt wel genoeg gegeten en gedronken, maar net als vorige keer was het gewoon een klein beetje warm en dat was al genoeg om flauw te vallen. Iemand zei dat het met mijn Hb waarde te maken kon hebben, dat ik een (tijdelijk) ijzertekort heb. Zou dat kunnen kloppen? En wat kan ik dan eten om het weer aan te vullen?
quote:In normale omstandigheden kan het ijzergehalte op peil worden gehouden met een evenwichtige en gevarieerde voeding.
- Voedingsmiddelen waaruit ijzer goed wordt opgenomen zijn vlees, vis, gevogelte, broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten, citrusvruchten.
- Voedingsmiddelen waarin eveneens ijzer zit, maar ijzer dat minder goed wordt opgenomen, zijn aardappelen, wortelen, ananas, bloem (zonder zemelen), rijst, meel met zemelen, appelen, bananen, peren, rabarber, spinazie, noten, amandelen, eieren.
- Vitamine C bevordert de opname van ijzer. Vegetariërs nemen daarom best groenten, fruit of fruitsap rijk aan vitamine C bij elke maaltijd. Gezien dierlijke producten voor een groot deel van de ijzeraanvoer zorgen, vraagt een vegetarische voeding extra aandacht inzake ijzer.
Bron
Duizeligheid kan ook een teken zijnquote:Op vrijdag 15 september 2006 10:36 schreef Thrilled het volgende:
nja flauwvallen heb ik geen last van, maar ik voel me soms wel duizelig, ik ben nog nooit flauwgevallen dus ik heb geen idee hoe dat aanvoelt ofzo...ik eet soms wat minder en drink alleen maar water
quote:Wie een ijzertekort heeft, voelt zich futloos en is sneller moe na een inspanning. Hij of zij ziet vaak bleek en kan last hebben van hoofdpijn en duizeligheid. Andere verschijnselen zijn broze nagels en een ontsteking van de tong. Babys en kinderen die te weinig ijzer binnenkrijgen, groeien minder snel dan hun leeftijdsgenootjes en boeken verstandelijk minder vooruitgang. Door hun verminderde weerstand zijn ze bovendien meer vatbaar voor infecties
Een ijzertekort kan in alle leeftijdsgroepen voorkomen. Opgroeiende kinderen en zwangere vrouwen lopen echter het meest risico. Vrouwen hebben een hogere ijzerbehoefte dan mannen omdat ze maandelijks ijzer verliezen tijdens de menstruatie. Jonge meisjes in de groeispurt die reeds menstrueren vormen een belangrijke risicogroep die de nodige aandacht vraagt.
Volg je een strikt vermageringsdieet of kies je voor een vegetarische voeding, dan loop je ook meer kans op een ijzertekort.
als je wil afvallen moet je ongeveer 500 onder je dagelijkse energiebehoefte zitten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:10 schreef Thrilled het volgende:
wakker geworden rond 9 uur, eet nu voor de eerste keer wat ( 535 kcal totaal volgens de kcal teller van sylvana) en vanavond nog avondeten, hoeveel kcal moet ik binnen krijgen totaal? of tenminste, mag binnenkrijgen... ik weet niet wat we eten vanavond, maar hoeveel krijg je daar gemiddeld binnen?
oja vanavond ook nog sporten dus daar verbrand ik zo 500 ongeveer dus is mn middagmaaltijd er weer af...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |