abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41772789
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Meestal dingen waar geen mayonaise in zitten
Ik pak vaak dingen als: kipfilet, light smeerkaas, dat soort dingen
Ik ook, en om het lekker te houden een paar plakjes komkommer erbij op. Das toch alleen maar water.
Als ik me er zo toe heb gezet ga ik 25 minuten hardlopen. Vanavond kan ik ineens toch niet en morgen gaat het ook niet lukken, dus moet ik het nu doen.

Kheb net voor een vriendin een cadeautje gekocht: vijf repen chocolade (don't ask). Voelde me een beetje ongemakkelijk bij de kassa, vooral omdat er verder alleen een bak kwark en een zak doperwtjes bij lagen. Maar ik ga er helemaal niks zelf van opeten, dus dat is dan wel weer goed.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_41772874
kipfilet?

ok ik ga morgen maar eens even naar de winkel, komkommer was ik eigelijk helemaal vergeten, daar ben ik echt gek op maar wat voor dingen kan ik kopen wat gezond is en lekker voor een middag maaltijd?
pi_41772963
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Thrilled het volgende:
kipfilet?

ok ik ga morgen maar eens even naar de winkel, komkommer was ik eigelijk helemaal vergeten, daar ben ik echt gek op maar wat voor dingen kan ik kopen wat gezond is en lekker voor een middag maaltijd?
Kipfilet dus (bijvoorbeeld met tuinkruiden), of andere magere vleeswaren als fricandeau en rosbief. En als je het als alternatief doet voor kip-kerrie salade dan kun je ook vettere vleeswaren nemen volgens mij. Ik vind gewoon kipfilet altijd erg saai maar door er wat rauwkost bij te doen is het niet zo saai meer.

Je kunt ook altijd een stuk fruit erbij nemen, ook erg lekker en gezond.
pi_41773066
ik doe tegenwoordig kipfilet op brood, maar vind de smaak zo flauw. wat voor tuinkruiden zou ik erop kunnen doen?
Tap tap tap
pi_41773081
appelstroop is ook niet zo calorierijk en heel gezond, er zit veel ijzer in.
pi_41773094
ik eet vaak smeerkaas op em brood, of kaas en tomaat, of kaas en komkommer, lekker fris

en ik eet veel tosti's
pi_41773104
Aromat op de kipfilet is erg lekker
pi_41773145
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:19 schreef CherryLips het volgende:
ik doe tegenwoordig kipfilet op brood, maar vind de smaak zo flauw. wat voor tuinkruiden zou ik erop kunnen doen?
Je hebt van die speciale pakjes 'kipfilet met tuinkruiden' en bij de ah heb je ook nog een soort kipfilet met kerrie. Maar ik denk dat je er ook wel bieslook ofzo erbij kunt doen. En ik ga dus altijd voor tomaat, komkommer, sla, appel, of zoiets erbij op, dan is het ook minder saai.
pi_41773158
die pakjes ken ik
Tap tap tap
pi_41773644
Goedzo

Kheb toch maar mijn hardloopspullen aangetrokken, dus ik ga even een half uurtje lopen.
pi_41773898
tvptje.. t gaat nietzo geweldig met mijn afvalplannen:')
pi_41775787
Over 3 kwartier maar weer eens gaan lopen.
Mijn vriendin heeft nog spierpijn van gisteren (1 uur en 45 min gelopen, in stevig tempo), dus vandaag doen we het rustiger aan. Ik denk zelf aan een uurtje of zo
pi_41776133
gezellig

staat nu rijst met goulash op het menu, dan 2,5 uur fitness met tot slot sauna/zwembad enzo ben er echt helemaal verslaafd aan inmiddels al 3 liter water binnen
pi_41776156
Gaat ff niet zo lekker, heb t gevoel dat ik weer wat ben aangekomen maar ik sport tegenwoordig ook minder. Heb het alleen best druk de komende dagen, ook 's avonds, dus inplannen wordt moeilijk. Gelukkig vandaag erg goed gegeten (als in: niet te veel ) en heb nu eindelijk weer eens honger voordat ik ga avondeten. Vanaf volgende week weer sporten en dan komt t vast goed !
  woensdag 13 september 2006 @ 18:18:43 #90
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_41776744
ok... probleem...

Ik leef nu al bijna 2 dagen op M&M´s. En wat vliegtuig voer. Ben nu namelijk gearriveerd in Chili maar ik heb nog geen supermarkt gevonden en in het incheck gedeelte gisteren was alles dicht... Dus een grote zak m&m´s is mijn troost tot nu toe...

En dat terwijl de weegschaal maandagmiddag 77,7 aangaf!!!!!

//edit: en ik heb geen weegschaal! :´(
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_41776910
Mooi dat je veilig in Chili bent aangekomen Zwahiel

En hopen dat je snel een supermarkt vind dan maar
  Moderator woensdag 13 september 2006 @ 20:50:33 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_41781990
zozo, deel 42 alweer.

geeft niks zwahiel. het komt allemaal wel goed, ook zonder weegschaal!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 13 september 2006 @ 22:02:14 #93
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_41784594
Tvptje. Net een uurtje wezen spinnnen, was zwaar, maar wel leuk! Lekker gezweet
pi_41786047
net terug van fitness

mn programma weer gedaan, roeien gaat steeds beter, sommige gewichten kan ik al iets verhogen met de krachttraining, en het hardlopen heb ik gevraagd of dat zwaarder kon, ik liep eerst 5 minuten op 6,5 km/u en dan helling 6, en dan 5 minuten joggen op 8,5 km/u..

nu is het:
2 minuten 7,5 km/u
2 minuten 9,5 km/u
2 minuten 7,5 km/u
2 minuten 9,5 km/u
2 minuten 7,5 km/u
2 minuten 9,5 km/u
2 minuten 7,5 km/u

zweten dat ik deed! maar voelde wel geweldig, daarna lekker sauna/turksstoombad/zwembad gepakt , met een lekkere koude douche
pi_41793529
ëén kilo eraf...........

Ik ben zo gelukkig!

Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavond Het doet wonderen voor het afvallen
pi_41793910
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........

Ik ben zo gelukkig!

Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavond Het doet wonderen voor het afvallen
pi_41794917
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........

Ik ben zo gelukkig!

Geweldig

En het gevoel is herkenbaar
Als ik ben afgevallen heb ik vaak gelijk meer zin om de dag lekker actief te beginnen.
Vanochtend heb ik al een uur gewandeld en zojuist heb ik mijn 2e ontbijt op.

Hier in huis zie ik mijn vriend langzaam veranderen Vorige week had ie opeens besloten geen cola meer te gaan drinken. Om zich zelf te testen had ie nog 1 fles gekocht. Die ligt nog steeds dicht in de koelkast En hij eet ook geen hele zak chips meer achter elkaar leeg sinds kort, maar hij neemt gewoon 1 bakje en dan laat hij het erbij.
pi_41798160
Gefeliciteerd met je kilo eraf Ymme!

Lekker hoor dat je vriend met je mee doet wkraaij

Ik heb vanochtend om 10 uur een broodje gegeten, nu nog niet echt honger, dus als ik thuis kom maar weer wat eten. Wel al weer veel gedronken, tis echt veel te heet hier op school

Ondanks me blaren moet ik wel veel lopen vandaag, dus ben benieud hoe dat gaat
  Moderator donderdag 14 september 2006 @ 17:44:39 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_41806852
vanavond mn vriend maar eens vragen of ik zijn auto mag lenen om te gaan sporten... kheb wel zin op zich, maar niet om ook nog eens erheen te moeten fietsen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 14 september 2006 @ 19:46:37 #100
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_41810680
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
vanavond mn vriend maar eens vragen of ik zijn auto mag lenen om te gaan sporten... kheb wel zin op zich, maar niet om ook nog eens erheen te moeten fietsen.

Dat vind ik echt heel gek. Het is juist een mooie warming up en cooling down om het met de fiets te doen! Ik moet vaak ook een eind fietsen om naar de sportschool te gaan en zelfs na een spinningles heb ik er geen problemen mee. Lekker juist! Je voelt je fit dan!
pi_41812653
Is 6 keer sporten à 1 uur in de week goed voor je? Dus van die groepslessen zoals bodyjam enz bij de fitnessschool? En dan van die 6 zitten er 2 keer danslessen bij..
pi_41812954
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:38 schreef Sannelie het volgende:
Is 6 keer sporten à 1 uur in de week goed voor je? Dus van die groepslessen zoals bodyjam enz bij de fitnessschool? En dan van die 6 zitten er 2 keer danslessen bij..
Neeeee, dat is echt slecht!!
Tuurlijk is dat goed voor je!
pi_41813088
Haha oke! Ik ga daar namelijk in oktober mee beginnen.. voor 50 euro onbeperkt naar de sportschool + dansles.
  Moderator donderdag 14 september 2006 @ 21:07:44 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_41813989
ja, hahaha... heb t toch maar niet gedaan, maar goed, ik was ook al best wel moe morgen weer een dag
  donderdag 14 september 2006 @ 21:54:38 #105
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_41816231
Ik heb eindelijk mn lichaam weer in beweging gekregen!!!
Fiets sowieso meer doordat ik weer colleges volg.
Maar vanochtend voor t eerst weer hardgelopen en net nog even naar vrienden gefietst... 20 min. heen met iemand achterop en 20 min terug..
(Ging stiekem ook alleen maar met het excuus nog even te kunnen fietsen, ben daar maar half uurtje geweest )

Maar mn gewicht is laatste tijd niet het grootste probleem, meer mn lichaam...
Voel me dikker en zie er ook dikker uit voor mijn gevoel.
Komt dat dan echt door t minder bewegen dat je minder strak bent?
Sommige vriendinnetjes van me wegen meer dan ik, maar zien er veel slanker uit..
pi_41818456
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:48 schreef Sannelie het volgende:
Haha oke! Ik ga daar namelijk in oktober mee beginnen.. voor 50 euro onbeperkt naar de sportschool + dansles.
welke sportschool en waar? mijn sportschool is ook 50 euro onbeperkt...
  Moderator vrijdag 15 september 2006 @ 06:35:51 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_41825405
ik weet eigenlijk niet wat mijn sportschool kost. ik heb van de zomer zo'n kaart gekocht voor 120 euro, en daarom mocht ik 4 maanden onbeperkt. die zijn bijna afgelopen, en daarna gaan ze me dus vragen of ik misschien een abonnement wel. en dat wil ik wel!!!
pi_41825416
Mijn sportschool is 40 euro in de maand onbeperkt en ik ga toch maar niet op school sporten, leek me wel leuk, maar is allemaal 's avonds en heb geen zin om er dan 's avonds weer heen te moeten. Als het gelijk uit school was dan leek het me wel ideaal
pi_41825739
Ik ga ook maar op zoek naar een sportschool hier, swinters hou ik niet zo van zwemmen. Je krijgt je haar nooit helemaal droog enzo en het is een kwartier fietsen. Als het dan regent of ijskoud is dan ga ik al helemaal niet!

Blegh, ik zit op een plateau. Al iets meer als een week weeg ik precies hetzelfde 10 dagen lang al om precies te zijn.
FF tandjes opelkaar voor mij en doorbijten.
pi_41827033
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:05 schreef wkraaij het volgende:
Je krijgt je haar nooit helemaal droog enzo

mijn sportschool is ook onbeperkt, en ik vind het makkelijker om savonds te gaan dan sochtends, ik ben 's ochtends nog wel eens geneigd om te zeggen: ik blijf lekker liggen... en 's avonds heb ik er gewoon echt zin in om te fitnessen.. gisteren ben ik niet wezen fitnessen, donderdags is een moeilijke dag qua tijd enzo, dus vandaag extra hard er tegen aan
pi_41827072
Ik vraag mij af hoeveel calorieen jullie op een dag eten om af te vallen?
En als je gaat sporten, eet je dan iets extra's?
pi_41827162
ik heb geen idee hoeveel calorieen ik eet

en als ik ga sporten neem ik een bidon mee om te drinken (water)
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:51:43 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_41827220
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.
disclaimer
pi_41827261
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.
Ik doe namelijk ook al een poosje aan de lijn en eet inderdaad ook zo'n 1300 calorieen op een dag. Maar als ik dan ga sporten heb ik daar eigenlijk niet genoeg aan.
pi_41827383
hoe letten jullie daarop?
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:02:53 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_41827435
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:00 schreef Thrilled het volgende:
Tellen!
zijn een hoop calorieentellers te vinden op internet, google er maar eens op
disclaimer
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:04:13 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_41827471
ik eet zo'n 1500-1800 calorien en als ik sport dan eet ik ongeveer een boterham en een stuk fruit extra.
pi_41827563
Pffft, ik baal even. Woensdag ging het hardlopen echt verschrikkelijk slecht, gisterenochtend leek ik een halve kilo zwaarder te zijn geworden en als klap op de vuurpijl viel ik gisteravond weer (bijna, het scheelde echt heeeeel weinig) flauw. Ik moet er toch eens mee naar de dokter gaan, want ik baal er echt van dat ik zo regelmatig (eens in de maand) omdonder.
Gewoon klote dat ik niet op mijn lichaam kan vertrouwen en dat ik dan weer met zoveel mensen om me heen (erg heftige algemene ledenvergadering van mijn studievereniging met zo'n 50 man in de zaal) ga vallen. Kheb de rest van de ALV dus ook maar meegemaakt vanaf een stoeltje op de koelere gang.

Nu ben ik chagrijnig dat mijn lichaam niet wil wat ik wil. Ga vandaag maar een stuk wandelen en rustig fietsen, want hardlopen durf ik dan weer niet aan eigenlijk. Zeker niet in mijn eentje.

Zijn er meer mensen die last hebben gekregen van flauwvallen sinds het afvallen? Ik had echt wel genoeg gegeten en gedronken, maar net als vorige keer was het gewoon een klein beetje warm en dat was al genoeg om flauw te vallen. Iemand zei dat het met mijn Hb waarde te maken kon hebben, dat ik een (tijdelijk) ijzertekort heb. Zou dat kunnen kloppen? En wat kan ik dan eten om het weer aan te vullen?
pi_41827669
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:00 schreef Thrilled het volgende:
Ik gebruik altijd http://www.caloriechecker.nl
pi_41827994
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Ik heb echt geen idee, hou dat niet bij

Soms eet ik echt heel weinig op een dag, de andere dag juist weer heel veel, ligt er maar net aan hoeveel honger en zin ik die dag heb om te eten en wat ik in huis heb enzo

Het gaat gelukkig weer wat beter met me blaar, dus kan nu weer een beetje normaal lopen, dus volgende week moet sporten wel weer lukken
pi_41828091
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Pffft, ik baal even.

-knip-

Zijn er meer mensen die last hebben gekregen van flauwvallen sinds het afvallen? Ik had echt wel genoeg gegeten en gedronken, maar net als vorige keer was het gewoon een klein beetje warm en dat was al genoeg om flauw te vallen. Iemand zei dat het met mijn Hb waarde te maken kon hebben, dat ik een (tijdelijk) ijzertekort heb. Zou dat kunnen kloppen? En wat kan ik dan eten om het weer aan te vullen?
Dat is idd erg balen dat je zoveel flauwvalt. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar lijkt me erg vervelend. Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan. Het kan idd aan je ijzerwaarde liggen en dan kun je van de huisarts staalpillen krijgen omdat weer op een normaal niveau te krijgen.

Ik heb de volgende informatie gevonden over eten waar ijzer in zit, misschien heb je er wat aan

quote:
In normale omstandigheden kan het ijzergehalte op peil worden gehouden met een evenwichtige en gevarieerde voeding.
- Voedingsmiddelen waaruit ijzer goed wordt opgenomen zijn vlees, vis, gevogelte, broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten, citrusvruchten.
- Voedingsmiddelen waarin eveneens ijzer zit, maar ijzer dat minder goed wordt opgenomen, zijn aardappelen, wortelen, ananas, bloem (zonder zemelen), rijst, meel met zemelen, appelen, bananen, peren, rabarber, spinazie, noten, amandelen, eieren.
- Vitamine C bevordert de opname van ijzer. Vegetariërs nemen daarom best groenten, fruit of fruitsap rijk aan vitamine C bij elke maaltijd. Gezien dierlijke producten voor een groot deel van de ijzeraanvoer zorgen, vraagt een vegetarische voeding extra aandacht inzake ijzer.

Bron
pi_41828220
nja flauwvallen heb ik geen last van, maar ik voel me soms wel duizelig, ik ben nog nooit flauwgevallen dus ik heb geen idee hoe dat aanvoelt ofzo...ik eet soms wat minder en drink alleen maar water
pi_41828289
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:36 schreef Thrilled het volgende:
nja flauwvallen heb ik geen last van, maar ik voel me soms wel duizelig, ik ben nog nooit flauwgevallen dus ik heb geen idee hoe dat aanvoelt ofzo...ik eet soms wat minder en drink alleen maar water
Duizeligheid kan ook een teken zijn
quote:
Wie een ijzertekort heeft, voelt zich futloos en is sneller moe na een inspanning. Hij of zij ziet vaak bleek en kan last hebben van hoofdpijn en duizeligheid. Andere verschijnselen zijn broze nagels en een ontsteking van de tong. Babys en kinderen die te weinig ijzer binnenkrijgen, groeien minder snel dan hun leeftijdsgenootjes en boeken verstandelijk minder vooruitgang. Door hun verminderde weerstand zijn ze bovendien meer vatbaar voor infecties

Een ijzertekort kan in alle leeftijdsgroepen voorkomen. Opgroeiende kinderen en zwangere vrouwen lopen echter het meest risico. Vrouwen hebben een hogere ijzerbehoefte dan mannen omdat ze maandelijks ijzer verliezen tijdens de menstruatie. Jonge meisjes in de groeispurt die reeds menstrueren vormen een belangrijke risicogroep die de nodige aandacht vraagt.
Volg je een strikt vermageringsdieet of kies je voor een vegetarische voeding, dan loop je ook meer kans op een ijzertekort.
pi_41828985
Ik ben juist minder duizelig en ben al een hele tijd niet meer flauw gevallen. Een tijdje terug kon ik niet eens opstaan uit een stoel op een normale manier, dat moest altijd rustig omdat ik anders van het stokje viel. En even snel wat oprapen op de grond of even op de hurken en ik lag weer plat.

Ik let er op dat ik voedsel eet met extra ijzer (o.a. elke dag 2 boterhammen met appelstroop), vitamine pillen slik in nu trouw én ik zorg ervoor dat ik elke 2-3 uur een flinke hap eten naar binnen krijg.
Vooral dat laatste heeft bij mij erg geholpen tegen flauwvallen heb ik zelf het idee.

Het klopt dat je Hb waarde te maken heeft met je ijzergehalte. Als je Hb laag is, dan heb je te weinig ijzer in je bloed.
pi_41829769
Weer vier ons d'r af. Ondanks dat ik net ongesteld ben geworden. Lang leve het wandelen.
Als is het maar een half uurtje per dag.

Nu loop ik minimaal 1x één uur met de hond. En dan alleen nog minimaal één uur. Fanatiek, niet normaal
pi_41829806
Te weinig ijzer in je bloed 'bloedarmoede'. Jaren lang last van gehad.
Toen ben ik één keer per week biefstuk gaan eten. Elke dag een boterham met appelstroop. Veel groentes en fruit. Oftewel. Gezond, en veel rood vlees.
pi_41831031
wakker geworden rond 9 uur, eet nu voor de eerste keer wat ( 535 kcal totaal volgens de kcal teller van sylvana) en vanavond nog avondeten, hoeveel kcal moet ik binnen krijgen totaal? of tenminste, mag binnenkrijgen... ik weet niet wat we eten vanavond, maar hoeveel krijg je daar gemiddeld binnen?

oja vanavond ook nog sporten dus daar verbrand ik zo 500 ongeveer dus is mn middagmaaltijd er weer af...
pi_41831135
Het is beter geregelt te eten.
Bijvoorbeeld, om de 2 uur wat gezonds.

Wat je nu doet, is natuurlijk niet goed.
Eet tussen fruit etc.
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:14:17 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_41831162
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:10 schreef Thrilled het volgende:
wakker geworden rond 9 uur, eet nu voor de eerste keer wat ( 535 kcal totaal volgens de kcal teller van sylvana) en vanavond nog avondeten, hoeveel kcal moet ik binnen krijgen totaal? of tenminste, mag binnenkrijgen... ik weet niet wat we eten vanavond, maar hoeveel krijg je daar gemiddeld binnen?

oja vanavond ook nog sporten dus daar verbrand ik zo 500 ongeveer dus is mn middagmaaltijd er weer af...
als je wil afvallen moet je ongeveer 500 onder je dagelijkse energiebehoefte zitten.

Edit, reactie hierboven ben ik het helemaal mee eens, en het beste is meteen wat te eten als je wakker wordt, zo gaat je motor meteen lopen en verbrand je ook sneller
disclaimer
pi_41831202
Het is gezonder om gewoon te ontbijten, volgens mij, Thrilled. Het schijnt dat je daarmee je verbranding als het ware 'opstart'. Volgens mij is 1200 Kcal op een dag toch wel het minimum, maar misschien ligt dat voor mannen nog wat hoger.

Ik ga maar eens een pot appelstroop kopen denk ik. En dadelijk maar eens een flinke wandeling maken.
pi_41831208
oh op die site staat in koeienletters: MAN: 2500 KCAL PER DAG!!!
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:17:45 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_41831292
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:15 schreef Thrilled het volgende:
oh op die site staat in koeienletters: MAN: 2500 KCAL PER DAG!!!
Dat is, om op gewicht te blijven, voor afvallen ga je er 500 onder zitten.
disclaimer
pi_41831312
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Het zou goed kunnen. Je zou bijv. voedingssupplementen kunnen nemen, ijzer en vitamine B complex. Ik zou wel een van een goede kwaliteit nemen. Kruidvat voedingssupplementen werken bij mij vaak niet bijvoorbeeld en ik heb dat vaker gehoord. Ik ben zelf erg tevreden over de Bio-serie van Pharma Nord (kun je tenminste met 1 tablet per dag af, ipv standaard de drie van Kruidvat oid - alsof je niets beters te doen hebt dan pillen slikken). De ijzervariant daarvan heet Bioferron volgens mij.

Verder wat je kunt eten (uit Gillian McKeith's You are what you eat):
* netelthee
* bonen
* avocado
* bruine rijst
* zonnebloempitten
* boekweit
* vis
* tempeh
* kiemplanten (bijv tuinkers)
* noten
* leverproducten
* appelstroop

Je ijzeropname heeft te maken met je vit. B en dat hangt weer samen met magnesium (maar als je genoeg groente en fruit eet heb je daar geen tekort aan... ). Vitamine C bevordert ook de opname van vit. B, dus een glas sinaasappelsap bij je volkorenboterham helpt misschien. Kwaad kan het sowieso niet.
Sanity is (not) statistical
pi_41831343
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is, om op gewicht te blijven, voor afvallen ga je er 500 onder zitten.
ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen dan
  Moderator vrijdag 15 september 2006 @ 12:19:44 #136
18653 crew  D.
pi_41831358
OP aangepast

ik heb, mede door dat ik nu ziek ben, het gestreefde gewicht bereikt.
Een echte jubelstemming heb ik dus nog niet
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:20:18 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_41831377
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen dan
Dat is bijna onmogelijk, tenzij je een vette pizza eet of friet of liters jus pakt

Een gezonde maaltijd zit daar meestal ruim onder
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 september 2006 @ 12:20:32 #138
18653 crew  D.
pi_41831386
quote:

[..]

makkelijk

je kunt zelfs Maccen
pi_41831410
quote:

[..]

Ja, dat moet absoluut haalbaar zijn.
pi_41831433
i feel good
pi_41831440
We zijn het wel met elkaar eens zandaag zeg .
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:23:48 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_41831497
Mja, je moet natuurlijk niet omdat je nou 1 maaltijd op hebt van 500 calorieen een diner van 1500 cal gaan eten he.
Kunt het beter spreiden over de dag.
's avonds het grootste aantal calorieen naar binnen werken is sowieso niet goed.
disclaimer
pi_41831512
Maar als ik jou was zou ik de boel toch een beetje spreiden hoor. Ik zou tussen door echt veel te veel trek krijgen. En wat fruit eten lijkt me ook niet onverstandig .
  Moderator vrijdag 15 september 2006 @ 12:25:20 #144
18653 crew  D.
pi_41831541
ik ben anti-spreiden
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:25:24 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_41831543
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:21 schreef Quinazoline het volgende:
We zijn het wel met elkaar eens vandaag zeg .
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 september 2006 @ 12:25:58 #146
18653 crew  D.
pi_41831563
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:21 schreef Quinazoline het volgende:
We zijn het wel met elkaar eens zandaag zeg .
nu niet meer dus

zie mijn vorige post
pi_41831568
* thrilled net een halve komkommer op eet

maar sowieso heb ik sochtends als ik wakker wordt bijna geen trek, en mocht ik dat wel hebben dan vind ik niks lekker, hooguit een gebakken ei (lijkt me niet zo gezond)... smiddags eet ik dan gewoon 4 boterhammen (wit) met kaas, komkommer en een beetje mosterd... smiddags heb ik af en toe eens trek, maar probeer ik te negeren (gister toegegeven aan een magnum maar die lag me zo lekker aan te kijken ) en savonds eet ik gewoon goed... na het eten lekker fitnessen en als ik thuis kom heb ik geen honger en ben ik moe en ga ik lekker slapen...
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:28:19 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_41831634
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:26 schreef Thrilled het volgende:
* thrilled net een halve komkommer op eet

maar sowieso heb ik sochtends als ik wakker wordt bijna geen trek, en mocht ik dat wel hebben dan vind ik niks lekker, hooguit een gebakken ei (lijkt me niet zo gezond)... smiddags eet ik dan gewoon 4 boterhammen (wit) met kaas, komkommer en een beetje mosterd... smiddags heb ik af en toe eens trek, maar probeer ik te negeren (gister toegegeven aan een magnum maar die lag me zo lekker aan te kijken ) en savonds eet ik gewoon goed... na het eten lekker fitnessen en als ik thuis kom heb ik geen honger en ben ik moe en ga ik lekker slapen...
Ontbijten moet je leren.
Ik heb het ook nooit gedaan, maar toen ik begon met afvallen moest ik wel, anders trek je het gewoon niet, je lijf heeft het nodig. Probeer lichte dingen zoals magere yoghurt, fruit, muesli, dat soort dingen.
Verder kun je teveel witbrood beter niet doen, dat remt je spijsvertering namelijk.
disclaimer
pi_41831714
ok ik zal switchen naar bruinbrood.. maar ik heb een tijdje terug soort van drinkontbijt geprobeerd, maar zaten allemaal "stukjes" in.. ik wil het wel gewoon vloeibaar hebben...niet dat ik allemaal dingetjes langs mn keel voel glijden
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:38:31 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_41831930
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:31 schreef Thrilled het volgende:
ok ik zal switchen naar bruinbrood.. maar ik heb een tijdje terug soort van drinkontbijt geprobeerd, maar zaten allemaal "stukjes" in.. ik wil het wel gewoon vloeibaar hebben...niet dat ik allemaal dingetjes langs mn keel voel glijden
Pak dan gewoon een bakkie yoghurt en wat sap
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')