Ik ook, en om het lekker te houden een paar plakjes komkommer erbij op. Das toch alleen maar water.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Meestal dingen waar geen mayonaise in zitten
Ik pak vaak dingen als: kipfilet, light smeerkaas, dat soort dingen
Kipfilet dus (bijvoorbeeld met tuinkruiden), of andere magere vleeswaren als fricandeau en rosbief. En als je het als alternatief doet voor kip-kerrie salade dan kun je ook vettere vleeswaren nemen volgens mij. Ik vind gewoon kipfilet altijd erg saai maar door er wat rauwkost bij te doen is het niet zo saai meer.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Thrilled het volgende:
kipfilet?
ok ik ga morgen maar eens even naar de winkel, komkommer was ik eigelijk helemaal vergeten, daar ben ik echt gek opmaar wat voor dingen kan ik kopen wat gezond is en lekker voor een middag maaltijd?
Je hebt van die speciale pakjes 'kipfilet met tuinkruiden' en bij de ah heb je ook nog een soort kipfilet met kerrie. Maar ik denk dat je er ook wel bieslook ofzo erbij kunt doen. En ik ga dus altijd voor tomaat, komkommer, sla, appel, of zoiets erbij op, dan is het ook minder saai.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:19 schreef CherryLips het volgende:
ik doe tegenwoordig kipfilet op brood, maar vind de smaak zo flauw. wat voor tuinkruiden zou ik erop kunnen doen?
quote:Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........
Ik ben zo gelukkig!
Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavondHet doet wonderen voor het afvallen
Geweldigquote:Op donderdag 14 september 2006 09:33 schreef ymme het volgende:
ëén kilo eraf...........
Ik ben zo gelukkig!
Vanavond zouden we niet gaan lopen, maar ik denk dat ik maar alleen ga lopen vanavondHet doet wonderen voor het afvallen
quote:Op donderdag 14 september 2006 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
vanavond mn vriend maar eens vragen of ik zijn auto mag lenen om te gaan sporten... kheb wel zin op zich, maar niet om ook nog eens erheen te moeten fietsen.
Neeeee, dat is echt slecht!!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:38 schreef Sannelie het volgende:
Is 6 keer sporten à 1 uur in de week goed voor je? Dus van die groepslessen zoals bodyjam enz bij de fitnessschool? En dan van die 6 zitten er 2 keer danslessen bij..
welke sportschool en waar?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:48 schreef Sannelie het volgende:
Haha oke! Ik ga daar namelijk in oktober mee beginnen.. voor 50 euro onbeperkt naar de sportschool + dansles.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:05 schreef wkraaij het volgende:
Je krijgt je haar nooit helemaal droog enzo
Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel calorieen jullie op een dag eten om af te vallen?
En als je gaat sporten, eet je dan iets extra's?
Ik doe namelijk ook al een poosje aan de lijn en eet inderdaad ook zo'n 1300 calorieen op een dag. Maar als ik dan ga sporten heb ik daar eigenlijk niet genoeg aan.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik echt wil afvallen zo rond de 1200 tot 1500 op een dag, dat is genoeg en kun je ook wat langer volhouden.
Tellen!quote:
Ik heb echt geen idee, hou dat niet bijquote:Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef .Muis het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel calorieen jullie op een dag eten om af te vallen?
En als je gaat sporten, eet je dan iets extra's?
Dat is idd erg balen dat je zoveel flauwvalt. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar lijkt me erg vervelend. Ik zou inderdaad maar even langs de huisarts gaan. Het kan idd aan je ijzerwaarde liggen en dan kun je van de huisarts staalpillen krijgen omdat weer op een normaal niveau te krijgen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Pffft, ik baal even.
-knip-
Zijn er meer mensen die last hebben gekregen van flauwvallen sinds het afvallen? Ik had echt wel genoeg gegeten en gedronken, maar net als vorige keer was het gewoon een klein beetje warm en dat was al genoeg om flauw te vallen. Iemand zei dat het met mijn Hb waarde te maken kon hebben, dat ik een (tijdelijk) ijzertekort heb. Zou dat kunnen kloppen? En wat kan ik dan eten om het weer aan te vullen?
quote:In normale omstandigheden kan het ijzergehalte op peil worden gehouden met een evenwichtige en gevarieerde voeding.
- Voedingsmiddelen waaruit ijzer goed wordt opgenomen zijn vlees, vis, gevogelte, broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten, citrusvruchten.
- Voedingsmiddelen waarin eveneens ijzer zit, maar ijzer dat minder goed wordt opgenomen, zijn aardappelen, wortelen, ananas, bloem (zonder zemelen), rijst, meel met zemelen, appelen, bananen, peren, rabarber, spinazie, noten, amandelen, eieren.
- Vitamine C bevordert de opname van ijzer. Vegetariërs nemen daarom best groenten, fruit of fruitsap rijk aan vitamine C bij elke maaltijd. Gezien dierlijke producten voor een groot deel van de ijzeraanvoer zorgen, vraagt een vegetarische voeding extra aandacht inzake ijzer.
Bron
Duizeligheid kan ook een teken zijnquote:Op vrijdag 15 september 2006 10:36 schreef Thrilled het volgende:
nja flauwvallen heb ik geen last van, maar ik voel me soms wel duizelig, ik ben nog nooit flauwgevallen dus ik heb geen idee hoe dat aanvoelt ofzo...ik eet soms wat minder en drink alleen maar water
quote:Wie een ijzertekort heeft, voelt zich futloos en is sneller moe na een inspanning. Hij of zij ziet vaak bleek en kan last hebben van hoofdpijn en duizeligheid. Andere verschijnselen zijn broze nagels en een ontsteking van de tong. Babys en kinderen die te weinig ijzer binnenkrijgen, groeien minder snel dan hun leeftijdsgenootjes en boeken verstandelijk minder vooruitgang. Door hun verminderde weerstand zijn ze bovendien meer vatbaar voor infecties
Een ijzertekort kan in alle leeftijdsgroepen voorkomen. Opgroeiende kinderen en zwangere vrouwen lopen echter het meest risico. Vrouwen hebben een hogere ijzerbehoefte dan mannen omdat ze maandelijks ijzer verliezen tijdens de menstruatie. Jonge meisjes in de groeispurt die reeds menstrueren vormen een belangrijke risicogroep die de nodige aandacht vraagt.
Volg je een strikt vermageringsdieet of kies je voor een vegetarische voeding, dan loop je ook meer kans op een ijzertekort.
als je wil afvallen moet je ongeveer 500 onder je dagelijkse energiebehoefte zitten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:10 schreef Thrilled het volgende:
wakker geworden rond 9 uur, eet nu voor de eerste keer wat ( 535 kcal totaal volgens de kcal teller van sylvana) en vanavond nog avondeten, hoeveel kcal moet ik binnen krijgen totaal? of tenminste, mag binnenkrijgen... ik weet niet wat we eten vanavond, maar hoeveel krijg je daar gemiddeld binnen?
oja vanavond ook nog sporten dus daar verbrand ik zo 500 ongeveer dus is mn middagmaaltijd er weer af...
Dat is, om op gewicht te blijven, voor afvallen ga je er 500 onder zitten.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:15 schreef Thrilled het volgende:
oh op die site staat in koeienletters: MAN: 2500 KCAL PER DAG!!!
Het zou goed kunnen. Je zou bijv. voedingssupplementen kunnen nemen, ijzer en vitamine B complex. Ik zou wel een van een goede kwaliteit nemen. Kruidvat voedingssupplementen werken bij mij vaak niet bijvoorbeeld en ik heb dat vaker gehoord. Ik ben zelf erg tevreden over de Bio-serie van Pharma Nord (kun je tenminste met 1 tablet per dag af, ipv standaard de drie van Kruidvat oid - alsof je niets beters te doen hebt dan pillen slikken). De ijzervariant daarvan heet Bioferron volgens mij.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben gekregen van flauwvallen sinds het afvallen? Ik had echt wel genoeg gegeten en gedronken, maar net als vorige keer was het gewoon een klein beetje warm en dat was al genoeg om flauw te vallen. Iemand zei dat het met mijn Hb waarde te maken kon hebben, dat ik een (tijdelijk) ijzertekort heb. Zou dat kunnen kloppen? En wat kan ik dan eten om het weer aan te vullen?
ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen danquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is, om op gewicht te blijven, voor afvallen ga je er 500 onder zitten.
Dat is bijna onmogelijk, tenzij je een vette pizza eet of friet of liters jus paktquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen dan
makkelijkquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ok dan heb ik 1500 kcal voor mn avondeten om het zo te zeggen.. is dat haalbaar? algemeen genomen dan
Ja, dat moet absoluut haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef Thrilled het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:21 schreef Quinazoline het volgende:
We zijn het wel met elkaar eens vandaag zeg.
nu niet meer dusquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:21 schreef Quinazoline het volgende:
We zijn het wel met elkaar eens zandaag zeg.
Ontbijten moet je leren.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:26 schreef Thrilled het volgende:
* thrilled net een halve komkommer op eet
maar sowieso heb ik sochtends als ik wakker wordt bijna geen trek, en mocht ik dat wel hebben dan vind ik niks lekker, hooguit een gebakken ei (lijkt me niet zo gezond)... smiddags eet ik dan gewoon 4 boterhammen (wit) met kaas, komkommer en een beetje mosterd... smiddags heb ik af en toe eens trek, maar probeer ik te negeren (gister toegegeven aan een magnummaar die lag me zo lekker aan te kijken
) en savonds eet ik gewoon goed... na het eten lekker fitnessen en als ik thuis kom heb ik geen honger en ben ik moe en ga ik lekker slapen...
Pak dan gewoon een bakkie yoghurt en wat sapquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:31 schreef Thrilled het volgende:
ok ik zal switchen naar bruinbrood.. maar ik heb een tijdje terug soort van drinkontbijt geprobeerd, maar zaten allemaal "stukjes" in.. ik wil het wel gewoon vloeibaar hebben...niet dat ik allemaal dingetjes langs mn keel voel glijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |